mja.. bijna geen goeie releases in de winter..
Verwijderd
Ik heb hier ook die 760i idd, en ben ruim tevreden. Geluid is niet zo natuurlijk dat het monitorkwaliteit mag heten, maar ik kan er ruim mee uit de voeten. Vrij helder hoog, lekker strak laag (maar alleen op de plek waar ik sta te draaien, een meter verder is het erg blurry); midden had wel wat beter/voller gemogen...
Onder het motto raad de plaat:
Green Velvet - La la land. Van de dubbelaar
Green Velvet - La la land. Van de dubbelaar

Mijn setje... alleen de fader loopt te k*tten.. Is smerig..
Hoe kun je zoon ding eigenlijk het beste schoonmaken??
Deze advertentieplaats is te huur!
That's correct. U gaat door voor de wasmachine
saturn : doe ff niet layout verneuken 
doe [img width=500] ofzo en daar een url omheen
doe [img width=500] ofzo en daar een url omheen
traktor scratch!
Huh, een PT-2000? Die zijn al jaren discontinued volgens mij, hoe lang draai jij al?
6 jaar zoeits nu.. maareuh. wat is het verschil dan tussen de pt2000 / 2100 en 2400? alleen die beatcounter ofzo? of ook hardwarematig.. want ik heb nogal te klagen over die pt2000.. bv, als je de plaat van de tt afremt, dan klimt ie vanzelf weer naar de oude toerental, en da's een beetje irri..SONiCB00M schreef op 05 januari 2003 @ 17:19:
Huh, een PT-2000? Die zijn al jaren discontinued volgens mij, hoe lang draai jij al?
traktor scratch!
De 2400 wordt ook niet meer gemaakt. Op de display zit geen beatcounter maar gewoon percentage van pitch met nog wat andere info als toeren en richting.
daar heb je dus helemaal niks aanC00KW4US schreef op 05 January 2003 @ 17:33:
De 2400 wordt ook niet meer gemaakt. Op de display zit geen beatcounter maar gewoon percentage van pitch met nog wat andere info als toeren en richting.
traktor scratch!
't Staat er idd voor spek en bonen
. Die pitchbend gebruik ik ook niet omdat hij in de plus veeeeel sterker pitcht (OMHOOG die kracht!) dan in de min (geen kracht meer geven maar AFREMMEN!).
Verwijderd
OOOOOOOOOW Erikie heeft final scratch draait dat een beetje of is het poep. ik heb wel eens gehoort bij hard scratshen dat dat programma niet meer weet waar het is
jup, je kunt er mee scratchen, maar als je te hard scratch dan is het redelijk poep ja
, maar hij houdt t wel vaak bij, en dat verbaasd me best wel, hoe direct t is.. Maar als je een battle dj bent ofzo, dan heeft fs weinig nut
.. maar een simpele backspin of ff d'r in scratchen gaat wel vlekkeloos..
traktor scratch!
Huh wat bedoel je daar nou precies mee?Erikie schreef op 05 januari 2003 @ 17:21:
[...]
als je de plaat van de tt afremt, dan klimt ie vanzelf weer naar de oude toerental, en da's een beetje irri..
Ben best tevreden met de PT2100. Wel een maar kleine minpuntjes... Bij het afremmen van het plateau, dan komt ie snel weer op toeren, maar als je versnelt, dan duurt het wat langer voordat ie op zijn oude toeren is. Volgens mij is dat bij de Technics niet zo (en met mijn oude belt drives ook niet). Of ik moet wat voorzichtiger corrigeren. Moet nog ff wennen, nu krijg ik soms een leuke wieeeeeeuwwww :-). Verder ook vervelend dat je steeds die quartz lock uit moet zetten. Voor de rest prima dingen.
* NightOwlNL heeft de PT2000 MK II en das wel een fijne tafel, erg nauwkeurig met de pitch, en corrigeren kan ook prima, moet alleen es wennen aan welke kant ik nou op moet corrigeren, rem soms af als ik versnellen moet en versnel als ik remmen moet en dan rijd de ns weereens langs enzo, das dus bestwel kut, maar komt voornamelijk omdat me speakers beetje ruk staan moet ze dus maar eens verplaatsen
ff kijken, hoe leg ik dat nou uit.. als ik de plateu afrem (0.2 procent met m'n handen ofzo), en dat zo'n 2 a 3 sec lang, en wanneer ik m weer loslaat, dan klimt ie de volgende seconde weer naar het juiste toerental van voor het afremmen. snap je t een beetje?!
Als je je quartzlock aan heb staan kun je t ook zien, kijk maar naar je puntjes, wanneer je afremt, zullen deze trager gaan lopen, maar wanneer je los laat, dan corrigeert ie effetjes, en gaat ie fijn weer verder..
Oplossing is door je vinyl af te remmen, maar daar maak ik meerdere foutjes mee, omdat ie soms errug onder je vinger blijft hangen, en dan kan je weer gaan corrigeren etc..
Ook is t zo, als de plateu draait, en je houdt m stil (met je handen ) en je drukt dan op stop, dan stopt ie niet, nee, eerst moet je m los laten, dan draait ie een kwartslag (plateu) en dan nokt ie pas met draaien!! redelijk irri met 'cue-en' , maarja, ik ben t gewend, en als ik op techics over zou gaan, heb ik geen probs!! maareuh.. ik vroeg me af of dat alleen bij de pt-2000 is.. (ps, zijn er mensen die die zwarte pt2000 of pt1000 hebben??)
Als je je quartzlock aan heb staan kun je t ook zien, kijk maar naar je puntjes, wanneer je afremt, zullen deze trager gaan lopen, maar wanneer je los laat, dan corrigeert ie effetjes, en gaat ie fijn weer verder..
Oplossing is door je vinyl af te remmen, maar daar maak ik meerdere foutjes mee, omdat ie soms errug onder je vinger blijft hangen, en dan kan je weer gaan corrigeren etc..
Ook is t zo, als de plateu draait, en je houdt m stil (met je handen ) en je drukt dan op stop, dan stopt ie niet, nee, eerst moet je m los laten, dan draait ie een kwartslag (plateu) en dan nokt ie pas met draaien!! redelijk irri met 'cue-en' , maarja, ik ben t gewend, en als ik op techics over zou gaan, heb ik geen probs!! maareuh.. ik vroeg me af of dat alleen bij de pt-2000 is.. (ps, zijn er mensen die die zwarte pt2000 of pt1000 hebben??)
traktor scratch!
Verwijderd
Waarom corrigeer je niet met de pitch dan ?
Dat werkt het best vind ik, hoor je ook niet dat je er een zwieper aan geeft
Fader eruit halen, in water stoppen en met een tandenborstel de binnekant schoon maken. Dan goed laten drogen en vervolgens een beetje grafiet er stoppen. Tenminste, dit werkte voor mij. Wat je nooit moet doen is contactspray gebruiken, dit dit is plakkerig en daardoor maken niet alleen de faders contact maar ook het omliggende stof :PsRamShackle schreef op 05 January 2003 @ 17:08:
[afbeelding]
Mijn setje... alleen de fader loopt te k*tten.. Is smerig..
Hoe kun je zoon ding eigenlijk het beste schoonmaken??
Hmm.. ik zweer eigenlijk bij Kontakt 60 van Kontakt Chemie.
Contactspray dus.
Contactspray dus.
Contact Gold is een stuk beter (maar ook veel duurder)
Gewone contactspray geeft uiteindelijk een vette plakkerige fader met stoftroep. En dat wil je niet. Maar als je faders niet meer 100% zijn kun je het beste gewoon nieuwe erin zetten. Is niet moeilijk en de meeste faders zijn gewoon in de handel te koop. Ik kocht ze altijd via Disco service Apeldoorn en Audio Amsterdam.
Gewone contactspray geeft uiteindelijk een vette plakkerige fader met stoftroep. En dat wil je niet. Maar als je faders niet meer 100% zijn kun je het beste gewoon nieuwe erin zetten. Is niet moeilijk en de meeste faders zijn gewoon in de handel te koop. Ik kocht ze altijd via Disco service Apeldoorn en Audio Amsterdam.
ja tuurlijk syncroniseer ik eerst met pitch.. psies in de maat met je hoofdtelefoon, dan weer terug naar het begin van t nummer, en dan inmixen.. maar soms zit je er een klein beetje naast, en dan is t niet verstandig om nog een x met je pitch te spelen..Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 09:59:
Waarom corrigeer je niet met de pitch dan ?
en met ernaast lopen bedoel ik 2 milliseconden ofzo , want dat hoor je meestal aan de bassen die net iets naast elkaar lopen (uit fase, soort chorus effect krijg je dan). en idd.. je kunt de bass wegdraaien van de andere plaat, dat snap ik ook wel, maar dan loopt ie nog niet synchroon..
traktor scratch!
over die faders > NOOIT in water, water laat je fader oxideren en das nog slechter dan contactvloeistof
ik raad je eerder aan om gewoon je fader schoon te maken met zo een drukluchtspuitbus en een stofzuiger
ik raad je eerder aan om gewoon je fader schoon te maken met zo een drukluchtspuitbus en een stofzuiger
Jawel, maar aangekoekt stof blaas jij van z'n langzalzeleven niet weg, ook niet met Blast Off.
Ik doe het meestal zo: wat Kontakt 60 of Gold erin, ff laten zitten, de loper een paar keer heen en weer, en dan met Tension 67 de restjes wegblazen. De vloeistof verdampt wel.
Ik doe het meestal zo: wat Kontakt 60 of Gold erin, ff laten zitten, de loper een paar keer heen en weer, en dan met Tension 67 de restjes wegblazen. De vloeistof verdampt wel.
Maar ik heb het over corrigeren met de pitch. Als ik merk dat de linker plaat iets te snel gaat haal ik hem iets te ver naar achter om hem weer netjes in sync te laten lopen, vervolgens zet ik hem weer iets sneller om dat te houden. Enzovoorts.Erikie schreef op 06 januari 2003 @ 12:19:
[...]
ja tuurlijk syncroniseer ik eerst met pitch.. psies in de maat met je hoofdtelefoon, dan weer terug naar het begin van t nummer, en dan inmixen.. maar soms zit je er een klein beetje naast, en dan is t niet verstandig om nog een x met je pitch te spelen..
en met ernaast lopen bedoel ik 2 milliseconden ofzo , want dat hoor je meestal aan de bassen die net iets naast elkaar lopen (uit fase, soort chorus effect krijg je dan). en idd.. je kunt de bass wegdraaien van de andere plaat, dat snap ik ook wel, maar dan loopt ie nog niet synchroon..
edit:
gepost door 648 maar cv_smiley was nog ingelogd
[ Voor 4% gewijzigd door CV_SmileY op 06-01-2003 15:08 ]
Jeeej mn setje is alweer een tijdje binnen en hier de beloofde pics.

Klikken voor grotere plaatjes (1024xnogwat)
Nog een plaatje

Klikken voor grotere plaatjes (1024xnogwat)
Nog een plaatje

[ Voor 13% gewijzigd door Terranca op 06-01-2003 13:50 . Reden: Nog een plaatje ]
ligt er trouwens allemaal een beetje aan hoe je faders opgebouwd zijn enzo, en t ideaalste is natuurlijk als je na bijvoorbeeld 6 a 7 jaar ofzo eens moet schoonmaken om gewoon eens luxe te doen en een set nieuwe faders of een leuke nieuwe mixer te kopen en je ouwe krakende aan je buurjochie van 11 die net begintKaj. schreef op 06 January 2003 @ 13:11:
Jawel, maar aangekoekt stof blaas jij van z'n langzalzeleven niet weg, ook niet met Blast Off.
Hey die ortofon's heb ik ook, relaxte dingen en niet achterlijk duur, schijnen beter te zijn dan de die Stanton 500ALMKII elementenTerranca schreef op 06 January 2003 @ 13:40:
Jeeej mn setje is alweer een tijdje binnen en hier de beloofde pics.
[pic]
ik ken dat op mn axis-2 als pitch bend (met mn jog wheel dan) dat is iets de pitch verlagen zodat ie weer mooi in sync loopt. (Draai aan mn wiel geven is meestal de beste oplossingCV_SmileY schreef op 06 januari 2003 @ 13:35:
[...]
Maar ik heb het over corrigeren met de pitch. Als ik merk dat de linker plaat iets te snel gaat haal ik hem iets te ver naar achter om hem weer netjes in sync te laten lopen, vervolgens zet ik hem weer iets sneller om dat te houden. Enzovoorts.
edit:
Deze plek is te koop.
Nu nog niet...Erikie schreef op 06 January 2003 @ 09:09:
ff kijken, hoe leg ik dat nou uit.. als ik de plateu afrem (0.2 procent met m'n handen ofzo), en dat zo'n 2 a 3 sec lang, en wanneer ik m weer loslaat, dan klimt ie de volgende seconde weer naar het juiste toerental van voor het afremmen. snap je t een beetje?!
He nu snap ik je. Heb het even uitgeprobeerd... Quartz lock aan. Puntjes staan stil. Plateau beetje afremmen. Stoppen met afremmen->puntjes gaan vooruit ipv stil. Maw: wat je afremt, komt er vanzelf weer bij. Vond al raar dat ik zoveel moeite met die dingen hadAls je je quartzlock aan heb staan kun je t ook zien, kijk maar naar je puntjes, wanneer je afremt, zullen deze trager gaan lopen, maar wanneer je los laat, dan corrigeert ie effetjes, en gaat ie fijn weer verder..
Dat beheers ik ook (nog) niet.Oplossing is door je vinyl af te remmen, maar daar maak ik meerdere foutjes mee, omdat ie soms errug onder je vinger blijft hangen, en dan kan je weer gaan corrigeren etc..
Je bedoelt als je de platter stil houdt (dus hij draait niet) en dan op stop drukken? Bij mij draait ie niet nog een stukje verder. Wel is het zo dat als ik de plaat vasthoud en ik druk op stop dat ie soms een stukje achteruitdraait (kwartslag).Ook is t zo, als de plateu draait, en je houdt m stil (met je handen ) en je drukt dan op stop, dan stopt ie niet, nee, eerst moet je m los laten, dan draait ie een kwartslag (plateu) en dan nokt ie pas met draaien!! redelijk irri met 'cue-en' , maarja, ik ben t gewend, en als ik op techics over zou gaan, heb ik geen probs!! maareuh.. ik vroeg me af of dat alleen bij de pt-2000 is.. (ps, zijn er mensen die die zwarte pt2000 of pt1000 hebben??)
Kheb de PT2100 trouwens.
hm daar heb ik nog nooit last van gehad... ik corrigeer dan bijna ook blindelings de pitchfader waarschijnlijkErikie schreef op 06 January 2003 @ 09:09:
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
maar jij hebt toch technics?!Ener-G schreef op 06 January 2003 @ 17:26:
[...]
hm daar heb ik nog nooit last van gehad... ik corrigeer dan bijna ook blindelings de pitchfader waarschijnlijk
anyway, ik heb t me ook nu zelf aangeleerd om met de pitchfader te corigeren (wanneer je al inmixt, dus ook tijdens t voorbeluisteren, maar t kleine beetje daarna). Alleen, met de hand een tikkie afremmen lijkt mij veel sneller gaan..
Het probleem zit m bij mij nl :
Ik beluister de plaat eerst voor, en beatmatch m (zo'n 30 sec ongeveer).. Dan heb ik meestal wel de goeie speed.. dan draai k weer naar t beginpunt, of ergensanders heen waar ik wil beginnen, en dan tijdens de break gooi ik m er meestal in.. Nu kan t zo zijn dat ie niet psies gelijk loopt, en dan moet je corrigeren, en dat doe ik liever met de hand dan aan de pitch te zitten, want die stond al goed nl! Nu doe ik t ook met de pitch corigeren, maar soms beweeg ik m de verkeerde kant op en dan heb je een probleem
maargoed.. mischien ben ik een mierenneuker
traktor scratch!
t maakt niet uit wat je heb, ik leer t mezelf ook steeds meer aan om te doen omdat t gewoon makkelijker is
Verwijderd
Ik vraag me nog steeds af wat er nou van die gozer is geworden!Door Timmey - Monday 11 June 2001 19:16
Misschien zomaar een jongensdroom, maar ik ben me een beetje aan het orienteren op het zijn van een Dj.
Nu zie ik me niet volgende week al op grote feesten ofzo draaien, maar ik zou wel 's willen leren om gewoon wat plaatjes te kunnen draaien... wat mixen enzo. Evt. live.
Maar kan ik voldoen met m'n pc'tje? Moet ik een complete installatie kopen? Of hoe doen jullie dat?
Ik ben nog maar een scholiertje van 16, dus erg veel budget heb ik niet
En ik ben nog compleet nieuw op dit gebied. Dus misschien is het onderwerp ook een beetje vaag, maar waar het dus op neer komt is dat ik een punt zoek om te beginnen.
Mijn vraag is waar?
ik corrigeer trouwens nog steeds met de Pin!
1 sl ja, en een gemini xl500 die een iets *kuch* zwakkere motor heeft.. daar corrigeer ik echt bijna uitsluitend op de pitchfader opErikie schreef op 06 januari 2003 @ 17:43:
[...]
maar jij hebt toch technics?!
anyway, ik heb t me ook nu zelf aangeleerd om met de pitchfader te corigeren (wanneer je al inmixt, dus ook tijdens t voorbeluisteren, maar t kleine beetje daarna). Alleen, met de hand een tikkie afremmen lijkt mij veel sneller gaan..
Het probleem zit m bij mij nl :
Ik beluister de plaat eerst voor, en beatmatch m (zo'n 30 sec ongeveer).. Dan heb ik meestal wel de goeie speed.. dan draai k weer naar t beginpunt, of ergensanders heen waar ik wil beginnen, en dan tijdens de break gooi ik m er meestal in.. Nu kan t zo zijn dat ie niet psies gelijk loopt, en dan moet je corrigeren, en dat doe ik liever met de hand dan aan de pitch te zitten, want die stond al goed nl! Nu doe ik t ook met de pitch corigeren, maar soms beweeg ik m de verkeerde kant op en dan heb je een probleem![]()
.. en dan ga je weer terug etc, en dan is je mix verneukt, op z'n zachts gezegd
maargoed.. mischien ben ik een mierenneuker
ik betrap mezelf er trouwens ook regelmatig op de laatste tijd dat ik niet eens meer voorbeluister maar gewoon direct de plaat erin keil en al beatmatchend de schuif al opengooi, ik denk er eigenlijk niet eens meer bij na, vaak gaat het gewoon op de automatische piloot
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik corrigeer vrijwel altijd door de platter af te remmen of aan de pin te draaien (versnellen). Met mijn nieuwe Gemini PT-2100 gaat dat wat moeilijker dus moet ff leren met de pitchfader te corrigeren. SL ervaring heb ik bijna niet. Op de SL kan je met 33RPM platen als je iets moet versnellen de 33RPM knop vasthouden en voorzichtig op de 45RPM knop tikken. Op de PT-2100 loopt ie gelijk 10 beats vooruit
Met de SL geef ik er ook gewoon altijd een slinger aan. Werkt goed.
Alleen altijd ff wennen als ik een tijdje op mijn belt-drives heb gedraaid en dan ineenso op SL's moet draaien.
Verwijderd
Met mijn SL's doe ik kleine correcties over het algemeen met de pitchfader. Is een kwestie van gevoel, net dat beetje er bij of er af. Tijdens de mix goed blijven luisteren of alles nog goed gematched loopt en indien nodig dus corrigeren.
Over het algemeen probeer ik niet te zwengelen aan de platter.
Over het algemeen probeer ik niet te zwengelen aan de platter.
Ik heb momenteel geen draaitafels bij de hand, maar ik wou toch even iets zeggen over dat verschijnsel wat optreedt als je gaat afremmen met je vingers. Ik denk dat je de werking van die puntjes verkeert interpreteerd. Zij geven geen snelheid aan, maar geven frequenties aan.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
uhm jij bedoel 50hz 60hz ?Universal Creations schreef op 07 januari 2003 @ 09:54:
Ik heb momenteel geen draaitafels bij de hand, maar ik wou toch even iets zeggen over dat verschijnsel wat optreedt als je gaat afremmen met je vingers. Ik denk dat je de werking van die puntjes verkeert interpreteerd. Zij geven geen snelheid aan, maar geven frequenties aan.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| 33 50| 45 33 60| 45 |
dat staat bij mij voor de 4puntje boven elkaar...
bij mij klopt er trouwens geen reet van want als ik de pitch op 0 zet dan staan er nog geen puntjes stil

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 12:13 . Reden: code tags ]
dat kan jumbo, dan heb jij waarschijnlijk draaitafels die niet helemaal netjes afgeregeld zijnVerwijderd schreef op 07 January 2003 @ 12:12:
[...]
uhm jij bedoel 50hz 60hz ?
code:
1 2 3 4 5 6 7 33 50| 45 33 60| 45
dat staat bij mij voor de 4puntje boven elkaar...
bij mij klopt er trouwens geen reet van want als ik de pitch op 0 zet dan staan er nog geen puntjes stil
aan de onderkant zitten een paar instelknopjes als t goed is waardoor je je draaitafels precies kan afstellen dat de puntjes stilstaan op 33 en 45 toeren, precies zoals t hoort
bij mij staat er trouwens
code:
1
2
3
4
| +7.2% +3.3% 0 % -3.3% |
over het verschijnsel dat je puntjes weer versnellen als je je platter afremt > dit klopt, je remt de platter af en niet t toerental van je motor in je TT
als je dan de platter weer loslaat zal de motor je snelheid weer herstellen naar de oude waarde, vandaar dus dat t handigger is om met je pitchfader te pitchbenden, aangezien je dan wel de juiste snelheid krijgt
Ja klopt, maar ik bedoel iets anders. Stel dat de pitch goed staat (de beats van beide platen lopen gelijk), maar de beat zit er net een klein beetje naast zeg maar. Normaal corrigeer ik dan door de platter lichtjes af te remmen (1 seconde bijvoorbeeld), zodat de beats gelijk lopen. De PT-2100 corrigeert dan wat ik heb gecorrigeerd.. hij gaat dus 1 seconde harder lopen en dan pas normaal. De beat zit er dus weer naast. Dus moet wel met de pitch corrigeren, maar das best vervelend als je weet dat de pitch al goed staat.MR_WAZOO schreef op 07 January 2003 @ 12:41:
over het verschijnsel dat je puntjes weer versnellen als je je platter afremt > dit klopt, je remt de platter af en niet t toerental van je motor in je TT
als je dan de platter weer loslaat zal de motor je snelheid weer herstellen naar de oude waarde, vandaar dus dat t handigger is om met je pitchfader te pitchbenden, aangezien je dan wel de juiste snelheid krijgt
hey mensen ik heb weer een nieuw setje geupt naar de server:
stijl: trance
draaitafels: heeeeele oude technics dlp3s
mengpaneel: behringer dx 500
set: opgenomen van http://www.puredj.com (live gedraaid afgelopen vrijdag)
donwload link:
http://savale.tomt.net
lemme know what you think!
donwload link:
En WD60 is dat niks? scheint dat dat nog wel goeie spray isjadjong schreef op 06 januari 2003 @ 10:47:
[...]
Fader eruit halen, in water stoppen en met een tandenborstel de binnekant schoon maken. Dan goed laten drogen en vervolgens een beetje grafiet er stoppen. Tenminste, dit werkte voor mij. Wat je nooit moet doen is contactspray gebruiken, dit dit is plakkerig en daardoor maken niet alleen de faders contact maar ook het omliggende stof :Ps
Deze advertentieplaats is te huur!
jup! je haalt de woorden uit m'n mond! maar is dit bij de sl's ook het geval?! zoniet, dan ga ik sparen voor 2 nieuwe sl's..!Jimsterrr schreef op 07 januari 2003 @ 12:56:
[...]
Ja klopt, maar ik bedoel iets anders. Stel dat de pitch goed staat (de beats van beide platen lopen gelijk), maar de beat zit er net een klein beetje naast zeg maar. Normaal corrigeer ik dan door de platter lichtjes af te remmen (1 seconde bijvoorbeeld), zodat de beats gelijk lopen. De PT-2100 corrigeert dan wat ik heb gecorrigeerd.. hij gaat dus 1 seconde harder lopen en dan pas normaal. De beat zit er dus weer naast. Dus moet wel met de pitch corrigeren, maar das best vervelend als je weet dat de pitch al goed staat.
[ Voor 5% gewijzigd door Erikie op 07-01-2003 16:52 ]
traktor scratch!
Begin maar mat sparen danErikie schreef op 07 januari 2003 @ 16:51:
[...]
jup! je haalt de woorden uit m'n mond! maar is dit bij de sl's ook het geval?! zoniet, dan ga ik sparen voor 2 nieuwe sl's..!
Verwijderd
Je bedoelt WD40 neem ik aan ? zou ik ook niet gebruiken hoor.RamShackle schreef op 07 januari 2003 @ 13:27:
[...]
En WD60 is dat niks? scheint dat dat nog wel goeie spray is
he een lotgenootsavale schreef op 07 January 2003 @ 13:14:
donwload link:
doe jij nog wat met die ingebouwde sampler?
Verwijderd
Wat voor stijl draai je? ikke heb ook een Behringer DX500 niks mis mee vindt ik maar dat komt wel als ik eenmaal met een XTC of iets anders gedraaid hebt
WD40 is idd een zeer goeie spray, voor bouten die vastzitten, fietskettingen die wat moeizaam gaan etc..Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 18:18:
[...]
Je bedoelt WD40 neem ik aan ? zou ik ook niet gebruiken hoor.
You don't need eyes to see, you need vision
Tja, maar toch een beetje balen dat die dingen niet helemaal zo werken als de meeste andere draaitafels. Kheb ze nog geen week namelijk. Denk dat ik ook maar ff ga sparen (weer) en deze later dan verkoop.
Binnenkort een nieuwe mixer halen. Wilde eerst voor de XTC gaan, maar vind het toch een beetje overkill voor thuisgebruik.
ik zit effe te denken he..
zijn die sl's zoo intelligent dat je kunt afremmen op de motor?! ik bedoel, als je daar 1 milli newton op de motor afremt, dat ie dan zelf z'n magnetische inductie in de motor bijstelt ofzo?! want dat lijkt me echt een ingewikkeld systeem. dat is bij gemini niet zo want die stuurt elke 1/16 sec een puls naar de motor geeft van draai maar weer een stukje vooruit. (til de platter maar es van de tt af, en kijk naar je motor, hoe die zich beweegt.. , stotterend, of niet?
zijn die sl's zoo intelligent dat je kunt afremmen op de motor?! ik bedoel, als je daar 1 milli newton op de motor afremt, dat ie dan zelf z'n magnetische inductie in de motor bijstelt ofzo?! want dat lijkt me echt een ingewikkeld systeem. dat is bij gemini niet zo want die stuurt elke 1/16 sec een puls naar de motor geeft van draai maar weer een stukje vooruit. (til de platter maar es van de tt af, en kijk naar je motor, hoe die zich beweegt.. , stotterend, of niet?
traktor scratch!
Verwijderd
Kijk hier voor uit ! Doe je dit bij een Technics, dan fikt je motor nml. gelijk door !!Erikie schreef op 08 January 2003 @ 06:22:
ik zit effe te denken he..
(til de platter maar es van de tt af, en kijk naar je motor, hoe die zich beweegt.. , stotterend, of niet?
ff wat anders dan TT's
iemand al ervaring met de nieuwe produkten van numark ?? waaronder de axis-9
http://www.numark.com ....
Deze plek is te koop.
Je kan er ook heel mooi een eikenhouten kast mee laten glimmen.leffe_blond schreef op 07 januari 2003 @ 19:00:
[...]
WD40 is idd een zeer goeie spray, voor bouten die vastzitten, fietskettingen die wat moeizaam gaan etc..
Verwijderd
wat als de tt-x nu een super tafel was.. dan krijg je een mooi setje van numark.
2x tt-x turntables
2x Axis-9 Cd spelers
1x Matrix 3 mixer
dan heb een set vanaf een andere planet..
2x tt-x turntables
2x Axis-9 Cd spelers
1x Matrix 3 mixer
Ik heb net fs op mijn nieuwe laptop geinstalleerd. Werkt uitermate goed.
Installeren was zo gebeurd, is wel eens anders geweest.
Maar nu is alles okay
Installeren was zo gebeurd, is wel eens anders geweest.
Maar nu is alles okay
en ook geld nodig van een andere planeetVerwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 16:01:
wat als de tt-x nu een super tafel was.. dan krijg je een mooi setje van numark.
2x tt-x turntables
2x Axis-9 Cd spelers
1x Matrix 3 mixer
Deze plek is te koop.
Had net ff een mailtje gestuurd naar Dre. Volgens hem komt het verschijnsel van versnellen na afremmen op vrijwel alle draaitafels voor. Ook bij de Technics. Ben nu ff niet thuis, maar zal vanavond die mail ff posten.
Doe dit bij gelijk welke TT en je motor ziet af, de platter dient meestal ook als vliegwiel.Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 07:44:
[...]
Kijk hier voor uit ! Doe je dit bij een Technics, dan fikt je motor nml. gelijk door !!
Verwijderd
hehejadjong schreef op 08 January 2003 @ 14:54:
[...]
Je kan er ook heel mooi een eikenhouten kast mee laten glimmen.
ik heb in de loop der jaren redelijk wat wd40 in en op mijn mini gespoten om vastzittende ellende los te krijgen (toen ik nog veel aan auto's sleutelde
arne_f > staar je niet blind op xtc, v700 en technics en denon, kijk ff wat verder dan je neus kort is, pioneer en rodec maken ook erg leuke mixers en gemini en diverse andere merken maken goede tt's en cdspelersVerwijderd schreef op 07 January 2003 @ 18:53:
Wat voor stijl draai je? ikke heb ook een Behringer DX500 niks mis mee vindt ik maar dat komt wel als ik eenmaal met een XTC of iets anders gedraaid hebt
Net geluisterd, wel netjes gemixed (beetje kortaf) maar ik mis een beetje de regie,...lijkt ofdat je sporadisch platen hebt gepakt .. .. er zit volgens mij weinig magie in je mix.savale schreef op 07 januari 2003 @ 13:14:
donwload link:
(vind ik trouwens ook van veel grote dj's dat ze snel de plaat over laten lopen omdat ze bang zijn voor fouten lijkt het).
succes verder

Verwijderd
owh dat doe ik ook zeker niet.. Ikke heb dan alleen de V700 uit dat rijtje maar de rest ga ik ook zeker niet kopen voor thuis..MR_WAZOO schreef op 08 januari 2003 @ 17:49:
[...]
arne_f > staar je niet blind op xtc, v700 en technics en denon, kijk ff wat verder dan je neus kort is, pioneer en rodec maken ook erg leuke mixers en gemini en diverse andere merken maken goede tt's en cdspelers
Ik heb nu 2x gemini CDJ 20 en 1x gemini pt-2100 daar komt eerdaags nog een 2de bij en dan natuurlijk de dx-500 mengpan..
Hier de mail van Dre:
Best logisch eigenlijk. Een direct drive draaitafel zal alles doen om zijn toeren te behouden. Als je dan de platter afremt, probeert ie meer toeren te maken door meer kracht te geven. Zodra je de platter loslaat, schiet ie ff naar voren en daarna komt ie pas terug op zijn oude toeren.De regeling van de motor is een (wat we noemen) "closed loop system". Hierin zit altijd wat overshoot (dit betekent dat de regeling iets over probeer te corrigeren). Precies dit zie je bij je draaitafel gebeuren (de motorsnelheid schiet iets door na het corrigeren). Precies hetzelfde doet ook de SL-1200, PT-2400 en nagenoeg elke andere DJ draaitafel (eigenlijk alleen de PDX-2000 en de TTX1 doen het niet). Het is dus geen productiefout maar gewoon iets dat veroorzaakt wordt door de manier waarop de snelheid geregeld wordt.
Je moet altijd iets "over" afremmen. Het is zelfs zo dat als je (bijvoorbeeld bij een SL-1200 maar ook een PT-2400 en jouw draaitafel) heel kort en heel licht afremt, in werkelijkheid de draaitafel iets VOOR gaat lopen (in plaats van achter).
Wen "d'r" maar aan want dat doen ze (bijna) allemaal ;-)
Verwijderd
Heb zijn mix eergisteren ff beluisterd en mijn bevindingen zijn hetzelfde. Technisch goed maar ik mis een goede opbouw van platen.FunkySmell schreef op 08 January 2003 @ 18:38:
[...]
Net geluisterd, wel netjes gemixed (beetje kortaf) maar ik mis een beetje de regie,...lijkt ofdat je sporadisch platen hebt gepakt .. .. er zit volgens mij weinig magie in je mix.
Opbouw inderdaad minder, beetje hard en wat softer door elkaar, mixtechiek redelijk goed, sommige mixjes lopen niet helemaal lekker vind ik. Die plaat na Marco V - Certainly welke is dat? Klinkt als een Push/M.I.K.E productie.Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 07:49:
[...]
Heb zijn mix eergisteren ff beluisterd en mijn bevindingen zijn hetzelfde. Technisch goed maar ik mis een goede opbouw van platen.
BTW: wat is het stil hier joh.
Verwijderd
Nog ff een vraagje dat een post of duizend geleden ook al ongeveer aan de orde is geweest (geloof ik..)...
Wat is de goedkoopste plek om nieuwe naalden te bestellen??
Mijnes zijn nl zolangzamerhand flink aan vervanging toe, maar ik zit door alle releases van de laatste tijd vrij krap bij kas.
De goedkoopste plek die ik tegen ben gekomen is elevator.de, met 30 euro voor een Stanton AL500II (krijg je zelfs het hele element erbij, niet eens een reservenaald!).
Kan iemand dit goedkoper??
Wat is de goedkoopste plek om nieuwe naalden te bestellen??
Mijnes zijn nl zolangzamerhand flink aan vervanging toe, maar ik zit door alle releases van de laatste tijd vrij krap bij kas.
De goedkoopste plek die ik tegen ben gekomen is elevator.de, met 30 euro voor een Stanton AL500II (krijg je zelfs het hele element erbij, niet eens een reservenaald!).
Kan iemand dit goedkoper??
Richer verkocht het voor 59 gulden.
Zal vast nog wel zon prijs stunter zijn.
Anders heb ik nog wel 3 brand nieuwe ortofon concorde pro elementen voor je, inclusief reserve naalden.
Zal vast nog wel zon prijs stunter zijn.
Anders heb ik nog wel 3 brand nieuwe ortofon concorde pro elementen voor je, inclusief reserve naalden.
Verwijderd
En die doe je zeker niet weg voor een prijsje in dezelfde range als 2 spare stanton 500AL's??
Waarom deed je ze btw weg (heeft wel ergens gestaan geloof ik...)? Niet tevreden over het geluid, of teveel slijtage op je vinyl??
Waarom deed je ze btw weg (heeft wel ergens gestaan geloof ik...)? Niet tevreden over het geluid, of teveel slijtage op je vinyl??
Als je bang bent voor slijtage moet je dus geen stanton AL500 nemen, bovendien klinken ze imo niet lekker..
Goedkoper dan stanton AL500 wordt moeilijk denk ik
Goedkoper dan stanton AL500 wordt moeilijk denk ik
Volgens mij was het verhaal dat Final Scratch dr mee gaat trippenVerwijderd schreef op 09 January 2003 @ 17:42:
En die doe je zeker niet weg voor een prijsje in dezelfde range als 2 spare stanton 500AL's??
volgens mij werkte het niet helemaal jofel met z'n finalscratchVerwijderd schreef op 09 January 2003 @ 17:42:
Verwijderd
Leffe: Dat ze niet lekker klinken was ik allang achter, en slijtage, tja, ben niet meer gehecht aan mijn plastic dan de meeste andere dj's denk ik...
Heb die AL's vooral omdat het mijn eerste naaldjes waren en destijds niet echt geinteresseerd was in topkwaliteit. Nu dus wel op zoek naar spares, het liefst de witte...
Heb die AL's vooral omdat het mijn eerste naaldjes waren en destijds niet echt geinteresseerd was in topkwaliteit. Nu dus wel op zoek naar spares, het liefst de witte...
De witte (Stanton 500AL) worden volgens mij niet meer gemaakt. Denk dat je dus voor de MKII moet gaan (de blauwe). Een naald voor de Stanton kost bij New-Line 27,88 geloof ik.
Het is tijd om een nieuwe mixer aan te schaffen. Wilde eerst voor de XTC gaan, maar dat vind ik toch een beetje overkill voor thuisgebruik. Nu heb ik 3 mixers op het oog:

vlnr: Gemini UMX-7, Gemini PS626i, JB systems MX4
Van beide Gemini's hoor ik dat de toonregeling knoppen dicht op elkaar zitten. Hoelang zijn de faders van de mixers? Die van de JB systems zien er wel erg kort uit.Wat denken jullie? Welke zou ik aan moeten schaffen en waarom?

Van beide Gemini's hoor ik dat de toonregeling knoppen dicht op elkaar zitten. Hoelang zijn de faders van de mixers? Die van de JB systems zien er wel erg kort uit.Wat denken jullie? Welke zou ik aan moeten schaffen en waarom?
hmm waar heb ik dit eerder gelezenJimsterrr schreef op 09 January 2003 @ 21:06:
Het is tijd om een nieuwe mixer aan te schaffen. Wilde eerst voor de XTC gaan, maar dat vind ik toch een beetje overkill voor thuisgebruik. Nu heb ik 3 mixers op het oog:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

JUMBOOOOOO uwe heiligheid kom eens hierrr
Verwijderd
lees ook de talloze topics hierover op http://new-line.nl/forum
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 21:57 . Reden: typo ]
wat leesvoer:
Verwijderd in "How to become a Dj... deel V"
hoopje posts verder word naar dezelfde mixers gevraagd
Verwijderd in "How to become a Dj... deel V"
hoopje posts verder word naar dezelfde mixers gevraagd
Thanks.. kon het zo gauw niet vinden. Zoveel posts in dit (en de vorige 4) topics.
Heb zelf de UMX-9, bijna gelijk aan de UMX-7 maar dan met een extra kanaaltje en VU-meter per kanaal.
En ik moet zeggen dattie me prima bevalt! Faders errug soepel, toonregeling diep genoeg, geen onnodige rotzooi.
Faderlengte, sja, ik heb nog nooit gedraait op mixers met 100mm faders, maar ik vind deze lang genoeg om ermee te mixen, je kan ook nog t 'gedrag' van de fader instellen met een knoppie. Ik heb m nog steeds staan op normaal gedrag, maar je kan m ook logaritmisch instellen geloofik. Zijn denkik niet langer dan de JB-Sys hoor.
EQ-knoppen zitten iets te dicht bij mekaar, maar dat is echt alleen maar even wennen en je kan er alsnog makkelijk bij. Ze kunnen wel leuk accentjes leggen en toonhoogten wegknippen, dus ze doen hun werk prima
En ik moet zeggen dattie me prima bevalt! Faders errug soepel, toonregeling diep genoeg, geen onnodige rotzooi.
Faderlengte, sja, ik heb nog nooit gedraait op mixers met 100mm faders, maar ik vind deze lang genoeg om ermee te mixen, je kan ook nog t 'gedrag' van de fader instellen met een knoppie. Ik heb m nog steeds staan op normaal gedrag, maar je kan m ook logaritmisch instellen geloofik. Zijn denkik niet langer dan de JB-Sys hoor.
EQ-knoppen zitten iets te dicht bij mekaar, maar dat is echt alleen maar even wennen en je kan er alsnog makkelijk bij. Ze kunnen wel leuk accentjes leggen en toonhoogten wegknippen, dus ze doen hun werk prima
Weet iemand wat van de lengte van de faders op de MX4? Kan dat nergens vinden namelijk. Ze zien er wel korter uit op de foto dan 60mm.
52 mm effectief, Ga hem hier niet openschroeven om de exacte lengte te weten
Heb je er last van? Jij hebt toch de 626i? Kheb maar de JB-systems MX-4 besteld. De UMX-7 schijnt er ook last van te hebben namelijk.
Ga voor de gein is op een A&H draaien -> Daar zit alles pas dicht op elkaar. Dat zijn echt qua lay out en ruimte op de mixer zelf de slechtst ontworpen mixers van de laatste tijd (vergeet ik de SMAC van ecler ffVerwijderd schreef op 10 January 2003 @ 00:03:
Zitten bij al de Gemini's de toonregel knoppen zo op mekaar gepropt ofzo?
Ik heb er überhaupt geen last van dat die potmetertjes zo dicht op elkaar zitten bij mijn PS-540i. Ik grijp ze toch altijd aan de zijkant.
nope ik vind de opname kwaliteit niet echt bestEner-G schreef op 07 January 2003 @ 18:21:
[...]
he een lotgenoot
doe jij nog wat met die ingebouwde sampler?
oja verder bedankt voor de reply's op mijn mix op http://savale.tomt.net het is inderdaad beetje zo dat ik de platen zomaar gepakt heb (had niks voorbereid) en inderdaad de opbouw is iets wat niet altijd makkelijk is... soms bouw ik mijn mixen wel beter op maar dan begin ik veel rustiger met een beetje vocal trance...heb net ff 3 "nieuwe" platen gekocht
[ Voor 47% gewijzigd door savale op 10-01-2003 15:00 ]
Maareh Savale.. welke is die plaat na Marco V - Certainly in je set?
ff checkenJimsterrr schreef op 10 januari 2003 @ 15:00:
Maareh Savale.. welke is die plaat na Marco V - Certainly in je set?
edit: dat is push - the legacy (progressive mix)
btw de opbouw is inderdaad wat vreemd ja
[ Voor 26% gewijzigd door savale op 10-01-2003 15:07 ]
die ortofon naalden werken idd niet met finalscratch.
DOe maar eens een bod, en waarschijnlijk kun je ze meteen ophalen.
Dacht al dat het Push is ja. Opbouw kan beter. Ik probeer altijd met iets rustigere trance te beginnen.. en dan opbouwen en dan aan het eind wat harder. Bij jou is het al gelijk beukensavale schreef op 10 januari 2003 @ 15:01:
[...]
ff checken
edit: dat is push - the legacy (progressive mix)
btw de opbouw is inderdaad wat vreemd ja(valt me nu beetje op)
Edit: zie dat ik die plaat ook heb liggen. Moet wat vaker naar de B kanten luisteren. Tis de Progression Mix btw
[ Voor 12% gewijzigd door Jimster op 10-01-2003 15:51 ]
't is dat ik geen geld heb momenteel voor dat soort dingen...Triple-D schreef op 10 januari 2003 @ 15:44:
die ortofon naalden werken idd niet met finalscratch.

Waarom niet duitsland??? lekker dicht in de buurt en ook stukken goedkoper..... ;-)
kijk maar is naar deze prijzen: http://www.dj-laden.com/
kijk maar is naar deze prijzen: http://www.dj-laden.com/
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Verwijderd
wie kent DJ Sneak? ik heb hem een stukje op Innercity gehoord en nu heb ik ze set gedownload en echt super flexe sound
Fix my Sink.Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 19:56:
wie kent DJ Sneak? ik heb hem een stukje op Innercity gehoord en nu heb ik ze set gedownload en echt super flexe sound
hey mensen ik ga vanavond live draaien op http://www.puredj.com !!! ja beetje laat om 0:00 misschien maar kun je toch ff wat horen! ehm chat: irc.efnet.nl #puredj ok c ya there!
Een echte amerikaanse deephouse dj die zo af en toe een garage plaatje mee pikt in zijn sets.Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 19:56:
Al jaren lang 1 van de betere dj's vanuit de states die hier in europa draait
Reind, hoe was het in Londen?
Dit topic is gesloten.