hoe kan je realistische textures maken in photoshop(van gezichten)?
heb net het filmpje van mayhem gezien errug mooi!
heb net het filmpje van mayhem gezien errug mooi!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
een TE kale agent Smith, hij heeft een naar achter gevallen haargrens (zie making of) maar zo ver nou ook weer nietLiToKi schreef op 24 mei 2003 @ 13:30:
Leuk dat ik toevallig net met een gezicht bezig ben;
[afbeelding]
Guess who
AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)
Thnx, maar hij mist nog wat haar bovenop, ben nog aan 't twijfelen of ik 't met shag:hair of met models ga proberen. Zo issie idd te kaal.E-Mile schreef op 24 mei 2003 @ 13:39:
[...]
een TE kale agent Smith, hij heeft een naar achter gevallen haargrens (zie making of) maar zo ver nou ook weer nieten volgens mij moeten zowel 3dgods zonnebril en de jouwe donkerder
voor de rest wel phatte models hoor
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
sorry sorry maaruh agent smith heeft een veeeeeel kewlere zonnebril met schuine hoekjes maar voor de rest is tie heeeeel dikLiToKi schreef op 24 May 2003 @ 13:30:
Leuk dat ik toevallig net met een gezicht bezig ben;
[afbeelding]
Guess who
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 22:55 ]
[ Voor 16% gewijzigd door LiToKi op 24-05-2003 23:53 ]
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 23:52 ]
[ Voor 4% gewijzigd door LiToKi op 24-05-2003 23:58 . Reden: typo's ]
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 11:02 ]
Verwijderd
ik gebruikte vroeger ook nimo codec pack, maar je moet hem maar net op de goede manier installeren, anders verneukt ie je mp3's en heeft alles een heel rare bas. als je eenmaal die goede combinatie hebt gevonden van wat je wel moet installeren en wat niet levert het helemaal geen conflicten op.LiToKi schreef op 24 mei 2003 @ 23:56:
Oke, gebruik dus in 't vervolg sowiezo geen cinepak, die codec is zwaar verouderd, is groot en heeft een slechte kwaliteit i.t.t. DivX/Xivd
Nimo Codec Pack is een verzameling van videocodecs die veel mensen hebben, en vervolgens ook weer verwijderen, omdat 't nogal eens conflicten met spelletjes oplevert. Vandaar.
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 14:35 ]
Neus? Kan je ook zeggen WAT er niet klopt? Zo heb ik er zo weinig aanVerwijderd schreef op 25 May 2003 @ 14:34:
ziet er wel vet uit, alleen de neus klopt niet helemaal met die van smith.
En hij heeft een rare deuk op zijn kin(kan ook belichting zijn)
maar ziet er wel mooi uit
by the way heb jed die textures zelf gemaakt?
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 15:53 ]
Verwijderd
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Nee, da's dus alles behalve handig, misschien voor een game leuk, maar voor een normale render niet.Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 17:27:
Voor de texture van zijn gezicht kan je ook een foto van agent smith van voor nemen, spiegelen en dan met unwrap uvw erop plakken. neus heeft meer vorm nodig, vooral aan de zijkanten zie foto
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door LiToKi op 25-05-2003 18:27 ]
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 19:12 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 19:37 ]
Erwin Kroll! Daarrrr lijkt ie op!Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 20:06:
LiToKi: Wie is het nou?? Paul de Leeuw of Erwin Kroll??
[ Voor 21% gewijzigd door LiToKi op 25-05-2003 20:57 ]
Verwijderd
ps. het is nu toch ms. Smith, want hij is toch uit de Agent's crew gegooid?E-Mile schreef op 24 May 2003 @ 13:39:
[...]
een TE kale agent Smith, hij heeft een naar achter gevallen haargrens (zie making of) maar zo ver nou ook weer nieten volgens mij moeten zowel 3dgods zonnebril en de jouwe donkerder
voor de rest wel phatte models hoor
dan altijd nog MR.Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 20:34:
[...]
ps. het is nu toch ms. Smith, want hij is toch uit de Agent's crew gegooid?
[ Voor 30% gewijzigd door Linc op 25-05-2003 21:29 ]
Hehe, nee, ik heb na je opmerking over de bril nog eens goed gekeken en de bril is hoger dan je denkt, zoals tie er nu bij mij opstaat, klopt wel.the_Emperor schreef op 25 mei 2003 @ 21:27:
@ litoki ik durf het bijna nie te vragen maaruh ... zou je deze op z'n neus kunnen plaatsen
[afbeelding]
hier de max file (save target as)
[...]
dan altijd nog MR.
[ Voor 4% gewijzigd door LiToKi op 25-05-2003 22:32 ]
ok je heb gelijkLiToKi schreef op 25 May 2003 @ 22:02:
[...]
Hehe, nee, ik heb na je opmerking over de bril nog eens goed gekeken en de bril is hoger dan je denkt, zoals tie er nu bij mij opstaat, klopt wel.
Je brilletje is te plat. En ook te hoekig, check deze;
[afbeelding]
Hij raakt bij wijze van spreke bijna z'n neusvleugels, tis meer een jaren tachtig bril dan een moderne, behalve dat neusbruggetje dan.
Iemand verder nog contructieve kritiek?
Verwijderd
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
[ Voor 13% gewijzigd door HawVer op 26-05-2003 12:53 ]
http://hawvie.deviantart.com/
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 14:51 ]
Verwijderd
En dat is ook een van mijn grootste problemen met Blender..Oogst schreef op 26 mei 2003 @ 12:45:
-geen smooth groups: of heel het object is smooth, of heel het object is solid (faceted);
yeah, for those of you who have never heard of Pixie before, its a FREE renderman compliant renderer which pretty much matches prman11 feature for feature.
ik zou beginnen met de nieuwste versie, versie 5(.1) dusEl_Hefe schreef op 26 May 2003 @ 18:18:
welke 3d max kan ik het beste nemen om het 3d'en te leren?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Ik heb hier wel een oplossing voor, maar da's redelijk smerig, maar je kunt 2 keer je movie renderen eentje met lichtjes aan en een met lichtjes uit, en dan met videobewerkingssoftware crossfaden van ene naar andere beeldje (snel achter elkaar, en daar is je zwaailicht.) Dus 3d is't niet, maar 'tis een oplossing (gok ik)Martink schreef op 27 May 2003 @ 00:50:
[afbeelding]
[afbeelding]
Kijk ik zit beetje te rommelen met lichtjes
Maar hoe kan ik nou zorgen dat lichtjes op dak knipperen (in movie dus)
Tuurlijk wel de hele movie gewoon 2 keer renderen, ze parallel af laten spelen en dan crossfaden
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 13:29 ]
Verwijderd
Lijkt me sterk, je zult toch vast wel de brightness van het licht kunnen animeren, of op z'n minst de visibility van het lampje zelf.Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 14:50:
en ik vind het nog steeds jammer dat je in 3dmax niet de 'ON/OFF' functie van een lamp kan animeren...
Ja, je kan gewoon de brightness van de lamp animeren.handige_harrie schreef op 27 May 2003 @ 15:05:
[...]
Lijkt me sterk, je zult toch vast wel de brightness van het licht kunnen animeren, of op z'n minst de visibility van het lampje zelf.
In C4D kan het iig wel
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door KneoK op 27-05-2003 18:17 ]
Ik ben bezig met Blender omdat ik een workshop over 3d ga geven en daar gratis software voor nodig heb. Voor de rest ben ik gewoon zonder meer een MAX-er, dus ik ga me niet verdiepen in renderers en uitbreidingen voor Blender. Maar anyway bedankt voor de tip.handige_harrie schreef op 26 mei 2003 @ 17:44:
Oogst nu je met Blender bezig bent is dit misschien wel eens iets om te proberen.
Pixie 1.1.1, gratis .rib renderer
[...]
Jij moet heel erg nodig deel 4 van de tutorial in mijn sig doen, dan weet je dat wat je nu zegt echt gruwelijke onzin is. Het kan wel, maar is ongeveer net zo onhandig als proberen met je duim een bit op een harde schijf aan te passen.E-Mile schreef op 27 mei 2003 @ 01:01:
[...]
Ik heb hier wel een oplossing voor, maar da's redelijk smerig, maar je kunt 2 keer je movie renderen eentje met lichtjes aan en een met lichtjes uit, en dan met videobewerkingssoftware crossfaden van ene naar andere beeldje (snel achter elkaar, en daar is je zwaailicht.) Dus 3d is't niet, maar 'tis een oplossing (gok ik)
Ook jij moet de tut in mijn sig doen, want dan weet je dat er een In-/Out-controller is die geen vloeiende animatie doet maar juist verspringende veranderingen. Precies wat jij wil dus.Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 16:44:
dat is handiger, als je een timeline hebt, en op frame1 zet je de multiplier op 1 (dus aam)
en op frame30 zet je hem op 0, gaat ie de lamp langzaamuit doen, en heb je dus nog een keyframe nodig als je hem abrupt uit/aan wilt laten gaan.
Op dit gebied geldt voor MAYA hetzelfde als voor MAX: morphen is met afstand de handigste methode.BioWEB schreef op 27 May 2003 @ 17:55:
Ik zoek nu een goede Facial Animation tutorial voor Maya. De onderkaak beweegt met Bones, maar die zijn niet echt geschikt voor gezichtsuitdrukkingen en ik heb me helemaal rot gezocht naar een goede tutorial maar bij degenen die ik heb gevonden gaan ze er van uit dat je al 35 jaar met Maya bezig bent (okay, here we go: Step 1: add deformers. Step 2: deform. End of tutorial... HOE DAN ?????).
Dus als iemand iets weet, grrrrraag.
Of er ooit nog een lichaam aan komt.......
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Van alles wat ik gelezen heb (ook concepten en dergelijken over animatie) ben ik hier inderdaad achter gekomen. Tenminste, ik denk dat het gebruik van Deformers en Blend Shapes in Maya ongeveer hetzelfde werkt. Maar mijn probleem is dat ik geen tutorial voor Maya kan vinden die rustig uitlegt hoe dit precies in z'n werk gaat. Ik heb dit namelijk nog nooit gedaan.Oogst schreef op 27 May 2003 @ 18:21:
Op dit gebied geldt voor MAYA hetzelfde als voor MAX: morphen is met afstand de handigste methode.
[ Voor 3% gewijzigd door KneoK op 27-05-2003 19:09 ]
Ik weet niet hoe het in MAYA heet, maar ook daar komt het op het volgende neer:BioWEB schreef op 27 May 2003 @ 19:05:
[...]
Van alles wat ik gelezen heb (ook concepten en dergelijken over animatie) ben ik hier inderdaad achter gekomen. Tenminste, ik denk dat het gebruik van Deformers en Blend Shapes in Maya ongeveer hetzelfde werkt. Maar mijn probleem is dat ik geen tutorial voor Maya kan vinden die rustig uitlegt hoe dit precies in z'n werk gaat. Ik heb dit namelijk nog nooit gedaan.
Ik ben inmiddels een beetje op zoek gegaan naar MAX tutorials voor mijn probleempje, maar de vertaalslag maken naar Maya is nog zeer moeilijk, zeker ook omdat dit echt de allereerste keer voor mij is dat ik me echt met Facial Animation bezig hou.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ik heb het gevonden (dankzij de geweldige tip van AlbinoraptorOogst schreef op 27 mei 2003 @ 19:35:
[...]
Ik weet niet hoe het in MAYA heet, maar ook daar komt het op het volgende neer:
-je maakt je gezicht met verschillende gezichtsuitdrukkingen;
-je geeft aan welke uitdrukking op welke frame moet;
-MAYA verzorgt een vloeiende animatie tussen de aangegeven frames.
Het stukje programma dat dit voor je doet heet in MAX morph, maar dat zal in MAYA allicht anders heten.
[ Voor 40% gewijzigd door Martink op 27-05-2003 21:56 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 23:32 ]
owOogst schreef op 27 May 2003 @ 22:12:
Je zult de lens-flare handmatig mee moeten animeren, MAX beschouwt die geheel los van de lamp. Erger nog: een lens-flare werkt ook op een point.
Ik ben nu toch echt tot de conclusie gekomen dat Blender geen compleet pakket is. Naast de dingen die ik eerder al noemde blijkt nu dat reflectie toch wel heel erg bewerkelijk is, zeg. Je moet een Empty-object neerzetten onder een reflecterend vlak, daarvanuit wordt dan de reflectie gerenderd. Dit levert dus een flink probleem bij een veel-polygonig vlak, want dan moet je voor elk vlak zo'n empty neerzetten op exact de goede plaats en er een nieuwe material voor maken.
Ik blij dat er geen reflecties nodig zijn in mijn workshop!
[ Voor 13% gewijzigd door Martink op 27-05-2003 22:53 ]
Helemaal niet slecht voor de eerste keer. Zoals je zelf al zegt moet je nog wat doen aan de mond maar voor de rest vind ik hem mooiVerwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 22:17:
Ik heb m'n eerste model klaarEen klein varkentje dat op m'n bureau staat, daar heb ik wat foto's van gemaakt en toen geprobeerd hem na te maken met een box primitief en daarna de meshsmooth er over heen.
[afbeelding]
Hoe vinden jullie hem geworden? Ik ben nog niet zo tevreden met de bek van het varken, daar moet ik zeker nog naar kijken.
[afbeelding]
edit: wat mooier gemaakt.
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Ik heb vantevoren verteld dat 't een hele smerige oplossing was, met name omdat je een complete dubbele render moet maken, maar het kan wel. En met je duim een bit op een harde schijf aanpassen is impossible bij mijn wetenOogst schreef op 27 May 2003 @ 18:21:
[...]
[...]
[...]
Jij moet heel erg nodig deel 4 van de tutorial in mijn sig doen, dan weet je dat wat je nu zegt echt gruwelijke onzin is. Het kan wel, maar is ongeveer net zo onhandig als proberen met je duim een bit op een harde schijf aan te passen.
[...]
[...]
[...]
Verwijderd
Dank jeQylos schreef op 27 May 2003 @ 23:58:
[...]
Helemaal niet slecht voor de eerste keer. Zoals je zelf al zegt moet je nog wat doen aan de mond maar voor de rest vind ik hem mooiHoelang heb je er over gedaan?
Verwijderd
ik weet wel dat het op die manier kan, maar het is niet zo dat je gewoon in 1x AAN/UIT kan gebruiken... vandaar...Oogst schreef op 27 May 2003 @ 18:21:
[...]
Ook jij moet de tut in mijn sig doen, want dan weet je dat er een In-/Out-controller is die geen vloeiende animatie doet maar juist verspringende veranderingen. Precies wat jij wil dus.
.
[ Voor 23% gewijzigd door -db- op 28-05-2003 20:37 ]
Verwijderd
Loopen of keys kopieren werkt dan toch wel?Martink schreef op 27 May 2003 @ 22:25:
[...]
ow
en is er ook een maniertje dat ik het niet framepje voor framepje hoef te doen?
is namelijk niet lekker als ik veel moet doen
edit:
http://www.nfshome.com/martin/3ds/ambulance-nacht2.1.avi
dat is beter, maar tis zo veel werk om lang te maken kan iemand uitleggen of ik dat automatisch kan instellen ofzo dat hij het de hele movie doet?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Die smiley is leuk..-db- schreef op 28 mei 2003 @ 15:35:
Ik ben ook maar eens aan een gezicht begonnen.
[afbeelding]
Kun je het plaatje niet zien (gebeurt wel vaker), kijk dan op mijn site:
http://www25.brinkster.com/thebosch (laatste plaatje heb ik hier gepost).
http://hawvie.deviantart.com/
nicewcduck schreef op 28 May 2003 @ 17:02:
[afbeelding]
Hier heeft enkele weken ingezeten om het te ontwerpen. Vrijwel alle onderdelen zijn standaard-onderdelen. Deze kunnen dus door iedereen ingekocht worden en in elkaar gezet worden(als je kan aluminium-lassen tenminste). Slechts één onderdeel moet gegoten worden.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Skat! Skat! Skat!
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 11:09 ]
Je kunt animaties loopen, dan hoef je dus nog maar één keer het aan en uitgaan te animeren. Hoe dat werkt kun je hier vinden.Martink schreef op 27 May 2003 @ 22:25:
[...]
ow
en is er ook een maniertje dat ik het niet framepje voor framepje hoef te doen?
is namelijk niet lekker als ik veel moet doen
edit:
http://www.nfshome.com/martin/3ds/ambulance-nacht2.1.avi
dat is beter, maar tis zo veel werk om lang te maken kan iemand uitleggen of ik dat automatisch kan instellen ofzo dat hij het de hele movie doet?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 21:36 ]
Dit deed vroeger de plug-in Sandblaster voor MAX 2 heel erg goed. Ik weet niet of er ergens een update van Sandblaster is voor MAX 5, maar dat zou dan ideaal zijn.Verwijderd schreef op 29 mei 2003 @ 19:45:
Ik ben bezig met het animeren van een logo door middel van leuke particle effectjes enzo.
Nou valt het logo op het eind uit elkaar op de grond. Het lijkt me wel leuk als die particles dan weer omhoog zouden komen en een vlinder vormen die wegvliegt.
Maar hoe is dit te realiseren in 3dsmax ?
Ik heb wel behoorlijk wat ervaring met particles, maar dit is toch ff te lastig..... kan iemand me hierbij helpen ?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door -db- op 30-05-2003 20:29 ]
Lol, hij kijkt nog een beetje scheel/wazig uit zijn ogen-db- schreef op 30 mei 2003 @ 20:28:
See my first steps in texturing. (de ogen)
[afbeelding]
Zie je geen plaatje (niet ongewoon), kijk dan op mijn site:
http://www25.brinkster.com/thebosch
Om deze post nog een beetje zinvol te maken meld ik effe dat op mijn site ook nog een zelf gemaakt plaatje staat dat ik gebruik als achtergrond van messenger.
[edit] Bijna vergeten,
@PJanssen, very nice.
[ Voor 10% gewijzigd door Jerry op 30-05-2003 21:27 ]
Verwijderd
moet zeggen dat dit qua anatomie het beste is wat ik tot nu toe in deze thread gezien heb. who cares dat het adhv een tutorial is (ken hem overigens niet), oog voor menselijke vorm zul je toch echt zelf mee moeten brengen.Mr_UnAnimouS schreef op 30 May 2003 @ 21:26:
[...]
Lol, hij kijkt nog een beetje scheel/wazig uit zijn ogen(wel een grappige uitdrukking).
Ook ik ben begonnen aan mijn eerste menselijke lichaam.
(rendered met Brazil, Nurms subdivision = 1)
[afbeelding]
[afbeelding]
Wel verdomde lastig, vooral de billen.
Edit: Ach what the hell, lekker de layout vern*ken.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 23:11 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 00:20 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq