Het grote Digitale Video Camera topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 23.551 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Anoniem: 72901 schreef op 05 July 2003 @ 15:02:
hoi :|

kunnen alsjeblieft wat meer mensen ook nog een kort filmpje laten zien? Ik bedoel, als je zo zit uit te sloven met die specs, geef me dan AUB wat beeld :D

kzit ook nog te zoeken op google maar ze laten dan alleen foto's zien ipv filmpjes :Z

leuke dingetjes allemaal :)
je koopt een dv cam ook niet voor filmpjes voor op internet eh .. daarvoor kan je netzogoed een webcam gebruiken :)

en een internet filmpje zal never nooit overeenkomen met de echte kwaliteit op een televisie.. (divx van 896798MB daargelaten:P)

[edit] heb zelf ook de JVC GR-DX25 (die in de first post)

erg tevreden ..

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk op 05-07-2003 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-06 20:59
[quote]robbertb schreef op 05 juli 2003 @ 14:38:
[...]

hm gaaf ja :D
Maar ben zelf meer benieuwd naar de flikkeringen in beeld dus als je niks te doen hebt kan je misschien enkele sec video hosten?

en dit is dus je opstelling?
[afbeelding]
[...]
Ik heb wel de lenzen van de projector en de DV-camera op gelijke hoogte staan en bijna tegen elkaar aan, om zo min mogelijk vervorming te krijgen.

Maar hier is het gevraagde stukje film HET STUKJE FILM
Laat maar effe weten wat jullie er van vinden :P :9

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72901

G-PHREAK schreef op 05 juli 2003 @ 15:17:
[...]

je koopt een dv cam ook niet voor filmpjes voor op internet eh .. daarvoor kan je netzogoed een webcam gebruiken :)

en een internet filmpje zal never nooit overeenkomen met de echte kwaliteit op een televisie.. (divx van 896798MB daargelaten:P)

[edit] heb zelf ook de JVC GR-DX25 (die in de first post)

erg tevreden ..
zo'n ding gebruik je toch voor filmpjes opnemen :| pfffff nu snap ik het ff niet meer

digitale camera - foto's op PC zetten
digitale video camera - video's op PC zetten

of heb ik ut mis? :/

offtopic:
[quote]ultrasupreme schreef op 05 July 2003 @ 15:02[/quote]
holy ****! zo laat !? :|
(ultrasupreme loopt achter)

lol arie, leuk filmpje :D

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 72901 op 05-07-2003 15:38 . Reden: Reden van edit? sssshhh... is geheim! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

[quote]Arie26 schreef op 05 juli 2003 @ 15:25:
robbertb schreef op 05 juli 2003 @ 14:38:
[...]

Maar ben zelf meer benieuwd naar de flikkeringen in beeld dus als je niks te doen hebt kan je misschien enkele sec video hosten?

[afbeelding]
[...]
Ik heb wel de lenzen van de projector en de DV-camera op gelijke hoogte staan en bijna tegen elkaar aan, om zo min mogelijk vervorming te krijgen.

Ik moet zo weg maar zal vanmiddag ff kijken

Dit is overigens de cam die ik bedoelde bij de mediamarkt:
Afbeeldingslocatie: http://www.hawk.ch/images/Videocamera/s138818.jpg
http://www.quesabesde.com...tal/productos/vid437g.asp
http://www.hawk.ch/sony_dcr-pc103e.htm
Vreemd genoeg kan ik er bijna niks over vinden (op de sony sites). Weet iemand hier meer over? En dan ook in vergelijking met de JVC DVP7/DX300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73241

hey,

ik wil binnenkort een digitale video camera aanschaffen
maar ik weet er eigenlijk niks :) over dus ik wou niet gelijk zo'n dure koopen dus toen zag ik de Samsung VP-D80 ik dacht dat dit wel een goede beginners camera kan iemadn mij uitleggen wat de volgende dingen zijn :

Opslag type mini-DV
CCD 800000 pixels
Zoeker (?????)
Beeldeffecten
Lichtgevoeligheid 0 Lux
Video uit A/V, digitaal Video in(dit heeft i niet)

en als ik dan een film heb gemaakt hoe moet ik die dan op me'n pc zetten en dan op videoband?
en wat is de max.resolutie bij de foto's
en op wat voor opslagtype moet je de foto's opslaan?

alvast bedankt.
mzzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Anoniem: 73241 schreef op 05 juli 2003 @ 17:17:
hey,

ik wil binnenkort een digitale video camera aanschaffen
maar ik weet er eigenlijk niks :) over dus ik wou niet gelijk zo'n dure koopen dus toen zag ik de Samsung VP-D80 ik dacht dat dit wel een goede beginners camera kan iemadn mij uitleggen wat de volgende dingen zijn :

Opslag type mini-DV
CCD 800000 pixels
Zoeker (?????)
Beeldeffecten
Lichtgevoeligheid 0 Lux
Video uit A/V, digitaal Video in(dit heeft i niet)

en als ik dan een film heb gemaakt hoe moet ik die dan op me'n pc zetten en dan op videoband?
en wat is de max.resolutie bij de foto's
en op wat voor opslagtype moet je de foto's opslaan?

alvast bedankt.
mzzl
Ik denk dat je je beter eerst kan orienteren op internet ipv hier zo vraag te stellen, veel is daar al van af te halen. kijk anders eens op www.kieskeurig.nl

mini-DV: meestgangebare videobandjes van de huidige digitale cams
De beeldsensor die dus het beeldopneemt in digitale signalen bevat 800.000 pixels, des te meer pixels, des minder lichtgevoelig hij is, maar des te hoger de resolutie van de fotos zijn. aantal pixels is dus niet erg interessant voor video

zoeker: das standaard, zonder zoeker is het beetje lastig filmen, dus gewoon zo gaatje waar je je oog opzet en het beeld ziet op klein schermpje

beeldeffecten: naar mijn inziens vrij nutteloos, meer verkooptruukje, maar je nooit gaat gebruiken, misschien denke andere gebruikers daar anders over, maar ik bewerk gewoon op de pc.

Lichtgevoeligheid 0 Lux:
Kan je zonder licht filmen mbv infrarood(groen/wit beeld) of digitalcolour night(=langzame sluitertijden=streeperig beeld, niet te gebruiken bij beweging maar wel in kleur)

Video uit A/V:
Je kan de cam rechtstreeks op je tv aansluiten

digitaal Video in(dit heeft i niet):
je kan dus niet je bewerkte filmpjes op de pc terug zetten op de band van je cam

Bewerken met pc door je cam via firewirekabel aan te sluiten op je pc.
Dan kan je bewerken met Adobe Premiere/Pinnacle Studio 8/Vegas of nog een ander pakket.

Max resolutie foto hangt af van aantal pixels van je CCD, en of het beeld op een memory stick of op de band zelf worden opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 17:15
Ha leuk topic!
Heb zelf al bijna een jaar een JVC GR-DVL145. Niet al te veel functies, maar zeker goed om mee te beginnen. Zoals ik al eerder las zijn de JVC's slecht in schemering en donker, de mijne ook helaas..
Anyway, ik haal de filmpjes altijd naar de PC met firewire en maak er dan mooie 'movie' van. Laatste die ik heb gemaakt is van een circuitmiddag met de Peugeot GTi Club op Zandvoort. Ik was niet alleen, er is ook met een Sony Digital 8 gefilmd. Over het algemeen zie je echt geen verschil kwa beeld van deze 2 cams dus in het filmpie ook niet.
De onboard shots zijn gemaakt met een eigen creatie, een steun die aan de hoofdsteun geklemd wordt, met daarop een statief 'ding' waar de cam op kan:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~y.dvries/cam.jpg
Dit is alweer een oudere foto, tegenwoordig is die verder verbetert.

E D I T : Onderstaande link is DOWN
Je kan em hier downen, dacht dattie rond de 70mb groot is. Is met XviD gecodeerd op een resolutie van 600*480. Ik heb dit filmpje gemaakt met Adobe Premiere 6.5.

[ Voor 6% gewijzigd door Solosmots op 19-07-2003 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

[quote]Arie26 schreef op 05 juli 2003 @ 15:25:
robbertb schreef op 05 juli 2003 @ 14:38:
[...]

[afbeelding]
[...]

Hm is wel goed gelukt denk ik, maar door de compressie kan je weer niet goed zien hoever de kwaliteit is maar geeft wel indruk van de flikkeringen.. het valt inderdaad mee :)
Eigenlijk zo je een soort plaat moeten hebben die na blijft gloeien, netzoals de binnenkant van een tv :)

Maare met de projector in de lens van je cam projecteren is geen goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Solosmots schreef op 05 July 2003 @ 19:16:
Ha leuk topic!
<knip>

Je kan em hier downen, dacht dattie rond de 70mb groot is. Is met XviD gecodeerd op een resolutie van 600*480. Ik heb dit filmpje gemaakt met Adobe Premiere 6.5.
lol
wat staat die vent aan het eind "enthousiast" te vlaggen
Had hij het korste stokje getrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Nah was een dude van het circuit en die wilde ons er op tijd af hebben.. Maar idd dat vlaggen is niet zo geslaagd :P
Wat vinden jullie verder van de film/edit skills?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72901

Solosmots schreef op 05 July 2003 @ 19:16:
Ha leuk topic!
Heb zelf al bijna een jaar een JVC GR-DVL145. Niet al te veel functies, maar zeker goed om mee te beginnen. Zoals ik al eerder las zijn de JVC's slecht in schemering en donker, de mijne ook helaas..
Anyway, ik haal de filmpjes altijd naar de PC met firewire en maak er dan mooie 'movie' van. Laatste die ik heb gemaakt is van een circuitmiddag met de Peugeot GTi Club op Zandvoort. Ik was niet alleen, er is ook met een Sony Digital 8 gefilmd. Over het algemeen zie je echt geen verschil kwa beeld van deze 2 cams dus in het filmpie ook niet.
De onboard shots zijn gemaakt met een eigen creatie, een steun die aan de hoofdsteun geklemd wordt, met daarop een statief 'ding' waar de cam op kan:

[afbeelding]
Dit is alweer een oudere foto, tegenwoordig is die verder verbetert.

goeie filmpje hoor solosmots, goeie kwaliteit... :o
alleen snap ik niet waarom je nou steeds een paar racende fiat panda's zit te filmen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Ho, niet te veel offtopic gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55142

@ ultrasupreme

kweet niet wat voor noob jij bent op autogebied, je zult wel meer in techstuff thuis zijn.
Maar dit zijn dus duidelijk geen panda's he HAHAHA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 00:11
Anoniem: 55142 schreef op 05 juli 2003 @ 22:33:
@ ultrasupreme

kweet niet wat voor noob jij bent op autogebied, je zult wel meer in techstuff thuis zijn.
Maar dit zijn dus duidelijk geen panda's he HAHAHA
Denk dat ze dat humor heten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Solosmots schreef op 05 July 2003 @ 21:25:
Nah was een dude van het circuit en die wilde ons er op tijd af hebben.. Maar idd dat vlaggen is niet zo geslaagd :P
Wat vinden jullie verder van de film/edit skills?
Hij staat er idd bij alsof ie zich beetje voor lul voelt staan ofzo :P Hij kijkt ook zo om van "ow ik word dus gefilmd naja zal dan wel ff gaan vlaggen :| "

En filmen/editten opzich goed:
-camera niet echt stil vooral tijdens zoomen
-camera vaak scheef? of is dit express? zo ja dan moet het sneller ofzo komt zo beetje onprofessioneel over
-misschien soms iets te veel effecten gebruikt
-te kort onboard cams: dis altijd erg gaaf om te zien, nog gaver is natuurlijk bumpercam
-vaak is er al een nieuw shot als ik nog niet ben uitgekeken, dus beetje veel van alles door elkaar heen
-onboard capser cam ofzo is beetje verrot :P (ingezoomt? en bibbert veel)

Maar voor de rest leuk gedaan.

Hoe krijg je het btw voor elkaar om met zo slakkengang in de grindbak terecht te komen :P
Waren dit btw de opwarmrondes?
Die blauwe bak is te koop ofzo? Tis net alsof ik een advertentie achterop zie hangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21921

4 dingen

- camera trilt soms als de ziekte (volgende keer statief gebruiken oid?)
- iets te scheutig met effecten en transitions
- langere shots
- muziek minder hard, geluid van tape harder

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 21921 op 06-07-2003 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Anoniem: 21921 schreef op 06 juli 2003 @ 00:00:
4 dingen

- camera trilt soms als de ziekte (volgende keer statief gebruiken oid?)
- iets te scheutig met effecten en transitions
- langere shots
- muziek minder hard, geluid van tape harder
Mja das dus zelfde als dat ik zei.. maar de 4e die je noemt is ook idd goed idee

Om nog even weer terug te komen op mn eerdere post, ik vind het echt raar dat ik geen informatie kanvinden over de Sony PC103 op sony.com en sony.nl
En als ik ga zoeken op onofficiele sites vind ik wel wat, maar daar staat bv aangegeven dat ie 1070000 pixels heeft, terwijl op het kaartje van de mediamarkt 800.000 pixels stond :?

[ Voor 38% gewijzigd door robbertb op 06-07-2003 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
robbertb schreef op 06 July 2003 @ 00:07:
[...]

Mja das dus zelfde als dat ik zei.. maar de 4e die je noemt is ook idd goed idee

Om nog even weer terug te komen op mn eerdere post, ik vind het echt raar dat ik geen informatie kanvinden over de Sony PC103 op sony.com en sony.nl
En als ik ga zoeken op onofficiele sites vind ik wel wat, maar daar staat bv aangegeven dat ie 1070000 pixels heeft, terwijl op het kaartje van de mediamarkt 800.000 pixels stond :?
Ik heb hier de nieuwe catalogus liggen van Sony, en daar staat hij dus ook helemaal niet in hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
robbertb schreef op 05 juli 2003 @ 23:37:
[...]

Hij staat er idd bij alsof ie zich beetje voor lul voelt staan ofzo :P Hij kijkt ook zo om van "ow ik word dus gefilmd naja zal dan wel ff gaan vlaggen :| "

En filmen/editten opzich goed:
-camera niet echt stil vooral tijdens zoomen
Tja blijft werken met de hand dus dan is dat lastig..
-camera vaak scheef? of is dit express? zo ja dan moet het sneller ofzo komt zo beetje onprofessioneel over
zie hierboven :)
-misschien soms iets te veel effecten gebruikt
Hmmz, ik hou juist niet van te veel effecten.. deze keer volgens mij ook niet al teveel effecten erin gedaan
-te kort onboard cams: dis altijd erg gaaf om te zien, nog gaver is natuurlijk bumpercam
we reden dit keer niet zelf dus we moesten 'smeken :P'
-vaak is er al een nieuw shot als ik nog niet ben uitgekeken, dus beetje veel van alles door elkaar heen
klopt, moest een vlot filmpje worden, als je het lang duurt matched het niet meer met de muziek en wordt het ook een duf sloom filmpje
-onboard capser cam ofzo is beetje verrot :P (ingezoomt? en bibbert veel)
gozer wilde snel weg, en wij moesten de cam er heeel snel in flansen.. wilde niet zo goed.. maar zonde om die beelden helemaal weg te gooien..
Maar voor de rest leuk gedaan.

Hoe krijg je het btw voor elkaar om met zo slakkengang in de grindbak terecht te komen :P
Kweet ook nie precies, te laat geremd, remmen gaar, en ook een beetje niet hard genoeg geremd door de bestuurder misschien.. ik zat maar 8erin dus kan er nie veel meer van zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iemand toevallig de canon mv630i of mv650i ?
zo ja, hoe is ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71798

heb er wel mee gewerkt, prima beeldkwaliteit! Lekker handig klein apparaatje (heb zelf liever een iets grotere camera, maar goed, smaken verschillen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arie26 schreef op 05 juli 2003 @ 14:26:
Weet er iemand of en hoe je eventueel in Vegas 4.0 het beeld stil kan zetten voor een bepaalde tijd (bv 4 sec) en dan door gaan met de rest ??
frame selecteren kopieren en er een aantal keren achter plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Anoniem: 21921 schreef op 15 July 2003 @ 14:35:
[...]

frame selecteren kopieren en er een aantal keren achter plakken?
Ik was er ondertussen al achter gekomen :)
Je gaat vergroot de tijdbalk naar millie seconden en kiest dan het eerste frame en dan kan je in het priview scherm (wel effe op hoge kwaliteit zetten) en dan kan je het frame opslaan in hoge kwaliteit als jpg/bmp en die kan je dan weer importeren in vegas en zet zolang weg zetten als je maar wilt

Ben er wel effe mee bezig geweest tot dat ik er achter kwam |:(

Maar weer iets anders over vegas ?
Je kan van die blokjes over iemand gezicht/ogen heen zetten voor als iemand niet herkend mag worden, maar is het ook mogelijk om in plaats van een gekleurd blokje, iets over heen zetten dat het blokkerig wordt nou lukt dat wel in vegas maar niet voor een bepaald stukje ter groote van die balkjes? of wel :?

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71798 schreef op 15 juli 2003 @ 13:28:
heb er wel mee gewerkt, prima beeldkwaliteit! Lekker handig klein apparaatje (heb zelf liever een iets grotere camera, maar goed, smaken verschillen)
vertel eens wat meer als je wilt,

en arie, ik begrijp em niet helemaal, je wilt dus blokjes zoals op tv? dacht dat dit niet mogelijk was met vegas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

btw nog een vraagje
ik hoor dat als een cam niet verder kan optisch zoomen dat ie dan automagisch overgaat op digitale zoom.
Lijkt me erg kut namelijk als je alleen optisch wilt zoomen en je toch een stukje digitaal zoomt dat je meteen ziet dat het beeld uitgerekt is.

Hoe weet je wanneer hij niet verder kan met de optische zoom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Bij de Sony's kan je de digitale zoom uitzetten in het menu, hoe dat bij andere merken zit, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij vrijwel elke camera kun je de digitale zoom uitschakelen in het menu, ook bij de canon camera's.

Tja wat kan ik meer vertellen over deze cam. Pluspunt vind ik het heldere scherm, de dv-in poort en het intuitieve gebruik (grote knoppen, lekker duidelijk menu)
nadeel vind ik de tapeplaatsing (namelijk onderin) Wanneer je je camera op een statief hebt staan moet je deze eerst helemaal losdraaien voordat je er een nieuwe tape in kan stoppen. Groot nadeel dus. Heeft een goeie accu-standby en looptijd.

verder is dit misschien wel een handige link:
http://www.amazon.co.uk/e...1%5F2/202-1717811-4599858

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Anoniem: 21921 schreef op 15 July 2003 @ 21:01:
[...]
vertel eens wat meer als je wilt,

en arie, ik begrijp em niet helemaal, je wilt dus blokjes zoals op tv? dacht dat dit niet mogelijk was met vegas
Je kan in vegas over het gehele scherm een filter plaatsen dat het geblokt wordt (zeg maar grote pixels) maar ik wil het over een klein stukje iemand zijn gezicht bevoorbeeld, snappie

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arie26 schreef op 16 July 2003 @ 09:12:
[...]
Je kan in vegas over het gehele scherm een filter plaatsen dat het geblokt wordt (zeg maar grote pixels) maar ik wil het over een klein stukje iemand zijn gezicht bevoorbeeld, snappie
is niet mogelijk helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Fire69 schreef op 16 July 2003 @ 08:14:
Bij de Sony's kan je de digitale zoom uitzetten in het menu, hoe dat bij andere merken zit, weet ik niet.
Bij panasonic en jvc kun je het ook gewoon uitzetten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Anoniem: 21921 schreef op 16 July 2003 @ 09:54:
[...]is niet mogelijk helaas :(
Dat is wel erg jammer :(

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arie ik las een stukje terug dat jij oude 8 mm filmpjes aan het filmen was met je cam,
ik heb er totaal geen verstand van maar is het niet mogelijk om via s video in ze direct over te zetten op je cam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Anoniem: 21921 schreef op 16 July 2003 @ 16:13:
arie ik las een stukje terug dat jij oude 8 mm filmpjes aan het filmen was met je cam,
ik heb er totaal geen verstand van maar is het niet mogelijk om via s video in ze direct over te zetten op je cam?
Nee, want op de projector die ik heb zit geen video uit of iets dergelijks en ik ken ze volgens mijn ook niet die ze hebben. :+
Ik denk dat je een andere voor stelling hebt van een oude projecto zo iets als hier onder.

Afbeeldingslocatie: http://www.athens.net/~macjava/Images/projector1.jpg

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ooooh het was een projector, ik dacht een film camera
die hebben toch meestal wel een uitgang naar de video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Anoniem: 21921 schreef op 16 juli 2003 @ 18:32:
ooooh het was een projector, ik dacht een film camera
die hebben toch meestal wel een uitgang naar de video
Ja die wel maar deze zijn nog ouder

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86453

Dit is mijn camcorder:

GR-DVP7

Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/images/photo/gr-dvp7.jpg

BELANGRIJKSTE FEATURES

1/3,8 inch 1,02 Megapixel Wide CCD
530 lijnen oplossend vermogen met Super High-Band Processor
HG digitale foto’s (1280x960/1024x768/640x480 pixels)
Webcam functie
MPEG-4 e-mail videoclips
MP3 digitale geluidseffecten
Digital Colour NightScope
DV Navigation
DV ingang/uitgang (i.Link, IEEE 1394)
Snelle USB interface
Digital Super Wide Mode
8 MB SD Card meegeleverd
2" Amorphous Silicon LCD kleurenmonitor
Software meegeleverd (Digital Photo Navigator/ImageMixer)
Het verdient aanbeveling JVC MiniDV cassettes te gebruiken

En ik ben er echt super blij mee. de kwaliteit van de Fotos zijn echt Goed te noemen, en verder super klein en licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dat ding in de winkel gezien vandaag, hij is zo klein. Kan je daar wel beetje normaal mee filmen?
ik heb liever eentje die je vast kan houden, het liefst eentje die op je schouder steunt maar die zijn al helemaal niet meer verkrijgbaar.

Wat kostte ie?

vind het trouwens grappig dat veel mensen het belangrijk vinden dat hun dv cams goede fotos kunnen maken, maar waarom koop je als je goede fotos wilt maken niet meteen een digicam. Die zijn daar voor gemaakt en geven 10 keer beter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga ook nog een Digitale Camera voor Cameras kopen. moet eerst nog even wat sparen.
Deze koste helemaal compleet nog net geen 1000 Euro. Maar heb hem dan ook wel al sinds september vorig jaar.

En het filmen gaat perfect zolang je maar niet 150 Keer inzoomed want dan beweegt natuurlijk alles ;) maar toch heel tevreden over, en dat hij goede fotos maakt vind ik belangrijk want als ik ben aan het filmen en ik zie iets waar ik een Foto van wil hebben dan maak ik hem gewoon en op mijn computer kan ik dan naar een hele mooie Foto kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En waarom heb speciaal voor dat ding gekozen?
omdat ie lekker klein is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

r0ck3t schoudercams heb je echt nog wel maar vast niet in de prijsrange waarin jij zoekt ;)

Gebruik idd niet de digitale zoom dat is leuk als reclamekreet (die van mij kan 720x!!) maar verknalt je beeldkwaliteit. Ga voor een goeie optische zoom en wanneer je gaat zoomen, gebruik een statief(!) Niets is vervelender dan je video's terug te zien en zeeziek te worden van je geschud met de cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56935

Anoniem: 71798 schreef op 17 July 2003 @ 00:00:
r0ck3t schoudercams heb je echt nog wel maar vast niet in de prijsrange waarin jij zoekt ;)
De Sony VX9000 is een schoudermodel camera van een prima kwaliteit, en tegenwoordig voor 1500 a 2000 euro tweedehands te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 11:59

IWriteCode

Less = more

Hey ho,

Heb al een lange tijd een Sony Digital8, en ben gisteren begonnen met het omzetten van mn tapes naar DivX. Het zoeken van alle info die ik nodig had om het gratis te kunnen doen kostte nogal wat tijd, dus dit heb ik ff opgeschreven:

Benodigdheden:

Hardware
  • Digitale video camera
  • Firewire kaart - Dit kan het aller goedkoopste kaartje zijn dat er te vinden is.
    Alle kaartjes gebruiken dezelfde chipset, alleen de software die wordt meegeleverd is per kaart verschillend.
    Maar de software die wordt meegeleverd bij je kaart heb je helemaal niet nodig.
    Zelf heb ik een kaartje van 18 euro bij 1 to 0 gekocht. Drivers heb je voor een firewire kaart niet nodig! Probeer de kaart in het PCI slot te stoppen dat zo dicht mogelijk bij het AGP slot zit. Anders kunnen er problemen ontstaan met het detecteren van de kaart.
    De stroom aansluiting die op de kaart zit hoeft waarschijnlijk niet aangesloten te worden. Deze aansluiting is alleen nodig als er firewire apparatuur wordt aangesloten die die extra stroom nodig hebben.
  • Firewire kabel - Heb ik ook gekocht bij 1 to 0, voor slechts 4 euros. :)
Software
  • DVIO - Tool om video van je camera over te zetten naar je pc.
  • VirtualDub - Tool om video om te zetten van het ene naar het andere formaat.
  • Video Codec - Deze is nodig om de video te kunnen lezen met virtualdub. Zelf ben ik een lange tijd aan het zoeken geweest naar de goede code. De codec DVSD is commercieel te verkrijgen, maar liever heb ik natuurlijk een gratis oplossing. Deze vond ik op Moo's pagina en is hier te downloaden.
    Deze moet je zelf installeren. Pak de 2 bestanden uit naar je system32 directory van je windows en klinkt met de rechtermuisknop op de PANADV.INF en kies install.
  • Audio Codec - Deze is nodig om de audio te comprimeren. Het beste kan je de Lame MP3 codec gebruiken.
  • DivX speler - De officiele divx speler. Deze bevat de Divx 5.0 codec en hiermee kan je de gemaakte DivX films afspelen.
Video overzetten van Camera naar PC
  • Zet de video camera aan
  • Start DVIO
  • Klik met de rechtermuis op het DVIO schermpje en kies voor Type 2 Avi.
  • Kies een bestandsnaam en klik op Capture Video from Camera
  • Druk op play op de video camera
  • Ga een bakkie koffie drinken :)
Opmerking: Mochten je bestanden niet groter worden dan 2GB of 4GB dan heeft dit te maken met het bestandssysteem van windows. Op FAT16 kunnen je bestanden max 2GB groot worden en op FAT32 maximaal 4GB. Wil je dus grotere bestanden dan zul je een partitie NTFS aan moeten maken.

Omzetten naar DivX
Omdat de data die van de camera afkomt erg groot is 200mb per minuut. Wordt deze gecomprimeerd met het DivX formaat. Deze compressie factor is ongeveer 1:20 dus blijft er 10mb per minuut over.
  • Start VirtualDub
  • Open het bestand dat net is aangemaakt
  • Zet de goede instellingen van VirtualDub:
    Kies onder Video->Fast recompress
    Kies onder Audio->Full processing
    Kies Video->Compression en kies een DivX codec
    Kies Audio->Compression en kies MP3 Lame, en kies een 16kb/s stereo mode
    Klik hier voor meer info
  • Kies File -> Save Avi
  • Ga weer een bakkie koffie drinken.
De video is nu klaar en een factor 20 kleiner geworden en staat te smachten om op een cdtje gebrand te worden!

Credits / Handige links
http://www.jamal.nl/divx.asp - Locatie van die schitterende stukkie text :)
Moo's video editing tips
Artikel op GoT met handige tips van B_O_S_S
Instellingen voor VirtualDub

[ Voor 6% gewijzigd door IWriteCode op 17-07-2003 16:39 . Reden: ff wat afgekapt regels netjes gezet ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Anoniem: 86453 schreef op 16 July 2003 @ 22:07:
Dit is mijn camcorder:

GR-DVP7

[afbeelding]

BELANGRIJKSTE FEATURES

1/3,8 inch 1,02 Megapixel Wide CCD
530 lijnen oplossend vermogen met Super High-Band Processor
HG digitale foto’s (1280x960/1024x768/640x480 pixels)
Webcam functie
MPEG-4 e-mail videoclips
MP3 digitale geluidseffecten
Digital Colour NightScope
DV Navigation
DV ingang/uitgang (i.Link, IEEE 1394)
Snelle USB interface
Digital Super Wide Mode
8 MB SD Card meegeleverd
2" Amorphous Silicon LCD kleurenmonitor
Software meegeleverd (Digital Photo Navigator/ImageMixer)
Het verdient aanbeveling JVC MiniDV cassettes te gebruiken

En ik ben er echt super blij mee. de kwaliteit van de Fotos zijn echt Goed te noemen, en verder super klein en licht.
Dit is ook precies de camera die ik op het oog had. Maarja toch nog niet overtuigd om em te kopen omdat:
-geen nachtzicht met infrarood
-motergeluid zou te horen zijn
-camera schijnt slecht met sfeerverlichting om te gaan
-schijnt niet erg degelijk te zijn op lange termijn?

Ik twijfel zelf beetje tussen:
-JVC DVP7
-JVC DX300
-SONY PC103
-SONY TRV33

Die TRV33 heeft volgens mij ook infrarood alleen is wel weer stuk groter en minder mooi dan de andere geloof ik. Ik vind de PC103 een erg mooi design hebben. Alleen hij is ook de duurste van alle 4 en kan geen fotos maken.

Iemand ook een idee van het prijsverschil tussen de accu's van JVC en Sony?

Edit:
Handige info Jamal, zal ik zeker nog es doornemen als ik nieuwe cam heb gekocht :)

[ Voor 16% gewijzigd door robbertb op 17-07-2003 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik moet zeggen dat ik voor de DVP7 ben gegaan omdat hij :
1. Heel Klein is
2. kwaliteit filmen en Fotos op een heel goed niveau zit.
3. omdat je er een lamp/licht/flash boven op kan aansluiten.

Motor geluid is ZEKER NIET te horen. op lange termijn: Wie zou het zeggen ik gebruik hem alleen met dagjes uit of op vakantie. ik ken bijna niemand die zijn Camera elke dag gebruikt.
Infrarood hoef ik dus niet, want ik heb deze juist gekozen omdat je er een Lich bovenop kan aansluiten.

Hoop al jullie vragen beantwoor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83696

Ik ben opzoek naar een budget camcorder. En dat budget reikt dan tussen de 500 en 800 euro. Extra functionaliteit komt op de laatste positie. Bijvoorbeeld de functie om foto's te nemen vind ik niet van belang. Formaat komt dan natuurlijk ook op een minder belangrijke positie te staan, met een dergelijk budget kom je al weer snel uit op een camera met een horizontale hoofdas.
Ik heb vooral gekeken naar wat oudere camera's, waarvan ik verwacht dat de kwaliteit vergelijkbaar is met nieuwere modelen, maar dat de oudjes minder funcites bieden.

Ik kwam bijvoorbeeld uit bij de Canon mv500i, de panasonic NV-DS-30 en de sony trv 25 e.
Ik heb echter nog geen sites kunnen vinden die camera's reviewen / vergelijken. (niet users opinions !!)
Zijn er meer camera's die in het bovenstaande rijtje passen ? of heeft iemand ervaring met de camera's ?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 83696 op 19-07-2003 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom geen canon mv630i ?
http://www.kieskeurig.nl/...earch1/Canon%20MV630i.htm

omdat die even duur is, meer zoom heeft, dv in heeft, en 0.8 mp is

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 21921 op 21-07-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

uhm ik heb een Sharp VL-WD650S, is ook een prima mid-range camera
http://www.ciao.com/Sharp_VL_WD650S__738802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Lijkt me niet handig hier zo maar wat camera's te gaan roepen die "men" goed vind zonder argumentatie erbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
HELP :(

Ik krijg mijn firewire aansluiting niet meer aan de praat :?

Hij heeft het altijd goed gedaan maar nu doet ie het nie meer, ik start vegas op maar dan herkent ie niet meer mijn camera. Ik heb al van alles geprobeerd:
kaart eruit opnieuw op starten
Kaart in een ander PCI-slot

maar niks werkt, kan wel :'(
heeft iemand een oplossing hier voor

Ik heb een creative Audigy player met firewire aansluiting

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kaart kapoet? zou het echt niet weten.
Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met zogenaamde uv filters en andere voorzet lenzen, wat is het effect er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Anoniem: 21921 schreef op 21 juli 2003 @ 23:55:
kaart kapoet? zou het echt niet weten.
Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met zogenaamde uv filters en andere voorzet lenzen, wat is het effect er van?
Voor als je bv veel in de bergen filmt. Zonder uv-filter wordt het beeld beetje blauwig. Vooral goed te zien aan de sneeuw die ipv wit beetje lichtblauw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Arie26 schreef op 21 July 2003 @ 21:01:

Hij heeft het altijd goed gedaan maar nu doet ie het nie meer, ik start vegas op maar dan herkent ie niet meer mijn camera. Ik heb al van alles geprobeerd:

Als met een andere kabel geprobeerd, ik heb ook problemen momenteel, maar't is gewoon mijn kabel. Die contactjes zijn blijkbaar nogal gevoelig. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 12:26
Ik wil graag mijn vakantie tapejes gaan bewerken nu en dan terug zetten via dv-in naar de camera. ik heb een Jvc GR DX 25 en die heeft DV in. HOE werkt dit proces precies, zoals te merken is weet ik hier de ballen van :(

alvast bedankt!

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bor_de_Wollef schreef op 21 July 2003 @ 20:19:
Lijkt me niet handig hier zo maar wat camera's te gaan roepen die "men" goed vind zonder argumentatie erbij..
Tja, voordelen van de Sharp VL-WD650S zijn vooral de 22x optische zoom (die 720x digitaal laat ik buiten beschouwing) en de zoom microfoon bovenop de camera. Ook de nightshotstand is heel goed en er is een behoorlijk schermpje op deze camera aanwezig. Levendige kleuren en een prima geluidsregistratie.

Minpunt is de 0,5 MP foto-optie, maar die gebruik ik toch niet want dan neem ik mijn fotocamera wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij heeft zoiezo toch maar 0.5 mp?
kan je daar wel fatsoenlijke beelden mee filmen? zeker geen steadyshot enzo?

hij heeft btw geen eens dv in, en dat voor zoveel poet

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 21921 op 22-07-2003 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

robbertb schreef op 22 July 2003 @ 00:50:
[...]

Voor als je bv veel in de bergen filmt. Zonder uv-filter wordt het beeld beetje blauwig. Vooral goed te zien aan de sneeuw die ipv wit beetje lichtblauw is.
Vooral goed voor het wegfilteren van waas in bijv landschappen maar verwacht er geen wonderen van. Ook heel goed te gebruiken ter bescherming van de lens :) Beter een "goedkoop" filtertje weggooien dan een dure lens :) Let op dat overigens niet alle camera's met een u-v filter kunnen worden uitgerust. Ik heb eens een camera in handen gehad die dan continue "mirror" schreewde en niet wilde filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Bor_de_Wollef schreef op 22 juli 2003 @ 16:36:
[...]

Vooral goed voor het wegfilteren van waas in bijv landschappen maar verwacht er geen wonderen van. Ook heel goed te gebruiken ter bescherming van de lens :) Beter een "goedkoop" filtertje weggooien dan een dure lens :) Let op dat overigens niet alle camera's met een u-v filter kunnen worden uitgerust. Ik heb eens een camera in handen gehad die dan continue "mirror" schreewde en niet wilde filmen.
Owja dat wilde ik ook nog zeggen, dat het ter bescherming van de lens kan dienen :) Immers als die uv filter kapot gaat of krassen op komen, kan je em vervangen. Maar lens in cam vervangen=nieuwe cam kopen.
Daarnaast valt op te merken dat idd sommige cams hier problemen mee hebben of zelfs geen schroefring hebben om een lens in te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21921 schreef op 22 July 2003 @ 13:10:
hij heeft zoiezo toch maar 0.5 mp?
kan je daar wel fatsoenlijke beelden mee filmen? zeker geen steadyshot enzo?

hij heeft btw geen eens dv in, en dat voor zoveel poet
het gaat om de beeldlijnen en die zijn standaard 520 of 530 geloof ik, daar heeft de megapixel weinig mee te maken. Een dv-in gebruik ik niet want bandjes gebruik ik vaker en bewerkte films sla ik op op cd-rom of eventueel dvd.
Toen ik de cam kocht een jaar geleden wassie 900 gulden geloof ik. Valt dus nog mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvherk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10-2024
Graag zou ik ervaring van mensen horen over onderstaande JVC GR D30e. Het is een 'budget' camera die op goedkoopste.nu voor 544,- weg gaat. Ik heb helaas geen groter budget.

De optie van digitale foto's met een videocamera heb ik geen behoefte aan. Ben in het bezit van een digi-foto-cam. Ik begrijp dat er dan ook geen USB op hoeft te zitten?

M.b.t. de High Image stablisator heeft iemand hier ervaring mee, op dit model of jvc in het algemeen?

Verder twijfel ik nog of ik wel DV-in zal nemen. Wanneer zouden jullie dit wel kiezen en gebruiken. Ik wil inderdaad ook gaan 'monteren' met Pinnacle Studio. Echter zonder video-edit-hardware . Ik heb alleen een P4 2GHz laptop met 512MB. Is het verstandig om dan toch een DV-in optie te kiezen? Want ik vroeg me af of je ook direct op de camera kan editten via de pc?

Omdat er geen lamp en externe microfoon-in op zit vraag ik me af hoe het met beeld en audio kwaliteit zit. Wat je wel en wat je zeg maar niet meer 'moet' doen?

Hebben jullie misschien tips voor eventuele andere merken, in een gelijke prijsklasse van 400 - 650 euro?

Thnkz,
Dennis

Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/images/photo/gr-d30e_ek_op.jpg
JVC GR D30e
-------------------------------------
-1/6 inch,800.000 pixels CCD
-520 lijnen beeldkwaliteit
-2.5 inch beeldscherm
-16 keer optische zoom
-700 keer digitale zoom
-lichtsterkte: F1.6
-filtermaat: 37
-sluitertijd van 1/50-1/4000
-AE instelbare programma's
-DV in en uitgang
-geen USB terminal
-Foto functie (geen Sd ingang)
-S-video in en uitgang
-AV- in en uitgang
-High Image stablisator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ervaring met dit ding heb ik niet, maar waar je wel rekening mee moet houden is dat je niet realtime op je cam kan editen. Je kan als je dv in hebt je op de computer bewerkte materiaal terugzetten. Met alleen dv out kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iemand enig id wat er gebeurd als je zon televoorzetlens voor een camera doet, deze is van JVC bijvoorbeeld

Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/images/photo/gl-at37.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvherk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10-2024
Anoniem: 21921 schreef op 23 juli 2003 @ 09:56:
Ervaring met dit ding heb ik niet, maar waar je wel rekening mee moet houden is dat je niet realtime op je cam kan editen. Je kan als je dv in hebt je op de computer bewerkte materiaal terugzetten. Met alleen dv out kan dat niet.
Wanneer of voor welke doeleinde zou jij een cam met dv-in kopen?

Er zit best een prijs verschil tussen met en zonder DV-in. Op deze cam misschien niet heeeeeel veel, maar alles is mee genomen.

Er is ook een D20 zonder DV-in, dit scheelt op goedkoopste.nu t.o.v. de D30 iets van 70,- euro. Verder zijn de d20 en d30 naar mijn (en jvc ;) ) idee identiek.

Een andere vraag: Is de licht opbrengst van de JVC camera's goed te noemen? Of verscheelt dit per type camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je op je pc bewerkt videomateriaal wilt terugzetten op je tape, en dus aan familie en vriend e.d kan laten zien.

Zo kan je er alle slechte shots tussen uit knippen, effecten toevoegen, muziek toevoegen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Ik zoek nog steeds een KLEINE digitale camera, met infrarood nachtzicht, en video in (analoog).
Heeft iemand nog suggesties?

prijs liever onder de 1000€

Zo is de PC105 tot nu toe mijn favo, hij heeft alles en echt supermooi design. Alleen vind ik de prijs toch ook wel errug hoog voor een cammetje.
Voor zover ik kan zien heeft de TRV33 dezelfde spec's alleen stuk goedkoper, en groter.

[ Voor 56% gewijzigd door robbertb op 23-07-2003 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

dvherk schreef op 23 July 2003 @ 12:32:
[...]
Wanneer of voor welke doeleinde zou jij een cam met dv-in kopen?
Ik zou altijd een MET dv-in kopen. Achteraf "even" een dv-in erbij kopen kan niet en om mij heen heb ik vele voorbeelden gezien van mensen die gingen voor een goedkopere camera zonder dv-in en deze later toch maar weer hebben ingeruild tegen een met dv-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Bor_de_Wollef schreef op 23 July 2003 @ 22:54:
[...]

Ik zou altijd een MET dv-in kopen. Achteraf "even" een dv-in erbij kopen kan niet en om mij heen heb ik vele voorbeelden gezien van mensen die gingen voor een goedkopere camera zonder dv-in en deze later toch maar weer hebben ingeruild tegen een met dv-in.
Je kan ook voor die 100 euro die je ermee bespaard een dvdwriter kopen :/
naja dan moet je wel wat bijleggen nogm aar je hebt iig de helft van dvdwriter.

[ Voor 10% gewijzigd door robbertb op 23-07-2003 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
de JVC GR-DVP7 heb ik een week gehad maar kreeg na een dag of 2 al enorm veel spijt van die aankoop. Ik vond het gewoon een goedkoop gemaakt fragiel kolere ding met nul komma nul aan nachtzicht dus kon niet in het pikkedonker filmen, ook konden er geen extra lenzen opgeschroefd worden en was het motorgeluid wel degelijk te horen. Het enige pluspunt is het handige platte kleine formaat, dat wel ja.

Gelukkig kon ik hem bij RAF nog inruilen (met bijbetaling) voor de Sony DCR-PC120E. Nog steeds superklein, 1,55MP foto's + flitser, veel accesoires en extra lenzen voor te krijgen, erg robuust, lange accutijd, makkelijke en handige bediening en ben er nog heel blij mee. Toen ik hem kocht met nog wat extra dingetjes enzo (beschermlens, 128mb sd memorystick, tasje, kabeltje e.d.) was ik geloof ik rond de 5 ruggen kwijt, guldens toen nog. Nu zal die wel een stuk goedkoper zijn al denk ik. Deze zou ik alleen willen ruilen voor de opvolger van dit model, de PC130 ofzo als die al bestaat. Voor zover ik heb gehoord en gelezen is die hele DCR-PC1xx serie gewoon beregoed. Wat mij betreft dus een absolute aanrader.

Ik heb ook nog gekeken naar de Sony IP-7 ofzo, dat nog duurdere en kleinere camcordertje dat MicroDV gebruikt maar de weergave kwaliteit van de gemaakte filmpjes was gewoon echt slechter dan met de PC120. De verkoper die me daarvoor waarschuwde demonstreerde me dat ook door een donkere trui te filmen toen en toen zag ik dat hij gelijk had. Daarnaast was de ondersteuning voor MicroDV toen nog niet echt zo goed voor mekaar dus deze viel toen ook af.

[ Voor 8% gewijzigd door remotehost op 24-07-2003 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

DOOMer schreef op 24 July 2003 @ 01:22:
de JVC GR-DVP7 heb ik een week gehad maar kreeg na een dag of 2 al enorm veel spijt van die aankoop. Ik vond het gewoon een goedkoop gemaakt fragiel kolere ding met nul komma nul aan nachtzicht dus kon niet in het pikkedonker filmen, ook konden er geen extra lenzen opgeschroefd worden en was het motorgeluid wel degelijk te horen. Het enige pluspunt is het handige platte kleine formaat, dat wel ja.

Gelukkig kon ik hem bij RAF nog inruilen (met bijbetaling) voor de Sony DCR-PC120E. Nog steeds superklein, 1,55MP foto's + flitser, veel accesoires en extra lenzen voor te krijgen, erg robuust, lange accutijd, makkelijke en handige bediening en ben er nog heel blij mee. Toen ik hem kocht met nog wat extra dingetjes enzo (beschermlens, 128mb sd memorystick, tasje, kabeltje e.d.) was ik geloof ik rond de 5 ruggen kwijt, guldens toen nog. Nu zal die wel een stuk goedkoper zijn al denk ik. Deze zou ik alleen willen ruilen voor de opvolger van dit model, de PC130 ofzo als die al bestaat. Voor zover ik heb gehoord en gelezen is die hele DCR-PC1xx serie gewoon beregoed. Wat mij betreft dus een absolute aanrader.

Ik heb ook nog gekeken naar de Sony IP-7 ofzo, dat nog duurdere en kleinere camcordertje dat MicroDV gebruikt maar de weergave kwaliteit van de gemaakte filmpjes was gewoon echt slechter dan met de PC120. De verkoper die me daarvoor waarschuwde demonstreerde me dat ook door een donkere trui te filmen toen en toen zag ik dat hij gelijk had. Daarnaast was de ondersteuning voor MicroDV toen nog niet echt zo goed voor mekaar dus deze viel toen ook af.
Interessante post! Ik wilde ook eerst gaan voor de DVP7 maar daar toch vanaf gezien vanwege de slechte nightshot, en vele users die klagen over geluid.. Ik had in de winkel al gezien dat er geen andere lenzen op te zetten zijn.
Je zegt dat de hele PC1xx serie heel goed is.. Dat komt goed uit aangezien ik al tijdje de PC105 mij nu de beste keus lijkt in mijn geval alleen is dat ding niet goedkoop. Ik kan over de pc105 nog weinig info vinden. Komt denk ik ook omdat het een nieuw model is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88464

Bor_de_Wollef schreef op 23 juli 2003 @ 22:54:
[...]

Iedereen heeft tegenwoordig wel een dvd speler.

Gewoon het zaakje makelijk snel branden als een minidvd, bij somige gevallen willen zo toch nog een video brand willen gebruike. Daarvoor brengt zo mpg kaart een uitkomst ¬_o.
En wil je weten hoe ik me projecten bewaar ?
IK maak gebruik van de batch capture van primiere, als je er voor zorgt dat je die batch capture lijste en je project (samen 1mb) bewaart dan kan je project elktijd nog openieuw gaan bewerken of aan passen is echt handig _/-\o_.
Waarom heb je nou nog dv in nodig ?

Zelf heb ik de JVC GRLdvl 365,
Het is een cam die niet zoveel onodige extra's heeft en hij is lekker stevig gemaakt ^_^.
Hier een filmpie >:) http://members.lycos.nl/dagjecasper/sixflags.html

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 88464 op 24-07-2003 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dvherk schreef op 23 July 2003 @ 09:43:
Graag zou ik ervaring van mensen horen over onderstaande JVC GR D30e. Het is een 'budget' camera die op goedkoopste.nu voor 544,- weg gaat. Ik heb helaas geen groter budget.

De optie van digitale foto's met een videocamera heb ik geen behoefte aan. Ben in het bezit van een digi-foto-cam. Ik begrijp dat er dan ook geen USB op hoeft te zitten?

M.b.t. de High Image stablisator heeft iemand hier ervaring mee, op dit model of jvc in het algemeen?

Verder twijfel ik nog of ik wel DV-in zal nemen. Wanneer zouden jullie dit wel kiezen en gebruiken. Ik wil inderdaad ook gaan 'monteren' met Pinnacle Studio. Echter zonder video-edit-hardware . Ik heb alleen een P4 2GHz laptop met 512MB. Is het verstandig om dan toch een DV-in optie te kiezen? Want ik vroeg me af of je ook direct op de camera kan editten via de pc?

Omdat er geen lamp en externe microfoon-in op zit vraag ik me af hoe het met beeld en audio kwaliteit zit. Wat je wel en wat je zeg maar niet meer 'moet' doen?

Hebben jullie misschien tips voor eventuele andere merken, in een gelijke prijsklasse van 400 - 650 euro?

Thnkz,
Dennis

[afbeelding]
JVC GR D30e
-------------------------------------
-1/6 inch,800.000 pixels CCD
-520 lijnen beeldkwaliteit
-2.5 inch beeldscherm
-16 keer optische zoom
-700 keer digitale zoom
-lichtsterkte: F1.6
-filtermaat: 37
-sluitertijd van 1/50-1/4000
-AE instelbare programma's
-DV in en uitgang
-geen USB terminal
-Foto functie (geen Sd ingang)
-S-video in en uitgang
-AV- in en uitgang
-High Image stablisator
iK heb het oudere model met wel een lamp er op hij bevalt me erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTB
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 11:17

BTB

Inderdaad ALTIJD met DV-in kopen. Vroeger was het prijsverschil veel groter, en was het nog een leuke sport om die DV-in erbij te tweaken. Maar nu komen er zoveel modellen uit dat er niet tegenop te tweaken valt. En JA je wilt wel degelijk je originele DV-files naar een ander bandje kunnen copieren (via de PC).

Bram Bouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88464 schreef op 24 July 2003 @ 08:55:
[...]

Gewoon het zaakje makelijk snel branden als een minidvd, bij somige gevallen willen zo toch nog een video brand willen gebruike. Daarvoor brengt zo mpg kaart een uitkomst ¬_o.
IK maak gebruik van de batch capture van primiere, als je er voor zorgt dat je die batch capture lijste en je project (samen 1mb) bewaart dan kan je project elktijd nog openieuw gaan bewerken of aan passen is echt handig _/-\o_.

Het is een cam die niet zoveel onodige extra's heeft en hij is lekker stevig gemaakt ^_^.
wat hard gecompressed zeg, zo kan je amper zien hoe de kwaliteit van de cam is,
misschien kan je beter wat lange saaie stukjes er uit knippen (die gasten staatn 1 minuut met een brede smile naast die pop en er gebeurt maar niks), en dan met wat meer bitrate coderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja op die ftps van tegenwoordig kan je maar 50mb kwijt :S. Hier is de kwaliteit top op onzebreedbeeld tv via me satelliet kaart ^_^.

ALs iemand een snelle ftp voor me weet waar ik even 100mb kwijt kan of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Anoniem: 88464 schreef op 24 July 2003 @ 08:55:
[...]

Haha gaaf, vind het altijd leuk om te zien wat mensen van hun filmpje gemaakt hebben _/-\o_ En kan je files van 50 mb kwijt bij lycos? Dat is helemaal niet onverdienstelijk! Kan ik daar me files dus ook kwijt..
Maareh je filmpje loopt bij mij al na 10 sec vast, dan bevriest het beeld :/ Is me xp install nou verrot of zit er bug in filmpje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja rar em in 3 files ofzo en maak 3 leikos accountjes, zo zien we nix van de kwaliteit van je kem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar ik btw aan zat te denken,
je hoort nogal veel mensen klagen over veel ruis en slechte beelden bij weinig licht, en ik geloof dat dat wel bij elke digitale video camera is.

Ik weet niet of jullie neat kennen maar dit is een tooltje om ruis uit foto's weg te halen, dit werkt super goed. Maar ik vroeg me dus af of er niet zon tooltje is voor video's, die bestaan immers ook uit heel veel kleine plaatjes. Zo zou je iig de ruis bij opnames in het donker weg kunnen halen. En verder kan je dan de brightness en contrast wat opkrikken zodat de boel wat lichter word. Zo heb je helemaal geen digital nightscope nodig en krijg je volgens mij perfecte beelden.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 21921 op 24-07-2003 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 21921 schreef op 24 July 2003 @ 17:59:
Waar ik btw aan zat te denken,
je hoort nogal veel mensen klagen over veel ruis en slechte beelden bij weinig licht, en ik geloof dat dat wel bij elke digitale video camera is.
Ik zou bijna zeggen dat dat bij alle video camera's zo is, ongeacht digitaal of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Bor_de_Wollef schreef op 24 juli 2003 @ 18:09:
[...]

Ik zou bijna zeggen dat dat bij alle video camera's zo is, ongeacht digitaal of niet.
Ja heeft analoog ook hoor. Tenminste die cam die ik nu nog heb heeft dat ook. Of je moet een professionele cam nemen met 3ccd's die hebben er minder snel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij video heb ik er bijna geen lats van, ik heb zelfs een keer een donkere opname gemaakt en draana de brigtnis in primiere omhoog gegooit en her resoltaat was niet echt slecht.

Alleen waneer je op het lcd schempje van me camara kijkt zie je best wel veel ruis bij donker beeld. Maar dat licht volgens mij aan dat lcd schempje.

Maar foto's zien er niet uit waneer ze in een te donker omgeving zijn gemaakt.

(Voor de video heb ik ook een filter voor in virtualdub, alleen ik gebruik hem nooit omdat het niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oja hier het bewijs dat je met een video camara ook leuke fotos kan maken.

http://members.lycos.nl/dagjecasper/In%20ruizenrad.JPG
http://members.lycos.nl/dagjecasper/Admirals.jpg (Heeft zelf high jpg compersie ;).)
http://members.lycos.nl/dagjecasper/ikke.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88464 schreef op 24 July 2003 @ 19:05:
Bij video heb ik er bijna geen lats van, ik heb zelfs een keer een donkere opname gemaakt en draana de brigtnis in primiere omhoog gegooit en her resoltaat was niet echt slecht.

Alleen waneer je op het lcd schempje van me camara kijkt zie je best wel veel ruis bij donker beeld. Maar dat licht volgens mij aan dat lcd schempje.

Maar foto's zien er niet uit waneer ze in een te donker omgeving zijn gemaakt.

(Voor de video heb ik ook een filter voor in virtualdub, alleen ik gebruik hem nooit omdat het niet nodig is.
spelvoudje meer ov minder maakd nied uid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

moet eerlijk zeggen dat de kwaliteit om te huilen is (als je verglijkt met een digicam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Inderdaad leuke foto's, maar goede foto's is heel wat anders. De beeldkwaliteit is echt belabberd vergeleken met een gewoon fototoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is een Video camara, en voor een video camra is het vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 88464 schreef op 24 July 2003 @ 22:29:
Het is een Video camara, en voor een video camra is het vrij goed.
Het was niet bedoelt om je te beledigen hoor. Helaas vind ik het voor een video camera ook erg teleurstellend. Het had zowat een webcam kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarom vind ik het ook zo vreemd dat mensen het belangrijk vinden dat hun dv cam goede pics kan maken, oke het is wel leuk voor snelle snapshots enzo maar als je het dan belangrijk vind zou ik een echte goede digicam overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is erg handig voor als je een keertje tussen door een foto wilt maken. Je hoef dan niet nog een cam mee te slepen. En je hebt hem elktijd bij je waneer je de video camara bij je hebt.

@Bor_de_Wollef, met wat filters en resize doet wonderen ¬_o.
Onze printer heeft toch niet zo hoge resolutie dus een cam mer meer pixels is niet zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21921 schreef op 24 July 2003 @ 19:57:
[...]

spelvoudje meer ov minder maakd nied uid!
Vergeet de t's niet ¬_o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

[b][message=18367207,noline]HollyHollander schreef op 25 July 2003 @

@Bor_de_Wollef, met wat filters en resize doet wonderen ¬_o.
Onze printer heeft toch niet zo hoge resolutie dus een cam mer meer pixels is niet zinvol.
Maar een cam met beter contrast, betere kleurverzadiging, scherper beeld en minder ruis toch wel? Anyway, back on-topic. Ik denk dat je aan de algemene reacties hier kunt zien wat met van de kwaliteit vind. Ik zelf heb ook een foto mogelijkheid op mijn camera maar gebruik die echt totaal nooit. Een goedkope dig cam maakt nog betere foto's; tuurlijk je hoeft een extra fototoestel niet "mee te slepen" maar ik vind dat je de kwaliteit ook echt niet kunt vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Bor_de_Wollef schreef op 25 July 2003 @ 09:17:
[...]Maar een cam met beter contrast, betere kleurverzadiging, scherper beeld en minder ruis toch wel? Anyway, back on-topic. Ik denk dat je aan de algemene reacties hier kunt zien wat met van de kwaliteit vind. Ik zelf heb ook een foto mogelijkheid op mijn camera maar gebruik die echt totaal nooit. Een goedkope dig cam maakt nog betere foto's; tuurlijk je hoeft een extra fototoestel niet "mee te slepen" maar ik vind dat je de kwaliteit ook echt niet kunt vergelijken.
Daar ben ik het eigenlijk ook wel mee eens ik heb zelf dan de JVC GR-DVX707 en daar kan je dan ook foto's mee maken maar je kan ze gewoon niet vergelijken met een digitale camera en toch doen dat veel mensen volgens mijn |:(
Ik gebruik de foto functie alleen voor wat simpele foto''s voor op mijn web-site en ik heb er in het begin mee geprobeerd om echt foto's te maken en laten afdrukken bij een fotozaak maar van de 100 foto's die ik gemaakt hebt toen waren er maar iets van 20 een beetje geschikt om af te laten drukken bij de fotograaf. maar dan valt het toch nog tegen en zeker niet te vergelijken met een standaard foto toestel, (had ik wel een beetje op gehoopt maar ja B) )

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die fotos zijn wel goed geschikt voor in je flimpjes, of er een slideshow van te maken. Voor op het i-net is het ook hadig.
Want de meeste verwachten dat ze binne een dag de foto's kunnen zien als we ergens naar toe zijn geweest. Dan is zo foto functie wel handiger dan dat je de foto's van de tape moet halen. De meeste mensen zijn trouwens wel tevreden over die foto's, ze gebruik een vriend me foto's als achtergrond :?.

Ps. ik heb het flimpje van sixflags doormidde geknipt en opnieuw geupload. (Het geluid is nu ook gefixt.) 270kbit/s bijft weinig maar het is wel ietsje beter. Als ik straks nog tijd heb ga ik kijken of ik de rest nog naar een andere acount kan uploaden.

Winrar over een avi ? dat maakt maar 2mb uit, is dus niet echt zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee maar ik bedoel dat je dan 3 acountjes voor 50 mb kan maken (150mb) en rarren omdat je dan het filmpje niet hoeft te knippen want winrar kan er zelf 3 files van 50 mb van maken en later weer tot 1 file maken.

btw
ik ben nu al een aantal weken aan het denken aan de Canon mv650i,
wat denken jullie er nou van?
doen of niet?

Afbeeldingslocatie: http://images-eu.amazon.com/images/P/B00008PS7I.02.LZZZZZZZ.jpg

- Video system: Mini DV/PAL
- Image sensor type: 1/6-inch interlaced CCD
- Scan type: Interlace Scan
- Pixels (Total / Effective): 800,000 / 400,000
- LCD colour screen: 2.5-inch / approx. 112,000 pixels
- Viewfinder: 0.33-inch TFT / approx. 113,000 pixels
- Long Play mode: Yes
- Still image mode: Yes (on memory card and tape)
- Image Stabilizer: Yes - Electronic Image Stabilizer (Effective Pixels: 400,000)
- Zoom ratio: 22x (optical)
- Digital zoom: 440x
- Lens focal length: 2.8 - 61.6mm (54 -1188mm in 35mm format)
- Maximum aperture: f/1.6
- Minimum focusing distance: 10mm (wide end)
- Filter size: 30.5mm
- Autofocus: TTL-type AF, manually adjustable
- Recording programs: Full Auto, Auto, Sports, Portrait, Spotlight, Surf (Sand) & Snow, Low Light, Night Mode
- Exposure metering: Whole area average photometry +128-segment evaluative photometry
- Shutter speeds: 8 levels - 1/50 - 1/2000 second plus 1/12.5 low light AE mode and ½ to 1/50 night and super night mode
- Auto white balance: TTL 128 segments
- Minimum lux: 1.6 lux in night mode; 0 lux in super night mode
- Maximum shutter speed: 1/2,000 second
- Exposure compensation: Yes - ±7 levels, indicated by a number (AE ±0) in the viewfinder
- Memory card recording: Yes - JPEG 1024 x 768 pixels
- Memory card compatibility: Multi-Media card (MMC) and Secure Digital (SD)
- DV terminal: Yes, input and output, 4-pin connector compatible with IEEE 1394
- Other terminals: Microphone input, Headphone output, S terminal, AV terminal, USB port
- Digital effects: Yes - Art, Black and White, Sepia, Mosaic, Ball, Cube, Wave, Colour Mask, Mirror (B&W only in card recording mode)
- Digital fades: Yes - Auto (black fade), Wipe, Corner Wipe, Jump, Flip, Puzzle, Zigzag, Beam, Tide
- Record search / review: Yes
- Audio system: PCM Stereo 16/12 bit
- Wireless controller: WL-D79A
- Direct Print capability: Yes - to BubbleJet Direct Printer
- Advanced Accessory Shoe: Yes
- Power supply: 7.4 volts DC (battery); 8.4 volts DC (DC in)
- Operating temperature: 0-40˚ C
- Dimensions (W x H x D): 58 x 103 x 147mm
- Weight: 525g
- Operating Platforms: PC: Windows 98, Windows Me, Windows 2000, Windows XP
MAC: Mac OS 9.0 - 9.2; Storage driver also compatible with Mac OS 10.1/10.2

Zelf ben ik er nogal weg van omdat hij alles heeft wat ik wil, 22x optische zoom, dv in en uitgang, webcam functie, afstandsbediening, bijgeleverde groothoeklens, auto en handmatige instelling van alles, aansluiting voor videolamp of andere microfoon.

En vooral omdat ik nu een webwinkel heb gevonden die heb levert voor de absolute bodemprijs van 775 euro (staffhorst verkoopt hem bijvoorbeeld voor 1050 euro :|)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 88464 schreef op 25 July 2003 @ 11:11:

De meeste mensen zijn trouwens wel tevreden over die foto's, ze gebruik een
vriend me foto's als achtergrond :?.
Ik denk dat de mening van de mensen hier iets meer zegt dan dat iemand de foto's als achtergrond heeft. Voor huis tuin en keuken werk is de kwaliteit aardig maar daar blijft het ook bij. Voor echt foto werk zijn videocamera's gewoon waardeloos. Hopelijk gaat de techniek nog vooruit op dat vlak.

Maar laten we over die foto's ophouden, we gaan te veel offtopic en te lang door over dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Arie26 schreef op 21 juli 2003 @ 21:01:

Probleem opgelost :( hij is gewoon kapot kaart in ver schillende PC getest en niks werkt er op en op een andere kaart (dezelfde) werkt ie perfect. Dus nu maar eens kijken voor een andere firewire aansluiting, ik zoek eigenlijk iets voor aan de voorkant iemand een ideetje of tip 8)
Bor_de_Wollef schreef op 25 July 2003 @ 11:56:
[...]

Ik denk dat de mening van de mensen hier iets meer zegt dan dat iemand de foto's als achtergrond heeft. Voor huis tuin en keuken werk is de kwaliteit aardig maar daar blijft het ook bij. Voor echt foto werk zijn videocamera's gewoon waardeloos. Hopelijk gaat de techniek nog vooruit op dat vlak.

Maar laten we over die foto's ophouden, we gaan te veel offtopic en te lang door over dit onderwerp.
Helemaal mee eens dit is een topic over "Digitale Video Camera topic "
offtopic:
* Ik heb trouwens zelf ook een foto gemaakt met mijn cam en die gebruik ik ook als achterdrond, maar dat komt omdat mijn dochter er op staat en zo lief lacht naar me ;)

.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

r0ck3t je Canon mv650i ziet er aardig uit, zeker mooi dat er een breedhoeklens bij zit. Dat mis ik wel bij me cam.

Zoom is niet zo heel belangrijk, bij 7x zoom wordt het al erg moelijk om uit de hand te gaan flimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Anoniem: 88464 schreef op 25 July 2003 @ 13:47:
r0ck3t je Canon mv650i ziet er aardig uit, zeker mooi dat er een breedhoeklens bij zit. Dat mis ik wel bij me cam.

Zoom is niet zo heel belangrijk, bij 7x zoom wordt het al erg moelijk om uit de hand te gaan flimen.
Ja of je moet veel van statief filmen dan kan het wel handig zijn. Zo breedhoeklens leek me ook altijd wel wat ook wel es zitten overwegen om te kopen voor mn huidige cam.
Ik vraag me af wat voor nachtzicht je cam heeft, alleen langzame sluitertijden of ook infrarood?

Ik ben zelf momenteel verliefd op de Sony PC105 alleen dies wel errug duur :(
De PC103 is stukje goedkoper maar heeft geen video in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Nou ben ik totaal nie thuis in lenzen of iets dergelijk, want wat doet nu precies een groot hoek lens ?? en wat voor lenzen heb je nog meer dan ?
ik weet wel dat je lenzen hebt voor UV en dat is voor ind e sneeuw :) toch ??

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Arie26 schreef op 25 juli 2003 @ 15:06:
Nou ben ik totaal nie thuis in lenzen of iets dergelijk, want wat doet nu precies een groot hoek lens ?? en wat voor lenzen heb je nog meer dan ?
ik weet wel dat je lenzen hebt voor UV en dat is voor ind e sneeuw :) toch ??
Nou de woorden "groot hoek" zeggen het eigenlijk al. Het vergroot de hoek. Het verkleint het beeld zegmaar (je zoomt als het ware nog verder uit) met als resultaat dat je meer in beeld krijgt.
Je hebt ook telelensen die juist verder inzoomen, die doen dus precies het omgekeerde als groothoek lenzen. Als je zo 2x telelens ervoor zet en je cam kan 10x zoomen, dan kan je dan 10x2=20x zoomen.
UV-lens is zoals de naam btw ook suggereert, om UV stralen tegen te houden waar je voornamelijk op grote hoogte veel last van hebt.
En wat voor lenzen je nog meer hebt zou ik zo niet weten. Weet wel dat je ook allerlei filters hebt om de zon/maan e.d. te filmen.

[ Voor 4% gewijzigd door robbertb op 25-07-2003 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Ik heb namelijk dit setje lenzen gezien maar ik vroeg me af wat je er nu precies aanhebt maar volgens mijn dus nie zo heel veel :?
Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/images/photo/ln-kit1d.jpg
Bevat:
Telelens (1,4 x 27 mm)
Groothoeklens (0,7 x 27 mm)
Lensbeschermer (27 mm)

En dat kost iets van 105 euro nou dat is het volgends mijn nie echt waar 8)7

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt wel, lensen zijn erg duur :(. Anders had ik alang een breedhoek lens gekocht.
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.