4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dan zou ik maar eens naar de Sanyo Z2 gaan kijken, die heeft een sterkere zoomlens, en lensshift, daarmee kan je dus de lens "verplaatsen" zodat je gaan vervormingen met digitale keystone correctie hoeft weg te werken.Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 10:33:
@ Jag en JvS
Ben heel beniewd naar jullie ervaringen. Zou het beestje ook willen aankopen. Heb nog een vraagje, wegens de afmetingen van de ruimte zou ik de projector op een hoogte van 2.5 meter moeten hangen en de bovenkant van het scherm zou een meter lager zitten, oftwel van een zijmuur op de juiste hoogte. De ruimte is 2.8m breed en zou toch graag een scherm van +/- 2m hebben.
en hoe zit het eigenlijk met de berekening van de breedte van het scherm en de kijkasfstand. Heb nog eens zitten zoeken maar ik vind het niet meer.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
De 7800 is duidelijk voor HT gemaakt en de 7100 lijkt veel interessanter voor presentaties.Overkill1 schreef op 09 mei 2004 @ 15:43:
Ik zag op thuisbioscoop.nl verschillende BenQ beamers. De BenQ PB7100 bv heeft 1800 ansi lumen,een contrast van 1:2000 en is 4:3. Kost 1400 euro.
als je die dan vergelijkt met de BenQ PE7800 welke maar 800 lumen heeft, 1:2000, 16:9 is, een iets hogere resolutie heeft, maar voor de rest ongeveer het zelfde is. Behalve dat hij een 6 segmenten kleuren wiel heeft. Van de BenQ 7100 kon ik niet vinden wat die heeft.
Toch is de BenQ PE7800 veel duurden (2700 euro) dan de BenQ 7100.
Waar zit hem dat prijsverschil in? Ik zou namelijk denken dat hij juist goedkoper is wanwegen zijn lagere lichtopbrengst. Of zorgt dat kleuren wiel van 6 segmenten voor een zo'n veel beter beeld en meteen voor de prijs?
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Ga je nou toch met een HTPC draaien ? Anders kan je gewoon standaard RG59 kopen en zelf de BNC's eraan krimpen, fluitje van een cent en niet duur.Jag schreef op 10 mei 2004 @ 14:45:
[...]
Sja, per sattelliet, ik weet niet of ik dat de moeite vind. Wat voor zender is die europese HDTV zender?
Nog wat anders: wie weet een goed adres om videokabels te kopen? Ik moet iets van 15m overbruggen met component. Ik heb al een tijdje rondgezocht maar het is niet makkelijk te vinden. Ik vind alleen maar zaken die s-video en composite video kabels verkopen of het is echt schurftduur (meer dan 1000 euro voor een stukje van 3m).
Ik wil de component video kabel gewoon zelf maken, daar zoek ik dus een (kleine) video multi voor die geschikt is voor dat videosignaal (ik geloof dat er RG59 kabel voor gebruikt wordt). En nog een stukje van 5m DVI of VGA. Is daar eigenlijk veel verschil tussen?
Verwijderd
Heb mijn zinnen er toch al een beetje op de panasonic gezet. Zou in eerste instantie met een oud diascherm beginnen (staat hier anders toch maar in de weg), om nadien toch voor een lekker groot scherm (niet te groot, wil geen stijve nek krijgen)tbusquet schreef op 10 mei 2004 @ 17:47:
[...]
Dan zou ik maar eens naar de Sanyo Z2 gaan kijken, die heeft een sterkere zoomlens, en lensshift, daarmee kan je dus de lens "verplaatsen" zodat je gaan vervormingen met digitale keystone correctie hoeft weg te werken.
Met de lenscalc staat er dat indien
W 140, H 80 dan is de N (de onderkant) slechts 4
En
W 240, H 135 N 7.5
Heb ondertussen nog wat nagemeten, de max bovenkant is 40cm onder het plafond, maar de projector kan ik wat laten zakken. Zou hem uiteindelijk op z'n kop zetten.
Hopelijk wordt die deze week besteld (als de bank rap is
Waar denk je dat ik als eerste heb gekeken
Ik heb al Hulskamp en Heuvelman gebeld, als die het niet hebben........
Ik ga iig mijn pc er ook aan knopen en dan probeer ik praktijk wel of ik het de moeite vind. Zoiezo gebruik mijn DVD speler totdat ik een stillere pc gekocht heb (ff op de lange baan vanwege de projector).tbusquet schreef op 10 mei 2004 @ 17:54:
[...]
Ga je nou toch met een HTPC draaien ? Anders kan je gewoon standaard RG59 kopen en zelf de BNC's eraan krimpen, fluitje van een cent en niet duur.
Verwijderd
E-quip maakt VGA amplifiers met kabels tot 65M, heb prijs gevraagd. Hopelijk morgen meer info
http://www.digital-data.i...=12&NID=1&NID2=15&IDU=226
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 22:15 ]
Maar ik heb geen lange VGA kabel nodigVerwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 22:09:
Lange VGA kabels zijn toch vrij makkelijk te verkrijgen. E-quip bijvoorbeeld, en ander kabel firma's.
E-quip maakt VGA amplifiers met kabels tot 65M, heb prijs gevraagd. Hopelijk morgen meer info
http://www.digital-data.i...=12&NID=1&NID2=15&IDU=226
Verwijderd
Als ze te lang zijn kan je er een stukje afknippen
Voor een 4:3 uitzending kan ik me dat voorstellen, maar is dat ook zo bij een 16:9 uitzending?
Voor kabels zijn er talloze schema's te vinden via google.com. Ik heb zelf een connector...: http://malaguena.fiberworld.nl/proj/IMG_8122.JPGwrcveen schreef op 10 mei 2004 @ 23:34:
Ik zoek een RGB-scart<>VGA kabel. Ik wil namelijk beter beeld dan de s-video aansluiting en component zit er niet op. Zijn er van die RGB-scart<>VGA kabels?
Ik weet niet waar je hem los kan kopen, want hij zat bij mijn beamer.
Is RGB-scart...Is dit ook een RGB-scart of alleen s-video-scart?
[ Voor 12% gewijzigd door Paquito op 11-05-2004 12:56 ]
Is dit ook een RGB-scart of alleen s-video-scart?Raven- schreef op 11 mei 2004 @ 11:56:
[...]
Voor kabels zijn er talloze schema's te vinden via google.com. Ik heb zelf een connector...: http://malaguena.fiberworld.nl/proj/IMG_8122.JPG
Ik weet niet waar je hem los kan kopen, want hij zat bij mijn beamer.
Verwijderd
De twee beamers die voor mij het best waren was de Panasonic PT-AE500U en de Mitsubishi SL4U. Omdat ik het verschil in prijs gezien kwaliteit winst te groot vond heb ik de Mitsubishi SL4U gekocht. Ik heb hem aan het plafond hangen en hangt 5 meter van de muur af. Het scherm is nu ongeveer 3,5 meter breed en 2,5 meter hoog. Voor mij is de kwaliteit op deze grote nog echt super!!!
Ik heb de beamer op mijn dvd aangesloten en gebruik daarvoor een scartRGB -> vga aansluiting. Ik heb er een kabel van 10 meter vga bijgekocht om te verlengen.
Ik heb nu nog 2 vragen:
Ik zou mijn beamer met de vga kabel ook graag op mijn videorecorder en / of tv willen aansluiten. Beide ondersteunen echter geen rgb en ik krijg dan ook geen beeld te zien.
Mijn videorecorder heeft alleen scart en tv heeft ook svhs uitgang. Kan ik een kabel kopen die bijvoorbeeld svhs -> vga is?
Daarnaast wil ik mijn geluid aansluiten op mijn dolbysurround set van mijn pc. Deze set heeft als input drie (jack) kabels (front, center, rear). Mijn dvd of tv heeft echter een normale tulp uitgang (rood en wit). Hoe kan ik dit aansluiten zodat ik wel dolbysurround geluid krijg?
Is dit echt een kabel of een adapter zoals op de foto in de post van Raven- te zien is? Ik kan echt nergens op een NL internet site zo'n kabel vinden namelijk.Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 13:38:Ik heb de beamer op mijn dvd aangesloten en gebruik daarvoor een scartRGB -> vga aansluiting. Ik heb er een kabel van 10 meter vga bijgekocht om te verlengen.
Maar wat is ie duur zeg.. dat issut bijna niet waard eigenlijk.
Verwijderd
Ik denk dat je output jack bedoeldVerwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 13:38:
Daarnaast wil ik mijn geluid aansluiten op mijn dolbysurround set van mijn pc. Deze set heeft als input drie (jack) kabels (front, center, rear). Mijn dvd of tv heeft echter een normale tulp uitgang (rood en wit). Hoe kan ik dit aansluiten zodat ik wel dolbysurround geluid krijg?

Waarom de mitsu in plaats van de panasonic? Prijs of andere functies?
Yep, die heb ik nodig. Prijs valt wel mee hoor vind ik. Zowiezo is Oehlbach een top-merk en het beeld kwaliteit gaat er ook een stuk op vooruit hoor als je van s-video naar RGB gaat!Raven- schreef op 11 mei 2004 @ 14:35:
Je moet dus zo'n kabel hebben neem ik aan...: http://www.hifi-regler.de...l_scart_auf_vga_1_0_m.php
Maar wat is ie duur zeg.. dat issut bijna niet waard eigenlijk.
oke, maar waar ik mij een beetje zorgen over maak, is namelijk dat ik de kamer waarin de beamer zou komen te hangen niet geheel verduisterd kan worden. (Wel redelijk, maar met een beetje lichte en dunnen gordijnen). En mede omdat de muren wit zijn ben ik bang dat het te licht wordt in de kamer.tbusquet schreef op 10 mei 2004 @ 17:51:
[...]
De 7800 is duidelijk voor HT gemaakt en de 7100 lijkt veel interessanter voor presentaties.
Is het dan niet beter om een beamer met een wat hogere lichtopbrengst te nemen?
En zijn verder de lampen voor de 7800 (iets hogere prijsklasse) ook duurder? of juist goedkoper omdat ze minder sterk zijn?
Verwijderd
De panasonic is toch weer een klasse duurder. En ik vond het verschil met de mitsu het geld niet waard. Daarnaast is de panasonic 16:9 en wil ik het ook veel gebruiken voor het aansluiten van pc en houden van presentaties, dan komt 4:3 beter tot z'n recht.Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 14:45:
[...]
Waarom de mitsu in plaats van de panasonic? Prijs of andere functies?
Pff.. vind het nog best duur, maar ja kabels zijn nou eenmaal duur. Is dit zo'n bijzondere kabel of kan ik die ook gewoon ergens in de buurt halen (rotterdam)?wrcveen schreef op 11 mei 2004 @ 15:01:
[...]
Yep, die heb ik nodig. Prijs valt wel mee hoor vind ik. Zowiezo is Oehlbach een top-merk en het beeld kwaliteit gaat er ook een stuk op vooruit hoor als je van s-video naar RGB gaat!
Mijn speakerset is niet aangesloten op mijn pc. Maar heb ik nog staan, vandaar dat ik die graag zou willen gebruiken. Maar is dus niet mogelijkVerwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 14:45:
[...]
Ik denk dat je output jack bedoeld, je tv kan geen surround signaal doorsturen, je DVD misschien wel. Je kan dat enkel aansluiten op de pc indien deze een digitale ingang heeft. Maar dat zal die waarschijnlijk niet hebben. Als je VGA signaal van de PC is aangesloten op de beamer speel je toch gewoon de DVD's op de PC?
[ Voor 136% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 17:07 ]
Verwijderd
Ziet er een goede deal uit. Ik ga voor meer voor minderJag schreef op 11 mei 2004 @ 17:07:
Ik heb met thuisbioscoop.nl overlegd en ik krijg 7m DVI kabel en 15m component kabel met de rest (pana projector zonder dode pixels, 180x102 Projecta high contrast scherm en plafondbeugel) voor €2125,- totaal.
Ga je um ondersteboven hangen met die plafond beugel? Ik heb je gewaarschuwd hoe het kan weet ik ook niet, maar ik heb 2 pt-ae500's gezien die bollen onderin beeld met ondersteboven hangen. Ik zou het eens proberen met je unit.
[ Voor 53% gewijzigd door @baddon op 11-05-2004 18:02 ]
Verwijderd
volgens de handleiding zou ondersteboven of in normale positie niks uit mogen maken
iets overdreven gestelt schijnt hij zo:
.. /
../
o---
Verwijderd
Met deze kabels:Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 13:38:

Verwijderd
Dan zal het surround gebeuren wel niet gaan, tenzij er 3 stuks op de TV of Video zitten. Voor Stereo of 2*Stereo geen probleem natuurlijk
Sja, ik heb toch geen andere keuze, ik kan alleen maar ondersteboven projecteren. En ik heb mijn projector nog niet, waarschijnlijk volgende week ofzo dat ik hem binnen krijg. Dus we gaan het meemakenAbaddon1 schreef op 11 mei 2004 @ 18:00:
Zorg dat je goede afgeschermde kabels krijgt voor die afstanden, maar daar vertrouw ik je wel op JAG.
Ga je um ondersteboven hangen met die plafond beugel? Ik heb je gewaarschuwd hoe het kan weet ik ook niet, maar ik heb 2 pt-ae500's gezien die bollen onderin beeld met ondersteboven hangen. Ik zou het eens proberen met je unit.
En is het niet gewoon een keystone iets?Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 19:02:
ik heb bij mijn pt ae 200 ook last van een bolling onderin het beeld (ook ondersteboven opgehangen). dit komt deels doordat mijn scherm niet strak genoeg hangt, maar aan de bovenzijde van het beeld is niks te zien, alleen onder is een lichte bolling zichtbaar (zijkanten lijken iets omhoog te staan).
volgens de handleiding zou ondersteboven of in normale positie niks uit mogen maken
iets overdreven gestelt schijnt hij zo:
.. /
../
o---
Verwijderd
Verwijderd
Zijn er ook verschillen in de merken. Graag ervaringen.
Heb mijn zinnen (wegens specs en afmetingen) gezet op de Projecta ProCinema 102X180 voor de ondertussen bestelde Panasonic PT AE 500
Spijtig genoeg kan ik wegens ziekte mij amper verplaatsen, ik reken dus op nog goede tips. Beterschap zal er wel zijn als de projector toekomt
Da's exact dezelde als ik ga kopen. Waar ga je je projector bestellen?Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 20:50:
Welk type van scherm is het beste voor een echte HT, als je van de prijs moet uitgaan zal het wel High Contrast zijn.
Zijn er ook verschillen in de merken. Graag ervaringen.
Heb mijn zinnen (wegens specs en afmetingen) gezet op de Projecta ProCinema 102X180 voor de ondertussen bestelde Panasonic PT AE 500
Spijtig genoeg kan ik wegens ziekte mij amper verplaatsen, ik reken dus op nog goede tips. Beterschap zal er wel zijn als de projector toekomt
Verwijderd
Ik werk bij een panasonic verdeler (sta toch nog op de lijst van werknemers), dus ik heb er een percentje op, En aangezien ik gekend ben voor iets binnen de garantietermijn kapot te krijgen koop ik hem daar maar. Heb het toestel nog niet zien werken, maar puur op specs gekocht. Het feit dat zelfs de admins van dit forum er bestellen deed hier ook wel goed aanJag schreef op 12 mei 2004 @ 20:57:
[...]
Da's exact dezelde als ik ga kopen. Waar ga je je projector bestellen?
Het is niet mogelijk om met een vast scherm te werken dus ik moet ook een oproller hebben, de vraag blijft mat-wit of high contrast. Alleen films, en de ruimte is perfect te verduisteren. Maar er hangen hier nogal veel sfeerlichtjes, en dat zou kunnen zorgen voor irritante reflecties. Daarom de vraag over welk type doek

Verwijderd
Dat eens gaan bekijken gaat dus niet, maar de High Contrast klinkt alleszins beter als mat wit.JvS schreef op 13 mei 2004 @ 11:25:
ik zou zeggen, bekijk ze eens alletwee. Ik vind high contrast mooier, omdat je dan een wat diepere zwartkleur krijgt, maar ik denk dat dat toch smaak afhankelijk is. IK zou een donker scherm nemen
Eerst wachten op de projector, en dan de rest.
Ik zou alles in één kopen. Is goedkoper dan alles losVerwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 14:06:
[...]
Dat eens gaan bekijken gaat dus niet, maar de High Contrast klinkt alleszins beter als mat wit.. Nog even wachten en wat zoeken naar een goede prijs.
Eerst wachten op de projector, en dan de rest.
Verwijderd
Waarom er zo rap vanaf willen zijn. Ik vind het altijd leuk om alles op te zoeken en op veel plaatsen te vergelijken, een vooral te bellen (zonder te bestellenJag schreef op 14 mei 2004 @ 03:46:
[...]
Ik zou alles in één kopen. Is goedkoper dan alles los. En je bent er meteen vanaf.
Ik ben wel zeker dat het leukste moment zal zijn als alles in orde is.
Ik heb wel nog steeds geen antwoord op de vraag oven mijn aangestuurde PC resolutie. Mijn Ati Radeon 9000Pro kan een resulotie van 1280*768 doorsturen, en de PT AE 500 heeft een native resolutie van 1280*720, zou dit geen storing kunnen geven. Zoals een 1024*786 monitor met 800*600 aansturen
Verwijderd
Oplossing: powerstrip installeren, custom resolutie (1280 x 720) toevoegenIk heb wel nog steeds geen antwoord op de vraag oven mijn aangestuurde PC resolutie. Mijn Ati Radeon 9000Pro kan een resulotie van 1280*768 doorsturen, en de PT AE 500 heeft een native resolutie van 1280*720, zou dit geen storing kunnen geven. Zoals een 1024*786 monitor met 800*600 aansturen
Sja, ieder zijn hobby zou ik zeggen. Je kan trouwens natuurlijk ook prima lang rondkijken en dan alsnog alles in één kopen. Dat scherm, plafondbeugel (alhoewel jij die niet nodig hebt misschien) en kabels zijn best duur hoor los!Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 09:07:
[...]
Waarom er zo rap vanaf willen zijn. Ik vind het altijd leuk om alles op te zoeken en op veel plaatsen te vergelijken, een vooral te bellen (zonder te bestellen).
Ik ben wel zeker dat het leukste moment zal zijn als alles in orde is.
En bovendien, je weet precies hoe het gaat. Dan ga je een jaar lang op de muur projecteren omdat je nog geen scherm hebt
Verwijderd
Ik heb nog een oud schermpje staan, dus daar kan ik de eerste weken op projecteren, op die manier kan ik kijken wat het best zou zijn (het zijn hier gele murenJag schreef op 14 mei 2004 @ 19:18:
[...]
Sja, ieder zijn hobby zou ik zeggen. Je kan trouwens natuurlijk ook prima lang rondkijken en dan alsnog alles in één kopen. Dat scherm, plafondbeugel (alhoewel jij die niet nodig hebt misschien) en kabels zijn best duur hoor los!
En bovendien, je weet precies hoe het gaat. Dan ga je een jaar lang op de muur projecteren omdat je nog geen scherm hebt. Puur zonde.
En over die prijzen, een VGA kabel van 10M HQ kost geen €10.
Ik ken genoeg mensen in de branche, heb al prijzen van de projecta schermen die ook 15% lager liggen als die op bepaalde sites (de korting die je krijgt als je de projector bij hun koopt)
Een plafondbeugel voor aan de truss te hangen kan ik zelf wel maken. Op het forum van thuisbioscoop.nl staan er al een aantal tips.
Dus als je +/- 1800€ kan uitgeven aan de projector zal het op een euro meer of minder niet aankomen. En als het mensen zijn die je kent ben je vaak zekerder van een goede dienst na verkoop.
Hou de zelfstandigen in de buurt te vriend
Verwijderd
Nu heb ik best wat hulp gehad van dit topic, maar het zijn inmiddels zoveel pagina's en heel veel offtopic dat ik het allemaal niet meer snap, dus ik zal even mijn situatie schetsen, ik hoop dat iemand daaruit een aantal modellen kan halen die ik eventueel zou kunnen aanschaffen.
De kamer is ongeveer 4 bij 4 ( 5 x 5 ), iets in die richting.
Probleem is echter dat het dak schuin loopt. De beamer moet dus tegen een schuine wand gehangen worden. Of helemaal achteraan recht tegen de muur ?
Afijn de kamer is volledig te verduisteren, iets wat ik zowiezo prettig vind om tv te kijken. Ik wil hem met name gebruiken om tv te kijken ( bedoeling is dus ook om schotel of digitenne aan te schaffen voor de beamer ). Ben momenteel in het bezit van een lcd tv, maar die vind ik toch te klein om leuk op te kijken. Dvd's kijk ik heel weinig, maar dit moet ook goed mogelijk zijn. Daarnaast zou de projector ook een redelijk beeld van me laptop en/of clients moeten kunnen showen. Maar tv is dus echt het belangrijkste.
De grootte van het scherm weet ik niet precies, ik heb de hele muur beschikbaar.
Daarnaast wil ik er een 5.1 set op aansluiten.
Geluid wat het beestje produceerd vind ik niet zo erg, ik mag hopen dat mijn boxen er boven uit komen
Daarnaast nog een vraag, kan ik mijn tv kabel direct op zo'n projector aansluiten ?
Of gaat dat via de pc dmv een tv kaart ?
Idem dito voor geluid. Het is fijn als je alles er op aan kan sluiten, en dat niet alles via de pc moet. Daarnaast wil ik hem aan het plafond of de muur hangen, dus al te veel kabels vanaf het plafond is ook niet zo denderend. Anders kan ik net zoals in de supermarkt van die kabelgootjes gaan aanleggen
Ik ben inmiddels ongeveer op de hoogte van de functies, dat wil zeggen die die in het topic vermeld staan, maar dat is ook al weer uit 2002 ( out of date ? )
Afijn nu komt waarschijnlijk het moeilijkste want mijn budget ligt vast op 1100 euro ( eventueel tot maximaal 1199
Ik denk dat ik een scherm zelf maak in het begin, later koop ik wel een deluxe scherm met motertje etc...
Kortom wat voor specs heb ik nodig ?
Misschien komen er al meteen wat modellen boven water ?
edit:
Probleem over de tv is opgeslot, snap hoe het werkt.
Bedenk net echter wel dat mijn kamer niet volledig duister is, ik heb nog een terrarium met 120 watt verlichting. Schijnt niet direct op de te projecteren muur overigens.
Kijk net op thuisbioscoop.nl, in de top 5 staan een aantal mooie beamers voor mijn buget, is dit iets voor mij ?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 21:24 ]
Verwijderd
ik heb nu een aantal mooie projectors gezien, alleen ik heb geen idee meer waar ik op moet letten.
Tot nu toe kijk ik naar geluid <36 ongeveer
of ie beide beeldformaten aan kan 16:9 en 4:3
aspect zo hoog mogelijk, voor mijn budgt echter meestal 1:400
en het aantal lumen. Meestal 1000 tot 1200 ( schijnt beetje overkill te zijn in donkere ruimte, maar door terrarium misschien wel handig )
Wat is daarnaast nog meer essentieel. Want ik zie nu ech het verschil tussen een projector van 900 euro en 20 000 euro.
Daarnaast het scherm. Zijn een aantal mensen die gewoon een plank wit verven of linnen laken spannen. Geeft dit voldoende resultaat of is het zonde voor je "dure"projector ?
