Een totaal van €900,- (hfl 2000,- !) vind ik zeker niet nix voor portable luistergenot!boekhour schreef op 05 maart 2004 @ 10:36:
Exotische doppen? 450 euro duur voor een perfecte hoofdtelefoon?
[...]
Helemaal mee eens, dat zal men zeker doen. Ze zullen er vaak alleen niet bij stil staan. Maar er zijn, voor zover ik weet, niet super veel mensen die € 2500,- aan een geluidsintsallatie uitgeven. En als ze dat al doen weet ik zeker dat het vaak tot (ver) voorbij de afschrijving gebruikt wordt. (Maar dat kan jij ook met je iRiver'tje doen...)boekhour schreef op 05 maart 2004 @ 10:36:
[...]
Vergelijk het eens met een geluidsinstallatie thuis. Je moet het in verhouding zien. Stel je koopt een versterker met cdspeler voor 1800 euro samen. Dan moet je niet aankomen met luidsprekers in de klasse van een 150 euro per stuk, das zonde van de investeringen van die mooie cd speler en behoorlijke versterker. Nee denk dan meer aan speakers in de klasse van 800-1000 euro per stuk, iets waar de meeste mensen dan ook voor kiezen bij een goede middeklasse geluidsinstallatie.
[...]
Die 450 euro betaal je niet om de sublieme geluidskwaliteit, maar voornamelijk om de opslag. Wil je de hoogste kwaliteit portable muziek, dan moet je nog altijd een discman kopen. Ik heb die 450 euro over om mijn cd's thuis te kunnen laten liggen. Ik ga er niet van uit dat ik een aparaat koop dat, qua geluid, enorm uitsteekt boven de rest (van de portable muziekspelers, en dan denk ik vooral aan dicmans)boekhour schreef op 05 maart 2004 @ 10:36:
[...]
Dit kunnen we ook doorvoeren naar de iRiver. Je gaat op een apparaat van 450 euro die van zichzelf een behoorlijke geluidskwaliteit heeft, toch niet draaien met een speelgoed hoofdtelefoontje van 45 euro? De hoofdtelefoon is net als bij de luidsprekers de factor die van grootse invloed is op de uiteindelijke beleving/geluidskwaliteit van de muziek. Ofwel hierbij past dan ook een highend hoofdtelefoon, van goede kwaliteit. En kwaliteit kost nou eenmaal geld. 400 euro voor een stel oordoppen ligt in dezelfde verhouding als de prijs van het speakerpaar voor de hifi installatie. In de oordoppen prijsklasse van 45 euro is de verhouding qua prijs en kwaliteit tov de iRiver zoek. Dit noemt men ook wel verkeerd bezuinigen, de hoofdtelefoon is voor mij daarom beslist geen sluitpost.
Wat mij verbaast is dat de mensen hier 400-500 euro uittrekt voor een speler en er vervolgens dopjes van 20 of 30 euro aanhangt om naar muziek te gaan luistereren. Dit staat niet in verhouding tot elkaar.
[ Voor 6% gewijzigd door DeeD2k2 op 05-03-2004 11:12 ]
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine