How to become a Dj... deel V Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste
Acties:
  • 7.262 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 08:30
Heb vandaag een paar plaatjes binnengehad:
Blackhole Sampler - Special collectors edition (o.a. met Kamaya Painters - Endless Wave)
Tomcraft - Loneliness
Mirco de Govia - Things That Matter
Talla 2XLC - Can You Feel The Silence
Minimalistix - Magic Fly
Armin v Buuren - Yet another Day (remixes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 10 January 2003 @ 22:21:
[...]

Een echte amerikaanse deephouse dj die zo af en toe een garage plaatje mee pikt in zijn sets.

Al jaren lang 1 van de betere dj's vanuit de states die hier in europa draait :)
Zijn set op Innercity was top.. ik ga es kijken of ik nog meer van hem kan vinden..
f*ck hij staat nog ingelogd onder iemand anders zijn naam..

en ik ben niet zo bekent nog in de groove scene maar dat gaat wel gebeuren denk ik.. hoewel ik ook nog niet uitgeken ben op trance om te draaien altans die trance feesten heb ik wel gehad met al dat kut publiek

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
savale schreef op 10 January 2003 @ 22:10:
hey mensen ik ga vanavond live draaien op http://www.puredj.com !!! ja beetje laat om 0:00 misschien maar kun je toch ff wat horen! ehm chat: irc.efnet.nl #puredj ok c ya there!
hey waarom ging het niet door :?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
leffe_blond schreef op 10 January 2003 @ 23:08:
Reind, hoe was het in Londen?
Het was geweldig.

Ik heb er een hoop geleerd en ik heb er mijn ogen uit gekeken (ben namelijk ook in erg exclusieve clubs geweest daar) en ik heb me op sommige avonden toch wel redelijk als een soort van god gevoeld terwijl ik daar moest draaien.

Helaas was de thuiskomst minder.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Reind schreef op 11 January 2003 @ 13:16:
[...]
Helaas was de thuiskomst minder.
Geen fans die op het vliegveld stonden te wachten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Jimsterrr schreef op 11 januari 2003 @ 13:28:
[...]

Geen fans die op het vliegveld stonden te wachten? :P
Hier heb je er 1: _/-\o_ REIN!!! _/-\o_

Btw iemand hierzo (kweet niet meer wie) zei dat je een goeie tip had over slipmats? Zou je die es willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:34
Ener-G schreef op 11 January 2003 @ 00:45:
[...]

hey waarom ging het niet door :?
ja beetje balen het was al laat en soms accepteerd de live server het wachtwoord niet lekker en normaal kan iemand me wel helpen maar iedereen lag te slapen denk :( volgende keer beter... Ik kan vanavond ook niet draaien ik ga namelijk skieen bij snowworld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Triple-D schreef op 10 januari 2003 @ 15:44:
die ortofon naalden werken idd niet met finalscratch.

DOe maar eens een bod, en waarschijnlijk kun je ze meteen ophalen.
hehe wat voor naalden zijn het? (neem aan inclusief element)? heb denk wel intresse ik werk nu met stantons werkt wel ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

SONiCB00M schreef op 11 januari 2003 @ 14:29:
[...]
Hier heb je er 1: _/-\o_ REIN!!! _/-\o_

Btw iemand hierzo (kweet niet meer wie) zei dat je een goeie tip had over slipmats? Zou je die es willen delen?
pedaalemmerzak uitknippen en onder je slipmats plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
savale schreef op 11 januari 2003 @ 16:34:
[...]

hehe wat voor naalden zijn het? (neem aan inclusief element)? heb denk wel intresse ik werk nu met stantons werkt wel ok
jah,2 elementen, ortofon concorde pro

Met elk 2 naalden.
dus in totaal 2 elementen en 4 naalden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Tis alweer even dat ik hier heb gepost, heb ook niet echt veel echt interessants te melden dus lees ik een tijdje mee.. Maar ik kwam toch iets tegen waar ik even op moet reageren..
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 22:40:
Nu ga ik geen vooroordelen vellen, maar ik snap niet hoe je daar goed geluid uit krijgt :? Ik wil je gerust geloven als je mij kan overtuigen. Maar hier thuis heb ik een paar boxen van 250 Watt staan waaronder PA's van JBS en een subwoofer van Celestion 2x15" 600 RMS en ik vind deze al wat slapjes...
Ik zal ook geen vooroordelen vellen, maar JBS? :D En wat moet jij in godsnaam met zoveel vermogen voor thuis? Ik wil je gerust geloven als je mij kan overtuigen hoor :+

Veel vermogen heb je alleen nodig als je draait in een zaal waar ook veel vermogen voor de zaal wordt gebruikt. Met je monitors moet je het zaalgeluid net overstemmen zodat je goed kunt mixen, dan heb je misschien wat meer nodig.

Blijft mooi trouwens, JB Systems PA noemen.. Celestion is top, dat wel.. Bovendien kun je boxen van 250 Watt hebben, maar als je er een hi-fi versterkertje aanhangt dan gaat het nog niet asociaal hard (dat moet ook niet, maar dat is wel de reden dat je dit postte)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Triple-D schreef op 10 januari 2003 @ 15:44:
die ortofon naalden werken idd niet met finalscratch.
Dan zou ik graag eens willen weten WAAROM ze niet niet werken. Heeft Stanton iets smerigs uitgehaald of zo??? ALS dat het geval zou zijn dan zou dat wel erg naar "Microsoft" praktijken rieken namelijk!

