- Branden jullie het op CD / DVD (met welk programma ??)
Jep ik zet me batch list en de project files bewaar ik op een cdrom +natuurlijk het tape zodat ik later waneer ik wil iets kan aanpassen van het flimpje. (En natuurlijk bewaar ik ook me log blad

.)
- Op je HDD laten staan, maar die raakt dan zo vol en ik heb al 180 Gb
Ik zet het met de mainconcept om naar een mooie mpg2.
Vaak heb ik op de CDrom iets van 630mb over, dat is perscies genoeg voor die mpeg ^_^.
Waarom mpg, dat is omdat die interlace ondersteund en omdat ik een mpg kaart heb. Dat is harstikke handig voor waneer je flimpje op een video band wilt zetten.
§Cowboy_Bebop,
Me camara goed stil houden ging erg moelijk in sixflags door die drukte, me ander flimpjes zien er beter uit ¬_0. Over een week zet ik wel weer een andere online.
§robbertb,
Voor mijn jvc cam kan ik een soort jasje voor kopen voor waneer ik bij koud weer zal willen flimen. Ik zal dus daarnaar op zoek gaan.
Videolamp op de camara is niet zo intersant, ze hebben maar een klein bereik en het geeft niet zo mooi beeld. Ik heb daarom een losse 10 wat hologeen lampje gekocht. Die is stukke veller dan me camara lamp en je hem ook op een tafel neerzetten

.
§dvherk
Firewire is natuurlijk beter

, maar ik noemde usb2 om je wat geld te laten besparen

.
§tennisbal
Voor het capturen moet je pc 6mb/s kunnen verwerken.
Ik zal wel het geheugen upgraden naar 512mb of meer, met 384 mb zal het niet echt lekker video bewerking zijn in xp. In win 98 zal het nog wel te doen zijn.
(Zorg er voor dat in iedergeval al je achtergrond programma uit staan, als je slim bent maakt je een aparte acount aan in win xp voor het video bewerken. Dat werkt stukke beter.)
Ik heb trouwens geen idee hoe snel die macs zijn, zelf zal ik niet moelijke gaan doen met scsi schijfen ect. Zonde van je geld.
Bij mij zit er nu 2 120gb schijfen in van wd met 8mb. Kopieren van de ene naar de ander shijf gaat met zo 23mb/s. Terwijl het capturen maar 6mb/s seconden kost.
@Solosmots
Ik merk zelf ook dat divx niet zo goed doet met dv video's in vergelijking met flims.
Oja, waarom maken jullie geen 2 topics ?
Eentje over video bewerking en de alleen over dv camara's.