[C&C] Generals - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.650 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
Goed, de nieuwe patch (1.4) komt dus als het goed is maandag of dinsdag. Dit is wat ze erover te zeggen hadden:
Dear C&C Generals players,

We're continuing to hammer out Patch 1.4. It's looking really good so far and we're on target for release early next week. Most of the work is done and we'll be testing till then. Here's a tentative list of the contents. It may change depending on how testing goes but it should give you a ballpark estimate on what to expect. We'll keep you up to speed on the progress.

TENTATIVE 1.4 LIST

- Fixed the "repeat games in the custom match game list" problem.

- The game can now track who the offending disconnector is in a game. That player will get a loss and also lose a rank point.

- Changed the lobbies to only list the games contained in that lobby. Also renamed all of them after different countries...USA, Germany, Korea, UK, Australia, China, Europe, Asia, etc.

- Fixed a problem where the user could sometimes lose connection to Generals Online.

- Increased the allowed time for game to negotiate matching between players.

- Added the 3:00 rule for a game to count on Generals Online.

- Made a change for modders...added –directory command line.

- Fixed the rank hack where some players appear to have a higher rank than they should.

- Fixed the "no artwork" problem for a Random Private.

- Fixed an autosave problem in the Korean/Chinese versions.

- Fixed a crash related to user DPI setting.

- Added a new multiplayer map.

- Made some balance adjustments (may change):
* Tunnel Network build speed decreased.
* Marauder Tank hit points increased.
* Stealth Fighter hit points increased.
* Explosion damage done by Chinese Nuke Tanks
when they are destroyed reduced.
* Nuke Cannon locomotor changed so it moves the
same speed when damaged, not faster.
* Aurora speed increased after it drops a
bomb. Damaged speed increased.

OTHER THINGS WE'RE LOOKING AT

- We continue to track down serious error issues. We are working with people who write to seriouserror@ea.com.

- We continue to look at firewall issues.

- We've been keeping an eye out for online trainers, cheats, etc.

- We're working on the ladder kit. See previous post for status.

- We're working on a help bot for the lobbies.

- We're making more multiplayer maps.

I hope all this gives you some insight into the work being done. Thanks for your continued support.

--------------------
Harvard Bonin
Producer
Command & Conquer Generals
Electronic Arts
Ik ben vooral blij dat die stomme disconnect bug eindelijk gefixed is. :D
verder ook wel leuk dat ze bezig zijn met nieuwe multiplayer maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
- The game can now track who the offending disconnector is in a game. That player will get a loss and also lose a rank point.
_/-\o_
- Fixed a problem where the user could sometimes lose connection to Generals Online.
Hier heb ik redelijk vaak last van, heel mooi dat dat gefixt word!
:? Bedoelen ze dat een potje minimaal 3 minuten moet duren?
- Fixed the rank hack where some players appear to have a higher rank than they should.
_/-\o_
Ook heel mooi :)

Het beloofd dus een goede patch te worden, die een aantal grote problemen oplost! Thnx EA.

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Tom S. schreef op 08 maart 2003 @ 20:56:
:? Bedoelen ze een potje minimaal 3 minuten moet duren?
Ja ik heb begrepen dat een potje minstens 3 minuten moet duren om mee te tellen voor generals online. Dit lijkt op zich wel nuttig, maar ik ben bang dat mensen het als alternatieve disconnect methode gaan gebruiken. Als je dan in de 1e 3 minuten doorkrijgt dat je tegenstander te sterk is druk je gewoon op surrender en dan is er niks gebeurd... moet nog zien wat het effect hiervan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 23:53
Hmm jammer dat er geen fix komt voor netwerk, want via vpn spelen vind ik toch niet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rblommers
  • Laatst online: 12-09 11:29
ik vind het jammer dat ze nog steeds geen optie in een patch doen om superweapons uit te zetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee en ik denk ook niet dat het komt aangezien het een functie is. ik zou het ook willen, veel leuker is het om met tanks elkaar af te raggen dan met superweapons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Tito schreef op 08 March 2003 @ 21:54:
Hmm jammer dat er geen fix komt voor netwerk, want via vpn spelen vind ik toch niet de oplossing.
Niet om je af te zeiken, gewoon een vraag, maar wat is eigenlijk nu nog het probleem met netwerken?? Ik kan zelf gewoon met generals online verbinden van achter een router, ook met 2 mensen tegelijk. Zijn er dan andere situaties waar dat niet kan ofzo? Het enige punt bij mij is dat direct connect niet werkt, maar dat heb ik ook niet echt nodig als ik op generals online kan.

[ Voor 3% gewijzigd door DocB op 08-03-2003 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
rblommers schreef op 08 maart 2003 @ 22:44:
ik vind het jammer dat ze nog steeds geen optie in een patch doen om superweapons uit te zetten :(
Ik heb een keertje 2 vs 2 gespeeld zonder superweapons en dit is niet om aan te raden. Op een gegeven moment zijn de basissen veranderd in strongholds met een flink aantal vliegtuigen. Wanneer ik aanviel werden veel tanks weggevaagd door vliegtuigen of later tijdens de aanval door andere tanks.
Ondertussen konden beide partijen achter elkaar nieuwe tanks uit de fabriek stampen simpelweg omdat er extreem veel geld binnenkwam. In dit geval door hackers.

Met een flinke nuke kan je de cashflow stoppen of de vliegende brigade uitschakelen. Het is gewoon een onderdeel van het spel, waar je je prima op kan voorbereiden!
DocB schreef op 08 March 2003 @ 22:57:
Niet om je af te zeiken, gewoon een vraag, maar wat is eigenlijk nu nog het probleem met netwerken?? Ik kan zelf gewoon met generals online verbinden van achter een router, ook met 2 mensen tegelijk. Zijn er dan andere situaties waar dat niet kan ofzo?
Omdat er mensen zijn zoals ik waarbij het niet werkt. Zo simpel is het. Met een goede router lukt het misschien, maar als je gewoon achter een pc geschakelt zit zoals veel mensen hier dan moet je via een vpn verbinden. Dit gaat overigens uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DocB schreef op 08 March 2003 @ 20:59:
[...]

Ja ik heb begrepen dat een potje minstens 3 minuten moet duren om mee te tellen voor generals online. Dit lijkt op zich wel nuttig, maar ik ben bang dat mensen het als alternatieve disconnect methode gaan gebruiken. Als je dan in de 1e 3 minuten doorkrijgt dat je tegenstander te sterk is druk je gewoon op surrender en dan is er niks gebeurd... moet nog zien wat het effect hiervan is.
Ik denk dat het vooral bedoeld is om niet gelukte synchronisaties op te vangen tussen de spelers. Er worden dus 3min. gewacht zodat een connectie probleem tussen de spelers niet gaat meetellen als een loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We're continuing to hammer out Patch 1.4. It's looking really good so far and we're on target for release early next week. Most of the work is done and we'll be testing till then. Here's a tentative list of the contents. It may change depending on how testing goes but it should give you a ballpark estimate on what to expect. We'll keep you up to speed on the progress.

TENTATIVE 1.4 LIST

- Fixed the "repeat games in the custom match game list" problem.

- Changed the lobbies to only list the games contained in that lobby. Also renamed all of them after different countries...USA, Germany, Korea, UK, Australia, China, Europe, Asia, etc.

- Increased the allowed time for game to negotiate matching between players.

- Made a change for modders...added –directory command line.

- Fixed the "no artwork" problem for a Random Private.

- Fixed an autosave problem in the Korean/Chinese versions.

- Fixed a crash related to user DPI setting.

- Added a new multiplayer map.

OTHER THINGS WE'RE LOOKING AT

- We continue to track down serious error issues. We are working with people who write to seriouserror@ea.com.

- We continue to look at firewall issues.

- We've been keeping an eye out for online trainers, cheats, etc.

- We're working on the ladder kit. See previous post for status.

- We're working on a help bot for the lobbies.

- We're making more multiplayer maps.

I hope all this gives you some insight into the work being done. Thanks for your continued support.

--------------------
Harvard Bonin
Producer
Electronic Arts
w00t _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

das een hele lijst met goede verdanderingen. wel leuk om te weten dat EA toch nog wel een beetje rekening houd met de community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:28

MaDLiVe

.-Observer-.

Arg, ik wordt echt helemaal gek van deze game. Ik ben nog niet aan spelen toegekomen achter mijn pc.

A critical error accured. De hele tijd.
Iemand enig id wat ik moet doen?

Sytem specs:
Amd XP 2700+
512DDR
gf4 ti4200 (non oc'ed)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niplaats het anders ff in problemen en vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OEI! bijna me plane genuked:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~maff/oei.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
MaDLiVe schreef op 09 March 2003 @ 11:52:
Arg, ik wordt echt helemaal gek van deze game. Ik ben nog niet aan spelen toegekomen achter mijn pc.

Sytem specs:
Amd XP 2700+
512DDR
gf4 ti4200 (non oc'ed)
Nieuwste drivers installeren voor je videokaart, je geluidskaart, je moederbord, windows update doen, directx9, eventueel een nieuwe bios erop raggen en er is een grote kans dat ie het nu wel perfect doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 14:30
MaDLiVe schreef op 09 March 2003 @ 11:52:

Sytem specs:
Amd XP 2700+
512DDR
gf4 ti4200 (non oc'ed)
Bij mij hielp het om in het bios de default instellingen te laden. Toen was het het ineens over. Wel kun je dan dingen als AGP aparture size zelf instellen, tenminste bij mij wel. En probeer anders patch 1.3 (als je die nog niet hebt) die schijnt er geloof ik ook wat aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 00:08:
[...]

Ik denk dat het vooral bedoeld is om niet gelukte synchronisaties op te vangen tussen de spelers. Er worden dus 3min. gewacht zodat een connectie probleem tussen de spelers niet gaat meetellen als een loss.
Precies.
En het werkt best goed. In quickmatch bij RA2 is er zelfs een 5 minuten limiet. Je ziet inderdaad dat early rushes vaak resulteren in een overgave (als de rush niet lukt door de aanvaller, of als de aanvaller wel erg veel schade aanricht door de verdediger), dus OOK voor niet rushers is dit een zegen (uiteindelijk dan).

Denk wel: volgens mij gaat het om 3 minuten "gametime", en dat kan langer of korter zijn dan 3 min. "realtime".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08

charrel

Cortisol4life..

MaDLiVe schreef op 09 maart 2003 @ 11:52:

Sytem specs:
Amd XP 2700+
512DDR
gf4 ti4200 (non oc'ed)
wat voor geluidskaart heb je? Ik had een live1024 van creative, lockup na lockup en crash na crash. Nu heb ik een hercules fortissimo III. Werkt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:28

MaDLiVe

.-Observer-.

charrel schreef op 09 March 2003 @ 17:19:
[...]

wat voor geluidskaart heb je? Ik had een live1024 van creative, lockup na lockup en crash na crash. Nu heb ik een hercules fortissimo III. Werkt als een zonnetje.
Hercules digifire 7.1

C&C generals is kennelijk het enigste spel op mijn hdd die problemen heeft met mijn hoge fsb :D

Anyways net ff wat usa missies gedaan. Whoohaa wat een mooi spel zeg, werd alleen ergens in een missie (ja waar de dam wordtopgeblazen) de pan ingehakt (na het opblazen van de dam en dat je een 2nd base moet opzetten). Natuurlijk wel op hard gespeelt. Vanavond noges proberen :P

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Laatst online: 12-09 13:01

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Ik heb geen problemen met mijn live 1024

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
  • Laatst online: 29-06 20:44
Hopelijk is dit niet al langsgekomen (search levert niet veel op: topic is TE lang), maar zijn er meer mensen met wat rare probs met een Radeon 8500? Het intro'tje SCHOKT zelfs! ("In the moder ...... n world"). Iemand een fix? Overigens roept DXDIAG dat ik geen AGP texture acceleration heb.... Related? Oplossingen?

Voorderest vind heb ik nu nogal lol met dit spel :)

[edit]
Is trouwens een Radeon 8500 met een XP 1600+ (1500+ oc'ed) met 768MB DDR onder W2K en spel loopt van een SCSI schijf die lekker rap is)

[ Voor 19% gewijzigd door Battle Bunny op 09-03-2003 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napauleon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-04-2021
Is er al iets van een GoT clan voor generals....lijkt me wel kicke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Ik speel nu een dag of wat Generals online. Hoe bouwen al die lui in godsnaam zo irritant snel. Ik wordt elke keer na 5 min weer gebeukt. Hoe kan dat nou? In lan spelen we vaak eerst een half uur voordat we gaan knallen. Zij dus na 4 min. En dan heb ik nog geen reet. Hoe kunnen ze nou zo snel bouwen??

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:39
Bekijk eens een replay van iemand die je beukt he ;) je kan als je de match heb gespeelt en je op het scoreboard terecht komt de replay van de match saven. Vervolgens laad je de replay en ga je in de view van de beuker ;) zitten en dan zie je het. Half uur is btw wel erug traag hoor als zegk et zelf :P ikzelf ben meestal wel vroeg van de partij, beetje buggen met een gattling gunnetje is altijd fun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Laatst online: 12-09 13:01

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Ik heb het zelfde probleem gehad. tijdens een lan zorgden we er voor, dat we eerst een goede basis hadden, voordat we gingen aanvallen. In mijn eerste en tot nu toe enige potje online 2 VS 2 was ik binnen 10 minuten verslagen.

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Roetje schreef op 10 March 2003 @ 06:16:
Bekijk eens een replay van iemand die je beukt he ;) je kan als je de match heb gespeelt en je op het scoreboard terecht komt de replay van de match saven. Vervolgens laad je de replay en ga je in de view van de beuker ;) zitten en dan zie je het. Half uur is btw wel erug traag hoor als zegk et zelf :P ikzelf ben meestal wel vroeg van de partij, beetje buggen met een gattling gunnetje is altijd fun :)
idd half uur is lang :Z

en ff beetje buggen met wat planes of andere 'goodies ;) ' en dan ondertussen enkele tanks achterlangs naar binnen drukken is fijn :+

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:26
KeeZ schreef op 10 March 2003 @ 08:37:
[...]

idd half uur is lang :Z

en ff beetje buggen met wat planes of andere 'goodies ;) ' en dan ondertussen enkele tanks achterlangs naar binnen drukken is fijn :+
Als je aan elkaar gewaagd bent, dan duurt het potje echt wel lang... dan komt het meestal op superweapons aan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senater
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

is die nieuw patch eral die zou toch vandaag uitkomen ?

en wie heeft nog meer die money map die je veel online ziet, dat vind ik echt een onwijs gafe map om lang te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
Maandag of dinsdag als ze niet teveel onverwachte "bugs" tegen zouden komen :P. Maar volgens mij slapen ze daar nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 11:21

Eijkb

Zo.

senater schreef op 10 March 2003 @ 09:54:
is die nieuw patch eral die zou toch vandaag uitkomen ?

en wie heeft nog meer die money map die je veel online ziet, dat vind ik echt een onwijs gafe map om lang te spelen
Maps met veel geld zijn nooit een probleem. Open een bestaande map in de world editor, plaatst wat extra supply pots en gaan. Vergeet hem niet te saven onder een ANDERE naam, anders krijg je problemen als je de gewijzigde map speelt tegen een ongewijzigde map.

Te veel geld is overigens geen aanrader voor de gameplay :-)

[ Voor 31% gewijzigd door Eijkb op 10-03-2003 10:19 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Eijkb schreef op 10 maart 2003 @ 10:09:
Maps met veel geld zijn nooit een probleem. Open een bestaande map in de world editor, plaatst wat extra supply pots en gaan. Vergeet hem niet te saven onder een ANDERE naam, anders krijg je problemen als je de gewijzigde map speelt tegen een ongewijzigde map.

Te veel geld is overigens geen aanrader voor de gameplay :-)
Dan moet je is tegen 6 Brutal army's spelen :D :D :P...
Dan heb je geld heeeel hard nodig ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Jerry op 10-03-2003 10:11 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

senater schreef op 10 March 2003 @ 09:54:
Is dat map waar je heel veel geld hebt? en zo ja heb je een download link. lijkt me erg leuk om tegen mijn broer over lan te spelen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Mr_UnAnimouS schreef op 10 March 2003 @ 10:10:
[...]

Dan moet je is tegen 6 Brutal army's spelen :D :D :P...
Dan heb je geld heeeel hard nodig ;).
Tegen 6 brutal army´s spelen is dan weer niet goed voor je hart :Y)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Eijkb schreef op 10 March 2003 @ 10:21:
[...]

Tegen 6 brutal army´s spelen is dan weer niet goed voor je hart :Y)
Dat klopt :D ;).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Verder is het zelfs tegen een X aantal brutal army´s zo dat als je de verdediging op orde hebt je niets meer te vrezen hebt. Tja, dat herbouwen van delen van je basis als ze weer lopen te spelen met superweapons is irri, maar met de alternatieve manieren om geld te "produceren" trek je altijd aan het langste eind.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Eijkb schreef op 10 maart 2003 @ 10:32:
Verder is het zelfs tegen een X aantal brutal army´s zo dat als je de verdediging op orde hebt je niets meer te vrezen hebt. Tja, dat herbouwen van delen van je basis als ze weer lopen te spelen met superweapons is irri, maar met de alternatieve manieren om geld te "produceren" trek je altijd aan het langste eind.
Dat is weer het nadeel van de AI in Generals. Ze zoeken nooit een andere weg naar je basis of vallen via een andere manier aan.
Want als je idd gewoon je verdediging goed opgezet hebt dan is het een eitje ;).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Gelukkig heb ik een vriendin die ook graag Generals speelt. De AI daarvan is stukken beter (alhoewel :>). We praten tegenwoordig meer via de chat van Generals of Counterstrike dan mano a mano (bij het spelen zitten we met de rug naar elkaar, anders kijkt ze af). En uiteraard heb je nog het online (tegen vrienden en/of onbekenden) spelen wat ook wel tof is, buiten de vele rush potjes welke me onderhand de strot een beetje uitkomen...

[ Voor 26% gewijzigd door Eijkb op 10-03-2003 11:27 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Eijkb schreef op 10 maart 2003 @ 11:26:
Gelukkig heb ik een vriendin die ook graag Generals speelt. De AI daarvan is stukken beter (alhoewel :-) ). We praten tegenwoordig meer via de chat van Generals of Counterstrike dan mano a mano (bij het spelen zitten we met de rug naar elkaar, anders kijkt ze af).
Hehehe :D. Dat is ook een oplossing. Misschien kan ik me zusje wel overhalen voor een potje :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Pas maar op. De eerste vier, vijf dagen won ik lachend. Nu heb ik helaas de laatste drie potjes verloren. Dan wordt het tegen een vrouw spelen opeens een stuk minder aangenaam. Ze zijn gemeen en snappen niets van de erecode der Generaals! Waar is de tijd gebleven dat je gewoon rustig ergens kon afspreken voor een geinige tankbattle zonder dat je "concullega" wat nare figuren dropt in je basis??

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Eijkb schreef op 10 March 2003 @ 11:32:
Pas maar op. De eerste vier, vijf dagen won ik lachend. Nu heb ik helaas de laatste drie potjes verloren. Dan wordt het tegen een vrouw spelen opeens een stuk minder aangenaam. Ze zijn gemeen en snappen niets van de erecode der Generaals! Waar is de tijd gebleven dat je gewoon rustig ergens kon afspreken voor een geinige tankbattle zonder dat je "concullega" wat nare figuren dropt in je basis??
Dat houdt het een beetje spannend :P.
En als ze dat voor elkaar krijgt had je niet zo'n goeie verdediging ;).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Precies, maar je gaat ze onderschatten he. Veel geld in het begin aan verdediging besteden verzwakt een vroege aanval (geen rush natuurlijk).

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon met GLA spelen. Een groot tunnelnetwerk bouwen met tanks er in en 2 bomtrucks niemand die er langs komt. Dan 7 a 10 van raketauto's bouwen en aanvallen :) (wel een paar luchtdoel geschut auto's mee nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
ik prop altijd zo veel mogenlijk tanks in die holes, of ergens ver weg bij een tunneluitgang, zodat die braindeath niet alles molt met die berg scuds die hij elke game maakt :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Een groot tunnel netwerk bouwen... Wat moet ik me daarbij voorstellen? Persoonlijk vind ik china het sterkste (zeker naar het eindspel toe) en USA het geavanceerdste. Met GLA kan ik weinig eieren breken vooralsnog. Met die raketautootjes kan je idd een hoop schade doen, maar als de overlords dan uit hun dekking komen ben je nergens meer....

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet dus door de hele map heen een tunnelnerwerk bouwen. Dan kan je simpel de map onder controleren houden. Dus je sluit je tegenstander in waardoor jij het grooste gedeelte van geld dat in de map ligt in handen heb. Daardoor kan je snel groeien intussen hou je hem bezich met de raketautoojes en bomtrucks. Je bouwd een paar scudstroms en klaar :)

een echte aanval met GLA is lastig omdat ze daar niet echt de units voor hebben.

China is wel sterker alleen ook erg langzaam. Ik hou zelf van hint en run acties en dat zit er niet met china in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eijkb schreef op 10 March 2003 @ 11:32:
Een tankbattle is wel leuk maar ik vind het zelf erg interessant als je met meerdere taktieken je tegenstander de baas bent. Niet zo'n duffe tankrush maar een combinatie van aanvallen. Combinaties van eenheden die gezamenlijk opereren. Denk aan afleidingsmanouvres, vallen, uitlokking, covert ops, etc. Dat zijn voor mij de krenten in de pap waar ik het meeste plezier aan beleef. Mensen die doelloos rushen om zo te winnen snappen niet waar het spel omgaat. De lol is er dan niet alleen niet de ander maar vooral voor jezelf ervan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senater
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 10:11:
[...]

Is dat map waar je heel veel geld hebt? en zo ja heb je een download link. lijkt me erg leuk om tegen mijn broer over lan te spelen :)
ik ben nu op school maar zodra ik thuis ben upload ik hem effe voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 13:24:
[...]

Een tankbattle is wel leuk maar ik vind het zelf erg interessant als je met meerdere taktieken je tegenstander de baas bent. Niet zo'n duffe tankrush maar een combinatie van aanvallen. Combinaties van eenheden die gezamenlijk opereren. Denk aan afleidingsmanouvres, vallen, uitlokking, covert ops, etc. Dat zijn voor mij de krenten in de pap waar ik het meeste plezier aan beleef. Mensen die doelloos rushen om zo te winnen snappen niet waar het spel omgaat. De lol is er dan niet alleen niet de ander maar vooral voor jezelf ervan af.
Daar heb je dus helemaal gelijk in. Met die tankbattle bedoel ik ook een tankbattle op een plek die op veilige afstand is van ieders basis. Gewoon effe voor de lol. De echte aanval gaat gepaard met diverse tacktieken, alhoewel de eerste golf toch vooral uit "veel" bestaat omdat de verdediging die, in dit geval, mijn vriendin bouwt nu niet de meest makkelijke is om te omzeilen.

Nu dat stuk gelezen te hebben over de GLA ga ik dat toch eens proberen. Helaas dat er maar een beperkt aantal units inkunnen. Dan maar een lokatie short cut voor de tunnelingang vlakbij de arms dealer en dan per keer 10 units doorpompen... (Tenzij Migs of Raptors een einde maken aan je tunnelingang, wat wel zal gebeuren nadat ik haar de Guard functie heb uitgelegd...)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

tunnels roeleren om snel te transporteren maar voor de rest a no-go voor mij... dan maar traag en effectief spleetoog spelen :P

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag. Hoe zit het met die "zoom" functie? Want ik kan hooguit 2 millimeter inzoomen met mijn muisscroll, daarna doet ie niks meer niet in niet uit... Zijn er andere knoppen oid ?? Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 14:21:
Ik heb een vraag. Hoe zit het met die "zoom" functie? Want ik kan hooguit 2 millimeter inzoomen met mijn muisscroll, daarna doet ie niks meer niet in niet uit... Zijn er andere knoppen oid ?? Weet iemand dit?
Dat heb ik ook de ene keer wel en de andere keer kan ik wel gewoon in en uitzoomen. Ik denk dat dit aan de logitech drivers ligt :(. Daar heb ik de laatste tijd meer last van ook met 3dmax :(.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ik vind het toch ronduit kut, ik lees overal dat je vet diep kunt inzoomen enzo en dat is dan helemaal vet.. en dan lukt het me niet :S

Any oplossingen anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Raarrr. Persoonlijk installeer ik nooit drivers voor de muis en ga volledig vertrouwd op de XP drivers al scrollend door alle velden heen. Jammer dat je niet zo ver kunt uitzoomen (ok, je kunt de BIG files editen enzo). Dus, probeer de logitech drivers eens te de-installeren :-)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 14:38:
Tja ik vind het toch ronduit kut, ik lees overal dat je vet diep kunt inzoomen enzo en dat is dan helemaal vet.. en dan lukt het me niet :S

Any oplossingen anyone?
Inzoomen kan met je scrollknop.

Sinds een paar dagen speel ik trouwens online met de GLA. Daarvoor met china. China is goed in aanvallen. Verdediging is niet echt goed, overlords zijn erg kwetsbaar voor scuds, scudstormen en rocket buggies. Om als China aan geld te komen moet je veel hackers bouwen, deze zijn ook erg kwetsbaar.

Met de GLA kun je enorm snel geld verzamelen en constant door bouwen. Een rakkettenbasisje kost slecht 900 credits. Ze bouwen langzaam, maar doordat je een enorme hoeveelheid geld hebt kun je veel scud stormen bouwen (het superwapen van de gla dus). Zou gauw je er meer dan 4 hebt kan je vijand het meestal wel schudden. Ik bouw er zelf zo veel mogelijk zodat ik ook scuds op vijandige tanks kan gooien (erg effectief als ze opeens midden in je basis staan).

De GLA rocket buggies zijn enorm snel. Samen met wat scud launchers op auto's sloop je zo af en toe eens wat enemy tanks en treiter je de vijand wat door oil dirks en luchtafweer geschut te slopen.

Nadat er wat scud stormen klaar zijn geef je de vijand de volle laag op de zwakke plekken (airfield, geld drop supplies, hackers) en daarna gooi je meteen een ambush van simpele ventjes neer. Zo zorg je ervoor dat de hoeveelheid geld die bij de vijand binnenkomt verminderd en jij dus machtiger wordt. De kans dat je wint wordt steeds groter en nadat je 10scud stormen hebt gebouwd wil de vijand het nog wel eens boos opgeven (muhahaha, FOR THE GLA :P).

De usa vind ik persoonlijk er zwak. Als je china bent hak je de usa zo in stukjes. Ze kunnen niets tegen overlords beginnen. Tegen de GLA maakt de usa iets meer kans, omdat de GLA zwakke autootjes heeft zo gauw ze binnen de vuurlinie zijn. De GLA maakt gehakt van overlords en is dus wat mij betreft het sterkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhh, Wwillem, persoonlijk vind ik GLA ook hEEL leuk, maar vreemd genoeg bouw ik nooit rocket buggies. Ik weet dat ze snel zijn maar ze zijn toch tegen ventjes (staat toch bij de beschrijving :?).
1 zon bomb truck met overpower molt ook zo een hele zooi overlords :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rocket buggies werken ook heel goed tegen tanks helemaal als je die 2 upgrade doet extra ammo en dat de rockets harder aankomen. Het grote voordeel van die rocket buggies is dat ze van heel ver kunnen schieten zodat je de tanks geen kans hebben om terug te schieten.
Die bomb trucks zijn ook erg gaaf :) Ik heb er meestal 2 in mijn tunnelnetwerk staan voor het geval ik wordt aangevallen. Werkt erg goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Weet iemand wat er met de stats is gebeurt op Cases Ladder? Ik stond namelijk nr 10 maar ik ben nu opeens 50 wins kwijt en sta nr 99 :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Ehh... zo te horen doen de heren en dames alhier een hoop aan micromanagement. Als ik een tijdje in het spel zit heb ik zo veel units dat ik de draad al snel kwijt raak en om dan met buggies te gaan spelen om zodoende overlord voor overlord af te maken en ondertussen guardende migs te ontwijken...ehh...en dat terwijl je eigen basis aan puin gereden wordt door ander gespuis??

Saai is het spel zeker niet :)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 14:38:

Any oplossingen anyone?
Inzoomen kan ook gewoon met je numpad keys. 8 voor inzoomen, 2 voor uitzoomen, en 5 om je cameral weer te resetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
wwillem schreef op 10 maart 2003 @ 14:54:
[...]

Sinds een paar dagen speel ik trouwens online met de GLA. Daarvoor met china. China is goed in aanvallen. Verdediging is niet echt goed, overlords zijn erg kwetsbaar voor scuds, scudstormen en rocket buggies. Om als China aan geld te komen moet je veel hackers bouwen, deze zijn ook erg kwetsbaar.

Met de GLA kun je enorm snel geld verzamelen en constant door bouwen. Een rakkettenbasisje kost slecht 900 credits. Ze bouwen langzaam, maar doordat je een enorme hoeveelheid geld hebt kun je veel scud stormen bouwen (het superwapen van de gla dus). Zou gauw je er meer dan 4 hebt kan je vijand het meestal wel schudden. Ik bouw er zelf zo veel mogelijk zodat ik ook scuds op vijandige tanks kan gooien (erg effectief als ze opeens midden in je basis staan).

De GLA rocket buggies zijn enorm snel. Samen met wat scud launchers op auto's sloop je zo af en toe eens wat enemy tanks en treiter je de vijand wat door oil dirks en luchtafweer geschut te slopen.

Nadat er wat scud stormen klaar zijn geef je de vijand de volle laag op de zwakke plekken (airfield, geld drop supplies, hackers) en daarna gooi je meteen een ambush van simpele ventjes neer. Zo zorg je ervoor dat de hoeveelheid geld die bij de vijand binnenkomt verminderd en jij dus machtiger wordt. De kans dat je wint wordt steeds groter en nadat je 10scud stormen hebt gebouwd wil de vijand het nog wel eens boos opgeven (muhahaha, FOR THE GLA :P).

De usa vind ik persoonlijk er zwak. Als je china bent hak je de usa zo in stukjes. Ze kunnen niets tegen overlords beginnen. Tegen de GLA maakt de usa iets meer kans, omdat de GLA zwakke autootjes heeft zo gauw ze binnen de vuurlinie zijn. De GLA maakt gehakt van overlords en is dus wat mij betreft het sterkst.
Ik speel behoorlijk veel met de USA, en ik ben het met je eens dat ze niet echt duidelijk units hebben die heel sterk zijn, of bepaalde grote voordelen hebben. Toch vind ik het fijn spelen omdat je het voordeel van intelligence hebt. Als je het een beetje goed doet kun je je vijand altijd lang van tevoren aan zien komen. Je hebt binnen de kortste keren ogen op alle belangrijke punten van de map, dus je weet gelijk aan welke kant van je basis je bijv. moet zijn om te verdedigen.

Maar ik moet idd zeggen dat het toch moelijk is om tegen een goede china speler te spelen. De USA heeft niet echt geweldige dingen tegen infantry (wel pathfinder na een tijdje) en ook geen duidelijke mobiele anti-air (gattling gun van chinezen is bijv veeel sterker). De China speler bouwt als hij het een beetje goed doet gewoon een hele berg tanks en dan walst hij gewoon over je heen. Nou is dat niet echt mijn favoriete speelstijl, dus ga ik liever met wat tanks achterom als ik iemand aan zie vallen... Of ik drop ff een zooi tanks achterin een basis met een groep chinooks... of ik laat mn commanches omvliegen... En dat soort dingen werken vooral lekker omdat je precies uit kunt vinden waar de gaten in de verdediging van de ander zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eijkb schreef op 10 March 2003 @ 16:45:
Ehh... zo te horen doen de heren en dames alhier een hoop aan micromanagement. Als ik een tijdje in het spel zit heb ik zo veel units dat ik de draad al snel kwijt raak en om dan met buggies te gaan spelen om zodoende overlord voor overlord af te maken en ondertussen guardende migs te ontwijken...ehh...en dat terwijl je eigen basis aan puin gereden wordt door ander gespuis??

Saai is het spel zeker niet :)
zorg gewoon dat je een goede verdediging hebt dan hoef je niet veel naar je basis om te kijken. Hier door kan je het meeste van je tijd in je eigen aanval stekken. Maak je tegenstand gewoon helemaal gek door telkens ergens anders aan te vallen zo hou je hem bezich en kan je zelf een grote aanval opzetten

waar ik zelf ook er veel gebruik van maak zijn sneltoesten. Ik doen bijna meer met mijn toestenbord al de mouse(beetje overdrijven maar goed :P ). Vooral de snel toesten voor lokatie vindt ik erg handig en hou altijd je radar in het oog.

c&c generals roelt gewoon in multieplayer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 15:09:
1 zon bomb truck met overpower molt ook zo een hele zooi overlords :9
+
Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 15:25:
Die bomb trucks zijn ook erg gaaf :) Ik heb er meestal 2 in mijn tunnelnetwerk staan voor het geval ik wordt aangevallen. Werkt erg goed.
Aha, je kan zo dus de ideale verdeging bouwen. De bomb trucks zijn niet te slopen wanneer ze in een tunnel zitten. Bovendien kunnen ze zich vermommen als elk autootje wat je maar wilt.

Tnx voor de tips kippetjuh en blijstar. Kan ik mijn hak-en-zaag-taktiek wat verbeteren :P.

Nog 2 vraagjes over de GLA:
1) De sniper kan ook de bemanning van een tank slopen. Maar wanneer ik dit probeer gaat de bemanning niet dood. Wat is de truuk?
2) De hijackers zijn erg handig tegen vijandige tanks, omdat ze die simpelweg jatten. Daarna kan je de tank kapot laten maken door de vijand en vervolgens pak je weer een nieuwe tank. Dit alles gaat prima in skirmish omdat de vijand mijn hijacker niet ziet. Maar hoe zit dat in multiplayer? Kan je de hijacker nu wel of niet zien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
wwillem schreef op 10 March 2003 @ 17:45:
1) De sniper kan ook de bemanning van een tank slopen. Maar wanneer ik dit probeer gaat de bemanning niet dood. Wat is de truuk?
2) De hijackers zijn erg handig tegen vijandige tanks, omdat ze die simpelweg jatten. Daarna kan je de tank kapot laten maken door de vijand en vervolgens pak je weer een nieuwe tank. Dit alles gaat prima in skirmish omdat de vijand mijn hijacker niet ziet. Maar hoe zit dat in multiplayer? Kan je de hijacker nu wel of niet zien :?
- 1
Dit is een skil van hem, met gewoon linkermuisknop valt hij aan met zijn standaard aanval, maar je zult iedere keer het sniper icoontje moeten aanklikken en vervolgens de tank die je wilt knalllen. Dit is denk ik gedaan om te voorkomen dat hij iets te sterk word.

- 2
Ze kunnen de hijackers niet zien als ze stil staan, wel als ze bewegen/schieten. Daarom is het verstandig om ervoor te zorgen dat de hijackers of van achter/flank komen of tussen jou groep tanks en de zijne. Als je een beetje snel bent en met veel hijackers is het genieten :) Ook kun je ze gewoon op een plek zetten waar de tegenstander altijd langsrijd, heb je EN een scout EN een wapen :)

Bomb trucks zijn trouwens erg goed ja. Alleen jammer dat veel mensen niet snappen dat het onwijs opvalt als je je vermomd als een tank van de tegenstander. Wat in mijn ogen en uit vervaring slimmer blijkt te zijn is hem gewoon te vermommen als een scorpion tank.
Ik bedoel daar heb je dr toch een hoop van dus dan valtie niet zo op. De tegenstander zal denke van : Oh nouja rij maar lekker op me in dan rij ik er met me overlord wel overheen. Nouja van mij maggie :)

Het beste kun je ze midden in het gevecht gebruiken, nooit van tevoren want dat valt op, altijd van de flank met die dingen aankomen. Als je er een in je eigen leger hebt staan en die word kapot geknald ben jij de @#@#&*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
wwillem schreef op 10 March 2003 @ 17:45:

sjeg uhh zin in een online match.... :P want this smells like cheap victory.. hehe

1 ) Sniper heeft een speciale knop die je eerst moet aanklikken en daarna op tanks moet richten voordat ie bemanningen dood.
2 ) Nee

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Chello200 schreef op 10 maart 2003 @ 19:01:
sjeg uhh zin in een online match.... :P want this smells like cheap victory.. hehe
Prima. Op naar mijn negende online victory in a row dan :P.

Tnx voor de antwoorden trouwens Roetje & Chello200

[ Voor 32% gewijzigd door dr snuggles op 10-03-2003 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

wwillem schreef op 10 maart 2003 @ 14:54:
[...]

Nadat er wat scud stormen klaar zijn geef je de vijand de volle laag op de zwakke plekken (airfield, geld drop supplies, hackers) en daarna gooi je meteen een ambush van simpele ventjes neer. Zo zorg je ervoor dat de hoeveelheid geld die bij de vijand binnenkomt verminderd en jij dus machtiger wordt. De kans dat je wint wordt steeds groter en nadat je 10scud stormen hebt gebouwd wil de vijand het nog wel eens boos opgeven (muhahaha, FOR THE GLA ).

euhm
het is duidelijk dat jij nogal een beginner bent :)

ten eerste, als ik tegen China speel (als USA zijnde) kill ik makkelijk 15 overlords die mijn kant op komen, met 1. Missile Defenders met Laser Sight en Search and destroy, en 2. Tomahawk missiles, '3 Aurora's en 4 Commanche's het beste is een mengeling van al deze troopen. Eitje, ze komen amper in de buurt...

dit is allemaal met Search en Destroy zodat je veeel verder kan schieten..

en ten tweede, tegen wat voor noobs moet je wel niet spelen als ze jou 10 scud stormen laten opbouwen? of was het tegen de computer? Juist als jij weinig units hebt, word je als GLA zijnde in de pan gehakt!

je moet je verdedigen met units, tanks, bomb trucks, alles wat je te pakken kan krijgen! GLA moet aanvallen, aangezien hun verdediging het zwakte is van allemaal. (ja Stinger site's zijn zwak, omdat je ze heel makkelijk uitschakelt. bijv Snipers, of Flashbangs, of zelfs Col. Burton)

en elk ras haalt even snel geld hoor :)

het lijkt misschien langzamer te gaan met de USA, maar omdat het in grote stukken komt, gaat het gewoon even snel..

[ Voor 46% gewijzigd door Wiebbe op 10-03-2003 19:42 ]

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Ach je hebt altijd baas boven baas. Ik heb nu ook 10 bazen boven me :) Ikzelf speel GLA aangezien ik China te makkelijk vind spelen. Het is zeg maar het ras dat iedereen neemt omdat hij het makkelijkst is. Iedereen denk dat als ze 5 overlords in de basis van de tegenstander rijde dan ze gewonnnen hebbe. Die taktiek zie ik vaak. Ook zie je vaak dat heel vroeg migs bouwen en defense. Als iemand veel defense bouwt moet je snel een groepie tanks bouwen en dan vervolgens langs de defense heen rijden :P

Ik zet vanavond wel ff voor de gein een demotje online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Wiebbe schreef op 10 March 2003 @ 19:41:
[...]

euhm
het is duidelijk dat jij nogal een beginner bent :)
Kom een keertje op #generals. Dan kunnen we tegen elkaar spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al 2 dagen een probleem: de pc kan niet connecten met Generals online. Ik heb al eens online kunnen spelen en nu ik met dezelfde account wil connecten, lukt dat niet; ook niet met een nieuwe account. Iemand een idee want ik word hier een beetje gek van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Heb je in die tijd misschien iets aan je software veranderd? Of was het na het installeren van een patch? Ik weet niet echt goed wat je situatie is dus het is beetje moeilijk om te weten wat het probleem is. Hier op GoT is ook een FaQ geloof ik. En je kan altijd ff kijken of je online IP nog wel goed staat ingesteld bij options wil ook nog weleens fout gaan geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roetje schreef op 10 March 2003 @ 20:30:
Heb je in die tijd misschien iets aan je software veranderd? Of was het na het installeren van een patch? Ik weet niet echt goed wat je situatie is dus het is beetje moeilijk om te weten wat het probleem is. Hier op GoT is ook een FaQ geloof ik. En je kan altijd ff kijken of je online IP nog wel goed staat ingesteld bij options wil ook nog weleens fout gaan geloof ik
Nee, ik heb nog geen patch geinstalleerd. Ik heb 1 x online gespeeld, daarna kom ik er niet meer op. Kan het iets te maken hebben met een verbinding met een ethernet-adslmodem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Ja er zijn idd problemen hiermee. Ik heb het ook maar geen problemen. Wel even kijken of je online IP goed staat ingesteld. BIj mij stond deze eerst op 10.0.0.127 dus toen kwam ik niet ver. Ik raad je aan om ff de patch te downen @:

ftp://ftp.ea.com/pub/eapa...rals/DownloadablePatches/

Ik geloof dat je ze 1 voor 1 moet installeren maar dat weet ik niet zeker.

[ Voor 12% gewijzigd door Roet op 10-03-2003 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb patch 1.3 al geinstalleerd, genrals opnieuw geinstalleerd en Ip gecontroleerd maar niets helpt. Ik houd het probleem. Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen

So for technical reasons, we don’t have a specific port number that the game uses for its in-game communication. If you need to do port forwarding in your router, you need to tell Generals that you want it to use a specific port number and have that port number routed in your router’s setup. To do this, do the following:

1. Edit your options.ini file found in My Do***ents\Command and Conquer Generals Data\

2. Look for the line that says FirewallPortOverride = XXXX (this line tells Generals to use port XXXX for its in-game communication)

3. If you don’t find it, add it. The port number should be a number between 1024 and 65535 and should be a port number that is not used by any other application.

4. Setup your router/firewall/other NAT device so that the port you just specified to Generals is forwarded to your computer. Consult your router/firewall manufacturer’s instructions for information on how to do this.

5. Start up the game, go to the options menu and hit the “Refresh NAT” button. Make sure “Send Delay” is NOT checked. Click Accept.

6. Try playing multiplayer games.

Hope this helps.

Thanks to Vezner, DrunkInStine, DeathWarrant, TheMadPhoenix & Prep for their post.

--------------------
Harvard Bonin
Producer
Electronic Arts

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op 10 March 2003 @ 21:36:

4. Setup your router/firewall/other NAT device so that the port you just specified to Generals is forwarded to your computer. Consult your router/firewall manufacturer’s instructions for information on how to do this.
Hoe stel ik dit in op de ADSL ethetnetmodem (ik neem via de IP van de modem)? Ik heb de modem namelijk net en ik zou niet weten waar ik wat in moet stellen. Iemand een tip / idee?

Ik heb de regel in de options.ini toegevoegd maar wat nu?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
http://10.0.0.138/index.htm daar moet je geloof ik zijn. Maar weet het niet zeker. Ik kan je helaas niet helpen want ik heb geen netwerk(ervaring). Ik heb gewoon 1 compu, klaar nooit gekloot met netwerk enz :)

Succes met je probleem iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
in telnet sessie
staan genoeg treads hier, zoek op alcatel hack

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 21:49:
[...]

Hoe stel ik dit in op de ADSL ethetnetmodem (ik neem via de IP van de modem)? Ik heb de modem namelijk net en ik zou niet weten waar ik wat in moet stellen. Iemand een tip / idee?

Ik heb de regel in de options.ini toegevoegd maar wat nu?
Wat voor merk modem heb je?
Ik heb een alcatel adsl modem, die met zo'n truucje 'omgebouwd' is tot router (zit dus nou gewoon in een switch geplugd). Hiermee heb ik met telnet gewoon de poorten open gezet die in de readme staan, en het werkt perfect. Ik zie in het spel als IP ook mn interne IP, maar dat maakt verder niet uit...

Edit: Ik heb ook een tijdje moeten zoeken naar hoe ik poorten moest open zetten, maar ik heb het op inet niet kunnen vinden. Uiteindelijk maar gewoon aan een vriend gevraagd, die heeft me op weg geholpen, en daarna gewoon zelf verder gekloot. Voor de zekerheid maar ff korte uitleg hier :)

ga via start->accessories naar de command prompt
tik in: telnet 10.0.0.138, druk op enter
tik een user in, maakte bij mij niet uit welke, druk op enter
als je erin bent tik je NAT in. (enter)
vervolgens zorg je dat je deze info invoert:
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.1:80 outside_addr=213.10.176.35:80
Hierbij hoef je niet deze hele regel over te nemen, maar kun je ook create intikken, waarna hij vraagt om de rest van de info...

het protocol en de poort die er in staan, in dit geval TCP en 80 (staat er 2x in), moet je veranderen in wat er volgens de readme moet komen. Je moet in totaal geloof ik 5 poorten open zetten, dus je moet dit 5 keer invoeren.
Als je dit hebt gedaan tik je 'save' in, en vervolgens 'exit', en dan ben je klaar.
Probeer generals te runnen en hoop dat het opgelost is (anders heb ik dit toch voor niks zitten tikken :P )

Als iemand overigens een manier weet om dit te automatiseren (bijv in een .bat file) moet ie het zeggen, want dan kan ik die poorten ook weer makkelijk dicht gooien... ik heb ze nou gewoon constant open staan.

[ Voor 51% gewijzigd door DocB op 10-03-2003 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DocB schreef op 10 maart 2003 @ 21:59:
[...]

Wat voor merk modem heb je?
Ik heb een alcatel adsl modem, die met zo'n truucje 'omgebouwd' is tot router (zit dus nou gewoon in een switch geplugd). Hiermee heb ik met telnet gewoon de poorten open gezet die in de readme staan, en het werkt perfect. Ik zie in het spel als IP ook mn interne IP, maar dat maakt verder niet uit...
Ik heb dezelfde (oude versie met 5 lampjes). Hij is overigens niet ge-tweaked. IK kom vast als een newbie over maar ik heb gewoon geen enkele ervaring met networking. Hoe werkt dat precies met een Telnet-verbinding? Ik ga in ieder geval ff zoeken naar threads...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
(zie mn ge-editte post :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DocB schreef op 10 maart 2003 @ 22:09:
(zie mn ge-editte post :) )
Zodra ik als user ben aangemeld typ ik NAT of nat in maar hij herkent het commando niet (zelfde als ik create.... invul). Maar ik ben wel ingebeld op / in de modem. BTW: iig thanx for the help :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Hmm, vaag, misschien dat dat alleen werkt als je de modem getweakt hebt. Daarmee schijnt hij namelijk hetzelfde te kunnen als een duurder model (d8 ik, verbeter me maar als het nodig is :) ) Voor die tweak zou je kunnen kijken op www.sateh.com

maargoed, genoeg hierover zou ik zeggen, weer ff terug naar generals. Als je nog iets te vragen hebt ofzo kun je gewoon mailen naar het adres dat in mn profiel staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
als je je modem niet hebt getweaked , en dus geen NAT router, hoef je helemaal geen poorten te forwarden.,...... |:(

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op 10 March 2003 @ 23:04:
als je je modem niet hebt getweaked , en dus geen NAT router, hoef je helemaal geen poorten te forwarden.,...... |:(
Maar dan snap ik nog steeds niet waarom ik eerst wel (1 of 2 x) en nu niet meer kan connecten. IP, etc. staat allemaal correct (zoals eerst ook) maar het lukt maar niet om op generals online te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat ik eigenlijk mis in C&C Generals en eigenlijk alle C&C's, de mogelijkheid om Units/Gebouwen toe te wijzen aan meer dan cijfers. Als ik bijvoorbeeld particle cannon's heb, geef ik die een cijfer van 4 t/m 7 (als ik er 4 heb). Palladins op 1, Tomahawk's op 2 en Humvee's op 3. 8 staan de Aurora's op, 9 en 0 gebruik ik voor war factory's om constant te produceren..

VOL dus.. En dan wil ik nog meer kwijt, verschillende groepen Palladins bijvoorbeeld. 1 grote groep laten aanvallen op 1 object is slecht, dat kan je beter verspreiden.. Maar daar is geen ruimte voor :) Helaas? Ja.. denk ik wel..

[ Voor 10% gewijzigd door SanderTje! op 11-03-2003 00:48 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

ik heb met alle c&c nooit echt last gehad van te weinig nummers... en het komt ook wel voor offcourse dat een groepje wordt gekilled. Heb je weer een nrtje vrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Replays! De replay tegen guNman is het recenst.
http://www.xs4all.nl/~roetje/files/Replays.rar

Sander:

Geloof me online komt je echt nooit zover dat je 4 superweapons kan bouwen en deze ook nog kan afvuren dan ben je allang dood. want voor die 20.000 bouwt hij tanks, als hij slim is that is :)

[ Voor 50% gewijzigd door Roet op 11-03-2003 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

de 20.000 die jij hebt, daar heb ik allang 40K voor :+ en idd, SW's kom je meestal niet eens aan toe...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Vooral niet met de GLA als je een beetje slim bent. GLA is een ras waar spelers mee moeten spelen die geen verdediging willen bouwen maar puur willen aanvallen aanvallen en aanvallen :P Vooral de scorpion rocket ruled tegen battlemastertjes :) 2 raketjes en hij is plat. En daar komt de splash damage nog eens bovenop

[ Voor 27% gewijzigd door Roet op 11-03-2003 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
Al dat geblaat in dit topic van zo moet het, of zo moet het... Waarom doen we niet gewoon een x tegen elkaar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Is goed hoor. Heb je legale versie? Moet je maar naar GLA Channel nr4 daar zit de top 20 mestal. Als je echt wilt trainen moet je daar zijn :)

Als je de legale versie heb wil ik best x potje doen hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08-2007
Waar is een lijstje te vinden met alle Generals clans en dan met name de nederlandse clans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
Roetje schreef op 11 maart 2003 @ 12:06:
Is goed hoor. Heb je legale versie? Moet je maar naar GLA Channel nr4 daar zit de top 20 mestal. Als je echt wilt trainen moet je daar zijn :)

Als je de legale versie heb wil ik best x potje doen hoor :P
Is je nick hetzelfde als hier?
Waar is een lijstje te vinden met alle Generals clans en dan met name de nederlandse clans?
Moet je ff op clanbase zoeken

ik zit in clan JSF
http://www.joint-strike-force.tk

[ Voor 23% gewijzigd door Rival24 op 11-03-2003 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Roetje schreef op 11 maart 2003 @ 09:45:

Sander:

Geloof me online komt je echt nooit zover dat je 4 superweapons kan bouwen en deze ook nog kan afvuren dan ben je allang dood. want voor die 20.000 bouwt hij tanks, als hij slim is that is :)
Haha, ok dan. Thanks FYI!

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napauleon
kan ik op 1 of andere manier mijn cd key wijzigen zonder het spel opnieuw te moeten installeren? Ik moet namelijk van de illegale naar de legale versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 16:15

qless

...vraag maar...

Dat zou ik ook wel willen weten ... heb hem nu ook netjes gekocht

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napauleon
ik denk dat ik het al gevonden heb....een key aanpassen in het register

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
je kan hem wel aanpassen in het register, maar ik heb begrepen dat dat meestal niet werkt. Krijg je dat je gebouwen ontploffen na 1 min. ofzo... zal dus opnieuw moeten installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rblommers
  • Laatst online: 12-09 11:29
het kan wel, maar dan doen je gebouwtjes boem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXER
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 15:14
zou de 1.4 patch met een aantal aanpassingen niet vandaag uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 16:27

aapelite

Do the kirby!

ik geloof het wel, ik w8 er igg weer op :)

Btw ik ga denk ik eens een clan zoeken/oprichten :P
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.