[PC] Half-Life 2 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.426 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

AA en AF zullen op dit moment NIET werken met Half-Life 2. op Halflife2.net staat veel info, maar die site is op het moment down. Mensen zijn erg optimistisch en spreken over een oude build etc. Dit is gewoon een redelijk nieuwe build. veel zal er niet veranderen. So What? het is niet alleen de GRAPHICS waar het om draait. Het is verdorie een game, geen techdemo. Over de ervaring als spel hoeven we bij hl2 niet in te zitten. Dat komt wel goed denk ik ;)

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Ik bedoel niet dat het slechte graphics zijn of iets dergelijks, ik speel alles op 1280x1024 2xaa 8x aniso etc. Maar..., ik vond de hele wereld nogal "nep" overkomen. Alles zo statisch enzo, ook de monsters zagen er nou niet echt "monsterachtig"uit. Of de animaties van de cg characters, alles gewoon nogal houterig en nepperig. Het heeft geen "feel" met hoe de wereld er in het echt uitziet, en hoe animaties werken. Ik vond de animaties van prince of persia nog beter dan die in u2. Daarnaast vind ik dat de mappers voor ut2003 en dan vooral in de buitenlevels heel wat beter hun werk hebben gedaan, terwijl ze met vrijwel dezelfde engine hebben gewerkt.
Maar zoals alles is dit maar een mening, en het is de mijne. Ik probeer je ook niet te overtuigen of iets dergelijks, alleen de zaak eens van een anderte kant laten zien.

(voor degene die alleen dit stukje lezen, en niet de stukjes op de vorige blz. het gaat om een vgl met unreal2 en hl2, als antwoord op een vgl tussen sof2 en hl2)
Snap je het niet, lees dan de vorige blz een keer door.

[ Voor 14% gewijzigd door OcNewB op 28-07-2003 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

over de gameplay zit niemand over in lijkt mij, alsmede et geluid. ik had alleen gehoopt dat de engine totaal veranderd was.

van dat AA en AF heb ik idd gelezen, maar et lijkt me toch erg sterk dat ze et spel op de markt brengen zonder dit gefixt te hebben. (er waren al 2 technische oplossingen voor handen)

edit: de unreal series worden nog steeds beschouwd als 1 van de meest realistische spellen op de markt. tot nu toe heb ik nog geen betere animatie technieken gezien in een spel.

grafisch zitten deze spellen dik in orde.

[ Voor 27% gewijzigd door MUSTIS op 28-07-2003 13:19 ]

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:49
Och ja de graphics zijn zoals meerdere zeggen niet revolutionair, bijv. dat glas dat breekt, dat ziet er in MGS2 voor PS2 al beter uit :)

Maar gameplay zal vast zeer goed zijn, en daar draait het natuurlijk om.

p.s. ik dacht dat alleen AA het niet deed en AF wel, want heb nergens echt gelezen dat AF het niet zou doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Ik had verwacht aan de hand van de e3 trailer dat de graphics idd wat mooier zouden zijn, maar nu vind ik ze idd een beetje tegenvallen. Alhoewel, ben allang blij dat ik het straks op mijn systeempje kan draaien. Dan maar wat minder mooie graphics, it's the gameplay that matters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

Ik vind de grapichs echt mooi :D, enige wat me opvalt is net nadat je die tafel voor de deur heb gezet en naar die raampjes toeloopt dat het glas in die raampjes opdezelfde manier kapot gaat, zou toch mogen verw8en dat tegenwoordig elk stuk glas anders kapot gaat (zoals in chaser).
JayVee schreef op 28 juli 2003 @ 12:26:
[...]
2) Die container die met die granaat naarbeneden wordt gebracht: Het is wel erg "toevallig" dat de juiste twee pootjes van dat houten ding stuk gaan. En wat nog meer opvalt: Die container valt naarbeneden en een van die ventjes loopt precies onder die twee planken die uitsteken!

Wat denken jullie? Toeval? Of wordt er toch en beetje nageholpen met scripts?
Als je goed kijkt ligt die he ook bijna naast die pootjes dus net uit het midden naar rechts, ik ga der vanuit (hoop et) dat als je die he teveel naar links gooit dat die container dus niet naar beneden valt

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

bAdmuTs schreef op 28 juli 2003 @ 14:11:
Als je goed kijkt ligt die he ook bijna naast die pootjes dus net uit het midden naar rechts, ik ga der vanuit (hoop et) dat als je die he teveel naar links gooit dat die container dus niet naar beneden valt
Dan duw je hem toch naar beneden? :+

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

bAdmuTs schreef op 28 juli 2003 @ 14:11:
Ik vind de grapichs echt mooi :D, enige wat me opvalt is net nadat je die tafel voor de deur heb gezet en naar die raampjes toeloopt dat het glas in die raampjes opdezelfde manier kapot gaat, zou toch mogen verw8en dat tegenwoordig elk stuk glas anders kapot gaat (zoals in chaser).

[...]

Als je had opgelet had die presentator horen zeggen dat een vriend ofzo van je, de stad heeft geboobietrapped (goed geschreven?)
Dus het is geen toeval ;)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me nou alleen af of ze al die interactieve objecten (tafels etc) ook in de multiplayer kunnen doen. Zou dit namelijk niet veel meer gegevensoverdracht vragen?
Want die dingen zouden juist cool zijn voor in counter-strike. Anders wordt het gewoon dezelfde counter-strike met wat opgepoetste graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juli 2003 @ 15:55:
Ik vraag me nou alleen af of ze al die interactieve objecten (tafels etc) ook in de multiplayer kunnen doen. Zou dit namelijk niet veel meer gegevensoverdracht vragen?
Want die dingen zouden juist cool zijn voor in counter-strike. Anders wordt het gewoon dezelfde counter-strike met wat opgepoetste graphics.
Mwah, ze gaan het volgens mij zo doen, dat lijkt me het meest logisch, en zoiets hebben ze dacht ik ook al gezegd:
In theorie hoef je bijv alleen de positie van het mannetje, de richting waar hij naar kijkt, en het moment wanneer hij schiet naar iedereen versturen.

De engine kan dan op alle machines zelf berkenen wat er gebeurt met die kogel (of het laten vallen van iets, het openen van een deur waardoor iets omvalt), als die engine een beejte klopt (dus niet een beetje willekeurig is) moet op alle machines hetzelfde gebeuren.

In theorie dan he. In de praktijk kunnen tot nu toe sommige dingen toch niet meerdere keren exact opnieuw berekend worden, maar dat gaat natuurlijk ook steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 08:02
JayVee schreef op 28 juli 2003 @ 12:26:
[...]
Ik vraag me alleen af of het werkelijk allemaal 0% gescript is.
1) Gelijk aan het begin kan je zien dat dat eerste ventje gespawned wordt (je ziet hem zelfs een stukje vallen!) en niet toevallig net om de hoek komt kijken.

2) Die container die met die granaat naarbeneden wordt gebracht: Het is wel erg "toevallig" dat de juiste twee pootjes van dat houten ding stuk gaan. En wat nog meer opvalt: Die container valt naarbeneden en een van die ventjes loopt precies onder die twee planken die uitsteken!

Wat denken jullie? Toeval? Of wordt er toch en beetje nageholpen met scripts?
1) Als je echt goed kijkt kun je zien dat ie van rechts om de hoek aan komt lopen, net voordat ie om de hoek komt kun je zn hoofd boven het betonnen plateau zien uitsteken
2) die granaat ligt ook helemaal aan de rechterkant. meer dan logisch dan die pootjes afbreken

[ Voor 1% gewijzigd door RocketKoen op 28-07-2003 16:35 . Reden: spelling :( ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 15:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

RocketKoen schreef op 28 July 2003 @ 16:35:
[...]
1) Als je echt goed kijkt kun je zien dat ie van rechts om de hoek aan komt lopen, net voordat ie om de hoek komt kun je zn hoofd boven het betonnen plateau zien uitsteken
2) die granaat ligt ook helemaal aan de rechterkant. meer dan logisch dan die pootjes afbreken
1) Naaah, als jij nog eens goed kijkt zie je ineens zijn hoofd verschijnen en zelfs een beetje vallen! En dan pas loopt hij om de hoek! B)

2) Nou, dat ding waar die container opstaat is helemaal van hout. Maar alleen de benen aan de rechterkant gaan kapot, de benen links en de plank waar de container op rust niet!

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

JayVee schreef op 28 July 2003 @ 16:59:
[...]

1) Naaah, als jij nog eens goed kijkt zie je ineens zijn hoofd verschijnen en zelfs een beetje vallen! En dan pas loopt hij om de hoek! B)
Aaaaaaah je hebt helemaal gelijk, hij wordt daar gewoon gespawned :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

2) Nou, dat ding waar die container opstaat is helemaal van hout. Maar alleen de benen aan de rechterkant gaan kapot, de benen links en de plank waar de container op rust niet!
De omgeving een beetje sturen kan geen kwaad. Het is teminste niet gescript :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
[...]

komt omdat HL2 levels geen schademodellen hebben (om je CPU een beetje met rust te laten) je kan het wel doen, maar dan moet je een nieuw model maken voor elke staat van beschadiging.
dus als iets zwaar beschadigd is, maar nog niet kapot. ziet het er in HL2 nog uit als geheel nieuw. (een mod kan dat veranderen als ze willen)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Oftewel: Het is gewoon keihard gescript!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
JayVee schreef op 29 July 2003 @ 01:15:
Oftewel: Het is gewoon keihard gescript!
heb jij nu een taalprobleem of ben je gewoon koppig....

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Ik ben gewoon koppig!
Kom op zeg, "komt omdat HL2 levels geen schademodellen hebben bla bla bla"...

Maakt toch niet uit waarom, dit is gewoon 100% wel gescript, daar gaat het mij om. Mijn stelling is gewoon dat HL2 niet 0% gescript is zoals hier en daar wordt vermeld (gehoopt?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Ik denk zelf dat er wel het een en ander gescript is, ze hebben toch alleen maar gezegd dat de AI niet gescript is dus andere dingen zijn dan wel gescript. zoals die container, als die niet gescript zou zijn en je zou er een HE onder pleuren dan weet je never nooit niet waar die container heen "vliegt", ben je lekker lang bezig om het goed te krijgen :D. Hoop alleen dat als je die HE bijv naar links mikt dat die linkerpootjes breken en einde verhaal, de container valt niet naar beneden :D

[ Voor 18% gewijzigd door bAdmuTs op 29-07-2003 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat het een beetje gescript is is niet erg. Medal of honor zat ook vol met scripted scenes en heeft mij in ieder geval niet verveelt. Ok na de zoveelste keer weet je wel precies wat er gebeurt op een bepaald punt.

Maar bij half-life 2 is de AI en omgeving zo gemaakt dat je niet telkens dezelfde reactie hoeft te verwachten en gedeeltes van de levels op verschillende manieren kunt uitspelen.

Die scene op het dak had je bijvoorbeeld misschien ook kunnen uitspelen door gewoon van die tonnen op de soldiers te gooien of ze gewoon neer te schieten. Maar het is leuker om die traps te gebruiken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Ik ben het met JayVee eens.. heeel veel is WEL gescripted, anders kunnen dingen nooit precies lopen zoals de maker dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ivm die container: dit lijkt me dus echt niet scripted. Want als je goed ziet, dan merk je dat die granaat duidelijk dichter bij de rechterbalkjes ligt en dat die balk op dat ventje valt lijkt me gewoon toeval. Persoonlijk lijkt er mij niet zoveel scripted. Je hebt natuurlijk wel scripts nodig om het verhaal in goede banen te leiden. Maar meer dan: "kom tevoorschijn als het personage op een bepaalde plek staat", moet dit niet zijn. Dit mag je echter niet verwarren met " vijand wordt ergens geplaatst op de map en valt personage aan als het in de buurt komt ".

Als het niet scripted is, is het veel leuker omdat je dan die level op veel verschillende manieren kan uitspelen en dat je niet altijd een bepaald monster moet verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet dat dit allemaal uberbelangrijk is, maar we moeten toch iets bespreken tot de release date :)

Het is idd zo dat alleen de rechterpaaltjes stuk gaan. Maar dat is idd om alles een beetje goed te begeleiden. Je kan ook proberen 1 paaltje stuk te maken zodat de container anders verschuift.

Maar of er 1 of 2 paaltjes onderuit gaan, het oppervlak wordt schuin, dus de zwaartekracht komt er bij kijken en de container valt. Er wordt wat gestuurd maar het is niet altijd hetzelfde (waarschijnlijk valt de container wel vaak hetzelfde, omdat als beide paaltjes eronder uit zijn de plank altijd even schuin staat). Als het scripted was dat moest altijd alles hetzelfde gaan... bv die vogels die wegvliegen als je boven komt, ik neem aan dat dat geen AI is :)

Maar dat is het leuke van die physics engine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 11:08

GG85

.......

Die vogels zullen elke keer wel wegvliegen, maar dat is gewoon een stukje positieve scripting puur voor de sfeer. Het gaat erom dat je bepaalde situaties gewoon op verschillende manieren kunt oplossen wat dmv. slimme modelling (2 paaltjes kunnen stuk ipv 4) wat makkelijker is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Duh, zoals ik al zei, die stad is boobytrapped (hoe je het ook schrijft) door een paar vrienden ofzo :)
En dat hoort er ook bij, anders lieten ze het denk ik niet zien

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

we gaan het gewoon proberen met die container: schiet een enkel paaltje weg en kijken wattie doet ;)

moeten we alleen nog wel 1 maandje w8en :(

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1? 2! ;(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
"Maar er komt toch een speelbare demo aan"; sprak hij hoopvol...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:09
ik vind alles best als ze de release date maar neit op het aller aller laatste moment gaan verschuiven..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dit is vast al oud nieuws voor de meeste onder jullie, maar ik kwam er net achter en ben er niet erg blij mee..
Interviewer: Should we expect to see a playable Half-Life 2 demo prior to its release?

Gabe Newell: No
Bron: Trepid

:'(

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik denk ook niet dat je dat van ze kunt verwachten.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:42

Freak187

geen

geen demo lijkt me juist wel cool... komt het gehele spel echt als een verrassing over

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
  • Laatst online: 11-03 16:08
Dat zal ook wel de reden zijn :) HL1 had ook geen playable demo of wel ?

Wist bij god niet wat et was toen ik HL1 in de winkel kocht, screenies en verhaaltje op de achterkant zagen er wel leuk uit :P Toch dik 3 jaar gespeeld !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HL1 had wel een playable demo maar die werd ook NA half-life zelf uitgebracht + het was een helemaal apart level gemaakt zodat je niks werdt veraden over het spel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie zei ook alweer dat 30 sept. vast stond? Lees en huiver:
Vivendi Universal Games confirmed today that Half-Life 2, Valve's ambitious new PC first-person shooter, will not make the September 30 release date originally announced earlier in the year. Instead, according to a VU spokesperson GamePro.com talked to today, Half-Life 2 will come out in "holiday" 2003—a bit of a shame, but not the end of the world when it comes to PC game delays.
bron: http://www.gamepro.com/computer/pc/games/news/30492.shtml

Tot zover 30 september..

[edit]: het is nog niet officieel maar meestal zit er wel een kern van waarheid in dit soort 'geruchten'.

edit2: Gabe heeft gereageerd op dit gerucht @ steam forums: "First time I've heard about this." - Kort maar krachtig :). hoax.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Hoax? Ooooh, gelukkig. Ik schrok me echt te pletter :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de shack wordt dit nu dus met kracht ontkend.

http://www.shacknews.com/ja.zz?comments=27654

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat maitje echt is natuurlijk.

Maar wat ik niet snap is: Waarom heeft Valve Vivendi nodig? Ze betalen het hele project zelf, dus waarom zouden ze zo'n uitgever nodig hebben.

Nouja, er wordt gezegd dat zij het officieel bevestigd hebben, maar ik heb niets gezien en ik betwijfel dus of het waar is. Volgens mij begon het op Gamerpro.com site: Iemand van Vivendi (die er toevallig iets vanaf weet) zou hun verteld hebben (waarom hun) dat Half-Life 2 (waar ze weinig/niets over te zeggen hebben) vertraagd zou zijn, terwijl er nog geen enkele twijfel bij Valve lijkt te zijn.

Toch zou het niet onlogisch zijn het uit te stellen naar december, dan kan je er meer aandacht aan besteden + kerst.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 06:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 06:10:
Als dat maitje echt is natuurlijk.

Maar wat ik niet snap is: Waarom heeft Valve Vivendi nodig? Ze betalen het hele project zelf, dus waarom zouden ze zo'n uitgever nodig hebben.
Het is waarschijnlijk niet erg economisch voor een software bedrijf om zelf ook nog eens uitgever te gaan spelen. Ga maar eens na, een uitgeverij heeft nog aardig wat expertise en connecties nodig om efficient te kunnen werken. Daarbij heeft een bestaande uitgeverij gewoon ervaring en dat heb je best nodig om zo'n ontploffing aan bestellingen (en die gaat komen, hoop ik voor ze) goed te verwerken.

Persoonlijk denk ik dat ze 30 september wel redden. Ik heb me niet ingelezen in de verschillende geruchten maar Valve heeft zelf al gezegd dat ze met Source gewoon lekker rustig aan konden doen vanaf de datum dat HalfLife 1 uitkwam. Dan zou je toch denken ( of hopen :) ) dat ze dit schema wel kunnen volbrengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Ik denk dat Valve de deadline van 30 sept. wel gaan halen :).

Dat is trouwens wel een lange tijd geleden, een gamecompany die zijn deadline haalt :D.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steam staat nu al een half uur bij mij op working, dus ik denk dat het volgende filmpie eraan komt. :D Traptown had ik natuurlijk al binnen dus wel de volgende :P

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Inderdaad! Ben met 1,8MB/s aan het trekken! WOW!
Wel een erg slimme manier om files te verspreiden! Geen overbelaste servers op het moment dat de file "online" gaat waardoor je ergens met 2k aan het downloaden bent.

Ben benieuwd wat het is! Ik neem aan dat ze elk filmpie uit de E3 demo laten zien?
Zou deze vrijdag vrijgeschakelt moeten worden?

//edit
http://www.steampowered.c...7ff6dcaf6d5&threadid=9887
Steam will now actively send you the next Half-Life 2 movie, Tunnels, once you login.
[...]
We'll be making the movie available to everyone to view at 4:00 p.m. PST tomorrow when enough people have gotten a head start on the download
gepost op 07-30-2003 om 06:31 AM

[ Voor 39% gewijzigd door JayVee op 30-07-2003 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verspreiden ;) ik heb eigenlijk een vraagje over steam: als je bij de steam monitor gaat kijken zie je dan de snelheid waarmee je download???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Dat is de snelheid in kiloBITS, dus niet kiloBYTE, delen door weetikveelwat. Het is inderdaad de snelheid maar dus niet in ons bekende BYTE systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

FoggyFreek schreef op 30 juli 2003 @ 14:36:
Dat is de snelheid in kiloBITS, dus niet kiloBYTE, delen door weetikveelwat. Het is inderdaad de snelheid maar dus niet in ons bekende BYTE systeem.
Delen door 8 gloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43

beany

Meeheheheheh

edit: was al gepost... sorry.... Wel een shot van een email waarin valve 'van niets weet'

http://images.tinytimm.com/hl2.notdelayed.email.jpg

:?

edit2: nog wat interessants:

http://pc.ign.com/articles/431/431079p1.html

[ Voor 76% gewijzigd door beany op 30-07-2003 15:24 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bAdmuTs schreef op 30 July 2003 @ 14:38:
[...]

Delen door 8 gloof ik
Steam rekent inderdaad in kilobits. Een foutje van ze hebben ze al toegegeven in een interview (weet zo niet meer welke, heb er al veel te veel gelezen :)). Maar 't zou in de toekomst gefixed moeten gaan worden.

Waar ik me echt aan erger is dat er zoveel mensen ineens gaan lopen zeiken over de graphics die te zien zijn in de filmpjes. Mensen gaan volgens mij echt die filmpjes frame per frame lopen kijken om te zien of er ergens iets is wat niet klopt. Alsof je het ook zo doet als je 't spel eenmaal speelt. Dan ga je toch ook niet lopen kijken van oh, die schaduw hoort daar niet en weet ik veel wat. Dat slaat gewoon helemaal nergens op. Uiteindelijk gaat 't allemaal om gameplay, en als die ook maar enigzins in de buurt komt van HL1 (en wat ik tot dusver heb gezien gaat Valve dat zeker lukken) dan zit het wel goed.

Wat betreft de release date. Ik denk niet dat Valve het nu nog gaat uitstellen. Ze zijn al zover gekomen dus het is helemaal niet logisch om het nu nog uit te gaan stellen. Ik geloof er in ieder geval niks van totdat Valve er zelf iets over gezegd heeft (dat hebben ze eigenlijk al gedaan, maar 'k weet niet of dat mailtje legitiem was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn we nu niet in "holiday 2003", misschien komt het zelfs vroeger uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 15:32:
[...]

Steam rekent inderdaad in kilobits. Een foutje van ze hebben ze al toegegeven in een interview (weet zo niet meer welke, heb er al veel te veel gelezen :)). Maar 't zou in de toekomst gefixed moeten gaan worden.

Waar ik me echt aan erger is dat er zoveel mensen ineens gaan lopen zeiken over de graphics die te zien zijn in de filmpjes. Mensen gaan volgens mij echt die filmpjes frame per frame lopen kijken om te zien of er ergens iets is wat niet klopt. Alsof je het ook zo doet als je 't spel eenmaal speelt. Dan ga je toch ook niet lopen kijken van oh, die schaduw hoort daar niet en weet ik veel wat. Dat slaat gewoon helemaal nergens op. Uiteindelijk gaat 't allemaal om gameplay, en als die ook maar enigzins in de buurt komt van HL1 (en wat ik tot dusver heb gezien gaat Valve dat zeker lukken) dan zit het wel goed.

Wat betreft de release date. Ik denk niet dat Valve het nu nog gaat uitstellen. Ze zijn al zover gekomen dus het is helemaal niet logisch om het nu nog uit te gaan stellen. Ik geloof er in ieder geval niks van totdat Valve er zelf iets over gezegd heeft (dat hebben ze eigenlijk al gedaan, maar 'k weet niet of dat mailtje legitiem was).
:*) I totaly agree :*)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43

beany

Meeheheheheh

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 16:07:
zijn we nu niet in "holiday 2003", misschien komt het zelfs vroeger uit :D
Amerika kent geen summer holiday onder de werkende dacht ik... De periode rond kerst is voor hun de echte holiday season

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Filmpje nummer 5 is vrij gegeven, genaamd Tunnels. Heb hem net even gekeken en ik kan maar 1 ding zeggen, :9~ :9~ :9~ :9~ :9~.

En natuurlijk gaan er weer mensen zeiken over de graphics, maar daar hoef ik maar 1 woord op te zeggen: gameplay. En wat een gameplay zit er in dat filmpje. Je kunt de emoties van Alyx goed zien aan het eind van het filmpje en je ziet echt aan d'r gezicht dat ze bang is. Dat vind ik echt heel erg knap gedaan, en dat is iets wat ik nog nooit in een game gezien heb. En je kan zeuren over de graphics wat je wil, maar ze zien er toch echt wel goed uit. Het is misschien niet 't beste wat er te krijgen is, maar zeker goed. En Valve combineert graphics en gameplay, dus wat wil je nog meer?

Er gaan nu wat geruchten op dat Half-Life 2 later uit gaat komen dan 30 september. Het is allemaal nog niet officiëel, maar de geruchten zijn hardnekkig dus ik ben bang dat er een kern van waarheid in zit. Hoe dan ook, ik denk dat het het wachten zeker wel waard is. Hopelijk krijgen we 'm nog wel gewoon dit jaar, want ik kan niet wachten tot ik het eindelijk kan spelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, toch een delay (ook volgens planethalflife.com). Nahja, no biggie. Beter een goede game, dan een snelle buggy game ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

filmpje is om te smullen. Hij zat niet in de gamespy movie mar was wel bij gamespot te zien. Enige verschil is dat in dit filmpje (hoge kwaliteit) wanneer dat ventje in brand staat hij niet naar beneden valt en in de andere (low version) wel.

dacht zelfs te zien dat AF aan stond (maar dat kan aan mij liggen). Over die delay, tja Valve is dus op tijd klaar alleen waarschijnlijk de uitgever dan nog niet :( maar over 1 of 2 dagen later ga ik niet zitten zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Nu vind iedereen de graphics weer niet mooi!? Waar slaat dit op, ik heb nooit iets gezien wat dichter bij de werkelijkheid komt dan dit.
De ene keer is dit weer niet goed, dat dat weer niet, kom op zeg dit is het beste qwa gameplay en graphics tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:29
Ehh waar kan je em nu downloaden dan?

/edit Hmm van fileplanet is ie in ieder geval te downen :)

[ Voor 44% gewijzigd door MailMan op 31-07-2003 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

GG85 schreef op 31 juli 2003 @ 09:51:
Nu vind iedereen de graphics weer niet mooi!? Waar slaat dit op, ik heb nooit iets gezien wat dichter bij de werkelijkheid komt dan dit.
De ene keer is dit weer niet goed, dat dat weer niet, kom op zeg dit is het beste qwa gameplay en graphics tot nu toe!
Gameplay? Absolutely!
Graphics? Lees het topic eens, dan zie je waarover gezeurt wordt.

Echt ZO gaaf dat kleine beestjes die hij met de crowbar in die kast "stuurt"!
De vlammen zien er ook goed uit.
En volgens mij schiet hij daarna express tegen de reling ipv op de man, zodat deze naarbeneden stort. Geweldig!

Ik ga hem ff nog een keertje kijken, laterz! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Er zit geen AA in....daar zeurt men over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Als dat het is, kom op, sommigen liggen al krom als ze na het filmpje frame bij frame te hebben gezien 1 verkeerde schaduw zien. Daar let toch niemand op tijdens het spelen? Trouwens, ik denk dat voor een redelijke framerate de meesten toch de schaduws moeten uitzetten, laat staan FSAA. Hoewel een verkeerde schaduw natuurlijk een domme fout is is het niet iets om zoveel ophef over te maken.
En nee, Gorden schiet niet op de reling maar op de benen zodat het manneke mooi door zij knietjes zakt en naar beneden klettert.
En die laatste scene, 100% scripted, OHHO wat erg, maar het ziet er wel super uit!

[ Voor 13% gewijzigd door GG85 op 31-07-2003 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:29
Uhh dit is dus gewoon hetzelfde filmpje dat al eerder was uitgegeven alleen hogere kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Dat zijn ze allemaal ;) Maar ze zijn toch zeker de moeite, het lijken eerder realtime renders dan movies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn pc heeft al moeite met het afspelen van de filmpjes. lol. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:35
Is het weer een exe? Die draaien hier 10 fps max :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Laatst online: 12:46
Postov schreef op 31 July 2003 @ 10:08:
Ehh waar kan je em nu downloaden dan?

/edit Hmm van fileplanet is ie in ieder geval te downen :)
http://www.gamershell.com/download_2953.shtml

:Y)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 11:07:
Mijn pc heeft al moeite met het afspelen van de filmpjes. lol. :/
Als de filmpjes traag draaien download dan radtools.
http://www.radgametools.com/down/bink/radtools.exe

Selecteer dan de bink video in het programma en klik op Advanced Play. Zet Blitting style op direct draw. Nu zou het wat soepeler lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Iemand had een knakker bij Valve gemailed over de delay. Die vent heette Gabe ofzo.
Die mailde terug in de trend van "First time I heard about that".

Dus ja, misschien is dat helemaal niet waar dat van die delay naar eind 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 12-09 14:58
Gabe is de belangrijke dude daar dus die zal het wel weten.

Kijk als ik op één of ander forum een berichtje plaats dat er geruchten zijn dat HL2 uitgesteld is weet binnen een dag de hele wereld dat HL2 uitgesteld wordt..zoiets, snappie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Laatst online: 22-10-2020
Sja, een forum, maar dit nieuws was bekend geworden door een artikel bij GameSpot.
Das ni nix ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

JayVee schreef op 31 July 2003 @ 10:15:
[...]

Gameplay? Absolutely!
Graphics? Lees het topic eens, dan zie je waarover gezeurt wordt.

Echt ZO gaaf dat kleine beestjes die hij met de crowbar in die kast "stuurt"!
De vlammen zien er ook goed uit.
En volgens mij schiet hij daarna express tegen de reling ipv op de man, zodat deze naarbeneden stort. Geweldig!

Ik ga hem ff nog een keertje kijken, laterz! :9~
Ik moet zeggen dat ik dit filmpje er echt te gek vind uitzien. de sfeer is zo overduidelijk aanwezig, echt geweldig. Ragdoll zijn cool, en Alyx.. omg, die animaties in haar gezicht, te gek! Ik dacht even dat FarCry het zou overnemen, maar ik stem weer voor Half-Life 2 :)
Die 'mondjes' van die Hydra, erg mooi. Ook de reflectie van het water in het begin, :9~

Een opmerking: Waarom gaat die gozer eerst rechtdoor? hij kan al meteen rechtsaf |:(

p.s. JayVee, ik quote je alleen maar omdat ik het eigenlijk altijd met je eens ben :D

[ Voor 18% gewijzigd door FoggyFreek op 31-07-2003 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FoggyFreek schreef op 31 juli 2003 @ 14:07:
[...]

Ik moet zeggen dat ik dit filmpje er echt te gek vind uitzien. de sfeer is zo overduidelijk aanwezig, echt geweldig. Ragdoll zijn cool, en Alyx.. omg, die animaties in haar gezicht, te gek! Ik dacht even dat FarCry het zou overnemen, maar ik stem weer voor Half-Life 2 :)
je hebt die filmpjes toch al gezien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Ik heb het over de 'Tunnels' film die op steam is vrijgegeven, je ziet VEEL meer detail. Totaal geen compressie, dus net als je het zelf speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
Snap dat gezever over 'matige' graphics ook niet. Ziet er allemaal gewoon super uit, en helemaal qua special effects !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:21

Sebje

Makelaartje

Het filmpje is wel heel mooi, maar als ik kijk naar de framerate die is echt niet goed te noemen. En dat voor een demo-video. Dat beloofd niet veel goeds voor de systeem eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
Sebje schreef op 31 July 2003 @ 14:35:
Het filmpje is wel heel mooi, maar als ik kijk naar de framerate die is echt niet goed te noemen. En dat voor een demo-video. Dat beloofd niet veel goeds voor de systeem eisen.
Dat ligt dan aan jouw systeem, want bij mij loopt et vloeiend & vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Idd, ik hoorde dat je voor de filmpjes al 2 GHz nodig had om ze soepel af te kunnen spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HuggyB schreef op 31 July 2003 @ 12:50:
Iemand had een knakker bij Valve gemailed over de delay. Die vent heette Gabe ofzo.
sorry, maar meende je dit nu echt serieus en weet je echt niet wie Gabe Newell is???

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand eigenlijk waarom Valve deze films in .exe formaat rondstuurt? Allemaal leuk en aardig, maar ik gebruik dagelijks geen Windows (en WINE is ook geen oplossing! :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De filmpjes doen het prima onder Wine hoor. Het schokt af en toe iets, maar voor de rest gaat het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

is er al een goede html link van het laatste filmpje? dus niet fileplanet of iets anders waarvoor regestratie vereist is....

en graphics zijn ook een kwestie van smaak... dus je kan niet echt zeggen dat ik mooier of dat is mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 01:17

edward2

Schieten op de beesten

Wat is nou het meest aannemelijk nog steeds 30 Sept als release, ik wil nou eindelijk wel eens een grensverleggende titel en de andere zwaargewichten zoals Doom3, Stalker ea zijn ook al verschoven naar 2004.

GFX is verruit de beste tot nu toe, in één woord magnificent :) zoals als bv het water de bodem breekt, ongelooflijk mooi, de natuurlijke bewegingen de ragdroll.....

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:45

Niek

f.k.a. The_Surfer

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 15:23:
Weet iemand eigenlijk waarom Valve deze films in .exe formaat rondstuurt? Allemaal leuk en aardig, maar ik gebruik dagelijks geen Windows (en WINE is ook geen oplossing! :| )
In Wine draaien ze hier prima. En desnoods zet je ze om naar XviD (dan zijn ze denk ik nog kleiner ook), neem als voorbeeld deze URL: http://delirare.com/stuff/nwnbink2ogm.php

[ Voor 1% gewijzigd door Niek op 31-07-2003 17:30 . Reden: typo ]

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
cky schreef op 31 July 2003 @ 15:45:
is er al een goede html link van het laatste filmpje? dus niet fileplanet of iets anders waarvoor regestratie vereist is....

en graphics zijn ook een kwestie van smaak... dus je kan niet echt zeggen dat ik mooier of dat is mooier
http://www.gamershell.com/download_2953.shtml

Deze link is al enkele keren langsgeweest.Er is geen registratie verplicht en de download is redelijk snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

ben ik trouwens de enige die problemen heeft met bink video?

als ik m afspeel verandert de resolutie van mijn mon. en krijg ik alleen een klein zwart vierkantje links boven..

verder hoor ik wel geluid maar kan dus niets zien :/

naja het zal wel een domme fout van mij zijn die ik over het hoofd zie :)

* Ra5a had nog gelijk ook :P
het kwam door winbar

[ Voor 8% gewijzigd door Ra5a op 31-07-2003 17:40 ]

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kan je de Bink tools downloaden. Daarmee kan je onder andere de resolutie van de video instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

De release date zorgt bij meer mensen voor verwarring:

Afbeeldingslocatie: http://www.penguinhed.org/images/hl2delay.jpg

:P

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Ze lopen achter daar :P

Trouwens waar en wanneer precies wordt het spel in nederland verkocht? Dinsdag 30 sept of woensdag 1 oktober? En zouden ze die dan meteen in de schappen hebben liggen bij bijvoorbeeld Dixons of Dynabyte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

als ie echt op 30 september komt, en niet op 30 september in nederland preorder ik hem !!! en zorg ik ervoor dat ie de 30ste bij mij thuis ligt!

en idd ik hier hier thuis een 1 ghz pIII en een GeForce GTS 32mb, draait niet echt soepel hier
op mijn werk heb ik een celly 2.6 en onboard video en drsaaait het wel lekker, heel lekker...

en dat scripted stukje in tunnels vind ik prachtig, maar de scripted dinge van halflife vond ik ook altijd mooi...

als je maar niet die gast die naar beneden komt gesprongen niet kan killen want dat zou wel weer nep zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:50
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op 31 July 2003 @ 19:19:
Ze lopen achter daar :P

Trouwens waar en wanneer precies wordt het spel in nederland verkocht? Dinsdag 30 sept of woensdag 1 oktober? En zouden ze die dan meteen in de schappen hebben liggen bij bijvoorbeeld Dixons of Dynabyte?
hoop et, leg ik dan vast me slaapzakje klaar voor de winkel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Doe ik mee, kunnen we een tentenkamp aanleggen voor de winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Laatst online: 12:46
Ze zeggen dat hij weer is uitgesteld ... maar nu echt ... http://www.gamer.nl/nieuws/18588 :'(

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
30 sept is de shipping date. en dat is een dinsdag. dat wil zeggen dat winkels de game dinsdag of woensdag binnenkrijgen. en dat ze hem in NL op donderdag (2 ok) in de schappen leggen. (maja, je gaat ze natuurlijk wijsmaken dat ze hem al meteen mogen verkopen ;) )

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Surfer schreef op 31 juli 2003 @ 17:15:
[...]
In Wine draaien ze hier prima. En desnoods zet je ze om naar XviD (dan zijn ze denk ik nog kleiner ook), neem als voorbeeld deze URL: http://delirare.com/stuff/nwnbink2ogm.php
Ja, het draait wel, met 2 frames per seconde. Ik zal die link van je eens proberen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Timocos schreef op 31 July 2003 @ 22:21:
Ze zeggen dat hij weer is uitgesteld ... maar nu echt ... http://www.gamer.nl/nieuws/18588 :'(
vivendi moet niet zo lullen (en gamers dus ook niet) Gabe Newel zegt dat het 30 september wordt. Pas als hij zegt dat het later wordt dan geloof ik het. Als hij namelijk 30 september zegt en het wordt later dan stoot ie zichzelf alleen amar door mensen zolang voor de gek te houden.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:21

Sebje

Makelaartje

Volgens gamer.nl is ie nou weer niet uitgesteld :P

[ Voor 32% gewijzigd door Sebje op 01-08-2003 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebje schreef op 01 August 2003 @ 09:40:
Volgens gamer.nl is ie nou weer niet uitgesteld :P
Wel uitgesteld, niet uitgesteld, gek wordt je van dat gespeculeer. Ik ga er voorlopig gewoon van uit dat ze die 30 September release date gaan halen, en zo niet, dat is jammer dan, maar niks aan te doen. En nu wil ik voorlopig helemaal niks meer horen over uitstel of zoiets :( :( :( :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
grrr... leuk .. dit wordt een welles niets spel

offtopic:
of een geniale vorm van marketing

[ Voor 34% gewijzigd door Webgnome op 01-08-2003 09:55 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol......krijg je straks eerst te horen dat 'ie een vertraging krijgt.......even later op de ouwe releasedate ''zo mensen.....hl2 ligt in de winkels''........marathon naar de winkels :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
ik heb hem al besteld (reserveerd) bji dynaybyte dus als ze zich aan de afspraken houden, dynabyte dus, kan ik hem gewoon halen (en als ik mazzel heb wordt ei zelfs opgestuurd! :P)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
Ik krijg weer een nieuw filmpje binnen op Steam :)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.