[3d] Contest v7 - Eten en drinken Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.598 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien werkt het sfeerverhogend als je nog een kandelaar met een kaars (links) op tafel zet en daar het (meeste) licht vandaan laat komen. Zoals de schaduwen nu zijn, moeten er nog andere, felle lampen ergens in de ruimte zijn, wat je in restaurantjes enzo meestal niet ziet.

De schaduw van die fles zou je weg kunnen krijgen door de muur verder weg te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

jurriaan schreef op 15 januari 2003 @ 21:57:
De achtergrond is zeker saai, daar heb ik dus nog even aan gesleuteld. Ik vind het wel een beetje ten koste gegaan van de voorgrond, maar het geheel is in mijn ogen nu beter. De banaan loopt niet door het glas, dat is de schaduw, die is nu wel minder. Die schaduw van de fles krijg ik helaas niet weg, weet eigenlijk ook niet hoe. Hij klopt wel, maar het staat niet. Ook nu klopt er nog iets niet. Het licht van de kaars schijnt onder de plank door.. moet ik nog iets op vinden.

[afbeelding]

http://www.jurriaan.org/3d/stilleven2.jpg
ja veel beter ;) ik vind nu je d'een achtergrond bij gemaakt het veel beter kijken; gewoon 't geheel

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
Ik ben verder gegaan met m'n scene. Tijd geleden, maar goed, nog 1,5 week :) . Je moet nog niet echt op de muren, vloer enz. letten, want daar moet nog heel veel aan gebeuren. Heb ik er gewoon snel "bijgeplakt"

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/eten_en_drinken_wip_09_klein.jpg

Zitten nog wat foutjes in, zie ik zelf nu:
*druiven, wijnfles, glazen overbelicht
*druiven zweven :P

En ja, die wijnvaten zijn er nu ook nog maar in twee soorten: groot en klein, die ik overigens wel 100% apart van elkaar heb gemaakt, behalve de textures.

Commentaar welkom :), want ik heb zelf weinig idee wat ik er nog bij kan plakken, en misschien zie ik wat fouten ofzo over het hoofd

edit: ja, ik zie 't nou pas: glazen zijn al ingeschonken, maar de fles is nog niet eens ontkurkt 8)7 :X

[ Voor 12% gewijzigd door inquestos op 15-01-2003 23:15 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crewlz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04-2024
Ik denk helaas dat ik het einde niet ga halen! ;( Ik heb niet zo veel tijd want heb volgende week toetsen :? Ow jah :*) Alleen rond deze uren nog wat voor mezelf. Moet ook weer Max opnieuw installeren. Ik heb een hekel aan W32.Nimda.E :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Inquestos: je zou wat kaarsen/lampen aan de muur kunnen maken waar het licht vandaan komt.Evt. nog een trap ('t is tenslotte een wijnKELDER ;)). En wijnvaten liggen meestal op schragen (of hoe schrijf je dat) of een uitgeholde plank ofzo, zodat ze niet kunnen gaan rollen.
Verder zou ik ook het poortje wat meer poly's geven, die is nog een beetje hoekig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BO]Legolas
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 22:22
inquestos schreef op 15 January 2003 @ 23:00:
Ik ben verder gegaan met m'n scene. Tijd geleden, maar goed, nog 1,5 week :) . Je moet nog niet echt op de muren, vloer enz. letten, want daar moet nog heel veel aan gebeuren. Heb ik er gewoon snel "bijgeplakt"

[afbeelding]
Knip
ziet er goed uit, maar misschien moet je de hele scene wat donkerder maken (met oog op de ondergaande zon op de achtergrond (tenminste, t begint wat te schemeren voor zover ik kan zien ;))

offtopic:
vraagje, waar heb je die texture vandaan die je op de muur heb zitten?

ik ben namelijk op zoek naar dat soort textures, dus het zou fijn zijn als je me er makkelijk aan kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:06
[BO]Legolas schreef op 16 januari 2003 @ 09:49:
[...]

ziet er goed uit, maar misschien moet je de hele scene wat donkerder maken (met oog op de ondergaande zon op de achtergrond (tenminste, t begint wat te schemeren voor zover ik kan zien ;))

offtopic:
vraagje, waar heb je die texture vandaan die je op de muur heb zitten?

ik ben namelijk op zoek naar dat soort textures, dus het zou fijn zijn als je me er makkelijk aan kan helpen :)
Bij The3dstudio.com zullen ze dit soort dingen wel hebben denk ik, met bijbehorende bumpmaps ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 15 January 2003 @ 23:00:

[afbeelding]

En ja, die wijnvaten zijn er nu ook nog maar in twee soorten: groot en klein, die ik overigens wel 100% apart van elkaar heb gemaakt, behalve de textures.

Commentaar welkom :), want ik heb zelf weinig idee wat ik er nog bij kan plakken, en misschien zie ik wat fouten ofzo over het hoofd

edit: ja, ik zie 't nou pas: glazen zijn al ingeschonken, maar de fles is nog niet eens ontkurkt 8)7 :X
mooi :) , ik zou een paar fakkels plaatsen en buiten ook nog iets :D misschien een stukje van een wijngaard (hoe je het ook schrijft :P ofzoiets :P), en buitenkant iets veranderen...

offtopic:
Ligt het aan mij of is dit topic een stuk leger nadat de mods flinke warnings hebben gegeven... :? iig vroeger was er in 1 dag 3 pagina's bij...nu in 3 dagen 3 pagina's ofzo... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:07
offtopic:
dat is alleen aan het begin en eind van de contests.. in t midden is iedereen teveel bezig met modelen ;)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al weer bijna een week geleden dat ik bezig geweest ben met mijn MC'donalds clowntje. Vandaag weer voor het eerst deze week, dus still wip
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/burner/clownbijMC.jpg
Ja ik weet het hij heeft nog geen onderlichaam :+ , omdat de vorige tafel die ik had gemaakt een groter tafelblad had. Moet nu dus nog wel even een onder lijfje er aan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

iemand nog wip's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope... ben bang dat ik geen tijd heb dit weekend. ik laat het derde kuikentje dus ook maar zitten, en ga aan de gang met de omgeving....... sorry folks ... misschien later nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
He jammer dat dat kuikentje in dat glas er niet meer komt. Echt jammer. Als je hem later nog eens uitwerkt, wil je hem dan in 3d stuff posten?

Ik zit nu bij mn ouders, heb geen Vue ofzo, dus ik kan niet door. Ik heb daarnaast tot a.s. vrijdag een project voor school te doen, dus ik hoop dat mijn kunstige vrouwenbuste nog af komt voor woensdag... :{
Voor de puntentelling heb ik wel tijd hoor! :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

inquestos schreef op 15 januari 2003 @ 23:00:

[afbeelding]

yo jij hebt mijn idee gejat man :( maar da geeft nie, khad geen tijd meer voor deze contest :/ dus jah :D maar wel mooi hoor ;) maar um maar af :D

misschien doe ik wel mee met de volgende contest

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ik_suk_in_huizen_maken_imo.jpg

laat ik ook maar eens weer een wip posten ;) , huis ziet er nog nie uit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Yohann!s schreef op 18 januari 2003 @ 15:41:
[...]

yo jij hebt mijn idee gejat man :( maar da geeft nie, khad geen tijd meer voor deze contest :/ dus jah :D maar wel mooi hoor ;) maar um maar af :D

misschien doe ik wel mee met de volgende contest
Sorry, had ik niet gezien. Ik heb het opgezocht, en je had het inderdaad al gezegd, maar toen was ik daar al een tijd mee bezig. Ik post nooit ideeën, en als je een idee post is die niet meteen van jou (anders zou ik wel pagina's ideeën kunnen posten) , pas na een wip, en die heb je volgens mij niet hier gepost.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 19:38
heb ff weer een nieuwe wip, omgeving moet ik nog doen.
Ook viel het me op dat de camera iets te ver van boven naar beneden 'kijkt'.
Graag tips/commentaar!
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/edskeizer/bbqii.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

geinig :)
ok;
die grontexture staat er gewoon niet bij, probeer gewoon een iets minder effen - egaal oppervlak te maken, maak je barbeque stenen 1 voor 1, ziet er veel echter uit! op die tafel ziet er heel leuk uit. kolen glimmen teveel en moeten imo puntiger, en dat vuur kan wel wat echter :P genoeg tutors over, keep it up.
ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Allochtoon schreef op 18 januari 2003 @ 22:16:
geinig :)
ok;
die grontexture staat er gewoon niet bij, probeer gewoon een iets minder effen - egaal oppervlak te maken, maak je barbeque stenen 1 voor 1, ziet er veel echter uit! op die tafel ziet er heel leuk uit. kolen glimmen teveel en moeten imo puntiger, en dat vuur kan wel wat echter :P genoeg tutors over, keep it up.
ofzo :)
Ik ben het volledig met Allochtoon eens. Je textures zijn te druk, maken je scene te kriebelig. Probeer eens een rustige ondergrond, groen met een beetje noise, zodat het gras lijkt, en dan zo voor de bbq een zanderige plek (kan dat ?)

En de setting? Zo van boven is het niet zo spectaculair. Je zou een grote villa erachter kunnen zetten, en als je dan een DOF render maakt of een focal blur zet met scherpte op het eten, hoef je dat huis niet zo uitgebreid te maken.
(remind, ik heb pas 1x 3dsmax gebruikt, dus ik kan wat van die instellingen fout hebben).

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
  • Laatst online: 20-12-2021
ook van mij nog een wipje
heb het gevoel dat het er steeds minder uit gaat zien
Afbeeldingslocatie: http://www.netfirma.nl/arjen/wip13.png

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Alnitak schreef op 19 januari 2003 @ 00:03:
ook van mij nog een wipje
heb het gevoel dat het er steeds minder uit gaat zien
[afbeelding]
Ik begrijp wat je bedoelt.
Misschien kun je de omgeving die je nu maakt beter achterwege laten, en daar in de plaats een andere omgeving. Misschien een heel simpel ijskraampje of iets dergelijks. Of gewoon een paar bakken met ijs, een restaurant-tafel met menu kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tham
  • Laatst online: 16-03-2015
Alnitak kan denk het beste proberen zijn ijs wat meer structuur te geven en wat meer op de voorgrond zetten je zou niet eens de hele coupe hoeven zien kortom: maak je compositie wat spannender en de kleuren zomers, helder en zoet.

--->
sow hee, 3 uur later en ik heb nog de laatste post hier, ligt het aan mij of is deze keer de contest niet zo populair meer.. :P misschien komt niemand zn bed uitkomt op zondag ochtend.

iig is dit een van de dagen dat ik lekker kan 3D-en zie hier mijn eerste wip...
erg donker ben met lichting effects aan het spelen klik op de link en je ziet verschillende renders, de bumpstructuur van de kommetjes valt bij mijn laatste render volledig weg maar de renders worden wel steeds realistischer ik moet nog een goede balans vinden en nog een aantal dingen bij bouwen daarover later meer.

Afbeeldingslocatie: http://thamar.bitfactory.nl/posts/tham_C7.0_wip01sml.jpg

kan iemand vertellen hoe ik een zo realistisch mogelijk vlammetje kan maken?
de tutorials die ik zie zien er allemaal knullig uit en er zijn wel plug-ins maar die zijn niet geschikt voor 3DSMAX 5.1

[ Voor 68% gewijzigd door Tham op 19-01-2003 13:02 ]

thams portfolio: www.thamar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 11:52
Tham schreef op 19 January 2003 @ 09:41:
Alnitak kan denk het beste proberen zijn ijs wat meer structuur te geven en wat meer op de voorgrond zetten je zou niet eens de hele coupe hoeven zien kortom: maak je compositie wat spannender en de kleuren zomers, helder en zoet.

--->
sow hee, 3 uur later en ik heb nog de laatste post hier, ligt het aan mij of is deze keer de contest niet zo populair meer.. :P misschien komt niemand zn bed uitkomt op zondag ochtend.

..
ik heb iedereen verjaagd met mijn aardbei wipjes geloof ik :p

edit:
although als ik even rondkijk in het topic zie ik behoorlijk wat mensen die wipjes posten

[ Voor 9% gewijzigd door ddtommie op 19-01-2003 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Laatst online: 13-09 17:05
ddtommie schreef op 19 januari 2003 @ 20:33:
[...]
ik heb iedereen verjaagd met mijn aardbei wipjes geloof ik :p
Naja, iedereen is quasi zeker dat jij wint (denk ik toch) dus waarom verder doen?

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coubertin119 schreef op 19 January 2003 @ 20:35:
[...]

Naja, iedereen is quasi zeker dat jij wint (denk ik toch) dus waarom verder doen?
nee bij mij heeft het andere redenen

-geen echte idee-en
-geen tijd
-die "zeurende" mods (ik noem geen namen :X) hebben voor mij de hele contest "verpest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatbenny
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2023
Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 21:57:
[...]

nee bij mij heeft het andere redenen

-geen echte idee-en
-geen tijd
-die "zeurende" mods (ik noem geen namen :X) hebben voor mij de hele contest "verpest"
Ik denk inderdaad dat de mod-break van invloed is geweest op het verloop van deze contest. Ik zelf doe niet mee omdat mijn 3d max kaput is.

Inquestos:
Ik vind textures nog niet zo mooi, ik zou wat rustigere textures kiezen

Free your mind:
Leuk!!, maar maak Ronald McDonald even wat minder statisch

Hymn:
De wortels moeten meer oranje. Verder leuk

[ Voor 23% gewijzigd door fatbenny op 19-01-2003 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fatbenny schreef op 19 January 2003 @ 22:26:

Free your mind:
Leuk!!, maar maak Ronald McDonald even wat minder statisch
Ja hij kijkt een beetje dood uit he. Maar dit wou ik eigenlijk wel zo houden omdat het niet een mens moet worden die verkleed is als Ronald McDonald, maar meer het idee van die kunstoffe clown bij de ingang van de Mc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
fatbenny schreef op 19 January 2003 @ 22:26:
[...]

Inquestos:
Ik vind textures nog niet zo mooi, ik zou wat rustigere textures kiezen
Bedoel je niet El_bing0 ???

Volgensmij zijn mijn textures vrij rustig (misschien wel wat fel, maar dat komt omdat ik mijn beeldscherm altijd wat donker heb ingesteld, dus dan wordt 't op andere pc's altijd wat lichter)

Als ik tijd heb zal ik nog proberen een wijnrank toe te voegen, misschien nog een heel simpel oud landhuis erbij (verwacht er niks van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurriaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-03 02:37
Afbeeldingslocatie: http://www.jurriaan.org/3d/kebab.jpg

nog een 2e beginseltje

Wees verantwoordelijk voor je eigen daden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Texture van dat broodje ziet er wel ok uit maar die sla is te vierkant nog. Beetje meer vervormen stukkies sla zijn meestal erg hoekig maar niet vierkant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
  • Laatst online: 20-12-2021
dat sla klopt inderdaad niet
( ik werk bij een niet nader te noemen fastfood keten)
en kan je vertellen dat de sla er meetsal in hele kleine sliertjes op gaat
ook lijkt de boven kant van het broodje een beetje vaag alsof iemand er wat te hard op heeft gedrukt, maar voor de rest ziet het er wel puik uit ( ik doe het je niet na )

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
Eten en Drinken

Afbeeldingslocatie: http://www.mesu.nl/images/contest_picture.jpg

768 x1024
http://www.mesu.nl/images/finalrender002.jpg

Vraag me niet waarom het Brouwmeester is. Ik denk dat ik er een Heineken versie ga maken. Dat flesje van brouwmeester lag gewoon het dichtst in de buurt denk ik.

Commentaar is van harte welkom!

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
ziet er al behoorlijk realistisch uit HawVer, staan ze op een tafeltje in het bos ofzo? :) misschien wat krasjes in het glas, gescheurde labels of andere vergankelijke elementen voor meer realisme.. en heb je al een cool idee voor het vervolg? 't is nog een beetje saai :p maar dat wist je ook al waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott_NL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 12:18
HawVer, misschien kan je er nog een beest of baby bij maken die lallend met zo'n flesje in z'n hand staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scottpws schreef op 20 January 2003 @ 14:32:
HawVer, misschien kan je er nog een beest of baby bij maken die lallend met zo'n flesje in z'n hand staat :)
Zou ik niet doen, wordt het niet realistischer van (en zoals het er nu uitziet lijkt me dat wel de bedoeling). :) Probeer het zo realistisch mogelijk te houden (glas iets minder laten reflecteren, wat beschadigingen aan de flesjes, minder scherpe schaduwen).

Misschien wel leuk om er wat (al dan niet verbogen) bierdopjes bij te leggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes Hawver, alleen die achterste vloerdelen . . die zou ik hetzelfde maken als de eerste 4.
En wat Paidor zegt zou 't helemaal afmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaeX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10-2023
Wow er zitten echt el hele mooie tussen. Ik zelf had het afgelopen week ff gehad met die pc. Dus ik heb weinig aan mijn wip gewerkt tot nu toe ongeveer want ik ben net weer ff begonnen. Dus mijn wipje komt vanavond. Van de week dus.

En Hawver die glazen zien er echt heel erg mooi uit. Alleen het is zoals al gezegt wat saai. maar je kan het ook zien als abstract die vloer. Vind ik dan.

[ Voor 4% gewijzigd door YaeX op 20-01-2003 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
HawVer schreef op 20 January 2003 @ 13:51:
Eten en Drinken

[afbeelding]

768 x1024
http://www.mesu.nl/images/finalrender002.jpg

Vraag me niet waarom het Brouwmeester is. Ik denk dat ik er een Heineken versie ga maken. Dat flesje van brouwmeester lag gewoon het dichtst in de buurt denk ik.

Commentaar is van harte welkom!
Even een vraagje. Hoe heb je die enorm mooire reflectie gedaan? Is dat een HDRI-reflectie?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 12-09 14:15
HawVer; CEDFENCE.JPG niet als grond gebruiken :) verder erg mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:43
hier dan ook nog maar eens een WIPje van mij:
Afbeeldingslocatie: http://www.amelsfort.nl/images/food/tomato5.jpg
Hij is niet op de hoogste kwaliteit gerenderd, vandaar de kartels.

Ik denk niet dat ik er nog heel veel aan ga doen: ben nu een beetje met andere dingen in Maya aan het spelen (Fluid Effects).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@maikel: ik zou hem nog wel wat verder af maken (achtergrondje, belichting, glas van fles en pupillen 'moeder' (evt. nog een ander fontttttttttt)), want het idee is erg leuk en verdient een goede uitwerking. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 23:22:
@maikel: ik zou hem nog wel wat verder af maken (achtergrondje, belichting, glas van fles en pupillen 'moeder' (evt. nog een ander fontttttttttt)), want het idee is erg leuk en verdient een goede uitwerking. :)
Ik kijk nog wel. Eigenlijk heb ik er niet zo heel erg veel zin meer in, maar goed. :)
Wat die moeder-oogjes betreft: die zitten er wel heel duidelijk, maar hij rendert ze als zwarte gaten. Ik snap niet hoe het komt, want eerst werkte het wel gewoon goed.
Iemand die mij kan vertellen wat ik heb gedaan waardoor hij de ketchup wel, en de oogjes niet rendert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maikel, ik ben erg benieuwd naar een hi-res render! ik vind de gezichtsuitdrukking van die tomaat namelijk errug cool :)
misschien kun je het heinz plakkertje beter in beeld laten komen?
wat betreft de oogjes, ik zou het (geplette) oogwit er ook nog bij pakken - dan is het sowieso duidelijk. volgens mij is het probleem nu gewoon dat er geen highlight op valt.
ff goeie compositie en achtergrond maken... en misschien de letters subtieler (nabewerken in photoshop?). ik heb ook een dipje gehad (weinig inspiratie :(), maar ik zeg tsjakka! afmaken die zooi...! :) hehe
en dat geldt voor jullie allemaal... succes drmee!
hopelijk morgenavond een nieuwe wip van mij.
truste!

oh - dark blue, speciaaal voor jou - ik doe het derde kuikentje dr ook bij ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiaz
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Die tomaten in die haksel omgeving vind ik erg goed. Maar het idee van dat een groente een karaktertje kan zijn vind ik echt zwak hoor. met alle respect voor iedereen maar ik vind het totaal niet origineel. Als het dan ook nog een keertje niet zow mooi is denk ik dat je niet echt kan winnen (maarjah als je mee doet voor je eigen fun, noproblemo ofcoarse;) )

Wat ik wel vet mooi vind zijn die bierflesjes echt uber!

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 23:52:

truste!

Woei! :) Wil je hem een keertje als wallpaper renderen... aan het eind....? O-) (1152x nogwat) :*

Ik heb hier een WIP, het ziet er niet uit maar het is het beste wat ik in Organica kan maken (en dan in Vue importeren). Ik weet niet meer precies van wie ik Organica heb gekregen, maar bedankt :)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.ulrich/meuk/food3.jpg
gek, al mn andere ftp's zijn down -> dus ook mn homepage...

Iig, ik maak het dus niet meer zo mooi als de vorige keer. Importeren vanuit Organica brengt nogal wat vreemde kleibobbels met zich mee, enfin, daar leer ik mee leven. Ze ziet er nu uit als een struise boerin, en dat is wel erg komisch, maar niet echt mn bedoeling. Haar hoofd aanpassen en weer in Vue inpassen doe ik echter niet... da's een rotwerkje, draaien, formaat wijzigen enzo.
En de mond wil niet lukken! Opgedrukte lippen zien er nep uit (want Vue laat ze niet mooi aansluiten) en als ik ze eruit boolean, krijg ik rond de ogen gaten in het hoofd... :{ Weinig keus dus.
Misschien geef ik haar wel een fikse tros druiven als mond, of een geplette aardbei? :+ Mochten jullie niet meer snappen wat het nou moest worden, kijk dan even een paar WIPs terug van mij... daar staat een foto, de buste is oorspronkelijk van Dalí.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Dark Blue schreef op 21 January 2003 @ 00:45:
[...]
Ik weet niet meer precies van wie ik Organica heb gekregen, maar bedankt :)
*kuch*

Maar je kan het detail in Organica opkrikken hoor :) wordt 't wel allemaal wat zwaarder, maar het gaat zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 23:52:
maikel, ik ben erg benieuwd naar een hi-res render! ik vind de gezichtsuitdrukking van die tomaat namelijk errug cool :)
misschien kun je het heinz plakkertje beter in beeld laten komen?
wat betreft de oogjes, ik zou het (geplette) oogwit er ook nog bij pakken - dan is het sowieso duidelijk. volgens mij is het probleem nu gewoon dat er geen highlight op valt.
ff goeie compositie en achtergrond maken... en misschien de letters subtieler (nabewerken in photoshop?). ik heb ook een dipje gehad (weinig inspiratie :(), maar ik zeg tsjakka! afmaken die zooi...! :) hehe
en dat geldt voor jullie allemaal... succes drmee!
truste!

Die oogjes hebben ook een wit gedeelte, maar dat rendert ie dus niet.
Als ik de fles zelf weglaat, rendert ie de oogjes wel gewoon goed. Maar met fles erbij dus niet. Terwijl de ketchup in de fles wel gewoon zichtbaar is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
armageddon_2k1 schreef op 20 January 2003 @ 16:25:
[...]

Even een vraagje. Hoe heb je die enorm mooire reflectie gedaan? Is dat een HDRI-reflectie?
http://www.splutterfish.c...ents/BrazilGlass_001.html

Edit:

Weer een nieuwe W.I.P. Nu met twee heineken flesjes. En nog steeds met dezelfde ondergrond :) Wat ik er verder allemaal nog mee ga doen weet ik nog niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.mesu.nl/images/contest_picture002.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door HawVer op 21-01-2003 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiaz
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

_/-\o_

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Niet online
HawVer, ziet er puik uit! Alleen lijken de heineken flesjes iets te licht/transparant in mijn ogen. Die liggende vooral, lijkt haast metallic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 12:36
MissingDog schreef op 21 januari 2003 @ 11:56:
HawVer, ziet er puik uit! Alleen lijken de heineken flesjes iets te licht/transparant in mijn ogen. Die liggende vooral, lijkt haast metallic.
Ik vind dat onrealistische juist heel mooi! Het is net een reclame tekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dark Blue: ik vond dat 'artistieke' hoofd dat je eerst had gemaakt in Vue eigenlijk leuker, aparter. Als je deze buste met Organic niet beter kunt krijgen, zou ik daar eigenlijk weer mee verder gaan. Niet dat deze er slecht uitziet hoor, ik vond die andere gewoon leuker qua stijl. :)

@HawVer: Het Heineken etiket houdt volgens mij net iets te vroeg op aan de linkerrand. En ik weet niet of dit een zo realistisch mogelijke render moet worden, maar als dat het wel moet worden, moeten de Heineken flesjes imo nog iets donkerder en zou ik de flesjes wat minder laten reflecteren. De ondergrond vind ik verder wel goed zo (misschien dat de planken achteraan wat te smooth worden vergeleken met vooraan.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Hawver, kan je me heel kort uitleggen hoe je zo'n bierflesje hebt gemaakt (material + vorm), ik heb namelijk voor m'n wijnfles een hele tijd zitten kl*ten, maar een resultaat zoals die van jou kwam er niet uit. Prachtig werk :)

Nu misschien nog een kratje en bierdopjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

MissingDog schreef op 21 January 2003 @ 11:56:
Misschien schijnt er wel gewoon veel licht op :)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
inquestos schreef op 21 January 2003 @ 14:46:
Hawver, kan je me heel kort uitleggen hoe je zo'n bierflesje hebt gemaakt (material + vorm), ik heb namelijk voor m'n wijnfles een hele tijd zitten kl*ten, maar een resultaat zoals die van jou kwam er niet uit. Prachtig werk :)

Nu misschien nog een kratje en bierdopjes :)
volgensmij gewoon brazil glass material? heb ik tenminste voor mijn blender gebruikt, je hoeft echt 2 waardes in te stellen en het ziet er uit zoals je het hebben wilt.

Klinkt erg flauw, is het ook :7 maar met max raytrace materials is het TE traag en dan heb je nog niet eens mooi glas

(en als het wel max raytrace materials is: _/-\o_ hehe)

edit:
even over de voortgang van mijn blender enzo, die is nu aan het renderen op 3300x2475 (ongeveer a3 200dpi) wordt de final want ik heb tentamenweken en geen tijd meer om er aan te werken. Is nu 40 uur bezig en is iets over de helft :D

[ Voor 16% gewijzigd door ddtommie op 21-01-2003 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
- Modelleren:Met een spline maak je de rand -> Vervolgens lathe modifier erover heen.

- Glas is inderdaad Brazil Glass material. Maar ik heb wat meer als twee waarden ingesteld
:+

- De ettiketten zijn gedaan met multi id materials. Per polygon stel je het mat. id in. Vervolgens kun je per id een material maken.

- De ettiketten van het heineken flesje is gedaan met een blend map voor het etiket. Vervolgens heb ik voor de mask map een bitmap gemaakt die precies de randen van het etiket aangeeft.

- HDRI plaatje als spherical environment. Zie www.splutterfish.com voor een uitgebreide uitleg.

Renderen met Brazil Rendering System 1.0

Thts 't

Edit:
Blade_V schreef op 21 januari 2003 @ 15:16:
[...]

Misschien schijnt er wel gewoon veel licht op :)
Pak maar eens een bier flesje en houd hem tegen het licht. De groene flesjes zijn super licht groen. En de bruine flesje zijn bijna oranje.
Het lijkt metalic maar dat komt door de manier waarop het licht erop valt. Je krijgt een bepaalde dofheid. Even als extra uitleg.

[ Voor 26% gewijzigd door HawVer op 21-01-2003 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

HawVer schreef op 21 januari 2003 @ 16:26:
- De ettiketten van het heineken flesje is gedaan met een blend map voor het etiket. Vervolgens heb ik voor de mask map een bitmap gemaakt die precies de randen van het etiket aangeeft.
dat etiket van die heiniken fles mag wel een iets hogere resolutie krijgen voor de rest _/-\o_ (terwijl het best easy is om te maken :+).

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Pcies een beetje tweaken met de instellingen... Daar bent je toch een tweakert voor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
HawVer schreef op 21 January 2003 @ 16:26:
- Modelleren:Met een spline maak je de rand -> Vervolgens lathe modifier erover heen.

- Glas is inderdaad Brazil Glass material. Maar ik heb wat meer als twee waarden ingesteld

- De ettiketten zijn gedaan met multi id materials. Per polygon stel je het mat. id in. Vervolgens kun je per id een material maken.

[...]
dan ben ik sneller tevreden dan jij :+

waarom niet gewoon een composite material trouwens, dan zet je tiling uit voor het etiket en kan je em simpel over het glas schuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fok, geen inspiratie meer
naja, iemand nog id-e om iets met een ananas te doen? :p (geen ogen, mond , of zoiets aub...)
achja, toch eigelijk geen tijd meer dus ik ga misschien de volgende keer eindelijk es iets probere af te make.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurriaan
  • Laatst online: 31-03 02:37
haal er halverwegen een plakje uit dat in blokjes in een bakje zit. Moet je ook gelijk de ananas van binnen mooi maken

Wees verantwoordelijk voor je eigen daden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:19
Die shaduw van die heineken flesjes klopt niet helemaal. Horen de kleuren niet wat minder te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Hoe lijkt hjet eigenlijk met de aardbeien en de blender. Ik heb daar al een tijd niets meer van gezien. Best jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
Het gaat slecht met de aardbeien en blender. Zoals ik eerder al zei heb ik tentamenweken en dus eigenlijk geen tijd meer om er aan te werken. Daarnaast bestaat de scene nu uit meer dan 800.000 polies waardoor ik niet meer fatsoenlijk dingen kan positioneren. Laat staan test renderen (400x300 wat 10 minuten duurt enzo) dat tweakt niet lekker. Ik heb dan ook m'n final al gerenderd:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/finalaardbei1024.jpg
klik voor 3300x2475 en zoek de fouten :D (4 mb !!)
- ja ik weet dat de aardbeien die het mes tillen zweven.
- het bloed als een gordijn voor het stopcontact hangt O-)
- handvatten van de messen niet gesmoothed zijn (ziet er van veraf wel beter uit)
- de onderste houttexture hogere resolutie had moeten hebben
- en ik had liever ook het snoer IN de stekker laten lopen ipv er onder

maarja.... jullie nog succes met je inzending allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 14:42

dominic

will code for food

ddtommie schreef op 22 January 2003 @ 09:49:
Het gaat slecht met de aardbeien en blender. Zoals ik eerder al zei heb ik tentamenweken en dus eigenlijk geen tijd meer om er aan te werken. Daarnaast bestaat de scene nu uit meer dan 800.000 polies waardoor ik niet meer fatsoenlijk dingen kan positioneren. Laat staan test renderen (400x300 wat 10 minuten duurt enzo) dat tweakt niet lekker. Ik heb dan ook m'n final al gerenderd:
[afbeelding]
- handvatten van de messen niet gesmoothed zijn (ziet er van veraf wel beter uit)

Nog 1 dingetje trouwens, ook al is dit je final: Het aardbeidje dat op het stopcontact ligt: zijn voetjes gaan dwars door het stopcontact heen..

Gave render voor de rest, ziet er goed uit!

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
woeps :D die had ik zelf nog niet gezien hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:47
geldt ook voor de aardbij in de blender (die ene met z`n kop tegen het raam aan) voor de rest echt heeeeeeel mooi gemaakt! mijn complimenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Laatst online: 08-07 14:27
ddtommie schreef op 22 januari 2003 @ 09:49:
[afbeelding]

Nice :9~

vooral die schaduw aan de rechterkant van die hand met dat mes :D

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
HawVer schreef op 21 January 2003 @ 16:26:

- HDRI plaatje als spherical environment. Zie www.splutterfish.com voor een uitgebreide uitleg.

Renderen met Brazil Rendering System 1.0

Thts 't

Edit:

[...]

Pak maar eens een bier flesje en houd hem tegen het licht. De groene flesjes zijn super licht groen. En de bruine flesje zijn bijna oranje.
Het lijkt metalic maar dat komt door de manier waarop het licht erop valt. Je krijgt een bepaalde dofheid. Even als extra uitleg.
Bedankt :) , ik had het ook met de lathe-modifier gedaan, maar er kwam een fout in te zitten (zal kijken of ik een plaatje ter illustratie kan vinden). Brazil heb ik echter niet :'(

@dd_tommie: Ik begrijp dat je 't niet meer voor deze contest af kan maken, wellicht heb je later nog tijd om dit project te voltooien :? Zou jammer zijn als je zoiets laat liggen. Resolutie is trouwens ook een beetje te groot, je ziet dat 't niet gemoddeled is voor zulke resoluties, en de textures op dat mes bijvoorbeeld, is ook errug fout door de resolutie. Maar goed, als je een poster in je kamer wilt hangen met deze slachtpartij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
Zorg schreef op 22 January 2003 @ 11:37:
geldt ook voor de aardbij in de blender (die ene met z`n kop tegen het raam aan) voor de rest echt heeeeeeel mooi gemaakt! mijn complimenten
yep inderdaad.. ik ben er nog net in geslaagd het rechter voetje netjes in de blender te krijgen, maar dat voetje wordt gedistort door het glas zodat het lijkt alsof die ook fout zit, zucht
inquestos schreef op 22 januari 2003 @ 13:11:
[...]

Resolutie is trouwens ook een beetje te groot, je ziet dat 't niet gemoddeled is voor zulke resoluties, en de textures op dat mes bijvoorbeeld, is ook errug fout door de resolutie. Maar goed, als je een poster in je kamer wilt hangen met deze slachtpartij :)
kheb em op de tu uitgeprint op a3 @ 200dpi en deze resolutie was echt wel nodig hoor! want hij is su-per-strak

en als ik later studie- en werkeloos ben maak ik het project af, dan wordt het: "Aardbei: The Movie" met aardbeitjes die de blender omvergooien om hun soortgenootjes te redden etc. etc. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 13-09 17:51

Tim Schuhmacher

abasios

Daarnaast bestaat de scene nu uit meer dan 800.000 polies waardoor ik niet meer fatsoenlijk dingen kan positioneren.
Dit probleem kun je toch afvangen door onderdelen in je scene die afgerond zijn te verbergen (hide).
Ik vind heb btw erg tof gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
hmm ja nog nooit geprobeerd, ik gebruik altijd 'display as box' voor dingen die ik niet meer nodig heb in shaded. En in dit geval hielp display as box niet echt meer, misschien dat hide beter werkt, maar es ff proberen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
[ Familie Houtworm ]

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.proost/familiehoutworm1024.jpg
klik voor een nog grotere render (2000x935), textures zijn nog redelijk goed op die resolutie (wonder boven wonder :)).

Gemaakt met 3dsmax 5, Brazil en Photoshop in 3 dagen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
ah! de aanval wordt ingezet :D erg mooi gemodeld! de maaltijd kan wel wat realistischere stukjes hout gebruiken denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Laatst online: 13-09 17:05
LiToKi schreef op 22 January 2003 @ 14:55:
[ Familie Houtworm ]

[afbeelding]
klik voor een nog grotere render (2000x935), textures zijn nog redelijk goed op die resolutie (wonder boven wonder :)).

Prachtig, simpelweg. Persoonlijk vind 'k deze mooie als die van die aardbeitjes. De winnaar als je het aan mij vraagt.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
LiToKi schreef op 22 januari 2003 @ 14:55:
[ Familie Houtworm ]

[afbeelding]

Heb jij toevallig ook aan a bugs life (luizenleven) of Antz meegewerkt? :D _/-\o_

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Familie Houtworm ]

[afbeelding]

LiToKi steelt de show _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het betere werk :D
respect man... dit wordt moeilijk om te toppen. i'll try though ;)
heb je nog tips voor me, wat betreft brazil? ik zit een beetje te klooien maar er komen niet echt goeie dingen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

LiToKi; ik had nog om wips gevraagd; en nu komt je ineens hiermeej aanzetten ... pfff da's toch nix ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Scarecrow schreef op 22 januari 2003 @ 15:43:
LiToKi; ik had nog om wips gevraagd; en nu komt je ineens hiermeej aanzetten ... pfff da's toch nix ;)
ik vind het ook nie kunnen :)

Zeer nijs. maar persoonlijk vind ik die van ddtommie grappiger maar deez is ook _/-\o_ ik denk da ik misschien heel snel ook nog iets ga prusten (waarschijnlijk niet :().

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is typisch Litoki. Schud effe in een paar uurtjes zoiets uit ze mouw. Je hebt jezelf weer overtroffen. Ziet er weer geweldig uit .
Werk je nu voor et eerst met Brazil?? Ziet er stukken beter gerendered uit..... haalt gelijk mijn hele inspiratie weg om nog mee te doen met deze of toekomstige contests..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Bedankt voor de reacties :)

Hmm, nee, niet m'n eerste met Brazil, maar ga 't wel steeds meer gebruiken. Bijna alle materialen zijn Brazil-materialen dit keer bijvoorbeeld. Ook veel meer shaders gebruikt, brazil area light, skylight.

't Scheelt misschien ook dat ik dit keer getextured heb :p

En het renderen duurde voor die grote ongeveer een uur ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
[ Familie Houtworm ]

[afbeelding]

cool. De texturen op de ventje zien er goed uit, alleen het hout en de tafel mag nog wat aan gekloot worden. En je hebt hier en daar, zoals op de krukken, wat scherpe randjes, die zou je eigenlijk nog even moeten filleten/chamferen.

Voor de anderen reacties; staar je niet dood op brazil, litoki's render is leuk omdat hij goed gemodeleerd heeft, en tijd in de texturen gestopt heeft. Brazil maakt het geheel af, maar met wat goed geplaatste spots etc kom je op hetzeldfe uit.

litoki, hoe heb je de 2 grote ventjes gemapped, ziet er goed uit. Cylindrische UVW en dan unwrap? (over het hoofd heb ik het nu)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Alleen cylindrische UVW, er overlapten wel wat gedeeltes, maar die zag je toch niet meer (oogkas, binnenkant mond). Unwrap dus niet gebruikt daarvoor. Misschien wel interessant om de unwrap te zien :), ik heb hier de helft van de colourtexture gedelete;

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.proost/unwrap.jpg
Zoals je ziet, veel rood, maar weinig aan de hand :)

En over die krukken/schroeven; daar heb je gelijk in, te lui geweest aan 't einde om nog ff op 'loop' en 'chamfer' te klikken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
luie reet! :)

nou je texture skills gaan ook hard vooruit. Ik ben niet zo goed in het photshop verven (tenminste ik was wel een beetje trots op mijn lieveheers beestje schildje). Daar zie je toch dat een beetje artistieke opleiding vruchten afwerpt (jij doet toch iets cratiefs niet?)

nog wat tips wat textures verven betreft? Ik neem aan dat je veel laagjes in photoshop maakt, en die lekker blend.Je hebt ook een aantal maps gebruikt voor de tectuur van het oppervlak?

[ Voor 9% gewijzigd door maratropa op 22-01-2003 20:12 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

LiToKi schreef op 22 January 2003 @ 14:55:
[ Familie Houtworm ]

[afbeelding]

A bugs life 2 :+

Proffesioneel hoor, ik neem aan dat je nog wat doet aan het eten, en de tong van de vader? _/-\o_

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Litoki, ziet er prachtig uit, maar heb ook een vraagje over de textures. Hoe weet je precies waar bijvoorbeeld de mond en neus bij zo'n texture moeten zitten? Kan je een of andere map vanuit max exporteren, deze met Photoshop openen, en vervolgens "inkleuren" of zoiets, of gaat het gewoon puur op het gevoel, en dan maar proberen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

t00k weet al wat ik er van vind :P,
inquestos, het zit precies zoals je zelf zegt, ietsjes trug in dit topic heeft litoki wat links gegeven over unwrap uvw texporters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvier
  • Laatst online: 02-09 23:17

de 3e aardbei rechts boven, zijn arm ligt half in 't bord.
dat je 't ff weet :D.

Verder echt goed gemaakt... heb hem zelfs als background :D

www.debrasserie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
bedankt Allochtoon, ik zal eens gaan kijken wat er allemaal mee te doen valt :)

BTW. wat ik eerst bedoelde met dat ongewenste Lathe-effect:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/effect_lathe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
inquestos schreef op 22 januari 2003 @ 22:13:
bedankt Allochtoon, ik zal eens gaan kijken wat er allemaal mee te doen valt :)

BTW. wat ik eerst bedoelde met dat ongewenste Lathe-effect:

[afbeelding]
hint: weld core ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Hey litoki, maak ook eens een shot vanaf de tafel naar die gast met zijn muil open, alsof je als klein ventje op de tafel staat, met DOF erbij, dat moet er ook leuk uitzien.

Trouwens, goedkoop hoor, een een geblurred plaatje als achtergrond, gemodeleerde termieten huisjes willen we! :)
Nee voor 3 dagen erg mooi, maak je ook veel tekeningen van te voren?

[ Voor 35% gewijzigd door maratropa op 22-01-2003 22:38 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
gladiool schreef op 22 januari 2003 @ 22:37:
Hey litoki, maak ook eens een shot vanaf de tafel naar die gast met zijn muil open, alsof je als klein ventje op de tafel staat, met DOF erbij, dat moet er ook leuk uitzien.
Het lijkt mij dat hij het geheel vanuit het camerastandpunt gemaakt heeft; dus het kan zijn dat je dan dingen ziet die je niet hoort te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 29e... Ik zou dus nog een week hebben om de binnenkant van een darmkanaal te illustreren op ietwat aparte wijze?

Hmm, als ik tijd heb of tijd er voor wil gaan nemen zal ik het eens proberen.
(dit bericht komt nu pas, omdat ik 3D SMAX niet meer op mijn comp had staan, en tegenwoordig weer wel, dus ik kan nu pas weer mee doen. ;) )

Wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
gladiool schreef op 22 januari 2003 @ 20:11:
luie reet! :)

nou je texture skills gaan ook hard vooruit. Ik ben niet zo goed in het photshop verven (tenminste ik was wel een beetje trots op mijn lieveheers beestje schildje). Daar zie je toch dat een beetje artistieke opleiding vruchten afwerpt (jij doet toch iets cratiefs niet?)

nog wat tips wat textures verven betreft? Ik neem aan dat je veel laagjes in photoshop maakt, en die lekker blend.Je hebt ook een aantal maps gebruikt voor de tectuur van het oppervlak?
luie reet is my middle name :)

En tips? Je zegt 't zelf al, ik heb een aantal lagen voor die texture. 1 voor het bovenste donkere gedeelte, 1 voor 't onderste gedeelte, 1tje als bumpmap (die heb je hier niet), 1 voor de sproetjes, 1 met een texture genaamd "dirty.jpg" als overlay erbovenop. En dan veel burn en dodge werk. Veel gewoon brushen. Donkerder rond de ogen, licht bij de jukbeenderen en neus. Beetje goed proberen te accentueren.

Ik doe niet echt een creatieve opleiding (grafimediatechnologie) en 3D en photoshop is maar een klein onderdeeltje van de studie. Mijn studie is veel breder, soms naar m'n gevoel te breed, omdat ik van alles een beetje krijg :/ maar dit doe ik gewoon erg intensief :)
inquestos schreef op 22 januari 2003 @ 20:51:
Litoki, ziet er prachtig uit, maar heb ook een vraagje over de textures. Hoe weet je precies waar bijvoorbeeld de mond en neus bij zo'n texture moeten zitten? Kan je een of andere map vanuit max exporteren, deze met Photoshop openen, en vervolgens "inkleuren" of zoiets, of gaat het gewoon puur op het gevoel, en dan maar proberen???
Met TexPorter (gratis plugin) kan je een plaatje exporteren vanuit max, dat is 't linkergedeelte van dat plaatje met die halve texture. En dan in Photoshop inkleuren ja (zie boven). Je ziet wel aan je eigen model waar alles zit, vrij duidelijk altijd. Op gevoel is niet te doen denk ik...
gladiool schreef op 22 januari 2003 @ 22:37:

Trouwens, goedkoop hoor, een een geblurred plaatje als achtergrond, gemodeleerde termieten huisjes willen we! :)
Nee voor 3 dagen erg mooi, maak je ook veel tekeningen van te voren?
Heh, kannik best nog wel proberen. En die achtergrond was een simpele model, links 3 schroeven, een houten muur, rechts nog een schroef. Maar geblurde achtergrond zijn altijd wel mooi, die leggen altijd mooi de nadruk op de voorgrond :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.proost/gladiool.jpg zoiets?
OxiMoron schreef op 22 January 2003 @ 22:38:
[...]

Het lijkt mij dat hij het geheel vanuit het camerastandpunt gemaakt heeft; dus het kan zijn dat je dan dingen ziet die je niet hoort te zien ;)
Heb ik idd gedaan, maar die models zijn wel compleet, niet dat er geen zijkant aan zit ofzo :) alle models kan ik van alles kanten renderen en dan is er weinig aan af te zien... je moet natuurlijk geen render van onder de tafel doen, want dan zie je ook wel dat er geen vloer is en dat alles zweeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/burner/mcdc.jpg
Ik durf bijna geen WIPje meer te posten, die van ddtommie en LiToKi roeleren hier echt _/-\o_ Super. Maar ik doe het toch maar, anders word de contest ook zo saai he. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm benen ? ;)

voor de rest nog wat belichting, maar ziet er al wel cool uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

waar zijn de benen van RonalsMcDonald?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beschuitfluiter schreef op 23 January 2003 @ 15:59:
waar zijn de benen van RonalsMcDonald?
:P Ja, ja ik weet het in mijn vorige wip, zij ik dat alleen het bovenlijf van meneer RonalsMcDonald af was maar ik ben eerst verder gegaan met de scene. Zal er vandaag denk ik nog wel even benen aan maken, mischien had ik dat wel eerder moeten doen dan scene, maar ja twas een wipje he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Hey litoki, ik heb er even een Splash screen van gemaakt, ze de swf file in de max 5 directory (overschrijf de oude).

Splash_litoki.rar

Afbeeldingslocatie: http://130.161.82.10/gladiool/litoki.jpg

specs

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste