Mini DV --> CD-Writable

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-03 14:30
Ik ben in het bezit van een Sony TRV-20 met DV-in/uit. Wat heb ik nodig om mijn films op te slaan op CD-writables en te kunnen afspelen op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f
En welke kaart is dan het beste/goedkoopste8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:27

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik doe dit zelf ook. Je kan gewoon het simpelste FireWire kaartje dat er is kopen. Het maakt allemaal niet uit, de meeste hebben dezelfde chipset, alleen de bijgevoegde software verschilt. Deze heb je alleen nodig als je de video wilt bewerken. Als je hem gewoon alleen wil bekijken op je PC heb je alleen nodig:
1. Camera (duuuuuh)
2. FireWire kabel
3. DVIO om de video te capturen, dit neemt veel HD-Space in beslag. Daarom converteren we het ook naar DivX (geeft de beste kwaliteit)
4. Nu gaan we de video converteren naar DivX. Dit doen we met VirtualDub Als je wilt weten hoe de instellingen moeten, kijk dan hier
5. Nu heb je als het goed is één of meerdere DivX files, die je dan weer op CD kan branden met elk willekeurig cd-brander programma (NERO, e.d.)...

*Alle programma's die ik hier gebruik zijn freeware, en dus legaal om te gebruiken ;)

Wil je het naar een ander formaat converten moet je dat zeggen, dan post ik hier wel weer hoe dat moet...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f
He bedankt, dit helpt me echt op weg. Maar van divX terugzetten naar tape, levert dat geen verlies op? Of moet je dan naar avi of dergelijk formaat.
Hoeveel Mb ben je kwijt bij de verschillende bestandsformaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Om te capturen:

Hardware
Voor een DV-in/out gebruik je altijd firewire (geloof ik). Je computer moet dus een firewire ingang hebben. PCI kaartje met 3 firewire ingangen is te koop voor +/- fl 150.

Software
Bij de firewire kaart wordt meestal software geleverd om te communiceren met je camcorder . Het hangt ook een beetje van de software af in welk formaat gecaptured wordt..... Standaard is AVI, dit is de hoogste kwaliteit (gelijk aan DV). AVI kun je ook weer wegschrijven naar je camera.

AVI neemt alleen HEEEEEL VEEEEEL ruimte in (filmpje van halve minuut - 100 MB) (het is een tijdje geleden dat ik zelf voor het laatst gecaptured heb, dus weet het niet helemaal zeker ;)).

AVI kun je wel naar een heleboel andere formaten omzetten, zoals MPEG2 en DIVX. Maken bestanden een stuk kleiner *D.

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terugsturen naar dv tape lijkt mij ook niet zon goed idee maar opnemen op harde schijf en divxen dan. Met een simpel firewire kaart die jij bedoelt dan heb je met een Terratec Cameo DV toch meer mogelijkheden of niet?
Pagina: 1