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 23:26 ]
Dat kan natuurlijk nooit een reden zijn om dan helemaal niet te kijken en puur op specs en andermans mening te kopen. Gewoon ff een relaxete zaak uitzoeken en daar een afspraak voor een demo maken.Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 23:08:
Daar ben ik dus mee bezig, het probleem vind ik echter dat het in de winkel altijd anders is. Een normale tv ziet er in je kamer net zo uit als in de winkel. Alleen een beamer heeft te maken met lichtinval en hoe ver je hem ophangt enzo.
Neemt niet weg dat je post hier wel nut heeft. Je kan vantevoren een shortlist maken met projectoren en dan daar de winkel op uit te zoeken.
Bij een budget van €1100,- komen de Sanyo PLV-Z1, Epson TW10, de Infocus X1 en de Nec VT46 in aanmerking. Persoonlijk zou ik dan voor de Nec of de Z1 gaan, maar zoiets moet je dus echt zelf bekijken. Er zijn legio mensen die de Epson een hele mooie budget projector vinden, ik vind het niks. In een goede winkel kan je ze naast elkaar zien en dan heb je al vrij snel door wat je mooi vindt en wat niet.
Wat betreft de plek dat je de beamer op moet hangen: ongeveer ten hoogte van de bovenkant van het scherm en het liefst in het midden. Als je hiervan afwijkt moet je dat corrigeren en daar gaat je beeldkwaliteit van achteruit (en je gaat zwart naast je scherm projecteren).
Bedenk dat je niet onbeperkt groot kan projecteren. Als je groter gaat projecteren wordt het beeld minder mooi (fletser). Waarschijnlijk is het verstandig om ergens tussen de 1 en de 1.5m meter breed te gaan projecteren. Maar ook hiervoor geldt: sterk afhankelijk van persoonlijke voorkeur. Sommige mensen like it big en offeren daar wat beeldkwaliteit voor op. Anderen vinden het relaxed om klein te projecteren. Gewoon in de winkel uitproberen.
Verwijderd
Maak eens een schetsje van de ruimte, dan is het makkelijker om wat hulp te geven.Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 20:47:
De kamer is ongeveer 4 bij 4 ( 5 x 5 ), iets in die richting.
Probleem is echter dat het dak schuin loopt. De beamer moet dus tegen een schuine wand gehangen worden. Of helemaal achteraan recht tegen de muur ?
Afijn de kamer is volledig te verduisteren, iets wat ik zowiezo prettig vind om tv te kijken. Ik wil hem met name gebruiken om tv te kijken ( bedoeling is dus ook om schotel of digitenne aan te schaffen voor de beamer ). Ben momenteel in het bezit van een lcd tv, maar die vind ik toch te klein om leuk op te kijken. Dvd's kijk ik heel weinig, maar dit moet ook goed mogelijk zijn. Daarnaast zou de projector ook een redelijk beeld van me laptop en/of clients moeten kunnen showen. Maar tv is dus echt het belangrijkste.
De grootte van het scherm weet ik niet precies, ik heb de hele muur beschikbaar.
Daarnaast nog een vraag, kan ik mijn tv kabel direct op zo'n projector aansluiten ?
Of gaat dat via de pc dmv een tv kaart ?
Idem dito voor geluid. Het is fijn als je alles er op aan kan sluiten, en dat niet alles via de pc moet. Daarnaast wil ik hem aan het plafond of de muur hangen, dus al te veel kabels vanaf het plafond is ook niet zo denderend. Anders kan ik net zoals in de supermarkt van die kabelgootjes gaan aanleggen
Ivm de kabels. Het is het makkelijkst om een centraal punt ergens op de grond (of een kastje of zo). Daar laat je de kabels toekomen en vertrekken. Dus het TV signaal en geluidsignaal naar de speakers sturen. En dan een kabeltje naar de projector en kabeltjes naar de speakers. Kabelgootjes leggen is zo moeilijk niet, en als je een beetje een industriele smaak hebt zeker niet. Metalen goten vind ik persoonlijk het mooiste, je moet ze niet wegwerken en de bovenkant kan open blijven, altijd makkelijk als je weer iets koopt of verkoopt, moet de hele handel niet open.
Verwijderd

Tsjah het goedkoopste zou zijn om de projector op een tv standaard helemaal achteraan de muur te zetten. Dat wil dus wel zeggen dat hij 3 meter van het scherm staat, maar ik kan hem dan wel mooi mikken op het scherm. ( ligt er dus aan wat voor projector ik koop, hoe dat uitpakt.
Het rode puntje is overigens de plaats waar de tv kabel binnen komt, dus ik denk aan een leuk kastje met dvd speler, tv tuner etc... Die kabeltjes verzin ik wel wat op, het belangrijkste is dat er van de projector niet zo gek veel kabels lopen. Overigens ? Hoe lang zijn de stroomsnoeren doorgaans ?
Vrijdag ben ik vrij dus ga ik eens kijken naar beamers. Iemand een goede winkel in den haag ? Vrees zelf dat het niet verder zal komen als media markt ?
Verwijderd
Lijkt mij handiger, het is niet leuk om onder een zijdelings schuin dak te zitten. Als het dak boven het hoofd hoger wordt is het leuker. Ik herhaal, als je het niet in het echt ziet, ...
De vraag is ook voor hoe groot je je scherm wilt.
Het wordt hier presies een "hoe richt ik mijn huis in" topic
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 12:33 ]
Verwijderd
Euhm helemaal links heb je dus idd de ramen. Ik stoor me niet zo aan dat schuine dak. Overigens is deze schets genomen vanuit mijn bed positie cq tv kijk positie cq heerlijk waterbed. Dus ik kan hem wel rechts projecteren, alleen dan lig ik heel vaag in me bed.
De schermgrootte weet ik niet precies, ik denk dat ik eerst de beamer koop, en dan op verschillende plaatsen ga kijken wat het mooiste beeld is, kwa grootte en scherpte. Ik lig op een afstand van 3 meter, dus heb wel een redelijke kijk positie denk ik. Nu vraag ik me dus alleen af of er beugels zijn om de beamer aan het plafond te hangen in mijn situatie.
Het liefst heb ik hem dan boven mijn hoofd, want ik denk dat je je gaat irriteren als je naar je scherm kijkt, en de beamer hang voor je. Steets een zwarte punt in je ooghoek ?
Afijn uitgaande van een standaard beamer... Hoe groot zou het beeld worden als ik hem op 3 meter afstand projecteer ? op laten we zeggen breedbeeld formaat.
Met de NEC VT46 zou je met 3m op minimaal 167cm en maximaal 200cm breed uitkomen. Met de Z1 zou je op minimaal 185cm en maximaal 222cm breed uitkomen. Kan je trouwens allemaal hier berekenen.
Beugel lijkt me niet zo'n probleem. Als je er gewoon een schuin blokje aanmaakt kan je gewoon een standaard beugel gebruiken. Ik ga dat zelf ook doen (heb net mijn projector +rest besteld).
Ik zou overigens geen 16:9 projector nemen als je er van plan bent tv mee te kijken aangezien tegen de tijd dat alles in breedbeeld wordt uitgezonden je projector al lang versleten is
Nederlander in België
Verwijderd
Hier heb je inderdaad en punt (de tipfouten nie meegerekendVerwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 12:47:
Het liefst heb ik hem dan boven mijn hoofd, want ik denk dat je je gaat irriteren als je naar je scherm kijkt, en de beamer hang voor je. Steets een zwarte punt in je ooghoek ?
Edit, zelf tipo's

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 21:07 ]
Verwijderd
edit: nu zie ik de 6200.. is het de meerprijs waard?
[ Voor 10% gewijzigd door jvvv op 20-05-2004 14:19 ]
Verwijderd
Als je maar 1 keer zo veel licht nodig hebt huur je dan niet beter een projector?jvvv schreef op 20 mei 2004 @ 13:39:
Ik ben van plan een beamer te kopen. Hij moet momenteel slechts aan één voorwaarde voldoen. Hij moet in een feesttent (trouwfeest, dus redelijk licht) fotos projecteren op een doek. Ik had de BenQ PB6100 in gedachten. Mijn budget is hooguit 1300€. Waarop zou ik moeten letten?
edit: nu zie ik de 6200.. is het de meerprijs waard?
Volgens mij ben je beter af om dan een goed toesel aan te schaffen dat beter aan je specifieke eisen voldoet. Tenzij je binnenkort ook nog veel trouwfeesten hebt. Tenzij je dat als trouwkado geeft, dan wil ik volgende maand ook eens extra trouwen (de Poolse zijn daar goed voor
Verwijderd
Dr stonden er 5, waarvan 1 aangesloten. Zo te zien alleen aan gezet want het beeld was niet om aan te zien. Sterker nog er was niks te zien. Veels te veel licht uit de omgeving. Heel slecht afgesteld. Keuze was reuze, 5 stuks. 2 rond de 1000 euro, en 3 van tegen de 4000. 3x raden welke ze aangesloten hadden om een dvd te draaien....... FOUT, een goedkope data beamer van 600 euro.
Afijn moet dus nog ergens anders gaan kijken, helaas is thuisbioscoop.nl wat lastig om te komen voor mij.
Klinkt leuk, maar ik ben nogal een leek op dit gebied, als je het scherm uitrolt hangt het dan niet heel "losjes" is het wel mooi recht?
De andere optie zou zijn om een kant en klaar scherm te nemen (ook goedkoper iets van 400euro), maar dan zou mijn huidige tv dus weg moeten, nu vroeg ik mij af of de projector dan een waardige vervanger is voor het kijken van het nieuws/gtst en zo
En ik heb een paar projectoren gezien met HDTV support, nu weet ik dat mijn xbox dit support is het echt stukken scherper, oftewel de meerprijs waard? En wat is een HDTV projector met een goede prijs/kwaliteit verhouding?
En mijn laatste vraag, kan ik alles direct op de projector aansluiten? Dus kabeltv, computer en xbox of heeft deze geen scart ingang en hoe zou ik dit dan op moeten lossen.
[ Voor 15% gewijzigd door StephaN900 op 23-05-2004 16:35 ]
Verwijderd
Video:
Xbox -> Scart kabel -> VCR in -> VCR out -> Scart Kabel (5m) -> Epson Scart 4 maal RCA convertor (component RGB en Sync) -> Epson EMP-TW10
Audio:
XboX -> Scart kabel -> VCR in -> VCR audio out (2m cinch) -> Dolby dig. Prog.
Bovenstaand werkt prima. Je hoeft er dus niet bijzonders voor te doen gewoon de scart kabel gebruiken die bij je XboX zit. nadeel hier zit ook audio in en die wil je niet naar je beamer brengen. Ik gebruik dus een VCR om deze eruit te halen. :-) en dan de audio naar je AMP of processor.
Alleen om te wisselen tussen breedbeeld tv en projector, hoe zou dat moeten gewoon 2 losse kabels denk ik?
Heb je die los gekocht of zat die er bij?Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 12:19:
Epson Scart 4 maal RCA convertor (component RGB en Sync) -> Epson EMP-TW10
Zelf heb ik een Microsoft HD pack besteld, zodat ik straks progressive kan gamen op mijn tw10
Vaag. Wat voor outputs zitten er op de X-box? En dan bedoel ik ook wat voor video outputs zitten er in die scart?Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 12:19:
Ik heb momenteel een XboX op me beamer zitten (component). Als volgt gerealiseerd:
Video:
Xbox -> Scart kabel -> VCR in -> VCR out -> Scart Kabel (5m) -> Epson Scart 4 maal RCA convertor (component RGB en Sync) -> Epson EMP-TW10
Audio:
XboX -> Scart kabel -> VCR in -> VCR audio out (2m cinch) -> Dolby dig. Prog.
Bovenstaand werkt prima. Je hoeft er dus niet bijzonders voor te doen gewoon de scart kabel gebruiken die bij je XboX zit. nadeel hier zit ook audio in en die wil je niet naar je beamer brengen. Ik gebruik dus een VCR om deze eruit te halen. :-) en dan de audio naar je AMP of processor.
Dat verschilt per kabel, er zit een custom output op.Jag schreef op 27 mei 2004 @ 14:25:
[...]
Vaag. Wat voor outputs zitten er op de X-box? En dan bedoel ik ook wat voor video outputs zitten er in die scart?
De standaard scart bij de Xbox is gewoon een composiet kabel:

Hier krijg je dus nooit Dolby Digital mee.
Je heb dan een Advanced kabel nodig met optisch uit.
Ik gebruik een Advanced AV kabel die svideo heeft + optisch uit. De svideo gaat naar m'n projector en de optische naar m'n versterker. Werkt super.
Dit werkt niet standaard met een PAL Xbox, je moet hem dan ombouwen.Razorfist schreef op 27 mei 2004 @ 13:04:
[...]
Heb je die los gekocht of zat die er bij?
Zelf heb ik een Microsoft HD pack besteld, zodat ik straks progressive kan gamen op mijn tw10
[ Voor 34% gewijzigd door Redje op 27-05-2004 15:03 . Reden: plaatje opgezocht ]
Weet ikRedje schreef op 27 mei 2004 @ 14:51:
[...]
Dit werkt niet standaard met een PAL Xbox, je moet hem dan ombouwen.
Even voor de rest:
Progressive out met de HD-pack (component) werkt alleen op NTSC xbox-consoles. Nu blijk je je xbox NTSC te kunnen maken met een stukje software maar daarvoor moet hij dan wel omgebouwd zijn.
Verwijderd
Ik heb alleen ff een paar puntjes waarover ik twijfel. Misschien dat iemand mij hierbij kan helpen.
1) De afstand kijkpositie t.o.v. het scherm.
| |
| 2,5m |Bank
| |
Dit wordt het dan bij mij. Tussen het scherm en de bank zit ruim 2,5 meter.
Is dit niet wat weinig?
2) Grootte van het scherm
De muur waarop het scherm komt te hangen is is 2,2 meter breed
Dan zou je zeggen dat het scherm 213 x 122 cm gaat worden, of is dit te groot m.b.t. punt 1. Dan zou 179 x 103 cm beter zijn.
3) Het soort scherm
Ik zag bijv bij thuisbioscoop.nl een Beamax scherm van 179 x 103 cm incl 40 cm zwarte bovenkant voor 274 euro. Is dat wat of kan je beter zelf wat in elkaar zetten en hoeveel ben je dan ong. kwijt?
4) Aansluitingen
Wat is het beste om de dvd speler en xbox erop aan te sluiten.
5) Beamerpositie.
Mijn kamer is 4,6 meter lang. Het beste zou zijn als de beamer aan de andere kant van de kamer staat. Dr zitten nl cd rekken tegen die muur en daar kan de beamer natuurlijk mooi op. Is dit echter niet te ver weg als het scherm niet al te groot wordt?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 20:19 ]
Verwijderd
Momenteel zit ik even te denken aan de Sanyo PLV-Z2, hier in NL al snel 1999 EUR, via de site, inclusief customs (als we die niet omzeilen): 1666.
Eerst m'n appartement nog inrichten, maar dat komt wel goed
Happy Blessings <3
linkje
Wbt het scherm, ik gebruik op dit moment het scherm dat ik er bij kreeg (bij sommige winkels
De aansluitingen zal iedereen het hier over eens zijn denk ik. Het beste is component. Zoals hierboven al besproken werd kan de xbox ook op component / progressive, maar voor het progressive moet hij wel omgebouwd of NTSC zijn.
Verwijderd
Idd die screensize calculator heb ik al is gezien, maar dat is de afstand waarop de projector moet staan voor een bepaalde beeldgrootte. Wat ik me afvraag of een beeldbreedte van bijv 1.80 meter niet te groot is qua kijkpositie als je er 2,5 meter vanaf zit. Dus niet de afstand van de beamer zelf.Razorfist schreef op 28 mei 2004 @ 12:39:
Epson heeft zelfs een eigen calculator daar voor uitgebracht
linkje
Wbt het scherm, ik gebruik op dit moment het scherm dat ik er bij kreeg (bij sommige winkels) en dat bevalt me prima. Het is echter maar 1,35 breed dus ik ga nog wel upgraden.
De aansluitingen zal iedereen het hier over eens zijn denk ik. Het beste is component. Zoals hierboven al besproken werd kan de xbox ook op component / progressive, maar voor het progressive moet hij wel omgebouwd of NTSC zijn.
Verwijderd
ik projecteer zelf een beelddiagonaal van 1,40m (16:9) en zit op ongeveer 2,5-3 meter afstand. het beeld zou op zich iets groter mogen maar persoonlijk hou ik er niet van om 'van links naar rechts' te moeten kijken, dus dit is voor mij op deze afstand voorlopig groot genoegVerwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 14:40:
[...]
Idd die screensize calculator heb ik al is gezien, maar dat is de afstand waarop de projector moet staan voor een bepaalde beeldgrootte. Wat ik me afvraag of een beeldbreedte van bijv 1.80 meter niet te groot is qua kijkpositie als je er 2,5 meter vanaf zit. Dus niet de afstand van de beamer zelf.
Zoals?Razorfist schreef op 28 mei 2004 @ 12:39:
ik gebruik op dit moment het scherm dat ik er bij kreeg (bij sommige winkels)
Nederlander in België
Ook kijk ik met een schuin ook nog naar en progressive dvdspeler aangezien dat veel verschil schijnt te maken. Pioneer heeft net een nieuw type (DV-370) voor slechts €119
Ik heb hem bij www.dvdtheater.nl gekocht, maar als je gewoon de winkels afgaat zie je dat er meer zijn die hem hebben met scherm. Alternate ook als ik me niet vergis. Ik heb het wel over de TW10 en niet de TW10H dan hè
[ Voor 33% gewijzigd door Blamm op 28-05-2004 17:17 ]
Ik bedoel natuurlijk wat de pin layout is van die scart aansluiting op de Xbox. Dat je verschillende typen converters en kabels hebt snap ik. Als er nou ook RGB op die scart zit kan je beter die gebruiken dan de svideo.Redje schreef op 27 mei 2004 @ 14:51:
[...]
Dat verschilt per kabel, er zit een custom output op.
De standaard scart bij de Xbox is gewoon een composiet kabel:
[afbeelding]
Hier krijg je dus nooit Dolby Digital mee.
Je heb dan een Advanced kabel nodig met optisch uit.
Ik gebruik een Advanced AV kabel die svideo heeft + optisch uit. De svideo gaat naar m'n projector en de optische naar m'n versterker. Werkt super.
En als je de HD ondersteuning wilt, heb je een component output nodig.
RGB Scart vanuit de xbox kan ook, maar wederom niet met de bijgeleverde kabel (ja ze zijn wel slim daar bij MicrosoftJag schreef op 28 mei 2004 @ 18:20:
[...]
Ik bedoel natuurlijk wat de pin layout is van die scart aansluiting op de Xbox. Dat je verschillende typen converters en kabels hebt snap ik. Als er nou ook RGB op die scart zit kan je beter die gebruiken dan de svideo.
En als je de HD ondersteuning wilt, heb je een component output nodig.

Sinds vandaag mijn nieuwe projector binnen:GG85 schreef op 28 mei 2004 @ 18:24:
Zouden een aantal mensen met een projector hier eens wat foto's van hun gevalletje in werking willen posten? Als het kan natuurlijk met HDTV content

Snel genomen foto (moet nu naar mijn werk toe) van projectie van een HD filmpje op de muur:

Meer hier te lezen.
[ Voor 8% gewijzigd door Jag op 30-05-2004 14:45 ]
Ja het ligt gewoon aan wat er aan die connector gehangen wordtJag schreef op 28 mei 2004 @ 20:33:
Ben wel benieuwd wat er in dat doosje zit dan van die kabel. Wel vaag trouwens, standaard kan je geen gebruik maken van RGB (alleen van composite waarschijnlijk) terwijl de x-box het wel gewoon uitpoept.
Ik heb zelf bijvoorbeeld aan de binnenzijde van de connector (in de xbox dus) 2 draadjes gesoldeerd waardoor ik ineens digital-out had
Microsoft moet gewoon 1 kabel bijleveren met alle stekkertjes eraan
Had jij trouwens nog een adres gevonden voor component-kabels? Voor je de deal met thuisbioscoop maakte dan
Verwijderd
Het beeld ziet er alleszins op het eerste zicht goed uit. Nog een vraagje, waarom een High contrast doek? Als je de ruimte volledig kan verduisteren schijnt dat niet nodig te zijn.
Keep on the good work.
Wat ik zou doen, is naar Hulskamp bellen en een los stukje plus connectoren kopen. Dat is waarschijnlijk helemaal niet duur.Razorfist schreef op 28 mei 2004 @ 20:39:
[...]
Ja het ligt gewoon aan wat er aan die connector gehangen wordt
Ik heb zelf bijvoorbeeld aan de binnenzijde van de connector (in de xbox dus) 2 draadjes gesoldeerd waardoor ik ineens digital-out had. En zo zijn er ook guides te vinden voor svideo bijvoorbeeld
Microsoft moet gewoon 1 kabel bijleveren met alle stekkertjes eraan
Had jij trouwens nog een adres gevonden voor component-kabels? Voor je de deal met thuisbioscoop maakte dan
Je moet naar display config gaan, advanced timings ofzo en dan kan je custom resolution kiezen. En dan heb je een 1280 x 720 HDTV display mode erbij staan. Even controleren met de handleiding ernaast of alle waardes kloppen. Bij mij werkt het iig, die custom resolutie. Alleen wel op 60Hz. Ik zou het liefst verschillende resoluties hebben voor mijn CRT en projector, maar ik weet niet of dat kan.Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 20:59:
@ Jag, de mijne is besteld. Had gehoopt van hem dit weekend te hebben (kon ik pinkpop vanuit de zetel meemaken), maar het mocht niet zijn. Ik ben ook van plan om hem enkel via PC aan te sturen, maar ik krijg dat powerstripgedoe niet in orde.
Het beeld ziet er alleszins op het eerste zicht goed uit. Nog een vraagje, waarom een High contrast doek? Als je de ruimte volledig kan verduisteren schijnt dat niet nodig te zijn.
Keep on the good work.
Wat betreft dat high contrast doek: ik heb een hele lichte kamer (als in licht van kleur) en de zwartwaarden van de Pana is het minste punt van die projector. Beide helpt het om een high contrast doek te hebben. Ik heb bij thuisbioscoop.nl het verschil kunnen zien doordat de helft op high contrast en de helft op mat wit werd geprojecteerd: vond high contrast mooier.
He jag, is dat de AE500 die je daar hebt staan? Zag vluchtig dat je ook een XBOX gaat aansluiten op de beamer. Ben zelf ook met dit vraagstuk bezig en ga ws ook de AE500 kopen. Ik heb zelf de http://www.vdigi.com/inde...logsection&id=4&Itemid=27 op het oog om de XBOX component uit te laten poepen. Ook liksang levert ze:Jag schreef op 28 mei 2004 @ 22:12:
[...]
Wat ik zou doen, is naar Hulskamp bellen en een los stukje plus connectoren kopen. Dat is waarschijnlijk helemaal niet duur.
[...]
bla
http://www.lik-sang.com/i...30b53770309d00dadea7537ff
Het schijnt dat media centre van de XBOX in HDTV kan afspelen, en zelfs de dvds. Heb geruchten gehoord over progressive DVD afspeelprogramma's maar ik heb vooralsnog geen goede speler gevonden.
Mag ik vragen wat voor speciale component kabels je hebt gebruikt en hoe duur die zijn? Heb al 10 DVI kabel gespot voor 40 euro, hoe is dat in vergelijking met de 10 van jou?
Nou, ik heb geen Xbox hoorRed devil schreef op 28 mei 2004 @ 22:21:
[...]
He jag, is dat de AE500 die je daar hebt staan? Zag vluchtig dat je ook een XBOX gaat aansluiten op de beamer. Ben zelf ook met dit vraagstuk bezig en ga ws ook de AE500 kopen. Ik heb zelf de http://www.vdigi.com/inde...logsection&id=4&Itemid=27 op het oog om de XBOX component uit te laten poepen. Ook liksang levert ze:
http://www.lik-sang.com/i...30b53770309d00dadea7537ff
Het schijnt dat media centre van de XBOX in HDTV kan afspelen, en zelfs de dvds. Heb geruchten gehoord over progressive DVD afspeelprogramma's maar ik heb vooralsnog geen goede speler gevonden.
Mag ik vragen wat voor speciale component kabels je hebt gebruikt en hoe duur die zijn? Heb al 10 DVI kabel gespot voor 40 euro, hoe is dat in vergelijking met de 10 van jou?
Wat betreft de kabel: ik heb hem meteen bij de projector erbij gekocht. Over de kwaliteit zou ik me niet zo druk maken, wel om het juiste type kabel natuurlijk. En om de prijs, want er worden schandalige prijzen voor gevraagd. Als je kan solderen, dan kan je eens hier kijken. Je moet voor component video RG59 kabel hebben (is heel gangbaar), maar misschien dat ze er wel zelfs een mooie video multi (3x coax in één) met de juiste kleur coderingen voor hebben.
Ik val namelijk geregeld in slaap als ik een film kijk, zou zonde zijn v/d lamp.
(ga dinsdag eentje scoren/testen)
Zoja hoe heet deze functie?
http://gameorder.nl/product_info.php/products_id/1570
Mijn beamer beschikt lleen over een optie dat hij automatisch uit gaat zodra er geen signaal is, maar niet zo'n dergelijke optie.
Bedankt voor de info
Hier de plafondbeugel aan de projector bevestigd

Wat actie foto's:
HD 720p film, Dawn of Dead (remake), errug mooie kwaliteit

1 cd versie DivX van Finding Nemo. Cartoons zullen wel niet zo moeilijk te encoden zijn. Zelfs 2 cd versies is eigenlijk niet goed genoeg voor zulke grote projectie.

Wederom HD 720p, nu Dust to Glory. Uit deze foto blijkt hoe moeilijk het is om een scherpe foto van een geprojecteerd beeld te maken, het origineel is namelijk wel scherp

DVD, Dolby Digital trailer

Ik ben erg tevreden, echt geweldig mooi. Zeker die HD filmpjes zijn echt fantastisch. Wat dat betreft is het wel jammer om een DVD daarna aan te moeten zetten, dat is toch wel wat minder van kwaliteit. Vooral lijnen zien er lelijk gekarteld uit en het is veel minder scherp.
Snel maar overstappen naar High Definition, stomme middeleeuwse interlaced ellende
Nou, ik denk dat ik mijn dvd speler ga gebruiken om DVDs mee te spelen. En dat is omdat PCs gewoon niet makkelijk in gebruik zijn. Ik ben er al een paar uur mee bezig geweest om allemaal timings in te stellen, goede DVD decoder filters te vinden, enz. Dan heb je progsels (ffddshow ofzo) met allemaal kleur aanpassingen, scherpte aanpassingen en weet ik het wat. En nog een progsel om te reclocken om geluid en beeld weer in sync te krijgen. En zo kan je nog wel ff doorgaan natuurlijk.Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 12:40:
Jag echt geweldig vet. Als ik dit zo zie dan heb ik erg de drang om ook zo'n apparaat te bestellen
Ga je films met je pc weergeven? of ga je een dvd speler gebruiken?
En mijn pc speelde de DVD die ik gister keek (orgineel en net nieuw) gewoon niet eens goed af! Allemaal haperingen erin. En als je een paar keer terug spoelde (foto's maken) dan ging het geluid en beeld zelfs out of sync. Zelfs VOBs van mijn harde schijf werden niet helemaal vloeiend afgespeeld.
Het zal vast allemaal wel kunnen, maar ik ga eerst kijken hoe de beeldkwaliteit van mijn DVD speler is. Alleen als die echt minder is dan van de PC wil ik overwegen om mijn PC goed te configureren om normaal DVDtjes te kunnen spelen. En dan zit je ook nog met de herrie die een PC maakt, zeker in de zomer. Helaas is er de verkeerde lengte component video kabel bij geleverd en die kan ik niet uit de verpakking halen, dus moet nog ff wachten tot ik mijn DVD speler in actie kan zien.
Wel ben ik erg benieuwd naar wat er aan HD content beschibaar komt de komende tijd. Ik heb al her en der wat HD versies van films zien rondzwerven. Zo fantastisch mooi, dat moet ik hebben! Maar ik geloof dat de standalone spelers nog een jaar of twee gaat duren. Ik denk wel dat het bijbehorende medium (de Blue Ray DVD of die andere) het snel van de normale DVDs gaan overnemen.
Verwijderd
Het zal allemaal wel al aan bod zijn geweest, maar wat is dat interlaced gedoe allemaal?Jag schreef op 30 mei 2004 @ 14:44:
Nou, ik denk dat ik mijn dvd speler ga gebruiken om DVDs mee te spelen. En dat is omdat PCs gewoon niet makkelijk in gebruik zijn. Ik ben er al een paar uur mee bezig geweest om allemaal timings in te stellen, goede DVD decoder filters te vinden, enz. Dan heb je progsels (ffddshow ofzo) met allemaal kleur aanpassingen, scherpte aanpassingen en weet ik het wat. En nog een progsel om te reclocken om geluid en beeld weer in sync te krijgen. En zo kan je nog wel ff doorgaan natuurlijk.
En mijn pc speelde de DVD die ik gister keek (orgineel en net nieuw) gewoon niet eens goed af! Allemaal haperingen erin. En als je een paar keer terug spoelde (foto's maken) dan ging het geluid en beeld zelfs out of sync. Zelfs VOBs van mijn harde schijf werden niet helemaal vloeiend afgespeeld.
Bij mij zou het de bedoeling zijn om enkel met de PC aan te sturen. Of met DVI, VGA of S-Vhs (eerst proberen met s-vhs en dan naar DVI). Eenmaal de native resolutie wordt doorgestuurd zou het beeld toch hetzelfde moeten zijn als op een PC scherm, maar veeeeeeeeeel groter
Ennuh, s-video (niet s-vhs trouwens, dat is een opname systeem) kan je overslaan. Je gaat toch niet een projector aansluiten via de tv out
Verwijderd
Sorry, bedoelde inderdaad s-video. Alhoewel, zou de eerste dagen waarschijnlijk met een gewone cinch alles aantsturen. Eenmaal ik alles goed bekeken heb, de juiste kabels gaan halen. Moet dan ook nog op het schermpje wachten. En uit ervaring weet ik dat het beter is om ergens op te wachten en stap voor stap verder te gaan. Maar de leveringsproblemen van panasonic kennende... Geduld is een mooie gaveJag schreef op 30 mei 2004 @ 15:42:
Klopt, is het ook. Op mijn CRT heb ik ook dezelfde artefacten. Alleen als je het een kleine twee meter breed projecteert valt het wat meer op.
Ennuh, s-video (niet s-vhs trouwens, dat is een opname systeem) kan je overslaan. Je gaat toch niet een projector aansluiten via de tv out?
Maar wat is dat geinterlace gedoe dan eigenlijk?
Zijn de High Contrast schermen beter?
Verwijderd
Dit staat bij thuis-bioscoop als uitleg:FR33L04D3R schreef op 30 mei 2004 @ 22:09:
Ik hoop niet dat dit te off topic is, maar: weet iemand wat precies het verschil is tussen de Projecta MatWit S schermen en de Projecta High Contrast S schermen?
Men heeft men simpelweg gezegd, als de ruimte goed verduisterd kan worden dan is een matwit voldoende. Anders is een High-Contrast beter. Maar alles is waarschijnlijk beter als je het beide kan proberen.Stap 4 : selectie van de juiste doeksoort
Bij Home Cinema toepassingen heeft men momenteel de keuze uit de volgende doeksoorten
* Matwit : geeft heldere en natuurgetrouwe kleuren.
* High Contrast : zorgt voor diepere zwartwaarden, vollere kleuren en uitstekende schaduw detail weergave.
Voor een optimaal resultaat bij High contrast adviseren wij u de ruimte te verduisteren.
Beide doeksoorten zijn tevens verkrijgbaar met een extra lang zwart bovenkader. Dit is bedoeld om het scherm tegen het plafond te kunnen hangen en toch een lage projectie te verkrijgen. Zo kan men meer in het beeld kijken.
Of je kan doen zoals ik. Niet teveel kijken, en gewoon doen
Moet wel nog wachten op het materiaal, maar ja...
High contrast schermen zijn grijs. Die reflecteren dus minder licht. Dat is beter voor je zwartwaarden en je hebt minder last van omgevingslicht. Voor een LCD beamer zal je over het algemeen wel een hihg contrast scherm willen, die hebben toch genoeg licht output en kunnen die betere absolute zwart waarde wel gebruiken.FR33L04D3R schreef op 30 mei 2004 @ 22:09:
Ik hoop niet dat dit te off topic is, maar: weet iemand wat precies het verschil is tussen de Projecta MatWit S schermen en de Projecta High Contrast S schermen?
Bij een CRT wil je helemaal geen high contrast scherm, omdat een CRT projector niet zoveel licht output heeft en de zwart waarde is zoiezo al heel goed. Hetzelfde geldt een beetje voor DLP.
Met cinch? Dat is composite video, dat is het allerlelijkste, zeker uit een tv out! Ik zou niet weten waarom je niet meteen een DVI kabel zou kopen. Zo duur zijn die niet en dat is gewoon veruit het beste. In volgorde van slecht naar goed:Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 15:53:
[...]
Sorry, bedoelde inderdaad s-video. Alhoewel, zou de eerste dagen waarschijnlijk met een gewone cinch alles aantsturen. Eenmaal ik alles goed bekeken heb, de juiste kabels gaan halen. Moet dan ook nog op het schermpje wachten. En uit ervaring weet ik dat het beter is om ergens op te wachten en stap voor stap verder te gaan. Maar de leveringsproblemen van panasonic kennende... Geduld is een mooie gave
Maar wat is dat geinterlace gedoe dan eigenlijk?
composite video - s-video - RGB - VGA (is ook RGB) - DVI
Verwijderd
Ben van plan om met een DVI te werken, maar eerst een beetje spelen. De projector moet nog komen.Jag schreef op 31 mei 2004 @ 16:59:
Het zal dan wel een geklooi zijn met powerstrip om 1280*720 door te sturen. Als je tips hebt. Hoe stuur jij de projector aan met de DVI kabel (die te kort was
Heb daarjuist met een andere PC ontdekt dat die 1280*720 bij zijn resoluties staan heeft. Wie weet maak ik daar een HTPC van, maar liever niet.
Verwijderd
€1,-Dancing_Animal schreef op 31 mei 2004 @ 17:33:
Even een vraag over een prijs. Ik kan een ouwe projector overnemen. Het gaat om een Hitachi CP-L300 (301) uit '96. Niet veel gebrand, ik schat hooguit 100/150 uur ofzo. Ding is 640x480, 300 ansi lumen en een contrast van 200:1. Wat kan ik hier voor bieden?
Ik heb er niet heel veel vestand van maar volgens mij is 300 ANSI Lumen erg weinig.
Nou , ik wilde ook een 10 meter DVI-kabel kopen voor 40 euro, maar de luitjes van HTForum hebben me dat erg afgeraden. Als je met hogere resoluties werkt dan kreeg je met goedkope kabels vaak problemen.Jag schreef op 31 mei 2004 @ 16:59:
Met cinch? Dat is composite video, dat is het allerlelijkste, zeker uit een tv out! Ik zou niet weten waarom je niet meteen een DVI kabel zou kopen. Zo duur zijn die niet en dat is gewoon veruit het beste. In volgorde van slecht naar goed:
Alleen de kabels van rond de 110 euro waren hiervoor geschikt .
*slik*
Heb jij al een dvi kabel jag, zo ja wat voor type dan?
Is niet zo moeilijk:Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 17:16:
[...]
Ben van plan om met een DVI te werken, maar eerst een beetje spelen. De projector moet nog komen.
Het zal dan wel een geklooi zijn met powerstrip om 1280*720 door te sturen. Als je tips hebt. Hoe stuur jij de projector aan met de DVI kabel (die te kort was)?
Heb daarjuist met een andere PC ontdekt dat die 1280*720 bij zijn resoluties staan heeft. Wie weet maak ik daar een HTPC van, maar liever niet.
powerstrip -> display profiles -> configure -> advanced timing options -> custom resolutions -> 1280x720p (DVI/HDPC derived) toevoegen en instructions opvolgen.
Mijn projector herkent dat als 720p wide, dat is een van de display modes met de beste kwaliteit (staat in de handleiding).
Ik zou je geld niet verspillen aan een composite video kabel (er zit er wel eentje bij van 3m). Lekker DVI kabeltje erbij doen, kan je meteen zien wat de projecter echt kan.
Ik ga binnenkort een 12 gieg (.ts file) versie van Kill Bill krijgen. Oioioi, dat gaat mooi worden!
Lekker laten staan dat ding. Niet geschikt voor HT.Dancing_Animal schreef op 31 mei 2004 @ 17:33:
Even een vraag over een prijs. Ik kan een ouwe projector overnemen. Het gaat om een Hitachi CP-L300 (301) uit '96. Niet veel gebrand, ik schat hooguit 100/150 uur ofzo. Ding is 640x480, 300 ansi lumen en een contrast van 200:1. Wat kan ik hier voor bieden?
Gewoon super standaard ofzoRed devil schreef op 31 mei 2004 @ 18:22:
[...]
Nou , ik wilde ook een 10 meter DVI-kabel kopen voor 40 euro, maar de luitjes van HTForum hebben me dat erg afgeraden. Als je met hogere resoluties werkt dan kreeg je met goedkope kabels vaak problemen.
Alleen de kabels van rond de 110 euro waren hiervoor geschikt .
*slik*
Heb jij al een dvi kabel jag, zo ja wat voor type dan?
Ik weet trouwens niet wat ze met hogere resoluties bedoelen. Maar de native panel resolutie van de Pana is 1280x720, hoger wil je toch niet.
beide hebben een native resolutie van 800*600
is de philips genoeg voor een home cinema ? aangezien dat mijn eerste keus is geworden ,
over de LG heb ik verder geen gebruikers info kunnen vinden.
Mmmmm en waar had je die kabels vandaan als ik vragen mag en voor hoeveel?Jag schreef op 31 mei 2004 @ 18:36:
[...]
Gewoon super standaard ofzo. Maar ik vind dat niet erg, voor standaard kabels wordt standaard spul gebruikt en daar is ook wel over nagedacht. Ik heb ook 10m liggen, waarvan 5m opgebost (gewoon om te proberen of dat uitmaakt). Werkt perfect. Ik heb idd op het htforum ook gelezen over groene ruis in het zwart enzo, geen last van. En eerlijk gezegd, geloof ik er ook niet zo in dat dat door de kabel komt.
Ik weet trouwens niet wat ze met hogere resoluties bedoelen. Maar de native panel resolutie van de Pana is 1280x720, hoger wil je toch niet.
Misschien moet ik toch maar investeren in een 120 euro kabel, dan wordt de kwaliteit van het beeld veeeel beter. Zou toch moeten voor die prijs?
Je kunt het vast wel vergelijken met speaker-kabel, hoe duurder, hoe beter het klinkt!
Dit topic is gesloten.