Goed systeem, maar zal best duur uitkomen. En die voeding is zeker krachtig genoeg.. Ik raad je aan om eens de eerste post van dit topic te lezen.
Verwijderd
• Innovatek en DD hebben andere aansluitingen dus zullen niet direct op elkaar passen (resp. 8 en 12mm).
• Koelprut hoeft helemaal niet. Het kan wel, misschien dat je temp een graadje of 2 lager wordt, ligt eraan hoe vlak je core en blok zijn.
• Die Eheim kan je niet zomaar op je voeding aansluiten. Moet je gewoon met een 230 aansluiting doen.
• Als alles koper is hoef jegeen toevoeging te gebruiken voor je water, als je maar demiwater gebruikt, anders krijg je kalkafzetting en een grotere kans op algengroei.
• Vullen kan je via het reservoir doen zoals sapphire net al zei.
• Blowholes maken moet meestal wel, of je moet standaard een 120mm blowhole in je kast hebben.
Succes verder
• Koelprut hoeft helemaal niet. Het kan wel, misschien dat je temp een graadje of 2 lager wordt, ligt eraan hoe vlak je core en blok zijn.
• Die Eheim kan je niet zomaar op je voeding aansluiten. Moet je gewoon met een 230 aansluiting doen.
• Als alles koper is hoef jegeen toevoeging te gebruiken voor je water, als je maar demiwater gebruikt, anders krijg je kalkafzetting en een grotere kans op algengroei.
• Vullen kan je via het reservoir doen zoals sapphire net al zei.
• Blowholes maken moet meestal wel, of je moet standaard een 120mm blowhole in je kast hebben.
Succes verder
Disagree.. Koelprut moet _wel_!!! Hoe goed ze ook gepolijst zijn, beide oppervlakken hebben kleine, voor het oog onzichtbare, putjes en krasjes. Dus moet je koelpasta gebruiken om ze op te vullen, aangezien het een betere warmtegeleider is dan lucht.
en toch ook voor de Garantie ?
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een antiknikveer (voor 12mm slang) Iemand ergens gevonden? (De GAMMA heeft ze in ieder geval niet)
Ik heb namelijk een knik in mijn slang (siliconen) tussen CPU en GPU....
Ik heb namelijk een knik in mijn slang (siliconen) tussen CPU en GPU....
Gewoon eender welke veer die een dikte heeft van 8-12mm.. Moet je zeker ergens vinden.
Druk- en trekveren vind je in elke zichzelf respecterende bouwmarkt.
Druk- en trekveren vind je in elke zichzelf respecterende bouwmarkt.
Verwijderd
Nog iets. Speelt de dikte van u slangen enige rol? en wat voor soort slangen kan ik best nemen?
je kan het beste silicone slangen nemen die knikken niet zo snel, de dikte van de slangen maakt niet zoveel uit aangezien het bepaalt word door de smalste doorgang in je systeem
Lees even de eerste post! Daar staat alles in.
Verwijderd
Kheb hem gelezen dus silicone 
Kan ik die gewoon in den Brico of Hubo gaan halen?
ff snel iets. Wat is het beste? Maze3 of Innovatek coolrev 3.0?
Kan ik die gewoon in den Brico of Hubo gaan halen?
ff snel iets. Wat is het beste? Maze3 of Innovatek coolrev 3.0?
Ik gok niet dat ze siliconenslang hebben in een doorsnee bouwmarkt.. En welke de beste is kan je ook vinden in de openingspost.
Verwijderd
Weet er iemand welke fittings een Black ICe Extreme 2 heeft?
//edit Now with 12.5 mm (1/2 inch) pre-angled inlet/outlet barbed hose connectors.
zijn dit de fittings?
//edit Now with 12.5 mm (1/2 inch) pre-angled inlet/outlet barbed hose connectors.
zijn dit de fittings?
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 19:47 ]
Was te verwachtenVerwijderd schreef op 11 March 2003 @ 23:09:
Ik ben weer eens niet erg origineel met mijn schijvenblokje:
Alleen is mij niet duidelijk hoe hier het water door het blokje stroomt...
Volgens mij loopt het water zo: komt erin; stroomt naar je toe; dan naar beneden tot bodem of gaat gelijk naar rechts; dan naar achteren langs de schijven en komt weer naar voren. Dan gaat het weer omhoog, naar achteren en weer terug de slang in.
Nog iets kunnen vinden?Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 18:31:
[...]
Mail me ff de maten wat je nodig heb en je postadres uiteraard dan stuur ik het volgende week wel ff op, het past wel in een envelop dacht ik:)
om er ff op terug te komen,OliverBB schreef op 12 maart 2003 @ 13:49:
dat relais heb ik van mijn werk, aan een monteur gevraagd.
maar moeten bij elke electronica zaak wel te koop zijn
is een inieminie blokje +/-0.5 x 1.5 cm
zitten 2 pennetjes voor de 5 volt op en 6 pinnetjes voor de 2 wisselcontacten.
het is een siemens relais type: V23105-A5301-A201
hier een pdf ervan:http://www.elementy.pl/katalog/indeks.pdf/J8724.pdf
edit: mmm er staat dat ie maar 150 volt mag hebben, volgens mij had ik al es gelezen dat je r 230volt mee kon schakelen.
maar hij doet het er wel goed om en wordt niet warm.
[ Voor 16% gewijzigd door OliverBB op 12-03-2003 21:39 ]
ik had weer eens een vragje over een reservoir
weer even een paint kunstwerk
:

over die 2 slangpilaren, moet er nou nog een stukje buis aan de binnenkant in het reservior zoals bij deze :

En, stroomt het water niet terug als allebei de aansluitingen beneden zitten ?
weer even een paint kunstwerk

over die 2 slangpilaren, moet er nou nog een stukje buis aan de binnenkant in het reservior zoals bij deze :
En, stroomt het water niet terug als allebei de aansluitingen beneden zitten ?
Die buisjes zorgen ervoor dat het water dat erin komt, niet weer gelijk naar de pomp wordt gezogen.
dus door die laage gaat het water naar de pomp en uit die hoge komt water uit je setup ?
Het kan ook andersom, maar dan moet er meer water in zitten
Verwijderd
ok... heb de knoop doorgehakt, en ga ook watercoolen.....
zit alleen in een dubio...
heb al eens ff de search en google geprobeerd, en de revieuw gelezen via de site waar ik wil gaan kopen, maar die geven me ook niet echt het resultaat wat ik wil...
its like this,
ze verkopen dus die nieuwe zeer populaire TT aquarius 2 WC setjes... hartstikke leuke prijs, en zoals ik gelezen heb in het grote TT aquarius 2 topic ook wel leuke prestaties...
nu hebben ze ook klax setjes... die zijn rond de 200 E, iets duurder dus...
nu zit dit erin:
* koelblok Klax Gold 390
* EHEIM 1048 Pomp
* Radiator Black Ice Pro (zwart)
* Titan fan 120x120x25MM
* Fanguard 120mm
* Siliconen-slang 9,5mm + 2,0 mm 2 Meter
* T-stuk 10,5 mm kunststof
* Twee knieverbindingen 12mm Kunststof
* Stopstuk voor 10mm slang
* 3 op 4 pins adapterkabel 12V op 7 Volt
* Silmore koelpasta 2 ml
nu is dit ook een complete set, en ik heb geen idee of die complete setjes wel zo goed presteren...
op de site van de shop verwijzen ze naar deze review: http://www.casejunkies.co...010001&hl_id=200&page=265
maar ja, dan hebben we het over een testsysteem met een duron!!
daarnaast zit er een andere rad. bij, dan die in de review.
wat denken jullie pro's van dit setje? of kan ik beter nog iets veranderen aan deze opstelling?
hij komt op mn hard OC systeem, dus moet wel goed koelen.. mn Zalmann kon mn XP2400@XP2800 niet goed aan, met als gevolg dat die dus nu stuk is...
komt nu een TB 2000 op ofzo, en die ga ik ook weer eens lekker op zn staart trappen
heb begrepen dat de pomp e.d wel goed zijn, maar hoe zit het met het koelblok en de radiator?
heb al eens ff de search en google geprobeerd, en de revieuw gelezen via de site waar ik wil gaan kopen, maar die geven me ook niet echt het resultaat wat ik wil...
its like this,
ze verkopen dus die nieuwe zeer populaire TT aquarius 2 WC setjes... hartstikke leuke prijs, en zoals ik gelezen heb in het grote TT aquarius 2 topic ook wel leuke prestaties...
nu zit dit erin:
* koelblok Klax Gold 390
* EHEIM 1048 Pomp
* Titan fan 120x120x25MM
* Fanguard 120mm
* Silmore koelpasta 2 ml
nu is dit ook een complete set, en ik heb geen idee of die complete setjes wel zo goed presteren...
op de site van de shop verwijzen ze naar deze review: http://www.casejunkies.co...010001&hl_id=200&page=265
wat denken jullie pro's van dit setje? of kan ik beter nog iets veranderen aan deze opstelling?
hij komt op mn hard OC systeem, dus moet wel goed koelen.. mn Zalmann kon mn XP2400@XP2800 niet goed aan, met als gevolg dat die dus nu stuk is...
komt nu een TB 2000 op ofzo, en die ga ik ook weer eens lekker op zn staart trappen
heb begrepen dat de pomp e.d wel goed zijn, maar hoe zit het met het koelblok en de radiator?
Zou een ander blokje nemen, bijvoorbeeld de Maze3.. Maar verder: lees eens uitvoerig de eerste post, en zoek reviews.
Verwijderd
ja ben ook nu druk bezig verder te lezen.... heb al een paar leuke sites gevonden, maar uhh, verder wel een goeie set? wat denk je??? is ook een beetje voor de stilte, maar meer dan 60 graden stressed op mn XP hoef ik iig niet meer
Weet iemand of er vga blokjes zijn waar je slangen van 6mm op kan zetten? Die heb je volgens mij nodig als je je thermaltake wilt uitbreiden met een vga koeler.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Verwijderd
ten eerste dit setje was echt perfect zag er goed uit en de prestaties waren ook heel erg goed vergeleken met bijv. een cooltech setje (staat ook in de review) en misschien is het dan wel een duron maar in de socket A range van processors zijn dit toch altijd nog enorme heethoofden....maar ik kan je dit setje zeker wel aanraden naar mijn eigen ervaringen. kijk anders ook eens voor cooltech dat is ook goed spul. maar voor prijs kwali zou ik toch eerder voor die klax gaan... en die radiator die daarbij word geleverd is alleen maar beter dan de dualfan van klaxx over het algemeen presteren de blackice rads toch beter dan andere merken. maar qua ontwerp ontlopen ze elkaar niet zo veel (staat ook in de review) het bevestigingssysteem is ook errug makkelijk van de klaxx dualfan, dit zit jammer genoeg niet bij de blackice radiatoren meegeleverd.Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 22:50:
its like this,
nu zit dit erin:
* koelblok Klax Gold 390
* EHEIM 1048 Pomp
* Titan fan 120x120x25MM
* Fanguard 120mm
* Silmore koelpasta 2 ml
offtopic:
welke webshop verwees je eigenlijk naar die review?
welke webshop verwees je eigenlijk naar die review?
van koolance zijn die erpingkiller schreef op 12 maart 2003 @ 23:34:
Weet iemand of er vga blokjes zijn waar je slangen van 6mm op kan zetten? Die heb je volgens mij nodig als je je thermaltake wilt uitbreiden met een vga koeler.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 23:53 ]
Je kan ook gewoon andere pilaren zetten op een blokje..
Verwijderd
Ik heb gister net het bovenstaande setje ook gemonteerd!!!Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 22:50:
...knip...
nu zit dit erin:
* koelblok Klax Gold 390
* EHEIM 1048 Pomp
* Titan fan 120x120x25MM
* Fanguard 120mm
* Silmore koelpasta 2 ml
...knip...
Ik zal zo gauw mogelijk foto's posten.
Mijn temps??
AMD XP2100+ @ 1733 Mhz op 2280 Mhz met 100% load.
CPU 39/40
System: 30
Ik heb er nog GEEN waterwetter in, schijnt ook 3 graden te schelen. Plus dat de AS3 nog even moet in werken.
Ik hou je op de hoogte!
Verwijderd
Ik "las" laatst een Noors artikel waarin deze twee blokjes met elkaar werden vergeleken. Ik kan geen woord Noors, maar ik begreep wel uit het artikel dat het klax blok wonJupiler schreef op 12 maart 2003 @ 22:54:
Zou een ander blokje nemen, bijvoorbeeld de Maze3.. Maar verder: lees eens uitvoerig de eerste post, en zoek reviews.
Zoek maar eens op google, je vindt waarschijnlijk meer als je ook zoekt naar magnum478 dat is het zelfde blok.
edit:
Lees net dat je geen socket 478 zoek. Maar goed, blijf een Magnum
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 10:40 . Reden: ai, socket A ]
Verwijderd
ik zou gew00n setje samenstellen..ongeveer dit:
-klax cool rev 3.0 (geloof dat dat nu innova is tog?)
-blackice radiator extreme (of blackice dual als je ruimte hebt) maar ze beiden presteren even goed geloof ik
-eheim 1048 pomp
-reservoir..maakt denk ik niet veel uit je hebt ze van innova die op je eheim passen maar dan moet je weer veel ruimte hebben en thermaltake xaser III heeft dat niet al teveel dus zou ik voor die externe gaan die hierboven met dat plaatje staat
-gewone flow meter
-eventueel vga/chipset coolertje..
ik denk dat dit setje wel goed doet hoor...anders weet ik het ook niet meer
ohja en een mooie enermax of papst fan
-klax cool rev 3.0 (geloof dat dat nu innova is tog?)
-blackice radiator extreme (of blackice dual als je ruimte hebt) maar ze beiden presteren even goed geloof ik
-eheim 1048 pomp
-reservoir..maakt denk ik niet veel uit je hebt ze van innova die op je eheim passen maar dan moet je weer veel ruimte hebben en thermaltake xaser III heeft dat niet al teveel dus zou ik voor die externe gaan die hierboven met dat plaatje staat
-gewone flow meter
-eventueel vga/chipset coolertje..
ik denk dat dit setje wel goed doet hoor...anders weet ik het ook niet meer
ohja en een mooie enermax of papst fan
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 10:47 . Reden: iets vergeten :D ]
Verwijderd
ohja en ik heb nog een vraag....weet iemand of het mogelijk je radiator en een pomp goed neer te kunnen zetten in een thermaltake xaser III..dat wil zeggen dat ik bedoel dat er goede airflow onstaat...er zijn natuurlijk 2 fans voor 2 zij 2 achter 1 boven..dus misschien iemand een tip? en zou het wel passen want die hd brackets van xaser III lopen helemaal tot op de bodem als ik het goed heb gezien
..
anyone with a xaser 3 and wc?
anyone with a xaser 3 and wc?
waarvoor heb je airflow nodig als je WC hebt ?
Om het water te koelen denk ik...sapphire schreef op 13 March 2003 @ 15:33:
waarvoor heb je airflow nodig als je WC hebt ?
wanneer je waterkoeling hebt, zijn er veel onderdelen die niet meer gekoeld worden als je geen airflow zou hebben.
dan heb je alleen koeling op je cpu,gpu en/of chipset.
dan wordt de temperatuur in de kast toch nog vrij hoog denk ik.
daarom moet je zorgen dat er altijd (een beetje) airflow in je kast blijft bestaan.
en een radiator heeft daarnaast ook nog luchtverplaatsing nodig om hiermee de warmte van het water af tekunnen geven aan de koelere lucht.
wel handig is om je fans op 5 of 7 volt te laten draaien waardoor ze bijna geen geluid meer produceren.
dan heb je alleen koeling op je cpu,gpu en/of chipset.
dan wordt de temperatuur in de kast toch nog vrij hoog denk ik.
daarom moet je zorgen dat er altijd (een beetje) airflow in je kast blijft bestaan.
en een radiator heeft daarnaast ook nog luchtverplaatsing nodig om hiermee de warmte van het water af tekunnen geven aan de koelere lucht.
wel handig is om je fans op 5 of 7 volt te laten draaien waardoor ze bijna geen geluid meer produceren.
zijn er trouwens nog mensen in of om Enschede die plexiglas buis plaat of staf materiaal gaat bestellen bij:
[url]www.ru58.nl.[/url]
als er meerderen dat samen doen scheelt dat in de portokosten (is rond 10 euro voor 2 stukken buis)
de prijslijst heb ik ook :prijslijst in excel formaat
als er iemand in de buurt is die ook gaat bestellen dan wil ik ook graag een kleine bestelling erbij doen.
[url]www.ru58.nl.[/url]
als er meerderen dat samen doen scheelt dat in de portokosten (is rond 10 euro voor 2 stukken buis)
als er iemand in de buurt is die ook gaat bestellen dan wil ik ook graag een kleine bestelling erbij doen.
dan hou je toch een animo check voor een IA?
En ja airflow is belangrijk, maar je hoeft echt geen 6 fans in je kast te hangen. Airflow word hier vaak overdreven geloof ik
En ja airflow is belangrijk, maar je hoeft echt geen 6 fans in je kast te hangen. Airflow word hier vaak overdreven geloof ik
Verwijderd
Hoeft dus helemaal niet.Jupiler schreef op 12 maart 2003 @ 18:37:
Disagree.. Koelprut moet _wel_!!! Hoe goed ze ook gepolijst zijn, beide oppervlakken hebben kleine, voor het oog onzichtbare, putjes en krasjes. Dus moet je koelpasta gebruiken om ze op te vullen, aangezien het een betere warmtegeleider is dan lucht.
Ik heb mn WC ook draaien zonder ook maar enige vorm van koelprut en houdt mn AXIA 1200 op 38 graden stressed @1200 en 41 @1400. Oude pc's hebben ook nooit koelprut gehad en is ook absoluut niet noodzakelijk. Sterker nog, voordat AS geintroduceerd werd gebruikte ook niemand het. Ik heb nog wel asII liggen, maar dat komt er pas onder als de chip- en gpublokjes er zijn.
Nog maar een keer, het hoeft dus _niet_.
Voor AS uitkwam, werd er ofwel een thermal pad, ofwel gewone siliconenprut gebruikt.
En vroeger werd het misschien niet gebruikt nee.. Maar de CPU's verstookten toen veel minder warmte.
Probeer maar eens een rijstkorreltje ASII of ASIII, je zal zeker een verbetering merken.
En vroeger werd het misschien niet gebruikt nee.. Maar de CPU's verstookten toen veel minder warmte.
Probeer maar eens een rijstkorreltje ASII of ASIII, je zal zeker een verbetering merken.
Verwijderd
Beter is het wel, ongetwijfeld, maar noodzakelijk is het niet. Als je het niet voor de tempwist doet, kan je die 10 euro voor asIII beter in je zak houden.Jupiler schreef op 13 March 2003 @ 17:27:
Voor AS uitkwam, werd er ofwel een thermal pad, ofwel gewone siliconenprut gebruikt.
over het airflow gebeuren, het is eigenlijk wel beter als je toch wat airflow in je kast hebt maar ik heb dus helemaal geen casefans
de enige fans in mijn systeem zijn de 2 in de voeding en eentje @7 volt op de radiateur
mijn temps zijn verder helemaal goed, alleen op een lanparty zet ik een extra fan op de hd's die worden anders echt ziek heet
de enige fans in mijn systeem zijn de 2 in de voeding en eentje @7 volt op de radiateur
mijn temps zijn verder helemaal goed, alleen op een lanparty zet ik een extra fan op de hd's die worden anders echt ziek heet
Nou dan schaam ik me ook niet met mijn Poseidon setjeVerwijderd schreef op 13 March 2003 @ 09:18:
[...]
Ik heb gister net het bovenstaande setje ook gemonteerd!!!![]()
Ik zal zo gauw mogelijk foto's posten.
Mijn temps??
AMD XP2100+ @ 1733 Mhz op 2280 Mhz met 100% load.
CPU 39/40
System: 30
Ik heb er nog GEEN waterwetter in, schijnt ook 3 graden te schelen. Plus dat de AS3 nog even moet in werken.
Ik hou je op de hoogte!
heb ongeveer zelfde specs tbred2100 @ 12 x 190
39 idle en 42 met cpuburn...
heb wel koelblok gelapt en as3 der tussen....
Verwijderd
Zolang íe niet geheel windstil is, zit het wel goed. Ik begrijp dat iig de voeding nog lucht verplaatst zodat het niet extreem kan oplopen.PilatuSSS schreef op 13 March 2003 @ 17:37:
over het airflow gebeuren, het is eigenlijk wel beter als je toch wat airflow in je kast hebt maar ik heb dus helemaal geen casefans
Indien je namelijk alles passief koelt of actief met waterkoeling enz zodat het windstil wordt, zal wel weer blijken dat de Southbridge, Soundblaster of andere reut koelproblemen krijgt. Lucht isoleert namelijk erg goed.
Volgens de site van HWLabs is hij te krijgen bij OC-shop.
Verwijderd
Nee hoor: HWlabs The Black Ice Extreme. Tenminste dát staat er, mag dan aannemen dat het geen 2 isJupiler schreef op 13 March 2003 @ 18:14:
Volgens de site van HWLabs is hij te krijgen bij OC-shop.
Verwijderd
Ook waterwetter erin?T-Blizzard schreef op 13 March 2003 @ 17:37:
[...]
Nou dan schaam ik me ook niet met mijn Poseidon setje
heb ongeveer zelfde specs tbred2100 @ 12 x 190
39 idle en 42 met cpuburn...
heb wel koelblok gelapt en as3 der tussen....
Verwijderd
Hier hebben ze hem:Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 18:05:
heeft iemand de black ice xtreme 2 al te koop gezien..en dan niet in america?...
http://www.perfect-systems.nl
110 euro
en hier:
http://www.pc-cooling.de
104.95 euro
tsss, kan je beter een auto of kachel rad kopen, koelt minstens net zo goed en is stukken goedkoper
Verwijderd
Waterkoeling:
DangerDen Maze3 P4 € 59,- (XxlCases) (12mm)
Black Ice Pro II Radiator Zwart € 89,- (xxlcases) (10MM)
Water Pomp Eheim 1048 € 45,50 (perfect systems) (13mm)
Water Reservoir AB 1 (Plexiglas) Plexiglas Houder € 76,53 (perfect systems) (10mm)
Water Reservoir Houder voor AB 1 (Plexiglas) € 27,24 (perfect systems)
Totaal € 296,-
Alles maar zonder reservoir en reservoir houder
€ 193,-
wel redelijk setje toch?
Water Reservoir AB 1 (Plexiglas) Plexiglas Houder € 76,53 (perfect systems) (10mm)
Totaal € 296,-
€ 193,-
wel redelijk setje toch?
Yep maar als je rad vd sloop (max 25 euro) neemt scheelt je weer 64 euro. Enne nu nog fannetjes, slangen en slangklemmen (oid). En res zelf maken natuurlijkVerwijderd schreef op 13 March 2003 @ 21:56:
Waterkoeling:
Totaal € 296,-
€ 193,-
wel redelijk setje toch?
Verwijderd
weet iemand het verschil tussen deze 2
Radiator Black Ice 2 € 84,31
Radiator Black Ice Pro 2 € 75,23
Radiator Black Ice 2 € 84,31
Radiator Black Ice Pro 2 € 75,23
shit man, zitten hier soms mensen met geld teveel ofzo ?
en ik vind het persoonlijk erg irritant dat er steeds van die mensen zijn die een onwijze waslijst onderdelen posten, met een onwijze prijs erbij. En dan vragen: leuk setje toch? of Is het wat?
Nou naar mij mening moet je toch wel een onwijze knuppel zijn wil je een setje samenstellen wat totaal zuigt
en ik vind het persoonlijk erg irritant dat er steeds van die mensen zijn die een onwijze waslijst onderdelen posten, met een onwijze prijs erbij. En dan vragen: leuk setje toch? of Is het wat?
Nou naar mij mening moet je toch wel een onwijze knuppel zijn wil je een setje samenstellen wat totaal zuigt

Ik deel die mening.. Maar bekijk het ook eens uit een ander standpunt:
Wij zijn arme studenten en tweakers, en proberen alles goed maar toch zo goedkoop mogelijk te doen. Maar er zijn mensen die een groter budget hebben (en dus al een volwaardige job hebben), en die gewoon een mooie oplossing willen - geen kant-en-klaar setje, maar ook geen setje waarvan je de onderdelen hier en daar moet gaan bijeen sprokkelen..
En tja, dan gaan vragen of het een goed setje is.. Dat kan je ook al weten als je reviews leest (en de startpost van dit uitgerekend dit topic).
Wij zijn arme studenten en tweakers, en proberen alles goed maar toch zo goedkoop mogelijk te doen. Maar er zijn mensen die een groter budget hebben (en dus al een volwaardige job hebben), en die gewoon een mooie oplossing willen - geen kant-en-klaar setje, maar ook geen setje waarvan je de onderdelen hier en daar moet gaan bijeen sprokkelen..
En tja, dan gaan vragen of het een goed setje is.. Dat kan je ook al weten als je reviews leest (en de startpost van dit uitgerekend dit topic).
Het setje hoeft lang niet altijd te zuigen hoor, er zitten ook aardig wat mensen die een goed setje samen stellen. Misschien is het wat als alle Peepz met WC in een nieuw topic allemaal plaatsen waar hun WC uit bestaat. Is handig voor de n00bz.sapphire schreef op 13 March 2003 @ 22:33:
shit man, zitten hier soms mensen met geld teveel ofzo ?
Als ik zie wat andere mensen met die dure samengestelde setjes voor temps halen met die dure sets... dan zit ik er soms maar een graad boven met mijn poseidon setje van 99,-
ik zeg ook, dat je wel erg stom moet zijn om een setje samen te stellen dat erg slecht koelt.
Kijk je hoort mij nou niet zeggen dat ik veel van WC weet, maar als ik alles zou vagen wat in me op komt mag ik wel een topic openen genaamd "Sapphire's WC vragen topic" . Maar waarschijnlijk 95% van de vragen kan je oplossen door even te zoeken (FAQ, search, google) of door normaal te denken.
Kijk je hoort mij nou niet zeggen dat ik veel van WC weet, maar als ik alles zou vagen wat in me op komt mag ik wel een topic openen genaamd "Sapphire's WC vragen topic" . Maar waarschijnlijk 95% van de vragen kan je oplossen door even te zoeken (FAQ, search, google) of door normaal te denken.
Verwijderd
Helemaal gelijk maar je ontkomt er nu gewoon niet aan kerel.sapphire schreef op 13 March 2003 @ 22:42:
ik zeg ook, dat je wel erg stom moet zijn om een setje samen te stellen dat erg slecht koelt.
@Jupiler:
Studenten en Tweakers
kan je tegenwoordig ook al voor tweaker studeren?
Kijk, als er in de toekomst nog zulke vragen komen.. Hier een redelijk standaard setje:
Maze3 / Innovatek Cool Rev3.0
Black Ice (Extreme/Pro/Pro2/Extreme2), Maxxpert etc
Eheim 1046/1048 Sicce Nova/Idra
Standaard reservoir
Als je die onderdelen hebt, of beter, zit je iig al goed.
Maze3 / Innovatek Cool Rev3.0
Black Ice (Extreme/Pro/Pro2/Extreme2), Maxxpert etc
Eheim 1046/1048 Sicce Nova/Idra
Standaard reservoir
Als je die onderdelen hebt, of beter, zit je iig al goed.
Verwijderd
Nou, ik heb zo'n dangerden setje....
AND I FUCKED UP!!!!!
Alles erin gedaan, bij installeren, al 1 ijzeren verbindinkje van mijn videokaart (per ongeluk) afgehaald.
(net naast het schroefje) Alles er in: pc start 3 seconden op, en gaat dan weer uit. Alles nalopen... ik zou toch niet mijn CPU gecrushed hebben?
Nog een keer opstarten, na 3 sec weer uit...
Beetje overal aan trekken, of alles goed vast zat (had ik al gedaan maar ja je weet maar nooit) en ik blijf met mijn horloge achter een slang hangen.....
Water... overal..... mobo, cpu (JA ook in socket), membanks, videokaart, Northbridge, ALLES zat onder
3 uurtjes alles op de verwarming, en draaien maar ( op luchtkoeling) AND GUESS what....
HIJ DOET HET WEER!!!
Na 2u plokt de videokaart uit... zal dat ijzeren dingetje wel zijn wat ik er af gestoten heb.... Dan maar een radeon 9700 halen....
Eerst was ik nog bang dat misschien het AGP slot de oorzaak was, maar na 3 uurtjes draaien mag ik daar niet meer van uit gaan (denk ik)
Ik wil niemand bangmaken, maar nu hebben jullie in ieder geval iets te lachen....
AND I FUCKED UP!!!!!
Alles erin gedaan, bij installeren, al 1 ijzeren verbindinkje van mijn videokaart (per ongeluk) afgehaald.

Beetje overal aan trekken, of alles goed vast zat (had ik al gedaan maar ja je weet maar nooit) en ik blijf met mijn horloge achter een slang hangen.....
Water... overal..... mobo, cpu (JA ook in socket), membanks, videokaart, Northbridge, ALLES zat onder

3 uurtjes alles op de verwarming, en draaien maar ( op luchtkoeling) AND GUESS what....
HIJ DOET HET WEER!!!
Na 2u plokt de videokaart uit... zal dat ijzeren dingetje wel zijn wat ik er af gestoten heb.... Dan maar een radeon 9700 halen....
Eerst was ik nog bang dat misschien het AGP slot de oorzaak was, maar na 3 uurtjes draaien mag ik daar niet meer van uit gaan (denk ik)
Ik wil niemand bangmaken, maar nu hebben jullie in ieder geval iets te lachen....
Verwijderd
Nog iets;
Ik vermoed dat mijn dangerden maze 3 cpu blokje er niet goed op zat.... Het gaat niet zoals het in de handleiding vermeld staat:
de 4 pootjes om de socket bevestigen, dan schuif je daarna het blok er op....
Bij mij is dat ding er dus niet op te schuiven, maar alleen op te draaien door te draaien met de pootjes om de socket, met als gevolg dat die schroefjes met de veertjes eigenlijk helemaal geen zin meer hebben, omdat het blok niet naar beneden schuift.... (snap je het nog?
)
Iemand tips?
Ik vermoed dat mijn dangerden maze 3 cpu blokje er niet goed op zat.... Het gaat niet zoals het in de handleiding vermeld staat:
Bij mij is dat ding er dus niet op te schuiven, maar alleen op te draaien door te draaien met de pootjes om de socket, met als gevolg dat die schroefjes met de veertjes eigenlijk helemaal geen zin meer hebben, omdat het blok niet naar beneden schuift.... (snap je het nog?
Iemand tips?
Verwijderd
hey, vraagje tussen door.
ik zie dat ze overal kachelradiatoren aanbieden.
nu denk ik dat dat niet gaat werken op een pc?
of toch wel?
Koperen kachelradiator, 16x19x3cm met 12mm OD aansluitingen - €25
Koperen kachelradiator, 16x19x5cm met 12mm OD aansluitingen - €25
Koperen kachelradiator, 16x21x5cm met 12mm OD aansluitingen - €25
12mm is pricies goed voor mijn koeling op me cpu..
maar kachelradiatoren zijn die wel goed??
en als je een nieuwe wil daar kun je zoiets dan kopen?
of toch wel?
die zijn perfect heb ik ook uit een honda civicVerwijderd schreef op 14 March 2003 @ 00:24:
hey, vraagje tussen door.
of toch wel?
Begrijp ik het nu goed dat het beter is een beetje ruimte tussen je fan en radiator te houden ivm betere airflow? (die veranderd dan toch niet ofzo?)
Verwijderd
ze zeggen dat een beetje ruimte er tussen beter is_Mon_ schreef op 14 March 2003 @ 01:17:
Begrijp ik het nu goed dat het beter is een beetje ruimte tussen je fan en radiator te houden ivm betere airflow? (die veranderd dan toch niet ofzo?)
Verwijderd
Hoe is het met je horlogeVerwijderd schreef op 13 March 2003 @ 23:31:
AND I FUCKED UP!!!!!
Alles erin gedaan, bij installeren, al 1 ijzeren verbindinkje van mijn videokaart (per ongeluk) afgehaald.(net naast het schroefje) Alles er in: pc start 3 seconden op, en gaat dan weer uit. Alles nalopen... ik zou toch niet mijn CPU gecrushed hebben?
![]()
Beetje overal aan trekken, of alles goed vast zat (had ik al gedaan maar ja je weet maar nooit) en ik blijf met mijn horloge achter een slang hangen.....![]()
Water... overal..... mobo, cpu (JA ook in socket), membanks, videokaart, Northbridge, ALLES zat onder![]()
HIJ DOET HET WEER!!!
Na 2u plokt de videokaart uit... zal dat ijzeren dingetje wel zijn wat ik er af gestoten heb.... Dan maar een radeon 9700 halen....![]()
Stuur maar een mailtje: camiel55@hotmail.comOliverBB schreef op 13 maart 2003 @ 16:46:
zijn er trouwens nog mensen in of om Enschede die plexiglas buis plaat of staf materiaal gaat bestellen bij:
[url]www.ru58.nl.[/url]
Weet je trouwens zeker dat dat nergens in de buurt te halen is? Ik heb toevallig van de week ook gezocht naar dat spul (in aquariumwinkels, bouwmarkten) maar had geen succes.
Orange & Red
A
Maar 3u gewacht?! Damm jij hebt lef, ik heb het 2 dagen laten staan op de verwarmingVerwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 23:31:
AND I FUCKED UP!!!!!
Alles erin gedaan, bij installeren, al 1 ijzeren verbindinkje van mijn videokaart (per ongeluk) afgehaald.(net naast het schroefje) Alles er in: pc start 3 seconden op, en gaat dan weer uit. Alles nalopen... ik zou toch niet mijn CPU gecrushed hebben?
![]()
Beetje overal aan trekken, of alles goed vast zat (had ik al gedaan maar ja je weet maar nooit) en ik blijf met mijn horloge achter een slang hangen.....![]()
Water... overal..... mobo, cpu (JA ook in socket), membanks, videokaart, Northbridge, ALLES zat onder![]()
HIJ DOET HET WEER!!!
Na 2u plokt de videokaart uit... zal dat ijzeren dingetje wel zijn wat ik er af gestoten heb.... Dan maar een radeon 9700 halen....![]()
misschien een idee, scooter rad. Klasgenoot heeft een mooie scooter met een ook erg mooi rad
Verwijderd
Scooter rad... werd ook al ns genoemd in het eerste deel meen ik, iig, werd ergens genoemd. Voordeel: redelijk compact. Nadeel: nieuw aardig prijzig. Vaak ook van aluminium (hoeft geen nadeel te zijn).
Dat hij van alu is, is IMO helemaal geen punt.. Die rads kunnen zoveel warmte verstoken dat de iéts minder goede warmtegeleiding geen ruk uitmaakt.
maar je loopt het risico van elektrolyse : dat koper en alu gaan reagerenJupiler schreef op 14 March 2003 @ 20:02:
Dat hij van alu is, is IMO helemaal geen punt.. Die rads kunnen zoveel warmte verstoken dat de iéts minder goede warmtegeleiding geen ruk uitmaakt.
ik heb mijn rad gehaald op een sloop (opel kadett en opel astra)
offtopic: Jupiler laat je nog iets weten ivm de betaling vd waterblokken?
Nuts.. Zoals je in de startpost kan lezen, is dat erg makkelijk te voorkomen.
En ik wacht nog steeds op Mafkees himself.
beter voorkomen dan genezen , niet?Jupiler schreef op 14 maart 2003 @ 20:19:
Nuts.. Zoals je in de startpost kan lezen, is dat erg makkelijk te voorkomen.
ik weet dat waterwetter er ideaal voor is , maar toch zou ik het nog niet doen (maar dat is puur een persoonlijke mening)
offtopic : op icq al geprobeert?
Verwijderd
Laten we het daar idd maar op houden, persoonlijke mening, en persoonlijk deel ik die mening ook.quarantaine schreef op 14 maart 2003 @ 20:24:
[...]
beter voorkomen dan genezen , niet?
ik weet dat waterwetter er ideaal voor is , maar toch zou ik het nog niet doen (maar dat is puur een persoonlijke mening)
Het wil best in een systeem, maar als je alles van koper hetb sluit je een (kleine) risicofactor uit. Maar dan blijft nog steeds het grootste risico, lekkage.
Het risico is even groot als de onzorgvuldigheid/overmoedigheid/domheid van de mens.
idd, dat 'zeggen ze' maar wie is ze, en heeft iemand iets om dit te ondersteunen ? ik heb namelijk het spul zo dicht mogelijk op elkaar zitten... (miditower)
[ Voor 31% gewijzigd door Mon op 14-03-2003 21:18 ]
Ze zijn voor zover ik weet Jupiler en Speedy. Speedy heeft geloof ik ook een miditower en die had een fanduct gemaakt op zn rad met 2 fans erop, zodat de fans enkele cm van het rad afzaten.
@ Maximus_nl: Wat ben jij een prutser zeg
Ik denk dat mensen zoals jij beter een boxed precessor kunnen kopen.
Of gewoon veel oeffenen!
@sapphire: Een scooterrad is stukken duurder, maar idd wel erg mooi
@arnoman: Een verwarming kan ook op heel heet worden en als de luchtvochtigheid laag is is het snel droog hoor.
@ThaRazor: Hoe gaat het met het koper???
@_Mon_: Direct achter de as van een fan zit geen airflow. Als je de fans een beetje van je rad afhoud word de lucht beter over de doorgangen verspreid en krijg je iets meer turbulentie zodat de lucht beter contact maakt.
@Dark_raver: Je kan beter een kachelrad nemen, die merk dingen zijn extreem duur en voor een paar letters meer (pro) betaal je een hoop extra voor weinig extra rendement.
@sapphire: Een scooterrad is stukken duurder, maar idd wel erg mooi
@arnoman: Een verwarming kan ook op heel heet worden en als de luchtvochtigheid laag is is het snel droog hoor.
@ThaRazor: Hoe gaat het met het koper???
@_Mon_: Direct achter de as van een fan zit geen airflow. Als je de fans een beetje van je rad afhoud word de lucht beter over de doorgangen verspreid en krijg je iets meer turbulentie zodat de lucht beter contact maakt.
@Dark_raver: Je kan beter een kachelrad nemen, die merk dingen zijn extreem duur en voor een paar letters meer (pro) betaal je een hoop extra voor weinig extra rendement.
Ik heb idd een Fanduckt gemaakt op me rad ,maar het hele boeltje zit in de bigtower versie van de Chief..
De duckt zorgt er dus voor dat je het hele oppervlak van de rad ken gebruiken ,normaal geproken ken je alleen de ruimte gebruiken die de fan zelf te bieden heeft BV 80x80mm,Nu met fanduckt pak je dus alles dus het hele opervlak van de radiator wordt gebruikt (reken uit je temperetuurs verschillenen,dit ken erg veel zijn ) wat Bredend al opmerkte over de as is ook correct ,direct erachter zit geen flo dus als je ze een paar cm van de rad afzet krijg je flo en wordt ook de moter van de fan zelf gekoeld(een beetje)..
De duckt zorgt er dus voor dat je het hele oppervlak van de rad ken gebruiken ,normaal geproken ken je alleen de ruimte gebruiken die de fan zelf te bieden heeft BV 80x80mm,Nu met fanduckt pak je dus alles dus het hele opervlak van de radiator wordt gebruikt (reken uit je temperetuurs verschillenen,dit ken erg veel zijn ) wat Bredend al opmerkte over de as is ook correct ,direct erachter zit geen flo dus als je ze een paar cm van de rad afzet krijg je flo en wordt ook de moter van de fan zelf gekoeld(een beetje)..
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
haha, moter van de fan
mierenneuker 
MAar ik was idd vergeten dat de fan niet altijd dezelfde afmetingen als de rad heeft. Dus ook op een blackIce zou je de standaard fan een stukje naar boven moeten halen.
MAar ik was idd vergeten dat de fan niet altijd dezelfde afmetingen als de rad heeft. Dus ook op een blackIce zou je de standaard fan een stukje naar boven moeten halen.
Ik heb eigenlijk nog maar 1 vraagje van mezelf.
Ik kan me radiator (Corvette-1337-ness) achterin me Chieftec Full Tower plaatsen en dan de voeding ervoor op die middenplaat. Kan ik zonder al te veel performance verlies de outtake van de voeding (Enermax 365W + adj. fan) DOOR me rad laten blazen. Er komen al 4x 80mm Titans op.
>> In een test eerder haalde ik de 25C stressed op me XP1700+ (Kamer=18)... Toch een hele nette eerste test.
Ik kan me radiator (Corvette-1337-ness) achterin me Chieftec Full Tower plaatsen en dan de voeding ervoor op die middenplaat. Kan ik zonder al te veel performance verlies de outtake van de voeding (Enermax 365W + adj. fan) DOOR me rad laten blazen. Er komen al 4x 80mm Titans op.
>> In een test eerder haalde ik de 25C stressed op me XP1700+ (Kamer=18)... Toch een hele nette eerste test.
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Ik heb gewoon M4-boutjes en moertjes gebruikt met een lengte van 5cm.. Werkt perfect.
@Oxigun: moet gaan.. Als er al vier andere fans opzitten zal het echt niets uitmaken.
@Oxigun: moet gaan.. Als er al vier andere fans opzitten zal het echt niets uitmaken.
Verwijderd
Nee ik snap het niet, eerlijk gezegd. Die 'pootjes' zet je toch vast aan het moederbord, moertje-ringetje-moederbord-ringetje-moertje en in die 2 moertjes t stukje draadeind, precies zoals in de handleiding, dan je koelblok, dan de veertjes, dan de moertjes. Zie ook pagina 6 en 9 van mn waterkoelingsoverzichtIk vermoed dat mijn dangerden maze 3 cpu blokje er niet goed op zat.... Het gaat niet zoals het in de handleiding vermeld staat:
Bij mij is dat ding er dus niet op te schuiven, maar alleen op te draaien door te draaien met de pootjes om de socket, met als gevolg dat die schroefjes met de veertjes eigenlijk helemaal geen zin meer hebben, omdat het blok niet naar beneden schuift.... (snap je het nog?)
Iemand tips?
Verwijderd
Ja inderdaad, maar mij ontgaat even hoe je je blok, als de pootjes om de socket zitten er op "schuift" . Of heb ik dit gewoon verkeerd begrepen? Om het blok op mijn CPU te krijgen, moet ik draaien met de pootjes, want in het blok zelf zit ook schroefdraad voor de pootjes....
EDIT: spellingsfoutje..
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 11:22 ]
in je blok ook schroefdraad? das gekVerwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 11:21:
Ja inderdaad, maar mij ontgaat even hoe je je blok, als de pootjes om de socket zitten er op "schuift" . Of heb ik dit gewoon verkeerd begrepen? Om het blok op mijn CPU te krijgen, moet ik draaien met de pootjes, want in het blok zelf zit ook schroefdraad voor de pootjes....
maar dan moet je dus een gewoon schroefje nemen en van achteruit je mobo (met een ringetje) steken en dan in het blokje draaien, ik neem aan dat je geen ruimte achter je mobo hebt om ook nog es veertjes er tussen te doen.
je zult het dan op het gevoel moeten aandraaien, en dan niet eerst 1 vast draaien en vervolgens de andere monteren, maar alle 4 gelijkmatig aandraaien.
Verwijderd
Bij het opruimen van mijn favorieten kwam ik dit tegen: Heatsink and Watercooling Roundup Leuke samenvatting/review op Overclockers.com
Black Ice Xtreme LE Chrome (36kb) ziet er erg gelikt uit. Al te koop in Nederland?
Black Ice Xtreme LE Chrome (36kb) ziet er erg gelikt uit. Al te koop in Nederland?
Verwijderd
T schroefdraad in je blokje is om je deksel te monteren, de -andere- gaten zijn om t blok aan je moederbord te bevestigen, geen wonder dattie lekte, tenminste ik begrijp dat t blok zelf niet in elkaar zit ofzo? Eerst t blokje in elkaar dan kannie ook niet lek, of zit je deksel wellicht een halve slag gedraaid dat je de andere gaten niet ziet? Of heb je een blokje voor een AMD en een Intel cpu of andersom ofzo, dr klopt hier iets niet...Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 11:21:
Verwijderd
OK zo'n n00b ben ik nou ook weer niet... Het is een AMD blokje, deze zit al in elkaar, en het blokje heeft niet gelekt, ik heb gewoon een slang losgetrokken (bleef aan mijn horloge hangen.... ) Dus de pootjes zitten in de juiste gaten... Misschien heeft XXL cases een verkeerd blokje geleverd, dat kan natuurlijk ook, maar dat lijkt mij heel erg sterk. Want dan zit er nog steeds schroefdraad in het blokje en volgens mij zit dat ook niet in een pentium blokje.... Ik heb de handleiding 10 keer doorgelezen, maar zou echt niet weten wat hier mis is... Misschien een productiefoutje?!?!
Verwijderd
Ik denk dat een foto niets uit maakt, aangezien ik het schroefdraad in mijn blokje moeilijk kan fotograferen...
allo! 
Ik heb hier een koelblok, afkomstig van een CPU lucht koeler. Nu wilde ik deze omtoveren tot een waterblok. Met welke materiaal moet ik de zijkant en bovenkant bedekken? En welke lijm is aan te raden?
Ik heb hier een koelblok, afkomstig van een CPU lucht koeler. Nu wilde ik deze omtoveren tot een waterblok. Met welke materiaal moet ik de zijkant en bovenkant bedekken? En welke lijm is aan te raden?
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Ik zou er een plexi-bakje om bouwen.
Kan je op verschillende manieren waterdicht maken.. Ofwel "smelt" je het plexi aan het metaal met chloroform, ofwel gebruik je PVC-lijm (hecht slecht op metaal) ofwel kit je het dicht.
Kan je op verschillende manieren waterdicht maken.. Ofwel "smelt" je het plexi aan het metaal met chloroform, ofwel gebruik je PVC-lijm (hecht slecht op metaal) ofwel kit je het dicht.
lijm?ND schreef op 15 March 2003 @ 18:00:
allo!

Ik denk niet dat dit makkelijk te doen is. Als het koper was zou je het nog kunnen solderen maar met alu kan je eigenlijk niets doen, en meestal is zo'n blok alu.
En hoezo zou je niet kunnen solderen op een alu blok 
Het enige wat je doet is tin smelten tussen 2 oppervlakten, zodat het waterdicht is. Maakt het nu uit of een van beide oppervlakken koper of alu is?
Ik denk er trouwens ook wel eens aan om zoiets te doen.. Een chipsetblokje maken van een Zalman NB32-J, ziet er strak uit en heeft enorm veel oppervlakte.

Het enige wat je doet is tin smelten tussen 2 oppervlakten, zodat het waterdicht is. Maakt het nu uit of een van beide oppervlakken koper of alu is?
Ik denk er trouwens ook wel eens aan om zoiets te doen.. Een chipsetblokje maken van een Zalman NB32-J, ziet er strak uit en heeft enorm veel oppervlakte.
Misschien kan ik me vraag hier kwijt 
Ik heb dus een Eheim 2222 Professional aquarium pomp:

Deze pomp doet met filter 600l/u, maar zonder filter ruim 1000l/u (getest
)
Ik vroeg me nu af, het reservoirtje dat eronder zit, kan ik daar door simpel met verwarmingsbuizen te werken meteen een soort van radiator maken? dan kan ik namelijk de pomp en radiator buiten me kast houden, scheelt ruimte.
iemand tips over hoe ik er een soort van radiator in kan bouwen?
Ik heb dus een Eheim 2222 Professional aquarium pomp:

Deze pomp doet met filter 600l/u, maar zonder filter ruim 1000l/u (getest
Ik vroeg me nu af, het reservoirtje dat eronder zit, kan ik daar door simpel met verwarmingsbuizen te werken meteen een soort van radiator maken? dan kan ik namelijk de pomp en radiator buiten me kast houden, scheelt ruimte.
iemand tips over hoe ik er een soort van radiator in kan bouwen?
Dit topic is gesloten.