[3d] post je 3d stuff maar weer - part 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 3.089 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81642

Anoniem: 80198 schreef op 26 March 2003 @ 16:22:
voor de grap effe een alientje gemaakt *)

[afbeelding]

valt verders weinig over te vertellen :X
Erg nice maar je ziet (te) duidelijk dat het bovenste licht niet alleen zijn ding doet, staat een beetje wazig en zn rechter voet staat niet plat... maarja ik ben een zeikzak =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

Ik ben bezig met het maken van een omgeving voor mijn VW New Beetle:
Afbeeldingslocatie: http://www.bikeguernsey.net/~trialsforum/files/omgeving_8.JPG
De middelste kap ga ik nog weghalen, want die vind ik niet mooi. Ook ben ik nog niet helemaal tevreden over de lichtstralen die de loods binnenvallen.
Is hij trouwens niet te donker bij jullie ? (bij mij is het goed te zien, maar bij ons op school zag je één en al zwart :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Het is te doen, maar ik zou er nog een paar tl buizen aan het dak hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tec schreef op 26 March 2003 @ 16:59:
Het is te doen, maar ik zou er nog een paar tl buizen aan het dak hangen.
Die zijn er al, maar zijn buiten beeld en heel zwak.
Ik wilde namelijk een oude, stoffige loods maken,m aar het wil niet helemaal lukken.....

@evaartjes hieronder:
ook al zet ik op school de brightness en contrast helemaal omhoog, nog zie je er erg weinig van :/

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 26-03-2003 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-05 14:25

evaarties

Powerball @ 12.582

De brightness zal bij je school wel niet goed zijn ingesteld.. Ziet er goed uit.

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969 schreef op 26 March 2003 @ 17:00:
[...]

Die zijn er al, maar zijn buiten beeld en heel zwak.
Ik wilde namelijk een oude, stoffige loods maken,m aar het wil niet helemaal lukken.....

@evaartjes hieronder:
ook al zet ik op school de brightness en contrast helemaal omhoog, nog zie je er erg weinig van :/
Hier staaat de brightness meuk ook hoog en ook onzichtbaar =] (slecht zichtbaar) maar misschien is dat tl buizen (in beeld) idee wel een goede, of misschien één gef0x0rt peertje wat aan een draadje hangt :D keep up the good work, erg leuke scene maar wel de juiste voor een beetle (mss wel hoor, ik weet het niet :))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81642 schreef op 26 maart 2003 @ 17:06:
[...]

Hier staaat de brightness meuk ook hoog en ook onzichtbaar =] (slecht zichtbaar) maar misschien is dat tl buizen (in beeld) idee wel een goede, of misschien één gef0x0rt peertje wat aan een draadje hangt :D keep up the good work, erg leuke scene maar wel de juiste voor een beetle (mss wel hoor, ik weet het niet :))?
Zo'n los rommelig gloeilampje is wel een goed id. idd. ! (hoe kun je trouwens het beste ervoor zorgen dat het lijkt alsof een object (in dit geval een gloeilamp) licht geeft ? Met selfillumination lukt het niet echt...)

Wat betreft de vraag of het een goede omgeving is zal ik even wat toelichting geven :
Het is voor natuurkunde als 'grapje'. Het moet een praktische toepassing worden van het Biefeld Brown effect.
De gedachte achter de scene is dat een harry z'n beetle zo heeft omgebouwd dat hij zweven / vliegen kan :) Vandaar ook de losse kappen die er al in liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23522

Anoniem: 32226 schreef op 26 March 2003 @ 16:07:
[...]

Hehe ik ben met dezelfde tutorial bezig. Hij wordt best mooi maar blijft je mesh controleren op gaten en gekke dingen. Als je in je mesh smoothed wireframe gekke dingen ziet ga maar zoeken en fix het eerst.
Hoe langer je wacht hoe moeilijker het te fixen wordt. Het zijn alleen wel veel polygonen, ik zit nu aan de 55K en heb de body af met bumpers en koplampen.. en het logotje...ziet er goed uit.
Waanzinnig goeie tutorial ook.
Tutorial is zeker erg goed. Alleen op een gegeven moment gaat ie net te hard (bij de koplampen in de mesh nog (dus niet bij het maken van de zilvere koplampen). Zo rond de koplampen wordt ie nie zo mooi. Dat zie je neit bij dat plaatje zonder reflecties... maar als je er reflecties opgooit dan issie nie zo mooi meer vind ik (zowiezo vind ik t lastig om een mooie carpaint te maken die het licht goed doet weerkaatsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969 schreef op 26 March 2003 @ 17:10:
[...]

Zo'n los rommelig gloeilampje is wel een goed id. idd. ! (hoe kun je trouwens het beste ervoor zorgen dat het lijkt alsof een object (in dit geval een gloeilamp) licht geeft ? Met selfillumination lukt het niet echt...)

Wat betreft de vraag of het een goede omgeving is zal ik even wat toelichting geven :
Het is voor natuurkunde als 'grapje'. Het moet een praktische toepassing worden van het Biefeld Brown effect.
De gedachte achter de scene is dat een harry z'n beetle zo heeft omgebouwd dat hij zweven / vliegen kan :) Vandaar ook de losse kappen die er al in liggen...
Hehe kewle opdracht, erg benieuwd naar de uitkomst =] dat peertje kan je het beste doen door een omni in een mesh van een peertje te mikken, probeer dat eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74854

Anoniem: 35969 schreef op 26 March 2003 @ 17:10:
[...]

Ik zou gewoon met een paar zwakke omni's werken, die dan in et object staan en om em tel laten gloeien:
-video post (bij de knop 'rendering' bovenin)
-add scene event
-add image filter event
-daar lens effect glow kiezen
-die goed instellen (goeie channel en zo)
-renderen met execute sequence

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 74854 op 26-03-2003 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23522 schreef op 26 maart 2003 @ 17:19:
[...]

Tutorial is zeker erg goed. Alleen op een gegeven moment gaat ie net te hard (bij de koplampen in de mesh nog (dus niet bij het maken van de zilvere koplampen). Zo rond de koplampen wordt ie nie zo mooi. Dat zie je neit bij dat plaatje zonder reflecties... maar als je er reflecties opgooit dan issie nie zo mooi meer vind ik (zowiezo vind ik t lastig om een mooie carpaint te maken die het licht goed doet weerkaatsen).
Ik heb die tutorial ook gedaan (niet afgemaakt , maar opniew begonnen met een New Beetle maargoed) maar hij gaat idd op een gegeven moment erg hard.
Wat heel veel goedmaakt is HDRI maps. Dat geeft al een veel beter resultaat.
Als carpaint heb ik zelf gewoon een Brazil r/s basic mtl gebruikt met een fallof map in het diffuse slot. Dat geeft het volgende resultaat :
WIP:
Afbeeldingslocatie: http://www.bikeguernsey.net/~trialsforum/files/testrender_16.JPG
Het interieur moet nog gedaan worden, maar daar heb ik nog wat problemen mee......

edit:
deze beetle is dus voor natuurkunde (zie paar posts hierboven) en heeft daarom dus geen wielen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 26-03-2003 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

erg nice, maar misschien iets minder donker, je ziet de details niet echt goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74854 schreef op 26 March 2003 @ 17:24:
-renderen met execute sequence
Ik zit er nu een beetje mee te pielen, maar hoe doe je dit ?

edit: laat maar ik zie het al :) ff proberen

edit2:
Het wil niet lukken, ik zie namelijk, hoe ik het ook instel, geen verandering tussen de brazil render en de video post :? Moet hij misschien altijd gelinkt zijn aan een camera ?

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 26-03-2003 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:38

KneoK

Not in a million lightyears

Ben vandaag de hele dag bezig geweest met de "Lament Configuration" van Hellraiser. De hele dag zullen jullie zeggen ? Maar het is dus wel een volledig werkende, niet alleen een saaie doos met texture !!!

2 plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.biodome.nu/LamentConfiguration1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.biodome.nu/LamentConfiguration2.jpg

En ik heb er gelijk maar even een filmpje van gemaakt.

DiVX 5.03
6 seconden
470KB

Het heeft echt wat tijd gekost (vooral het opdelen van de stukken en dan toch nog een mooi geheel zonder randen in de texture enzo...).

Het eerste probleem was al het opdelen. Ik kreeg het maar niet voor elkaar om de delen zo te maken dat ze ook weer goed in elkaar schoven als ik een deel een kwartslag draaide (zoals in de film dus). Ineens een ingeving en jawel, het lukte... In eerste instantie met NURBS begonnen omdat ik in Macromedia Flash MX de lijnen had gemaakt. Met loft het hele zooitje ingevuld en met planar de open stukken dichtgelijmd.
Tsja, maar BioWEB heeft dus totaal geen verstand van NURBS texturing... Goed, Convert to Polygons dan maar... Ja, niet dus... Texturen ging heel goed met de Paint Selection Tool maar door de conversie kreeg ik dus dikke randen op de 2 delen wat er dus lelijk uitzag... Goed, output van het loften dan maar als Polygons instellen... MOOOOOI niet, werd net zo lelijk.

Uiteindelijk ben ik met een Polygonal Box aan de slag gegaan. EERST getextured maar dat was geen succes... Maakt niet uit, heel weinig faces dus dan later maar met de hand of Paint Selection Tool doen.
Ik heb dus vervolgens de in Flash gemaakte omlijning OP de box geplakt en met de Split Polygon Tool deze gaan overtrekken op de bovenkant. Vervolgens hetzelfde voor de onderkant gedaan en daarna de zijkanten aangepakt waar ik dus een mooie referentie voor had (boven- en onderkant).
Alle Faces van het ene stuk geselecteerd en uitgesneden. Alle overgebleven gaten met de Fill Hole optie opgevuld en toen gaan texturen...

Hij is dus echt identiek aan die in de film kwam ik na het renderen ook achter :) Dus ook de manier hoe de textures op de doos zitten...

Ikzelf vind dat het resultaat er wel mag zijn... Nu nog een mooie scene eromheen (denk dat ik maar eens begin met wat kettingen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

DarkX schreef op 25 March 2003 @ 21:21:
Vraagje, misschien dat iemand dat hier weet. Ik had laatst uit nieuwsgierigheid blender gedowned. Ik had gehoord dat het wel geinig was, als het echt brak is dan laat sowieso maar hangen. Maar nou staat er op al die sites een link naar een learning curve tutor ding, maar het linkt steeds naar blender.nl, maar dat is dood. Weet iemand die nog ergens te staan?
Ziet niemand mijn vraag?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@bio web ; hele dag bezig zijn met modelen == veel leren =] wel jammer dat zwarte zwart is ipv doorzichtig, hierdoor ziet het filmpje er wat vaagjes uit
@DarkX mja of dat of niemand gebruikt blender? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Anoniem: 81642 schreef op 26 maart 2003 @ 19:46:
@bio web ; hele dag bezig zijn met modelen == veel leren =] wel jammer dat zwarte zwart is ipv doorzichtig, hierdoor ziet het filmpje er wat vaagjes uit
@DarkX mja of dat of niemand gebruikt blender? :)
Ja, dat zwarte is even te zwart voor het goede... Zal straks eens een rendertje gaan maken als het zwarte van de doos is vervangen door een rood/bruinige hout texture zoals 'ie er echt uitziet. Dan wordt het al wat beter te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oh ik dacht dat hij transparant moest zijn, my bad =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Anoniem: 81642 schreef op 26 March 2003 @ 20:00:
oh ik dacht dat hij transparant moest zijn, my bad =]
Ghehe, nee... Zit al de hele dag naar de televisie te staren 8)7 Pauze, terugspoelen, weer pauze, vooruit, pauze, terug, pauze enz enz enz enz enz......... Ach ja, ja zal maar niks te doen hebben he... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Hmz. Ik wil gewoon es kijken of naast mijn 2d werk 3d ook wil lukken, maar om gelijk max en maxboek te kopen, is nogal veel pieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@bioweb ik begrijp je post niet helemaal, sorry
@DarkX Max en Blender zijn 2 verschillende progjes, met max kan ik je zo op weg helpen =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Anoniem: 81642 schreef op 26 maart 2003 @ 20:26:
@DarkX Max en Blender zijn 2 verschillende progjes, met max kan ik je zo op weg helpen =]
Mjah, je hebt gelijk, beetje onduidelijk... Had het dus over de Hellraiser DVD (4e, zie je in het begin die Box mooi animeren...). Dat was mijn referentie :)

Filmpje is trouwens weer aan het renderen (220 frames...) dus die zal ik over een 20 minuutjes even posten.

[ Voor 13% gewijzigd door KneoK op 26-03-2003 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Anoniem: 81642 schreef op 26 March 2003 @ 20:26:
Zucht. Dat max en blender verschillende proggels zijn snapte ik ook wel, ben niet compleet uit het vliegtuig gevallen 8)7 :P

Max is nu eenmaal beetje standaard, maar blender heeft het voordeel van heel erg gratis zijn :) Maarja, misschien moet ik gewoon sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969 schreef op 26 March 2003 @ 17:46:
[...]

Ik zit er nu een beetje mee te pielen, maar hoe doe je dit ?

edit: laat maar ik zie het al :) ff proberen

edit2:
Het wil niet lukken, ik zie namelijk, hoe ik het ook instel, geen verandering tussen de brazil render en de video post :? Moet hij misschien altijd gelinkt zijn aan een camera ?
Heb je dan niet iets verkeerd ingesteld bij de glow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

Anoniem: 35969 schreef op 26 March 2003 @ 17:26:
[...]

Ik heb die tutorial ook gedaan (niet afgemaakt , maar opniew begonnen met een New Beetle maargoed) maar hij gaat idd op een gegeven moment erg hard.
Wat heel veel goedmaakt is HDRI maps. Dat geeft al een veel beter resultaat.
Als carpaint heb ik zelf gewoon een Brazil r/s basic mtl gebruikt met een fallof map in het diffuse slot. Dat geeft het volgende resultaat :
WIP:
[afbeelding]
Het interieur moet nog gedaan worden, maar daar heb ik nog wat problemen mee......

edit:
deze beetle is dus voor natuurkunde (zie paar posts hierboven) en heeft daarom dus geen wielen :)
Ik heb al carpaint de Brazil advanced shader gebruik met carpaint :) Ziet er redelijk uit. Deze wip heeft nog wat foutjes links en rechts.....

Afbeeldingslocatie: http://pics.mutsaers.us/wip017.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226 schreef op 26 maart 2003 @ 20:45:
[...]

Ik heb al carpaint de Brazil advanced shader gebruik met carpaint :) Ziet er redelijk uit. Deze wip heeft nog wat foutjes links en rechts.....

[afbeelding]
Als je nu een mooie Hi-res bitmap als enviroment neemt (of nog beter een HDRI map) dan krijg je nog mooiere reflecties. Nu is het wat betreft het model de kunst alle foutjes bij / weg te werken en meer details toe te voegen.

@Putjesschepper:
Het werkt nu, ff vergeten het effectchannel aan te zetten :) Ik ben nu aan het renderen en het één en ander aan aan het passen, zometeen een update.
Nu doet hij ineens 2 subsample renders :? Waar komt dat nou vandaan ? Het geeft 2 excact dezelfde plaatjes...... Daarna gaat hij pas de glow processen.. lekker vreemd, wel 2x zo lange rendertijden :X

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 26-03-2003 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zou et me god nie weten (render namelijk niet met brazil ;) )
moet ik meschien wel is gaan doen trouwes :D (niet zeuren Oogst :D )

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 74854 op 26-03-2003 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@bio o ok, capiche =] (nooit verwacht dat het uit hellraiser zou zijn :P

@DarkX discreet vind het wel ok als je een kopietje gebruikt van max tenzij het commercieel is, 99,9% van alle pro modelers is nml als hobbie begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Oke, versie 2 van de Lament Configuration uit Hellraiser:

Klikkerdeklik.

DiVX 5.03 wederom, 440KB, 7 seconden... Helaas heeft de DiVX compressie voor iets slechtere kwaliteit gezorgd, maar dat maakt niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het ziet er niet echt uit als hout, wel erg nice verder; btw iets minder rood door het houd should do the trick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Dildo> goh, zeide ze dat? :P

Maar ik zal es gaan zoeken, heb niet zo'n warez rijke vrienden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-04 18:18

Dexter

d((o_o))b

Hier even korte update van mijn WIPje. Model is nu bijna klaar, en daarmee dit project ook even. Doel is namelijk om er een soort van studiemodel van te maken, aan de hand waarvan nog dingen in het ontwerp kunnen wijzigen. Let niet op de ranzigheid van de render, heb niet zoveel rays aangezet in FR om het renderen beetje snel te houden.

Afbeeldingslocatie: http://131.155.237.177/tweakers/0223-26-03%20Render%2005.jpg

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wow ziet er goed uit ! Ga je het nog texturen en met skylight renderen ? Dat is het volgens mij echt dubbel en dwars waard :)
Hoeveel uur heb je hier eigenlijk ongeveer aan gewerkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@darkz iK ken Al een hoop Zeer goeie lui die tAl vAn warez hebben maar dat mag niet op got :) (was maar een grapje, ik heb het niet zo met die fxpertjes met hun 9483982493mbits enz :))
@dexter gaat goed man! misschien ook een mooi zon belichintkje erin? :)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 81642 op 26-03-2003 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kheb ff een vraagje, waar vind ik engelse brazil tutorials? (kheb al gegoogled en dan krijg je van die Brazilian zooi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Thnx. Model blijft voorlopig even ongetextured. Hangt beetje van de opdrachtgever af. Maar dan laat ik dat zeker nog wel zien hier.
Is nu ook al met skylight gerenderd, maar ook met een spot. Skylight zie je onder andere duidelijk terug bij de garage.

Zitten nu zo'n 10-12 uurtjes in vanaf scratch. Valt mee.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb het één en ander bijgewerkt:
Afbeeldingslocatie: http://www.bikeguernsey.net/~trialsforum/files/omgeving_9.JPG

@Putjesschepper hieronder:
we zijn het eens ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 26-03-2003 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het lijkt of de glow gelukt is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Anoniem: 81642 schreef op 26 maart 2003 @ 21:24:
@darkz iK ken Al een hoop Zeer goeie lui die tAl vAn warez hebben maar dat mag niet op got :) (was maar een grapje, ik heb het niet zo met die fxpertjes met hun 9483982493mbits enz :))
@dexter gaat goed man! misschien ook een mooi zon belichintkje erin? :)
:) Ik hou ook niet zo van warez, en koop daardoor erg veel muziek en ook vrij veel games, maar software is gewoon TE duur voor de hobbyende particulier imo. Ik vond net dat aliaswavefront een gratis versie van maya verspreidt trouwens, maar die werkt hier voor geen meter. Direct een error bij opstarten. Dus die knikker ik maar weer weg :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@darkx mja voel de subtiele hint in mijn post
@putjesschepper als je hem gekocht had had je ze al lang gehad =] de enige brazil tuts die ik ken zitten bij het hele brazil pakket....
@pjanssen ERG NICE =] mooi gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

oeh, ik dacht dat je BrEeZeR taal sprak :P Vond nog een lijstje gratis software, o.a. van Softimage en Houdini, is die niet 10x moeilijker dan max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet ik niet maar ik ben begonnen met max omdat er veel tuts voor zijn en dat bevalt me erg goed en nee ik spreek absoluut geen breezah :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DarkX schreef op 26 March 2003 @ 22:14:
oeh, ik dacht dat je BrEeZeR taal sprak :P Vond nog een lijstje gratis software, o.a. van Softimage en Houdini, is die niet 10x moeilijker dan max?
Ik dacht dat Houdini hét 3d ontwerp programma is / was. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het makkelijker is en laat staan dat het gratis is......

Ik heb weer een probleempje :) :
Ik probeer nu in mijn scene de beetle te importeren die in een ander .max bestand staat. Maar de materials worden behoorlijk fucked-up. Hoe is dit te voorkomen ? (behalve dan opnieuw texturen.)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 26-03-2003 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op cgtalk is het Maya, max en soms xsi wat de klok slaat en trouwens darkx ; er is ook nog wings3d; www.wings3d.com, erg basic maar sommige modellers zweren erbij :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

PJanssen> Wedduh? Is natuurlijk een soort demo versie met een watermerk oid net als de maya learning edition, maar even so... linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DarkX schreef op 26 maart 2003 @ 22:24:
PJanssen> Wedduh? Is natuurlijk een soort demo versie met een watermerk oid net als de maya learning edition, maar even so... linkje
Ik geloofde je wel hoor, maar het is zeker geen complete versie, dat bedoelde ik ;)
overigens :
Houdini Apprentice is unlike any other learning package. Once you have downloaded the non-commercial Apprentice Edition software, you can use it to run ALL products in the Houdini family, including Houdini Master, Houdini Escape, Houdini Select and Houdini Halo. All your work can be saved to a special Apprentice file format so you can develop real projects then render with unobtrusive watermarks.

Je kunt dus alleen in andere Houdini software renderen, dat lijkt me echt verrot......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Mja, ik zag het sowieso niet zo zitten, beetje complex proggel. Maar een beperkte versie om voor mezelf te kijken of ik 3d zag zitten maakt mij niet uit, mocht het me interesseren kan ik altijd nog verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weer kleine update. Het eerste deel van het tutorial is af:
Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s333654/stuff/car2.jpg

ps: weet iemand een werkende HDRI plugin voor 3d studio max 5 (<- 5!!!!!!!)... want mijn huidige plugin die ik van de site van splutterfish heb afgeplukt wordt geweigerd.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 23522 op 26-03-2003 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoek eens op V-ray, volgens mij ondersteund die o.a. HDRI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@pjanssen ik bedacht me net, is dat achterste licht in die garage nog wel zichtbaar als er een vw beetle voor staat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Weet iemand of die V-Ray Free voor MAX 4 ook onder 5 draait?? Die demo-versie expired namelijk op 1 april...beetje kort (te kort) dag om er mee te willen pielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81642 schreef op 26 maart 2003 @ 23:20:
@pjanssen ik bedacht me net, is dat achterste licht in die garage nog wel zichtbaar als er een vw beetle voor staat? :?
Ja hoor, zeker ! Zoals je al aan de wielen kunt zien is de loods relatief groot en vooral hoog (dat is nog niet erg goed te zien) De beetle komt niet eens boven die ton uit :) Ik bedenk me ondertussen dat ik dit schrijf dat ik die ton maar eens een beetje moet scalen en mooier maken :)
Het ziet er trouwens wel wazig uit als hij alleen maar het dak + tl's reflecteert bovenop..... een buitenscene ga ik ook maar maken, dan puur voor de 'auto' zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ton? ok zolang het maar goed komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s333654/stuff/car3.jpg
(HDRI zou t plaatje een stuk verbeteren denk ik... en ja, de ruit ziet er slecht uit :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 17:02

cappie

all lowercase

Afbeeldingslocatie: http://quickzone.cx/files/earth-small.jpg klik hier voor de grotere versie

Onderdeel van een satalieten visualisatie project

[ Voor 32% gewijzigd door cappie op 27-03-2003 12:19 ]

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Anoniem: 23522 schreef op 27 maart 2003 @ 11:48:
[afbeelding]
(HDRI zou t plaatje een stuk verbeteren denk ik... en ja, de ruit ziet er slecht uit :))
Dat ziet er uit als de carpaint shader van splutterfish. Daar zou ik nog wat aan gaan veranderen. Want dit is ook niet echt mooi. Verder mooi modelling werk. Alleen de rand boven het voorraam ziet er wat vreemd uit.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Carpaint nie mooi? Ow... ok, ik vond hem best wel mooi eigenlijk :) De rand boven het voorraam is ook meteen iets waar ik zelf dus ook niet blij mee ben. Dat komt nog wel hoor. Zowiezo ziet t er nu raar uit vanwege de ramen, maar dat komt nog wel. Volgende update is als alle zilveren dingetjes zijn toegevoegd (morgen ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ bram ; Stukken minder blauw, het is echt VEULste blauw voor een auto.
@ cappie ; erg nice, hoe is het gemaakt en wat is het 3d gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie

cappie

all lowercase

Anoniem: 81642 schreef op 27 March 2003 @ 12:49:
erg nice, hoe is het gemaakt en wat is het 3d gedeelte?
nurbed sphere, 6 textures van 8192x4096 (color map, specularity map, night-light map, bump map, cloud map)

Rendered met Lightwave, kleine veranderingen moet ik nog doen.. atmosphere moet iets blauwer op de rand, edge transparancy moet iets beter, en ik wil nog een realistische sky dome d'r omheen doen met de correcte sterrenstelsels en milky-way bands 'n shit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Anoniem: 23522 schreef op 27 March 2003 @ 12:36:
Carpaint nie mooi? Ow... ok, ik vond hem best wel mooi eigenlijk :) De rand boven het voorraam is ook meteen iets waar ik zelf dus ook niet blij mee ben. Dat komt nog wel hoor. Zowiezo ziet t er nu raar uit vanwege de ramen, maar dat komt nog wel. Volgende update is als alle zilveren dingetjes zijn toegevoegd (morgen ofzo).
Op zich wel leuk. Maar je moet het op de juiste manier toepassen. In dit plaatje zit teveel van die donkerpaarse schaduw achtige plekken. Met de carpaint shader kun je wel erg mooie resultaten krijgen! Keep up the good work :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cappie schreef op 27 maart 2003 @ 13:38:
[...]

nurbed sphere, 6 textures van 8192x4096 (color map, specularity map, night-light map, bump map, cloud map)

Rendered met Lightwave, kleine veranderingen moet ik nog doen.. atmosphere moet iets blauwer op de rand, edge transparancy moet iets beter, en ik wil nog een realistische sky dome d'r omheen doen met de correcte sterrenstelsels en milky-way bands 'n shit ;)
wow ben ERG benieuwd naar de final!! =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-03 13:56
Erg mooi gemaakt, maar ik zou de speculair naar beneden gooien. Een planeet zou nooit zo veel speculair hebben, maar veel diffuser zijn door alle objecten die erop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
BioWEB schreef op 26 March 2003 @ 19:29:
Ben vandaag de hele dag bezig geweest met de "Lament Configuration" van Hellraiser. De hele dag zullen jullie zeggen ? Maar het is dus wel een volledig werkende, niet alleen een saaie doos met texture !!!

2 plaatjes:

[afbeelding]
[afbeelding]

En ik heb er gelijk maar even een filmpje van gemaakt.
...
Ik ben er diep van onder de indruk dat je hier een hele dag over het gedaan, maar hopelijk heb je nu wel zoveel geleerd dat je het de volgende keer sneller kunt. :)

Dit zou je bijvoorbeeld heel snel kunnen doen wanneer je gewoon twee splines tekent, die extrude en allebei gewoon mappen met UVW box-mapping en dan per vlak een andere material assignen. Met een beetje effectief werken is dit dan nog geen 15 minuten!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 17:01

MaDDoG

De brakste schakel

Anoniem: 81642 schreef op 26 maart 2003 @ 22:23:
op cgtalk is het Maya, max en soms xsi wat de klok slaat en trouwens darkx ; er is ook nog wings3d; www.wings3d.com, erg basic maar sommige modellers zweren erbij :|
Wat is dat toch met lightwave, is dat onzichtbaar of zo, of hebben mensen een natuurlijke blinde vlek. Max wordt inderdaad verweg het meest geript gebruikt, maar als je het over cgtalk gaat hebben is lightwave toch duidelijk de grootste online community. Ook zijn er belachelijk veel tutorials van. Maar als je er mensen over verteld krijg je vragen als "is dat ook een profesioneel pakket?"

JA! het wordt ook profesioneel gebruikt!! 8)7
Zo, heb ik mijn stem ook weer eens laten horen. Dat moet ik eens in de zoveel tijd even doen na weer een hoop max gepraat :)

Wings3d is ook gratis, gebaseerd op nendo, en een erg intiutive modeler. Maar geen 'all in the package' programma. Ik vond hem ontzettend wennen.

[ Voor 5% gewijzigd door MaDDoG op 27-03-2003 20:29 . Reden: verkeerde link gebruikt, doh!! ]

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

weer es een mannetje dit keer eentje uit dragonball z

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/dragon.JPG

ik ga weer een opnieuw beginnen, dan ook met lichaam enzo 8) ben er nu nog niet helemaal tevree over (heb heel hard plaatjes nodig van gelijke grote van zij en voor aanzicht als iemand die toevallig heeft.... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ )

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 27-03-2003 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

Je zou de modellen van de Quake-mod voor Bid For Power misschien kunnen gebruiken. Hoppatee, resolutie op 1600x1200 en screenshotjes nemen - dat 't dan misschien terugvalt tot 3 frames/seconde is niet zo erg omdat 't toch maar om de plaatjes gaat.

Misschien kun je ook eens een cartoon-shader (ook wel Celshader genoemd) proberen, het is per slot van rekening anime ;). Ik zou dan echter wel 't originele logo erbij pakken ipv de gloeiende tekst die je nu hebt.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30794

WIP Voor de nerds zoals mij: een Startrek - USS Voyager Corridor

Afbeeldingslocatie: http://www.blueflame.cc/elmar/corridor.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 17:52
Anoniem: 30794 schreef op 27 March 2003 @ 19:12:
WIP Voor de nerds zoals mij: een Startrek - USS Voyager Corridor

[afbeelding]
Waar is 7 of 9 :9~

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik word zo opgewonden als ik haar wil modelen dat het niets zou worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Oogst schreef op 27 March 2003 @ 14:38:
[...]

Ik ben er diep van onder de indruk dat je hier een hele dag over het gedaan, maar hopelijk heb je nu wel zoveel geleerd dat je het de volgende keer sneller kunt. :)

Dit zou je bijvoorbeeld heel snel kunnen doen wanneer je gewoon twee splines tekent, die extrude en allebei gewoon mappen met UVW box-mapping en dan per vlak een andere material assignen. Met een beetje effectief werken is dit dan nog geen 15 minuten!
EINDELIJK iemand die onder de indruk is !!! ;)

Maar een van de redenen dat ik er de hele dag over gedaan heb is omdat er gewoon geen echt referentiemateriaal te vinden is van de doos... Met de DVD speler op pauze, play, pauze, play, pauze, play enz. heb ik dus zelf zitten puzzelen en meten en klooien om de stukken zo te maken dat ze in elkaar pasten als de doos normaal is en als 1 van de delen een kwartslag gedraaid is. Het klopte gewoon telkens niet... Daarbij kwam ook dat ik het met NURBS heb geprobeerd, dus inderdaad zoals je zegt met splines (zo heten die dingen volgens mij niet in Maya, maar volgens mij hebben we het over het zelfde...).
De problemen die ik daarbij tegenkwam is dat het loften of extruden de doos verneukten als ik Polygonen als output nam en ik had al gezegd dat ik nog TOTAAL geen kaas heb gegeten van NURBS texturing dus ik wilde echt een polygonal doosje hebben...

NU maak ik de doos in 10 minuten als ik wil, dat zekers, maar dat komt ook omdat ik nu de goede referenties heb voor de 2 delen, weer wat heb bijgeleerd over texturing van 2 aaneengesloten objecten enz...

Ben trouwens nu bezig met de scene en straks een filmpje van deze scene (die nu al op 400 frames zit...):

Afbeeldingslocatie: http://www.biodome.nu/HellRaiserScene.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.biodome.nu/HellRaiserScene1.jpg
* KneoK * Clickable * *
Anoniem: 30794 schreef op 27 maart 2003 @ 19:25:
[...]

ik word zo opgewonden als ik haar wil modelen dat het niets zou worden :P
Ja, dan wordt het zo plakkerig he... :) En je weet het, computers en vocht gaan niet samen O-) !

[ Voor 8% gewijzigd door KneoK op 27-03-2003 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 17:01

MaDDoG

De brakste schakel

MaDDoG schreef op 27 maart 2003 @ 15:36:
[...]

Wat is dat toch met lightwave, is dat onzichtbaar of zo, of hebben mensen een natuurlijke blinde vlek. Max wordt inderdaad verweg het meest geript gebruikt, maar als je het over cgtalk gaat hebben is lightwave toch duidelijk de grootste online community. Ook zijn er belachelijk veel tutorials van. Maar als je er mensen over verteld krijg je vragen als "is dat ook een profesioneel pakket?"

JA! het wordt ook profesioneel gebruikt!! 8)7
Zo, heb ik mijn stem ook weer eens laten horen. Dat moet ik eens in de zoveel tijd even doen na weer een hoop max gepraat :)

Wings3d is ook gratis, gebaseerd op nendo, en een erg intiutive modeler. Maar geen 'all in the package' programma. Ik vond hem ontzettend wennen.
doh! verkeerde link erin geplakt bedoelde deze lijst van producties met lightwave erin. En niet een eem link over nep sss in lightwave.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie

cappie

all lowercase

ok, hier is de aangepaste versie dan:

Afbeeldingslocatie: http://quickzone.cx/files/earth-preview.jpg klik wederom op 't plaatje voor de 1024x768 versie

Specularity naar beneden, atmosfeer-globe iets groter gemaakt, glow aangepast, kleur aangepast (lang leve Viper en G2!!)

Persoonlijk vind ik deze beter.. 'k zal zometeen nog een render maken vanuit een andere hoek met andere belichting.

Nou alleen nog de zon en de maan d'r bij maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die wereld bol he.. toen ik hem net ff snel voorbij zag vliegen dacht ik.. jahoor.. weer zon standart dom max bolletje.. :P maar te snel beoordeeld.. zoals ik zie heb je goed je best gedaan.. de hoog glans op de bol vindik mooi enzo.. dus dat wou ik ff zegge.. :)

hoe hooge res zijn die textures? en hoeveel layers? en wekle? wolke/land/water/ blalbla?

en nog een klein comentaar.. ik vind persoonlijk de belichte steden te erg belicht.. maar dat is puur mijn mening..

verder vind ik het echt een hippe wereld bol.. onze trots :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@MaDdog ik lees het gewoon erg weinig, maar ik weet zeker wel dat lightwave pro word gebruikt, toen ik begon heb ik het ook overwogen en geprobeert....

@3dgod ; erg nice!! maar hebben dbz ventjes oorbellen? :| :P

@appel ; kewl ga je er ook mensen in modelen?.

@bioweb ; nice scene pls post wat wireframes en een anim ofzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81642 schreef op 27 March 2003 @ 21:45:
@MaDdog ik lees het gewoon erg weinig, maar ik weet zeker wel dat lightwave pro word gebruikt, toen ik begon heb ik het ook overwogen en geprobeert....

nee ik ga geen mensen erin modelen.. aangezien ik het zou verspesten omdat ik echt geen mensen kan modelen.. kvind het gewoon moeilijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 01-05 20:00
@Appel, ik dacht dat je na je stargate-poort een al dat sci-fi gedoe een beetje zat was? :? Maar goed, ziet er weer netjes uit :)

@Cappie: Hoe heb je die overgang tussen dag en nacht voor elkaar gekregen?? (In diffuse Fallof in de richting van de lamp, en in het donkere gedeelte met nachtmap bedekt ?? Verzin zo maar wat, geen idee of 't kan.... )

Zal eens iets posten, wat trouwens uit het begin van dit jaar dateert:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/LAMP_01.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/LAMP_02.JPG

idd, lampje :P

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:55
staan weer een hoop mooie dingen hierboven!

zal ook maar eens wat posten dan.
opdracht voor school: maak een 3d-animatie van een lampje of stoel...
stoel dus (luxo jr is al genoeg nagedaan :) )

de stoeltjes:
Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~sander22/animatie/stoeltjes.jpg

bone test:
Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~sander22/animatie/stoeltjes1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~sander22/animatie/stoeltjes3.jpg

en de animatie(16MB quicktime)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Anoniem: 81642 schreef op 27 maart 2003 @ 21:45:

Wireframe heb ik geen idee van hoe ik dat moet doen, dus voor het idee een shotje van mijn viewport:

Afbeeldingslocatie: http://www.biodome.nu/HellRaiserScene.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.biodome.nu/vp.jpg

* KneoK * Clickable * *

Animatie komt morgen... 400 frames met wat raytracing, belichting, barndoor fog en veel polygoontjes (weet niet precies hoeveel, maar de kettingen wegen aardig wat zeg maar) gaat even duren om te renderen (met een beetje geluk een uur of 3) dus die zet ik straks aan...

[ Voor 3% gewijzigd door KneoK op 28-03-2003 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@bioweb ; in max kan je bij material in de bovenste rollout op wireframe drukken ^_^
@inquestos en sanderb ; erg kewle design, ganz schön
@appel ; je moet eens je angsten aan de kant zetten en het gewoon doen... :P

edit : @sanderb ; WOW kewle anim, erg vetjes; kan je een keer een pic laten zien van de bones setup, ik ben erg benieuwd hoe je dat gedan hebt =]

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 81642 op 28-03-2003 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Laatst online: 14-04 09:57
cappie schreef op 27 March 2003 @ 20:43:
ok, hier is de aangepaste versie dan:

[afbeelding] klik wederom op 't plaatje voor de 1024x768 versie

Specularity naar beneden, atmosfeer-globe iets groter gemaakt, glow aangepast, kleur aangepast (lang leve Viper en G2!!)

Persoonlijk vind ik deze beter.. 'k zal zometeen nog een render maken vanuit een andere hoek met andere belichting.

Nou alleen nog de zon en de maan d'r bij maken :)
HE, dit doet mij wel heel erg denken aan mijn inzending voor contest 7 (Snelheid)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrijd000/incomming7_small.jpg

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

hehe lol @ sanderb, heel leuk gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-02 19:20
Ziet er leuk uit Buurman !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Een update van een woning waar ik mee bezig ben 'em in bits en bites te zetten

Afbeeldingslocatie: http://www.clubs.nl/ClubsData/188506/incoming/Voordeur.JPG
Brasil rendertje
Afbeeldingslocatie: http://www.clubs.nl/ClubsData/188506/incoming/woonkamer.JPG
Illustrate rendertje
Afbeeldingslocatie: http://www.clubs.nl/ClubsData/188506/incoming/Hifi%20set.JPG
Weer een brasilletje, is een Sony hifi set voor de liefhebbers
Afbeeldingslocatie: http://www.clubs.nl/ClubsData/188506/incoming/Stoelen.JPG
en nogmaals brasil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=76978

verkleind van een render van 6000x4000 pixels
gemaakt met Allplan FT 16.1

onder die zwarte krabbels staat de naam van het bedrijf waar ik werk. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Kaasplank op 28-03-2003 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie

cappie

all lowercase

RunaR schreef op 28 maart 2003 @ 09:30:
[...]
HE, dit doet mij wel heel erg denken aan mijn inzending voor contest 7 (Snelheid)
[afbeelding]
vet zeg.. hoe heb je die asteroide gemaakt? object met daarin een particle generator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Juggernaut schreef op 28 March 2003 @ 11:37:
[afbeelding]

verkleind van een render van 6000x4000 pixels
gemaakt met Allplan FT 16.1

onder die zwarte krabbels staat de naam van het bedrijf waar ik werk. :)
is ie af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
hij is redelijk af ja. :)
kan wezen dat ik nog wat kleine dingen aan de achterkant moet wijzigen om daar een plaatje van te maken maar dat zal het wel zijn.

het programma wat ik gebruik is trouwens niet de beste 3D software beschikbaar hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:55
@Dildo: De bones setup is redelijk eenvoudig... Het aanpassen van de envelopes van de skin koste me meer moeite..
zal eens kijken of ik er een plaatje van kan maken. Bones zijn tegenwoordig toch ook renderable te krijgen?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Laatst online: 14-04 09:57
cappie schreef op 28 maart 2003 @ 11:45:
[...]

vet zeg.. hoe heb je die asteroide gemaakt? object met daarin een particle generator?
Gemaakt met een bewerkte sphere met een hoop noise voor de asteroide. 2 particle systemen voor de rook, iedere particle is een face met een map er op. en 2 particle systemen met kleine en grotere brokken steen. plus nog een stuk of 10 grote hand gemaakte brokken. Daarna de motion blur aangezet.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Anoniem: 81642 schreef op 28 March 2003 @ 08:24:
@bioweb ; in max kan je bij material in de bovenste rollout op wireframe drukken ^_^
@inquestos en sanderb ; erg kewle design, ganz schön
@appel ; je moet eens je angsten aan de kant zetten en het gewoon doen... :P

edit : @sanderb ; WOW kewle anim, erg vetjes; kan je een keer een pic laten zien van de bones setup, ik ben erg benieuwd hoe je dat gedan hebt =]
Heb MAX al jaren niet meer gebruikt, en toen ik het nog wel gebruikte was het mooiste dat ik heb gemaakt een rode kubus ofzo :) Maar ik wist WEL hoe je wireframe kon renderen in MAX, want dat ben ik hier al zo vaak tegengekomen...

Maar ik gebruik dus Alias|Wavefront Maya 4.0 en geen MAX, en in Maya heb ik geen idee hoe ik het moet doen.

Weet iemand trouwens of er een standaard netwerk-renderer in Maya zit ? Of moet ik gaan uitkijken voor (brr eng) naar Lemon ofzo ?

[ Voor 3% gewijzigd door KneoK op 28-03-2003 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sanderb schreef op 28 March 2003 @ 13:32:
@Dildo: De bones setup is redelijk eenvoudig... Het aanpassen van de envelopes van de skin koste me meer moeite..
zal eens kijken of ik er een plaatje van kan maken. Bones zijn tegenwoordig toch ook renderable te krijgen?
mja of de model in wireframe gooien of gewoon viewport screenshot _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Sjaha, ik heb het weer eens druk op school, en, tsja, dan zoek je afleiding hè ;)
Dus:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mimsmeeuwisse/WIPvliegtuig1.png
Herkent iemand de tut? :P
Maarreh, uit die tut het volgende quote-je (je maakt hier de luchtinlaten);
Click and drag to extrude the polygons up a few units.

Release the mouse button and move down to push the faces inward. Do only a slight inward extrusion to create a narrow edge.
Dat laatste is echt deep magic! Wat bedoelen ze nou? Ik heb het 'move down' dus niet voor elkaar gekregen en heb 'bevel' gedaan in plaats. Maar nou krijg je dus dat niet álle zijdes naar binnen gebogen zijn (de zijde 'aan' het vliegtuig is niet meegegaan). Weet iemand wat ik nou fout/goed/klunzig doe?
Dan nog iets:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mimsmeeuwisse/SHvliegtuig1.png
Die twee omcirkelde vertexen (zeg ik het zo goed?) zijn in principe overbodig. Kan ik die niet weghalen? Ik heb ook weer ff het vorige probleempje aangepijlt :)

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wacco schreef op 28 March 2003 @ 16:28:
Dan nog iets:
[afbeelding]
Die twee omcirkelde vertexen (zeg ik het zo goed?) zijn in principe overbodig. Kan ik die niet weghalen? Ik heb ook weer ff het vorige probleempje aangepijlt :)
Wat je kunt doen om die vertexen weg te halen is door ze naar die vertexen er schuin beneden te slepen/verplaatsen en die 4 dan te welden tot 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 01-05 20:00
Ik begrijp je eerste probleem niet helemaal, want ik weet niet precies wat je wilt bereiken (ken die tut. wel ergens van. Max-"embedded"-tutorials, of hoe je ze ook noemen wilt zeker? )

Probleem 1: zoals ik al zei weet ik niet precies wat de bedoeling is. Maar ik denk dat je met het volgende het gewenste resultaat zult verkrijgen. Selecteer beide vlakken. Extrude en outline ze een beetje. Doe vervolgens een inset, gevolgd door een bevel (met een negatieve waarde in de extrude).

Probleem 2: 2 overbodige vertices schuin naar beneden slepen zodat ze bij die andere twee uitkomen, en dan welden. Kan ook anders, één van de overbodige vertices selecteren, en vervolgens met target weld de vertice onder selecteren die behouden moet blijven.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Ik ga weer ff klooien :)
Dat eerste probleem vind ik ook niet echt boeiend, het was gewoon dat de tut iets anders deed dan ikzelf en ik snapte er geen donder van. Hun resultaat is dan ook íetsje anders. Ik had zoiets van: als het iets übersimpels is wat ik fout doe dan verander ik het nog, maar anders vind ik het wel best zo.
Die tweede gaan we ff proberen (welden). *pak soldeerbout* ;)

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HyperTrophy schreef op 28 March 2003 @ 10:59:

[afbeelding]
Brasil rendertje
[afbeelding]
Illustrate rendertje
[afbeelding]
Weer een brasilletje, is een Sony hifi set voor de liefhebbers
[afbeelding]
en nogmaals brasil
Mmh door interferentie ziet die laatste pic er erg vaag uit... is een oplossing voor in max maar ik weet niet meer welke 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RunaR schreef op 28 March 2003 @ 09:30:
[...]

[afbeelding]
Wow hoe gedaan? particels of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 21:54
Anoniem: 81642 schreef op 28 March 2003 @ 17:22:
[...]

Mmh door interferentie ziet die laatste pic er erg vaag uit... is een oplossing voor in max maar ik weet niet meer welke 8)7
das geen interferentie probleem hoor
die texture is gewoon verkeerd aangebracht, althans aan de zijkant waar het gewoon recht omhoog gaat daar waar het met de vorm van de polys mee moet gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 11:43
HyperTrophy schreef op 28 March 2003 @ 10:59:

[afbeelding]
Waar heb je de inspiratie voor dat huis vandaan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 11:15

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.