Kijk er nog maar 'ns goed naar, jongens en meisjes: morgen gaat de hele set de deur uit...
2 x Omnitronic DD-4250, Omnitronic DJ-50 EL, Sennheiser HD25SP.
(Sorry voor de overbelichting van mijn chrome-mixer, ik ben niet zo'n held met camera's... zie ook de lelijke timestamp)
In the (hopelijk) near future wordt dit dus:
2 x Technics SL1210 Mk2, Numark DM3002X, Pioneer HDJ-1000
(ahum... of iets "minder spectaculairs" qua headphones, een Technics RPDJ-1210 is ook erg nice, Sony MDR V700 kennen we allemaal ook wel).
Ik heb gewoonweg teveel problemen met Omnitronic gehad, om er echt tevreden over te kunnen praten. Eerst die hele heisa met die faulty DD3250's (2x omwisselen) en daarna deze DD4250's die beginnen te haperen. Heel erg jammer, want het zijn hele mooie en krachtige tafels.
Overigens konden ze niet zo goed tegen het "wheelpitchen", dus een extra duwtje geven aan de platter levert een "wiiiieeeeewngh"-effect op. Geweldige pitch (+/- 20%), helaas niet superstabiel (alhoewel mijn eerste DD3250 behoorlijk goed was op dit gebied).
Mixertje is natuurlijk puur instapspul, en heeft het goed volgehouden. De 3-bands eq. is aardig, maar een beetje overgevoelig: de verdeling over de toonhoogtes is ook niet je-van-het. Nu de faders echt gaar beginnen te raken, vind ik het welletjes geweest en ga ik voor een dikkere mixer (de DM3002X van Numark dus).
Koptelefoon is prima bevallen, maar ik heb gewoon iets stevigers en flexibelers nodig.
Dus, met pijn in het hart streep ik de haatgevoelgens uit mijn onderbuik weg (echt een haat-liefde verhouding gehad met deze beginners-setup), en move ik naar het volgende level.
(Trouwens, "Omnitronic" en "The_Omniscient", das puur toevallig; ik had die nickname al toen ik 12 was... deze set nog niet echt)