met de gesmoothe versie? moet je de binnenste polygons deleten.
Hoe je ze anders goed kunt uitlijnen is door ze op 0 op de x/z/y-axis te zetten
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
idd, smoothing, de x/y/z as snap ik wel en dat lukt aardig... dus moet ik polygons deleten? eerst aan elkaar maken zeker?flashin schreef op 24 June 2003 @ 12:10:
met de gesmoothe versie? moet je de binnenste polygons deleten.
Cogito Ergo Credo
[ Voor 74% gewijzigd door flashin op 24-06-2003 12:49 ]
Cogito Ergo Credo
Je had ook een spline kunnen tekenen. Dan een kleine cylinder maken. En dan die cylinder loften over die splinejopiek schreef op 24 June 2003 @ 12:17:
[...]
idd, smoothing, de x/y/z as snap ik wel en dat lukt aardig... dus moet ik polygons deleten? eerst aan elkaar maken zeker?
probleem is dus als hier:
[afbeelding]
ja, dat was idd ook een optie, heb ik wel eens gedaan met geanimeerde zeilknopen... werkt idd aardig, maar dit is toch preciezer te modelleren lijkt me, zo zie je te proporties beter en zo...Mr_UnAnimouS schreef op 24 June 2003 @ 13:10:
[...]
Je had ook een spline kunnen tekenen. Dan een kleine cylinder maken. En dan die cylinder loften over die spline. Ben je binnen 2 minuten klaar
.
[ Voor 19% gewijzigd door jopiek op 24-06-2003 13:24 ]
Cogito Ergo Credo
Daar heb je gelijk injopiek schreef op 24 juni 2003 @ 13:16:
[...]
ja, dat was idd ook een optie, heb ik wel eens gedaan met geanimeerde zeilknopen... werkt idd aardig, maar dit is toch preciezer te modelleren lijkt me, zo zie je te proporties beter en zo...
Dat doe je met: Target Weld. Dat staat aan de rechterkant in 3dMax waar cut/extrude enz ook in staat.@flashin
trouwens, ik snap de laatste stap niet helemaal, vertexes aan elkaar smelten, ik heb nu dus wel van 2 tubes 1 gemaakt, maar hoe doe ik dat aan elkaar knuppen van die vertexes??
Anoniem: 68580
Pak klopt, even kijken of ik daar beter de illiterations iets hoger kan zetten of zelf detail toevoegen.Anoniem: 68580 schreef op 24 June 2003 @ 14:13:@maddog: word vet model, alleen bekijk de voorkant van de snavel, en de toppen van zn "pak" es, daar zitten nog hoekige stukjes, en zouden meer vertexjes handig kunne zijn
(of issie nog niet geweld in et midden)
"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."
Anoniem: 68580
[ Voor 4% gewijzigd door Schuey op 24-06-2003 16:43 ]
Anoniem: 35969
It's your lucky daysavale schreef op 24 June 2003 @ 17:13:
eigenlijk fout om hier te vragen maar om er nu een appart topic voor te openen![]()
ik ben op zoek naar een mooi model van een draaitafel. (turntable) het liefst dxf of c4d... moet op cinema4d werken namelijk.
[ Voor 20% gewijzigd door handige_harrie op 24-06-2003 17:29 ]
Je hebt een symetry-modus. Die past de punten aan de ene kant aan op dezelfde manier zoas je ze aan de andere kant beweegt. Alleen werkt die niet voor alle tools die ik gebruik, dus heb ik ook nog een script wat de helft van het model selecteerd en weggooit. En de andere helft spiegelt. Ik gebruik beide, afhankelijk van wat ik aan het doen ben.Anoniem: 68580 schreef op 24 juni 2003 @ 16:01:
max 5 heeft de modifier symetry daarvoor, maar ik vin het fijner om met een instance te werken zodat je meteen resultaat ziet van je werk.
btw, is et bij lightwave zo dat je in het resultaat van de mirror nog zo kan aanpassen dat als je iets aan 1 kant aanpast et aan de andere kant meteen te zien is? dat zou namelijk wel ernstig handig zijn
to repetitive music."
zal het eens doenAnoniem: 35969 schreef op 24 June 2003 @ 17:00:
Schuey : Post maar eens een aantal dingen die niet lukken, dan kunnen we het beste een advies geven !
[ Voor 23% gewijzigd door Schuey op 24-06-2003 18:06 ]
oh wat gaaf! het is niet helemaal nog wat ik zoek maar komt er wel erg in de buurt! iemand anders die er nog eentje heeft gezien?handige_harrie schreef op 24 June 2003 @ 17:24:
[...]
It's your lucky day, iemand heeft een paar dagen eentje gratis beschikbaar gestelt @ cg-talk
. Voor C4D.
Zal ff voor je zoeken.
thread
pic
c4d file
to repetitive music."
Een beetje iets vragen, wat krijgen. En dan nog zeuren dat het niet -precies- is wat je zoektsavale schreef op 24 juni 2003 @ 18:32:
[...]
oh wat gaaf! het is niet helemaal nog wat ik zoek maar komt er wel erg in de buurt! iemand anders die er nog eentje heeft gezien?
to repetitive music."
- Die die mouwen vat ik even nietMaDDoG schreef op 24 juni 2003 @ 18:48:
@Schuey
Soldaat: Ik zou de mouwen niet zover toe laten lopen. Verder mis ik de helft waardoor ik een hoop niet kan beoordelen Ik heb geen idee of zijn lijf klopt bijvoorbeeld. Maar de schoenen lijken niet echt op schoenen. Ik zou bij low poly ook een shadign manier gebruiken waarbij je precies ziet waar de randen van de polygonen zitten. En, last but not least. Geen enkel low poly model ziet er goed uit zonder texture.
De wagen: Ik zie niet veel wat er mis mee is behalve dat hij nog lang niet af is. Heb je die met spline patches gemaakt? Daar kan ik je weinig advies over geven. Ik ben zelf een vervent box modeler. Zelfs mijn wagen heb ik helemaal uit een blokje (nou ja, een paar blokjes) gemaakt. Maar ik zie jou auto nog zeker niet als mislukt, eerder als niet af.
AK: Model ziet er goed uit. Maar de belichting is zo duister dat ik een hoop mis. Het lijkt erop dat je maar een lamp hebt gebruikt. Hou een minimum van 3 aan. Een key light- een fill-light en een back-light. Ook als je model op een tafel ligt
In de game industrie gaan is een moeilijk iets in nederland. Die is er namelijk niet. Zelfs davilex heeft zijn game afdeling opgeheven.
[ Voor 91% gewijzigd door Schuey op 24-06-2003 19:26 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Helix-spline is ideaal voor snel schroefdraad maken.Bever schreef op 24 June 2003 @ 19:22:
Ik ben bezig met een dartpijltje. Ben net een paar weken bezig met 3dmaxR3.
Maar nu wil ik schroefdraad en andere ribbels (voor de grip van het peiltje) maken, hoe kan ik dat doen?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
De mouwen bedoel ik mee dat hij vanaf de elleboog erg strakke mouwtjes krijgt. En met de shader bedoel ik alleen om ermee te werken. Dat je de polygonen ziet. Al zie je die waarschijnlijk toch wel als je ermee werkt, maar als je die nu ook zou laten zien zou het een stuk makkelijker zijn het mannetje te beoordelen.Schuey schreef op 24 June 2003 @ 19:15:
ik denk laat ik nu niet zeggen mss valt dat onder spam, wat doet bleet
thx voor de reply maddog, zal hem evene grondig doornemen
[...]
- Die die mouwen vat ik even nietEn het wordt ingame dus die shader gaat niet niet werken volgens mij. Textures heb je gelijk in
- De wagen is idd niet echt mislukt, maar zit eigenlijk gewoon vast op een aantal punten. Voor de duidelijkheid, het is een lotus elise. Die heeft een paar kenmerkende puntjes, zoals motorkap en de deuren. Precies de vormen van die 2 dingen zijn niet goed te krijgen, heb er 2 dagen op lopen zwoegen en is nog steeds nietr gelukt...
to repetitive music."
[ Voor 80% gewijzigd door Schuey op 24-06-2003 20:24 ]
Ik denk dat het aan je shade rate ligt.. maar weet het niet zeker.Oogst schreef op 24 juni 2003 @ 19:22:
Kan iemand mij vertellen waarom Brazil bij het gebruik van een HDRI-image de reflecties van objecten bagger sampelt? Ik krijg dit soort noise:
[afbeelding]
Settings voor deze render zijn volgens mij toch wel hoog genoeg, maar er mist dus iets, lijkt me. Settings:
*image sampling min=1 en max=2
*global illumination sampling control=60 (!)
*global illumination min samples=-2 en max=0 (min=0 hielp niet)
*blur voor de HDRI-map in de sky-light: blur=10 en offset=0,0 (blur=100 hielp niet, net zo min als offset=0,1)
*uiteraard met Brazil basic material
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
[ Voor 34% gewijzigd door Schuey op 24-06-2003 20:39 ]
Anoniem: 82309
Anoniem: 74854
Brazil geeft je vooral ook enorm veel meer mogelijkheden met lichten en materialen in het algemeen. Rondstuiterend licht, geblurde reflecties, lichtbundeling door vergrootglazen en ontelbare andere dingen kunnen met Brazil wel en met MAX standaard scanline renderen niet of amper. De vier galleries die je hier vindt illustreren de mogelijkheden goed. Maar bedenk wel: zolang je de toegevoegde waarde van Brazil niet écht inziet ben je er nog NIET klaar voor om het te gaan gebruiken, want dan moet je nog veel te veel over MAX zelf leren.Schuey schreef op 24 juni 2003 @ 20:38:
zie trouwens die brasil met renderen enzo, als je geen metalen ed gebruikt maakt het dan erg veel uit voor je renders?
download is offline van brasil uit startpost
Deze tekst heb ik ooit geschreven om aan complete leken uit te leggen wat 3d-graphics zo ongeveer inhoudt. Dit gaat dus niet in op hoe je het nou daadwerkelijk maakt, maar meer op wat het idee ervan is. Voor hoe je het daadwerkelijk maakt, kun je de serie tuts in mijn sig doen.Anoniem: 82309 schreef op 24 June 2003 @ 20:39:
wow tweakers hoe maken jullie dit toch allemaal???? Werkt dit met een plaatje die een programma pmzet in een mooie 3d afbeelding? het lijkt me wel gaaf om zo je eigen bureau blad achtergronden te maken..... mooi gedaan jongens
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Tab: Luma ServerOogst schreef op 24 June 2003 @ 20:28:
Shade rate? Wat is shade rate? Bedoel je de global illumination sampling control view rate? Zoals is genoemd staat die al op de bizar hoge waarde van 60, waar 20 normaal al heel behoorlijk is.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 24-06-2003 21:21 ]
[ Voor 38% gewijzigd door Oogst op 24-06-2003 21:31 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Je hebt gelijk, tot mijn grote verbazing blijkt het hier inderdaad onder te vallen! OK, opgelost dus. Ben ik nog steeds verbaasd dat Brazil de sec rate dus blijkbaar toch gebruikt wanneer secondary illumination uitstaat.Anoniem: 35969 schreef op 24 juni 2003 @ 21:21:
Oogst : Waar staat je sec. rate op ? (bij GI Sampling Control)
En het lijkt of alleen de gereflecteerde plane de fout geeft, dus wat voor material heeft die ? (kijk ook even naar de refr. en refl. settings )
[ Voor 11% gewijzigd door Oogst op 24-06-2003 21:36 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 24-06-2003 21:39 ]
Die instelling bij Weld / Selected moet wel goed staan, als ie te klein is blijkt het dus niet te werken, maar ja RTFM en RTFHMr_UnAnimouS schreef op 24 June 2003 @ 13:59:toon volledige bericht
[...]
@flashin
trouwens, ik snap de laatste stap niet helemaal, vertexes aan elkaar smelten, ik heb nu dus wel van 2 tubes 1 gemaakt, maar hoe doe ik dat aan elkaar knuppen van die vertexes??
--------------------------------------------------------------------------------
Dat doe je met: Target Weld. Dat staat aan de rechterkant in 3dMax waar cut/extrude enz ook in staat.
[...]
Dat doe je met: Target Weld. Dat staat aan de rechterkant in 3dMax waar cut/extrude enz ook in staat.
[ Voor 32% gewijzigd door jopiek op 24-06-2003 22:43 ]
Cogito Ergo Credo
Stoer; Marduq
Anoniem: 82720
Valt opzich wel weer een beetje meeMaDDoG schreef op 24 June 2003 @ 18:48:In de game industrie gaan is een moeilijk iets in nederland. Die is er namelijk niet. Zelfs davilex heeft zijn game afdeling opgeheven.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 82720 op 25-06-2003 00:30 ]
Anoniem: 3847
tja...
Anoniem: 54248
Waarmee heb je deze gemaakt en hoe kom je bv aan de textures voor de velgen en dashbord.Anoniem: 76514 schreef op 23 June 2003 @ 06:56:
zo, heb mn gts wagen af, ben nou bezig met een environment waarin ik em kan renderen, maar dat komt allemaal later nog,
zoals eerder gezegd, jaguar xj220 geinspireerd gemixed met lemans end,...
[afbeelding]
thx dat is duidelijkOogst schreef op 24 June 2003 @ 20:47:
[...]
Brazil geeft je vooral ook enorm veel meer mogelijkheden met lichten en materialen in het algemeen. Rondstuiterend licht, geblurde reflecties, lichtbundeling door vergrootglazen en ontelbare andere dingen kunnen met Brazil wel en met MAX standaard scanline renderen niet of amper. De vier galleries die je hier vindt illustreren de mogelijkheden goed. Maar bedenk wel: zolang je de toegevoegde waarde van Brazil niet écht inziet ben je er nog NIET klaar voor om het te gaan gebruiken, want dan moet je nog veel te veel over MAX zelf leren.
[...]
Deze tekst heb ik ooit geschreven om aan complete leken uit te leggen wat 3d-graphics zo ongeveer inhoudt. Dit gaat dus niet in op hoe je het nou daadwerkelijk maakt, maar meer op wat het idee ervan is. Voor hoe je het daadwerkelijk maakt, kun je de serie tuts in mijn sig doen.
bedanktAnoniem: 3847 schreef op 24 June 2003 @ 23:41:
---goede tips---
[ Voor 7% gewijzigd door Schuey op 25-06-2003 09:15 ]
[ Voor 3% gewijzigd door jopiek op 25-06-2003 10:06 ]
Cogito Ergo Credo
Anoniem: 63976
to repetitive music."
[ Voor 100% gewijzigd door Schuey op 25-06-2003 11:20 ]
Leuk, alleen moet je nog wel aan de vingers werken misschienSchuey schreef op 25 June 2003 @ 10:44:
dat ziet er wel leuk uit iddBen van plan om maximaal 600 poly's aan mij mannetje te geven
Maar die texture flats zijn wel weer heel makkelijk voor ingame, het is me alleen nog nooit gelukt
![]()
![]()
Ik denk dat ik het een en ander weet maar o wat weet ik veel nog niet, wat is nu het beste boek eigenlijk? Want constant aan jullie kop lopen zeuren wordt volgens mij ook irritant en tis natuurlijk altijd makkelijk
owja wat het gekke, ik heb net ff een testje voor mezelf gedaan, ik heb moeite met inzicht in hoe vormen kunnen worden met weinig polygonen, oid. Want highpoly been gemaakt, en dat ziet er gewoon normaal uit, tis denk ik gewoon zoals fsx al zei onervarendheid met low poly![]()
Gaan ook binnenkort het model ingame uittesten, hopelijk komt er als resultaats uit die test dat bijv 1000 poly's nog redelijk is in de engine, zal wel niet maar hoop doet leven
edit:
updeet
[afbeelding]
Vind hem erg verbeterd sinds de vorigeStrax ff aan elkaar welden en dan kom ik vast weer stomme dingetjes tegen
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
[ Voor 8% gewijzigd door Schuey op 25-06-2003 11:25 ]
dat character heeft escher het wentelteefje genoemdAnoniem: 35969 schreef op 25 June 2003 @ 00:10:
Ik wil voor mij (inmiddels wat bijgeschaafde) Escher scene een character maken. Dit moet zo'n beestje wat ook door hem bedacht is worden:
[afbeelding]
Nou wil het feit dat ik nog nooit eerder characters gemodeld heb en dus niet zo goed weet waar ik op moet letten en hoe ik het het beste aan kan pakken. Daarnaast moeten ze ook nog handig in een pose gezet worden, hoe doe ik dit ? (ook rekening houdend het de mesh.)
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Ziet er al leuk uit, maaRR..XangadiX schreef op 24 juni 2003 @ 23:07:
kmoet voor een klant die in blikjes doet een blikje maken, toch maar even posten
[afbeelding]
[afbeelding]
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Ik heb dmv Lofts de voorkant van de boot in mekaar gezetjopiek schreef op 25 June 2003 @ 10:06:
ff een vraagje, voor mijn bootje in aanbouw, ik wil een rigid inflatable maken, maar hoe kan ik het beste de romp maken? en zo ziet het er in het echt uit: [afbeelding] Main problem is dus, wat is de de beste manier (Welke objectes/shapes) om zoiets (romp) te modellen?!
[ Voor 6% gewijzigd door Jerry op 25-06-2003 12:10 ]
Anoniem: 25735
Ik heb vorige week het boek: 3dsMax 5 bible gekocht. Tot nu toe nog geen spijt van gehadAnoniem: 25735 schreef op 25 June 2003 @ 12:14:
Ik ben nu bezig met de VTM sessie van 3dbuzz, maar nu vroeg ik mij af......
Ik ben op zoek naar een GOED boek waar alles goed en duidelijk wordt uitgelegd d.m.v. van plaatje's bijv of iets dergelijks.
Hebben jullie suggesties?
[ Voor 21% gewijzigd door flashin op 25-06-2003 12:25 ]
hmm, is er wel iets vergelijkbaars op de markt in het nederlands, leest wat makkelijkerMr_UnAnimouS schreef op 25 June 2003 @ 12:19:
[...]
Ik heb vorige week het boek: 3dsMax 5 bible gekocht. Tot nu toe nog geen spijt van gehad. Erg goed boek met veel plaatjes en ook erg handig om als reference te houden. Enige nadeel is misschien dat het volledig Engels is (maar daar heb ik geen moeite mee
). Het boek is 1300 bladzijden groot.
Ik heb hem trouwens besteld bij Bol.com voor €55 (incl. verzendkosten).
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 25-06-2003 12:34 ]
Heb je ook het ISBN nummer?Mr_UnAnimouS schreef op 25 June 2003 @ 12:19:
[...]
Ik heb vorige week het boek: 3dsMax 5 bible gekocht. Tot nu toe nog geen spijt van gehad. Erg goed boek met veel plaatjes en ook erg handig om als reference te houden. Enige nadeel is misschien dat het volledig Engels is (maar daar heb ik geen moeite mee
). Het boek is 1300 bladzijden groot.
Ik heb hem trouwens besteld bij Bol.com voor €55 (incl. verzendkosten).
ok en heb je links?Anoniem: 63976 schreef op 25 June 2003 @ 10:08:
ik zou gewoon gaan boxmodellenhier zijn best veel tutorials over te vinden als je er nog nieuw in bent
Ik heb 'm bij Computercollectief (comcol.nl) vandaan... idd super boekik denk dat dit hem is Heb me moeder zelfs zover gekregen dat ze de helft betaald
[ Voor 28% gewijzigd door jopiek op 25-06-2003 13:01 ]
Cogito Ergo Credo
ISBN: 0764537032Anoniem: 25735 schreef op 25 juni 2003 @ 12:41:
[...]
Heb je ook het ISBN nummer?
ps. Of raden jullie mij andere dingen aan? zoals tutorials etc. ben bezig met die van 3dtotal en die van oogst wil ik ook gaan doen.
Jup dat is hem iddSchuey schreef op 25 juni 2003 @ 12:54:
ik denk dat dit hem isHeb me moeder zelfs zover gekregen dat ze de helft betaald
Als je echt alle features van 3dmax5 wilt weten dan moet je deze hebbenSchuey schreef op 25 juni 2003 @ 12:29:
[...]
hmm, is er wel iets vergelijkbaars op de markt in het nederlands, leest wat makkelijkerOf zeg je DEZE MOET JE HEBBUH
[ Voor 22% gewijzigd door Jerry op 25-06-2003 14:09 ]
[ Voor 65% gewijzigd door Schuey op 25-06-2003 13:08 ]
OepsSchuey schreef op 25 June 2003 @ 13:07:
besteldOok handig dat er een cd rom bij zit
3dmax5 bible dus
Maar het engels is misschien ook makkelijker aangezien misschien de nederlanders termen gaan verzinnen die je in het programma niet tegenkomt edBen benieuwd
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 25735 op 25-06-2003 13:36 ]
[ Voor 66% gewijzigd door Schuey op 25-06-2003 13:33 ]
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 25735 op 25-06-2003 13:39 ]
gelijk maar ff een mailtje gestuurdHallo,
Daarnet heb ik een boek besteld van uw site, via de bestelsnel methode, na al mijn gevens en dergelijke te hebben ingevuld kreeg ik netjes 2 mailtjes in de bus.
Maar toen iemand anders volgens die zelfde bestelsnel methode wilde bestellen hoefde hij geen gegevens meer in te vullen, want de website had blijkbaar netjes mijn gegevens opgeschreven. Kortom, alles stond open en bloot op de website. Ik wil u hier op wijzen want dit is natuurlijk een grove fout die niet nodig is. Dit is mijn eerste ervaring met bol.com, ik hoop dat dit aangepakt wordt.
William Geuze
LolAnoniem: 25735 schreef op 25 June 2003 @ 13:27:
Link verwijdert wegens betrouwbare gegevens![]()
Wat gebeurt er bij jullie als jullie klikken op DIRECT BESTELLEN.
De gegevens die er komen te staan zijn dat voorbeeld gegevens of ...............
Ik zie namelijk de gegevens van ene Dhr. William Geuze.
Lijkt me niet de bedoeling
Anoniem: 63976
http://www.cgm3d.com/tutorials/boxm1/boxm1.php
Anoniem: 54248
Anoniem: 41017
hmm, als 600 poly's je max is kun je er beter heeeel wat weghalenSchuey schreef op 25 juni 2003 @ 11:22:
tanks
Tja, aangezien het voor een eigengemaakte engine is die zeker niet de nieuwe proffesionele engines evenaard betwijfel ik of dat zinvol isZeker aangezien ik gok op de 600 poly's maximaal, kan dat altijd nog toevoegen, maar naast die 600 moet er ook nog een wapen en een kevlar helm bij. Vandaar
edit:
donders ik zit nu dus al op 614
Anoniem: 83114
Ik heb hem ook besteld, maar bij comcol.nl, die zijn een stukkie sneller als bol.com, maar ik ben ook wel benieuwd.
De GI wordt niet per pixel gesampled, maar wordt geundersampled. Oftewel: er wordt slechts om de zoveel pixels een sampel genomen en daartussen wordt een vloeiende overgang gemaakt. De roze stipjes geven aan waar die samples zitten. Dit is handig, want je kunt behoorlijk uitgebreid instellen waar de samples genomen moeten worden. Simpel te begrijpen zijn de min (standaard op -3) en de max (standaard op 0). Maar je kunt ook nog de contrastwaarden instellen vanaf waar meer samples genomen moeten worden. In animaties kun je met goede instellingen hiervan flink besparen op je rendertijd zonder kwaliteitsverlies.Anoniem: 35969 schreef op 24 June 2003 @ 21:37:
Als we het dan toch over GI in brazil hebben:
er is een optie 'show samples' je krijgt dan op je render allemaal stipjes te zien. Waarschijnlijk kun je hier iets mee duidelijk maken en daarna settings aanpassen (?) Maar wat heb je er nou precies aan ?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
ik ben pas 2 weken serieuzer bezigAnoniem: 35969 schreef op 25 June 2003 @ 12:32:
@Flashin : het modellen gaat wel lukken, da's geen probleem. Maar ik vroeg me af of het misschien handiger was om bijvoorbeeld alle segmenten van het beeste apart te houden (aparte boxes) of gewoon in een object te gooien.
De beweging van de beestjes is ook een beetje lastig. Hij moet namelijk per segment buigen (dus niet in het midden van 1 segment) hoe kan ik dat het beste met bones doen ? (geen ervaring met bones)
edit : Ik ben wel benieuwd : hoe lang ben je al bezig met max ? (ik nu 6 maanden denk ik zo)
Ja, echt briljant !Magic schreef op 25 June 2003 @ 11:49:
[...]
dat character heeft escher het wentelteefje genoemd
i just love escher
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 25-06-2003 22:30 ]
Anoniem: 32226
Anoniem: 86400
Zijn die vleugels ook 3D-werk? Of heb je hiervoor photoshop gebruikt?Allochtoon schreef op 26 juni 2003 @ 00:17:
Word al mooi die oto
ben ff bezig geweest met een low poly dwerg, voor een game dus. (http://openfrag.sourceforge.net)
[afbeelding]
Hij telt 400 polys nu.
Ook deze elf is voor die game, 1300 polys ofzo.
[afbeelding]
graag kritiek.
Het is gewoon een texture op basis van een foto van een mooie vlinder die ik een beetje bewerkt hebAnoniem: 86400 schreef op 26 June 2003 @ 00:53:
[...]
Zijn die vleugels ook 3D-werk? Of heb je hiervoor photoshop gebruikt?
Anoniem: 76514
gemaakt met rhino 3d en gerenderd in max, die velgen dat is gewoon een minder reflecterende standaard brazil material en die dashboard is standaard bruin,Anoniem: 54248 schreef op 25 juni 2003 @ 01:01:
[...]
Waarmee heb je deze gemaakt en hoe kom je bv aan de textures voor de velgen en dashbord.
En kun je zoiets nou in een spel gebruiken of alleen met het progje waarmee je het gemaakt hebt.
He dat dacht ik al. Hij kwam me nogal bekend voorAllochtoon schreef op 26 June 2003 @ 01:27:
[...]
Het is gewoon een texture op basis van een foto van een mooie vlinder die ik een beetje bewerkt heb
Die audi TT tutorial gebruikt toch patches right? Verschrikkelijk. Ik heb eerst de tutorial voor de fiat 500 gevolgd dmv poly modelling en daarna mijn eigen autotje begonnen om te kijken wat ik nu allemaal geleerd had.Anoniem: 86400 schreef op 26 juni 2003 @ 00:46:
Vakantie net begonnen. Voornemen: me inwijden in de wereld van 3D studio max. Voor't school zal ik waarschijnlijk nog een tijdje microstation blijven gebruiken (beter om te tekenen), maar als ontspanning mag max er best wel wezen :-)
Ben maar meteen aan de slag gegaan met het modelen van een auto (wat ik hiermee leer kan ooit nog van pas bij bv object ontwerp...)
Ben onmiddellijk begonnen met het namodelen van de alombekende audi TT-tut. Zoals ge op m'ne wip zult zien ben ik hiervan vrij snel afgeweken. Gevolg: een beetje freestylen om het modelen onder de knie te krijgen (moet toch leren m'n eigen ideëen op scherm te toveren). Dit wil niet zeggen dat m'n wip een staaltje van creativiteit is zelle :-)
Genoeg gezeverd. Hier het resultaat van 1 dagje max'en
[afbeelding]
Let op: is echt wel de eerste maal dat ik me aan 3D max waag, dus ik denk dat ik al best tevreden mag zijn met het resultaat.
Al direct een vraagje: hoe krijg ik nu de randen van bv de motorkap er nog in (of had ik deze apart moeten modelen?)
Opmerkingen welkom!
Anoniem: 27035
Als je wilt dat je de verschillende segmenten volledig los van elkaar zijn, dan zul je er losse objecten van moeten maken. Als je wilt dat de gewrichten een beetje flexibel zijn, zoals bij alle organische gewrichten het geval is, dan kun je de skin-modifier gebruiken.Anoniem: 35969 schreef op 25 juni 2003 @ 22:17:
...
@flashin bedankt voor de link, ik dacht in je eerdere post dat het de'noob tutorial' was, dus had ik er niet naar gekeken, sorryOverigens heb ik het niet echt meer zo op smoothen, geeft veel poly's op plaatsen waar je ze niet altijd nodig hebt...
edit:
Waar ik met bones last van heb is het volgende :
De segmenten van het beestje zijn niet 'stug' maar flexibel, en dat is niet de bedoeling ! Het is de bedoeling dat ze ten opzichte van elkaar draaien en niet zelf vervormen. Hoe los ik dat op ? (Ik gebruik de skin modifier om de bones aan het object te maken -> Misschien toch losse segmenten(objecten) en dan linken ? )
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
http://hawvie.deviantart.com/
Nee je moet werken met wat jij lekker vind werken, alles een keer proberen en dan gebruiken wat jij het lekkerst vind werken. Maar ik kreeg dit patches dus absoluut niet zoals ik wilde. Dus na alles geprobeerd te hebben was voor mij polymodellen het makkelijkst.Anoniem: 86400 schreef op 26 June 2003 @ 11:57:
@ jesterrace: dus jij raadt me af van verder te werken met patches en over te schakelen naar polymodeling. Zijn er hier veel die hierover het zelfde denken?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq