Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Cochrane schreef op 08 november 2003 @ 21:28:
Je krijgt heel binnenkort een mailtje van Paypal dat die Hong Kong-gast graag 44 Euro van je wil :)
Ik had maandag mijn bestelling gedaan en ik heb nog steeds geen mailtje terug gekregen dat ik moet betalen (Via Paypal)

Hoe veel tijd zat er bij jullie tussen ?

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Laatst online: 15-08 17:01
Vandaag de earfoams en filters van mijn Etymotic er4p vervangen. Man, man wat klinkt dat ding weer uitstekend zeg. Hij is weer als nieuw. Ik moet zeggen dat qua bouwkwaliteit de er4p het bij mij ook uitstetkend uithoudt ondanks het feit dat ik hem al een 1,5 jaar intensief gebruikt heb.

Al eerder is in deze discussie de er4p door mij aan de orde gesteld. In Nederland zit momenteel 1 importeur die het ding verkoopt. Hij heeft ook een website die al gedeeltelijk operationeel is (zitten nog wat foutjes). Ik heb het ding destijds van hem 1 week op proef mogen beluisteren en vervolgens was ik verkocht..

Voor mensen die meer willen weten:
www.inear.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.w
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-08 22:05

arjan.w

the unlimited edition

Ongetwijfeld zullen de ety's beter klinken. Echter qua prijs presatie verhouding kan naar mijn mening de Shure E2 ook overwogen worden. Ook een inear systeem. Echter verkrijgbaar voor ongeveer 100 euro. Ik denk, op basis van de reactie, dat deze een goede balans bieden wat betreft prijs, geluidskwaliteit en comfort.

@ boekhour: die ety's schijnen niet zo comfortabel te zijn, of is het slechts een kwestie van wennen?

• boekhour
@ boekhour: die ety's schijnen niet zo comfortabel te zijn, of is het slechts een kwestie van wennen?
Ik draag de ety's nu anderhalf gemiddeld een uurtje per dag en moet zeggen dat het de eerste week wel even wennen was. Daarna voel je ze nog wel zitten maar het is absoluut geen vervelend gevoel. Ik ben er aan gewend maar voor een ieder zal dit verschillend zijn omdat we allemaal verschillende afmetingen gehoorgangen hebben. Ik lees daarom ook wel eens op andere fora dat mensen met een smalle gehoorgang eerder last hebben tijdens het dragen. Als je echt voor comfort en supergeluid wil gaan moet je eigenlijk bij inear oorstukjes op maat laten maken. Hier kan de miniluidspreker van de ety dan worden ingeprikt. Het schijnt dat het geluid dan zelfs nog beter is en het draagcomfort is dan ook optimaal aangezien het oorstukje precies in je oor past en daardoor ook optimale insolatie van geluiden van buitenaf biedt.

• arjan.w
  • Laatst online: 13-08 22:05

arjan.w

the unlimited edition

Dit op maat laten maken is opnieuw een flinke investering neem ik aan?

• boekhour
arjan.w schreef op 13 november 2003 @ 11:30:
Dit op maat laten maken is opnieuw een flinke investering neem ik aan?
Denk aan 100 euro, zoiets.... Maar goed, audiofiele perfectie en dus perfect geluid is nou eenmaal niet goedkoop, helaas.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

boekhour schreef op 13 november 2003 @ 14:27:
[...]

Denk aan 100 euro, zoiets.... Maar goed, audiofiele perfectie en dus perfect geluid is nou eenmaal niet goedkoop, helaas.
jammer dat perfect geluid niet bestaat...en zeker niet uit oordopjes ;)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• boekhour
Mooooody schreef op 13 november 2003 @ 14:54:
[...]

jammer dat perfect geluid niet bestaat...en zeker niet uit oordopjes ;)
Hmm, geijkte reactie van mij: dan heb jij die Ety;s nog niet gehoord, gegarandeerd dat ze jouw hifi-setje thuis eruit blazen.

Nee serieus, deze Ety's benaderen echt de perfectie. Je kunt er alleen over oordelen als je ze echt goed hebt beluisterd en aan jouw reactie te zien waag ik te betwijfelen of je dat wel hebt gedaan.

• Mooody

Mooody

elmoody

boekhour schreef op 13 november 2003 @ 14:58:
[...]

Hmm, geijkte reactie van mij: dan heb jij die Ety;s nog niet gehoord, gegarandeerd dat ze jouw hifi-setje thuis eruit blazen.

Nee serieus, deze Ety's benaderen echt de perfectie. Je kunt er alleen over oordelen als je ze echt goed hebt beluisterd en aan jouw reactie te zien waag ik te betwijfelen of je dat wel hebt gedaan.
neuh, niet gedaan, maar het lijkt me sterk dat ze goede boxen "er uit blazen"

het zullen best kwalitatief de beste oordopjes zijn, maar ik denk persoonlijk dat ze al minder klinken dan een goede koptelefoon (van 200/300 euro)
lijkt me echt onmogelijk om een "perfecte" geluidsweergave te krijgen met zo'n kleine "klankkast"

en ik weet niet wat jouw bron is, als het mp3-bestanden of cd-audio is, dan komen er amper betere klanken uit dan uit de Sony E888's denk ik...die naderen de perfectie namelijk ook, zeker wanneer ze je oor goed zouden afsluiten zoals jouw dopjes dat doen...

[ Voor 24% gewijzigd door Mooody op 13-11-2003 16:25 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Tank33
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 17:51
Ik wil bij deze wel even het verhaal van boekhour bevestigen. Ik heb zelf ook de ety's en deze zijn echt niet te vergelijken met de sony E888 of met welke andere gewone oordoppen dan ook. Ik kan mijn eigen sennheiser MX500's echt niet meer aanhoren nu ik gewend ben aan de ety's, ze klinken echt fenomenaal.

Ik moet er bij zeggen dat ik nooit zou beginnen aan een vergelijking tussen speakers en oor-/koptelefoons omdat de muzikale ervaring gewoon heel anders is.. Ik heb zelf ook de sennheiser HD580 en ik denk dat de kwaliteit daarvan enigszins te vergelijken is met de ety's. Het grote verschil is dat de ety's wel zeer geschikt zijn voor portable gebruik. (Ik gebruik ze in combinatie met de IHP-100)

Het is gewoon geweldig zoals deze dingen je van de wereld afsluiten, ik zit echt elke dag te genieten in de Amsterdamse metro als ik naar mijn werk ga.

"Obviously you're not a golfer..."

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:10
Deacon schreef op 12 november 2003 @ 16:45:
[...]

Ik had maandag mijn bestelling gedaan en ik heb nog steeds geen mailtje terug gekregen dat ik moet betalen (Via Paypal)

Hoe veel tijd zat er bij jullie tussen ?
Ik heb vandaag mijn ex71's gekregen van i-shopping4u.
Zaterdag bestelt, zondag betaalt en uiteindelijk donderdag al gekregen :9
Wat mij betreft hebben ze een goeie service en ik kreeg zelfs een mailtje dat die blij was dat ik snel betaald had :7

• boekhour
Tank33 schreef op 13 november 2003 @ 17:45:
Ik wil bij deze wel even het verhaal van boekhour bevestigen. Ik heb zelf ook de ety's en deze zijn echt niet te vergelijken met de sony E888 of met welke andere gewone oordoppen dan ook. Ik kan mijn eigen sennheiser MX500's echt niet meer aanhoren nu ik gewend ben aan de ety's, ze klinken echt fenomenaal.

Ik moet er bij zeggen dat ik nooit zou beginnen aan een vergelijking tussen speakers en oor-/koptelefoons omdat de muzikale ervaring gewoon heel anders is.. Ik heb zelf ook de sennheiser HD580 en ik denk dat de kwaliteit daarvan enigszins te vergelijken is met de ety's. Het grote verschil is dat de ety's wel zeer geschikt zijn voor portable gebruik. (Ik gebruik ze in combinatie met de IHP-100)

Het is gewoon geweldig zoals deze dingen je van de wereld afsluiten, ik zit echt elke dag te genieten in de Amsterdamse metro als ik naar mijn werk ga.
Tank33, bedankt voor je steun. Ik heb net een bericht gepost op de iRiver ihp-topic om te laten blijken hoe prachtig ik ook de combinatie vind tussen de ety en de ihp serie. Ik durf hier te stellen dat de ety's tot de top behoren van wat er te krijgen is op het gebied van alle soorten hoofdtelefoons, inclusief topmerken als stax, sennheiser en akg (>400 euro) etc. Mensen die dit niet willen of kunnen geloven verwijs ik met veel plezier naar www.headwize.com alwaar veel gebruikers de ety zelfs verkiezen boven de sennheiser HD600. Zoek op deze site op de fora maar eens op etymotic, dan krijg je heel veel leesvoer voor je kiezen. De Etymotic is in Amerika overigens veel bekender dan hier in Nederland. Daar wordt het ding op het gebied van mobiel luisteren, als de referentie-hoofdtelefoon gezien.

• NoTimeRemains
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

iemand een idee waar ik de koss ur-18 kan krijgen?

This is the Way.

• Deacon

Deacon

MyNameIs schreef op 13 november 2003 @ 18:05:
[...]

Wat mij betreft hebben ze een goeie service en ik kreeg zelfs een mailtje dat die blij was dat ik snel betaald had :7
:?

Je moet toch een mailtje van hun krijgen dat je moet betalen 8)7
Of moet je zelf via Paypal het geld overmaken :?

Ik zal ze ook wel mailen over hoe het zit.

• MyNameIs
Deacon schreef op 13 november 2003 @ 21:15:
[...]

:?

Je moet toch een mailtje van hun krijgen dat je moet betalen 8)7
Of moet je zelf via Paypal het geld overmaken :?

Ik zal ze ook wel mailen over hoe het zit.
Ja je hoort een mailtje te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

MyNameIs schreef op 13 november 2003 @ 18:05:
[...]
Vraagje ?

Had jij via Paypal de optie send money gedaan en hun toen betaalt via hun Email ?
Of had je van paypal een mail gehad dat hun geld van je wouden (dat dacht ik dus en ik zit op die mail te wachten :X )

Als het optie 1 is dan snap ik waarom ik geen mail krijg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
Deacon schreef op 14 november 2003 @ 21:36:
[...]

Vraagje ?

Had jij via Paypal de optie send money gedaan en hun toen betaalt via hun Email ?
Of had je van paypal een mail gehad dat hun geld van je wouden (dat dacht ik dus en ik zit op die mail te wachten :X )

Als het optie 1 is dan snap ik waarom ik geen mail krijg 8)7
Ja je hoort een mailtje te krijgen dat ze geld willen zien.
Je krijg eerst een bevestiging. (Heb je die wel gehad :? )
En daarna een dat mailtje van PayPal waarop PayNow ofzo staat...
Ik zou zeggen mail ze ff, want volgens mij is er wat fout gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
hij heeft em toch gekregen dan is het toch goed????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-03-2013
Ik ben nu op zoek naar goede oordoppen voor mijn Diva mp3 speler. Nu luister ik daar erg veel hardcore/hardstyle/hardtrance etc etc op (waar dus redelijk veel bas inzit). Maar ik wil er ook nog wel eens wat Evanscene/Era e.d. opzetten. Welke oordoppen kan ik nou het beste nemen hiervoor? (een budget van max 100 euro?) Ik neem wel aan dat die dingen dan een jaar of 4/5 meekunnen?

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euc- schreef op 14 november 2003 @ 22:26:
Ik ben nu op zoek naar goede oordoppen voor mijn Diva mp3 speler. Nu luister ik daar erg veel hardcore/hardstyle/hardtrance etc etc op (waar dus redelijk veel bas inzit). Maar ik wil er ook nog wel eens wat Evanscene/Era e.d. opzetten. Welke oordoppen kan ik nou het beste nemen hiervoor? (een budget van max 100 euro?) Ik neem wel aan dat die dingen dan een jaar of 4/5 meekunnen?
Heb je dit topic al goed doorgelezen? Veel mensen (waaronder ik) zijn erg blij met de Sony MDR-EX71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
Euc- schreef op 14 november 2003 @ 22:26:
Ik denk niet dat ze 4 jaar mee zullen gaan, maar ik ben erg blij met mijn ex71.
Het geluid is geweldig alleen is het snoertje ZOW dun dat het bij dagelijks gebruik denk ik 1 tot 2 jaar meegaan (bij mij dan).
Maarja, dat mag de pret niet drukken, want voor mij zijn dit de ideale doppen.
Ze zitten goed, hebben een goeie bas en kostten mij maar 44 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

tip voor de mensen met de ex70/ex70 in combinatie met een iPod...

zet de eq. setting op 'minder hoog', zodat je een meer uitgebalanceerd geluid krijgt (minder schelle bas)

werkt prima hier...veel minder last van de hoge 'ssss' klanken die je normaal hoort en de bas blijft erg helder (de enige eq setting waar dat het geval is volgens mij)

edit: bij nader inzien is ook deze eq. setting bagger...ik sliep denk ik half toen ik hem uitprobeerde ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Mooody op 17-11-2003 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

MyNameIs schreef op 14 november 2003 @ 21:45:
[...]
Ja je hoort een mailtje te krijgen dat ze geld willen zien.
Je krijg eerst een bevestiging. (Heb je die wel gehad :? )
En daarna een dat mailtje van PayPal waarop PayNow ofzo staat...
Ik zou zeggen mail ze ff, want volgens mij is er wat fout gegaan.
Ik kreeg wel een Mailtje dat ik had bestelt (Met order Nummer en alles)
Maar ik kreeg geen mailtje van PayPal dat ze geld van me wouden hebben. Waarom ik die niet heb gekregen geen idee, ik had ze dat geprobeerd uit te leggen maar ze snapten het niet maar uiteindelijk zeiden ze stuur het maar naar "payment@i-shopping4u.com" dat heb ik gedaan en toen kreeg ik een mailtje terug dat ik het over 7 - 14 zou ontvangen dus volgens mij is alles goed gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heey mensen ik heb net iriver 390T gekocht en ben eer erg blij mee, alleen de oordopjes zijn bagger. (ik geloof sennheiser 400) ze zijn veel te groot en blijven maar niet zitten. Maar nu de sinterklaasdagen eraan komen :P wil ik graag andere oordopjes.. Na uitgebreid lezen in dit topic kwam ik uit bij de MDR-ex71sl van Sony.

Heeft iemand een idee waar ik deze zo goedkop mogelijk kan krijgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 18:56:
.... Na uitgebreid lezen in dit topic kwam ik uit bij de MDR-ex71sl van Sony.

Heeft iemand een idee waar ik deze zo goedkop mogelijk kan krijgen???
Mensen mensen, lees eerst dit topic door...zelfs op deze pagina staat al dat mensen het goede oordopjes vinden (zie berichten van o.a. Sinnema, MyNameIS, TripleM) op deze pagina notabene |:( .

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, k denk dat jij beter moet doorlezen.. ik heb na lang kijken al geconstateerd dat dit erg goede oordopjes waren en dat k ze graag wil, dus mijn vraag was : waar kan ik ze krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 19:22:
sorry, k denk dat jij beter moet doorlezen.. ik heb na lang kijken al geconstateerd dat dit erg goede oordopjes waren en dat k ze graag wil, dus mijn vraag was : waar kan ik ze krijgen?
als je de zwarte ook goed vindt, kan je beter niet moeilijk doen en ze bijv. bij de BCC halen.
als je perse de witte wilt (netzoals ik), dan moet je ze uit het buitenland halen. je kan ze dan bij i-shopping4u.com en audiocubes.com halen.
i-shopping4u zit in Hongkong en Audiocubes in de US, maar die laatste haalt ze ook uit Azië.
ik heb ze zelf bij i-shopping4u gehaalt. Zoals je kon lezen heb ik daar geen problemen meegehad, maar Deacon dus weer wel...

ik hoop dat je genoeg informatie nu hebt enne...

graag gedaan hoor ;)

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Even een vraagje: Mijn moeder heeft oordopjes voor me uit de stad meegebracht, namelijk de Sony MDR EX51 LP voor Sinterklaas :) Nou begrijp ik dat de EX71 nog beter zijn, maar het feit is dat ze nog besteld moesten worden, en ze vond 55 euro een beetje te gortig.. (de ex51 waren 45 euro). Ik neem aan dat LP een lang koordje is en niet van die dopjes die bedoeld zijn voor gebruik met een afstandsbediening?

Als ik toch de EX71 wil moest ik van mijn moeder de rest bijleggen, en het gaat natuurlijk nog ff duren voordat ze er zijn. Nu is mijn vraag: Zijn die 71's echt zoveel beter, m.a.w. moet ik ze laten bestellen of kan ik ook wel de 51's houden?

-edit-
Ik heb uiteraard wel op de site van sony gekeken, maar daar kon ik geen verschil in specs uit opmaken, alleen dat ze er anders uitzien en dat de 71's een "hardcase" hebben (dus naast dat dingetje waar je ze in kan doen als ze om je nek hangen).

[ Voor 22% gewijzigd door da_rippah op 20-11-2003 17:15 ]

• Deacon

Deacon

Verschil dat ik weet tussen de 51 en 71's is dat bij de 71' silicone achtige dopjes zitten en de behuizing van een ander soort plastic is.

Verschil in de drivers weet ik niet die zijn volgens mij gewoon het zelfde :)

• MyNameIs
Heeft de EX51 een T-plug of een L-Plug :?
Mijn EX71 heeft een L-Plug, dus als het een T-Plug is, is dat ook een verschil :)

Deacon, heb jij je EX71 al :?

• da_rippah
Deacon schreef op 20 november 2003 @ 17:47:
Verschil dat ik weet tussen de 51 en 71's is dat bij de 71' silicone achtige dopjes zitten en de behuizing van een ander soort plastic is.

Verschil in de drivers weet ik niet die zijn volgens mij gewoon het zelfde :)
Dus jouw advies is gewoon de 51's houden?

die ik heb hebben een L-plug, altans dat staat op het doosje, en het typenummer is MDR-EX51 LP dus dat zal wel een Lplug zijn :)

[ Voor 18% gewijzigd door da_rippah op 20-11-2003 18:26 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

da_rippah schreef op 20 november 2003 @ 18:24:
[...]

Dus jouw advies is gewoon de 51's houden?
de 51's hebben een oorddop van redelijk hard plastic, minder confortabel en geluidsdempend als het zachte rubber van de 71's, maar qua specs zijn ze gelijk...

tip: laat je moeder nooit oordopjes kopen, voor 45 euro heb je ook de 71's :)

[ Voor 14% gewijzigd door Mooody op 20-11-2003 21:22 ]

Verwijderd

da_rippah, waar heeft je moeder die dopjes gekocht als ik vragen mag?

• da_rippah
In Arnhem, ik weet niet of iemand daar bekend is, bij een hifi-speciaalzaak. Daar zijn ze dus altijd duurder ja, maar niemand verder in Arnhem had ze. Althans dat zei ze :) Het kloterige is dat ze waarschijnlijk geen geld terug kan krijgen, maar iets nieuws in die winkel moet aanschaffen :( De 71's zijn daar 55 euro :(

Kan ik die rubbertjes niet ergens apart kopen? Zet ik er gewoon zachte rubbertjes van de 71's op :9

Mooooody --> Ik kan moeilijk mijn eigen Sinterklaas cadeau's gaan kopen natuurlijk ;)

[ Voor 27% gewijzigd door da_rippah op 20-11-2003 22:14 ]

• Deacon

Deacon

Nope :'(

Hopelijk krijg ik ze morgen of zaterdag *vinger kruisen ding doen*

• da_rippah
Maar weet iemand of je die rubbertjes van de ex71 apart kan kopen en of ze op de ex51 passen? Thanx in forward :)

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:57

DDX

ik heb de MDR-EX71SLB ook maar besteld voor 27,99 pond (bij techtronics.com)
voor naast mijn MDR-NC10, voor als ik die liever even niet meeneem (ivm erg duur)

( http://www.techtronics.co...-fontopia-headphones.html )

[ Voor 22% gewijzigd door DDX op 21-11-2003 20:19 . Reden: oops ex btw prijs ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
DDX schreef op 20 november 2003 @ 22:58:
ik heb de MDR-EX71SLB ook maar besteld voor 23.82pond (bij techtronics.com)
voor naast mijn MDR-NC10, voor als ik die liever even niet meeneem (ivm erg duur)
ehm da's ex BTW he?

oordopjes van meer dan 50 euro lijken mij inderdaad niet echt ideaal voor mobiel gebruik enzo.. qua kwijtraken en dergelijke

[ Voor 20% gewijzigd door srekaewt op 21-11-2003 17:31 ]

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:57

DDX

srekaewt schreef op 21 november 2003 @ 17:28:
[...]

ehm da's ex BTW he?

oordopjes van meer dan 50 euro lijken mij inderdaad niet echt ideaal voor mobiel gebruik enzo.. qua kwijtraken en dergelijke
hmms idd die 23,82 pond is inc btw, keek even verkeerd op de rekening
inc btw 27,99 pond (28 dus)
maargoed 40 euro dus nogsteeds mooie prijs lijkt me (en bestelde er al wat anders dus geen verzendkosten)

die mdr-nc10 was iets van 300 gulden
pefect ding, maar neem ik liever niet mee tijdens snowboarden ofzo

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

da_rippah schreef op 20 november 2003 @ 22:52:
Maar weet iemand of je die rubbertjes van de ex71 apart kan kopen en of ze op de ex51 passen? Thanx in forward :)
moet je bij de Sony Style Store zijn...daar heb ik een een reserve setje voor mijn 71's gekocht (9 euro als je de bon laat zien)
in Enschede heb je er wel eentje (Beltstraat), weet niet waar er nog meer van deze winkels zijn...

[ Voor 11% gewijzigd door Mooody op 22-11-2003 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Ik heb me N.U.D.E EX71sl binnen uit HK _/-\o_

Woeiii, eerste indruk wat zijn die dingen klein wat mooi is want dan passen ze beter in je oor ;)

Ten 2de geluid is wel erg ja hoe zeg je dat "donker" en nog niet zo helder. Maar dat kan nog komen inluisteren (burnen) duurt eventjes dus over een tijdjes zeg ik wel wat ik er echt van vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Deacon schreef op 22 november 2003 @ 12:59:

Woeiii, eerste indruk wat zijn die dingen klein wat mooi is want dan passen ze beter in je oor ;)

Ten 2de geluid is wel erg ja hoe zeg je dat "donker" en nog niet zo helder. Maar dat kan nog komen inluisteren (burnen) duurt eventjes dus over een tijdjes zeg ik wel wat ik er echt van vind.
inspelen is inderdaad belangrijk bij deze dopjes...ongeveer 2 volle nachten laten inspelen op redelijk volume is voldoende...

daarnaast moet je goed kijken welke opzetdopjes het beste bij je oor passen...
ik had de standaard (de middelste) dopjes er een week op zitten en was een beetje teleurgesteld over de te hoge trebles en matige basses...
ik probeerde voor de gein eens de kleinste dopjes en daardoor werd het geluid stukken beter :)

trouwens...de witte 71's zijn op zich leuk als je een ipod hebt, maar ik vind de zwarte toch er beter uitzien (minder opvallend :))

[ Voor 10% gewijzigd door Mooody op 22-11-2003 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:10
Deacon schreef op 22 november 2003 @ 12:59:

Ik heb de equalizer van m'n ipod juist op minder hoge tonen gezet omdat 't pijn aan m'n oren doet :X Met meer lage tonen heb je daar geen last van.

[edit]
En die witte EX71's staan wel leuk hoor, is weer 's wat anders dan zwart 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Drogo op 22-11-2003 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Cochrane schreef op 22 november 2003 @ 16:35:
[...]

Ik heb de equalizer van m'n ipod juist op minder hoge tonen gezet omdat 't pijn aan m'n oren doet :X Met meer lage tonen heb je daar geen last van.

[edit]
En die witte EX71's staan wel leuk hoor, is weer 's wat anders dan zwart 8)
ja 'minder hoge tonen' was voor mij ook een goede eq. setting, maar toen ik de kleinste dopjes gebruikte werden de hoge tonen meteen een stuk minder schel...en heb ik de eq. maar weer uitgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Ik heb besloten gewoon maar de 51's te houden, de man @ Versloot Hifi (winkel in Arnhem) zei dat het enige verschil tussen de 71 en de 51 de kabellengte/plug was. Nu nog wachten tot 5 december :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
Misschien het verkeerde topic, maar aangezien hier de inspeel experts zitten:
Als je een nieuwe speakerset koopt, moet je die dan ook eerst 48 uur laten inspelen :?
*MyNameIs heeft namelijk gister de Z-2200 gekocht en wilde graag weten of zijn speakerset over 2 dagen nog beter wordt :+

offtopic:
gefeliciteerd Deacon :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:15
Je nieuwe speakers gaan in de loop van de tijd steeds beter klinken wanneer de conussen soepel worden. Het is een beetje onzinnig en ondoenlijk om die een paar dagen luid te laten spelen. Bij hoofdtelefoons is dat anders omdat je die niet hoort als je ze bijvoorbeeld een paar nachten luid laat spelen als je ze niet gebruikt en je al doende eerder kan "profiteren" van het betere ingespeelde geluid.

Ik heb een maand of wat geleden nieuwe KEF speakers gekocht (2xQ7's voor de fronts, 2xQ1's voor surround en één Q9C Center) en die klinken nu al een stuk beter dan toen ik ze voor het eerst aansloot.

Gewoon geduld hebben dus.

[ Voor 27% gewijzigd door Tranquility op 23-11-2003 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om de MDR-EX51SP aan te schaffen.
Alleen ik zit met een probleempje. De remote friendly uitvoering heeft een koord van een halve meter en de normale 1,5 meter. Ik heb een iriver mp3 speler en daarom zou een rechte plug wel handig zijn, maar ik ben bang dat een halve meter wel erg kort is.
Kan ik daarom maar beter voor de MDR-EX51LP gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Wil je nou een remote friendly of niet? Als je bang bent dat het koord te kort is zou ik voor de LP gaan ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 08:24

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik heb sinds afgelopen vrijdag ook de sony ex71SL . Dit als aanvulling op de sennheiser mx 400 die ik al had. Ik gebruik ze op m'n Xclef. Ik moet ze nog even inspelen, maar verder ben ik er al achter dat de kleinste stukjes goed genoeg zitten (en verder moet ik even onthouden om elke ochtend voor ik ze inzet even een wattestaafje te gebruiken tegen oorsmeer :Y) )
Een vergelijking maken is lastig: ik gebruikte voor m'n mx400's een aparte eq setting en duidelijk is dat die niet voor de ex71's geschikt is. Op standaardniveau eq denk ik dat de ex71's het gaan winnen. Al was het alleen maar om de goede isolatie (zodra ik eraan gewend ben dat ik mezelf hoor ademen..)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

da_rippah schreef op 22 november 2003 @ 19:08:
de man @ Versloot Hifi (winkel in Arnhem) zei dat het enige verschil tussen de 71 en de 51 de kabellengte/plug was.
dat weet die man niet waarover hij praat...
verschil zit ook in het materiaal van de opzet-dopjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Rudedadude schreef op 24 november 2003 @ 11:19:
Ik heb sinds afgelopen vrijdag ook de sony ex71SL . Dit als aanvulling op de sennheiser mx 400 die ik al had. Ik gebruik ze op m'n Xclef. Ik moet ze nog even inspelen, maar verder ben ik er al achter dat de kleinste stukjes goed genoeg zitten (en verder moet ik even onthouden om elke ochtend voor ik ze inzet even een wattestaafje te gebruiken tegen oorsmeer :Y) )
Een vergelijking maken is lastig: ik gebruikte voor m'n mx400's een aparte eq setting en duidelijk is dat die niet voor de ex71's geschikt is. Op standaardniveau eq denk ik dat de ex71's het gaan winnen. Al was het alleen maar om de goede isolatie (zodra ik eraan gewend ben dat ik mezelf hoor ademen..)
Ja ik heb dus ook al de Mx400 gekocht, deze bevallen me ook best goed, maar toen ik de ex71's hoorde vond ik dat ook wel erg goed klinken. Ben benieuwd hoe de EX51's gaan klinken (krijg ze pas 5 december he :+)

Vooral de isolatie lijkt me fijn, omdat ik vooral bijvoorbeeld op de fiets luister, en dan vind ik de wind die door de dopjes ruist nogal irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
Oké. Eerst wil ik ff zeggen dat de EX71 me wel bevallen hoor!
Maar ik zoek weer anderen... Mijn eisen:
Zo'n soort doppies als de EX71 (dus in-ear) alleen dan met T-plug :)
Ik vind ze wel goed hoor, maar ik mis de T-plug die op de MX400 zit toch wel 8)7
Alleen mis ik de goeie geluidskwaliteit van de EX71
Het hoeven geen Sony's te zijn.

Dus wie weet er doppies te vinden die in-ear zijn en dezelfde of betere geluidkwaliteit hebben met een T-plug :?

Btw, is een T-plug nou wel of niet afstandbedieningsvriendelijk :? of heeft het er niks mee te maken :?

O ja, ik geen AB nodig hoor, maar ik vind een T-plug wel betrrr >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn vader heeft B&O oordopjes, en die zijn (zoals je zelf al zegt) supergoed. Kijkend naar het prijskaartje van de B&O's vraag ik me af of je dat cadeau 'zomaar' moet afschrijven. Maar goed, ikzelf gebruik Sennheiser oordopjes. Superkwaliteit! :)

Btw, *jeej*, first post. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
Oh shit lees dit eens!
Ra5a schreef op 11 september 2003 @ 10:45:
ik heb even met minidiscworld gebelt
de Sony MDR-EX70LP hebben ze niet meer, maar ze hebben wel de Sony MDR-EX71LP
de opvolger dus.
die gaan ze nu ook versturen..
ik vraag me af hoelang het zou duren voordat ze dit hadden opgelost als ik niet had gebelt..

naja
En SuperAars antwoordde dit:
xabre16v schreef op 11 september 2003 @ 13:31:
Hou er rekening mee dat je nu niet de remote-friendly versie hebt maar gewoon eentje met lange draad en L-plug. Maar misschien is dat juist de bedoeling ;)
Ben ik nu genaaid :? :X |:(

Deacon en iedereen die ook bij i-shopping4u hebben besteld, hebben die ook een L-plug en degenen die bij audiocubes besteld hebben :?

En hieruit kan ik dus ook concluderen dat je met een t-plug een afstandbediening kan gebruiken en een L-plug niet :?

ik heb dus wel een verlengkabel maar een L-plug 8)7

ik snap ut niet meer :|

btw, op de site van audiocubes staat ook remotefriendly, maar op die van i-shopping4u nix :/

[ Voor 200% gewijzigd door MyNameIs op 24-11-2003 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

MyNameIs schreef op 24 november 2003 @ 21:42:
Ben ik nu genaaid :? :X |:(

Deacon en iedereen die ook bij i-shopping4u hebben besteld, hebben die ook een L-plug en degenen die bij audiocubes besteld hebben :?

En hieruit kan ik dus ook concluderen dat je met een t-plug een afstandbediening kan gebruiken en een L-plug niet :?

ik heb dus wel een verlengkabel maar een L-plug 8)7

ik snap ut niet meer :|

btw, op de site van audiocubes staat ook remotefriendly, maar op die van i-shopping4u nix :/
Dude er is maar 1 versie van de ex71 en die is remote Friendly (ze maken geen LP versie meer)

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B000092YQW.01.MZZZZZZZ.jpg

zo ziet het er uit simple zat toch 8)7
T-plug in korte deel (die in remote gaat) en L-plug bij verlengstuk

PS: en of je genaaid bent hangt er van af wat je ervoor betaald hebt ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Deacon op 25-11-2003 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
Deacon schreef op 24 november 2003 @ 23:56:
[...]

Dude er is maar 1 versie van de ex71 en die is remote Friendly (ze maken geen LP versie meer)

[afbeelding]

zo ziet het er uit simple zat toch 8)7
T-plug in korte deel (die in remote gaat) en L-plug bij verlengstuk

PS: en of je genaaid bent hangt er van af wat je ervoor betaald hebt ;)
Hé, maar betekent dit dat ik de term T-plug en L-plug verkeerd begrepen heb :? Ja dus... Stom stom.
Ik dacht dus altijd dat jullie bedoelden dat als het draadje aan de linkerkant korter is dan de rechterkant (dus dat hij langs de linkerkant naar beneden gaat) je dan over een L-plug sprak en als de 2 draadjes links en rechts evenlang waren (dus dat het draadje recht naar beneden gaat) je dan over een T-plug sprak |:(
Sorry ik een beetje 8)7

Nou oke, sorry van mijn n00berigheid, maar dan zoek ik dopjes die recht naar beneden gaan en dan maakt de t- en de l-plug nix uit...
Anyone :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 08:24

Rudedadude

Maybe we were born to run

Misschien heeft Koss 'the plug'wel een Y vormig snoer, of kijk anders op www.audiocubes.com , daarop staan nog een aantal andere in-ear koptelefoons.

[ Voor 5% gewijzigd door Rudedadude op 25-11-2003 10:17 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B moet achter je oor. ik vind ze niet fijn zitten maar dat is een persoonlijke kwestie.

Deze zijn pas fijn(vind ik)!!!!! _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/sbchs460_l.jpg

Zitten kei relaxt en hebben een MOOI geluid. Ze blijven goed zitten alleen is het effe een beetje wennen om ze in 1 keer om je oren te krijgen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit dus ook te twijfelen tussen de MDR-EX71 en de MDR-EX51 voor mijn acer n10 en sony md.

Ik denk dat ik voor de MDR-EX71 ga.

Zijn er nog mensen met slechte ervaring met de duurzamheid van sony snoertjes? Bij mij is het meestal zo dat ik mijn oordopjes na ongeveer een jaar weg kan gooien omdat een kant het niet meer doet. Ik heb dit nu een keer of 4 gehad met oordopjes van ongeveer 40 euro (100 gulden) en ik vind het wel erg zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 16:49:
Ik zit dus ook te twijfelen tussen de MDR-EX71 en de MDR-EX51 voor mijn acer n10 en sony md.

Ik denk dat ik voor de MDR-EX71 ga.

Zijn er nog mensen met slechte ervaring met de duurzamheid van sony snoertjes? Bij mij is het meestal zo dat ik mijn oordopjes na ongeveer een jaar weg kan gooien omdat een kant het niet meer doet. Ik heb dit nu een keer of 4 gehad met oordopjes van ongeveer 40 euro (100 gulden) en ik vind het wel erg zonde!
Ik heb nu EX71 doppies, alleen denk ik dat die doppies met 1 a 2 jaar toch wel stuk gaan als je ze elke dag gebruikt.
Ik heb ervoor nog 2x sony doppies gehad en de eerste ging na 3 jaar stuk bij matig gebruik. Deze zaten bij mijn discman. Toen heb ik de 828 (of zoiets) gekocht. Dat waren eigenlijk nood doppies die ik denk een maand geleden heb gekocht. Nu heb ik dus de ex71 en denk dat ze na 1 a 2 jaar bij dagelijks gebruik toch wel kapot gaan.
Maarja, mij maakt het niet zoveel uit. Ik koop ze voor de kwaliteit van het geluid en je kan natuurlijk ook de MX400 (Sennheiser) kopen die een veel betere kabel heeft... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwaliteit is voor mij ook de belangrijkste factor.

Ik vind het echter teleurstellend dat ze bij sony niet echt naar de duurzaamheid kijken. (al is het voor hun natuurlijk ideaal als iedereen elk jaar nieuwe dopjes koopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vanmiddag de MDR-ED31LP gekocht......

Klinkt prima!

Ik weet alleen niet zo of dat geouwehoer over dat inspelen waar is,
blijkbaar val ik dus, in tegenstelling tot zovelen hiero onder 'de sceptici'.

Anyway, ik heb de mx400 ook uitvoerig gehoord, maar dat vink niet zo bijzonder
zoals vaak beweerd wordt. De prijs/geluidskwaliteit is wel erg mooi.

Verder gaat het erg om voorkeuren natuurlijk. Waar de één graag dreunende bassen
hoort zonder vervorming, let een ander meet op de helderheid over het gehele bereik.

Zelf vind ik de sony's geslaagd voor het warmere geluid wat eruitkomt zonder een
helder hoog te verliezen.

De mensen die beweren dat Fontopia's overdreven laag zitten, dat kan ik niet
geheel tegenspreken. Maar overdreven is overdreven en het geluid blijft zuiver.

Verder hebben we natuurlijk nog equalizer en srs oties op onze mp3 spelers 8)

Verwijderd

Zijn de plugjes van koss nou goeie doppen of niet?

• Tank33
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 18:34:
Zijn de plugjes van koss nou goeie doppen of niet?
Nope.. Veel koptelefoons van Koss zijn super, maar deze zijn niet best...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tank33 schreef op 27 november 2003 @ 19:40:
[...]

Nope.. Veel koptelefoons van Koss zijn super, maar deze zijn niet best...
Hallo, ik ben nieuw hier en op zoek naar een goede, betaalbare koptelefoon voor bij mijn IRiver IHP-120 MP3-speler. daar zitten standaard Sennheiser MX300 bij, maar die vallen tegen. Ik heb al veel gelezen en enkele modellen in mijn hoofd waaronder de Koss PortaPro. Daarnaast de Sennheiser PX100 en ook de MX500. Ik luister vooral op de fiets naar muziek en dat varieert van rock, tot klassiek en jazz.

Kortom, ik zoek een koptelefoon die licht is, makkelijk mee te nemen, het geluid van buiten behoorlijk goed isoleert, liefst niet meer kost dan 50 euro en met een helder, zuiver en dynamisch geluid.

Ik lees dat de etumotics Er4 of ER6 de beste zijn, maar die zijn erg duur en ik weet niet of ik het wel zo fijn vind om die dopjes echt in mijn oren te stoppen.

Wie wil zijn ervaringen delen over bovengenoemde modellen (liefst in vergelijking met de MX300? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar koop je deze? en tegen welke prijs?
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 12:05:
B moet achter je oor. ik vind ze niet fijn zitten maar dat is een persoonlijke kwestie.

[afbeelding]

Zitten kei relaxt en hebben een MOOI geluid. Ze blijven goed zitten alleen is het effe een beetje wennen om ze in 1 keer om je oren te krijgen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 17:38:
Waar koop je deze? en tegen welke prijs?
Je kan beter voor de KSC-50 gaan ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.ljudman.se/Grafik/ksc50.jpg

maakt gebruik van de zelfde drivers als de (S)porta Pro en dat zijn 1 van de beste die je in portable HP's kan vinden (onder de $50)

Zelf moet ik ook nog eens een paar halen maar volgens mij kan je ze alleen bij correct kopen voor 29 euro. (via inet bestellen kan altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek dus van die grote doppen die goed op je oren blijven zitten ook met sporten, kan iemand een nederlandse site geven met goeie oordoppen die nog onder de 40 euro blijven, die goed blijven zitten, geen in-ear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank33
Deacon schreef op 30 november 2003 @ 20:20:
[...]

Je kan beter voor de KSC-50 gaan ;)

[afbeelding]

maakt gebruik van de zelfde drivers als de (S)porta Pro en dat zijn 1 van de beste die je in portable HP's kan vinden (onder de $50)

Zelf moet ik ook nog eens een paar halen maar volgens mij kan je ze alleen bij correct kopen voor 29 euro. (via inet bestellen kan altijd)
Ik zou deze niet nemen, de drivers zijn inderdaad hetzelfde. Maar ze zitten echt heel onprettig. Ze zijn te zwaar als ze aan je oren hangen. Er is ook een streetstyle product van KSC-55.. die zou ik eerder proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank33
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 20:25:
[...]
Kortom, ik zoek een koptelefoon die licht is, makkelijk mee te nemen, het geluid van buiten behoorlijk goed isoleert, liefst niet meer kost dan 50 euro en met een helder, zuiver en dynamisch geluid.
Als ik jou was zou ik de sennheiser PX200 eens proberen, deze is rond je budget, opvouwbaar, isoleert goed en geeft een prima geluid. Het enige nadeel schijnt te zijn dat hij niet bij iedereen goed op de oren past waardoor de basweergave niet bij iedereen even goed is. (Daarvoor moet hij goed afsluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tank33 schreef op 01 december 2003 @ 08:47:
[...]

Als ik jou was zou ik de sennheiser PX200 eens proberen, deze is rond je budget, opvouwbaar, isoleert goed en geeft een prima geluid. Het enige nadeel schijnt te zijn dat hij niet bij iedereen goed op de oren past waardoor de basweergave niet bij iedereen even goed is. (Daarvoor moet hij goed afsluiten).
Ik ga deze week eens kijken of ze hem hier in Den Bosch ergens hebben, bedankt voor de tip. Op het internet kost ie zo'n 60 euro. Ergens goedkoper te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultieme oordopjes?

Probeer eens een electrostaat van STAX!

En voordat iedereen roept "hallo, wij hebben het over oordopjes en niet over grote headphones met een eigen koptelefoonversterker", STAX, het topmerk bij uitstek als het gaat om electrostatische koptelefoons, bracht enkele jaren geleden oordopjes uit, of zoals zij het noemden: "Portable type Electrostatic In-The-Earspeaker System".

Staat bovendien wel stoer als je dopjes in hebt waar tijdens het muziek horen een paar honderd Volt door heen gaat... >:) Plaatje van de SRM-001 + S-001!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 21:09:
Ultieme oordopjes?

Probeer eens een electrostaat van STAX!

En voordat iedereen roept "hallo, wij hebben het over oordopjes en niet over grote headphones met een eigen koptelefoonversterker", STAX, het topmerk bij uitstek als het gaat om electrostatische koptelefoons, bracht enkele jaren geleden oordopjes uit, of zoals zij het noemden: "Portable type Electrostatic In-The-Earspeaker System".

Staat bovendien wel stoer als je dopjes in hebt waar tijdens het muziek horen een paar honderd Volt door heen gaat... >:) Plaatje van de SRM-001 + S-001!
Heel aardig, maar te duur.

Ik kijk eerst naar de PX-200. De MX-500 valt me tegen iv.m. de MX-300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Bij mijn mp3-flashplayer zaten Cresyn oordopjes en die geven een stuk beter geluid dan de MX-3/4/500 van Sennheiser. Mijn vrienden willen ze nu ook, alleen ik hoorde dat ze niet in NL te koop waren, kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:56
Ik ben op zoek naar de sony mdr ex71-sl dopjes, maar ik kan ze echt nergens vinden (Eindhoven). Bij de BCC zijn ze uitverkocht, en verder verkopen ze ze nergens. Weet iemand waar ik ze hier in de buurt, of via internet kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

nnk schreef op 06 december 2003 @ 11:58:
Bij mijn mp3-flashplayer zaten Cresyn oordopjes en die geven een stuk beter geluid dan de MX-3/4/500 van Sennheiser. Mijn vrienden willen ze nu ook, alleen ik hoorde dat ze niet in NL te koop waren, kan iemand dat bevestigen?
Yep paar pages terug had ik gepost dat ik webshop zocht die Cresyn dopes verkochten (mijn oude dopjes waren ook cresyns en die bevielen me goed)

Maar niks kunnen vinden :(

Bij Audio Cubes verkopen ze wel deze Audio-Technica ATH-CM5

Afbeeldingslocatie: http://www.audio-technica.co.jp/products/hp/image/cm5/cm5.jpg

Zijn Cresyn (OEM)

ik koop wel cresyn dopjes als ik op vakantie ben want ze zijn niet zo duur, andere mogelijkheid zie ik niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Deacon op 06-12-2003 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:56
Dr_Frickin_Evil schreef op 06 december 2003 @ 14:57:
Ik ben op zoek naar de sony mdr ex71-sl dopjes, maar ik kan ze echt nergens vinden (Eindhoven). Bij de BCC zijn ze uitverkocht, en verder verkopen ze ze nergens. Weet iemand waar ik ze hier in de buurt, of via internet kan kopen?
Ik heb ze gisteren besteld via de sony website, zijn ze €49.01 trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Cresyn oordopjes zijn inderdaad niet duur, op de web-shop van de cresyn site:
http://www.cresynmall.com/mall/earphone.asp

Daar zijn ze dus ook te vinden, de site en prijzen zijn in het Koreaans, maar de prijzen variëren van 5 euro tot 40 euro voor deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.cresynmall.com/upload/goods/LMX-E700Y(3).jpg

En de cresyn's die ik heb steken ook met kop en schouders boven Sennheiser-dopjes uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar Sennheiser MX400's en een paar MX300's. Beide topgeluid waarbij de MX400 het wint door zijn mooiere bas. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2003 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Laatst online: 04-08 19:47
Ziroccan schreef op 13 augustus 2003 @ 07:17:
Ik heb zelf de Philips SBCHE580. Deze zijn vanaf september te koop (ik kreeg de gelegenheid om een proto te testen). Gezien het model is het waarschijnlijk de opvolger van de SBCHE565, maar dan in het bordeaux-rood, even wennen dus ;)

De bassen vind ik persoonlijk erg goed, soms wat te zwaar zelfs, maar ook in de hogere tonen klinken ze niet verkeerd. Verder hebben ze een fijn opbergmechanisme dat heel flexibel is. Over een paar weken dus in de winkel!
Heeft iemand hier over nog wat meer informatie?

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/sbche580_l.jpg

Op de site van philips zelf is erg weinig over te vinden.
Hoofdtelefoon

- Frequentiebereik 8-24.000 Hz
- Impedantie 16 Ohm
- 3.5 mm stereo-jackplug
- Turbo Bass ontwerp met krachtige basweergave
- Flexi-grip aansluiting beveiligt de snoeraansluiting op de hoofdtelefoon
- Onbreekbaar opbergdoosje van zacht rubber
- Vergulde steker
- Volumeregeling
- Asymmetrisch snoer zit nooit in de weg
- Kleur rood/zilver

Onze prijs: € 19,99

[ Voor 22% gewijzigd door Brickman op 06-12-2003 20:37 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net de ex71 van sony bij sony-style online besteld ze leveren in 2 dagen perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valdi
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Van de lieve sint kreeg ik Sennheiser mx 500 doppen. Over het algemeen ben ik erg te spreken over het geluid, zeker na twee nachten inspelen...

De enige minpunten zijn die vervelende 90 graads stekker, erg irritant icm mijn mp3-spelertje. Verder zijn beide snoertjes even lang, waardoor ik heb dus niet achtetr mijn nek kan leggen. Ook dat "volume knopje" slaat nergens op, is gewoon een stom schuifje die ik niet lekker kan bedienen met me grote tengels.

Toch, het geluid is werkelijk heerlijk, ik ga ze morgen ff lekker op de fiets en op school gebruiken en zal als me nog wat opvalt ff de "edit-knop" gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Het mooie aan iets beter oordopjes is ook dat de wind er niet zo in suist. In mijn oude gratis meegeleverde oordopjes van mijn Sony MD, kon je soms de muziek niet eens meer horen. Sennheiser's en Cresyn's hebben dit stukken minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Jeej ! Ik heb de EX51 eindelijk! Ik vind ze nu al fijn klinken, ik gebruik ze nu met de allerkleinste rubbertjes, dat waren eigenlijk de enigen die lekker zaten :) Ik hoorde hier dat het verstandig is om ze in te spelen? Kan ik ze gewoon een nacht aan winamp laten hangen? En moet het volume harder of zachter dan normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:54

Phobos

je bent een soepkip

Brickman schreef op 06 december 2003 @ 20:34:
[...]

Heeft iemand hier over nog wat meer informatie?

[afbeelding]

Op de site van philips zelf is erg weinig over te vinden.

[...]
ik heb deze oordopjes; ze hebben lekker geluid en goede bas. Alleen dit:
- Asymmetrisch snoer zit nooit in de weg
Dit vind ik persoon erg jammer, dit is behoorlijk irritant. Waar de 2 oordopjes "uit-elkaar" gaan (dus van 1 snoer naar de 2 kanten) is dus niet even lang. Ik denk dat je daar eigenlijk aan moet "wennen". Ook de rubbere dingetjes hadden ze vast mogen lijmen, want daar is er al eentje vanaf. Nou zit het speakertje los in het omhuseltje. aar verder zijn het top oortjes. :)

Ik had ze trouwens voor 15 euro bij de IT'S (veldhoven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
waar zijn die ex71's in het wit te krijgen?

en zijn ze veel duurder om te krijgen als de zwarte?

wil wel graag witte bij mijn ipod

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
De witte kun je volgens mij alleen bestellen in het buitenland, ik geloof dat iemand hier ze zelfs uit hong kong heeft laten komen, correct me if i'm wrong. Ik zou zeggen google ff dan vind je vast wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

da_rippah schreef op 08 december 2003 @ 10:13:
ik geloof dat iemand hier ze zelfs uit hong kong heeft laten komen
8) wel meerdere mensen hoor :*)

Is heel makkelijke en ze zijn goedkoper dan de zwarte als je ze in NL koopt,

HK >> NL binnen 5 dagen. Top service

http://i-shopping4u.com/md_accessary.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
wat is eigenlijk het verschil tussen de 70 en de 71 van sony?

en heeft de 71 ook zo'n plug als de 70 ? dus een rechte minijack?
want ik heb ook koptelefoons van sony gehad, heb er nu zelfs 1, en die heeft wel een rechte plug maar da's een of andere micro aansluiting, kleiner als minijack dus
en ik wil wel een rechte mini-jack plug omdat dat fijner is icm de ipod en/of afstandsbediening

thanks voor de link overigens (had em zelf ook gevonden inmiddels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

jfk

Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 21:33:
ik heb net de ex71 van sony bij sony-style online besteld ze leveren in 2 dagen perfect
Boehoe... :'( Ik wilde ze na jouw tip ook bij Sony online bestellen, maar helaas... tijdelijk niet op voorraad... Nouja. Even afwachten dan maar, of nog eens in Breda in de winkels rondkijken.

<edit>Update: De laatste winkel die ik probeerde... Expert had de ex51's liggen. Woei! Technisch dezelfde specs, en mijn voorkeur ging toch al uit naar een lang snoer uit 1 stuk, dus dat is mooi meegenomen. Voor hun geringe afmetingen komt er erg goed geluid uit.</edit>

[ Voor 27% gewijzigd door jfk op 09-12-2003 09:37 . Reden: na het shoppen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 22:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Phusebox schreef op 08 december 2003 @ 13:02:
wat is eigenlijk het verschil tussen de 70 en de 71 van sony?

en heeft de 71 ook zo'n plug als de 70 ? dus een rechte minijack?
want ik heb ook koptelefoons van sony gehad, heb er nu zelfs 1, en die heeft wel een rechte plug maar da's een of andere micro aansluiting, kleiner als minijack dus
en ik wil wel een rechte mini-jack plug omdat dat fijner is icm de ipod en/of afstandsbediening

thanks voor de link overigens (had em zelf ook gevonden inmiddels)
de 70's waren TE boomy, dit kon je zelf fixen door een gaatje af te tapen op de koptelefoon.
De 71's zijn net ietsjes minder bassy, maar ook de 71's knallen behoorlijk hoor ;P

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hmm ik wil gewoon goed geluid, en niet overdreven bass ofzo...
ik luister immers geen trance o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 12-09 10:57
phuse, de 71's zijn recht en L-vormig :P
koord bestaat uit 2 delen. vanaf de koptelefoon eindig ie recht.
en het verlengsnoert eindigt weer L-vormig.

ik heb 'm trouwens bij sony-overtoom in amsterdam gehaald. was de enige échte winkel die ik kon vinden die ze verkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf Sony MDR-E829V doppies...

Waren niet duur (+/- 15 euro) en klinken veel beter dan de standaard meegeleverde koptelefoon van mijn Creative Nomad Jukebox2.
Vooral Nate Dogg klonk nog nooit zo funky :P

Ik heb voornamelijk gekeken naar het bereik van de mp3-speler en dat van de dopjes:
Mp3speler:Frequency Response 20Hz – 20kHz
dopjes: Frequency Response 12-22000Hz

Dus de dopjes voldoen ruim dacht ik zo, maar na het doorlezen van dit topic ben ik toch wel benieuwd of andere dopjes beter zullen klinken... dopjes kunnen dan wel een breder bereik hebben maar daar schiet je toch nix mee op als de mp3-speler dat bereik niet haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DarkChylde schreef op 08 december 2003 @ 16:28:
phuse, de 71's zijn recht en L-vormig :P
koord bestaat uit 2 delen. vanaf de koptelefoon eindig ie recht.
en het verlengsnoert eindigt weer L-vormig.

ik heb 'm trouwens bij sony-overtoom in amsterdam gehaald. was de enige échte winkel die ik kon vinden die ze verkocht...
tja ik wil toch voor de witte gaan, dus dat wordt importeren uit hongkong
maar bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Phusebox, ik snap niet waarom je persé de 71's wil, ik heb sinds kort de 51's en die klinken precies hetzelfde, alleen ze zien er iets anders uit. Ik snap niet waarom de 71's hier zoveel populairder zijn? Ze zijn bijna overal ongeveer 10 dollar
duurder!

De 51 en 71 halen allebei van 6Hz t/m 23.000 Hz trouwens.

[ Voor 15% gewijzigd door da_rippah op 08-12-2003 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
omdat ik perse witte wil, ziet er veel mooier uit bij mijn ipod
ik vind zwarte doppies lelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Tja ok, maar zijn de 51s er ook niet in het wit? Wat is er zo (extra) goed aan de 71s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 12:05:

[afbeelding]

welke zijn dit dan ?!

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.