Mijn rad is ook gewoon van aluminium, maar hij koelt als een gek.
tja jouwe is ook niet al te klein en ligt buiten je case met een fan erop
Verwijderd
Ik heb via V&A een Aopen HQ08 met waterkoeling gekocht... Nu alleen nog een blokje scoren, er zat namelijk eigenlijk een AMD bij, maar ik heb intel. Als ik nou ook nog een Northwood kan scoren... zucht...
Nu zit ik nog met een gare williamette core
Maar volgens mij is het wel een redelijke goede set; 800l Sicce Nova pomp, met radiator van de sloop, maar van wat ik op de foto's heb gezien een vrij grote, met nog een 120mm fan maar fans heb ik zelf genoeg
Blokje was een maze 2 maar dat wordt een maze 3 hoop ik.
Nu zit ik nog met een gare williamette core
Maar volgens mij is het wel een redelijke goede set; 800l Sicce Nova pomp, met radiator van de sloop, maar van wat ik op de foto's heb gezien een vrij grote, met nog een 120mm fan maar fans heb ik zelf genoeg
Blokje was een maze 2 maar dat wordt een maze 3 hoop ik.
Heeft iemand het al eens geprobeerd om gewoon voor lans een gesloten systeem te maken en wanneer je thuisbent er dan gewoon dmv klik aansluiting (denk aan tuinslang aansluiting) een extra zéér grote rad aan kan klikken (wel meer water in wc pompen natuurlijk!) Ik zit hier nu aan te denken. Ik heb nu al 2 rads in mijn case hangen (DD Cube & kopere kachel rad) maar ik wil toch nóg meer koelvermogen, maar het wordt erug krap in me case dus zat ik hier aan te denken. Gewoon vast een externe rad aan me case laten bungelen lijkt me niet echt praktische met het oog op lanz.
Verwijderd
Stel: een stapel koperen schijven in een perspex buis.
De bovenzijde van de bovenste schijf ligt gelijk aan de bovenzijde van de buis.
Hoe krijg je de naad dan waterdicht?
Het moet er wel mooi blijven uitzien, dus gewoon dichtkitten is een probleem!
Model van hardboard:

(De flens aan de onderzijde is nu nog een optie: daar komt de schijf mogelijk ook gelijk aan de buis te liggen)
De bovenzijde van de bovenste schijf ligt gelijk aan de bovenzijde van de buis.
Hoe krijg je de naad dan waterdicht?
Het moet er wel mooi blijven uitzien, dus gewoon dichtkitten is een probleem!
Model van hardboard:

(De flens aan de onderzijde is nu nog een optie: daar komt de schijf mogelijk ook gelijk aan de buis te liggen)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 19:17 ]
zou een soort van kraantje tussen je externe rad en de rest van je sys kunnen makenarnoman schreef op 09 maart 2003 @ 18:08:
Heeft iemand het al eens geprobeerd om gewoon voor lans een gesloten systeem te maken en wanneer je thuisbent er dan gewoon dmv klik aansluiting (denk aan tuinslang aansluiting) een extra zéér grote rad aan kan klikken (wel meer water in wc pompen natuurlijk!) Ik zit hier nu aan te denken. Ik heb nu al 2 rads in mijn case hangen (DD Cube & kopere kachel rad) maar ik wil toch nóg meer koelvermogen, maar het wordt erug krap in me case dus zat ik hier aan te denken. Gewoon vast een externe rad aan me case laten bungelen lijkt me niet echt praktische met het oog op lanz.
Verwijderd
ik ga een resevoir maken van een 110mm overschuifmof met een ppc dop aan de onderkant en aan de bovenkant een 110 => 50mm verloop met daarin een 50mm dop met schroefdeksel zodat ik gemakkelijk kan bijvullen. verders heb ik 2 haakse slangpilaren van 13mm en 2 rechte slangpilaren van 13mm gehaalt voor in de res. Ook heb ik een wartel voor buitenverbinddozen gehaalt om me stroomtoevoer voor me pomp die in me resevoir komt waterdicht te maken. Ik zal pics posten als ik de res af heb.
Augustus: dichtsolderen, dat lijkt me de enige oplossing.
TweakMaster: overschuifmof => Duits hoertje?
Klinkt wel nice.
TweakMaster: overschuifmof => Duits hoertje?
Verwijderd
Nou nee hoorJupiler schreef op 09 maart 2003 @ 19:33:
Augustus: dichtsolderen, dat lijkt me de enige oplossing.
TweakMaster: overschuifmof => Duits hoertje?Klinkt wel nice.
Das net zoiets als een lijm mof (om 2 buisen te verbinden) alleen dan met een rubbere rand erin.
kraantjs gaan nogal snel lekken..sapphire schreef op 09 March 2003 @ 19:25:
[...]
zou een soort van kraantje tussen je externe rad en de rest van je sys kunnen maken
En ik moet de extra rad ook kunnen loskoppelen, dus ik heb 1 of andere klikkoppeling nodig..
Gardena is nou eenmaal te duur
Ik heb een metalen kraantje, en dat lekt helemaal niet.. Zit ook een soort van vet tussen de koppeling.
Heeft dat wel zin meer als 2 rads? Misschien als je echt overal een pelt onder hebt zittenarnoman schreef op 09 maart 2003 @ 18:08:
Verwijderd
of als je computer op het gasfornhuis staat
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 20:10 ]
Mm ik heb bij de gamma gekeken en kon al1 maar gardena koppelingen vinden, misschien nog maar is een keer gaan kijkenVerwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 19:58:
Praxis eigen merk? is ook goed hoor. Maargoed...mag geen reklame maken
ja, maar hoe maak ik de rad dan los?Door Jupiler
Ik heb een metalen kraantje, en dat lekt helemaal niet.. Zit ook een soort van vet tussen de koppeling.
En tuurlijk helpen meer als 1 rad. Er zat bij mij een verschil van 5 graden stressed temp verschil en dat vind ik de moeite waard!
* Steve heeft een idee
T- of Y-stukje gebruiken. De normale keten sluit je erop aan, en op het extra beentje sluit je een kraantje aan, en op dat kraantje het rad. Aan de andere kant ook weer een kraantje en een Y-stukje, en het water komt weer in de hoofketen.
Effe verduidelijken met m'n Paint-talent:

--- = slang
Blokje = kraan
Blauw = rad
Als je naar lan gaat, kraantjes sluiten en rad eruit nemen.
T- of Y-stukje gebruiken. De normale keten sluit je erop aan, en op het extra beentje sluit je een kraantje aan, en op dat kraantje het rad. Aan de andere kant ook weer een kraantje en een Y-stukje, en het water komt weer in de hoofketen.
Effe verduidelijken met m'n Paint-talent:
--- = slang
Blokje = kraan
Blauw = rad
Als je naar lan gaat, kraantjes sluiten en rad eruit nemen.
[ Voor 30% gewijzigd door Steve op 09-03-2003 21:32 ]
Verwijderd
Met een tweede rad wel ja, maar je er een derde bijhangt, zal de temp misschien maar 2 graden dalen, of je keten wordt te lang dat je pomp het niet meer trekt en wordt je water er alleen maar warmer van.arnoman schreef op 09 March 2003 @ 20:11:
En tuurlijk helpen meer als 1 rad. Er zat bij mij een verschil van 5 graden stressed temp verschil en dat vind ik de moeite waard!
Als je temp 5° omlaag gaat, heb je een kutrad..
Verwijderd
Misschien ging ie wel van 25 graden naar 20 gradenJupiler schreef op 09 maart 2003 @ 21:52:
En jij gebruikt een kopere blokje met een alu rad... wie is er dan kut?
Oké volgens mij heb ik niet de allebeste rad maar volgens mij komt het voornamelijk doordat ik voor de stilte ga (+ als het nog ff kan een oc erbij) en dus allemaal (van zichzelf al stil en weinig lucht verplaatsende) Papst fans in me bak heb hangen die vervolgens allemaal op 5à7volt draaienJupiler schreef op 09 March 2003 @ 21:52:
Verwijderd
Koperen blokie met alu rad??Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 01:49:
[...]
Misschien ging ie wel van 25 graden naar 20 graden
En jij gebruikt een kopere blokje met een alu rad... wie is er dan kut?

Dan krijg je toch Galvanische Corrosie (ofzow), hoe ga je dat dan tegen?
Verwijderd
Een niet geleidende vloeistof nemen, iets aan je water toevoegen dat die corrosie tegen gaat of een een opofferingsmateriaal gebruiken. Je kunt het nooit helemaal tegengaan maar je kunt de corrosiesnelheid wel tot een haast onbelangrijk laag punt brengen. (Staat btw ook wel in de openingspost)Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 13:51:
[...]
Koperen blokie met alu rad??
Dan krijg je toch Galvanische Corrosie (ofzow), hoe ga je dat dan tegen?
Gewoon zorgen dat je blokjes en rad van het zelfde materiaal zijn, just to be sure. Alleen heb je soms de mogelijkheid niet, of is het heel moeilijk te realiseren. Dan moet je bovengenoemde maatregelen nemen.
Het kán dus wel, maar liever niet.
Verwijderd
OK welk spul gebruiken jullie dan? Je kan waterwetter toevoegen jah, en slaolie geleid niet. Daar kun je je hele bak in leggen. Maar water is wel een van de best warmtegeleidende vloeistoffen.
Verwijderd
Zie openingspost:Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 15:14:
OK welk spul gebruiken jullie dan? Je kan waterwetter toevoegen jah, en slaolie geleid niet. Daar kun je je hele bak in leggen. Maar water is wel een van de best warmtegeleidende vloeistoffen.
Jupiler schreef op 03 maart 2003 @ 18:12:
:: Vloeistof en metalen ::
• Als vloeistof gebruik je best gedistilleerd/gedemineraliseerd water, met een scheut antivries of Waterwetter/CorrosieProtect. Autokoelvloeistof koelt minder goed.
• Verschillende metalen kán, maar dan moet je ofwel Waterwetter/CorrosieProtect/autokoelvloeistof toevoegen, of een opofferingsmetaal (zink/magnesium) in de keten plaatsen.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 15:24 ]
Ik ben een tijdje opzoek geweest naar een complete waterkoeling set die de cpu en de gpu koelt, maar ik kon niks vinden. Tenminste, er was wel een setje, maar kon daar alleen nog maar reviews van vinden, geen winkels die hem verkochten.
Dus ik vroeg me af of jullie nog goede complete waterkoelingsetjes weten die cpu en gpu koelen. Ik wil vooral een zo stil mogelijke pc,dus de koel prestaties zijn niet zo belangrijk.
Wat ik me ook nog afvroeg. Als ik ga upgraden van mijn amd naar een pentium, hoef ik dan alleen maar een ander koelblokje te kopen om mijn waterkoeling installatie te kunnen blijven gebruiken?
Dus ik vroeg me af of jullie nog goede complete waterkoelingsetjes weten die cpu en gpu koelen. Ik wil vooral een zo stil mogelijke pc,dus de koel prestaties zijn niet zo belangrijk.
Wat ik me ook nog afvroeg. Als ik ga upgraden van mijn amd naar een pentium, hoef ik dan alleen maar een ander koelblokje te kopen om mijn waterkoeling installatie te kunnen blijven gebruiken?
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Je kan de Poseidon-setjes ook vinden incl VGA-blokje.
Of je koopt een volledig setje (Poseidon, Aquarius II etc) en je bestelt eender welk VGA-blokje.
En vaak hoef je zelfs niet eens een ander blokje te kopen, veel blokjes kunnen op beide sockets bevestigd worden.
Of je koopt een volledig setje (Poseidon, Aquarius II etc) en je bestelt eender welk VGA-blokje.
En vaak hoef je zelfs niet eens een ander blokje te kopen, veel blokjes kunnen op beide sockets bevestigd worden.
[ Voor 30% gewijzigd door Steve op 10-03-2003 16:24 ]
Augustus: Je zou In de bovenste ring een gootje kunnen frezen langs de zijkant net zoals een €0,02 muntstuk. Daar kan je dan een O-ring omheen doen en die in die buis schuiven waar dan ook een gootje zit
Als je dan de bovenste ring warm maakt en/of een beetje aceton oid in de goot tussen de ring en het plexi doet, komt het heel goed vast te zitten, en door het verhitten zal het mooi op zn plaats komen.
(Mooi ontwerp! Ziet er erg proffesioneel uit, al zullen de koelprestaties misschien wat minder zijn. Er komt zeker een heatpipe'je in het midden
)
(Mooi ontwerp! Ziet er erg proffesioneel uit, al zullen de koelprestaties misschien wat minder zijn. Er komt zeker een heatpipe'je in het midden
Ik vind het spijtig dat er niets in het topic staat over water wetter en dergelijke, ik vraag me namelijk af hoeveel ik mag gebruiken op hoeveel water? Ik heb een 1000l/u pomp.
En dan nog iets, momenteel zit ik met het probleem dat men silicone buizen beginnen plat plooien, hoe groot de bocht ook is. Dit komt door de warmte, enig idee welke buizen ik dan kan gebruiken? Zijn die gewapende silicone buizen beter?
thx
En dan nog iets, momenteel zit ik met het probleem dat men silicone buizen beginnen plat plooien, hoe groot de bocht ook is. Dit komt door de warmte, enig idee welke buizen ik dan kan gebruiken? Zijn die gewapende silicone buizen beter?
thx
Verwijderd
Ik vrees dat het láten maken (ik heb geen draaibank) wel weer erg zal tegenvallen, kwa prijs.bredend schreef op 10 March 2003 @ 18:51:
... O-ring ...
Heb ik ook al aan gedacht, maar wordt lastig. Ik dacht ook aan een dikke rubber-ring tussen twee van de schijven geklemd.
Mooi ontwerp! Ziet er erg professioneel uit, al zullen de koelprestaties misschien wat minder zijn.
Is gewoon een Innovatek-ripoff. En die Innovatek scoort toch echt zeer goed!!!
Er komt zeker een heatpipe'je in het midden)
Juistum!
Hey Tweakerts, graag wat informatie gevraagd en eventueel ervaringen van de ervaren toilet mannen, jullie dus 
Ik wil graag overstappen op watercooling om verschillende redenen :
Ik heb mijn duron 900 op 1200 mhz gekregen met luchtkoeling. Echter maakt dit wel veel kabaal, en wordt mijn cpu idle zon 55 graden. om dan nog maar niet over de stressed temp te praten!
Goed, nu bij mij in de buurt is een shop, en die verkoopt de volgende twee setjes :
SENFU SF-WR111-2, WatercoolersystemII, Copper waterblok, reservoir en tubes Daar bij moet je dus nog een rad en een pomp kopen, nu bied de zelfde shop een rad en een pomp aan van senfu dus ik denk dat ik deze maar neem dan als ik het senfu setje ga nemen, ook kun je hier bij een peltier nemen maar daar voor heb ik geen extra voeding dus laat ik dat maar even niet doen dan.
THERMALTAKE Aquirius II watercooling kit die is daar ook te koop. mooi kit je, makkelijk te installeren. Alles in 1.
Zoals je ziet heb ik veel informatie over beide kits op gezocht en vind ze allebei wel goed er uit zien.
Echter de vraag, welke zou beter presteren?, welke kit moet ik kiezen en waarom?
Zijn deze kits uberhaupt goed? ik wil graag mijn duron wel ge-oced houden en eventueel wil ik hem nog wat verder op krikken!
Waar zou ik eventueel nog meer op moeten letten bij het aanschaffen, en later bij het monteren?
Mocht er water gaan lekken, ik zeg niet dat het gebeurt maar mocht dat zo zijn, ben je dan ook gelijk het haasje?
Alvast bedankt voor je moeite
EDIT : Ik heb een chieftec case, nu zag i kdat die thermal take er hardstikke mooi in past. Geld het zelfde voor de Senfu? Die radiator lijkt me erg groot, waar zou ik die het beste kunnen plaatsen volgens jullie?
Ik heb mijn duron 900 op 1200 mhz gekregen met luchtkoeling. Echter maakt dit wel veel kabaal, en wordt mijn cpu idle zon 55 graden. om dan nog maar niet over de stressed temp te praten!
Goed, nu bij mij in de buurt is een shop, en die verkoopt de volgende twee setjes :
SENFU SF-WR111-2, WatercoolersystemII, Copper waterblok, reservoir en tubes Daar bij moet je dus nog een rad en een pomp kopen, nu bied de zelfde shop een rad en een pomp aan van senfu dus ik denk dat ik deze maar neem dan als ik het senfu setje ga nemen, ook kun je hier bij een peltier nemen maar daar voor heb ik geen extra voeding dus laat ik dat maar even niet doen dan.
THERMALTAKE Aquirius II watercooling kit die is daar ook te koop. mooi kit je, makkelijk te installeren. Alles in 1.
Zoals je ziet heb ik veel informatie over beide kits op gezocht en vind ze allebei wel goed er uit zien.
Echter de vraag, welke zou beter presteren?, welke kit moet ik kiezen en waarom?
Zijn deze kits uberhaupt goed? ik wil graag mijn duron wel ge-oced houden en eventueel wil ik hem nog wat verder op krikken!
Waar zou ik eventueel nog meer op moeten letten bij het aanschaffen, en later bij het monteren?
Mocht er water gaan lekken, ik zeg niet dat het gebeurt maar mocht dat zo zijn, ben je dan ook gelijk het haasje?
EDIT : Ik heb een chieftec case, nu zag i kdat die thermal take er hardstikke mooi in past. Geld het zelfde voor de Senfu? Die radiator lijkt me erg groot, waar zou ik die het beste kunnen plaatsen volgens jullie?
[ Voor 7% gewijzigd door DAMAGE op 10-03-2003 19:32 ]
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
De Senfu presteert waarschijnlijk beter. Dat thermaltake setje is iig niet erg geschikt om te overclocken. Je kan beter in 1x veel geld uitgeven en gelijk een volledig dangerdenn setje kopen (of iets in die richting natuurlijk). Lekken betekent zeker niet dat je hardware altijd kapot gaat, ik heb al 4x enorme lekken gehad (ontplofte pomp ed..) en ik heb nog nooit schade geleden. Bij het monteren moet je eerst bedenken waar je alles wil gaan plaatsen en dan voordat je het gaat kopen kijken of het qua maten wel allemaal past.DAMAGE schreef op 10 March 2003 @ 19:24:
Hey Tweakerts, graag wat informatie gevraagd en eventueel ervaringen van de ervaren toilet mannen, jullie dus
bedankt voor de informatie
ik gooi er denk ik maar gedestileert water in, oh ja waar kan je die anti vries meuk halen? die thermal take vond ik eerst helemaal geweldig maar had me vanmiddag beetje verdiept in die senfu, en die vind ik ook wel erg mooi. De radiator lijkt alleen wel erg groot, en sommigen zeiden dat hij erg veel kabaal maakte, mischien dat ik daar dan maar even 2 enermax fans op moet zetten ofzo? Verder, ik zoek nog een goede positie voor mijn radiator...
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Verwijderd
De Senfu presteert waarschijnlijk ook beter maar is daarentegen veel groter en bij de veel cases is het verplichte kost om je case te modden, ik heb geen ervaring met die senfu kit , maar is het Thermaltake setje niet erg geschikt voor OC'enarnoman schreef op 10 March 2003 @ 19:37:
[...]
De Senfu presteert waarschijnlijk beter. Dat thermaltake setje is iig niet erg geschikt om te overclocken. Je kan beter in 1x veel geld uitgeven en gelijk een volledig dangerdenn setje kopen (of iets in die richting natuurlijk). Lekken betekent zeker niet dat je hardware altijd kapot gaat, ik heb al 4x enorme lekken gehad (ontplofte pomp ed..) en ik heb nog nooit schade geleden. Bij het monteren moet je eerst bedenken waar je alles wil gaan plaatsen en dan voordat je het gaat kopen kijken of het qua maten wel allemaal past.

Ik heb er inmiddels nog geen ander radje opgezet en heb ook geen blowholes en dergelijke en alles draait op 7V, zie results:

//Edit:
@DAMAGE
Demi-water
hmm ik zit me nu echt af te vragen of die knoffel van een radiator wel in me chieftec past... en waar?
Demi water helpt maar even, op een gegeven moment gaat het ook geleiden, maar het kan iig g1 kwaad.Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 20:02:
[...]
De Senfu presteert waarschijnlijk ook beter maar is daarentegen veel groter en bij de veel cases is het verplichte kost om je case te modden, ik heb geen ervaring met die senfu kit , maar is het Thermaltake setje niet erg geschikt voor OC'en, das echt het eerste wat ik hoor , ja er staan in het Thermaltake Aqarius Topic welliswaar ook slechte resultaten maar ligt dat aan de gebruiker in kwestie of...........
![]()
Ik heb er inmiddels nog geen ander radje opgezet en heb ook geen blowholes en dergelijke en alles draait op 7V, zie results:![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
//Edit:
@DAMAGE
Demi-water
Tuurlijk kan je redelijk oc'n met die TT, maar nooit zo goed als een professioneel setje
bovenin? voor onder?DAMAGE schreef op 10 March 2003 @ 20:22:
hmm ik zit me nu echt af te vragen of die knoffel van een radiator wel in me chieftec past... en waar?
edit:
shit had edit kunnen gebruiken Xcuus me
Augustus: Die heatpipe kan je dan natuurlijk alleen vertikaal gebruiken en moet je dus je mobo horizontaal hebben!
Ik denk dat je het makkelijker kan doen:
en dan met WC kan je om de heatpipe een grotere buis doen met water. (zoals in DaBit's warmtewisselaar #3
Ik denk dat je het makkelijker kan doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| | | =/ /= < heatpipe met ringen | / /= || /= ||/= | | |
en dan met WC kan je om de heatpipe een grotere buis doen met water. (zoals in DaBit's warmtewisselaar #3
arnoman schreef op 10 maart 2003 @ 20:29:
[...]
bovenin? voor onder?
edit:

Dat issem... gaat dat passen in een chieftecje? of lijkt dat rad alleen maar zo uber groot? ik denk dat ik hem onderin moet gaan plaatsen... boven in schijnt de koel prestaties niet zo tengoede te komen, tenminste dat las ik in een review. bedankt voor zo ver voor jullie antwoorden, ik denk dat ik dus maar de senfu neem
ik kreeg van AP versteeg een link naar een winkel waar hij zijn plexi koopt, namelijk www.ru58.nl.
Daar verkopen ze allerlei plexi en lexaan platen/buizen/staven en nou kwam ik met dit idee als vervanging voor de tank'o'matic, als de kosten niet te hoog zijn
Hier even een snelle schets uit paint:

en? iemand ideen, opmerkingen, tips?
Daar verkopen ze allerlei plexi en lexaan platen/buizen/staven en nou kwam ik met dit idee als vervanging voor de tank'o'matic, als de kosten niet te hoog zijn

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 10-03-2003 20:49 ]
Verwijderd
Miss dat je voor de deksel beter een gewone deksel kunt nemen (pvc ofzo). . T zelfde geldt voor de bodem. Het lijkt miss wat minder mooi als plexi, het is wel makkelijker. En plexiglas afdraaien wordt vaak niet mooi (matglas, of je moet weer gaan polijsten), je krijgt bij het bewerken al snel krassen aan de buiten kant of bij het inklemmen krijg je een scheur. Ook is een pvc deksel goedkoper. Als de kleur je niet bevalt kun je die wel een lik verf geven.sapphire schreef op 10 March 2003 @ 20:48:
ik kreeg van AP versteeg een link naar een winkel waar hij zijn plexi koopt, namelijk www.ru58.nl.
[afbeelding]
Voor de aansluitingen onderin het zelfde verhaal als bij het maken van een resevoir.
Verwijderd
het idee lijkt ook wel een beetje wat ik en me broer gemaakt hebben
[rml][ WC] Vegito's waterkoeling![/rml]
Naar aanleiding van je 'snelle schets in paint' heb ik ook even een snelle 3d tekening gemaakt. Het ontwerp bestaat uit twee plexiglazen dekseltjes met een ingefeesde rand waar de plexi glazen buis precies invalt. Het geheel wordt bij elkaar gehouden door 4 draadstangen. Volgens mij moet dit geheel wel de looks hebben...sapphire schreef op 10 maart 2003 @ 20:48:
[afbeelding]

2030Wp + 2520Wp PVoutput
Hmm Ik heb ut wat simpeler gedaan: een plexi tube 80mmx 500mm, een plexi buisje 12 mm en 2 80 mm pvc doppen. Was allemaal <10 euro. Toen met een 12 mm speedboor voor hout (staalboor werkt voor geen meter: plexi knapt/knalt uit elkaar, bijna een stuk in mijn oog) daar een gaatje iets boven de deksel en een gaatje wat hoger.
De plexi buisjes met een of ander speciaal spul van RU-58 aan de koker gelijmt (kan ook met aceton/cloroform) en de deksels met epoxy lijm van bison vastgelijmt. Alles is waterdicht.
Post morgen wel een pic dan word het wel wat duidelijker (ik heb me camera nu niet bij de hand). Die van klax is natuurlijk wel mooier maar dit is een stuk goedkoper en lekker simpel ook en het ziet er prima uit. Als je een beetje handig bent maak je em in 5 minuten.
De plexi buisjes met een of ander speciaal spul van RU-58 aan de koker gelijmt (kan ook met aceton/cloroform) en de deksels met epoxy lijm van bison vastgelijmt. Alles is waterdicht.
Post morgen wel een pic dan word het wel wat duidelijker (ik heb me camera nu niet bij de hand). Die van klax is natuurlijk wel mooier maar dit is een stuk goedkoper en lekker simpel ook en het ziet er prima uit. Als je een beetje handig bent maak je em in 5 minuten.
lijkt me makkelijk passen hoor. Sorry van de pomp weet ik nix af, ik heb al1 ervaring met aqua-max,sicce en eheim. Dat van boven in plaatsen heb je verkeerd begrepen, sommige mensen plaatsen de rad bovenin de kast zonder gaten te maken in de bovenkant van de kast, waardoor de rad zijn warme lucht niet kwijt kan. Onderin koel je dmv je intake fan de rad, maar daardoor blaas je dus weer warme lucht in je case.DAMAGE schreef op 10 March 2003 @ 20:38:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat issem... gaat dat passen in een chieftecje? of lijkt dat rad alleen maar zo uber groot? ik denk dat ik hem onderin moet gaan plaatsen... boven in schijnt de koel prestaties niet zo tengoede te komen, tenminste dat las ik in een review. bedankt voor zo ver voor jullie antwoorden, ik denk dat ik dus maar de senfu neemwat denken jullie t rouwens van de senfu pomp? ik heb namelijk gehoord dattie niet zo goed is?
Al met al is het na mijn idee beter om de rad bovenin de case te plaatsen
Ik denk dat deze rad mooi een stukkie achter je grill aan de voorkant kan. De koeling van het water is belangrijker dan de koeling van de overige hardware.
In dat reservoir passen volgens mij geen Eheim pompen, maar dat weet ik niet zeker. Wel dat de Senfu pomp minder goed is als Sicce&Eheim. (gelezen, niet uit ervaring)
In dat reservoir passen volgens mij geen Eheim pompen, maar dat weet ik niet zeker. Wel dat de Senfu pomp minder goed is als Sicce&Eheim. (gelezen, niet uit ervaring)
is wel een goed id jah, dan zou je de bovenkan en onderkant kunnen spuiten dat je er niets van zietVerwijderd schreef op 10 March 2003 @ 21:13:
[...]
Miss dat je voor de deksel beter een gewone deksel kunt nemen (pvc ofzo). . T zelfde geldt voor de bodem. Het lijkt miss wat minder mooi als plexi, het is wel makkelijker. En plexiglas afdraaien wordt vaak niet mooi (matglas, of je moet weer gaan polijsten), je krijgt bij het bewerken al snel krassen aan de buiten kant of bij het inklemmen krijg je een scheur. Ook is een pvc deksel goedkoper. Als de kleur je niet bevalt kun je die wel een lik verf geven.
Voor de aansluitingen onderin het zelfde verhaal als bij het maken van een resevoir.
Maar ik moet nog ff kijken hoe ik dat wil gaan doen en wat het kost
dus bodem en top van gespoten pvc deksel, zou moeten werken
[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 10-03-2003 22:38 ]
Hier dit bedoelde ik:
http://www.xs4all.nl/~kampen52/WC/
Jullie moeten maar in de folder kijken anders is het k*t voor de 56 k'ers. Sorry voor de slechte kwaliteit (was donker en brakke cam)
1) Het hele geval met doppen en beugels. Beide van pvc en kant en klaar
2) Een 'slangpilaar': pvc buisje met RU-58 spul vastgelijmd: zit muurvast
3) De onderste slangpilaar en de bodem. De bodem is zon flexibele PVC dop met eopxy lijm vastgelijmd (zie ook het klein beetje glimmen van de lijm
4) De beugel om em ergens aan vast te maken. Heeft gewoon 2 schroefgaten...vrij sim-pel
Jullie moeten maar in de folder kijken anders is het k*t voor de 56 k'ers. Sorry voor de slechte kwaliteit (was donker en brakke cam)
3) De onderste slangpilaar en de bodem. De bodem is zon flexibele PVC dop met eopxy lijm vastgelijmd (zie ook het klein beetje glimmen van de lijm
4) De beugel om em ergens aan vast te maken. Heeft gewoon 2 schroefgaten...vrij sim-pel
Ziet er heel netjes uit! Massaproductie?stlgamer schreef op 11 March 2003 @ 07:55:
Hier dit bedoelde ik:
Is ie helemaal waterdicht?
ik ben wel benieuwd naar wat zoiets ongeveer kost.
en hebben ze die buizen ook in grote diameters, +/- 110 mm?
dan past mijn pomp erin.
zo ongeveer dus:

ben alleen ff vergeten een radiator erbij te tekenen, maar het gaat om het idee
en hebben ze die buizen ook in grote diameters, +/- 110 mm?
dan past mijn pomp erin.
zo ongeveer dus:

ben alleen ff vergeten een radiator erbij te tekenen, maar het gaat om het idee
[ Voor 40% gewijzigd door OliverBB op 11-03-2003 10:49 ]
Arnoman de bovenkant is niet waterdicht maar daar heb ik xpres een gat in gemaakt and zou je toch onderdruk kunnen krijgen? Maar stel dat dat niet zo is is die bovenkant ook wel waterdicht te krijgen.
Hehe massaproductie
misschien als wat mensen een paar avonden klussen kan je er denk ik wel 100 maken ofzo 
En oliver ik zoek me bonnetje wel ff en 110 ofzo hebben ze denk ik wel hoor hebben daar van alles, maar je kan dan ook 6 platen aan elkaar lijmen..
Hier de prijzen:
Plexiglas buis 80 mm rest (was een restje maar een halve meter is denkik 50 eurocent duurder ofzo): 1 Euro
2x HWA speciekap 80mm: 1,34
2x HWA zadel 80mm grijs: 1,85
Plexiglas buis 0.5 meter: ? (ander bonnentje, maar een koperen kostte 1,58 (1 meter) dus dan zal die wel niet (veel) meer kosten zeg ff 2 euro)
-------------------------------------- +
6,19 euro
En de lijmen weet ik ook nie meer later gekocht maar epoxy lijm is altijd handig en die RU-58 lijm was ook geen 40 euro ofzo...
Hehe massaproductie
En oliver ik zoek me bonnetje wel ff en 110 ofzo hebben ze denk ik wel hoor hebben daar van alles, maar je kan dan ook 6 platen aan elkaar lijmen..
Hier de prijzen:
Plexiglas buis 80 mm rest (was een restje maar een halve meter is denkik 50 eurocent duurder ofzo): 1 Euro
2x HWA speciekap 80mm: 1,34
2x HWA zadel 80mm grijs: 1,85
Plexiglas buis 0.5 meter: ? (ander bonnentje, maar een koperen kostte 1,58 (1 meter) dus dan zal die wel niet (veel) meer kosten zeg ff 2 euro)
-------------------------------------- +
6,19 euro
En de lijmen weet ik ook nie meer later gekocht maar epoxy lijm is altijd handig en die RU-58 lijm was ook geen 40 euro ofzo...
[ Voor 56% gewijzigd door stlgamer op 11-03-2003 11:42 ]
Verwijderd
Lijm hoeft niet duur te zijn, goede lijm kán wel duur zijn. Ik heb lijm van €8, 2-componenten met epoxy (met die grote koe
), erg sterk, vullend, en watervast
. 24ml, k heb t al een tijdje, gebruik het ook voor waterraketten (10 bar en meer). Het lijkt miss weinig, maar je kunt er een boel mee lijmen.
wat is eigenlijk het verschil tussen demi- of gedestileert water? en kan ik ook gewoon kraan water gaan koken en dat er ingooien of is dat nog steeds kalkie kalk?
Verwijderd
Als je de dampen opvangt dan kan je dat ook gewoon gebruiken, maar demiwater kost zo goed als nix, gewoon in de supermarkt in de buurt van de spiritus e.d.DAMAGE schreef op 11 March 2003 @ 13:08:
wat is eigenlijk het verschil tussen demi- of gedestileert water? en kan ik ook gewoon kraan water gaan koken en dat er ingooien of is dat nog steeds kalkie kalk?
Verwijderd
Ik denk dat mijn schijvenblokje zo ingebouwd kan worden:

Met een O-ring tussen kern en perspex of lexaan basis.
Het water loopt gewoon via lexaan buisjes naar de koperkern.
Zijn er ook bankwerkers in de zaal?
Heeft iemand enig idee hoeveel het zou kosten om zo'n schijvenkern te láten maken? Dus een 4cm doorsnee en 4cm hoge koperstaaf in de draaibank; zes keer koper wegdraaien; één keer een 'geultje' draaien (voor de O-ring); drie 10mm gaten boren tot aan de onderste schijf. (Ik vrees dat het duurder wordt dan een kant-en-klaar blokje).
@ Bredend:
Een horizontale heatpipe werkt óók, als er maar een wick in zit (litze of viltstiftvilt).

Met een O-ring tussen kern en perspex of lexaan basis.
Het water loopt gewoon via lexaan buisjes naar de koperkern.
Zijn er ook bankwerkers in de zaal?
Heeft iemand enig idee hoeveel het zou kosten om zo'n schijvenkern te láten maken? Dus een 4cm doorsnee en 4cm hoge koperstaaf in de draaibank; zes keer koper wegdraaien; één keer een 'geultje' draaien (voor de O-ring); drie 10mm gaten boren tot aan de onderste schijf. (Ik vrees dat het duurder wordt dan een kant-en-klaar blokje).
@ Bredend:
Een horizontale heatpipe werkt óók, als er maar een wick in zit (litze of viltstiftvilt).
Gedemineraliseerd water => leidingwater zonder kalk en geleidende metalen/zouten
Gedistilleerd water => puur water.
Gedistilleerd water => puur water.
Verwijderd
Wat is die lichte baan in je schijven? Is dat gewoon een gat ofzo? Ik snap niet helemaal hoe het wat nou loopt. Als het een spiraal was die omhoog klom dan kon ik erin komen, maar gewoon losse schijven?
een viltstift? hoe moet ik me dat dan voorstellen?Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 17:06:
@ Bredend:
Verwijderd
Nee: een viltstiftviltje ...dus wat er ín 'n viltstift zit. Dat heeft een enorme capillaire werking.casemodderpoel schreef:
[...]
een viltstift? hoe moet ik me dat dan voorstellen?
Theorie:
Als één uiteinde van het vilt tegen warm koper aanzit verdampt daar het water. Aan het koude eind van de heatpipe condenseert het en wordt het weer opgezogen door het vilt, en in het vilt getransporteerd naar het warme koper. Dit geeft dus een kringloop ín je heatpipe, die zelfs ondersteboven werkt (water stroomt naar boven door de capillaire werking).
Probleem is o.a. hoe te solderen zonder dat het vilt aangetast wordt (lees: verbrandt).
Verwijderd
Nee viltstiftvilt, dus het vilt van de stiftcasemodderpoel schreef op 11 March 2003 @ 18:35:
[...]
een viltstift? hoe moet ik me dat dan voorstellen?
Damn ik moet leren om op verstuur bericht te drukken

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 19:39 ]
- Wat is de verhouding waterwetter / water?
- Welk materiaal gebruik ik best voor buizen? Silicone aquarium is niet goed omdat het zelfs bij een heel brede bocht platter en platter wordt met der tijd (door warmte).
- Welk materiaal gebruik ik best voor buizen? Silicone aquarium is niet goed omdat het zelfs bij een heel brede bocht platter en platter wordt met der tijd (door warmte).
Siliconen- of PVC-slang... Veel buigt het niet, en als je echt bang bent voor knikken kan je er gewoon een antiknikveer erin schuiven. Je kan ook koperen leidingen gebruiken, dan wordt dat één grote radiator
, maar dat ziet er niet echt mooi uit.
En als verhouding kan je 2/10 oid doen.
Verwijderd
Koperen buizen... Kan juist heel mooi uitpakken, als je het maar goed doet. Natuurlijk niet van die buizen die regelrecht van de sloop komen, wel netjes polijsten natuurlijkJupiler schreef op 11 maart 2003 @ 19:45:
Siliconen- of PVC-slang... Veel buigt het niet, en als je echt bang bent voor knikken kan je er gewoon een antiknikveer erin schuiven. Je kan ook koperen leidingen gebruiken, dan wordt dat één grote radiator, maar dat ziet er niet echt mooi uit.
mmm harde silicone ben ik nog niet tegen gekomen, het knikt niet maar door de warmte wordt die platter en platter ..... tot er niets meer door gaat. Eigelijk is koper wel een proper idee
je kunt ook hoekverbinders gebruiken
ofwel "knietjes" genoemd
bij perfectsystems hadden ze ze deze week weer op voorraad zeiden ze afgelopen week
ofwel "knietjes" genoemd
bij perfectsystems hadden ze ze deze week weer op voorraad zeiden ze afgelopen week
oeps, verkeerde pagina
[ Voor 82% gewijzigd door bredend op 11-03-2003 21:33 ]
Verwijderd
Okay......... ik heb een peltier en dit staat op de verpakking : 0.85v-15.4v, 1.5A-14A, 0,8W-123.5W (= 123.5watt?).
Nu heb ik hier waterkoeling ( nog niet aagesloten ).
het is in eerste instantie de bedoeling dat de peltier op een XP2000+ komt en die word weer gekoeld door waterkoeling.
Nu is mijn vraag......waar bereik het koelste resultaat mee......met of zonder de peltier ???
Nu heb ik hier waterkoeling ( nog niet aagesloten ).
het is in eerste instantie de bedoeling dat de peltier op een XP2000+ komt en die word weer gekoeld door waterkoeling.
Nu is mijn vraag......waar bereik het koelste resultaat mee......met of zonder de peltier ???
Met maar dan hebbie waarschijnlijk wel een flinke boost in je elek. rekening. Kan met TEC (peltier) rond het nulpunt komen.
Verwijderd
hey, ik zie een leuk geinig pompje

Vermogen: 1000 liter per uur
Pomphoogte: 1,50 mWs
Stroomverbruik: 14 Watt
Aansluiting zuigkant: 14 mm
Aansluiting drukkant: 13 mm
bron
iemand die dit pompje heeft.
ene..
13 en 14mm...
kun je die alle 2 gewoon naar een 10mm slang doen?
want mijn koelblok is ook 10mm aansluiting

Vermogen: 1000 liter per uur
Pomphoogte: 1,50 mWs
Stroomverbruik: 14 Watt
Aansluiting zuigkant: 14 mm
bron
iemand die dit pompje heeft.
ene..
13 en 14mm...
kun je die alle 2 gewoon naar een 10mm slang doen?
want mijn koelblok is ook 10mm aansluiting
Dat kan, moet je wel een beetje rekken.
Met die peltier zal je niet véél betere resultaten bereiken, terwijl het een aanslag is op je energierekening, en het is ook best omslachtig (isolatie etc). Het wordt pas geinig als je een 172W pelt gebruikt.
Met die peltier zal je niet véél betere resultaten bereiken, terwijl het een aanslag is op je energierekening, en het is ook best omslachtig (isolatie etc). Het wordt pas geinig als je een 172W pelt gebruikt.
Verwijderd
anders moet ik deze kopenJupiler schreef op 11 March 2003 @ 22:40:
Dat kan, moet je wel een beetje rekken.
Eheim water pomp type 1048
Vermogen: 600 liter per uur
Pomphoogte: 1,5 mWs
Stroomverbruik: 10 Watt
Aansluiting zuigkant: 13 mm
en dies een stuk duurder
Ik ben van plan om een waterkoeling setje te gaan kopen bij http://www.aqua-computer.de heeft iemand ervaring met deze setjes? Ik heb er nog niemand over gehoord, maar ze verkopen toch hele mooie setjes voor niet veel geld
Ik had dit setje in gedachten: http://217.172.178.216/prodimg/evoset/cp240_300.jpg
Ik had dit setje in gedachten: http://217.172.178.216/prodimg/evoset/cp240_300.jpg
www.laserextreme.nl
Als je de slangen warm maakt rekken ze nog makkelijker. (moet je ze niet gaan 'bakken' natuurlijk)
Augustus: Dat vilt moet natuurlijk een temp van 100C overleven bij het bijnadroogkoken. Dat luikt nog wel, maar dat dichtsolderen moet idd wel snel gebeuren.
Als je het met zachtsoldeer doet smelt het in een paar seconden met een brander. Als je ook met vloemiddel werkt loopt het super snel rondom en zit het goed vast.
En er zit natuurlijk ook gewoon water in en dat kan niet warmer dan 100C worden het vilt word ook niet snel warmer dan. (de stoom moet je wel uit het kleine gaatje pompen met een injectiespuit ofzo want anders word de druk te hoog...)
Augustus: Dat vilt moet natuurlijk een temp van 100C overleven bij het bijnadroogkoken. Dat luikt nog wel, maar dat dichtsolderen moet idd wel snel gebeuren.
Als je het met zachtsoldeer doet smelt het in een paar seconden met een brander. Als je ook met vloemiddel werkt loopt het super snel rondom en zit het goed vast.
En er zit natuurlijk ook gewoon water in en dat kan niet warmer dan 100C worden het vilt word ook niet snel warmer dan. (de stoom moet je wel uit het kleine gaatje pompen met een injectiespuit ofzo want anders word de druk te hoog...)
[ Voor 76% gewijzigd door bredend op 11-03-2003 23:06 ]
Dat setje van aquacomputer kan je dus ook gewoon bij een Nederlandse shop samenstellen..
----------------------------------------
Als je zeker wilt zijn van kwaliteit, ga je voor de Eheim pomp, die maken erg weinig geluid en zijn magnetisch afgeschermd. Slangpilaren zijn bovendien verwisselbaar.
----------------------------------------
Als je zeker wilt zijn van kwaliteit, ga je voor de Eheim pomp, die maken erg weinig geluid en zijn magnetisch afgeschermd. Slangpilaren zijn bovendien verwisselbaar.
Verwijderd
Ik ben weer eens niet erg origineel met mijn schijvenblokje:

bron 69euro
Alleen is mij niet duidelijk hoe hier het water door het blokje stroomt...

bron 69euro
Alleen is mij niet duidelijk hoe hier het water door het blokje stroomt...
juist wel origineel, jij maakt em zelf
Zie niet in waarom dat niet kan..
Zou wel opletten met dat tweede rad. Tenzij dat bovenste rad echt heel klein is, is het meer dan voldoende voor je systeem. Wat er kan gebeuren: warme water komt uit je CPU, koelt lekker af in je radiator boven.. Dan via de pomp, en dan via het twééde rad, die IN je case zit, en daar is het dus warmer.. Je hebt dus de kans dat het water juist nog meer opgewarmd wordt.
Zou dat tweede rad gewoon laten vallen.. Duurder en nutteloos.
Zou wel opletten met dat tweede rad. Tenzij dat bovenste rad echt heel klein is, is het meer dan voldoende voor je systeem. Wat er kan gebeuren: warme water komt uit je CPU, koelt lekker af in je radiator boven.. Dan via de pomp, en dan via het twééde rad, die IN je case zit, en daar is het dus warmer.. Je hebt dus de kans dat het water juist nog meer opgewarmd wordt.
Ik snap niet precies wat dat zwarte gat is? Heb je nu 2 radiatoren, waarvan 1 ronde?Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 12:20:
vraagje
kan dit zo
[afbeelding]
of moet je die slangen anders plaatsen
Lamaar, snap het al.
2 radiatoren lijkt me ietwat overkill...
[ Voor 11% gewijzigd door Whuzz op 12-03-2003 12:26 ]
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Misschien handig linkje voor mensen die opzoek zijn naar een waterblok voor de cpu.
http://www.hardocp.com/article.html?art=MzU3LDE=
Is wel een beetje oud maar alsnog leuk om te bekijken (mijn bescheiden mening).
Edit:Typo
http://www.hardocp.com/article.html?art=MzU3LDE=
Is wel een beetje oud maar alsnog leuk om te bekijken (mijn bescheiden mening).
Edit:Typo
[ Voor 4% gewijzigd door Killop op 12-03-2003 13:01 ]
What are we gonna do tonight?
your welcome
What are we gonna do tonight?
Verwijderd
ik dacht, waterfles -> pomp -> die koelt het water eerst even af (radiator1)Jupiler schreef op 12 March 2003 @ 12:23:
Zie niet in waarom dat niet kan..
dan gaat het koude water door naar me cpu, komt warm water uit.
me 2e radiator op de kast is met dubbele fan
dus die koelt het water heel erg. die stopt het terug in de water fles.
ik wil later ook nog andere dingen als me schijf enzow gaan koelen, daarom heb ik er 2 genomen
de volgende
1x Radiator Black ice pro € 58,37 ( dat is de grote)
1x Black Ice Micro – zwart € 62,99 (das de kleine)
Nee, die kleine rad zal het water toch terug opwarmen.. Een rad waar 2 fans op passen is méér dan genoeg voor je CPU en HDD's.. Je zou er zelfs zo'n 15 CPU's op kunnen zetten.
Let wel, de temperatuursverschillen waar we het nu over hebben zijn erg miniem (<1°).. Maar het is weggegooide geld en verspilde plaats, dat tweede rad.
Let wel, de temperatuursverschillen waar we het nu over hebben zijn erg miniem (<1°).. Maar het is weggegooide geld en verspilde plaats, dat tweede rad.
Verwijderd
maar waarom zou een rat het nog een keer opwarmen?Jupiler schreef op 12 March 2003 @ 13:15:
Nee, die kleine rad zal het water toch terug opwarmen.. Een rad waar 2 fans op passen is méér dan genoeg voor je CPU en HDD's.. Je zou er zelfs zo'n 15 CPU's op kunnen zetten.
op de 1e rat zit ook een fan hoor, 80mm.
ik snap niet hoe dat water kan opwarmen
misschien wil je iets duidelijker uitleggen.
want als rat 2 wel water kan koelen kan 1 dat dan toch ook met 1 fan er op?
In je kast is de lucht warmer dan buiten je kast.. Dus het water is eerst afgekoeld naar de temp van buiten je kast, en dan komt hij weer in de warmte van je kast..
Verschil zal miniem zijn, maar die 60 euro van het kleine rad is geldverspilling.
Verschil zal miniem zijn, maar die 60 euro van het kleine rad is geldverspilling.
ik heb de prijslijst van http://www.ru58.nl/ gekregen.
best wel betaalbaar die plexi buizen, alleen de verzendkosten,
10 euro om het van den haag naar enschede te krijgen, zou dat niet anders kunnen?
best wel betaalbaar die plexi buizen, alleen de verzendkosten,
10 euro om het van den haag naar enschede te krijgen, zou dat niet anders kunnen?
Verwijderd
ja oke,Jupiler schreef op 12 March 2003 @ 13:28:
In je kast is de lucht warmer dan buiten je kast.. Dus het water is eerst afgekoeld naar de temp van buiten je kast, en dan komt hij weer in de warmte van je kast..
maar het water gaat gelijk naar me pomp, zo na radiator IN me kast, naar cpu en dan uit me kast. terug naar me waterfles.
dit zou dan toch alleen maar beter koelen?
of denk ik nu raar..
sorry ik wil niet irritant zijn..
maar je zou juist denken dat 2 radiatoren alleen maar beter is
Vraag:
Hoe bevestig ik mijn Black Ice Pro Radiator Zwart in mijn Chieftec... en waarom zijn al die radiatoren zo raar gemaakt
maak er een 5,25" radiator van met 5,25" resevoir en 5,25" pompje
maarnee.. alles moet zo extreem groot
(ja kweet dat beter is voor koeling)
..maar dus iemand idee hoe te bevestignen??
En hoe me Ehiem pompje omzetten naar molex aansluiting?
Want 12V aansluitingen heb ik niet over ..en om nu stekkerbak in stekkerbak te doen en dan gat voor die kabel te boren..nee
TIPS!?!
Hoe bevestig ik mijn Black Ice Pro Radiator Zwart in mijn Chieftec... en waarom zijn al die radiatoren zo raar gemaakt

maarnee.. alles moet zo extreem groot

Want 12V aansluitingen heb ik niet over ..en om nu stekkerbak in stekkerbak te doen en dan gat voor die kabel te boren..nee
Defunctus Deo Juvente
12v pomp???HappyFun schreef op 12 maart 2003 @ 13:34:
Vraag:
maarnee.. alles moet zo extreem groot(ja kweet dat beter is voor koeling)
Want 12V aansluitingen heb ik niet over ..en om nu stekkerbak in stekkerbak te doen en dan gat voor die kabel te boren..neeTIPS!?!
die is toch gewoon op 230v?
ik heb mijn pompje via een relais-tje aan de 2e 230v aansluiting van mijn voeding hangen.
het relais word aangestuurd door de 5v van de voeding (molex)
bedoel idd 240vOliverBB schreef op 12 March 2003 @ 13:39:
[...]
12v pomp???
die is toch gewoon op 230v?
ik heb mijn pompje via een relais-tje aan de 2e 230v aansluiting van mijn voeding hangen.
het relais word aangestuurd door de 5v van de voeding (molex)
Waar heb je relais vandaan?? (url?)
molexxen zat
..en radiator?
Defunctus Deo Juvente
dat relais heb ik van mijn werk, aan een monteur gevraagd.
maar moeten bij elke electronica zaak wel te koop zijn
is een inieminie blokje +/-0.5 x 1.5 cm
zitten 2 pennetjes voor de 5 volt op en 6 pinnetjes voor de 2 wisselcontacten.
en mijn radiator heb ik van de sloop uit een Honda civic van '94
deze heb ik achterop de pc gemonteerd, naastr de aansluitingen van het toetsenbord, muis, usb etc. maar wel boven de pci sloten e.d.paste precies.
en mijn radiator heb ik van de sloop uit een Honda civic van '94
deze heb ik achterop de pc gemonteerd, naastr de aansluitingen van het toetsenbord, muis, usb etc. maar wel boven de pci sloten e.d.paste precies.
[ Voor 32% gewijzigd door OliverBB op 12-03-2003 13:52 ]
k ..ga wel ff zoekenOliverBB schreef op 12 March 2003 @ 13:49:
dat relais heb ik van mijn werk, aan een monteur gevraagd.
Nog iemand tips om alle onnodige 1000-de draden van me voeding weg te halen of netter te maken? Zitten al vast met ty-rapes ..maarja is zon onnodige bos??
Defunctus Deo Juvente
gewoon verstoppen achter dingen, zoals achter die plaat waar je mobo opzit. gewoon overal gaa nverstoppenHappyFun schreef op 12 maart 2003 @ 13:52:
[...]
k ..ga wel ff zoeken
Nog iemand tips om alle onnodige 1000-de draden van me voeding weg te halen of netter te maken? Zitten al vast met ty-rapes ..maarja is zon onnodige bos??
humm me PC is zo kaal mogelijk (server) dus weinig te verschuilenDAMAGE schreef op 12 March 2003 @ 14:01:
[...]
gewoon verstoppen achter dingen, zoals achter die plaat waar je mobo opzit. gewoon overal gaa nverstoppen
Is er echt geen manier of andere voeding?
Defunctus Deo Juvente
zoals Damage al zei,..als je dat nu tussen je rechterzijpaneel en je mobo laat lopen en dan op plaatsen waar het nodig is de draden weer de "kast in" komen?HappyFun schreef op 12 March 2003 @ 14:14:
[...]
humm me PC is zo kaal mogelijk (server) dus weinig te verschuilen
Is er echt geen manier of andere voeding?
Verwijderd
Hallo,
ik ga mij hier dus ook WC aanschaffen daarom wil ik enkele dinge vragen.
-Moet je voor je rad (BiX2) zijn fans blowholes maken?
-Hoeveel water moet je in je slangen doen? Ik bedoel dus moet je eerst al je slangen vullen totdat ze allemaal vol zitten en dan je reservoir ook vullen of hoe?
-Is een 360W voeding genoeg om een ABIT IT7-MAX2 V2, P4 3.06, 512DDR, Radeon9700PRO, Audigy, 2 CD-ROMS, 2x120MM fans, 1x80MM fan, EHEIM 1048 en CCFL me te draaien?
-Moet er koelpasta tussen koelblokje en CPU?
-Moet je iets speciaal bij je water doen?
-Wat is een goede opstelling van alles?
-Is dit goed WC-SYSTEEM?
-DangerDen Maze3
-Innovatek Graph-O-Matic
-Black Ice Extreme 2
-2 x YS-Tech FD 1212253B-2F
-Eheim 1048
-Innovatek EXTERN Waterreservoir.
Hopelijk krijg ik enkele andwoorden!
Greetz
ik ga mij hier dus ook WC aanschaffen daarom wil ik enkele dinge vragen.
-Moet je voor je rad (BiX2) zijn fans blowholes maken?
-Hoeveel water moet je in je slangen doen? Ik bedoel dus moet je eerst al je slangen vullen totdat ze allemaal vol zitten en dan je reservoir ook vullen of hoe?
-Is een 360W voeding genoeg om een ABIT IT7-MAX2 V2, P4 3.06, 512DDR, Radeon9700PRO, Audigy, 2 CD-ROMS, 2x120MM fans, 1x80MM fan, EHEIM 1048 en CCFL me te draaien?
-Moet er koelpasta tussen koelblokje en CPU?
-Moet je iets speciaal bij je water doen?
-Wat is een goede opstelling van alles?
-Is dit goed WC-SYSTEEM?
-DangerDen Maze3
-Innovatek Graph-O-Matic
-Black Ice Extreme 2
-2 x YS-Tech FD 1212253B-2F
-Eheim 1048
-Innovatek EXTERN Waterreservoir.
Hopelijk krijg ik enkele andwoorden!
Greetz
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 18:10 ]
1) Welkom op GoT
2) leer Nederlands
3)lijkt mij van wel dat je een blowhole moet maken, want de warme lucht uit je kast moet toch ergens heen
4 ) je moet gewoon je WC setup bouwen water in je reservior gieten, pomp aan (pompt ie het water door je setup en de lucht eruit) en blijven gieten tot alle lucht eruit is en je setup vol is.
5 )geen idee van die voeding
6 ) ja je moet er gewoon koelprut tussen doen (AS III)
& Misschien iets tegen algen, antivries, watterwetter, oid. En misschien iets tegen corossie (als je setup uit alu en koperen onderdelen bestaat)
7 ) goede opstelling moet je maar ff aan de experts hier vragen (Jupiler of oliverBB ofzo)
8 ) zo genoeg? als ik het fout zeg, verbeter me gerust
2) leer Nederlands
3)lijkt mij van wel dat je een blowhole moet maken, want de warme lucht uit je kast moet toch ergens heen
4 ) je moet gewoon je WC setup bouwen water in je reservior gieten, pomp aan (pompt ie het water door je setup en de lucht eruit) en blijven gieten tot alle lucht eruit is en je setup vol is.
5 )geen idee van die voeding
6 ) ja je moet er gewoon koelprut tussen doen (AS III)
& Misschien iets tegen algen, antivries, watterwetter, oid. En misschien iets tegen corossie (als je setup uit alu en koperen onderdelen bestaat)
7 ) goede opstelling moet je maar ff aan de experts hier vragen (Jupiler of oliverBB ofzo)
8 ) zo genoeg? als ik het fout zeg, verbeter me gerust
Dit topic is gesloten.