[PC] Half-Life 2 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.419 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Woei! Mag ik dat ding ook gebruiken? (ik denk ik vraag het maar ff...) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<------tadaaaaaahhh

Bedankt iedereen, ik vind hem echt wel fantastisch _/-\o_ _/-\o_
Ik zal nu ook proberen hem in oranje te maken.
http://users.skynet.be/jolos/hl2(5).avi--> in het oranje
minder mooi vind ik zelf

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

veel bullshit om een icoontje :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSP schreef op 21 mei 2003 @ 18:43:
Niet 'een' icoontje een 'half life 2' icoontje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:31
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/albinoraptor/GoT/HL4.gif
Zeer primitief verandert naar orangje.(Lijkt meer op goud :))

edit:

Komt hij nu met een orangje filmje
Ben ook steeds te laat :( :P
Dan die maar van filmpje omgezet:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/albinoraptor/GoT/hl5.gif

[ Voor 25% gewijzigd door Albinoraptor op 21-05-2003 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 23:40
RSP schreef op 21 May 2003 @ 18:43:
Het liep wat uit de hand, maar we gaan nu weer verder ontopic :P

Ik ben trouwens benieuwd wat voor multiplayer opties Half-Life 2 zal krijgen. Deathmatch en team deathmatch zullen er vast wel inzitten, maar ik vraag me ook af of ze er een Co-op mode in zullen doen. Sinds de Sven Co-op voor HL ben ik helemaal gek van co-op en het zou natuurlijk cool zijn als je vanaf het begin af aan al co-op kan spelen.
Al is het natuurlijk ook leuk als er een nieuwe Sven Co-op komt voor HL2, aangezien die ook veel mappen zal bevatten die HL2 standaard niet heeft, zoals funmaps enzo :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 12:24

BaRF

bijna kerst

ik vind de bullshit over dat icoontje trouwens beter dan dat gezeur over doom iii :/ mag van mij wel in het dIII topic ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGreatRV
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01-2021

DaGreatRV

Wah seggie nou?

Ik vraag me af of er nu ook een OP FOR achtige add on uit komt? Lijkt het je dan niet vet om als zo'n combine soldier te spelen :D . Of een Barney add on (a la blue schift), of een add on dat je als die Alyx kan spelen... ZO VEEL MOGELIJKHEDEN!!!! :Y)

Ik hoop wel dat de mods snel uitkomen, in het bijzonder CS2. ( _/-\o_ ) Ik denk persoonlijk dat er al hard gewerkt wordt aan CS2, dingen zoals: Characters modelen en skinnen, het zelfde geld voor wapens. Animaties van schieten kan al gemaakt worden, de HUD kan al gemaakt worden. Zelfs de grove map layout kan al gemaakt worden. Dus ik denk dat CS2 heel kort na HL2 uit zal komen! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

DaGreatRV schreef op 21 May 2003 @ 20:04:
Ik vraag me af of er nu ook een OP FOR achtige add on uit komt? Lijkt het je dan niet vet om als zo'n combine soldier te spelen :D . Of een Barney add on (a la blue schift), of een add on dat je als die Alyx kan spelen... ZO VEEL MOGELIJKHEDEN!!!! :Y)

Ik hoop wel dat de mods snel uitkomen, in het bijzonder CS2. ( _/-\o_ ) Ik denk persoonlijk dat er al hard gewerkt wordt aan CS2, dingen zoals: Characters modelen en skinnen, het zelfde geld voor wapens. Animaties van schieten kan al gemaakt worden, de HUD kan al gemaakt worden. Zelfs de grove map layout kan al gemaakt worden. Dus ik denk dat CS2 heel kort na HL2 uit zal komen! :9~
momenteel heb ik al een jaar of 2 geen CS meer gespeeld, maar ik moet zeggen dat CS met zulke kapotschietbare omgevingen wel aantrekkelijk lijkt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:04
OMG, ik heb dat filmpje van 500zoveel mb gekeken, sommige dingen zijn echt geniaal.
Maar eigenlijk vind ik het wel jammer dat ze geen pixelshader (of hoe dat heet, iig wat doomIII heeft :P ) gebruiken, daardoor ziet het er soms wat sullig uit. Nu is het eigenlijk wachten op de engine combinatie doomIII/half-life 2 :+

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor hier nog maar weinig over maar wat mij opvalt tijdens het kijken van het filmpje is de muziek.

Sommige stukjes lijken ook echt op de muziek die je in het origineel hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

BaRF schreef op 21 May 2003 @ 20:01:
ik vind de bullshit over dat icoontje trouwens beter dan dat gezeur over doom iii :/ mag van mij wel in het dIII topic ;)
De grap is: daar staat het ook al! :( Maar niemand leest het en iedereen denkt dat ...
ha! I almost ran into that one! Neee, ik ga niet meer over Doom III praten! 8)
Maverick schreef op 21 May 2003 @ 20:12:
OMG, ik heb dat filmpje van 500zoveel mb gekeken, sommige dingen zijn echt geniaal.
Maar eigenlijk vind ik het wel jammer dat ze geen pixelshader (of hoe dat heet, iig wat doomIII heeft :P ) gebruiken, daardoor ziet het er soms wat sullig uit. Nu is het eigenlijk wachten op de engine combinatie doomIII/half-life 2 :+
Ik weet niet wat jij onder pixel shader bedoelt, maar Doom gebruikt (volgens mij.....) juist geen pixel shaders, en Half-Life 2 juist wel!

Okay, pixel shader klingt erg naar een techniek om elke pixel van een schaduw te voorzien. Maar dat is niet zo. Een shader is een programma. Daarmee maak je effecten zoals spiegels, water, gekleurd glas, etc...

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 20:20:
Ik hoor hier nog maar weinig over maar wat mij opvalt tijdens het kijken van het filmpje is de muziek.

Sommige stukjes lijken ook echt op de muziek die je in het origineel hoorde.
Dat komt denk ik doordat je de muziek eigenlijk bijna nooit (goed) hoort. In de kleine filmpjes dan, ik weet niet hoe het met de 500 mb versie zit, maar in de kleine versies hoor je ten eerste nou niet bepaald goed geluid, alles klinkt schel en hol en ten tweede wordt de muziek (die je maar heel zacht hoort) overstemd door het schieten en andere omgevinggeluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Enige wat er aan ontbeert is idd real-time shadowing, maar dat zou later nog in de engine geschreven kennen worden...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albinoraptor schreef op 21 May 2003 @ 19:10:
[afbeelding]
Zeer primitief verandert naar orangje.(Lijkt meer op goud :))

edit:

[afbeelding]
Wie de maker ook van deze logo's mag zijn. Mag ik deze gebruiken voor m'n avatar? :)

ff ontopic: Ik ben ook benieuwd wat voor speelmode erzal zitten... Death match en een soort ctf mode zal wel leuk zijn maar een soort van last man standing is ook wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

skullsplitter schreef op 21 mei 2003 @ 20:35:
Enige wat er aan ontbeert is idd real-time shadowing, maar dat zou later nog in de engine geschreven kennen worden...
Wat maakt dat uit hej.. phoe.. nou en, de game wordt gewoon te gek. Als je kneiterhard bezig bent met schieten ga jij echt niet op schaduwen letten hoor. ;)

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:04
JayVee schreef op 21 May 2003 @ 20:22:
[...]

Ik weet niet wat jij onder pixel shader bedoelt, maar Doom gebruikt (volgens mij.....) juist geen pixel shaders, en Half-Life 2 juist wel!

Okay, pixel shader klingt erg naar een techniek om elke pixel van een schaduw te voorzien. Maar dat is niet zo. Een shader is een programma. Daarmee maak je effecten zoals spiegels, water, gekleurd glas, etc...
per pixel shader dan, dat ie iig kijkt naar iedere pixel of ie wel of geen schaduw nodig heeft, en zoja hoe sterk. In die scene dat dat gastje de straat over steekt is ie ineens van licht - > donker als ie valt ziet er erg slordig uit, ook als dat vrouwtje tegen je praat is het erg, de omgeving is dan mooi, zij ook, maar ze past niet goed in de omgeving.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de startpost is er een wapen vergeten, de OICW, zie je in dat filmpje met die beesten uit die gaten, er zit een groen scopeje op ;)
Just so you'd know it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Technologie erachter interesseert me namelijk net zoveel :)

kneihard schieten gaat je dood worden in zon game ;)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 20:38:
[...]

Wie de maker ook van deze logo's mag zijn. Mag ik deze gebruiken voor m'n avatar? :)
Van mij wel, dank Jolos voor de avi en mij voor het omzetten naar gif :P

Wat mij erg cool lijkt om echt de hele story line als co-op te kunnen spelen zoals bij HALO. Niet zoals in sommige spelen maar deel van de levels en dan ook nog eens veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Maverick schreef op 21 May 2003 @ 20:48:
[...]

per pixel shader dan, dat ie iig kijkt naar iedere pixel of ie wel of geen schaduw nodig heeft, en zoja hoe sterk. In die scene dat dat gastje de straat over steekt is ie ineens van licht - > donker als ie valt ziet er erg slordig uit, ook als dat vrouwtje tegen je praat is het erg, de omgeving is dan mooi, zij ook, maar ze past niet goed in de omgeving.
Dat is dan ook de sterkste toef die Doom3 heeft, tesamen met Far Cry...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skullsplitter schreef op 21 May 2003 @ 20:35:
Ik zie anders wel realtime dynamische schaduw. Of je bedoelt iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

Het enige nadeel van doom3 en far cry en ik weet niet of dat dat per pixel shader is :? is dat er zon plastik 8ig laagje over alles heen zit, ziet er allemaal tja..hoe zal ik het zeggen.. TE glimmend uit. Als dat dat per pixel shader is hoeft HL2 dat van mij niet te krijgen hoor, het grootte voordeel van HL2 vind ik nu dat alles er juist realistich uitziet :D

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 20:38:
[...]

quote]
u heeft mijn permissie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 21:10:
[offtopic]
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 20:38:
[...]

quote]
u heeft mijn permissie[/offtopic]
offtopic:
helaas ze zijn te groot :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 21:13:
[...]

offtopic:
helaas ze zijn te groot :/
Als jij je icoon host op een aparte webspace en die vervolgens in je sig op de plaats onder je geuploade icoontjes zet past het wel hoor ;)
Zolang je het maar onder de 100 kb houdt, wat deze icoontjes wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

potverdriedubbels ! Heb je die e3 filmpjes gezien!!?? Alles, maar dan ook alles reageert zoals het hoort, vaten, matrassen, tafeltjes, monsters, guns, granaten :P Echt alles! Sweeeeeeeeeeeeeet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had na het zien van de 8 quicktimes filmpjes ook maar de 500 mb versie gedownload.. maar wat valt hij tegen zeg. Hij is hardstikke donker en wat nog veel erger is, veel waziger. De kleinere filmpjes hebben dan wel last van de autofocus maar ze zijn wel veel scherper. Zonde van m'n 500 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die physics lijkt het me echt leuk om gewoon met de editor te kloten. Bijvoorbeeld een level maken waar allemaal zombies in verschillende kamers opgesloten zitten en dat je die dan op alle mogelijke manieren dood kan maken. Door er een stapel matrassen ofzow op te donderen, of ze te squishen tussen de muren.
Ik ben ziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je je voorstellen, de mods die hiervoor gemaakt gaan worden..... :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

bAdmuTs schreef op 21 May 2003 @ 21:05:
Het enige nadeel van doom3 en far cry en ik weet niet of dat dat per pixel shader is :? is dat er zon plastik 8ig laagje over alles heen zit, ziet er allemaal tja..hoe zal ik het zeggen.. TE glimmend uit. Als dat dat per pixel shader is hoeft HL2 dat van mij niet te krijgen hoor, het grootte voordeel van HL2 vind ik nu dat alles er juist realistich uitziet :D
Puur de bumpmapping, en dan isset nog verdomd goed wat ze voor elkaar krijgen..

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 21:36:
potverdriedubbels ! Heb je die e3 filmpjes gezien!!?? Alles, maar dan ook alles reageert zoals het hoort, vaten, matrassen, tafeltjes, monsters, guns, granaten :P Echt alles! Sweeeeeeeeeeeeeet :)
e3 filmpjes? waar? :D

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

MaRc0 schreef op 21 May 2003 @ 19:59:
[...]

Het liep wat uit de hand, maar we gaan nu weer verder ontopic :P

Ik ben trouwens benieuwd wat voor multiplayer opties Half-Life 2 zal krijgen. Deathmatch en team deathmatch zullen er vast wel inzitten, maar ik vraag me ook af of ze er een Co-op mode in zullen doen. Sinds de Sven Co-op voor HL ben ik helemaal gek van co-op en het zou natuurlijk cool zijn als je vanaf het begin af aan al co-op kan spelen.
Al is het natuurlijk ook leuk als er een nieuwe Sven Co-op komt voor HL2, aangezien die ook veel mappen zal bevatten die HL2 standaard niet heeft, zoals funmaps enzo :)
Misschien zetten ze wel een co-op optie erin :). Ze houden het tot nu toe erg geheim dus misschien is dat een van hun grote troefen (op multiplayer gebied ;)).
Ik hoop dat het erin zit dan is de speelduur gelijk verdubbelt :D :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Laatst online: 11-09 16:33
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 21:41:
Moet je je voorstellen, de mods die hiervoor gemaakt gaan worden..... :P :P :P
Daar zat ik ook al aan te denken: Hoe zouden de huidige mod's er straks uit gaan zien, en wat voor extra's krijgen we dan als speler. Neem eens CS en DoD alls voorbeelden.

Heeft er iemand ideeen hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:50
cs moeten ze niet teveel veranderen vind ik, maar wel natuurlijke brutere graphics.

stel je eens voor dat je zo stukken rots bij militia eraf kan knallen enzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik wil de pret niet bederven :) maar Splinter Cell (op de xbox in ieder geval), die werpt toch ook schaduwen op zichzelf? Zo speciaal is het dus niet meer ;)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Laatst online: 25-08 12:54
armageddon_2k1 schreef op 21 May 2003 @ 22:26:
Ik wil de pret niet bederven :) maar Splinter Cell (op de xbox in ieder geval), die werpt toch ook schaduwen op zichzelf? Zo speciaal is het dus niet meer ;)
Wel op deze schaal :)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 07-09 22:20
BAN!!! :p

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

Albinoraptor schreef op 21 mei 2003 @ 19:10:

edit:

[afbeelding]
Die ziet er zeer mooi uit :9~
Zou het teveel gevraagd zijn om die versie 80x80 te maken met een zwarte achtergrond? ;)

Oh en nog effe iets over HL-2 om deze post nut te geven :)

Hoe groot zal het spel (installed) zijn en op hoeveel CD's denk je?

Niet dat het veel uitmaakt koop een nieuwe comp voor HL-2 including HD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

Uhm... die gebruiken een heel leuk trukje, volgens mij heet dat projected shadows.
Okay, ik zeg het nog een keer:

De lighting van Doom III is uniek en geen ander spel zal het voorlopig hebben. Het zal de basis leggen voor het renderen voor de komende gamees. De release van Doom III betekend het begin van een nieuwe generatie graphics.
Niemand gelooft mij natuurlijk... maar euhm, ik zeg het niet meer.

Mark my words. })

(en nu post ik _echt_ niet meer over Doom III, jullie zoeken het _echt_ zelf maar uit :+ )

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

[CSC]Outlaw schreef op 21 May 2003 @ 23:13:
[...]

Zou het teveel gevraagd zijn om die versie 80x80 te maken met een zwarte achtergrond? ;)

Oh en nog effe iets over HL-2 om deze post nut te geven :)

Ik gok op zo'n 2 cd's :).
JayVee schreef op 21 mei 2003 @ 23:14:
[...]

Uhm... die gebruiken een heel leuk trukje, volgens mij heet dat projected shadows.
Okay, ik zeg het nog een keer:

De lighting van Doom III is uniek en geen ander spel zal het voorlopig hebben. Het zal de basis leggen voor het renderen voor de komende gamees. De release van Doom III betekend het begin van een nieuwe generatie graphics.
Niemand gelooft mij natuurlijk... maar euhm, ik zeg het niet meer.

Mark my words. })

(en nu post ik _echt_ niet meer over Doom III, jullie zoeken het _echt_ zelf maar uit :+ )
Hoe bedoel je geilen op Doom3 :P :+.

[ Voor 43% gewijzigd door Jerry op 21-05-2003 23:15 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
[...]

In vier maanden tijd zullen ze alles vast wel wat hebben gecomprimeerd, dus wat je nu vraagt kunnen we alleen maar gissen. En het is niet eens leuk giswerk, want wat maakt het nou eigenlijk uit :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

MaRc0 schreef op 21 May 2003 @ 23:19:
[...]

In vier maanden tijd zullen ze alles vast wel wat hebben gecomprimeerd, dus wat je nu vraagt kunnen we alleen maar gissen. En het is niet eens leuk giswerk, want wat maakt het nou eigenlijk uit :? :P
Niet veel maar moest die post toch enig nut geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:18

Flexx

This side up

MaRc0 schreef op 21 May 2003 @ 23:19:
[...]

Daarom ben ik voor release op DVD dan kunnen de textures hun grote behouden en gaat er geen kwaliteit verloren, en misschien kunnen ze dan nog wat extra op de DVD zetten, een making of ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Wat ook wel heel gaaf zou zijn is als je met die gravity gun ook de zombies en zo rond kan slingeren. Ik zag in een van de filmpjes dat het wel met een lijk werd gedaan, maar als dat met een levende zombie(???) kan worden gedaan zou dat echt gaaf zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Laatst online: 10-09 13:41
Heb liever een dvd release dan zoiets als bij Enter the Matrix waar je 4cd's nodig hebt, dan blijf je maar wisselen met die cd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

Probleem van DVD is dat de userbase met dvd drive nog niet groot genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

geef er een gratis dvddrive bij :+

[ Voor 9% gewijzigd door cky op 21-05-2003 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
[...]

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/albinoraptor/GoT/hl6.gif
Klik voor 80x80 versie :)

5 min werk, leuke oefening weer, zo leer ik nog eens wat :)
(Helaas zijn de reflecties weggevallen, maar had geen zin om er een uur over te doen, als je met reflecties wil moet je aan jolos vragen of hij een filmpje met zwarte achtergrond wil renderen)
Credits:
Weer met dank aan het orginele filmpjes van jolos. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Albinoraptor op 21-05-2003 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het al iemand is opgevallen eigenlijk, maar in dat stukje film met die Buggy, lijkt het wel alsof die gun die er op zit gewoon de gauss cannon is uit deel 1. Hij maakt in ieder geval hetzelfde geluidje (zet eens een koptelefoon op, kun je 't misschien beter horen) en hij geeft ook een beetje hetzelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

Albinoraptor schreef op 21 mei 2003 @ 23:46:
[...]

[afbeelding]
Klik voor 80x80 versie :)

5 min werk, leuke oefening weer, zo leer ik nog eens wat :)
(Helaas zijn de reflecties weggevallen, maar had geen zin om er een uur over te doen, als je met reflecties wil moet je aan jolos vragen of hij een filmpje met zwarte achtergrond wil renderen)
Credits:
Weer met dank aan het orginele filmpjes van jolos. :)
Hij ziet er goed uit thx :)
Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 23:48:
Ik weet niet of het al iemand is opgevallen eigenlijk, maar in dat stukje film met die Buggy, lijkt het wel alsof die gun die er op zit gewoon de gauss cannon is uit deel 1. Hij maakt in ieder geval hetzelfde geluidje (zet eens een koptelefoon op, kun je 't misschien beter horen) en hij geeft ook een beetje hetzelfde effect.
Ja dat was mij ook al opgevallen, volgens mij heb je gelijk. Als je goed kijkt zie je ook dat er magneten draaien zoals in HL1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valve zegt dat ze STEAM gaan gebruiken voor HL2 multiplayer. Helaas heb ik als isdn user daar geen leuke herinderingen aan :'(... Bij de steam beta was breedband internet vereist...

Hoe gaan ze dat dataverkeer allemaal regelen met die nieuwe functie van physics enzo... Met isdn is cs wel voldoende (ping 65 etc.) maar kunnen dialuppers met 56K en isdn ook nog genieten van Hl2 multiplayer (mods) ?? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 11-09 00:02
wow. ik was al diep onder de indruk van de screenshots, maar nu ik de film van de techdemo heb gezien ben ik nog meer overtuigd, de zomer mag van mij overgeslagen worden :P

Ik vond dit verreweg beter en sfeervoller dan elk doom III/stalker/far cry filmpje die ik tot nu toe heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 00:05:
Valve zegt dat ze STEAM gaan gebruiken voor HL2 multiplayer. Helaas heb ik als isdn user daar geen leuke herinderingen aan :'(... Bij de steam beta was breedband internet vereist...

Hoe gaan ze dat dataverkeer allemaal regelen met die nieuwe functie van physics enzo... Met isdn is cs wel voldoende (ping 65 etc.) maar kunnen dialuppers met 56K en isdn ook nog genieten van Hl2 multiplayer (mods) ?? :'(
Ik heb gelezen dat de physics aan beide kanten geregeld worden. Objecten die niet echt van belang zijn, zoals een blikje, of kleine stenen of zo worden door de client afgehandeld. Objecten die wel van belang zijn, bijvoorbeeld dingen die je naar een vijand kan gooien worden op de server afgehandeld. Bron: www.planethalflife.com

Wat betreft dat Steam gebeuren. Ik mag toch hopen dat als 'k Half-Life 2 in de winkels koop gewoon online kan spelen zonder Steam te gebruiken? Steam is toch alleen een manier om spelletjes te distributeren, de engine bevat zelf toch netcode neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Pardon? MP is gewoon geen doen op een analoge lijn of ISDN, echt niet... Fuck the dial-up and join broadband...

Zodra ze overstappen op broadband only zouden ze van een hoop problemen (lees: lag en connection problemen) af zijn...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het interview heb ik gelezen (PC Gameplay) dat ze HL2 updates ook willen distributeren via STEAM ivm cheaters... Ze zeggen dat STEAM de 'toekomst' is...

Maar wat voor een effect zal ping hebben en het aantal pakketjes dat per seconden moet worden verzonden bij HL2 tegenover CS bv.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:30
* Hennie-M hoort iets nieuws.... Steam?
heeft iemand een beknopte uitleg?

[ Voor 9% gewijzigd door Hennie-M op 22-05-2003 00:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skullsplitter schreef op 22 mei 2003 @ 00:16:
Pardon? MP is gewoon geen doen op een analoge lijn of ISDN, echt niet... Fuck the dial-up and join broadband...

Zodra ze overstappen op broadband only zouden ze van een hoop problemen (lees: lag en connection problemen) af zijn...
Sorry? wat een simpele gedachtengang...

Jij hebt zeker nooit CS/HL gespeeld op isdn? Veel mensen spelen er zonder lag hoor (ping 50 - 80 ) en andere spellen is ook gewoon te doen met isdn (ping 45 met battlefield)

join broadband? In heel veel gedeelten van het land en elders in Europa/wereld is nog geen breedband beschikbaar...

En connection problemen hebben alleen maar dial up users? LoL :D

Dagelijks maak ik mee dat chello brak schijnt te zijn en dat mensen spontaan connection problems krijgt en ping 1000 omdat de hele wijk porno zit te downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Xbox live is niet voor niets broadband only... CS draait zo soepel omdat er relatief weinig info doorheen gaat, maar ik vrees dat het tegewoordig toch wel ERG krap wordt....

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hennie-M schreef op 22 mei 2003 @ 00:24:
* Hennie-M hoort iets nieuws.... Steam?
heeft iemand een beknopte uitleg?
steam werd geintroduceerd toen CS 1.6 beta ging, is een soort programma dat waneer je naar een gameserver connect dat het programma files gaan downloaden zoals maps, models en textures doe hij nodig heeft... Als je in een volgend level komt bij multiplayer dan download hij vlug een andere level etc etc...

Dit gedoe is om cheaters tegen te gaan zodat ze geen andere files kunnen downloaden... Als je CS afsluit dan moet je waarschijnlijk de volgende keer alles opnieuw downloaden... Het duurt dus 2 tot 3 min voordat je een server kan joinen als alles meezit... Niet bepaald waar iedereen om zit te juichen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skullsplitter schreef op 22 May 2003 @ 00:29:
Xbox live is niet voor niets broadband only... CS draait zo soepel omdat er relatief weinig info doorheen gaat, maar ik vrees dat het tegewoordig toch wel ERG krap wordt....
xbox live is zoiezo anders. maar ik speel al 2 jaar met isdn (cs, andere hl mods, battlefield1942 en unreal2k) Dat 2 laatsten zijn niet bepaal die weinig info vragen om te verzenden maar ik speel gewoon zonder lag hoor met een goede pc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 00:31:
[...]

steam werd geintroduceerd toen CS 1.6 beta ging, is een soort programma dat waneer je naar een gameserver connect dat het programma files gaan downloaden zoals maps, models en textures doe hij nodig heeft... Als je in een volgend level komt bij multiplayer dan download hij vlug een andere level etc etc...

Dit gedoe is om cheaters tegen te gaan zodat ze geen andere files kunnen downloaden... Als je CS afsluit dan moet je waarschijnlijk de volgende keer alles opnieuw downloaden... Het duurt dus 2 tot 3 min voordat je een server kan joinen als alles meezit... Niet bepaald waar iedereen om zit te juichen.
Dat is niet helemaal de bedoeling achter Steam. Steam is een systeem waarmee spellen te distributeren zijn zonder tussenkomst van allerlei andere partijen. Je betaalt volgens mij een maandelijkse bijdrage of zo, om spellen te kunnen downloaden en installeren. Het is ook gericht op breedband gebruikers, en dus niet op modemers.

Dat Valve met Steam cheaters wil tegen gaan lijkt me niet. Volgens mij is er maar een manier om cheaten tegen te gaan. Je programma zodanig maken dat er simpelweg geen wijzigingen aan zijn te maken. Nou kan dat natuurlijk altijd op assembly niveau, maar ze kunnen het in ieder geval vrij moeilijk maken, met als gevolg minder cheaters. En als het dan toch uit de hand loopt kunnen ze altijd nog cheaters detecteren en kicken van een server. Ook daar is Valve mee bezig, in de vorm van VAC: Valve Anti-Cheating technology. Zit nu standaard in servers, maar is volgens mij op veel servers uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 00:53:
[...]

Dat is niet helemaal de bedoeling achter Steam. Steam is een systeem waarmee spellen te distributeren zijn zonder tussenkomst van allerlei andere partijen. Je betaalt volgens mij een maandelijkse bijdrage of zo, om spellen te kunnen downloaden en installeren. Het is ook gericht op breedband gebruikers, en dus niet op modemers.

Dat Valve met Steam cheaters wil tegen gaan lijkt me niet. Volgens mij is er maar een manier om cheaten tegen te gaan. Je programma zodanig maken dat er simpelweg geen wijzigingen aan zijn te maken. Nou kan dat natuurlijk altijd op assembly niveau, maar ze kunnen het in ieder geval vrij moeilijk maken, met als gevolg minder cheaters. En als het dan toch uit de hand loopt kunnen ze altijd nog cheaters detecteren en kicken van een server. Ook daar is Valve mee bezig, in de vorm van VAC: Valve Anti-Cheating technology. Zit nu standaard in servers, maar is volgens mij op veel servers uitgeschakeld.
Oke thx maar nu vallen alle isdn users buiten de boot?

Is er dan geen optie? na 2,5 jaar probleemloos bovenaan staan in de servers en daarna bij HL2 de stekker erui voor isdn'ers? en in veel landen bestaan er alleen maar adsl van 256kbit/s download...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Laatst online: 16-06 16:33
Holy shit! Ik zie dus net pas dat filmpje... Supercool, wat ik alleen wel raar vind is dat 'bloed' van die aliens als er op ze in geslagen wordt met zo'n breekijzer.
Dit simpele effectje is gewoon nog van deel 1 :?
ik hoop dat ik niet té vaag ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 07-09 22:20
Thanatos schreef op 22 May 2003 @ 08:47:
Holy shit! Ik zie dus net pas dat filmpje... Supercool, wat ik alleen wel raar vind is dat 'bloed' van die aliens als er op ze in geslagen wordt met zo'n breekijzer.
Nee, ik zag het ook, hopelijk wordt daar nog aan gesleuteld, ook zie je in het filmpje bij die zwaaiende balk dat als Gordon de koevoet gebruikt, eerst het hout breekt en daarna pas de klap komt :)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 15:38
vacuumcleaner schreef op 22 mei 2003 @ 08:49:
[...]

Nee, ik zag het ook, hopelijk wordt daar nog aan gesleuteld, ook zie je in het filmpje bij die zwaaiende balk dat als Gordon de koevoet gebruikt, eerst het hout breekt en daarna pas de klap komt :)
Volgens mij komt dat omdat het geluid en beeld van het filmpje niet helemaal gelijk loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:29

MicroWhale

The problem is choice

Weet iemand trouwens hoe het zit met dat "draaiende palette" (kijk maar naar de lucht, daar zie je het goed) in die filmpjes en dat scherp/onscherp. Ik heb voor de zekerheid maar aangenomen dat dat niet in het spel zit, maar zeker weten doe ik het niet. Enneuh.. waar zijn 'echte' screenshots te halen?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Logos schreef op 22 May 2003 @ 09:36:
Weet iemand trouwens hoe het zit met dat "draaiende palette" (kijk maar naar de lucht, daar zie je het goed) in die filmpjes en dat scherp/onscherp. Ik heb voor de zekerheid maar aangenomen dat dat niet in het spel zit, maar zeker weten doe ik het niet. Enneuh.. waar zijn 'echte' screenshots te halen?
Dan heb je waarschijnlijk die losse filmpjes bekeken. Het filmpje van 500Mb heeft iig geen last meer van scherp/onscherp en veranderende kleuren. Wel is die een beetje donker, maar dan moet je je brightness maar ff omhoog krikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGreatRV

DaGreatRV

Wah seggie nou?

Dus als ik het goed berepen heb is er dus een maandelijks bedrag wat je moet betalen om HL2 + mods online te spelen door dat STEAM, zoals bij mmorpg's? Waar ik me altijd over geërgerd heb, is als je bij een multiplayer spel een map van de host server download, dat die niet gesaved wordt en dat ik een paar honderd keer dezelfde map zit te downloaden :( . Ik vindt het absurd dat ze dit als normaal gaan bestempelen. :( ( :r )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HUGE Half-Life 2 Gameplay Video

Heeft iemand deze demo al kunnen downloaden.
Alternetive link plz
Ik heb hem alleen gevonden op GameSpy, maar is nogal druk daar.

Exclusive Half-Life 2 Gameplay Video [Updated]
Filename:hl2_gameplay_improved_gsi.zipAuthor:Valve Software, video capture by GameSpySize:587.4 MBReader Rating:Date:5/21/2003Downloads:

GreetZ Chillin

8) 8) _/-\o_ 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
DaGreatRV schreef op 22 mei 2003 @ 10:54:
Dus als ik het goed berepen heb is er dus een maandelijks bedrag wat je moet betalen om HL2 + mods online te spelen door dat STEAM, zoals bij mmorpg's? Waar ik me altijd over geërgerd heb, is als je bij een multiplayer spel een map van de host server download, dat die niet gesaved wordt en dat ik een paar honderd keer dezelfde map zit te downloaden :( . Ik vindt het absurd dat ze dit als normaal gaan bestempelen. :( ( :r )
nee dat zal toch niet he :(

triest maarja ik heb toch al geen pc om HL2 op te kunnen spelen

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skullsplitter schreef op 22 May 2003 @ 00:16:

F*ck you zal je bedoelen, als ik hier breedband kon krijgen zat ik er al LANG op wat denk je nou zelf! Elke 2 maanden een telefoon rekening is fijn wou je zeggen ? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Het boeit me echt niet wat voor een multi-player dingen ze gaan gebruiken.
HL draait toch vooral om de single-player (voor mij iig wel).

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancentral
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Thanatos schreef op 22 May 2003 @ 08:47:
als je goed keek kun je ook zien dat een granaat explosie het zelfde effect heeft als uit hl1 , of het is nog niet bijgewerkt of ze hebben het er express ingelaten om het toch nog een beetje "vertrouwd" te laten aanvoelen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 11:05:
HUGE Half-Life 2 Gameplay Video

Heeft iemand deze demo al kunnen downloaden.
Alternetive link plz
Ik heb hem alleen gevonden op GameSpy, maar is nogal druk daar.

Exclusive Half-Life 2 Gameplay Video [Updated]
Filename:hl2_gameplay_improved_gsi.zipAuthor:Valve Software, video capture by GameSpySize:587.4 MBReader Rating:Date:5/21/2003Downloads:

GreetZ Chillin

8) 8) _/-\o_ 8) 8)
dat is die 500mb film waar iedereen het over heeft, al dan niet wederom aangepast in 'kwaliteit' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Laatst online: 25-08 12:54
Tsja, het geluid van de Bazooka/LAWwhatever is ook hetzelfde, net zoals het 'use'-geluidje... goeie zaak! HL2 is tóch al flink anders dan 1... op deze manier heb je nog wel het HL1 gevoel denk ik...

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook meer over het mp gedoe? Ik bedoel daarmee: moet er ook meer info worden verstuurd naar de server aangezien ik het moet doen met isdn (128k of 64k isdn)

Wat voor invloed heeft hl2 mp op je ping en het aantal grootte pakketen die moeten worden verstuurt naar de client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote : dat is die 500mb film waar iedereen het over heeft, al dan niet wederom aangepast in 'kwaliteit'

Ja dat weet ik maar nu de download: wie heeft hem en willen met ons delen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 11:45:
Weet iemand ook meer over het mp gedoe? Ik bedoel daarmee: moet er ook meer info worden verstuurd naar de server aangezien ik het moet doen met isdn (128k of 64k isdn)
Het lijkt mij van niet. Met RTCW moeten er ook veel classes door elkaar in het spel hun activiteiten kunnen verrichten. Het lijkt mij dat dat voor HL2 niet anders is. Als er veel met objecten wordt gerommeld kan dat serverzijde worden afgehandeld, wat in weze niet meer info versturen hoeft te betekenen als domweg met een gewoon wapen rondknallen.
Wat voor invloed heeft hl2 mp op je ping en het aantal grootte pakketen die moeten worden verstuurt naar de client?
Dit is koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 11:49:
Quote : dat is die 500mb film waar iedereen het over heeft, al dan niet wederom aangepast in 'kwaliteit'

Ja dat weet ik maar nu de download: wie heeft hem en willen met ons delen ?
heel wat mensen hebben hem nu, en redelijk tegen het eind van vorig topic stonden meen ik wat andere links. Moeite waard, maar in feite hetzelfde als die losse filmpjes in de openingspost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekkel schreef op 22 May 2003 @ 11:54:
[...]

Het lijkt mij van niet. Met RTCW moeten er ook veel classes door elkaar in het spel hun activiteiten kunnen verrichten. Het lijkt mij dat dat voor HL2 niet anders is. Als er veel met objecten wordt gerommeld kan dat serverzijde worden afgehandeld, wat in weze niet meer info versturen hoeft te betekenen als domweg met een gewoon wapen rondknallen.

[...]

Dit is koffiedik kijken.
Dus het blijkt gewoon te doen met isdn en hl2 ? want isdn en cs bv. gaat goed samen

zelfs omdat steam wordt geintroduceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Kwartjuh schreef op 22 mei 2003 @ 11:34:
Tsja, het geluid van de Bazooka/LAWwhatever is ook hetzelfde, net zoals het 'use'-geluidje... goeie zaak! HL2 is tóch al flink anders dan 1... op deze manier heb je nog wel het HL1 gevoel denk ik...
jah ik hoop echt dat die feel er nog inzit: gewoon het lopen en springen enzo

moet een beetje hetzelfde zijn

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
Ehm... sorry voor de luiheid van het niet teruglezen, maar dat filmpje van 602 MB (uitgepakt) moet toch geluid hebben? Ik gebruik Quicktime 5.01 Pro en zie ook dat er een mpeg audiostream bij moet zitten. Het volumeschuifje kun je ook gewoon verstellen, maar ik hoor helemaal nix. ;( Moet ik een recentere versie van Quicktime of een andere player gebruiken om het geluid te horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 11:45:

ik heb gelezen dat je per object kunt instellen als mod / map maker wat door de server wordt berekend en wat door de client, als bijvoorbeeld een blikje cola ergens ligt dan hoeft de server dat niet synchroon te maken tussen alle players, maar als je bijvoorbeeld een verwarming van de muur rukt dan moet de rest van de wereld dit ook weten. Ze houden dus nog wel rekening met lage bandbreedte net als met een slome cpu

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kunnen ze dat gravity gedoe gewoon niet weghalen voor mensen die een slomere verbinding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah right, alleen voor de mensen die geen broadband kunnen krijgen moeten ze hun hele physics systeem afbreken :D

Tegenwoordig mag je op z'n minst een breedband verbinding met 512/128 hebben wil je alles fatsoenlijk spelen... de groep 56kers word steeds kleiner en er om als game developer dan nog rekening mee te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 13:30:
Yeah right, alleen voor de mensen die geen broadband kunnen krijgen moeten ze hun hele physics systeem afbreken :D

Tegenwoordig mag je op z'n minst een breedband verbinding met 512/128 hebben wil je alles fatsoenlijk spelen... de groep 56kers word steeds kleiner en er om als game developer dan nog rekening mee te houden...
nee dat gebeurt niet hoor. Ze houden ook rekening mee met mensen met slome pc's en met lage bandbreedte. Cs is goed te spelen met isdn maar ik weet het, breedband is altijd beter maar helaas is dat niet overal beschikbaar...

Mensen met breedband hebben geen last van irritante 56k'ers of isdn'ers...

trouwens de ping van isdn is mischien ietjes hoger dan die van kabel/adsl.. dus ik snap jou probleem niet maar in veel landen is adsl ook maar 256kbit down

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog een paar linkjes naar de filmpjes.. ze zijn allemaal down :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 20:56

Gotiniens

Fairly odd Tim

Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 13:30:

128 kbyte upstream? ik heb bij @home maar 16kbyte? of bedoel je kbit? dan klopt het wel namelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Gotiniens schreef op 22 mei 2003 @ 14:25:
[...]

128 kbyte upstream? ik heb bij @home maar 16kbyte? of bedoel je kbit? dan klopt het wel namelijk 8)7
kilobit natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
Gotiniens schreef op 22 May 2003 @ 14:25:
[...]

Tuurlijk bedoelt hij Kbit en niet Byte. Die 512 staat toch ook niet voor KByte... :z 4 Megabit namelijk is niet echt een gangbare snelheid, zeker niet voor kabel >> 512 Kbit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Laatst online: 10-09 15:23
Herinneren jullie niet zo'n poll waar ze bij Valve vroegen naar de systemen van de CS spelers? Kwam uit dat er nog een boel lui waren met pc's onder de 1ghz en volgensmij hadden de meeste lui nog een TNT2 kaart. Naam aan dat ze dat onderzoek niet voor niets doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 20:56

Gotiniens

Fairly odd Tim

Aham brahmasmi schreef op 22 May 2003 @ 14:29:
[...]
Tuurlijk bedoelt hij Kbit en niet Byte. Die 512 staat toch ook niet voor KByte... :z 4 Megabit namelijk is niet echt een gangbare snelheid, zeker niet voor kabel >> 512 Kbit dus.
ik van die downstream al zo laag |:( 8)7 |:( 8)7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor hier de laatste tijd nogal veel verhalen over Steam en dat HL2 Steam-only zou zijn. Dat lijkt me toch wel heel erg sterk. Daarnaast heeft iedereen het over multiplayer in combinatie met Steam, maar voor zover ik weet hebben die dingen nauwelijks iets met elkaar te maken. Het enige is volgens mij dat Valve patches via Steam beschikbaar wil stellen.

Ik heb even wat extra informatie gezocht over Steam, en ik vond dit:
OVERVIEW

Steam is a broadband business platform for direct software delivery and content management. At its core, Steam is a distributed file system and shared set of technology components that can be implemented into any software application.

With Steam, developers are given integrated tools for direct-content publishing, flexible billing, ensured-version control, anti-cheating, anti-piracy, and more.

Steam consumers enjoy the benefit of starting their favorite applications within minutes of confirming their purchase. They can access their applications from any PC. They are no longer challenged to find the latest updates for these applications. And they no longer need to wonder if their device drivers are compatible with the latest software.

The Steam SDK also includes an integrated set of communications tools and Valve’s Graphic User Interface (V-GUI) that provide built-in support for a variety of services such as instant messaging, configuration, and server browsing.
Bron: www.steampowered.com

Kortom, Steam is niets meer dan een andere manier van je spellen distributeren. En dan heb je natuurlijk ook grote kans dat ze patches via die manier distributeren. Maar het lijkt me heel erg sterk als Valve Half-Life 2 alleen via Steam beschikbaar zou stellen (sterker nog, als er al CD doosjes zijn zoals we die in 't vorige topic hebben, dan kan het haast niet lijkt me). Ze zouden dan immers een grote markt mislopen. Hoe ze dat met patches doen weet ik niet, maar het lijkt me dat ze ook die niet alleen via Steam distributeren, om precies dezelfde reden.

Daarmee wil ik natuurlijk nog niet zeggen dat de multiplayer misschien niet zo draaien op 56k modems. Immers, door de hoge interactiviteit van de omgevingen zal veel meer communicatie met de server plaats moeten vinden. Maar misschien heeft Valve wel weer iets geniaals uitgevonden waardoor ze de communicatie zo veel mogelijk kunnen beperken. Wie weet. Wat ik wel weet in ieder geval, is dat het niet aan Steam zal liggen, of Valve moet wel heel erg dom zijn (maar dat lijkt me niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGreatRV

DaGreatRV

Wah seggie nou?

Maar moet je dan voor dat STEAM een maandelijks bedrag betalen?

Moet je dan om HL2 te spelen een maandelijks bedrag betalen? Of alleen als je online wilt spelen? Dus MMORPG stijl?

BTW, ik vindt dat er helemaal niet veel gecheat wordt in CS, ik merk het nooit en heb er ook geen last van. :/

[ Voor 68% gewijzigd door DaGreatRV op 22-05-2003 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaGreatRV schreef op 22 May 2003 @ 17:45:

BTW, ik vindt dat er helemaal niet veel gecheat wordt in CS, ik merk het nooit en heb er ook geen last van. :/
:D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
DaGreatRV schreef op 22 May 2003 @ 17:45:
Maar moet je dan voor dat STEAM een maandelijks bedrag betalen?

Moet je dan om HL2 te spelen een maandelijks bedrag betalen? Of alleen als je online wilt spelen? Dus MMORPG stijl?
Je hoeft helemaal geen geld te betalen om online te spelen. Je koopt Half-Life 2 en je downloadt de mods via Steam. En via Steam connect je ook met servers etcetera.
Steam is gewoon bedoelt om alles wat beter te regelen. In de toekomst zul je ook spellen en spullen kunnen kopen via internet en die kan je dan downloaden via Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 13:15:
kunnen ze dat gravity gedoe gewoon niet weghalen voor mensen die een slomere verbinding hebben.
Ik neem aan dat je de physics bedoelt? Ik vrees van niet.

Stel je het filmpje voor waar dat vliegend tuig naar je schiet en waarbij de auto's waarachter je je verschuilt naar je toevliegen. Dan zou jij die auto's niet eens op je zien afkomen. Of wanneer bijvoorbeeld een stukje gebouw op je hoofd valt zou je niet eens zien waardoor je gedood bent... Of ben ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGreatRV

DaGreatRV

Wah seggie nou?

MaRc0 schreef op 22 mei 2003 @ 18:09:
[...]
Je hoeft helemaal geen geld te betalen om online te spelen. Je koopt Half-Life 2 en je downloadt de mods via Steam. En via Steam connect je ook met servers etcetera.
Steam is gewoon bedoelt om alles wat beter te regelen. In de toekomst zul je ook spellen en spullen kunnen kopen via internet en die kan je dan downloaden via Steam.
Wil dat dan ook zeggen dat ik niet alleen elke keer opnieuw maps moet downloaden, maar de hele CS modfile? Ik vind dat hele STEAM gebeuren maar onzinnig. Denk eens aan mensen met een download limiet! Die zitten na een dag al aan hun limiet dan! :X :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

DaGreatRV schreef op 22 May 2003 @ 19:23:
[...]

Wil dat dan ook zeggen dat ik niet alleen elke keer opnieuw maps moet downloaden, maar de hele CS modfile? Ik vind dat hele STEAM gebeuren maar onzinnig. Denk eens aan mensen met een download limiet! Die zitten na een dag al aan hun limiet dan! :X :(
Je hoeft niet elke keer alles te downloaden, zou een beetje te gek worden, maar gewoon een paar belangrijke (cheat gevoelige) filez en als je dat niet doet kan je gewoon niet spelen. En HL2 komt gewoon in de winkels dus hoeft HL2 niet perce via steam te kopen, gelukkig maar. Steam is voor een groot deel om cheaters tegen te gaan, hopen dat dat nu eindelijk een keertje lukt :)

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.