Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:48

sjaakaq

It might get loud

ff een vraagje: als ik mijn ipod in m'n zak heb en ,'n mx-500'en in m'n oren heb ik het probleem dat de dopjes gaan 'trekken', de kabel wordt op een of andere manier naar beneden gerukt en dus de dopjes ook. Dit voelt vrij k*t aan je oren. Zijn er klemmetje oid om ze aan je kraag vast te klemmen of moet ik dit maar verdragen??

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Hoe kan dat dan? Het kabeltjes is toch niet te kort? Als de kabel nergens klemt zou hij niet strak of trekkend aan moeten voelen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Dat heet zwaartekracht jongens :) maar in ieder geval, op de wired-remote van appel zit zo'n klemmetje. Ik weet niet of je daar dan weer custom earphones op kan zetten, maar dan heb je er geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valdi
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
leokennis schreef op 08 december 2003 @ 22:00:
ff een vraagje: als ik mijn ipod in m'n zak heb en ,'n mx-500'en in m'n oren heb ik het probleem dat de dopjes gaan 'trekken', de kabel wordt op een of andere manier naar beneden gerukt en dus de dopjes ook. Dit voelt vrij k*t aan je oren. Zijn er klemmetje oid om ze aan je kraag vast te klemmen of moet ik dit maar verdragen??
zelfde "probleem" hier, heb er inmiddels wat op gevonden:
Neem een schoudertas, en klem het snoertje daartussen... Works fine here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valdi
  • Niet online
Hmmmmm nieuw probleempje ontdekt met mijn sennheiser mx-500's.. Volgens mij is de linker opgeblazen *grijns*. Ontdekte het toen ik me iRiver 390t voluit had staan met een lekker dance nummertje -- *plop-krak-plop*. Vanmiddag is ff kijken wat de winkel daarover te zeggen heeft.

Ill keep you informed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand die de dopjes bij sony-style heeft besteld al iets ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Dj_Tjebbe schreef op 10 december 2003 @ 11:20:
Hmmmmm nieuw probleempje ontdekt met mijn sennheiser mx-500's.. Volgens mij is de linker opgeblazen *grijns*. Ontdekte het toen ik me iRiver 390t voluit had staan met een lekker dance nummertje -- *plop-krak-plop*. Vanmiddag is ff kijken wat de winkel daarover te zeggen heeft.

Ill keep you informed!
Ik heb ook die Mx-500 wat een k*t doppen, ze doen pijn in mijn oren, miskoop dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:04
Ik heb net m'n witte EX71SL's binnen uit Hong Kong. 4 dagen duurde het, niet te geloven!
Als m'n Ipod ook deze week binnekomt ben ik helemaal blij :D

Ik breng nog wel verslag uit van de geluidskwaliteit als m'n podje er is :)

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

BTW, wat zijn de ervaringen hier met van ide 'neck-koptelefoons', dus met pads die over je roen heengaan:

-is de bas beter?
-hoor je meer of minder van de omgeving?
-enz.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Phobos schreef op 07 december 2003 @ 20:12:
[...]
ik heb deze oordopjes; ze hebben lekker geluid en goede bas. Alleen dit:
[...]

Dit vind ik persoon erg jammer, dit is behoorlijk irritant. Waar de 2 oordopjes "uit-elkaar" gaan (dus van 1 snoer naar de 2 kanten) is dus niet even lang. Ik denk dat je daar eigenlijk aan moet "wennen". Ook de rubbere dingetjes hadden ze vast mogen lijmen, want daar is er al eentje vanaf. Nou zit het speakertje los in het omhuseltje. aar verder zijn het top oortjes. :)

Ik had ze trouwens voor 15 euro bij de IT'S (veldhoven)
Die kabels is inderdaad gewoon ff wennen, ik heb de vorige versie ervan, waren ook erg mooi.
Maar waar ik dus echt helemaal niks van snap: dat de lijm het nog steeds begeeft: bij de versie die ik had liet de lijm ook al los. Dus **** Philips, leer eens luisteren naar je consumenten.
Verder niks dan lof voor de dopjes, echt geweldig geluid na goed inspelen.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
bartvl schreef op 10 december 2003 @ 20:46:
[...]

Die kabels is inderdaad gewoon ff wennen, ik heb de vorige versie ervan, waren ook erg mooi.
Maar waar ik dus echt helemaal niks van snap: dat de lijm het nog steeds begeeft: bij de versie die ik had liet de lijm ook al los. Dus **** Philips, leer eens luisteren naar je consumenten.
Verder niks dan lof voor de dopjes, echt geweldig geluid na goed inspelen.
En wat bedoel je met goed inspelen?

Een keer dag en nacht laten draaien op vol volume of zo. :? 8)7

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Verwijderd

Brickman schreef op 10 december 2003 @ 21:47:
[...]

En wat bedoel je met goed inspelen?

Een keer dag en nacht laten draaien op vol volume of zo. :? 8)7
Niet op vol volume, maar op iets hoger volume dan je normale luistervolume en een uurtje of 50. Liefst muziek met veel bass erin.

Maar je kan ze natuurlijk ook gewoon gaan gebruiken. Inspelen gebeurt dan vanzelf, alleen langzamer.

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

maarre, iemand ervaringen met nekbeugel-koptelefoons?

leoaq.fm // Jeune Loop

• da_rippah
Ik heb wel eens zon ding op gehad, eentje van Vivenco en eentje van Sennheiser. Ik moet zeggen dat het wel fijn zit, vooral de Sennheiser gaf ook een lekker geluid. Maar ik heb toch liever oordopjes omdat je er makkelijker een v.d. 2 in kan doen en omdat (althans bij mijne) je geen last hebt van omgevingsgeluid. Dopjes met een gesloten systeem geven (dat is althans wat mij logisch lijkt) ook een betere bass. Correct me if I'm wrong ;)

Als je met zon ding op de fiets zit blaast de wind volgens mij als een gek tussen de koptelefoon (die dingen zijn vrij plat) en je oor door...., maar goed dat heb ik nog nooit geprobeerd.

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Daarnaast is zon nek koptelefoon meestal erg log, ik vind het handig als ik mijn oordopjes zomaar in mijn tas kan proppen.

Vraagje, met die in-ear dingen zoals de Sony EX-serie, heb je dan geen last van dat je helemaal NIKS meer hoort? Ambulance, toeter, door rood rijdende aso die je fietsie wil rammen?

• da_rippah
Ja, daar heb je last van ja... je kunt ook geen normaal gesprek met iemand voeren als je die dingen in hebt. Maar goed, ik let gewoon extra goed op op de fiets en 't is niet m'n gewoonte om muziek te luisteren terwijl ik met iemand in gesprek ben 8)7

Voordeel is wel dat je bron veel zachter kan om het toch goed te horen. En het geluid is natuurlijk supergoed :)

• Mystic Spirit
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik heb nu de mdr-e93lp van sony. een van de top modellen! klinkt lekker zit lekker (niet van die irritante dingen die je volledig je gehoorgang in moet proppen! ik kan ze echt aanraden en niet overmatig duur... eurotje of 25 geloof ik!

• da_rippah
Zo irritant vind ik die dingen niet die je 'volledig je gehoorgang in moet proppen' hoor... ze klinken denk ik wel beter dan het model dat jij noemt.

• Mystic Spirit
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Die dingen in je gehoorgang zorgen vooral voor meer bas en naar mijn smaak overmatige bas :) ik ben iig meer dan tevreden over mijn dopjes >:)

• da_rippah
Als je ze hebt ingespeeld is de bass veel neutraler geworden, de oordopjes geven over het algemeen een neutraal geluid vind ik. De Ex70 waren naar hoorde veel bassier, degene die ik heb (51) zijn wat neutraler dus :)

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Hmm heb net ff een neckphone van een vriend geleend en er mee gefietst.

-Bass is even goed als Sennheiser MX 500
-Wat meer detail in de muziek
-Links/rechts veranderingen in de muziek hoor je minder goed (ik bedoel het effect 'trein rijdt je linkeroor binnen en komt je rechteroor weer uitrijden :*) )
-De wind hoor je minder. Dit komt denk ik omdat ze wat groter en boller zijn, waardoor de wind erlangs loopt ofzo :?
-Omgeving hoor je wat beter
-De omgeving hoort jou ook wat beter ;)
-Als je een bril hebt (ik B) ) dan kan het wat irri gaan klemmen

Verder geen al te hoge kraag, dan zit ie klem/gaat ie schuiven. Ook niet mee tegen een leuning gaan zitten; zelfde effect.

Nu nog een mooie vinden voor weinig geld. Tips?

leoaq.fm // Jeune Loop

• da_rippah
Ik zou persoonlijk oordopjes nemen :Y) Maar als je een neckphone wilt:

Sennheiser PMX 60: info

Deze heeft dus iemand die ik ken, ik vond hem erg fijn, voor een neckphone dan :)

Ik zou hier ook nog ff kijken voor een groot aanbod: klik

Suc! :)

• Jaguar645
  • Laatst online: 12-09 13:22
ik heb sinds vorige week de Sony EX71 en ik moet zeggen dat ik ZEER tevreden ben over ze.

ze klinken perfect met mijn muziek (Hardcore/Hard Techno) lekkere diepe bass en verdere geluid is ook zeer goed.

et is alleen wennen dat je echt bijna niets meer hoort van de omgeving om je heen, en dat sommige mensen nu me wel aantikken van kannie zachter wat ik met me ouwe doppies niet had. maargoed ik moet dus nog even zoeken wat een goed volume is.

speel ze nog wel iets harder, om ze dan wat in te laten spelen.

maar een echte aanrader voor mensen die dopjes zoeken en ook bereid zijn er iets voor te besteden

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

da_rippah schreef op 11 december 2003 @ 18:31:
Ja, daar heb je last van ja... je kunt ook geen normaal gesprek met iemand voeren als je die dingen in hebt. Maar goed, ik let gewoon extra goed op op de fiets en 't is niet m'n gewoonte om muziek te luisteren terwijl ik met iemand in gesprek ben 8)7

Voordeel is wel dat je bron veel zachter kan om het toch goed te horen. En het geluid is natuurlijk supergoed :)
Ik geloof graag dat deze dingen nog beter geluid geven dan mijn cresyn's. Ookal ben ik audiofiel geworden, mijn leven is het toch niet waard ;)

• Brickman
  • Laatst online: 04-08 19:47
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 10:20:
[...]
Niet op vol volume, maar op iets hoger volume dan je normale luistervolume en een uurtje of 50. Liefst muziek met veel bass erin.

