Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09-2022

marshal

Reality beats fiction by far

THW Arie schreef op 28 September 2003 @ 22:33:
[...]

Ik bedoel natuurlijk een stel MDR-EX71 dopjes ;)

De remote friendly versie wel te verstaan.

Eerste indrukken zijn erg positief, enige nadeel dat ik kan verzinnen is dat de dopjes je nogal afsluiten van de buitenwereld.
Dit is echter ook het grote pluspunt :)
idd. dat had ik ook als enige nadeel.
Heb er nu alleen al een week niet van kunnen genieten, m'n Minidisc is nl. in reparatie :'( nu moet ik iedere dag zonder muziek naar school

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb laatst samen bij mijn mp3 speler de sennheiser MX400 aangeschaft.. zeer goede kwaliteit enigste vervelende is dat hij niet helemaal perfect blijft zitten in mijn oren.
Daarnaast heb ik nog een vraagje want zaten er ook zeg maar van die hoesjes bij jullie MX400 zodat het zachter aanvoeld in je oor.. wantik wist niet meer of die nou daar bij hoorde of bij de brakke oordopjes van me mp3 speler :? khad ze iig om me MX400 gedaan en na 1dag in me zak was ik die dingen al kwijt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:52
Ik heb sinds gisteren de Sennheiser MX400 en ik ben er erg tevreden mee. Een voorwaarde voor mij was dat ze niet al te duur moesten zijn (omdat ik zie niet zo heel vaak gebruik). Maar ik was erg verrassend van de geluidskwaliteit (zeker voor 15 euro) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 23:16:
ik heb laatst samen bij mijn mp3 speler de sennheiser MX400 aangeschaft.. zeer goede kwaliteit enigste vervelende is dat hij niet helemaal perfect blijft zitten in mijn oren.
Daarnaast heb ik nog een vraagje want zaten er ook zeg maar van die hoesjes bij jullie MX400 zodat het zachter aanvoeld in je oor.. wantik wist niet meer of die nou daar bij hoorde of bij de brakke oordopjes van me mp3 speler :? khad ze iig om me MX400 gedaan en na 1dag in me zak was ik die dingen al kwijt :/
Ja die horen bij de MX400
Ik heb deze sinds vorige week ook en ik was aangenaam verrast door de kwaliteit. Wist niet dat er zo'n goede bass uit oordopjes kon komen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 22:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

kNarf schreef op 30 September 2003 @ 23:21:

...

Wist niet dat er zo'n goede bass uit oordopjes kon komen 8)
Luister voor de grap eens naar de Sony MDR-EX71 >:)

Ik heb de MX500 en MX400 gehad, maar die bas is niets vergeleken met de EX71

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

THW Arie schreef op 01 oktober 2003 @ 08:34:
[...]

Luister voor de grap eens naar de Sony MDR-EX71 >:)

Ik heb de MX500 en MX400 gehad, maar die bas is niets vergeleken met de EX71
Nou, luister jij voor de grap dan maar eens naar de E888 van Sony :P
Daarbij zijn de EX71-dopjes niets...

Etc. etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Mooody op 01-10-2003 09:22 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Mooooody schreef op 01 October 2003 @ 09:21:
[...]

Nou, luister jij voor de grap dan maar eens naar de E888 van Sony :P
Daarbij zijn de EX71-dopjes niets...

Etc. etc.
Ik dacht dat die E888 dopjes juist niet zo'n sterke bas hadden, maar wel qua geluid superieur zijn aan de MX400/500/EX71.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:13

Exirion

Gadgetfetisjist

THW Arie schreef op 01 October 2003 @ 11:06:
Ik dacht dat die E888 dopjes juist niet zo'n sterke bas hadden, maar wel qua geluid superieur zijn aan de MX400/500/EX71.
Dat klopt. Ik vind de E888 ook erg goed bevallen, maar je moet ze niet kopen als je gewoon een oorverdovende bass wilt. De redenering 'veel bass->goed' is ook onzin want veel bass is geen criterium voor goeie geluidskwaliteit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

THW Arie schreef op 01 October 2003 @ 11:06:
[...]

niet overdreven veel bass, wel zuivere bass

ligt ook aan je bron, als ik de EQ-settings van mijn iPod op rock zet, dan heb ik veel bass uit de E888...en nog zuiver ook :)

teveel bass in je oor is sowieso niet erg comfortabel (krijg je koppijn van)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mooooody schreef op 01 oktober 2003 @ 11:20:
ligt ook aan je bron, als ik de EQ-settings van mijn iPod op rock zet, dan heb ik veel bass uit de E888...en nog zuiver ook :)
Zelf gebruik ik vooral Treble Reducer en Small Speakers :) Treble reducer verzwakt hoog/midden ipv bass de versterker, dus zelfs met hard opgenomen muziek kan de equalizer niet gaan clippen. Small Speakers geeft vrijwel altijd een lekker geluid. Bij veel andere settings valt het piekje van de E888 tussen de 4Khz en 8Khz nogal op en klinkt het geluid scheller aan je oren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Exirion schreef op 01 October 2003 @ 11:10:
[...]

Dat klopt. Ik vind de E888 ook erg goed bevallen, maar je moet ze niet kopen als je gewoon een oorverdovende bass wilt. De redenering 'veel bass->goed' is ook onzin want veel bass is geen criterium voor goeie geluidskwaliteit.
Ik ben ook niet zo'n basfanaat. Vind het gewoon fijn dat de EX71 dopjes het geluid afsluiten en je dus met een lager volume de muziek beter hoort.

