Vinnik een onlogische gedachte... als 'je zo'n spanning ervaart in het spel, dan ben je dus onder de indruk van het spel neem ik aan. Tenzij je zo in je broek schijt dat de graphics, AI, scenes, het verhaal van het spel allemaal langs je heen gaan...
De spanning van Doom en Doom II is er bij mij pas goed ingeprent... dat was pas gruwelijk goed toen.

Kamers die plotseling donker worden, continu grommende beesten die je op afstand hoort... Onovertroffen gewoon.

Duke Nukem 3D vond ik ook erg goed, want dat had ook een sterk eigen karakter. En HL net zo. Subliem geluid en perfecte gameplay. Alleen eigenlijk iets té perfect... het wordt als je het (pas) 1x uitgespeeld hebt al te makkelijk.

Maar goed, dat geldt voor bijna alle (fps) games natuurlijk.
Maar toch kijk ik uit naar een game die het gevoel van Doom (II) en Duke3d terugbrengt. HL was natuurlijk ook een ongelofelijke ervaring de eerste keer (toen 't pas een tijdje uit was). (Itt dit is Quake 1 nauwelijks blijven hangen en Q2 nog minder...

)
Als ik naar die filmpjes kijk, zie ik helaas toch terug dat je net zoals in HL 1 zo goed als onkwetsbaar bent.

Je wapens en je pak zijn gewoon te goed in feite (al haalt de speler in het filmpje weinig met zijn wapens uit, behalve met die beesten die uit de grond komen). Hopelijk zitten er toch flink wat spannende scenes in waar je écht moeite moet doen om in leven te blijven...
[
Voor 18% gewijzigd door
Aham brahmasmi op 26-05-2003 16:38
]