Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:50
Bij i-shopping4u is alles inbegrepen bij de 50 USD die je moet betalen, dus geen extra kosten voor envelop of iets dergelijks.

Ik had ook besteld, ik had stuk of 5 emails naar hem gestuurd. hij antwoordde niet. Ik was vergeten postcode en provincie in te vullen, vandaar emailtjes. hij had het uiteindelijk op de envelop geschreven.

Het duurde 1 week, woensdag rond 12 uur hadk besteld
donderdag ochtend betaald, ik kreeg hem de volgende woensdag
geen btw of belasting, twas gemarkeerd als gift

Op ebay staat deze gozer overigens bekend als een hele goede, veel goede feedback heeft hij.

en wel laten inspelen:)

kzie trouwens dat de euro-koers langzaam weer daalt, das jammer aangezien ik etymotic er-4p combo wil bestellen bij http://stores.ebay.com/iDealSound
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De Koss "The Plug" oordopjes heb ik vanmiddag even gehaald.

Op de uiteindes van de speakertjes zit een klein hol cilindertje. Hierover heen gaat een heel zacht rubbertje. Nu is het de bedoeling dat je het rubber indrukt, in je oor stopt en bij het uitzetten, zet het oordopje zich vast.

Dus ik druk het rubber in, stop ze in m'n oor en floep, hij ligt er al weer uit. Het geluid vind ik ook niet bijzonder klinken, voor zover ik ze heb kunnen testen. Gare rommel. Heeft een andere Koss eigenaar nog tips voordat ze morgen terug naar de winkel gaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:24

Exirion

Gadgetfetisjist

wwillem schreef op 26 maart 2004 @ 20:57:

Op de uiteindes van de speakertjes zit een klein hol cilindertje. Hierover heen gaat een heel zacht rubbertje. Nu is het de bedoeling dat je het rubber indrukt, in je oor stopt en bij het uitzetten, zet het oordopje zich vast.

Dus ik druk het rubber in, stop ze in m'n oor en floep, hij ligt er al weer uit. Het geluid vind ik ook niet bijzonder klinken, voor zover ik ze heb kunnen testen. Gare rommel. Heeft een andere Koss eigenaar nog tips voordat ze morgen terug naar de winkel gaan :?
Ten eerste kunnen ze niet goed klinken als ze niet goed in je oren zitten, en bovendien geldt altijd: beoordeel headphones NOOIT als ze nog splinternieuw zijn. Een paar dagen non-stop inspelen kan al een verschil van een dag en een nacht geven.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Exirion schreef op 26 maart 2004 @ 22:05:
[...]

Ten eerste kunnen ze niet goed klinken als ze niet goed in je oren zitten, en bovendien geldt altijd: beoordeel headphones NOOIT als ze nog splinternieuw zijn. Een paar dagen non-stop inspelen kan al een verschil van een dag en een nacht geven.
Dat weet ik. Maar ik ben al lang blij als ze uberhaubt in m'n orgen zouden blijven zitten :D.

Edit: Na flink proppen zitten ze eindelijk een beetje. Ze klinken erg goed - helder vooral, dat moet ik wel zeggen. Maar bijzonder handig zijn ze niet. Ik ga nog maar even flink prutsen ermee :).

[ Voor 19% gewijzigd door dr snuggles op 26-03-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje he, als ik bij http://www.i-shopping4u.com/ bestel via bankwire.

Wat voor extra kosten komen er dan bij? om internationaal overtemaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
wwillem schreef op 26 maart 2004 @ 20:57:

Waar heb je die koss oordopjes gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 01:32:
vraagje he, als ik bij http://www.i-shopping4u.com/ bestel via bankwire.

Wat voor extra kosten komen er dan bij? om internationaal overtemaken?
bankwire is traag en soms onbetrouwbaar...

ik heb 2x iets per bank overgemaakt en in beide keren duurder het langer dan een maand voordat het geld binnen was....

ik zou iemand met een CC vragen of hij ze voor je wil bestellen....
ik ga ze zelf ook bestellen binnenkort, op zich wil ik wel een paar extra bestellen...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Intronic schreef op 27 maart 2004 @ 01:42:
[...]
Waar heb je die koss oordopjes gehaald?
Bij de Free Record shop zijn ze te verkrijgen voor 25 euro.

Je moet wel even wennen aan de oordopjes. Maar als je ze na 30 sec eenmaal goed hebt zitten dan weet je niet wat je hoort. Echt een zeer goed geluid!

Het is een beetje gebaseerd op het idee dat wanneer je je gewone oordopjes wat harder in je oor duwt, je de bass opeens beter hoort. Met gewone oordopjes vallen de hoge tonen dan weer iets weg. Met deze Koss The Plugs hoor je nu alles goed en zeer helder. Geen overdreven bass, maar wel een goede. Heel helder geluid, echt mooi :*)

[ Voor 32% gewijzigd door dr snuggles op 27-03-2004 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
wwillem schreef op 27 maart 2004 @ 11:55:
[...]

Bij de Free Record shop zijn ze te verkrijgen voor 25 euro.

Je moet wel even wennen aan de oordopjes. Maar als je ze na 30 sec eenmaal goed hebt zitten dan weet je niet wat je hoort. Echt een zeer goed geluid!

Het is een beetje gebaseerd op het idee dat wanneer je je gewone oordopjes wat harder in je oor duwt, je de bass opeens beter hoort. Met gewone oordopjes vallen de hoge tonen dan weer iets weg. Met deze Koss The Plugs hoor je nu alles goed en zeer helder. Geen overdreven bass, maar wel een goede. Heel helder geluid, echt mooi :*)
Hey bedankt. Heb ze net ff gehaald, aangezien ze hier op de hoek liggen. 'tis ff wennen idd. Maar het klinkt erg zuiver _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Intronic op 27-03-2004 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:28

sjaakaq

It might get loud

Ik ga denk ik toch es naar EX51'en zoeken (EX71 net iets te duur...)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Intronic schreef op 27 maart 2004 @ 12:06:
[...]
Hey bedankt. Heb ze net ff gehaald, aangezien ze hier op de hoek liggen. 'tis ff wennen idd. Maar het klinkt erg zuiver _/-\o_
Graag gedaan. Wel even laten inspelen he :).
leokennis schreef op 27 maart 2004 @ 12:35:
Ik ga denk ik toch es naar EX51'en zoeken (EX71 net iets te duur...)
Je hebt nu al 3x gezegd dat je die ging kopen volgens mij. Je hebt ze zeker nu nog niet :P.

[ Voor 9% gewijzigd door dr snuggles op 27-03-2004 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat ding wat in het snoertje van de Sony MDR-EX71SL zit. Is dat een volumeregelaar?
En oordopjes in spelen.
Dat houdt in?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 20:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ik heb nu sinds enkele maanden de Sony ex71's (helaas wel de zwarte) in combinatie met een ipod. Ik gebruikte altijd de Medium maat opzet stukjes en nu ben ik een week geleden er 1 kwijt geraakt... :'(
De andere maten dopjes zitten lang niet zo goed als die medium dus ben ik opzoek naar een ex71's gebruiker die zijn medium dopjes niet gebruikt en deze wil 'ruilen' tegen een extra setje van dopjes die hij wel gebruikt (dus large/small).
Iemand die wil ruilen ?? :)

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

HiEr de EX71 SL's voor 39$, bijkomende kosten: shipping 6$, ik heb gemailt met ze, ze zeggen dat ze naar nederland shippen en ze hebben die 6$ geverivieerd voor mij, voordeel is dat je niet via een paypal account hoeft te werken want voordat je cc daar geverivied is tjongejonge maand verder ivm interpay afschrift.....

maar goed 45$ en alleen een cc number en shippen maar,

wie o wie heeft ervaring met bestellen bij 123warehouse.com?

btw, er staat bij i-shopping4u geen mail adres, ik wil gwoon direct betalen met cc zonder paypal, iemand wel gelukt, of heeft iemand het mail adres voor me?

[ Voor 23% gewijzigd door Alien_Inside op 28-03-2004 10:30 ]

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

ZiegoM schreef op 27 maart 2004 @ 23:00:
Ik heb nu sinds enkele maanden de Sony ex71's (helaas wel de zwarte) in combinatie met een ipod. Ik gebruikte altijd de Medium maat opzet stukjes en nu ben ik een week geleden er 1 kwijt geraakt... :'(
De andere maten dopjes zitten lang niet zo goed als die medium dus ben ik opzoek naar een ex71's gebruiker die zijn medium dopjes niet gebruikt en deze wil 'ruilen' tegen een extra setje van dopjes die hij wel gebruikt (dus large/small).
Iemand die wil ruilen ?? :)
ik wil mijn M dopjes wel ruilen tegen je S...mail me maar

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 28-03-2004 12:37 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Alien_Inside schreef op 28 maart 2004 @ 10:22:
btw, er staat bij i-shopping4u geen mail adres, ik wil gwoon direct betalen met cc zonder paypal, iemand wel gelukt, of heeft iemand het mail adres voor me?
Geen adres van i-shopping4u, maar wel een alternatief:

Ik heb ze vorige week bij Brando besteld. Die gast reageert altijd netjes en snel op z'n mail (al vaker besteld, gaat prima). Bestellen met CC, $49 incl. shipping naar NL.

http://shop.brando.com.hk/mdrex71sl.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik heb net een paar licht gebruikte Shure E3's gekocht....

Incl. verzending precies 100 euro, prima prijs dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfHenk
  • Laatst online: 10-09 14:32
waar heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

www.head-fi.org
op het verkoop-forum

ik koop ze voor $100 + $30 verzending....=$130 =100 euro

[ Voor 45% gewijzigd door Mooody op 28-03-2004 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik heb de Sennheiser MX500... prima dingen, dit omdat ik de standaard dingen van mijn I-Bead 100 niet goed genoeg vond. ;)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ik wil dus EX51 of EX7 gaan kopen via audiocubes.com...maar daar staat ' International Money Order' wat houdt dat in en kan ik dat gewoon met mijn postbank rekeningetje doen?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

....of je doet gek en koopt ze in Nederland (zo'n beetje elke electronicazaak te vinden) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

ja denk dat ik dat doe...dit klikt me iets te onveilig. Dan maar geen witte ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

wit staat leuk bij de iPod (naja, ik vind de zwarte dan nogsteeds mooier), maar als je een andere speler koopt, wil je geen wit meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
Alien_Inside schreef op 28 maart 2004 @ 10:22:
HiEr de EX71 SL's voor 39$, bijkomende kosten: shipping 6$, ik heb gemailt met ze, ze zeggen dat ze naar nederland shippen en ze hebben die 6$ geverivieerd voor mij, voordeel is dat je niet via een paypal account hoeft te werken want voordat je cc daar geverivied is tjongejonge maand verder ivm interpay afschrift.....

maar goed 45$ en alleen een cc number en shippen maar,

wie o wie heeft ervaring met bestellen bij 123warehouse.com?

Met CC kan je niet betalen, alleen via paypal. ringolau@yahoo.com is het emailadres, hoewel hij op mijn 5 emails niet heeft gereageerd. Maar via Paypal betalen is toch ook geen probleem. registreren kost toch maar 2 USD en je kunt gelijk betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-02-2020
waarschijnlijk staat het al ergens maar kan het niet vinden, waar kan ik de sony ex-71 het goedkoopst vinden in nederland, ik ze gewoon in de winkel halen of anders via een site in nederland, ik wil ze niet uit het buitenland laten komen...weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje tussendoor. ik zie veel goede reacties over de mx400 dopjes. waar zijn deze te krijgen?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

bijna bij elke electronicazaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
nah deze vraag wordt snel beantwoord en mijne weer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

McBBvB schreef op 29 maart 2004 @ 15:41:
waarschijnlijk staat het al ergens maar kan het niet vinden, waar kan ik de sony ex-71 het goedkoopst vinden in nederland, ik ze gewoon in de winkel halen of anders via een site in nederland, ik wil ze niet uit het buitenland laten komen...weet iemand dit?
scheelt heel weinig volgens mij....
je kan ze het beste bij een grote electroboer kopen (Mediamarkt, BCC e.d.)

maar eigenlijk raad ik deze 2 dopjes meer aan:
- Sony E888 ($60)
- Shure E2 ($79)

ietsie meer geld, veel meer luisterplezier :)
nadeel is dat je ze wel uit de US moet halen als je ze voor een leuke prijs wil hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Mooooody schreef op 29 maart 2004 @ 22:29:
scheelt heel weinig volgens mij....
je kan ze het beste bij een grote electroboer kopen (Mediamarkt, BCC e.d.)

maar eigenlijk raad ik deze 2 dopjes meer aan:
- Sony E888 ($60)
- Shure E2 ($79)

ietsie meer geld, veel meer luisterplezier :)
nadeel is dat je ze wel uit de US moet halen als je ze voor een leuke prijs wil hebben....
oke bedankt, maar ik wil in-ear dopjes en die shure wordt al te duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Afbeeldingslocatie: http://www.alpine.nl/Test/Images/Products/Props/oordopjes.gif

Alpine... de allerbesten!

[ Voor 17% gewijzigd door BezurK op 30-03-2004 07:55 ]

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

allerbeste wat? opzetstukjes?
er zijn dan nog wel goede oordopjes nodig om goed geluid te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPool
  • Laatst online: 24-08 09:12
Quote van hun site ;)
Welkom bij Alpine Nederland.

Klik op de menubalk voor de verschillende index pagina's of gebruik onderstaand zoekmenu.

Voor welke toepassing zoekt u gehoorbescherming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Heeft iemand die shure E2 's ? wat zijn de ervaringen met die dopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Laatst online: 29-01 10:38
Jup, het zijn oordopjes :+
welliswaar ter bescherming en niet voor muziek, maar oordopjes zijn oordopjes :P

ik draag ze elke week op m'n werk, verplicht

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

BezurK schreef op 30 maart 2004 @ 10:03:
[...]

Jup, het zijn oordopjes :+
welliswaar ter bescherming en niet voor muziek, maar oordopjes zijn oordopjes :P

ik draag ze elke week op m'n werk, verplicht
grapjas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 09:45

oscarvdb

and like that...

Welke zijn nou beter, de Koss KSC-22 Earphones of Sennheisser MX400? Wat zijn de voordelen en nadelen van deze twee?

[ Voor 9% gewijzigd door oscarvdb op 30-03-2004 10:28 ]

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
oscarvdb schreef op 30 maart 2004 @ 10:24:
Welke zijn nou beter, de Koss KSC-22 Earphones of Sennheisser MX400? Wat zijn de voordelen en nadelen van deze twee?
Koss KSC-22:
Frequency Response: 60-20,000 Hz
Impedance: 16 ohms
Sensitivity: 98 dB SPL/1mW
Distortion: <0.8%

Sennheiser MX400:
Nennimpedanz: 32 Ohm
Wandlerprinzip: dynamic, open
Audio-Übertragungsbereich (Hörer): 18.....20000 Hz
Schalldruckpegel bei 1kHz: 125 dB(SPL)
Klirrfaktor bei 1 kHz: 1 %

Wanneer je alleen die twee vergelijkt, is de MX400 dus beter. Ik heb zelf de MX400 en de Koss The Plug en die laatste geeft een beter geluid omdat deze in je oor zit en niet er tegen aan. Het indoen gaat wel wat lastiger.

Koss The Plug (€25,- bij de free recordshop):
Frequency Response: 10-20,000 Hz
Impedance: 16 ohms
Sensitivity: 112 dB SPL/1mW
Distortion: <0.3%

Je oor kan tussen de 20 en 20 Khz geluid verwerken.

[ Voor 10% gewijzigd door dr snuggles op 30-03-2004 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle gekheid op een stokje, maar ik vond wel deze op de site alpine.nl:

Afbeeldingslocatie: http://www.alpine.nl/images/ES10-NL-480.jpg

Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

Ik heb even een vergelijking gemaakt tussen de 3 meest genoemde en meest 'populaire' oordopjes. Mischien bruikbaar in de startpost van het volgende deel, anders handig voor mensen die nu gaan zoeken. Als mensen nog aanvullingen hebben (vooral reviews) dan verwerk ik het in de tabel

Fabrikant +
productnaam:
Sony MDR-EX71SLSennheiser Mx 500Shure E2
Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS/Store/en/imagesProducts/180x180/MDREX71SL.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.nl/shop/images/Mx_500.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.shure.com/photos/bigones/e2_large.jpg
Weergavebereik:6 - 23.000 Hz18-20.000 Hz20-20.000 Hz
Impedantie:16 ohm32 ohm16 ohm
Maximale geluidsdruk:100 dB119 dB105 dB
Eigenschappen:In-ear
neck-chain
AB-vriendelijk + verlengstuk
totaal 1,2 meter
In Azie ook in wit (ipod)
'nomale' dopjes met foam
ca. 1 meter lengte
In-ear
Ontwikkeld als monitor
(muziekindustrie)
ca. 1,6 meter lengte
Reviews:???
Homepage fabrikant:Sony.comSennheiserShure
Prijs:Verkrijgbaar bij Bcc
of online
+50 euro
Algemeen verkrijgbaar
+20 euro
Online verkrijgbaar
+80 dollar

the_Omniscient bedankt voor de tabel-layout (heb hem geript uit je hdd-mp3 topic :P )

[ Voor 14% gewijzigd door lex op 02-04-2004 15:57 . Reden: thank-you note toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:51

HenkS

Da_king alias HenkS

misschien is het al eens gevraagd, maar heb ff snel terug gezocht maar kon het niet vinden, maar hoe kan het in vredesnaam dat het geluid beter wordt als je ze inspeelt... bv een nachtje door laat spelen en het geluid dan beter wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

de Shure E3's kunnen er ook wel bij...en de E2's kosten $79 als je ff zoekt...

Ik heb mijn paar E3's (2e hands, zo goed als nieuw) voor omgerekend 100 euro incl. verzending gekocht....

De E2's zijn al tig maal beter dan de EX71's. De E3's zijn weer een stuk beter dan de E2's :)
En met "beter" bedoel ik dat ze natuurgetrouwer klinken en meer detail hebben.
Voor 50 euro zijn de EX71's een beetje overprijst als je bedenkt dat je een nieuw paar E2's voor $79 kan kopen. En ik weet waarover ik praat, ik heb ze allemaal al eens gehad :P

Ook kunnen de Sony E888's wel in de tabel. Erg populaire dopjes in Amerika en Japan en ook nog volop te krijgen voor een leuke prijs ($55-$60)

[ Voor 32% gewijzigd door Mooody op 02-04-2004 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Waarschijnlijk ga ik binnenkort een paar Sony EX-?? dopjes kopen. Nou hebben de geluiden van sommigen, dat de draad nogal dun en kwetsbaar is mij verontrust.
Hoe erg is het? En is het dan mischien mogelijk om bij draadbreuk, er zelf een nieuwe aan te knutselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 17:38
Weet iemand hoe het stekkertje van de sennheiser mx400 (500) eruit ziet? Daarmee bedoel ik recht / of met zo'n bocht der in zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Waarom niet de EX51 ipv EX71, geluid is volgens mij precies hetzelfde alleen goedkoper vanwege de bekabeling oid (uit mn hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimitio schreef op 02 april 2004 @ 15:08:
Weet iemand hoe het stekkertje van de sennheiser mx400 (500) eruit ziet? Daarmee bedoel ik recht / of met zo'n bocht der in zegmaar.
Zeg maar in een bocht :+
El Cid schreef op 02 april 2004 @ 14:59:
Waarschijnlijk ga ik binnenkort een paar Sony EX-?? dopjes kopen. Nou hebben de geluiden van sommigen, dat de draad nogal dun en kwetsbaar is mij verontrust.
Hoe erg is het? En is het dan mischien mogelijk om bij draadbreuk, er zelf een nieuwe aan te knutselen?
Het valt best mee. Je moet wel voorzichtig met ze zijn, maar dan zullen ze niet breken :)
Er komen wel een soort van "vouwen" in het draadje, maar dat heeft verder geen nadelige gevolgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

Mooooody schreef op 02 april 2004 @ 14:22:
de Shure E3's kunnen er ook wel bij...en de E2's kosten $79 als je ff zoekt...

Ik heb mijn paar E3's (2e hands, zo goed als nieuw) voor omgerekend 100 euro incl. verzending gekocht....

De E2's zijn al tig maal beter dan de EX71's. De E3's zijn weer een stuk beter dan de E2's :)
En met "beter" bedoel ik dat ze natuurgetrouwer klinken en meer detail hebben.
Voor 50 euro zijn de EX71's een beetje overprijst als je bedenkt dat je een nieuw paar E2's voor $79 kan kopen. En ik weet waarover ik praat, ik heb ze allemaal al eens gehad :P

Ook kunnen de Sony E888's wel in de tabel. Erg populaire dopjes in Amerika en Japan en ook nog volop te krijgen voor een leuke prijs ($55-$60)
maar is het geluid ook voller? helder is niet altijd mooier namelijk, ik vind het wel mooi om een mooi 'rond' geluid te hebben (lastig uit te leggen :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Dit zijn naar mijn mening die slechtste oordoppen die ik in me hele leven in me oren heb mogen horen :P : de Philips SBCHE205
Ik ken iemand en die gebruikt um met z'n iPod 8)7 8)7
Afbeeldingslocatie: http://imshopping.rediff.com/shopping/giftshop/pix/p/philips_sbche205.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ahum...een tijdje geleden had de Aldi een mp3-CD speler. Die heeft mijn broertje gekocht. De oordoppen die erbij zaten waren zo slecht dat je in sommige liedjes niet eens de zang hoorde (!) en in liedjes met een diepe bass of beat, ook die niet :X

Frequentiebereik van 5000-6000 oid :P

EDIT: M'n broertje gebruikt die Phlipsen ook :o

[ Voor 10% gewijzigd door sjaakaq op 02-04-2004 16:50 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

thaBeerbuster schreef op 02 april 2004 @ 15:55:
[...]

maar is het geluid ook voller? helder is niet altijd mooier namelijk, ik vind het wel mooi om een mooi 'rond' geluid te hebben (lastig uit te leggen :/ )
het geluid is veel beter in balans....je kan alle afzonderlijke instrumenten herkennen en nauwkeurig plaatsen, maar het blijft klinken als een harmonieus geheel....

bij goede live-opnames kun je horen waar de verschillende muziekinstrumenten zijn geplaatst (bijv. drummer linksachter, gitaris linksvoor, zanger iets links van midden en bassist helemaal rechts in de hoek)....hele aparte ervaring....

ook bij album-nummers/studio-opnames kun je het horen, want daarbij plaatsen ze meestal digitaal de instrumenten in een virtuele 3D-omgeving

de Shure E3 komt serieus in de buurt van een goede koptelefoon...
qua bass-sterkte iets minder (begrijpelijk), maar het bass-detail en de nauwkeurigheid is vrijwel gelijk....

het midden is erg zuiver en staat iets naar boven en de trebles zijn spits (bijv. geen schelle doorlopend s-klanken, zoals je bij de EX71's hoort)

de E5 is nóg een stap verder en kan zelfs de sterkte van de bass van een koptelefoon goed benaderen, maar deze dopjes zijn dan ook $500 :P

[ Voor 33% gewijzigd door Mooody op 02-04-2004 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

En dan vraag ik me af: hoe?

Ik bedoel, ok je kan natuurlijk wel wat duurdere materialen enz. gebruiken, maar waarom dan zo'n verschil??

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

materialen zullen niet veel duurder zijn...
het gaat om de jaren van onderzoek vooraf om uit zulke kleine dopjes goed geluid te toveren....de vorm van de "klankkast", de plaatsing van de drivers, etc.....

Shure dopjes zijn handgemaakte degelijke dopjes die jarenlang meegaan...
Ik heb nog nooit Sony's gehad die het langer dan 1,5 jaar uithielden, ze worden ook gemaakt om maar maximaal 2 jaar mee te gaan.....marketingtrucje (uitzonderingen daargelaten)

[ Voor 52% gewijzigd door Mooody op 02-04-2004 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 22:00:
Hallo mensen... mijn zoektoch naar de perfecte oordopjes is ook geeindigd.
Sony MDR-EX71SL !!! (fontopia).
45 Euro bij BCC in Enschede.

Kost wat, maar ze blijven zeer goed zitten (ook comfortabel).
Heel helder en volle bassen. Gewoon echt goed dus!

Sinds ik deze oordopjes heb gekocht heb ik weer veel meer plezier met m`n MP3 speler!

Echt grandioos. Al m`n klasgenoten verklaarden mij voor gek (zo`n bedrag). Totdat ik ze het verschil heb laten horen! Nog beter dan ze voor mij hadden gehoopt :D

Staakt uw zoeken!
Hehe, jongen, hier begint het pas :P Over een jaartje wil je eigenlijk toch wel eens die shure e2c's proberen, die bestel je... WAUW, wát een geluid, dat dat nog kon! Die Sony's waren toch al perfect??? _/-\o_

Je jachtinstinct aangewakkerd, besef je al snel dat je eigenlijk wel heel erg zin hebt om de e3c's te proberen! Je baalt al dat de legendarische e1 van vóór jouw tijd is;(.

Als je je e3c's hebt, weet je dat het dus nóg beter kon dan die e2c's! Nu je zo'n eind op weg bent naar de hemel, verdiep je je meer in je streven naar perfect geluid dan ooit.

De etymotic 4 series lonken... Maar de e5c ook! Welke moet je nemen... 8)7, je hebt die e3c's tenslotte alweer een half jaar!!

Dan verander je van baan, verdien je wat meer, drop je je vriendin, en besluit om een nieuw leven te starten. Je bestelt in 1 klap de ety's én de shures. Kost een duizendje, maar dán kan het leven pas goed beginnen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier: http://www.inkoopacties.net/ia/vspfqg0x/1/kjtp0581

de Sennheiser MX400 voor 12,50 euro. Dat is toch geen geld voor zo'n goeie oordopjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 19:04:
hier: http://www.inkoopacties.net/ia/vspfqg0x/1/kjtp0581

de Sennheiser MX400 voor 12,50 euro. Dat is toch geen geld voor zo'n goeie oordopjes
Geen geld, goed geluid, zitten niet! Das bij mij iig het geval. Ik heb andere verhalen gehoord, maar als ik jou was zou ik eerst ff kijken of ik ze kon proberen.
dimitio schreef op 02 april 2004 @ 15:08:
Je hebt een gewone versie (l-vormig sterrektje) en een RC (remote control ;) ) versie (met zo'n recht stekkertje en een kortere kabel). Dit is btw alleen bij de mx 400 zo...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hope
  • Laatst online: 26-07-2024

Hope

Is een meisje!

Brickman schreef op 21 maart 2004 @ 15:56:
Ik ben op zoek naar een winkel waar ze van die beschermrubbertjes verkopen.

Want ik ben er 1 kwijt geraakt :( . En ik had hier al vaker gehoord dat meer mensen die rubbertjes hebben verloren.

Voor dit type Philips oordopjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/sbche580_l.jpg
SBCHE580
Hier heb ik ook last van! :( Zelfs dat rooster eronder is eraf gepleurd. Valt me echt vies tegen van Philips.
Het is ook nog eens een ab snoertje, pas enkele maanden heb ik dat ding, is van me mp3-player

Maar ik had deze eens gescoord bij de V&D, ook van Philips.

Afbeeldingslocatie: http://www.argos.co.uk/wcsstore/argos/images/5342189A60IFN118770M.JPG
Philips SBCHE590

Voor iets van 17 euri. Ben daar wel blij mee. Is in-ear en heeft een soort van surround sound. Nu hopen dat dit ding langer mee gaat en niet ineens zomaar uit elkaar pleurt.

BTW, kan je ergens ab snoertjes kopen? Liefst van Sony. Ik kan wel die EX 71 kopen, maar is prijzig. Ik ga wel bestellen als iemand naar asia gaat :p

Seen it all done it all can't remember most of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik bij de MDR-E838 de oortjes dicht bij elkaar hou duwen ze weg van elkaar, is dat normaal of is er een foutje in die van mij?? Maar voor de rest zijn het wel goede dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Laatst online: 27-01 12:36
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 18:00:
Als ik bij de MDR-E838 de oortjes dicht bij elkaar hou duwen ze weg van elkaar, is dat normaal of is er een foutje in die van mij?? Maar voor de rest zijn het wel goede dingen.
Is zeer normaal, de dopjes van mij doet dat oowk zow, maar dat is slegt voor jouwn dopjes, je kunt dat wel vergelijken met 2 magneten, alleen zijn magneten wat sterker ;)

[ Voor 3% gewijzigd door OfferedPoet op 03-04-2004 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
euh het zijn ook magneten:) niet zo sterk maar toch, t zijn echte magneten. van die ringetjes...

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
eyy Moody, je hebt toch e3c?
heb je e2(c)?

Shure zijn toch van die dingen die boven je oren langs gaan?
welke is nou de volledig witte transparante versie? e2 of e2c
op shure site staan de doppen met een beetje bruin=e2c
maar e3c zijn wel wit, lol

http://www.shure.com/earphones/images/e2c_big.jpg

http://joi.ito.com/archiv...phones_ive_ever_used.html

ja, tis voor ipod

ow, alleen de verpakking verschilde :)

[ Voor 34% gewijzigd door wei_zhu op 04-04-2004 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

wei_zhu schreef op 04 april 2004 @ 20:07:
eyy Moody, je hebt toch e3c?
heb je e2(c)?

Shure zijn toch van die dingen die boven je oren langs gaan?
welke is nou de volledig witte transparante versie? e2 of e2c
op shure site staan de doppen met een beetje bruin=e2c
maar e3c zijn wel wit, lol

http://www.shure.com/earphones/images/e2c_big.jpg

http://joi.ito.com/archiv...phones_ive_ever_used.html

ja, tis voor ipod

ow, alleen de verpakking verschilde :)
Ik heb de E3's. Die zijn er in wit (E3c) en grijs (E3). Ik heb de grijze genomen, die vielen wat minder op...

Zowel de E2 als de E5 zijn transparant, maar niet wit ofzo...
De 1e link die je gaf zijn de E2's.

Qua geluid zijn de E3's wat beter dan de E2's. De E2's zijn al een paar klasses beter dan de EX71 en een klasse beter dan de E888, maar de E3's overtreffen de E2's weer op elk gebied :) (zo blijf je bezig :P)
Daarnaast zijn ze ook wat stijlvoller. (vind ik)

Als je toch al dit bedrag voor oordopjes wil betalen, zou ik op zoek gaan naar een paar 2e handse E3's. Ik heb de mijne voor omgerekend 100 euro (incl. verzending) gekocht van een Canadees. Ze waren zo goed als nieuw.

Meer info nodig? Mail of msn maar...

[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 04-04-2004 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
DeeD2k2 schreef op 02 april 2004 @ 19:32:
Je hebt een gewone versie (l-vormig sterrektje) en een RC (remote control ;) ) versie (met zo'n recht stekkertje en een kortere kabel). Dit is btw alleen bij de mx 400 zo...
Kan iemand mij vertellen waar ze dan die sennheiser mx400 "RC-friendly" verkopen want de gene die ik nu heb gezien waren allemaal L-vormig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Misschien stel ik de vraag hier helemaal verkeerd, maar om er een apart topic over te beginnen vind ik een klein beetje loos, dus vraag ik het hier maar.

Onlangs is er een rubberen groove dopje van mijn koptelefoon afgevallen. Nu zul je vast denken 'nou doe dat rubbertje er weer om, en klaar is GJ-tje' echter, ik ben dat rubberen dopje juist kwijt geraakt, ergens in de trein...

Kan hem onder garantie terugsturen, maar volgens mij zit er maar 3 maanden garantie op de koptelefoon (is bij de meesten zo) en ik denk, dat de koptelefoon dan nét buiten de garantie valt, heb hem Januari, Februari bij mijn MP3 speler (Philips HD100) gekregen.

Om veel problemen te voorkomen, wil ik dus een nieuwe (en goede) koptelefoon kopen, heb dit topic al een beetje doorgenomen zou dan die populaire Sony koptelefoon kunnen nemen, ware het niet, dat ik die een beetje aan de erg dure kant vind zitten.

Dus bij deze de vraag, welke oordopjes adviseren jullie mij? :?
Prijs is max. 20 euro, moet wel een beetje goed geluid hebben (uiteraard ook wat bass kunnen) en een niet lang snoertje hebben, anders zit ik weer met zo'n 2mtr aan kabel (heb de afstandbediening ook aangesloten, vind ik wel makkelijk, maar die kabel is al 0.75mtr (ong.)) En om een wirwar van draden in mijn jas te voorkomen, zou een kort draadje wel makkelijk zijn... Een CM of 25 - 35 is al voldoende qua lengte...

O en ik luister naar vanalles, dus echt oordopjes specifiek voor een genre muziek hoeft ook niet ;)

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 04-04-2004 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
GJ-tje schreef op 04 april 2004 @ 22:54:
Misschien stel ik de vraag hier helemaal verkeerd, maar om er een apart topic over te beginnen vind ik een klein beetje loos, dus vraag ik het hier maar.

Onlangs is er een rubberen groove dopje van mijn koptelefoon afgevallen. Nu zul je vast denken 'nou doe dat rubbertje er weer om, en klaar is GJ-tje' echter, ik ben dat rubberen dopje juist kwijt geraakt, ergens in de trein...

Kan hem onder garantie terugsturen, maar volgens mij zit er maar 3 maanden garantie op de koptelefoon (is bij de meesten zo) en ik denk, dat de koptelefoon dan nét buiten de garantie valt, heb hem Januari, Februari bij mijn MP3 speler (Philips HD100) gekregen.

Om veel problemen te voorkomen, wil ik dus een nieuwe (en goede) koptelefoon kopen, heb dit topic al een beetje doorgenomen zou dan die populaire Sony koptelefoon kunnen nemen, ware het niet, dat ik die een beetje aan de erg dure kant vind zitten.

Dus bij deze de vraag, welke oordopjes adviseren jullie mij? :?
Prijs is max. 20 euro, moet wel een beetje goed geluid hebben (uiteraard ook wat bass kunnen) en een niet lang snoertje hebben, anders zit ik weer met zo'n 2mtr aan kabel (heb de afstandbediening ook aangesloten, vind ik wel makkelijk, maar die kabel is al 0.75mtr (ong.)) En om een wirwar van draden in mijn jas te voorkomen, zou een kort draadje wel makkelijk zijn... Een CM of 25 - 35 is al voldoende qua lengte...
De Sennheiser Mx400 is volgens velen een van de beste oordopjes voor zeer weinig geld (rond de 15 euro) volgens DeeD2k2 heb je die ook in de afstandbedieningvriendelijke-versie dus zou de draad korter zijn.
Alleen ik weet dus niet waar die RC-versie te koop zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
Mooooody schreef op 04 april 2004 @ 22:19:
[...]

Ik heb de E3's. Die zijn er in wit (E3c) en grijs (E3). Ik heb de grijze genomen, die vielen wat minder op...

Zowel de E2 als de E5 zijn transparant, maar niet wit ofzo...
De 1e link die je gaf zijn de E2's.

Qua geluid zijn de E3's wat beter dan de E2's. De E2's zijn al een paar klasses beter dan de EX71 en een klasse beter dan de E888, maar de E3's overtreffen de E2's weer op elk gebied :) (zo blijf je bezig :P)
Daarnaast zijn ze ook wat stijlvoller. (vind ik)

Als je toch al dit bedrag voor oordopjes wil betalen, zou ik op zoek gaan naar een paar 2e handse E3's. Ik heb de mijne voor omgerekend 100 euro (incl. verzending) gekocht van een Canadees. Ze waren zo goed als nieuw.

Meer info nodig? Mail of msn maar...
je bedoelt zeker dat de 2e link e2 was, want de 1e link was een link naar de shure=site en daar staat echt dat het e2C is =). er wordt gezegd dat er geen verschil is tussen e2 en e2C. maar als je de links goed vergelijkt, zul je zien dat er verschil is tussen dat transparante gedeelte onder het zwarte lijntje, het stuk waaraan het draadje zit. van e2 is het 'wit transparant' en van e2c 'bruin transparant'. e2 hier op de shuresite:

http://www.shure.com/psm/earphones/default.asp

als je naar de shop gaat, krijg je toch e2c te zien :>
jammer, volgens mij is e2 niet meer verkrijgbaar. is toch wel mooi dat 'witte transparante'.

had je je e3c via ebay?
dimitio schreef op 04 april 2004 @ 23:08:
[...]

De Sennheiser Mx400 is volgens velen een van de beste oordopjes voor zeer weinig geld (rond de 15 euro) volgens DeeD2k2 heb je die ook in de afstandbedieningvriendelijke-versie dus zou de draad korter zijn.
mx400 was verkrijgbaar bij mediamarkt utrecht, dus naar utrecht komen of andere mediamarkt opbellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Jaja, allemaal standaart oordopjes...

Als je echt goede wil laat je ze op maat maken... een stel othoplasten met geluid dr 'in.... past perfect.

Gebruik ze zelf voor motorrijden en schieten ( zonder speakertjes )
Nou wil nooit meer iets anders.

Heb ze getest voor de gein met speakers..klinkt echt perfect. natuurlij afhankelijk van de speakers, maar doordat de othoplasten dieper in je oor zitten, is het geluid al veel en veel beter dan wat dan ook.

[ Voor 31% gewijzigd door Shaggy op 04-04-2004 23:54 ]

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
dimitio schreef op 04 april 2004 @ 23:08:
Volgens de (vernieuwde) site van Sennheiser ook. Ik weet alleen zelf ook niet waar ze te krijgen zijn. Dat wordt denk ik bestellen (via een winkel).

Ik ga zelf voor de Sony MDR-EX71SL dopjes, omdat deze verder de enige dopjes zijn met een recht stekketje (en erg goed geluid voort schijnen te brengen). De Sennheisers die mij mij speler zaten zitten mij namelijk voor geen meter (heb ik al veel vaker gezecht :P ). Of zijn er bij jullie nog meer dopjes beket met een recht stekkertje? (Kabellengte maakt niet uit, geluidskwalitet wel...)
shaggy8675 schreef op 04 april 2004 @ 23:53:
Jaja, allemaal standaart oordopjes...

Als je echt goede wil laat je ze op maat maken... een stel othoplasten met geluid dr 'in.... past perfect.

Gebruik ze zelf voor motorrijden en schieten ( zonder speakertjes )
Nou wil nooit meer iets anders.

Heb ze getest voor de gein met speakers..klinkt echt perfect. natuurlij afhankelijk van de speakers, maar doordat de othoplasten dieper in je oor zitten, is het geluid al veel en veel beter dan wat dan ook.
Het is me niet helemaal duidelijk wat je nou bedoeld (kan aan mij liggen). Zoiets misschien?
boekhour schreef op 05 maart 2004 @ 20:02:
[...]
Het kan nog veel gekker hoor. Als je optimaal draagcomfort /geluid wil hebben, kan je oorstukjes laten gieten met daarbij de ideale hoofdtelefoon. Geen enkele earplug die hieraan kan tippen, aangezien het oorstukje een afgietsel is van de vorm van je oor en daardoor de perfecte pasvorm heeft. Die dingen worden overigens ook door (beroemde) popsterren gebruikt tbv "in-ear monitoring". Kosten 800-900 euro, zie:

Afbeeldingslocatie: http://www.westone.com/music/image_es_2.jpg

http://www.westone.com/music/elite.html#es2

[ Voor 41% gewijzigd door DeeD2k2 op 05-04-2004 12:14 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

DeeD2k2 schreef op 05 april 2004 @ 12:08:
[...]
Volgens de (vernieuwde) site van Sennheiser ook. Ik weet alleen zelf ook niet waar ze te krijgen zijn. Dat wordt denk ik bestellen (via een winkel).

Ik ga zelf voor de Sony MDR-EX71SL dopjes, omdat deze verder de enige dopjes zijn met een recht stekketje (en erg goed geluid voort schijnen te brengen). De Sennheisers die mij mij speler zaten zitten mij namelijk voor geen meter (heb ik al veel vaker gezecht :P ). Of zijn er bij jullie nog meer dopjes beket met een recht stekkertje? (Kabellengte maakt niet uit, geluidskwalitet wel...)

[...]

Het is me niet helemaal duidelijk wat je nou bedoeld (kan aan mij liggen). Zoiets misschien?

[...]
Yep inderdaad, maar je het ze natuurlijk ook in modieuezere kleuren dan alleen "huid"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
shaggy8675 schreef op 05 april 2004 @ 18:22:
Yep inderdaad, maar je het ze natuurlijk ook in modieuezere kleuren dan alleen "huid"
Maar waar haal je ze, en belangrijker: wat kosten ze? Zijn de echt de 8-900 euri die boekhour noemde? Dan blijf ik nl. toch m'n zinnen maar op de EX71 houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

hoe draag je die e3 en e2's eigenlijk?

ik zag dat flashfilmpje, dat je de draadjes over je oor heen naar de achterkant doet (opzich logisch door de monitor achtergrond) maar hoe lang is de draad daarna? doe je de draad over je schouder naar de ab? Vind die sony's wat dat betreft makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
thaBeerbuster schreef op 06 april 2004 @ 08:47:
hoe draag je die e3 en e2's eigenlijk?

ik zag dat flashfilmpje, dat je de draadjes over je oor heen naar de achterkant doet (opzich logisch door de monitor achtergrond) maar hoe lang is de draad daarna? doe je de draad over je schouder naar de ab? Vind die sony's wat dat betreft makkelijker
e3 kan op 2 manieren achter je oor langs of gewoon normaal
e2 weet ik niet

ik twijfel tussen shure e3c en etymotic er4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

DeeD2k2 schreef op 05 april 2004 @ 18:45:
[...]
Maar waar haal je ze, en belangrijker: wat kosten ze? Zijn de echt de 8-900 euri die boekhour noemde? Dan blijf ik nl. toch m'n zinnen maar op de EX71 houden...
Moet je gewoon informeren bij een zaak die is gespecialiseert in gehoortoestellen/bescherming. Heb ik ze ook vandaan. ( bescherming van gehoor in mijn geval dan, met verwisselbare filters etc. is wel nodig als je van je motor afstapt, en dan grootkaliber revolver gaat schieten.)

Mijn doppen waren ongeveer 325 gulden, en zitten/werken perfect. met speaker zijn ze ongetwijfelt een suk duurder.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

Gisteren in een impuls de ex-71 gekocht, wat een geluid man, ga ze dit weekend laten inspelen, dat moet op gem volume toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

wei_zhu schreef op 07 april 2004 @ 13:39:
[...]

e3 kan op 2 manieren achter je oor langs of gewoon normaal
e2 weet ik niet

ik twijfel tussen shure e3c en etymotic er4
e2 kun je ook naar beneden hangend dragen...

als je twijfelt tussen de e2 en e3 zou ik eerder gaan voor 2e handse e3's...
de e3's zijn 2 klasses beter voor een klein bedrag meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside

Alien_Inside

-geen-

nou, die e3's zijn het dubbele van de prijs tov de e2. Trouwens de goedkoopste e2's heb ik gespot voor 77$, de e3 154$.
en hier kun je dopjes op maat laten maken, de minimum prijs is 67,95$. Volgens mij zag ik op die site ook dat je er een loudspeaker aan kunt koppelen (in monteren), maar kan het niet zo snel terughalen.

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Alien_Inside schreef op 08 april 2004 @ 10:26:
nou, die e3's zijn het dubbele van de prijs tov de e2. Trouwens de goedkoopste e2's heb ik gespot voor 77$, de e3 154$.
en hier kun je dopjes op maat laten maken, de minimum prijs is 67,95$. Volgens mij zag ik op die site ook dat je er een loudspeaker aan kunt koppelen (in monteren), maar kan het niet zo snel terughalen.
ik heb 2e handse E3's voor omgerekend 100 euro laten overkomen vanuit Canada...waren 1 maand oud

ik had zoiets van dat ik toch zoveel geld wilde besteden aan goede oordopjes je net zo goed meteen hele goede kunt kopen....kostte maar een fractie meer in mijn geval...

de E2's zijn ook prima, maar het verschil met bijv. de EX71's is niet groot genoeg om er de dubbele prijs van de EX71's voor te betalen...
de E3's zijn daarentegen wel de driedubbele prijs van de EX71's waard... (zo ook volgens vele reviews en gebruikerservaringen...

check het forum van www.head-fi.org en deze uitgebreide review....

[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 08-04-2004 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
Mooooody schreef op 08 april 2004 @ 10:01:
[...]

e2 kun je ook naar beneden hangend dragen...

als je twijfelt tussen de e2 en e3 zou ik eerder gaan voor 2e handse e3's...
de e3's zijn 2 klasses beter voor een klein bedrag meer...
ik heb het niet zo met 2e handse dingen, soms zit er toch wel een bon bij.
maar ik zat te twijfelen tussen shure e3c of etymotics er4p(eventueel met combokabel). Ligt zo ongeveer in mn budget. hoe klinken die shure e3c als je r&b, hiphop of pop draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

wei_zhu schreef op 08 april 2004 @ 12:59:
[...]

ik heb het niet zo met 2e handse dingen, soms zit er toch wel een bon bij.
maar ik zat te twijfelen tussen shure e3c of etymotics er4p(eventueel met combokabel). Ligt zo ongeveer in mn budget. hoe klinken die shure e3c als je r&b, hiphop of pop draait?
er zijn veel vergelijkingen op head-fi.org tussen de e3's en er4's

heel kort is de conclusie dat de er4's preciezer zijn en de e3's lekkerder klinken...
etymotic dopjes hebben de neiging om muziek weer te geven als allemaal losse instrumenten, terwijl het met Shure's meer als een geheel klinkt....-> zorgt voor minder gehoor-vermoeidheid...

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 08-04-2004 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje aan het rondkoekeloeren naar goede doppies voor m'n ihp120.
Nu trekken de shures me wel, in het bijzonder de e3c.

Nu heb ik een nederlandse importeur gevonden die ze verkoopt voor 199 eurootjes, daar komen nog wat verzendkosten bij. site: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12789

Is het dan nog een erg groot verschil om ze uit de VS te halen met al het geklooi d'r bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 20:05:
Ik ben al een tijdje aan het rondkoekeloeren naar goede doppies voor m'n ihp120.
Nu trekken de shures me wel, in het bijzonder de e3c.

Nu heb ik een nederlandse importeur gevonden die ze verkoopt voor 199 eurootjes, daar komen nog wat verzendkosten bij. site: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12789

Is het dan nog een erg groot verschil om ze uit de VS te halen met al het geklooi d'r bij?
ff zoeken en je hebt ze nieuw voor $146 en 2e handse voor $120 incl. verzending (en BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
Mooooody schreef op 10 april 2004 @ 08:59:
[...]

ff zoeken en je hebt ze nieuw voor $146 en 2e handse voor $120 incl. verzending (en BTW)
waar heb je ze voor 149 gezien, ik wilde ze bijna gaan bestellen voor 179. Bij toddthevinyljunkie.com en dat is zonder verzendkosten. e5 is trouwnes al te verkrijgen vooor een prijs van 360 dollar, of is dat nog erg hoog. http://stores.ebay.com/iDealSound (niet naar de prijs in de winkel kijken, je moet emailen). Het verschil met e5c is dat er geen volumeregelaar bij zit. Ik vraag me af of e5 de dubbele prijs rechtvaardigt t.o.v e3. wel met dual woofer en tweeter. overigens wordt er gezegd dat er nog betere dopjes zijn dan shure e5 bron: headfi, de sensaphonics 2X: check www.sensaphonics.com. :):)

[ Voor 48% gewijzigd door wei_zhu op 10-04-2004 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

http://www.microphonesolutions.com/ en dan ff de coupon code van ipodlounge halen....

360 voor E3 is mooie prijs, maar de E5's voegen op zich niet veel toe aan de E3's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
Mooooody schreef op 10 april 2004 @ 16:37:
http://www.microphonesolutions.com/ en dan ff de coupon code van ipodlounge halen....

360 voor E3 is mooie prijs, maar de E5's voegen op zich niet veel toe aan de E3's....
360 voor e5 bedoel je, 360 voor e3 is wel heel errugg duur. Het wordt zeker de e3C. e5 zou misschien ook wel kunnen, maar ik denk niet dat ipod de 100% uit de e5 kunnen halen. Misschien moet ik gaan kijken naar een iriver ihp :):).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

// Offtopic
Wat is dit een tering lang topic zeg :P

// Ontopic
Die oordopjes die je bij de Creative Jubox Zen krijgt zijn best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
wei_zhu schreef op 11 april 2004 @ 23:10:
360 voor e5 bedoel je, 360 voor e3 is wel heel errugg duur. Het wordt zeker de e3C. e5 zou misschien ook wel kunnen, maar ik denk niet dat ipod de 100% uit de e5 kunnen halen. Misschien moet ik gaan kijken naar een iriver ihp :):).
offtopic:
...en zeg dat niet te hard tegen Mooooody ;)
edit: als ik hem goed begrijp moet je het(=jou uitspraak) namelijk omkeren (=> Shure dopjes halen het beste uit de iPod)

Ik zit trouwens ook met het volgende:
Ik wil graag Sony EX71Sl dopjes kopen, maar laten deze nou bijna overal rete duur te zijn, behalve bij de BCC. Maar wat wil het lot nu? Ik woon in het noorden. Daar hebben we géén BCC's!
Mijn vraag is dus of iem., die wél de beschikking heeft over een BCC, in de nabije toekomst (tja, ik moet eerst nog wat geld verzamelen |:( ) een setje op mijn rekening wil kopen en naar het hoge noorden sturen?
BVD

[ Voor 9% gewijzigd door DeeD2k2 op 12-04-2004 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
DeeD2k2 schreef op 12 april 2004 @ 00:01:
[...]
offtopic:
edit: als ik hem goed begrijp moet je het(=jou uitspraak) namelijk omkeren (=> Shure dopjes halen het beste uit de iPod)

Ik zit trouwens ook met het volgende:
Ik wil graag Sony EX71Sl dopjes kopen, maar laten deze nou bijna overal rete duur te zijn, behalve bij de BCC. Maar wat wil het lot nu? Ik woon in het noorden. Daar hebben we géén BCC's!
Mijn vraag is dus of iem., die wél de beschikking heeft over een BCC, in de nabije toekomst (tja, ik moet eerst nog wat geld verzamelen |:( ) een setje op mijn rekening wil kopen en naar het hoge noorden sturen?
BVD
Ik bedoelde dat de iPod niet de beste bron is om je muziek af te spelen, iRiver ihp en philips zijn beter.

Maar wat is duur voor ex71? volgens mij zijn ze bij de de bcc ong 50 en ik heb ze nergens goedkoper gezien. En hoe kan ik op jouw rekening kopen? :+ :+ :+

[ Voor 4% gewijzigd door wei_zhu op 12-04-2004 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

[...]
offtopic:
ik heb mijn iPod ingeruild en een iRiver 120 gekocht en ik merk nu zelf ook dat Shure dopjes beter bij een iPod passen dan bij een iRiver...

bij de iPod had ik totaal geen EQ nodig....bij de iRiver moet ik meer treble toevoegen om een gebalanceerd geluid te krijgen...

op zich kleine moeite, maar dat laat maar weer eens zien dat het geluid uit een iPod "schoner" is....

dat neemt niet weg dat ik blijer ben met mijn iRiver...veel betere accuduur, meer instelmogelijkheden, goede fm tuner, mooi klein formaat....een waardige concurrent voor de iPod

[ Voor 13% gewijzigd door Mooody op 12-04-2004 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

[...]
BVD
:?

Je kan ze toch via i-net bestellen "ishopping4u" is nog goedkoper en je krijgt ze dan ook thuis gestuurd. (en volgens mij kan je ze ook op NL sites bestellen http://www.hermeselectronics.nl/ en http://www.correct.com/ BV alleen heb je ze dan niet in het wit en is het duurder)
wei_zhu schreef op 12 april 2004 @ 00:48:
[...]
Ik bedoelde dat de iPod niet de beste bron is om je muziek af te spelen, iRiver ihp en philips zijn beter.
Niet weer deze discussie,

Waarom beweren gerenomeerde Hi-Fi bladen en websites dan het tegendeel van wat jij beweert ;)

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga mij binnenkort een harddisk player aanschaffen , en heb nog een Sony MDR-G72 nekband ding liggen die nog goed werkt.
Nu is mijn vraag wat het beste geluid geeft, de G72 of de MDR-EX71 oordoppen?
Ik heb sony oordoppen altijd heel goed gevonden in combinatie met men md-player (vooral de groove gevallen )
Het enigste probleem is dus met die nekband spullen van sony dat heel de bus kan meeluisteren (en ik kan begrijpen dat sommige mensen mijn smaak niet echt accepteren >:) )
Heeft er iemand goede raad voor mij? ( ik hou van vette bassen)

Specificaties van de MDR-G72:

-driver units van 30mm
-vermogen van 100mW
-Impedantie: 24 Ohm bij 1kHz
-Gevoeligheid: 106 dB/mW
-Frequentiebereik: 12-24000 Hz

MDR-EX71:
-Small 9mm driver unit
-Frequency Range: 6 - 23000 Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 15:05:
Heeft er iemand goede raad voor mij? ( ik hou van vette bassen)
vette bassen: EX71
goede bassen: E888/Shure/Etymotics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
De Smiley en kleine lettertje waren niet voor nix... ;) O.a. ik heb nl. onlangs een discussie met Mooooody gehad over de iPod vs iRiver. (Die is inmiddels redelijk gestreden d8 ik zo).
Maar wat is duur voor ex71? volgens mij zijn ze bij de de bcc ong 50 en ik heb ze nergens goedkoper gezien. En hoe kan ik op jouw rekening kopen? :+ :+ :+
Wat ik heb begrepen is dat ze bij de BCC v.a. €45,- te krijgen zijn. Duur vind in de prijs van Sony zelf: €55,- + €10,- (verzendkosten) en van de MedisMarkt Groningen: €60,-
Zal ik me bankpas en PIN e-mailen :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(...* Ro-Maniak2 heeft alleen nog de topictitel gelezen...)

JA, DAT vraag ik me dus ook al tijden af!!! :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

Het topic is bijna vol, hebben de moderators nog gedacht over een nieuw topic?

Fabrikant +
productnaam:
Sony MDR-EX71SLSennheiser Mx 500Shure E2
Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS/Store/en/imagesProducts/180x180/MDREX71SL.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.nl/shop/images/Mx_500.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.shure.com/photos/bigones/e2_large.jpg
Weergavebereik:6 - 23.000 Hz18-20.000 Hz20-20.000 Hz
Impedantie:16 ohm32 ohm16 ohm
Maximale geluidsdruk:100 dB119 dB105 dB
Eigenschappen:In-ear
neck-chain
AB-vriendelijk + verlengstuk
totaal 1,2 meter
In Azie ook in wit (ipod)
'nomale' dopjes met foam
ca. 1 meter lengte
In-ear
Ontwikkeld als monitor
(muziekindustrie)
ca. 1,6 meter lengte
Reviews:???
Homepage fabrikant:Sony.comSennheiserShure
Prijs:Verkrijgbaar bij Bcc
of online
+50 euro
Algemeen verkrijgbaar
+20 euro
Online verkrijgbaar
+80 dollar

offtopic:
the_Omniscient bedankt voor de tabel-layout (heb hem geript uit je hdd-mp3 topic :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:51

HenkS

Da_king alias HenkS

nou mensen...

ik zag dus dit:

http://www.amazon.com/exe...01-20/104-1751526-6427102

ik had ze net besteld ergens anders (ook al binnen en zeer tevreden) maar wat een prijsverschil ..... :(

maar goed, dit dus voor de mensen die de sony's nog willen bestellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside

Alien_Inside

-geen-

stik! bij amazon kun je die ex71sl niet bestellen ??? want:
"*** We're sorry. This item can't be shipped to your selected destination. You may either change the shipping address or delete the item from your order by changing its quantity to 0 and clicking the update button below. ***"

:(

Shipping: Currently, item can be shipped only within the U.S.

amazon gaat dit keer niet internationaal...

[ Voor 20% gewijzigd door Alien_Inside op 13-04-2004 12:41 ]

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Vergeleken met de iPod zuigt de HDD100 van Philips de tegels van de straten :z

En ja, ik spreek uit ervaring.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09-2022

marshal

Reality beats fiction by far

Iemand een idee of je die siliconen dopjes van de EX71SL los kunt krijgen? En zo ja, waar?

Heb afgelopen week zo'n beetje alle winkels hier in de buurt afgelopen, maar nergens te krijgen. Ook al op de website van sony gekeken, maar daar kan ik ook nergens iets vinden.

Vriend van me heeft het gepresteerd om dat ding binnen 1 seconde nadat hij het in z'n handen had te slopen :( dopje viel eraf en viel door de open treindeur naar buiten :(
Nu zit ik dus met een koptelefoon van €50 die ik maar half kan gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 08:24

Rudedadude

Maybe we were born to run

Bij audiocubes.com voor 10 dollar:

http://www.audiocubes.com...id=6&sort=4a&filter_id=83

Waarschijnlijk wel de witte silicoontjes. En anders Sony eens bellen of zij wat hebben/weten.

Ok nog 2 reacties en de 1000 postings zijn weer volgeluld over oordopjes.

Ik bedenk me net een andere optie:
Ik gebruik zelf de kleine opzetstukjes. De medium of grote zal ik dus nooit gebruiken. We kunnen dus ook hier een ruilhandel in niet gebruikte siloontjes opzetten. Zo te lezen hebben al heel wat mensen de ex71's. Ik zou dus medium voor klein kunnen ruilen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

kan niet iemand een startpost maken met alle populaire dopjes in het volgende topic?

ik denk zelf aan:

- Sony EX71/E888
- Sennheiser MX-serie
- Shure E2/E3
- Etymotic ER6/ER4
- Koss the Plug

maar dan ook links naar reviews e.d.
evt. wil ik wel meehelpen :)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.