Het grote Digitale Video Camera topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 23.647 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arie26 schreef op 25 July 2003 @ 15:39:
Ik heb namelijk dit setje lenzen gezien maar ik vroeg me af wat je er nu precies aanhebt maar volgens mijn dus nie zo heel veel :?
[afbeelding]
Bevat:
Telelens (1,4 x 27 mm)
Groothoeklens (0,7 x 27 mm)
Lensbeschermer (27 mm)
Wat je er aan hebt is wat robbertb al zei. In de (semi) professionele wereld zijn lenzen verreweg het belangrijkste onderdeel van alle apparatuur, en meestal duurder dan de foto of videocamera zelf. Ze regelen niet alleen hoe ver je kunt in en uitzoomen, maar ook de scherpte en lichtsterkte van het opgenomen beeld.
En dat kost iets van 105 euro nou dat is het volgends mijn nie echt waar 8)7
Dat is buitengewoon goedkoop, een enkele groothoeklens voor mijn camera (58 mm) van standaard kwaliteit kost al tegen de 200 euro. Echt goede lenzen kosten vaak tegen de duizend euro of meer. Sommige kanonnen van telelenzen, die extreem ver kunnen inzoomen kosten meer dan een ton, daar zijn er ook maar een dozijn van op de wereld, oa in het bezit van grote amerikaanse sportzenders en tijdschriften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omg als je zon 2x telelens voor een cam plakt die 22x optisch kan zoomen dan kan je dus 44x optisch zoomen, wreeed! (moeje wel een statief hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvherk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10-2024
Guys allemaal erg bedank voor de reply's.
Ik ga dus zeker voor MET dv-in!
Misschien kom ik nog wel met meer vragen en dit topic blijf ik zeker volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 10x zoom en dat is al erg veel. Had een keer een vrouw geflimt die helemaal aan de ander kant van het water liep. Met 22x kom je zeker heeel ver.

Toen net ben ik met wat mpg encoders bezig geweet, ik gebruikte eerst de lsx encoder. Maar nu de Mainconcept mpg encoder, die is stukke sneller en heeft net wat mooier beeld bij de zelfde bitrate. Maar hij is wel duur, 130 euro @_@.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand verklaren waarom sommige lenzen zo extreem duur zijn? het is toch gewoon een stukje glas (of zelfs kunststof) dat door een machine word geslepen? lijkt me tamelijk goedkoop proces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 22:55:
Kan iemand verklaren waarom sommige lenzen zo extreem duur zijn? het is toch gewoon een stukje glas (of zelfs kunststof) dat door een machine word geslepen? lijkt me tamelijk goedkoop proces
Daar vergis je je verschikkelijk mee. De grondstof moet ten eerste heel erg puur zijn (niet te vergelijken met glas voor een raam oid) en daarnaast heel erg precies geslepen. Verder de lichtweerstand minimaal zijn. Een goede lens slijpen is een heel erg moeilijk en precies proces. Niet iets wat je thuis even op de draaibank doet.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 25 juli 2003 @ 23:10:
[...]

Daar vergis je je verschikkelijk mee. De grondstof moet ten eerste heel erg puur zijn (niet te vergelijken met glas voor een raam oid) en daarnaast heel erg precies geslepen. Verder de lichtweerstand minimaal zijn. Een goede lens slijpen is een heel erg moeilijk en precies proces. Niet iets wat je thuis even op de draaibank doet.
dat slijpen lijkt me dat dat door machines gedaan word, is dus niet echt arbeidsintensief, en aan dat pure glas lijkt me ook niet zo moeilijk te komen. Ok ik kan me voorstellen dat dat dan nog het duurste is maar zó duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 23:16:
[...]

dat slijpen lijkt me dat dat door machines gedaan word, is dus niet echt arbeidsintensief, en aan dat pure glas lijkt me ook niet zo moeilijk te komen. Ok ik kan me voorstellen dat dat dan nog het duurste is maar zó duur..
Lenzen zijn niet perfect te maken, des hoger de prijsklasse des te meer werk ze eraan besteden om er een goede lens van te maken.
Daarnaast moeten ze er zelf ook wel wat aan verdienen :)
En kunstof lenzen worden alleen gebruikt volgens mij voor de echte budget cams, zoals die in webcams, die zijn van plastic en krijg je dan ook veel negatieve effecten mee.

B.t.w: this is my baby ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/dcr_pc103.jpg
Het is de Sony PC103 alleen nog wel erg prijzig :( rond de 975€
Eigenlijk wil ik de PC105, is zelfde maar met dv-in en analoog in + fotofunctie + flitser.. maar dan ben ik een dikke 100€ duurder uit :(

[ Voor 57% gewijzigd door robbertb op 25-07-2003 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:43
Vraagje over VEGAS:
Is het mogelijk met Vegas om een bepaald stukje video sneller of langzamer te laten gaan ??

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 12-09 20:30
robbertb schreef op 25 July 2003 @ 23:37:
[...]

Lenzen zijn niet perfect te maken, des hoger de prijsklasse des te meer werk ze eraan besteden om er een goede lens van te maken.
Daarnaast moeten ze er zelf ook wel wat aan verdienen :)
En kunstof lenzen worden alleen gebruikt volgens mij voor de echte budget cams, zoals die in webcams, die zijn van plastic en krijg je dan ook veel negatieve effecten mee.

B.t.w: this is my baby ;)
[afbeelding]
Het is de Sony PC103 alleen nog wel erg prijzig :( rond de 975€
Eigenlijk wil ik de PC105, is zelfde maar met dv-in en analoog in + fotofunctie + flitser.. maar dan ben ik een dikke 100€ duurder uit :(
Persoonlijk vind ik dat je er toch wel iets mag aan uitgeven als je kwaliteit wil.
Mijn TRV50 heeft 1600€ gekost, maar is wel een perfecte bak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arie26 schreef op 26 July 2003 @ 10:48:
Vraagje over VEGAS:
Is het mogelijk met Vegas om een bepaald stukje video sneller of langzamer te laten gaan ??
jep, alleen ben ik het niet helemaal eens over vegas zn vertraginstechniek, hij propt er frames bij en je krijgt een soort ghosting. Soms wel mooi.
Daarom doe ik het liever met premiere.
maar goed als je het toch met vegas wilt.

Houd control ingedrukt en ga dan een scene uitrekken door de zeikant met je muis verder uit te rekken.

tip, probeer niet het geluid ook uit te rekken, doe dit alleen met premiere want het vervormt zo ontzettend erg met vegas,

p.s voor sneller geld het zelfde, hou ook hierbij control ingedrukt alleen nu maak je de scene kleiner

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Bedankt, dat werkt perfect zo en het beeld blijft redelijk hoor
alleen het geluid wordt inderdaad bagger, als je het te gek maat in iedergeval :)

Maar hier kan ik weer leuke dingetjes mee gaan doen. :P

[ Voor 33% gewijzigd door Arie26 op 26-07-2003 11:22 ]

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvherk
Aangezien ik geen 'vaste' pc heb maar een laptop (P4/ 2GHz/ 512MB/ 40GB) vraag ik me of in hoe verre ik straks met een mini-dv cam kan gaan editten. Tegen welke grenzen loop ik aan?
- Helaas is mijn HD maar 4500rpms 8)7
- processor snel genoeg
- ram denk ook wel genoeg

Ik kan geen hardware edit kaart gebruiken. Is dit eigenlijk wel nodig voor het 'huis-tuin-keuken' edit werk?
Ik zag laatst onderstaande box....
Duidelijk voor mobiele users (laptop of flexwerk offices ofzo)
Is dit handig of uberhaupt nodig om bepaalde 'min' punten van mijn laptop te compenseren?

zie ook: http://shop.informatique.nl/cgi-win/i.cgi?A=470062

=================================================
Pinnacle Studio MovieBOX DV Extern

De Studio MovieBox DV kan op elke FireWire/IEEE 1394-poort worden aangesloten, zodat u van DV en van analoge camcorders en videorecorders kunt opnemen en hiernaar kunt uitvoeren.

Analoog en Digitaal videomateriaal dat is vastgelegd met Studio MovieBox DV, is gecodeerd in DV-formaat: de garantie voor professionele kwaliteit bij bewerken en afspelen.

Prijs:€ 259.00

Extern FireWire/IEEE 1394 video opname apparaat
Kabels: 6-pin 1394 naar 4-pin DV en 6-pin 1394 naar 6-pin 1394
Ingangen:
Composiet Video ingang (RCA connector)
S-Video ingang (mini-DIN connector)
Stereo audio ingang (2 x RCA connector)
2x IEEE 1394 in/uit connectoren,DV poort A,DV poort B (2x 6-pin type)
Externe voeding connector
Uitgangen:
Composiet Video uitgang (RCA connector)
S-Video uitgang (mini-DIN connector)
Stereo audio uitgang (2 x RCA connectoren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvherk schreef op 26 juli 2003 @ 11:55:
Aangezien ik geen 'vaste' pc heb maar een laptop (P4/ 2GHz/ 512MB/ 40GB) vraag ik me of in hoe verre ik straks met een mini-dv cam kan gaan editten. Tegen welke grenzen loop ik aan?
- Helaas is mijn HD maar 4500rpms 8)7
- processor snel genoeg
- ram denk ook wel genoeg

Ik kan geen hardware edit kaart gebruiken. Is dit eigenlijk wel nodig voor het 'huis-tuin-keuken' edit werk?
Ik zag laatst onderstaande box....
Duidelijk voor mobiele users (laptop of flexwerk offices ofzo)
Is dit handig of uberhaupt nodig om bepaalde 'min' punten van mijn laptop te compenseren?

zie ook: http://shop.informatique.nl/cgi-win/i.cgi?A=470062

Pinnacle Studio MovieBOX DV Extern

De Studio MovieBox DV kan op elke FireWire/IEEE 1394-poort worden aangesloten, zodat u van DV en van analoge camcorders en videorecorders kunt opnemen en hiernaar kunt uitvoeren.

Analoog en Digitaal videomateriaal dat is vastgelegd met Studio MovieBox DV, is gecodeerd in DV-formaat: de garantie voor professionele kwaliteit bij bewerken en afspelen.

Prijs:€ 259.00

Extern FireWire/IEEE 1394 video opname apparaat
Kabels: 6-pin 1394 naar 4-pin DV en 6-pin 1394 naar 6-pin 1394
Ingangen:
Composiet Video ingang (RCA connector)
S-Video ingang (mini-DIN connector)
Stereo audio ingang (2 x RCA connector)
2x IEEE 1394 in/uit connectoren,DV poort A,DV poort B (2x 6-pin type)
Externe voeding connector
Uitgangen:
Composiet Video uitgang (RCA connector)
S-Video uitgang (mini-DIN connector)
Stereo audio uitgang (2 x RCA connectoren)
Dat ding heb je absoluut nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet heeft je laptop al een DV/firewire poort ;).

- processor snel genoeg: Kom op zeg, een pentium 2 is al snel genoeg ¬_o.
- ram denk ook wel genoeg: Is ook meer dan genoeg :).
- Helaas is mijn HD maar 4500rpms;
Gewoon proberen, als je geen dropframes krijgt dan hoe je veder geen zorgen te maken. Weet wel dat 1 uur flim iets van 16GB is, dus je moet wel je schijf netjes houden.

Maak liever een aparte paritie voor het video bewerken, dan hoef je niet elke keer je schijf te defragmateren en de kans op dropframes is dan ook minder groot.

Kan je ander even je hardeschijf becnhmarke ?

Heeft je notebook usb 2 ?
Bij computerland en ander zaken hebben ze van die kaskjes waar je hardeschijf in kan stoppen die je dan op je usb kan aansluiten. (Ik hab alleen geen idee hoe snel dat ding is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol als je die shit gaat renderen heb je aan een dual barton 3500+ nog te weinig, naja te weinig, het duurt altijd lang maar ik doe het ook barton 2500 en gaat perfect. hd is ook errrrg belangrijk, dus met 4500 rpm gaat het toch erg lang duren. Ik zou zoiets zoiezo niet op een notebook doen. En trouwens, een 120 gb hd is als snel aan de krappe kant

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat is niet zo belangrijk het rendere doe je toch pas als je klaar bent met het bewerken. Okee, hij is dan wel een uurtje langer bezig maar dat is echt geen ramp, geduld is elktijd een goede zaak.

CPU is niet zo belangrijk, alleen waneer je video gaat compiriemeren. (Tenzij je geen dma gebruikt.)

Als hij een apparte paritie van 20gb voor video bewerking maakt dan zal je geen last van hebbe dat je schijf vol wordt.
Wan eerst haal je de video van je tape, dan berwerk je hem en zet hem weer terug op een tape. Dan kan je schijf weer leeg maken en met een volgende project beginnen ;). (Als je project files wilt bewaren dan kan je zo op een CDr zetten. is toch niet groter dan 700mb inclusief de muziek er bij.)

Je schijft raakt alleen snel vol waneer je hem als opslag gaat gebruiken.

Zelf had ik een half uur video in 40min gerendert, maar dat zeg allemaal niks. Want waneer je geen effeccten in je flimpje gebruikt dan is er niks wat grendert kan worde.

Heeft wel zijn voordelen zo notebook, die maken niet zo veel lawaai als een standaart pc.

Maar ik denk dat het allemaal goed gaat werken, zo had een leerkracht op school ook zijn video bewerkt op zijn laptop. Als het cupture goed gaat dan hoef je nergens zorgen om te maken :).
Gaat het niet goed dan lijk mij een externe hardeshijf een goeie oplosing maar die zijn wel wat prijzig op het systeem na van compterland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik wil maandag een camera kopen, alleen heb ik totaal geen idee welke. budget= 600-1000 euro. ik wil video bewerken, maar vraag me alleen af of mijn huidige pc (athlon 600, 384 mb geheugen, 100 gb 7200 toeren harddisk) snel genoeg is?

harde eisen:

- dv in en uit
- ook in het donker/schemerdonker goed kunnen filmen
- hoeft niet superklein te zijn, liever wel natuurlijk
- accu lang mee
- niet te zwaar

ok welke raden jullie aan? de canon van hierboven? of andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CPU kan wel comprimeren zal alleen niet super snel gaan, werk geheugen zal ik wel gaan upgraden naar rond e 512mb of meer. Hardeschijf is perfect, het liefst wel een aparte partitie voor het videobewerken van 20gb.

Welke os gebruik je ? Win200/xp hebben veel meer geheugen nodig dan win98, dat geld ook voor de cpu.

Die Canon vindt ik wel erg aantrekelijk, tenzij je een goedlopere wilt. Ik weet niet hoelang die accu mee gaat. Vaak krijg je een kleine accu bij waar de camara maar één uur mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
heb xp en comprimeren boeit niet echt. zelfde als nu bijvoorbeeld met divx comprimeren (lukt ook)

welke andere raad je aan? en wat zijn framedrops??? ik neem aan dat het filmpje dat stottert? (dus niet dat er frames missen ofoz) heb ik een grote kans op framedrops?

ohja ik heb een geforce 1 DDR en 100 mhz sdram geheugen.

tja en hoe snel zal het gaan? ik heb een half jaar geleden wat lopen monteren op een imac op onze hogeschool. is dit vergelijkbaar qua snelheid? (zo'n roze/blauwe imac)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ik zie op kieskeurig dat de canon van hierboven geen intern licht heeft?? is dit erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neeh hebben niet zoveel cams namelijk, je hebt supernight programma maar daar heb je niet veel aan. Geen enkele digitale video camera is in staat om goede nacht opnames te maken. Investeer dan beter in een goede videolamp (die te is monteren op de canon in de speciale 'voet' op de bovenkant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 22:38:
Neeh hebben niet zoveel cams namelijk, je hebt supernight programma maar daar heb je niet veel aan. Geen enkele digitale video camera is in staat om goede nacht opnames te maken. Investeer dan beter in een goede videolamp (die te is monteren op de canon in de speciale 'voet' op de bovenkant)
Over videolampen
Je kan toch in principe bij elke cam wel een videolamp monteren.. Ookal hebben ze daar niet zo voet voor bovenop.. Maar via die schroef aan de onderkant. Nadeel is dan alleen dat ie misschien niet automatisch aangaat maar of dat erg is? En nadeel van videolampen is ook dat ze veel stroom gebruiken en de gefilmde persoon er last van heeft. Maar zoiets kan je altijd achteraf nog aanschaffen

Super nightshot (IR)
Voordeel van nightshot is dat het dus volgens mij minder stroom gebruikt en dat de ander er geen last van heeft. Ook zie ik wel es reacties dat de afstand tegenvalt (ca 3 meter max), maar hoevaak zal je snachts op grote afstanden filmen? Ik zie dit meer op feestjes e.d. en dan zijn grote afstanden niet zo belangrijk. Daarnaast kan je accesoires kopen (of zelf maken) met een IR-beam die een 10x zo groot bereik heeft.

(Super :?) SteadyShot
Wat is eigenlijk het verschil tussen "Super SteadyShot" en gewoon "SteadyShot"? Of is er helemaal geen verschil?

Videocamera ook te gebruiken bij vorst?
Wat ik me overigens ook afvraag, hoe de cams presteren bij vorst. Ik kom steeds tegen als operating temperature 0-50 graden... nou zal 50 graden niet voorkomen denk ik, maar ik wil ook op wintersport filmen en daar zijn temperaturen van -20 niet vreemd.. Ik heb ook altijd gefilmd met me huidige analoge cam onder die omstandigheden en geen problemen mee gehad. Zoude de nieuwe cams nou minder goed tegen vorst kunnen? :/

Kopen van camera in buitenland goedkoper?
Hoe zit het trouwens met kopen in buitenland"? Ik heb zo het idee dat de cam die ik wil hebben in buitenland veel goedkoper is. (duitsland maybe ook?)

amerika:
http://hardwarecentral.de...xPO-Sony_DCR_PC105~FD-410
Zo rond de 730 euro.. das 400 euro goedkoper dan hier in nederland :/
(voor de Sony pc105)

En in duitsland 985€,. zoveel betaal ik in nederland voor de PC103, de goedkopere variant:
http://www.preissuchmasch...d/main.asp?produkt=315641

Ik twijfel dus nog hiertussen:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/dcr_pc103.jpg
Sony PC105
In NL ong 1000€, fotos opslaan op tape(640x480),geen dv/analoog in

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/dcr_pc105_2.jpg
Sony PC105
In NL ong 1150€, foto's op memstick (1152 x 864), dv/analoog in, ingebouwde flitser

Wat ik niet snap is dat deze cam goedkoper is dan de pc101, terwijl dit de opvolger is van de pc101 :?
Nou denk ik toch meer aan de pc105, is wel duurder maar denk dat ik voor analoog in ga missen.. En snelle fotos maken is niet belangrijk maar wel leuk als het erbij zit. Maar toch vind ik die dikke 1000 euro wel veel geld.. (ben maar een student) en zal de cam ook zeker niet elke dag gebruiken.. maar vooral tijdens vakanties en soms es wat dingen tussendoor.

Hier zijn ze best wel positief over de pc105, vooral ook over het scherm (de enige sony cam met een tftscherm dat goed buiten werkt, afgezien van de micro-mv en de profcams (>2000$):
http://www.camcorderinfo....th-dcr-pc105-05_06_03.htm

[ Voor 101% gewijzigd door robbertb op 27-07-2003 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jullie allemaal zolang twijfelen over de aanschaf zijn die modellen alweer uit productie voordat je een besluit genomen hebt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geinig filmpje, maar je bent een van de vele die de camera niet rustig en stil weten te houden. Super onrustig beeld, krijg er bijna hoofdpijn van. Wanneer leren hobby-camera lui nou eens het beeld stil te houden en rustig te bewegen? (Je ziet het heel veel bij korte home-video filmpjes)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 02:26:
Als jullie allemaal zolang twijfelen over de aanschaf zijn die modellen alweer uit productie voordat je een besluit genomen hebt :p
Uhhh dit is meer een HK-reply, met 0% inbreng dus :/
1)Zolang ben ik niet aan twijfelen, tis ook niet echt alleen twijfelen maar informatie verzamelen en andere opties bekijken
2)Model waar ik naar kijk is pas net (sinds juni 2003) uit
3)Ik ben geen impulsieve koper, zeker niet bij zulke bedragen. Eerst nadenken en dan pas kopen :D

[ Voor 9% gewijzigd door robbertb op 27-07-2003 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over dat kopen in duitsland is waar, veeeeeel goedkoper. Ik ken een webwinkeltje waar ze cams inkopen in duitsland en hier verkopen. Daar was de canon mv650i 350 euro goedkoper dat een winkel bij mij hier uit de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Effe weer een vraagje over het bewerken van DV-materiaal op de PC
Als jullie klaar zijn hoe bewaren jullie dan het filmpje ??

- Branden jullie het op CD / DVD (met welk programma ??)
- Terug zetten op DV-tape (maar hoe lang blijven deze tape's goed, videoband wordt na verloop van tijd slecht is dat met die DV-tape's ook ?)
- Op je HDD laten staan, maar die raakt dan zo vol en ik heb al 180 Gb

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:27
Op de HDD zetten met (atm) XviD compressie.

Hmmz ik heb ook een vraagje. M'n pa wil ook videobewerken op z'n Dell PC, een vrij nieuwe P4 2.4Ghz. Maarr, de beeldkwaliteit van het DV materiaal is slecht na het overzetten, het lijkt net alsof je naar een DivX kijkt met lage bitrate :/
Als ik dezelfde video op mijn PC kijk issie wel strak. Als ik iets capture van zijn cam naar mijn PC is het DV materiaal goed. Als ik dat weer op zijn systeem afspeel ziet het er weer niet uit. Ik dacht eerst aan een videokaart probleem, dus nwe detonater erop (zit een GF4 MX420 in), en dat hielp niet.
Ik zit nu aan de DV codec te denken.. Zou dat kunnen? Ik zie er zo niet 1 staan in device manager, alleen een Pinnacle DV Codec. Die heb ik gewist en dat maakte niet uit.

[ Voor 90% gewijzigd door Solosmots op 27-07-2003 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal zeker aan de dv codec liggen?
welke heb jij? installeer die eens bij je pa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Ik zou niet weten welke ik heb. Neem aan de standaard versie die in XP ingebakken zit. Hij heeft ook XP, maar ik denk dat 1 of ander prog die codec heeft uitgeschakeld oid :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Solosmots schreef op 27 July 2003 @ 10:57:
Op de HDD zetten met (atm) XviD compressie.
Zou je voor mijn eens kunnen omschrijven hoe je dat precies doet ?? ik heb daar totaal geen ervaring mee

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ge edite zooi uncompressed renderen, de avi file openen met virtual dub. Bij video full processing mode aanzetten en compression de xvid codec selecteren (in de gewenste bitrate). Bij audio ook full processing mode en bij compression de mp3 codec selecteren (gewenste bitrate). Daarna save as avi en dan gaat ie het encoden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvherk
Verwijderd schreef op 26 juli 2003 @ 16:12:Wie weet heeft je laptop al een DV/firewire poort ;).
Heeft je notebook usb 2 ?
Mijn laptop heeft net geen usb2.0, helaas. Daar baal ik eigenlijk wel van, maar ja can't have it all ;)
Wel heb ik 2 Firewire poorten.... Dus een externe HD via firewire lijkt me nog beter?

Aan Varis: dank je voor je krachtige uitleg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvherk
Solosmots schreef op 27 July 2003 @ 11:58:
Ik zou niet weten welke ik heb. Neem aan de standaard versie die in XP ingebakken zit. Hij heeft ook XP, maar ik denk dat 1 of ander prog die codec heeft uitgeschakeld oid :S
IDEE!?
Met GSpot kan je movies inladen en kijken welke codec er wordt gebruikt. Daarnaast kijk het welke codec je voor video en audio beschikbaar heb 8)

GSPOT @ http://www.headbands.com/gspot/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Shit ja je kan het ook zien in de Windows verkenner natuurlijk bedenk ik me net, bij properties van de file 8)7 Thx voor in ingeving :P
Ik zie dat het dezelfde Bitrate is in ieder geval.. Er staan geen namen bij, maar ik denk dat het dezelfde codec is... Wat het probleem lastiger maakt...
Verwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 12:11:
ge edite zooi uncompressed renderen, de avi file openen met virtual dub. Bij video full processing mode aanzetten en compression de xvid codec selecteren (in de gewenste bitrate). Bij audio ook full processing mode en bij compression de mp3 codec selecteren (gewenste bitrate). Daarna save as avi en dan gaat ie het encoden
Zoiets, ik kan direct vanuit Adobe Premiere 6.5 in XviD renderen, scheelt veel ruimte op mijn nietige 40GB Disk. Alleen MP3 moet wel in Vdub. Op het moment gebruik ik XviD met 1 pass quality op 85. Ik moet me nog wat meer verdiepen in 2 pass, of dat ook voor DV beter is.

[ Voor 9% gewijzigd door Solosmots op 27-07-2003 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het verschil tussen 1 en 2 pass is mij ook nog niet helemaal duidelijk maar op de kwaliteit schijnt het flinke invloed te hebben. Het is me tot op heden nog niet gelukt om naar 2 pass te encoden. Krijg dan rare foutmeldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Mij wel maar de kwaliteit viel zwaar tegen, zijn ook nogal wat in te stellen parameters daarvoor. Op internet is zat te vinden hoe je een DVD omzet naar XviD, maar die settings werken niet zo best voor DV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Hm volgens mij gaat dit beetje offtopic, dit gaat meer over het renderen en bewerken van films en niet over digitale video camera's zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbertb schreef op 27 July 2003 @ 15:08:
Hm volgens mij gaat dit beetje offtopic, dit gaat meer over het renderen en bewerken van films en niet over digitale video camera's zelf
volgens mij ga jij een beetje offtopic

in dit topic word alles besproken wat dv cams aangaat, lees de startpost

"Ik hoop dat er veel informatie uitgewisseld gaat worden hier, aangezien je zo vreselijk veel met een camcorder kunt doen!"

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Branden jullie het op CD / DVD (met welk programma ??)
Jep ik zet me batch list en de project files bewaar ik op een cdrom +natuurlijk het tape zodat ik later waneer ik wil iets kan aanpassen van het flimpje. (En natuurlijk bewaar ik ook me log blad ;).)

- Op je HDD laten staan, maar die raakt dan zo vol en ik heb al 180 Gb
Ik zet het met de mainconcept om naar een mooie mpg2.
Vaak heb ik op de CDrom iets van 630mb over, dat is perscies genoeg voor die mpeg ^_^.

Waarom mpg, dat is omdat die interlace ondersteund en omdat ik een mpg kaart heb. Dat is harstikke handig voor waneer je flimpje op een video band wilt zetten.

§Cowboy_Bebop,
Me camara goed stil houden ging erg moelijk in sixflags door die drukte, me ander flimpjes zien er beter uit ¬_0. Over een week zet ik wel weer een andere online.

§robbertb,
Voor mijn jvc cam kan ik een soort jasje voor kopen voor waneer ik bij koud weer zal willen flimen. Ik zal dus daarnaar op zoek gaan.

Videolamp op de camara is niet zo intersant, ze hebben maar een klein bereik en het geeft niet zo mooi beeld. Ik heb daarom een losse 10 wat hologeen lampje gekocht. Die is stukke veller dan me camara lamp en je hem ook op een tafel neerzetten ;).

§dvherk
Firewire is natuurlijk beter :), maar ik noemde usb2 om je wat geld te laten besparen :7.

§tennisbal
Voor het capturen moet je pc 6mb/s kunnen verwerken.
Ik zal wel het geheugen upgraden naar 512mb of meer, met 384 mb zal het niet echt lekker video bewerking zijn in xp. In win 98 zal het nog wel te doen zijn.
(Zorg er voor dat in iedergeval al je achtergrond programma uit staan, als je slim bent maakt je een aparte acount aan in win xp voor het video bewerken. Dat werkt stukke beter.)

Ik heb trouwens geen idee hoe snel die macs zijn, zelf zal ik niet moelijke gaan doen met scsi schijfen ect. Zonde van je geld.
Bij mij zit er nu 2 120gb schijfen in van wd met 8mb. Kopieren van de ene naar de ander shijf gaat met zo 23mb/s. Terwijl het capturen maar 6mb/s seconden kost.

@Solosmots
Ik merk zelf ook dat divx niet zo goed doet met dv video's in vergelijking met flims.

Oja, waarom maken jullie geen 2 topics ?
Eentje over video bewerking en de alleen over dv camara's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 17:49:
..
knip

-Oja, waarom maken jullie geen 2 topics ?
Eentje over video bewerking en de alleen over dv camara's.
_/-\o_
§robbertb,
Voor mijn jvc cam kan ik een soort jasje voor kopen voor waneer ik bij koud weer zal willen flimen. Ik zal dus daarnaar op zoek gaan.

Videolamp op de camara is niet zo intersant, ze hebben maar een klein bereik en het geeft niet zo mooi beeld. Ik heb daarom een losse 10 wat hologeen lampje gekocht. Die is stukke veller dan me camara lamp en je hem ook op een tafel neerzetten
Denk dat zo jasje meer tegen sneeuw/regen is. De cam wordt alsnog vrij koud denk ik. En die videolamp kan ik altijd latern og kopen :)

[ Voor 56% gewijzigd door robbertb op 27-07-2003 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeker het ergens wel een keer tegen gekomen zo jasje speciaal voor tegen te kou. Mmh het zal me niet verbazing dat ik het in een boek tegen kwam. Want ik weet niet waar je zo iets moet kopen, gelukig heb je google ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 19:10:
Ik ben zeker het ergens wel een keer tegen gekomen zo jasje speciaal voor tegen te kou. Mmh het zal me niet verbazing dat ik het in een boek tegen kwam. Want ik weet niet waar je zo iets moet kopen, gelukig heb je google ;).
Zoiets zou ik dus nooit kopen, schreeuwend duur :( En volgens mij helpt dat niet of hooguit enkele minuten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijk me wel, de camara zelf wordt elktijd beetje warm. (Bij de nieuwere camara's zal dat minder zijn.)

Als je die warmte isoleert met een soort jasje dan blijf die camara wel wat warm zolang je hem aan laat staan ;). Het lijk me in iedergeval niet echt gezond voor de camra waneer de video kop -0°C is waneer je ga flimen.

De mini DVcamara's zijn ook gevoeliger door de kou doorat alles stukke kleiner is, denkt aan al dat ijzer in het loopwerk van de camara dat gaat krimpen door de kou, grote tempertuur vershillen is helemaal ten boze. Ik zal in iedergeval buiten geen tapes gaan verwissellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 22:33:
Lijk me wel, de camara zelf wordt elktijd beetje warm. (Bij de nieuwere camara's zal dat minder zijn.)

Als je die warmte isoleert met een soort jasje dan blijf die camara wel wat warm zolang je hem aan laat staan ;). Het lijk me in iedergeval niet echt gezond voor de camra waneer de video kop -0°C is waneer je ga flimen.

De mini DVcamara's zijn ook gevoeliger door de kou doorat alles stukke kleiner is, denkt aan al dat ijzer in het loopwerk van de camara dat gaat krimpen door de kou, grote tempertuur vershillen is helemaal ten boze. Ik zal in iedergeval buiten geen tapes gaan verwissellen.
ZOiets valt vast ook wel zelf te maken, spaar je weer 100 euro :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 22:33:

Zo'n jasje heeft inderdaad zin in koude omstandigheden MITS je een van goede kwaliteit koopt die een goede isolatie bied. Veel van dit soort jasjes hebben echter overal gaten zitten om bv de mic doorheen te doen die veel te groot zijn. Hierdoor gaat het effect een beetje verloren.

offtopic:
HollyHollander -> zou je in vervolg eerst jouw posts even wat leesbaarder kunnen maken door ook de regels der grammatica te hanteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ik heb de jvc grd-70 aangeschaft. ik kan hem eventueel nog ruilen. wat zijn jullie reacties hierop?? ik heb het idee dat de nightvision voor geen meter werkt. klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

tennisbal schreef op 29 juli 2003 @ 01:49:
ik heb de jvc grd-70 aangeschaft. ik kan hem eventueel nog ruilen. wat zijn jullie reacties hierop?? ik heb het idee dat de nightvision voor geen meter werkt. klopt dit?
mja dat klopt.. is gewoon trage sluitertijd. JVC heeft niet zo goede nachtzicht. Daarvoor kan je beter een sony nemen.. Beeld is dan wel zwartwit maar veel ebter zicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 11:48

Shift

[] Dual crazy []

Jongens ik weet dat het off-topic is maar even tussen door, heeft iemand meer informatie over de echte film camera's ? prijzen of informatie ? De camera's voor het maken van bioscoop films dus. Ik heb aaardig wat gezocht maar kan niet zo veel vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Shift op 29-07-2003 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shift schreef op 29 July 2003 @ 04:46:
Jongens ik weet dat het off-topic is maar even tussen door, heeft iemand meer informatie over de echte film camera's ? prijzen of informatie ? De camera's voor het maken van bioscoop films dus. Ik heb aaardig wat gezogd maar kan niet zo veel vinden.
Filmcamera's kun je in het algemeen niet nieuw kopen, die moet je huren. Tweedehands zijn ze wel te krijgen, met name 16 mm camera's.
Simpele 16 mm filmcamera's kun je op ebay al krijgen vanaf 1000 a 1500 dollar, wat zwaardere modellen (met betere lenzen etc) voor 2000 tot 4000 dollar.
35 mm camera's zijn ook op ebay nauwelijks te vinden, ik heb er eens eentje gezien met een vraagprijs van 13.000 dollar. Dat is volgens mij vrij goedkoop.

Overigens kun je met digitale camera's ook best bioscoopfilms maken, zoals Star Wars - Attack of the Clones. Het wordt alleen niet zoveel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom word dat niet gedaan dan? lijkt me toch veel makkelijker om te editen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juli 2003 @ 10:19:
Waarom word dat niet gedaan dan? lijkt me toch veel makkelijker om te editen dan?
De kwaliteit is minder. 35 mm film is vergelijkbaar met zo'n 10 megapixels terwijl de beste digitale videocamera een resolutie haalt van zo' n 2 megapixels, als ik me niet vergis. Daarmee is dus Attack of the Clones opgenomen. En op die enorme bioscoopdoeken in Amerikaanse multiplexen zie je dat echt wel. Bovendien heeft film, afgezien van de resolutie, nog een hoop andere eigenschappen waardoor filmbeelden mooier worden gevonden dan videobeelden.

Wat je wel ziet is dat low-budget filmmakers steeds meer gaan werken met digitale video, met name om de kosten te drukken. Maar op een hollywoodbudget van enkele tientallen miljoenen dollers maakt dat niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovendien kostten die digicams waarmee Attack of the Clones is opgenomen (CineAlta's) destijds zo'n 125.000 a 150.000 dollar per stuk, waardoor het verschil in kosten met filmcamera's grotendeels wegvalt.

Het duurste bij filmcamera's is overigens niet de camera zelf, maar de film, dus het materiaal waarop opgenomen wordt.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Het enige naadeel van digicams om films mee te maken is idd de beeldkwaliteit ik weet niet of het je opgevallen is bijvoorbeeld, als er een camera ploeg aanwezig is bij the making of een film dan nemen ze met digicams het hele gebeuren op dan zie je daar scenes die ook echt in de film te zien zijn, als je de beelden bekijkt van digicams lijkt het heel cheap, veel witter, en als je de echte film bekijkt is het voller van kleur en ik weet niet hoe ik het moet zeggen maar het ziet er echter uit, ik weet niet of dat te realiseren valt met digicams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot op zekere hoogte valt dat wel te simuleren met digicams, maar niet helemaal.
Bij het voorbeeld wat jij noemt moet je natuurlijk wel bedenken dat ten eerste de gefilmde scene speciaal is uitgelicht voor de filmcamera, en niet voor de digitale camera die vanaf een heel andere (waarschijnlijk ongunstigere) positie filmt. Ten tweede zullen ze voor die digicam wel geen filters of andere hardware gebruiken om een zo mooi mogelijk beeld te maken. Ten derde gaan er in de ontwikkeling en post-processing van de film een heleboel man-uren zitten om het er zo goed mogelijk uit te laten zien, terwijl de beelden van die digicam waarschijnlijk nauwelijks opgepoetst zijn achteraf.

Bekijk maar eens de film 28 Days Later, die is opgenomen met een gewone semi-prof camera die je gewoon bij de Mediamarkt of een andere audio/videozaak kan kopen. Toch ziet dat er, door de zorg die er tijdens en na de opname aan het beeld is besteed, al veel minder uit als een fletse homevideo.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shift schreef op 29 July 2003 @ 04:46:
Jongens ik weet dat het off-topic is maar even tussen door, heeft iemand meer informatie over de echte film camera's ? prijzen of informatie ? De camera's voor het maken van bioscoop films dus. Ik heb aaardig wat gezocht maar kan niet zo veel vinden.
Wat vind je er dan zo intersant aan ?

TV's gaan niet hoger dan 720*576.
En je moet je opnames eerst helemaal laten ontwikellen voordat je kan zien wat er op staat. (gaat dus erg duur worden in gebruik.)

miniDV is juist top kwaliteit, voor het nieuws en repotage gebruiken ze ook Digitale video camara's. Of vindt jij het beeld van het nieuws niet mooi genoeg ?

quote]Shift schreef op 29 July 2003 @ 11:48:
Het enige naadeel van digicams om films mee te maken is idd de beeldkwaliteit ik weet niet of het je opgevallen is bijvoorbeeld, als er een camera ploeg aanwezig is bij the making of een film dan nemen ze met digicams het hele gebeuren op dan zie je daar scenes die ook echt in de film te zien zijn, als je de beelden bekijkt van digicams lijkt het heel cheap, veel witter, en als je de echte film bekijkt is het voller van kleur en ik weet niet hoe ik het moet zeggen maar het ziet er echter uit, ik weet niet of dat te realiseren valt met digicams.[/quote]
LOl, het zou me niet verbazing dat ze maar goedkope digitale camara's voor gebruiken die op de automatiche stand staan.

Ik zal zeggen vergelijk een het nieuwes met een flim. (Je moet dan wel Digitaal tv hebben om het wat eerlijk te kunne vergelijken ;).)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

de kwaliteit van een film is veel hoger, ik dacht dat het 21Mpixels of 23Mpixel was

[ Voor 8% gewijzigd door Shift op 29-07-2003 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
guesten, hoe vaak gebruik je een nightvision?? ik heb nu een jvc grd-70. wat me opviel was dat er fokking veel dure shit bijkwam zoals een accu van 99 euro!!. is deze camera verder goed?? ik kan hem eventueel nog ruilen. ik vind het persoonlijk wel goed filmen alleen nightvision is kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvherk
tennisbal schreef op 29 July 2003 @ 15:23:
guesten, hoe vaak gebruik je een nightvision?? ik heb nu een jvc grd-70. wat me opviel was dat er fokking veel dure shit bijkwam zoals een accu van 99 euro!!. is deze camera verder goed?? ik kan hem eventueel nog ruilen. ik vind het persoonlijk wel goed filmen alleen nightvision is kut.
Gaat het om de GR-D70? Deze is na genoeg gelijk aan de GR-D30, waarin ik zelf erg geintereseerd in ben. De night-vision blijkt op elke digi-video-cam naatje te zijn. Er is best wel een klein onderling verschil per merk. Je moet denk ik gewoon je handelingen aanpassen aan de omstandigheden. Je kan gewoon niet zo 'snel' de lens bewegen als bij voldoende licht :+ . Naar mijn idee gewoon op de hoeveelheid licht letten en waarmogelijk met een externe lichtbron aanvullen.
Er zijn ook camera's met een 'lichtbron', maar dan gaat je battery pas echt hard.

De extra kosten zijn ook bij alle andere camera's, het is over het algemeen het 'best'/meest gebruikt om een zogenaamd starters-kit aan te schaffen. Ik dacht dat deze bij de Media-Markt bij aankoop camera rond de 99,- zijn :? . Dan heb je een tas+cassete+extra accu. Helaas zijn accu's nu eenmaal duur. Je kan ook eens uitzoeken wat een universele accu's kost ;) Dit scheelt over het algemeen toch weer wat eurotjes.

Wat zijn jouw ervaringen met de camera tot nu toe? (Overdag in huis / Overdag buiten / motor geluid / kwaliteit van video / kwaliteit van microfoon / bediening)

Dankje en suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of hebben wat goedkope lion cellen aanschaffen ;).

Ik heb nu in me camara tas een kleine accu pak in zitten waarmee ik de camara kan opladen waneer ik hem even niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien interessant voor mensen hier,
bij de neckermann verkopen ze een mooi statief + universele video tas samen voor 39 euro.

http://www.neck.nl/produk...=1&sort=&mb_v301_ch=e45e8

Afbeeldingslocatie: http://www.neck.nl/bilder/480/7/78/7800571905_hk47d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.neck.nl/bilder/480/7/78/7800571904_hk47d.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waardeloos statief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:| verklaar nader :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met dit soort goedkope statieven (ik meen dat die op het plaatje een vanguard is uit de mk-serie) kun je geen mooie gelijkmatige, vloeiende bewegingen maken. Dus als je aan het opnemen bent en je beweegt hem krijg je altijd een schokkerige beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja oke maar je moet weten dat niet iedereen bereid is veel geld uit te geven aan een goed statief, het budget ligt bij sommige mensen gewoon wat lager en dit statief lijkt me perfect voor de amateur filmer, om toch enigsinds steady beelden te krijgen.

Ook is deze niet zo zwaar en groot als de profi statieven, want ik denk dat je deze eerder mee neemt ergens heen dan een ding van 10 kilo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Kzag laatst in de Sony Catalogus een statief met zapper erbij, zit dus een motor in en dan kan je dus ook mooie bewegingen maken. Prijs viel me nog mee, ~ €120.

Iemand enig idee hoe ik de DV codec kan herkennen in apparaatbeheer in WinXP :? Ik zie hem niet onder die naam staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvherk
Solosmots schreef op 29 July 2003 @ 19:37:
Iemand enig idee hoe ik de DV codec kan herkennen in apparaatbeheer in WinXP :? Ik zie hem niet onder die naam staan..
Misschien kan je met GSpot een movie inladen en kijken welke codec er wordt gebruikt. Daarnaast kijk GSPOT welke codec je ALLEMAAL voor video en audio beschikbaar heb

GSPOT @ http://www.headbands.com/gspot/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staan flink wat statieven, welke was het solosmots? http://www.sony.nl/cds/sh...sp?nodeid=34160&loc=en_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
dvherk schreef op 29 July 2003 @ 15:41:
[...]
[...]

De night-vision blijkt op elke digi-video-cam naatje te zijn. Er is best wel een klein onderling verschil per merk. Je moet denk ik gewoon je handelingen aanpassen aan de omstandigheden. Je kan gewoon niet zo 'snel' de lens bewegen als bij voldoende licht :+ . Naar mijn idee gewoon op de hoeveelheid licht letten en waarmogelijk met een externe lichtbron aanvullen.
Er zijn ook camera's met een 'lichtbron', maar dan gaat je battery pas echt hard.
[...]
Hm, nooit een Sony gehad veronderstel ik? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Er zijn er meerdere, maar die site laadt nogal sloom hiero...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvherk
Fire69 schreef op 29 July 2003 @ 20:11:
[...]Hm, nooit een Sony gehad veronderstel ik? ;)
Eigenlijk wel, z'n oud 'snoek' model. Is nog een Hi-8 camera :+
Maar zoals je zult begrijpen, probeer ik alleen maar aan te geven dat binnen filmen (relatief donker) nooit het resultaat opleverd als dat je overdag buiten zou halen ;).
Er staat 'onderling kleine verschillen', ik neem aan dat het verschil tussen een JVC en een Sony niet extreem groot is :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
dvherk schreef op 30 July 2003 @ 10:07:
[...]
Eigenlijk wel, z'n oud 'snoek' model. Is nog een Hi-8 camera :+
Maar zoals je zult begrijpen, probeer ik alleen maar aan te geven dat binnen filmen (relatief donker) nooit het resultaat opleverd als dat je overdag buiten zou halen ;).
Er staat 'onderling kleine verschillen', ik neem aan dat het verschil tussen een JVC en een Sony niet extreem groot is :?.
De nieuwere Sony-cams kunnen bijna allemaal infrarood filmen, dan mag het dus pikdonker zijn, je hebt nog altijd goed beeld (wel groen/zwart) met normale sluitertijden.
Bij oa. JVC kan je in nightshot enkel een stilleven filmen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me af waarom niet alle dv cams infrarood nightshot gebruiken, zou sony daar patent op hebben oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Fire69 schreef op 30 July 2003 @ 10:13:
[...]

De nieuwere Sony-cams kunnen bijna allemaal infrarood filmen, dan mag het dus pikdonker zijn, je hebt nog altijd goed beeld (wel groen/zwart) met normale sluitertijden.
Bij oa. JVC kan je in nightshot enkel een stilleven filmen. ;)
Panasonic heeft precies hetzelfde echter dan zwart - wit beeld. Ziet er beter uit dan de nightshot van Sony imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt beter, voor die gene die liever groen willen kunne ze gewoon een kleure filter gebruiken in primiere. Je kan ook eens een andere kleur kiezen voor de verandering ¬_o.

Over stastiefen gesproken,
+Zelf vind ik zo driepoot niet handig, voor in huis te filmen heb ik geen plek om hem op te zetten.
+Waneer ik buiten flim heb ik niet de tijd om dat hele ding neer te zetten. (Want waneer je hem hebt neergezet is het te laat :S)
+Ik heb me camara in zo kleine mogelijke camara tas zitten om de drempel zo klein mogelijk te maken om hem mee te neme, zo stastief is dan ten boze.

Wat mij wel handig lijk is zo één poot stastief, zodat je camara goed stil staat.
Is lekker snel te plaatsen,
Erghandig in de kleinere ruimte's.

Weet iemand waar ik zo éénpoot kan kopen (Het liefst in A'dam voor een redelijke prijs.)

Zelf heb ik ooit een keer mogen werken op een stastief met zo olie kop zodat het draaien van de camara erg gelijk matig gaat. Maar het is niet echt handig, als je iemand wilt volgen dan draai je gauw te langzaam of te snel. Dat komt doordat je bij dat stastief niet makelijk van snelheid kan veranderen.

Het beste is om gewoon niet je camara te bewergen, ten zij je dat stuk er uit knipt waarin de camara beweegt. Jammer genoeg is dat niet elktijd mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 10:17:
Vraag me af waarom niet alle dv cams infrarood nightshot gebruiken, zou sony daar patent op hebben oid?
Dat vind ik dus ook zo ontzettend vreemd.. Geen enkele JVC cam heeft infrarood. Alleen de sony's hebben dat en inderdaad een paar panasonic's ook. Als JVC dat ook had, wist ik namelijk gelijk welke ik zou willen halen, maar nu ben ik geforfceerd om een Sony te kopen
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 14:15:
Dat klinkt beter, voor die gene die liever groen willen kunne ze gewoon een kleure filter gebruiken in primiere. Je kan ook eens een andere kleur kiezen voor de verandering ¬_o.

Over stastiefen gesproken,
+Zelf vind ik zo driepoot niet handig, voor in huis te filmen heb ik geen plek om hem op te zetten.
+Waneer ik buiten flim heb ik niet de tijd om dat hele ding neer te zetten. (Want waneer je hem hebt neergezet is het te laat :S)
+Ik heb me camara in zo kleine mogelijke camara tas zitten om de drempel zo klein mogelijk te maken om hem mee te neme, zo stastief is dan ten boze.

Wat mij wel handig lijk is zo één poot stastief, zodat je camara goed stil staat.
Is lekker snel te plaatsen,
Erghandig in de kleinere ruimte's.

Weet iemand waar ik zo éénpoot kan kopen (Het liefst in A'dam voor een redelijke prijs.)

Zelf heb ik ooit een keer mogen werken op een stastief met zo olie kop zodat het draaien van de camara erg gelijk matig gaat. Maar het is niet echt handig, als je iemand wilt volgen dan draai je gauw te langzaam of te snel. Dat komt doordat je bij dat stastief niet makelijk van snelheid kan veranderen.

Het beste is om gewoon niet je camara te bewergen, ten zij je dat stuk er uit knipt waarin de camara beweegt. Jammer genoeg is dat niet elktijd mogelijk.
Dat ken ik, dat heb ik precies zo zoals jij dat zegt. Daarom vind ik een statief ook minder belangrijk, en als ik er een zou willen zou het een kleine goedkope zijn, die ook relatief makkelijk mee te nemen is. Hierom wil ik ook een zo kleinmogelijke camera+ zo klein mogelijke tas om em makkelijk mee te kunnen nemen, en niet zo standaard joekel van een tas.

En nog even over nightshot met infrarood, dit is in ieder bewerkingspakket wel om te vormen van zwart-groen naar zwart-wit. Daarnaast kun je dat op sommige cams zelf ook al instellen, zo ook volgens mij op de sony pc105. Maarja weet niet of dat wel zo nodig is. zwart-groen gebruiken ze ook wel es gewoon op tv.

Ik ben er eigenlijk wel uit dat de Sony PC105 de cam is die aan al mn eisen voldoet. Alleen vind ik de prijs eigenlijk te hoog (1100€) aangezien ik student ben en dat ding echt niet elke dag ga gebruiken. Is er hier iemand die dit ding heeft?

[ Voor 9% gewijzigd door robbertb op 30-07-2003 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat maar

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 14:40:
Waar staan specs van die pc105?
http://www.kieskeurig.nl/...h1/Sony%20DCR%20PC105.htm

http://www.sonystyle.com/...ocKC0%2eNAdQAAAD2cWsIL5ig

http://www.camcorderinfo....th-dcr-pc105-05_06_03.htm

http://www.edgereview.com...m?category=imaging&ID=428
The LCD includes 211K pixels, a large number. Sony's highest end consumer model, the DCR-VX2000 includes around 200K (yet sells for over $2,000) and their highest end model introduced in 2003, the DCR-TRV80 includes a 180K pixel LCD. If all these pixels are effective and bright, the camcorder will presumably include the best LCD screen of all the Sony consumer MiniDV models - the MicroMV DCR-IP220 includes a 211K pixel LCD screen. Sony is calling the LCD screen on the DCR-PC105 a 'hybrid' LCD. Sony states that the LCD is a combination of a transmissive and reflective LCD, allowing it perform both indoors and outdoors - most LCDs work terrible in outdoor conditions, Sony press materials states ''Images will be visible in the LCD even in the most challenging outdoor lighting conditions.'' At the present time, the only other Sony camcorders that include the Hybrid LCD are the MicroMV models.
Ben benieuwd of dat LCD scherm dan echt zo goed presteerd buiten in de zon :)

Spotfocus heeft ie ook en lijkt me ook wel geinig, je drukt met je vinger op het lcdscherm waar de cam op moet scherpstellen :)

[ Voor 56% gewijzigd door robbertb op 30-07-2003 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt.
had ze net gevonden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvherk
robbertb schreef op 30 July 2003 @ 14:27:
Dat vind ik dus ook zo ontzettend vreemd.. Geen enkele JVC cam heeft infrarood. Alleen de sony's hebben dat en inderdaad een paar panasonic's ook. Als JVC dat ook had, wist ik namelijk gelijk welke ik zou willen halen, maar nu ben ik geforfceerd om een Sony te kopen
Ik reageer nu op jouw post Robbertb, maar is een vraag aan alle eigenlijk: Wanneer en vooral heel vaak zal je nu werkelijk gebruik maken van de night-shot of infrarood functie (welk merk dan ook)?

[IMHO mode]
Ik denk dat in 95% van de gevallen vooral overdag wordt gefilmd, dan is het in huis toch ook wel te doen is. Daarnaast lijkt het me een leuk 'effect', dat groen-wit of zwart-wit, maar naar mijn idee blijft het een leuke feather om het filmen in het donker te compenseren. Ik krijg het gevoel dat het meer een marketing/verkoop/'op jouw gevoel inspeel' iets is. Een compensatie van iets wat denk ik toch altijd minder blijft? Maar ik kan me vergissen :+
[/IMHO mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69

[...]

En nog even over nightshot met infrarood, dit is in ieder bewerkingspakket wel om te vormen van zwart-groen naar zwart-wit. Daarnaast kun je dat op sommige cams zelf ook al instellen, zo ook volgens mij op de sony pc105. Maarja weet niet of dat wel zo nodig is. zwart-groen gebruiken ze ook wel es gewoon op tv.
De laatste series van Sony hebben inderdaad zwart-wit ipv zwart-groen (of selecteerbaar, weet ik niet)
dvherk schreef op 30 July 2003 @ 15:03:
[...]

Ik reageer nu op jouw post Robbertb, maar is een vraag aan alle eigenlijk: Wanneer en vooral heel vaak zal je nu werkelijk gebruik maken van de night-shot of infrarood functie (welk merk dan ook)?
[...]
Inderdaad, enkel voor de IR moet je hem denk ik niet kopen, want dat heb ik ook nog bijna nooit gebruikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

[...]

Dat is typisch een JVC actie, die zijn wat dit soort dingen betreft soms nogal dwars. Ik neem aan dat Sony gewoon patent heeft op het groene beeld en JVC op de kleuren nightshot (voor stillevens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Bor_de_Wollef schreef op 30 July 2003 @ 15:37:
[...]

Dat is typisch een JVC actie, die zijn wat dit soort dingen betreft soms nogal dwars. Ik neem aan dat Sony gewoon patent heeft op het groene beeld en JVC op de kleuren nightshot (voor stillevens).
Nee, want Sony heeft ook kleuren nightshot zoals JVC (trage shutter dus) :)
Sony heeft combo. IR en trage shutter en IR met trage shutter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

dvherk schreef op 30 July 2003 @ 15:03:
[...]

[IMHO mode]
Ik denk dat in 95% van de gevallen vooral overdag wordt gefilmd, dan is het in huis toch ook wel te doen is. Daarnaast lijkt het me een leuk 'effect', dat groen-wit of zwart-wit, maar naar mijn idee blijft het een leuke feather om het filmen in het donker te compenseren. Ik krijg het gevoel dat het meer een marketing/verkoop/'op jouw gevoel inspeel' iets is. Een compensatie van iets wat denk ik toch altijd minder blijft? Maar ik kan me vergissen :+
[/IMHO mode]
Hm das in mijn geval dus niet zo. ik heb nu ook een cam en het komt af en toe wel es voor dat ik in donker wil filmen maar er eigenlijk te weinig licht voor is. En dan baal ik best wel dat ik geen nachtzicht heb. Ik heb zelf ook wel es geexperimenteerd met een eigen infrarood-beam maar dat werkte niet goed. Kennelijk zit er een infrarood filter in me cam ingebouwd dus datr ging nooit werken. Zodoende wil ik dat me nieuwe cam het wel heeft. Ik ga af en toe savonds wel op uit om kampvuurtjes enzo te maken, dan is het wel leuk als je ook wat kan filmen, of op feestjes. Het lijkt me gewoon best cool, ook omdat de mensen die gefilmd worden geen last hebben van een felle lamp ofzo. En als ik zo dure cam koop, wil ikl niet achteraf hebben "he jammer dat hij ... niet kan "

[ Voor 10% gewijzigd door robbertb op 30-07-2003 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Bor_de_Wollef schreef op 30 juli 2003 @ 15:37:
[...]

Hm hoezo is dit typisch een JVC actie?
En sony heeft geen patent op dat beeld, dacht ik eerst ook, maar panasonic heeft ze ook en ook kleuren nightshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ontiegelijk stom dat die andere merken geen infrarood nachtzicht doen, denk dat daardoor heel wat mensen voor een ander merk zullen zwichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 16:04:
Wat ontiegelijk stom dat die andere merken geen infrarood nachtzicht doen, denk dat daardoor heel wat mensen voor een ander merk zullen zwichten
Mja zo ook bij mij dus.. anders had ik de JVC DX300 of dvp7 willen hebben.
Ik denk toch wel dat ik het ga gebruiken infraroodnachtzicht en er misschien nog een grote afstands infraroodlamp bij koop/maak zodat bereik 10x zo groot wordt :D Maar dat heeft met die andere cams dus ge en zin om zoiets te maken omdat ze een infrarood filter voor de lens hebben.

En @r0ck3t, wat vind je van de pc105? En heeft jouw cam infrarood?

[ Voor 6% gewijzigd door robbertb op 30-07-2003 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbert, ik heb die canon mv650i nog niet, maar hij heeft geen infrarood, ten minste dat geloof ik. hij heeft supernight mode en het schijnt dat er dan wel een soort infrarood lampje aangaat, maar hoe dat precies zit weet ik ook niet.
Die sony lijkt me op zich goed alleen ik hou niet zo van die hele kleine cams en hij heeft maar 10 x optische zoom en hij is best prijzig. Het mooie is wel dat veel mensen zeggen dat hij goed beeld geeft en natuurlijk vooral snachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10x zoom is al meer dan genoeg, 7x word al moelijk uit de hand.
Een losse 10wat holgeen lamps is trouwens stukke intersanter dan infrarood of een lamp in je camara.

Aan het lcd scherm zal ik zeker wat waarde aan leggen.
Wan waneer ik handmatige belichting wilt instellen op het uitklap lcd van me jvc dan is het gewoon niet te doen.
Want waneer je het dan op de tv kijkt dan klopt de belichting weer niet :(. (Ik heb dit alleen nog niet uitgeprobeerd met me zoeker.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 14:15:
Een monopod is bij iedere fotozaak wel te krijgen denk ik.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 17:02:
10x zoom is al meer dan genoeg, 7x word al moelijk uit de hand.
Een losse 10wat holgeen lamps is trouwens stukke intersanter dan infrarood of een lamp in je camara.
ja met statief natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje : Ik kan een analoge videocamera kopen voor 50 euro. Heb ik hier iets aan ?
Heb ik speciale HW nodig om dingen op men pc te kunnen edit-en.

Ik ben dus een n00b op dit gebied ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je niet veel aan, tenzij het een digital 8 cam is met firewire aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,
ik heb een samsung VP-D80 gekocht maar ik heb een probleempje
als ik film met de zoeker aan zie ik geen kleur??maar als ik film met het LCD scherm wel,is dit normaal of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel een zwart-wit zoeker zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 17:12:
Klein vraagje : Ik kan een analoge videocamera kopen voor 50 euro. Heb ik hier iets aan ?
Heb ik speciale HW nodig om dingen op men pc te kunnen edit-en.

Ik ben dus een n00b op dit gebied ;)
Zal ik niet doen, je bent hier duurder mee uit omdat je nog een captur kaart moet aanschaffen.

De kwaliteit is ook stukke minder en het kostje je veel mee tijd.

Je kan beter meteen een digitale camara aanschaffen, kos wel één keer een hoop maar je heb er zeker veel aan. Desnoods koop je een tweede handse (wat ik zelf niet zal doen, omdat je niet weet of de koppen niet erg versleten zijn van de camara).

§.jay
Ja dat is normaal, best wel veel camara's hebben een zwart wit zoeker en een kleuren lcd. (Want anders krijg je een zoeker met niet zo hoge resolutie of het wordt een stuk duurder.)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens ik ben weer aan het twijfelen gegaan, ik hoor van alle kanten dat nightshot kut is en dat de cam die ik op het oog had (canon mv650i) slecht filmt bij weinig licht. Toch is dat wel iets wat ik graag wil. Alleen mijn oog viel juist op die canon vanwege de lekkere zoom 22x, gratis groothoeklens, dv in, de mogelijkheid om oude vhs tapes te digitaliseren en de lieve prijs van 775 eypo.
Heeft iemand toevallig enig idee of er een andere cam is die wel goed savonds filmt en aan deze eisen voldoet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

de mogelijkheid om oude vhs tapes te digitaliseren
Leuke optie, nog nooit eerder gezien op een dv cam. Lijkt me overigens wel iets wat een aparte kaart daarvoor beter kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee maar ik bedoel gewoon via analoog in tapen vanaf de videorecorder naar de cam
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.