Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:42

Neo

Ik heb vandaag in heel Rotterdam geprobeerd om de sennheiser MX 400 te krijgen, maar hij is nergens meer te koop. Ik heb ook nog in andere steden geprobeerd maar nergens. Bij de Dixons zeiden ze dat er een nieuwe serie kwam.
Weten jullie nog een zaak die ze heeft in omgeving Rotterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:39

Rudedadude

Maybe we were born to run

AMD user schreef op 24 januari 2004 @ 18:01:
Ik heb vandaag in heel Rotterdam geprobeerd om de sennheiser MX 400 te krijgen, maar hij is nergens meer te koop. Ik heb ook nog in andere steden geprobeerd maar nergens. Bij de Dixons zeiden ze dat er een nieuwe serie kwam.
Ik heb ze indertijd bij de Megamarkt Alexandrium gekocht, maar vervolgens heb ik ze ook bij de Handyman zien liggen.

Meteen de tip als je toch bij de Handyman bent: koop meteen ook Alecto oordop-hoesje-schuimpje-foampje-dingesje van Alecto. Die vallen tenminste niet van de Sennheisers af en zitten ook lekkerder. Dat is meteen mijn tip aan de user een paar postings hierboven.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Rudedadude schreef op 26 januari 2004 @ 09:29:
[...]

Ik heb ze indertijd bij de Megamarkt Alexandrium gekocht, maar vervolgens heb ik ze ook bij de Handyman zien liggen.

Meteen de tip als je toch bij de Handyman bent: koop meteen ook Alecto oordop-hoesje-schuimpje-foampje-dingesje van Alecto. Die vallen tenminste niet van de Sennheisers af en zitten ook lekkerder. Dat is meteen mijn tip aan de user een paar postings hierboven.
Bedankt voor je reactie, maar bedoel je de Mediamarkt in het Alexandrium?

[ Voor 7% gewijzigd door Neo op 26-01-2004 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Stomme vraag misschien, maar zijn mijn toekomstige MDR-EX71SL's eigenlijk waterproof? Ik fiets nog wel eens door de regen (niet voor de lol ofso :p), en er valt wel eens een drupje op mijn oren. Beetje lullig als mijn oordopjes van $50 daaraan kapotgaan...

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
AMD user schreef op 24 januari 2004 @ 18:01:
Het is misschien niet in de omgeving rotterdam, maar via internet zijn ze hier ook nog te krijgen http://www.mmport.nl/?doc=product&id=123 voor € 17.50 inc. verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 23:10
Hmm ik heb de Sennheiser MX300 tijd terug gekocht die dingen krijg ik gewoon niet lekker in me oor :/ te lomp... en dan heb ik ze pijnlijk in me oor en dan valle ze er zo weer uit... en ik heb gelezen dat MX400/MX500 mooi geluid heeft .. maar zitten die beter .. vallen ze niet zo uit je oor ? Als dat niet zo is weet iemand iets anders voor me, of geen oordoppies maar zo'n ding over je nek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
MX400 zijn zover ik weet precies hetzelfde (qua vorm) als de 300's ... net als de 500's... Mijn advies: ga voor de sony ex51 lp (lang snoer) of de ex71 sl (remote friendly). Top oordopjes! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Ik hoor niet veel verhalen over bijvoorbeeld Sennheiser PMX 60 (een "open" systeem als ik de term goed heb begrepen).

Persoonlijk vind ik deze dingen die om je nek lopen (nee niet die oordopjes met 1 langere draad dan de andere) erg lekker zitten, zelf heb ik een headset van Labtec die ook achter om je nek gaat.

Maar heeft iemand hier ervaring mee? Ik zag er eentje hier in dit draadje posten, misschien dat hij in elk geval zijn mening kan geven :*) .

edit:
Degene die de PMX 60 bezit, graag ook vermelden waar hij hem gekocht had, 'k zie hem namelijk niet op de usual sites zoals mmport of mp3speler... 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door InsjaHH op 27-01-2004 18:45 ]

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 11:48

sjaakaq

It might get loud

Ik heb PMX 60's.

Ze zitten wel fijn, alleen als je bijv. een das omhebt dan gaat de 'achterbeugel' daar tegenaanstoten en dan verdraaien je oren in een niet zo fijne positie ;)

Ook leunen met je hoofd tegen een leuning gaa niet.'

Ze klinken goed; helder enz. alleen wat weinig bas.

Ik heb ze gekocht bij megapool.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ik heb me vandaag de Sony MDR-E931LP gekocht. Ik had hiervoor de standaard oordopjes die bij een Creative Zen NX worden geleverd. Die is dus nu al stuk :( , maar dat komt waarschijnlijk omdat ik er iets te aggressief mee om ben gegaan. O-)

Ik heb voor deze sony oordopjes gekozen omdat ik niet weer es gewoon het goedkoopste van het goedkoopste soort oordopjes wou hebben. ;) Mijn bevindingen tot nu toe:
- De bas is een beetje slap zonder de beschermkussentjes, nadat ik deze er overheen had gedaan, klonk de bas al een stuk beter.
- De hoge tonen klinken echt mooi helder, precies zoals het hoort (zeker ivm de standaard Creative oordopjes, die ik eigenlijk maar een beetje dof vond klinken)
- Ze zitten met beschermkussentjes IMO heel lekker :)
- De prijs is ook de reden dat ik deze had gekozen. :)
Ze kosten 19,95 bij BCC

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wie weet waar ik in deventer aiwa koptelefoontjes kan kopen, dit zijn voor zover ik het weet de enige die niet uit mijn oor vallen. De rest van wat ik tot nog toe gehad heb. Zat niet lekker en viel altijd uit mijn oor.

En aangezien de aiwa aan vervaning toe zijn.

Ik ben al aan het zoeken geweest via google. Daar kwam ik alleen bij zaak in utrecht en eentje in rotterdam terecht die ze via de post leveren.

het gaat om het volgende type aiwa HP-ED202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
leokennis schreef op 27 januari 2004 @ 18:50:
Ik heb PMX 60's.

Ze zitten wel fijn, alleen als je bijv. een das omhebt dan gaat de 'achterbeugel' daar tegenaanstoten en dan verdraaien je oren in een niet zo fijne positie ;)

Ook leunen met je hoofd tegen een leuning gaa niet.'

Ze klinken goed; helder enz. alleen wat weinig bas.

Ik heb ze gekocht bij megapool.
Ah dank je :). Dan staat het alvast vast dat ik die ga nemen, sinds ik vanmiddag achter ben gekomen dat de MediaMarkt te Den Haag hem ook verkocht (niet eens gezien :9).

Klein minpuntje: moet nog geld bij elkaar zien te krijgen voor de iHP 120 :o.

Wat ik mij trouwens afvraag (de MM verkocht deze speler niet omdat iRiver schijnbaar leveringsproblemen had), waar je hem in een WINKEL kunt kopen :X. Ben al vrij veel winkels afgelopen in Den Haag, maar nog niets gezien/gehoord. Nu zal je denken, wrm in de winkel? Tja... heb ik nog altijd liever, 1. je hebt het apparaat dan gelijk in je bezit (en hoef je niet te wachten op de levering door TPG), 2. garantie gebeuren is dan wat makkelijker te regelen mocht er iets gebeuren.

Natuurlijk zijn de prijzen van online shops scherper geprijst, maar goed je moet een afweging maken natuurlijk :9.

edit:
Omg... ben lekker wakker weer, post ik iets over de iHP 120 terwijl ik in de oordopjes topic zit, mijn excuus maar mocht er iemand hem gezien te hebben, graag vermelden :D.

[ Voor 8% gewijzigd door InsjaHH op 28-01-2004 19:17 ]

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Ik snap nog steeds niet waarom fabrikanten niet de moeite nemen om fatsoenlijke oordopjes te leveren bij de speler die ze verkopen... het verlaagt de kwaliteit van de combinatie natuurlijk enorm, en omdat sommige mensen de moeite niet nemen om andere oordopjes te zoeken komt de speler misschien wel helemaal niet tot zijn recht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Omdat de rechterkant van de oordopjes van m'n iPod kapot ging (voor de 2e keer alweer :(), ben ik maar 'ns opzoek gegaan naar andere oordopjes. Omdat iedereen hier razend enthousiast over de Sennheiser MX 400 is, ben ik maar 'ns gaan kijken bij onze Sennheiser dealer. Daar hadden ze alleen een M-X-treme 4. Omdat ik ervan uitging dat dit misschien een nieuwe serie was heb ik die MX 4 maar gekocht.

Op het internet echter kan ik nagenoeg niets vinden over deze oordopjes, zelfs niet bij Sennheiser. Het enige wat ik kan vinden is 3-4 jaar oud. Ben ik nu opgescheept met een oude oordopjes?

Ik weet niet hoe het is met de MX400, maar deze die ik nu heb vind ik wel erg plasticachtig. Het geluid is wel beter dan de crappy Sony oordopjes die ik tijdelijk heb gebruikt, maar goed daar is niet zo veel voor nodig.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
MX-4 is volgens mij idd een oudere serie. M'n zusje heeft de MX-5 die is met volume schuifje erin net als de mx500, maar ze heeft deze dus ook al een paar jaar geleden gekocht. Hoe zien ze eruit? beetje kort met goudkleurig uiteinde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Ik denk dat de mx500 een goudkleurig streepje hebben en de mx400 een zilveren... De mx500 heeft volgens mij een iets groter frequency bereik, en idd een volume schuifje. Ik heb zelf mx400's en EX51 LP's.

Ik heb ook nog nooit gehoord van M-X Extreme 4 :? Weet je wel zeker dat het Sennheiser is?

enne, mijn mx400's zijn ook van plastic hoor ;)

[ Voor 13% gewijzigd door da_rippah op 28-01-2004 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

dribbel schreef op 28 januari 2004 @ 21:15:
Hoe zien ze eruit? beetje kort met goudkleurig uiteinde?
Ik weet niet precies wat je bedoeld met een goudkleurig uiteinde, maar er zit een goudkleurige stekker aan. Voor de rest lijken ze uit een stuk zwart plastic, met bovenop een zilverkleurig stuk plastic waarop "M-X 4" staat. Voor de rest staat op de oordop 3x R (of L, ligt eraan welke je neemt :P).
da_rippah schreef op 28 januari 2004 @ 21:57:

Ik heb ook nog nooit gehoord van M-X Extreme 4 :? Weet je wel zeker dat het Sennheiser is?
Hoewel er op de oordopjes zelf geen Sennheiser staat, staat dit wel op zowel op het doosje als op de verpakking. Ik mag ook wel hopen dat het een Sennheiser is bij een winkel waar ze ook Loewe en B&O verkopen..
enne, mijn mx400's zijn ook van plastic hoor ;)
Die van m'n iPod ook :) Maar wat ik probeer te zeggen is dat het allemaal wat goedkoop aanvoelt.... of ik stel te hoge eisen :Y)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Nee goud plugje bedoelde ik niet MX 5 heeft een goudkleurig uiteinde aan t dopje, maar dat heb je dus niet. De naam sennheiser staat iig ook niet op die dopjes.

Ik heb zelf mx400 trouwens. Ik weet niet wat je met goedkoop aanvoelen bedoeld maar ik vind dat eigenlijk wel meevallen.. trouwens ze zijn ook gewoon goedkoop :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Oke, ik heb dus een oud model :/ . Zou het nog de moeite zijn om een MX400 te halen (als je het eventueel vergelijkt met een MX5)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van alles wat ik erover gelezen heb, dus niet zelf naar geluisterd, zijn de mx400 een stuk beter dan het oude model. Het zou dus de moeite waard zijn, maar ik weet het niet zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

NielZ schreef op 27 januari 2004 @ 12:46:
Stomme vraag misschien, maar zijn mijn toekomstige MDR-EX71SL's eigenlijk waterproof? Ik fiets nog wel eens door de regen (niet voor de lol ofso :p), en er valt wel eens een drupje op mijn oren. Beetje lullig als mijn oordopjes van $50 daaraan kapotgaan...
*kuch*... ;)

Inmiddels zijn ze binnen. :)
Het is wel ff wennen om ze zo gigantisch in je oor te douwen, maar ik denk dat dat over een paar x wel over is. De bas is goed, beter dan mijn oorspronkelijke iPod oordopjes. Ik heb echter (nog) niet het gevoel van "wouw joepie super, dit is het helemaal!". De dopjes knellen wat in m'n oren, en ik hoor geen super groot kwaliteitsverschil met m'n oude dopjes. Maar misschien ligt dat ook aan mij. ;)

Ik hoor wel een stuk minder omgevingsgeluid, op de fiets heb ik nog geen ervaring. Al met al zou ik ze een 7 willen geven, zeker voor $50.

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SolidD schreef op 12 januari 2004 @ 21:21:
[...]

Ja, ik hoorde vanmiddag ook van iemand anders, dat over audiohardware niet zo veel invoerrechten/douanebelasting hoeft te worden betaald, 2-3%, blijkbaar twee dus.
Ik heb ze vrijdag besteld, kreeg erg snel een meeltje terug met het totaal bedrag, de order was in behandeling genomen en zou dezelfde dag nog verstuurd worden. Ik neem aan via USPS, de enige die voor 16USD kunnen leveren voor zover ik weet. Meestal duurt dat zo'n 4-5 dagen, al weet ik niet of het veel vertraging oploopt doordat ik belasting moet betalen, dat heb k nog nooit eerder hoeven doen namelijk.

Edit; de dollarkoers sloot vandaag op 1,29 zag ik toevallig, als dat zo blijft doorzakken :) bestel ik binnenkort zelfs m'n whoppers vanuit de states.
Hallo SolidD,

Ik heb de Shure E3C op 14 januari besteld, maar helaas nog steeds niet binnen.

Zijn die van jou al aangekomen?
En zo ja, via welke verzender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
GVD, ik ben een van de rubbertjes van mijn EX51's kwijt :( Weet iemand of je die ook per 2 kan kopen (dus 2 medium size) ? Liever nog 1 eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek ook een goede koptelefoon, maakt niet uit of het oordopjes of zon echte koptelefoon is (als die dan maar wel engizins vertoonbaar is :p) Want ik heb nu op zich hele goede (sony van 30E weet de type niet) met een volume regelaar die absoluut niet stoort zelfs na 2 jaar nog niet... Maar ik ben nogal gevoelig aan mijn oren en krijg na een een poosje nogal last van mijn oorschelp doordat ze wel goed zitten verder maar mischien net ff de verkeerde vorm of grootte hebben ofzo.... Heb altijd al last gehad met oordopjes maar heb ook nog nooit hele dure gehad... Nu was eerder altijd zo dat ide gewone koptelefoons lomp en lelijk waren, nu zie ik dat er steeds meer heel vertoonbare versies zijn. Enig probleem is dan eigenlijk nog dat ze veel luidruchtiger zijn voor de mensen om je heen, daar ent egen is het voor je zelf in de trein (vooral als je half slaapt) wel handig als je de conducteur net ff iets beter hoord :P

Het probleem is dat ik al net 300 EUro heb uitgegeven aan een XCLEF 500 mp spelertje en dat ik niet zon heel enorm budget meet heb (moet ook nog een usb2 kaartje kopen)

Iemand een aanrader met goed prijs/design/kwaliteit verhouding? dopjes of gewone maakt dus niet uit!

(p.s. heb niet alle 30 pagina;s doorgelezen dus als ik daar zelf al conclusies uit kon trokken, my bad maar ik raakte nogal in de war door al die types!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

ik heb inmiddels de MX 400 gekocht en ben ze nu aan het inspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 01:13:
Ik zoek ook een goede koptelefoon, maakt niet uit of het oordopjes of zon echte koptelefoon is (als die dan maar wel engizins vertoonbaar is :p)
.........
(p.s. heb niet alle 30 pagina;s doorgelezen dus als ik daar zelf al conclusies uit kon trokken, my bad maar ik raakte nogal in de war door al die types!
Sennheiser PX200 / PX100
Sennheiser HD 212 Pro
Koss KSC-50/55
Audio-Technica ATH-FC7
Sony MDR-V6

Als je dopsjes wilt

MX-500 of de wat duurdere Cresyn dopjes.
Of sony EX-71 als je ook comfort wilt.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Of de ex51, scheelt qua comfort bijna nix hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

NielZ schreef op 30 januari 2004 @ 15:32:
[...]

*kuch*... ;)

Inmiddels zijn ze binnen. :)
Het is wel ff wennen om ze zo gigantisch in je oor te douwen, maar ik denk dat dat over een paar x wel over is. De bas is goed, beter dan mijn oorspronkelijke iPod oordopjes. Ik heb echter (nog) niet het gevoel van "wouw joepie super, dit is het helemaal!". De dopjes knellen wat in m'n oren, en ik hoor geen super groot kwaliteitsverschil met m'n oude dopjes. Maar misschien ligt dat ook aan mij. ;)

Ik hoor wel een stuk minder omgevingsgeluid, op de fiets heb ik nog geen ervaring. Al met al zou ik ze een 7 willen geven, zeker voor $50.
wat tips:

- laat ze 2x een iPod-accuduur inspelen op redelijk hard volume (75-80%)
- gebruikt het kleinste rubbertje (zal minder knellend aanvoelen en het geluid minder schel maken)
- zet je iPod-eq evt. op 'minder hoog'

als je dit doet zal je wel blij van je dopjes worden :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

dat inspelen is echt een fabeltje imho, heb het met 1 paar oordopjes gedaan, die gingen kapot, volgende niet gedaan. Na een half jaar heb ik het nog eens vergeleken (de dopjes waren nog wel goed van die ene maar de aansluiting niet, maar als je hem constant aandrukte deed ie het nog :X ) en er is echt geen enkel verschil te horen. Dus volgens mij is het een hoax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bij speakers las ik dit over inspelen (op kieskeurig.nl):

Inspelen betekent dat de speakers pas na een bepaald aantal gebruiksuren hun optimale prestaties laten horen. Dit speelt vooral een rol bij aluminium conussen die gevat zijn in rubber zetting. Die zijn nieuw allebei nogal stug wat pas na een poosje inspelen over gaat.

Bij oordopjes heb ik ook zo mijn twijfels over het nut ervan, maar het is in elk geval geen fabeltje. Met mijn huiskamer-speakers ben ik daar ook bewust mee omgegaan, just in case.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

thaBeerbuster schreef op 05 februari 2004 @ 11:21:
dat inspelen is echt een fabeltje imho
1. je hebt bar slechte oren
2. je hebt slechte dopjes waarbij je het verschil toch niet kan horen

Iedere serieuze audioliefhebber weet dat je speakers en headphones altijd moet inspelen voordat ze optimaal klinken. Afhankelijk van de gebruikte materialen kan het een kwestie van dagen non-stop spelen zijn, en je hoort een wereld van verschil met nieuw.

Dat geldt ook voor dopjes zoals de MX400.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

en er is echt geen enkel verschil te horen. Dus volgens mij is het een hoax
bij goedkope dopjes merk je misschien weinig verschil, maar bij dopjes als de Sony E888 of EX71 merk je zeker verschil.

is technisch ook goed te verklaren (membraan wordt wijder etc.) en het fenomeen 'inspelen' is bij audiotechnici goed bekend...

[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 05-02-2004 11:54 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD
  • Laatst online: 13-09 10:20

SolidD

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 21:31:
[...]

Hallo SolidD,

Ik heb de Shure E3C op 14 januari besteld, maar helaas nog steeds niet binnen.

Zijn die van jou al aangekomen?
En zo ja, via welke verzender?
Ja, het duurt een tijdje, doordat het met Global Priority Mail wordt verzonden, wat nu niet bepaald de snelste methode is... (Wel de goedkoopste though)
Ik heb ze afgelopen woensdag binnen gekregen (9 Jan besteld dacht ik) en hoefde maar 13 euro belasting te betalen! :P
In totaal heeft het toch precies zo'n 100 euro gescheeld met de Nederlandse prijs. :)
Als je ze nog niet binnen hebt.. gewoon geduldig wezen, ik weet hoe moeilijk het is.
Heb jij toevallig triple-fange sleeves meebesteld? Vind het nu wel een beetje jammer dat ik dat niet heb gedaan, moet ze nu in Nederland vinden.

Een reviewtje schrijf ik misschien vanavond nog, als me koptelefoonversterker (hopelijk) af is. De eerste impressie tot nu toe is redelijk geluid (m'n verwachting lag nógal hoog) en een heilig gebruik in de trein. Het geeft echt zo'n surreal gevoel als je in de trein zit/over het station loopt, naar muziek op een heel aangenaam volume luistert, allemaal mensen om je heen druk aan het doen zijn en het voor de rest echt helemaal STIL is :). Lijkt net een film, hehehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:44
heb nu zelf sennheiser mx300'erts, maar eentje heb ik geloof ik beetje kapot gemaakt B)
dus ik ga mx400's halen denk ik, gezien al de beoordelingen daarover hier.
die mx300'erts klinken super trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick|IA
  • Laatst online: 16-03-2018
m@fkeez schreef op 27 januari 2004 @ 19:43:
Wie weet waar ik in deventer aiwa koptelefoontjes kan kopen, dit zijn voor zover ik het weet de enige die niet uit mijn oor vallen. De rest van wat ik tot nog toe gehad heb. Zat niet lekker en viel altijd uit mijn oor.

En aangezien de aiwa aan vervaning toe zijn.

Ik ben al aan het zoeken geweest via google. Daar kwam ik alleen bij zaak in utrecht en eentje in rotterdam terecht die ze via de post leveren.

het gaat om het volgende type aiwa HP-ED202
Iemand idee of die Aiwa's wat zijn? Zelf heb ik EX-71's en wil nooit meer iets anders, maar m'n broertje moet nieuwe dopjes en die kwam deze tegen. Hij vond ze er leuk uitzien. Iemand echter de geluidskwaliteit kunnen testen?

Als je met 'die zaak in Rotterdam' Mp3man bedoelt: daar kun je ook afhalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick|IA op 06-02-2004 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick|IA
  • Laatst online: 16-03-2018
K**, quote i.p.v. edit... [/noobmode]

[ Voor 94% gewijzigd door Nick|IA op 06-02-2004 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
dat inspelen is echt een fabeltje imho, heb het met 1 paar oordopjes gedaan, die gingen kapot, volgende niet gedaan. Na een half jaar heb ik het nog eens vergeleken (de dopjes waren nog wel goed van die ene maar de aansluiting niet, maar als je hem constant aandrukte deed ie het nog :X ) en er is echt geen enkel verschil te horen. Dus volgens mij is het een hoax
1. Koop echte oordopjes
2. Koop echte oren

:+

nofi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
ik wil graag nieuwe oordopjes van sony , graag budget oordopjes met rubberen laag omdat ik nu een mx300 heb en bevalt niet echt omdat ze vaak te hard zijn. hiervoor had ik een sony die standaard was bij een discman van 6 jar terug en die was perfect. weet iemand waar ik goedkoop sony oordopjes kan krijgen , rubberen buitenlaag < €20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Hoe bedoel je 'te hard'? Te schel? Teveel bass? Teveel midtonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

da_rippah schreef op 07 februari 2004 @ 12:23:
Hoe bedoel je 'te hard'? Te schel? Teveel bass? Teveel midtonen?
Ik denk dat hij bedoelt dat "de dopjes" te hard zijn :)

Maar je moet gewoon random hifi zaak binnen lopen daar hebben ze die dopjes van sony die jij zoekt wel.

[ Voor 35% gewijzigd door Deacon op 07-02-2004 14:05 ]

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SolidD schreef op 06 februari 2004 @ 17:43:
[...]

Ja, het duurt een tijdje, doordat het met Global Priority Mail wordt verzonden, wat nu niet bepaald de snelste methode is... (Wel de goedkoopste though)
Ik heb ze afgelopen woensdag binnen gekregen (9 Jan besteld dacht ik) en hoefde maar 13 euro belasting te betalen! :P
In totaal heeft het toch precies zo'n 100 euro gescheeld met de Nederlandse prijs. :)
Als je ze nog niet binnen hebt.. gewoon geduldig wezen, ik weet hoe moeilijk het is.
Heb jij toevallig triple-fange sleeves meebesteld? Vind het nu wel een beetje jammer dat ik dat niet heb gedaan, moet ze nu in Nederland vinden.

Een reviewtje schrijf ik misschien vanavond nog, als me koptelefoonversterker (hopelijk) af is. De eerste impressie tot nu toe is redelijk geluid (m'n verwachting lag nógal hoog) en een heilig gebruik in de trein. Het geeft echt zo'n surreal gevoel als je in de trein zit/over het station loopt, naar muziek op een heel aangenaam volume luistert, allemaal mensen om je heen druk aan het doen zijn en het voor de rest echt helemaal STIL is :). Lijkt net een film, hehehe.
Fijn voor je dat ie binnen is; ik zal ze dan wel komende week binnen krijgen, hoop ik.
Nee, ik heb geen extra sleeves besteld. Was dat nodig? Ik dacht dat er standaard drie soorten bij zaten. Ik lees in de reviews dat de gele vooral het lekkerste geluid geven. Veel oefenen wel met die sleeves voordat je een optimaal geluid hebt, maar dan moet het toch echt goed klinken. Al blijft dat natuurlijk altijd subjectief. Mijn verwachtingen liggen ook nogal hoog. Maar isolatie is dus perfect, dat stemt me gerust. Laat nog eens horen als je ze echt getest hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD

SolidD

Er zitten inderdaad 3 verschillende soorten dopjes bij, en de twee soorten flex sleeves komen ook nog eens in 3 maten. Tot nu toe vind ik inderdaad ook dat de gele foamies het best klinken, alleen deze kun je dus niet onbeperkt gebruiken (verliest uitzettingsvermogen door langdurig gebruik) en na een aantal keer (20 - 50, volgens shure) moet je deze dus vervangen. Dat wordt een redelijk duur geintje, met 20 euro voor 5 paar foamies.
Maar die flex sleeves vind ik niet echt comfortabel, m'n oorkanaal is wat klein heb ik het idee, dus daarom wilde ik zelf eigenlijk die triple-fange dingen uitproberen.

Over het geluid.. Ze liggen nu nog in te spelen, er zit zo'n 24 uur op denk ik. Het klinkt al wat beter dan out-of-the box, maar de hoge tonen vind ik nog niet helemaal top. Het probleem hierbij is volgens mij ook dat ik al 3 jaar regelmatig naar een Sennheiser HD570 luister, die door velen als 'overbright' wordt beschreven. Ik denk dat ik hier nogal aan gewend ben geraakt, in mijn ogen kunnen de Shure's hier ook nog niet aan tippen.
Maargoed, bij earcanal phones klinkt het toch bij iedereen weer iets anders, dus je kan beter niet te veel op ervaringen van mij/anderen letten, maar zelf luisteren. Al is dat wachten nogal k*t....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Deacon schreef op 07 februari 2004 @ 13:49:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt dat "de dopjes" te hard zijn :)

Maar je moet gewoon random hifi zaak binnen lopen daar hebben ze die dopjes van sony die jij zoekt wel.
Oh.. :P Naja, hij zei "vaak" te hard, dus ik dacht dat ie het over het geluid had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

djteddy

We're going streaking!

heb vandaag de knoop doorgehakt en de (voor een student) dure sony mdr-ex71 gekocht...
Als ik ze aansluit hoor ik alleen een beetje hoge toontjes, 0,0 bass... de oordopjes floepen steeds uit mijn oren (met alle rubbertjes, klein groot, etc) alleen als ik de oordopjes echt HARD in mijn oor druk begin ik een miniscuul basje te horen, maar aangezien oren mijn werk zijn (dj) was ik niet van plan te gaan forceren.

Ze liggen nu in te spelen maar ik denk niet dat het echt veel beter word, wat moet ik doen?
Is dit bij meer mensen het geval geweest en trekt dit weg na inspelen? of heb ik gewoon een vaag oorkanaal, of moet ik niet mieten en gewoon die dingen doorduwen in mijn oren? :'(

"Honey, you think KFC is still open?" - Frank the tank / old school the movie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD

SolidD

djteddy schreef op 10 februari 2004 @ 17:15:
heb vandaag de knoop doorgehakt en de (voor een student) dure sony mdr-ex71 gekocht...
Als ik ze aansluit hoor ik alleen een beetje hoge toontjes, 0,0 bass... de oordopjes floepen steeds uit mijn oren (met alle rubbertjes, klein groot, etc) alleen als ik de oordopjes echt HARD in mijn oor druk begin ik een miniscuul basje te horen, maar aangezien oren mijn werk zijn (dj) was ik niet van plan te gaan forceren.

Ze liggen nu in te spelen maar ik denk niet dat het echt veel beter word, wat moet ik doen?
Is dit bij meer mensen het geval geweest en trekt dit weg na inspelen? of heb ik gewoon een vaag oorkanaal, of moet ik niet mieten en gewoon die dingen doorduwen in mijn oren? :'(
Klinkt als een typisch geval van een slechte 'seal'. Met in-ear oordopjes is het de bedoeling dat je oorkanaal praktisch luchtdicht wordt afgesloten door het oordopje. Als dit niet lukt, klinkt de muziek precies zoals jij beschrijft.
Ikzelf had het probleem in het begin ook een beetje met m'n Shure E3c's, het is nogal onnatuurlijk om iets zó diep in je oor te steken. Toch gewoon doen, de pluggen zijn toch niet lang genoeg om je trommelvlies te raken. (Oh, BTW eerst je oor GRONDIG schoonmaken met wattenstokjes oid, je wilt echt niet weten hoeveel dirt er nog diep in je oor zit)
Laat desnoods iemand anders kijken of ze openingetjes zien zitten in de afsluiting. Meestal gaat het na een beetje experimenteren en oefenen wel goed, maar je hoort het echt meteen of ze goed in je oor zitten of niet. Zeker als je let op de bassen, die juist behoorlijk aanwezig zouden moeten zijn bij de EX71's.
Keep on trying...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

ben er nu meej opgehouden, heb hoofd/oorpijn :( Had ze volgens mij met de grote pads ff goed in, ze waren aan het inblazen met vette drum&bass en plotseling was het net of er iemand een normale hoofdtelefoon keihard over mijn oren drukte :) dat klonk wel goed...

Uit bescherming voor mijn oren ga ik morgen er wel weer mee verder, ik weet dat ik mijn trommelvliesjes niet kan raken, maar toch, blijft een eng idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

heb uit frustratie nog maar eens flink doorgedouwd, en je moet echt hard duwen en een beetje scheef duwen maar dan 'ploppen' ze in je oor :):):)

Hoog is HARD bijna iets te en laag is WREED, het enigste wat je nog mist bij een lage rollende bass is dat je maag mee beweegd, maar verder klinken ze toppie :)

De middelste rubbertjes geven bij mij het beste resultaat, let alleen wel op je hoord echt verder niets meer (ik hoor mijn toetsenbord met toetsclick niet eens meer :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD

SolidD

Haha, zei het toch, gewoon doorduwen dan kom je er wel. >:)
Als het niet zo makkelijk gaat, maken veel mensen de tips even vochtig. Het wil ook wel helpen om je oor een beetje naar achter te trekken als je de plugjes erin stopt. En na een paar keer heb je die twist beweging wel onder de knie, ik kan ze nu zonder problemen even snel in doen.

Het is inderdaad niet bepaald verantwoord om dit soort dingen op de fiets te dragen. (wel gaaf om ineens ingehaald te worden door een auto, je schrikt in het begin echt omdat je gewend bent op zijn minst *iets* te horen, hoe hoog je het volume normaal ook zette) Maar voor b.v. treinreizen is het geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
  • Laatst online: 07-09-2024
Gisteren oordopjes gekocht van Koss: The Plug

Wel ff wennen om in je oor te doen, kussentjes kneden en dan snel in doen.
gekocht bij de FRS voor een kleine 25 euro.

Ik heh ook Sony's (mdr-e931) liggen maar dan hoor je het verschil duidelijk:
- geen overdreveen bass-en (die Sony's dus meer onnatuurlijke bass)
- natuurlijker geluid
- kunnen zeer hard zonder te vervormen
- minder last van achtergrond geluid

Waarom ik andere heb gekocht:
Die Sony's zit geen plastic snoer aan, maar zijn van gevlochten nylon o.i.d. wat bij mijn vaak in de knoop zit, ook vind ik het nekkoortje niet prettig.

Specificaties van The Plug:
10-20.000 Hz, 112 db, 16 ohms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Laatst online: 14-08 07:51

4hp

Vandaag mijn Sony MDR-EX71SL gekregen uit Hong Kong, de witte dus :)

Winkel: i-shopping4u.com

Woensdag besteld
Vrijdag mailtje dat het verstuurd was (moest rekening houden met 7-14 dagen levertijd werd me verteld :> )
Week later, vandaag dus, gekregen.

Eerste reactie: Klinken zeer goed, lekkere bass :P Ze moeten nog wel eventjes inspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net bij de Block de Sony MDR-ED21 LP gekocht.
Alleen zoals ik hier al een aantal keer heb gelezen moet ik ze dus inspelen?
Enig idee hoe lang dat ong. duurt (in uren)?

Voor de rest klinkt dat ding fantastisch en zit het erg fijn in me oor.
Hij pleurt er tenminste niet uit mijn oor vergeleken met mijn Sennheiser MX-300's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Tip: heb je oordopjes, gebruik de kussentjes! Mijn MX-500 klinke opeens veel 'voller' en ze pleuren niet meer m'n oor uit!

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deed ik ook met mn MX-300
Helpte wel wat maar verwacht er ook niet alles van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, je moet ook niet teveel verwachten van inspelen bij low-end koptelefoontjes hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Onnatuurlijke bass vind ik een beetje een rare term, je moet er van houden... Ik luister zelf veel hardstyle en trance, ik vind de bass dan ook echt perfect (met Sony EX51's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 13 februari 2004 @ 21:00:
Tip: heb je oordopjes, gebruik de kussentjes! Mijn MX-500 klinke opeens veel 'voller' en ze pleuren niet meer m'n oor uit!
Ik heb zelf de MX-400, en die klinken inderdaad beter met kussentjes. Het probleem is dat ik 1 van de 2 kussentjes ben kwijtgeraakt :/ , weet iemand waar ik er een paar voor een redelijke prijs kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van apple Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/2041/488/store.apple.com/Catalog/US/Images/ipodearbuds_125.jpg

Heb ze zelf ook voor mijn ipod, ze werken zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Laatst online: 25-08 12:54
Ik heb zelf ook de mx400... heel erg onbewust gekocht, maar bleek een goeie keus te zijn. Ik krijg binnenkort mijn iPod binnen, ben benieuwd welke doppies het beste zijn...de iPod of de Senheisser :)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ik heb zelf de MX-400, en die klinken inderdaad beter met kussentjes. Het probleem is dat ik 1 van de 2 kussentjes ben kwijtgeraakt , weet iemand waar ik er een paar voor een redelijke prijs kan kopen?
Heb ere gisteren 8 voor 2,95 gekocht dus dat zal we een normale prijs zijn..

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 14 februari 2004 @ 18:40:
[...]

Heb er gisteren 8 voor 2,95 gekocht dus dat zal we een normale prijs zijn..
Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

lokale winkel (rutten electra in Cuijk..)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Afbeeldingslocatie: http://www.birdys.de/tppics/pic.php?pic=14573

Deze oordopjes heb ik van de week gekocht, 13 euro bij de Media Markt en absoluut een afrader.

Het zijn dus de Panasonic RP-HV315 oordopjes met 24K gold-plated plugje :P

Ik had deze gekozen omdat het extra kleine oordopjes zijn,
normaal gesproken krijg ik na een paar minuten luisteren altijd pijn in mn oren door die grote dingen dus ik dacht laat ik maar kleintjes nemen deze keer,
nou zo lekker zitten ze nou ook weer niet, en het geluid is ook niet om over naar huis te schrijven, te scherp geluid (doet pijn aan je oren bij te hard opzetten) en de bas is ver te zoeken, beetje jammer...

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan sony MDR-ED31LP oordopjes te gaan kopen, omdat mijn sennheiser MX 500 al na 2 maanden kapot is. :(
Heeft iemand ervaring met deze dopjes? Kwa geluidskwaliteit, gebruikersgemak etc. Zijn ze beter dan de MX 500? Ze zijn wel twee keer zo duur, dus ik mag dat wel hopen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een iRiver iFP-590T met de standaard meegeleverde iRiver dopjes (Sennheiser MX300s ??). Ik gebruik mijn mp3speler vaak tijdens het hardlopen en regelmatig pleuren de dopjes uit mijn oren. De viltjes op de dopjes zetten helpt een beetje, maar nog steeds zitten ze niet lekker.

Ik ben dus op zoek naar dopjes die even goed geluid geven en niet uit mijn oren vallen tijdens het hardlopen. Wie heeft er ervaringen/tips? Of weet iemand hoe ik deze dopjes aan kan passen zodat ze goed zitten?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Ik heb sinds maandag de Sony MDR-E848LP, zijn niet zo heel erg duur (30 euro volgens mij) en ze zitten echt perfect! dus met deze oordopjes kun je makkelijk hardlopen. Ook het geluid is beter dan bij de bijgeleverde oordopjes van mij zen NX, of het ook beter is dan andere weet ik niet want ik heb verder geen vergelijkings materiaal.

Afbeeldingslocatie: http://productimages.sony-europe.com/54892_MDR-E848LP.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Ipod(15gig) met afstandsbediening dus en ik zoek zo'n koptelefoon met zo'n band die om je nek gaat(sony's 'street style' bijvoorbeeld) en hij moet een rechte plug hebben, maar ik kan er geen vinden met rechte plug, kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deacon schreef op 04 februari 2004 @ 11:49:
[...]

Sennheiser PX200 / PX100
Sennheiser HD 212 Pro
Koss KSC-50/55
Audio-Technica ATH-FC7
Sony MDR-V6

Als je dopsjes wilt

MX-500 of de wat duurdere Cresyn dopjes.
Of sony EX-71 als je ook comfort wilt.
Waar kun je die dopjes van Cresyn bestellen? Kan ze nergens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SolidD schreef op 07 februari 2004 @ 19:26:
Er zitten inderdaad 3 verschillende soorten dopjes bij, en de twee soorten flex sleeves komen ook nog eens in 3 maten. Tot nu toe vind ik inderdaad ook dat de gele foamies het best klinken, alleen deze kun je dus niet onbeperkt gebruiken (verliest uitzettingsvermogen door langdurig gebruik) en na een aantal keer (20 - 50, volgens shure) moet je deze dus vervangen. Dat wordt een redelijk duur geintje, met 20 euro voor 5 paar foamies.
Maar die flex sleeves vind ik niet echt comfortabel, m'n oorkanaal is wat klein heb ik het idee, dus daarom wilde ik zelf eigenlijk die triple-fange dingen uitproberen.

Over het geluid.. Ze liggen nu nog in te spelen, er zit zo'n 24 uur op denk ik. Het klinkt al wat beter dan out-of-the box, maar de hoge tonen vind ik nog niet helemaal top. Het probleem hierbij is volgens mij ook dat ik al 3 jaar regelmatig naar een Sennheiser HD570 luister, die door velen als 'overbright' wordt beschreven. Ik denk dat ik hier nogal aan gewend ben geraakt, in mijn ogen kunnen de Shure's hier ook nog niet aan tippen.
Maargoed, bij earcanal phones klinkt het toch bij iedereen weer iets anders, dus je kan beter niet te veel op ervaringen van mij/anderen letten, maar zelf luisteren. Al is dat wachten nogal k*t....
Eindelijk zijn ze dan vorige week binnen gekomen, mijn Shure E3C :)
Na een korte test zaten de gele foamies inderdaad het lekkerst. Jammergenoeg zitten er daar geen extra van bij gesloten. Die moeten dus bijbesteld worden bij Todd. Hij zou ze binnenkort ook op zijn website te koop hebben heeft hij mij beloofd.
De kwaliteit van de E3c? Ik vind dat de bassen gelukkig goed zijn, beter dan ik had verwacht; en dat uit zo'n klein dingetje. En wat isoleert ie goed!!!! Inderdaad, het leven buiten je om is net een film, waarvan het geluid is uitgezet. Geweldig dus, ook voor de zachte passages. En ook de wind heeft weinig vat op het geluid. :P
Zoals eerder al door anderen geconcludeerd, hij is veel aanwezig in het midden-segment, dus vooral op pop gericht. Voor klassiek is ie wat minder geschikt denk ik. Wat me wel een beetje tegenvalt is dat ik toch wat meer helderheid had verwacht over het hele muzikale spectrum. Maar ja, waar houdt de kritiek op en begint de tevredenheid? Alles went, en er is altijd wel iets aan te merken. Als je in een BMW rijdt, zul je na een tijdje ook wel detailverbeteringen willen zien. Dat zit nou eenmaal in ons mensenkinderen. :o
Kortom, ik ga er elke dag van genieten en ik weet zeker dat het de 168 euro waard is geweest.

Idee om samen een antal foamies te bestellen? Of is het beter om juist ieder 1 zak te bestellen zodat je dan misschien nog net onder de 22 euro uitkomt en dus geen invoerrechten hoeft te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD

SolidD

Na inderdaad een inspeelperiode, waarschijnlijk zowel mechanisch al psychologisch, moet 'k zeggen ook heel tevreden te zijn met de sound. Zeker terugluisteren naar MX400's geeft je een goed gevoel :D. Het blijkt ook meer de soundstage te zijn, wat per definitie het zwakste punt is van elk paar oordopjes.
Ennuh, ik weet niet wat jou CC company heeft afgeschreven, maar dat was echt geen 168 euro hier, 139 bij mij. Scheelt toch weer even, en invoerkosten vielen ook me ook nog mee.

Alleen ik heb dus afgelopen week een paar tri-flange's besteld in Nederland, omdat ik het toch een te duur grapje vind om steeds foamies te vervangen. Ik weet ook niet of jij ze al een paar keer buiten hebt gebruikt, maar ze worden toch vrij snel hard in de kou, en dan wil je ze liever niet nog een aantal keer in je oor stoppen. Buiten het comfort wordt het geluid er ook niet beter op namelijk. Zeker als je steeds even een kwartiertje wilt luisteren, vind 'k het gewoon 'zonde' om er foamies voor te bruiken. Ik zou dan ook aanraden om zoiezo een paar tri-flange's mee te bestellen, je gaat ze vroeg of laat toch een keer willen horen.

Maar over het bestellen, ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over invoerkosten, aangezien hij ongetwijfeld wel aan wil geven dat het totaal 15 euro kost. Iedereen die het doosje open maakt gelooft dat toch wel, weten zij bij de douane veel waar die oorverstoppers voor gebruikt gaan worden, ze gaan er echt niet vanuit dat het veel zal kosten :P. (En als de douane het dus gelooft is er voor hem geen enkel gevaar om aangesproken te worden op 'strafbare feiten')
Het lijkt het me dus wel een goed idee om samen wat te orderen, foamies blijven leuk voor langere sessies. Contact maar ff via email anders (dirk.z@hccnet.nl)

Verwijderd

Hallo mensen,
Ik zit het aanschafen van Sony MDR-EX71LP oordopjes te overwegen. Maar ik heb een paar vraagjes:
1. Valt er bij een laag volume nog veilig te fietsen? Of blokt het zoveel geluid uit dat je niet meer veilig aan verkeer kunt deelnemen? Is het anders een oplossing om maar 1 oor in te doen?
Op school zou het trouwens wel lekker zijn als ze al het geluid blokken, hoor ik die vervelende leraren tenminste niet :9
2. Zijn ze echt het geld waard? 50 euro is behoorlijk wat geld voor oordopjes, dus ik wil wel goede kwaliteit voor me geld.
3. Zijn ze geschikt voor gebruik zonder afstandsbediening? Op de site van sony krijg ik de indruk dat de EX71 speciaal voor gebruik met afstandsbediening is gemaakt.

Hopelijk kan iemand me snel antwoord geven, ik moet ze namelijk morgen kopen (of ik heb geen oordopjes voor mijn vakantie:()

• Rudedadude

Rudedadude

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 15:21:
Hallo mensen,
Ik zit het aanschafen van Sony MDR-EX71LP oordopjes te overwegen. Maar ik heb een paar vraagjes:
1. Valt er bij een laag volume nog veilig te fietsen? Of blokt het zoveel geluid uit dat je niet meer veilig aan verkeer kunt deelnemen? Is het anders een oplossing om maar 1 oor in te doen?
Op school zou het trouwens wel lekker zijn als ze al het geluid blokken, hoor ik die vervelende leraren tenminste niet :9
2. Zijn ze echt het geld waard? 50 euro is behoorlijk wat geld voor oordopjes, dus ik wil wel goede kwaliteit voor me geld.
3. Zijn ze geschikt voor gebruik zonder afstandsbediening? Op de site van sony krijg ik de indruk dat de EX71 speciaal voor gebruik met afstandsbediening is gemaakt.
1. Ja, het vergt wel even gewenning en iets meer concentratie op wat je allemaal kan zien ipv horen is wel handig erbij. Maar dat went vanzelf. En aan de andere kant: hoeveel automobikisten rijden niet met keihard hun muziek aan in de auto? (maar dat maakt het natuurlijk niet veiliger voor je)
2. er wordt gezegd dat de ex51 zelfde kwaliteit zijn, alleen iets andere vormgeving, maar wel een aantal euri voordeliger. Ik vind het het geld waard, omdat ze heel natuurlijk in mijn oren zitten. Na een minuut vergeet ik dat ik ze in heb, ook als ik de muziek uit heb staan, maar ik heb hiervoor ook nog nooit gehoorgang-oordopjes gehad (wel de MX 400 en iets van Aiwa) Over het algemeen is de mening die ik veel gelezen heb dat ze het geld waard zijn. Dat geldt waarschijnlijk zeker als je van muziek met veel bass houdt.
3. Het snoer is in 2 delen: een eerste van 0.5 meter met de dopjes eraan en een los stuk van een meter. Samen met elkaar is het een best lang koord, maar natuurlijk valt het ook zonder AB te gebruiken

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 15:21:
Hallo mensen,

Hopelijk kan iemand me snel antwoord geven, ik moet ze namelijk morgen kopen (of ik heb geen oordopjes voor mijn vakantie:()
Waar heb je ze besteld als ik vragen mag.
Hoe duur , en wat is de levertijd er van ?
Lijkt mijn een goeie combi met me nieuwe mp3speler :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 14:10:
[...]

Waar heb je ze besteld als ik vragen mag.
Hoe duur , en wat is de levertijd er van ?
Lijkt mijn een goeie combi met me nieuwe mp3speler :P
Bij de BCC liggen ze voor 44,95. Of je ze bij hen ook via internet kunt bestellen weet ik alleen niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze net (10 min geleden) gekocht. Eerste impressie: Goed geluid, alleen een beetje dof. Maar ja, eerst een tijdje laten inspelen en dan zien we wel verder. 8)

Ik heb ze bij een lokale sony dealer hier in Amsterdam voor 50 gekocht. Dus geen verzendskosten :) Ik kan je dus niet echt adviseren waar te kopen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 15:17 . Reden: lama ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudedadude schreef op 27 februari 2004 @ 15:10:
[...]

Bij de BCC liggen ze voor 44,95. Of je ze bij hen ook via internet kunt bestellen weet ik alleen niet :P
Ja, voor 49,00. Ik laat ze morgen halen (moet zelf werken) bij de BCC in Rotterdam (hopen dat ze ze nog hebben!), want vanavond ging helaas niet meer vanwege de vele verkeersongelukken door de sneeuw. :/

Ik ben benieuwd voor welke prijs ik ze dan krijg daar, maar goed ik had al op 57 euro gerekend ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Ex71's nu 6 uur laten inspelen en ze klinken al veel beter. Toen ik ze voor het eerst hoorde, vond ik zel wel goed klinken, maar geen 50 euro waard. Ze zijn nu echter veel beter geworden! Geen vergelijking. Ik laat ze nog de hele nacht doorspelen en ben erg benieuwd naar wat voor een geluidskwaliteit ik morgen krijg.
Met deze dopjes hoor ik nu ook duidelijk verschill tussen 192 KBS en 128 KBS, met mijn oude MX 500's ging dat wat moeilijker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

D4V3 schreef op 14 februari 2004 @ 22:05:
Afbeeldingslocatie: http://www.birdys.de/tppics/pic.php?pic=14573

Deze oordopjes heb ik van de week gekocht, 13 euro bij de Media Markt en absoluut een afrader.

Het zijn dus de Panasonic RP-HV315 oordopjes met 24K gold-plated plugje :P
Een beetje offtopic, maar zijn dat dezelfde dopjes als die bij de MobiBlu DAH-1000 worden geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb nu dan ook maar EX-71 dopjes van Sony gekocht. Zoals al eerder gezegd zijn ze inderdaad 44,95 bij de BCC, hoewel de zaak in Rotterdam nogal wat te wensen overlaat. Als je nog werk zoekt waar je niets voor hoeft te weten, zou ik maar snel gaan solliciteren. Ze zochten nog mensen aan de foldertjes met vacatures te zien. :/

Maar goed, over de dopjes. Ik wist gelukkig hoe je ze WEL in moest doen, want ik vind de handleiding uiterst slecht voor dopjes van deze prijsklasse. Er staat heel leuk een kopje waarmee ze suggereren hoe je ze in zou moeten doen (iets van "Inserting the plugs"), maar meer dan "als ze niet goed in je oor zitten krijg je slecht geluid en bla bla etc." staat er dan ook niet. Nee dat snapten we nog niet. 8)7

Afijn, ze zaten dan in mijn oor. Jeetje, wat isoleren die dingen eigenlijk goed! Ik zat naast mijn tv'tje terwijl ik op zeer laag volume naar mijn MD-speler zat te luisteren en ik hoorde pas enig geluid (lees: onverstaanbaar en onbegrijpelijke bijgeluidjes die niet van mijn md-speler afkomstig konden zijn) terwijl deze op half volume stond! Bedenk daarbij dat ik mijn tv al hard vind staan op een kwart van zijn volume, om maar niet te spreken van in een compleet geluidsstille ruimte. Ja, met de isolatie zit het dus wel goed.

Ze zitten comfortabel en de bass is goed. Verder had ik al niets te klagen over het midden en hoge bereik, maar na een nachtje inspelen lijken ze met name op het middengebied een stuk helderder te zijn geworden. Met name de toonhoogtes in het gebied van bijvoorbeeld een piano.

Dat is tevens het volgende positieve aan deze dopjes: instrumenten klinken erg goed, met name akoustische gitaren, bassgitaren en piano's zijn erg helder.

Ja, ik ben erg te spreken over deze dopjes. Ik vond het ook erg leuk om details in nummers te horen die ik normaal gesproken nog nooit gehoord had. Ik hoor me niet te wagen aan de vergelijking van earplugs vs koptelefoons, maar deze dopjes doen niet veel onder voor mijn (oude, dat wel) Sennheiser HD560. Bovendien zijn deze ook voor portable gebruik en het feit dat ze in je oor zitten, zorgt ervoor dat je misschien wel meer tonen kan horen.

Ik heb de dopjes op verschillende audio-instrumenten getest. Op het moment van schrijven zitten ze in mijn pc, maar dit is niet echt ideaal, want mijn SbLive Player! geeft een ruisje af die erg merkbaar is. ;( Verder heb ik ze in een mp3cdspeler gehad (geen hoogstaand apparaatje), mijn MD-speler (een klassieke MZ-R :)) en de NetMD van mijn broer. De MZ-R klinkt veruit het lekkerste van de draagbare spelers en de pc laat ik buiten beschouwing. Opvallend is dat ik nu geen bassboost meer nodig heb op de MZ-R, waardoor het geluid erg uitgebalanceerd is en veel comfortabeler voor het oor is.

Ook ben ik me bewust van het feit dat Shures of Etys zeker beter zullen klinken, maar eigenlijk maakt het me niet uit. Ik vond dit het maximale bedrag wat ik eraan uit wilde geven en audiofiele perfecte zal er nou eenmaal nooit voor een koopje op de markt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 13-09 16:23

Milmoor

Footsteps and pictures.

Na meerdere pagina's uit dit topic doorgelezen te hebben:
Ikkie dom, en weet zo goed als niets van oordopjes. Is er ergens een samenvatting of een faq aanwezig? Want op deze manier moet ik letterlijk het hele topic doorwroeten, en wel erg groot.
Een advies is ook welkom...
Ik ben meer gadgetfreak dan audiofiel. Ik ben er van overtuigd dat sommige boxen/oordopjes beter klinken, maar heb nooit de moeite gedaan tot een uitgebreid warenonderzoek en verwacht dat het me niet genoeg uitmaakt. Ik ben dan ook niet super kritisch, zolang het maar redelijk klinkt. Mijn budget is maximaal 50 euro, ik hoop met de helft weg te komen. Welke oordopjes zijn dan een mogelijkheid en waar moet ik nog meer opletten dan alleen de prijs?
edit:
Ze gaan trouwens gebruikt worden op mijn toekomstige TH55...

[ Voor 17% gewijzigd door Milmoor op 29-02-2004 15:24 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad de dopjes hierboven beschreven aan, waren 44,95 bij de BCC en als je het topic doorleest zijn er veel positieve reacties op te vinden.

Verder kun jij misschien beter gewoon MX400 dopjes voor 14,95 bij de Dixons halen. Zijn prima dopjes met niet teveel poespas en een stuk voordeliger. Ze zijn alleen niet in-ear, maar dat moet je dan maar voor lief nemen.

Als je echt in-ear wilt, zoals ik, dan raad ik tot 50 euro de Sony EX71 dus aan. Wil je perse niet in ear, maar de hoogste geluidskwaliteit, dan is naar verluidt de Sony mdr-888 de beste optie, maar ze schijnen zelden lekker te zitten. Deze zul je dus echt moeten proberen. Ook weet ik niet zeker of je ze nog kan krijgen voor onder de 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD

SolidD

Hehe, als je meer een gadgetfreak bent heb je natuurlijk helemaal niks aan MX-400's :D. Gezien je budget zullen de EX- 71's idd een goede keus zijn.
Eigenlijk vroeg ik me zoiezo al af wat dit topic in gadgettalk doet, ik zie oordopjes toch meer als essentieel voorwerp en iedereen hier wil weten 'welke het beste klinken' een niet of ze er wel 'cool' uitzien. Moet eerlijk zeggen ook een beetje medelijden te hebben met mensen die voor de laatste optie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 17:53:
Ook weet ik niet zeker of je ze nog kan krijgen voor onder de 50 euro.
888 is altijd 169 gulden geweest en tegenwoordig een euro of 80.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Allerbeste oordopjes zijn die van Etymotic. Ik zelf heb de 4P. Laag kan eenvoudigweg niet beter. Zijn wel prijzig...

http://www.etymotic.com/p...id=2&product_number=ER-4P

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat bijna te overwegen ondanks mijn lage budget die 51 te kopen (of misschien dan die 71.. maar ik lees net een review die mij enigzins weerhoud.. Ik gebruik ze nl voor 80 % met hardlopen...

"Pretty damn reasonable, but not for sporting activities
For the money and their tiny size, these earbud headphones sound pretty damn good. The reason Im not entirely happy with them is that Id hoped to be able to use them while running, and theyre not suitable for that (which seems obvious in retrospect). For one, the earbuds will start to slip out when the sweat starts pouring into your ears (somewhat to be expected), but this slipping is greatly worsened by the uneven cord length. One of the earlier reviewers commended Sonys design choice to have uneven cord lengths - i.e. the right and left lines from the earphones meet on the left hand side rather than in the middle, this is apparently useful if you have your portable music player on one side of the body. However, if you are bouncing around a lot, the off-center weight distribution will very quickly pull the left earbud out of your ear. That having been said, earbud headphones are probably just a poor choice for working out, and in day-to-day use the buds are very comfortable in my ears, so Id still very much recommend them if your useage scenario is a bit more sedate. And theyre only $35, which is fair for what you get. "

Zijn jullie het hiermee eens, of is dit al verbeterd, en zo nee, welke dan wel??
Die 'gewone' glijden de hele tijd uit mijn oren, die met schuim en oorbeugel zijn te warm. Ik zag nog de Sony MDR-J10/B , maar kan me niet voorstellen dat dat lekker luisterd, hangt t niet een beetje voor je oren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik kan me iets bij voorstellen bij die review (van audiocubes?) Het is wel belangrijk dat je voldoende vrije speling in de draad hebt anders zullen bij het bewegen inderdaad de dopjes uit je oren getrokken worden. De oneven lengte van de draad is trouwens ook bedoeld om achter je hoofd langs te doen, dan heb je er het minste last van. Maar je zou bijvoorbeeld dit draadje in je nek aan je t-shirt kunnen vastmaken dmv een knijpertje oid, zodat er voor je rechteroor altijd vrije bewegingsruimte is en deze niet meegetrokken kan worden. Maar dat is iets dat ik zomaar bedenk en niuet uitgeprobeerd heb.

Dus:
a/ met dat trekkende draad valt het denk ik wel mee, gewoon zorgen voor vrije spelingsruimte, zodat er geen gewicht aan komt te hangen.
b/ met zweet in m'n oren heb ik weinig ervaring :P
c/ in-ear-telefoons zullen altijd nog minder snel eruit vallen dan normale oordopjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Absoluut niet de EX71 halen voor hardlopen!! Tenzij je heel graag op de intensive care ligt. Ik heb ze ook (heel fijne dopjes, erg tevreden erover) maar ze zijn niet gemaakt voor te joggen. Je hoort namelijk helemaal niets meer van de omgeving als je ze in je oor hebt. Lees de reviews in dit topic.

Persoonlijk dacht ik dat het allemaal wel mee viel met de isolatie, maar toen ik ze in mijn oren deed stond ik toch wel versteld. Ze werken net zo goed als die oordopjes van de KLM business class die het motorgeluid dempen.

Nogmaals het is dus echt gevaarlijk als je ermee gaat joggen!

Voor de rest vind ik het prima doppen. Toen ik ze voor het eerst in deed hoorde ik alleen een hoge bass en een hoge treble. Maar de mid wordt na het inspelen stukken beter en het zijn echt hoge kwaliteit doppen. Je kan ze alleen niet eventjes uitlenen aan iemand anders anders zit er oorsmeer aan :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 01 maart 2004 @ 23:53:
[...]

888 is altijd 169 gulden geweest en tegenwoordig een euro of 80.
Ik heb ze tijdje geleden ergens voor ongeveer 59 dollar gezien, dus ik weet niet hoe dat dan zit? Ik weet niet meer waar..

En over het gevaar met EX71 dopjes: niet zo aanstellen hoor. Je hoort dan misschien vrijwel niks op beetje volume, maar je kan toch kijken? Ik fiets nu al enkele dagen met de dopjes rond en heb er geen problemen mee. Heeft je mama je nooit verteld dat je nooit op geluid moet vertrouwen, maar altijd eventjes moet kijken? :D

Het is misschien LASTIG aan het begin, maar onmogelijk? Nee. En als je er mee kunt fietsen kun je er helemaal mee joggen qua veiligheid, want fietsen gaat een stukje harder.

Dat ze eruit gaan glijden met zweet klinkt inderdaad logisch en dat weet ik dan ook niet. Verder zitten ze goed vast hoor en ik ben geen hevig transpirerend typetje, dus vind ik mijn zweet meestal niet terug in mijn oren na het sporten. _/-\o_

Lijkt me gewoon geschikt dus, alleen ik durf het je niet te garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Ik zweet ook niet in mijn gehoorkanalen moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 13-09 16:23

Milmoor

Footsteps and pictures.

Snif, ik wil de MX400 dopjes gaan kopen, maar die is niet meer goed verkrijgbaar of belachelijk duur. Online kost hij 25 euro, en dat vindt ik wat veel voor iets dat bij de Megapool 9,95 euro kost. Probleem is alleen dat hij daar uit de collectie gaat, en men niet naar elkaar doorstuurt. Ze hebben hem daar alleen in Doetinchem en Breda. Nu had ik iemand gevonden om hem in Breda op te halen, blijken daar twee vestigingen te zitten, een bij het station en een aan de rand van de stad (bij de Ikea). En natuurlijk hebben ze hem alleen nog bij de tweede, en mijn koerier woont aan de andere kant van de stad en hij vindt het (terecht) welk erg ver fietsen. Bah...

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik zag ze een tijdje geleden gewoon nog liggen bij de Handyman (zoetermeer) . Ik weet alleen niet of zij ze in elke winkel aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:50
Ook ik heb de Sony MDR-EX71 (witte versie):):):) besteld bij ishopping4u in Hong Kong. Ik heb eerst de bestelling gedaan bij de webshop, toen heb ik netjes een PayPal-account aangemaakt.

Ik heb vandaag een mailtje gekregen van PayPal waarin stond dat ik moest betalen. Ik heb dus op de link geklikt en netjes 50 USD overgemaakt. Daarna heb ik een mailtje van PayPal gekregen met het bericht dat het betaald was(een mailtje met het onderwerp: receipt payment). Het rare is dat ik nu weer een mailtje heb gekregen met het bericht dat ik moet betalen:+:/. Is dit een foutje van de winkel ofzo?

Het is toch ongeveer een week wachten op die dingen?

Moet je nog invoerrecht en BTW betalen over die doppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Laatst online: 15-08 17:01
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 00:10:
De Allerbeste oordopjes zijn die van Etymotic. Ik zelf heb de 4P. Laag kan eenvoudigweg niet beter. Zijn wel prijzig...

http://www.etymotic.com/p...id=2&product_number=ER-4P

Michel
Mee eens, heb ze zelf ook. Echter er kleeft wel een groot nadeel aan Etymotic doppen. Ik heb draadbreuk gehad en de garantie-afhandeling duurt een eeuwigheid. De leverancier hier in Nederland baalt er ook van want die heeft al tientallen doppen van Etymotic teruggekregen met draadbreuk problemen. Hij gaf me een vervangende dop en na 2 weken normaal gebruik, weer draadbreuk!

Momenteel heb ik van hem een Westone UM2 te leen. UItstekend laag heeft deze hoofdtelefoon maar het midden en hoog is toch net iets minder dan van de Etymotic er4p...., minder sprankelend iets blikkeriger

De Westone um2, een prijzige dop overigens maar met het 2 weg syteem is hij ook veel beter dan de "standaarddoppen" die ik tot nu toe gehoord heb:
Afbeeldingslocatie: http://www.westone.com/online-store/scstore/graphics/um2.jpg

Westone um2

[ Voor 21% gewijzigd door boekhour op 05-03-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
LOL!!! :D 450 dollar voor een paar oordopjes :D :D

Het moet echt niet gekker worden.... Nog ff en je hebt 1 paar oordopjes voor de prijs van een compleet high-end audio-systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

da_rippah schreef op 04 maart 2004 @ 21:47:
LOL!!! :D 450 dollar voor een paar oordopjes :D :D

Het moet echt niet gekker worden.... Nog ff en je hebt 1 paar oordopjes voor de prijs van een compleet high-end audio-systeem...
he ja
50000 euro voor een auto
schandalig
je kan er ook eentje voor 9000 euro kopen
:Z
er is toch echt een reden voor
jij zal het niet nodig hebben maar er zijn mensen die zoveel geld voor zoiets overhebben
betekent niet dat je er niets voor krijgt.

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Ik heb ook de Sony EX71LP (ofzoiets) gekocht ter vervanging van de Sennheisers die bij de iRiver geleverd werden.
Een gigantische verbetering.
Van de beschreven nadelen heb ik eigenlijk geen last, vindt ik allemaal wel meevallen.
Ik heb ze bij Audiocubes gekocht. Ze kwamen uit Japan met als opschrift "sample" en value $10.....
Dat scheelt weer importheffingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55

BLN

Leuk als die exotische doppen. Ik heb maar Sennheiser MX300's gekocht ter afwisseling van mn bij mn cd/mp3 speler geleverde panasonic doppen. K moet zeggen dat t egt ernstig veel beter is. De bass van die panasonic was bij nader inzien te extreem en t midden te mager en t hoog te hoog(dat je n soort van sis geluidje krijgt bij hi-hats). Die MX300 is heel erg gebalanceerd alleen sluit ie net niet goed af. Als je de doppen tegen je oor aandrukt dan hoor je de bas veel beter worden en zang soms ook. Maar voor die prijs(8 euro ofzo) zijn t echt supertje super doppen die zelfs ouwe sony hoofdtelefoons dr uit spelen(helderder).

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Kun je die Sehnheiser MX300's ook bij Dixons kopen? Op hun site zie ik alleen Sony en Phillips oordoppen.

[ Voor 73% gewijzigd door SD5k op 05-03-2004 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Laatst online: 15-08 17:01
Exotische doppen? 450 euro duur voor een perfecte hoofdtelefoon?

Als voorbeeld wil ik nu een parallel trekken tussen een middenklasse hifi-installatie en de "mobiele iRiver geluidsinstallatie".

Vergelijk het eens met een geluidsinstallatie thuis. Je moet het in verhouding zien. Stel je koopt een versterker met cdspeler voor 1800 euro samen. Dan moet je niet aankomen met luidsprekers in de klasse van een 150 euro per stuk, das zonde van de investeringen van die mooie cd speler en behoorlijke versterker. Nee denk dan meer aan speakers in de klasse van 800-1000 euro per stuk, iets waar de meeste mensen dan ook voor kiezen bij een goede middeklasse geluidsinstallatie.

Dit kunnen we ook doorvoeren naar de iRiver. Je gaat op een apparaat van 450 euro die van zichzelf een behoorlijke geluidskwaliteit heeft, toch niet draaien met een speelgoed hoofdtelefoontje van 45 euro? De hoofdtelefoon is net als bij de luidsprekers de factor die van grootse invloed is op de uiteindelijke beleving/geluidskwaliteit van de muziek. Ofwel hierbij past dan ook een highend hoofdtelefoon, van goede kwaliteit. En kwaliteit kost nou eenmaal geld. 400 euro voor een stel oordoppen ligt in dezelfde verhouding als de prijs van het speakerpaar voor de hifi installatie. In de oordoppen prijsklasse van 45 euro is de verhouding qua prijs en kwaliteit tov de iRiver zoek. Dit noemt men ook wel verkeerd bezuinigen, de hoofdtelefoon is voor mij daarom beslist geen sluitpost.

Wat mij verbaast is dat de mensen hier 400-500 euro uittrekken voor een speler en er vervolgens dopjes van 20 of 30 euro aanhangen om naar muziek te gaan luistereren. Dit staat niet in verhouding tot elkaar.

[ Voor 14% gewijzigd door boekhour op 05-03-2004 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Niet iedereen heeft 800 euro om uit te geven...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Totale onzin vind ik dat, doppen van 50euro kunnen ook net zo goed zijn kwa geluidskwaliteit. Misschien wel iets minder natuurlijk, maar dat is voor 90% van de aanwezigen hier niet eens merkbaar.
Ik vind 400euro voor oordoppen ook ziek, aangezien die dingen overal rondhangen, ergens achter kunnen blijven hangen, etc.

Daarnaast vind ik ze oerlelijk en lijkt ze me heel onhandig.

[ Voor 9% gewijzigd door SD5k op 05-03-2004 11:07 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.