Dit is ook gelijk het nadeel...best gevaarlijk in het verkeer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

THW Arie schreef op 01 October 2003 @ 11:49:
Dit is ook gelijk het nadeel...best gevaarlijk in het verkeer ;)
best wel heel erg gevaarlijk in het verkeer :(

op kruispunten met dood zicht, moet je dus echt gokken of je door kan rijden, is bijna een paar keer misgegaan, daarom heb ik ze weer ingeruild en ben gewoon bij mijn 'good old' E888's gebleven :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 01-10-2003 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

weet iemand waar je die sony e888 kan krijgen? al bij een paar winkels gezocht, maar ze nog niet kunnen vinden, die sennheisers liggen gewoon bij de mediamarkt, maar van sony hebben ze alleen de goekopere modellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

thaBeerbuster schreef op 01 October 2003 @ 13:17:
weet iemand waar je die sony e888 kan krijgen? al bij een paar winkels gezocht, maar ze nog niet kunnen vinden, die sennheisers liggen gewoon bij de mediamarkt, maar van sony hebben ze alleen de goekopere modellen :(
Kijk eens bij RAF (voor jou Staffhorst in Utrecht dus ;)). Ooit heb ik ze bij Bijenkorf nog een keer in de aanbieding voor 99 gulden gezien, maar toen had ik ze al. Ze waren destijds 169 gulden, maar momenteel een eurootje of 80 denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Exirion op 01-10-2003 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJr
  • Niet online

JJr

The Future Awaits

Weet er iemand waar Sennheiser MX400 oordoppen te krijgen zijn in de omgeving Alkmaar/Schagen?
Ik ben Alkmaar al doorgelopen en gevraagd bij BCC, de Block, Megapool (waar ze doodleuk vertellen dat het een oud, uitgerangeerd model is 8)7) en Bakker-Dijk, maar nergens te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

JanJr schreef op 01 October 2003 @ 16:45:
Weet er iemand waar Sennheiser MX400 oordoppen te krijgen zijn in de omgeving Alkmaar/Schagen?
Ik ben Alkmaar al doorgelopen en gevraagd bij BCC, de Block, Megapool (waar ze doodleuk vertellen dat het een oud, uitgerangeerd model is 8)7) en Bakker-Dijk, maar nergens te krijgen.
V&D, Bijenkorf, IT's, Mediamarkt en Electroworld hebben ze wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MDR-J10 VITE >bijna overal slechte recensies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJr
  • Niet online

JJr

The Future Awaits

Mooooody schreef op 01 October 2003 @ 16:56:
[...]

V&D, Bijenkorf, IT's, Mediamarkt en Electroworld hebben ze wel :)
V&D (Alkmaar en Den Helder) hebben ze niet. IT's ben ik geweest, en Electroworld (2 winkels geprobeerd) hebben ze niet.
Het is toch verschrikkelijk dat ik voor deze oordoppen helemaal naar A'dam moet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:08
Op dit moment heb ik de Sony MDR-ED228, en wat me vooral daaraan bevalt is de harde bass die hij kan weergeven. Dit is volgens mij ondertussen een verouderd model want ik zie em nergens meer te koop. Mochten deze komen te overlijden dan wil ik weer doppen die minstens zo'n goede bass hebben. Weet iemand of de bass van de MDR-EX71 vergelijkbaar zijn met mijn doppen?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

JanJr schreef op 03 oktober 2003 @ 15:42:
[...]

V&D (Alkmaar en Den Helder) hebben ze niet. IT's ben ik geweest, en Electroworld (2 winkels geprobeerd) hebben ze niet.
Het is toch verschrikkelijk dat ik voor deze oordoppen helemaal naar A'dam moet. :(
Op de laat naast de Bart Smit speelgoed winkel zit zon "stofzuigerzakhandel" daar liggen ze op de toonbank voor 15 euro geloof ik.
Scheer en Foppen verkoopt ze ook, Megapool kan ze voor je bestellen (ff vragen).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Morpheus_ schreef op 03 October 2003 @ 17:03:
Op dit moment heb ik de Sony MDR-ED228, en wat me vooral daaraan bevalt is de harde bass die hij kan weergeven. Dit is volgens mij ondertussen een verouderd model want ik zie em nergens meer te koop. Mochten deze komen te overlijden dan wil ik weer doppen die minstens zo'n goede bass hebben. Weet iemand of de bass van de MDR-EX71 vergelijkbaar zijn met mijn doppen?
Dan moet je zeker de MDR-EX71 kopen inderdaad. Die hebben zeker zo'n bass als de eerst genoemde maar hebben bovendien een veel zuiverder geluid (hoog en mid).

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:08
thanx :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Het is eigenlijk al wel tien keer gezegd, maar ik moet 't nog een keer kwijt. Sinds een paar dagen geleden heb ik ook de MDR EX71 binnen, en wat een ontzettend lekker geluid komt daar uit zeg. Zuiver, vol en een prachtige bas. Absoluut nooit meer iets van mindere kwaliteit voor mij. Het kost even geld, want het lijkt aardig wat voor 'slechts' een paar oordopjes, maar als je 't een keer gehoord hebt wil je absoluut niet anders meer. Topper! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:04

Christiano007

Ich bin der champion

Heeft iemand een paar winkels waar die MDR-EX71SL te koop zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Christiano007 op 12-10-2003 12:33 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
Christiano007 schreef op 12 October 2003 @ 12:14:
Heeft iemand een paar winkels waar die MDR-EX71SL te koop zijn?
Ik kon hier in Deventer niks anders vinden dan de BCC, iig. Maar die moet ze dus wel hebben, BCC zit volgens mij praktisch overal wel. Ze kosten daar €44,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Aha, dank u.
Nog 1 vraagje dan over de MDR-EX71SL.
Ik heb hier een Sony SRF-M95 portable Radio die ik élke dag gebruik.
En aangezien die EX71SL zo'n tussensnoer (?) heeft, en mijn koptelefoon als Antenne werkt, gaat dat wel met zo'n tussensnoer zonder kwaliteits verlies van mijn ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

lamaar

[ Voor 93% gewijzigd door Christiano007 op 12-10-2003 17:39 . Reden: kutverkeerde venster ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
Christiano007 schreef op 12 October 2003 @ 13:06:
Aha, dank u.
Nog 1 vraagje dan over de MDR-EX71SL.
Ik heb hier een Sony SRF-M95 portable Radio die ik élke dag gebruik.
En aangezien die EX71SL zo'n tussensnoer (?) heeft, en mijn koptelefoon als Antenne werkt, gaat dat wel met zo'n tussensnoer zonder kwaliteits verlies van mijn ontvangst?
Aangezien die 'splitter' ook geen geluidsverlies heeft neem ik aan dat 't radio signaal er ook niet zwakker op zal worden. Misschien heel iets maar dat zal je in de praktijk nooit merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

En hoe lang is het draad zonder splitter? 1.20 gewoon of ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Christiano007 schreef op 12 October 2003 @ 18:34:
En hoe lang is het draad zonder splitter? 1.20 gewoon of ... ?
Draad met verlengstuk samen is geloof ik 1.20m.

Gewone normale lengte voor een oordopjes van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony Sony Sony jaja
Ik zou dat probleem van die B&O's op de koop toe nemen,
want als je van B&O naar sony gaat, is dat alsof je van een
VW naar een Honda gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Zoo dat klinkt lekker zeg die MDR-EX71SL :)
44,95 bij de BCC in Enschede

Ik had wel de laatste die in het rek stond

[ Voor 25% gewijzigd door Christiano007 op 13-10-2003 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 20:23
Koen Roumen schreef op 12 October 2003 @ 12:39:
[...]

Ik kon hier in Deventer niks anders vinden dan de BCC, iig. Maar die moet ze dus wel hebben, BCC zit volgens mij praktisch overal wel. Ze kosten daar €44,95.
Ik heb hier in Nederland eigenlijk alleen nog maar de zwarte uitvoering gezien.. Voor de witte moet je volgensmij echt in het buitenland op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 10:24:
Sony Sony Sony jaja
Ik zou dat probleem van die B&O's op de koop toe nemen,
want als je van B&O naar sony gaat, is dat alsof je van een
VW naar een Honda gaat
1. VW en Honda zijn allebei prima automerken, dus what's your point?

2. De B&O's halen het niet bij de Sony MDR-E888. Het is vooral het design wat ze zo aantrekkelijk maakt. Slecht klinken ze niet, maar er zijn absoluut betere Sony's. Daarbij komt nog dat het topmodel van Sony de helft kost van wat de B&O kost.

3. Wat bedoel je met 'dat probleem van die B&Os'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Vraagje ?

in deze thread op Audiocubes en ipodlounge lees ik vooral positieve reacties over de sony ex71, maar kijk ik op Head Fi of Head Room dan lees ik alleen maar negatieve reacties.

Ik weet dat op HF en HR vooral audiofiele zitten die er verstand van hebben dus als zei zeggen dat de ex71 ruk zijn dan geloof ik dat meer dan als iemand op een andere forum zegt dat het must buy earphones zijn.

Nu mijn vraag moet ik het risco nemen en ze toch kopen of kan ik beter iets anders kopen ksc-50's bv ?

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Deacon schreef op 24 October 2003 @ 17:09:
Vraagje ?

in deze thread op Audiocubes en ipodlounge lees ik vooral positieve reacties over de sony ex71, maar kijk ik op Head Fi of Head Room dan lees ik alleen maar negatieve reacties.

Ik weet dat op HF en HR vooral audiofiele zitten die er verstand van hebben dus als zei zeggen dat de ex71 ruk zijn dan geloof ik dat meer dan als iemand op een andere forum zegt dat het must buy earphones zijn.

Nu mijn vraag moet ik het risco nemen en ze toch kopen of kan ik beter iets anders kopen ksc-50's bv ?
Tja het blijven oordopjes eh... die kunnen (bijna)niet op tegen grotere hoofdtelefoons.

En bovendien houden (veel) audiofielen meer van 'natuurgetrouwe' weergave (MDR-888) dan een wat bassigere MDR-ex71. Ik zelf vind de ex71 beter klinken bij mn iPod die naar mijn mening normaal een beetje bass mist.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Ik zie net toevallig dat de oude dopjes van mij die ik bij mijn Ipod gebruik "Cresyn" dopjes zijn (alleen staat er JazzPiper op)

Afbeeldingslocatie: http://www.cresynmall.com/upload/goods/MANIA215S_01.jpg

Ik zou graag nieuwe Cresyn dopjes, LMX-E700V of LMX-E431 willen hebben maar kan geen verkoop punten vinden in het engels :X

heeft iemand toevallig een webshop gezien die ze verkoopt ?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek eigenlijk goede oordopjes met mooi geluid, goeie bas, die je tijdens het sporten kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 23:02:
Ik zoek eigenlijk goede oordopjes met mooi geluid, goeie bas, die je tijdens het sporten kan gebruiken
EX71 dan maar weer :)

ik heb de E888's ingeruild voor deze dopjes (jullie zullen me voor gek verklaren :P), maar ik vind het geluid van de EX71 eigenlijk nog beter in combinatie met de iPod

op de iPod houdt de bass sowieso nogal neutraal (en de eq. settings zijn brak), dus zijn deze EX71's een goede toevoeging...zuivere bass, helder hoog en jawel...eindelijk ook een goed midden-bereik (dat de EX70 dus totaal niet had!!)

tip: laat ze wel een nachtje inspelen, want direct na aankoop klinken ze nog nergens na :)

[ Voor 10% gewijzigd door Mooody op 30-10-2003 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-09 16:11
Hoe verhouden de standaard Ipod oordopjes zich eigenlijk tot de exemplaren die hier besproken worden? Zwaar bagger of kunnen ze nog redelijk meekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Cochrane schreef op 30 oktober 2003 @ 14:52:
Hoe verhouden de standaard Ipod oordopjes zich eigenlijk tot de exemplaren die hier besproken worden?
Voor een paar standaard dopjes zijn ze niet slecht, maar de MX400's van 15 euro klinken bijvoorbeeld al stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Cochrane schreef op 30 oktober 2003 @ 14:52:
Hoe verhouden de standaard Ipod oordopjes zich eigenlijk tot de exemplaren die hier besproken worden? Zwaar bagger of kunnen ze nog redelijk meekomen?
1ste generatie is zwaar bagger echt te erg voor woorden, 2de en 3de generatie zijn van betere kwaliteit alleen hebben ze nog steeds die zelfde vorm die natuurlijk wel stylish is, maar daar door wel veels te groot zijn en dus niet lekker in je oren passen (mijn oren iig niet)

hier kan je een beetje zien wat ik bedoel

Afbeeldingslocatie: http://ipodlounge.com/assets/images/reviews_headroom/system/image/earphones.jpg

die ex71 lijken ook erg groot maar dat komt omdat het dopje wat erop zit de grootste is je kan er ook een medium en een small op zetten.

PS: ik heb nog steeds geen cresyn webshop gevonden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe blijven die dan zitten? ik moet oordopjes hebben die je aan je orenvastklipt, anders vliegen ze bij de break dance moves uit me oren, en dat moet ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
owkee :)
Dan gaan we 's even opzoek naar een paar mooie witte mdr-ex71sl's
En die Ipod dingen zijn inderdaad te groot ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:10
Cochrane schreef op 30 oktober 2003 @ 16:29:
owkee :)
Dan gaan we 's even opzoek naar een paar mooie witte mdr-ex71sl's
En die Ipod dingen zijn inderdaad te groot ja :)
Kan je ut zeggen als je weet waar je ze gaat bestellen?
Ik zoek ze namelijk ook ;)
Kan ze alleen nog niet bij AudioCubes bestellen, omdat ik nu nog geen cc heb, maar dat komt nog wel.
Ik vraag me tog egt wel af waarom ze niet in NL te krijgen zijn :?
Kep ze binnenkort nodig voor mijn iRivertje (zie sig), maar wanneer raden jullie mij de ex71's aan en wanneer de e888's :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deacon schreef op 24 oktober 2003 @ 17:09:
Vraagje ?

De ex71 dopjes worden afgekraakt vanwege hun overdreven bass en treble en gebrek aan midden tonen.
Dopjes als Sennheiser MX400 en Sony E888 zijn veel beter in balans. Dus als jij middentonen belangrijk vind zoek dan verder dan de ex71. Als je houdt van veel bass en veel treble dan zijn de ex71 waarschijnlijk goed voor jou.

Hou je echter wel van lekker veel en vooral goede bass samen met midden en hoge tonen dan raad ik je de Sennheiser PX100 mini hoofdtelefoon aan boven de ksc-50. De middentonen worden wel een beetje overstemd vanwege de bass maar zijn nog meer dan genoeg aanwezig! De clips van ksc-50 schijnen te los te zitten. En het geluid lijdt eronder omdat ze niet dicht genoeg tegen je oren zitten.

Wil je goede dopjes, dus echts iets kleins dan is toch de MX400 je beste optie IMO. Gebruik wel die shuimpjes om over de dopjes te doen, dan klinkt het beter.
Dat gezegt. De koss hoofdtelefoons (Kijk ook eens naar de Porta Pro) en de PX100 zijn wel een stap hoger in geluidskwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deacon schreef op 30 oktober 2003 @ 15:43:

PS: ik heb nog steeds geen cresyn webshop gevonden :/
Zijn alleen te koop in Korea :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 19:11:
[...]

De ex71 dopjes worden afgekraakt vanwege hun overdreven bass en treble en gebrek aan midden tonen.
Dopjes als Sennheiser MX400 en Sony E888 zijn veel beter in balans. Dus als jij middentonen belangrijk vind zoek dan verder dan de ex71. Als je houdt van veel bass en veel treble dan zijn de ex71 waarschijnlijk goed voor jou.

Hou je echter wel van lekker veel en vooral goede bass samen met midden en hoge tonen dan raad ik je de Sennheiser PX100 mini hoofdtelefoon aan boven de ksc-50. De middentonen worden wel een beetje overstemd vanwege de bass maar zijn nog meer dan genoeg aanwezig! De clips van ksc-50 schijnen te los te zitten. En het geluid lijdt eronder omdat ze niet dicht genoeg tegen je oren zitten.

Wil je goede dopjes, dus echts iets kleins dan is toch de MX400 je beste optie IMO. Gebruik wel die shuimpjes om over de dopjes te doen, dan klinkt het beter.
Dat gezegt. De koss hoofdtelefoons (Kijk ook eens naar de Porta Pro) en de PX100 zijn wel een stap hoger in geluidskwaliteit
Ik ga misschien de PX200 kopen, had ze laatst nog gezien hier in tilburg... PX250 zijn namelijk weer iets te duur (130 euro :S)

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
MyNameIs schreef op 30 oktober 2003 @ 17:29:
[...]

Kan je ut zeggen als je weet waar je ze gaat bestellen?
Ik zoek ze namelijk ook ;)
Kan ze alleen nog niet bij AudioCubes bestellen, omdat ik nu nog geen cc heb, maar dat komt nog wel.
Ik vraag me tog egt wel af waarom ze niet in NL te krijgen zijn :?
Kep ze binnenkort nodig voor mijn iRivertje (zie sig), maar wanneer raden jullie mij de ex71's aan en wanneer de e888's :?
Pff.. dat gaat moeizaam B)
Verschillende personen op Ipodlounge hebben 'm van http://i-shopping4u.com/sony_mdr_ex71sl.html af. 50 Dollar, geen verzendkosten (??).
Volgens hun een betrouwbare winkel. En je kan betalen via Paypal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eggy schreef op 30 oktober 2003 @ 21:12:
[...]

Ik ga misschien de PX200 kopen, had ze laatst nog gezien hier in tilburg... PX250 zijn namelijk weer iets te duur (130 euro :S)
Ikzelf heb de PX100. De PX200 heb ik mogen beluisteren, maar teruggebracht.
Het geval is dat deze goed op je oren moeten zitten anders klinken ze nergens naar. Ik heb er een middag lang mee zitten prutten totdat ik tot de conclusie kwam dat ik gewoon de verkeerde oren heb :D
Alleen als ik de schelpen van de hoofdtelefoon zo tegen mijn oren drukte dat mijn oren tegen mijn hoofd gedrukt waren kon ik de bass horen.

