[3d] post je 3d stuff maar weer - part 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.274 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 19:53
mooie auto maar is je deur/ruit niet wat ver naar achter gedaan?
ik neem aan dat de motor in deze auto mid-ship is maar dan zou je hem dus al door die ruit kunnen zien, verder zit er niet echt veel ruimte voor een lekkere motor maar verder een mooie wagen, af en toe wel wat vormgevingen die je het in echt niet gaat tegenkomen magoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 09:57
* Qylos Heeft 3dmax uit de kast geplukt:
Afbeeldingslocatie: http://www.bikeguernsey.net/~trialsforum/files/vliegtuigie.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bikeguernsey.net/~trialsforum/files/vliegtuigie2.jpg
Ja, ik ben een complete noob, heb eerder eigenlijk niet met 3dmax gewerkt en ik ben relatief tevreden voor de eerste keer een beetje prutsen :) Het is de bedoeling dat het een begin is aan een vliegtuig (misschien een boeing 747-400) zoals je ziet. Vraagje: hoe krijg ik de staart op het 2de plaatje wat omhoog zoals de echte 747 : :?
Afbeeldingslocatie: http://www.bikeguernsey.net/~trialsforum/files/05326h.jpg

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh, thanks, dit is een oud model, mn enige echt complete model darom had ik deze genomen om mn belichting te teste,

nog iets, even over brazil weer, weet iemand trouwens of je met hdri alles kan instellen bij de environment options of moet je per materiaal een environment map zetten met bitmap hdr?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Je kunt via Edit Mesh je cilinder aanpassen...

Zoek maar in google naar "edit mesh tutorials 3ds max"

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sbaman, mooi materiaal! Wat zijn jouw instellingen daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ook bezig met dat HDRI, maar het wil niet echt lukken. De tutorial van splutterfish heb ik met succes afgerond :) Maar nu ik het op (het begin van) een auto probeer, krijg ik een heleboel problemen.... De reflecties zijn heel gek vervormd.....
Als materiaal voor de auto gebruik ik Brazil Advanced -> car shader oid. en Brazil Glass voor de ruiten.

Van de tutorial:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/HDRI2.JPG
Mijn bakkie: (zie vooral de bovenkant :( en ook de achtergrond is niet echt lekker....)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/HDRImislukt2.JPG

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram, als je het over mn paint hebt, het is een shellac material met in de eerste slot raytrace en 2de slot brazil advanced, car paint, verder heb ik de blend op 159, met een fallof op mn environment map,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP!

ik probeer glas te maken met het brazil material.. maar ik krijg niets moois' glas voor een wijn glas gaat wel goed.. maar glas voor in een ruit.. dat gaat niet.. het ziek er niet mooi uit.. iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 10:20
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 19:26:
HELP!

ik probeer glas te maken met het brazil material.. maar ik krijg niets moois' glas voor een wijn glas gaat wel goed.. maar glas voor in een ruit.. dat gaat niet.. het ziek er niet mooi uit.. iemand tips?
ziek?

en wat is er niet mooi aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 10:53

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Qylos schreef op 19 March 2003 @ 16:47:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, ik ben een complete noob, heb eerder eigenlijk niet met 3dmax gewerkt en ik ben relatief tevreden voor de eerste keer een beetje prutsen :) Het is de bedoeling dat het een begin is aan een vliegtuig (misschien een boeing 747-400) zoals je ziet. Vraagje: hoe krijg ik de staart op het 2de plaatje wat omhoog zoals de echte 747 : :?
[afbeelding]
om er maar eens constructief commentaar op te geven: lees eens een tutorial, leer een techniek. Basic modeling ofzo. zoek eens wat over splines en speel eens wat met modifiers.
Misschien is het slim om een boek te kopen, waar ikzelf overigens te lam voor was. op www.3dcafe.com kun je bij free stuff wel wat tuts vinden die je misschien verder helpen. Want dit is geen vliegtuig, dit zijn 3 kegels en een cylinder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiToKi schreef op 19 March 2003 @ 19:31:
[...]

ziek?

en wat is er niet mooi aan? :)
ik ben nu aan het renderen.. ik post strax wel even een wat duidelijkere post :D ik schok zo van mijn leleijke render dat ik even in paniek raake en een vage post deed... vandaar... ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:37

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Ik heb een beetje geprutst met dynamics, erg leuk :) alleen het is vrijwel onmogelijk te voorkomen dat objecten door de grond of andere objecten zakken. Ben nog aan het proberen iets leuks met cloth simulation te maken
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hcgl.hermans/dynamics03.jpg
animatie (divx 5.03)

En vanmiddag heb ik ff iets voor ckv in elkaar geflanst, is nog best grappig geworden :) Onderwerp was "Achter de coulissen" en het moest in claire obscure stijl.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hcgl.hermans/ckv2.jpg
klik voor 1600x900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 20:18
Ik had bij dynamics het probleem dat als twee voorwerpen tegelijkertijd een ander voorwerp beinvloeden (lees: op elkaar botsen) het totaal mis gaat. Een voorwerp komt in een ander voorwerp terecht enz.... :/

Welke dynamics heb je hier trouwens voor gebruikt? Gravity? (en waarom vallen die bakstenen niet naar beneden gezien de enorme tussenruimte ? )

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

die bakstenen liggen wel degelijk op elkaar, ik heb alleen een vrij hoge eps-waarde (de rand om het object heen). Ze schuiven ook in elkaar, maar door de tussenruimte valt het niet zo op. Je kunt wel grotere bakstenen toevoegen als child dat ze ook _echt_ op elkaar liggen, maar dat vond ik geen succes in dit geval :).

PS. Ik heb het over C4D R8, jij ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtomicShockwave schreef op 19 maart 2003 @ 19:39:
[...]
Want dit is geen vliegtuig, dit zijn 3 kegels en een cylinder
Mooie opmerking :) Trouwens... die download van denet (HDRI voor max), is die niet compatible met max 5? Bij mij zegt ie dat het niet voor de goede versie is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor zover ik weet geeft ie alleen een bmi file voor 3 en 4, misschien zou je dus moeten wachten op een update van splutterfish,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 22:39:
[...]

Mooie opmerking :) Trouwens... die download van denet (HDRI voor max), is die niet compatible met max 5? Bij mij zegt ie dat het niet voor de goede versie is??
Hier werkt de versie voor Max 4 wel bij Max 5......
Het is trouwens wel moeilijk om er echte goede resultaten mee te krijgen zeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 03:09:
voor zover ik weet geeft ie alleen een bmi file voor 3 en 4, misschien zou je dus moeten wachten op een update van splutterfish,...
3DS Max 5.0 is zo ontworpen dat bijna alle plugins van 3DS Max 4.0 ook werken. Enkele specifieke plugins werken niet. HDRI wel.
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 17:19:
nog iets, even over brazil weer, weet iemand trouwens of je met hdri alles kan instellen bij de environment options of moet je per materiaal een environment map zetten met bitmap hdr?...
Nee.. je gebruikt een HDRI bitmap bestand als Environment map. Zie menu rendering->environment. Voor een object dat moet weerkaatsen, moet je een nieuw material aanmaken met raytrace reflecties. Bij brazil basic mtl kun je instellen of je environment of raytrace raflecties wil hebben. Raytrace geeft een mooier resultaat. Environment reflecties word veel te donker.
Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 17:30:
Ik ben nu ook bezig met dat HDRI, maar het wil niet echt lukken. De tutorial van splutterfish heb ik met succes afgerond :) Maar nu ik het op (het begin van) een auto probeer, krijg ik een heleboel problemen.... De reflecties zijn heel gek vervormd.....
Als materiaal voor de auto gebruik ik Brazil Advanced -> car shader oid. en Brazil Glass voor de ruiten.

Van de tutorial:
[afbeelding]
Mijn bakkie: (zie vooral de bovenkant :( en ook de achtergrond is niet echt lekker....)
[afbeelding]
Zorg ervoor dat je bij je material de mapping op Spherical Environment hebt staan. Bij plaatje 2 zou ik de RGB level naar beneden gooien zodat je reflecties minder fel worden.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Laatst online: 31-08 09:33
Qylos schreef op 19 maart 2003 @ 16:47:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Doe eerst eens wat tuts voor je zelf aan de slag gaat, want dan zou je dit zelf al weten. Doe bijvoorbeeld eens deze serie tuts.
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 19:26:
HELP!

Glas in een raam is amper zichtbaar, je kijkt er vrijwel dwars doorheen (daar is het glas voor) en doordat het zo dun is en recht, is er geen zichtbare verbuiging. Dus: geen refraction op een ruit zetten, das rekenkrachtverspilling. Wel: een lichte reflection en een lichte specular.

Zet de volgende keer aub niet zo'n schreeuw ervoor, ik had bijna 1-1-2 gebeld.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
handige_harrie schreef op 19 March 2003 @ 22:10:
die bakstenen liggen wel degelijk op elkaar, ik heb alleen een vrij hoge eps-waarde (de rand om het object heen). Ze schuiven ook in elkaar, maar door de tussenruimte valt het niet zo op. Je kunt wel grotere bakstenen toevoegen als child dat ze ook _echt_ op elkaar liggen, maar dat vond ik geen succes in dit geval :).

PS. Ik heb het over C4D R8, jij ook?
Nee :P

Over 3dsmax5. Daar zit overigens wel een functie bij die ervoor zorgt dat de kans dat 't misloopt (of terwijl, dat zo'n baksteen bijvoorbeeld dwars door de grond zakt) vrijwil nihil maakt. Maar is nogal buggy, IIG hier, je zou al die bakstenen apart in moeten stellen enzovoorts. NOgal k*twerk.... :/

* inquestos weet trouwens niet wat je met eps-waarde bedoelt

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Oogst schreef op 20 maart 2003 @ 13:10:
[...]

Doe eerst eens wat tuts voor je zelf aan de slag gaat, want dan zou je dit zelf al weten. Doe bijvoorbeeld eens deze serie tuts.
Dan zal ik jullie volgende keer niet meer lastig vallen, 3dmax is eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
Qylos schreef op 20 March 2003 @ 14:54:
[...]

Nou zeg dat is ook geen instelling ;). Kom gewoon een paar tutjes doen en het scheelt al een hele hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Qylos schreef op 20 maart 2003 @ 14:54:
[...]

Flauw hoor, Oogst kan nogal hard overkomen tegen mensen die net beginnen, maar niet opgeven :) Doe gewoon echt wat tutorials, hoe meer je leert, hoe leuker je 't vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

inquestos schreef op 20 March 2003 @ 14:00:
Nee :P

Over 3dsmax5. Daar zit overigens wel een functie bij die ervoor zorgt dat de kans dat 't misloopt (of terwijl, dat zo'n baksteen bijvoorbeeld dwars door de grond zakt) vrijwil nihil maakt. Maar is nogal buggy, IIG hier, je zou al die bakstenen apart in moeten stellen enzovoorts. NOgal k*twerk.... :/

* inquestos weet trouwens niet wat je met eps-waarde bedoelt
Uit de handleiding:
Eps (Epsilon)
This parameter is used for collision detection only. It defines a distance in units above and below the surface in which collison can take place, helping to avoid penetration. As soon as an object enters this region, the object will rebound.

The Eps parameter is more importnant than it first appears. It is especially critical when fast-moving objects are colliding with each other. In such cases, the objects will penetrate each other if the Eps value is set too low.

Set the Eps value too high, on the other hand, and objects will rebound before they should. For example, two pool balls may rebound while they are still 10 cm apart if the Eps value is too high. Here, a popular technique can help you to obtain more reliable collisions. It works by making use of a proxy object (...) scaled down so that it is smaller than the real object. This will enable you to use a bigger, more relkiable, Eps value.
Een proxy object is dus een soort dummy die wordt gebruikt voor de dynamics (en collision detection) ipv het eigenlijke object.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 20 March 2003 @ 14:54:
[...]

Je valt helemaal niemand lastig, je maakte alleen een klassieke fout door iets in elkaar te zetten met alleen maar primitieven (ie. cubus, cylinder, plane, ..), alsof het een bouwdoos is :)

Leer omgaan met de move, rotate, scale, extrude, divide, turn edge, en nog een paar tools vanuit het quadmenu en je zal snel de mooiste dingen kunnen maken vanuit 1 simpele primitief: een plane.

En daarom wordt het je aangeraden om tutorials te gaan volgen omdat je dan precies dat soort technieken leert.

Niet zo snel opgeven hoor..

Dus, je gaat nú 3DS MAX weer installeren, en je zegt: Tsjakkaaaa!!!! Ik kan het! Ik wil het! Ik.. erm.. :P

[/peptalk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CHECK MIJN NIEUWE OWNAG FILMPJE :P

in dit filmpje leg ik uit hoe ik een composite maak

http://www.blueflame.cc/elmar/compo.avi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
leuk filmpje appel, alleen;

- typo's (vewy bad ones)
- de laatste 15 seconden zijn bij mij zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
LiToKi schreef op 20 March 2003 @ 18:29:
leuk filmpje appel, alleen;

- typo's (vewy bad ones)
- de laatste 15 seconden zijn bij mij zwart?
Bij mij ook. Ik heb nu 3dmax geinstalleerd en ben met wat bezig. Alleen heb ik een of andere combinatie van toesten gemaakt en nu kan ik objecten niet meer met de muis draaien. Dat handige wire achtige X/Y/Z ding is er niet meer. Objecten kan ik dus ook niet perfect recht bewegen of scalen. Hoe zet ik dit weer goed?

[ Voor 12% gewijzigd door Qylos op 20-03-2003 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 16:16

MaDDoG

De brakste schakel

Qylos schreef op 20 maart 2003 @ 18:48:
[...]

Bij mij ook. Ik heb nu 3dmax geinstalleerd en ben met wat bezig. Alleen heb ik een of andere combinatie van toesten gemaakt en nu kan ik objecten niet meer met de muis draaien. Dat handige wire achtige X/Y/Z ding is er niet meer. Objecten kan ik dus ook niet perfect recht bewegen of scalen. Hoe zet ik dit weer goed?
bal bla bla druk op x :P deze moet op nummer 1 in de max faq

/edit geen idee waarom ik aan q dacht :? nog even een toevoeging dan:
even naar je preferences gaan, dan naar viewport en onderaan kijken of je transform gizmo wel op on staat

[ Voor 16% gewijzigd door MaDDoG op 20-03-2003 19:50 ]

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op x drukken, die vraag stelde ik eerst ook, is heel irri, ik weet et

edit:

Net iets later dan jij MaDDoG

@Magic (zie onder): Wat een blunder!

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MaDDoG schreef op 20 March 2003 @ 19:36:
[...]

bal bla bla druk op q :P deze moet op nummer 1 in de max faq
Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 19:38:
op q drukken, die vraag stelde ik eerst ook, is heel irri, ik weet et

edit:

Net iets later dan jij MaDDoG
*kuch* druk op X *kuch*

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Magic schreef op 20 March 2003 @ 19:41:
[...]

[...]

*kuch* druk op X *kuch*
thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik krijg niet bepaald contact met je filmpje, Appel, staat de server uit momenteel?
Oogst schreef op 20 maart 2003 @ 13:10:
[...]

LiToKi schreef op 20 maart 2003 @ 15:04:
[...]

Flauw hoor, Oogst kan nogal hard overkomen tegen mensen die net beginnen, maar niet opgeven :) Doe gewoon echt wat tutorials, hoe meer je leert, hoe leuker je 't vindt.
Kwam dat echt zo hard over? Ik poogde namelijk heel vriendelijk een tip te geven die hem een heel stuk verder zou helpen. De volgende keer zal ik wat beter op mijn taalgebruik letten, maar ik snap eerlijk gezegd amper wat hier zo hard aan is? :?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Ik vond 't zelfs nog vrij goed wat hij er zo maar zonder tuts uitperstte, maar ik vond 't commentaar van Oogst niet gelijk 'hard'.

Dat commentaar van mij op die microfoon was stukken harder >:).

[ Voor 14% gewijzigd door Yoozer op 20-03-2003 22:13 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over dat XYZ ding.. als ik op de X stang druk en ik ga schuiven dat schuift ie niet op het snap to grid ofsow.. weet iemand hoe ik dat aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
snap to grid is toch dat icoontje met zo'n 3 erin? Niet de XYZ...

En dat heeft toch verder niet veel met schuiven te maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je een object shuift wil ik dat ie op het grid uitlijnt.. dat doet ie dus niet als ik dat XYZ ding aanzet.. waarmee je bijvoorbeeld aleen opzij kan schuiven

nog een prutsel van mij..

Afbeeldingslocatie: http://www.blueflame.cc/elmar/architectual.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 04:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 22:48:
Over dat XYZ ding.. als ik op de X stang druk en ik ga schuiven dat schuift ie niet op het snap to grid ofsow.. weet iemand hoe ik dat aanzet?
Rechtermuisknop 3D snap -> Vink Grid lines aan :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:35
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kenvh/alternova/weapon-ak47.jpg
klikkerdeklik

Voor de gein even een texture erop geplakt :D Ziet er beetje vaag uit, komt gewoon omdat alles 1 hele texture is :+ Ben nu alles los aan het texturen en dat ziet er veel beter uit :)

[ Voor 19% gewijzigd door Schuey op 21-03-2003 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Het is al weer een tijdje geleden, maar jullie hadden nog vier backgrounds te goed van het trein-project, dus hier zijn ze:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Trein%20Background%2008%20the_Emperor%20copy.jpg
En de Grote Versie.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Trein%20Background%2009%20Mercarra%20copy.jpg
En de Grote Versie.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Trein%20Background%2010%20Dawuss%20copy.jpg
En de Grote Versie.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Trein%20Background%2011%20Oogst%20copy.jpg
En de Grote Versie.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
Nou nog een topiq op CGTalk.com ;)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
tutorial van oogst
Afbeeldingslocatie: http://www.bikeguernsey.net/~trialsforum/files/project1huisje.jpg
Trouwens helemaal zelf gemaakt, het is niet de file die oogst bij z'n tutorial heeft gezet, ook al lijkt het veel op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Trein op CG-talk.

En nu niet meer zeuren. :P

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Vraagje: Ik wil een soort "bullet-hole" maken, zoals te zien is als op onderstaand .gifje:
Afbeeldingslocatie: http://www.amuseyourself.com/images/0-bullethole.gif

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ik pak het nu als volgt aan:
- Ik maak een line, met een aantal points erin.
- Verplaats die punten zodanig dat het lijkt dat het "achterovergeslagen" is.
- Echter bij het extruden extruud (?) hij niet het hele oppervlak, maar alleen de "randen".

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/line.gif

Wat kan ik hieraan doen?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scipionyx schreef op 21 maart 2003 @ 19:44:
Vraagje: Ik wil een soort "bullet-hole" maken, zoals te zien is als op onderstaand .gifje:
[afbeelding]

- Echter bij het extruden extruud (?) hij niet het hele oppervlak, maar alleen de "randen".

[afbeelding]

Wat kan ik hieraan doen?
volgens mij kan je beter opacity maps en textures gebruiken in plaats van zo'n gat the gaan modellen. of je moet het natuurlijk gewoon in photoshop doen

btw, kan iemand me een link geven naar waar ik het 3d model van dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.cc.gatech.edu/projects/large_models/images/dragon/dragon.jpg
draakje kan vinden? voor 3dsmax dan he

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 19:53:
[...]

volgens mij kan je beter opacity maps en textures gebruiken in plaats van zo'n gat the gaan modellen. of je moet het natuurlijk gewoon in photoshop doen

btw, kan iemand me een link geven naar waar ik het 3d model van dit:
[afbeelding]
draakje kan vinden? voor 3dsmax dan he
hmmm, komt me bekent voor. Ik heb het 3dsmax bestand ervan niet, maar wel een mooie render ervan :) (van splutterfish.com) ik ga hem ff opzoeken....

edit:
tada :) :
Afbeeldingslocatie: http://www.splutterfish.com/sf/spluttergallery/pics/251.jpg
*clickable voor 1347x1233

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 21 March 2003 @ 16:20:
tutorial van oogst
[afbeelding]
Trouwens helemaal zelf gemaakt, het is niet de file die oogst bij z'n tutorial heeft gezet, ook al lijkt het veel op elkaar.
Zie je wel, je kunt et best wel hoor ;)
Overigens even een vraagje:
Heb je nou meshsmooth over de nok van et dak gegooid en het een andere material gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 21:08:
[...]

Zie je wel, je kunt et best wel hoor ;)
Overigens even een vraagje:
Heb je nou meshsmooth over de nok van et dak gegooid en het een andere material gegeven?
Meshsmooth, het zag er anders nogal lelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben al een tijdje aan t proberen mijn character te riggen maar het wil me maar niet (helemaal) lukken :? :? :? :?

als iemand nog een goeie link weet voor een turtorial of gewoon tips _/-\o_
PLEASE post het dan........

(p.s hoe kan ik het beste animeren met bones of met biped????????)
ik heb echt absoluut GEEN ervaring met animeren (tenminste... heel weinig) |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 21:04:
[...]

hmmm, komt me bekent voor. Ik heb het 3dsmax bestand ervan niet, maar wel een mooie render ervan :) (van splutterfish.com) ik ga hem ff opzoeken....

edit:
tada :) :
[afbeelding]
*clickable voor 1347x1233
ja deze kwam ik ook tegen op de sitw van een gast die V-Ray aan het testen is (het rendersysteem voor max)

Afbeeldingslocatie: http://www.richardrosenman.com/gallery/abs_dragon.jpg

nu alleen de mesh/.max file nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nou, onder die ene staat Martin Lykke ( www.wilddemo.dk ) en onder de andere www.richardrosenman.com. Je gaat mij niet vertellen dat die gozers geen e-mailadres hebben! Mail ze eens! :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lama

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn screenshots van m'n AlterNova engine (in ontwikkeling). Klik op de pics om ze te vergroten.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kenvh/alternova/ingame1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kenvh/alternova/ingame2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kenvh/alternova/ingame3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kenvh/alternova/server.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scipionyx schreef op 21 March 2003 @ 19:44:
[afbeelding]

[afbeelding]

Wat kan ik hieraan doen?
Speciaal voor jou - en omdat ik dit ook moet programmeren in AlterNova - heb ik dit onderwerp even uitgewerkt:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kenvh/alternova/kogelinslag.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Zo zo Vich, ook al in dit forum om ff stoer te doen? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Bleet op 21-03-2003 23:43 ]

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blade_V schreef op 21 maart 2003 @ 23:42:
Zo zo Vich, ook al in dit forum om ff stoer te doen? :P
Mag ik ja :P ? Ik ben daarstraks ferm afgegaan in het programmeerforum hierzo, dus ik moet m'n eer wat redden.
*kijkt beschaamd nr .oisyn*

[edit] kga dit volledig uitleggen in m'n boek, maar dan meer toegepast en met voorbeeldcodes en triangles ipv quads

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 22:46:
[...]

ja deze kwam ik ook tegen op de sitw van een gast die V-Ray aan het testen is (het rendersysteem voor max)

[afbeelding]

nu alleen de mesh/.max file nog
Heh, bijna iedere progger (die spellen/3d engines/whatever als het maar met 3d te maken heeft programmeert) weet wel waar die draak vandaan komt.. :)

Dit is de Stanford draak, een model dat op de Stanford Universiteit is ingescand and word vaak gebruikt met onderzoek in (nieuwe) 3d technieken (door die 'gaten' die bv in deze draak zitten is het erg goed bruikbaar voor het uittesten van sommige nieuwe algorithmes ed.)

De originele draak bestaat uit een groot aantal polygonen en (de originele scandata) kan je hier downloaden: http://www-graphics.stanford.edu/data/3Dscanrep/

Helaas is die data niet bruikbaar voor gewone stervelingen dus zal je het met wat minder triangletjes moeten doen, je kan op het volgende adres een VRML en/of Inventor versie downloaden van deze draak en nog een paar modellen die bij voorgenoemde universiteit vandaan komen: http://www.cc.gatech.edu/projects/large_models/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 03:34:
[...]

Heh, bijna iedere progger (die spellen/3d engines/whatever als het maar met 3d te maken heeft programmeert) weet wel waar die draak vandaan komt.. :)

Dit is de Stanford draak, een model dat op de Stanford Universiteit is ingescand and word vaak gebruikt met onderzoek in (nieuwe) 3d technieken (door die 'gaten' die bv in deze draak zitten is het erg goed bruikbaar voor het uittesten van sommige nieuwe algorithmes ed.)

De originele draak bestaat uit een groot aantal polygonen en (de originele scandata) kan je hier downloaden: http://www-graphics.stanford.edu/data/3Dscanrep/

Helaas is die data niet bruikbaar voor gewone stervelingen dus zal je het met wat minder triangletjes moeten doen, je kan op het volgende adres een VRML en/of Inventor versie downloaden van deze draak en nog een paar modellen die bij voorgenoemde universiteit vandaan komen: http://www.cc.gatech.edu/projects/large_models/
ja ik weet ook wel dat dat de stanford dragon is, het is me alleen altijd een raadsel geweest waar ik een versie kan d/len voor 3dsmax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Verwijderd schreef op 22 maart 2003 @ 13:04:
[...]

ja ik weet ook wel dat dat de stanford dragon is, het is me alleen altijd een raadsel geweest waar ik een versie kan d/len voor 3dsmax
  1. Download de .PLY-file
  2. Download een .PLY-importer-script voor 3dsmax
  3. Run de script in 3dsmax en importeer de .PLY-file (dit kan een tijdje duren)

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2003 @ 13:04:
[...]

Ik weet haast zeker dat de auteurs van de renders op de vorige pagina gewoon een simpel import/export programmaatje hebben gebruikt en geen '3dsmax versie'..

vb: http://www.okino.com/conv/conv.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Een ligstoel gemaakt voor m'n interieurscene (jarenplan :p), simpel model, texturing is een beetje uit de hand gelopen :D

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hcgl.hermans/viper02.jpg
klik voor 1024x768

Zal wel duidelijk zijn waar dit op gebaseerd is denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
mischien dat armleuningen nog wat zijn?
enneh waar dit op gebaseerd is? een eh ferrari ofzow? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een dodge viper denk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh schreef op 23 March 2003 @ 14:14:
mischien dat armleuningen nog wat zijn?
enneh waar dit op gebaseerd is? een eh ferrari ofzow? :+
Nee joh, een Dodge Viper, dat zie je toch meteen ? :P
Ziet er goed uit. Armleuningen zijn idd een goed idee. En een omgeving zal het geheel er ook wat beter uit laten komen denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
handige_harrie schreef op 23 maart 2003 @ 13:08:
Een ligstoel gemaakt voor m'n interieurscene (jarenplan :p), simpel model, texturing is een beetje uit de hand gelopen :D

[afbeelding]
klik voor 1024x768

Zal wel duidelijk zijn waar dit op gebaseerd is denk ik ;)
zou die ook blijven staan wanneer je er op zou gaan zitten ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Leuningen krijgt ie niet, want dat heeft de echte ook niet :).
Een omgeving is er ("Een ligstoel gemaakt voor m'n interieurscene...")
En ja hij blijft echt wel staan, anders zouden ze hem niet verkopen.

halverwege de pagina :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
dr zijn ook altijd mensen die weer te serieus op zulke posts als die van mij ingaan he :P

toch denk ik dat ie met leuningen lekkerder zou liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Laat ik ook maar is een wipje plaatsen ;).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/biljarttafel.jpg
Uiteraard work in progress...
Ik moet alleen nog wat meer met licht oefenen, want dit ziet er nog niet echt jofel uit.

Ik ben van plan om het gebouw van mijn biljartvereniging na te maken :P (de binnenkant ieder geval ;)).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de basics van het modellen in 3dsmax wel behoorlijk onder de knie geloof ik. Nu ben ik aan het proberen mooi te texturen, maar daar heb ik nogal problemen mee. Vooral met de textures waar bitmaps als diffuse in zitten zijn problematisch. Goede tutorials heb ik er nog niet voor gevonden. Dus : heeft iemand tips, tutorials oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 20:55:
Ik heb nu de basics van het modellen in 3dsmax wel behoorlijk onder de knie geloof ik. Nu ben ik aan het proberen mooi te texturen, maar daar heb ik nogal problemen mee. Vooral met de textures waar bitmaps als diffuse in zitten zijn problematisch. Goede tutorials heb ik er nog niet voor gevonden. Dus : heeft iemand tips, tutorials oid ?
Heb je de texture tutorial van het huisje van Oogst al gedaan? Daar wordt het alles goed uitgelegd, tenminste ben ik er uit gekomen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 23 March 2003 @ 20:57:
[...]

Heb je de texture tutorial van het huisje van Oogst al gedaan? Daar wordt het alles goed uitgelegd, tenminste ben ik er uit gekomen :7
Bedankt dat je het zegt, ik had die tutorial wel gedaan, maar heb toch een behoorlijk stuk gemist denk ik 8)7 Ik ga er ff mee rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idéfix schreef op 22 March 2003 @ 13:37:
[...]
  1. Download de .PLY-file
  2. Download een .PLY-importer-script voor 3dsmax
  3. Run de script in 3dsmax en importeer de .PLY-file (dit kan een tijdje duren)
thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Zo, een tutorial gevolgd over box-moddeling. Het resultaat in de tutorial is mooier maar het is acceptabel.
Afbeeldingslocatie: http://www.bikeguernsey.net/~trialsforum/files/Gezicht-render.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Qylos schreef op 23 March 2003 @ 20:57:
[...]

Zie de tut in mijn sig, deel 2 moet je hebben.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

tijd voor een oefening mbt realisme op kleine schaal :)
nog niet helemaal tevreden, iets te rond naar mijn mening.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=75368

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atgast schreef op 24 March 2003 @ 19:47:

[afbeelding]
Zo, dat ziet er al behoorlijk realistisch uit.
Maar ik denk dat het er nog beter uit komt als je er een omgeving (houten planken waar ze op liggen zijn al genoeg) bij maakt. Dan komt het al een stuk realistischer over. Ook een HDRI map zou niet misstaan denk ik.

@Oogst, wat betreft die tutorial van jou, die is goed, maar zover was ik ook al. Toch lukt het texturen af en toe niet zoals ik wil...... het is moeilijk uit te leggen wat precies niet , maar ik kom er wel uit hoop ik.....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 22:54
Atgast schreef op 24 maart 2003 @ 19:47:

[afbeelding]
ja, zijn idd erg rond, en daarnaast zouden wat slijtplekken, barsten enz. het realisme een stuk omhoog helpen :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier even een update van mn 1seater, hijs bijna af moet alleen nog even uitzoeken waar ik de koplampen ga zetten, heb al een idee maar moet het nog uitwerken,

verder nog geknoeid met brazil, et enige wat ik nog echt moet fixen is mn glas, dit is nog een iets oudere render dus ik heb al iets beter glas maar et kan altijd beter uiteraard,...

Afbeeldingslocatie: http://www.cgrenaissance.com/sabaman/wips/dwt-tx4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

iemand enig idee hoe ik HDRI render ZONDER brazil te gebruiken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 22:16
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 21:13:
hier even een update van mn 1seater, hijs bijna af moet alleen nog even uitzoeken waar ik de koplampen ga zetten, heb al een idee maar moet het nog uitwerken,

verder nog geknoeid met brazil, et enige wat ik nog echt moet fixen is mn glas, dit is nog een iets oudere render dus ik heb al iets beter glas maar et kan altijd beter uiteraard,...

[afbeelding]
wow, er is een stuur :D

Glas ziet er een beetje mat uit op een of andere manier, maar verder denk ik wel dat het er goed uitziet :)

@Appel : kan je die transporter rings nog ff online zetten ? (, ik krijg steeds een 404)

@Iedereen die mijn post leest :
Binnenkort hebben wij een lanparty, we gaan op de beamer een aantal demo's en andere dingen laten zien, maar we zoeken nog naar meer dingen, als je de filmpjes die door jou zijn gemaakt (als het kan met muziek ofzo) op onze beamer wilt, mail me dan ff op icheb@lan-xperience.nl
Bijvoorbeeld, het treinproject is natuurlijk te zien, maar dat vult nog niet zoveel tijd op van alle overgebleven uren tussen films en compo's in...

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Atgast schreef op 24 March 2003 @ 19:47:

[afbeelding]
Paar puntjes:

- Meestal zit er in het midden van schroeven (in het plusje) een klein puntje/inkeping naar beneden, waar de punt van de schroevendraaier in kan.
- Iets meer barstjes/scheurtjes/doffe plekken zoals Simon al zei ;).
- Het schroefdraad is overal even dik, maar bij een schroefdraad wordt het steeds dunner hoe meer het naar buiten staat. Zie hieronder:

code:
1
2
3
4
[___]
<| |>      <--- schroefdraad van zijkant
<| |>
<| |>

Voor de rest ziet het er netjes uit hoor :P.

[ Voor 6% gewijzigd door Jerry op 24-03-2003 21:42 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDRI zonder brazil...... ik weet niet of het kan maar je zou het volgende kunnen proberen :
Download de plugin om .hdr bestanden te kunnen lezen van splutterfish.com en 'installeer' die.
Dan moet je ff de tutorial van splutterfish volgen, maar je neemt geen hdri map voor de skylight. Misschien dat het werkt, gewoon proberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 21:13:

[afbeelding]
zou je mij die asvalt texture kunnen mailen plz? naar e.nieser@xs4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 20:55:
@Oogst, wat betreft die tutorial van jou, die is goed, maar zover was ik ook al. Toch lukt het texturen af en toe niet zoals ik wil...... het is moeilijk uit te leggen wat precies niet , maar ik kom er wel uit hoop ik.....
Tja, daar kan ik je moeilijk mee helpen...

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had nix te doen, dus ging ik maar wat maxen, ziet er wel geinig uit vind ik :p

Afbeeldingslocatie: http://images.deviantart.com/large/indyart/3d/cartoon_chics.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 22:01:
HDRI zonder brazil...... ik weet niet of het kan maar je zou het volgende kunnen proberen :
Download de plugin om .hdr bestanden te kunnen lezen van splutterfish.com en 'installeer' die.
Dan moet je ff de tutorial van splutterfish volgen, maar je neemt geen hdri map voor de skylight. Misschien dat het werkt, gewoon proberen dus.
die plug in had ik al gedownload, maar op de een of andere manier wil ie niet hdr files inlezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atgast schreef op 24 March 2003 @ 22:44:
[...]

die plug in had ik al gedownload, maar op de een of andere manier wil ie niet hdr files inlezen...
probeer je hem wel gewoon als 'bitmap' in te lezen in de material editor ?
Controleer ff of er bij file types 'Radience image file HDRI' oid staat en of de plugin wel geladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 22:02:
[...]

zou je mij die asvalt texture kunnen mailen plz? naar e.nieser@xs4all.nl
vind je em zo mooi? ik van niet eerlijk gezegd, tviel me meteen op dat die grond texture slecht scaled, je ziet em zichzelf herhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 08:30

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

M'n eerste freeform dingetje in Rhino (idd het eendje uit de tutorial x tig)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=75476

[ Voor 7% gewijzigd door DeWaanzin op 24-03-2003 23:06 ]

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik zie geen plaatje hoor.

edit: ah nu wel, sorrie.

Leuk plaatje, wat moet ik er nog meer van zeggen? Is niet bepaald serieus bedoeld toch?

[ Voor 71% gewijzigd door Oogst op 24-03-2003 23:08 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Mr_UnAnimouS schreef op 24 March 2003 @ 21:41:
[...]

Paar puntjes:

- Meestal zit er in het midden van schroeven (in het plusje) een klein puntje/inkeping naar beneden, waar de punt van de schroevendraaier in kan.
- Iets meer barstjes/scheurtjes/doffe plekken zoals Simon al zei ;).
- Het schroefdraad is overal even dik, maar bij een schroefdraad wordt het steeds dunner hoe meer het naar buiten staat. Zie hieronder:

code:
1
2
3
4
[___]
<| |>      <--- schroefdraad van zijkant
<| |>
<| |>

Voor de rest ziet het er netjes uit hoor :P.
Er zit ook iets teveel draad op.. Je zou deze schroef meer dan 20x moeten draaien wil ie vastzitten.. Voor zo'n kleine schroef is dat een beetje overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Laatst online: 08-05-2024
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cxdesign/~misc/wip/wip9.jpg

Click-baar

Work in Progress... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 08:30

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Oogst schreef op 24 March 2003 @ 23:02:
Leuk plaatje, wat moet ik er nog meer van zeggen? Is niet bepaald serieus bedoeld toch?
Is natuurlijk niet echt serieus, maar vond het resultaat toch wel aardig.
Als ik de tijd kan vinden zal ik me weer eens wat verder in Rhino gaan verdiepen.

To be continued........

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:30
Atgast schreef op 24 maart 2003 @ 19:47:
Cool alleen zoals gezegd iets van barstjes/krassen enz

[mierenneukmodus]De schroeven die ik ken hebben niet zoveel schroefdraad...[/mierenneukmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Leuk, is het een soort planetair kanon met gas tanks? (zo zie ik het). Die buizen heb je wel mooi gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

insan1ty schreef op 24 maart 2003 @ 23:12:
[...]

Er zit ook iets teveel draad op.. Je zou deze schroef meer dan 20x moeten draaien wil ie vastzitten.. Voor zo'n kleine schroef is dat een beetje overkill.
Ik wist dat er nog wat was, wat niet lekker zat ;).

Je kan het scroefdraad onder een stijlere hoek naar beneden laten lopen :? Dan heb je iets minder schroefdraad.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, dit is dan mijn eerste post

ik heb een plaatje gemaakt van een ring
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boereboonekamp/ring2.JPG

ook heb ik er een filmpje van gemaakt.
filmpje van ring (900 kb divx)

Ik heb over dit filmpje zo'n 3 uur gerendered. Dit lijkt mij zelf een beetje veel, maar ik ben nog niet zo heel lang bezig met 3ds max dus ik kan dat niet zo goed beoordelen. Heeft iemand tips om de rendertijd wat naar beneden te halen?

thnx
Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
3 Uur op deze resolutie met zoveel reflecties: das niet slecht hoor, das gewoon. Wat wel wil helpen als er erg veel reflecties voorkomen, is de raytrace depth verlagen naar 2 of zo, das doorgaans wel genoeg in plaats van de standaard 9.

Is dit trouwens gebaseerd op die hartje-tut, gezien de ketting?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb die tut wel gedaan ja en het ketting is daar inderdaad op gebaseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd