Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Christiano007 schreef op 30 december 2003 @ 18:35:
De EX71 is een verbeterde versie van de 51 (duh), bij de 51 was de bas (veel) te hard , dit is bij de EX71 opgelost.

En dat verschil is genoeg om de EX71 te kopen
volgens mij noem jij nou het verschil tussen de ex70 en ex71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

da_rippah schreef op 30 december 2003 @ 19:13:
[...]

idd
EX71SL
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
# Specifications
# Type: Lateral, In-the-ear, Closed, Dynamic
# Driver Unit: Aperture 9mm (CCAW voice coil adoption)
# Cord: OFC; Neck Chain, 0.5m (remote friendly)
# Plug: Gold-plated, Stereo straight Mini Plug
# Impedance: 16 ohms at 1 kHz
# Sensitivity: 100 dB/mW
# Power handling capacity: 100mW
# Frequency Response: 6 - 23,000Hz

EX51LP
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
# Specifications
# Type: Lateral, In-the-ear, Closed, Dynamic
# Driver Unit: Aperture 9mm (CCAW voice coil adoption)
# Cord: OFC; Neck Chain, 1.5m
# Plug: Gold-plated, Stereo L-shape Mini Plug
# Impedance: 16 ohms at 1 kHz
# Sensitivity: 100 dB/mW
# Power handling capacity: 100mW
# Frequency Response: 6 - 23,000Hz

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00

Christiano007

Ich bin der champion

da_rippah schreef op 30 december 2003 @ 19:13:
[...]

fuck je hebt gelijk :X |:(

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w
  • Laatst online: 08-09 10:34

tim-w

TiPisch...

THW Arie schreef op 23 december 2003 @ 22:23:
[...]

Dus niet:

MX500
Frequency response (+/- 3 dB): 18 to 22,000 Hz

MX400
Frequency response (+/- 3 dB): 18 to 20,000 Hz

Frequentie bereik van de MX500 is dus groter dan dat van de MX400.
ja en je hoort maar tot maximaal 20.000 Hz... lekker zinvol die extra 2000 Hz |:(

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooh?

op de Sennheiser website staat toch echt:

MX 500

Open, dynamische hoofdtelefoon.
- Ideaal voor draagbare CD-/MP3- en MD-speler.
- Uitgerust met volumeregelaar.
- Inclusief opbergbox.
- Weergavebereik: 18-20.000 HZ
- Impedantie: 32 Ohm
- Max. geluidsdruk: 119 dB
- Kabellengte: ca. 1 m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

tim-w schreef op 31 december 2003 @ 02:17:
[...]

ja en je hoort maar tot maximaal 20.000 Hz... lekker zinvol die extra 2000 Hz |:(
Dat is te kort door de bocht.
Is maar net afhankelijk van je gehoor, sommige mensen beweren namelijk dat alles boven 16khz al niet meer te horen is.

Weer anderen beweren dat de klanken die je niet kan horen toch meespelen in de geluidskwaliteit.

En als dat echt zo zou zijn, waarom bestaat de SuperAudio CD en DVD-Audio dan?
http://www.superaudio-cd.com/

Beter zou trouwens zijn om te zeggen:
Beetje zinloos, CD gaat maar tot 20khz

[ Voor 7% gewijzigd door Kanarie op 31-12-2003 16:22 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Don't argue with me :7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Mooi vind ik dat iedereen hier heel erg uitgaat van de specificaties van de oordopjes: Ohhh deze kan tot 22000, dat is 2000 meer dan bij die andere. Tuurlijk speelt dit allemaal mee met de geluidskwaliteit, maar veel hangt ook af hoe dat geluid vertolkt wordt door de boxjes: De Sony EX70 werd te 'boomy' ervaren terwijl de specs gewoon prefect waren. De EX71's verschillen amper tot nix kwa specs maar geven toch een stuk helderder en voller geluid zonder TE basserig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Kan je ook 1 oordopje van de MDR-EX71SL uitlaten en zo wel het verkeer horen?
2) Weet er iemand een winkel waar ik ze vind voor minder dan €50 in BELGIE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 22:30:
1) Kan je ook 1 oordopje van de MDR-EX71SL uitlaten en zo wel het verkeer horen?
2) Weet er iemand een winkel waar ik ze vind voor minder dan €50 in BELGIE?
1) als je je ene hand gebroken hebt kun je de andere dan wel gebruiken?
2) nee sorry

* Christiano007 belgen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kvroeg mij eigenlijk gewoon af of je dan in het ene oor nog perfect op een laag aanvaardbaar volume je muziek hoort en in het andere oor de omgevingsgeluiden kan opnemen? Heeft iemand hier ervaring mee want ik fiets nogal vaak en liefst met muziek maar zonder al te veel gevaar...

Iemans???

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 12:02:
Kvroeg mij eigenlijk gewoon af of je dan in het ene oor nog perfect op een laag aanvaardbaar volume je muziek hoort en in het andere oor de omgevingsgeluiden kan opnemen? Heeft iemand hier ervaring mee want ik fiets nogal vaak en liefst met muziek maar zonder al te veel gevaar...

Iemans???
Jup is dus mogelijk, alleen of het prettig is is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Een Belg? Ik zeg niets :7 :Y)

Je gaat thuis muziek toch ook niet op 1 kanaal luisteren? Je mist dan de helft van het geluid en dankzij een recente uitvinding die 'stereo' geluid heet kom je dan wat te kort qua muziek. En als je vaak in het verkeer muziek luistert kun je beter voor een 'open' oordopje gaan cq. eentje die niet bijna al het omgevingsgeluid afsealt...

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft even geduurd, maar ik ben dus onlangs naar Raf Hilversum geweest, en daar wisten ze nog geen eens af van de oordopjes van Beyerdynamic. Dan houdt het dus snel op. Er kon mij ook niet gezegd worden of ze erachter aan gingen, ze vonden het huidige assortiment van Sony/Sennheiser sufficiënt genoeg om het verder zo te laten, aldus de Raf medewerker. Ik blijf verder zoeken 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33
Ik vind die MX300/400/500 dus echt bagger, ik heb de 400 gekocht en ze waren goed qua geluid, maar ze vielen zo uit me oor en de die softkussentjes die erop moeten vallen er ook af, die was ik na een maand allebei kwijt, en dan zijn ze niks meer! :(
Nu heb ik Sony gekocht, weet niet wat voor, maar is iets harder dan de Sennheiser en passen perfect in me oren en vooral vallen er niet uit en de 'kussentjes' zitten er goed op, strak, zijn niet echt kussentjes maar wel erg chill!
Voor 27,50 bij Mediamarkt, Dixons en vast nog meer winkels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony"s zijn erg goed, de beste oordopjes die ik ooit heb gehad. De Sony MDR-EX70LP bedoel ik dus.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hidde schreef op 03 januari 2004 @ 00:02:
Ik vind die MX300/400/500 dus echt bagger, ik heb de 400 gekocht en ze waren goed qua geluid, maar ze vielen zo uit me oor en de die softkussentjes die erop moeten vallen er ook af, die was ik na een maand allebei kwijt, en dan zijn ze niks meer! :(
Nu heb ik Sony gekocht, weet niet wat voor, maar is iets harder dan de Sennheiser en passen perfect in me oren en vooral vallen er niet uit en de 'kussentjes' zitten er goed op, strak, zijn niet echt kussentjes maar wel erg chill!
Voor 27,50 bij Mediamarkt, Dixons en vast nog meer winkels. :)
die van Sennheiser zijn ook op "goedkoop" gebruik gericht... deze zijn kwa kwaliteit goed... maar ontwerp wat minder, je kan dan beter voor de PMX60 gaan (doe ik ook) of een PH540 ofzo... die zijn duur maar ook heel goed... :)

ps: de MX400 is voor mijn oren goed, naja was... bij linker ook valt tie eruit... maar dat komt door me oor, lichte voor van surfersoor (iets andere vorm dan normaal, komt door me watersport }:O )... anyway... ze zijn goed genoeg voor alledaags gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu ook eindelijk na lang overwegen sony ex71SL's gekocht voor mij mijn Iriver 390 T: echt een dreamteam samen! Klinkt echt zoo heerlijk! >:) Ik raad echt iedereen die sony's aan, 't is misschien een beetje duur, maar het is zeker waar voor je geld. Ik ben dan misschiuen geen audiofiel maar ik vind dit echt hemels klinken :9
En dat over het verkeer.. ik zal ze elke dag op de fiets gebruiken, en heb het meteen ff uigetest door een rondje dorp te fietsen, maar ik kan de omgeving nog goed genoeg horen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 12:39:
heb nu ook eindelijk na lang overwegen sony ex71SL's gekocht voor mij mijn Iriver 390 T: echt een dreamteam samen! Klinkt echt zoo heerlijk! >:) Ik raad echt iedereen die sony's aan, 't is misschien een beetje duur, maar het is zeker waar voor je geld. Ik ben dan misschiuen geen audiofiel maar ik vind dit echt hemels klinken :9
En dat over het verkeer.. ik zal ze elke dag op de fiets gebruiken, en heb het meteen ff uigetest door een rondje dorp te fietsen, maar ik kan de omgeving nog goed genoeg horen hoor :)
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 12:39:
Ik ben er nog steeds niet uit. Ik zit ook te denken aan de ex71SL, maar de ellende is dat je nergens earphones kunt testen uit 'hygienisch oogpunt'.
Ik heb zelf de MX300, maar die vindt ik te weinig bas hebben en teveel op de middentonen gericht. Ook het uitgangsvolume is te zacht. Aangezien ik ze vooral op de fiets gebruik, moeten ze behoorlijk goed isoleren.
Heb je met de ex71 geen last van wind in je oren?
Zitten ze comfortabel?
Ik heb de Iriver IHP-120 en die moet ik nu op maximaal volume zetten. En dan nog is het niet genoeg, vooral bij rustige muziek. Had je die ervaring ook met de bijgeleverde sennheiser dopjes? En heb je nu dan veel meer volume?
Zijn er nog mensen met goede tips/andere modellen? De PX200 vind ik mooi, maar ook te zacht en de MX500 is ook te zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:51

Rudedadude

Maybe we were born to run

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 23:23:
[...]

Ik ben er nog steeds niet uit. Ik zit ook te denken aan de ex71SL, maar de ellende is dat je nergens earphones kunt testen uit 'hygienisch oogpunt'.
Ik heb zelf de MX300, maar die vindt ik te weinig bas hebben en teveel op de middentonen gericht. Ook het uitgangsvolume is te zacht. Aangezien ik ze vooral op de fiets gebruik, moeten ze behoorlijk goed isoleren.
Heb je met de ex71 geen last van wind in je oren?
Zitten ze comfortabel?
Ik heb de Iriver IHP-120 en die moet ik nu op maximaal volume zetten. En dan nog is het niet genoeg, vooral bij rustige muziek. Had je die ervaring ook met de bijgeleverde sennheiser dopjes? En heb je nu dan veel meer volume?
Zijn er nog mensen met goede tips/andere modellen? De PX200 vind ik mooi, maar ook te zacht en de MX500 is ook te zacht.
Ik heb zelf de mx-400 en de ex71
Ik heb nog altijd wel wat last van windruis op draad en dopjes, maar omdat die dingen in je gehoorgang zitten is dat niet heel hinderlijk, het komt niet door de muziek heen, maar is meer op de achtergrond (in tegenstelling tot bij de sennheisers.
Verder vergeet ik na een tijdje dat ik m'n oordoppen in heb, dat wil dus zeggen zeer confortabel. Wanneer ik nu m'n mx-400 indoe kan ik ze niet langer dan een paar minuutjes inhouden, zo onconfortabel zijn ze in vergelijking.

verder heb ik de Xclef en had ik m'n sennheisers op zo'n 2 balkjes (van de 5) en nu bij de ex71's heb ik ém meestal op 1,5 balkje staan. Misschien is je oren uitspuiten ook een optie :Y)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Was aan het spelen met me phone en dacht laat ik eens foto maken van oordopjes.
Want dan kan je zien waarom ik fan ben van de ex71's

Afbeeldingslocatie: http://www.hpphoto.com/servlet/LinkPhoto?GUID=d19d2f1a-37e6-4ca4-3081-75555df46a5f&size=

Afbeeldingslocatie: http://www.hpphoto.com/servlet/LinkPhoto?GUID=556b2ede-7933-4c47-3f74-583623c625dd&size=

van links naar rechts: Kenwood (mx-400), Ipod Dopjes, Cresyn dopjes en EX71

De ipod dopjes heb ik nooit gebruikt ze zaten niet lekker in mijn oor en het geluid was al helemaal slecht (1st Gen).
mx-400 zaten ook niet lekker in mijn oor heb ik ook nooit gebruikt.
Cresyn dopjes zaten beter in mijn oor en die heb ik ook heel vaak gebruikt icm mijn jazpiper mp3 speler.
En de EX71 zijn nu mijn favo dopjes voor mijn ipod, ze zitten lekker in mijn oor vallen er niet uit en ook niet onbelangrijk het geluid dat er uit komt is ook heel behoorlijk. (moet je alleen wel treble booster aanzetten bij de equalizer)

Anyway, ik denk dat draagcomfort vaak wordt onderschat bij de aanschaf van oordopjes. De mx-400 mogen misschien wel goed geluid geven maar als je ze liever niet in je oor wilt hebben dan heb je er nog niet veel aan.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QUOTE: Rudedadude

Ik heb zelf de mx-400 en de ex71
Ik heb nog altijd wel wat last van windruis op draad en dopjes, maar omdat die dingen in je gehoorgang zitten is dat niet heel hinderlijk, het komt niet door de muziek heen, maar is meer op de achtergrond (in tegenstelling tot bij de sennheisers.
Verder vergeet ik na een tijdje dat ik m'n oordoppen in heb, dat wil dus zeggen zeer confortabel. Wanneer ik nu m'n mx-400 indoe kan ik ze niet langer dan een paar minuutjes inhouden, zo onconfortabel zijn ze in vergelijking.

verder heb ik de Xclef en had ik m'n sennheisers op zo'n 2 balkjes (van de 5) en nu bij de ex71's heb ik ém meestal op 1,5 balkje staan. Misschien is je oren uitspuiten ook een optie :Y)[/quote]

WAT ZEI JE? B)
Toch bedankt, hoor. De ex-71 wordt al weer iets interessanter voor me. Maar veel harder zijn ze dus niet, begrijp ik. Deacon zegt dat de trebles niet super zijn. Veel equalizer gebruiken dus. Is het geluid wel een beetje zuiver?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Jammer dat niemand het setje van Altec Lansing heeft gehoort, ik ben zelf groot fan van Altec Lansing _/-\o_ , maar wil wel eerst reviews oid lezen... * RSpliet prikt nog maar wat verder in n bordje Google

[ Voor 7% gewijzigd door RSpliet op 05-01-2004 20:29 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

[quote]Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 20:23:
WAT ZEI JE? B)
Toch bedankt, hoor. De ex-71 wordt al weer iets interessanter voor me. Maar veel harder zijn ze dus niet, begrijp ik. Deacon zegt dat de trebles niet super zijn. Veel equalizer gebruiken dus. Is het geluid wel een beetje zuiver?
Nee, maar ik denk ook niet dat je kunt verwachten dat andere doppen een harder geluid zullen geven, het hangt tenslotte af van de geluidsbron. Je hebt ieg een betere isolatie waardoor het geluid harder over zal komen.
Deacon zei volgens mij alleen dat de trebles in verhouding minder aanwezig zijn. Dat hangt af van je persoonlijke voorkeur hoe je de muziek graag hoort. Als je dit topic leest zul je enthousiaste en minder enthousiaste verhalen over de doppen tegenkomen en als je naar www.headfi.com gaat zul je ook een en ander aan meningen kunnen vinden over de ex71's. Ik vind het geluid goed, maar gebruik zelf ook de equaliser om de muziek zo te laten klinken dat ik het mooi vind. En met mp3 muziek gebruik je dan al snel meer treble.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Aiwa doppies zijn wel ideaal, door de rubberen ring erom heen, donderen ze niet zo snel uit je oor en het geluid vindt ik ook wel goed.

