gladiool schreef op 22 januari 2003 @ 20:11:
luie reet!
nou je texture skills gaan ook hard vooruit. Ik ben niet zo goed in het photshop verven (tenminste ik was wel een beetje trots op mijn lieveheers beestje schildje). Daar zie je toch dat een beetje artistieke opleiding vruchten afwerpt (jij doet toch iets cratiefs niet?)
nog wat tips wat textures verven betreft? Ik neem aan dat je veel laagjes in photoshop maakt, en die lekker blend.Je hebt ook een aantal maps gebruikt voor de tectuur van het oppervlak?
luie reet is my middle name
En tips? Je zegt 't zelf al, ik heb een aantal lagen voor die texture. 1 voor het bovenste donkere gedeelte, 1 voor 't onderste gedeelte, 1tje als bumpmap (die heb je hier niet), 1 voor de sproetjes, 1 met een texture genaamd "dirty.jpg" als overlay erbovenop. En dan veel burn en dodge werk. Veel gewoon brushen. Donkerder rond de ogen, licht bij de jukbeenderen en neus. Beetje goed proberen te accentueren.
Ik doe niet echt een creatieve opleiding (grafimediatechnologie) en 3D en photoshop is maar een klein onderdeeltje van de studie. Mijn studie is veel breder, soms naar m'n gevoel te breed, omdat ik van alles een beetje krijg

maar dit doe ik gewoon erg intensief

inquestos schreef op 22 januari 2003 @ 20:51:
Litoki, ziet er prachtig uit, maar heb ook een vraagje over de textures. Hoe weet je precies waar bijvoorbeeld de mond en neus bij zo'n texture moeten zitten? Kan je een of andere map vanuit max exporteren, deze met Photoshop openen, en vervolgens "inkleuren" of zoiets, of gaat het gewoon puur op het gevoel, en dan maar proberen???
Met TexPorter (gratis plugin) kan je een plaatje exporteren vanuit max, dat is 't linkergedeelte van dat plaatje met die halve texture. En dan in Photoshop inkleuren ja (zie boven). Je ziet wel aan je eigen model waar alles zit, vrij duidelijk altijd. Op gevoel is niet te doen denk ik...
gladiool schreef op 22 januari 2003 @ 22:37:
Hey litoki, maak ook eens een shot vanaf de tafel naar die gast met zijn muil open, alsof je als klein ventje op de tafel staat, met DOF erbij, dat moet er ook leuk uitzien.
Trouwens, goedkoop hoor, een een geblurred plaatje als achtergrond, gemodeleerde termieten huisjes willen we!

Nee voor 3 dagen erg mooi, maak je ook veel tekeningen van te voren?
Heh, kannik best nog wel proberen. En die achtergrond was een simpele model, links 3 schroeven, een houten muur, rechts nog een schroef. Maar geblurde achtergrond zijn altijd wel mooi, die leggen altijd mooi de nadruk op de voorgrond

zoiets?
Heb ik idd gedaan, maar die models zijn wel compleet, niet dat er geen zijkant aan zit ofzo

alle models kan ik van alles kanten renderen en dan is er weinig aan af te zien... je moet natuurlijk geen render van onder de tafel doen, want dan zie je ook wel dat er geen vloer is en dat alles zweeft