[3d] post je 3d stuff maar weer - part 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.263 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Dexter> models zijn wel gaaf, maar ik vind de belichting, camerapositie en eigenlijk de hele scene vrij saai. Weinig schaduwen, beetje suffe lucht, komt erg vlak/plastic/nep over, terwijl het gebouw qua vorm e.d. supergoed is.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Ben het met jullie eens...was ook niet voor niets dat ik zei dat ik het plaatje wel vlak vond. Maar wat betreft belichting...daar kan ik nog een hoop mee spelen, maar dit is in feite een bezonning met GI. Luchtje...ik was al op zoek naar een andere.
Heb net een zooi 3d-auto's gedownload, misschien dat ik daar ook nog wat mee kan.

Maar goed...ik ga er nog verder mee spelen...

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ben geen 3d kenner zelf, maar kun je die zon niet wat feller maken? Dat je zegmaar scherpere schaduwen en contrasten krijgt? Nu lijkt alles vrij uniform belicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 21:59:
Deze komt ook in de animatie.. nu zou een goede bones tut wel mooi uitkomen.. :D

[afbeelding]
Whoah Replicators!!! :) :)
Zeer coole creaturen in stargate. Ik ben zelf ook van plan wat dingen uit Stargate te gaan modelen. Ik hou echt van science fiction dingen modelen zoals spaceships enzovoorts. Mischien ga ik wel zon Goa'uld mothership bouwen of het Asgard ship "The O'neil" :)

Of ik ga mischien de stargate ook na proberen te maken.

Heb zelf al wel wat dingen gemodeled uit Babylon 5, zoals de Whitestar en de babylon transport cruiser en de Drakh fighter. Ben alleen de renders en models kwijt geraakt toen me pc crashte :(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 14:15
Dexter schreef op 08 March 2003 @ 10:50:
K dan...hier ook weer even een updateje van mijn Bus-werkplaats. Plaatje is nu voorlopig even af. Origineel is 2000x1000 en dat is wel even genoeg.

Opmerkingen blijven uiteraard welkom, maar of ik er nog iets mee (kan) doe(n)... ;-)

[afbeelding]

Enige nadeel vind ik zelf is dat het plaatje relatief vlak is...
Buiten + zon = harde schaduwen (oftewel (advanded) raytraced shadows)
Buiten + wolken/regen = zachte schaduwen (oftewel schadowmaps, extreme areaschadows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

eerste gemeentehuis is af:

Afbeeldingslocatie: http://jipkip.refuel.nl/gemh6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jipkip.refuel.nl/gemh7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jipkip.refuel.nl/gemh8.jpg

sorry voor verkloten layout...het is nu eenmaal een lang gebouw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelf verzonne? beetje HDRI en GI maakt het echt super mooi dat ruik ik nu al :D

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJC

MJC

Ik ben geen architect. Een architectenbureau levert mij de schetsontwerpen en ik doe the trick :)

editen? Okay ;) Ik wil wel GI gebruiken, ware het niet dat dit gemeentehuis in een omgeving geplaatst gaat worden, waarna er ong 2 minuten animatie gerenderd moet worden. Aangezien ik geen renderfarm tot mijn beschikking heb, is dat niet een reeele optie

[ Voor 38% gewijzigd door MJC op 08-03-2003 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz.. met hdri en gi renderen.. en als het niet al te weinig poly's zijn zou ik het maar uit je hoofd laten... kan best lang gaan duren dan :D je kan wel gi faken natuurlijk:

http://www.the3dstudio.co...aul%40massload%2Ecom&url=

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJC

MJC

Ik ga denk ik ook een soort Light Sphere gebruiken, met 20 directional lights.
Het is sowieso vervelend om bijv een stad goed te belichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Goed...even in verband met de opmerkingen van eerder (waarvoor dank overigens):

- Heb even iets ander camerapunt gepakt
- Andere lucht
- Feller zonlicht
- Advanced Raytraced shadows
- Alvast een autootje voor extra scenery ;-)

En dat leidde (met zeer lage settings) tot het onderstaande:

Afbeeldingslocatie: http://131.155.237.177/tweakers/cam05-01.jpg

Kritieken?? ;-)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Zeker beter! Ik zou zon ietsje lager zetten, krijg je wat meer schaduwwerking, en misschien een wat lager camerastandpunt, dan lijkt je gebouw groter :) Ondanks de shaduw is het trouwens nog niet echt zonnig... misschien dat de kleuren iets te grauw zijn van je licht oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jahoor dit is echt zoooooo veeel beter.. echt nice gedaan!!! thumbs up

dit is niet negatief bedoelt ofsow.. maar ik vind die bussen toch nog iets geks hebben.. te velle kleuren ofsow.. kan niet presies zegge wat..

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dexter, misschien hoort het maar het lijkt alsof er in de rijbaan/plein 2 golven zitten. Als je die parkeer plaats neem waar die auto staat en dan in gedachten een lijn door trekt naar rechts (gezien vanuit de camara)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmz.. hoe loopt een hond.. welke volgondre tilt zon dier zen poten op? ik heb een moeite mee voor me replicator animatie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

MJC schreef op 08 maart 2003 @ 16:26:
Ik ga denk ik ook een soort Light Sphere gebruiken, met 20 directional lights.
Het is sowieso vervelend om bijv een stad goed te belichten.
zorg dat je een pakket te pakken krijgt dat zijn GI resolutie kan opslaan, zoals de GI renderer van 3dsm5 of fR. Dan hoeft de GI maar 1 maal berkend te worden, het renderen gaat daarna betrekkelijk snel.

hoe ben je trouwens in contact gekomen met zo'n architekten bureau ? lobieën ? of is dat je werk :)

btw, de tiling loopt niet gelijk op alle zijden van je gebouw, misschien even op letten.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJC

MJC

Ja, ik zat er ook aan te denken de shadows te baken, dit moet dan met Mental Ray (ik werk met Maya). Ik heb dit echter nooit eerder geprobeerd.

Aan het lobbyen geweest ja, ik kraakte de maquettes van de architect af : "daar kun je tegenwoordig toch niet meer mee aankomen?" B)

Ik ben trouwens civiele technisch medewerker bij de gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:03
Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 17:32:
hmmmz.. hoe loopt een hond.. welke volgondre tilt zon dier zen poten op? ik heb een moeite mee voor me replicator animatie :(
Als ik jou was eerst een voorpoot laten beginnen, die neerzetten en dan achterpoot (wel van anderekant :p) en dan andere voorpoot en dan de andere achterpoot :)

Althans lijkt mij meest logische en stabiele beweging :)

(offtopic ben net begonnen met Maya 4.0 PLE en vind het erg leuk :) :P)

[ Voor 9% gewijzigd door Albinoraptor op 08-03-2003 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Laatst online: 08-07 14:27
Albinoraptor schreef op 08 March 2003 @ 17:49:
[...]

Als ik jou was eerst een voorpoot laten beginnen, die neerzetten en dan achterpoot (wel van anderekant :p) en dan andere voorpoot en dan de andere achterpoot :)

Althans lijkt mij meest logische en stabiele beweging :)

(offtopic ben net begonnen met Maya 4.0 PLE en vind het erg leuk :) :P)
Klopt.. zo doen de meeste 4 potigen het..

behalve de giraffe... die doet de 2 poten aan dezelfde kant tegelijk en dan de andere 2 :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:04
en als honden rennen doen ze het ook weer anders he, kweet niet of dat ding van jou snel moet lopen/rennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ik ben een hoofd aan het moddelen dmv boxmoddeling, weet iemand hoe ik een beetje detail in het gezicht krijg zonder mega veel pollies ? ik ben steeds maar aant tessalaten enzo, maar ik heb het idee alsof het veel handiger moet kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cool thanks het is gelukt.. ik ga nu even een render met iets mooiere belichting maken en dan zul je zien hoe goed het is gelukt al zeg ik het zelf.. dankzij een aantal tuts en wat vraagjes kan ik nu eindelijk redelijk overweg met bones :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yo MaJestiC, mail es terug mafkees :) en zet je site es fatsoenlijk op refuel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJC

MJC

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 18:43:
yo MaJestiC, mail es terug mafkees :) en zet je site es fatsoenlijk op refuel.
Yo les ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Atgast schreef op 08 maart 2003 @ 18:22:
ik ben een hoofd aan het moddelen dmv boxmoddeling, weet iemand hoe ik een beetje detail in het gezicht krijg zonder mega veel pollies ? ik ben steeds maar aant tessalaten enzo, maar ik heb het idee alsof het veel handiger moet kunnen :)
www.secondreality.ch -> tutorials

De sleutel is het vinden van de juiste structuur in je kop... detail op de juiste plek krijgen is de manier. Vervelend is dat het vinden van die manier nogal wat proberen/oefenen met zich meebrengt :/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

ok peepz...aan het einde van de dag nog snel een kleine update met het verzoek om wat aanvullende kritieken.Vooral ook naar degenen die eerder al opmerkingen plaatsten....

Afbeeldingslocatie: http://131.155.237.177/tweakers/cam05-02.jpg

Thnx alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

LiToKi schreef op 08 March 2003 @ 23:45:
[...]

www.secondreality.ch -> tutorials

De sleutel is het vinden van de juiste structuur in je kop... detail op de juiste plek krijgen is de manier. Vervelend is dat het vinden van die manier nogal wat proberen/oefenen met zich meebrengt :/ :)
die heb ik al zoo vaak gelezen, en ik vind em iedere keer opnieuw weer masterlijk :)
maar I guess that practise is the only option :)

edit:

the word edge-loop has been added to my vocabulairy _/-\o_
and will not be forgotten :)

[ Voor 11% gewijzigd door Arjan op 09-03-2003 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:49

KneoK

Not in a million lightyears

Leuk speelgoed. Was er een week of 2 geleden mee begonnen... Maar eens verder gegaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.biodome.nu/gunssmall.jpg

* KneoK Clickable *

Gemaakt met Maya 4.0 in totaal ongeveer 4 uur. Compleet boxmodeling. Allemaal standaard textures en bumpmaps van Maya.
Rendertijd ongeveer 2 minuut 40. 3 lichtbronnen met raytraced shadows.

Vind ze wel geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
@BioWEB Ik zie er alleen zo weinig van omdat het te donker is ;)

@Dexter Erg mooi, heel netjes :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Very nice Dexter, (ik vindt 'm zo al erg mooi, maar je vraagt er zelf om dus daar gaan we >:) ).
De koplampen van de bussen (en auto) zou ik wat meer aandacht aan besteden, die mogen wel wat meer glans (heel wat meer zelfs).
Het mooiste zou zijn wanneer je door het glas de reflector heen ziet schitteren.
De velgen van die personenauto zou ik wat lichter willen zien, ik zou ze een heel lichte alluminiumkleur geven.
Ik mis wat glans op de kleuren van de voertuigen, evenals de voorruiten . . die komen wat dof over.
Laat de zon wat meer schijnen (meer licht dus).
Probeer nog iets aan die interferentie te doen, dat zag er in dat onder topic beter uit dan nu.
Probeer ook die naat uit het asfalt te krijgen.

(BTW, is het niet zo dat de zijramen van de autobussen donker moeten zijn en de voorruit niet ?)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Braadkip: Thnx man. Met je opmerkingen ga ik ook zeker nog even aan de gang. Wat betreft de interferentie...dat is iets wat in de final renders niet meer zichtbaar zal zijn. Komt omdat ik nu supersampling heb uitgezet om het proces wat te versnellen.

Wat betreft het asfalt...ik vind dat er teveel asfalt zichtbaar is op de render dus ik denk dat ik dat er nog af ga croppen. Liever iets meer lucht dan asfalt (is ook beter voor het milieu ;-))

Ik ga er weer even mee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BioWEB schreef op 09 March 2003 @ 02:39:
Leuk speelgoed. Was er een week of 2 geleden mee begonnen... Maar eens verder gegaan:

[afbeelding]

/me Clickable *

Gemaakt met Maya 4.0 in totaal ongeveer 4 uur. Compleet boxmodeling. Allemaal standaard textures en bumpmaps van Maya.
Rendertijd ongeveer 2 minuut 40. 3 lichtbronnen met raytraced shadows.

Vind ze wel geinig.
Tsja het zal wel een gunship zijn. Maar veel is er niet zien met zo weining licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben bezig om een mens figuur te maken maar nu ben ik op een punt gekomen dat ik iets moet welden. heb al op GoT gezocht en kwam wel een aantal topics tegen maar die hielpen niet, vond het ook een beetje lullig om een nieuw topic te openen dus post ik hem hier maar, als het niet mag dan verwijder ik hem wel.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.jansen41/weld.JPG

Ik wil hem dus naar dat linkse punt hebben maar dat doet ie niet, als ik pixels groter maak dan gaat ie automatisch naar een ander punt, maar niet naar het punt dat ik wil :(

Trouwens, in die tutorial hebben ze het wel over weld maar waarom zou ik hier geen collapse kunnen gebruiken? wat is het verschil tussen deze twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet gewoon dat middenste punt verschuiven tot het in de buurt ligt (of beter nog erop)van het punt waar je naartoe wil. Dan selecteer je beide punten die je wil welden en druk op weld. Als hij een foutmelding geeft dat er geen punten in de threshold liggen moet je deze verhogen (het cijfervakje naast je weld knop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met target weld klik je de vertices gewoon 1 voor 1 aan (eerst degene die weg moet, dan het doel), daar hoef je de treshhold niet voor te gebruiken volgens mij. Voordeel is ook dat de vertex dan op de plek van 1 van de oude komt, ipv op het gemiddelde van die 2 (of meer dan 2 natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Noctu pakt de dichtstbijzijnde muur en ramt zijn hoofd er zo hard mogelijk tegen aan*

wtf hij doet het, had het zelf dacht ik ook al geprobeerd maar dan zal ik wel weer iets verkeerd gedaan hebben....

EDIT: Tullaris beantwoorde mijn vraag toen ik hem aan het typen was

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Goed, maar even met Photoshop de gamma wat omhoog gegooid (was hier overigens prima te zien):

Afbeeldingslocatie: http://www.biodome.nu/gunssmall2.jpg

* KneoK Clickable *

Zo beter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nee niet echt... zet er es een spotlight op! :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Laatst online: 31-08 09:33
BioWEB schreef op 09 March 2003 @ 13:16:
Goed, maar even met Photoshop de gamma wat omhoog gegooid (was hier overigens prima te zien):

[afbeelding]

* Oogst Clickable *

Zo beter ?
Ik zie helemaal niks, moeten dat nou wapens voorstellen? Zit jij in een zwaar verduisterde kamer te werken of zo, waardoor je dat niet merkt?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik ben nog steeds lekker bezig met het hoesje voor de demo van mijn band en aangezien het tot nog toe allemaal helemaal niks was, ben ik maar weer voor de zoveelste keer overnieuw begonnen. Zover ben ik tot nu toe:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Compleet%201%20copy.jpg

Er moet nog getextured worden, op de schakel rechts moet nog een oosters aandoend dingetje komen te staan en ik moet nog eens kijken wat ik doe met de ondergrond, of ik nou wel of niet een ground plane wil hebben.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Dexter> ik blijf een beetje bij mijn eerdere commentaar: iets meer schaduw, iets 'zonniger' uiterlijk, en een wat lager camerastandpunt. Maar het ziet er al super veel beter uit!

baaideweej, wat veroorzaakt dat vage patroon in dat middelste gebouw? lijkt beetje op wat je ziet als je twee rasters iets uit elkaar over elkaar legt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

DarkX: Dat patroon kan ik oplossen: [rml][ 3dsmax5] Interferentie in baksteen-texture[/rml]

Iets zonniger...ben daar nu ook mee aan het pielen. Maar alleen de lamp of skylight hoger zetten lijken niet echt heel veel effect te hebben...

Ik zal zo nog eens een image posten. Is nu aan het renderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Kun je de kleur van het licht niet aanpassen? Nu is het volgens mij heel wit, heel kil/koud van kleur, terwijl zonlicht warm/geelig van kleur is, misschien dat dat het is?

ik post maar heel empirisch, wat ik zie, want ik heb echt ballen verstand van 3d software :)

//EDIT//
Check it out, ZON!

Afbeeldingslocatie: http://131.155.237.177/tweakers/cam05-02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/bus.jpg

Ow, en de rechterkant van je gebouw vond ik saai :)

[ Voor 54% gewijzigd door DarkX op 09-03-2003 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 11:25
Ziet er zo wel beter uit, behalve dan dat het nu een beetje vies bruin is :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:45
hmm dat is echt iets heel anders dan wat ik doe :)
Ik ben dr niet echt actief mee bezig .. Het gaat mij dr om om wat effectjes hier en daar neer te pleuren, wat abstracts zonder betekenis :)
Zo kwam zoiets eruit: http://home.wanadoo.nl/mrmorpheus/3d/twister.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is dan een filmpje van men geanimeerde Replicator:

http://www.blueflame.cc/elmar/goed.avi tis wel Divx 5.03

nu hebik aleen geen idee hoe ik aan de geluidjes van zon beest6 moet komen :(

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geinig filmpje appel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 21:54
Appel : ziet er goed uit :)

Even zien, in het laatste seizoen, die 2e aflevering van de X303 (was het dat als naam ?) zitten veel replicators in... (aflevering 12 dacht ik, weet ik ff niet uit me hoofd)
Probleempje alleen is dat hij zoals het nu bekend is (zover Yorin en SBS antwoorde) pas over 3 tot 4 jaar op TV zal zijn in Nederland...

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

@Oogst
Ik vind deze beter als de 2D versie (met die hoog contrast kleuren) maar nog is het niet helemaal okay. Misschien is het iets om te kiezen voor een bepaalde tint (bv. blauw) en daar 1 'felle' kleur op te gebruiken (bv. geel) dan komt het iig al wat minder chaotisch over.

@Morphine
Misschien is het beter om dat in 2D stuff te posten aangezien de focus niet geheel bij 3D ligt.

@Appel
Erg mooie animatie! volgens mij klopt ie geheel met de replicators uit de serie (welke overigens super cool zijn), al lijkt het alsof de replicators uit de serie dikkere pootjes hebben.. (maar ik kan er langs zitten, kan het nu ook niet controleren want mn bak waar de serie op staat is al de hele middag aan het renderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icheb schreef op 09 March 2003 @ 18:37:
Appel : ziet er goed uit :)

Even zien, in het laatste seizoen, die 2e aflevering van de X303 (was het dat als naam ?) zitten veel replicators in... (aflevering 12 dacht ik, weet ik ff niet uit me hoofd)
Probleempje alleen is dat hij zoals het nu bekend is (zover Yorin en SBS antwoorde) pas over 3 tot 4 jaar op TV zal zijn in Nederland...
ik heb ze allemaal op dvd hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 21:54
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 18:43:
[...]
ik heb ze allemaal op dvd hier :D
Komt me vrij bekend voor...
Alleen heb ik ze als DivX op hdd staan (alleen laatste 15 afleveringen ofzo)

@ Morphine : Ziet ook ook kewl uit, geeft me een idee voor een intro filmpje voor The Lan Xperience 2, al weet ik niet of ik tijd heb om het te maken :X

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Oogst schreef op 09 March 2003 @ 13:57:
[...]
Ik zie helemaal niks, moeten dat nou wapens voorstellen? Zit jij in een zwaar verduisterde kamer te werken of zo, waardoor je dat niet merkt?
Normaal vericht, gewoon een Philips monitor met standaard kleurinstellingen. Geen gamma shit van Adobe geinstalleerd, gamma van videodrivers ook standaard.
Ik snap er niets van, maar goed, laatste poging, deze keer maar met een ambient light erbij:

Afbeeldingslocatie: http://www.biodome.nu/guns.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Very nice appel, ziet er erg goed uit, iig realistisch.

En hoe vinden jullie mijn zeer geweldige (7(8)7) hummer:
Dit is na paar uurtjes Maya "leren"/bekijken. Vind het iig erg leuk, moet alleen eens kijken of ik hier in de boekenzaken een goed boek kan vinden over maya.
Voorkant klopt geheel niet en zijn ook een paar dingen niet getextured, heb het vooral gemaakt om te kijken hoe ik textures er op kon plakken.

Ik ga het iig gebruiken voor dingen in UT2003.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/albinoraptor/GoT/firsthummerever.jpg
Of raden jullie me toch 3dsMax als ik het vooral ga gebruiken voor UT2003, het exporteren naar UED3.0 moet iig simpel gaan, lukt ook met Maya, alleen lukt me niet dat de textures ook verschijnen in UED.

[ Voor 12% gewijzigd door Albinoraptor op 09-03-2003 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er vet uit, hoeveel polies zijn et eigenlijk?
BioWEB schreef op 09 March 2003 @ 20:08:
[...]

Normaal vericht, gewoon een Philips monitor met standaard kleurinstellingen. Geen gamma shit van Adobe geinstalleerd, gamma van videodrivers ook standaard.
Ik snap er niets van, maar goed, laatste poging, deze keer maar met een ambient light erbij:

[afbeelding]
Ik zie et redelijk goed hor,
een sniper op een of andere tafel en een bak met nog meer van diezelfde snipers

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
@Bioweb: leuk hoor zo'n kamer, maar post dat geweer (is 't een sniper) eens alleen, zonder alles eromheen.

@Appel: ziet er mooi uit, maar waarom laat je 'm zo eerst met z'n pootjes trappelen? :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BioWEB schreef op 09 March 2003 @ 20:08:
[...]

[afbeelding]
klein detail, een laser is licht, ik zie een slagschaduw van de laser op de tafel... hmmm vreemd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

inquestos schreef op 09 maart 2003 @ 21:57:
@Bioweb: leuk hoor zo'n kamer, maar post dat geweer (is 't een sniper) eens alleen, zonder alles eromheen.

@Appel: ziet er mooi uit, maar waarom laat je 'm zo eerst met z'n pootjes trappelen? :)
Zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.biodome.nu/justgun.jpg

* KneoK clickable

Boppie >>> Er moet ook nog een goede noise op de transarancy van de laser zodat 'ie bijna niet zichtbaar is. Maar ik ben er nog steeds mee bezig, Is nog lang niet af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 09 March 2003 @ 21:57:

ja dat moest eerst een stapje opzij voorstellen.. maar het is maar een draai van 10 graden dus het lijkt idd alsof ie aleen ze poten eventjes optilt :D

shot uit men filmpjie :D
Afbeeldingslocatie: http://www.blueflame.cc/elmar/Render08.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik heb dat Stargate project al vanaf het begin gevolgd en ik vind het zeer mooi wat er allemaal uitkomt. Een plaatje van zulke kwaliteit zie je ook bij dure films. THUMPS UP!

Ik vind het echt prachtig. Hoeveel ervaring heb je met 3d?
De belichting is trouwens ook erg moor.
Als ik zo kijk naar dit shot, dan bestaat het uit gigantisch veel polygonen, ofnie? Hoe lang duurt het om 1 shot te renderen?

[ Voor 7% gewijzigd door armageddon_2k1 op 09-03-2003 23:00 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 16:50:
Hier is dan een filmpje van men geanimeerde Replicator:

http://www.blueflame.cc/elmar/goed.avi tis wel Divx 5.03

nu hebik aleen geen idee hoe ik aan de geluidjes van zon beest6 moet komen :(
Gaaf filmpje man :)

En geluidjes vind je wel met Google... zoeken op "click.wav" ofzo brengt je vast wel ergens..

FF weer wat gemierenneuk; de voorpoten gaan door 't lijf heen en het lijf lijkt het meest mee te bewegen met de rechterachterpoot.. maar misschien lijkt dat maar zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 03 March 2003 @ 22:12:
[...]
Radiosity is een vorm van global illumination waarbij die tevoren wordt berekend voor heel de scene, Brazil is inprincipe een light tracer, wat betekend dat GI wordt berekend vanuit de pixels waarvoor het van belang is. Brazil kan wel radiosity doen, dmv caustics, maar dat is niet de essentie van hoe Brazil werkt.
beetje oud, maar beter laat dan nooit zeg ik altijd maar ;)

klopt niet helemaal ...

radiosity niet een vorm van global illumination, brazil is geen light-tracer, en caustics hebben niets met radiosity te maken(anders zou max5 wel caustics aankunnen en Lightscape(RIP) ook).

radiosity= simpel gezegd het weerkaatsen van licht, in brazil heb je 2 opties hiervoor QMC, en photons(full version), en hier combinaties tussen deze twee.

radiosity word niet altijd van te voren berekend dat is alleen het geval bij Lightscape(voor zover ik weet).

caustics in brazil kunnen dmv QMC gedaan worden(langzaam+lelijk) of dmv photons(cool+snel+ heftag) je hebt dan niet eens skylight/radiosity/indirect light nodig.

dit plaatje heb ik met een combinatie van global photons+radiosity gedaan(originele res 2K) en 1 arealight("zon").

http://www.splutterfish.c...=1&cat_id=2&action=images

cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op 09 March 2003 @ 23:00:
Ik heb dat Stargate project al vanaf het begin gevolgd en ik vind het zeer mooi wat er allemaal uitkomt. Een plaatje van zulke kwaliteit zie je ook bij dure films. THUMPS UP!

Ik vind het echt prachtig. Hoeveel ervaring heb je met 3d?
De belichting is trouwens ook erg moor.
Als ik zo kijk naar dit shot, dan bestaat het uit gigantisch veel polygonen, ofnie? Hoe lang duurt het om 1 shot te renderen?
Hehe.. thanks.. eigelijk ben ik gewoon een beginner.. ik weet niet presies hoeveel poly's maar zon shot duurt 2 mins (amd Athlon 1200 512mb).. dus valt wel reldelijk mee

verder werk ik nu net een jaartje met MAX maar met 3d werken doe ik al ongeveer 4 jaar.. hievoor maakte ik maps voor games..

Afbeeldingslocatie: http://www.blueflame.cc/elmar/001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.blueflame.cc/elmar/002.jpg

angezien ik op 1 of andere manier mijn creativiteid(ofsow) ben verloren ben ik gestopt met mappen.. en ben ik maar met MAX begonne om voorwerpen na te maken ect ect animeren vind ik het leukst.. spannende filmpje ownen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 13:04
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 23:56:
[...]

klopt niet helemaal ...

radiosity niet een vorm van global illumination, brazil is geen light-tracer, en caustics hebben niets met radiosity te maken(anders zou max5 wel caustics aankunnen en Lightscape(RIP) ook).

radiosity= simpel gezegd het weerkaatsen van licht
klopt, sinds een tijdje zit het ook in de quake 3 level compiler, hieronder een testje van mij:

een ruimte met 2 kamers waarbij de scheiding niet tot het plafond gaat, het plafond is van metaal. ik heb een light laag geplaatst richting het plafond, in het echt zou dat metaal dus het licht doorkaatsen de andere kamer in, maar in q3 was dat niet zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/thumbs/49.jpg

maar als we in de shader een waarde toekennen waar ydnar's q3 compiler dus wat mee kan dan krijg je dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/thumbs/50.jpg

het licht wordt dus mooi doorgekaatst, tuurlijk is dit nog lang niet zoals in het echt maar tis de goeie richting op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

Ik vind die replicators echt superb! :D

Onderstaand een model dat ik afgelopen weekend gemaakt heb van een klein beeldje wat in de huiskamer bleek te staan hier. Leuke compositie gemaakt met brazil en een DOF render gemaakt die uiteindelijk 11 uur bleek te duren.. :(

Afbeeldingslocatie: http://tec.xs4para.nl/fotoboek/statuesdof2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

tec schreef op 10 March 2003 @ 11:39:

Onderstaand een model dat ik afgelopen weekend gemaakt heb van een klein beeldje wat in de huiskamer bleek te staan hier. Leuke compositie gemaakt met brazil en een DOF render gemaakt die uiteindelijk 11 uur bleek te duren.. :(

[afbeelding]
Wow dit ziet er echt superrealistisch uit _/-\o_

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51

[afbeelding]
Mooie reflecties! Welke manier van belichten heb je gebruikt?

BTW. 11 uur B)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Nice Tec, alleen dat achterste beeldje vindt ik te dof (just my 2 cents).

Maareh, 11 uur rendertijd . . op een P4/2,4 met 1 Gig PC2700 :?

:o (weet je wel zeker dat ie aan stond ? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

Welke manier van belichten heb je gebruikt?
1 skylight + die 4 vlakken die gereflecteerd worden (self illumination planes)

11 uur???
11 uur komt waarschijnlijk omdat ik vergeten was secondary illumination uit te vinken en bounces op 3 ofzo had staan.. :/ maar toen ik daar achter kwam was ie al halverwege dus heb ik hem maar aan laten staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Dus die 4 vlakken die je in die reflectie ziet zijn die "self illumination plances"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

yeh alleen dan zonder c :P :) misschien beschrijf ik het wel verkeerd ik weet de vaktermen niet maar ze doen hun werk goed iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
[...]

klopt niet helemaal ...

radiosity= simpel gezegd het weerkaatsen van licht, in brazil heb je 2 opties hiervoor QMC, en photons(full version), en hier combinaties tussen deze twee.

radiosity word niet altijd van te voren berekend dat is alleen het geval bij Lightscape(voor zover ik weet).

caustics in brazil kunnen dmv QMC gedaan worden(langzaam+lelijk) of dmv photons(cool+snel+ heftag) je hebt dan niet eens skylight/radiosity/indirect light nodig.

dit plaatje heb ik met een combinatie van global photons+radiosity gedaan(originele res 2K) en 1 arealight("zon").

cheers
Het is wel degelijk zo dat er meer programma's zijn die GI helemaal tevoren berekenen. Zo heeft 3d Studio VIZ dat, en daar noemen ze het radiosity, bij mijn weten. Of zit Lightscape toevallig in VIZ ingebouwd?

En waar staat QMC voor? Is dat de standaard methode in Brazil?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 10 maart 2003 @ 14:58:
Dus die 4 vlakken die je in die reflectie ziet zijn die "self illumination plances"?
ja...en dat is niet meer dan vier platte boxen met een material waar self-illumination op puur wit staat...

verder is het dom om hierbij secondairy illumination aan te laten ja :) en al helemaal met bounces op 3...je moet, tenzij je hele specifieke wensen hebt, bounces gewoon op 1 laten staan...

deze render kan ook in 1 uur
(en volgens oogst misshcien wel in 10 mins :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Laatst online: 15:28
Naar aanleiding van de tips boven voor beginners ben ik eens Gmax gaan spelen. Ben al bij tutorial 2 :P maar.... hoe kan ik heb renderen naar een JPG? Want jullie hebben allemaal mooie WIPs (of zoals Tec hierboven - geweldige plaatjes ;) ) - maar hoe kan ik van mijn eigen ding ook een plaatje maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleine update van waar ik me op dit moment mee amuseer :)
Afbeeldingslocatie: http://home.planetinternet.be/~maaver/eindwerk/jpg/lijf3.jpg

Nog veel werk aan, maar dat vind ik niet erg. Zijn kopke heb ik hier ook al eens gepost

all c&c welcome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 18:35:
[...]

ja...en dat is niet meer dan vier platte boxen met een material waar self-illumination op puur wit staat...

verder is het dom om hierbij secondairy illumination aan te laten ja :) en al helemaal met bounces op 3...je moet, tenzij je hele specifieke wensen hebt, bounces gewoon op 1 laten staan...

deze render kan ook in 1 uur
(en volgens oogst misshcien wel in 10 mins :P)
Anders doe je effe iets minder uit de hoogte.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paknaald schreef op 10 maart 2003 @ 18:42:
Naar aanleiding van de tips boven voor beginners ben ik eens Gmax gaan spelen. Ben al bij tutorial 2 :P maar.... hoe kan ik heb renderen naar een JPG? Want jullie hebben allemaal mooie WIPs (of zoals Tec hierboven - geweldige plaatjes ;) ) - maar hoe kan ik van mijn eigen ding ook een plaatje maken?
is gmax de gratis versie van 3dstudio max? :P
dan weet ik niet of je daar kan opslaan als plaatje...

naja je drukt op je theepotje en daar staat save frame(s) as oid... daar kan je gewoon jpg selecteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

paknaald schreef op 10 March 2003 @ 18:42:

gmax® is Discreet's free game development level editor based on the world's best selling 3D animation platform, 3ds max™. Game companies can extend the life of a game by creating and distributing gmax "game packs", which allow game players to create, customize, and trade game content online. It has a subset of features from 3ds max 4, including Polygon & Patch Modeling, as well as texturing and character building tools. You cannot render with, or write plug-ins for the free version of gmax.

Dus helaas. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn renders duren nooit langer dan 5 seconden maar dat zal wel komen omdat mij n00b dingen niet zo ingewikkeld zijn met belichting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
@cyb-ymer: vreemde manier van modelen heb jij: waar is de bovenkant van z'n kop gebleven ?? Ik ga ervan uit dat je eerst z'n kop hebt gemaakt, vervolgens de rest van z'n bovenlichaam, maar wat is de reden dat je 'm zo vreemd hebt onthoofd?

BTW:
- handen zijn nog te vlak, zit nog geen holte in
- schouders staan een beetje vreemd, in een soort kom-vorm

Trouwens, weet iemand nog een tutorial te vinden over hoe je nou zo'n figuur "plakt"aan die bones enzo, ik zou nou wel zoiets kunnen maken, maar begrijp vervolgens totaal niet hoe je zoiets in juiste vorm kunt brengen door zulke dingen (ja, bones begrijp ik wel, maar wat je ermee kunt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

hmmm... Ik heb hier m'n laptop naast m'n PC staan en die is ondertussen ongeveer 22 uur aan't renderen B) op een auto met 1 skylight, geen Sec Il. en geen DOF. Dus zo vreemd is het niet...
Maar het is dan wel een P. celeron 750 met 256 Ram |:(
Ik post morgen wel een rendertje alsie klaar is :P

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Laatst online: 15:28
tec schreef op 10 maart 2003 @ 19:09:
[...]

gmax® is Discreet's free game development level editor based on the world's best selling 3D animation platform, 3ds max™. Game companies can extend the life of a game by creating and distributing gmax "game packs", which allow game players to create, customize, and trade game content online. It has a subset of features from 3ds max 4, including Polygon & Patch Modeling, as well as texturing and character building tools. You cannot render with, or write plug-ins for the free version of gmax.

Dus helaas. B)
Nou dat is jammer... heb ik net een hele aflevering Dragon Ball Z gemaakt (in mijn eerste uur oefenen)... kan ik het niet laten zien..
Bedankt voor de tip... not ;)
:P
geintje he - zal maar oefenen en dan overstappen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met men Replicator een composite gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.blueflame.cc/elmar/comp.jpg
en een filmske: http://www.blueflame.cc/elmar/1.avi (Divx 5.03)

verder heb ik nog een verbeterde animatie van men replicator (hij maakt ook nog een sprongetje) http://www.blueflame.cc/elmar/2.avi (Divx 5.03)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
paknaald schreef op 10 March 2003 @ 19:37:
[...]

Nou dat is jammer... heb ik net een hele aflevering Dragon Ball Z gemaakt (in mijn eerste uur oefenen)... kan ik het niet laten zien..
Bedankt voor de tip... not ;)
:P
geintje he - zal maar oefenen en dan overstappen 8)
Ja, das jammer, maar een printscreen kan toch altijd??

@Appel: weer prachtig zoals gewoonlijk, alleen in 't tweede filmpje lijkt hij niet voldoende af te remmen om werkelijk tot stilstand te komen

[ Voor 16% gewijzigd door inquestos op 10-03-2003 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf filmpje Appel ! Alleen zou ik die replicator nog wat meer door zijn 'benen' laten gaan voor dat sprongetje, dat komt wat natuurlijker over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 10 March 2003 @ 19:35:
@cyb-ymer: vreemde manier van modelen heb jij: waar is de bovenkant van z'n kop gebleven ?? Ik ga ervan uit dat je eerst z'n kop hebt gemaakt, vervolgens de rest van z'n bovenlichaam, maar wat is de reden dat je 'm zo vreemd hebt onthoofd?

BTW:
- handen zijn nog te vlak, zit nog geen holte in
- schouders staan een beetje vreemd, in een soort kom-vorm

Trouwens, weet iemand nog een tutorial te vinden over hoe je nou zo'n figuur "plakt"aan die bones enzo, ik zou nou wel zoiets kunnen maken, maar begrijp vervolgens totaal niet hoe je zoiets in juiste vorm kunt brengen door zulke dingen (ja, bones begrijp ik wel, maar wat je ermee kunt niet)
Handen zijn net zo strak gemaakt zodat ik ze gemakkelijk kan 'bonen' :) en riggen, die holtes en zo maak en bewerk ik dus pas als hij helemaal 'geriged' is. Zo'n hoofd heb ik er gedeeltelijk afgedaan om een beetje faces te sparen, anders schokt hij als ik em roteer.
telkens als ik dus merk dat hij niet meer zo vlot roteerd doe ik er een reepje af :)

Zijn mesh is nu ook nog redelijk ruw en helemaal niet geoptimaliseerd, dat doe ik pas als hij helemaal af is, dan breng ik ook de details aan en werk ik aan zijn proporties.

Er is nog wel wat werk aan :)

Voor goeie bones tutorials kijk maar eens hier: www.3dtotal.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook ff een vraagje, ik gebruik nou verschillende progs om filmpies mee af te spelen maar als ik er hier dus een bekijk pakt ie de verkeerde :( :(
weet iemand hier meschien waar ik dat instellen met welk programma ie de filmpies afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/meisjesturen.JPG

-als er nog commentaar is, dan hoor ik het graag (commentaar van de vorige keer was erg handig(thanx)
-ik heb geen idee hoe k hem moet riggen(met kleren en rugzak), dus als iemand handige tips heeft hiervoor(of turtorials) ..................hoor k het graag
(k heb namelijk helemaal geen opleiding gehad, moet k nog aan beginnen over een jaartje of 2 8)7 , weet dus alleen de dingen waar ik me in verdiept heb :9)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 20:26:
Ik heb nu ook ff een vraagje, ik gebruik nou verschillende progs om filmpies mee af te spelen maar als ik er hier dus een bekijk pakt ie de verkeerde :( :(
weet iemand hier meschien waar ik dat instellen met welk programma ie de filmpies afspeelt?
Shift + Rechtsklik (voor oudere windows), gewoon Rechtsklik > Open With als je 'm op je pjoeter hebt opgeslagen.

Anders ook even naar My Computer > Tools > Folder Options > File Types.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb adobe premiere.. aleen nu zie ik wellis mensen die zon "Ouderwets" effectje erover gooien.. dan word ie zwart wit en komen er van die lijntjes door het beeld en spikkeltjes.. hoe add ik zon effectje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoozer schreef op 10 March 2003 @ 20:39:
[...]

Shift + Rechtsklik (voor oudere windows), gewoon Rechtsklik > Open With als je 'm op je pjoeter hebt opgeslagen.

Anders ook even naar My Computer > Tools > Folder Options > File Types.
en waar is dat in et nederlands? :)
ik gok: Deze computer > configuratiescherm > en verder week et niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joan d'arc tutorial?:p

voor character riggen: http://www.3dcafe.com/asp...on/characteranimation.asp

verder ziet ie er goed uit, properties zijn goed volgens mij ( wat ik zo 1 2 3 zie :) )

kvind alleen de slippers er niet bij passen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 21:26:
[...]

Joan d'arc tutorial?:p

voor character riggen: http://www.3dcafe.com/asp...on/characteranimation.asp

verder ziet ie er goed uit, properties zijn goed volgens mij ( wat ik zo 1 2 3 zie :) )

kvind alleen de slippers er niet bij passen :p
deze is niet via een turtorial gedaan, geheel eigen design ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, ik denk dat ik me ook maar es wat meer ga verdiepen in die 3d wereld, want sommige creatie's zijn echt subliem, weet iemand nog goeie 3DMax tutorials op het inet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 08:48

MaDDoG

De brakste schakel

klopt niet helemaal ...

De termilogie goed gebruiken bij alles wat met global illumination te maken
heeft lijkt wel een heel lastig iets. Na weer een hoop tegenstrijdigheden
gelezen te hebben ben ik nu al een paar uurtjes aan het opzoeken wat alles
nou precies inhoud. Als ik het mis heb, of onvoledig ben, dan hoor ik het natuurlijk graag meteen.

Global Illumination:
Ook wel Indirecte belichting genoemd, of radiosity, al is radiosity geen
handige naam omdat dat ook een allogeritme is wat gereflecteerd licht kan
berekenen.

Radiosity:
Een manier om global illumination toe te passen door objecten in 'vlakken'
op te delen, en dan per vlak te berekenen/analyseren hoeveel licht dat vlak
bereikt. Tegenwoordig wordt daana bijna altijd tussen die vlakken
geinterpoleerd, zodat de overgangen soepeler zijn.
-Beperkt door de resolutie van de vlakken waarin je je scene opdeelt.
-Je moet alle geometrie berekenen voor je kan gaan renderen.
-Geen glimmende (specular) of reflecterende oppervlakten.
-Erg realistische resultaten met 'diffuse' materialen.
-Makkelijk te optimaliseren voor 3dHardware.

Monte Carlo:
Een manier van Global illumination toe te passen door elke straal die
een oppervlakte raakt op te delen in een hoop andere stralen en die een
beetje de rondte in te sproeien op basis van de BRDF (soort hoek van inval,
maar dan beter :P) Al die stralen verzamelen de lichtgegevens en sturen die
terug naar de camera.
-Erg gevoelig voor 'noise' in scenes met kleine lichtbronenn en veel
variatie in het 'donker', Dus beter voor buiten scenes.
-Erg lastig te optimaliseren.
-Kan bijna elke optisch licht effect emuleren (bv caustics).
-Door zijn 'brute force' manier van renderen kan het alles renderen, ook er polygoon intensieve scene's.

Radiance:
Aangepaste versie van Monte Carlo waar slimmer wordt omgegaan met de samples.
Ook hier worden meerdere smaples per pixel genomen, maar alleen voor de directe belichting van de specular, de diffuse. En voor de geraytracede reflecties/refracties. Daarna neem je minder samples voor het belichten van de indirecte belichting, raakt een straal/ray een ander object, dan doe je weer een directe belichting berekening. En interpoleer je tussen die samples om mooie surfaces te krijgen.
-Problemen met erg glimmende en onregelmatige oppervlakten.
-Door de twee passes minder traag dan Monte Carlo.

Photon Mapping:
Ook hier wordt de directe belichting net zoals een 'gewone' raytracer gedaan.
Daarna worden de Caustic photons weggestuurd en gerenderd.
En daarna worden de indirecte diffuse photons weggestuurd en gerenderd.
En kan je voor elk effect een nieuwe pass maken (bv Sub Surface Scatering).
-De indirecte belichting wordt gebaseerd op een photon map. Die wordt gemaakt door vanuit de lichten (ipv de camera) photons de scene in te sturen en te kijken waar die terecht komen.
-Een stuk beter dan Monte Carlo in Caustics en Sub Surface Scattering (SSS).

Paar recources:
http://www.fsz.bme.hu/~szirmay/script.pdf
http://courses.dce.harvar...12/GlobalIllumination.pdf
http://freespace.virgin.n...s/radiosity/radiosity.htm

/edit aan Oogst: QMC staat voor Quasy Monte Carlo, een vorm van monte carlo renderen dus

[ Voor 3% gewijzigd door MaDDoG op 10-03-2003 22:13 ]

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Of het allemaal 100% klopt daar laat ik me niet over uit, maar mijn complimenten over je toevoeging aan dit draadje MaDDoG. Vooral die resources zijn erg interessant!!

Thnx again...dit is naar mijn mening toch wel een heel fijn topic ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 19:48:

[afbeelding]

verder heb ik nog een verbeterde animatie van men replicator (hij maakt ook nog een sprongetje) http://www.blueflame.cc/elmar/2.avi (Divx 5.03)
Damn :9~ ziet er super uit, alleen 1 vraagje is het de bedoeling dat die benen (de voorste) zo door het lichaam heen kunnen, lijkt op clipping. Weet niet hoe het eruit ziet in SG serie zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDDoG schreef op 10 March 2003 @ 22:11:
[...]

Global Illumination:
Ook wel Indirecte belichting genoemd, of radiosity, al is radiosity geen
handige naam omdat dat ook een allogeritme is wat gereflecteerd licht kan
berekenen.

-----------------------
global illumination is niet radiosity, global illumination is geen indirecte belichting, het is het samplen van de omgeving, als er een object word "gedetecteerd" dan word gekeken naar de kleur, en die word dan(samen met al de andere ray-results) "vermengt" en geeft dan de kleur op het object ( ook wel "ambient occlusion" genoemd).

Radiosity:
Een manier om global illumination toe te passen door objecten in 'vlakken'
op te delen, en dan per vlak te berekenen/analyseren hoeveel licht dat vlak
bereikt. Tegenwoordig wordt daana bijna altijd tussen die vlakken
geinterpoleerd, zodat de overgangen soepeler zijn.
-Beperkt door de resolutie van de vlakken waarin je je scene opdeelt.
-Je moet alle geometrie berekenen voor je kan gaan renderen.
-Geen glimmende (specular) of reflecterende oppervlakten.
-Erg realistische resultaten met 'diffuse' materialen.
-Makkelijk te optimaliseren voor 3dHardware.

----------------------------------------------------------------

dit is 1 manier van radiosity, adaptive finite element radiosity, maar het is niet de enige.
ik heb op het moment niet veel tijd,

ik zal later deze week nog wat dingen toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 08:48

MaDDoG

De brakste schakel

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 23:49:
dit is 1 manier van radiosity, adaptive finite element radiosity, maar het is niet de enige.
Doet in principe niks af aan mijn uitleg. Dat had ik ook al aangegeven in de opening van mijn post.
Het algoritme heet nou eenmaal radiosity. Dat radiosity als term ook wordt gebruikt voor indirecte belichting schept gewoon veel verwarring, al is het geheel correct.
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 23:49:
global illumination is niet radiosity, global illumination is geen indirecte belichting, het is het samplen van de omgeving, als er een object word "gedetecteerd" dan word gekeken naar de kleur, en die word dan(samen met al de andere ray-results) "vermengt" en geeft dan de kleur op het object ( ook wel "ambient occlusion" genoemd).
Ambient occlusion is een manier om realistische schaduwen 'á la radiosity(in de brede zin dus :))' te krijgen, maar niet de rendertijden daarvan. De Brazil skydome is (geloof ik) ambient occlusion. Maar beide zijn geen global illumination. Alleen een benadering daarvan.
Ook dacht ik dat er niet naar de kleur geken werdt bij ambient occlusion, maar dat er alleen schaduwen geproduceerd worden, zoals bijvoorbeeld onder een tafel, omdat daar minder licht komt. En geen color bleeding.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 20:32:
-ik heb geen idee hoe k hem moet riggen(met kleren en rugzak), dus als iemand handige tips heeft hiervoor(of turtorials) ..................hoor k het graag
Ik zou hiervoor het lichaam en de vaste dingen aan bones koppelen met de skin modifier. Vervolgens de haren met de mogelijkheden van Shag:fur goed uit laten bewegen, die kan daar heel veel mee. En tenslotte ook nog de kleren automatisch laten doen met simcloth (gratis plug-in), zodat ze mooi gaan plooien en zo.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 19:48:

[afbeelding]

Bij de tweede gaan de voorpoten systematisch dwars door je model heen, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wel zeer strak verder, overigens.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.