[3d] post je 3d stuff maar weer - part 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.262 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Heeft iemand overigens de brazil renderer (free version die dus gratis is want anders is dit een warez request) nog in zijn download mapje staan, de download site is namelijk down.

Als iemand dit nog heeft mail het dan alsjeblieft naar mij zmn@dinamite.net

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Laatst online: 09-09 14:42
Nog wat wip's van mijn huisje, morgen begin ik aan de omgeving en het glas :)

Afbeeldingslocatie: http://zmn.dinamite.net/zooi/house3.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://zmn.dinamite.net/zooi/house4.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://zmn.dinamite.net/zooi/house5.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://zmn.dinamite.net/zooi/house6.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://zmn.dinamite.net/zooi/house7.jpeg

[ Voor 12% gewijzigd door supakeen op 03-03-2003 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zmn schreef op 03 March 2003 @ 22:15:
Heeft iemand overigens de brazil renderer (free version die dus gratis is want anders is dit een warez request) nog in zijn download mapje staan, de download site is namelijk down.

Als iemand dit nog heeft mail het dan alsjeblieft naar mij zmn@dinamite.net

Alvast bedankt.
je hebt mail.

Over dat brazil, zijn er mensen die goede tutorials hebben voor beginners hiermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 22:42:
Over dat brazil, zijn er mensen die goede tutorials hebben voor beginners hiermee ?
Beginners moeten Brazil gewoon niet gebruiken, heel simpel. Pas als je geen beginner meer bent in MAX heeft het zin over te stappen op Brazil, want Brazil maakt je models echt niet mooier. En denk nou niet dat iemand hier nog onder de indruk is van Brazil-renders.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 03 March 2003 @ 22:45:
[...]
Beginners moeten Brazil gewoon niet gebruiken, heel simpel. Pas als je geen beginner meer bent in MAX heeft het zin over te stappen op Brazil, want Brazil maakt je models echt niet mooier. En denk nou niet dat iemand hier nog onder de indruk is van Brazil-renders.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb wat zitten knoeien met brazil, en het wordt er wel degelijk mooier op....
En ik model / render echt niet om indruk te maken op de mensen hier hoor ;)
Verder vind ik het persoonlijk gewoon leuk om van een simpele model meteen een mooi resultaat te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Sander0105 schreef op 03 maart 2003 @ 18:12:
Hier maar weer eens wat Mental Ray probeersels van mijn kant. Dit keer met HRDI images :P

Ik begin dat gekke mental ray nu eindelijk een beetje door te krijgen :Y)
Hey Sander, hoe dat je dat met HDRI in Mental Ray? De handleiding zegt er niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 13:49
MJC schreef op 03 maart 2003 @ 22:52:
[...]

Hey Sander, hoe dat je dat met HDRI in Mental Ray? De handleiding zegt er niks over.
je maakt een light met intensity 0 (anders neemt maya de default lightening), dan maak je een sphere (ik neem em meestal rond de x,y,z, 20) dan maak je een lambert. op de ambiant map je een file-> de *.hdr file (maya zegt dat ie er niet mee overweg kan... gewoon negeren) deze file moet je ook op de color mappen (dus dezelfde file!! ) dan geeft je bij de texture placement van die file aan bij rotate frame: 90... Deze lambert wijs je aan de sphere toe.

Dan stel je mental ray als volgt in:
Production quality
geen GI en Caustics
wel FG:
+- 250 rays is voldoende
min max 0.8 3 (hier moet je even mee spelen)

En dan renderen!!

Succes :Y)

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Oke, ik volg dit soort topics op GoT al een hele tijd :)
Maar nu zit ik eraan te denken om ook te beginnen :D
Dus me vraag is: Is er ook een ander gratis programmatje om wip'tjes mee te maken?
Moet ofcourse niet TE moeilijk zijn, want ik ben nog een n00b :P

Alvast bedankt :D

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:25
Blade_V schreef op 03 March 2003 @ 23:01:
Oke, ik volg dit soort topics op GoT al een hele tijd :)
Maar nu zit ik eraan te denken om ook te beginnen :D
Dus me vraag is: Is er ook een ander gratis programmatje om wip'tjes mee te maken?
Moet ofcourse niet TE moeilijk zijn, want ik ben nog een n00b :P

Alvast bedankt :D
Het is meestal niet het doel om een wip (work in progress) te maken, het is om aan te geven hoever je al bent met je project, maar goed. Aantal gratis programma's:
- blender (schijnt zeer moeilijk te zijn)
- geloof dat rhino ook gratis is
- gmax, eigenlijk 3dsmax met wat beperkingen
- bij UT2003 zit als het goed is een gratis versie van Maya
- en dan is er ook nogterragen voor de volledigheid (?) Geliefd onder beginners om terreinen mee te maken

Volgensmij is dit zo'n beetje alles. Ik heb met geen van alle programma's ooit gewerkt. Als ik jou was zou ik rhino 3d een keer downloaden

[ Voor 8% gewijzigd door inquestos op 03-03-2003 23:35 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kep eindelijk een texture op me gate geplaatst en ik vind dat ie erop voruit is gegaan..

Afbeeldingslocatie: http://www.blueflame.cc/elmar/Render02.jpg

kben nu een render met DOF aan het maken.. daarmee hoop ik het nog beter mee te maken.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil roest! dit is gewoon noise :P
verder issie er idd wel iets op vooruit gegaan... maar de texture kan ng veeel beter!
open photoshop en teken je wild! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 22:48:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb wat zitten knoeien met brazil, en het wordt er wel degelijk mooier op....
En ik model / render echt niet om indruk te maken op de mensen hier hoor ;)
Verder vind ik het persoonlijk gewoon leuk om van een simpele model meteen een mooi resultaat te krijgen.
Je model word er niet mooier door. Mischien het eindresultaat wel. Het belangrijkste is het model, dan komt het renderen pas. Dit is het ultieme voorbeeld daarvan:
http://www3.telus.net/fetus/MEfinal2.jpg

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien een leuk idee om je eigen huis op te meten en in 3D te maken.
Het leuke van 'je eigen huis' in 3D is dat je er uiteindelijk van alles mee kan doen zoals een ander behangetje proberen, kijken hoe een bepaalde lamp je huis verlicht, tuintje ontwerpen of misschien zelfs een virtuele verbouwing.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=66092

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Braadkip komt met een idee naar mijn hand! Ikzelf ben al lange tijd bezig met modelleren van gebouwen en woningen... check die site onder me mesg. maar s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperTrophy schreef op 04 March 2003 @ 11:49:
Braadkip komt met een idee naar mijn hand! Ikzelf ben al lange tijd bezig met modelleren van gebouwen en woningen... check die site onder me mesg. maar s
Strak pand Wiebe, die 2onder1kap 8) (daar past mijn woninkje wel 4 keer in denk ik :P)

w.i.p.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=66202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimmer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07 14:24

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 07:27:
Ik wil roest! dit is gewoon noise :P
verder issie er idd wel iets op vooruit gegaan... maar de texture kan ng veeel beter!
open photoshop en teken je wild! :P
De stargate is gemaakt van Naquada... volgens mij (ik kan me vergissen) roest die zooi niet...

In times of war the law falls silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, het grove werk zit er bijna op.

w.i.p.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=66203

Daar ga ik weer met mijn meetlat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Great! Dat ga ik vanavond eens proberen. Bedankt Sander.

ps. hoeveel uur heb je er wel niet ingestoken om dit allemaal uit te vogelen? Mental Ray is toch wel wat ingewikkelder dan bijv Brazil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Skimmer schreef op 04 March 2003 @ 13:07:
[...]

De stargate is gemaakt van Naquada... volgens mij (ik kan me vergissen) roest die zooi niet...
Inderdaad! Ik heb alle eerste 5 seasons gezien en geen een stargate is verroest of vertoond enige vorm van schade.. die dingen zijn gewoon niet kapot te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Laatst online: 13-09 13:29

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 01:48:
kep eindelijk een texture op me gate geplaatst en ik vind dat ie erop voruit is gegaan..

[afbeelding]

kben nu een render met DOF aan het maken.. daarmee hoop ik het nog beter mee te maken.
Het ziet er nog steeds zo 'plastic' uit. Dat heeft te maken met het material en de belichting. Probeer eens wat te prutsen met de specular highlighting en evt een hele softe reflectie. Het moet meer op metaal gaan lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

handige_harrie schreef op 04 March 2003 @ 14:55:
[...]

Het ziet er nog steeds zo 'plastic' uit. Dat heeft te maken met het material en de belichting. Probeer eens wat te prutsen met de specular highlighting en evt een hele softe reflectie. Het moet meer op metaal gaan lijken.
Alle randjes een keer extra chamferen veroorzaakt ook extra realisme (helaas ook een veel zwaarder model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

inquestos schreef op 03 March 2003 @ 23:33:
[...]

Het is meestal niet het doel om een wip (work in progress) te maken, het is om aan te geven hoever je al bent met je project, maar goed. Aantal gratis programma's:
- en dan is er ook nogterragen voor de volledigheid (?) Geliefd onder beginners om terreinen mee te maken

Volgensmij is dit zo'n beetje alles. Ik heb met geen van alle programma's ooit gewerkt. Als ik jou was zou ik rhino 3d een keer downloaden
Ik zal ff kijken of het nog wat is :)

Ik zal beginnen met Terragen, want als iemand hier uit ook Spielerij komt, heeft maybe wel gezien dat ik heb aangeboden om wat maps te maken voor een eigen gemaakt spel :)

[ Voor 10% gewijzigd door Bleet op 04-03-2003 15:49 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
terragen is niet voor maps te maken, maar voor het heel makkelijk maken van landschappen.
zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:W6oan2dW-xgC:tt.sakura.ne.jp/~hiropon/lecture/figs/terragen.jpg

Voor het maken van mappen heb je ites anders nodig. Bij Counterstrike is dat hammer. Wat 't bij andere spellen is weet ik niet

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 03 March 2003 @ 23:33:
[...]

Maye PLE en Softimage|XSI EXP zijn toch best wel bekende paketten op het gebied van gratis "3d leerprogramma's" en jij bent ze vergeten :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HawVer schreef op 04 March 2003 @ 09:33:
[...]

Je model word er niet mooier door. Mischien het eindresultaat wel. Het belangrijkste is het model, dan komt het renderen pas. Dit is het ultieme voorbeeld daarvan:
http://www3.telus.net/fetus/MEfinal2.jpg
dat ben ik helemaal met je eens, maaarrrr:
Een goede belichting of een héél goede belichting kan toch een hoop uitmaken.
En zeg nou zelf : Je modelt toch om het eindresultaat ?
Nou goed, laten we maar ophouden met deze discussie, want dat draagt denk ik weinig bij aan dit topic......

Hebben jullie nog tips hoe je een model zo realistisch mogelijk (als je een object 'na-modelt') kunt modellen ?
Ik ben namelijk nog steeds bezig met m'n oakley, maar de verhoudingen zijn steeds een beetje zoek....... dan is het tussenstukje weer te lang, dan de glazen weer te bol, of is de vorm gewoon niet goed. etc...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Laatst online: 12-09 14:21
Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 16:30:
[...]

Nou goed, laten we maar ophouden met deze discussie, want dat draagt denk ik weinig bij aan dit topic......

Hebben jullie nog tips hoe je een model zo realistisch mogelijk (als je een object 'na-modelt') kunt modellen ?
Ik ben namelijk nog steeds bezig met m'n oakley, maar de verhoudingen zijn steeds een beetje zoek....... dan is het tussenstukje weer te lang, dan de glazen weer te bol, of is de vorm gewoon niet goed. etc...
probeer een tekening of boven aanzicht van je object op de achter grond of op een losse plane te zetten. Dan kan je de verhoudingen gewoon zien en nabouwen.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RunaR schreef op 04 March 2003 @ 16:54:
[...]

probeer een tekening of boven aanzicht van je object op de achter grond of op een losse plane te zetten. Dan kan je de verhoudingen gewoon zien en nabouwen.
Ja, zoiets doe ik ook. Maar dan met lines arc's etc.... maar dat werkt toch niet echt ideaal.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 16:30:
[...]

Nou goed, laten we maar ophouden met deze discussie, want dat draagt denk ik weinig bij aan dit topic....
Waar het om gaat, is dat mensen die te vroeg met Brazil gaan werken, nooit fatsoenlijk leren belichten. En voor een serieuze animatie is Brazil door diens rendertijden gewoon echt geen optie, dus dan zul je zelf moeten belichten. En sowieso vraagt ook Brazil om andere lampen dan de sky light voor een leuk resultaat. Ik weet ook wel dat Brazil mooie plaatjes oplevert, maar daardoor maakt het juist lui.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

inquestos schreef op 04 maart 2003 @ 16:23:
terragen is niet voor maps te maken, maar voor het heel makkelijk maken van landschappen.
zoiets dus:
[afbeelding]

Voor het maken van mappen heb je ites anders nodig. Bij Counterstrike is dat hammer. Wat 't bij andere spellen is weet ik niet
Dat weet ik :P
Ik was ff met iets anders in de war (ben nu eigenlijk met veels te veel dingen tegelijkertijd bezig :P)
iig, gmax is een hele mooie! Ik ben nu bezig met de tutorial, en het valt best wel mee (heeft een beetje weg van GtkRadiant, simpel en makkelijk, maar toch goed :D)

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:49
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 11:35:
Het leuke van 'je eigen huis' in 3D is dat je er uiteindelijk van alles mee kan doen zoals een ander behangetje proberen, kijken hoe een bepaalde lamp je huis verlicht, tuintje ontwerpen of misschien zelfs een virtuele verbouwing.

[afbeelding]
heb vandaag toevallig de maten van me huisje opgenomen om het in 3dsmax te zetten :) Ben sinds 1 maart daar "wonend" maar er moet nog van alles gebeuren :) vandaar dat ik ff wou zien of ik met 3dsmax wat leuks kon creeren om een beetje te testen. (moet die ene muur er nou wel of niet uit :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Laatst online: 08-07 14:27
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 11:35:

[afbeelding]
Daar ben ik een tijdje terug al mee begonnen..

echter zonder textures, en muren los van elkaar.

Dan kan ik het straks naar WildTangend formaat exporteren en er daadwerkelijk doorheen lopen :)

hmm misschien maak ik hier wel ff een default template + tutorial voor; zodat iedereen het kan doen :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
OxiMoron schreef op 04 March 2003 @ 18:39:
[...]

Ik ook :)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/render04.jpg

Dit was voordat ik nog in mijn nieuwe kamer zat, echter ik heb het nooit afgemaakt. En heb er nu geen zin meer in eigenlijk.. hoezo lui...? :P
Heb er volgens mij ook nog zelfs een hele korte .avi van gemaakt.. :o

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
ik heb even Aragorn's zwaard gemaakt voor het spel Elder Scrolls Morrowind.
Op Morrowind.nl zijn ze er in ieder geval lovend over, dus ik wou jullie dit LowPoly model niet onthouden:
Afbeeldingslocatie: http://wieringen.dyndns.org/arjan/Morrowind/screenshots/vergelijk.jpg

Die rechter is de render in de Elder Scrolls Morrowind Engine, die kan met een plugin in Max, daardoor is ie ook niet geantialiassed.

Toch redelijk..of nie?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
nice..

nu Sting nog als shortsword :D

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nevermind

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

OxiMoron schreef op 04 maart 2003 @ 18:39:
[...]

echter zonder textures, en muren los van elkaar.

Dan kan ik het straks naar WildTangend formaat exporteren en er daadwerkelijk doorheen lopen :)

hmm misschien maak ik hier wel ff een default template + tutorial voor; zodat iedereen het kan doen :)
DOEN!!!!!!!!!!!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/sturen.jpg

Dit is van een vriend van me, hij doet dit als hobby en komt er al een heel eind mee. Enorm jammer dat de render zo klein is, maar moest max. 50KB zijn ...

Dus plz, als iemand upload heeft, reply :) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 13:49
MJC schreef op 04 March 2003 @ 13:43:
[...]

Great! Dat ga ik vanavond eens proberen. Bedankt Sander.

ps. hoeveel uur heb je er wel niet ingestoken om dit allemaal uit te vogelen? Mental Ray is toch wel wat ingewikkelder dan bijv Brazil
Te lang ;) Brazil heb ik nooit geprobeerd, eigenlijk is dit de eerste renderer behalve de standaard maya render waar ik mee heb gewerkt... Gewoon veel op internet lezen :P

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
XLerator schreef op 04 maart 2003 @ 21:57:
[...]

DOEN!!!!!!!!!!!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Is er voorkeur: Java of Visual Basic.

Het kan in allebei namelijk :)

Het kan ook wel in Delphi en C++, maar delphi is een beetje buggy hiervoor (setVersion doet het niet, dus je hebt geen toegang tot alle benodigde functies :()
en C++ ben ik niet genoeg in thuis om er iets zinnigs van te maken ;)

Java heeft als voordeel dat je het online aan kunt bieden mits de gebruikers de WT engine hebben gedownload (ongeveer 12mb)

Voor mensen die zelf willen kijken: WildTangent

je kunt er ook screensavers en winamp plugins mee maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Laatst online: 13-09 13:29

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

marzzman schreef op 04 March 2003 @ 22:39:
[afbeelding]

Dit is van een vriend van me, hij doet dit als hobby en komt er al een heel eind mee. Enorm jammer dat de render zo klein is, maar moest max. 50KB zijn ...

Dit plaatje is 16.4KB. Met een beetje sterke jpeg-compressie kom je een heel eind (lees: 512x384, dit is gelijk een goede maat om hier op het forum te plaatsen)

Je vriend zou ook een gallery kunnen aanmaken op www.renderosity.com, vanwaar je de plaatjes (en thumbs) kunt linken.

Ik vind het er overigens wel apart uitzien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een VRAAG ik wil een propje papier maken maar ik heb geen id hoe ik dat zou kunnen doen.. heeft iemand een idee? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Gewoon een sphere met een heel erg extreme noise en turbulence en dan klooien tot het er uit ziet.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 12-09 14:15
armageddon_2k1 schreef op 04 maart 2003 @ 21:44:
ik heb even Aragorn's zwaard gemaakt voor het spel Elder Scrolls Morrowind.
Op Morrowind.nl zijn ze er in ieder geval lovend over, dus ik wou jullie dit LowPoly model niet onthouden:
[afbeelding]

Die rechter is de render in de Elder Scrolls Morrowind Engine, die kan met een plugin in Max, daardoor is ie ook niet geantialiassed.

Toch redelijk..of nie?
Als ex-Morrowind fan; cool!

Alleen erg jammer dat je dat embleem niet meegenomen hebt. Als dat 't is tenminste... Nu is het echt zo'n standaard 13-in-een-dozijn zwaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 05 maart 2003 @ 14:23:
Gewoon een sphere met een heel erg extreme noise en turbulence en dan klooien tot het er uit ziet.
het moet eigelijk een slordig opgevouwen a4tje lijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 20:52

MrE

Sugardaddy take me home..

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 15:02:
[...]

Omdat ik niet met 3dmax werk, (en van Maya ook nog niet veel kaas heb gegeten), is mijn oplossing mischien een beetje algemeen.

Misschien kan je een plane maken, en deze dupliceren (vertices vermeerderen) en vervolgens een aantal vertices omhoog/omlaag duwen (op dezelfde manier waarop je een landschap maakt).
Met een smooth eroverheen, moet je dan toch een eind komen lijkt mij.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 15:02:
[...]

Dan vouw je toch gewoon slordig een heel dunne box op en edit je die vervolgens met noise om hem extra slordig te maken?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer eens een probleem :)
Ik was bezig met de animatie tutorial van oogst en toen ik bij de lopende band de spline moest selecteren waar de band omheen moet, ging het mis :
Ik krijg de hele tijd 'invallid patch' ik heb al van alles geprobeerd, maar ik kom er niet uit.......

edit: Wat ben ik stom zeg :D Ik las het verkeerd : het moet path zijn ipv patch |:( nu werkt het wel.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w.i.p.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=67254

Het gaat welliswaar om de binnenkant, maar de buitenkant is ook leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Laatst online: 03-09 17:05

pim

[afbeelding]

Hij is 16kb, dus kan nog 3 keer zo groot//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er nog weer een : een probleem om precies te zijn :)
Ik heb een animatie gemaakt van 1200 frames. Als ik die wil gaan renderen crasht hij na +/- 40 frames. Ook als ik ergens middenin begin :( Wat kan dit zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Hey all,

hier even een kort update-je van mijn kant. Model is nu in principe klaar, alleen nog paar renders zien te maken:

Afbeeldingslocatie: http://131.155.237.177/tweakers/0222-04-03%20Camera%2004.jpg

Nog wel een paar dingetjes en een vraagje:

- die interferentie bij de bakstenen, hoe kan ik die het makkelijkst wegkrijgen?? (ik heb het al op de methode van GA!S geprobeerd, met noise in de maps, maar dat lukt niet echt)
- hoe kan ik de achtergrond die ik meerender in mijn viewports zichtbaar maken?? Is namelijk een HDRI map die gefixeerd is als background en daarom bij sommige camera's even gedraaid moet worden om te voorkomen dat je een naad ziet.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 07:26:
Ik heb er nog weer een : een probleem om precies te zijn :)
Ik heb een animatie gemaakt van 1200 frames. Als ik die wil gaan renderen crasht hij na +/- 40 frames. Ook als ik ergens middenin begin :( Wat kan dit zijn ?
Wel zoals je zelf ook al zegt kan dit een probleem zijn :+
Mischien kun je wat meer info geven.
- Wat zijn je specs? Mischien heb je te weinig geheugen?
-Welke render gebruik je? Brazil + 3ds max 5 met adv. raytrace shadows kan vast lopen.
-Te weinig schijfruimte?
-Hoe vaak is ie al vast gelopen. Als het eenmalig is is het eenmalig. :)
- Probeer je scene of je animatie eens opnieuw te maken. Als het niet teveel tijd kost.
-Anders moet je eens proberen 3ds max opnieuw te installeren. Owjah 3ds max 3.0 en windows XP werkt ook niet van holadiee.

[ Voor 6% gewijzigd door HawVer op 06-03-2003 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dexter schreef op 06 March 2003 @ 08:54:
Hey all,

hier even een kort update-je van mijn kant. Model is nu in principe klaar, alleen nog paar renders zien te maken:

[afbeelding]

- die interferentie bij de bakstenen, hoe kan ik die het makkelijkst wegkrijgen?? (ik heb het al op de methode van GA!S geprobeerd, met noise in de maps, maar dat lukt niet echt)
- hoe kan ik de achtergrond die ik meerender in mijn viewports zichtbaar maken?? Is namelijk een HDRI map die gefixeerd is als background en daarom bij sommige camera's even gedraaid moet worden om te voorkomen dat je een naad ziet.
Ziet er mooi uit zeg! :)
Je zou alleen meschien een andere texture kunnen gebruiken voor de lucht, die ziet er niet zo realistisch uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Die lucht is een HDRI map. Daar kan ik misschien nog wel iets aan doen ja...Iemand heeft me al eens het advies gegeven om er een cilinder/spere omheen te zetten en daar een andere lucht op te plakken waarbij die cilinder/sphere niet meegerenderd wordt met de schaduwen etc. Dit in verband met het feit dat de HDRI-map zorgt voor de belichting van de scene.

Maar niemand oplossing voor mijn vraagjes??

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn volgende plaatje (mijn eerste was gepost door marzzman)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/fur3.JPG

ik was een beetje aan t klote met fur, is denk ik wel gelukt.
(hoofd heb ik zelf gemodeleerd)
commentaar is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dexter schreef op 06 maart 2003 @ 08:54:
Hey all,

[afbeelding]
Netjes Dexter, alleen . . .

Alleen die bomen, steek ff wat meer tijd in die bomen man.
Je ziet het maar al te vaak, dat in een redelijk strakke scene op het laatste moment een paar van die speelgoedboompjes worden neergezet.
Zonde vindt ik dat, het lijkt dan meteen op zo'n enquette in het gemeentehuis :)
Ook het glaswerk zou ik wat meer aandacht geven (wat meer reflexie).
Tenslotte nog 1 opmerking, enwel over de sky.
Die sky kan echt niet, gebruik desnoods (om het simpel te houden) een grote foto als background.

Wat jou vragen betreft kan ik je helaas niet helpen, want van 3DS heb ik de ballen verstand :)

Ohja, die bussen en dat pand vindt ik wel erreg netjes hoor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

K, thnx voor de aanvullingen. Ga ik zeker wat mee doen. Glasreflectie had ik zelf al wat hoger gezet en met die bomen ben ik ook al bezig. Maar moet een beetje uitkijken dat niet meteen van die foto-boompjes worden, want voor mijn gevoel past dat er niet helemaal bij. Ga nu eerst even een nieuw topic openen over die interferentie (met hopelijk meer feedback daarover want dat krijg ik op de een of andere manier niet goed voor elkaar), en dan even met de lucht stoeien. Was allemaal nog W.I.P. maar ik ben wel blij met alle kritieken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

Dexter schreef op 06 March 2003 @ 08:54:
Hey all,

[afbeelding]

als je max gebruikt supersampling aanzetten in je material wil nogal eens helpen (of zei ga!s dat ook?) of anders je material lichtjes blurren.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk ben ik klaar met men nieuwe renders van het nieuwe verbeterde stargate model :P en DOF:

Afbeeldingslocatie: http://www.blueflame.cc/elmar/stargate/Render02.jpg

en de rest:
http://www.blueflame.cc/elmar/stargate/Render01.jpg
http://www.blueflame.cc/elmar/stargate/Render02.jpg
http://www.blueflame.cc/elmar/stargate/Render03.jpg
http://www.blueflame.cc/elmar/stargate/Render04.jpg
http://www.blueflame.cc/elmar/stargate/Render05.jpg
http://www.blueflame.cc/elmar/stargate/Render06.jpg

verder had ik nog een shot uit de serie geprobeerd na te maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.blueflame.cc/elmar/stargate/Remake.jpg

hier kan ik wel precies door zien wat ik nog moet veranderen, de kleur van de cheveron lampjes om mee te beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Zijn dit nou jou eigen renders?? Ofterwijl ben jij Elmar Nieser??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Ah, daar hebben we het propje papier . . :D

Ik neem aan dat jij die bovenste van de 2 laatste pics hebt gemaakt.
In dat geval vindt ik die van jou wel veel mooier :*)

(moet ik wel bijzeggen dat die onderste pic wel heel erg slecht is)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is Elmar Nieser.. ik ga niet met andermans veren pronken.. (die uitspraak bestaat toch?) :)

indeed dat is het probje papaier :D:D

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HawVer schreef op 06 maart 2003 @ 10:41:
[...]

Wel zoals je zelf ook al zegt kan dit een probleem zijn :+
Mischien kun je wat meer info geven.
- Wat zijn je specs? Mischien heb je te weinig geheugen?
-Welke render gebruik je? Brazil + 3ds max 5 met adv. raytrace shadows kan vast lopen.
-Te weinig schijfruimte?
-Hoe vaak is ie al vast gelopen. Als het eenmalig is is het eenmalig. :)
- Probeer je scene of je animatie eens opnieuw te maken. Als het niet teveel tijd kost.
-Anders moet je eens proberen 3ds max opnieuw te installeren. Owjah 3ds max 3.0 en windows XP werkt ook niet van holadiee.
Ik gebruik 3ds Max 5 icm brazil 1.0
Mijn systeem specs zijn :
Athlon XP2000+
MSI KT3Ultra2
512 MB DDR2700
80 gig seagate barracuda.

Ik denk niet dat het daaraan kan liggen, er is genoeg schijfruimte...... Wat wel typisch is, is dat toen ik 'virtual frame buffer' uit zette, dat ie tot 195 frames kwam.
EN ik heb al eens eerder animaties met brazil gerenderd waarbij er zo'n 600 frames waren :?
Raytraced shadows kan ik nergens vinden (weet wel dat ze bestaan hoor ;) )
Het is ook niet één keer gebeurd, maar zo'n 8x achter elkaar, ook na een reboot.
Opnieuw maken is geen optie, daarvoor heeft het me teveel tijd gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik dus ook brazil nu hebik aleen een vraag.. ik weet dat je speciale brazil camera's hebt om alles maar dan ook alles in te stellen.. maar ik zie die brazil camera's nergens bij staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je naar camera's gaat zie je bovenin zo'n dropdown menu'tje. Daar moet je Brazil r/s kiezen, dan staat hij er wel.
(kan dit misschien de oorzaak van mijn probleem zijn ? aangezien ik een standaard cam gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee staat ie dus niet tussen :? ik kan in dat drop down menu geen brazil kiezen staat er simpel weg gewoon niet tussen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 17:17:
[...]
Het is ook niet één keer gebeurd, maar zo'n 8x achter elkaar, ook na een reboot.
Opnieuw maken is geen optie, daarvoor heeft het me teveel tijd gekost.
Probeer m s te "mergen" met een nieuw, leeg file. Misschien dat dat helpt.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vroeg me af hoe je op een ractrace material self illumination instelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

[afbeelding]

Ooooh dit geeft me zoveel inspiratie... _/-\o_
* Dark Blue installeert Vue weer (na windows reinstall)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Laatst online: 10:24

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 16:03:
Eindelijk ben ik klaar met men nieuwe renders van het nieuwe verbeterde stargate model :P en DOF:

[afbeelding]

en de rest:
http://www.blueflame.cc/elmar/stargate/Render01.jpg
http://www.blueflame.cc/elmar/stargate/Render02.jpg
http://www.blueflame.cc/elmar/stargate/Render03.jpg
http://www.blueflame.cc/elmar/stargate/Render04.jpg
http://www.blueflame.cc/elmar/stargate/Render05.jpg
http://www.blueflame.cc/elmar/stargate/Render06.jpg

verder had ik nog een shot uit de serie geprobeerd na te maken:

[afbeelding]

hier kan ik wel precies door zien wat ik nog moet veranderen, de kleur van de cheveron lampjes om mee te beginnen
Die herken ik :D Dat is die aflevering dat men een bericht krijgt uit 2010 (gelijknamige aflevering) dat ze niet met die mensen een verbond aan moeten gaan :) * Thijsmans Stargate-nerd :+

Als * Thijsmans weer een pc heeft gaat hij wat kloten met 3d. Ik denk dat ik begin met mijn kamer.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wheheh ik ken ook bijna alle afleveringen uit me kop :D als je verteld hoe het gaat kan ik meteen de naam zeggen van de afelvering :D

dit was een shot uit 2001.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he die plaatjes zijn echt zwaar relaxt,

kan je ook van dat soort programma's downloaden of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Er zijn programma's die gratis zijn te downloaden ja:
inquestos schreef op 03 maart 2003 @ 23:33:
[...]

Daarnaast zijn er natuurlijk ook 3d-software paketten in de winkel te koop :) ER schijnen ook mensen te zijn die deze paketten op internet downloaden, via kazaa en andere duistere programma's, maar daar doen wij hier niet aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil met brazil en DOF een filmpje maken.. maar nu kan ik bij DOF aleen 1x instellen op welke afstand ie scermp stelt.. maar als ik die afstand nou wil veranderen in de loop van de animatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 20:30:
he die plaatjes zijn echt zwaar relaxt,

kan je ook van dat soort programma's downloaden of niet?
Kijk hier eens rond, je kunt er ook een trialversion downloaden.
http://www.caligari.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dit moet de uiteindelijke Event Horizon dan zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.blueflame.cc/elmar/stargate/Render05-02.jpg

ik weet het lijkt niet op de event horizon van de serie.. maar dit is wel de gene zoals in de film met ECHTE reflectie's, ik las dat ze het in de serie wel wouden doen.. maar dat zou te veel geld kosten om elke keer die relectie te gaan maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

Het ding in de film reflecteerd niet.. het spiegelt alleen maar 1 felle lichtbron.. al ziet dit er ook wel 8) uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 17:24:
Als je naar camera's gaat zie je bovenin zo'n dropdown menu'tje. Daar moet je Brazil r/s kiezen, dan staat hij er wel.
(kan dit misschien de oorzaak van mijn probleem zijn ? aangezien ik een standaard cam gebruik)
Je kan het proberen. Maar het zou niet uit moeten maken. Aangezien de camera van Brazil alleen bedoeld is om wat extra mogelijkheden te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HawVer schreef op 07 March 2003 @ 10:22:
[...]

Je kan het proberen. Maar het zou niet uit moeten maken. Aangezien de camera van Brazil alleen bedoeld is om wat extra mogelijkheden te geven.
Nee, ok. Maar ik heb al eens problemen gehad met brazil en de standaard lights van 3dsmax. zelfde probleem alleen dan bij ieder frame.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dexter schreef op 06 March 2003 @ 13:48:
K, thnx voor de aanvullingen. Ga ik zeker wat mee doen....
Ik zag net een w.i.p. van jou (in een ander topic) en ik moet zeggen: Very nice!
Het gaat de goede kant op :D

offtopic:
Misschien een brutale vraag, maar mag ik jou model proberen te renderen in LightWave ?
. . Daar heb ik zin in :*) :*)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 09:41
ziet er heel goed uit, Appel!

stargate roels :P

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tha warrior !!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mannetjes.JPG

-kan iemand me uitleggen hoe ik hier ooit mooie textures op kan plakken, en hoe dat werkt met uvw mapping en unwrap uvw ?
-kan iemand me mischien nog wat tips geven over wat er beter zou kunnen.
-hoe kan ik hier het beste haar bij maken( het liefst een methode waarbij ik shag hair kan gebruiken, ben ik nu naamelijk mee aan t oefenen)
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

OMFG! Mijn compu is nu zo snel, dat ik niet eens wist dat ik aan het renderen was :?
Opeens zie ik een schermpje in beeld ploppen, met een mooie render erop! :D ik had helemaal niks gemerkt!
Afbeeldingslocatie: http://huonline.dnsalias.net/meuk/keukentje2.jpg
Ja, er moeten nog wat kleine foutjes uit, en hij moet veel complexer worden. Maar ik wilde eerst eens een leuke goed belichte keuken bouwen... en je moet weten dat ik van 500 mhz naar 1200 mhz ben gegaan, en dat merk je wel even aan je renderpower :P
Bij de vorig keer dat ik deze op 800x600 renderde, is hij halverwege de nacht vastgelopen omdat ie het niet meer aankon .. :{

Dit is trouwens Vue d'Esprit 4. Best wel neat he, die keukenkastjes met zachte belichting zo? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Dark Blue op 07-03-2003 21:48 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze komt ook in de animatie.. nu zou een goede bones tut wel mooi uitkomen.. :D

Afbeeldingslocatie: http://www.blueflame.cc/elmar/raplicator.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op 07 maart 2003 @ 21:48:
OMFG! Mijn compu is nu zo snel, dat ik niet eens wist dat ik aan het renderen was :?
Opeens zie ik een schermpje in beeld ploppen, met een mooie render erop! :D ik had helemaal niks gemerkt!
[afbeelding]
Ja, er moeten nog wat kleine foutjes uit, en hij moet veel complexer worden. Maar ik wilde eerst eens een leuke goed belichte keuken bouwen... en je moet weten dat ik van 500 mhz naar 1200 mhz ben gegaan, en dat merk je wel even aan je renderpower :P
Bij de vorig keer dat ik deze op 800x600 renderde, is hij halverwege de nacht vastgelopen omdat ie het niet meer aankon .. :{

Dit is trouwens Vue d'Esprit 4. Best wel neat he, die keukenkastjes met zachte belichting zo? :)
Ziet er goed uit ! Hoe heb je dat chroom gemaakt ? (als ik het porbeer met brazil krijg ik altijd veel te perfecte reflecties van de lucht waardoor je het object amper meer ziet :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 20:25

dominic

will code for food

Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 05:28:
Nou dit moet de uiteindelijke Event Horizon dan zijn:

[afbeelding]

ik weet het lijkt niet op de event horizon van de serie.. maar dit is wel de gene zoals in de film met ECHTE reflectie's, ik las dat ze het in de serie wel wouden doen.. maar dat zou te veel geld kosten om elke keer die relectie te gaan maken..
Gaaf man, die ripples zijn echt gaaf..

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 22:19:
[...]

Ziet er goed uit ! Hoe heb je dat chroom gemaakt ? (als ik het porbeer met brazil krijg ik altijd veel te perfecte reflecties van de lucht waardoor je het object amper meer ziet :? )
Nou, Vue d'Esprit heeft standaard materialen... en dit is Mirror. Voor de spoelbak vind ik hem eigenlijk te reflecterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 21:59:
Deze komt ook in de animatie.. nu zou een goede bones tut wel mooi uitkomen.. :D

[afbeelding]
Oogst had laatst een goeie die hij mij had laten doen, ik weet de website alleen niet meer

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm.. ik zou graag willen weten hoe dat presies gaat met die bones.. die koppel je aan brushes? ofsow? ik wil wel die tut doen :D

laat ik le bijbel er maar bij pakkah :D

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is mijn eerste post in "post je 3d stuff maar weer" :D

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.jansen41/planet2.jpg

Resultaat van een hoop tutorials samen en wat experimenteren :) alleen de belichting klopt voor geen meter, maar daar moet ik me nog maar ff wat in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 22:46:
hmm.. ik zou graag willen weten hoe dat presies gaat met die bones.. die koppel je aan brushes? ofsow? ik wil wel die tut doen :D

laat ik le bijbel er maar bij pakkah :D
Brushes? Je linkt ze toch gewoon aan objecten, dan een beetje de IK instellen en het beweegt goed.
Ik weet niet eens wat brushes zijn.....

Edit:

Ik heb de link van die tut:
http://home.hccnet.nl/w.v...nes/Tutorial%20bones.html
is trouwes zelf gemaakt door Oogst

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
@ Noctu: ziet er leuk uit, maar wel echt duidelijk van tutorials :) Welke tutorial is die van die roze gloed? Ken ik namelijk nog niet :)

@Appel: ik verbaas me er elke keer weer over. Zie ik zulke kunstwerkjes van jou, vraag je om zulke basic dingen :)

@Dark Blue: en nou nog de overstap maken naar 3dsmax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 08 March 2003 @ 00:00:
@ Noctu: ziet er leuk uit, maar wel echt duidelijk van tutorials :) Welke tutorial is die van die roze gloed? Ken ik namelijk nog niet :)

@Appel: ik verbaas me er elke keer weer over. Zie ik zulke kunstwerkjes van jou, vraag je om zulke basic dingen :)

@Dark Blue: en nou nog de overstap maken naar 3dsmax :P
ik kijk altijd ff snel hoe het moet en dan ga ik net oalng kutten tot ik het mooi vind :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 12-09 14:15
Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 21:34:
tha warrior !!!!

[afbeelding]

-kan iemand me uitleggen hoe ik hier ooit mooie textures op kan plakken, en hoe dat werkt met uvw mapping en unwrap uvw ?
-kan iemand me mischien nog wat tips geven over wat er beter zou kunnen.
-hoe kan ik hier het beste haar bij maken( het liefst een methode waarbij ik shag hair kan gebruiken, ben ik nu naamelijk mee aan t oefenen)
:9
leuk, leuk, leuk, maarrrr......

- de houding is redelijk spastisch, nu zal je 'm vast nog wel riggen, maar standaard staat ze niet zo lekker... kont naar achteren, borst naar voren, benen lijken te ver naar achteren te buigen.
- de handen hebben geen duidelijke boven en onderkant.
- de nek lijkt aan de achterkant smal.
- armen buigen nooit naar boven en ze lijken iets te lang
- de plooi in de 'rok' is leuk geprobeerd, alleen hangt 't te ver naar voren (zijaanzicht), bovendien ziet 't er nogal low-poly uit vergeleken met de rest.
- de riem maakt aan de achterkant een rare knik.
- de schoenen lijken aan de benen vergroeid te zitten.
- bovenlijf lijkt wat te smal ten op zichte van de heupen, beetje peermodel (nofi als dat de bedoeling was).
- geen elleboog, of een elleboog aan 2 kanten.
- render je stuff met een lichte achtergrond, dan zie je meer detail/contour.
- zoek eens wat over 3-puntsbelichting of gebruikt een skylight met wat extra lampen, dan zie je je model ook beter.

voor textures;
- zoek naar de plugin TexPorter
- voor UVW-unwrap; http://waylon-art.com/uvw_tutorial/uvwtut_01.html
- zoek naar andermans texture-werk of haal voorbeelden uit een spel :p

ik zeg dit allemaal niet om je af te zeiken, opbouwende kritiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

Dark Blue schreef op 07 March 2003 @ 21:48:
[afbeelding]

Cool !!!

Toevallig van de week ook aan een keukentje begonnen...

Afbeeldingslocatie: http://www.biodome.nu/kitchen.jpg
* KneoK

Begint al best redelijk te worden...

Gemaakt met Maya 4.0 overigens...

[ Voor 9% gewijzigd door KneoK op 08-03-2003 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 21:34:
Deze tutorial zal je vast al wel een heel eind op weg helpen over textures. Na het doen van deze tutorial zou ik idd gewoon even Texporter downloaden, perfect hiervoor.
Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 21:59:

[afbeelding]
Ik kan je hiervoor een heleboel tutorials aanraden. Het lijkt me goed te beginnen met deze over animatie in het algemeen en daarna deze over basic bones (Putjesschepper noemde hem al), en eventueel daarna nog deze, voor nog wat meer over linking en bones.

edit:
link gerepareerd

[ Voor 4% gewijzigd door Oogst op 09-03-2003 12:11 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

K dan...hier ook weer even een updateje van mijn Bus-werkplaats. Plaatje is nu voorlopig even af. Origineel is 2000x1000 en dat is wel even genoeg.

Opmerkingen blijven uiteraard welkom, maar of ik er nog iets mee (kan) doe(n)... ;-)

Afbeeldingslocatie: http://131.155.237.177/tweakers/0222%20-%2007-03%20Camera%2004-01%202000x1000%20PS%20-%20600x330.jpg

Enige nadeel vind ik zelf is dat het plaatje relatief vlak is...

[ Voor 9% gewijzigd door Dexter op 08-03-2003 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 08 March 2003 @ 09:34:
[...]
Deze tutorial zal je vast al wel een heel eind op weg helpen over textures. Na het doen van deze tutorial zou ik idd gewoon even Texporter downloaden, perfect hiervoor.

[...]
Ik kan je hiervoor een heleboel tutorials aanraden. Het lijkt me goed te beginnen met deze over animatie in het algemeen en daarna deze over basic bones (Putjesschepper noemde hem al), en eventueel daarna nog deze, voor nog wat meer over linking en bones.
Die laatste twee zijn hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Noctu: ziet er leuk uit, maar wel echt duidelijk van tutorials Welke tutorial is die van die roze gloed? Ken ik namelijk nog niet
:) die tutorial van die roze gloed komt uit 3ds max zelf (3ds max 5), onder help>tutorials kies je "introduction to materials and mapping" en daarin "adding stars to the sky" na hetgene wat ze hier zeiden gedaan te hebben ben ik zelf wat gaan veranderen en toen kwam dit eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dexter schreef op 08 March 2003 @ 10:50:
K dan...hier ook weer even een updateje van mijn Bus-werkplaats. Plaatje is nu voorlopig even af. Origineel is 2000x1000 en dat is wel even genoeg.

Opmerkingen blijven uiteraard welkom, maar of ik er nog iets mee (kan) doe(n)... ;-)

[afbeelding]

Enige nadeel vind ik zelf is dat het plaatje relatief vlak is...
Ik vind het gebouw mooi enzo.. alee jammer dat je er een standaart max sky boven pleurt... dat vind ik echt jammer :(
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.