[3d] post je 3d stuff maar weer - part 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.612 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Thanks voor je feedback.

Bij de kogel is idd de "achterkant" nog niet in orde. Ik heb die in een latere versie verbeterd door er een "voetje" aan te maken met slaghoedje en al.

Bij het "tipex" flesje ging het allemaal perfect, de schroefdraad is idd een aparte dynamic-spring. Hij paste perfect, en toen het allemaal klopte heb ik de 2 objecten ge-collapsed. Dat ging ook nog goed, maar toen ik een meshsmooth erop toepaste ging het dus mis. :( Denk omdat de hals van het flesje veel meer verticles bevat van de spring. Mooi klote dus, weer wat van geleerd ;)

Dat "beest" is echt een nachtmerrie project geworden. Ben ik aan begonnen dmv. boxmodeling techniek. Heb de box gemirrored naar een instance zodat hij symetrisch blijft en ik maar 1 kant hoef te modeleren. Na een aantal faces te hebben gecut kreeg ik toch niet het resultaat dat ik wilde (valt tegen) en het welden van de extra vertexs die de cutt opleverde verneukte de geometrie behoorlijk. Echt een ramp dus. Als je wat goede tips voor me hebt hoor ik die heel erg graag. Organische modellen maken blijkt (zoals ik al verwachtte) erg moeilijk.

Trouwens nog een hele andere vraag. Iets heel irritants, ik heb een redelijke machine XP2000+ 512DDR333 etc. etc. Maar als een aantal spline maak (letter). En ik maak er een loft van. Die animeer ik dan. Dat de letters dus langzaam verschijnen. Gaat allemaal prima. Maar als ik dan een box of een plane neem en ik maak een boolean van de plane en de loft. Dan kan ik alleen het laatste frame van die animatie bekijken. Dus waar de letters volledig uit de plane "gensneden" zijn. Ieder frame voor het laatste maakt mijn machine helemaal gek. Dan freezed de hele boel en staat max gewoon oneindig lang 99% cpu te vreten. En hij komt er dus niet meer uit. Ik denk dat het gewoon een te complexe bewerking is omdat de loft om hem een beetje mooi rond de hoeken te laten lopen behoorlijk wat polygonen bevat. Maar ik snap dan eigenlijk niet zo goed waarom het laatste frame dan wel redelijk snel berkend kan worden :S

[ Voor 31% gewijzigd door tbusquet op 31-05-2003 14:31 ]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

tbusquet schreef op 31 May 2003 @ 14:24:
Trouwens nog een hele andere vraag. Iets heel irritants, ik heb een redelijke machine XP2000+ 512DDR333 etc. etc. Maar als een aantal spline maak (letter). En ik maak er een loft van. Die animeer ik dan. Dat de letters dus langzaam verschijnen. Gaat allemaal prima. Maar als ik dan een box of een plane neem en ik maak een boolean van de plane en de loft. Dan kan ik alleen het laatste frame van die animatie bekijken. Dus waar de letters volledig uit de plane "gensneden" zijn. Ieder frame voor het laatste maakt mijn machine helemaal gek. Dan freezed de hele boel en staat max gewoon oneindig lang 99% cpu te vreten. En hij komt er dus niet meer uit. Ik denk dat het gewoon een te complexe bewerking is omdat de loft om hem een beetje mooi rond de hoeken te laten lopen behoorlijk wat polygonen bevat. Maar ik snap dan eigenlijk niet zo goed waarom het laatste frame dan wel redelijk snel berkend kan worden :S
ik snap niet helemaal wat je bedoeld daarmee (helemaal niet) maar ik kan je vast vertellen dat de boolean functie erg foutgevoelig is gebruik hem dan ook zo min mogelijk, en als het moet gebruik hem dan zo 'eenvoudig' mogelijk.

Over dat organisch moddelen, daar zijn wel wat handige tutorials over te vinden, maar ik wil er je ook wel bij helpen, in ruil voor wat tips mbt. luidsprekers. }) ;)
msn adres staat in m'n profile :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 00:17:
Tsja, dit zou een pas een oplossing zijn als ik er echt niet meer uitkom..... Ik wil namelijk een hele zwerm vlinders maken, en dan is dat een beetje veel werk...

Overigens wordt het vleugeloppervlak nauwelijks kleiner als de vleugels naar beneden zijn.
Als je een hele zwerm vlinder wilt maken, en ik al zoveel particles zie bij 1 vlinder, kan je alvast gaan sparen voor een renderfarm :P

Hoezo is dat dan veel werk? Grootste probleem is dat op het moment dat de vleugels hun kleinste oppervlakte hebben, het er raar uitziet, maar dit verschilt juist per camerastandpunt gok ik, en hoe je dat gaat oplossen met 20 vlinders die allemaal anders geroteerd zijn, zou je ze stuk voor stuk moeten tweaken op de manier die oogst zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 22:37:
[...]

moet zeggen dat dit qua anatomie het beste is wat ik tot nu toe in deze thread gezien heb. who cares dat het adhv een tutorial is (ken hem overigens niet), oog voor menselijke vorm zul je toch echt zelf mee moeten brengen.
jij hebt er wel gevoel voor volgens mij, ben benieuwd naar het resultaat :)
Mja het is idd aan de hand van de tutorial: Joan of Arc, maar daarin wordt alles in grote lijnen uitgelegd. Niet van doe vertex 136, 2 pixels naar links, enz :P.
Ik ben ook best precies en ik ben nog lang niet tevreden ;).
Maar ik zit op de goeie weg :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Uit verveling een ijsmonster gemaakt :) 1000 poly's in deze wipvorm:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weerts1/Icedemon.jpg
Kan eventueel gebruikt worden in het 3dspel (als dat nog doorgaat)

Massie, je moet me wel eens uitleggen hoe je zoiets rigged... dat snap ik nog steeds niet.

[ Voor 21% gewijzigd door WILDEAAP op 01-06-2003 03:10 ]

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Maandag doe ik dus een workshop in Almere op een middelbare school aldaar en ik ga proberen met die mensen een dingetje te bouwen in Blender. Daarvoor heb ik drie uur, dus veel zal het niet worden, maar doel is toch het volgende te gaan bouwen:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Portunus.jpg

Ik denk niet dat dit binnen de tijd gaat lukken, maar dat zal ik wel zien. Het is trouwens gebaseerd op de tempel van Portunus in Rome.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat in 3 uur ? Met cursisten die complete beginners zijn met 3d ?
Dat wens ik je veel succes ! ;)

Inclusief belichting, theorie van 3d etc etc zal het behoorlijk stressen worden denk ik zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 08:11
Oogst schreef op 31 May 2003 @ 22:17:
Maandag doe ik dus een workshop in Almere op een middelbare school aldaar en ik ga proberen met die mensen een dingetje te bouwen in Blender. Daarvoor heb ik drie uur, dus veel zal het niet worden, maar doel is toch het volgende te gaan bouwen:

[afbeelding]

Ik denk niet dat dit binnen de tijd gaat lukken, maar dat zal ik wel zien. Het is trouwens gebaseerd op de tempel van Portunus in Rome.
Hoe lang dee je er zelf over :P Het zou niet langer dan 2 uur moeten zijn, anders zou ik echt wat simpelers doen :)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Qylos schreef op 01 June 2003 @ 01:20:
[...]

Hoe lang dee je er zelf over :P Het zou niet langer dan 2 uur moeten zijn, anders zou ik echt wat simpelers doen :)
denk dat dit een kwestie van 15minuten is voor oogst, voor iedereen met enige 3d ervaring for that matter.

je hebt maar enkele vormen, en die gebruik je vaker. het moeilijkste is nog wel het dak. Het echte probleem komt bij het uitleggen hoe dit alles werkt bij mensen die nog nooit met 3d programma's hebben gewerkt... niet simpel

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Nee hoor, het dak was niet het moeilijkste. Dat is gewoon een subdivision van het stuk er onder en dan het midden omhoog trekken. Lastiger was het onderstuk, want ik had nog niet goed door hoe scalen en zo werkt in Blender. Maar nu ik weet hoe dat allemaal werkt zou ik dit in een uur kunnen maken, gemakkelijk. Inclusief belichting ja. Want dingen als belichting en texturing zijn helemaal niet moeilijk als iemand je vertelt waar je moet klikken. Overigens is het helemaal niet erg als het niet af komt, een stuk zullen wel allicht afkrijgen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martink schreef op 27 May 2003 @ 00:50:
[afbeelding]
[afbeelding]

Kijk ik zit beetje te rommelen met lichtjes
Maar hoe kan ik nou zorgen dat lichtjes op dak knipperen (in movie dus)
kan je niet eerst alle frames met de lichten aan animeren en dan om de zoveel frames de lichten verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weerts1/hoofd3.jpg
Mn eerste hoofdje B) . 2 uur op zitten boxmodelen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weerts1/Icegaurdian2.jpg
En dit afgemaakt, soort van low-poly poortwachters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Ben weer wat verder. Waterhoofd beetje aangepast en gemene grijns gegeven 8-)
Oren heb ik me nog niet aan gewaagd :o
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weerts1/hoofd_grijns2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 08:11
WILDEAAP schreef op 02 June 2003 @ 01:04:
Ben weer wat verder. Waterhoofd beetje aangepast en gemene grijns gegeven 8-)
Oren heb ik me nog niet aan gewaagd :o
[afbeelding]
Mooi voor je eerst hoofd :) Even wat kritiek:
- De neus is misschien een beetje groot
- De afstand tussen de mond en kin is vrij groot
- De ogen passen niet helemaal in de oogkassen
- Wenkbrauwen zijn nog een beetje raar gevormd

Maar voor de rest al goed hoor :)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Blijft weinig over voor de rest he :)
De eerste 2 punten die je aangeeft horen gewoon bij dit karakter.
Er moet inderdaad wel nog aan de laatste 2 punten gewerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 12:32
WILDEAAP schreef op 02 June 2003 @ 00:18:
[afbeelding]
Mn eerste hoofdje B) . 2 uur op zitten boxmodelen.

[afbeelding]
En dit afgemaakt, soort van low-poly poortwachters.
wow die poortwachters zijn mooi _/-\o_ waar gaat het uiteindelijk worden ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem :
Een paar dagen geleden postte ik hier wat dingen van een logo (3gdata).
Nu is het logo helemaal af en hij hoeft alleen nog maar gerenderd te worden. Maar iedere keer crasht max na frame 320 :? Hier begint particle studio zijn werk.
Maar ook als ik alles hide crasht hij nog :? :(

Een aantal dingen die mij opvielen :
-bij frame 320 staat in het render dialog frame 99 of 99 en pass 100/100
-Hij blijft hangen bij 'transforming vertices'
-Af en toe krijg ik wel fouten waarbij ik kan kiezen door te gaan, maar soms crasht hij daarna alsnog.
-Particle Studio heeft wel gewoon gewerkt , dus daar zal het niet aan liggen.

Iemand een advies ? (ik heb geen behoefte om een nieuwe scene te maken :()

edit:
Als ik vanaf frame 0 render dan gaat alles goed (nou ja, ik krijg bij frame 326 een error, maar daarna gaat hij gewoon verder)
Héél vreemd dit :?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Laatst online: 11-02 12:38
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 16:44:
[...]

Loopen of keys kopieren werkt dan toch wel?
Hoe maak ik dan een loop? :|
loopen is toch dat hij gewoon door blijft gaan? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst's tutorial wordt et allemaal uitgelegd:
http://home.hccnet.nl/w.v...matie-automatisering.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

KaMiKaZe schreef op 02 June 2003 @ 13:40:
[...]

wow die poortwachters zijn mooi _/-\o_ waar gaat het uiteindelijk worden ?
Thanks! Uhm, ik was van plan een soort ijspaleis te maken. Ik vrees toch dat ik het hierbij laat. Of heb je misschien nog suggesties?

/update hoofd
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weerts1/hoofd5.jpg
Ik ga nu verder met de ogen, ben ik nog niet helmaal happy mee.

[ Voor 59% gewijzigd door WILDEAAP op 02-06-2003 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WILDEAAP schreef op 02 June 2003 @ 19:11:
[...]

Thanks! Uhm, ik was van plan een soort ijspaleis te maken. Ik vrees toch dat ik het hierbij laat. Of heb je misschien nog suggesties?

