schopperdeschopVerwijderd schreef op 30 July 2003 @ 21:00:
Jongens ik ben weer aan het twijfelen gegaan, ik hoor van alle kanten dat nightshot kut is en dat de cam die ik op het oog had (canon mv650i) slecht filmt bij weinig licht. Toch is dat wel iets wat ik graag wil. Alleen mijn oog viel juist op die canon vanwege de lekkere zoom 22x, gratis groothoeklens, dv in, de mogelijkheid om oude vhs tapes te digitaliseren en de lieve prijs van 775 eypo.
Heeft iemand toevallig enig idee of er een andere cam is die wel goed savonds filmt en aan deze eisen voldoet ?
Ik ben eigenlijk bang dat dit niet echt het goede forum hier is, aangezien toch aan de posts wel blijkt dat er slechts enkelen hier een digi videocamera hebben en hier verstand van hebben. En meestal beperkt de kennis tot hun eigen cam.Verwijderd schreef op 30 juli 2003 @ 21:00:
Jongens ik ben weer aan het twijfelen gegaan, ik hoor van alle kanten dat nightshot kut is en dat de cam die ik op het oog had (canon mv650i) slecht filmt bij weinig licht. Toch is dat wel iets wat ik graag wil. Alleen mijn oog viel juist op die canon vanwege de lekkere zoom 22x, gratis groothoeklens, dv in, de mogelijkheid om oude vhs tapes te digitaliseren en de lieve prijs van 775 eypo.
Heeft iemand toevallig enig idee of er een andere cam is die wel goed savonds filmt en aan deze eisen voldoet ?
Wat jij zegt had ik ook, en heel veel cams zijn gewoon slecht in het donker, de ene alleen minder dan de andere. En dat ie slecht in donker is komt wellicht door trage sluitertijden? En die zoom ja het is mooi alleen je moet dan wel altijd vanaf statief filmen. Ben je al eens naar de winkel geweest met dit verhaal, naar een speciaal zaak dan? Ze kunnen je daar wel de opties vertellen en dan kan je thuis wel weer verder op internet zoeken en je ervaringen hier delen natuurlijk
Want ik ben nog steeds verliefd op de Sony PC105.. alleen de prijs vind ik een afknapper. Dus een goedkoper alternatief is welkom
ik heb even een andere vraag maar toch een die betrekking heeft op camera's. Ik wil graag zelf mijn video's op DVD zetten omdat je met SVCD op een cd toch wel erg veel verliest in kwaliteit. Nu kan ik voor 199 euro een NEC dvd writer halen die zowel + als - is. Wie heeft er wat ervaring met het DVD-R medium? ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken.
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Daar is dit topic niet voor bedoelt imho. Check eerst de andere dvd-brander topic en wat reviews.cypress3d schreef op 31 juli 2003 @ 18:29:
ik heb even een andere vraag maar toch een die betrekking heeft op camera's. Ik wil graag zelf mijn video's op DVD zetten omdat je met SVCD op een cd toch wel erg veel verliest in kwaliteit. Nu kan ik voor 199 euro een NEC dvd writer halen die zowel + als - is. Wie heeft er wat ervaring met het DVD-R medium? ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Hij geeft aan dat het de DV codec is..dvherk schreef op 29 July 2003 @ 19:41:
[...]
Misschien kan je met GSpot een movie inladen en kijken welke codec er wordt gebruikt. Daarnaast kijk GSPOT welke codec je ALLEMAAL voor video en audio beschikbaar heb
GSPOT @ http://www.headbands.com/gspot/
Ik denk alleen niet dat het aan de codec ligt, misschien is de videokaart wel niet lekker. Dat is een GF4 Mx420. Ik heb al wel de nieuwste drivers erop gezet en dat maakte geen verschil..
Verwijderd
Beetje off topic maar zelf zit ik te wachten op die blue ray brander. 100 gb op een schijfje
is dat niet ideaal om al je gecapturede films van 16 gb op te pompen.
Want bij encoden naar divx of xvid krijg je altijd kwaliteits verlies. Divx en xvid hebben nogal de neiging om er een soort blur overheen te gooien waardoor je normaal slechte kwaliteit minder ziet en de blokjes niet zo maar bij hoge kwaliteit video verdwijnen dan de details.
Want bij encoden naar divx of xvid krijg je altijd kwaliteits verlies. Divx en xvid hebben nogal de neiging om er een soort blur overheen te gooien waardoor je normaal slechte kwaliteit minder ziet en de blokjes niet zo maar bij hoge kwaliteit video verdwijnen dan de details.
uh wel es mpeg2 geprobeerd? Je vind dvd kwaliteit dus tegenvallen?Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 22:28:
Beetje off topic maar zelf zit ik te wachten op die blue ray brander. 100 gb op een schijfje
En het is volgens mij Blu-ray en geen 100gb maar 27 GB op een schijfje. En dan moet ik je teleurstellen, denk dat ze ontzettend duur zijn als ze straks op de markt komen. Ze willen toch eerst dvd uitmelken tot ze met iets nieuws komen.
Precies, Double- sided, Double layer DVD bijvoorbeeld..... Is een zeer lekker beginrobbertb schreef op 01 August 2003 @ 22:59:
[...]
uh wel es mpeg2 geprobeerd? Je vind dvd kwaliteit dus tegenvallen?
En het is volgens mij Blu-ray en geen 100gb maar 27 GB op een schijfje. En dan moet ik je teleurstellen, denk dat ze ontzettend duur zijn als ze straks op de markt komen. Ze willen toch eerst dvd uitmelken tot ze met iets nieuws komen.
Blue Ray? Het is nog niet eens zeker dat dat uberhaubt standaard word. Tot nu toe ook nog lang niet te verkrijgen..Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 22:28:
Verwijderd
single layer = 27 gb, double layer 5 gb, double sided 104 gb,robbertb schreef op 01 August 2003 @ 22:59:
[...]
uh wel es mpeg2 geprobeerd? Je vind dvd kwaliteit dus tegenvallen?
en daar komt bij dat je de gecapturede tapes stevig kan rarren (moet je wel best selecteren als compressie sterkte). Ze worden dan een factor 3.2 x kleiner
edit, zit net een dv te compressen die zeker 5.19 x kleiner werd
dus van een 16 gb tape blijft maar 3 gb over. Dat betekend dat je er 8 op een single layer blue ray disc kwijt kan, 16 op een double layer, en 32 op een double sided.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 09:22 ]
Verwijderd
wat is het verschil tussen A/V en S-video.
Want er zijn camera's met een A/V in en S-Video in. Maar ik heb gehoord dat S-Video iets van 400 scherptelijnen heeft waardoor je een veel beter beeld krijgt.
Want er zijn camera's met een A/V in en S-Video in. Maar ik heb gehoord dat S-Video iets van 400 scherptelijnen heeft waardoor je een veel beter beeld krijgt.
S-Video is beter dan A/V (zelfde als composiet dacht ik). Was ook iets met betere synchronisatie ofzo.
S-video (super vhs) heeft meer beeldlijnen dan gewone video en is daarom scherper en heeft meer detail (hij kan meer op een scherm kwijt).Solosmots schreef op 03 August 2003 @ 11:07:
S-Video is beter dan A/V (zelfde als composiet dacht ik). Was ook iets met betere synchronisatie ofzo.
Niet alle apparatuur (videorecorder, oude TV) hebben een s-video aansluiting, waardoor ik erg blij ben dat er op de camera's ook nog een normale A/V aansluiting zit...
Verwijderd
Hebben videorecorders geen svideo aansluiting?
waar word de s-video in dan op zon camcorder gebruikt?
en wat is scart dan? dat zijn toch 3 plugjes eigenlijk?
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 11:48 ]
Ik heb een budget van 700-800 euro en na de nodige research kom ik uit op de tvr serie van sony. de tvr 19 spreekt me het meest aan. Wat raden jullie mij aan in deze prijsklasse? Zijn er mensen met de tvr 19 van sony?
Ik heb minpunten gehoord wat het motorgeluid betreft. En de batterijduur zou onder de 60 minuten liggen?
edit : Ik heb nu een aanbieding van de tvr 22 voor 749. Deze is zowat gelijk aan de 19. Ik ben alleen nog een beetje bang voor het motorgeluid, schijnt ook bij de opnames te horen zijn.
Ik heb minpunten gehoord wat het motorgeluid betreft. En de batterijduur zou onder de 60 minuten liggen?
edit : Ik heb nu een aanbieding van de tvr 22 voor 749. Deze is zowat gelijk aan de 19. Ik ben alleen nog een beetje bang voor het motorgeluid, schijnt ook bij de opnames te horen zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door Workaholic op 03-08-2003 13:03 ]
Verwijderd
en trouwensVerwijderd schreef op 03 August 2003 @ 11:36:
hoe kan je van progressief beeld interlaced maken?
Videorecorders kunnen dat hebben, maar ik heb het nog niet zo vaak gezien.Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 11:36:
Meestal hebben ze composite (geel plugje) en achteraan scart (blokje met veel pinnetjes => beste kwaliteit)
De s-video in kan gebruikt worden om analoog naar digitaal om te zetten, bv je oude hi-8 camera aansluiten op je nieuwe en zo je oude filmpjes digitaal op je pc krijgen.
scart ^^ . De drie plugjes zijn composite (rood/wit=audio, geel=video)
Verwijderd
je zegt dus dat scart beste kwaliteit is en die plugjes is compositeFire69 schreef op 03 August 2003 @ 21:10:
[...]
Videorecorders kunnen dat hebben, maar ik heb het nog niet zo vaak gezien.
Meestal hebben ze composite (geel plugje) en achteraan scart (blokje met veel pinnetjes => beste kwaliteit)
De s-video in kan gebruikt worden om analoog naar digitaal om te zetten, bv je oude hi-8 camera aansluiten op je nieuwe en zo je oude filmpjes digitaal op je pc krijgen.
scart ^^ . De drie plugjes zijn composite (rood/wit=audio, geel=video)
dus composite is toch het bese?
begrijp het nu ff niet meer, want A/V-in is toch composite
en daarnet was S-Video beter?
Ok, effe opnieuw.Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 21:32:
[...]
je zegt dus dat scart beste kwaliteit is en die plugjes is composite
dus composite is toch het bese?
begrijp het nu ff niet meer, want A/V-in is toch composite
en daarnet was S-Video beter?
Van slecht naar goed:
* A/V = Composite = RCA = 3 plugjes

* S-Video = ENKEL video = rond stekkertje met 4 pinnetjes in

* Scart = Euroconnector = Blokje met veel pinnetjes in

Verwijderd
bedankt, maar wat ik daarnet las is dat een scart aansluiting uit 3 connectoren bestaat, te weten -video -audio links -audio rechts, en dat zijn toch de A/V aansluitingen?Fire69 schreef op 04 augustus 2003 @ 07:12:
[...]
Ok, effe opnieuw.
Van slecht naar goed:
* A/V = Composite = RCA = 3 plugjes
[afbeelding]
* S-Video = ENKEL video = rond stekkertje met 4 pinnetjes in
[afbeelding]
* Scart = Euroconnector = Blokje met veel pinnetjes in
[afbeelding]
Maar S-Video is dus als nog beter?
Oehh gaat allemaal lekker offtopic 
Zat al te denken om een nieuw draadje te beginnen maar die zal wellicht wel weer op slot worden gezet ofzo
Maar hoe staat het met jullie, al een keuze kunnen maken?
Ik zit erover te denken om toch maar de PC105 te kopen en wellicht wat te pingelen bij die zaak en hoop em dan voor 1000€ofzo mee te kunnen nemen.. geen idee of dat gaat lukken
Zat al te denken om een nieuw draadje te beginnen maar die zal wellicht wel weer op slot worden gezet ofzo
Ik zit erover te denken om toch maar de PC105 te kopen en wellicht wat te pingelen bij die zaak en hoop em dan voor 1000€ofzo mee te kunnen nemen.. geen idee of dat gaat lukken
YepVerwijderd schreef op 04 August 2003 @ 17:32:
[...]
bedankt, maar wat ik daarnet las is dat een scart aansluiting uit 3 connectoren bestaat, te weten -video -audio links -audio rechts, en dat zijn toch de A/V aansluitingen?
Maar S-Video is dus als nog beter?
Ik vraag me iets af he, die cam die ik wil kopen heeft:
-dv in
-analoog in
-dv uit
-analoog uit
Ik weet dat hij van analoog in direct het signaal door kan geven naar dv uit.
Maar ik vraag me af of het ook andersom kan, dus van de PC via firewire een digitaal beeld signaal sturen naar de cam en van de cam direct via analoog uit naar de tv ?
En als dit kan, zou ik dan op deze manier bv ook divxjes kunnen afspelen op me tv?
En als ik een firewire kaart heb, is die dan dv in+out op dezelfde poort?
-dv in
-analoog in
-dv uit
-analoog uit
Maar ik vraag me af of het ook andersom kan, dus van de PC via firewire een digitaal beeld signaal sturen naar de cam en van de cam direct via analoog uit naar de tv ?
En als dit kan, zou ik dan op deze manier bv ook divxjes kunnen afspelen op me tv?
Verwijderd
Ik ben toch nog steeds verliefd op de canon MV650i, ik ga hem toch maar aanschaffen. Ik krijg het idee dat iedereen voor zich verliefd word op 1 bepaalde cam en daar vervolgens niet meer van af kan wijken.robbertb schreef op 04 August 2003 @ 18:41:
Oehh gaat allemaal lekker offtopic
Die canon is voor mij perfect en wel om de volgende reden
- DV-in & out (vooral die dv in! omdat ik van editen hou, kan ik alles weer terug zetten)
- A/V in
- 22x optische zoom
- 1.35 uur filmen op 1 accu met scherm aan
- Niet zo klein als al die andere camcorders, op deze heb je nog een beetje grip
- Een lieve prijs bij een webwinkel (775 euro tegen de 1045 euro van de wehkamp)
- webcam functie (buren pesten met de 22x optische zoom
- Zeer goede beeldkwaliteit overdag
- Super nightshot (met infrarood ledjes dus)
- Geen motor geluiden
- Veel accesoires (groothoeklens, firewire kaart, kabels enz.)
Het enige nadeel is dat hij savonds niet zo supergoed schijnt te presteren (veel ruis).
Ik heb nog geen andere cam gevonden die aan alle bovengenoemde dingen voldoet. Die JVC gevallen zijn me te klein, die van sony zijn te duur en hebben te weinig zoom. Kortom..
Picjes (scan) uit tijdschrift

Bij mijn Sony (trv50) kun je inderdaad ook firewire => analoog gebruiken.robbertb schreef op 04 augustus 2003 @ 20:13:
Ik vraag me iets af he, die cam die ik wil kopen heeft:
-dv in
-analoog in
-dv uit
-analoog uit
Je kan hiermee dus theoretisch ook je divxjes op je tv afspelen, maar niet rechtstreeks.
Je zal ze dan bv. in Premiere moeten laden en vandaar uit afspelen, niet zo handig dus.
Ik denk dat je voor jouw toepassing beter een videokaartje koopt van 50€ met een tv-out op, da's stukken handiger.
Hij heeft inderdaad hele mooie specs. Ik hoop wel dat de beeldstabilisatie een beetje degelijk is, want ik heb mij 10x zoom al moeite om alles perfect stil te houden.Verwijderd schreef op 04 augustus 2003 @ 20:35:
[...]
Ik ben toch nog steeds verliefd op de canon MV650i, ik ga hem toch maar aanschaffen. Ik krijg het idee dat iedereen voor zich verliefd word op 1 bepaalde cam en daar vervolgens niet meer van af kan wijken.
[...]
Maar ik zou hem niet kopen. En wel om de belachelijke reden dat ik hem lelijk vind.
Verwijderd
Ja oke echt supermooi istie niet,
maar om hem daarom nou niet te nemen gaat een beetje ver
maar om hem daarom nou niet te nemen gaat een beetje ver
Wat ik wil is namelijk filmpjes die ik heb op de pc zo analoog terugzetten op videoband, niet iedereen heeft dvdspeler. En ik heb een videokaart met tvout alleen vind ik de beeld kwaliteit hiervan beetje kut. Hoopte dati k zo via de cam ee nbeter resultaat kan bereiken en als dit dus kan:Fire69 schreef op 04 August 2003 @ 21:00:
[...]
Bij mijn Sony (trv50) kun je inderdaad ook firewire => analoog gebruiken.
Je kan hiermee dus theoretisch ook je divxjes op je tv afspelen, maar niet rechtstreeks.
Je zal ze dan bv. in Premiere moeten laden en vandaar uit afspelen, niet zo handig dus.
Ik denk dat je voor jouw toepassing beter een videokaartje koopt van 50€ met een tv-out op, da's stukken handiger.
[Firewire OUT pc]-->[DV IN van cam]-->[AV-OUT van cam]-->videorecorder
Dan heb ik namelijk een extra reden om dv-in(firewire in) te hebben op me cam. Kan iemand me duidelijkheid geven?
Mja na het lezen van de specs twijfel ik ook beetje tis wel mooie cam van jou:[...]
Hij heeft inderdaad hele mooie specs. Ik hoop wel dat de beeldstabilisatie een beetje degelijk is, want ik heb mij 10x zoom al moeite om alles perfect stil te houden.
-goedkoper
-meer zoom, alhoewel ik dat niet snel zou gebruiken, film niet veel vanaf statief
-nightshot, tenminste is dat echt met infrarood, weet je dat zeker? en geen color slow shutter is? Volgens mij sluit de naam niet uit wat het is. Of zijn er afspraken over gemaakt dat Super Nightshot per definitie nachtzicht via infrarood is ?
Das waarMaar ik zou hem niet kopen. En wel om de belachelijke reden dat ik hem lelijk vind.
En om diezelfde reden zou je wel weer de Sony PC105 kopen, die heeft een gelikt design vind ik en lekker klein
Maar ik hoor van alle kanten eigenlijk dat ik toch het best voor een Sony kan kiezen, ze zijn misschien wel duurder maar volgens velen ook net effe een stuk beter dan de rest. En ik schijnt dat de hele Sony PC10X reeks erg goed te zijn. Maargoed hoe betrouwbaar die info is weet ik niet
[ Voor 4% gewijzigd door robbertb op 04-08-2003 23:01 ]
Verwijderd
komop zo lelijk issie niet hoor
trouwens dat je beter voor sony kan kiezen is onzin. Die dingen zien dr wel gelikt uit maar dat is ook alles. Ik neem nooit meer iets van sony omdat al mijn electronica van sony kapot is gegaan (dit is wel persoonlijk natuurlijk).
Sony heeft gewoon een goede naam en ze hebben infrarood. oke dat is wat iedereen wil.
Die canon heeft nightshot en supernightshot en ik heb gelezen dat er dan bijgelicht word met infrarood. Alleen ik weet niet of je de slow shutter dan uit kan zetten dan.
edit, de pc105 is schofterig duur btw en daar komt bij dat hij niet goed in de hand ligt, nightshot is knalgroen, geen accesoires, accu is kut. Beeld schijnt wel subliem te zijn.
Misschien kan iemand anders nog wat cams in de strijd gooien die aan dezelfde specs voldoen om ons op ideeën te brengen?
trouwens dat je beter voor sony kan kiezen is onzin. Die dingen zien dr wel gelikt uit maar dat is ook alles. Ik neem nooit meer iets van sony omdat al mijn electronica van sony kapot is gegaan (dit is wel persoonlijk natuurlijk).
Sony heeft gewoon een goede naam en ze hebben infrarood. oke dat is wat iedereen wil.
Die canon heeft nightshot en supernightshot en ik heb gelezen dat er dan bijgelicht word met infrarood. Alleen ik weet niet of je de slow shutter dan uit kan zetten dan.
edit, de pc105 is schofterig duur btw en daar komt bij dat hij niet goed in de hand ligt, nightshot is knalgroen, geen accesoires, accu is kut. Beeld schijnt wel subliem te zijn.
Misschien kan iemand anders nog wat cams in de strijd gooien die aan dezelfde specs voldoen om ons op ideeën te brengen?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 23:16 ]
Ik vind je cam anders gruwelijk lelijk hoorVerwijderd schreef op 04 augustus 2003 @ 23:03:
komop zo lelijk issie niet hoor
Accu is kut zeg je, hoe kom je daarbij, bronnen? En dat ie bij jou echt zo goed is, staat dat op de website zelf of ?
En dat ie niet goed in de hand ligt das kwestie van wennen en je moet niet te grote handen hebben... Dat valt bij mij wel meej dacht ik. VInd zelf groot nadel van de pc105 de prijs natuurlijk en het feit dat de zoom-knop zo klein is
Verwijderd
Bij reviews op kieskeurig zei iemand dat de accu die er bij zit niks voor stelt.
Ik heb trouwens liever een iets grotere cam want met die kleine dingen kan ik niet echt goed "steady" filmen. Maar ik denk dat jij gewoon die pc105 moet kopen. Die is voor jou dan toch goed?
Ik heb trouwens liever een iets grotere cam want met die kleine dingen kan ik niet echt goed "steady" filmen. Maar ik denk dat jij gewoon die pc105 moet kopen. Die is voor jou dan toch goed?
Haha ik weet niet.. vind het erg mooi ding. Maar ook erg veel geldVerwijderd schreef op 04 August 2003 @ 23:28:
Bij reviews op kieskeurig zei iemand dat de accu die er bij zit niks voor stelt.
Denk dat ik morge maar es in de winkel ga kijken naar jouw cam
Kan die van jou ook pics maken op memstick?
De accu die er bij zit is inderdaad niet zo schitterend (bij de mijne toch niet iig), daar deed ik maar een 125 minuten mee. Ik heb er gewoon eentje bijgekocht (jaja, ben je weer 100€ kwijt), maar die houd het wel 400 minuten vol (da's bijna 7u!!).Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 23:28:
De nightshot is inderdaad groen/zwart, maar ja, zo is nightvision nu eenmaal.
Dat kan je makkelijk corrigeren in Premiere/Vegas/Studio/...
Beeld is subliem, dat kan ik je wel zeggen.
Motorgeluiden heb ik absoluut geen last van, itt vele andere merken (bv JVC).
Verwijderd
jeprobbertb schreef op 04 August 2003 @ 23:43:
[...]
Haha ik weet niet.. vind het erg mooi ding. Maar ook erg veel geld
Denk dat ik morge maar es in de winkel ga kijken naar jouw camFf wat meer aandacht aan besteden.
Kan die van jou ook pics maken op memstick?

voor de specs:
http://www.kieskeurig.nl/...earch1/Canon%20MV650i.htm
http://www.amazon.co.uk/e...1%5F2/026-2623025-7646050
http://www.canon-europe.c...Camcorders/Digital/MV650i
De webwinkel die em voor 775 euro heeft:
http://www.foto-video-shop.nl
ps: De canon is toch mooi wel ff 400 euro goedkoper dan de sony. Terwijl hij de zelfde specs heeft. En ik heb net een tijdschrift met een review gelezen en daar zeggen ze dat het beeld perfect is. Oke het zou me niet verbazen als de sony ietsjepietsje scherper was maar omdaar nou 400 eypo extra voor te betalen
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 08:51 ]
Dan welke sony? Ik heb hem vergeleken met de sony pc105, de verschillen die mij opvallen zijn is:Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 08:47:
[...]
jep
[afbeelding]
voor de specs:
http://www.kieskeurig.nl/...earch1/Canon%20MV650i.htm
http://www.amazon.co.uk/e...1%5F2/026-2623025-7646050
http://www.canon-europe.c...Camcorders/Digital/MV650i
De webwinkel die em voor 775 euro heeft:
http://www.foto-video-shop.nl
ps: De canon is toch mooi wel ff 400 euro goedkoper dan de sony. Terwijl hij de zelfde specs heeft. En ik heb net een tijdschrift met een review gelezen en daar zeggen ze dat het beeld perfect is. Oke het zou me niet verbazen als de sony ietsjepietsje scherper was maar omdaar nou 400 eypo extra voor te betalen
-de canon heeft geen video in (alleen dv-in)
-canon super nightshot is in combinatie met slow shutter, dus vertraagde beelden
-in donker filmen wordt afgeraden met de canon
-de canon heeft lagere resolutie: 800.000 t.o.v. 1mp van de sony
-breedbeeld kwaliteit is bij de sony veel beter
En er werd gezegd dat de sony accu MAAr 125 minuten meegaat? Geld dat ook voor de PC105? Ik vind 125 minuten eigenlijk heel erg veel, zoveel zal ik nooit achterelkaar filmen
Verwijderd
- de canon heeft A/V in!robbertb schreef op 05 August 2003 @ 14:23:
[...]
Dan welke sony? Ik heb hem vergeleken met de sony pc105, de verschillen die mij opvallen zijn is:
-de canon heeft geen video in (alleen dv-in)
-canon super nightshot is in combinatie met slow shutter, dus vertraagde beelden
-in donker filmen wordt afgeraden met de canon
-de canon heeft lagere resolutie: 800.000 t.o.v. 1mp van de sony
-breedbeeld kwaliteit is bij de sony veel beter
En er werd gezegd dat de sony accu MAAr 125 minuten meegaat? Geld dat ook voor de PC105? Ik vind 125 minuten eigenlijk heel erg veel, zoveel zal ik nooit achterelkaar filmen
- resolutie blijft altijd 720 bij 576, dat is ook zo bij die sony, die kan alleen net iets hogere res fotos maken
- breedbeeld kan wel beter zijn maar moet je wel een breedbeeld tv hebben (heb ik niet en dat geld voor de meeste mensen)
en nogmaals,
de sony pc105 is 400 euro duurder dan de canon en heeft geen accesoires... canon blijft voor mij een betere keus. Ben er ook alleen nog steeds niet helemaal uit. Vind savonds filmen toch wel belangrijk.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 14:57 ]
Ow op kieskeurig las ik dat hij alleen DV-in had en geen composite in.Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 14:27:
[...]
- de canon heeft A/V in!
- resolutie blijft altijd 720 bij 576, dat is ook zo bij die sony, die kan alleen net iets hogere res fotos maken
- breedbeeld kan wel beter zijn maar moet je wel een breedbeeld tv hebben (heb ik niet en dat geld voor de meeste mensen)
en nogmaals,
de sony pc105 is 400 euro duurder dan de canon en heeft geen accesoires... canon blijft voor mij een betere keus. Ben er ook alleen nog steeds niet helemaal uit. Vind savonds filmen toch wel belangrijk.
Ik weet dat resolutie bij filmen gelijk blijft, maar met meer pixels heb je idd betere fotokwaliteit en betere steadyshot. En ja dat prijsverschil is wel leuk ik vond je cam ook wel interessant maar na het lezen van de reviews is me interesse toch weer gezakt, ik zie niet zulke negatieve berichten over in nachtfilmen bij de pc105 staan. En als het goed is gaat je cam ook jaren en jaren mee, en wil niet achteraf hebben "jammer dat ie .. niet heeft"
Daarnaast ga ik proberen te pingelen, weet niet of het lukt, maar proberen kan geen kwaad, toch?
Verwijderd
A/V in heeftie toch echt wel hoor
- Analogue line in/out function converts analogue video into digital, plus real time analogue converter
En trouwens, misschien zou ik die sony ook wel overwegen als ik het geld had. 1064 euro ligt net 250 euro buiten mijn budget
- Analogue line in/out function converts analogue video into digital, plus real time analogue converter
En trouwens, misschien zou ik die sony ook wel overwegen als ik het geld had. 1064 euro ligt net 250 euro buiten mijn budget
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 16:47 ]
Hm oke dan is die info bij kieskeurig.nl dus niet goed.Verwijderd schreef op 05 augustus 2003 @ 16:45:
A/V in heeftie toch echt wel hoor
De sony ligt eigenlijk ook buiten mijn budget, maarja tis wel mooie cam
Dus als ik nou iets kan regelen met die zaak zou het mooi zijn. Een vriend had bij die zaak (een Objectief vestiging in zwolle) ook voor 100 euro ofzo aan accesoires er zo gratis bij gekregen:(
Ik wil de cam +2 tapes voor 1000€ zouden ze dat doen als ik em dan direct meeneem?
Verwijderd
Wie weet, nee heb je, ja kan je krijgen.
Trouwens, misschien brengt dit je nog op een ander idee
Ik heb het internet afgespeurt naar reviews van de canon mv650i.
En bij jou viel hij af omdat hij slecht zou filmen onder barre lichtomstandigheden, maar het is nou juist het mooie dat alle exposure, witbalans, enz met de hand regelbaar is!. Maar dat moet je dus wel instellen, het schijnt volgens diverse mensen dat hij heel goed filmt met weinig licht maar dan moet je wel zelf de sluitertijd instellen enzo.
bijv.
"A weakness which most consumer digital video cameras share is graininess during night shots and indoor shots with poor lighting. Tweaking the camera's manual exposure controls will get around this problem. "
Ik denk dat ik em toch maar neem
En bij jou viel hij af omdat hij slecht zou filmen onder barre lichtomstandigheden, maar het is nou juist het mooie dat alle exposure, witbalans, enz met de hand regelbaar is!. Maar dat moet je dus wel instellen, het schijnt volgens diverse mensen dat hij heel goed filmt met weinig licht maar dan moet je wel zelf de sluitertijd instellen enzo.
bijv.
"A weakness which most consumer digital video cameras share is graininess during night shots and indoor shots with poor lighting. Tweaking the camera's manual exposure controls will get around this problem. "
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 17:17 ]
Ik heb daar eigenlijk weinig over gelezen bij mijn cam, maar dat is ook vrij nieuw model. Liefste wil ik meerdere cams mee naar huis nemen en ze testen en de beste houdenVerwijderd schreef op 05 augustus 2003 @ 17:17:
Wie weet, nee heb je, ja kan je krijgen.
bijv.
En volgens mij is de nightshot bij je cam altijd incombinatie met slowshutter en das ook we l nadeel
Verwijderd
Ja maar die shutter is handmatig in te stellen, dus je kiest supernight mode en gaat waarschijnelijk via het menu de sluitertijd korter maken heb je dus uiteindelijk alleen nog maar infrarood en dat kan je de sluitertijd nog verlengen totdat je net geen komeetstaarten hebt en misschien nog het diafragma verder open doen.robbertb schreef op 05 August 2003 @ 17:21:
[...]
Ik heb daar eigenlijk weinig over gelezen bij mijn cam, maar dat is ook vrij nieuw model. Liefste wil ik meerdere cams mee naar huis nemen en ze testen en de beste houden
En volgens mij is de nightshot bij je cam altijd incombinatie met slowshutter en das ook we l nadeel
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 18:06 ]
Denk niet dat je dat met de Sony gaat kunnen.robbertb schreef op 05 August 2003 @ 17:21:
[...]
Ik heb daar eigenlijk weinig over gelezen bij mijn cam, maar dat is ook vrij nieuw model. Liefste wil ik meerdere cams mee naar huis nemen en ze testen en de beste houden
Moet je die cam dringend hebben?
Anders wacht je gewoon nog wat tot er enkele review meer komen.
Dat me wat niet gaat lukken met de sony? Er meerdere van naar huis meenemen? Dat was ook geen optie hoor maar zou mooi zijn als dat zou kunne zonder ze allemaal te moeten kopen.Fire69 schreef op 05 augustus 2003 @ 18:50:
[...]
Denk niet dat je dat met de Sony gaat kunnen.
Moet je die cam dringend hebben?
Anders wacht je gewoon nog wat tot er enkele review meer komen.
Ben net naar de winkel geweest. De Sony PC105 is daar 1099€ Opzich een redelijk scherpe prijs wel, de goedkoopste internetshop zit er niet ver onder. Zelfs de mediamarkt verkoopt em duurder (1199€).
Maargoed helaas speelde de verkoper een beetje raar spelletje met me. Hij vroeg me of ik wist hoe duur de cam ongeveer zou zijn toen ik aan hem vroeg hoe duur hij was. (ze hanteren daar dagprijzen) Dus ik zei nou op internet heb ik ze zien staan voor rond de 1000€. Zegt de verkopen "ja dat zijn wellicht internetshops, maar ik bedoel een gewone winkel". Daarna zegt hij "wil je hem nu kopen dan of niet?". Naja dat weet iik nog niet, hoeveel kost hij dan?
Verkoper: 1099
Ik: 1099 valt net buiten me budget eigenlijk.
verkoper: ow maar tis een hele goede prijs, dat weet ik wel, als je vergelijkt met winkels hier in de buurt.
En even later zeg ik "kan ik hem even zien, ik wil voelen hoe die in de hand zit, ik heb gelezen dat dit nogal wennen is met deze camera"
Waarop de verkoper me aankijkt alsof ik onzin zit te praten
Uiteindelijk wil ik weggaan en ben ik genoeg geinformeerd. Zegt de verkooper vlak voordat ik wegga "als je de knoop doorgehakt hebt en je nog tapes+tas enzo erbij wil kunnen we wel mooi prijsje maken".
Naja ik hoef eigenlijk niet persee er tasje enzo bij wordt het alleen maar duurder van, kan later ook wel
Verwijderd
Tja uiteindelijk moet je het natuurlijk zelf weten.. het is uiteraard een goede keus maar voor mij te duur.
Misschien nog maar even goed over denken en uiteindelijk niet langer twijfelen en dan gewoon doen.
Misschien nog maar even goed over denken en uiteindelijk niet langer twijfelen en dan gewoon doen.
Ik heb in de mediamarkt jouw cam ook in me vingers gehadVerwijderd schreef op 05 August 2003 @ 19:09:
Tja uiteindelijk moet je het natuurlijk zelf weten.. het is uiteraard een goede keus maar voor mij te duur.
Verwijderd
ja prijzen verschillen enorm, die bij die webwinkel http://www.foto-video-shop.nl/ issie maar 775 euro enorm verschil he..
Daar is de Sony duurder dan bij YourBestBuy.com en webvoordelig.nlVerwijderd schreef op 05 August 2003 @ 19:16:
ja prijzen verschillen enorm, die bij die webwinkel http://www.foto-video-shop.nl/ issie maar 775 euro enorm verschil he..
Nee, ik vind het nog wel erg veel geld voor zo apparaatje, 1100€Verwijderd schreef op 06 augustus 2003 @ 15:20:
en robbert, ben je er al uit ?
Ik ben er niet van overtuigd dat ik dat geld ervoor over heb
En als ik een andere cam koop heeft hij een aantal dingen niet die ik wel graag zou willen
Verwijderd
Weet iemand trouwens iets over het enabelen van S-Video in, ik las net op kieskeurig dat iemand dit gedaan had. Kan je dit net zo doen als bijvoorbeeld DV-in activeren?
Verwijderd
hey ik heb de sony dcr trv33 op het oog, lijkt me wel een kicke dingetje
specs:
Carl Zeiss lens
800.000 Pixel Advanced HAD CCD
SuperSteadyShot
10x optical zoom
120x digital zoom
2.5" touchscreen LCD, 123.000 Pixels
Precision colour LCD viewfinder
Progressive Shutter
Memorystick-slot
MPEG movie EX
intelligent accessory shoe
Advanced USB-streaming (VideoCD-burning)
Longplay
Super NightShot, Colour SlowShutter
12 Picture Effects
6 Program AE
Playback-Zoom
Battery Info (LCD-screen)
i.LINK (DV) in/out, Analogue in/out, S-Video in/out
Stamina 12h
IR-commander

specs:
Carl Zeiss lens
800.000 Pixel Advanced HAD CCD
SuperSteadyShot
10x optical zoom
120x digital zoom
2.5" touchscreen LCD, 123.000 Pixels
Precision colour LCD viewfinder
Progressive Shutter
Memorystick-slot
MPEG movie EX
intelligent accessory shoe
Advanced USB-streaming (VideoCD-burning)
Longplay
Super NightShot, Colour SlowShutter
12 Picture Effects
6 Program AE
Playback-Zoom
Battery Info (LCD-screen)
i.LINK (DV) in/out, Analogue in/out, S-Video in/out
Stamina 12h
IR-commander

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 10:59 ]
Tja...
Ik heb een TRV50, is wel redelijk vergelijkbaar, behalve modelvorm, aantal pixels en grootte van lcd.
Da's een perfect bakje, dus ik denk dat je over de 33 ook wel geen klagen zult hebben.
Hangt er allemaal van af wat je eisen zijn en wat je er mee wil doen en zo....
Ik heb een TRV50, is wel redelijk vergelijkbaar, behalve modelvorm, aantal pixels en grootte van lcd.
Da's een perfect bakje, dus ik denk dat je over de 33 ook wel geen klagen zult hebben.
Hangt er allemaal van af wat je eisen zijn en wat je er mee wil doen en zo....
Verwijderd
Ik heb de TRV33. Is 1 van de weinige camera's die echt breedbeeld kan opnemen, dus niet alleen zwarte balken boven en onder, maar dus meer beeld. Als dit je niet interesseerd, kun je beter de TRV19 kopen.Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 12:59:
jullie mening misschien?
Voor de rest een uitstekende cam voor de point-and-shoot filmer.
Verwijderd
Wat is het verschil tussen de trv33 en de trv22?
kan hij trouwens ook progressief filmen?
Volgens mij kan je dat ook wel even zelf op zoeken toch?Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 13:47:
Wat is het verschil tussen de trv33 en de trv22?

edit:
Lees misschien ook even dit, want blijkbaar ben je hier nog te nieuw om alle regeltjes een beetje te volgen.
Lees misschien ook even dit, want blijkbaar ben je hier nog te nieuw om alle regeltjes een beetje te volgen.
[ Voor 26% gewijzigd door Fire69 op 12-08-2003 15:51 ]
Verwijderd
Dat kan me JVC 365 ook ¬_o, het mooiste van deze cam vindt ik dat die erg stevig zijn gebouwd en er niet zo zooi onodige extra's op zitten.Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 13:24:
[...]
Ik heb de TRV33. Is 1 van de weinige camera's die echt breedbeeld kan opnemen, dus niet alleen zwarte balken boven en onder, maar dus meer beeld. Als dit je niet interesseerd, kun je beter de TRV19 kopen.
Voor de rest een uitstekende cam voor de point-and-shoot filmer.
Wat moet ik nou met al die beeld effecten ? Daar voor hebben ze nou Video bewerkings software bedacht die het vele maler beter kan ¬_o.
De JVC V3000 lijk me helemaal mooi, die kan je heel goed handmatig scherp stellen
tigerswanz,
Het nadeel is wel dat deze camar's groter zijn. Het Hi8D
igitaal gaat er trouwens helemaal uit sinds de komst van Mini DV.
Ik zal voor een MiniDV camara gaan, is wel iets duurder maar je hebt er zeker veel meer plezier van.
"Kan hij trouwens ook progressief filmen?"
Nee, daar staat namelijk een minutje er bij.
ja, staat in je eigen post met de specs.Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 21:01:
Die sony trv is toch minidv?

Verwijderd
Ja, maar dan moet het wel beukenhout zijn.Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 23:23:
Heeft iemand trouwens enig idee hoe 1 infrarood ledje in een sony zon beam kan veroorzaken dat je 3 meter nightvision hebt.
Wil dat ook zeggen als je zelf een stuk of 20 infrarood ledjes op een stukje hout monteert en plaatst op je camcorder dat je dan een stuk verder kan kijken?
ik heb de Sony TRV 80e, ben er ZEER tevreden mee! echt super beeld. Nu nog goed leren filmen.
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
In de mijne zitten 2 leds.Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 23:23:
Heeft iemand trouwens enig idee hoe 1 infrarood ledje in een sony zon beam kan veroorzaken dat je 3 meter nightvision hebt.
Wil dat ook zeggen als je zelf een stuk of 20 infrarood ledjes op een stukje hout monteert en plaatst op je camcorder dat je dan een stuk verder kan kijken?
Je kan inderdaad gewoon een infrared-beamer maken met een aantal leds.
Je kan die ook gewoon prefab kopen.
Verwijderd
Dan heb ik me er perongeluk over heen gelezen.Verwijderd schreef op 12 augustus 2003 @ 21:26:
[...]
ja maar die holy hollander loopt weer te zwetsen
Maar we gaat nou een bericht van een kilometer lang posten wat die camara niet heeft

Als je nou de volgende keer alleen post wat die camara wel heeft.
Nu moeten we hier uit raden " ? / - / ?" Wat die camara wel en niet heeft, ja lekker hading

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 10:36 ]
Verwijderd
En jij moet eens leren typen lieverd!
want daarom word je verkeert begrepen. Je zegt dat die sony een digital 8 ding is nou ik weet niet hoe je daar aan komt.
want daarom word je verkeert begrepen. Je zegt dat die sony een digital 8 ding is nou ik weet niet hoe je daar aan komt.
Verwijderd
Lekker duidelijk zegVerwijderd schreef op 12 augustus 2003 @ 12:01:
hey ik heb de sony dcr trv33 op het oog, lijkt me wel een kicke dingetje
specs
Lens / Camera Part
System Format miniDV
Image Device (Size / Pixel-number: gross / net photo/ net video) 1/4.7" / 1.070.000 / 1.000.000 / 690.000 Pixel
Lens Carl Zeiss Vario Sonnar
F / Focal Length / Compared to 35 mm Photo: Video-Mode/Foto-Mode 1,8~2,0 / 3.7-37 mm / 50-500 / 42 - 420 mm
Zoom (optical / digital) 10x / 120x
Min. Illumination 7 lux
NightShot • (Super, 0 Lux)
Steady Shot (electronic / optical) •(Super) / –
Auto Focus/ Auto Macro • / •
Focus System Full range auto/Manual
Spot-Focus •
Recording System (Video/Photo) Interlaced / Field
Integrated Videolight / Flash – / –
Filter Diameter 30 mm
Functions Camera Part
Iris- / Gain Control (auto / man / via Exposure) • / – / • Auto only
White Balance (Auto / Indoor / Outdoor / Hold) • / • / • / •
Program AE Portrait, Beach & Ski, Sports lesson, Landscape, Spotlight, Sunset & Moon,
Shutter Control (auto / man.) • / – (1/3 – 1/4000 in AE mode)
Colour Slow Shutter •(camera mode)
Back Light compensation •
Fader Black, Mosaic, Overlap, Wipe, Monotone, Bounce, Random Dot
Picture Effects / digital Effects (Rec. Mode) 1 Still, Flash Motion, Luminance Key, Slow Shutter, Trail, Old Movie
Picture Effects / digital Effects (Rec. Mode) 2 Mosaic, Solarization, Monotone, Sepia, Neg.Art, Pastel
Title Generator (man. / preset) • / •
16:9 Wide Record Mode (Full/Cinema/Advanced Full) • / – / •
Progressive Recording Mode –
WebCam Function (via USB) •
Advanced USB-streaming for VCD burning •
Self Timer / Interval Record • / • (30s/1min/5min/10min)
Digital Noise Reduction •(camera)
Date / Time / Auto Date • / • / •
Photo Mode / Memory Mode
Max. resolution Photo 1152 x 864 Pixel (Memory Stick)
Resolution MPEG1 e-movie (or MPEG1 AD) 160x112/320x240 Pixel
Max. Record Time (e-movie) depending on Memorystick
Burst Record / Auto Exposure Bracketing • / •
Effects via Memory Stick Memory– Chroma/–Luminance/–Camera Chroma
Record Function (Tape <-> Memory Stick) •
Record Function (Line-In ->Memory Stick) •
Record Function (i.LINK-In ->Memory Stick) •
Recorder / Player Part
Video Streaming via USB •
Video 8 / Hi8 Compatible – / –
LP Recording •
NTSC Playback on PAL-TV •
Time Code / Data Code / Rewritable • / • / –
Edit Search / Record Review / End Search • / • / •
Signal Convert Function •
Digital Program Edit / Easy Dubbing • / –
Playback Zoom •
Data- / Photo- / Title-Search • / – / •
Multi Picture Search Function –
Viewfinder / Monitor
Colour LCD Viewfinder / B&W Viewfinder • / – 0.44 Type 113k dots
Built-in Colour LCD Monitor / Touch Panel 2,5" (6,2 cm, 123,200 dots) / •
Hybrid LCD screen –
Audio Part
Microphone (Mono / Stereo) – / •
Audio Sytem PCM (12bit / 16bit)
Audio-Dub • (12 bit)
Network Funktion
Web Browser –
Web-Album function (Sony Style Imaging) –
So-net Easy Setup –
Supported Format 1 –
Supported Format 2 –
Supported Format 3 –
Mail Function –
Protocol (send) –
Protocol (receive) –
Format (Attachment) –
Bluetooth
Communication System –
Possible Transfer Rate –
Range –
Supported Protocol –
Frequency Band –
Required accessory for operation –
Others
Battery Info •
Stamina - max. Recording Time (Time / Battery Type) *1 565 Min. (NP-QM91D) / 95 Min. (NP-FM30)
Connectors Input / Output
Lanc Control •
Memory Stick Slot / PC-Interface • / •(USB terminal)
Ext. Microphone In / Headphone Out • / •
Accessory Shoe Connection (Intelligent / Standard) • / •
i.LINK (Digital In- / Out) • / •
Video / S-Video In / Out • / •
Audio In / Out • / •
General Data
Power Consumption: with Viewfinder/LCD-Monitor 3.2 W / 4.0 W
Dimensions (WxHxD; mm) / Weight (Without Tape / Battery) 71 × 90 × 112 / 540 g
Supplied Accessories
Power Charge Adapter / Rechag. Battery / Remote • (AC-L15) / • (NP–FM30) / •(RMT-814)
AV Cable / Scart Adapter / Strap Belt • (StereoAV) / • / • (Shoulder strap)
Stylus pen –
Memory Stick / PC Connection Cable • / USB cable
Driver / Editing Software • / •
Tape / Cleaning Tape – / –
[afbeelding]
[afbeelding]

Kom kom, laten we vriendjes blijven!
Die specs posten was inderdaad niet echt nodig, maar ze quoten was nu ook weer een beetje overdreven, het wordt er niet overzichtelijker op zo.
Er staat bovenaan duidelijk dat het een MiniDV is, discussie gesloten dus.
Die specs posten was inderdaad niet echt nodig, maar ze quoten was nu ook weer een beetje overdreven, het wordt er niet overzichtelijker op zo.
Er staat bovenaan duidelijk dat het een MiniDV is, discussie gesloten dus.
Is het een beetje lekker werken, met enkel het touchscreen?dadj schreef op 13 August 2003 @ 03:30:
ik heb de Sony TRV 80e, ben er ZEER tevreden mee! echt super beeld. Nu nog goed leren filmen.
Ik heb de 50, daar zitten nog knopjes achter de LCD, maar bij de 80 zijn die blijkbaar naar het scherpje zelf verhuisd.
En hoe is de kwaliteit van de lcd, de 50 had 234kpixels, de 80 maar 182kpixels meer, is het allemaal een beetje scherp?
Verwijderd
Weet iemand waar het aan kan liggen als ik mijn Sony DIGITAL HANDYCAM DCR TRV 125 E PAL DIGITAL8 Filmcamera aansluit met s-video op mijn medion pc, ik alleen maar beeld en geen geluid door krijg?
Verwijderd
Dat is normaal, s-video is alleen voor het beeld. Je moet de tulp stekker voor het geluid van je camara ook op je computer aansluiten.
Of je moet hem met een firewire kabel aansluiten als die dat ondersteund.
Of je moet hem met een firewire kabel aansluiten als die dat ondersteund.
Verwijderd
Ik ben bezig geweets met de lamp voor me Digitale video camara.

Deze had ik een keer gekocht voor 5 euro.
Specs, 6volt 15 halogeen lamp met reflector en melkglas. Hij kan worden aangesloten op een accu van een hi 8 camara.
Aangzien ik geen hi8 accu heb, heb ik maar zelf een accu pak gemaakt van 4 lion cellen. Daarop kan die ander half uur op branden
.
IK heb hem even getest in onze berging en de camara stond op automatiche piloot.
Bij het laatse stukje heb ik ook de lamp in de berging aan gedaan, een 60wat peertje.
http://members.lycos.nl/digimonrewind/Test.html
Vanavond ga ik het nog een keer testen alleen dan gewoon in het huis en ook waneer ik de lamp van de camara zelf gebruikt. (een 6 wat halogeen lampje.)

Specs, 6volt 15 halogeen lamp met reflector en melkglas. Hij kan worden aangesloten op een accu van een hi 8 camara.
Aangzien ik geen hi8 accu heb, heb ik maar zelf een accu pak gemaakt van 4 lion cellen. Daarop kan die ander half uur op branden
IK heb hem even getest in onze berging en de camara stond op automatiche piloot.
Bij het laatse stukje heb ik ook de lamp in de berging aan gedaan, een 60wat peertje.
Vanavond ga ik het nog een keer testen alleen dan gewoon in het huis en ook waneer ik de lamp van de camara zelf gebruikt. (een 6 wat halogeen lampje.)
Verwijderd
ziet er goed uit alleen iiiiiiiiiiiiiinnnnnterlaacedVerwijderd schreef op 15 August 2003 @ 17:45:
Ik ben bezig geweets met de lamp voor me Digitale video camara.
[afbeelding] [afbeelding]
Aangzien ik geen hi8 accu heb, heb ik maar zelf een accu pak gemaakt van 4 lion cellen. Daarop kan die ander half uur op branden.
ff deinterlacen (blend fields) met virtual dub
Verwijderd
Het kan beter, speel het af met ffdshow in zet de deinterlace filter aan ¬_o.
Dat geeft veel mooier beeld dan dat je de fields gaat blenden dan ben je ook je 50fps kwijt.
Probeer het maar uit, je heb dankzij ffdshow eindelijk mooi beeld wat te vergelijken is met de tv
.
(Daarom heb ik dus het zaakje expres niet gedeinterlace.)
Dat geeft veel mooier beeld dan dat je de fields gaat blenden dan ben je ook je 50fps kwijt.
Probeer het maar uit, je heb dankzij ffdshow eindelijk mooi beeld wat te vergelijken is met de tv
Verwijderd
Wie is ffd show? en wat bedoel je met je 50 fps kwijt? dat filmpje van je is maar 25 fps?Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 18:58:
Het kan beter, speel het af met ffdshow in zet de deinterlace filter aan ¬_o.
Probeer het maar uit, je heb dankzij ffdshow eindelijk mooi beeld wat te vergelijken is met de tv.
Verwijderd
Het is een heel lang verhaal maar ik zeg gewoon waar het op slaat, Bij interlace video zijn er twee frames in één frame gestopt.
ffdshow is een codec filter, die zorgt er voor dat je video nog mooier op je scherm komt.
Site: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=53761
Download: http://prdownloads.source...how-20020617.exe?download
ALs je BSplayer er bij gebruikt dan heb je het mooiste beeld.
meuktracker: BSPlayer 0.86.500
ffdshow is een codec filter, die zorgt er voor dat je video nog mooier op je scherm komt.
Weet iemand wat het verschil tussen de volgende JVC DV kabels is:
- VC-VDV204
- VC-VDV206
Met deze link kom je bij de accessoires van de jvc gr d30 waar de kabel voor geschikt is. Jvc geeft echter geen enkel informatie over de betreffende kabels.
http://www.jvc.nl/product...id=10&sub=accessory#table
Misschien zijn er prima alternatieven? Welke kabel moet ik dan hebben(beschrijving of type)? Waar haal ik die en wat is het goedkoopste alternatief
- VC-VDV204
- VC-VDV206
Met deze link kom je bij de accessoires van de jvc gr d30 waar de kabel voor geschikt is. Jvc geeft echter geen enkel informatie over de betreffende kabels.
http://www.jvc.nl/product...id=10&sub=accessory#table
Misschien zijn er prima alternatieven? Welke kabel moet ik dan hebben(beschrijving of type)? Waar haal ik die en wat is het goedkoopste alternatief
[ Voor 21% gewijzigd door dvherk op 15-08-2003 20:00 ]
Verwijderd
Hey ik heb em geinstalleerd maar ik kan nergens een deinterlace optie vindenVerwijderd schreef op 15 August 2003 @ 19:40:
Het is een heel lang verhaal maar ik zeg gewoon waar het op slaat, Bij interlace video zijn er twee frames in één frame gestopt.
En wat betreft die kabels, de foto's zijn exact hetzelfde. Waarschijnelijk is de ene 6-6 pins en de andere 4-6 ofzo
Verwijderd
Ik denk eerder een 4-4 pins kabel voor bijv een dvd recoder en een 4-6 voor de cam op een pc aan te sluiten.
Trouwens voor 25 euro heb je een dynalink firewire kaart + een 4-6 pins kabel
.
Pantherswanz je moet bij de eigenschappen van ffdshow kijken, je vindt daar een hele lijst met filters instelingen, enz.
Het volgende filmpje heb ik wel voor je gedeinterlace. Ik zal hem morgen uploaden.
Trouwens voor 25 euro heb je een dynalink firewire kaart + een 4-6 pins kabel
Pantherswanz je moet bij de eigenschappen van ffdshow kijken, je vindt daar een hele lijst met filters instelingen, enz.
Het volgende filmpje heb ik wel voor je gedeinterlace. Ik zal hem morgen uploaden.
Das idd niet duur, want die orginale JVC 4-6 (denk ik dan) is E33,95.Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 23:29:Trouwens voor 25 euro heb je een dynalink firewire kaart + een 4-6 pins kabel.
Gelukkig heb ik al 2 Firewaire poorten op mijn laptop zitten
Is het btw, standaard dat een mini-dv cam een 6pins aansluiting heeft?
Thnkz voor the info so far!
Verwijderd
Ze hebben meerstal een 4 pins dv aansluiting (een klein langhoekje.), dus als je laptop ook eeb 4 pins aansluiting heeft dan moet je een 4 - 4 kabel kopen.
(Een 6 pins ziet er uit als een huisje, langhoek met een schune dak er op.)
IK weet wel dat dv kabels los vaak duur zijn, maar ik hoop dat je er een goedkope kan vinden. Met de kabel van JVC ben je zeker duur uit, maar dat komt doordat je dan de kabel via JVC koopt.
(Een 6 pins ziet er uit als een huisje, langhoek met een schune dak er op.)
IK weet wel dat dv kabels los vaak duur zijn, maar ik hoop dat je er een goedkope kan vinden. Met de kabel van JVC ben je zeker duur uit, maar dat komt doordat je dan de kabel via JVC koopt.
Verwijderd
Komt er aan, had probleme me me ftp, smart ftp kapte er mee waneer er meer dan 20 mb op me ftp staat.
ALs het goed is kon ik er 50mb op kwijt, ze hebben het tocht niet verandert
?.
Ik probeer het nu met FTP desktop.
Over 30min staat die er op,ik merk aleen dat me accupac moeite heeft met die 2,5A. Ik ga wel een andere accupak maken. Als het goed is staat die over een half uur er op, en anders moet ik weer me ftp opschonen
.
ALs het goed is kon ik er 50mb op kwijt, ze hebben het tocht niet verandert
Ik probeer het nu met FTP desktop.
Over 30min staat die er op,ik merk aleen dat me accupac moeite heeft met die 2,5A. Ik ga wel een andere accupak maken. Als het goed is staat die over een half uur er op, en anders moet ik weer me ftp opschonen
Verwijderd
Ja, met ningtshot( slow color shutter), daarna met de lamp die in me cammara lamp zit, en daarna de losse 15 wat lamp(een wereld van verschil he ¬_o.)
Bij de tv, geen lamp, cammara lamp, en me losse 15watt lamp.
Het laatse stukje is met de 15wat lamp buiten, je ziet dat het buiten de effect veel minder goed is.
In iedergeval wil ik iedereen wel aanraden om zo losse cammara lamp te kopen, het licht weergave is ook beter dan van een gloeilamp. Bij een gloeilamp heb ik juist wat last van ruis op donkere plekken.
Bij de tv, geen lamp, cammara lamp, en me losse 15watt lamp.
Het laatse stukje is met de 15wat lamp buiten, je ziet dat het buiten de effect veel minder goed is.
In iedergeval wil ik iedereen wel aanraden om zo losse cammara lamp te kopen, het licht weergave is ook beter dan van een gloeilamp. Bij een gloeilamp heb ik juist wat last van ruis op donkere plekken.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 13:09 ]
oeps
[ Voor 95% gewijzigd door Tycho2 op 16-08-2003 13:11 ]
Je link is kapot. Dus ik kan niet kijken.Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 12:56:
Hij staat er op.
http://members.lycos.nl/digimonrewind/Test.html ¬_o.
En wat wil je er eigenlijk mee filmen? Volgens mij gaan die mensen die jij gaat filmen niet blij worden asls je ze snachts gaat filmen
In middels ben ik in het bezit van de JVC GR-D30e.
Lekker compacte mini-DV camera. Ervaring heb ik nog niet echt, wel even wat kleine shoots in de huiskamer gemaakt ('s avonds). Ondanks dat er 2 30 Watt schermerlampjes aanstonden vond ik het eigenlijk wel mee vallen hoe slecht de opnames in een donkere
ruimte zijn. Logisch dat je niets meer op 4 meter zie. Daar zijn de 'externe lampjes' voor
Meer ervaring zal ik zeker hier melden. Misschien interessant voor de aanstaande JVC georrienteerde kopers.
Lekker compacte mini-DV camera. Ervaring heb ik nog niet echt, wel even wat kleine shoots in de huiskamer gemaakt ('s avonds). Ondanks dat er 2 30 Watt schermerlampjes aanstonden vond ik het eigenlijk wel mee vallen hoe slecht de opnames in een donkere
ruimte zijn. Logisch dat je niets meer op 4 meter zie. Daar zijn de 'externe lampjes' voor
Meer ervaring zal ik zeker hier melden. Misschien interessant voor de aanstaande JVC georrienteerde kopers.
Een vraag: 'Wie kan mij helpen met een ebook van adobe premiere 6.x?'
Wil nu eindelijk eens serieus gaan bewerken en niet alleen de 'standaard' dingetjes gebruiken
Inmiddels gevonden (stom toevallig) -> Wet van Murphy?
Premiere 6 Bible
Staat gelinked op een belgische video film club
Wil nu eindelijk eens serieus gaan bewerken en niet alleen de 'standaard' dingetjes gebruiken
Inmiddels gevonden (stom toevallig) -> Wet van Murphy?

Premiere 6 Bible
Staat gelinked op een belgische video film club
[ Voor 45% gewijzigd door dvherk op 25-08-2003 14:19 ]
Hoe moet ik met een JVC mini-dv camera vhs tapes omgezet naar mini-dv.
Met de jvc handleiding krijg ik dit niet voor elkaar
- Ik heb een Panasonic NV-L20HQ vhs recorder met 1 scart en 1 composiet
aansluiting.
- Daarnaast heb de JVC GR-D30 camcorder (dv in/out en av in/out)
- Ik maak gebruik van de kabel zoals die in de orginele doos zit (3* tulp
naar av plug camera en een orginele jvc scart->tulp converter)
Op een of andere manier ziet mijn camera niet dat er een av signaal (video en audio) wordt aangeboden?
ps: de laatste dagen erg rustig in dit topic
Met de jvc handleiding krijg ik dit niet voor elkaar

aansluiting.
Op een of andere manier ziet mijn camera niet dat er een av signaal (video en audio) wordt aangeboden?
Weet je zeker dat het video-uit is vanaf de scart uitgang en geen video in?dvherk schreef op 27 augustus 2003 @ 23:15:
Hoe moet ik met een JVC mini-dv camera vhs tapes omgezet naar mini-dv.
Met de jvc handleiding krijg ik dit niet voor elkaar![]()
![]()
![]()
aansluiting.
Nee helaas wist ik dit niet zeker, maar ben bij een vriend langs gegaan en die had dus wel een scart converter met in/uit gang schakelaar... Werken als hij dus inderdaad op uit stond. De kabel die JVC meeleverd is dus eenzijdig, scart-ingangrobbertb schreef op 28 August 2003 @ 22:15:
[...]Weet je zeker dat het video-uit is vanaf de scart uitgang en geen video in?
Wijze les die ik niet meer vergeet
Thnkz voor de reply!
Verwijderd
Zo om het topic maar eens wat nieuw leven in te blazen hier een vraag. Ik heb van school een digital 8 camera mee gejat
om eens even te proberen met dat filmen enzo. Werkt allemaal prachtig (is toch al een oud ding), heeft firewire en het capturen op de pc gaat als een tiet. En de kwaliteit is om van te smullen. Dus ik vroeg me af wat nou het grote verschil is tussen de dv-tape standaard en digital 8, en of je echt groot verschil merkt want ik zie zo nu en dan eens wat digital 8 camera aanbiedingen. Dat zijn gewoon complete camera's meestal met grote optische zoom (25x) en firewire maar dan meestal wel 300 euro goedkoper dan een verglijkbaar dv-tape model.
Ik heb van school de sony trv 125e digital 8 meegenomen,
de specs weet ik niet helemaal precies maar dit is wat ik weet
- 800.000 pixels
- 25 x optische zoom
- nightmode met infrarood ledjes voorop
- stamina accu voor circa 200 min filmen
- digitale effecten
- firewire out, a/v out, s-video out
- afstandsbediening
- microfoon ingang
- 930 gram
Filmpjes er bij (let wel dit is zwaar deinterlaced en hard gecompressed met Xvid!)
http://members.lycos.nl/pantherswanz/wespjedigital8.avi
http://members.lycos.nl/pantherswanz/ijsdigital8.avi
http://members.lycos.nl/pantherswanz/nightmodedigital8.avi
http://members.lycos.nl/pantherswanz/bijbloemdigital8.avi
pics

maar goed, dit ding filmt dus best goed en het is digitaal,
maar kan iemand mij vertellen waarom je beter een dv cam zou kunnen kopen?
Ik heb van school de sony trv 125e digital 8 meegenomen,
de specs weet ik niet helemaal precies maar dit is wat ik weet
- 800.000 pixels
- 25 x optische zoom
- nightmode met infrarood ledjes voorop
- stamina accu voor circa 200 min filmen
- digitale effecten
- firewire out, a/v out, s-video out
- afstandsbediening
- microfoon ingang
- 930 gram
Filmpjes er bij (let wel dit is zwaar deinterlaced en hard gecompressed met Xvid!)
http://members.lycos.nl/pantherswanz/wespjedigital8.avi
http://members.lycos.nl/pantherswanz/ijsdigital8.avi
http://members.lycos.nl/pantherswanz/nightmodedigital8.avi
http://members.lycos.nl/pantherswanz/bijbloemdigital8.avi
pics

maar goed, dit ding filmt dus best goed en het is digitaal,
maar kan iemand mij vertellen waarom je beter een dv cam zou kunnen kopen?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 15:07 ]
Verwijderd
MiniDV is gewoon een meer gangbare standaard. Bovendien zijn D8 camera's eigenlijk alleen maar low-budgetmodellen, als je meer mogelijkheden of betere onderdelen in je camera wil, zul je toch moeten kiezen voor een DV camera.
D8 is al bijna dood. Niemand koopt het meer en veel winkers verkopen het ook al niet meer. Het enige voordeel wat D8 ooit heeft gehad is dat je de oude hi-8 tapes nog kunt gebruiken.
Dit topic is gesloten.