[WC] Het grote waterkoelingsvragen topic deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.798 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40212

Jupiler schreef op 05 March 2003 @ 13:35:
Yep. Siliconenslang heeft eerder een melkkleurtje.

En je kan de pilaren van dat reservoir vervangen.. Maar dan moet je 1/4" 12 à 14mm pilaren vinden..Tha_Mafkees verkoopt er in deze actie :[rml][ WC] Nieuwe Waterblokken actie 2!!![/rml].. Is al afgelopen, maar misschien kan je nog iets regelen als je hem mailt.
Ik heb nu ff bekeken wat ik wil.

De slang is 10 MM. De koelblokken ook. Radiator ook. Dus ik moet die "pilaren" (de opstaande buizen in het reservoir) vervangen voor 10 mm buizen/pilaren?

En hoe zit het met de aansluiting aan de voorkant dan? Dit 2 onderste naast elkaar, die zijn ook 8 mm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75607

ik wil eigenlijk een prometiea , en ben gek genoeg om die over een half jaartje te gaan halen ook. maar water koeling ziet er mooier uit met black light vooral als je van dat fluoriseerend flurrie in doet maar die setjes kun je toch uitbereiden ?? instapmodel en alles langsaam steeds perfectioneren

en die Thermaltake setje viel me ook al op ja ziet er zeker iets beter uit alleen ik heb niet zo op magneet bevestingen :r doink 8)7 i:( magneet en een computer over mijn vroegere n8merries gesproken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had dit in gedachten

Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76438

Wel een goed setje lijkt mij. :) Alleen voor de Eheim nog een paar slangpilaren voor 10mm slangen en je bent klaar.

Wel een beetje duur maar dat krijg je als je alles koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76438 schreef op 05 maart 2003 @ 14:28:
[...]

Wel een goed setje lijkt mij. :) Alleen voor de Eheim nog een paar slangpilaren voor 10mm slangen en je bent klaar.

Wel een beetje duur maar dat krijg je als je alles koopt.
Ach ja. Wel duur. Maar wel vet. Ik had het net ook al over die slangpilaren met Jupiler.

Is dat een ook een vervanging van die 8 mm aansluitingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40212 schreef op 05 maart 2003 @ 14:31:
[...]

Ach ja. Wel duur. Maar wel vet. Ik had het net ook al over die slangpilaren met Jupiler.

Is dat een ook een vervanging van die 8 mm aansluitingen ?
Oei, is ook zo... dat resevoir heeft 8mm... ff vergeten en overheen gekeken. Maar daar kunnen ook andere pilaren in dacht ik. Ik heb het al eerder gezien. K zoek het ff voor je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76438 schreef op 05 maart 2003 @ 14:57:
[...]

Oei, is ook zo... dat resevoir heeft 8mm... ff vergeten en overheen gekeken. Maar daar kunnen ook andere pilaren in dacht ik. Ik heb het al eerder gezien. K zoek het ff voor je op.
Kijk dat zijn goeie berichten, ik lees het wel strakjes.

Tnx... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm...k kan zo snel ff niets vinden over die slangpilaren. Maar op de site van perfetct systems staat het volgende: Voor 10 mm aansluiting is een stuk 8 mm slang en een slangklem in de levering inbegrepen.

Staat btw ook al in dat plaatje dat je zelf er al neer gezet hebt.(Dit plaatje)

Miss dat iemand anders wat meer weet van die slanpilaren?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 76438 op 05-03-2003 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76438 schreef op 05 maart 2003 @ 15:13:
Hmm...k kan zo snel ff niets vinden over die slangpilaren. Maar op de site van perfetct systems staat het volgende: Voor 10 mm aansluiting is een stuk 8 mm slang en een slangklem in de levering inbegrepen.

Staat btw ook al in dat plaatje dat je zelf er al neer gezet hebt.(Dit plaatje)

Miss dat iemand anders wat meer weet van die slanpilaren?
Ja dat las ik ook al, maar dat snap ik niet.

Voor een 10 mm aansluiting is een 8 mm slang bij geleverd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:01

sapphire

Die-hard pruts0r

koop je toch 2 10 mm slangpilaren voor je reservoir? probleem opgelost, toch ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12052

Anoniem: 40212 schreef op 05 March 2003 @ 15:21:
[...]

Ja dat las ik ook al, maar dat snap ik niet.

Voor een 10 mm aansluiting is een 8 mm slang bij geleverd :?
Dat is 8x1 slang, oftewel je verdikt je aansluiting met die slang (1+8+1) tot 10 mm en dus past je 10mm slang er gewoon overheen. Hoewel het wel mooier/beter is om gewoon slangpilaren van 1/4" -> 10mm te nemen. Is dat ook niet de bottlenek voor je WC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sapphire schreef op 05 maart 2003 @ 15:30:
koop je toch 2 10 mm slangpilaren voor je reservoir? probleem opgelost, toch ?
Ja maar dan zijn die aansluitingen onder in het reservoir toch nog wel 8 mm ??

Of begrijp ik er helemaal niks van nu :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er wel ok uit idd, je kan om het helemaal mooi te maken nog 4 slangpilaren bijbestellen. Let er wel op dat je eheim niet 2 dezelfde aansluitingsmaten heeft. De drukkant is 1/4" en zuigkant is iets groter.
Owja en is het niet goedkoper om bij 1 bedrijf te bestellen ivm verzendkosten?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 12052 op 05-03-2003 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12052 schreef op 05 March 2003 @ 15:43:
[...]

Ziet er wel ok uit idd, je kan om het helemaal mooi te maken nog 4 slangpilaren bijbestellen. Let er wel op dat je eheim niet 2 dezelfde aansluitingsmaten heeft. De drukkant is 1/4" en zuigkant is iets groter.
Owja en is het niet goedkoper om bij 1 bedrijf te bestellen ivm verzendkosten?
Nee beide bedrijven hebben sommige dingen niet.

Maar wie kan me nu vertellen hoe dat nu zit met die slangpilaren?

Mooi maken, 4 extra slangpilaren bij bestellen :?

* leandres word gek ... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12052 schreef op 05 March 2003 @ 15:36:
Dat is 8x1 slang, oftewel je verdikt je aansluiting met die slang (1+8+1=10) tot 10 mm en dus past je 10mm slang er gewoon overheen. Hoewel het wel mooier/beter is om gewoon slangpilaren van 1/4" -> 10mm te nemen. Is dat ook niet de bottleneck voor je WC.
Wat snap je niet aan bovenstaande post die ik net deed?
Anoniem: 40212 schreef op 05 maart 2003 @ 13:47:
De slang is 10 MM. De koelblokken ook. Radiator ook. Dus ik moet die "pilaren" (de opstaande buizen in het reservoir) vervangen voor 10 mm buizen/pilaren?

En hoe zit het met de aansluiting aan de voorkant dan? Dit 2 onderste naast elkaar, die zijn ook 8 mm ?
De pilaren zijn niet die buizen aan de binnekant van je reservoir, maar gewoon die aansluitingen aan de voorkant.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 12052 op 05-03-2003 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 19:35

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Blijft wel een beetje de bottleneck.. De doorgang van 1/4" schroefdraad is exacht 8mm breed. Maar nogmaals, dat maakt echt geen kont uit voor de koelprestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12052 schreef op 05 March 2003 @ 15:49:
[...]

Wat snap je niet aan bovenstaande post die ik net deed?

[...]

De pilaren zijn niet die buizen aan de binnekant van je reservoir, maar gewoon die aansluitingen aan de voorkant.
Oops over het hoofd gezien... |:(

Sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jupiler schreef op 05 March 2003 @ 15:53:
Blijft wel een beetje de bottleneck.. De doorgang van 1/4" schroefdraad is exacht 8mm breed. Maar nogmaals, dat maakt echt geen kont uit voor de koelprestaties.
Dat klopt, maar dat is bij die pilaren op de klaxblokjes en waarschijnlijk op de radiator ook wel, maar met die klaxaansluitingen zit je te kijken met een +/- 6mm doorgang. Maar het is net wat je zelf wil idd. Je zal er nix van merken.
Anoniem: 40212 schreef op 05 maart 2003 @ 15:55:
Oops over het hoofd gezien... |:(

Sorry :)
Geeft niet, kan gebeuren :)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 12052 op 05-03-2003 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12052 schreef op 05 maart 2003 @ 15:36:
[...]

Dat is 8x1 slang, oftewel je verdikt je aansluiting met die slang (1+8+1) tot 10 mm en dus past je 10mm slang er gewoon overheen. Hoewel het wel mooier/beter is om gewoon slangpilaren van 1/4" -> 10mm te nemen. Is dat ook niet de bottlenek voor je WC.
Die kan ik los kopen en gewoon erop schroeven?

Eerst die andere eraf halen en vervangen door de 1/4" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77164

Anoniem: 75607 schreef op 05 March 2003 @ 14:12:
ik wil eigenlijk een prometiea , en ben gek genoeg om die over een half jaartje te gaan halen ook. maar water koeling ziet er mooier uit met black light vooral als je van dat fluoriseerend flurrie in doet maar die setjes kun je toch uitbereiden ?? instapmodel en alles langsaam steeds perfectioneren

en die Thermaltake setje viel me ook al op ja ziet er zeker iets beter uit alleen ik heb niet zo op magneet bevestingen :r doink 8)7 i:( magneet en een computer over mijn vroegere n8merries gesproken
Yo kerel ga voor de prometiea ;)
Nee joh je moet die magneten helemaal niet gebruiken , je kan de zooi gewoon vastschroeven aan je kees zonder iets te modden , heb ik ook gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40212 schreef op 05 March 2003 @ 16:12:
[...]

Die kan ik los kopen en gewoon erop schroeven?

Eerst die andere eraf halen en vervangen door de 1/4" ?
Als je de klax-verbindingen eraf schroeft blijft er een 1/4" schroefdraad over, dus die pilaren kan je er dan mooi inschroeven.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 12052 op 05-03-2003 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55
Ik wil ook aan WC beginnen, en heb al een beetje rondgekeken.

Ik wil mijn WC er zo laten uitzien:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bertwill/wc_milenco.jpg

Nou heb ik al een beetje zitten kijken en heb het volgende bedacht:

Pomp: Eheim 1048
Reservoir: Hier gaat de pomp in, moet ik zelf maken.
CPU: wordt waarschijnlijk een DangerDen Maze3 P4 12mm
GPU: ook waarschijnlijk DangerDen
Radiator: Ik zat te denken aan een BlackIce, maar die aansluitingen zijn maar tot 10mm :|

Nou had ik toch nog een paar vraagjes:
  • Kan die Eheim 12mm aan? Of heeft 10mm hetzelfde effect als de rest wel 12mm is?
  • Hoe moet ik precies een reservoir maken? waar moet ik op letten?
  • Welke radiator heeft 12mm aansluitingen?
Ik heb al een beetje met de search gezocht, maar kon zo snel niet wat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41357

en wat is het prijsverschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Milenco schreef op 05 March 2003 @ 20:31:
Ik wil ook aan WC beginnen, en heb al een beetje rondgekeken.

Ik wil mijn WC er zo laten uitzien:
[afbeelding]

Nou heb ik al een beetje zitten kijken en heb het volgende bedacht:

Pomp: Eheim 1048
Reservoir: Hier gaat de pomp in, moet ik zelf maken.
CPU: wordt waarschijnlijk een DangerDen Maze3 P4 12mm
GPU: ook waarschijnlijk DangerDen
Radiator: Ik zat te denken aan een BlackIce, maar die aansluitingen zijn maar tot 10mm :|

Nou had ik toch nog een paar vraagjes:
  • Kan die Eheim 12mm aan? Of heeft 10mm hetzelfde effect als de rest wel 12mm is?
  • Hoe moet ik precies een reservoir maken? waar moet ik op letten?
  • Welke radiator heeft 12mm aansluitingen?
Ik heb al een beetje met de search gezocht, maar kon zo snel niet wat vinden.
Waarom wil je een reservoir? Gebruik die pomp inline, daar is die prima voor. Dan een T stukje gebruiken om bij te vullen :) hoef je geen reservoir. Mafkees actie is net dicht, maar je zou nog kunnen proberen blokjes te bemachtigen als je heel snel bent denk ik. Die heeft alles, GPU, CPU, chipset :D ik heb ook een chipsetblokje besteld.

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Reservoir is toch _erg_ handig, vullen gaat stukken sneller en het ontluchten is een eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Jupiler schreef op 05 March 2003 @ 21:05:
Reservoir is toch _erg_ handig, vullen gaat stukken sneller en het ontluchten is een eitje.
daar gebruik ik hem ook voor, maar ook omdat mijn pompje erin moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
pierre-oord schreef op 05 maart 2003 @ 21:02:
[...]

Waarom wil je een reservoir? Gebruik die pomp inline, daar is die prima voor. Dan een T stukje gebruiken om bij te vullen :) hoef je geen reservoir. Mafkees actie is net dicht, maar je zou nog kunnen proberen blokjes te bemachtigen als je heel snel bent denk ik. Die heeft alles, GPU, CPU, chipset :D ik heb ook een chipsetblokje besteld.

:*)
Reservoir neem ik vooral omdat ik daar de pomp in kan dumpen -> stiller. En voor het bijvullen en ontluchten is een reservoir zeer handig.

Ik heb ff contact met Mafkees gehad, en er bestaat nog een kans dat ik nog wat kan bestellen. Maar kan ik niet net zo goed iets bestellen van een bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Aan wat voor bedrijf had je gedacht :?

[ Voor 64% gewijzigd door Steve op 05-03-2003 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Jupiler schreef op 05 March 2003 @ 22:01:
Aan wat voor bedrijf had je gedacht :?
Mja bedrijf, een fabrikant bedoelde ik, zoals Klax, DangerDen, Senfu, etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Zal je veel meer kwijt zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Jupiler schreef op 05 maart 2003 @ 22:16:
Zal je veel meer kwijt zijn..
Dat is waar, maar dit wordt m'n eerste set, dan heb ik liever spul wat meer kant en klaar is voor wat meer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Over geluid, wat hoor je nog het meeste aan je WC PC ? De pomp of de voeding of is het hele systeem nagenoeg onhoorbaar ? Ik ga voor WC vanwege de stilte en niet voor OC'en of lagere temp (zal me worst wezen :+)

Geluid blijft moeilijk om objectief te beoordelen maar ok. Ik ga uit van goeie WC onderdelen en een AMD XP 1800+ CPU met een voeding @ 5 volt.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:30
Ik denk de voeding. Zeker als je die fan niet op 7 of 5V zet en een goede (of geen) fangrill. Ook als je je pomp als dompel pomp gebruikt hoor je hem bijna niet. Behalve als er veel lucht in je slangen zit of er een enorme opvoerhoogte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

kan iemand mij een schatting geven van hoeveel fans je ongeveer nodig hebt als je WC hebt. En ook graag met de plaats ervan.
zelf dacht ik aan:
1 of 2 120 mm fans op het rad
1 80mm voor onderin
1 80mm hoog achter
1 80 mm in de linker side window, ter hoogte van de NB

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Dat is afhankelijk van wat je allemaal waterkoeld. En wat voor rad je hebt. Volgens mij kan het helemaal zonder, en alleen in de hete zomermaanden ff een fannetje erbij ofzo. Natuurlijk zijn de temps dan wel aan de hoge kant, maar het is wel stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

niet erg slim dat ik dat vergeet
word waarschijnlijk een autorad, maze 3 op een AMD 2200+, klax graph o matic op een radeon 9700 (pro).
Maaruh moet wel een beetje mooie temps hebben hoor, gaat mij voornamelijk om de goede koeling, minder om de stilte.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Dan is een 120mm fan bij je NB/GPU wel handig, en nog een outtake aan de bovenkant of onder de voeding. (afhankelijk van je case, specs liggen plat)

ik ga nu pitten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door bredend op 05-03-2003 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Gewoon één of twee stille 120mm fans op je rad, een onhoorbare fan in je voeding en een onhoorbare als intake (hoofdzakelijk voor je HDD's).
Ehh.. Nice to know 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Steve op 05-03-2003 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ow, niet zoveeel fans nodig dus, das mooi. Cker ook omdat ik ze nu bestel bij die frozen cpu IA :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ff nog 2 vragen, hoeveel duurder is siliconen tov pcv
hoe belangrijk is casekoeling?
ik heb nu een fan die zuigt (lett, niet fig) in mijn Dragon chieftech (oh god not another one :P ) aan de zijkant zitten. en eentje die blaast achterin
is dat genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou gaan voor een fan bij je hd's als het 7200 rpm schijfjes zijn. Een bij je rad, en heel misschien nog een outtake bij de voeding, maar dat ik met een enermaxvoeding overbodig imo.

hoe makkelijk zijn koperbuizen te buigen eigenlijk en waar zou ik een koperen plaatje kunnen halen ter grote van een hd ongeveer? Hier in de lokale bouwmarkten niet iig. Een ijzerwarenhandel hebben we in Tilburg ook niet helaas. Of zou alleen een koperen buis langs de rand al genoeg zijn, zoiets als de HD-o-matic van klax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Koperbuizen zijn zeker makkelijk te buigen. Wil je je HDD soms waterkoelen?

Een buis langs de rand moet inderdaad genoeg zijn (waterkoeling is te "lokaal" om de onderkant van de HDD te koelen).. Maar je kan nooit een goede geleiding bekomen tussen een koperen buis en een recht oppervlak, dat koperen buisje zal slechts op één punt contact maken.

Een onhoorbare fan voor je HDD's werkt nog steeds het best.

[ Voor 70% gewijzigd door Steve op 06-03-2003 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12052 schreef op 06 March 2003 @ 14:55:
Ik zou gaan voor een fan bij je hd's als het 7200 rpm schijfjes zijn. Een bij je rad, en heel misschien nog een outtake bij de voeding, maar dat ik met een enermaxvoeding overbodig imo.

hoe makkelijk zijn koperbuizen te buigen eigenlijk en waar zou ik een koperen plaatje kunnen halen ter grote van een hd ongeveer? Hier in de lokale bouwmarkten niet iig. Een ijzerwarenhandel hebben we in Tilburg ook niet helaas. Of zou alleen een koperen buis langs de rand al genoeg zijn, zoiets als de HD-o-matic van klax?
Ik deel de mening van Jupiler en kan er verder ook niets nuttigs meer aan toe voegen maar als je koperen buizen,plaatjes,blokjes etc etc zoekt moet je gewoon naar een Oud ijzer en metaalhandel gaan. ;)

Oja en mooi dik profiel aluminium om als heatsinks te verzagen hebben ze er ook vaak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Milenco schreef op 05 March 2003 @ 21:25:
[...]

Reservoir neem ik vooral omdat ik daar de pomp in kan dumpen -> stiller. En voor het bijvullen en ontluchten is een reservoir zeer handig.

Ik heb ff contact met Mafkees gehad, en er bestaat nog een kans dat ik nog wat kan bestellen. Maar kan ik niet net zo goed iets bestellen van een bedrijf?
Voor dat stiller hoef je het niet te doen. Het reservoir trilt namelijk mee. :( dat is mijn ervaring :(

Het is een sicce nova in een tupperware res.

Ik heb hem nu los, en dat werkt perfect :*) kwa stilte. Je hoort hem echt amper, in je kast denk ik helemaal niet. En dan luister ik vlakbij. Ow ja, ik heb heb nu niet gevuld, m'n chieftec kast komt binnenkort en nog ff wachten op 8rda+ en processor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Koop je koperbuis in een bouwmarkt waar ze ook buizenbuigers verhuren - en buig het dan ter plekke (dan hoef je geen huur of borg te betalen).

Ik heb met één U-vormige buis een HDD-waterkoeling gemaakt. Die buis steekt gewoon los tussen de schijven - strak geklemd tussen de drivebay en de bovenste en onderste schijf.
Ik heb de schijven ook gekoppeld met twee 1mm koperplaatjes zodat de warmte beter doorgegeven wordt. Ik wilde die koperplaatjes vastsolderen aan de buis, maar om dat mooi haaks en passend te doen lukt mij waarschijnlijk niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/hddwaterkoeling001cc.jpg

Een 180° buiger vind je niet overal, dus dan moet je een mofje gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/koperbuis0003.jpg

Als experiment heb ik mijn schijven in een geïsoleerde broodtrommel gestopt.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/harde%20schijf%20waterkoeling05.jpg

De schijven bleven tijdens een tropische zomerdag 35~40°C in serie met m'n CPU-waterblokje. De isolatie dempt het gegier van de schijven - alleen had ik geen vrije 5"-bay om het in te bouwen (wat evengoed een hele klus zal zijn).

Twee plaatjes die duidelijk moeten maken hoe mijn HDD_waterkoeling in elkaar steekt:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/harddisk_watercoolertray2.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/waterkoeling_ccccc.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 787 op 06-03-2003 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het leek mij wel handig om gewoon een koperen plaat ter grote van een een hd te gebruiken als heatspreader en die dus te koelen met koperenbuizen die ik er dan aan wil gaan solderen zoals hier ook ongeveer gedaan is http://www.webx.dk/oz2cpu/pcmod/water.htm#HD
Die zijkanten zie ik niet zo te zitten, aangezien de onderkant veel warmer wordt. Volgens mbm wordt mn bovenste schijf 47 graden en de onderste 35 ofzo. Mn voorkant ligt er nog steeds af, maar er hangt daar geen flow en de bovenkant is geisoleerd dus dat kan schelen (ze zitten beide in een 5,25 bay).
Ik zie wel hoe warm ze worden zonder koeling, als het dan teveel wordt kan ik altijd nog een 80mm erbij zetten, hoewel ik dan misschien een outtake tekort kom.... zien we dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[geleuter]

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 787 op 06-03-2003 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787 schreef op 06 maart 2003 @ 15:32:
Twee plaatjes die duidelijk moeten maken hoe mijn HDD_waterkoeling in elkaar steekt:
http://www.theforumisdown...disk_watercoolertray2.gif
http://www.theforumisdown...03/waterkoeling_ccccc.jpg

(En nee: ik gebruik de editknop niet want die zie ik alleen maar als ik eerst inlog - en daar heb ik geen zin in).
Dat is ongeveer wat ik van plan was, maar dan dus in een 5,25" bay. Ik zal eens gaan kijken wat ik voor elkaar kan krijgen bij een bouwmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar ff goed doorgedacht over dit idee en denk persoonlijk dat het toch wel kan zoals hierboven , ik heb gewoon ff snel iets gemaakt , lijkt eigenlijk nergens op ;) maar duidelijk genoeg :)
Het vierkante op de pic is een koperen plaatje op groote van de hdd en daarop een koperen buis gesoldeerd als een spiraal , op deze manier heb je volgens mij wel een goed warmte afgifte :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~d.steenbergen1/hdd-koel.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Dat is geen spiraal ;)
Als je de buis erop gaat solderen moet je natuurlijk wel rekening houden met de schroefgaten. En dat je de buis wel voldoende contactoppervlak met de koperen plaat laat hebben. (ff met een hamer erop raggen dus ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bredend schreef op 06 March 2003 @ 18:30:
Dat is geen spiraal ;)
Als je de buis erop gaat solderen moet je natuurlijk wel rekening houden met de schroefgaten. En dat je de buis wel voldoende contactoppervlak met de koperen plaat laat hebben. (ff met een hamer erop raggen dus ;) )
Zoals ik al zei , ff snel iets in elkaar geflanst ;)
Maar zoals ik al zei dat moet toch netjes werken , op die manier met dat idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
jahoor, is bijna hetzelfde als die paargegeven links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bredend schreef op 06 March 2003 @ 20:12:
jahoor, is bijna hetzelfde als die paargegeven links.
Nou ik ga van de week wat zooi bij elkaar zoeken en probeer ff zoiets te maken volgende week, de resultaten zal ik ff met een paar pics laten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waarom zou je je hd koelen? wordt hij daardoor stiller? kan je hem "overklokken" ?
is het om te zorgen dat hij langer mee gaat? (ik speel voor antwoord C)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41357 schreef op 06 March 2003 @ 20:34:
waarom zou je je hd koelen? wordt hij daardoor stiller? kan je hem "overklokken" ?
Om de warmte afgifte goed te geleiden , betere prestatie, langere levensduur en uhhhhhhhhh ....................is gewoon leuk ;)
Rare vraag om op GoT te stellen hoor , waarom tweaken we eigenlijk allemaal :? , waarom maken er lui een Pc van een schoenendoos(rebel ;) ) waarom een waterblokje op de Gpu terwijl de zalman hp80a ook god koelt .............etc etc etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn 7200 rpm schijfje wordt 47 graden en zn 7200 rpm broertje eronder ook rond de 40, dus leek het me niet geheel overbodig om een fan ervoor te zetten, maar het geluid van die fan wil ik niet, dus ook maar in het wc-systeem gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Zodat hij langer meegaat. Als je je HDD gaat isoleren moet je hem wel goed koelen. En dan is waterkoeling de enige oplossing.
Op het overklokken na heb je dus gelijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 13:45

Speedy-J

AMD Enthusiast

Hij hoord in theorie wat langer mee te gaan ja, als hij beter wordt gekoeld als de gemiddelde hdd die in een case met luchtkoeling zit..
Correct me if i'm wrong ;)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Lekker snel allemaal!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedy-J schreef op 06 maart 2003 @ 20:45:
[...]

Hij hoord in theorie wat langer mee te gaan ja, als hij beter wordt gekoeld als de gemiddelde hdd die in een case met luchtkoeling zit..
Tuurlijk maar we doen het toch ook gewoon omdat het leuk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou, ik ga hem lekker niet koelen ;)
heb er maar 1, en dies niet geisoleerd oid.
btw, ik ga mijn hd en floppy bays eruit gooien, floppy ga ik uit mijn kast halen (perm) en de hd in de cd bay.
hoe kan je die hd het beste vast hangen? lange schroefjes? of zijn daar converters voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Anoniem: 41357 schreef op 07 maart 2003 @ 09:07:
nou, ik ga hem lekker niet koelen ;)
heb er maar 1, en dies niet geisoleerd oid.
btw, ik ga mijn hd en floppy bays eruit gooien, floppy ga ik uit mijn kast halen (perm) en de hd in de cd bay.
hoe kan je die hd het beste vast hangen? lange schroefjes? of zijn daar converters voor?
Zijn gewoon convertors voor :) 5,25 inch naar 3,5 inch

edit: zitten ook vaak bij HD-coolers.

[ Voor 5% gewijzigd door pierre-oord op 07-03-2003 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Er bestaan ook antivibratieconvertors (scrabble? :P), maar die kosten eigenlijk best veel voor wat ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41762

of op een stevig stuk rubber maken (je harddisk) en dan in een 5.25" bay maken

Like this
code:
1
2
| __ |
|----|

(bovenste streep harddisk onderste streep rubbertje)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 41762 op 07-03-2003 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hardeschijven koelen... Zou het geen idee zijn om gewoon de onderkant er af te halen en te vervangen door een koperen plaat die je zo aan kunt sluiten op je waterkoeling? Alleen moet je je hd dan open maken. Niet zo'n goed idee... Miss fabrieksaf? Of een bedrijf dat de mogelijkheden heeft om in stof vrije ruimte te werken? Alleen dat laatste heeft wel een wat lager (te laag )Tweakers nivo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Hmm, nog onder die metalen plaat zit alle elektronica van de HDD, dus je kunt daar moeilijk een plaat met gangen in gaan maken..

Zou je trouwens geen last hebben van condensatie? In de HDD zelf is het goed warm (30-40°), en dan stuur je er water van zo'n 20-25° binnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jah id, ik laat mijn hd lekker voor watty is, ik hoef er geen generatie mee te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren een klein waterongelukje gehad. Trok de slang ff uit het water omdat ie flink aan het knikken was en de temp liep al redelijk op. Ik was alleen vergeten dat ik de slang korter gemaakt had. *flats* een dikke straal water over mn mobo, zo snel mogelijk alles uitgezet en met een handdoek alles droog proberen te maken. Gisterenavond nog eens proberen te booten, maar helaas deed hij niets meer.
Leek me een duidelijk geval van doorgefikte proc. Vanmorgen eens getest of mn mobo niet doorgrbrand was, en dat was ook gelukkig, maar nou zag de core er nog helemaal gezond uit, niets aan het handje. Alleen de rest van de proc was helemaal bruin, maar stonk niet. Dus heb ik gewoon het hele dingetje schoongemaakt en nou draait ie weer gewoon.
Wat ik me nu afvraag is, waarom is die proc bruin geworden? Het laatste wat ik gisteren van MBM gezien heb is 40 graden en nog geen minuut later stond mn pc uit.
Op die plek was mn blokje trouwens ook iets donkerder gekleurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ben jij m'n verloren tweelingbroer? Water in geheugenslots

Gevolg ervan of niet, maar daarna was er dit: Systeem rot - mobo, memory of CPU

[ Voor 41% gewijzigd door Steve op 07-03-2003 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jupiler schreef op 07 March 2003 @ 11:47:
Ben jij m'n verloren tweelingbroer? Water in geheugenslots

Gevolg ervan of niet, maar daarna was er dit: Systeem rot - mobo, memory of CPU
Hahaha, misschien je evil AMD Twin ofzo, u never know.
Het nog wat vaster schroeven van mn cpublok heeft tot gevolg dat mn stress temp nog 3 graden gedaald is (nu 37 graden AXIA 1200@1300, 38 graden AXIA 1200@1400!!). Autorad met 120 enermax, mafkees maze3, 13mm slangen, eheim 1048, emmer als reservoir.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 12052 op 07-03-2003 12:48 . Reden: hmm temp wilde toch nog ff steigen met burnk7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
LOL man, je bent echt m'n tweelingbroer... Ik heb ook een autorad, mafkees maze3 (met lexaan deksel :D), 13mm slangen en een emmer als reservoir.

Maar nu weer ontopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk eens wat ik vond: een metaalwerkplaats voor Amsterdammers.
De hoofdpagina staat hier.

Als je weet hoe je een apparaat moet bedienen, mag je er mee aan de slag (mits je lid wordt - tegen betaling van 15 euro). Ook kun je er een cursus volgen.
Ze hebben duidelijk geen CNC-freesbank, wel een frees-mogelijkheid.
Je kunt er dus je waterblokje maken.
Het zal i.i.g. veel goedkoper zijn dan het te láten maken door een professioneel bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
I wordt gek, echt gek!

Ik wilde een HD cooling systeem maken van watercooling. Het gaat redelijk, ik heb hier een proefstukje gedaan met messing plaat voor zijkanten en een koperen buis er overheen. Alleen messing geleid de helfs van alu volgens binas :r . Ik ben op zoek naar een bedrijf dat kleine stukken koper levert. Ik heb het dan over 2 stukken van 3 bij 15 cm.

Werkelijk, ik kan dat nérgens vinden!

Ik heb al diverse bedrijven gebeld zonder succes. Een bedrijf wil wel wat bestellen, maar dat kost 80 euro voor een plaat van een meter bij een meter bij 1 millimeter ;')

Ik woon rond Leiden, is daar iets te vinden? Verder weg mag ook, Den Haag ofzow, als het nog verder wordt dan graag iets dat ik het kan bestellen.

Is er een tweaker die hieraan kan komen, en als het bedrijf het niet wil tegen een kleine vergoeding een stukje wil opsturen naar mij? :/ een stukje koper moet toch wel te vinden zijn zeg :D en dan niet in een plaat van 1 bij 1 meter.

Ow ja, weet je hoe duur een plaat van een meter bij een meter bij 2 - 3 cm kost? Meer als 3000 euro bij het bedrijf waar ik dat vroeg :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 17:36

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Ik ben mijn water koeling aan het inbouwen en ik kom er net achter dat mijn DD Radeon blok niet helemaal op GPU past, omdat 1 van de aanluitingen op een condensator rust. Nu heb ik een koperen plaat gekocht (333 x 333 x 0.5 mm) en 5 vierkantjes uitgezaagd om als spacer te gebruiken. Ik heb deze 'gelapt' met schuurpapier van 600, 800, 1200 en 1500 grid en vervolgens AS tussen gedaan. De boel staat nu in de schroefbank geklemt tussen 2 stukjes hout.
De vraag is alleen: gaat dit werken, of vind er niet voldoende warmte overdracht plaats tussen de GPU en het waterblok? Ik heb liever niet een uitgefikte kaart straks...

[ Voor 3% gewijzigd door Drobanir op 07-03-2003 22:59 ]

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Drobanir schreef op 07 maart 2003 @ 18:11:
Ik ben mijn water koeling aan het inbouwen en ik kom er net achter dat mijn DD Radeon blok niet helemaal op GPU past, omdat 1 van de aanluitingen op een condensator rust. Nu heb ik een koperen plaat gekocht (250 x 250 x 0.5 mm) en 5 vierkantjes uitgezaagd om als spacer te gebruiken. Ik heb deze 'gelapt' met schuurpapier van 600, 800, 1200 en 1500 grid en vervolgens AS tussen gedaan. De boel staat nu in de schroefbank geklemt tussen 2 stukjes hout.
De vraag is alleen: gaat dit werken, of vind er niet voldoende warmte overdracht plaats tussen de GPU en het waterblok? Ik heb liever niet een uitgefikte kaart straks...
Dat werkt wel, alleen cooling zal ietsiepietsie minder zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pierre-oord schreef op 07 March 2003 @ 18:06:
I wordt gek, echt gek!

Ik wilde een HD cooling systeem maken van watercooling. Het gaat redelijk, ik heb hier een proefstukje gedaan met messing plaat voor zijkanten en een koperen buis er overheen. Alleen messing geleid de helfs van alu volgens binas :r . Ik ben op zoek naar een bedrijf dat kleine stukken koper levert. Ik heb het dan over 2 stukken van 3 bij 15 cm.

Werkelijk, ik kan dat nérgens vinden!

Ik heb al diverse bedrijven gebeld zonder succes. Een bedrijf wil wel wat bestellen, maar dat kost 80 euro voor een plaat van een meter bij een meter bij 1 millimeter ;')

Ik woon rond Leiden, is daar iets te vinden? Verder weg mag ook, Den Haag ofzow, als het nog verder wordt dan graag iets dat ik het kan bestellen.

Is er een tweaker die hieraan kan komen, en als het bedrijf het niet wil tegen een kleine vergoeding een stukje wil opsturen naar mij? :/ een stukje koper moet toch wel te vinden zijn zeg :D en dan niet in een plaat van 1 bij 1 meter.

Ow ja, weet je hoe duur een plaat van een meter bij een meter bij 2 - 3 cm kost? Meer als 3000 euro bij het bedrijf waar ik dat vroeg :D :D
Ik had al eens eerder vermeld maar ik doe het nog een keer:
Bij de wat grotere oud ijzer en metaalhandel kan je echt alles vinden wat je nodig denkt te hebben , Profiel alu , koper etc etc etc :)

//edit:
Oja en het is veel goedjekoper trouwens ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 77164 op 07-03-2003 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Anoniem: 77164 schreef op 07 March 2003 @ 18:18:
[...]

Ik had al eens eerder vermeld maar ik doe het nog een keer:
Bij de wat grotere oud ijzer en metaalhandel kan je echt alles vinden wat je nodig denkt te hebben , Profiel alu , koper etc etc etc :)

//edit:
Oja en het is veel goedjekoper trouwens ;)
Ja, maar ik ken niet zo'n handel hier :(

Kun jij niet een stukie voor me regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pierre-oord schreef op 07 March 2003 @ 18:24:
[...]

Ja, maar ik ken niet zo'n handel hier :(

Kun jij niet een stukie voor me regelen?
Mail me ff de maten wat je nodig heb en je postadres uiteraard dan stuur ik het volgende week wel ff op, het past wel in een envelop dacht ik:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Anoniem: 77164 schreef op 07 March 2003 @ 18:31:
[...]

Mail me ff de maten wat je nodig heb en je postadres uiteraard dan stuur ik het volgende week wel ff op, het past wel in een envelop dacht ik:)
Dat zou super zijn! Ik weet alleen niet of koper buigt in een enveloppe :?
Het zal redelijk zwaar zijn denk ik. Ik heb msn aan staan, kun je daar vanavond ff opkomen? Ik heb als jouw msn adres je mail genomen die ander bestaat niet. Wil je dan ff op msn komen? Mijn msn is pierre-oord@hetwww.nl.

Natuurlijk vergoed ik alle kosten :*) :D

Edit: maten nodig:
2x een stukje van 15cm bij 3cm.
Of als het makkelijker is een 1x een stukje van 15cm bij 6cm of 30cm bij 3cm natuurlijk, dan zaag ik het wel.
Echt super als je me zo wilt helpen :D

[ Voor 15% gewijzigd door pierre-oord op 07-03-2003 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pierre-oord schreef op 07 March 2003 @ 19:06:
[...]

Dat zou super zijn! Ik weet alleen niet of koper buigt in een enveloppe :?
Het zal redelijk zwaar zijn denk ik. Ik heb msn aan staan, kun je daar vanavond ff opkomen? Ik heb als jouw msn adres je mail genomen die ander bestaat niet. Wil je dan ff op msn komen? Mijn msn is pierre-oord@hetwww.nl.

Natuurlijk vergoed ik alle kosten :*) :D

Edit: maten nodig:
2x een stukje van 15cm bij 3cm.
Of als het makkelijker is een 1x een stukje van 15cm bij 6cm of 30cm bij 3cm natuurlijk, dan zaag ik het wel.
Echt super als je me zo wilt helpen :D
Ik kom morgen wel ff voorbij wippen op msn , ga zo ff lekker stappen met moeders ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Anoniem: 77164 schreef op 07 March 2003 @ 19:15:
[...]

Ik kom morgen wel ff voorbij wippen op msn , ga zo ff lekker stappen met moeders ;) ?
Gezellig ;) ik hoor nog wel van je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:15
Anoniem: 77164 schreef op 07 maart 2003 @ 19:15:
[...]

Koel jij kan dus leveren en je woont redelijk dichtbij mij in de buurt (zuthpen en apeldoorn), mag ik jouw ook mailen?

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik ruik....

Een IA!!!!!11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41762

Jupiler schreef op 07 March 2003 @ 19:40:
Ik ruik....

Een IA!!!!!11
LOL! inkoopaxi op de sloop voor rads.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PASware schreef op 07 March 2003 @ 19:39:
[...]

Koel jij kan dus leveren en je woont redelijk dichtbij mij in de buurt (zuthpen en apeldoorn), mag ik jouw ook mailen?
Hmmm Apeldoorn , jij mag zelf lekker zoeken -lol ;)
IJzer&Metaalhandel Schrijver BV Zutphen en anders Reukema BV Harderwijk. :)
Ik ruik....

Een IA!!!!!11
Lijkt er wel op Juup ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Anoniem: 77164 schreef op 07 March 2003 @ 19:50:
[...]

[...]

Lijkt er wel op Juup ;)
Maar ik heb het eerst besteld en wil dus eerst koperstukjes krijgen hé
;) ;) ;) :+ :+ :+
Tot morgen ThaRazor.

offtopic:
Jongens we mogen hier geen chat maken, ik heb daarvoor al eens een pushmessage gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Hoeveel heb je dan nog?
* bredend is ook wel aan wat Cu toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

nou ik moet ook nog een rad hebben :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Ik heb eindelijk mijn waterkoeling draaien (foto's volgen later!) en ik heb water wetter toegevoegd. In het begin was alles flink rose, maar nu (na twee uur) is de boel alweer bijna transparant. Is dat normaal? Ik heb 1:20 toegevoegd (1.6 l accuwater, 80 cl WW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Dat is denk ik een chemische reactie waarbij bepaalde stoffen oplossen in water of afhankelijk van de zuurtegraad van het water een andere kleur aannemen. Je hoeft je er geen zorgen over te maken lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
5% is weinig hoor!

Zou zeker minstens 20% toevoegen, dat is 1:5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Op de Danger Den site staat "4 oz treats 1 gallon" dus dat is 0.118 l WW op 3.785 l water, oftewel 3.125%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
gisteren ff in oldenzaal nog wat onderdelen gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wgsnijders/slangen.jpg

zie je ook het verschil (niet erg duidelijk) in de siliconen slang en de pvc slang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De siliconen slang is dikker ;)

Als je metaalhandels zoekt:
http://www.fbg.nl
http://www.goudengids.nl en daar zoeken op metaalgroothandel of op oud metaal

Het zijn er meer als je denkt... Iig meer als ík dacht.(96x metaalgroothandel en 429x oud metaal in heel Nederland)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 76438 op 08-03-2003 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Anoniem: 76438 schreef op 08 March 2003 @ 11:00:
De siliconen slang is dikker ;)

Als je metaalhandels zoekt:
http://www.fbg.nl
http://www.goudengids.nl en daar zoeken op metaalgroothandel of op oud metaal

Het zijn er meer als je denkt... Iig meer als ík dacht.(96x metaalgroothandel en 429x oud metaal in heel Nederland)
Op FBG zal ik eens kijken.

Op goudengids ben ik al geweest, maar die groothandels verkopen denk ik alleen maar die grote stukken :/ . De meeste moet je bellen, geen probleem maar het was gisteren al 18:00. En of ze het dan hebben is ook nog de vraag. Meneer, kunt u 2 stukjes van 15 x 3 cm opsturen? Zware lach aan die andere kant natuurlijk. Dat is de moeite niet voor hun.

edit:
ff kort gekeken op FBG maar ziet er niet zo handig uit. Als het echt moet dan bel ik me wel gek. Een handel die ik vroeger door iemand kende, Miko, is er geloof ik niet meer. Er stond van hun enkel een fax nummer, en toen ik die belde kreeg ik gewoon iemand die die telefoontjes al meer had gehad maar zeker geen metaalhandel is. :/

Tharazor ik laat m'n MSN vandaag aan staan, ik hoop dat je me kunt helpen!

[ Voor 22% gewijzigd door pierre-oord op 08-03-2003 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet het anders aanpakken. Je moet laten zien dat je er best wat voor wil doen. En vragen of ze het op willen sturen... Gewoon ff bellen en vragen of ze een afval stukje hebben en vragen of je dat ff kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:15
Anoniem: 77164 schreef op 07 March 2003 @ 19:50:
[...]

Ok, das ook wel goed, thnx, dat ik nu bedrijven weet die misschien wel wat aan me willen verkopen.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Schop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schop?? Het is gewoon je eigen schuld, je hebt gewoon die mini faq aan het begin erg goed en duidelijk gemaakt voor de beginnende waterkoeler. Het enige wat je er miss nog bij kunt zetten is welke autorads van koper zijn, en miss hun afmetingen. Zie bijv. [rml][ WC]Post hier je info over koperen kachelradiator's[/rml]
OPmerking: ik heb dus een keer een rad uit een Ibiza geplukt (erg makkelijk btw, zit gewoon onder de motorkap en kan met 2 schroeven los), die bleek dus niet van koper te zijn.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.