Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort in het bezit van een hele fijne mp3 speler, de Chic MP30. Nu zijn de standaard oordopjes nooit van hoge kwaliteit en bij deze is het heel erg.

Nu heb ik kado gekregen de oordopjes van Bang & Olufsen. Geweldige geluidskwaliteit, maar er zitten van die dingen die je om je oren klemt. Dat is erg handig, maar heeft ook zijn nadelen. Als je de speler uit hebt, heb je liever die oordopjes die je om je nek kan hangen. Als je ze even uit wilt doen, gaat dat ook makkelijker en sneller met normale oordopjes.

Dus ik ben op zoek naar oordopjes, die een goed geluid produceren, om je nek blijven hangen. Prijs mag max 100 euro zijn.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

sony mdr-888 staan bekend om hun uitmuntende kwaliteit, zijn wel vrij prijzig maar als je 100 euro als max hebt red je dat wel :)
Je zou ook een street-style koptelefoon kunnen kopen, die hang je gewoon om je nek als je m uit hebt staan. Heb je zeker betere bassen uit.

Heb zelf een setje sony mdr-ED268 dopjes trouwens, die hebben hetzelfde bas systeem van de ED238 van de user onder mij maar hebben een iets beter bereik en een andere behuizing. Die van mij zitten met een flexibele verbinding op stokjes, de ED238 is gewoon massief plastic en geeft dus niet mee. Heb zelf 2 setjes ED238 versleten, die bevielen ook prima trouwens maar wilde nu iets meer flexibiliteit (systeem is hetzelfde als op de 888 doppen, die heeft alleen een nog beter bereik en geen baspuntes)

[ Voor 49% gewijzigd door Sick Nick op 26-05-2003 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:07
Ik ben in bezit van Sony MDR-ED238 oordopjes. dit is het model met bass boost en neckchain.

ik moet zelf zeggen dat ik het ZEER fijne oordopjes vind, ze zitten lekker in je oor, geven een zeer goed geluid.

prijs is ook niet te slecht vind ik zelf €30 heb ik ervoor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:32

Korakal

Up up up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het moeten wel echt oordoppen zijn, dus geen koptelefoon, dat vind ik gewoon te groot.
Dan nog iets wat ik me opeens bedenk. Heeft iemand een oplossing voor het overgebleven snoer. Als ik die dingen in mijn oren heb, heb ik een snoer tot mijn knieen hangen, ik stop het dan altijd terug in mijn broekzak, maar dit is een irritante oplossing.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 13:34
Gaan staan om de maximale lengte te pakken, onder je shirt/blouse door en een beetje marge houden, de rest toch wel in je broekzak. Ga je zitten dan hou je over, kan een beetje koud zijn ( >:) ) maar je trekt ze niet uit je oren.
Andere oplossing: pak een paperclip en rek hem een beetje uit. Klem hier het overtollige snoer tussen. Rek hem alsjeblieft wel uit, anders krijg je knikken in je snoer en dat is het laatste wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

ik heb aan m'n md speler zelf een snoer van bijna een meter zitten, dan de remote en dan nog ruim een meter aan draad van de doppen zelf. Ik rol altijd gewoon het draadje van de remote om de speler zelf heen tot het draad zelf de juist lengte heeft. Bijna helemaal opgerold past ie prima in m'n jaszak/broekzak en dan vanaf daar onder jas/trui/tshirt heen met de doppen. werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die paperclip, daar zit wel wat in. Wat het probleem is van het in de broekzak stoppen, is dat als ik een nummer wil skippen, mijn speler uit mijn zak haal, en dan hangt het snoer er weer. *zucht* wat een probleem, schaam me er bijna voor... maar ja een oplossing zou gewoon heel fijn zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Laatst online: 10-09 23:29

RammY

Dát!

Sony MDR-EX70LP
Dit zijn goeie doppen.. Echt hele fijne
Afbeeldingslocatie: http://www.sony.jp/products/Models/Library/img/img/MDR-EX70LP-JE.jpg

En past in IEDER oor

[ Voor 109% gewijzigd door RammY op 26-05-2003 23:19 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agent327
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Ik ben heel tevreden over de kwaliteit van mijn Senheiser oordopjes. 8)

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RammY schreef op 26 May 2003 @ 23:17:
Sony MDR-EX70LP
[afbeelding]

En past in IEDER oor
Kosten die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Op de site van Sony met beschrijving staan ze voor $49.99 te koop.

[ Voor 3% gewijzigd door RammY op 26-05-2003 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt me zeker wel wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Een maat van me heeft ze ook.. super fijne dingen.. Heb er zelfs voor nood al es een avondje mee gedraaid (Danscafe) en vond eigenlijk best wel fijn. Alleen zijn ze daar nie echt voor geschikt :) nogal logisch. Maar voor aan een MD/CD/MP3-speler zijn ze echt super fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Sennheiser is toch world's top?

Heb zelf MX400. Subliem :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou ook de sennheiser nemen mx400 kost 12 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op 26 May 2003 @ 23:34:
Sennheiser is toch world's top?

Heb zelf MX400. Subliem :)
Ik heb ze zelf ook echt top oordoppies!!
goede kwaliteit, goede prijs en ze zitten goed
aanrader dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 08:13

tweakerbee

dus..?

Je moet idd voor de MX400 gaan, niet de MX500 die hebben zo'n irritante potmeter ertussen zitten (volume control). De kwaliteit van die Sennheisers zijn het beste wat ik gehoord heb (uit doppen)..

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 11:19

Denhomer

Doh !

Ik heb de sennheiser mx 500 en die volume knop kraakt dus al behoorlijk daarom gebruik ik hem niet meer :)
Voor de rest prima dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony MDR-EX70LP
[afbeelding]

En past in IEDER oor
Ze passen inderdaad in ieder oor. Beter nog je voelt niet dat je ze in hebt. Comfort is dus top.
Het geluid; omdat het een gesloten systeem is klinkt het snel dof met veel bas.
Dit heeft zo zn voor en nadelen.
pre's
- Geen geluiden van buitenaf.
- echt diepe bassen
- Muziek hoeft niet zo hard om het goed te horen.
- Niemand anders heeft last van je muziek.

Cons
- Geluid is wat doffer dan bij een open systeem, kun je met je equalizer oplossen. (ik doe de bas altijd een tandje naar beneden)
- Je hoort geen drol met wat er om je heen gebeurt. Praten met iemand als je je doppen nog in hebt werkt niet! (muziek uit) Soms hoor je de trein niet eens komen en dan mis je hem dus.... 8)7 Dan staat de muziek echt niet zo heel hard.

Verdere pre's.
Geluid vervormd niet.
Geluid is echt goed. Minder ruimtelijk maar wel heel helder (goede onder scheiding van verschillende instrumenten etc..
Perfect comfort dus

Verdere cons.
Geen fatsoenlijke opberhoesje. (bijgeleverde kapje vind ik niks)
Ze zitten diep in je oor, dus moet je ze af en toe goed schoonmaken

Ik heb er 8 maanden geleden €42,- bij de BCC voor betaald en ik ben er nog steeds erg blij mee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

AIWA standaard beesten met soort air- kussentjes super fijn en zo'n nek stukje echt handig :)
Zilver achtig, serienummer geen idee :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
Sony MDR-EX70LP
[afbeelding]

En past in IEDER oor

Deze kan ik je zeer zeker aanbevelen. Ik heb ze elke dag minstens 2 uur in mn oren en nog nooit geen moment spijt gehad dat ik zoveel geld voor oordopjes heb betaald. Rondom de €55. Topper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ik heb nu al mn 2e paar van deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.megapool.nl/data/products/large/428513.jpg
PHILIPS SBCHE565

Produceren echt een vette bass (vergelijkbaar met die sony groove dingen van een paar jaar geleden) en blijven goed zitten door het uitstulpsel voor in je oor (vind ik zeer fijn zitten)
Zijn voor iets van 12,95 te koop bij o.a. de megapool/ makro.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-08 13:25

BYM

In memoriam : De Gulden

ZiegoM schreef op 27 May 2003 @ 00:24:
[afbeelding]
PHILIPS SBCHE565

Produceren echt een vette bass (vergelijkbaar met die sony groove dingen van een paar jaar geleden) en blijven goed zitten door het uitstulpsel voor in je oor (vind ik zeer fijn zitten)
Ik heb dus bij al dat soort oordoppen de slechte ervaring dat ze uit mijn oren vandaan floepen want pasvorm is ver te zoeken :'(

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het bij die Sony doppies ook zo dat het rechter snoer tot de splitsing langer is als het linker snoer, dat is handig, omdat je dan het rechter snoer achter je nek kan laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Ik heb al 3 jaar ofzo de Sony E888's en dit zijn gewoon de beste dopjes voor < 100 euro...punt...

de EX-70 zijn ook goed, maar halen net wat minder bereik (wat je dus wel merkt...mits je een goede bron hebt -> mp3 van 160kb. p/s of beter)

maar nogmaals....de E888's zijn echt de beste....hele zuivere hoge en krachtige bass...
deze dopjes zijn niet voor niets na 4 of 5 jaar nog niet vervangen door Sony :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 27-05-2003 09:30 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 09:00:
Is het bij die Sony doppies ook zo dat het rechter snoer tot de splitsing langer is als het linker snoer, dat is handig, omdat je dan het rechter snoer achter je nek kan laten lopen.
Jah klopt.
En dr zit zoon dingetje bij dat je je snoer kunt opwinden in zoon doosje. Dus allemaal very handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 23:08
RammY schreef op 26 mei 2003 @ 23:17:
Sony MDR-EX70LP
[afbeelding]

En past in IEDER oor
Die heb ik ook. Fantastisch geluid, zitten lekker (na een gewenningsperiode van enkele dagen, dat wel) en ik ben er over het algemeen gewoon tevreden mee... op 1 punt na dan.

Die rubbertjes, die komen in de groottes small, medium en large.. er zat 1 small en 1 large rubbertje bij en 2 medium.. dus ik had geluk dat medium 'mijn grootte' is.. nadeel is wel dat die rubbertjes er af kunnen vallen. waardoor ik nu geen rubbertjes er meer op heb waardoor de bas compleet wegvalt en ze niet meer in je oor blijven zitten. nabestellen gaat niet, niks te vinden op de site van sony en bij BCC, de winkel waar ik ze destijds voor een flink bedrag gekocht had, weet ook van niks qua rubbertjes. wel mocht ik een nieuw pak dopjes kopen met 10% korting maar dat vind ik onzin aangezien de dopjes zelf nog gewoon goed zijn.

Kortom, kijk bij speciale dopjes met dit soort dingen uit of je delen kunt nabestellen, anders zou je onverwachts extra veel geld kwijt kunnen zijn, en dat is zonde.

Mijn advies: Als je niet persé deze dopjes wilt, ga dan voor 'gewone' dopjes als de lage tonen niet belangrijk zijn of een koptelefoon als de lage tonen wél belangrijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:18

dbzfan

Nee.

[afbeelding]
PHILIPS SBCHE565

Echt fijn vind ik die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
ZiegoM schreef op 27 mei 2003 @ 00:24:
[afbeelding]
PHILIPS SBCHE565

Die had ik eerst ook, en ik hem ze maar 1 dag gebruikt
Ze vielen constant uit m'n oren, en het geluid vond ik ook niet echt geweldig
'k heb er weer van die lekkere sony oordopjes voor gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupert
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

rupert

a.k.a. fritz

Ik zou voor de sennheiser mx 400 gaan. Oordopjes gaan nog wel eens stuk, ben daar zelf ook een held mee, zal wel lompheid zijn |:(
Maar voor je budget kun je dus zegmaar 8 paar dopjes kopen. De geluidskwaliteit is prima en als je 'echt geluid' wil dan moet je toch een koptelefoon overwegen...

©zweitausendundsechs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

[afbeelding]
PHILIPS SBCHE565

Dat zijn idd erg fijne dopjes, heb er vorig jaar ook al 3 paar van versleten :/ De lijm waarmee de rubberen flopseltjes op de speakertjes zijn gelijmd, is om van te huilen. Bij een beetje vocht rennen die dingen er bijna vanzelf vanaf. Erg jammer, want ze zaten erg lekker en gaven prima geluid. Moet er binnenkort maar nog een paar van kopen though, want ze zijn wel verslavend :X

Als de dopjes eraf zijn, kun je ze dus weggooien, want zonder rubberen dopseltjes zitten ze niet goed. Garantie dekt dit niet.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had (vond ik dan) goede dopjes bij m'n yepp-e-32 mp3 speler, maar nu is bij een van de 2 het rubberen omhulsel kwijt (viel eraf in de trein, en kon niet meer vinden), nu vallen de 'ingewanden' eruit en zijn ze onbruikbaar :(

tjah, het is afwachten of de dopjes bij de Ibead goed zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraagje. Wat is precies het verschil tussen de Sennheiser MX400 en MX500? Alleen de volume regeling in het snoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al 6 jaar lang dezelfde sony-dopjes, ooit bij een goeie walkman gekregen. Heb tijdje terug een mx400 van sennheiser gekocht maar die vond ik nog tegenvallen in vergelijking met de 6 jaar oude dopjes! Dus sony blijft het voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Sony MDR-E888 in het topsegment en Sennheiser MX400 in het low-budget segment :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ja dat zal het verschil wel zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

de e-888's zitten nu al bijna 3 jaar perfect in mijn oortjes :>

de mx-400/mx-500 zijn echt bagger als je ze vergelijkt met de e-888's
maarja, voor 10 euro mag je niets zeggen natuurlijk :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

langer dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mooooody schreef op 25 June 2003 @ 17:10:
de mx-400/mx-500 zijn echt bagger als je ze vergelijkt met de e-888's
maarja, voor 10 euro mag je niets zeggen natuurlijk :)
Vind ik zwaar overdreven. De MX400 zijn wat minder dan de MDR-E888, maar dat verschil rechtvaardigt niet een prijsverschil van factor 6. Voor het geld zijn die MX400 top.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 20:23
Ah eindelijk weer een topic over headphones :) ik zoek ook nog dopjes voor me i-pod want mijn oude sony doppen zijn kaduuk :(

dit waren mijn oude doppen
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/chiel3d/sonyheadphones.jpg

en het liefst zou ik weer het zelfde model doppen opnieuw kopen , maar deze zijn niet zo los in de winkel te koop , zaten toen bij me`n MD spelertje. het snoer is ook vrij kort ivm een afstandsbediening en dat was echt geweldig omdat me i-pod ook een afstandsbediening heeft. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Chiel op 25-06-2003 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Exirion schreef op 25 juni 2003 @ 18:23:
[...]

Vind ik zwaar overdreven. De MX400 zijn wat minder dan de MDR-E888, maar dat verschil rechtvaardigt niet een prijsverschil van factor 6. Voor het geld zijn die MX400 top.
dan verschillen we van mening....
buiten de geluidskwaliteit om (welke van de e888's merkbaar beter is) er is ook nog zoiets als draaggemak en (ligt misschien aan mijn oren - ook al zijn ze heel normaal :)) ik vind de MX's niet lekker zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 18:18

Hironshy

Orooo!!!

Het is inderdaad zo dat de mx400 minder gebruiksvriendelijker is dan de Sony E888 (al verschilt dit per persoon). Ook ligt de geluidskwaliteit van mx400 ietsje onder de E888. Maar de prijs maakt dat ruimschoots goed. Ik vind de mx400 de beste kwaileits\prijs hebben van alle oordopjes. Mensen met poen gaan voor E888, mensen met wat minder (zoals ik dus) kopen een mx400/500.
I love my MX400 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Hironshy schreef op 25 juni 2003 @ 21:28:
Het is inderdaad zo dat de mx400 minder gebruiksvriendelijker is dan de Sony E888 (al verschilt dit per persoon). Ook ligt de geluidskwaliteit van mx400 ietsje onder de E888. Maar de prijs maakt dat ruimschoots goed. Ik vind de mx400 de beste kwaileits\prijs hebben van alle oordopjes. Mensen met poen gaan voor E888, mensen met wat minder (zoals ik dus) kopen een mx400/500.
I love my MX400 _/-\o_
zoveel poen heb ik niet, maar ik heb de E888's ook gekocht...
als je bedenkt dat ik ze nu al 3 jaar heb en ze nog als nieuw zijn, was het zeker geen miskoop...ik denk dat ik er zeker nog wel 3 jaar mee kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje tussen door, ik heb niet echt veel verstand van oordopjes (zit geen toetsenbord aan :D), ik heb nu een Sony MDR-E741, is het dan slim om die MX400 te kopen aangezien ik het geluid van die Sony niet echt goed vind maar ik ook niet weet hoe mooi oordopjes kunnen klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiSiLLUSiON schreef op 15 juni 2003 @ 15:52:
[...]

Die heb ik ook. Fantastisch geluid, zitten lekker (na een gewenningsperiode van enkele dagen, dat wel) en ik ben er over het algemeen gewoon tevreden mee... op 1 punt na dan.

Die rubbertjes, die komen in de groottes small, medium en large.. er zat 1 small en 1 large rubbertje bij en 2 medium.. dus ik had geluk dat medium 'mijn grootte' is.. nadeel is wel dat die rubbertjes er af kunnen vallen. waardoor ik nu geen rubbertjes er meer op heb waardoor de bas compleet wegvalt en ze niet meer in je oor blijven zitten. nabestellen gaat niet, niks te vinden op de site van sony en bij BCC, de winkel waar ik ze destijds voor een flink bedrag gekocht had, weet ook van niks qua rubbertjes. wel mocht ik een nieuw pak dopjes kopen met 10% korting maar dat vind ik onzin aangezien de dopjes zelf nog gewoon goed zijn.

Kortom, kijk bij speciale dopjes met dit soort dingen uit of je delen kunt nabestellen, anders zou je onverwachts extra veel geld kwijt kunnen zijn, en dat is zonde.

Mijn advies: Als je niet persé deze dopjes wilt, ga dan voor 'gewone' dopjes als de lage tonen niet belangrijk zijn of een koptelefoon als de lage tonen wél belangrijk zijn.
Je kan opbellen naar sony om die rubbertjes te bestellen, ze verkopen ze in alle maten en ik zwart in wit. Ze sturen ze op naar de sony dealer van je keuze.
( in ieder geval een paar maanden geleden )
EX 70 LP heb ik zelf ook en zijn prima doppen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 12:23:
Even een vraagje tussen door, ik heb niet echt veel verstand van oordopjes (zit geen toetsenbord aan :D), ik heb nu een Sony MDR-E741, is het dan slim om die MX400 te kopen aangezien ik het geluid van die Sony niet echt goed vind maar ik ook niet weet hoe mooi oordopjes kunnen klinken.
de mx400/500 zijn alleen goed qua prijs/kwaliteit verhouding..
het is natuurlijk niet slim om jouw redelijk dure Sony dopjes door deze te vervangen :)
trouwens...er is ook nog zoiets als draagcomfort...en ik vind vrijwel elke Sony lekker zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor goeie prijs/kwaliteit ga voor een Sennheiser MX400. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Laatst online: 12:06

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik vind zelf de Sony oordopjes echt bagger. Vooral de wat goedkopere Fontopia's. Ik heb verschillende paren gehad, ook die van 30 euro, maar 1 voor 1 begonnen ze te kraken! Gewoon omdat ze gescheurd waren! Ik draai dan hele normale popmuziek en geen hardrock of hardcore/trance. Ik heb nu Sennheiser MX400's en die zijn qua geluidskwaliteit subliem :9~ Ik heb ze al 1,5 jaar en nooit geen problemen! Van de Sony's tot 30 euro kon ik elke 3 maanden een nieuw paar kopen!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniX
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-08 07:19
Ik heb ook wat advies nodig.

Ik heb nu de PHILIPS SBC HE910. Deze heb ik een jaar of 3 terug gekocht bij dixons geloof ik voor ong. 55 gulden.

Ze klinken heel goed (hele mooie diepe bas en niet overdreven, en ook goede hoge tonen) vind ik, alleen ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal. Ik weet wel dat ze veel beter zijn dan de dopjes die bij mijn aiwa minidisk en het mp3 spelertje van siemens zaten.

Het probleem is dat er zo'n oproldoosje aanzit. Terwijl ik ze wil gaan gebruiken voor de siemens player. Ik moet dus een afstandsbedieningoordopjes hebben :) d.w.z. met gewoon een kort draadje...
Alleen ik weet niet of ik nu beter de Sennheiser mx400 kan kopen, en daar een korter draadje aan solderen, of mijn huidige PHILIPS ombouwen. Wat opzich jammer is, want het doosje is best handig, en er zit ook nog een volumeregelaartje op....

Mijn vraag is dus, of iemand ook deze PHILIPS oordopjes kent, en of het dus de moeite waard is om nieuwe te kopen, (rond de 20 euro), of gewoon om te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hermanvh schreef op 27 June 2003 @ 12:35:
Ik vind zelf de Sony oordopjes echt bagger. Vooral de wat goedkopere Fontopia's. Ik heb verschillende paren gehad, ook die van 30 euro
30 euro is in principe ook niks voor een ECHT goeie headphone. Ik heb in '93 de toenmalige MDR-E868 gehad en heb nu 5 jaar de MDR-E888. De 868 was destijds 119 gulden en de MDR-E888 was 169 gulden. Het zijn fantastische dingen, maar het is wel zo dat de Sennheisers voor een VEEL lagere prijs niet zo dramatisch veel minder goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er over te denken de sennheiser mx400 te kopen maar ik hoorde dat deze draad erg lang is. Ik heb al een afstandbediening in mijn draad zitten en dan komt de draad van de sennheiser er nog een keer achteraan, wordt dan een beetje lang. Zijn er ook kortere versies van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToppY
  • Laatst online: 08-09 09:12
Ik heb ook de PHILIPS SBCHE565 en die zitten op zich wel lekker met denk ik (weinig referentie materiaal) wel aardig geluid. Kan er alleen niet mee hardlopen dan floepen ze er telkens net uit. Iemand ervaring met oordopjes en sporten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 13:10:
Ik zit er over te denken de sennheiser mx400 te kopen maar ik hoorde dat deze draad erg lang is. Ik heb al een afstandbediening in mijn draad zitten en dan komt de draad van de sennheiser er nog een keer achteraan, wordt dan een beetje lang. Zijn er ook kortere versies van?
De sennheiser mx400 is helemaal niet te lang. Voor mij in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De draad van de MX400 is een meter. Korter dan veel sony dopjes (1.2 meter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf Sony doppen (die standaard bij me MD-walkman zat en daar is het ene snoer ook langer als het andere (vind ik helemaal geweldig). ik heb bijna altijd maar 1 dopje in (ben nieuwsgierig naar wat er om me heen gebeurt :p) en zo kan de andere er een beetje bij bungelen zonder dat het andere dopje uit je oor gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Sony MDR-E888 zijn wel cool idd maar ik vindt ze wel wat erg dof.. de dure philips hebben PRACHTIG geluid maar gaan niet zo lang mee

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

dadj schreef op 29 June 2003 @ 01:12:
Sony MDR-E888 zijn wel cool idd maar ik vindt ze wel wat erg dof..
Dof? :? Integendeel. Ze hebben juist een piek rond de 8KHz zitten die ik liever niet gehad zou hebben. Bedoel je dof in de zin dat er een echte bass in zit in tegenstelling tot bij de meeste dopjes? ;) Betere hoogweergave dan bij de MDR-E888 heb ik nog nooit bij andere dopjes gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

nou ik heb ze al een jaar, dacht eerst dat ze moesten inspelen, maar ze komen nog altijd niet in de buurt van mn vorige philips qua detail in de hoge en mid tonen. wereld van verschil helaas.. de bas is superrr

[ Voor 7% gewijzigd door dadj op 29-06-2003 01:51 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

dadj schreef op 29 June 2003 @ 01:50:
nou ik heb ze al een jaar, dacht eerst dat ze moesten inspelen, maar ze komen nog altijd niet in de buurt van mn vorige philips qua detail in de hoge en mid tonen. wereld van verschil helaas.. de bas is superrr
Is waarschijnlijk een kwestie van smaak. Veel headphones hebben gepiekt hoog en misschien hou jij daarvan, net als dat sommigen van een overdreven dikke bass houden. Als ik de MDR-E888 vergelijk met een aantal goeie referenties die ik heb (high-end speakers en studio headphones) dan scoren de dopjes goed genoeg om hun prijs te rechtvaardigen, en ik zou eerder zeggen dat het hoog hier en daar te fel is in plaats van te dof ;) Maar goed, ieder z'n smaak. Wel zeg ik erbij dat ik vergelijk met neutrale weergevers, dus tamelijk objectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

oh fuck, ik heb DEZE http://uk.pricerunner.com.../headphones/139213/prices helemaal niet de 888. een na beste at the time though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

dadj schreef op 29 June 2003 @ 02:03:
oh fuck, ik heb DEZE http://uk.pricerunner.com.../headphones/139213/prices helemaal niet de 888. een na beste at the time though
Dat verklaart een hoop :) De Groove serie staat er inderdaad om bekend dat ze tamelijk dof klinken. Dat is inherent aan het systeem dat vooral is ontwikkeld om de bass te versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:00

DDX

ik heb de sony mdr-nc10
heeft antisound functie
bevalt erg goed in bus trein e.d. (filtert omgevings geluid (vooral motor e.d.) weg)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BYM schreef op 27 May 2003 @ 00:29:
[...]

Ik heb dus bij al dat soort oordoppen de slechte ervaring dat ze uit mijn oren vandaan floepen want pasvorm is ver te zoeken :'(
Dat heb ik dus nog nooit gehad bij deze oordopjes, ik weet niet in welke posities jij je hoofd houdt :S

Ik heb deze philips nu ook al een jaar of 2 (wel weer nieuwe nu) en idd de bass is echt heel erg sterk. Ook zijn ze relatief erg goedkoop. Ik koop ze bij de scheer en foppen al voor E13,90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:09

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ik vroeg me af hoe de Sony MDR-E838 zich verhoud tot de Sennheiser MX400 en Sony MDR-E888.

Ik heb dus de MX400 en E838. De mx400 gebruik ik nu ongeveer een jaar maar bij mijn Sony MZ-N10 NetMD walkman zaten dus die E838 doppen. Zijn die een beetje goed?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie hebben het over het inspelen van de oordeopjes, dat kan ook gewoon aan de stereo gebeuren? En hoe lang moet dat, en moet het geluid dan hard of hoe speel je ze dan het best in? Ik heb Philips e-555 ofzo gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 14:38:
Jullie hebben het over het inspelen van de oordeopjes, dat kan ook gewoon aan de stereo gebeuren? En hoe lang moet dat, en moet het geluid dan hard of hoe speel je ze dan het best in? Ik heb Philips e-555 ofzo gekocht.
de bron maakt niet uit...
48 uur achter elkaar laten inspelen op normaal (of iets boven normaal) volume moet in de meeste gevallen genoeg zijn...

ik ken die E555's niet, maar dit hoeft eigenlijk alleen bij de dopjes met een erg groot bereik (zoals de E888's)

[ Voor 16% gewijzigd door Mooody op 03-07-2003 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de bron maakt niet uit...
48 uur achter elkaar laten inspelen op normaal (of iets boven normaal) volume moet in de meeste gevallen genoeg zijn...

ik ken die E555's niet, maar dit hoeft eigenlijk alleen bij de dopjes met een erg groot bereik (zoals de E888's)
Is inspelen bij de MX400 ook nodig? als je de oordopjes niet inspeelt, wat gebeurt er dan, gaat de kwaliteit van het geluid dan naar beneden, of kun je ze ook gewoon elke dag een uurtje laten spelen om ze in te laten spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 08 juli 2003 @ 10:27:
[...]

Is inspelen bij de MX400 ook nodig? als je de oordopjes niet inspeelt, wat gebeurt er dan, gaat de kwaliteit van het geluid dan naar beneden, of kun je ze ook gewoon elke dag een uurtje laten spelen om ze in te laten spelen?
ik denk dat de mx-400 het niet nodig heeft, maar het kan geen kwaad
inspelen houdt in dat de dopjes het juiste toonbereik krijgen, je kan natuurlijk ze ook gewoon gebruiken (uurtje per dag ofzo), dan spelen ze ook in, alleen het duurt wat langer voordat ze 'klaar' zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

inspelen is nooit nodig, het is namelijk geen auto. Wat inspelen in principe veroorzaakt is een slappere ophanging. Een ingespeelde driver KAN beter klinken, doordat alle onderdelen zich een beetje hebben 'gezet'.

Nogmaals, bij sommimge drivers merk je het niet eens, bij andere een wereld van verschil. M'n EX70's van sony heb ik heeel wat meer uurtjes moeten gebruiken dan 48 uur voordat ze neutraler begonnen te klinken, maar nu vind ik ze echt helemaal geweldig.

Dat een speaker de eerste X aantal uren of aantal dagen niet voluit mag spelen is onzin. Een speaker aan zijn max zetten is nooit echt gezond, maar t maakt echt niet uit of je dat na een dag of na een jaar doet.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mooooody schreef op 08 July 2003 @ 12:18:
ik denk dat de mx-400 het niet nodig heeft
Ik kan je verzekeren dat je het verschil bij de MX400 duidelijk hoort als ze een dag of 2 op iets bovengemiddeld volume hebben gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 08 July 2003 @ 12:58:
[...]

Ik kan je verzekeren dat je het verschil bij de MX400 duidelijk hoort als ze een dag of 2 op iets bovengemiddeld volume hebben gespeeld.
als inspelen zou helpen, is elke dag een uur dan minder goed, of maakt dat geen verschil met in 1 keer 48 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 08 juli 2003 @ 14:19:
als inspelen zou helpen, is elke dag een uur dan minder goed, of maakt dat geen verschil met in 1 keer 48 uur?
Maakt niks uit, maar je wilt natuurlijk zo snel mogelijk goed geluid ;) 24/7 inspelen is gewoon handig om het proces te versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 08:32

Korakal

Up up up!

Exirion schreef op 08 juli 2003 @ 12:58:
[...]

Absoluut, een wereld van verschil!

* Korakal spreekt uit ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Laatst online: 09-09 21:35
Sony MDR-EX70LP
[afbeelding]

En past in IEDER oor
Weddenschapje maken :) die dingen passen dus nie in ieder oor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij had er eigenlijk bij moetten zetten ''in ieder menselijk oor''........

maarjah, ik heb dus een setje van sony gevonden die 24.95 kosten bij de BCC met zo'n vollume ding in het snoer, maar kan nergens een fotow vinden 8)7

zagen er echt mooi uit maar ik kan ze dus nergens vinden online :S....

nou wil ik graag weten of die sony oordopen goed zijn, en of er een mooie zuivere bass uit komt?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 15:27:
nou wil ik graag weten of die sony oordopen goed zijn, en of er een mooie zuivere bass uit komt?
Hoe moeten wij dat nou weten als jij niet eens weet welk typenummer je bedoelt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bendoel meer sony in het algemeen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You Go
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 21:53
Sony heeft dat wel ja, voor zover ik weet

edit: en dan heb ik het over dat het ene draadje langer is dan de andere

Bassen van Sony zijn dik in orde, zeker vergeleken met Sennheiser

[ Voor 72% gewijzigd door You Go op 09-07-2003 16:23 ]

homo sapiens non urinato in venti adversi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 09 juli 2003 @ 16:12:
ik bendoel meer sony in het algemeen :9
Een luxe volkswagen Phaeton rijdt anders dan een Polo'tje...
Je kunt het niet generaliseren voor een merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Laatst online: 10-09 18:18
Ik ben ook van plan nieuwe oordopjes te kopen en wil zeker weten een in-ear systeem van Sony.

Nu heb ik de keuze tussen deze 2 modellen:

MDR-EX70LP
MDR-EX71SL

Maar wat is nu precies het verschil tussen deze 2 oordopjes?

Zoiezo heeft de EX71SL een korter snoer (verlengstuk zit er bij), maar verder zie ik weinig verschil.

Weet iemand dit? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die sony mdr series vind ik echt top, sensheiser is ook goed. Niet eens zo duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

de MDR serie van sony houd (bijna) elke koptelefoon in die ze hebben gemaakt :)

Volgens mij is het verschil tussen die EX types de kleur, de stekker (recht of haaks) en of het het kabeltje verlengbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Sennheizer MX300 en ik ben er erg tevreden over. ik stel er niet zoveel belang aan omdat ik ermee CS speel. Maar zo voldoen uitstekend. En dat voor 10€. Maar ik heb de andere nooit gehad, dus een vergelijking kan ik niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die sensheisers heb ik bij mijn mp3 speler gehad, met die sony op me mp3speler is de batterij erg snel leeg maar de oordopjes die erbij horen (sensheiser) gaat hij redelijk lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
heuker schreef op 02 August 2003 @ 01:11:
Ik ben ook van plan nieuwe oordopjes te kopen en wil zeker weten een in-ear systeem van Sony.

Nu heb ik de keuze tussen deze 2 modellen:

MDR-EX70LP
MDR-EX71SL

Maar wat is nu precies het verschil tussen deze 2 oordopjes?

Zoiezo heeft de EX71SL een korter snoer (verlengstuk zit er bij), maar verder zie ik weinig verschil.

Weet iemand dit? :?
Precies wat je zelf al zegt, de MDR-EX71SL is dezelfde als de MDR-EX70LP. alleen heeft de eerste een korter snoer en een verlengkabel. Het korte snoer is bedoeld om de oordopjes aan te sluiten op de afstandbediening van een mp3-speler. Mocht je dat niet willen dan kun je dus, wanneer de kabel anders te kort is, de verlengkabel gebruiken. Verder zijn ze technisch gelijk. Ik heb de MDR-EX71SL bij de BCC gezien voor 40 Euro.

Ik had eerder de Sennheiser PMX-60 geluisterd, maar die viel me zeer tegen. Weinig bas. De (neck)hoofdtelefoon die bij mijn Nex II zat klinkt nog een stuk beter! (die wilde ik in eerste instantie vervangen door de Sennheiser)

Maar misschien is de MDR-EX70LP of de MDR-EX71SL wel een betere optie. Normaal heb ik een hekel aan oordopjes (ze vallen vaak uit bij mij) maar deze schijnen erg goed te zijn en blijven goed zitten (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Ik ga over 1 maand naar een nieuwe school, en daar heb ik ook een laptop voor maar nog geen oordopjes.

Welke zijn goed in muziek / gamen? Ik denk zelf aan de sennheiser MX400 ( Ik heb namelijk 2 sennheiser koptelefoons en die doen het zeer goed, de HDD 433 en de HDD 520 II )

Budget zon 20 euro, dus dan kom ik uit op die sennheiser 400 serie toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Frame
  • Laatst online: 10-09 20:51
Er zit dacht ik wel verschil tussen de Sony MDR-EX70LP en de MDR-EX71SL:
De MDR-EX70LP zit een beetje te veel bass in, dit hebben ze verbeterd in de MDR-EX71SL. Dit had ik gelezen toen ik ook opzoek was naar oordopjes.
Zie hier

Ik ben nu overgens in het bezit van de MDR-EX71SL en ik vindt ze super. :)

[ Voor 19% gewijzigd door M_Frame op 02-08-2003 13:08 . Reden: Link toegevoegd! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
Zit er nog wel een goede (diepe) bas in? En vallen ze niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

he teveel aan bass bij de EX70 kun je verhelpen door 1 of meerdere gaatjes aan de achterkant van het dopje af te plakken, of door ze heel lang te gebruiken. Na veel uren gebruiken worden te tonen veel neutraler en minder boomy. Ik kan wet weten aangezien ik die dopjes al heeel lang gebruik :)
Je weet dat het bijna zover is als de dopjes gaan kraken, dit doen ze in totaal misschien 5 uur (alleen bij zware bass) en daarna is er minder bass, geen gekraak en een nog mooier geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Frame
  • Laatst online: 10-09 20:51
JazzySOB schreef op 02 augustus 2003 @ 12:54:
Zit er nog wel een goede (diepe) bas in? En vallen ze niet uit?
De bas is zeker nog lekker diep. En ze vallen zeker niet uit. Er zitten ook drie verschillende maten kussentjes bij, dus je kan ze naar je oor aanpassen. Zodat ze op bijna alle mensen oren wel passen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
RS_003 schreef op 02 augustus 2003 @ 12:51:
Ik ga over 1 maand naar een nieuwe school, en daar heb ik ook een laptop voor maar nog geen oordopjes.

Welke zijn goed in muziek / gamen? Ik denk zelf aan de sennheiser MX400 ( Ik heb namelijk 2 sennheiser koptelefoons en die doen het zeer goed, de HDD 433 en de HDD 520 II )

Budget zon 20 euro, dus dan kom ik uit op die sennheiser 400 serie toch? :)
Ik heb ook Sennheiser koptelefoons, zeer goed :Y) In de Sennheiser oordopjes zit een lekker geluid het enige probleem is dat die dingen totaal niet lekker in je oor zitten, keihard plastic zonder enige ear-shape. Je kunt wat dat betreft beter een paar duurdere Sony's nemen die echt in je oor gaan. :) Echt een misser van Sennheiser want voor de rest zijn ze wel über.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
Heel erg bedankt allemaal voor deze verhelderende uitleg. Ik heb ze wel is ingehad en ze zitten echt lekker hoor. iig wel bij mij.

Ik ga denk ik dan toch voor de MDR-EX71SL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Goeie keus maar waar ga je ze kopen? ik kan in Nederland nergens een shoppie vinden die ze verkoopt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk gewoon eventjes bij een winkel als kijkshop :)

je hebt daar keuze uit een 5tal hier in de buurt. Ikzelf zou gewoon sony oordopjes aanraden (type maakt niet zo gek veel uit kwaliteit ligt namelijk heel dicht bij elkaar). Dan zoek je een mooi disigntje uit naar jou smaak :)

Veel luister plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Haha, ik werk bij Kijkshop maar de keus wat betreft oordopjes is niet zo groot.. op het moment 5 modellen Philips en 2 modellen van Sony meende ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
Ik ga ze halen bij BCC voor 40 euro zoals JazzySOB hierboven al zei. Dat is hier toch in de buurt.

Mcthefirst: er is echt een heel groot verschil tussen de Sony oordoppen hoor, denk je dat ze voor niets prijsklassen hebben van 5 tot 50(?) euro?

BTW: Ik had iets gelezen over verschillende maten rubbers op die oordoppen? Hoe zit dat? En zijn ze nou wel of niet na te bestellen? :?

[ Voor 22% gewijzigd door heuker op 02-08-2003 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ja, je krijgt er 3 opzet stukje bij: klein, normaal en groot. Voor elk oor geschikt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
Ik heb gisteren Philips HS310 oordoppen gekocht en daar zitten van die wazige flappen-voor-achter-het-oor (??) bij (ik denk tenminste dat je die dingen achter het oor moet doen). Ik ben gisteren een half uur bezig geweest om die dingen in te doen, maar dat is niet echt een success geweest (maw: het is niet gelukt).

Kan iemand mij vertellen waar je die flappen moet laten? Even een fototje voor de duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/d.baakman/temp/hs310.jpg

Moet dat staafje (A) nou naar boven, naar beneden of naar achteren wijzen? B moet denk ik achter je oor, aan de ene kant denk ik dat die naar achteren moet wijzen (dat lijkt het meest op een oor), maar dat zit voor geen meter, en dan is de lengteafstelling van A totaal hopeloos (iets anders dan volledig naar boven kan niet, want dan past het bevestigingspunt van B op A niet meer achter je oor), misschien onderlangs?

Ben ik nou anatomisch zo'n ramp (foto's op aanvraag :)), snap ik het niet (lijkt mee de meest waarschijnlijke optie) of brengt Philips een koptelefoon op de markt die niet klopt (lijkt me niet, maar ja, je weet nooit natuurlijk)? (en waarom levert Philips niet een handleiding mee, het instellen van een VCR is eenvoudiger dan het opdoen van een hoofdtelefoon en bij een VCR wordt wel een handleiding meegeleverd..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Iemand enig idee waar de witte versie van de Sony MDR-EX71SLB te krijgen is :? (de MDR-EX71SLW dus)

Afbeeldingslocatie: http://store3.yimg.com/I/minidisco-store_1751_1744896

[ Voor 7% gewijzigd door xabre16v op 02-08-2003 17:37 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.