[ Voor 15% gewijzigd door HuismAndré op 11-01-2003 19:39 ]

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleM schreef op 11 January 2003 @ 19:33:
Tis alweer even dat ik hier heb gepost, heb ook niet echt veel echt interessants te melden dus lees ik een tijdje mee.. Maar ik kwam toch iets tegen waar ik even op moet reageren..

[...]

Ik zal ook geen vooroordelen vellen, maar JBS? :D En wat moet jij in godsnaam met zoveel vermogen voor thuis? Ik wil je gerust geloven als je mij kan overtuigen hoor :+

Veel vermogen heb je alleen nodig als je draait in een zaal waar ook veel vermogen voor de zaal wordt gebruikt. Met je monitors moet je het zaalgeluid net overstemmen zodat je goed kunt mixen, dan heb je misschien wat meer nodig.

Blijft mooi trouwens, JB Systems PA noemen.. Celestion is top, dat wel.. Bovendien kun je boxen van 250 Watt hebben, maar als je er een hi-fi versterkertje aanhangt dan gaat het nog niet asociaal hard (dat moet ook niet, maar dat is wel de reden dat je dit postte)..
En ik heb net 2 bijpassende topjes gaan kopen voor de celestion sub. Klinkt geweldig, eindeiljk van die piezo tweeters af, over naar de bullets! :+ Ik heb een surround versterker van €500 135W per kanaal(de yamaha DSP-AX620) maar voor thuisgebruik klinkt het toch haaaaaaaaaaaaaaaard 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
huisman schreef op 11 January 2003 @ 19:38:
[...]

Dan zou ik graag eens willen weten WAAROM ze niet niet werken. Heeft Stanton iets smerigs uitgehaald of zo??? ALS dat het geval zou zijn dan zou dat wel erg naar "Microsoft" praktijken rieken namelijk!
Vraagje, maar hoe wou je dat in fucksnaam voor elkaar krijgen? Het lijkt me sterk dat ze een speciaal signaal uitsturen, aangezien daardoor digitale mixers niet meer zouden werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar aan de andere kant is het ook wel weer toevallig dat finalscratch het niet doet met naalden van een andere fabrikant; het enige wat die dingen doen is tenslotte geluid uit een groefje splijten; en dat doen ze zonder hoorbare verschillen (nouja, wel verschillen, maar of die finalscratch nou zouden mogen tegenwerken...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
huisman schreef op 11 januari 2003 @ 19:38:
[...]

Neuj, t is zelf zo dat ze shure naalden aanraden.
Dus dat is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met het gebruik van deze monitoren naast zijn draaitafels?
Afbeeldingslocatie: http://www.sospubs.co.uk/sos/may01/images/behringertruth1.gif
Behringer Truth 2031. Volgens alle reviews die ik gelezen heb zijn het super speakers voor het weinige geld dat ze kosten. Ik wil graag weten of ze ook een beetje geschikt zijn om op te draain.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 22:48:
[afbeelding]
Behringer Truth 2031. Volgens alle reviews die ik gelezen heb zijn het super speakers voor het weinige geld dat ze kosten. Ik wil graag weten of ze ook een beetje geschikt zijn om op te draain.
User 648 en .wouter. gebruiken deze, mail ze eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Hoe duur zijn die krengen dan, en waar kun je ze kopen? Ik ben ook op zoek naar nieuwe monitoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

SONiCB00M schreef op 11 January 2003 @ 14:29:
[...]
Als je ze koopt/krijgt zorg dan dat ze soepel zijn en licht (gewicht) verder mogen er absolut geen rubberen fantasietjes aanhangen, maw de meest gewone slipmat is de beste. Als hij niet genoeg slipt kan je er nog een papieren schijf onderleggen (glad papier). :Y)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

huisman schreef op 11 januari 2003 @ 19:38:
[...]

Zou dit gewoon te maken kunnen hebben met het output volume van de naalden ? Uit sommige elementen komt een behoorlijk wat harder signaal dan de standaard Stanton 500 MKII. ( Geen idee meer wie er mee kwam, maar ik las hier ooit het verhaal van iemand die, wanneer hij platen wilde opnemen, z'n concordes verving door de 500MK's omdat de (te) hoge output van de concordes voor problemen zorge bij het opnemen. )

Als die te hoge output vervolgens leidt tot clippen ergens in de FS hardware of software, dan zou het best wel kunnen dat dat MIDI signaal niet meer goed te herkennen is door de FS software.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SONiCB00M schreef op 12 January 2003 @ 08:56:
Hoe duur zijn die krengen dan, en waar kun je ze kopen? Ik ben ook op zoek naar nieuwe monitoren
Ongeveer €250 per stuk, je kunt ze kopen bij o.a. Feedback.
Hier staat nog een review van Sound on sound:
http://www.sospubs.co.uk/...ticles/behringertruth.htm

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Ey gabbers, misschien weten jullie wel een oplossingkje voor mijn probleem.
Ik zou graag een chaos pad willen hebben, maar nu heeft mijn xtc geen send en return.

Is er een oplossing om een kanaal af te schrijven en die te gebruiken ofzo? En dan de monitor te splitsen op 0 db?

monitor gebruik ik nu namelijk om op te nemen en te schreeuwen op de kast.

Andere mixer zie ik niet echt als oplossing omdat ik die xtc wel erg fijn vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triple-D schreef op 12 januari 2003 @ 14:03:
Ey gabbers, misschien weten jullie wel een oplossingkje voor mijn probleem.
Ik zou graag een chaos pad willen hebben, maar nu heeft mijn xtc geen send en return.

Is er een oplossing om een kanaal af te schrijven en die te gebruiken ofzo? En dan de monitor te splitsen op 0 db?

monitor gebruik ik nu namelijk om op te nemen en te schreeuwen op de kast.

Andere mixer zie ik niet echt als oplossing omdat ik die xtc wel erg fijn vind.
Ik heb ook een Kaoss pad en heb deze gewoon aangesloten tussen de master out en de input van de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Mjah, alleen heeft het opnemen dan niet zoveel zin he.
Misschien een pre out van de versterker gebruiken, maar dan moet ik de master op 0 db zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triple-D schreef op 12 januari 2003 @ 15:43:
Mjah, alleen heeft het opnemen dan niet zoveel zin he.
Misschien een pre out van de versterker gebruiken, maar dan moet ik de master op 0 db zetten
Owja je hebt gelijk, maar ik heb mijn masters signaal eerst naar mijn md lopen en van de md naar mijn versterker, dus bij mij wordt het wel opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

JumpStart schreef op 12 January 2003 @ 10:07:
[...]
iets over de output van naalden en FS
Shure wordt aangeraden en heeft ook een extreem hoge output. verder regel je je volume op je mixer toch?

3D: als je daarvoor je monitor gebruikt ga je dan niet in problemen komen met je hoofdtelefoon?

* Yalopa zou:

Gebruik een output master2 ofzo voor je send en een appart kanaal voor return, en splits master1 op in een record en een output.

[ Voor 63% gewijzigd door Yalopa op 12-01-2003 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 22:48:
[afbeelding]
dat vraag ik mij dus ook even af... ben ook op zoek naar een stel goeie monitor boxen....

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
triple ik heb wel intresse in die ortofoontjes van je! :) ik ga zometeen ff draaien (net na de overwinning van barney denk) 20:30 ben ik live te horen op http://www.puredj.com (ja dit keer echt denk als de server me niet tegenwerkt :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:16
savale schreef op 12 January 2003 @ 20:00:
triple ik heb wel intresse in die ortofoontjes van je! :) ik ga zometeen ff draaien (net na de overwinning van barney denk) 20:30 ben ik live te horen op http://www.puredj.com (ja dit keer echt denk als de server me niet tegenwerkt :P)
Ah ik zie het net op tijd. Ik tune ff in :)

nu maar hopen dat m'n broertje niet teveel bandbreedte slurpt :(

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lukt dat met 56k? Dan ben ik er ook bij!

(edit: ja dat lukt, de 56k stream net niet, de 40k stream net wel, maar dat klinkt niet altijd even fris :S)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
hehe post maar ff tijdens het draaien lukt me net :) laat maar ff horen wat jullie er van vinden ik draait tot 21:45 ofzo http://www.puredj.com kun je luisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ff ingetuned... tja wat kan ik zeggen... overbekende poldertrance sound dit :) ik blijf iig luisteren

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad die poldersound, maar ik vind het wel heerlijk om de zondagavond mee weg te trancen :). Lekkere rmx van it's a fine day was dat (nouja, op het goeie moment gedraaid, want de plaat zelf tipt niet aan het origineel vind ik)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
zo dat was ehm weer ik heb hem ook opgenomen ik zal hem vanacht ff uppen dan :) wat vonden de mensen van hier die geluisterd hebben er van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
savale, jaap is ook interested. Mjah als je een beetje mooi bod doet vind ik t prima, Als Jaap daar mee kan leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Triple-D schreef op 12 januari 2003 @ 22:37:
savale, jaap is ook interested. Mjah als je een beetje mooi bod doet vind ik t prima, Als Jaap daar mee kan leven.
hehe onderhandelen is hier niet zo gepast natuurlijk maar wat kost zo een setje nieuw? (meel savale@puredj.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die B2031 monitoren:

Je hebt PA monitoren en Studio monitoren en dit zijn duidelijk speakers die in het laatst genoemde segment vallen. Voor studio werk (produceren) zou ik ze zeker aanraden, maar voor DJ gebruik? Tsja, verwacht er geen vette bassen e.d. uit want ze geven alles gewoon zo droog en realistisch mogelijk weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 12:20:

Je hebt PA monitoren en Studio monitoren en dit zijn duidelijk speakers die in het laatst genoemde segment vallen. Voor studio werk (produceren) zou ik ze zeker aanraden, maar voor DJ gebruik? Tsja, verwacht er geen vette bassen e.d. uit want ze geven alles gewoon zo droog en realistisch mogelijk weer :)
Tja ik zoek ook geen PA set en wil juist dat het geluid zo realistisch mogelijk wordt weergegeven. Ik heb ook helemaal geen behoefte aan 'vette bassen', ik heb liever strakke bassen dan van die modderig klinkende doordreunde herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je studio monitoren nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 12:20:

Geef mij maar PA monitoren dan :+ Vergeef me maar ik heb er eigelijk nog nooit van gehoord van PA monitoren O-) heb je nergens een link of zo naar een voorbeeld ervan? En btw nu moet niemand nog zeggen dat JBS geen PA is, zet de woofers ervan maar is in een degelijke zware kast, en luister naar het resultaat, dan klinken ze even zuiver als Celestion...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 23:16:
[...]

Geef mij maar PA monitoren dan :+ Vergeef me maar ik heb er eigelijk nog nooit van gehoord van PA monitoren O-) heb je nergens een link of zo naar een voorbeeld ervan?
weleens bandjes zien optreden, die speakers die dan in hun smoel staan te bleren zijn studiomonitoren [b] < IK SLIEP , Bedoelde PA monitoren :)
En btw nu moet niemand nog zeggen dat JBS geen PA is, zet de woofers ervan maar is in een degelijke zware kast, en luister naar het resultaat, dan klinken ze even zuiver als Celestion...
denk dat je dat knap tegenvalt als je t met een spectrumanalyzer gaat bekijken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door NightOwlNL op 14-01-2003 17:20 . Reden: slaap ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
SONiCB00M schreef op 12 januari 2003 @ 08:56:
€249 per stuk bij Feedback ( http://www.feedback.nl ), daar heb ik ze ook gekocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 22:48:
[afbeelding]
Ik draai er nu een half jaar mee en het werkt beter dan een PA-monitor moet ik zeggen. :)

Op deze speakers is alles zeer duidelijk en helder te horen, waar een PA-speaker nog weleens rommelig klinkt. Ik spreek alleen vanuit mijn eigen ervaring, zelf heb ik 2x deze Behringer en ik vergelijk met een PA-monitor van een vriend van me; merk weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals sommigen van jullie wellicht weten ben ik bezig met het bouwen van flightcases voor m'n SL's. Toch iets meer werk dan ik aanvankelijk had gedacht ;)
Ik ben er een fotoreportage van aan het maken, dus zal kijken of ik vanavond wat picta's kan plaatsen. Heb m'n handen al wel meerdere malen bezeerd door het popnagelen :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op 14 januari 2003 @ 01:01:
[...]

weleens bandjes zien optreden, die speakers die dan in hun smoel staan te bleren zijn studiomonitoren
Dat zijn juist PA monitoren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Studiomonitoren op het podium :P Muzikant: Mag ie wat harder??!!! Technicus: Die krengen kunnen niet harder ;-) Maar goed, ik denk ook dat je gewoon simpele PA-monitoren kan gebruiken of gewoon een normaal hifisetje. Studiomonitoren zijn heel goed maar niet echt geschikt voor deze doeleinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 16:13
Deze persoon gaat zich eindelijk SL's aanschaffen komende maand, maar voordat ik naar Duitsland rijd, vroeg ik me af of er nog iemand is die een goedkope zaak in Nederland weet of iemand weet die ze tweedehands wegdoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je al op http://www.marktplaats.nl gekeken?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Daar zijn volgens mij genoeg tweede handse Technics in de aanbieding... Of wil je nog goedkoper?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
BtM909 schreef op 14 januari 2003 @ 16:03:
Daar zijn volgens mij genoeg tweede handse Technics in de aanbieding... Of wil je nog goedkoper?
Nou. De prijzen zijn wel ok, maar misschien zijn er mensen nog goedkoper en op Marktplaats komt niemand uit mijn buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 11:46:
[...]

Dat zijn juist PA monitoren :+
ik zat te slapen :)

bedoelde ook PA monitoren
GoodspeeD schreef op 14 January 2003 @ 16:26:
[...]

Nou. De prijzen zijn wel ok, maar misschien zijn er mensen nog goedkoper en op Marktplaats komt niemand uit mijn buurt.
en dus rijd meneer naar duitsland :? 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door NightOwlNL op 14-01-2003 17:24 . Reden: smiley toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op 14 January 2003 @ 01:01:
[...]

weleens bandjes zien optreden, die speakers die dan in hun smoel staan te bleren zijn studiomonitoren [b] < IK SLIEP , Bedoelde PA monitoren :)

[...]

denk dat je dat knap tegenvalt als je t met een spectrumanalyzer gaat bekijken ;)
voor thuisgebruik zijn ze geweldig, zeker en vast :9 en voor een zaal zijn ze ook heel geschikt. Ze zijn getest en ze presteren beter dan bijna alle andere luidsprekers van zijn soort (is dus zelfbouw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok

wie heeft hier vestand van anti-skating en gebruikt het ook werkelijk?

(* DJ-Jumbo weet wat het doet)

maar bij mij doet het niks... dus gebruik het ook niet...
maar vroeg me af wanneer je het moet gaan gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 16-09 12:38

Empathy

Extreme Audio

MR_WAZOO schreef op 14 January 2003 @ 17:20:
[...]

sommige mensen wonen in de buurt van Duitsland :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:47

Eraser127

Nijkerk

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 18:19:
Ok

wie heeft hier vestand van anti-skating en gebruikt het ook werkelijk?

(* DJ-Jumbo weet wat het doet)

maar bij mij doet het niks... dus gebruik het ook niet...
maar vroeg me af wanneer je het moet gaan gebruiken!
van new-line.nl
Anti-skating: Ook wel genoemd "dwarsdrukcompensatie". Als je goed naar de arm van de draaitafel kijkt, zul je zien dat de arm als het ware over het dode punt (loodrecht op het vinyl) staat. Dit betekent dat wanneer de naald in de groef staat en de plaat zich voorwaarts beweegt, de naald letterlijk naar het midden getrokken wordt. Om deze (dwars) kracht te compenseren hebben de meeste draaitafels een "anti-skating" knopje. Met dit knopje kun je een kracht naar buiten (naar de armsteun) instellen die zo gelijk mogelijk aan de kracht naar binnen is, zodat de resulterende kracht zo laag mogelijk is (en dus alle naalddruk gebruikt wordt om de naald in de groef te drukken). Een correcte setting van de anti-skating heeft ook tot gevolg dat zowel de naald alsook de plaat zo minimaal mogelijk (en zo gelijk mogelijk tussen links en rechts) slijten. Ook zal bij een correcte anti-skating de vervorming lager zijn. LET OP: Doordat de anti-skating een kracht naar binnen corrigeert (met een kracht naar buiten), moet je tijdens het scratchen ALTIJD de anti-skating op 0 zetten. Anders krijg je tijdens een "backspin" een kracht naar buiten die twee maal zo hoog is dan wanneer je de anti-skating uit zou zetten. Zet na het scratchen de anti-skating weer op de correcte waarde. In het algemeen is de correcte waarde "gelijk" aan de naalddruk.
:)

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emkedouwe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb deze tread nog niet echt gevolg, maar dat ga ik nu wel doen. Ik ben ongeveer 2 maanden geleden begonnen met het draaien met vinyl. Daarvoor (en nogsteeds) draai ik bij de radio en gewoon met cd's.
Mijn setje (Reloop):

Afbeeldingslocatie: http://www.msnusers.com/mypicture?user=4263~4AAAAAkAAEeQ2BzkdzMvLEYPeeU7if2d3ovbyWSd7ievuqNM9DNUNx5w$$~4AAAAAmAAGAwXRYfETF7lT9Aj!ASxY*ZGxwr1anhJgZAo$

Ow ja, dan direct nog een vraagie: Als ik thuis oefen dan hoor ik wel goed de 2 verschillende platen, en of ze gelijk lopen of niet. Maar als ik dan op een andere set draai dan vind ik het geluid veel ondefinieerbaar. Is dit een kwestie van oefenen ??

En verder zijn alle beat mix tipz altijd welkom

[ Voor 29% gewijzigd door emkedouwe op 15-01-2003 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

mja is een kwestie van gewoon te worden aan niet perfecte omstandigheden

btw welke mixer is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
hele vette battlemixer is dat... lekker compact
eigenlijk zouden de tt's nog in battlestand moeten maar ik neem aan dat je niet gaat beatjuggelen enzo ;)

dat als je op een andere set draait heeft alles te maken met de akoestiek... dat ligt voor een deel aan goeie monitorspeakers en een voor een deel met oefening aan de slechtere geluidsomstandigheden (in een booth van een club met de installatie op full-force hoor je nou eenmaal niet zo goed als lekker thuis met de muziek op een zo aangenaam mogelijk volume in de huis/slaapkamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Vandaag mijn nieuwe JB-Systems MX4 mixer binnen gehad. Veel mixer voor weinig geld. Fijne soepele faders, goede indeling, groot bereik EQ knoppen, 4 kanaals. Nadelen: 0 punt bij EQ knoppen, stroeve EQ knoppen, VU meter met moeite bij de 0dB of hoger te krijgen. Hopelijk binnenkort mijn eerste mix online (ADSL over 1 week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Dat ligt dan toch aan je naalden, gain staat hier nog niet half open en mn VU zit al op 0. stroeve knoppen moet je ff losmixen :P

@pic
Die decks lijken wel erg op JB's, en zo zijn er nog enkele merken die ze zo hebben, geval van merkje opplakken?

mixer lijkt wel een vestax?

[ Voor 46% gewijzigd door Yalopa op 15-01-2003 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Hmm.. bij de meeste platen zit ik net in het rood (+1dB) als ik de gain vol open zet en de EQ knoppen op 0dB. Aan mijn naalden ligt het niet, heb ook al andere geprobeerd.
Wat raar is, beatleds gaan pas aan als je in het rood zit, maar die gebruik je toch niet.
Zit dat 0 punt bij allemaal even recht of bij sommige kanalen iets meer naar links/rechts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
En wat is dan de gemiddelde naalddruk of waar kan ik mijn naalddruk mee meten? Want ik heb mijn anti-skating al drie jaar op 0 staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
MR_WAZOO schreef op 14 January 2003 @ 17:20:
[...]

ik zat te slapen :)

bedoelde ook PA monitoren

[...]

Meneer woont dus 5 minuten lopen van de grens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 18:25
GoodspeeD schreef op 15 January 2003 @ 08:41:
[...]

En wat is dan de gemiddelde naalddruk of waar kan ik mijn naalddruk mee meten? Want ik heb mijn anti-skating al drie jaar op 0 staan. :)
Volgens mij moest de anti-skating gelijk zijn aan je naalddruk :) Tenminste, volgens mij heb ik t zo van Dré begrepen :P

[edit] Uitleg: De netto kracht is dan namelijk 0, dus wordt alle kracht gebruikt om hem in de groeven te houden :)

[edit2] Ik ben dom, sorry ik had t niet goed gelezen :(

[ Voor 20% gewijzigd door Terranca op 15-01-2003 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
Terranca schreef op 15 January 2003 @ 08:45:
[...]

Volgens mij moest de anti-skating gelijk zijn aan je naalddruk :) Tenminste, volgens mij heb ik t zo van Dré begrepen :P

[edit] Uitleg: De netto kracht is dan namelijk 0, dus wordt alle kracht gebruikt om hem in de groeven te houden :)
LOL. Lees mijn post nog eens. Dat vroeg ik toch ook juist. :) Als de anti-skating gelijk moet zijn aan de naaldkracht naar binnen, dan vraag ik op m'n beurt:"Hoe kan ik de naalddruk naar binnen meten, zodat ik daarop mijn anti-skating fatsoenlijk kan instellen?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
GoodspeeD schreef op 15 januari 2003 @ 08:41:
[...]

Ik weet het niet zeker maar volgens mij moest het zo.

Het contragewicht sloop je van je achterarm af en schuif je terug totdat je een "klik" voelt en ongeveer op het midden zit. Zorg ervoor dat wanneer je de klik hoort met dat circeltje op de nul zit. Draai 'm dan tegen de klok in, en aan die schaalverdeling op het gewicht kun je aflezen hoe zwaar je naalddruk is. Als je over de 2,5 heen gaat sta je op de 3. Zo kan een TT waarbij het contragewicht op 1 staat een naalddruk van 4 hebben.

Maar ik zit er waarschijnlijk naast :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
SONiCB00M schreef op 15 januari 2003 @ 09:15:
[...]
Ik weet het niet zeker maar volgens mij moest het zo.

Het contragewicht sloop je van je achterarm af en schuif je terug totdat je een "klik" voelt en ongeveer op het midden zit. Zorg ervoor dat wanneer je de klik hoort met dat circeltje op de nul zit. Draai 'm dan tegen de klok in, en aan die schaalverdeling op het gewicht kun je aflezen hoe zwaar je naalddruk is. Als je over de 2,5 heen gaat sta je op de 3. Zo kan een TT waarbij het contragewicht op 1 staat een naalddruk van 4 hebben.

Maar ik zit er waarschijnlijk naast :P.
Ik zal het eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

je zit er idd naast:

naaldruk instellen:

Gewicht opsteken en positioneren totdat je arm zweeft boven je platter, naalddruk = 0 (draai de schaal op 0). Nu zoek je op in je manual van je naalden hoeveel naaldruk je mag steken of je stelt zelf een eigen waarde in die je lekker vind :P, door nu dus het gewicht te verplaatsen komt de arm naar beneden, naalddruk leefs je af van de schaalverdeling.

Stanton AL500 willen volgens de specs 3 à 5 g hebben, andere naalden meestal minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

huh klik :?

Je moet ervoor zorgen dat je arm volledig horizontaal blijft zweven en dat is het 0-punt van je contra gewicht (zet wel anti-skating op 0). Draai nu die ring met de gewichtsaanduiding, zodat 0 bovenin staat.

[wil je anti-skating in actie zien, dan moet je die eens op >3 zetten en je arm loslaten. Weet je meteen wat die doet]

Vervolgens kijk je naar de naalddruk, zoals de leverancier die benoemt (bijv. 4). Je draait je contra gewicht een heel rondje en voila klaar..... NIET DUS!!! Zet meteen je anti-skating op dezelfde waarde als je contra gewicht. Helaas gaan Technics maar tot 3, dus gewoon op 3 zetten als je contra gewicht hoger dan 3 staat.

btw: Anti-skating op 0 zetten, als je (tijdelijk) gaat scratchen.

bron: mijn blote koppie, na wat ik heb onthouden wat Dré meerdere malen in een aantal posts geroepen heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
BtM909 schreef op 15 januari 2003 @ 09:52:
huh klik :?

Je moet ervoor zorgen dat je arm volledig horizontaal blijft zweven en dat is het 0-punt van je contra gewicht (zet wel anti-skating op 0). Draai nu die ring met de gewichtsaanduiding, zodat 0 bovenin staat.
Waar staat die gewichtsaanduiding dan in het begin???? Ik snap sowieso niet, waar die ring voor dient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Die gewichtsaanduiding moet je eerst negeren. Zorg er eerst voor dat je arm horizontaal blijft zweven. Blijft ie hangen, draai dan pas die ring, zodat de gewichtsaanduiding '0' bovenin staat.

Vervolgens draai je je hele contra gewicht net zolang tot de gewenste tegengewicht bovenin staat. Die ring is alleen voor jou bedoeld, zodat je weet hoeveel tegengewicht je op je naald zet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emkedouwe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
leffe_blond schreef op 15 January 2003 @ 00:09:
mja is een kwestie van gewoon te worden aan niet perfecte omstandigheden

btw welke mixer is dat?
Reloop Cut Pro, werkt heel lekker; lekker compact, past mooi tussen me twee turntables, en je kan dmv een mini crossfader de pfl doen. En -32Db EQ :P

[ Voor 3% gewijzigd door emkedouwe op 15-01-2003 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

leuk spul he ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-FreSh
  • Laatst online: 20-05 13:00
hee kijk nou savale op op GoT ? :)

PureDJ !! Tuned for Life!!

Deze week ook maar weer een een setje draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik nu het beste zoeken als ik 2x een tweedehands zoeken.
Zijn er nog andere grote fora met een Vraag/Aanbod afdeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie nu op marktplaats al de volgende items staan:

-Twee denon DJ101 met Concorde Pro voor 600 (is dat wat, die denons??)
-een paar losse SL's voor ongeveer 400
-Twee Stanton Str8-60's voor 450 oid

Zit daar niets tussen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

JumpStart schreef op 12 januari 2003 @ 10:07:
Als die te hoge output vervolgens leidt tot clippen ergens in de FS hardware of software, dan zou het best wel kunnen dat dat MIDI signaal niet meer goed te herkennen is door de FS software.
Het lijkt me toch dat elke ontwerper die z'n zaakjes ook maar een beetje op orde heeft toch wel een AGC (Automatic Gain Control) toepast op de code die van de platen afkomt? Zo niet dan is dat ERG slordig (HEEL erg slordig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

KeeZ schreef op 12 January 2003 @ 17:38:
[...]dat vraag ik mij dus ook even af... ben ook op zoek naar een stel goeie monitor boxen....
Ga dan zeker ook eens de Syrincs M3-220 set beluisteren. Ik was al tijden op zoek naar een DJ monitorset (voor thuis) die een beetje hufter proof was maar had NOOIT verwacht dat zo'n setje ook nog eens HEEL MOOI kon klinken.

De topjes bestaan uit 2 x 10cm drivers voor het mid en een 25mm dome voor het hoog (elke luidspreker met z'n eigen versterker (dus 3 versterkers per topje)), de sub bestaat uit een 20cm woofer (met een behoorlijk lange slag) in een 2-kamer subwoofer. De versterker voor de sub zit ingebouwd in de sub, net als de voedingen voor de versterkers van de topjes. Dus gewoon de master uit je mixer zo de set in jassen (gebalanceerd en wel!) en gaan met de set.

