[3d] post je 3d stuff maar weer - part 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.274 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

ff ouwe quote
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 00:08:
[...]

Hehe.. thanks.. eigelijk ben ik gewoon een beginner.. ik weet niet presies hoeveel poly's maar zon shot duurt 2 mins (amd Athlon 1200 512mb).. dus valt wel reldelijk mee

verder werk ik nu net een jaartje met MAX maar met 3d werken doe ik al ongeveer 4 jaar.. hievoor maakte ik maps voor games..

[afbeelding]
[afbeelding]

angezien ik op 1 of andere manier mijn creativiteid(ofsow) ben verloren ben ik gestopt met mappen.. en ben ik maar met MAX begonne om voorwerpen na te maken ect ect animeren vind ik het leukst.. spannende filmpje ownen :D
Ik ben ook mapper (gebruik gtkRadiant), maar met welk progje werkte jij om te mappen?
Want de screens zien er nogal :9 uit :P

[ Voor 3% gewijzigd door Bleet op 14-03-2003 20:58 ]

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Jaguar_e schreef op 14 March 2003 @ 20:54:
Hoi

nou dit is mijn eerste plaatje/still life dit is na 2 tutorials te hebben gedaan

http://www.geocities.com/thajaguar5000/3dpics

Commetaar graag liefs alleen positief.
Belichting is mimimaal ik heb dus maar een punt spot genomen
Het hout is naar mijn ogen nog niet echt realistisch maar ik was hier al denk ik een uur aan het renderen. Hbe maar een p3 500 en 384 mb geheugen
En was lui om nog een keer te gaan rederen

O ja de titel is Timeless
Da's heel leuk, maar zo werkt het niet, alleen maar positieve kritiek ;).

Waar je wel om kunt vragen is opbouwende kritiek. Dus, we gaan eens opbouwen.

Glas is goed gedaan (goede refractie genomen?), maar 't ding lijkt van binnen massief. Je zou misschien beter een tutorial voor een glas kunnen volgen om dan vervolgens in plaats van een steel een omgekeerd glas eraan te maken met Lathe (in 3dsmax) of Revolve (in Rhino).

Compositie is goed. Lichtval is realistisch genoeg, en de metalen beker ziet er goed uit. Misschien had je voor de ondergrond beter iets niet-reflecterends kunnen nemen, het voegt zo niet veel toe aan de scene en het staat wat minder realistisch.

Ik zie ook geen zand :) Maar, dit kan er in een Versie II misschien nog wel in, of het was misschien de bedoeling, gezien de titel. De muur-texture is okee - het is alleen wat duidelijk dat het een spotbelichting is, misschien zou je beter met een paar omni's een ambient-verlichting (fakeosity) kunnen verzorgen. Ik zou er op z'n minst dan een lichtbron bijmaken voor de spot te simuleren - een bureaulamp, misschien?

[ Voor 3% gewijzigd door Yoozer op 14-03-2003 21:09 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 21:31
Ja dank je

Nou hij heet niks voor niks timeless omdat er dus geen zand in zit :)

Ja oorspronkelijk had ik de ondergrond hetzelfde als de muren maar dat zag er niet uit en die refelctie van het metaal vond ik peroonlijk wel grappig in combinatie met de titel aangezien een spiegel altijd blijf refelcteren dus ook de tijd (fare away :)) .
Ik heb als uitganpunt van de loper een sphere genomen, ik denk dat ik beter een tube had kunnen nemen aangezien het meer een idee zou geven van leegheid
Ik denk dat ik deze zo laat en de volgende still life wat beter moddeleer en eerst een wat betere setting maak.
Dit is zeg maar een test projecktje voor glas, steen en metaal aangezien die naast water toch erg moeilijk.

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05:34
@ Oogst: 4096×2048

@Appel: (zie onder) 43200x21600? ehm, als je die uit zou printen zou je er een heel kantoorgebouw mee kunnen "beplakken" zo grote resolutie is 't... :P typfoutje? of heb je echt zo'n belachelijk groot bestand (150 mb?) :?

[ Voor 57% gewijzigd door inquestos op 14-03-2003 22:29 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier de 43200x21600 ligge wel in 2 delen oost en west.. dus moet je aanelkaar soepen..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Nou inquestos, die map van jou is al erg scherp :P, maar die 10k image van die link van MaDDoG, dat gaat echt te ver... Woei, die zijn strak! _/-\o_

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Maar hoe open ik nou een jpeg2000-file? Ik kan nergens de codec gratis vinden, alleen een betaalde versie zie ik staan.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 15 March 2003 @ 09:40:
Nou inquestos, die map van jou is al erg scherp :P, maar die 10k image van die link van MaDDoG, dat gaat echt te ver... Woei, die zijn strak! _/-\o_
ik weet niet hoe oud die kaart is, maar heb je al wel 's naar nederland gekeken daar?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of dit mag maar ik wou even melden dat mijn nieuwe portofolio deels klaar is en online staat: http://elmar.nieser.net
Blade_V schreef op 14 March 2003 @ 20:56:
ff ouwe quote

[...]

Ik ben ook mapper (gebruik gtkRadiant), maar met welk progje werkte jij om te mappen?
Want de screens zien er nogal :9 uit :P
Gtk Radiant gebruikte ik.. maar ben al lang gestopt.. :D

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
@Oogst: idd, die 10k van Maddog is echt ongelofelijk goed :) . Alleen een beetje lastig als je te weinig geheugen hebt... (of 56kModem-verbinding)

NOg iets over je CD-hoesje: Je kan niet goed zien wat die models nou eigenlijk voorstellen. Ik zie ene slang, een tempel, maar wat die andere dingen zijn? een huisje ofzo? Ook vind ik die ketting nogal hoekig en doet 't geheel nogal vreemd aan door belichting. Ook is de hand die de ketting vasthoud nogal in een vreemde positie, en is de witte achtergrond bij de achterkant niet echt passend: je zou verwachten dat ie zwart zou zijn...

@Appel: mooie site, maar http://elmar.nieser.net/project0101.avi doet 't niet. Je gaat die tutorials-pagina toch wel opvullen he :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit tegenwoordig eigenlijk alleen maar op elysiun voor 3d spul.
maar gezien het daar een redelijk sloom forum is wou ik ook eens hier om wat input vragen.

ik ben nog niet zo heel lang bezig met 3d dus er zitten enorm veel schoonheids fouten in.
maarja al doende leert met enzo.

hier een wip van mijn eenigste redelijk compleet te noemen project.

Chess game
en omdat dat het moeilijkste stuk was om te maken.
(alhoewel het nog redelijk snel ging, ik zag er alleen tegenop)
knight
(het paard is een beetje overbelicht maar dat is al verholpen)

de scene moet een schaakspel in een mideleeuwse kroeg voorstellen.
er moet ook nog een boel bij, zoals rotzooi, een appel, bier, een kamer, mensen.
en een gauntlet.
(en een koning en een koningin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/dtk/micklein.jpg

dit is dus mijn EERSTE 3d creatie :P
ik vind het zwakjes ;)
wat vinden jullie ervan ?
(tis btw. een microfoon ;)

grotere versie:
http://users.pandora.be/dtk/mic.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Ach, je bent er heer eerlijk in.. maar ik zou ophouden met posten van dergelijke dingen totdat je er goed genoeg in bent zodat de rest "wow" zegt i.p.v. "ehh".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt gelijk, ik wou alleen ff kijken hoe jullie vonden van mn eerste creatie, tis dus echt wel zo geforseerd n00big he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow, ehh..

btw. Dit 1ste shotje moet je goed bewaren en volgend jaar nog eens bekijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou het bolletje wat kleiner maken, en smoothing aanzetten of een grootere divide nemen.
en de kleuren zijn natuurlijk nou niet echt geweldig.
zou een texture maken van een soort honingraat model en die als bumb map gebruiken voor het kop stuk.
voor de rest moet er zo ver ik weet nog iets onderin uit di microfoon komen. snoer of radio verzender antene ding.

dat paars en groen is een beetje raar zou eerder voor wat meer mat zwart gaan.
en dan die ring band een beetje grijs metalic houden met een fikse specularity voor de metal look.

dit is overgenst niet als kritiek bedoelt, maar meer als input voor wat je er verder aan zou kunnen veranderen om het er beter te laten uitzien, en ook nog eens meer te weten te komen van je 3d pakket naar keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maya render nr1
leuk zo'n tutorial, helemaal geen eigen inbreng, maar tis toch een 1e mijlpaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 16:56

KneoK

Not in a million lightyears

WIPje van een Alien Basketball Court gemaakt met Maya (tsja, je hebt weleens van die stomme ideeen he...):

Afbeeldingslocatie: http://www.biodome.nu/Alien.jpg
* KneoK Clickable * *

Maar eens gaan kijken of we de aliens van een skeletje kunnen voorzien zodat ik ze later wat mooier kan gaan neerzettenn

[ Voor 3% gewijzigd door KneoK op 15-03-2003 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://images.deviantart.com/large/indyart/3d/greeble-experiment.jpg

ben wat aan het experimenteren met de greeble plugin voor max. ziet er iig wel gelikt uit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 16:58:
[...]

ik weet niet hoe oud die kaart is, maar heb je al wel 's naar nederland gekeken daar?...
Ja, ik was ook vol verbazing, want het klopt bijvoorbeeld ook niet met hoe Nederland in de Romeinse tijd was, zo zei mijn broer na de provincie Zeeland bekeken te hebben. Waarmee klopt dit dan wel?
Yoozer schreef op 15 March 2003 @ 19:14:
Ach, je bent er heer eerlijk in.. maar ik zou ophouden met posten van dergelijke dingen totdat je er goed genoeg in bent zodat de rest "wow" zegt i.p.v. "ehh".
Onzin! Je hoeft mensen niet onder de indruk te brengen, je kunt ook gewoon tips vragen en discussiëren over je plaatje. Maar nu is ie idd nog te vroeg, want tips hebben nog geen zin. Hij moet eerst even meer tutorials zelf doen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja toen hadden ze ook nog geen sattelieten he ;), en was Amerika nog niet ontdekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 20:03:
maya render nr1
leuk zo'n tutorial, helemaal geen eigen inbreng, maar tis toch een 1e mijlpaal :)
Maya Fundamentals boek?

Vond ik een leuke tutorial om te doen omdat er van alles inzit, modellen, animeren en renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 19:21:
je hebt gelijk, ik wou alleen ff kijken hoe jullie vonden van mn eerste creatie, tis dus echt wel zo geforseerd n00big he ;)
ik heb het bij mezelf fout gedaan maar om jouw niet de fout in laten te gaan.. "BEWAREN" altijd leuk om je "eerste" 3d werkje te bewaren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik mis mijn clowntje inderdaad enorm... :/

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, ik ben nu al enorm vooruit gegaan, ik werk nu wel met een gratis, klein maar reuze goed progje :P ... toch thnx voor de tips!!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 20:29 . Reden: voila, de stoute lijntjes eruit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 19:39:
hehe, ik ben nu al enorm vooruit gegaan, ik werk nu wel met een gratis, klein maar reuze goed progje weet trouwens iemand een server waar ik 3d s max kan downen (stout he ;) ) op p2p'ers krijg ik altijd corrupte zooi... toch thnx voor de tips!!
dat is echt stout.. en deze post word strax weg gegooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 19:11:
[afbeelding]

dit is dus mijn EERSTE 3d creatie :P
ik vind het zwakjes ;)
wat vinden jullie ervan ?
(tis btw. een microfoon ;)

grotere versie:
http://users.pandora.be/dtk/mic.jpg
iedereen is noob (geweest), van commentaar kan je leren, step by step zal je er wel komen. Behalve ik dan, ik ben 1337 geboren ;)

Post vooral door :) en Yoozer, wat een kutreply van jou, nooit verwacht :P

Afbeeldingslocatie: http://80.61.77.217/zut/zoid4.jpg
om toch maar iets te laten zien

[ Voor 7% gewijzigd door Allochtoon op 16-03-2003 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 19:39:
hehe, ik ben nu al enorm vooruit gegaan, ik werk nu wel met een gratis, klein maar reuze goed progje :P ... toch thnx voor de tips!!
Om nog even door te gaan op het commentaar dat je net hebt verwijderd, er zijn genoeg 'gratis' programma's om te gebruiken (welke maakt niet uit, wat je in 3DS MAX kan lukt ook in onderstaande programma's, al dan niet met een omweg of andere manier):

http://www.blender3d.org
Voor als je houdt van het rammen op knopjes, ipv simpel de muis gebruiken :P
Met Blender heb je de beschikking over de meest belangrijke features van de profi pakketten, subdivs, NLA, IK, etc. het zit er allemaal in.
(draait ook onder Linux :P)

http://www.sidefx.com/products/apprentice/
De Apprentice versie van Houdini (samen met Maya en SoftImage gebruikt voor het grote film werk ed.) is gratis voor persoonlijk gebruik.
Interface ziet er niet echt mooi uit in vergelijking met een programma als SoftImage XSI (:9~) maar het doet alles wat je wilt en heeft alles wat je nodig hebt.
(deze versie draait ook onder Linux btw :P)

http://www.aliaswavefront...ucts/maya/ple/index.shtml
Deze versie van Maya, de 'Personal Learning Edition', is ook alleen bedoeld voor persoonlijk gebruik.
Hier zit ook veel handig materiaal bij om te leren modelleren (net zoals bij het bovenstaande Houdini, waar ook een aantal gratis video tutorials bij zit)

http://www.discreet.com/products/gmax/
Dit is een gekortwiekte versie van 3DS MAX, met minder features en een van de mindere (gratis) pakketten.
Ook alleen bedoeld voor persoonlijk gebruik en je kan er niets mee renderen.

http://www.softimage.com/products/exp/v3/
SoftImage|XSI is de Porche/Ferrari/whatever onder de 3d paketten en is tegenwoordig ook te krijgen voor persoonlijk gebruik.
Waarschijnlijk een beetje overkill voor in het begin ;)

Zo, zoveel gratis pakketten om te gebruiken.. tegenwoordig hoef je helemaal geen illegale versie meer te gebruiken voor het echte werk ;)

Sommige van bovenstaande paketten hebben een watermerkje op sommige plekken, maar meestal is dat alleen in het uiteindelijke renderwerk (heb je tijdens het modelleren dus geen last van).

Suc6! :P

edit:
Ojah, wat ook erg belangrijk is: let NIET op hoe de interface van deze programma's er uit ziet!
Een pakket als Blender (bijvoorbeeld) heeft veel meer functionaliteit dan je op het eerste gezicht zou denken.
En uiteindelijk gaat het om het werk wat je er mee kan doen, niet hoe mooi het pakket er uit ziet (al moet ik toegeven dat SoftImage|XSI wel errug :9~ :9 :9~ is)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit weer eens ergens vast :
Ik wil een object wat ik gemoddeld heb over een groot gehobbeld oppervlak verspreiden (zo'n 1000 stuks.) Nu is het probleem dat wanneer ik met scatter aan de slag ga, er ook objecten overelkaar heen gaan en ze niet geordend naast elkaar komen te staan (het is een driehoekige vorm) Hoe is dit op te lossen ? (met de hand doen is niet echt een optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maya Fundamentals boek?

Vond ik een leuke tutorial om te doen omdat er van alles inzit, modellen, animeren en renderen.
Jup, goed boek overigens, duidelijke tutorials, en erg fijn een cdrom met filmpjes van uitwerkingen van diezelfde tutorials. (zo'n desktop record achtig iets).
Ook erg fijn dat ze veel aandacht besteden aan de indeling van je scene, met layers enzo. Zodat alles netjes blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeej ik heb eindelijk dat netwerk rendering aan de praat.. nu kan ik met 4 systemen renderen ipv 1 :D

1200
1600
800
700

mhz dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn wip voor de weekly chalenge op elysium (het blender fora)

het topic was 'weirdhat'
en doel maar een echte weirdhat :P (gezien de persoon die daar weirdhat heet niet echt een weirdhat had)

ik ga nu dus voor de uber stoere roze met zebra bestreept bandje en veer in de hoed. pimping hat.

Afbeeldingslocatie: http://217.172.174.210/~erik/3d/tpimp.jpg

op en aanmerkingen gevraagd natuurlijk.
(gezien dit mijn eerste chalenge is wil ik natuurlijk wel een goed product afleveren :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 20:15:
dat is echt stout.. en deze post word strax weg gegooit..
Quote hem dan ook niet.. Trouwens op je website staat een typefout. Bij about me staat allwais i.p.v. always

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Allochtoon schreef op 16 maart 2003 @ 20:36:

Post vooral door :) en Yoozer, wat een kutreply van jou, nooit verwacht :P

[afbeelding]
om toch maar iets te laten zien
Ik zei niet dat 'ie moest ophouden met dingen te maken! Als dat zo overkwam, dat was helemaal niet mijn bedoeling!

Maar. Misschien verklaart dit wat meer. Ik ben sinds 2000 lid van een art community die de meeste mensen hier misschien wel kennen, Deviantart. Iedereen kan gratis lid worden, of (sinds kort) een abbo afsluiten waarmee ook de bandbreedte van de site wordt ondersteund.

Nu is er min of meer een probleem daar : beginnende gebruikers met Photoshop en 3DSMax en Bryce. Je kunt punten geven aan artwork, en er commentaar op geven. Die hele community is veranderd naar een "90% of everything = crap" site omdat iedereen "beleefd" tegen elkaar was, en omdat er rondgehoereerd werd met commentaar dat maar onder een suikerlaagje bedekt werd in plaats van dat er constructief en eerlijk met elkaar omgegaan wordt. Degenen die lof kregen voor hun broddelwerk gingen rustig met datzelfde broddelwerk door en degenen die wel ver waren (of verder kwamen) werden door een vloedgolf van gepost werk weggedrukt.

En natuurlijk wilde iedereen z'n 15 minutes of fame. Nu begrijp ik dat de situatie hier niet gelijk is, maar als er mensen "mooi" zouden gaan zeggen tegen de microfoon zou ik ze of aan een leugendetector hangen, of na laten kijken.

Dus, nu even het 'kut-commentaar' veranderen in 'constructief commentaar:

Je weet nu hoe je primitives moet verplaatsen en moet schalen, maar als 't goed is heeft het programma meer tools dan alleen dat. Er zijn vele wegen om naar Rome te komen (de cylinder zou je ook kunnen loften of met NURBS kunnen maken) - loop niet alleen over die wegen maar kijk ook wat je met je microfoon wil doen. Qua kleuren moet er bovenop alleen nog een roostertje, en dan is 'ie bijna geschikt (ik zou ipv een cylinder een afgeknotte kegel nemen en een iets kleinere bol bovenop) voor een cartoon quizmaster.

Maar hou op dat punt niet op. Aan een microfoon zit (meestal) een draad. Waar wil je 'm plaatsen als je er mee door wilt gaan? Je zou er een compleet podium bij kunnen bouwen (let wel op de verhoudingen). Je zou er ook een houder voor kunnen maken. Wil je voor realisme gaan? Of gewoon om je modelleringskunsten te oefenen?

Vervolgens nog een laatste advies - koop jezelf een boek over 3dsmax. (ik nam even botweg aan dat je het daarmee hebt gedaan) Zijn stukken beter dan 90% van de internet tutorials, en ze gaan niet offline (als je toevallig nog op 56 zit). Je zult versteld staan hoe snel je n00b-af bent. Een boek voor 3dsmax 4 zou nog een tijdje voor 5 kunnen helpen (behalve voor de radiosity-features).

Als laatste nog een opstekertje - ik zat vroeger met 3ds 4 voor DOS te werken, en de eerste week had ik geen flauw idee hoe ik zelfs maar iets moest verplaatsen. Maar ja, toen was er ook nog geen internet, dus >:).

Dit beter?

[ Voor 6% gewijzigd door Yoozer op 17-03-2003 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje een laate reactie, maar ik ben nu ook bezig met het modellen van zo'n flessie (voor in de badkamer die ik aan het maken ben)
Waar heb je die logo's vandaan (die 'stickers' die erop zitten)

Kun je ze evt. mailen naar Pier.Janssen@Planet.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Logo's krijg je ook bij www.logo.nino.ru, maar ik zou gewoon even naar de winkel gaan en kijken of je een paar doosjes mag hebben die je vervolgens onder de scanner legt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoozer schreef op 17 March 2003 @ 12:11:
Logo's krijg je ook bij www.logo.nino.ru, maar ik zou gewoon even naar de winkel gaan en kijken of je een paar doosjes mag hebben die je vervolgens onder de scanner legt :).
Op die logo-site was ik al geweest, zonder resultaat. Ik heb hier ook wel zo'n flesje, maar ik ben bang dat dat geen succes wordt onder de scanner (aangezien hij transparant is......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto van maken gaat misschien beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu begint de texture- en animatiehel

Afbeeldingslocatie: http://home.planetinternet.be/~maaver/eindwerk/jpg/lijf4.jpg

c&c welcome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Grappig model, er zijn nog punten waar je iets meer diepte toe zou kunnen voegen, bijvoorbeeld de schouderbladen de borstkas en de handen. Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien met textures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoveel berichten.. 3 shotjes.. allemaal op 1 pagina.. hmm.. daar maken we dan maar 4 shotjes van..

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rm.vaneijbergen/yaftest.png
Ik kwam, ik zag, en ik zoog :+

Ik heb sinds een paar maanden geen enkel 3d pakket meer aangeraakt en ben nu net weer begonnen, maar deze keer met Blender (alleen die interface.. waaargh! dat is wel even wennen na 2 jaar).
Hier dus een stukje van dit nog niet afgemaakte model.. een kleine hint: het is geen vliegtuig :{

Wat belangrijker is is dat dit mijn aller eerste Yafray-test-shotje is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 01:43:
mijn wip voor de weekly chalenge op elysium (het blender fora)

..

op en aanmerkingen gevraagd natuurlijk.
(gezien dit mijn eerste chalenge is wil ik natuurlijk wel een goed product afleveren :P
Ja, gebruik een andere achtergrondkleur, hoeden vindt je niet in het heelal.. ;)

En ik vind em eigenlijk een beetje vierkant, maar gezien het oog zou dit natuurlijk een hoed kunnen wezen van een marsupiaans wezen met een vierkant hoofd?
(en dat maakt meteen duidelijk waarom je hoed door het heelal zweeft :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, alvast bedankt voor de grote hulp en de vele links, en nu ga ik weer aan de slag!!
zou er zo geen topic kunnen worden opgestart voor n00bs?? of ben ik hier de enige n00b :s :p

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn stargate project is af.. de animatie moetik nog renderen maar verder ben ik klaar.. atans.. ik ga er echt niet meer tijd aan besteden.. heb het echt gehad met die stargate :P dus alles staat op http://elmar.nieser.net op de projecten pagina en verder komt aleen het filmpje nog..

Afbeeldingslocatie: http://elmar.nieser.net/projecttest0102.jpg Afbeeldingslocatie: http://elmar.nieser.net/projecttest0103.jpg

Afbeeldingslocatie: http://elmar.nieser.net/projecttest0104.jpg Afbeeldingslocatie: http://elmar.nieser.net/projecttest0106.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dikkebanaa:

mwha, ik had er maar twee dagen voor om te doen. (tis dan ook een week END challenge)
en zo'n beetje alles wat ik gedaan heb was nieuw voor mij.
surface voor de hoed, subsurfs voor de glad hij.
ook die rand en dat naja ornament wat op de hoed zit was allemaal nogal puzzlen.
(je wilt dan ook niet weten hoe lelijk alles eruit ziet in wireframe.)

en ik heb net 5 minuten geleden mijn final ingeleverd.
Afbeeldingslocatie: http://217.172.174.210/~erik/3d/tpimp-final.jpg

naja niet perfect maar goed genoeg voor een beginner lijkt me.

leuk ook om te zien dat meer mensen blender gaan gebruiken :)
yafray is mij nog niet echt gelukt, maar het boeit me ook nog niet echt.
ik will eerst eens fatsoenlijk leren modelen en texturen, en dan zien we nog wel eens verder.
insta-schoonheid vind ik nou niet zo belangrijk.

en voor je plaatje.
ik gok een voet :) (naja schoen, been/sok en broek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 23:41:
Ik zit weer eens ergens vast :
Ik wil een object wat ik gemoddeld heb over een groot gehobbeld oppervlak verspreiden (zo'n 1000 stuks.) Nu is het probleem dat wanneer ik met scatter aan de slag ga, er ook objecten overelkaar heen gaan en ze niet geordend naast elkaar komen te staan (het is een driehoekige vorm) Hoe is dit op te lossen ? (met de hand doen is niet echt een optie)
Gelijkmatig verspreiden kun je doen door over de vertices te laten verspreiden en er zelf voor te zorgen door slim te modellen dat je hobbel-oppervlak zelf een behoorlijk gelijkmatig vertex-partoon heeft.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 17 March 2003 @ 19:08:
[...]

Gelijkmatig verspreiden kun je doen door over de vertices te laten verspreiden en er zelf voor te zorgen door slim te modellen dat je hobbel-oppervlak zelf een behoorlijk gelijkmatig vertex-partoon heeft.
Ik denk dat ik nog even een toevoeging moet geven over hoe het hele gebeuren eruit ziet :
Het oppervlak waar de objecten over verspreid moeten worden is een plane met daarin een aantal hogere en een aantal lagere delen. Het heeft grote polygonen (het is gewoon een groot object). Er moeten denk ik zo'n 200 kleine opbjecten per vlak komen. Dit lijkt me niet echt met de hand te verdelen (extra vertexen 'cutten' lijkt me geen pretje)
Een array heeft weinig zin denk ik (doordat het oppervlak niet vlak is). Maar met scatter kom ik er ook niet uit.......

Hier trouwens nog een wipje van de scene waar ik op dit moment 'het meest trots op ben' zeg maar :) :
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/bathroom2.JPG
Dit heeft overigens niks te maken met het verhaal hierboven.
Wat er nog moet gebeuren :
- 'achtergrond' (dus spiegeling) modellen.
- Axe Aftershave flesje texturen
- Glasplaatje bijwerken (om de een of andere rede kleurt de rand mee met de enviroment color :? )
Commentaar is zeer welkom :)

Overigens is de hele scene begonnen om de oakley :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

HawVer schreef op 17 March 2003 @ 09:11:
[...]

Quote hem dan ook niet.. Trouwens op je website staat een typefout. Bij about me staat allwais i.p.v. always
Ehmm.... niet om je sip te maken, Appeltje, maar er staan nogál wat spel- en grammaticafouten op je website... daarentegen is het ontwerp wel netjes, en origineel dat je die 'toevallige' plaat als header hebt gebruikt :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:37

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Die typo's doen het 3D-werk onrecht aan.

Het is trouwens portofolio ;)

Heb ik trouwens goed gelezen; die replicators komen niet in de animatie :? Jammer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 19:18:
[...]

Ik denk dat ik nog even een toevoeging moet geven over hoe het hele gebeuren eruit ziet :
Het oppervlak waar de objecten over verspreid moeten worden is een plane met daarin een aantal hogere en een aantal lagere delen. Het heeft grote polygonen (het is gewoon een groot object). Er moeten denk ik zo'n 200 kleine opbjecten per vlak komen. Dit lijkt me niet echt met de hand te verdelen (extra vertexen 'cutten' lijkt me geen pretje)
Een array heeft weinig zin denk ik (doordat het oppervlak niet vlak is). Maar met scatter kom ik er ook niet uit.......

Hier trouwens nog een wipje van de scene waar ik op dit moment 'het meest trots op ben' zeg maar :) :
[afbeelding]
Dit heeft overigens niks te maken met het verhaal hierboven.
Wat er nog moet gebeuren :
- 'achtergrond' (dus spiegeling) modellen.
- Axe Aftershave flesje texturen
- Glasplaatje bijwerken (om de een of andere rede kleurt de rand mee met de enviroment color :? )
Commentaar is zeer welkom :)

Overigens is de hele scene begonnen om de oakley :)
Je scatter: je kunt een copie maken van je plane, dan heel het oppervlak een paar keer tesselaten, en die als basis gebruiken voor je scatter. Dat getessalate object hoeft niet zichtbaar te zijn daarna.

Je plaatje: mooi, maar de schaduwen zijn veel te scherp, dat vind ik erg lelijk. Ook zou het een stuk mooier zijn wanneer je iets van caustics zou gebruiken voor koppende lichtval door glas. En de tegels herhalen zich nu wel erg regelmatig. Mooi water in de bak, trouwens.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 17 March 2003 @ 19:48:
[...]

Je scatter: je kunt een copie maken van je plane, dan heel het oppervlak een paar keer tesselaten, en die als basis gebruiken voor je scatter. Dat getessalate object hoeft niet zichtbaar te zijn daarna.

Je plaatje: mooi, maar de schaduwen zijn veel te scherp, dat vind ik erg lelijk. Ook zou het een stuk mooier zijn wanneer je iets van caustics zou gebruiken voor koppende lichtval door glas. En de tegels herhalen zich nu wel erg regelmatig. Mooi water in de bak, trouwens.
bedankt voor de tips, daar ga ik werk van maken. Wat betreft de caustics, ik heb er wel eens wat mee zitten rotzooien, maar hoe gaat dit precies in z'n werk ? Heb je misschien ergens een goede tutorial daarvoor ? (ik kon ze niet vinden)
De schaduwen, waar stel ik de scherpte daarvan in ?
Nog een vraag :
Hoe maak ik een realistisch overkomende lamp (die aanstaat) ? Bij deze render had ik ze er maar even buiten gelaten omdat het net leek alsof ze uitstonden :D

Overigens render ik met brazil r/s (tegen adviezen van sommigen in, hé oogst :P )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 18:48:
naja niet perfect maar goed genoeg voor een beginner lijkt me.
Idd, en leuk om eens een 'beginner' te zien die ook daadwerkelijk vertexen/ices (whatever) durft te verplaatsen :)
leuk ook om te zien dat meer mensen blender gaan gebruiken :)
Ik heb het 2 jaar geleden al eens een paar maanden gebruikt, vooral om te leren omgaan met de vreemde interface.
(en 3 of 4 jaar geleden heb ik ook eens een poging gedaan.. snel weer gedelete 8)7)
yafray is mij nog niet echt gelukt, maar het boeit me ook nog niet echt.
Met Yable (Yet Another Blender Exporter (oid)) is het heel makkelijk :)
en voor je plaatje.
ik gok een voet :) (naja schoen, been/sok en broek)
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geprobeert worms na te maken mnnn............ :/

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/goolewormen.JPG

k weet t niet t beste wat k heb gemaakt.............................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen reden gehad om dit te maken...........

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/reden.JPG

maar k ben nu toch dingen aan t sturen dus kan er nog wel bij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 11:11

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Nou die worms zijn best aardig hoor! De loop van die gun moet natuurlijk wel smooth worden ...

Dat 'ding' lijkt wel op zo'n ballon gevuld met een soort klei/zand, je weet wel zo'n anti-stress bal of zo! Errug grappig.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 18:10:
mijn stargate project is af.. de animatie moetik nog renderen maar verder ben ik klaar.. atans.. ik ga er echt niet meer tijd aan besteden.. heb het echt gehad met die stargate :P dus alles staat op http://elmar.nieser.net op de projecten pagina en verder komt aleen het filmpje nog..

[afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding]
Echt supergaaf!!!
Wil je misschien ooit nog eens als het even kan wat hi-res rendertjes maken? Zou wel cool zijn :9

@OxiMoron:
Happy? :)

[ Voor 3% gewijzigd door armageddon_2k1 op 17-03-2003 21:47 . Reden: tiepun iz moeiluk ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Laatst online: 08-07 14:27
armageddon_2k1 schreef op 17 maart 2003 @ 21:40:
[...]

Echt supergaaf!!!
Wil je misschien ooit nog eens als het even kan wat hi-res rendertjes maken? Zou wel cool zijn :9
Zou wel kewl zijn ja :)

offtopic:
armageddon_2k1: originele taal vind ik persoonlijn mooier ;)

Ash nazg durbatuluuk, Ash nazg gimbatul, Ash nazg thrakatuluuk agh burzum-ishi krimpatul.

Edit: Ja, stukken beter :P

[ Voor 4% gewijzigd door OxiMoron op 17-03-2003 22:28 ]

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

offtopic:
Dark Language of Mordor!

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Mag ik weten waar dit LOTR-achtig gezwets op slaat ? :? :/

btw. Op z'n site vind je grotere resoluties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
ehm...ik zie bji Projects alleen maar plaatjes van ongeveer 80x300 ofzo. Of bedoel je die niet?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Op deze site?

Ik geef toe, groot is anders, maar 560×320 is toch nog wel aanvaardbaar... :) ( Ik denk dat je niet hebt gezien dat je op die tumbnails kan klikken :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er sterk over te denken (na veel kritiek op mn renders) om over te stappen naar brazil, ik zat me af te vragen of iemand misschien goeie tutorials kent voor brazil met name voor autos enzo, belichting, GI, the usual,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bwn nu 1280x1024 aan het renderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 29-09 19:53
offtopic and no offense appel:
ga naar je eigen site en lees al je text na want er staan _heel_ wat fouten in, ook gewoon tikfouten, dat kan natuurlijk gebeuren maar _zoveel_ ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

handige_harrie schreef op 17 maart 2003 @ 19:42:
[...]

Die typo's doen het 3D-werk onrecht aan.

Het is trouwens portofolio ;)

Heb ik trouwens goed gelezen; die replicators komen niet in de animatie :? Jammer ;(
het si toch portofolio? ik google vind ik op portofolio meer dan 500.000 pages.. en op portfolio maar 4.800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 13:36

mymind*

A Beautiful Mind

Ik zal ook eens wat dingentjes posten. Het eerste is een machine die ik voor het nieuwe 3d groepsproject gemaakt heb (hij mocht alleen niet, dus ik moet iets anders gaan bakken of deze aanpassen).

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~klerk432/pics/3d/wimshurst1.jpg

Het tweede is een HDRI testje, drie simpele bollen met wat aardige reflecties. Stelt niet veel voor, maar ik vond het er toch wel aardig uitzien :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~klerk432/pics/3d/HDRItest.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 00:15:
het si toch portofolio? ik google vind ik op portofolio meer dan 500.000 pages.. en op portfolio maar 4.800
In het Amerikaans-Engels misschien, maar hier heeft Van Dale nog altijd gelijk - het is

port·´fo·lio (het,de ~ (m.))

1 draagmap voor grote tekeningen, schema's enz.

Maar dat terzijde ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
aan de andere kant yoozer is zn site wel in het english ;)
hoewel, mischien wel engrish ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:09

cappie

all lowercase

Toch wel leuk om te zien hoe sommige mensen hier de meest creatieve dingen maken... wel jammer dat deze threads altijd zo 'chatty' worden op 't eind.

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Mijn eerste stapjes met 3dsmax5 (model al eerder gemaakt in Rhino, en natuurlijk moest ik de Skylight uitproberen omdat die in POVRay zo traag als stront is. IGES-curves worden trouwens ook niet helemaal netjes geconverteerd, zie ik zo.. maar ja, het .3ds model dat geexporteerd werd door Rhino was al helemaal absurd groot :D.

Afbeeldingslocatie: http://synerjee.shodown.net/crap/stopcontact.jpg

Extra brede aspect ratio zodat 'ie op m'n dual 19" desktop ook deugdelijk uit de verf kwam :P.

[ Voor 15% gewijzigd door Yoozer op 18-03-2003 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice yoozer zeer nice! :D dat heb je dus opnieuw gemodeld in 3ds max ?
mag ik vragen warom je overstapt op 3ds max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Niks opnieuw gemodelleerd ;). Ik heb met de schuifmaat 't ding opgemeten (dit is dan wel een simpel voorwerp, maar 't is goed voor je ideetjes over verhoudingen te geven) en gemodelleerd (loften, fillets maken) in Rhinoceros. Daar heeft 't een hele tijd gezeten. Toen ik eindelijk 3dsmax onder m'n vingers kreeg had ik dit als eerste model klaarstaan om te testen hoe de Skylight zich zou gedragen bij complexere modellen dan een Cornell box of een gewone kubus. Ik zou 't hebben kunnen porten naar POVRay (UDO van maken), maar het zou eeuwen duren om zo'n mooie radiosity te krijgen.

3dsmax doet er niet zo moeilijk over en is heel wat sneller klaar. Reden dat ik over ben gestapt is omdat ik POVRay al te lang iets te klein vond (qua modelling - je moet heel veel met primitieven werken) en omdat boxmodelling & deugdelijk loften niet mogelijk is met POVRay. Het is niet soepel genoeg. Flamingo was me iets te exotisch, en omdat ik weet dat 3dsmax eigenlijk deze files zonder problemen moet slikken moet ik even kijken waar 't aan ligt. Het ombouwen naar faces is in Rhino nogal omslachtig (terwijl je in 3dsmax op de polygonen kan besparen door even te smoothen en zo).

Wat ik niet zo prettig vindt aan 3dsmax is dat ik er niet met een command-line in kan werken - ik ben AutoCAD en Rhino gewend. Ach ja, 't werkt voor mij, en als ik de precisie-truukjes in 3dsmax onder de knie krijg ga ik gewoon daar mee verder.

Maar ik zal 't in het begin nogal vaak misbruiken als alleen-renderer :). Dus, van echt 'overstappen' is niet direct sprake, meer van het in harmonie gebruiken met ;).

[ Voor 13% gewijzigd door Yoozer op 18-03-2003 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
tip:
nvidia texture set
op de url hierboven kun je een texture set downloaden met zon 200 textures varierend van 128 pixels tot 1024 pixels, allen inclusief mipmaps

de textures zijn in .dds formaat, om die te editen/kijken in photoshop heb je de dds plugin nodig die op onderstaande link te downloaden is, daar staan ook plugins voor 3dmax. hoewel de photoshop plugin photoshop only zou zijn werkt hij hier ook onder paint shop pro 7.04 :)

plugins

t zijn wel textures die voornamelijk bedoeld zijn voor 3d engines(vandaar mischien wat low-res voor max maargoed dr zitten een flink aantal mooie textures tussen die overal wel goed gebruikt kunnen worden :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben blij dat we er weer een 3dmaxer bij hebben :) ik vind persoonlijk 3ds max 5 echt het beste programma voor 3d modelen.. maar dat mag ik eigelijk niet zeggen want zoveel andere 3d programma's hebik niet geprobeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Yoozer schreef op 18 March 2003 @ 02:11:
Mijn eerste stapjes met 3dsmax5 (model al eerder gemaakt in Rhino, en natuurlijk moest ik de Skylight uitproberen omdat die in POVRay zo traag als stront is. IGES-curves worden trouwens ook niet helemaal netjes geconverteerd, zie ik zo..
Probeer hem eens gewoon als IGES te exporteren (3d max instellingen in Rhino). Op zich zou dat prima moeten gaan. Ik heb zelf nu juist Rhino gebruikt om een IGES fatsoenlijk tussen max en allerlei CAD/CAM applicaties te kunnen exporteren (Mastercam, CATIA, Pro-E). Met een beetje klooien aan instellingen moet je een heel eind kunnen komen.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, ik heb zelf ook lopen klooien vandaag met max en rhino en ben er toch achter gekomen dat ik maar liever voor 3ds kan gaan, eindig je wel met een hoop polygonen (1.2 miljoen in dit geval) maar wie kan dat schelen, render engines kijken laatste tijd toch meer naar pixels dan polygonen, maar ok

hieronder mn eerste brazil renders van een concept car waar ik mee bezig bent gemodeled in rhino,...

Afbeeldingslocatie: http://www.cgrenaissance.com/sabaman/wips/DWTGI.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cgrenaissance.com/sabaman/wips/DWTGI-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie een auto die niet kan sturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 08:03:
Ik zie een auto die niet kan sturen :P
concept car

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Pardon, een concept-car die niet kan sturen ;)

Ik vindt 'm wel erg gaaf Sabaman, ben benieuwd hoe die eruitziet met textures >:)
Hoe lang heb je er over gedaan om dit model te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 03-10 10:20
bolleh schreef op 18 March 2003 @ 02:44:
tip:
nvidia texture set
op de url hierboven kun je een texture set downloaden met zon 200 textures varierend van 128 pixels tot 1024 pixels, allen inclusief mipmaps
_/-\o_ thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xen thanks maar hij heeft wel een beetje gelijk, zal de voorwielen wat naar binnen bewegen dan is het een kwestie van waar de stuur as zit,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 03:26:
nou, ik heb zelf ook lopen klooien vandaag met max en rhino en ben er toch achter gekomen dat ik maar liever voor 3ds kan gaan, eindig je wel met een hoop polygonen (1.2 miljoen in dit geval) maar wie kan dat schelen, render engines kijken laatste tijd toch meer naar pixels dan polygonen, maar ok

hieronder mn eerste brazil renders van een concept car waar ik mee bezig bent gemodeled in rhino,...

[afbeelding]
[afbeelding]
Daar ga ik ook mee aan de gang. Model maken in Rhino. Exporteren naar Max en renderen met Brazil. Met wat HDRI erom heen kun je zeer mooie resultaten krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 19:53:
[...]

bedankt voor de tips, daar ga ik werk van maken. Wat betreft de caustics, ik heb er wel eens wat mee zitten rotzooien, maar hoe gaat dit precies in z'n werk ? Heb je misschien ergens een goede tutorial daarvoor ? (ik kon ze niet vinden)
De schaduwen, waar stel ik de scherpte daarvan in ?
Nog een vraag :
Hoe maak ik een realistisch overkomende lamp (die aanstaat) ? Bij deze render had ik ze er maar even buiten gelaten omdat het net leek alsof ze uitstonden :D

Overigens render ik met brazil r/s (tegen adviezen van sommigen in, hé oogst :P )
Je plaatje is een perfect voorbeeld van waarom ik zeg dat je eerst goed moet belichten voor je aan Brazil begint. Je gebruikt namelijk geen enkele Brazil-functie zichtbaar, dit plaatje zou ik exact zo kunnen maken zónder Brazil, maar dan met een fractie van de rendertijd.

Alles over hoe je lampen instelt, inclusief schaduw-scherpte, vind je hier.

En het laten lijken alsof een lamp aan staat, dat zou ik als volgt doen:
-self illumination er op
-in Photoshop de lamp selecteren, copieren, de nieuwe layer flink blurren en op lighten zetten.

Caustics tenslotte kun je maken door een Brazil r/s light neer te zetten en in de render dialogue caustics aan te zetten.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:37

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 00:15:
het is toch portofolio? ik google vind ik op portofolio meer dan 500.000 pages.. en op portfolio maar 4.800
portofolio 89,300 results

portfolio 328,000 results

Volgens de dikke van dale bestaat portofolio niet, portfolio wel.
Volgens cambridge English dictionary (online) bestaat portofolio niet, portfolio wel.

Maar nogmaals, het doet niks af aan je grafische kwaliteiten, het is alleen jammer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.kishan.nl/stonemask.jpg
niet zo geweldig maar ik ben er blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 14:55:
[afbeelding]
niet zo geweldig maar ik ben er blij mee :)
:? waarmee?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Laatst online: 22:08

Creesch

bla bla!

dat gezicht :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn laatste stargate prutsel.. de Gua'uld/Thokra Transporter rings..

http://elmar.nieser.net/Transporter.avi

geen raare codecs.. Tis een Wip btw

offtopic:
kishan is die hard 3ds maxer geloof ik 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 11:26:
[...]

Misschien een beetje een laate reactie, maar ik ben nu ook bezig met het modellen van zo'n flessie (voor in de badkamer die ik aan het maken ben)
Waar heb je die logo's vandaan (die 'stickers' die erop zitten)

Kun je ze evt. mailen naar Pier.Janssen@Planet.nl ?
en idem een late reactie van mij :)

omdat die image in yafray is gerendered, en ik nog niet wist hoe textures daarin werkte heb ik alles gemodelled :) no textures what-so-ever

Roel

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
ok iets waar ik mee bezig ben. Een werktuig waar ik mee bezig ben. Textures zijn nog test, er moet nog een echte map getekend worden.

*Clickable
Afbeeldingslocatie: http://www.area3d.net/hiostu/mine/m_text_test.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 23:15:
[...]

en idem een late reactie van mij :)

omdat die image in yafray is gerendered, en ik nog niet wist hoe textures daarin werkte heb ik alles gemodelled :) no textures what-so-ever

Roel
Wil je zeggen dat je dat hele logo en alle text enzo hebt gemoddeld ? Zo ja, echt super _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik had een nieuw cd-hoesje gemaakt, en hoewel ik het al in het 2d-topic heb gepost vanwege de fonts en kleuren erop, vind ik dit detail toch wel erg leuk om ook hier te posten:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Slang.jpg

Verder zijn er ook nog de voorkant, de binnenkant, en de achterkant.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
die hand klopt niet helemaal hoor, het lijkt alsof de nagel van de duim omgekeerd zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..en die achtergrond is veeeeel te scherp :)
Zou ik wat waziger maken..

Misschien nog een beetje DOFfen? :)

Deze vind ik er iig wel beter uit zien dan de vorige (hoes).

edit:

En die ketting (oid) zou er beter uitzien wanneer je de grijze/roestige delen er meer zo uit laten zien als op dit plaatje.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
El_Hefe schreef op 19 March 2003 @ 11:38:
die hand klopt niet helemaal hoor, het lijkt alsof de nagel van de duim omgekeerd zit
die duim klopt technisch wel hoor, pak maar iets beet tussen duim en je 4 vingers dan zie je dat je nagel van je duim anders zit dan de nagels van je andere vingers. alleen lijkt het voor je gevoel verkeerd te zitten, oa omdat er totaal niet uit ziet(no offense oogst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 16:16

MaDDoG

De brakste schakel

bolleh schreef op 19 March 2003 @ 13:34:
[...]

die duim klopt technisch wel hoor, pak maar iets beet tussen duim en je 4 vingers dan zie je dat je nagel van je duim anders zit dan de nagels van je andere vingers. alleen lijkt het voor je gevoel verkeerd te zitten, oa omdat er totaal niet uit ziet(no offense oogst)
Om nog maar even verder te zeuren over de nagel, als ik iets vastpak op die manier staat mijn nagel recht naar boven, maw horizontaal.

Verder vind ik hem trouwens best leuk geworden. Al begrijp ik de diepere bedoeling van de achterkant en de ketting met de aarde en de hand niet helemaal ben ik bang :)

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HawVer schreef op 18 March 2003 @ 12:11:
[...]

Daar ga ik ook mee aan de gang. Model maken in Rhino. Exporteren naar Max en renderen met Brazil. Met wat HDRI erom heen kun je zeer mooie resultaten krijgen!
heb je toevallig een link voor zo een tut want ik probeer die van splutterfish te doen maar begrijp er geen moer van, ze praten over dat je na de kitchen probe heb geselecteerd hebt dat je op setup moet klikken, welke setup, snap er geen moer van, als iemand het weet zou ik het graag weten,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit nu namelijk met een semi hdri resultaat (GI en en environment map)

Afbeeldingslocatie: http://www.cgrenaissance.com/sabaman/wips/egt-8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 14:22:
[...]
heb je toevallig een link voor zo een tut want ik probeer die van splutterfish te doen maar begrijp er geen moer van, ze praten over dat je na de kitchen probe heb geselecteerd hebt dat je op setup moet klikken, welke setup, snap er geen moer van, als iemand het weet zou ik het graag weten,...
Je moet eerst de plugin van splutterfish installeren:
http://www.splutterfish.c.../max/hdri/HDRI_v1.0.1.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, thanks, echt weer iets voor mij,...
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.