Anoniem: 73241 schreef op 05 juli 2003 @ 17:17:
hey,
ik wil binnenkort een digitale video camera aanschaffen
maar ik weet er eigenlijk niks

over dus ik wou niet gelijk zo'n dure koopen dus toen zag ik de Samsung VP-D80 ik dacht dat dit wel een goede beginners camera kan iemadn mij uitleggen wat de volgende dingen zijn :
Opslag type mini-DV
CCD 800000 pixels
Zoeker (?????)
Beeldeffecten
Lichtgevoeligheid 0 Lux
Video uit A/V, digitaal Video in(dit heeft i niet)
en als ik dan een film heb gemaakt hoe moet ik die dan op me'n pc zetten en dan op videoband?
en wat is de max.resolutie bij de foto's
en op wat voor opslagtype moet je de foto's opslaan?
alvast bedankt.
mzzl
Ik denk dat je je beter eerst kan orienteren op internet ipv hier zo vraag te stellen, veel is daar al van af te halen. kijk anders eens op
www.kieskeurig.nl
mini-DV: meestgangebare videobandjes van de huidige digitale cams
De beeldsensor die dus het beeldopneemt in digitale signalen bevat 800.000 pixels, des te meer pixels, des minder lichtgevoelig hij is, maar des te hoger de resolutie van de fotos zijn. aantal pixels is dus niet erg interessant voor video
zoeker: das standaard, zonder zoeker is het beetje lastig filmen, dus gewoon zo gaatje waar je je oog opzet en het beeld ziet op klein schermpje
beeldeffecten: naar mijn inziens vrij nutteloos, meer verkooptruukje, maar je nooit gaat gebruiken, misschien denke andere gebruikers daar anders over, maar ik bewerk gewoon op de pc.
Lichtgevoeligheid 0 Lux:
Kan je zonder licht filmen mbv infrarood(groen/wit beeld) of digitalcolour night(=langzame sluitertijden=streeperig beeld, niet te gebruiken bij beweging maar wel in kleur)
Video uit A/V:
Je kan de cam rechtstreeks op je tv aansluiten
digitaal Video in(dit heeft i niet):
je kan dus niet je bewerkte filmpjes op de pc terug zetten op de band van je cam
Bewerken met pc door je cam via firewirekabel aan te sluiten op je pc.
Dan kan je bewerken met Adobe Premiere/Pinnacle Studio 8/Vegas of nog een ander pakket.
Max resolutie foto hangt af van aantal pixels van je CCD, en of het beeld op een memory stick of op de band zelf worden opgeslagen.