/update hoofd
[afbeelding]
wordt het een soort van karikatuur ofzo?

btw, nog een simpel vraagje: hoe zorg je ervoor dat je je render op een bepaald object kan focussen zodat de rest reblurred wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bezig met de toonshader van brazil:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/kip%20verkeerd.jpg
ff een vraagje: degene met alleen een lijf (+vleugels wat aparte objecten zijn) mist 2 zwarte lijntjes bij de vleugels, weet iemand meschien hoe ik die zichtbaar krijg?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 19:50:
[...]

wordt het een soort van karikatuur ofzo?

btw, nog een simpel vraagje: hoe zorg je ervoor dat je je render op een bepaald object kan focussen zodat de rest reblurred wordt?
Ja ik ga niet voor realisme, meer een soort tekenfilmfiguur.

Je zoekt dof (depth of field). Kun je aanzetten en configureren bij de opties van een camera, of in het render menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tbusquet schreef op 31 May 2003 @ 12:22:
Work in progress. Ben nu ca. 3 weken aan het klooien met Max. Dus brand me niet al te hard af.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
dat meshsmooth probleempje waar atgast et ook over heeft is op te lossen door meshsmooth op classic te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:20
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 19:52:
ik bezig met de toonshader van brazil:
[afbeelding]
ff een vraagje: degene met alleen een lijf (+vleugels wat aparte objecten zijn) mist 2 zwarte lijntjes bij de vleugels, weet iemand meschien hoe ik die zichtbaar krijg?
Ja hoor, illustrate gebruiken :p Die Brazil Toon render is echt toony, veelste onnauwkeurig :(

@WildeAap; gave low-poly poortwachters :D

[ Voor 5% gewijzigd door LiToKi op 02-06-2003 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Laatst online: 11-02 12:38
Ow en die wou ik nog steeds eens doorwerken, even nu doen danmaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de brazil toonshader moet je alles wat omlijnd moet zijn een andere smoothing groop geven. Dat geeft een zeer goed resultaat.
(Zie mijn inzending in contest V10 :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WILDEAAP schreef op 02 June 2003 @ 19:11:
[...]

/update hoofd
[afbeelding]
Doet me een beetje denken aan "Lex Luthor" uit de serie "Smallville" op V8....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zow weer wat Wipjes van mij.

ben bezig geweest met de waterval in de tuin

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0RQChA8ITJpboYcqRjmOOvyCq7ciJgzW7DQxc9e8ahrGgJKp2l4t!HGjZrBEi!JiMgp*V8y*8bDByT2EbHVtau8x5P44iGmTzbb7Wpqb3M9s/P3030074.jpg?dc=4675424601623538901

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0RQC0BMET6pXoYcqRjmOOv2bnYads1ET0HS5!Pmj27GRbOqSvpdQoNk*yvbrF2tVJwOGrNBBz9CTE1ZKKptn3wtUAZ4kRz6LsxVW7wmaSoAs/P3030073.jpg?dc=4675424601615357784

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0QwCvBJgTWInvwHaU*cod10NT8AfJYPqhVEcvCmOyrMj0YBx90S1zLIMBv41IsX1WJG4*frglar5WXytYW7S6BwujhLRsptabU0ehl4HDU7k/WIP007.jpg?dc=4675424601628560832

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0QwCvBJkTlImmw3YiqNgvDUK*uGghznQKZ!Hw2o0tn!tu57tp2gQjWF6cNx!*B5*t9XS*6JtTOpG4QTqiWlY6T*5qJIbpXXAkAj2Pzd39ni0/WIP008.jpg?dc=4675424601637505499

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0QwChA5IT8Yc9D7DHAHt3GyJ!Lmpn9wGpqJrjz5pHGIw0ZlywjuE5hqIGaY30TCys0sXmj7!26YVDNJ3V7!r0nWvuq2lXX*GF5!JQnXnAfZY/WIP010.jpg?dc=4675424601642229963

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0QwDeApMTLYjiOsVhSrGvGiWw6V17y0X5gCgjxW5UFIbUhWXYGCGXlYfkiZ*f*vlOj2suTzvUA58Y0q7LpO4gxIm9LpzQpWHT4lHDDhwsU7g/WIP011.jpg?dc=4675424601646604466

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0RADABPQT76DiOsVhSrGvGgGSVrQQkG5Y17xFTqCRNXLkDz3WMwE2aBrAVaY3rT9ErgvxSLbu2lweOqHR7SMCaaNaC0G8rDLHrbj4BerwL2c/WIP011a.jpg?dc=4675424601650008626

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0QwDcApQTaYjBmUReNI8huU3dUHSTKZayoENYUVaHObi1SAmgkcNdyUxYpM713h8mxJigilmKjCrXRoRCm2A9HucPPRUiC3Wy3UvruRfOyXY/WIP012.jpg?dc=4675424601655030556

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0QwDiApUTpYjY1qth6cY5oVd5aQdzhC!dbVQvJbsIbWeIbdANUe3X3u2o*dxfE75LgDbUIYoB6v*HBfsresmRCHV5gJ6*HU*zipWeHNY6NZU/WIP013.jpg?dc=4675424601659775699

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehhh ten eerste, zijn dat niet een beetje onnodig veel plaatjes, ik bedoel met drie zie je meestal wel genoeg. Textures van de stenen en gras zitten er zo te zien nog niet goed op, ook het water ziet er beetje vaag uit(neem gewoon het water dat standaart in max zit ;) . Verder is de schutting gewoon een blok met een texture erop, als je het realistisch wil doen zoe ik het uit lossje plankjes maken, zelfde bij the stenen. Deur, steen en grond textures zien er verder goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
textures van de 'waterval' zijn voor de globaalheid. dus niet definitief, was meer om t geheel wat op te sieren.

Maar het moddelen van de waterval incl de stenen 'watergang' neemt al wat tijd in, en om het allemaal zo mooi te maken als jij zegt... Tell me!!! dan zou ik zeker stuk voor stuk een steen moeten plaatsen??! ...zou misschien ook wel kunnen...

kijk wel ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik weet niet waar je dit voor wilt gebruiken, maar de lage hoeveelheid detail die je nu maakt is eigenlijk alleen normaal in real-time graphics. Het lijkt me dat jij gaat voor pre-rendered en dan kun je veel gedetaileerder werken. Maak dus gewoon wat stenen en ga ze handmatig stapelen, want zo groot is die waterval niet en voor een mooi plaatje kun je er echt niet omheen om dat te doen. Hetzelfde geldt voor de schutting: gewoon echt 3d maken.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
mja, ga idd maar de stenen zelf stapelen, maar hoe maak ik de begroeiing na? met opacity maps e.d.??

en die schutting was maar voor de indruk, ga em later wel echt namaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 16:16

MaDDoG

De brakste schakel

Afbeeldingslocatie: http://www.gekkehond.nl/Bird-Man02.jpg
Met het tempo waar ik er nu me werk moet hij wel ergens tegen kerst af zijn.
Idee is mens met vogelkop, met een zwaard denk ik of zo.... zie ik wel als ik zo ver ben.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 22:18
MaDDoG schreef op 04 juni 2003 @ 03:37:
[afbeelding]
Idee is mens met vogelkop, met een zwaard denk ik of zo.... zie ik wel als ik zo ver ben.
Welke techniek heb je hiervoor gebruikt?? :? Ziet er in ieder geval mooi uit, maar nog niet erg apart.....

@Oogst-creatie voor blender: toevallig "inspiratie" opgedaan op cgtalk.com ;)

edit: Weet iemand hoe je een blurry reflectie maakt ??? Bij mij zijn reflecties al snel zo kartelig

[ Voor 11% gewijzigd door inquestos op 04-06-2003 10:48 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Boxmodeling, en ik ben erg bezig met edgeloops, "dood aan de tri's en de n-gons!", "Lang leven de mooi doorlopende quads!". Dat is nog best lastig. Zeker omdat er erg weinig referente is voor vogelmensen :/
Zit nu te dubben hoe ik de achterkant van het hoofd kan afwerken. Hoe ik er meer detail in kan/ga brengen. Maar eens kijken hoe dat bij gieren ed zit, van dodo's zijn er ook erg weinig foto's :)

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 19:20:
ehhh ten eerste, zijn dat niet een beetje onnodig veel plaatjes, ik bedoel met drie zie je meestal wel genoeg. Textures van de stenen en gras zitten er zo te zien nog niet goed op, ook het water ziet er beetje vaag uit(neem gewoon het water dat standaart in max zit ;) . Verder is de schutting gewoon een blok met een texture erop, als je het realistisch wil doen zoe ik het uit lossje plankjes maken, zelfde bij the stenen. Deur, steen en grond textures zien er verder goed uit.
Wat maakt het nou uit hoeveel plaatjes hij post? Hoe meer plaatjes hoe betere feedback je kunt geven!

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MaDDoG schreef op 04 June 2003 @ 03:37:
[afbeelding]
sweet; dit vind ik nu gaaf :P
Ik weet niet wat je uiteindelijke doel is, maar met een beetje evil look, en wat 'krassen' op z'n bek moet ie d'r wel super gaaf uit gaan zien

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Wie gaat er trouwens zo'n Exposé boek bestellen?? Lijkt me op zich wel aardig zoiets, maar best duur, en daar komen de verzendkosten bovenop. Daarnaast heb ik geen creditcard. Als er veel Tweakers zijn die zo'n boek willen, zou er iets georganiseerd kunnen worden. Krijg je een redelijke discount.... (discounts)

boek reserveren

Wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.ballisticpublishing.com/preview/thumbs/architecture3d.jpg architecture
Afbeeldingslocatie: http://www.ballisticpublishing.com/preview/thumbs/character_in_action_2d.jpg characters-in-action 2d
Afbeeldingslocatie: http://www.ballisticpublishing.com/preview/thumbs/character_in_action_3d.jpg characters-in-action 3d
Afbeeldingslocatie: http://www.ballisticpublishing.com/preview/thumbs/character_in_repose_2d.jpg characters in rust 2d
Afbeeldingslocatie: http://www.ballisticpublishing.com/preview/thumbs/character_in_repose_3d.jpg characters in rust 3d
Afbeeldingslocatie: http://www.ballisticpublishing.com/preview/thumbs/environment2d.jpg omgeving 2d
Afbeeldingslocatie: http://www.ballisticpublishing.com/preview/thumbs/environment3d.jpg omgeving 3d
Afbeeldingslocatie: http://www.ballisticpublishing.com/preview/thumbs/transport3d.jpg transport 3d

[ Voor 60% gewijzigd door inquestos op 04-06-2003 10:43 . Reden: plaatjes ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dat boek zeker bestelen, al was het alleen maar omdat ik een aantal mensen die in dat boek staan ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

inquestos schreef op 04 juni 2003 @ 10:29:
Wie gaat er trouwens zo'n Exposé boek bestellen?? Lijkt me op zich wel aardig zoiets, maar best duur, en daar komen de verzendkosten bovenop. Daarnaast heb ik geen creditcard. Als er veel Tweakers zijn die zo'n boek willen, zou er iets georganiseerd kunnen worden. Krijg je een redelijke discount.... (discounts)
* MaDDoG steekt zijn hand op
Heb geen creditcard, maar wil wel graag meedoen met dat boek bestellen. Hou me aanbevolen. Maar dan wel alleen voor de hardcover.
Voordeel is nu wel dat de dollar op dit moment gunstig staat.

@Scarecrow: Krasjes komen er uiteraard later nog wel op, maar die ga ik niet modelen, dat zal in de texture erbij komen. Moet inderdaad beetje evil worden, zit verder te denken met aan een zwart leren jasje en een witte bontkraag (ik moet alleen uitkijken dat ik hem verder niet te veel op squall ga laten lijken van final fantasy merk ik zelf).

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HawVer schreef op 04 June 2003 @ 10:08:
[...]

Wat maakt het nou uit hoeveel plaatjes hij post? Hoe meer plaatjes hoe betere feedback je kunt geven!
Dat is ook wel zo, maar kijk eens goed naar de plaatjes. Onderste twee plaatjes zijn bijna hetzelfde(behalve het paaltje)ook de twee daarboven, en daarboven weer zijn bijna hetzelfde. Ik bedoel gewoon, dat je opzich met 3 of 4 plaatjes ook wel kunt laten zien wat je hebt gemaakt. Het maakt mij verder ook weinig uit of je nou 20 plaatjes post of 2. Ik zeg alleen dat het gewoon , in dit geval tenminste, niet nodig is om er zoveel te posten. Je moet het zien als een tip, ik probeer het niet af te zeiken of zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDDoG schreef op 04 June 2003 @ 11:11:
[...]

* MaDDoG steekt zijn hand op
Heb geen creditcard, maar wil wel graag meedoen met dat boek bestellen. Hou me aanbevolen. Maar dan wel alleen voor de hardcover.
Voordeel is nu wel dat de dollar op dit moment gunstig staat.
/me steekt ook hand op en heeft ook geen creditcard.
hopelijk blijft die dollar dan nog even gunstig staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me steekt ook al zijn hand op en is z'n creditcard kwijt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, dan steek ik ook m'n hand maar op :) en ook ik heb geen kredietkaart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik heb maandag die 3d-workshop gegeven op een middelbare school in Almere en dat was eigenlijk best wel leuk. Lang niet zo ver gekomen als ik had gehoopt natuurlijk, maar die kinders leken echt reuze enthousiast.

Ik had ze na mijn 25 minuten Powerpoint-presentatie wat basics uitgelegd (objecten neerzetten en verplaatsen en camera bewegen). Vervolgens liet ik ze een kwartier klooien terwijl ik ze individueel een beetje op weg hielp. Toen ik met het tempeltje wilde beginnen reageerde er niemand, want ze waren allemaal aan hun muis gekluisterd. Erg grappig dat ze zo in klooien in Blender opgingen. :)

En ik heb uiteraard reclame gemaakt voor Tweakers, dat ze maar eens in deze topic moeten kijken. Dus misschien leest er één dit ook wel of zo. :X

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 04 June 2003 @ 16:37:
Ik heb maandag die 3d-workshop gegeven op een middelbare school in Almere
leuk!...

welke klas? (havo?vwo?&2e,4e?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:21
MaDDoG schreef op 04 juni 2003 @ 03:37:
[afbeelding]
Ik vind hem super kick en echt erg mooi!
Maar het leuke van de vogel is ik weet niet of je Ice Age wel eens gekeken heb.
Die vogels die daarin voorkomen lijk erg veel op die van jou :+
Maar keep up the good work ;)

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De prijzen van het boek vallen me nog mee. Het zal dus uitkomen tussen de 30-40 US Dollar(excl shipping). Dan ben ik ook wel geinteresseerd, vooral aangezien de dollar zo laag staat.

Wait: we moeten in Australisch geld betalen. Is de koers hier ook zo gunstig voor?

ok: 46.75/1.75=€26.72. Die prijs valt toch wel mee? Een gemiddeld studieboek is bijna twee keer zo duur.

[ Voor 17% gewijzigd door wcduck op 05-06-2003 11:35 ]

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:04
* ddtommie wil ook graag zo'n boek :D

en nog wat 3d stuff waar ik mee bezig ben:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/beatman10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 04 June 2003 @ 09:07:
[...]
edit: Weet iemand hoe je een blurry reflectie maakt ??? Bij mij zijn reflecties al snel zo kartelig
blender? weekniet, maar 3dsmax moet je bij Rendering->raytrace parameters->global anti-aliasing veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
inquestos schreef op 04 June 2003 @ 09:07:
@Oogst-creatie voor blender: toevallig "inspiratie" opgedaan op cgtalk.com ;)

Ik ben al maanden niet meer meer op CGTalk geweest, dus dat lijkt me sterk. Dit ding heb ik uit het boek "Stad in de oudheid" gehaald en ik heb hem ook gewoon in Rome zelf gezien, twee jaar geleden. En zoals je misschien wel weet heb ik al weleens heel het Forum Trajani nagemaakt, dus misschien heeft dat waar jij op doelt op CGTalk wel inspiratie bij mij opgedaan? :) (kweenie wat er op cgtalk was waar jij op doelt)

Je kunt voor reflectie supersampling aanzetten om het kartelige weg te krijgen. Echte sterke blur in reflecties kan MAX bij mijn weten niet, Brazil wel.
Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 17:08:
[...]

leuk!...

welke klas? (havo?vwo?&2e,4e?)
Negen stuks uit verschillende gymnasium-klassen aldaar, 1e tot en met 4e.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Weet iemand een goede plug-in om van een 3ds MAX-render een Flash-film te maken? Ik weet dat er naast finalRender ook finalToon bestaat die dit kan, maar die is een beetje duur.

Edit: hij moet dus van een MAx-render vector-art maken, dat doet swift 3d toch niet?

[ Voor 20% gewijzigd door Oogst op 05-06-2003 17:13 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swift 3d pluggin?
alhoewel ie niet echt goed is (werkt niet met opacity, bitmaps enzo) issie wel vrij goedkoop
-- euro geloof ik ofzo

edit, toch nog 295 euro :r

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Oogst schreef op 05 June 2003 @ 17:04:
Weet iemand een goede plug-in om van een 3ds MAX-render een Flash-film te maken? Ik weet dat er naast finalRender ook finalToon bestaat die dit kan, maar die is een beetje duur.

Edit: hij moet dus van een MAx-render vector-art maken, dat doet swift 3d toch niet?
Bestaat niet voor zover ik weet, Swift3D maakt van elke frame een aparte "image" in Flash, en is dus wel vector art, maar niet zoals 't in Flash hoort :p.

Lijkt me bovendien moeilijk te maken, aangezien max toch elke frame apart rendert, maar als de plugin bestaat, wil ik dat ook graag weten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Met Swift 3D v3 (is net uit?) kun je een plugin mee-installeren voor FlashMX.
Klik hier voor een voorbeeld: .swf
En de .fla

Werkt m.i. ideaal. :)
Bovendien kun je in swift ook nog heel wat instellen (shadow, reflection, cartoon etc.)

Edit: Ik heb ook wel interesse in een evt. IA voor zo'n boek.

[ Voor 9% gewijzigd door Scipionyx op 05-06-2003 18:45 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
LiToKi schreef op 05 June 2003 @ 17:46:
...maar als de plugin bestaat, wil ik dat ook graag weten :p
Ik zei net al: finalToon kan het. Of in ieder geval, Cebas beweert dat het kan.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 16:52

Zydell

* * * * *

inquestos schreef op 04 June 2003 @ 10:29:
Ik heb ook wel interesse, ia? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt beter vragen wie er niet 1 wil hebben?:D

/me wil em ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het handig om een inkoopactie te starten op Laupro ?
Dat lijkt me voor de overzichtelijkheid en organisatie wel zo makkelijk.

Weet misschien iemand waar ik (voor, achter, zijaanzicht) foto's kan vinden van telefoons, PDA's, notebooks etc ? (google leverde niet echt veel fijns op )

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:50
Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 19:51:

Weet misschien iemand waar ik (voor, achter, zijaanzicht) foto's kan vinden van telefoons, PDA's, notebooks etc ? (google leverde niet echt veel fijns op )
Waarom niet gewoon bij de fabrikant zelf? Sony-ericsson en nokia hebben hele goede images staan. De meeste bedrijven hebben ook nog wel es een pagina op hun site waar de verkooppunten e.d. hun afbeeldingen vanaf halen. Samsung iig wel. En probeer reviews van de producten te vinden, meestal staan daar ook veel foto's bij.

[ Voor 2% gewijzigd door Sander0105 op 05-06-2003 20:00 . Reden: typo :( ]

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

illustrate kan ook naar flash in vector renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een wipje van mn kas ontwerp Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~zijde164/render17.JPG Ben benieuwd wat jullie ervan vinden (de bomen en de auto komen van 3dcafe..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb effe heel nodig een turtorial of uitleg nodig, hoe kan je in photo shop textures van gezichten maken. Ze moeten wel een beetje realistisch zijn.
????????????????????????????????????????????????????????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van mijn nieuwe robo? Iemand tips?

Afbeeldingslocatie: http://www.netfox.nl/robo.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 10:55:
Ik ga dat boek zeker bestelen, al was het alleen maar omdat ik een aantal mensen die in dat boek staan ken.
mja ik ook... ik weet alleen niet hoe ik dit moet aanpakken aangezien ik geen creditcard heb...

misshcien een idee voor een inkoop actie? kunnen we kijken of we er meer dan 25 kunnen bestellen...
en hopen dat er iemand met een creditcard is die wil voorschieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net 2 dagen aan de gang met 3d ontwerpen en dit is mijn eerste ontwerpje, hoewel nog lang niet af ben ik er al wel een beetje trots op :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/tafel3d.jpg

ik heb het gemaakt in linux met aoi iemand nog tips voor deze n00b :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit plaatje kwam ik onlangs tegen op gfxartist:

Afbeeldingslocatie: http://images.gfxartist.com/images/PicOfTheDayItem/full/22015.jpg
en ik gokte zo dat een aantal van jullie er misschien wel in geïnteresseerd was. De link naar het forum waar de image als eerste gepost is: http://www.cgtalk.com/showthread.php?threadid=66132
Ik ga er vanuit dat daar wel wat informatie te vinden is over het hoe en wat :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juni 2003 @ 12:59:
heb effe heel nodig een turtorial of uitleg nodig, hoe kan je in photo shop textures van gezichten maken. Ze moeten wel een beetje realistisch zijn.
moet je niet gewoon het gezicht helemaal modelen, en dan een skin-materiaal maken?

er zit een skin materiaal tut. standaard in max5....

en dat soort textures kan je volgesmij goed doen met texporter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juni 2003 @ 12:59:
Op cgtalk stond een hele goede. Je moet 'm zelf ff zoeken, want ik kan 'm zo snel niet vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juni 2003 @ 17:17:
Dit plaatje kwam ik onlangs tegen op gfxartist:

[afbeelding]
en ik gokte zo dat een aantal van jullie er misschien wel in geïnteresseerd was. De link naar het forum waar de image als eerste gepost is: http://www.cgtalk.com/showthread.php?threadid=66132
Ik ga er vanuit dat daar wel wat informatie te vinden is over het hoe en wat :)
eh misshcien vage vraag: maarehm, waarom post je dit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 13:12:

[afbeelding]
Misschien zou je met die ronde vorm iets meer moeten doen, dat ie bijvoorbeeld zijn poten en zijn wapens in kan trekken en dan kan gaan rollen ofzoiets... Die vorm zit er erg duidelijk in en misschien zou je daar dus wat mee kunnen doen, qua functionaliteit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 18:14:
[...]

Op cgtalk stond een hele goede. Je moet 'm zelf ff zoeken, want ik kan 'm zo snel niet vinden....
Ik heb hem al gevonden en gevolgt, k stuur nog wel plaatjes binnenkort. Nu moet ik nog de hair en eyebrow tut volgen O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 19:39:
[...]

Ik heb hem al gevonden en gevolgt, k stuur nog wel plaatjes binnenkort. Nu moet ik nog de hair en eyebrow tut volgen O-) .
Misschien handig om deze link met mede-gotters te delen :)

@Logoff: ziet er erg leuk uit, maar kan je misschien een close-up geven, lijkt namelijk veel detail in te zitten, maar dat kan je nu niet goed zien (is trouwens ook nniet echt goed verdeeld over de robot.
Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 19:51:
Misschien is het handig om een inkoopactie te starten op Laupro ?
Dat lijkt me voor de overzichtelijkheid en organisatie wel zo makkelijk.
Ga je gang zou ik zeggen :) Ik heb dan wel dit onder de aandacht gebracht, ik heb zelf geen creditcard, en dat is wel zo handig als je een inkoopactie regelt. :)

Jammer trouwens dat je hier geen Inkoopacties meer mag houden. Denk dat er wel meer mensen zijn die zo'n boek willen, zoals de "2d-ers" bijvoorbeeld.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juni 2003 @ 13:12:

[afbeelding]
Ziet er stoer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weer een hoofd :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ds.JPG

nou een vraagje ik wil hem veel realistischer maken maar hoe????
de huid reflecteerd ook te erg hij glimt bijna, ik moet ook nog een betere bump map maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:58

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 11:34:

[afbeelding]

de huid reflecteerd ook te erg hij glimt bijna, ik moet ook nog een betere bump map maken.
Dit vind ik een hele goede tutorial die niet echt uitlegt hoe je een skin maakt voor een hoofd, maar wel heel mooi uitlegt hoe je je hoofd een stuk realistischer krijgt door bijvoorbeeld specular shading ed.

Het is een tutorial die gemaakt is voor Maya, maar de techniek is het belangrijkste, die over het algemeen wel te vertalen is naar andere 3d pakketten:

http://www.optidigit.com/stevens/shadetut.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Wat nieuwe wipjes van m'n (vrouwelijke) model:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/wip1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/wip2.jpg

Ik heb alleen nog wat problemen met de billen + borsten. Voor de rest ben ik wel tevreden tot nu toe ;).

Comments & kritiek zijn welkom :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
BioWEB schreef op 08 June 2003 @ 13:24:
[...]
Het is een tutorial die gemaakt is voor Maya, maar de techniek is het belangrijkste, die over het algemeen wel te vertalen is naar andere 3d pakketten:

http://www.optidigit.com/stevens/shadetut.html
"over het algemeen wel te vertalen" :) dan mag jij me uitleggen hoe ik dat voor elkaar krijg met Brazil (wordt ook genoemd in 't artikel)... vaak genoeg geprobeerd, nooit gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 17-09 22:23
Niet heel spectaculair, maar toch :)

Afbeeldingslocatie: http://transcendence.bic-productions.com/home/transcendence_flyer_front_t.jpg
(klikken voor grote versie)

Is verder bewerkt met Photoshop...

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33
Mr_UnAnimouS schreef op 08 juni 2003 @ 13:25:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb alleen nog wat problemen met de billen + borsten. Voor de rest ben ik wel tevreden tot nu toe ;).

Wow dat ziet er cool uit _/-\o_
Met wat heb je dat nu gemaakt? Een hele grote box oid? Want zie ook weleens tutorials waarin uitgelegd wordt hoe je het met cylinders doet ed..
Maar dit lijkt wel alsof je het uit 1 stuk gemaakt hebt, zou je misschien even in het kort kunnen vertellen hoe en wat? Misschien ook handig voor andere mensen die nog niet thuis zijn in organische vormen :D

Deze auto heb ik gisterenmiddag gemaakt, render is vers van vandaag :) Dit zou de final moeten voorstellen. 2992 polygonen :)
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/volvo.jpg
klik voor de grotere versie

[ Voor 9% gewijzigd door Schuey op 08-06-2003 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik ben sinds een tijdje ook bezig met 3dstudio...

Mijn eerste 'eigen creatie' (beetje n00b nog maar 't begin is er :))

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/michielkox/liefdebestaan.jpg

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Schuey schreef op 08 June 2003 @ 17:03:
[...]

Wow dat ziet er cool uit _/-\o_
Met wat heb je dat nu gemaakt? Een hele grote box oid? Want zie ook weleens tutorials waarin uitgelegd wordt hoe je het met cylinders doet ed..
Maar dit lijkt wel alsof je het uit 1 stuk gemaakt hebt, zou je misschien even in het kort kunnen vertellen hoe en wat? Misschien ook handig voor andere mensen die nog niet thuis zijn in organische vormen :D

Deze auto heb ik gisterenmiddag gemaakt, render is vers van vandaag :) Dit zou de final moeten voorstellen. 2992 polygonen :)
[afbeelding]
klik voor de grotere versie
Ik heb in grote lijnen deze tutorial gevolgt: Joan Of Arc Tutorial

Het model is opgebouwd uit 1 box. Daarna gewoon extruden van die box en naar boven werken via de reference images :). Voor de rest veel tweaken met vertexen. En er zit nog een NURMS Subdivision overheen met itteration: 1.
Het meeste tijd zit hem nog in het tweaken merk ik wel.

Dit is trouwens mijn eerste keer dat ik een organisch model maak.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_UnAnimouS schreef op 08 juni 2003 @ 13:25:

Ik denk dat je teveel naakte vrouwen sites hebt bezocht :P Overduidelijk siliconen borsten he :D Voor de rest "nice butt" hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een vraagje wat is de beste realistische manier om een menselijk hoofd te maken. Boxmodeling, splines enz. @tOOk hoe doe jij dat altijd? Heeft iemand hier turtorials of tips van. Beetje rare vraag maar ik moet het nou echt effe weten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Verwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 19:35:
Weer een vraagje wat is de beste realistische manier om een menselijk hoofd te maken. Boxmodeling, splines enz. @tOOk hoe doe jij dat altijd? Heeft iemand hier turtorials of tips van. Beetje rare vraag maar ik moet het nou echt effe weten....
Ik denk niet dat die er is. Iedereen heeft zijn persoonlijke voorkeur. Maar kijk eens hier: topologie

Daar is heel wat info te vinden over een goede manier om een hoofd in elkaar te draaien, polygoon wise. Verder is het heel belangrijk om goede referentie te hebben. Niemand kan zomaar uit het hoofd goed gokken wat de verhoudingen zouden moeten zijn.

Waar je extra veel aandacht aan wil besteden zijn de ogen. Als die er realistisch uti moeten zien (heel realistisch) Dan moet je het meeste daarvan modelen. Zoals de traanzakjes ed.

Daarna is het belangrijk om de shader goet te krijgen. Dus niet alleen de kleur van de huis, maar ook reflectiemappen, bumpmapes, diffuse maps, truukjes om de sss te faken, of sss gebruiken als je brazil pro hebt(sub-surface scatering).

deze, en deze Vind ik erg goed gelukt. En staat ook nog wat info bij.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 19:31:
[...]

Ik denk dat je teveel naakte vrouwen sites hebt bezocht :P Overduidelijk siliconen borsten he :D Voor de rest "nice butt" hoor :)
:P

De borsten zien er idd nog iets te silicoontjes achtig uit ja ;).
Daar moet ik nog aan werken.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Mr_UnAnimouS schreef op 08 June 2003 @ 19:21:
[...]

Ik heb in grote lijnen deze tutorial gevolgt: Joan Of Arc Tutorial

Het model is opgebouwd uit 1 box. Daarna gewoon extruden van die box en naar boven werken via de reference images :). Voor de rest veel tweaken met vertexen. En er zit nog een NURMS Subdivision overheen met itteration: 1.
Het meeste tijd zit hem nog in het tweaken merk ik wel.

Dit is trouwens mijn eerste keer dat ik een organisch model maak.
bedankt :) Alleen het werken met cut vind ik nogal irritant, zijn er nog meer manier fagezien van devide polygon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

editable poly gebruiken, werkt de 'cut' ideaal, kun je tenminste zien waar je snijdt

nooit editable mesh gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:48

-db-

Hoi

Ik heb eens met belichting geexperimenteerd op het gezicht.
Afbeeldingslocatie: http://www25.brinkster.com/thebosch/face%20lighted.jpg
Zie je geen plaatje (gebeurt vaker) kijk dan op de site:
http://www25.brinkster.com/thebosch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Schuey schreef op 08 juni 2003 @ 20:05:
[...]

bedankt :) Alleen het werken met cut vind ik nogal irritant, zijn er nog meer manier fagezien van devide polygon ?
Connect om een hele serie polygonen toe te voegen.
Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 11:34:

[afbeelding]

Zowel een goede bump-map als een goede diffuse-map zijn hier nodig. In de diffuse-map moet je echt de tinten in de huid naar voren laten komen, inclusief beetje rood in de wangen, wat bleek bij de oren, dat soort dingen. Een de bump-map moet lekker veel detail bevatten.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
bedankt mensen het werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over dat boek,

Ik kom zelden in dit topic, maar ben nu zelf max aan het leren dus dat komt wel. Dat boek lijkt me reuze intressant. Zijn dat 192 pagina's aan plaatjes?
Ik wil iig ook mee bestellen, heb alleen ook geen cc. Misschien moeten we hier een nieuw topic voor openen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, een nieuw topic voor een ia wordt niet meer gewaardeerd dacht ik (?)
Ik wil opzich wel een IA starten op Laupro, maar heb ook geen cc, dus ik kan niet betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de eerste keer dat ik hier iets post... moet zeggen ben onder de indruk van heel wat van jullie werk! Zelf ben ik student architectuur (2e jaar)... gevolg maak regelmatig wel eens een rendering van m'n opdrachten. Hierbij moet dan wel gezegd dat ik hiervoor altijd maximaal anderhalve week kan uittrekken.
Ik werk sinds begin dit jaar met microstation (weet het, rendermogelijkheden liggen stuk lager dan die van 3D max, maar het moet een pakket zijn waar ik ook fatsoenlijk plannen mee kan tekenen)
Genoeg gezeverd: hier de resultaten:

Eerste opdracht (gemaakt vlak voor kerstmis):

Afbeeldingslocatie: http://architectuur.phlimburg.be/integratie%20caad%202kand/02-03/wout_sorgeloos/rendering%2001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://architectuur.phlimburg.be/integratie%20caad%202kand/02-03/wout_sorgeloos/rendering%2002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://architectuur.phlimburg.be/integratie%20caad%202kand/02-03/wout_sorgeloos/rendering%2003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://architectuur.phlimburg.be/integratie%20caad%202kand/02-03/wout_sorgeloos/rendering%2008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://architectuur.phlimburg.be/integratie%20caad%202kand/02-03/wout_sorgeloos/rendering%2012.jpg

Afbeeldingslocatie: http://architectuur.phlimburg.be/integratie%20caad%202kand/02-03/wout_sorgeloos/rendering%2016.jpg

Afbeeldingslocatie: http://architectuur.phlimburg.be/integratie%20caad%202kand/02-03/wout_sorgeloos/rendering%2017.jpg

en jawel, dit is m'n laptopke waarop deze gerenderd zijn (was dan ook een slordige 29uur voor nodig vooraleer particletrace-solution uit de bus kwam)

Tweede opdracht (is nog vers van de pers):

Afbeeldingslocatie: http://architectuur.phlimburg.be/integratie%20caad%202kand/02-03/wout_sorgeloos/Z_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://architectuur.phlimburg.be/integratie%20caad%202kand/02-03/wout_sorgeloos/Z_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://architectuur.phlimburg.be/integratie%20caad%202kand/02-03/wout_sorgeloos/Z_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://architectuur.phlimburg.be/integratie%20caad%202kand/02-03/wout_sorgeloos/Z_07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://architectuur.phlimburg.be/integratie%20caad%202kand/02-03/wout_sorgeloos/Z_08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://architectuur.phlimburg.be/integratie%20caad%202kand/02-03/wout_sorgeloos/Z_09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://architectuur.phlimburg.be/integratie%20caad%202kand/02-03/wout_sorgeloos/Z_12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://architectuur.phlimburg.be/integratie%20caad%202kand/02-03/wout_sorgeloos/Z_13.jpg

De laatste 2 zijn genomen in de gang waar alle slaapkamers liggen. (geen kasten in de kamers dus, enkel op de gang een lange kastwand)

Wat vinden jullie er van?
Sorry voor het verneuken van de lay-out, maar ik kan niets op de server veranderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
zeer mooie pics :D
code:
1
[url=urlvanpic][img=lengte*breedte]urlvanjepic[/img][/url]

weet iemand trouwens hoe ik meer dan 24 maps in mijn material editor krijg? Moet nog een berg textures toevoegen maar al de slots zitten vol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Voor een mogelijke klant heb ik eventjes een klein portfoliootje in elkaar geflanst met 24 pics: klik.
Schuey schreef op 09 June 2003 @ 16:32:

weet iemand trouwens hoe ik meer dan 24 maps in mijn material editor krijg? Moet nog een berg textures toevoegen maar al de slots zitten vol :P
Istie weer! De ultieme n00b-vraag. :)

De materials uit je material editor kun je gewoon weggooien met het kruisje, want dan zitten ze nog steeds in je scene. Tenminste, dat geldt voor materials die je al geassignd heb aan een object. Je kunt ze ook weer gewoon terugkrijgen uit je scene met de pipet in de material editor. Je kunt dus niet meer dan 24 bollen krijgen, maar wel oneindig veel materials.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoofdje, met 't lichaam benk nog bezig maar komt vandaag nog wel af

www.pilsje.net/erik/humpsie/renders/voddenman.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er best leuk uit !
De ogen lijken wat ver uit elkaar te staan en kijkt een beetje scheel :P
En de mond is wat vreemd (gewoon een streepje, de lippen moeten dus wat duidelijker)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Oogst schreef op 09 June 2003 @ 16:37:
Voor een mogelijke klant heb ik eventjes een klein portfoliootje in elkaar geflanst met 24 pics: klik.
Niet allemaal even indrukwekkend :/

Ik zou dan ook zeggen: schrap die pics die niet al te mooi zijn.

Ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Portfolio/Thumbs/CentraalLicht.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Portfolio/Thumbs/Crystalstar.jpg

Misschien kan je een animatie laten zien. Modellen is denk ik nou eenmaal niet jouw sterkste punt, wel? :)

[ Voor 11% gewijzigd door inquestos op 09-06-2003 17:18 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.