Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
boekhour schreef op 05 maart 2004 @ 10:36:
Exotische doppen? 450 euro duur voor een perfecte hoofdtelefoon?
[...]
Een totaal van €900,- (hfl 2000,- !) vind ik zeker niet nix voor portable luistergenot!
[...]
Vergelijk het eens met een geluidsinstallatie thuis. Je moet het in verhouding zien. Stel je koopt een versterker met cdspeler voor 1800 euro samen. Dan moet je niet aankomen met luidsprekers in de klasse van een 150 euro per stuk, das zonde van de investeringen van die mooie cd speler en behoorlijke versterker. Nee denk dan meer aan speakers in de klasse van 800-1000 euro per stuk, iets waar de meeste mensen dan ook voor kiezen bij een goede middeklasse geluidsinstallatie.
[...]
Helemaal mee eens, dat zal men zeker doen. Ze zullen er vaak alleen niet bij stil staan. Maar er zijn, voor zover ik weet, niet super veel mensen die € 2500,- aan een geluidsintsallatie uitgeven. En als ze dat al doen weet ik zeker dat het vaak tot (ver) voorbij de afschrijving gebruikt wordt. (Maar dat kan jij ook met je iRiver'tje doen...)
[...]
Dit kunnen we ook doorvoeren naar de iRiver. Je gaat op een apparaat van 450 euro die van zichzelf een behoorlijke geluidskwaliteit heeft, toch niet draaien met een speelgoed hoofdtelefoontje van 45 euro? De hoofdtelefoon is net als bij de luidsprekers de factor die van grootse invloed is op de uiteindelijke beleving/geluidskwaliteit van de muziek. Ofwel hierbij past dan ook een highend hoofdtelefoon, van goede kwaliteit. En kwaliteit kost nou eenmaal geld. 400 euro voor een stel oordoppen ligt in dezelfde verhouding als de prijs van het speakerpaar voor de hifi installatie. In de oordoppen prijsklasse van 45 euro is de verhouding qua prijs en kwaliteit tov de iRiver zoek. Dit noemt men ook wel verkeerd bezuinigen, de hoofdtelefoon is voor mij daarom beslist geen sluitpost.

Wat mij verbaast is dat de mensen hier 400-500 euro uittrekt voor een speler en er vervolgens dopjes van 20 of 30 euro aanhangt om naar muziek te gaan luistereren. Dit staat niet in verhouding tot elkaar.
Die 450 euro betaal je niet om de sublieme geluidskwaliteit, maar voornamelijk om de opslag. Wil je de hoogste kwaliteit portable muziek, dan moet je nog altijd een discman kopen. Ik heb die 450 euro over om mijn cd's thuis te kunnen laten liggen. Ik ga er niet van uit dat ik een aparaat koop dat, qua geluid, enorm uitsteekt boven de rest (van de portable muziekspelers, en dan denk ik vooral aan dicmans)

[ Voor 6% gewijzigd door DeeD2k2 op 05-03-2004 11:12 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:36

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik ben het op zich met boekhour eens. Maar wat nog niet in het geheel is meegenomen is

- de muziek die afgedraaid wordt.
Mijn collectie mp3's is vanaf 1997 ontstaan, daar zitten dus ook een aantal kwalitatief minder goede mp3's bij (hele oude Xing enzo) Het kost echter ontzettend veel moeite om opnieuw aan alle muziek te komen op goede kwaliteit. Goede oordoppen zullen dus alleen maar ergenis daarover opwekken.
Bovendien, bij trance draait het toch vooral om de bas :P

- het gehoor van mensen
Ik heb geen absoluut gehoor, heb wel enig muzikaal inzicht, maar ik heb bijvoorbeeld nog nooit een top-of-the-notch geluidsinstallatie gehoord die mijn muziek afspeelde. Ik zou dus niet weten wat ik mis en ik weet niet of mijn oren goed genoeg zijn om het verschil te horen. ik weet wel dat mijn Xclef-ex71 combinatie al beter klinkt dan mijn Aiwa set dat ik thuis heb staan.

-de omstandigheden
Als ik buiten door Rotterdam loop of in de bus zit is er altijd voldoende omgevingslawaai die mede van invloed zijn op de luisterervaring. Die omstandigheden kunnen er mede voor zorgen dat dure doppen alsnog niet tot hun recht komen. Ook de isolatie heeft tenslotte zijn grenzen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Laatst online: 15-08 17:01
Thelema schreef op 05 maart 2004 @ 11:06:
Totale onzin vind ik dat, doppen van 50euro kunnen ook net zo goed zijn kwa geluidskwaliteit. Misschien wel iets minder natuurlijk, maar dat is voor 90% van de aanwezigen hier niet eens merkbaar.
Niet mee eens. Je kan het geluidsverschil pas beoordelen als je het zelf hebt gehoord en geloof me het verschil in kwaliteit is behoorlijk groot hoor. Dit is beslist goed te horen voor de gemiddelde luisteraar. Vergelijk het met een bose acoustimas setje en een paar goede b&W speakers...
Ik vind 400euro voor oordoppen ook ziek, aangezien die dingen overal rondhangen, ergens achter kunnen blijven hangen, etc.

Daarnaast vind ik ze oerlelijk en lijkt ze me heel onhandig.
Subjectieve argumenten en laag niveau van discussie. Dingen zijn beslist niet onhandig en bovendien waarom niet zuinig zijn op je doppen terwijl je dat op je iRiver wel bent?

[ Voor 19% gewijzigd door boekhour op 05-03-2004 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
Rudedadude schreef op 05 maart 2004 @ 12:55:
Ik ben het op zich met boekhour eens. Maar wat nog niet in het geheel is meegenomen is

- de muziek die afgedraaid wordt.
Mijn collectie mp3's is vanaf 1997 ontstaan, daar zitten dus ook een aantal kwalitatief minder goede mp3's bij (hele oude Xing enzo) Het kost echter ontzettend veel moeite om opnieuw aan alle muziek te komen op goede kwaliteit. Goede oordoppen zullen dus alleen maar ergenis daarover opwekken.
Bovendien, bij trance draait het toch vooral om de bas :P
Klopt, vaak zijn mp3 slecht geript. Ik draai tegenwoordig ook vaak wav op mijn iRiver en dan heb je cd-kwaliteit (mits je met een goeie cd-speler hebt geript). Dan komt de high-end plug ideaal tot zijn recht.
- het gehoor van mensen
Ik heb geen absoluut gehoor, heb wel enig muzikaal inzicht, maar ik heb bijvoorbeeld nog nooit een top-of-the-notch geluidsinstallatie gehoord die mijn muziek afspeelde. Ik zou dus niet weten wat ik mis en ik weet niet of mijn oren goed genoeg zijn om het verschil te horen. ik weet wel dat mijn Xclef-ex71 combinatie al beter klinkt dan mijn Aiwa set dat ik thuis heb staan.
Ga eens een keer luisteren bij een goede hifi-zaak en verbaas je hoe mooi jouw cd's kunnen klinken. Wat geldt voor slechte mp3tjes geldt trouwens ook voor slecht opgenomen cd's. Jazeker ook cd's worden wel eens belabberd uitgemixt en op een goede geluidsinstallatie is dit dan een ergernis....
-de omstandigheden
Als ik buiten door Rotterdam loop of in de bus zit is er altijd voldoende omgevingslawaai die mede van invloed zijn op de luisterervaring. Die omstandigheden kunnen er mede voor zorgen dat dure doppen alsnog niet tot hun recht komen. Ook de isolatie heeft tenslotte zijn grenzen.
[/quote]

Mijn ervaring is dat bij 23db isolatie (etymotic en westone hebben dat) ik uitstekend muziek kan luisteren in een NS hondekop trein (die oude lawaaige). Ik heb dan een gemiddled volume niveau aanstaan (niet hard dus) en verpest mijn oren daarmee dus niet! Gezondheid is ook wat waard. Ik kan me nog herinneren hoe hard ik vroeger mijn Sony doppen moest zetten om enigzins boven het lawaai van de treinstellen uit te komen. Des te meer reden om te investeren in een kwaliteitsdop met goede geluidsisolatie, daarmee spaar je je oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boekhour schreef op 05 maart 2004 @ 18:58:
Mijn ervaring is dat bij 23db isolatie (etymotic en westone hebben dat) ik uitstekend muziek kan luisteren in een NS hondekop trein (die oude lawaaige). Ik heb dan een gemiddled volume niveau aanstaan (niet hard dus) en verpest mijn oren daarmee dus niet! Gezondheid is ook wat waard. Ik kan me nog herinneren hoe hard ik vroeger mijn Sony doppen moest zetten om enigzins boven het lawaai van de treinstellen uit te komen. Des te meer reden om te investeren in een kwaliteitsdop met goede geluidsisolatie, daarmee spaar je je oren.
Ach, EX71 dopjes geven ook 20dB isolatie. Nee, ik ga niet zeggen dat de ety's niet beter zijn, maar je moet het maar even relatief zien. Ik vind het persoonlijk niet waard om 450 dollar uit te gaan geven voor oordoppen. Maar goed, dat moet je zelf weten. Ze zullen inderdaad wel een stukje beter klinken, maar omdat ik geen zin heb om van al mijn mp3s de originele cd's te gaan kopen - want daar draait het toch op uit wil je echt wat hebben aan zulke doppen - interesseert het me totaal niet.

Maar waar ik eigenlijk even over wilde posten was over het feit dat ik met EX71 doppen in diezelfde trein ook totaal geen last heb van achtergrondgeluid. Misschien iets meer dan met ety's, maar zeker niet excessief veel meer. Ook ik luister dus gewoon met laag volume naar mijn muziek, maar hoeveel beter is dit voor je oren? Tuurlijk, je hoort meer, dus je zet hem minder snel hard. Maar je moet wel bedenken WAAROM je meer hoort. Juist, omdat ze een stuk dichter bij je trommelvlies zitten en omdat je geen last hebt van achtergrond geluid. Nou zal dat eerste een hoop van het "gezondheidseffect" opheffen (immers wordt je trommelvlies gemakkelijker in beweging gezet omdat *bijna* alle geluidsgolven aankomen en wel van een bron die dichterbij staat!), maar zal het tweede gedeelte inderdaad wel bijdragen aan een gezondere luisterervaring. Maar daar heb je echt geen ety's voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 19:47:
[...]

..... mijn mp3s de originele cd's te gaan kopen - want daar draait het toch op uit wil je echt wat hebben aan zulke doppen - interesseert het me totaal niet.

Maar waar ik eigenlijk even over wilde posten was over het feit dat ik met EX71 aan een gezondere luisterervaring. .... Maar daar heb je echt geen ety's voor nodig.
Ik koop geen cd's maar leen ze van de centrale bibliotheek in Rotterdam. Een nostalgische vorm van napster zullen we maar zeggen. Daarna rip ik ze naar wav en zet ze ook om naar 320kbps mp3. Je hebt het dan meteen goed zonder al die download-shit die je tegenwoordig ook ziet. Ik geloof dat ze daar een paar honderduizend cd's hebben liggen en je kunt ze via internet bestellen. Vervolgens ophalen bij je lokale biep.

Ik ben het met je eens dat je voor geluidsisolatie alleen zeker niet de dure ety of westone hoeft te kopen. Het is de combinatie van factoren die die dingen echter zo goed maakt: uitmuntende geluidskwaliteit, mobiliteit en geluidsisolatie.

Het kan nog veel gekker hoor. Als je optimaal draagcomfort /geluid wil hebben, kan je oorstukjes laten gieten met daarbij de ideale hoofdtelefoon. Geen enkele earplug die hieraan kan tippen, aangezien het oorstukje een afgietsel is van de vorm van je oor en daardoor de perfecte pasvorm heeft. Die dingen worden overigens ook door (beroemde) popsterren gebruikt tbv "in-ear monitoring". Kosten 800-900 euro, zie:

Afbeeldingslocatie: http://www.westone.com/music/image_es_2.jpg

http://www.westone.com/music/elite.html#es2

[ Voor 27% gewijzigd door boekhour op 05-03-2004 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:52

HenkS

Da_king alias HenkS

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 12:35:
Nou, ik heb nu dan ook maar EX-71 dopjes van Sony gekocht. Zoals al eerder gezegd zijn ze inderdaad 44,95 bij de BCC, hoewel de zaak in Rotterdam nogal wat te wensen overlaat. Als je nog werk zoekt waar je niets voor hoeft te weten, zou ik maar snel gaan solliciteren. Ze zochten nog mensen aan de foldertjes met vacatures te zien. :/

Maar goed, over de dopjes. Ik wist gelukkig hoe je ze WEL in moest doen, want ik vind de handleiding uiterst slecht voor dopjes van deze prijsklasse. Er staat heel leuk een kopje waarmee ze suggereren hoe je ze in zou moeten doen (iets van "Inserting the plugs"), maar meer dan "als ze niet goed in je oor zitten krijg je slecht geluid en bla bla etc." staat er dan ook niet. Nee dat snapten we nog niet. 8)7.
ik wil deze dus ook gaan kopen, maar ben lately niet meer zo into oordopjes :P dus ehmm als die manual beetje sucked... hoe kun je die dingen het beste indoen dan, kan iemand een poging doen dit textueel uit te leggen :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon in je oor duwen tot je ze niet meer verder krijgt. Open deur, ja. Er is totaal geen handleiding voor nodig. |:(
Als het geluid blikkerig klinkt gewoon verder duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 14:22:
gewoon in je oor duwen tot je ze niet meer verder krijgt. Open deur, ja. Er is totaal geen handleiding voor nodig. |:(
Als het geluid blikkerig klinkt gewoon verder duwen.
Nee, dat kun je serieus niet menen? Dat werkt dus zo duidelijk niet bij iedereen. Sterker nog, bij mij geeft het zeker niet het optimale resultaat. Het is geen kwestie van proppen tot je er bij neervalt! Ik kan me zelfs voorstellen dat je zo je kraakbeen nog te sterk oprekt / beschadigd ook..

Nee, de beste methode die ik ergens gespot heeft (op een of ander audiofielen forum) is de plug in je oor te stoppen met je ene hand en dan met je andere hand zachtjes aan de boven/achterkant van je oor te trekken. Aan de bovenkant van je schelp dus. Als dat niet werkt moet je hem iets lager beetpakken. Test het maar gewoon eens zonder dopje, je voelt dan dat je gehoorgang iets opent. Vervolgens schuif je het dopje comfortabel verder tot optimale demping en je hebt ze goed inzitten. Soms moet je misschien nog wat aan het dopje draaien of een beetje aan je oor zitten heb ik gehoord om de zogenaamde "seal" te verkrijgen. Je merkt vanzelf wel met de dopjes wanneer je dit bereikt hebt.

Ja, echt een open deur was dat. _/-\o_ Leuk vind ik dat altijd, mensen die wel meteen een oordeel klaar hebben, hoewel ze zelf niet eerst naar alternatieven gezocht hebben...

*edit* voor de gevorderde gebruiker kan het ook met 1 hand, wel zo makkelijk in het openbaar.. :) Het beste kun je dan met je middelvinger het dopje in je oorschuiven terwijl je het desbetreffende deel van je oor tussen je wijsvinger en duim beet hebt. Verder gaat het uiteraard gewoon hetzelfde. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 22:51
Mijn nog geen half jaar oude Sony MDR-Q55SL clip-on's zijn nu al terug voor reparatie, het kabeltje was bij de rechter oordop kapot gegaan waardoor die niet goed meer werkte :( Nu moet ik even andere hebben en het lijkt me wel leuk om nog een paar witte ex71 te hebben. Maar zijn die alleen in het buitenland te koop? Verzenden duurt ook weer een week lees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Straat schreef op 11 maart 2004 @ 22:22:
Mijn nog geen half jaar oude Sony MDR-Q55SL clip-on's zijn nu al terug voor reparatie, het kabeltje was bij de rechter oordop kapot gegaan waardoor die niet goed meer werkte :( Nu moet ik even andere hebben en het lijkt me wel leuk om nog een paar witte ex71 te hebben. Maar zijn die alleen in het buitenland te koop? Verzenden duurt ook weer een week lees ik...
Alleen in het buitenland te koop, bijvoorbeeld bij ishopping4u. Maar Sony staat bekend om zijn kabelbreuk dus dit zal bij de EX71's niet anders zijn, gelukkig heb je wel garantie enzo, maar op verschillende fora heb ik al mensen horen klagen over dit euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ojjorz schreef op 11 maart 2004 @ 22:26:
[...]

Maar Sony staat bekend om zijn kabelbreuk dus dit zal bij de EX71's niet anders zijn, gelukkig heb je wel garantie enzo, maar op verschillende fora heb ik al mensen horen klagen over dit euvel.
yep, hier ook een ex-71 van driekwart jaar oud met kabelbreuk bij de splitsing.
Garantie lijkt ook nog wel eens een probleem te gaan worden :/

Begin ondertussen echt genoeg van Sony te krijgen. Goede geluidskwaliteit en het ziet er leuk uit maar het lijkt gewoon niet voor gebruik gemaakt te zijn in de buitenwereld. Ondertussen zo'n beetje alle high end fontopia modellen gehad en allemaal wel meerdere keren om moeten ruilen totdat de garantieperiode voorbij was. Soms is het ook zo iel uitgevoerd, dan moeten de ontwerpers toch ook wel beseffen dat het een zwak punt is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 22:51
Hmm, dan kan ik dus beter hier in de stad een paar zwarte halen, maar dat is natuurlijk niet zo stylish als die witte of mijn zilveren Q55's. Dan maar tijdelijk met wat minder kwaliteit genoegen nemen door iets te gebruiken dat ik nog heb liggen en wachten op de reparatie/vervanging.

[ Voor 10% gewijzigd door straat op 11-03-2004 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boekhour,
Als jij echt het beste uit je Ety's wil halen, wel eens aan een draagbare hoofdtelefoon versterker gedacht?
Je hebt een goede speler, speelt wav of 320 kbps mp3's af en je luistert via de hoofdtelefoon plug waar een lullig versterkertje is ingebouwd. Gelukkig één van de betere op de markt maar toch. Terwijl de iriver een line out en een digital out heeft! Een goede versterker maakt dan wel verschil. Als ik een iHP had en Ety's zou ik iig een versterkertje erbij zoeken. Maar goed, is aan jou natuurlijk.
Meer info is oa te vinden op Head-Fi

DeeD2k2,
Het lijkt het meest logisch dat een discman de beste kwaliteit zou hebben, maar dat is helaas tegenwoordig niet meer waar. :{ Voor de antishock is er compressie van de muziek nodig. Daarbij levert de kwaliteit in voor lange batterijduur. En door de massa productie is het gewoon zo dat er minder aandacht wordt besteed aan de geluidskwaliteit van dismans dan vroeger. HD spelers van iRiver en Apple bv. zijn van betere kwaliteit op het gebied van geluid tegenwoordig. Audiofielen/enthousiasten gaan dan ook veelal op zoek naar oudere dismans op Ebay om goede geluidskwaliteit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Ik heb even op internet rondgekeken naar goed compacte geluidisolerende oordopjes.
Ik kwam op een gegeven moment terecht bij de Koss The Plug oordopjes. Heeft er iemand ervaring met deze dingen? Ze lijken me heel gunstig geprijsd. Maar ik heb nog geen Nederlandse winkel gevonden waar ze te koop zijn helaas.

Anders was ik van plan om een paar simpele Sennheiser MX400 dopjes te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 07:13:
Boekhour,
Als jij echt het beste uit je Ety's wil halen, wel eens aan een draagbare hoofdtelefoon versterker gedacht?
Je hebt een goede speler, speelt wav of 320 kbps mp3's af en je luistert via de hoofdtelefoon plug waar een lullig versterkertje is ingebouwd. Gelukkig één van de betere op de markt maar toch. Terwijl de iriver een line out en een digital out heeft! Een goede versterker maakt dan wel verschil. Als ik een iHP had en Ety's zou ik iig een versterkertje erbij zoeken. Maar goed, is aan jou natuurlijk.
Meer info is oa te vinden op Head-Fi
Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens. Momenteel gebruik ik de westone um2. Als ik de iRiver op 40% volume zet worden mijn oren er al bijna afgeblazen met een vol, helder geluid. De Etymotic er4p is speciaal bedoeld voor mobiele apparatuur. De toegevoegde waarde van een hoofdtelefoonversterker is er hier wel, maar schijnt niet dramatisch veel invloed op de geluidskwaliteit te hebben. Dit is de algemene mening die ik op fora hierover heb gelezen En aangezien de hoofdtelefoonversterker van de iRiver zelf van behoorlijke kwaliteit is (niet lullig dus), is het geluid wat mij betreft goed genoeg.

Een ander afweging is de afweging tussen mobiliteit en een ietsje pietsje beter geluid met gebruik van een hoofdtelefoonversterker. Mobiliteit vind ik dan belangrijker.

Een externe hoofdtelefoonversterker heeft absoluut zin bij gebruik van de Ety er4s. Deze heeft dan ook een ander impedantieverloop en vergt meer van een hoofdtelefoonversterker. Ofwel het wel of niet gebruiker van een hoofdtelefoonversterker hangt met name af van de soort impedantievriendelijk/onvriendelijk karakter van je plug. Echter een versterker zal bij iedere plug wel voor een betere geluidskwaliteit zorgen, bij de een minder dan bij de ander....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Thelema schreef op 12 maart 2004 @ 09:24:
Ik heb even op internet rondgekeken naar goed compacte geluidisolerende oordopjes.
Ik kwam op een gegeven moment terecht bij de Koss The Plug oordopjes. Heeft er iemand ervaring met deze dingen? Ze lijken me heel gunstig geprijsd. Maar ik heb nog geen Nederlandse winkel gevonden waar ze te koop zijn helaas.

Gebruik de Search eens. Die Koss dingen zijn al vaker besproken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar die dingen schijnen niet zo geweldig te zijn. Bovendien zijn ze hier in Nederland niet echt goedkoop (zo'n 30 euro geloof ik). Maar mocht je vriend/ kennis/ familielid in de VS hebben: daar kosten ze zo'n 15 dollar. Met de huidige koers best aantrekkelijk.
Ik heb wel op de site van headwize wat modificaties gelezen die de Plug tot een best lekker klinkende dop maken. Kijk voor ervaringen daarmee ook eens op de site van head-fi. Een waarschuwing: head-fi heeft een verslavende werking! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:50
heb ook de witte sony mdr-ex71 gekregen, idd zijn het goede doppen, zeker als ik ze vergelijk met andere die ik nu heb.

mediamarkt utrecht heeft trouwens de sony mdr-ex71 zwart weer(55euro):/

ook waren de sennheiser mx400 er. rc-versie=afstandsbediening vriendelijke was 10 euro d8 ik, ook de normale versie was er d8 ik ook 10 euro of 15.

ik heb laatst op http://www.headphone.com/...p?topicID=3&subTopicID=26
gekeken en het viel me op dat die etymotic er4 hier vrij goedkoop zijn. Misschien tog shure e3 of ety er-4p binnenkort:)

[ Voor 6% gewijzigd door wei_zhu op 13-03-2004 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, even mijn duit in het zakje: ik heb een iRiver iHP-120 en was altijd al op zoek naar goede oordopjes/headphones.

Ik heb al heel wat van die dingen versleten en ik heb nooit goede dopjes gevonden die je echt uren confortabel in kan houden. Tot op heden dan!

Ik ben heeeeeeeeel erg tevreden en blij met mijn Philips HE590 (SBC HE590?) oordopjes.

Wat is er zo bijzonder aan? Nou er zitten niet van die duffe "schuimpjes" aan het einde, maar een paar rubber/siliconen dopjes. Deze sluiten je oren helemaal af en het zit ongelooflijk confortabel!!!

Nooit meer te kleine of knellende dopjes!! en de prijs? Ergens tussen de 19 en 25 euro...

Kijk hier: http://www.kieskeurig.nl/...6DCD00230DD4&type=pv&db=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 13-09 21:10

sjaakaq

It might get loud

heb ook de witte sony mdr-ex71 gekregen, idd zijn het goede doppen, zeker als ik ze vergelijk met andere die ik nu heb.
Wat kosten die?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 14:07:
[...]Nooit meer te kleine of knellende dopjes!! en de prijs? Ergens tussen de 19 en 25 euro...

Kijk hier: adresje
Dat is idd een redelijkere prijs. Maar sinds ik een iHP-120 heb, weet ik dat mij PHILIPS SBCHE565's (zie pag 1) niet veel soeps zijn. Veel te veel bass, en weinig middentonen. Is dat bij die dopjes van jou ook zo, of is Philips daar rekening mee gaan houden?
Ik vind die Sennheisertjes die je bij de iHP krijgt namelijk ook niet lekker zitten, ben ben rustig op zoek naar wat anders...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op 14 maart 2004 @ 14:15:
[...]
Dat is idd een redelijkere prijs. Maar sinds ik een iHP-120 heb, weet ik dat mij PHILIPS SBCHE565's (zie pag 1) niet veel soeps zijn. Veel te veel bass, en weinig middentonen. Is dat bij die dopjes van jou ook zo, of is Philips daar rekening mee gaan houden?
Ik vind die Sennheisertjes die je bij de iHP krijgt namelijk ook niet lekker zitten, ben ben rustig op zoek naar wat anders...
Ik ben een redelijk kritische luisteraar (ik was een van degenen die over elektrisch gekraak klaagde van de A/B van de iHP-120) en ik ben door de bank genomen "tevreden" met deze dopjes.

16-22.000hz is genoeg voor mij onder normale omstandigheden (kantoor, boodschappen doen etc..) en ik heb liever confortabele dopjes dan heel goede dopjes die ik na een uur al uit zou willen doen..

Het is natuurlijk balen dat je niet vooraf kan testen met die dopjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
@ leokennis: de sony mdr-ex71 waren 50 dollar, omgerekend was dat toen 42 euro (wisselkoers van vorige week woensdag)

@ boekhour: etymotic er4p, ik las in dit topic terug dat jij ze voor 350 euro ofzo had. IS dat nu goedkoper? op www.inear.nl zie ik geen etymotics. Dat was toch de Nederlandse importeur. Hoe duur zijn ze, als je dat weet?

Op deze site voor 220 dollar: http://www.headphone.com/...p?topicID=3&subTopicID=26

Shure e3c zien er cool uitO+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 10:20

SolidD

Uhm, iedereen die van plan is om degelijke Ety's of Shure's te kopen zal ik toch sterk aanraden deze niet bij een 'Nederlandse importeur' te halen/bestellen, je wordt echt ongelooflijk afgezet met dat hele Nederlandse distributiesysteem. Neem een creditcard of leen er desnoods een van je ouders, en bestel ze via een betrouwbare Amerikaanse site op internet, het scheelt je zo 100 euro. (Ja, verzendkosten en invoerbelasting inbegrepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu die staandaard msi oortjes, je weet wel die lichblauwe. maar die vindt ik echt slecht!! zoals de meeste staandard oortelefoontjes. Maar nu hoor ik slecht en goede dingen over de MX-500 en de E-51 dus sennheiser en sony. Maar als ik nou een jonge ben van 13 jaar gebruik hem voor school en onderweg (op de fiets, in de tram) voor welke zou ik nou gaan?? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 20:12:
ik heb nu die staandaard msi oortjes, je weet wel die lichblauwe. maar die vindt ik echt slecht!! zoals de meeste staandard oortelefoontjes. Maar nu hoor ik slecht en goede dingen over de MX-500 en de E-51 dus sennheiser en sony. Maar als ik nou een jonge ben van 13 jaar gebruik hem voor school en onderweg (op de fiets, in de tram) voor welke zou ik nou gaan?? :>
Ligt eraan hoeveel euro je er aan kwijt wilt zijn,

MX-500 is goed voor zijn prijs, 20euro
ex51 is inear dus je zal niet veel van de omgeving horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:51

Tim Schuhmacher

abasios

Bestaan er oordopjes kleiner dat de standaard grootte? (en niet speciaal gegoten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben op zoek naar witte oordopjes voor gebruik met een ipod. Graag met een hele korte kabel voor aansluiting op een afstandbediening.

Iemand die me goede oordopjes kan aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 23:55

http://www1.correct.com/a...707b24fb5087dc5e21fe084c7

€ 25,00 incl. BTW en ruim op vorraad

ik heb zelf al even terug de koss KSC-50 SPORTSCLIP gehaald, bij correct.
Ik heb er alleen maar lof over in vergelijking met de sennheiser mx500 sennheiser pmx 60 of maxell dopjes van 2.95 :X (<< had ik omdat ik totaal geen dopjes en tijdelijk geen geld had voor goede hehe)
maar de bass klinkt echt diep en lekker plus het suizen van de wind langs je oor als je buiten fietst valt ook erg mee, ze houden je oren lekker warm, ze blijven perfect zitten, het mid en hoog klinkt ook goed en ze zijn lekker makkelijk aan te sturen op mijn pda die niet al te veel power heeft.

daarnaast zien ze er wel stylish uit en ze zijn niet al te zwaar naar mijn mening.
tot nu toe nog geen nadelen kunnen ontdekken zijn hun 30 euro meer dan waard tot nu toe.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 20:12:
Ik zou iig sowieso niet voor de Sennheser MX500 gaan. Daar zit nl. een vollume control (potentiometer) in het snoer. Deze dingen sluiten vrij makkelijk, en dan kan je geen super geluid meer verwachten. Ook komt zo'n ding het max vollume niet ten goede. Je kan dus beter een paar MX400 kopen. Zijn de zelfde doppen, maar zonder volume control. En nog goedkoper ook.
Mijn ervaring met sennheiser is btw wel dat ze niet in ieder ook even goed zitten. En als ze niet zitten, dan zitten ze ook echt niet! (Zoals bij mij het geval is. Maar ik ken ook genoeg mensen dei ze super vinden...)

Met de E-51 heb ik (nog) geen ervaring... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DeeD2k2 op 20-03-2004 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu de MDR-G63 van sony (streetstyle) koptelefoon... 14-24000Hz, lekker geluidje. geen ruis ofzo, goede bas :D past pcies bij me N710 MD speler :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Zijn de zelfde doppen, maar zonder volume control. En nog goedkoper ook.
Dacht het niet, volgens mij hadden de mx400 een bereik van 20 - 20000 hz (of mhz of khz oid) en de mx500 van 20 - 22000.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
leokennis schreef op 20 maart 2004 @ 18:04:
Dacht het niet, volgens mij hadden de mx400 een bereik van 20 - 20000 hz (of mhz of khz oid) en de mx500 van 20 - 22000.
Sorry, over het hoofd gezien. Maar dat gepiep hoort een normaal ment toch nauwelijks. Het zal iig erg weinig uitmaken in de muziek.
Genereer voor de grap maar eens een toon van 22000Hz en één van 20000Hz. Je zal nauwelijks verschil horen! (Zorg wel dat je speakers deze tone af hunnen spelen, anders hoor je nix of een toon van een ander golflangte).

Dit nadeel weegt alleen niet op tegen de nadelen van zo'n potmeter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Tja ik heb de mx500 een zie het nadeel van die volumeknop niet echt...het voordeel ook niet btw, hij staat altijd op z'n hardst...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 00:50:
ben op zoek naar witte oordopjes voor gebruik met een ipod. Graag met een hele korte kabel voor aansluiting op een afstandbediening.

Iemand die me goede oordopjes kan aanbevelen?
is er iets wat enigzins in de buurt komt van mijn eisen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Tja die witte ex-51 oid en dan gewoon een stuk tussen de kabel uitknippen en weer in elkaar draaien...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 19:19:
[...]is er iets wat enigzins in de buurt komt van mijn eisen ;)
EX-71 en de nieuwe dopjes van apple

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoh, ik kom echt heel zot van die Sony EX 71's hé... maar waar kan ik dat in godsnaam krijgen in Belgie? Of op een Belgische/ nederlandse website...?
Ik moet die doppen gewoon hebben !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 21:54:
Hoh, ik kom echt heel zot van die Sony EX 71's hé... maar waar kan ik dat in godsnaam krijgen in Belgie? Of op een Belgische/ nederlandse website...?
Ik moet die doppen gewoon hebben !!!
Als je alleen maar naar info over die dingen had gezocht had je het al gevonden: op Sony.be ;)
Je kan ze ook vinden bij Correct
Voor verdere adresjes zal je toch echt (zelf) wat meer moeite moeten doen. (Plaatselijke (grotere) electronica zaken doen btw wonderen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die sony's zijn wel mooi. Maar kan nergens een winkel in NL vinden die de witte versie verkoopt. En bestaat die sony uit 2 stukken? 1 korte met een verlengstuk? Zoja hoe lang is het korte stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 00:54:Ja die sony's zijn wel mooi. Maar kan nergens een winkel in NL vinden die de witte versie verkoopt. En bestaat die sony uit 2 stukken? 1 korte met een verlengstuk? Zoja hoe lang is het korte stuk?
Witte zijn alleen in Azie je te koop, je moet ze dus bestellen via inet (maar das juist mooi want dan zijn ze ook nog eens goedkoper ;) )

en je 2de vraag, dat had je zelf ook wel kunnen zoeken hè "Cord: OFC; Neck Chain, 0.5m (remote friendly) Extension cord (1m)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deacon schreef op 21 maart 2004 @ 01:16:
[...]

Witte zijn alleen in Azie je te koop, je moet ze dus bestellen via inet (maar das juist mooi want dan zijn ze ook nog eens goedkoper ;) )

en je 2de vraag, dat had je zelf ook wel kunnen zoeken hè "Cord: OFC; Neck Chain, 0.5m (remote friendly) Extension cord (1m)"
hehe was een beetje lui. maar bedankt. Maar welke sites zijn betrouwbaar dan..
om uit het buitenland te kopen. Zag dat je http://www.i-shopping4u.com geplaatst had, is die een beetje betrouwbaar dan?

En bij prijs staat er US$50 Free Shipping. Dus dat houdt dus in dat ik 40 euro voor de oordopjes betalen moet? Snap niet helemaal hoe de betaling in zijn werk gaat. euro > dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Even een vraag over die ex 71: je hoort dus bijna niks van je omgeving. Betekend dit ook dat je de wind nauwelijks hoort? En dat je ze dus zachter kunt zetten en dat je het dan toch goed hoort (je hoeft ze niet boven de wind uit te laten komen)??

En zijn de ex 51 ook 'geluidswerend'? En zijn die er ook in het wit?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlij het verschil tussen die Sony EX 5 en Sony EX 71? Volgens mij is die EX 71 10 Euro duurder.. toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 14:12:
Wat is eigenlij het verschil tussen die Sony EX 5 en Sony EX 71? Volgens mij is die EX 71 10 Euro duurder.. toch??
Op Sony.nl( :P ) kan je de volgende verschillen vinden:
De EX71SL heeft een snoer dat bestaad uit twee delen zodat hij ook makkelijk te gebruiken is met een a/b (qua kabellengte en qua stekkertje) En hij ziet er anders (imo mooier) uit dan de EX51LP. Verder krijg je bij de EX71SL nog een "draagtas" en bij de EX51LP niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS/Store/en/imagesProducts/250x250/MDREX71SL.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS/Store/en/imagesProducts/250x250/MDREX51LP.jpg
De MDR-EX71SL en de MDR-EX51LP

En dat alles van Sony.nl. Dat kan je zelf toch ook wel? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door DeeD2k2 op 21-03-2004 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Is die EX51 er ook in het wit??

Maar het zijn dus in feite dezelfde buds alleen de ene heeft een ander snoer en een tasje?

[ Voor 61% gewijzigd door sjaakaq op 21-03-2004 14:49 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
leokennis schreef op 21 maart 2004 @ 14:48:
Is die EX51 er ook in het wit??

Maar het zijn dus in feite dezelfde buds alleen de ene heeft een ander snoer en een tasje?
Als ik dit zo zie kunnen de "kapjes" wel vervangen worden door (of te verkrijgen zijn in) andere kleurjes. Maar wit...?
Afbeeldingslocatie: http://www.tkmitino.ru/news/000126a.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.ecat.sony.co.jp/products/picture/large/MDR-EX51LP.jpg

Verder zijn het idd gelijke dopje. Tenminste, de specs zijn gelijk (volgens Sony.nl en Sony.com. MDR-EX71SL en MDR-EX51LP)

Ik heb alle plaatjes gevonden op Japanse sites, dus ze zullen ongetwijfeld weer alleen daar te krijgen zijn... :/

[ Voor 61% gewijzigd door DeeD2k2 op 21-03-2004 15:37 . Reden: Paar xtra linkjes toegevoegd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Ik ben op zoek naar een winkel waar ze van die beschermrubbertjes verkopen.

Want ik ben er 1 kwijt geraakt :( . En ik had hier al vaker gehoord dat meer mensen die rubbertjes hebben verloren.

Voor dit type Philips oordopjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/sbche580_l.jpg
SBCHE580

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Hmm ik denk dat ik na mijn mx500'en dan maar ex-51's ga kopen; wit is een voordeel maar geen 10,- waard.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoh, net terug van een huge winkel, maar geen EX71's gevonden :( . Weet er iemand een goede site (liefst belgisch) waar ik ze kan bestellen, en die goede service heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad wel EX-71's aan eerlijk gezegd, want voor het prijs verschil hoef je het echt niet te doen en het zijn NIET dezelfde buds. Het zijn dezelfde DRIVERS, maar de buds zitten wel degelijk anders. Als je in dit topic gezocht had naar EX-71 // 51 dan had je kunnen lezen dat de EX-71 dopjes een siliconen-rubberen deel hebben end at de 51's van een ander materiaal gemaakt is wat als minder comfortabel ervaren wordt. Aangezien je blijkbaar geen zin gehad hebt je er dusdanig in te verdiepen zal dit je waarschijnlijk weinig uitmaken, maar bedenk wel dat je beter voor 10 euro meer comfortabele dopjes kunt hebben dan dat je de echte Nederlander uit gaat lopen hangen, want je draagt ze immers wel IN je oor...
Ook schijnen de EX-71 dopjes vanwege dit siliconen rubber net iets beter te isoleren, maar dat durf ik niet te garanderen en zal ook per persoon verschillen lijkt me.

Maar de keuze is aan jou. Om nog even op je vraag terug te komen over windruis: je hebt wel degelijk "last" van windruis, maar niet in extreme mate. Laat ik het zo formuleren: met de storm van van de week kon ik mijn muziek goed verstaan op normaal volume, maar je hoort soms wel iets van wind wat langs je oren vliegt. Nou moet ik daarbij wel zeggen dat ik zonder dopjes meer windruis hoor en dat ik in dit geval bijna stilstond met de fiets vanwege de wind. Onder normale omstandigheden hoef ik mijn muziek niet harder te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

(1) Aangezien je blijkbaar geen zin gehad hebt je er dusdanig in te verdiepen zal dit je waarschijnlijk (2)weinig uitmaken, maar bedenk wel dat je beter voor 10 euro meer comfortabele dopjes kunt hebben dan dat je de echte Nederlander uit gaat lopen hangen, want je draagt ze immers wel IN je oor...
1=waar. 2=niet waar.

Nou ja ik zie wel; als ik ex-71's neem weil ik witte. Dan tegen die tijd iemand met een CC zoeken en ze uit Japan over laten komen ;)

Maar tenks voor de verheldering!

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar de ideale koptelefoon/oordopjes. De maximale prijs die ik ervoor uit wil geven hangt samen met de levensduur. Nu heb ik uiteraard al flink gezocht en en zijn de types die kans maken:

• Oordopjes: De sony Ex-51's (€40,-), de Sony Ex-71 (zitten beter dan de Ex-51) (€50,-) of de Koss: The plug (€20,-)
De Koss zou superieur geluid leveren en geen onnatuurlijke bass zoals de Sony's.
Maximale prijs voor oordopjes: €40,-
- Het voordeel van oordopjes is dat ze lekker klein en onopvallend zijn.
- Het nadeel van oordopjes vind ik zelf dat ze vaak uitvallen en nooit perfect zitten. Ik moet ze vaak opnieuw goed doen voor een mooi geluid. Mijn huidige sennheiser mx400 oordopjes hebben in ieder geval last van dit ongerief.

• Koptelefoon: De Sennheiser HD25 (€184,-)
Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/hd25.jpg
of de Stanton DJpro 2000 (€89,-)
- Het voordeel van zulke koptelefoons is dat je erg goed geluid hebt. Je hebt een dichte oorschelp, zodat je geen last hebt van omgevingsgeluid.
- Nadeel is dat je oren na een tijdje luisteren warm aanvoelen en dat de impedantie van zo'n koptelefoon groter is (en dus zachter klinkt dan oordopjes met een lagere impedantie). De Stanton heeft bijvoorbeeld een impedantie van 64 ohm, de mx400 oordopjes 32 ohm en de Kiss plug 16 ohm.
Maximale prijs ligt eigelijk rond de €100,-

• Nek koptelefoon: ?
- Voordeel is dat je deze ook nog in de bus kan dragen, zonder er als een zombie uit te zien.
- Nadeel is dat de oorschelp open is. Iedereen om je heen kan nu mee genieten, zijn minder geluidsdempend en je hebt geen perfecte kwaliteit.
Max prijs €50,-

Nu zou ik eigelijk een nek koptelefoon willen hebben met dichte oorschelpen, of lekker zittende oordopjes. Dat laatste bestaat volgens mij niet. Impedantie maakt niet erg veel uit, m'n huidige mp3 speler (Xclef) kan toch wel genoeg vermogen leveren. Zou iemand mij kunnen helpen met het maken van de keus?

[ Voor 23% gewijzigd door dr snuggles op 21-03-2004 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er echt niemand die kan zeggen waar ik ze online kan kopen in een Belgische (of Hollandse) shop?

Is er eigenlijk al een eigenaar van de EX71's waarvan zijn doppen kapot zijn? Ik heb nui al ongeveer 3 paar oortelefoontjes gehad van sony + senheisser en ze zijn allemaal kapot door gekraakt, gekraak dat voorkomt door bas...

Nu wil ik eindelijk eens doppen met topgeluid en die niet overbelast worden door bass...EX71 blijft beste keus zeker?

(of moet ik voor The Plug (Koss) gaan voor 20 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 17:36:
Ik raad wel EX-71's aan eerlijk gezegd, want voor het prijs verschil hoef je het echt niet te doen en het zijn NIET dezelfde buds. Het zijn dezelfde DRIVERS, maar de buds zitten wel degelijk anders. Als je in dit topic gezocht had naar EX-71 // 51 dan had je kunnen lezen dat de EX-71 dopjes een siliconen-rubberen deel hebben end at de 51's van een ander materiaal gemaakt is wat als minder comfortabel ervaren wordt. Aangezien je blijkbaar geen zin gehad hebt je er dusdanig in te verdiepen zal dit je waarschijnlijk weinig uitmaken, maar bedenk wel dat je beter voor 10 euro meer comfortabele dopjes kunt hebben dan dat je de echte Nederlander uit gaat lopen hangen, want je draagt ze immers wel IN je oor...
Ook schijnen de EX-71 dopjes vanwege dit siliconen rubber net iets beter te isoleren, maar dat durf ik niet te garanderen en zal ook per persoon verschillen lijkt me.
[...]
Dan heeft Sony dus erg onvolledige sites. Daar hed ik nl. al mijn info op gebaseerd. Maar goed dat je het zegt...
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 19:44:
Is er echt niemand die kan zeggen waar ik ze online kan kopen in een Belgische (of Hollandse) shop?
[...]
De laatse pagina is niet meteen de enige pagina! Eén pagina terug heb ik NB twee linkjes gegeven(in België én Nederland)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:39
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 19:44:

Is er eigenlijk al een eigenaar van de EX71's waarvan zijn doppen kapot zijn? Ik heb nui al ongeveer 3 paar oortelefoontjes gehad van sony + senheisser en ze zijn allemaal kapot door gekraakt, gekraak dat voorkomt door bas...

Nu wil ik eindelijk eens doppen met topgeluid en die niet overbelast worden door bass...EX71 blijft beste keus zeker?

(of moet ik voor The Plug (Koss) gaan voor 20 euro?
Media markt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Sony MDR-ED31LP oortjes zijn echt goede oortjes. In combi met MSi Megastick 256 krijg je er echt perfect geluid uit. Bass is goed, niet te hoge bass dat die oortjes vervormen. Maar ze doen het voor mij perfectemoi. Ook lekker licht en zien er erggg mooi uit. :*) :Y) I'm So Happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 21 maart 2004 @ 18:15:
Ik ben op zoek naar de ideale koptelefoon/oordopjes.....
.... Zou iemand mij kunnen helpen met het maken van de keus?
Tja, neckphones vallen dan eigenlijk af. Maar die dopjes van Sony hebben blijkbaar een hoop liefhebbers. Over het geluid kan ik je niet veel zeggen (heb ze niet zelf), maar de isolerende werking van die dingen kunnen erg prettig zijn, vooral als je in de trein of bus zit.

Maar, als je al een koptelefoon als de Sennheiser HD25 overweegt, wat overigens een uitstekende in zijn soort schijnt te zijn, denk dan ook eens aan de duurdere soortgenoten van de Sony's. Denk dan aan de Shure E2/E3, of de Etymotic ER6/ ER4. De Shure E5 laten we maar buiten beschouwing, de prijs ervan wil je niet weten ;) .

Nadeel van die dopjes is wel dat als iemand je regelmatig aanspreekt en je ze steeds weer uit je oorkanaal moet halen, dit erg vervelend kan zijn. Je moet ze er dan steeds weer opnieuw in proppen.

Aangezien de Koss doppen in Europa eigenlijk te duur zijn voor wat ze presteren, zou de Sony EX51/71 wel een optie zijn. Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor kwaliteit apparatuur je verder gebruikt. Hopelijk kun je wat met deze info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan toch ook een oortje in doen zodat je met je andere oor gewoon kan luisteren naar wat andere mensen zeggen.. hoef je hem niet telkens uit te doen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 16:23:
Je kan toch ook een oortje in doen zodat je met je andere oor gewoon kan luisteren naar wat andere mensen zeggen.. hoef je hem niet telkens uit te doen. :o
Ten eerste klinkt dat voor geen meter, en ten tweede lijkt muziek zachter als het maar in 1 oor zit. Je hebt dan de neiging 'm veel harder te zetten en dat vindt je oor niet zo leuk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als je muziek wilt luisteren en je wilt toch anderen verstaan zou het niet echt zo'n big deal moeten zijn om een oortje in te hebben. Zo kun je mayne nog iemand anders met t andere oortje naar je muziek laten luisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 15:45:
Tja, neckphones vallen dan eigenlijk af.
Waarom vallen de neckphones dan af? Bestaan ze niet met dichte schelpen?
Maar, als je al een koptelefoon als de Sennheiser HD25 overweegt, wat overigens een uitstekende in zijn soort schijnt te zijn, denk dan ook eens aan de duurdere soortgenoten van de Sony's. Denk dan aan de Shure E2/E3, of de Etymotic ER6/ ER4. De Shure E5 laten we maar buiten beschouwing, de prijs ervan wil je niet weten ;) .
De Sennheiser HD25 is toch wel een beetje duur. Ik zal eens kijken naar de Shure koptelefoons.
Aangezien de Koss doppen in Europa eigenlijk te duur zijn voor wat ze presteren, zou de Sony EX51/71 wel een optie zijn. Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor kwaliteit apparatuur je verder gebruikt. Hopelijk kun je wat met deze info...
Die Koss doppen kan je voor 10 euro + verzendkosten bestellen (onder de 22 euro heb je geen last van BTW of accijnsheffing). Heb jij al ervaring met koss doppen? In dit topic staat 1 reactie van iemand die ze zelfs beter vond dan die van Sony.

Tnx voor je antwoord in ieder geval Winnetou2 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand die weet of http://www.i-shopping4u.com/sony_mdr_ex71sl.html een betrwouwbare site is?

ben van plan om de ex71 daar te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Een vraagje: als je t eenmaal kan, hoelang ben je dan aan t prutsen voordat je EX71'en in je oor hebt zitten? En doet het pijn als je ze eruit haalt? En blijven die opzetstukjes niet in je oor hangen als je ze uit doet :?

O en op i-shopping4u staan EX71'en voor $50 Free shipping...liggen ze dan (eventueel ;) ) over een week op de mat voor €40,- ??

[ Voor 25% gewijzigd door sjaakaq op 22-03-2004 19:04 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 19:02:
iemand die weet of http://www.i-shopping4u.com/sony_mdr_ex71sl.html een betrwouwbare site is?

ben van plan om de ex71 daar te bestellen
een tip: bestel er meteen een extra set opzetstukjes bij...die grijze worden na een tijdje erg ranzig :P

wel raar dat je de witte in HK wil bestellen, terwijl je de zwarte hier voor 45 euro kan kopen...

de zwarte versie staat wat mannelijker vind ik...en past beter bij zo'n beetje elke mp3-speler, behalve de iPod....met die witte dopjes zit je wel een groot aantal jaar aan de iPod vast :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

leokennis schreef op 22 maart 2004 @ 19:02:
Een vraagje: als je t eenmaal kan, hoelang ben je dan aan t prutsen voordat je EX71'en in je oor hebt zitten? En doet het pijn als je ze eruit haalt? En blijven die opzetstukjes niet in je oor hangen als je ze uit doet :?
geen gepruts nodig...gewoon er in drukken en daarna net zo makkelijk er uit halen...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:27

DDX

draadje van de ex71's is trouwens net te kort voor mij
mp3 speler in binnenzak en oordopjes in, draad staat strak
(lastig tijdens snowboarden met hoofd draaien)

remote ook dus, want die zakt steeds naar onderin m'n binnenzak
maar eens verlengkoordje regelen van 10 a 20 cm oid
die er bij zit is weer veeel te lang

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O en op i-shopping4u staan EX71'en voor $50 Free shipping...liggen ze dan (eventueel ;) ) over een week op de mat voor €40,- ??
Dat vraag ik me dus ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 22 maart 2004 @ 19:05:
[...]

een tip: bestel er meteen een extra set opzetstukjes bij...die grijze worden na een tijdje erg ranzig :P

wel raar dat je de witte in HK wil bestellen, terwijl je de zwarte hier voor 45 euro kan kopen...

de zwarte versie staat wat mannelijker vind ik...en past beter bij zo'n beetje elke mp3-speler, behalve de iPod....met die witte dopjes zit je wel een groot aantal jaar aan de iPod vast :)
Toevallig wil ik ze ook voor een ipod. Anders had ik wel genoegen genomen met een zwarte. En hoezo ranzig? zijn ze niet schoontemaken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Heb afgelopen week de Sony EX51 gekocht. Micro-dingen (met 3 verschillende dopjes voor kleine, medium en grote oren), maar zitten echt perfect. En ze sluiten geniaal af. Volgens mij is het enige verschil met de grote broef EX71 dat er geen verlengkabeltje bijzit. En dat hij 20E goedkoper is.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Dus je hebt ze gekocht voor €30,- ??

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 22 maart 2004 @ 18:09:
[...]

Waarom vallen de neckphones dan af? Bestaan ze niet met dichte schelpen?
>>> Wel, je geeft zelf al aan dat ze niet goed afdichten, wat je zelf als nadeel aangeeft. En ik ben nog geen gesloten neckphones tegengekomen. Maar je kan natuurlijk altijd even rondsnuffelen.

[...]

De Sennheiser HD25 is toch wel een beetje duur. Ik zal eens kijken naar de Shure koptelefoons.
>>>Doen! Al is het alleen maar om even te kwijlen. Maar die Shures zijn ook niet goedkoop hoor.

[...]

Die Koss doppen kan je voor 10 euro + verzendkosten bestellen (onder de 22 euro heb je geen last van BTW of accijnsheffing). Heb jij al ervaring met koss doppen? In dit topic staat 1 reactie van iemand die ze zelfs beter vond dan die van Sony.

>>> Als je goedkoop aan de Plugs van Koss kan komen is het zeker een optie. Maar ik heb er zelf inderdaad geen ervaring mee. Ik ben zelf maar gelijk gegaan voor Shure E3c's, maar heb ze nog niet binnen.

En misschien is de Koss KSC35 of -50 wat voor je? Zijn wel clip-on phones, maar ik lees er veel positieve reacties over op http://www4.head-fi.org/forums/ . Kijk daar ook eens, het barst er van de informatie!

Tnx voor je antwoord in ieder geval Winnetou2 :).
Graag gedaan! Succes met je zoektocht. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

leokennis schreef op 22 maart 2004 @ 21:02:
Dus je hebt ze gekocht voor €30,- ??
€20 ;) (ze zijn 40 euro)

Maar hebben jullie ook dat ze soms uitvallen, bij 1 oor bij mij vallen ze heel makkelijk uit. heb er nog geen oplossing voor gevonden. Misschien moet ik binnenwerk van mijn oor wat stroever maken. :Y)
en op i-shopping4u staan EX71'en voor $50 Free shipping...liggen ze dan (eventueel ;) ) over een week op de mat voor €40,- ??
Jep, zelfs korter dan een week. (had ze binnen 5 dagen binnen) vandaag had ik dvd's binnen uit HK 6 dagen geleden bestelt _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Deacon op 23-03-2004 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Wow dan ga ik ook ex51'en kopen...€20,- !!

O en wwillem: ik verkoop mijn neckphone: sennheiser pmx60. Dit is denk ik wel de beste neckphones in de categorie 'niet gigaduur'. Voor €20,- zijn ze voor jou (tja hier is niet echt een V&A categorie voor...)

[ Voor 5% gewijzigd door sjaakaq op 23-03-2004 21:22 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
leokennis schreef op 23 maart 2004 @ 21:22:
Wow dan ga ik ook ex51'en kopen...€20,- !!

O en wwillem: ik verkoop mijn neckphone: sennheiser pmx60. Dit is denk ik wel de beste neckphones in de categorie 'niet gigaduur'. Voor €20,- zijn ze voor jou (tja hier is niet echt een V&A categorie voor...)
Lol, die is nieuw 16 euro. Bovendien heeft ie open oorschelpen en ik zoek er juist 1'tje met gesloten oorschelpen. Maar bedankt voor het aanbod :).

Ik ga proberen een paar setjes Koss The plugs te importeren.

[ Voor 12% gewijzigd door dr snuggles op 23-03-2004 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen... mijn zoektoch naar de perfecte oordopjes is ook geeindigd.
Sony MDR-EX71SL !!! (fontopia).
45 Euro bij BCC in Enschede.

Kost wat, maar ze blijven zeer goed zitten (ook comfortabel).
Heel helder en volle bassen. Gewoon echt goed dus!

Sinds ik deze oordopjes heb gekocht heb ik weer veel meer plezier met m`n MP3 speler!

Echt grandioos. Al m`n klasgenoten verklaarden mij voor gek (zo`n bedrag). Totdat ik ze het verschil heb laten horen! Nog beter dan ze voor mij hadden gehoopt :D

Staakt uw zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Lol, die is nieuw 16 euro. Bovendien heeft ie open oorschelpen en ik zoek er juist 1'tje met gesloten oorschelpen. Maar bedankt voor het aanbod .
LOL again ;)

In de VS is tie misschien zo duur...een iPod is dar ook €108,- goedkoper (omgerekend)...

In NL istie volgens mij niet onder de €25,- te krijgen. En deze is dus in originele verpakking, met bon en 2x gebruikt...

Maar OK als het toch niet is wat je zoekt ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 22:00:
hm, dus jij hebt het laatste setje gekocht? :(
mijn vriendin kan nu niet naar haar muziek luisteren... :z

Ik ga voor de Sony E888 of Shure E2c.
De laatste is uiteraard wat beter (scheelt niet zo gek veel als ik reviews mag geloven), maar ziet er helaas uit als een gehoorapparaatje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm, sorry dat ik weer zaag :( , maar is er hier een Belg met de EX71's ? Mag ik dan weten waar je ze gekocht hebt? Een goede site of ieks....

En is er hier al 1 iemand met kapotte EX71's ? Kunnen zij goed techno aan? Gaan ze ook niet kraken zoals andere dopjes?
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 22:00:
Hallo mensen... mijn zoektoch naar de perfecte oordopjes is ook geeindigd.
Sony MDR-EX71SL !!! (fontopia).

Kost wat, maar ze blijven zeer goed zitten (ook comfortabel).
Heel helder en volle bassen. Gewoon echt goed dus!

Sinds ik deze oordopjes heb gekocht heb ik weer veel meer plezier met m`n MP3 speler!

Echt grandioos. Al m`n klasgenoten verklaarden mij voor gek (zo`n bedrag). Totdat ik ze het verschil heb laten horen! Nog beter dan ze voor mij hadden gehoopt :D

Staakt uw zoeken!
mijn klasgenoten keken ook al raar op en vonden het een heel bedrag :)
maar na een luistertest zijn er minstens twee anderen die ze ook gaan kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

twiFight schreef op 23 maart 2004 @ 22:31:
[...]

mijn klasgenoten keken ook al raar op en vonden het een heel bedrag :)
maar na een luistertest zijn er minstens twee anderen die ze ook gaan kopen :)
en dat terwijl ze niet eens zo heel goed zijn :)

ik heb mijn ex-71's verkocht....teveel laag en hoog en te weinig midden....ze klinken gewoon niet gebalanceerd...
...maar ik ben dan ook behoorlijk veeleisend op het gebied van geluid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deacon schreef op 23 maart 2004 @ 21:06:
Jep, zelfs korter dan een week. (had ze binnen 5 dagen binnen) vandaag had ik dvd's binnen uit HK 6 dagen geleden bestelt _/-\o_
heb je ze bij http://www.i-shopping4u.com besteld? Ben namelijk van plan om de witte ex71 daar te bestellen.

Maar vraag me af hoe je de betaling hebt gedaan, met cc of met bankwire?
En trouwens. ik zie free shipping staan. Neem aan dat dit ook betekent naar NL.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

wwillem schreef op 23 maart 2004 @ 21:32:
[...]

Lol, die is nieuw 16 euro. Bovendien heeft ie open oorschelpen en ik zoek er juist 1'tje met gesloten oorschelpen. Maar bedankt voor het aanbod :).

Ik ga proberen een paar setjes Koss The plugs te importeren.
Weet je het zeker van The plugs?

Veel van wat ik erover gelezen heb zijn de klachten over het draagcomfort van de foampjes die je eerstin moet knijpen en daarna in je oor moet frutten. Dit schijnt nogal lastig te zijn, zeker als je ze een paar keer in en uit moet doen. Ook de duurzaamheid van die foampjes schijnt niet alles te zijn. Bovendien ligt de geluidskwaliteit lager dan bijvoorbeeld de ex71. Vooral gelezen op headfi.

Zelf gebruik ik de ex71 bij m'n Xclef, na overgestapt te zijn van de mx-400's. Ik kon meteen als maximum-volume 1 2/3 streepje aanhouden ipv 2 1/3 . Dat maakt het meteen lastig om het compleet te vergelijken: hard klinkt al snel beter, ahoewel de ex71's het bij mij winnen. Al was het alleen al om het draagcomfort.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag op sony-overtoom.nl bij MDR-ED21 LP (en opvolgers ED31 en ED268) staan:
Met extra breed frequentiebereik
Heeft dit te maken met de radio-ontvangst? Of ben ik hier een megadomme vraag aan het stellen :?

Ik zoek namelijk goeie oordopjes voor de Xen Mp-200 (die de FM ontvangst regelt via het hoofdtelefoonsnoer), en ik wil wel goeie FM-radio ontvangst, dus mochten er tips zijn voor goeie combinaties tussen oordopjes/antennes. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
hihi met frequentie bereik bedoelen ze het bereik van het de Hz. dat zou dus kunnen zijn van 18 tot 20.000 Hz, dat is vrij breed maar er zijn er zoals de gesloten hoofdtelefoon MDR V700 van sony die van 2 tot 25.000 heeft. hoe breder, hoe beter het geluid zou moeten zijn. ware het niet dat wij mensen niet al deze frequenties kunnen horen >:)

edit: over de antenne, tja alle snoertjes zijn wel goede antennes. het ligt een beetje aan de isolatie van de draad.

nu ik:

weet iemand waar je de PHILIPS SBCHE565 een beetje cheap kan kopen? in 1 van de eerste posts staat voor 12 euro maar inmiddels zijn die bij RAF en zo gewoon 40 Euro.... zeucht

[ Voor 32% gewijzigd door jeehaa op 24-03-2004 12:13 ]

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7 8)7 8)7 oooowwwwkeeeeee megadomme vraag dus 8)7 8)7 8)7

Iemand dan nog info over kwaliteit van ontvangst met bepaalde dopjes? Volgens ThaDemon oordopjes met dik snoer??

ietsje telaat zie ik nu
BTW Hermes Electronics had je Philips dopjes voor €19,99 (maar momenteel uitverkocht).

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpii
  • Laatst online: 09:45

Corpii

Le Tostie

MDR-ED31 LP gebruik ik en bevallen zeer goed!
word alleen wel weer tijd om ze te vervangen wegens veelvuldig en niet altijd even zorgzaam gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Rudedadude schreef op 24 maart 2004 @ 11:48:
Weet je het zeker van The plugs?

Veel van wat ik erover gelezen heb zijn de klachten over het draagcomfort van de foampjes die je eerstin moet knijpen en daarna in je oor moet frutten. Dit schijnt nogal lastig te zijn, zeker als je ze een paar keer in en uit moet doen. Ook de duurzaamheid van die foampjes schijnt niet alles te zijn. Bovendien ligt de geluidskwaliteit lager dan bijvoorbeeld de ex71. Vooral gelezen op headfi.

[...] Al was het alleen al om het draagcomfort.
De foampjes van de Plugs zijn inderdaad niet zo goed, maar gelukkig kon je deze heel makkelijk zelf maken. Doordat je ze eerst in moet knijpen en in je oor moet doen, klinken ze zo goed en vallen ze niet zo snel uit je oor. Maar ik zal er nog eens over nadenken en kijken op headfi.

Vallen de ex71 wel eens uit je oor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

OK evcen duidelijkheid:

hoeveel kosten EX51'en in NL?
En hoeveel kosten EX71'en in NL?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

wwillem schreef op 24 maart 2004 @ 12:41:
[...]

Vallen de ex71 wel eens uit je oor?
Nee, en ik gebruik de kleinste opzetstukjes. Terwijl ik bij de mx-400's wel vaak bezig was ze net iets beter in m'n oor proberen te krijgen, of ze tijdens het lopen alweer eruit vielen. 't is alleen als je ergens aan blijft haken zal dat eerder tot draadbreuk of oorpijn leiden, maar daar heb ik gelukkig nog geen last van gehad. Uiteinelijk floepen ze er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 03:20:
heb je ze bij http://www.i-shopping4u.com besteld? Ben namelijk van plan om de witte ex71 daar te bestellen.

Maar vraag me af hoe je de betaling hebt gedaan, met cc of met bankwire?
En trouwens. ik zie free shipping staan. Neem aan dat dit ook betekent naar NL.
Ja, ik heb ze daar gekocht (like heb ik al 100 keer verteld in deze thread B) ) en nog een paar andere personen hebben het zelfde gedaan. ishopping4u is dus te vertrouwen en de Free Shipping geldt ook voor NL :)

Ik had betaald via Paypal, doe ik meestal is de handigste en snelste manier voor mij. Je kan ze ook bestellen via http://audiocubes.com/ maar daar hebben ze geen free Shipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Na wat onderzoek ga ik voor de Shure e3's

Deze zijn op internet voor $186 (150 euro) incl. verzending naar Nederland te vinden.

voor veel mensen misschien een "absurd" bedrag voor oordopjes...
ik heb het er voor over omdat ik ze op professioneel niveau ga gebruiken (studio producties)....(en natuurlijk zijn ze in privé situaties heel lekker bij mijn iPod :Y) )

hier een review en vergelijking met de e2 en er4p:
http://www.ipodlounge.com...ead.php?s=&threadid=22899

[ Voor 55% gewijzigd door Mooody op 24-03-2004 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Mooooody schreef op 24 maart 2004 @ 16:18:
Na wat onderzoek ga ik voor de Shure e3's

Deze zijn op internet voor $186 (150 euro) incl. verzending naar Nederland te vinden.
Boven de 22 euro moet je importbelasting + BTW betalen (respectievelijk 9,5% en 19%). Ongeveer is het dan 1 dollar = 1 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 24-03-2004 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kem de EX 71 !!!!!!!!!!!!! eindelijk....
Kwas opt eerste ogenblik niet overdonderd van het geluid..maar dat begint beter en beter te worden :) Ik had daarvoor de Sony MDR819 's, waren opzich ook wel goede...

De EX71's hebben ongeloofelijke bass....soms te veel zelfs..
Maar ik ben bang dat ie weer zal beginnen "kraken" bij huge bass stukken...
iemand al probs mee gehad?

Voor de rest een gelukkige owner... (55 euro :( armer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

wwillem schreef op 24 maart 2004 @ 18:07:
[...]

Boven de 22 euro moet je importbelasting + BTW betalen (respectievelijk 9,5% en 19%). Ongeveer is het dan 1 dollar = 1 euro.
i know...maar dan nog is het een goede aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 18:13:
Maar ik ben bang dat ie weer zal beginnen "kraken" bij huge bass stukken...
iemand al probs mee gehad?
krakerige bas viel mee, ik had veel meer last van de schelle hoge tonen en het gebrek aan middengebied...
maar voor 45 euro hebben ze een goede prijs/kwaliteitverhouding...

[ Voor 12% gewijzigd door Mooody op 25-03-2004 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Laatst online: 02-09 09:09
Ik wil eigenlijk de volgende dopjes kopen, de Sony MDR-E838LP/L, en dan de blauwe.

Ben ze alleen nog nergens tegengekomen, behalve bij Correct maar daar zijn ze niet op voorraad. Iemand enig idee waar ze deze in het blauw verkopen? Dixons heeft wel de zwart/zilveren maar ik wil de blauwe.

link

Afbeeldingslocatie: http://productimages.sony-europe.com/MDR-E838LP_L_web.jpg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

quote WWillem

Boven de 22 euro moet je importbelasting + BTW betalen (respectievelijk 9,5% en 19%). Ongeveer is het dan 1 dollar = 1 euro

[/quote]

hey, geldt datzelfde als er staat Free Shipping (bij i-shopping4u dus) ?? Geldt het altijd bij alle produten besteld in de VS?

Dacht dat bij i-shopping4u het gewoon in een postpakketje werd gestuurd.... hebben bestellers hier dat in rekening gekregen?

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Alien_Inside schreef op 26 maart 2004 @ 17:30:
hey, geldt datzelfde als er staat Free Shipping (bij i-shopping4u dus) ?? Geldt het altijd bij alle produten besteld in de VS?

Dacht dat bij i-shopping4u het gewoon in een postpakketje werd gestuurd.... hebben bestellers hier dat in rekening gekregen?
Het staat los van het feit of er Free shipping staat. Dat zijn alleen de verzendkosten.

Wanneer jij iets duurders invoert dan 22 euro, behoor je extra te betalen aan de Douna. Aan de buitenkant van een postpakket moet staan wat er in zit, zodat het juiste tarief kan worden berekend. Sommige sjoemelaars zetten er aan de buitenkant "gift" op, om de dounae te ontlopen.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.