Mijn advies aan jou is, koop hem niet als je hem niet eerst mag beluisteren of terug mag brengen.
De PX250 heb je alleen wat aan als je in een vliegtuig zit ofzo. Zijn noisecanceling. Er komt daardoor niet opeens beter geluid uit. En ze hebben een hoge impedantie waardoor je al gauw een versterker nodig hebt om een normaal volume te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 19:11:
[...]

gemiste kans :)

de ex70 waren inderdaad niet goed....daarbij vergelijken waren mijn E888's stukken beter
nu ik de ex71 heb vind ik het heel moeilijk om een 'winnaar' aan te wijzen...de ex71 zijn prima in balans en ik heb nog geen geluidskwaliteitsverschil gehoord tussen de ex71 en e888, behalve dat je de geluidsbron minder hard hoeft te doen wanneer je de ex71's gebruikt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand die gooei oordopjes om mee te sporten kent, die goed blijven zitten dmv een klemmetje ofzow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 14:23:
niemand die gooei oordopjes om mee te sporten kent, die goed blijven zitten dmv een klemmetje ofzow
de ex71 blijven goed zitten, want ze zitten klem in je oor :)

er zijn niet echt high-end sport-oordopjes verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Laatst online: 10-09 14:39
Heb vanmiddag ook maar eens in de buidel getast en de Sony MDR-EX71S gekocht. Had eerst de Sennheiser MX400 waar overigens zeker geen slecht geluid uit komt, maar miste echt de bas bij de MX400. Zelfs na een aantal nachten inspelen.

Dat er geen goede bas uit die MX400 kwam lag denk ik meer aan mn player (Mambox P505) die naar mijn mening slechte eq-instellingen heeft dan aan de MX400.
Ben op jullie ervaringen af gegaan dat de Sony's wel goede bas hadden zodat het gemis van bas gecompenseerd zou worden. En het werkt! Nog niet echt laten inspelen maar het verschil is al duidelijk hoorbaar. Een aanrader en het geld meer dan waard.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 13:34

duhtje

blabla

Ik wou vandaag nieuwe oordopjes kopen (Sennheiser MX400), gisteren namelijk mijn iHP-120 gehad en die oordopjes die erbij zitten (MX300) zijn wel aardig, maar als ik betere kan krijgen...
Nu hoorde ik bij MEGAPOOL dat de MX400 niet meer aangeleverd worden, er komt namelijk een nieuwe ?serie?, vraag me af wanneer die komt dan (die gast wist het niet). Weet iemand hier meer over? :9
Eigenlijk leek zo'n PX100 mij ook wel mooi, ik vraag me alleen af of het geluid nou echt heel veel beter is dan dat van bijv de MX400 en is zoiets niet ongelovelijk lomp en groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De PX100 is beter dan de MX400. Zeker als je veel bass wil. Is ook gedetaileerder. Heb zelf MX500 en PX100. Gebruik nu bijna alleen nog maar de PX100. Hij is even groot als een walkman koptelefoontje. Je kent ze wel, die vroeger en nu misschien nog bij de goedkopre walkmans geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje
  • Laatst online: 06-05 13:34

duhtje

blabla

De bass is nu net iets wat ik zo laag mogelijk zet (moet natuurlijk wel goed klinken), bass gaat namelijk al vrij snel pijn doen aan mijn oren, ik wil meer het idee krijgen dat je er 'live' bijzit... :)

EDIT:
Heb trouwens toch zo'n PX100 gekocht (anders hadden ze niet) en die geeft prima geluid...

EDIT#2:
PX100 is idd wel wat mooier qua geluid (vooral bass idd), maar alleen hier thuis had ik binnen 10 minuten al weet ik hoeveel opmerkingen van allerlei personen (ondanks dat ie redelijk klein is) zodat ik hem maandag weer vrolijk terug ga brengen (anders moet is straks nog tientallen keer van allerlei personen gezeur aanhoren (tenzij ik het geluid wat harder zet >:) )) Ik zal het dus voorlopig moeten volhouden met mijn MX300 :) en dan binnenkort maar nieuwe oordopjes kopen...
Verder is het dus voor de mensen die voor het geluid gaan wel een klein aanradertje...

[ Voor 74% gewijzigd door duhtje op 02-11-2003 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES! ik heb nu ook de Sony MDR-EX71SLB en wat komt daar (nu al) een heerlijk geluid uit. nog even een paar dagen inhoren en da is het echt kwijlen.
ik kwam ze per toeval tegen bij een zaak hier in groningen...
en nu weer verder muziek luisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

wel lekker goedkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 14:11:
YES! ik heb nu ook de Sony MDR-EX71SLB en wat komt daar (nu al) een heerlijk geluid uit. nog even een paar dagen inhoren en da is het echt kwijlen.
ik kwam ze per toeval tegen bij een zaak hier in groningen...
en nu weer verder muziek luisteren
Kun je even zeggen welke zaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 19:48:
[...]

Kun je even zeggen welke zaak :P
natuurlijk

botman (zo goed geschreven?) op het einde (of begin) van het zuiderdiep. vlakbij de scheer en foppen

kosten 55 euro btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Niet zo bekend in Nederland, maar ik roep het nog maar een keer: Koss heeft ontzettend goede hoofdtelefoons (ook dopjes) voor weinig geld. Bovendien hebben alle modellen levenslange garantie.

Bijvoorbeeld The Plug:

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20021017/zooma21.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf/files/graphics/$file/THEPLUG_lg.jpg

Frequency Response: 10-20,000 Hz
Impedance: 16 ohms
Distortion: < 0.3%
Sensitivity: 112 dB SPL/1mW
Weight: 0.25 oz w/o cord

Zie ook deze link naar headphones.com

Sowieso kun je zien dat men in Amerika vaker van Koss heeft gehoord, zie de staff picks op headphones.com

[ Voor 32% gewijzigd door TripleM op 06-11-2003 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke dopjes, jammer dat er alleen weer zo'n L-plug aan zit, onhandig voor aan je afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 21:56:
Leuke dopjes, jammer dat er alleen weer zo'n L-plug aan zit, onhandig voor aan je afstandsbediening.
Klopt ja, dat is meestal bij oordopjes. Bij de wat grotere hoofdtelefoons zit er een rechte plug aan (met zo'n afneembaar verloopstuk naar een gewone jack), omdat die meestal in de stereo verdwijnt en niet in de afstandbediening van een draagbaar apparaat. Ach de klank vind ik het allerbelangrijkst en die heeft me nog maar zelden teleur gesteld.

[ Voor 7% gewijzigd door TripleM op 06-11-2003 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, zowat alle Sony's zijn verkrijgbaar in remote-friendly uitvoering. Niet alleen grotere koptelefoons e.d. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 22:22:
Nee hoor, zowat alle Sony's zijn verkrijgbaar in remote-friendly uitvoering. Niet alleen grotere koptelefoons e.d. :P
Ow okee, dan is dat de laatste jaren wel veranderd. In 'mijn' tijd (4-5 jaar geleden) was dat minder. Dat idee had ik althans.

Ik heb oordopjes gehad van Aiwa, Philips, Sony, Sennheiser en Koss dus. Voor zover ik me kan herinneren waren die meestal met T-plug, maar ik moet er wel bijzeggen dat mijn geheugen ook niet meer is wat het was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Wat zijn de resellers van Sennheiser oordopjes in NL?

Welke hebben allemaal een RC uitvoering?

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
Zit er op de Sony ex71 een T-plug of een L-plug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
Cochrane schreef op 30 oktober 2003 @ 21:59:
[...]

Pff.. dat gaat moeizaam B)
Verschillende personen op Ipodlounge hebben 'm van http://i-shopping4u.com/sony_mdr_ex71sl.html af. 50 Dollar, geen verzendkosten (??).
Volgens hun een betrouwbare winkel. En je kan betalen via Paypal...
Zo! Vorige vrijdag besteld uit Hong Kong, vandaag binnen _/-\o_
Ik heb m'n EX71's 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 10:53

NoTimeRemains

I know

Ik ben meer op zoek naar Headphones (dus geen dopjes) wan tik ben nog altijd van mening dat zo'n headphone beter geluid geven als die earphones maar goed ...

Weet iemand welke ik het beste kan kopen?
Ik hoef niet meteen zo'n joekel ding maar als iets groter is maakt mij dat niet uit ...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Sennheiser PX100 is een hoofdtelefoon, zoals ik al eerde zei, ong. even groot als zo'n ouderwetse walkman koptelefoon.
De Koss porta pro schijnt ook goed te zijn, maar is erg duur in Nederland.

Ga niet voor de Sennheiser PMX60 neckphone, die klink als bagger in vergelijking met de PX100. Heb ze alletwee geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Cochrane schreef op 07 november 2003 @ 21:40:
[...]

Zo! Vorige vrijdag besteld uit Hong Kong, vandaag binnen _/-\o_
Ik heb m'n EX71's 8)
waarom uit HK?
heb je de witte ofzo?

voor de kortere draad had je het niet hoeven doen, want die zit ook bij de NL versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 01:35:
De Sennheiser PX100 is een hoofdtelefoon, zoals ik al eerde zei, ong. even groot als zo'n ouderwetse walkman koptelefoon.
Ik heb hier thuis de PX 200 gehad om uit te testen. Mooi ding om te zien, maar hij zit voor geen meter en de bas is ver te zoeken. Het mid klinkt wel heel mooi en het hoog is ook niet te schel.
De Koss porta pro schijnt ook goed te zijn, maar is erg duur in Nederland.
Ik vind dat je dan beter de KTX Pro kunt nemen. Die klinkt even goed en heeft een fijnere hoofdband. Het nadeel van de Portapro is (afgezien van dat het design hier niet aanslaat) dat je met zo'n metalen ding op je hoofd zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.itkom.com.ua/koss_portapro.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.itkom.com.ua/ktxpro-new.jpg

Ik zal eens vragen hoe duur de Porta Pro zou moeten zijn hier, m'n vader werkt voor de importeur van Koss. (Ik heb niet voor niets zoveel ervaring met Koss hoofdtelefoons)
Ga niet voor de Sennheiser PMX60 neckphone, die klink als bagger in vergelijking met de PX100. Heb ze alletwee geprobeerd.
Nou dan blijf ik daar sowieso ver uit de buurt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door TripleM op 08-11-2003 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MyNameIs schreef op 07 november 2003 @ 16:44:
Zit er op de Sony ex71 een T-plug of een L-plug?
wat jij wil...
koop je de MDR-EX71SL heb je een rechte plug
koop je de MDR-EX71LP dan heb je een L plug

ik kan me vergissen hoor, maar volgens mij staat het al in dit topic, dus misschien kan je voortaan even zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
Mooooody schreef op 08 november 2003 @ 11:02:
[...]

waarom uit HK?
heb je de witte ofzo?

voor de kortere draad had je het niet hoeven doen, want die zit ook bij de NL versie :)
Ja, voor de witte inderdaad, past mooi bij de Ipod :)
Die kon ik hier nergens in de buurt vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

TripleM schreef op 06 november 2003 @ 20:06:
Niet zo bekend in Nederland, maar ik roep het nog maar een keer: Koss heeft ontzettend goede hoofdtelefoons (ook dopjes) voor weinig geld. Bovendien hebben alle modellen levenslange garantie.

Bijvoorbeeld The Plug:

[Afbeeldingslocatie: http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf/files/graphics/$file/THEPLUG_lg.jpg

Frequency Response: 10-20,000 Hz
Impedance: 16 ohms
Distortion: < 0.3%
Sensitivity: 112 dB SPL/1mW
Weight: 0.25 oz w/o cord

Zie ook deze link naar headphones.com

Sowieso kun je zien dat men in Amerika vaker van Koss heeft gehoord, zie de staff picks op headphones.com
Ik heb deze ook gekocht.. ben er niet tevreden over.. blijven niet in mijn oren.. das als iemand interesse heeft om over te nemen.. hoor ik het wel.. Ben tevreden met mijn Sennheisers MX300 (niet de 400.. daar wordt ik alleen maar doof van ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
Cochrane schreef op 07 november 2003 @ 21:40:
[...]

Zo! Vorige vrijdag besteld uit Hong Kong, vandaag binnen _/-o_
Ik heb m'n EX71's 8)
Kwamen er boven die 50 dollar nog verzendkosten bij :?
edit:
Is dit Hongkongse dollar ?

[ Voor 11% gewijzigd door MyNameIs op 08-11-2003 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 10:53

NoTimeRemains

I know

ja ik was meer over een sony headphone aan t denken ...

de mdr-nc20 bijv
weet iemamnd over deze meer?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
MyNameIs schreef op 08 november 2003 @ 13:15:
[...]

Kwamen er boven die 50 dollar nog verzendkosten bij :?
edit:
Is dit Hongkongse dollar ?
Nee, geen verzendkosten. Je betaalt 44 Euro via Paypal en een week later heb je ze .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
Cochrane schreef op 08 november 2003 @ 15:44:
[...]

Nee, geen verzendkosten. Je betaalt 44 Euro via Paypal en een week later heb je ze .
Dit is de eerste keer dat ik iets via PayPal koop.
Wat moet ik precies doen? Ik heb al mijn gegevens ingevult, een ontvangstbevestiging gekregen, maar ik heb nergens mijn cc in hoeven te vullen :?
Hoe gaat dat precies verder :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Laatst online: 11-09 09:20
Ik heb nu de EX70 dopjes, is het nu echt de moeite om nogeens 50 pleuros
te spenderen en de EX71 's te gaan halen?
Want als ik het zo hoor zit er toch wat verchil in geluidskwaliteit
tussen de twee.

[ Voor 34% gewijzigd door jos707 op 08-11-2003 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 08:50
Voor "maar" 500 dollar heb je de Shure e5c _/-\o_

Ik neem aan dat je voor dat geld dan wel heel behoorlijke oordopjes hebt :P

http://www.shure.com/earphones/eseries_e5c.asp

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
iPodje schreef op 08 november 2003 @ 18:32:
Voor "maar" 500 dollar heb je de Shure e5c _/-\o_

Ik neem aan dat je voor dat geld dan wel heel behoorlijke oordopjes hebt :P

http://www.shure.com/earphones/eseries_e5c.asp
Ze zijn wel vrij hoog-Ohmig, 110 Ohm! Los van het feit dat ze inderdaad erg duur zijn denk ik niet dat dit bedoeld is voor een discman/mp3 speler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
MyNameIs schreef op 08 november 2003 @ 17:00:
[...]

Dit is de eerste keer dat ik iets via PayPal koop.
Wat moet ik precies doen? Ik heb al mijn gegevens ingevult, een ontvangstbevestiging gekregen, maar ik heb nergens mijn cc in hoeven te vullen :?
Hoe gaat dat precies verder :?
Je krijgt heel binnenkort een mailtje van Paypal dat die Hong Kong-gast graag 44 Euro van je wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleM schreef op 08 november 2003 @ 11:45:
[...]

Ik heb hier thuis de PX 200 gehad om uit te testen. Mooi ding om te zien, maar hij zit voor geen meter en de bas is ver te zoeken. Het mid klinkt wel heel mooi en het hoog is ook niet te schel.
Heb de PX200 ook thuis gehad om te luisteren en ook teruggebracht. Had ongeveer dezelfde bevindingen als jij.

Ik kan je verzekeren dat de PX100 absoluut geen bass mist. Die klinkt heel anders en in mijn oren _stukken_ beter.
Ik vind dat je dan beter de KTX Pro kunt nemen. Die klinkt even goed en heeft een fijnere hoofdband. Het nadeel van de Portapro is (afgezien van dat het design hier niet aanslaat) dat je met zo'n metalen ding op je hoofd zit.
Van wat ik heb gelezen klinkt de porta pro iets slechter dan de px100, maar weet het niet zeker want ikzelf heb hem niet geluisterd en de KTXpro is weer slechter dan de porta pro.
Daarnaast zijn ze in Nederland erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet je, ik heb de mx 400 in het begin bijna weggegooid omdat ik ze niet lekker vond zitten en dat de kwaliteit geluid niet echt mooi klonk, maar toen ik andere kussentjes had gekocht (voor 3 eurotjes bij de electroboer) die wat dikker waren en en strak omheen gingen, ik dacht opeens: verrek dat zit wel lekker zacht !en ik was weer met wat moed met deze oordopset aan de slag geweest.
Ik moet zeggen dat het bijna niet waar kan zijn dat zo'n goede kwaliteit dopjes zo goedkoop kan zijn. De eerste paar weekies zijn nog niet zo geweldig maar wannneer deze ziijn ingespeeld zijn ze puur van klank en niet meer uit je oren te halen.
Het enige nadeel vindt ik dus dat die oorkussentjes wat beter konden en dat er ook wel wat meer van die afstandbedieningvriendelijke (wat een woord :) ) versies van gemaakt mogen worden, anders zit je echt te knoeien met je draden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar krijg je die PX 100, en hoe blijven ze op de oren zitten, en wat kosten ze op z'n goedkoopst?

Nog iemand tips voor goeie oordoppen voor tijdes het sporten, met clips ofzow voor op de oren, liefst grote, dus niet in ear, maar bijvoorbeeld zo'n nekbrace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

ontdekking gedaan hier :)

ik heb de kleinste plugjes op mijn ex71's geschroefd en het geluid is er nog beter van geworden....vrijwel identiek aan mijn e888's nu....

je moet dus echt alle plugjes uitproberen om er achter te komen welke jouw oor het beste afsluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 13:57:
Waar krijg je die PX 100, en hoe blijven ze op de oren zitten, en wat kosten ze op z'n goedkoopst?
Is een mini koptelefoontje met een hoofdband. Makkelijk opvouwbaar en met een beschermdoosje.kijk maar eens hier

Kost€39 ofzo.
Overal verkrijgbaar waar ze sennheiser verkopen. Gewoon in de winkel vragen of ze hem voor je kunnen bestellen als ze em niet op voorraad hebben.
Online is die hier te bestellen.
Nog iemand tips voor goeie oordoppen voor tijdes het sporten, met clips ofzow voor op de oren, liefst grote, dus niet in ear, maar bijvoorbeeld zo'n nekbrace
Koss kcs 35. Zijn oorclips.
Alleen verkrijgbaar via de Amerikaanse Koss site voor $30 maar daarbij moet je nog minstends $25 aan verzendkosten rekenen.
De Koss kcs 55 is een neckband ding maar schijnt erg oncomfortabel te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

kheb nu de mx 500
prima kwali maar ze zijn te groot, waardoor ik na een paar uurtjes luisteren pijn aan mijn oor heb..
ik zou heel graag die plugs hebben maar ik wil dus wel bestellen van een winkel in NL..
iemand tips (winkel waar ik online kan bestellen..) liefst de sony 71)