Maar je kan ze natuurlijk ook gewoon gaan gebruiken. Inspelen gebeurt dan vanzelf, alleen langzamer.
Als ik geluk heb kan ik ze morgen gaan halen (waren niet in de winkel aanwezig) en dan direct laten inspelen. :P

Morge breng ik verder verslag uit.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• Tranquility
  • Laatst online: 09:13
Jaguar645 schreef op 11 december 2003 @ 21:25:
Het is alleen wennen dat je echt bijna niets meer hoort van de omgeving om je heen, en dat sommige mensen nu me wel aantikken van kannie zachter wat ik met me ouwe doppies niet had. maargoed ik moet dus nog even zoeken wat een goed volume is.
Hoe kan dat nou? Ik dacht dat die in-earcanal doppen juist het omgevingsgeluid uitsluiten en de muziek juist opsluiten binnen je oor. Dus anderen zouden dan juist niets moeten kunnen horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 12-09 13:22
JazzySOB schreef op 11 december 2003 @ 23:34:
[...]

Hoe kan dat nou? Ik dacht dat die in-earcanal doppen juist het omgevingsgeluid uitsluiten en de muziek juist opsluiten binnen je oor. Dus anderen zouden dan juist niets moeten kunnen horen?
als ik naar me hardcore luister sla ik nog wel eens door en blijf em omhoog schroeven, heb ik zelf geen problemen mee echter de mensen om mee heen vinden dat dus niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

moet je eens in een tram/bus/trein gaan zitten. Geheid dat je wel ergens een koptelefoon hoort, en het zijn bijna altijd in-ear dopjes...
Ik vraag me altijd of hoe iemand dat volhoudt. Mijn mx500 kan ik pas horen een cm of 5 van mijn oor, en dan staan ze hard...

Ik ben trouwens al een jaar of 3 fan van de mx500, alleen jammer dat ze op een gegeven dicht gaan zitten... en dat de volume regeling gaat kraken (die zou er van mij best af mogen).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

deepbass909 schreef op 12 december 2003 @ 10:02:

Ik ben trouwens al een jaar of 3 fan van de mx500, alleen jammer dat ze op een gegeven dicht gaan zitten... en dat de volume regeling gaat kraken (die zou er van mij best af mogen).
Nooit gedacht aan de mx400 dan ?? das dezelfde maar oznder volumeregeling...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:36

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

KeeZ schreef op 12 december 2003 @ 12:04:
[...]

Nooit gedacht aan de mx400 dan ?? das dezelfde maar oznder volumeregeling...
Het frequentiebereik van MX500 was dacht ik nog een tikkie groter dan dat van de MX400.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 14:03
deepbass909 schreef op 12 december 2003 @ 10:02:
moet je eens in een tram/bus/trein gaan zitten. Geheid dat je wel ergens een koptelefoon hoort, en het zijn bijna altijd in-ear dopjes...
Ik vraag me altijd of hoe iemand dat volhoudt. Mijn mx500 kan ik pas horen een cm of 5 van mijn oor, en dan staan ze hard...
Grappig dat je dat zegt. Laatst in de auto liet ik hem het verschil horen met mijn koptelefoon (die zijn in-ear) en die van hem (die zijn open-head ofzo, van die 10 euro sony doppies). Toen hij zijn eigen inhad hoorde ik de muziek ook, en toen hij mijne inhad hoorde ik geen muziek. En dat terwijl het volume hetzelfde bleef.

[ Voor 5% gewijzigd door BackSlash op 12-12-2003 12:57 ]

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Dat je van buitenaf het geluid beter hoort bij in-ear oordopjes is echt onzin... Mijn mx400's waren voor omstanders vele malen beter en harder te horen dan mijn sony ex51's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Hey is die koptelefoon van Zalman dan ook een beetje goed qua prijs/kwaliteit? Ben namelijk op zoek naar oordopjes voor gamen.. Enige dat ze moeten kunnen doen is geluid geven en geen pijn aan me oren na een uurtje of langer gamen.... Maar die Zalman is mooi dus wou ook weten of die wel goed is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Heb net de JVC HA-B15-SL gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.bestekeus.nl/shop/images/ha_b15_sl-1.jpg

Na 3 min. testen kan ik zeggen:

-zitten comfortabel (nepleer; beter dan hard plastic..)
-klinken goed maar wel wat 'gedrukt', hoge tonen komen minder goed uit dan bij bijv. mx500
-kostte €19,90. Beter dan 35 euro voor een sony in felblauw :r en een Sennheiser PMX-60 die ze pas na een maand konden leveren en die 45 euro zou gaan kosten...

[ Voor 9% gewijzigd door sjaakaq op 12-12-2003 20:02 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Weet iemand toevallig waar je oordoppies kan kopen die een 2.5 mm mini jack hebben. Ze zijn namelijk voor bij me Ipaq 1915, en die er bij zitten zijn echt bagger. Alleen de doppies die ze bij zaken als Expert, Megapool etc hebben zijn allemaal met 3.5 mm mini jack :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 07:23

Erw

Sennheiser PMX-60

Waar zijn ze tekoop?!

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Erw schreef op 12 december 2003 @ 21:00:
Sennheiser PMX-60
Waar zijn ze tekoop?!
Je mist niks aan die PMX-60 hoor. Ik gebruik de oude nekbeugel-hoofdtelefoon van mijn ex- NEX-II mp3speler, en wilde wat beters kopen en kocht een PMX-60. Bleek daar helemaal geen bas in te zitten en bovendien zitten de oorschelpen niet goed tegen je oren aan (wat waarschijnlijk mede oorzaak is van weinig bas) wat bovendien ook een erg "los" gevoel geeft.

Na een tijdje luisteren was ik het zat en zette mijn oude NEX-II hoofdtelefoon weer op die toch echt stukken beter klinkt en ook lekkerder zit. Ik kon gelukkig de PMX-60 terugbrengen en wilde daar voor in de plaats een Sony MDR-EX71SL's kopen welke de winkel echter niet konden (wilden?) leveren en kreeg dus mijn geld terug. Maar omdat ik voorlopig nog geniet van de oude witte NEX-II nekbeugelhoofdtelefoon, wacht ik nog even met aankoop van een nieuwe. Maar mijn voorkeur zou denk ik toch uitgaan naar de Sony MDR-EX71SL vanwege de vele goede ervaringen op laagweergavegebied of een andere nekbeugelhoofdtelefoon die voller klinkt dan mijn huidige NEX-II exemplaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Serieus? Ik dacht dat die Sennheisers juist heel erg goed waren....heb de JVC's inmiddels als weer geruild :7 Maar vraag me nu af of ik voor de MDR-G56V van Sony moet gaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.bigbangelectronics.com/images/portable_electronics/headphones/mdrg56v.jpg

Of voor de PMX 60....

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

leokennis schreef op 12 december 2003 @ 20:01:
Heb net de JVC HA-B15-SL gekocht:

[afbeelding]

Na 3 min. testen kan ik zeggen:

-zitten comfortabel (nepleer; beter dan hard plastic..)
-klinken goed maar wel wat 'gedrukt', hoge tonen komen minder goed uit dan bij bijv. mx500
-kostte €19,90. Beter dan 35 euro voor een sony in felblauw :r en een Sennheiser PMX-60 die ze pas na een maand konden leveren en die 45 euro zou gaan kosten...
mmm .. waar heb je die gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

bij een electroworld.

Leo

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
ALs je geen oordopjes wilt zou ik eens kijken bij Koss. Die heeft ook nekbeugel hoofdterlefoons die erg goed schijnen te zijn. Sony Streetstyle heb ik ook geprobeerd en vind ze niet mooi klinken: te schel en wederom een gebrek aan bas en bovendien zijn ze te duur voor de kwaliteit die ze bieden. Een betere nekbeugelhoofdtelefoon dan mijn huidige die bij de (inmiddels lang geleden verkochte) NEX-II mp3speler geleverd werd ben ik nog niet tegengekomen...

Maar ik blijf zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valdi
  • Niet online
Hmm heb gisteren de winkel waar ik mijn mx-500's gekocht had maar eens bezoekje gebracht. De doppen worden op het moment terug gestuurd naar sennheiser, dus we zien wel wat er van gaat komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
De bass zal bij alle neckphone's stukken minder zijn als bij een paar goede ear/headphones, dus als je niet snel tevreden bent mbt. bass zou ik uberhaupt al niet voor een neckphone gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Dat is niet helemaal waar, een goede nekbeugelhoofdtelefoon kan net zo goed klinken als een normale "op het hoofd" hoofdtelefoon. Wat mij alleen opviel bij de Sennheiser PMX-60 is dat de oorschelpen totaal niet tegen je oren aandrukten waardoor je geen bas hoort. Wanneer ik ze met de hand tegen mijn oren aandrukten, klonk het al een stuk beter (maar nog lang niet zo goed als mijn "good old" NEX-II phone)

De Sony Streetstyle zaten wel goed op je oren, alleen hebben die gewoon brakke drivers >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

hmmm maar dat hangt heel erg van je hoofdvorm af. Ik heb ze namelijk al opgepast en ze zitten gewoon goed...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Je bedoelt dat je de PMX-60 in een winkel hebt gepast? Dan had je ze ook toch even meteen kunnen beluisteren? Neem anders de volgende keer je mp3speler mee dan kun je zelf bepalen of je ze mooi vind klinken. Maar druk tijdens het luisteren dan wel even de oorschelpen tegen je oren aan. Klinken ze dan veel beter dan zou ik ze niet kopen, want ze moeten als ze "gewoon" op je hoofd/nek zitten al goed klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

nou in de winkels hadden ze een demopod met die pmx-60's aangesloten op een discman. De JVC's hadden ze ook en die waren 2x zo goedkoop. Ik dacht: die zullen wel iets minder, maar niet veel minder klinken (ik kon ze niet testen), dus die kocht ik. Geluid viel me thuis tegen en nu krijg ik PMX 60's (vreemd: ze hadden er geen in voorraad, alleen die van de demopod...)

Woensdag krijg ik ze.

[ Voor 20% gewijzigd door sjaakaq op 13-12-2003 18:47 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:56

NoTimeRemains

I know

zijn hier dan geen mensen die een grote koptelefoon hebben?

hier komt tog egt wel beter geluid uit. ik ben zelf nog op zoek naar iets fatsoenlijks ....

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Het topic gaat al lang niet meer over oordopjes ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 20:04
Ik heb ook de MX400, lekker goedkoop maar super kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Nou ik heb wel een grote koptelefoon (geloof et of niet: een sennheiser :P ) maar dat is wat te veel van het goed om aan een ipod te hangen:
-Veels te groot om mee naar school te fietsen
-Te kostbaar om mee door de regen te gaan

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valdi
  • Niet online
Een complete koptelefoon vind ik meer wat voor bij de versterker thuis, en niet voor een draagbaar apparaat (mp3- of cd-speler). Overigens moet ik zeggen dat de sennheiser die me pa beneden heeft liggen wel ERG ok klinkt...

Maar hier hebben we het over een heel andere prijsklasse en begint het een beetje offtopic te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

mwoa van mij mag dit het 'hoofdtelefoon topic' worden.

Maar idd, een echte 'grote' hoofdtelefoon is wat te veel van het goede

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
leokennis schreef op 13 december 2003 @ 22:21:
mwoa van mij mag dit het 'hoofdtelefoon topic' worden.

Maar idd, een echte 'grote' hoofdtelefoon is wat te veel van het goede
Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/nooo.gif

[ Voor 12% gewijzigd door da_rippah op 13-12-2003 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ik weet niet op welke zin dit ingaat maar:

1-beter 1 topic over earbuds en headphones in 1 dan 2 losse topics over een relatief klein onderwerp
2-ik bedoel: een grote headphone aansluiten op een portable apparaat (en dan helemaal naar school) is wat teveel van het goede. Als je thuis wilt genieten van muziek uit een normaal hifi systeem, dan is zo'n hoofdtelefoon zeker wel de moeite waard!

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valdi
  • Niet online
Ja, daar heb je zeker gelijk in, maar dit is het *gadget*-forum.... Oordopjes versta ik nog wel onder een gadget, een complete koptelefoon zou ik echter geen gadget meer kunnen noemen. Niet door zijn prijs, en niet door de manier waarop je hem gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:56

NoTimeRemains

I know

wrom niet dan?

ik bedoel wat is teveel van het goede dan? de grootte? dat zou mij iig niet boeien maar goed ik wil dan ook mee kwaliteit.
Ja, daar heb je zeker gelijk in, maar dit is het *gadget*-forum.... Oordopjes versta ik nog wel onder een gadget, een complete koptelefoon zou ik echter geen gadget meer kunnen noemen. Niet door zijn prijs, en niet door de manier waarop je hem gebruikt..
wat is dan egt anders aan oordoppies dan aan hoofdtelefoons?

mag jij mij dat eens haarfijn uitleggen.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
Eh kan iemand me dan plz alleen zeggen welke oordopjes/koptelefoon goed is voor gamen? En waar de geluid voor anderen niet echt te horen is en dus alleen voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Kijoki schreef op 14 december 2003 @ 22:03:
Eh kan iemand me dan plz alleen zeggen welke oordopjes/koptelefoon goed is voor gamen? En waar de geluid voor anderen niet echt te horen is en dus alleen voor mij :P
Sennheiser HD 212 Pro
Beyerdynamic DT 231

:)

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
Deacon schreef op 15 december 2003 @ 11:58:
[...]
Sennheiser HD 212 Pro
Beyerdynamic DT 231

:)
Hmm tnx dat wordt ff sparen, heb geen geld en geen werk :'( maar daar gaat het niet om iig bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
  • Laatst online: 24-02-2020
JazzySOB schreef op 12 december 2003 @ 22:52:
[...]

Je mist niks aan die PMX-60 hoor. Ik gebruik de oude nekbeugel-hoofdtelefoon van mijn ex- NEX-II mp3speler, en wilde wat beters kopen en kocht een PMX-60. Bleek daar helemaal geen bas in te zitten en bovendien zitten de oorschelpen niet goed tegen je oren aan (wat waarschijnlijk mede oorzaak is van weinig bas) wat bovendien ook een erg "los" gevoel geeft.

Na een tijdje luisteren was ik het zat en zette mijn oude NEX-II hoofdtelefoon weer op die toch echt stukken beter klinkt en ook lekkerder zit. Ik kon gelukkig de PMX-60 terugbrengen en wilde daar voor in de plaats een Sony MDR-EX71SL's kopen welke de winkel echter niet konden (wilden?) leveren en kreeg dus mijn geld terug. Maar omdat ik voorlopig nog geniet van de oude witte NEX-II nekbeugelhoofdtelefoon, wacht ik nog even met aankoop van een nieuwe. Maar mijn voorkeur zou denk ik toch uitgaan naar de Sony MDR-EX71SL vanwege de vele goede ervaringen op laagweergavegebied of een andere nekbeugelhoofdtelefoon die voller klinkt dan mijn huidige NEX-II exemplaar
ow ik vind de sennheiser pmx 60 echt 8) _/-\o_ en passen goed op me hoofd en waren maar 30 euro, ik ben er zeer tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 12:39

Rudedadude

Maybe we were born to run

Om maar weer eens terug te keren naar oordopjes Ik heb nu een maandje m'n sony ex71's , maar als ik soms weer eens m'n sennheiser mx400's indoe kan ik me niet voorstellen dat ik daar qua confort gezien ooit langer dan 3 minuten mee heb rondgelopen. Maar misschien heb ik gewoon kleine oren, ik gebruik ook de kleinste opzetstukjes. Hoewel die volgens verschillende mensen de beste geluidskwaliteit opleveren.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Dat ligt er gewoon aan wat de vorm van je oren is, het is natuurlijk onzin dat de kleinste opzetstukjes per definitie de beste geluidskwalititeit zouden moeten opleveren, als je gehoorgang niet goed afgesloten is hoor de de bass niet goed en als je hem niet helemaal in je oor krijgt (te gróte rubbertjes) dan hoor je het geluid over het algemeen minder (logisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de ex71 maar ik ben er echt niet tevreden mee. Ik heb alle drie de opzetstukjes geprobeerd, maar het geluid blijft gewoon 'plat' klinken. De bas en de hogere tonen hoor je overduidelijk, maar de middentoon veel minder.
Ik had ze gekocht voor m'n ipod omdat ik van alle kanten hoorde dat de meegeleverde oordopjes vrij slecht waren. Maar als ik deze vergelijk met de ex71 zijn ze veel beter. Er zit gewoon veel meer diepte in.

Ik heb ze van alle kanten geprobeerd in m'n oor te douwen, maar het wordt er niet beter op. Waarschijnlijk heb ik gewoon de verkeerde oren hiervoor.

Heeft iemand ervaring met de oordopjes van de ipod en weet iemand hier misschien een goede vervanging voor? Misschien de mx400, of klinkt deze hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Probeer ze eens aan een goede speler >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ligt het niet aan. De ipod is een goede mp3 speler. Misschien niet de beste qua geluidskwaliteit maar goed...ik heb de ex71 ook op een cd speler uitgeprobeerd en daar krijg ik hetzelfde effect. dusss..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Treble Booster aan zetten :*)

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Nou de PMX 60 is binnen:

-Butsts die JVC's sowieso van alle kanten 3x
-Bass is een stuk beter dan bij de MX 500's
-Pasvorm is goed, niet geweldig

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga die EX71 dingen maar aanschaffen denk ik, maar waar koop je zulke dingen? :|

• bbbrumbrum
  • Niet online

• Rudedadude
  • Laatst online: 12:39

Rudedadude

Maybe we were born to run

Typisch geval van BCC voor zo'n 45 euro

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• arjan.w
  • Laatst online: 13-08 22:05

arjan.w

the unlimited edition

Voor mensen die overwegen de Sony EX71's aan te schaffen de volgende suggestie. Kijk eens op www.shure.com en dan onder products naar de E2. Idee is hetzelfde maar ze worden geleverd met schuimpjes (je krijgt er ook van die rubber dopjes bij, net als bij Sony). Echter die schuimpjes isoleren veel beter, wat het geluid ten goede komt. Ik heb ze zelf laats aangeschaft om te gebruiken met een IRiver iHp 120. Ze laten zich goed aansturen en zijn ontzettend licht. Overigens je geldbuidel wordt er ook wat lichter van >:)

• da_rippah
Ze laten zich goed aansturen :?

• BackSlash
Ik heb nu ook de EX71's en dit is wat ik ervan vind;

- Ze klinken goed, maar niet echt beter dan mijn oude dopjes van 27 euro. Hiervoor had ik de Sony MDR ED228 (zie plaatje) en die bevielen mij ook altijd al prima. Heb alleen nu deze gekocht omdat ie overleden was. Daarentegen zien de EX71's er wel mooier uit :P Maar echt mooier geluid kan ik het niet noemen; dit geluid was ik al 2 jaar gewend.
Afbeeldingslocatie: http://store6.yimg.com/I/advantage123_1768_31160950

- Volgens mij kan je net zo goed de EX51's kopen want volgens mij klinken die exact hetzelfde, de EX71's hebben alleen een hoger 'patser' gehalte vanwege z'n prijs en uiterlijk.

- Als je ze indoet wordt je echt helemaal van de buitenwereld afgesloten. Dit is in het begin zeker wennen en ik zou ze daarom niet opdoen in het verkeer. Het klinkt een beetje alsof je onder water zit, zo'n effect heeft het.

Als ik met deze kennis nu weer voor de keuze stond om oordopjes te kopen zou ik waarschijnlijk voor de EX51 gaan.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:12
Ik had ze gekocht voor m'n ipod omdat ik van alle kanten hoorde dat de meegeleverde oordopjes vrij slecht waren. Maar als ik deze vergelijk met de ex71 zijn ze veel beter. Er zit gewoon veel meer diepte in.
Dan heb je er zeker weten geen geschikte oren voor :X
Geluid is fantastisch als ze goed zitten. Zal niet zeggen dat ze beter zijn dan een Logitech Z680 5.1 set ;) maar ze kunnen heel mooi geluid geven. Zeker beter dan dat van de bijgeleverde dopjes van de ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een draagbare dan kunt ge me een geven met een beugeltje om uwe kop en 2 speakerkes die ge in uwe oor stopt. (kan dat anders niet omschrijven he) :Y)

Veel sound, vallen niet uit, en ge kunt gewoon sporten or doen wat ge wilt doen he.

Maar voor achter uwe pc dan neem maar een sennheiser of ene echte marantz. Niets boven dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:32
arjan.w schreef op 18 december 2003 @ 10:12:
Voor mensen die overwegen de Sony EX71's aan te schaffen de volgende suggestie. Kijk eens op www.shure.com en dan onder products naar de E2. Idee is hetzelfde maar ze worden geleverd met schuimpjes (je krijgt er ook van die rubber dopjes bij, net als bij Sony). Echter die schuimpjes isoleren veel beter, wat het geluid ten goede komt. Ik heb ze zelf laats aangeschaft om te gebruiken met een IRiver iHp 120. Ze laten zich goed aansturen en zijn ontzettend licht. Overigens je geldbuidel wordt er ook wat lichter van >:)
Waar heb je ze gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

-BliXXX- schreef op 13 december 2003 @ 19:38:
Ik heb ook de MX400, lekker goedkoop maar super kwaliteit!
Is de MX400 kwa (of: qua) bas een beetje te vergelijken met die philips dingen met van die tuutjes eraan?
Want die is bij mij namelijk kapot, en heb net vanmiddag nieuwe dingen van philips (he260) gekocht, op aanraden van de verkoper... ZIJN BAGGER!!!!!
Dus die ga ik morgen toch maar eens proberen te ruilen...
En dan probeer ik toch de MX400 of 500 maar (of is de 300 ook wel aardig?)
prijzen:
300 €9,00
400 €12,95
500 €17,00

wat denken jullie ervan?
(nee, die philips doe ik niet meer, gaan gewoon niet lang genoeg mee... (zie paar posts geleden))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sennheiser mx500 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

zijn deze echt goed?
en gaan ze lang mee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
't enige verschil tussen de 400 en de 500 is dat de 500 een apart volumeschuifje in het snoertje heeft en de 400 niet. ik zou voor de 400 gaan.

en ja, ze zijn wel goed, in de prijsklasse zijn ze gewoon de allerbeste. Alleen moet je eigenlijk ff kijken of ze in je oren passen (bij mij geen probleem), maar ik hoor van veel mensen dat ze ze niet fijn vinden zitten/dat ze uit hun oren vallen enzo...

als ze goed passen heb je een stel goeie oordopjes hoor :)

[ Voor 54% gewijzigd door da_rippah op 23-12-2003 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:36

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

da_rippah schreef op 23 december 2003 @ 22:16:
't enige verschil tussen de 400 en de 500 is dat de 500 een apart volumeschuifje in het snoertje heeft en de 400 niet. ik zou voor de 400 gaan.
Dus niet:

MX500
Frequency response (+/- 3 dB): 18 to 22,000 Hz

MX400
Frequency response (+/- 3 dB): 18 to 20,000 Hz

Frequentie bereik van de MX500 is dus groter dan dat van de MX400.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik hoor in dit topic nogal veel de MX400 en 500 vallen van Sennheiser ... maar dat draad van dat ding is zo loei lang dus niet geschikt voor mensen met afstandbediening ! Ik heb bijv, de iRiver IMP550 en ik heb toch echt maar een half metertje nodig. Oftewel; wat zijn goede doppen voor MP3/cd speler mét afstandsbediening ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

MX500 >:)

Gewoon halverwege doorknippen en de plug op het uiteinde aansluiten (of de 'originele plug' losmaken, of je koopt er een voor 2 euro oid).

Werkt schitterend!

O btw, je kan ook een halve meter er tussenuit knippen en de 2 uiteinden in elkaar draaien en er een stukkie tape omheen doen, werkt ook!

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Ik snap nogsteeds niet waarom iedereen zo weg is van de Sennheiser dopjes. Er zijn zat type oordopjes te noemen die duidelijk beter presteren dan de Mx-serie van Sennheiser:

- Koss in-ear dopjes
- Sony EX-serie (51 en 71)
- Alle Cresyn oordopjes (op de 2 goedkoopste types na)

Sony is een iets duurder alternatief en Cresyn is lastig te verkrijgen, maar zelfs Koss is gewoon in de winkel te koop voor een normale prijs. Oordopjes zijn meestal de bottle-neck kwa geluidskwaliteit op je portable audio systeem, daar moet je dan dus ook niet op bezuinigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Cochrane schreef op 18 december 2003 @ 23:53:
Zal niet zeggen dat ze beter zijn dan een Logitech Z680 5.1 set ;)
Lekkere referentie, een PC speaker setje... hoe duur ook :X

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.w
  • Laatst online: 13-08 22:05

arjan.w

the unlimited edition

Shir schreef op 23 december 2003 @ 14:09:
[...]

Waar heb je ze gekocht?
Bij Peter Verspuy (Barendrecht/Rotterdam), maar Feedback heeft ze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Ik moet zeggen dat die MX500 (ja, inderdaad vanmiddag gekocht, kon gelukkig die brakke dingen van philips (HE260) nog wel omruilen) toch niet zo geweldig zijn als jullie hier doen denken hoor.
Het is zeker geen slecht geluid en erg slecht zitten ze niet, maar om er nou echt mee hoog van de toren te blazen... nou nee...
Die philips die ik eerst had (SBC555 ofzo...) die zijn goeikeuper, en kwa geluid toch wel wat beter hoor. (bas mag ietsje minder) Alleen de duurzaamheid is wat (veel ) minder.
Ik hoop dat ik wat dat betreft beter zit bij de sennheiser

Verwijderd

Sinds kort verkoopt Beyerdynamic ook oordopjes. Naar mijn mening zijn de koptelefoons van Beyerdynamic altijd al van hoge kwaliteit, en ik denk dat het met deze oordopjes ook wel goed moet zitten, maar echt objectief is dat niet natuurlijk. Ik heb ze helaas nog niet, maar hoop daar snel verandering in te kunnen brengen. En ik zal dan mijn bevindingen ook wel posten in dit topic.

De volgende modellen zijn uitgebracht:

DTX 10

Transducer type Dynamic, open
Frequency range 15 - 20,000 Hz
Sensitivity 113 dB
Impedance 32 Ω
Maximum power input 60 mW
Cable length 1.2 m
Connector 3.5 mm stereo jack plug

Afbeeldingslocatie: http://www.beyerdynamic.com/standard/images/big/dtx10_bg.jpg

DTX 20

Frequency range 12 - 22,000 Hz
Sensitivity 116 dB
Impedance 32 Ω
Maximum power input 50 mW
Cable length 1.2 m

Afbeeldingslocatie: http://www.beyerdynamic.com/standard/images/big/dtx20_bg.jpg

Verwijderd

Excuses, ben er nog eentje vergeten, maar is er geen edit knop hierzo?

Het laatste model nog even:

DTX 40

Frequency range 14 - 20,000 Hz
Sensitivity 112 dB
Impedance 28 Ω
Maximum power input 10 mW
Cable length 1 m

Afbeeldingslocatie: http://www.beyerdynamic.com/standard/images/big/dtx40_bg.jpg

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Die DTX-10 zien er kwa design mooi uit, die andere een beetje log. Misschien is het wel wat, hopelijk kwa naam een Sennheiser killer, want ik kan maar niet uit staan dat mensen daar geld aan uit geven met het idee: ik koop de beste oordopjes |:(
Als je ze hebt: post je bevindingen! ben benieuwd :D

Verwijderd

Bertuss schreef op 24 december 2003 @ 00:12:
Ik hoor in dit topic nogal veel de MX400 en 500 vallen van Sennheiser ... maar dat draad van dat ding is zo loei lang dus niet geschikt voor mensen met afstandbediening ! Ik heb bijv, de iRiver IMP550 en ik heb toch echt maar een half metertje nodig. Oftewel; wat zijn goede doppen voor MP3/cd speler mét afstandsbediening ?
Bij mp3cdspelers.nl hebben ze van de mx400/500 een korte versie. Juist bedoeld voor mensen met een afstandsbediening! Vraag ernaar ! :)

Verwijderd

Om even wat te zeggen over de lengte van sommige kabels, ik heb nu zelf Sony doppen, type ben ik even kwijt, en daar hangt ook zo'n leip lang draad aan. Mijn oplossing is gewoon om het draad netjes "op-te-vouwen" en er een tie-wrap omheen te doen ofzo en dan die tie-wrap netjes af te knippen, zodat je een klein rondje overhoudt dan, if you know what I mean. Werkt prima, en het zit niet meer zo in de weg.

Ik ga aankomende zaterdag kijken voor die Beyerdynamic doppen, ik zal mijn bevindingen zeker hier posten dan. Heb al aardig wat doppen versleten, dus hopelijk kan ik er dan wat nuttigs over zeggen ;) .

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:12
Exirion schreef op 24 december 2003 @ 11:35:
[...]

Lekkere referentie, een PC speaker setje... hoe duur ook :X
Note de ' ;) ' Exirion, bij wijze van bedoel ik natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*edit*

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 13:08 . Reden: Was te lui om alle andere pagina's te lezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grapje zeker......
Lees de vorige 24 pagina's eens.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Nu hier toch al n draadje van 20 pagina's staat, hoe klinken de Altec Lansing AHP2's ( http://www.alteclansing.c...etails.asp?pID=AHP2&sID=3 ). Zat er over te denken dat setje te kopen voor m'n PDA, maar alleen als ze n beetje klinken natuurlijk :) .

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor 39,95 Euro bij mediamarkt de Sony MDR-EX51LP in-ear gekocht.
Toen ik ze voor het eerst indeed merkte ik gelijk al het grote verschil met mijn vorige set (Senheiser MX-500). De pasvorm is namelijk echt geweldig en de geluidskwaliteit is ook beter dan de MX-500 (Groter bereik>>Voller geluid, nog meer bass)

Er zitten in totaal 3 paar opzetstukjes bij (small, medium, large).
Tevens zit er een ''holder'' bij. Dit is handig om het snoer (dat best wel lang is) in te korten.

Kortom, voor degenen die mochten twijfelen: Het is absoluut een aanrader, al moet ik er wel bijzeggen dat ik niet weet hoe het met de duurzaamheid zit (ligt ook aan jezelf, als je er slordig mee omgaat, moet je er niet van opkijken als het setje na korte tijd al kapot is)

Mocht je echter twijfelen tussen de EX51 (Euro 39,95) en EX71(Euro 55)? Hier zijn wat verschillen en overeenkomsten:

- EX71 is remote capable, dus er zit een extra snoer bij om tussen de portable en de Afstandbediening te doen. De EX51 heeft deze extra niet.
- De EX71 heeft een iets ander uiterlijk (met zilver).
- Technisch zijn de EX51 en EX71 precies hetzelfde.

Kijk dus goed of je portable een afstandbediening heeft, indien dat niet zo is dan is de EX51 voldoende (scheelt ook 15 Euro)

Ik hoop dat ik wat mensen hiemee heb geholpen,

Gegroet,

Alexus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001

Christiano007

Ich bin der champion

De EX71 is een verbeterde versie van de ex70 (duh), bij de 70 was de bas (veel) te hard , dit is bij de EX71 opgelost.

En dat verschil is genoeg om de EX71 te kopen

[ Voor 5% gewijzigd door Christiano007 op 30-12-2003 21:00 . Reden: |:( ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 06:56
Ik heb ook since een tijdje de Sony EX71 en daar zit echt een lekkere bass in.

Bij sommige hardcore nummers begint het soms voor mijn gevoel in mijn oor te jeuken zo'n lekkere lage frequentie.

I realy love them O+
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.