En hij klinkt dus zo goed dat zo'n zelfde setje nu in m'n huiskamer (of wat daar nog van over is) staat als HiFi setje.

(En tijdens een DVD'tje kunnen de buren meegenieten...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
huisman schreef op 15 januari 2003 @ 18:57:
[...]
Het lijkt me toch dat elke ontwerper die z'n zaakjes ook maar een beetje op orde heeft toch wel een AGC (Automatic Gain Control) toepast op de code die van de platen afkomt? Zo niet dan is dat ERG slordig (HEEL erg slordig).
Ik ken draaitafels die ook een probleem hebben met hoge output elementen/naalden ;)

Laat ik er daar nu net ff 2 van thuis hebben staan. Maarja geen last van zolang ze op een phono ingang staan. Moet ze nog steeds ff om switchen naar line out want dan kan ik tenminste m'n key control en master tempo gebruiken :P

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Empathy schreef op 14 januari 2003 @ 19:27:
[...]

sommige mensen wonen in de buurt van Duitsland :P
maar waar in duitsland koop je dan (anders ken je net zo goed gewoon bestellen online)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
MR_WAZOO schreef op 16 January 2003 @ 00:54:
[...]

maar waar in duitsland koop je dan (anders ken je net zo goed gewoon bestellen online)
www.music-city.de

Is een klein uurtje rijden voor me. Ik ga het liever halen, dan dat ik moet vertrouwen op de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
huisman schreef op 15 januari 2003 @ 19:00:
[...]

Ga dan zeker ook eens de Syrincs M3-220 set beluisteren.
Hm, da's zeker interessant. Heb ik ook geen HiFi-versterker meer nodig :).
Ff rekenen, die Synrics kost € 719,--. Die Behringers kosten € 250 each, dus € 500. Doe daar een fatsoenlijke HiFi-versterker bij van € 250,-- en je zit ook gauw op € 750,-- ...

Gaat op me wishlist :)

[ Voor 1% gewijzigd door Flake op 16-01-2003 11:08 . Reden: RML foutje :o ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:06
die behringers hebben toch geen amp nodig ? zijn toch actieve speakers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
wibblemoo schreef op 16 januari 2003 @ 12:16:
die behringers hebben toch geen amp nodig ? zijn toch actieve speakers..
Is dat zo?
/me gaat zoeken

/edit: Mjah je hebt gelijk, ik moet meer vooronderzoek doen |:( . Dit verandert de zaak een beetje, aangezien € 200,-- toch een fiks bedrag is

[ Voor 28% gewijzigd door Flake op 16-01-2003 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

als de geluidskwaliteit echt zo verschilt..... kies ik toch maar voor de duurdere oplossing denk ik....

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Reind schreef op 16 January 2003 @ 00:41:
[...]
Ik ken draaitafels die ook een probleem hebben met hoge output elementen/naalden ;)
Als een ontwerper een AGC op AUDIO zou zetten dan zou ik hem geen stuiver waard vinden. Als een ontwerper GEEN AGC op een DATASIGNAAL zou zetten dan verdient hij ook niet echt de schoonheidsprijs...

See the difference? Het ene is AUDIO en het andere is DATA. Er zijn niet veel mensen die graag naar een datastroom luisteren ;-)

Overigens werkt de PDT-6000 ronduit prima met de Ortofon elementen (en laten die nu net zeer goed presteren voor het geld ;-)

PS: In principe moet het best te doen zijn om de gain van de A/D converter aan te passen. Dus kom maar langs ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

SONiCB00M schreef op 16 januari 2003 @ 14:50:
[...]
Is dat zo?
/me gaat zoeken

/edit: Mjah je hebt gelijk, ik moet meer vooronderzoek doen |:( . Dit verandert de zaak een beetje, aangezien € 200,-- toch een fiks bedrag is
Er loopt op ons forum een topic over de Behringer. De reviews van de Behringer laten zien dat het een leuke speaker is MAAR dat hij niet erg neutraal is. Ook is Behringer niet bepaald scheutig met informatie. Een freq. plot wordt NIET gegeven, zelfs niet als er specifiek om gevraagd wordt.

Tja... Als je er trots op bent dan laat je het aan IEDEREEN zien en dan zet je er ook nog de meetmethode bij.

De Syrincs set is natuurlijk NIET te vergelijken met de Behringer set. In het laag zal de Behringer set het volledig af moeten leggen tegen de Syrincs set (da's gewoon natuurkunde ;-)

Ook geeft Syrincs er keurig een freq. plot bij (van sub EN top EN eerlijk gemeten).

Tja... Als je er trots op bent dan laat je het aan iedereen zien ;-)

De Syrincs set is wel duurder MAAR de regel "alle waar naar z'n geld" gaat natuurlijk wel weer gelden... Hij is neutraler dan het gros van de speakers die ik OOIT gehoord heb (en ik heb toch wel heel wat exotische speakers gehoord in de afgelopen jaren ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door HuismAndré op 16-01-2003 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
huisman schreef op 16 January 2003 @ 19:16:
[...]

Er loopt op ons forum een topic over de Behringer. De reviews van de Behringer laten zien dat het een leuke speaker is MAAR dat hij niet erg neutraal is. Ook is Behringer niet bepaald scheutig met informatie. Een freq. plot wordt NIET gegeven, zelfs niet als er specifiek om gevraagd wordt.

Tja... Als je er trots op bent dan laat je het aan IEDEREEN zien en dan zet je er ook nog de meetmethode bij.

De Syrincs set is natuurlijk NIET te vergelijken met de Behringer set. In het laag zal de Behringer set het volledig af moeten leggen tegen de Syrincs set (da's gewoon natuurkunde ;-)

Ook geeft Syrincs er keurig een freq. plot bij (van sub EN top EN eerlijk gemeten).

Tja... Als je er trots op bent dan laat je het aan iedereen zien ;-)

De Syrincs set is wel duurder MAAR de regel "alle waar naar z'n geld" gaat natuurlijk wel weer gelden... Hij is neutraler dan het gros van de speakers die ik OOIT gehoord heb (en ik heb toch wel heel wat exotische speakers gehoord in de afgelopen jaren ;-)
Nu wil ik niet heel vervelend zijn, maar bij die Behringers krijg je bij iedere speaker het individuele testrapport van het ding, met frequentieplot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

waar ongetwijfeld uit zal blijken dat de Syrincs beter klinken ;) heb ze -bij toeval- net nog mogen horen :9~ een wannahave :)

[ Voor 1% gewijzigd door KeeZ op 17-01-2003 00:19 . Reden: smilie ]

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
KeeZ schreef op 17 januari 2003 @ 00:18:
waar ongetwijfeld uit zal blijken dat de Syrincs beter klinken ;) heb ze -bij toeval- net nog mogen horen :9~ een wannahave :)
:( stelletje eikels, jullie maken me aan het twijfelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Om het nog moeilijker te maken voor Sonicboom:

Samson DA80 desktop monitor systeem.

Afbeeldingslocatie: http://www.samsontech.com/images/productimages/dms80.gif

Zal zo'n 300 á 400 Euro moeten kosten denk ik. Ik heb ze twee jaar terug voor 800 gekocht en ze zijn perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

TimMer schreef op 16 januari 2003 @ 22:56:
[...]
Nu wil ik niet heel vervelend zijn, maar bij die Behringers krijg je bij iedere speaker het individuele testrapport van het ding, met frequentieplot.
Bedoel je zoiets als: http://www.procom.no/images/frequency_response.gif

Als DAT de individuele freq. plot is die je bedoelt dan is de toegevoege waarde van die plot lager dan de kostprijs van de inkt die de plotter nodig had om deze fantasiestreep te trekken.

Ook wordt er NIET aangegeven wat de smoothing is. Als ik bijvoorbeeld een 2 oktaaf smoothing toe zou passen dan zou zelfs elke DAP speaker nog lineaalvlak zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

SONiCB00M schreef op 17 January 2003 @ 10:10:
[...]
:( stelletje eikels, jullie maken me aan het twijfelen :P
Ik krijg binnenkort de Behringers ook binnen (zodat ik ze ECHT kan vergelijken (en gelijk ook maar eens meten (oooh)).

Dus kom eens langs en hoor ze BEIDE ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

andre, dat zou ik graag eens willen als dat kan :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
huisman schreef op 17 januari 2003 @ 12:00:
[...]

Ik krijg binnenkort de Behringers ook binnen (zodat ik ze ECHT kan vergelijken (en gelijk ook maar eens meten (oooh)).

Dus kom eens langs en hoor ze BEIDE ;-)
Ik zal es kijken wanneer ik een gaatje in mijn agenda heb :P.

Harlingen is nogal een eind weg voor een simpel kereltje als ik. Is je zaak goed bereikbaar met OV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Kees en Sonic: Geen probleem (wel even een afspraak maken en niet met hele volksstammen langskomen want we zitten nog steeds op onze compacte locatie). OV geen probleem. Je belt als je aankomt en we pikken je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 21:44
Dre, even een vraagje over die Syrincs M3-220 Monitorset: zijn deze ook goed bruikbaar om een beetje fatsoenlijk "kwaliteitsmuziek" te luisteren, zoals: Queen, Vangelis, Jean Michel Jarre, Enigma ed? Want ik ben eigenlijk op zoek naar multi-inzetbare speakers, al dan niet tweedehands. Ik ben namelijk ook nog op zoek naar de Mission 705A, wat voor mij de beste oplossing is, denk ik.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Universal Creations schreef op 17 January 2003 @ 14:46:
Dre, even een vraagje over die Syrincs M3-220 Monitorset: zijn deze ook goed bruikbaar om een beetje fatsoenlijk "kwaliteitsmuziek" te luisteren, zoals: Queen, Vangelis, Jean Michel Jarre, Enigma ed? Want ik ben eigenlijk op zoek naar multi-inzetbare speakers, al dan niet tweedehands. Ik ben namelijk ook nog op zoek naar de Mission 705A, wat voor mij de beste oplossing is, denk ik.
Nou... Dat was dus het grappige.

Zoals ik al zei was ik reeds tijden op zoek naar een set die HEEL bleef. Ik hoopte deze met de M3 gevonden te hebben. Wat me echter verbaasde was dat ze ook ZEER goed (ZEER goed) klinken.

Even voor de goede orde: In mijn huiskamer hebben in het verleden diverse exotische speakers gestaan (waaronder zelfbouw MAAR ook bijvoorbeeld Celestion Ditton speakers van een paar duizend gulden per set), aangestuurd door een hybride (buizen/mosfets) bakje en een Arcam Delta 70.2 CD-speler. Een gemiddelde "torentje" luisteraar ben ik dus zeker NIET. Als ik dan dus zo'n Syrincs set in m'n eigen huiskamer neerzet dan wil dat nogal wat zeggen ;-)

Om eerlijk te zijn vind ik het bijna zonde om deze set te plagen met (monotoon dreunende en over het algemeen waardeloos gemasterde) house muziek. Bij een goed stukje symphonische rock (Allan Parsons, Roger Waters, Pink Floyd, Jeff Wayne, Joe Jackson) e.d. komen de kwaliteiten van de set pas ECHT naar voren!

Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.