Alleen zijn ze bijzonder slecht te krijgen, ik ben bij expert, megapool, dixons en electro world geweest. Daar hadden ze ze niet.

De sennheiser mx 300 heb ik geprobeerd (zat std bij mijn mp3 speler) maar daarvan was ik de kussentjes al na een dag kwijt. (zonder donderen ze de hele tijd uit mijn oren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Rudedadude schreef op 06 januari 2004 @ 09:41:
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 20:23:

[...]

Nee, maar ik denk ook niet dat je kunt verwachten dat andere doppen een harder geluid zullen geven, het hangt tenslotte af van de geluidsbron. Je hebt ieg een betere isolatie waardoor het geluid harder over zal komen.
Deacon zei volgens mij alleen dat de trebles in verhouding minder aanwezig zijn. Dat hangt af van je persoonlijke voorkeur hoe je de muziek graag hoort. Als je dit topic leest zul je enthousiaste en minder enthousiaste verhalen over de doppen tegenkomen en als je naar www.headfi.com gaat zul je ook een en ander aan meningen kunnen vinden over de ex71's. Ik vind het geluid goed, maar gebruik zelf ook de equaliser om de muziek zo te laten klinken dat ik het mooi vind. En met mp3 muziek gebruik je dan al snel meer treble.
Ik lees op http://www4.head-fi.org/f...p?s=&daysprune=&forumid=2 dat de nieuwe Shure E3C erg interessant zijn. Wel een stuk duurder natuurlijk ($179), maar dan heb je ook wat. Goede isolatie, prachtig geluid en een behoorlijke bass. Ik neem aan dat ze harder klinken door de goede isolatie. Dus die wil ik wel hebben. Alleen zijn die in Nederland wel te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de sennheiser PMX60 gekocht voor 27,99 euro bij de megapool (neckbrace headset)

Zit echt prima, zeer goed om mee te sporten omdat je oren er licht ingeklipt worden, merk je niks van, maar hij zit moervast, en het geluid is prima.

Het geluid is echt goed, ben em nu aant inspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 23:01

sjaakaq

It might get loud

Alleen met een bril zitten ze niet geweldig :(
En als je een kraag/das hebt zit het ook niet fijn (dingen worden 'naar voren geschoven' door die kraag/das) :(
Je kan er ook niet mee tegen een leuning zitten :(

In de rest van de situaties is ie geweldig! (bijv. lange fietstocht oid)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag : Welk (landelijk) keten verkoopt de witte Sony MDR-EX71SL voor de laagste prijs?
Weet iemand of de nieuwe Apple iPod In-Ear Headphones door Sony gemaakt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje terug een mp3cd-speler gekocht, de Philips EXP431 (mini-expanium), met 8 cm cd'tjes. Hierbij zaten oordopjes, uiteraard van Philips. Ik zou niet weten wat het typenummer enzo is, wat ik wel weet is dat ze heel fijn zijn.. Ze zitten goed en geven fantastisch geluid.. Minder fijn is de jackplug die recht is, ze konden beter zo'n hoekgeval maken, dan gaat het makkelijker in je zak..

Deze (sorry voor brakke webcam-pic ;)):
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~uddel/got/oordopjes.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Sinnema, dat vroeg ik me ook af (van die apple oortjes). Zijn dat van die dingen die je echt diep in je oor doet of niet btw?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 17:55:
Vraag : Welk (landelijk) keten verkoopt de witte Sony MDR-EX71SL voor de laagste prijs?
Niemand :)

ze zijn niet te koop buiten azië (muv China Towns)
Je moet ze dus bestellen en dat is geen probleem, je betaalt 42 euro en binnen 5 dagen liggen ze in je brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 14:32
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 22:04:
[
Ik lees op http://www4.head-fi.org/f...p?s=&daysprune=&forumid=2 dat de nieuwe Shure E3C erg interessant zijn. Wel een stuk duurder natuurlijk ($179), maar dan heb je ook wat. Goede isolatie, prachtig geluid en een behoorlijke bass. Ik neem aan dat ze harder klinken door de goede isolatie. Dus die wil ik wel hebben. Alleen zijn die in Nederland wel te krijgen?
Volgens arjan.w verkopen ze Shure bij Peter Verspuy (Barendrecht/Rotterdam), of misschien bij Feedback.
Die E3C lijken mij echt perfect. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Damn, ik moet echt nieuwe dopjes hebben voor mijn Ipaq.. maar die heeft Minijack 2.5 mm ipv 3.5..

En die zijn volgens mij dus echt nergens te krijgen....
Ik denk dat ik een gat in de markt ga vullen....begin me eigen oordoppen fabriek met 2.5 mm stekkers :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shir schreef op 09 januari 2004 @ 14:13:
[...]

Volgens arjan.w verkopen ze Shure bij Peter Verspuy (Barendrecht/Rotterdam), of misschien bij Feedback.
Die E3C lijken mij echt perfect. :9
Bedankt voor de tip, maar ik kan bij beide zaken op hun site niets vinden hierover. misschien bel ik ze nog wel. Als ik ze heb gevonden laat ik wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:34
ViNyL schreef op 09 januari 2004 @ 14:18:
Damn, ik moet echt nieuwe dopjes hebben voor mijn Ipaq.. maar die heeft Minijack 2.5 mm ipv 3.5..

Ik denk dat ik een gat in de markt ga vullen....begin me eigen oordoppen fabriek met 2.5 mm stekkers :|
Hiervoor zijn toch apparte 'opzetstukjes' verkrijgbaar? die maakt van 2.5 een 3.5 plug.

Waar ze verkrijgbaar zijn weet ik niet, maar gezien heb ik ze ooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 23:46:
[...]

Bedankt voor de tip, maar ik kan bij beide zaken op hun site niets vinden hierover. misschien bel ik ze nog wel. Als ik ze heb gevonden laat ik wel weten.
Verspuy
Feedback

edit: sorry, je had ze al gevonden. Er staat inderdaad niets over de Shure koptelefoons op hun sites. :)

edit2: deze site verstuurt ook naar nederland.

[ Voor 28% gewijzigd door Shir op 10-01-2004 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 21:36
ViNyL schreef op 09 januari 2004 @ 14:18:

Als je eeen beetje handig bent met solderen kun je op gewone oortjes wel een nieuwe plug solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
leokennis schreef op 06 januari 2004 @ 22:28:
Alleen met een bril zitten ze niet geweldig :(
En als je een kraag/das hebt zit het ook niet fijn (dingen worden 'naar voren geschoven' door die kraag/das) :(
Je kan er ook niet mee tegen een leuning zitten :(

In de rest van de situaties is ie geweldig! (bijv. lange fietstocht oid)
Jep vind ik ook.

Als je hem eerst op zet en dan je bril heb je er iets minder last van (iig bij mij zo)
En dat van die kraag/das klopt, das niet echt super.

Maar het geluid vind ik echt geweldig.

Het grote voordeel van deze is dat je oren lekker warm blijven. En dat is vooral voor deze tijd van het jaar wel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shir schreef op 10 januari 2004 @ 13:47:
[...]

Verspuy
Feedback

edit: sorry, je had ze al gevonden. Er staat inderdaad niets over de Shure koptelefoons op hun sites. :)

edit2: deze site verstuurt ook naar nederland.
Ja, mooie site, kende ik ook al. Maar omdat je volgens mij nog eens BTW moet betalen over geëmporteerde producten uit de USA vanaf $175,-, heeft het allemaal niet zo'n zin; wordt het nog erg duur.
Of zou het lukken om die BTW te ontlopen? Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
ZiPsop schreef op 10 januari 2004 @ 15:55:
[...]

Jep vind ik ook.

Als je hem eerst op zet en dan je bril heb je er iets minder last van (iig bij mij zo)
En dat van die kraag/das klopt, das niet echt super.

Maar het geluid vind ik echt geweldig.

Het grote voordeel van deze is dat je oren lekker warm blijven. En dat is vooral voor deze tijd van het jaar wel lekker :)
Haha, ik zie het al helemaal voor me, staat er bij de specs van die dingen:
* This headphone keeps your ears nice and warm under all kinds of weather conditions
8)7
Kom op zeg, als ik warme oren wil dan zet ik wel een muts op :P (En dat gaat weer een stuk makkelijker over oordopjes) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sony MDR-EX71SL (White)

Besteld en betaald, de witte dus, voor 40,20 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn die 'kussentjes'/'overtrekjes' voor de MX400 nergens los te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 07:02:
Die kun je gewoon per 12 ofzo bij de Dixons kopen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD
  • Laatst online: 13-09 10:20

SolidD

Ik lees op http://www4.head-fi.org/f...;daysprune=&forumid=2 dat de nieuwe Shure E3C erg interessant zijn. Wel een stuk duurder natuurlijk ($179), maar dan heb je ook wat. Goede isolatie, prachtig geluid en een behoorlijke bass. Ik neem aan dat ze harder klinken door de goede isolatie. Dus die wil ik wel hebben. Alleen zijn die in Nederland wel te krijgen?
Sinds midden december ben ik ook al op de E3c's aan het wachten, heb ook het een en ander geïnformeerd over de levering in Nederland. Je kon vanaf de site van Shure niet pre-orderen buiten de US, ze verwezen me door naar de Nederlandse Shure importeur: TM-audio. Deze gemaild, daar kwam uit dat ze medio januarie (nu ongeveer) de E3's zouden krijgen. Ik maakte me al een beetje zorgen over de prijs, en ik heb nu echt medelijden met degenen die geen creditcard hebben.
De Nederlandse consumentenprijs ligt namelijk op 215 EURO, EX BTW. Dit is inderdaad ziekelijk hoog, namelijk 255 euro inc btw, wat neerkomt op 325 USD.
Afgelopen vrijdag heb ik ze dan ook besteld vanuit Amerika, niet bij Shure zelf welliswaar. Zelfs met eventuele belastingen ben je dan nog stúkken goedkoper uit. (179USD + 16USD shipping = 195 USD, in het slechtste geval plus 19% BTW en, zeg 14% douanebelasting is dat 264USD, wat neerkomt op een totaal van 206 EUR)
Maar omdat je volgens mij nog eens BTW moet betalen over geëmporteerde producten uit de USA vanaf $175,-, heeft het allemaal niet zo'n zin; wordt het nog erg duur.
Of zou het lukken om die BTW te ontlopen? Iemand ervaring hiermee?
Ligt dat bedrag op 175$? Ik dacht al boven de 22USD eigenlijk. Maargoed, ik had gevraagd of ze m'n shures wilden giftwrappen of een 'foutje' maken bij het noteren van de waarde op het pakket. Kreeg een meeltje terug dat ze wel 99USD als waarde wilden aangeven, en dan geen factuur erbij zodat je niet door de mand valt als het geopend wordt. Dan moet je dus belastig betalen over 99USD en de verzendkosten.

[ Voor 21% gewijzigd door SolidD op 11-01-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
Waar heb je ze besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SolidD schreef op 11 januari 2004 @ 13:26:
[...]

Sinds midden december ben ik ook al op de E3c's aan het wachten, heb ook het een en ander geïnformeerd over de levering in Nederland. Je kon vanaf de site van Shure niet pre-orderen buiten de US, ze verwezen me door naar de Nederlandse Shure importeur: TM-audio. Deze gemaild, daar kwam uit dat ze medio januarie (nu ongeveer) de E3's zouden krijgen. Ik maakte me al een beetje zorgen over de prijs, en ik heb nu echt medelijden met degenen die geen creditcard hebben.
De Nederlandse consumentenprijs ligt namelijk op 215 EURO, EX BTW. Dit is inderdaad ziekelijk hoog, namelijk 255 euro inc btw, wat neerkomt op 325 USD.
Afgelopen vrijdag heb ik ze dan ook besteld vanuit Amerika, niet bij Shure zelf welliswaar. Zelfs met eventuele belastingen ben je dan nog stúkken goedkoper uit. (179USD + 16USD shipping = 195 USD, in het slechtste geval plus 19% BTW en, zeg 14% douanebelasting is dat 264USD, wat neerkomt op een totaal van 206 EUR)

[...]

Ligt dat bedrag op 175$? Ik dacht al boven de 22USD eigenlijk. Maargoed, ik had gevraagd of ze m'n shures wilden giftwrappen of een 'foutje' maken bij het noteren van de waarde op het pakket. Kreeg een meeltje terug dat ze wel 99USD als waarde wilden aangeven, en dan geen factuur erbij zodat je niet door de mand valt als het geopend wordt. Dan moet je dus belastig betalen over 99USD en de verzendkosten.
Inderdaad interessant. Waar heb je ze besteld?

Ik heb een site gevonden waar je ze voor 188 dollar incl shipping kunt krijgen.
Ik heb nog niet geprobeerd ze te strikken, maar dit zijn wel goede tips. Morgen even de belastingtelefoon bellen om te kijken wat er nou exact bij kan komen.

Ik heb hier e.e.a. gevonden: http://www4.head-fi.org/f...ead.php?s=&threadid=56674

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 07:02:
Ik vond ze alleen bij de Handyman, van Alecto. Zitten meteen een stuk beter dan de bijgeleverde, dus dat is de investering van 3 euro wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:15

PowerFlower

être diable et jouer fleur

SolidD schreef op 11 januari 2004 @ 13:26:
[...]

Ligt dat bedrag op 175$? Ik dacht al boven de 22USD eigenlijk.
Hij bedoelt €175 (en dus niet $175, op het moment is dat in dollars wat meer!), maar dat is de limiet van dingen die je mag invoeren als je van buiten de E.U. naar Nederland reist.

Dat zegt dus niets over wat je mag laten opsturen: van bedrijf buiten E.U. naar Nederland is dat maximaal €22; van particulier naar Nederland (eBay!) is het €45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD

SolidD

Dat zegt dus niets over wat je mag laten opsturen: van bedrijf buiten E.U. naar Nederland is dat maximaal €22; van particulier naar Nederland (eBay!) is het €45.
Juist, dat dacht ik ook gelezen te hebben op de site van de douane, alleen het blijft een beetje gokwerk onder welke catagorie oordopjes vallen. (Om de douanebelasting te bepalen) Gelukkig had ik er al wel op gerekend belasting te moeten betalen, we zien van de week wel wat het precies wordt.
Waar heb je ze besteld?
Bij Todd, the Vinyl Junkie. (http://www.toddthevinyljunkie.com/) Hij hield een actie van 10% korting over alle headphones. (Geen idee hoe die dat kan permiteren, aangezien ze net uit zijn, maar dat is niet mijn zorg)
Hiernaast wilde ik ook bij hem bestellen omdat kleine bedrijven over het algemeen iets meer aandacht besteden aan het shippen, en dus voor de relatief weinig internationale verzendingen wel wat 'extra' moeite willen doen. (==> lagere waarde voor douane aangeven)
Beste Todd kan ze blijkbaar voor 16USD naar Nederland versturen, wat mijn totale kosten (ex btw/douanebelasting) 177,10 USD maakt.

Bij Microphonesolutions kun je ook internationaal bestellen, maar de verzendkosten komen dan op 35USD uit, wat ik eigenlijk een beetje extreem vind. Zeker aangezien je ook belasting betaald over de verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
i-shopping4u verkoopt via eBay de Sony MDR-E888LP/MDR-E888SP voor $45 + $5 voor internationale shipping (oa http://cgi.ebay.com/ws/eB...?ViewItem&item=3070834574).

De Sony MDR-EX71SL (zwart of wit) kost $43 + $5 shipping. (oa http://cgi.ebay.com/ws/eB...?ViewItem&item=3071102453)

Zit zelf een beetje te twijfelen welke ik ga nemen, normale oorplugjes vallen bij mij altijd snel uit mn oren, dus de EX71 constructie lijkt mij perfect. Zover ik begrijp uit reacties alhier klinkt de 888 wel weer beter dan de EX71.

Keuzes keuzes......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb een vraagje over het "inspelen" van speakers/in dit geval oordopjes. Zijn hier speciale richtlijnen voor die je moet volgen? Volume, equilizer settings etc? Ik denk aan de aanschaf van Sennheiser MX400's namelijk, na de vele goede ervaringen...

Bedankt!

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Coppertop schreef op 12 januari 2004 @ 01:43:
i-shopping4u verkoopt via eBay de Sony MDR-E888LP/MDR-E888SP voor $45 + $5 voor internationale shipping (oa http://cgi.ebay.com/ws/eB...?ViewItem&item=3070834574).

De Sony MDR-EX71SL (zwart of wit) kost $43 + $5 shipping. (oa http://cgi.ebay.com/ws/eB...?ViewItem&item=3071102453)

Zit zelf een beetje te twijfelen welke ik ga nemen, normale oorplugjes vallen bij mij altijd snel uit mn oren, dus de EX71 constructie lijkt mij perfect. Zover ik begrijp uit reacties alhier klinkt de 888 wel weer beter dan de EX71.

Keuzes keuzes......
ik zou voor de EX71 gaan, die andere mogen dan wel beter klinken, maar wat heb je er aan als ze niet lekker zitten?

* collission heeft zelf ook de in-ear sony dopjes, en wil nooit meer anders :Y)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD

SolidD

BeQuietAndDrive schreef op 12 januari 2004 @ 18:00:
Ik heb een vraagje over het "inspelen" van speakers/in dit geval oordopjes. Zijn hier speciale richtlijnen voor die je moet volgen? Volume, equilizer settings etc? Ik denk aan de aanschaf van Sennheiser MX400's namelijk, na de vele goede ervaringen...

Bedankt!
Hehe, met MX400's zal ik niet te veel verwachten van een eventuele inspeelsessie. Maargoed misschien heeft het een groot psychologisch effect, zolang je maar gelooft dat ze erna beter klinken.
Als je speciaal wilt inspelen, zou ik van de EQ settings afblijven (neutraal) en het volume zo hard mogelijk zetten, op de voorwaarde dat het geluid niet vervormd klinkt/clipping optreed (en het niet echt pijnlijk wordt voor je oren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Hihi weer een leuke ervaring rijker:
vandaag de nike/philips neckphone gehoord
Afbeeldingslocatie: http://www.nike-philips.com/prodimg/duro_large.jpg

-ze zitten ERG goed
-ze klinken zoals philipsen: de lage tonen zijn ok, hoge tonen klinken alsof ze uit de badkamer komen. Goed voor dance, minder voor bijv. rock
-de kabel die achteraan zit is irritant:(
-lekker klein, je hebt geen 2 gigantische dingen over je oren oid

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SolidD schreef op 12 januari 2004 @ 00:24:
[...]

Juist, dat dacht ik ook gelezen te hebben op de site van de douane, alleen het blijft een beetje gokwerk onder welke catagorie oordopjes vallen. (Om de douanebelasting te bepalen) Gelukkig had ik er al wel op gerekend belasting te moeten betalen, we zien van de week wel wat het precies wordt.

[...]

Bij Todd, the Vinyl Junkie. (http://www.toddthevinyljunkie.com/) Hij hield een actie van 10% korting over alle headphones. (Geen idee hoe die dat kan permiteren, aangezien ze net uit zijn, maar dat is niet mijn zorg)
Hiernaast wilde ik ook bij hem bestellen omdat kleine bedrijven over het algemeen iets meer aandacht besteden aan het shippen, en dus voor de relatief weinig internationale verzendingen wel wat 'extra' moeite willen doen. (==> lagere waarde voor douane aangeven)
Beste Todd kan ze blijkbaar voor 16USD naar Nederland versturen, wat mijn totale kosten (ex btw/douanebelasting) 177,10 USD maakt.

Bij Microphonesolutions kun je ook internationaal bestellen, maar de verzendkosten komen dan op 35USD uit, wat ik eigenlijk een beetje extreem vind. Zeker aangezien je ook belasting betaald over de verzendkosten.
Juist, bedankt. 177,10 USD is een mooie prijs.
Ik heb vandaag de belastingtelefoon gebeld. Daar zei de goede man dat je 2% invoerrechten betaalt over het totaalbedrag en daar dan nog eens 19% BTW over.
2% lijkt me wel laag. Zou dat echt kloppen? :?

Hoe dan ook, dat betekent: 177,10/1,20 (dollarkoers als voorbeeld) =ongeveer Euro 147 *1,02 = 150 *1,19 = Euro 178,50. (invoerkosten dus: Euro 31.50).
Geen slechte prijs :*) . Als je ze een fakeprijs van 99 dollar of zo laat vermelden op de pakbon, zal het misschien uiteindelijk 10 euro schelen. Geen grote winst dus.

Enig idee wanneer je hem binnen krijgt en hoe lang het duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD

SolidD

Juist, bedankt. 177,10 USD is een mooie prijs.
Ik heb vandaag de belastingtelefoon gebeld. Daar zei de goede man dat je 2% invoerrechten betaalt over het totaalbedrag en daar dan nog eens 19% BTW over.
2% lijkt me wel laag. Zou dat echt kloppen?
Ja, ik hoorde vanmiddag ook van iemand anders, dat over audiohardware niet zo veel invoerrechten/douanebelasting hoeft te worden betaald, 2-3%, blijkbaar twee dus.
Ik heb ze vrijdag besteld, kreeg erg snel een meeltje terug met het totaal bedrag, de order was in behandeling genomen en zou dezelfde dag nog verstuurd worden. Ik neem aan via USPS, de enige die voor 16USD kunnen leveren voor zover ik weet. Meestal duurt dat zo'n 4-5 dagen, al weet ik niet of het veel vertraging oploopt doordat ik belasting moet betalen, dat heb k nog nooit eerder hoeven doen namelijk.

Edit; de dollarkoers sloot vandaag op 1,29 zag ik toevallig, als dat zo blijft doorzakken :) bestel ik binnenkort zelfs m'n whoppers vanuit de states.

[ Voor 9% gewijzigd door SolidD op 12-01-2004 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik hoorde vanmiddag ook van iemand anders, dat over audiohardware niet zo veel invoerrechten/douanebelasting hoeft te worden betaald, 2-3%, blijkbaar twee dus.
Ik heb ze vrijdag besteld, kreeg erg snel een meeltje terug met het totaal bedrag, de order was in behandeling genomen en zou dezelfde dag nog verstuurd worden. Ik neem aan via USPS, de enige die voor 16USD kunnen leveren voor zover ik weet. Meestal duurt dat zo'n 4-5 dagen, al weet ik niet of het veel vertraging oploopt doordat ik belasting moet betalen, dat heb k nog nooit eerder hoeven doen namelijk.

Edit; de dollarkoers sloot vandaag op 1,29 zag ik toevallig, als dat zo blijft doorzakken :) bestel ik binnenkort zelfs m'n whoppers vanuit de states.[/quote]

Doe er mij ook maar eentje, met uitjes. :o

Laat je even weten wanneer je the shure binnen hebt en wat je er van vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD

SolidD

Shure thing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry houdoe maar vind t echt vreselijk zonde dat je die dure oordopjes koopt! spijt me dat ik zo laat reageer maar met dat volume (ZEKER in vergelijking tot mijn oude bijgeleverde sennheisertjes) is echt helemaal perfect! doordat die dopjes perfect isoleren hoor je het echt ALTIJD.. hoe hard je je speler ook zet.. het geluid is echt perfect en zeker hard genoeg. ik kan me niet voorstellen dat die oordopjes van 180 euro een beter geluid geven! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Ach ja, ik vind $45 ook al veel geld voor een paar oordoppies, maar ik heb er geen moment spijt van gehad... $180 + gaat de toch iets te ver moet ik zeggen :X (hoewel ik iemand ben die graag overal het beste van wil hebben, geen kwantiteit maar kwaliteit! :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD

SolidD

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 18:34:
sorry houdoe maar vind t echt vreselijk zonde dat je die dure oordopjes koopt! spijt me dat ik zo laat reageer maar met dat volume (ZEKER in vergelijking tot mijn oude bijgeleverde sennheisertjes) is echt helemaal perfect! doordat die dopjes perfect isoleren hoor je het echt ALTIJD.. hoe hard je je speler ook zet.. het geluid is echt perfect en zeker hard genoeg. ik kan me niet voorstellen dat die oordopjes van 180 euro een beter geluid geven! 8)7
Oh mijn god, echt alleen al omdat je volumeniveau zo sterk meeneemt in de beoordeling van oordopjes kan ik je echt totaal niet serieus nemen.
Ben verder ook wel benieuwd wat je als referentiemateriaal hebt gehoord om zomaar te zeggen dat dure oordopjes niet beter kunnen klinken dan goedkopere. Want hoe tevreden ik ook ben over de headsets van Sennheiser, voor oordopjes zal ik nooit bij ze aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Geluidsniveau heeft helemaal niks te maken met geluidskwaliteit. Daarnaast zijn oordopjes vaak de bottle-neck van elke speler; zij behouden het geluid ervan beter te worden. Daarom ben ik dan ook een voorstander van investeren in oordopjes, iemand die kan genieten van mooi geluid zal daar dan ook zeker geen spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

ik kan me niet voorstellen dat die oordopjes van 180 euro een beter geluid geven!
Try and find out (that you're wrong) zou ik zeggen...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Moet zelf ook wel toegeven, 40/50 euro voor dopjes begrijp ik nog wel. Maar 180 euro! Dan mag er nóóit kabelbreuk zijn, de dopjes moeten een storm overleven , en ze moeten ge-wel-dig klinken anders .....

bijna 400 piek voor oordopjes :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

tja hangt er ook vanaf hoeveel jhe luistert. Ik ben zelfs redelijk tevreden met de standaard dopjes van de 3rd gen ipod. Daarom luister ik voornamelijk naar mijn sennheiser pmx-60; dit is mijn 'bovengrens'. Net zoals ik geen verschil hoor tussen een 160kbps mp3 en een WAV file, hoor ik geen verschil tussen de pmx-60 en een beyerdynamic koptelefoon...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Coppertop schreef op 12 januari 2004 @ 01:43:

Keuzes keuzes......
Ik heb ze dus via de i-shopping site zelf gekocht, 50 dollar incl verzend , dus 40,20 op dat moment via paypal overgemaakt, en ze zijn als het goed is eind van deze week al binnen :)
Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 18:34:
Sorry, maar ik kan echt genieten van kwaliteit.
Ik kan even niet volgen over welke jij het dan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:13

World Citizen

FreeReef.nl

EHH je wil te beste oordopjes die er zijn??? dus niet een koptelefoon maar echt oordopjes!!!!! let op komen ze aan

Afbeeldingslocatie: http://www.anserfreak.ne.jp/favorites/images/b&o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bo-akasaka.com/products/img/202.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketfad.com/headphone/b-o/04.jpg

Het zijn dan zover ik weet ook de beste te wereld. ze hebben namenlijk als enigste in hun oordopjes een of andere magnetic inleg blijkbaar heb je dan die coon niet meer???

ik heb ze ook gekocht samen met de beoplayer (mp3) en omg het is echt de moeite waard om je maandsalaris an uit te geven want ze zijn niet goedkoop maar dan heb je ook wat. hehe

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Specs en prijs :) Ik ben btw nog niet egt overtuigd, ze zien der heel fancy uit, maar ik heb er nog nooit over gelezen op wat voor site dan ook?

Edit:

155 euro bij de B&O dealer, maar reviews of specs... :(

[ Voor 20% gewijzigd door Ojjorz op 14-01-2004 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een onzin om te zeggen dat die B&O's de beste zijn :). Ik denk eerder dat je moet zoeken in de buurt van de Stax In-The-Ear Electrostatic Earspeakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Wat een onzin dat jij denkt dat ik iets goed vind omdat het B&O is of omdat het duur is.

Ik koop dus echt niet zomaar iets, ik zit eerst wel even een paar daagjes achter men pc'tje te i-netten om te kijkenwat ik precies wil. en dit waren de beste oordopjes.

Dit is dat van die rare soort boxen
Electro-dynamic speaker In-ear type (intra concha earphone)
"The earphones are crafted in anodized aluminum and hard rubber - perfect materials for a product that demands both intricate flexibility and a vigorous robustness. With a weight of only 8 grams each, they allow you to concentrate more on the sounds you're listening to rather than wasting time on the equipment itself."
http://gear.ign.com/articles/306/306255p1.html
http://formen.ign.com/news/34370.html

WAT ZEGT B&O

All too often, earphones must sacrifice comfort for the sake of sound quality and vice versa. Bang & Olufsen has struck the perfect balance with earphones that embody both - designed to fit the individual ear and deliver unsurpassed sound quality.

With conventional earphones much of the sound never makes it into the ear. To stop this kind of leakage, we have developed earphones that can be adjusted to fit the contours and curves of the individual ear.

Earphones

Dimensions W x H x D:
35 x 59 x 14 mm
1 3/8" x 2 5/16" x 9/16"

Weight:
(one earphone) 8 g / 0.28 oz
(complete set) 22 g / 0.78 oz

Principle: Electro-dynamic speaker In-ear type (intra concha earphone)
Frequency range: 50 - 20,000 Hz
Impedance: 19 Ohm
Finish: Aluminium
Cord: 1,2 M (4 Ft.)
Plug: Mini-Jack, 3.5 mm (0.137 in.)

Included:
Leather carrying case
Cordextention
Extra earpads

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 11:50:
Wat een onzin om te zeggen dat die B&O's de beste zijn :). Ik denk eerder dat je moet zoeken in de buurt van de Stax In-The-Ear Electrostatic Earspeakers.
Idd B&O headphones en Earphones komen vaak belabberd uit de tests :)
Helemaal als je een prijs/kwaliteits vergelijking doet.

With conventional earphones much of the sound never makes it into the ear. To stop this kind of leakage, we have developed earphones that can be adjusted to fit the contours and curves of the individual ear.
:?

Als ik die plaatjes zie, dan kan ik alleen maar Concluderen dat ik niet iets speciaals zie om "leakage" te voorkomen. Het zijn gewoon dopjes op een houder die dan verstelbaar is. Geen silicone geen rubber niks om er voor te zorgen dat de dopjes lekker in je oor zitten en het geluid binnen houden.

Als je meer dan $100 uit gaat geven aan dopjes kan je het best Ety of Shure dopjes kopen imo.

Ander News:

Apple In-Earphones Review: http://www.macmerc.com/reviews.php?op=showcontent&id=91
En nog 1: http://www.macintouch.com/earphones.html

PS: En als het voornamelijk om design gaat, dan vind ik die ATH-EW9 clip-ons wel geil alleen $200 :( die goedkopere AT Clip-ons zijn ook stylish.

[ Voor 38% gewijzigd door Deacon op 14-01-2004 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD

SolidD

Tja, bij B&O heb ik altijd het idee dat je teveel voor het design en de naam betaald, maar eigenlijk kan ik er niks zinnigs over zeggen omdat ik ze nog nooit gehoord heb. Laten we maar niet over vooroordelen beginnen want das zo'n eindeloos verhaal.

Maar wat ik nu niet helemaal snap; zijn die Bose dingen net zo 'in-ear' als Shure's/Ety's, of bedoelen ze gewoon dat je ze in je oor stopt, net als elke ander oordopje? Ze lijken me nogal groot voor dat eerste geval. Verondersteld dat ze dus niet hélemaal je oor in gaan, kunnen ze dus ook nooit zo goed isoleren (als Shure's of Ety's) en dat gaat zeker voor portable gebruik wel ten koste van de geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Geloof mij. Die dingen zitten echt fijn. ik heb vroegah een ooroperatie gehad waardoor ik geen relief schelp meer heb. echt geen enkel oordopje past erin niet van sony niet van seneiser niks. ook headphones zitten nniet lekker. toen zag ik iemand met die B&O dingen en vond ik die wel mooi dus ik gewoon voor de lol een beetje zoeken op het i-net, en zag dat van die silecone. dus ik kijk op de B&O site en daar kon je een live demo aanvragen. 2 weken later stond ik bij de B&O zaak verschikkelijk hard men eigen in te ohuden want ik kon wel janken dat er eindelijk oordopjes waren die pasten. En ze zijnook nog eens echt goed. het geluid is zo echt helemaal neit schel of overbassed. Echt heerlijk. je kent het gevoel wel in de bios dat het net lijkt of je in de muziek zit. dat heb je ook met die dingen. helemaal geen last meer van bijgeluiden of wat dan ook. echt de top. Ja je betaald zeker de helft voor het design maar wat wil je. ik was alang blij dat ze bleven zitten.

echt gewoon dus goede dingen.

en degen die zegt dat B&O oordopjes vaak slecht uit de test komen mag dus even opnieuw gaan kijken, want dat heb ik nog nooit gezien.

B&O---->duur maar echt zeer goed.
ik heb gewoon nog geen betere gevonden, en geloof mjij ik heb er veel geprobeert

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik snap het niet helemaal. Die dingen zien er niet uit alsof ze in-ear zitten, maar toch zeg je geen last te hebben van bijgeluiden? Dan isoleren ze toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

nketelaar schreef op 14 januari 2004 @ 15:33:
en degen die zegt dat B&O oordopjes vaak slecht uit de test komen mag dus even opnieuw gaan kijken, want dat heb ik nog nooit gezien.
Mja My bad ik was in de war met Bose }:O
(bose tripods sucken echt dikke tieten drie bier)

Maar goed nketelaar, heb je wel eens In-ear/canal earphones geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had het over de sony ex71sl's en aan alle mensen die zeiken over mijn vorige post: ik heb al aardig wat oordopjes gehoord maar met deze heb ik echt het gevoel dat ik IN de muziek zit, het klinkt echt subliem.. echt prachtig! ze isoleren ontzettend goed en de geluidskwaliteit is gewoon meer dan perfect. Tja, das mijn mening

en nog ff aan SolidD, het is niet dat ik dat volume zo belangrijk vind, maar houdoe was daar erg in geinteresseerd en dit was meer een bericht aan hem. en ik weet trouwens niet of je het bericht goed gelezen hebt maar het gaat niet om sennheisers die ik zo goed vind, ik zeg juist dat mn nieuwe sonys 1000 keer beter lklinken als die sennheisers

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD

SolidD

I see... het kwam niet geheel duidelijk uit de post. Maar daar kan ik wel goed inkomen, zeker met ex71's.

Kijk het blijft natuurlijk ook zo, dat alles geweldig klinkt tótdat je iets beters gehoord hebt, maar het is een beetje voorbarig om te zeggen dat er niets beters is. (Ookal heb 'k dat nog niemand letterlijk horen zeggen)
Het is hopelijk ook wel duidelijk dat hoe 'hoger' je komt op audiogebied, hoe exponentieel meer het je gaat kosten. Speakers/headsets/oordopjes die 3x zo veel kosten, zullen echt niet 3x zo goed klinken. (buiten het feit dat je geen '3x zo'n goede klank' kan definieren) Maar ik durf wel te wedden dat er degelijke verbetering in zit.
Verder is er helemaal niks vreemds aan dat je voor gek verklaard wordt als je 180EUR aan oordopjes uitgeeft, daar ben 'k zelf ook wel een beetje van bewust natuurlijk. Zolang men maar niet met argumenten aankomt dat het geluid dat uit die dingen komt, nooit mogelijk beter kan zijn dan <..>, of dat er voor zo'n bedrag geen passend geluid uit kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD

SolidD

B&O---->duur maar echt zeer goed.
ik heb gewoon nog geen betere gevonden, en geloof mjij ik heb er veel geprobeert
Ja, lekkere conclusie... uit je verhaal maak ik eerder op dat het voor jou een zeer goede keus was, omdat je eindelijk passende oordopjes kon vinden, geweldig. Maar aangezien je zelf toegeeft dat je de helft aan het design uitgeeft, zou ik anderen toch eerst aanraden om wat oordopjes in dezelfde prijsklasse te proberen, waarbij wel de volle smak van het geld in geluidskwaliteit gaat zitten. (de Shure E1c is hier een héél goed voorbeeld van >:)) Verondersteld dat die wel gewoon passen, denk ik dat ze zeker meer kans maken in een vergelijkingstest met de B&O's.

[ Voor 7% gewijzigd door SolidD op 14-01-2004 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank33
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 17:51
Even een tip... volgende keer als iemand een internet speurtocht houdt naar de kwaliteit van koptelefoons... neem dan even een kijkje op het forum van head-fi. Hier zijn echt toptelefoon kenners aanwezig en is echt super veel info te vinden.
Dan baseer je je keuze tenminste niet op reviews waarvan de schrijver de koptelefoon niet eens heeft geprobeerd.. zoals deze deze ...

"Obviously you're not a golfer..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal laatst in de FRS Koss The Plug oordopjes liggen voor 20 euro...nu is mijn vraag: Halen? Ik heb nu sony's (ze zijn ook niet mis, maar ik wil nog betere...) Moet ik ze kopen? Zijn ze een groot verschil met m'n sony's (toen 18 euro betaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Tank33 schreef op 14 januari 2004 @ 23:45:

Dan baseer je je keuze tenminste niet op reviews waarvan de schrijver de koptelefoon niet eens heeft geprobeerd.. zoals deze deze ...
Dat is ook geen review, getuige de laatste zin van de schrijver: "As for sound, I haven't used the A8s. I am trying to get a pair for review, so keep your eyes peeled." ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank33
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 17:51
Eh ja.. :? ... Dat was nou net het punt dat ik probeerde te maken.. Hierboven geeft iemand deze "review" aan om duidelijk te maken waarom hij die koptelefoon heeft gekocht, dat vond ik ook nogal vreemd.

"Obviously you're not a golfer..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 19:50:
Ik zal laatst in de FRS Koss The Plug oordopjes liggen voor 20 euro...nu is mijn vraag: Halen? Ik heb nu sony's (ze zijn ook niet mis, maar ik wil nog betere...) Moet ik ze kopen? Zijn ze een groot verschil met m'n sony's (toen 18 euro betaald)
Wel, 20 euro is relatief gezien niet duur, alhoewel ze in de states nog goedkoper zijn. Echter, zo uit de doos schijnen ze nergens naar te klinken. Maar met wat aanpassingen (zoek op headwize.com) schijnt er nog wel wat lekkers van te maken te zijn. In elk geval komen ze op mij wel wat robuuster over dan de Sony's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Ik wil oordopjes bij mijn Ihp-120 hebben, degene die er standaard bijzitten vind ik niet geweldig qua comfort, maar aangezien je nergens oordopjes mag passen :/ heb ik maar een paar eisen neergezet:

Nek-chain
niet te lang snoer met 3,5 mm aansluiting dat ik op de ab van de ihp kan aansluiten
ze moeten qua comfort vergelijkbaar zijn met de sony mdr-ed238ml ( deze heb ik nu bij
mijn discman en ik ben er erg tevreden over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

neck chain = 'street style' (dus geen in-ear maar een echte koptelefoon). Zoja, sennheiser pmx-60.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

gast ik vraag toch om oordopjes? dus geen 'echte koptelefoon' maar oordopjes met nech-chain (draaggemak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

WTF is een neckchain? Laat me dan een plaatje oid zien voordat je zo verontwaardigt reageert op een normale vraag om verduidelijking...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

leokennis schreef op 21 januari 2004 @ 12:00:
neck chain = 'street style' (dus geen in-ear maar een echte koptelefoon). Zoja, sennheiser pmx-60.
hmm sorry maar ik haal hier geen vraag uit :?

maar een neck-chain is gewoon dat je linker oordopje een korter koord heeft dan je rechter, zodat je de rechter om je nek heen kan hangen (wtf hoe leg ik dit fatsoenlijk uit :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

thaBeerbuster schreef op 21 januari 2004 @ 13:34:
[...]
maar een neck-chain is gewoon dat je linker oordopje een korter koord heeft dan je rechter, zodat je de rechter om je nek heen kan hangen (wtf hoe leg ik dit fatsoenlijk uit :P )
Asymmetrische koortjes dus. eentje is langer dan de andere meestal de rechter.

Maar ik dacht dat je met neck-chain bedoelde oordopjes die aan een ketting vast zitten. Je weet wel dan kan je mp3 speler of GSM aan je nek hangen doormiddel van een koort en uit dat zelfde koort komen ook draadjes met dopjes eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Tha Beerbuster: idd, sorry ? vergeten, mijn fout, mijn excuses.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 14:24

black_eye

Ad maiorem black_eye gloriam

De beste oordopjes die ik ooit gehad heb waren van Sony. Dat waren zwarte doppen van keramiek met gouden accenten. Het zelfde materiaal waar ze ook die super cassettebandjes van maakten.
Ik heb ze niet meer, opgeblazen helaas. Ook op internet kan ik geen gegevens meer vinden. Heb nu de e888, maar die kunnen niet tippen aan die keramieke oordopjes.

Ad maiorem black_eye gloriam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 07:37

xychix

FreeBSD Rules !

leokennis schreef op 12 januari 2004 @ 20:24:
Hihi weer een leuke ervaring rijker:
vandaag de nike/philips neckphone gehoord
[afbeelding]

-ze zitten ERG goed
-ze klinken zoals philipsen: de lage tonen zijn ok, hoge tonen klinken alsof ze uit de badkamer komen. Goed voor dance, minder voor bijv. rock
-de kabel die achteraan zit is irritant:(
-lekker klein, je hebt geen 2 gigantische dingen over je oren oid
wat kosten die ??

ik heb nu oordopjes (philips h210 ofzo, zeer goedkoop en redelijke kwaliteit, geloof dat ze +/- 7 euro waren. en ik heb nog een extra setje liggen) maar ik wil ook van die goedzittende dingen voor om mijn oor..

ik ga wintersporten en moet dus iets hebben dat zelfs bij bungee jumpen nog zou blijvenzitten... deze lijkt me wel ok!!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik gebruik ook de Sennheisers MX 500, lekker vol geluid, goede middentonen, en bas kan die ook goed. Hoog is prima, niet te schel. In tegenstelling to mijn Sony MDR-EX71 LP , GEEN midden, veels te schelle en onduidelijke hoog, wel een betere bas dan de MX 500. Ik gebruik dus bij voorkeur de Sennheisers! en dat voor de helft van het geld.

Moet er wel bij zeggen dat de Sonys beter klinken op de IHP-120 dan op de Rio Karma die ik nu hier heb, hoewel de MX 500 nog steeds beter klinkt op allebei.

Maar nu mijn vraag: die schuimrubberen hoesjes die om de dopjes van de MX 500 heen gaan, kun je die ergens loskopen? Ik heb gekeken op de Sennheiser website, maar daar zag ik het niet. Ze komen nogal eens los en ik ben er al 1 kwijt, zonder die hoesjes vallen ze zo uit je oor! hehe
Of maak ik me druk om niks en zij ze gewoon bij de Expert of zo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 10:26

Exirion

Gadgetfetisjist

nketelaar schreef op 14 januari 2004 @ 14:58:
Wat een onzin dat jij denkt dat ik iets goed vind omdat het B&O is of omdat het duur is.
Ik kan je vertellen dat ze absoluut NIET het beste zijn. B&O maakt die units echt niet zelf maar koopt ze in bij een 3rd party. De MDR-E888 van Sony kost de helft en klinkt beter dan de B&O, en er zullen er vast nog wel meer zijn die beter klinken. Dat ze een super design hebben, ja... helemaal mee eens :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ceejay schreef op 22 januari 2004 @ 15:44:
Ik gebruik ook de Sennheisers MX 500, lekker vol geluid, goede middentonen, en bas kan die ook goed. Hoog is prima, niet te schel. In tegenstelling to mijn Sony MDR-EX71 LP , GEEN midden, veels te schelle en onduidelijke hoog, wel een betere bas dan de MX 500. Ik gebruik dus bij voorkeur de Sennheisers! en dat voor de helft van het geld.

Moet er wel bij zeggen dat de Sonys beter klinken op de IHP-120 dan op de Rio Karma die ik nu hier heb, hoewel de MX 500 nog steeds beter klinkt op allebei.

Maar nu mijn vraag: die schuimrubberen hoesjes die om de dopjes van de MX 500 heen gaan, kun je die ergens loskopen? Ik heb gekeken op de Sennheiser website, maar daar zag ik het niet. Ze komen nogal eens los en ik ben er al 1 kwijt, zonder die hoesjes vallen ze zo uit je oor! hehe
Of maak ik me druk om niks en zij ze gewoon bij de Expert of zo? ;)
Misschien een tip waar je niet zoveel aan hebt: probeer niet-originele hoesjes voor de Sennheisers. Op head-fi heb ik zeer regelmatig zeer positieve geluiden gehoord van mensen die Radio Shack hoesjes om hun Sennheisers MX'en deden, en die vervolgens veel lekkerder bleken te zitten, niet meer uit hun oren vielen en nog een beter geluid zouden geven ook. Helaas is Radio Shack al zo'n 20 jaar geleden uit Nederland verdwenen, maar misschien dat er bij een lokale elektronicazaak nog iets dergelijks te vinden is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

wat kosten die ??

ik heb nu oordopjes (philips h210 ofzo, zeer goedkoop en redelijke kwaliteit, geloof dat ze +/- 7 euro waren. en ik heb nog een extra setje liggen) maar ik wil ook van die goedzittende dingen voor om mijn oor..

ik ga wintersporten en moet dus iets hebben dat zelfs bij bungee jumpen nog zou blijvenzitten... deze lijkt me wel ok!!
Ze vallen NIET af...echt niet. Zo erg dat ik er zelfs pijn van kreeg aan m'n oren.

Ze kosten 20 euro.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

thaBeerbuster schreef op 21 januari 2004 @ 11:44:
Ik wil oordopjes bij mijn Ihp-120 hebben, degene die er standaard bijzitten vind ik niet geweldig qua comfort, maar aangezien je nergens oordopjes mag passen :/ heb ik maar een paar eisen neergezet:

Nek-chain
niet te lang snoer met 3,5 mm aansluiting dat ik op de ab van de ihp kan aansluiten
ze moeten qua comfort vergelijkbaar zijn met de sony mdr-ed238ml ( deze heb ik nu bij
mijn discman en ik ben er erg tevreden over)
kickje O-)

niemand een tip voor me?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.