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ra5a schreef op 10 november 2003 @ 04:53:
kheb nu de mx 500
prima kwali maar ze zijn te groot, waardoor ik na een paar uurtjes luisteren pijn aan mijn oor heb..
ik zou heel graag die plugs hebben maar ik wil dus wel bestellen van een winkel in NL..
iemand tips (winkel waar ik online kan bestellen..) liefst de sony 71)
online winkels zijn op dat gebied niets goedkoper dan normale winkels...

ga eens naar BCC, Mediamarkt oid...die hebben ze voor een goede prijs (45-50 euro) en meestal wel op voorraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Mooooody schreef op 10 november 2003 @ 09:14:
[...]

online winkels zijn op dat gebied niets goedkoper dan normale winkels...

ga eens naar BCC, Mediamarkt oid...die hebben ze voor een goede prijs (45-50 euro) en meestal wel op voorraad...
ja prachtig..
maar laat ik nu in de buurt geen sociale pc/electronica winkel hebben (maastricht)
serieus.. hier heb je helemaal geen goeie winkels..
het gaat me ook zoiezo niet om de prijs..

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ra5a schreef op 10 november 2003 @ 22:57:
[...]

ja prachtig..
maar laat ik nu in de buurt geen sociale pc/electronica winkel hebben (maastricht)
serieus.. hier heb je helemaal geen goeie winkels..
het gaat me ook zoiezo niet om de prijs..
www.minidiscworld.nl heeft de ex71 wel, alleen voor een hogere prijs dan in de winkel...

je zou ook een dagje kunnen gaan winkelen (met je vriendin of wie dan ook) in een wat grotere stad (zoals Enschede :P) en dan ff langs de Mediamarkt gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 04:35:
Koss kcs 35. Zijn oorclips.
Alleen verkrijgbaar via de Amerikaanse Koss site voor $30 maar daarbij moet je nog minstends $25 aan verzendkosten rekenen.
Volgens mij, maar dat zou ik even moeten navragen, komt dat omdat ze niet meer gemaakt worden. De importeur kan ze ook niet meer bestellen bij Koss, maar ze staan nog wel op de site. Toen ze vroegen waarom dan, zeiden ze dat ze er nog maar een paar van hadden en ze ze daarom zelf via hun site wilden verkopen. Beetje vreemd, maar vooruit. Het blijven Amerikanen natuurlijk :P

Volgens mij is de KSC 50 de opvolger van de KSC 35. Alleen weegt de 35 0.7 oz en de 50 1.0 oz. De KSC 50 ziet er ook beter uit vind ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.pjbox.nl/koss_ksc50.jpg

Bovendien heeft de KSC-35 een adviesprijs van 30 dollar, de KSC 50 zou 20 dollar moeten kosten.

Ik zal btw morgen es een prijslijst opvragen met adviesprijzen. Kijken hoeveel dat scheelt met in Amerika. Zal sowieso wel iets duurder zijn, export prijzen bij Amerikaanse bedrijven zijn niet altijd even interessant.

[ Voor 5% gewijzigd door TripleM op 11-11-2003 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Mooooody schreef op 11 november 2003 @ 00:34:
[...]

www.minidiscworld.nl heeft de ex71 wel, alleen voor een hogere prijs dan in de winkel...

je zou ook een dagje kunnen gaan winkelen (met je vriendin of wie dan ook) in een wat grotere stad (zoals Enschede :P) en dan ff langs de Mediamarkt gaan :)
klopt..
ik had m daar ook besteld maar daar werdt de bestelling schandalig slecht afgehadelt :(
juli bestelt en (toen nog 70) 2 weken later nog niets binnen, ik bellen "de 71 hebben we hier nu liggen en die gaan wer versturen"..
weer 2 weken later " ik zie dat ie niet is verstuurt, ik ga m nu versturen"
weer 1 week later " ja, ik zie dat we m niet binnen hebben, we krijgen m pas in oktober"
ik: nee dankje

ik wil niet weer zo'n avontuur aangaan :/

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleM schreef op 11 november 2003 @ 01:14:
[...]

Volgens mij, maar dat zou ik even moeten navragen, komt dat omdat ze niet meer gemaakt worden. De importeur kan ze ook niet meer bestellen bij Koss, maar ze staan nog wel op de site. Toen ze vroegen waarom dan, zeiden ze dat ze er nog maar een paar van hadden en ze ze daarom zelf via hun site wilden verkopen. Beetje vreemd, maar vooruit. Het blijven Amerikanen natuurlijk :P
Klopt.
Een beetje een vaag verhaal maar ze zouden er nog wat hebben liggen en die zijn ze tijdelijk weer via de site gaan verkopen. Weet niet zeker of al op zijn.

De opvolger ksc 50 schijnt te los rond je oren te zitten en dus niet erg handig als je ermee wil sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 00:52:
De opvolger ksc 50 schijnt te los rond je oren te zitten en dus niet erg handig als je ermee wil sporten.
Ik zal morgen es een setje mee laten nemen, dan ga ik even proberen en luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

TripleM schreef op 12 november 2003 @ 01:55:
[...]
Ik zal morgen es een setje mee laten nemen, dan ga ik even proberen en luisteren :)
die Koss dopjes zitten niet fijn...
ik vond ze wel een tikkie beter klinken dan de Sony EX-70's, maar de EX-71's zijn een klasse beter dan de 70's....(vooral in het middengebied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Mooooody schreef op 12 november 2003 @ 12:03:
die Koss dopjes zitten niet fijn...
ik vond ze wel een tikkie beter klinken dan de Sony EX-70's, maar de EX-71's zijn een klasse beter dan de 70's....(vooral in het middengebied)
Ik weet dat die dopjes niet fijn zitten, ik kan ze sowieso niet indoen omdat het kraakbeen van mijn ene oor wat beschadigd is. Dat zie je niet, maar je merkt het wel omdat het dopje steeds uit je kop pleurt.. :P Ik had het dan ook over de KSC-50, die laat ik een setje meenemen zodat ik es kan kijken hoe ze zitten en hoe ze klinken..
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.