How to become a Dj... deel V Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste
Acties:
  • 7.081 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ener-G schreef op 09 April 2003 @ 23:22:
ligt er helemaal aan wat je wil gaan mixen.. qua feeling en handling zweer ik nog altijd bij vinyl (sorry don) :P en als ik zonodig rips of mp3's wil draaien ga ik liever voor finalscratch.. (wish I had the money...) puur en alleen vanwege de 'feeling' en de controle die je over die plak vinyl hebt met je vingers...
:( Grrrrr... :(

Nee hoor. Vinyl is nog steeds heel erg leuk. Ik heb gelukkig nog mensen bij me in de buurt die vinyltjes kopen. Af en toe heel leuk om mee te draaien. Maar ja...

Het is en blijft een ouderwets medium he... En ik ben modern. })

Het is gewoon een feeling. Toen ik voor het eerst met 1200 draaide dacht ik dat ik het noooit zou leren. Toen ik mijn klauwen op een Denon 2000F legde dacht ik dat ook. En toen ik laatst met BPM speelde wist ik ineens zeker dat vooruitgang niet altijd heilig is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-05 19:04
Maar het princiepe blijft hetzelfde. I mean, als je met cd's goed kan mixen, moet een overstap op vynil (en vice versa) niet zo moeilijk zijn toch?

Maar waarvoor is zo'n grote ronde schijf altijd op de cd spelers? Is dat om te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
RooT schreef op 09 april 2003 @ 23:40:
Maar waarvoor is zo'n grote ronde schijf altijd op de cd spelers? Is dat om te zoeken?
Scherp opgemerkt :)

Maar CD's is wel ff anders als vinyl. Ik vind het zelf fijner en makkelijker/sneller werken. Vandaar dat ik nu hard aan het sparen ben voor een mooie set cdn90's van Numark :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
RooT schreef op 09 April 2003 @ 23:40:
Maar het princiepe blijft hetzelfde. I mean, als je met cd's goed kan mixen, moet een overstap op vynil (en vice versa) niet zo moeilijk zijn toch?

zoeken?
Mjah de techniek is niet het moeilijkste om te leren, dat kun je wel oppakken.
Platenkeuze en timing is een stuk moeilijker.
Dit hou je bij vinyl en cd's

en ik heb een paar post van je gelezen;
vynil spel je: VINYL
(niet lullig bedoeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:35

Chiron

Moderator Discord
MisterDon schreef op 09 April 2003 @ 23:34:
[...]

Nee hoor. Vinyl is nog steeds heel erg leuk. Ik heb gelukkig nog mensen bij me in de buurt die vinyltjes kopen. Af en toe heel leuk om mee te draaien. Maar ja...

Het is gewoon een feeling. Toen ik voor het eerst met 1200 draaide dacht ik dat ik het noooit zou leren. Toen ik mijn klauwen op een Denon 2000F legde dacht ik dat ook. En toen ik laatst met BPM speelde wist ik ineens zeker dat vooruitgang niet altijd heilig is. :+
mja met cd's draaien is ook zeker niet vervelend ofzo hoor, als je de juiste apparatuur hebt.. maar het is ehm gewoon anders :)
Qua mixen gaat het mij met cd's bijna net zo foutloos als vinyl, alleen qua mogelijkheden verschillt de boel weer, met cd's kan ik vooral leuk m'n gang qua loopen etc en vinyl vind ik weer lekkerder om mee te scratchen en superlange overgangen mee te maken omdat ik toch iets meer 'vertrouwen' heb in het corrigeren met vinyl

en dat terwijl ik eigenlijk wat mixen betreft begonnen ben op een cd-dubbeldeck langgg geleden :+

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

RooT schreef op 09 april 2003 @ 23:40:

[...]
Een groot deel van goed mixen is dat je in staat bent om, veel eerder dan je publiek, al te horen wanneer een mix scheef dreigt te lopen en ervoor te corrigeren. Dat eerder-dan-de-rest oppikken van het kleinste begin van niet gelijk lopen moet je gewoon leren door heel veel oefenen en dan maakt het niet uit of je met CDs, MP3s of vinyl mixt.

En inderdaad, platenkeus (nou ja, 'plaat' in de zin van 'track' dus he ?) is ook onafhankelijk van het medium waarmee je draait. Je moet je collectie door en door kennen en weten wat je wel en niet bij elkaar kan draaien en je publiek kunnen inschatten/aanvoelen, wat ze wel en niet zullen trekken, weten waarop ze uit hun dak gaan, enz. enz.

Het enige dat je moet leren als je overstapt van het ene medium naar het andere is hoe je fouten moet corrigeren en vooral hoe je correcties moet doseren. Dat laatste is eerder gewoon even wennen dan dat je echt iets nieuws moet leren trouwens.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

bbrother

in the Mix!

MisterDon schreef op 09 April 2003 @ 23:34:
[...]

..
Als het zo ouderwets is, wrom draaien alle top djs er dan nog allemaal mee :?

Apple Certified Macintosh Technician
Apple Certified Support Professional
DJ Javier Morales

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

bbrother schreef op 10 April 2003 @ 09:49:
[...]

Omdat die DJ's allemaal ouwe lullen zijn :+

Tijd voor de nieuwe generatie >:)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Naar mijn mening wel.

Don't get me wrong, het zijn 2 systemen waar perfect mee te mixen valt. Maar met vinyl doe je alle correcties met de hand, zoek je een gedeelte van een nummer op door naar de groeven te kijken en gebruik je dus gewoon je blote klauw op dat ding om 'm nauwkeurig genoeg te krijgen.

Bij CD's ligt dat anders. Daar gebruik je cue points, loops (lijkt me heel erg leuk om te leren!) en pitch bend buttons om 'm op de goeie plek te krijgen. Qua mixgenot zijn vinyl en CD totaal niet met elkaar te vergelijken. De voorkeur ligt bij de één dus ergens anders dan bij de ander.

Ik ben met vinyl begonnen en daar heb ik nu nog steeds geen spijt van :). Waarschijnlijk komen er wel CD spelers bij, omdat ik toch graag wil leren loopen. Plus oude nummers (klassiekers) zijn gewoon nergens meer te vinden op vinyl. Da's nou eenmaal een kleinere markt.
bbrother schreef op 10 April 2003 @ 09:49:
[...]

Omdat ze alle promo's ontvangen op vinyl, en slechts een paar op CD. Muziek in deze genre komt nou eenmaal eerst op vinyl uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Flake op 10-04-2003 10:12 . Reden: woops ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55933

BtM909 schreef op 09 April 2003 @ 15:37:
[...]

Nee :(

Pas bij de 2000 :P
Okee, dan wacht ik nog even >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

bbrother schreef op 10 april 2003 @ 09:49:
[...]

Samengevat, je kan vinyl niet zomaar opheffen omdat het een te drastische overstap zou zijn:
  • Ga jij even alle DJs dwingen zijn/haar collectie van tientallen/honderden/duizen(den) platen even stuk voor stuk rippen en op CD branden ?
  • Ga jij even iedere club/tent/disco/buurthuis zeggen dat ze per sé 2 (of 3) CD mixers moeten hebben ?
  • Ga jij even alle profi DJ's / Semi profi DJ's / gelegenheids DJ's en hobby DJ's dwingen om CD mixers te hebben / aan te schaffen ?
  • No more scratching en turntablism ... (ja, je kan op sommige CD mixers scratchen een klein beetje benaderen, maar dat haalt het in de verste verte niet bij het echte werk.) Check deze post, bekijk de streaming set, en vertel me dan of dit met CDs te doen zou zijn...
  • ... enzovoorts.
Geen idee wat de kosten zijn van een setje vinyl, zeg 2000 stuks, persen, maar ik gok dat het persen van 2000 stuks CD duurdere apperatuur nodig heeft en meer kost. (En nee, niet el cheapo een CD-R farm gebruiken, ik heb het tenslotte ook niet over acetaatjes.)

PERSOONLIJK vind ik hèt grote voordeel van vinyl de grote vrijheid en subtiliteit waarmee je, letterlijk, controle hebt over het medium: Je kan er met je vingers aanzitten. Draaien met CDs zet er hoe dan ook een schakel tussen. Toegegeven, die schakel is met de modernste CD mixers al een heel stuk beter, maar het ontbreekt nog steeds aan de absolute directheid en feedback van echt "hands-on".

Uiteraard heeft het medium CD ook z'n voordelen, minder massa mee zeulen, het is niet grijs te draaien, thuis is er zo even een schijfje beschreven, enz. Maar als INTERFACE is het nog steeds niet #1. (Daarom is finalscratch ook zo brilliant! Digitaal medium met analoge hands-on interface.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Het irritante van FinalScratch is dat het niet goed met Ortofon elementen werkt (althans dat hoor ik van meerdere kanten, officieel heb ik nergens een bevestiging gezien). Zolang díe fout niet verbeterd is, zal ik zeker niet overstappen op FS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Dat final scratch minder zou kunnen werken met ortofoon naalden is omdat de Stanton een hogere output heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Mjah veel mensen hebben ook geen problemen met concordes
Bij mij werken ze zeer slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ochja als de enige remedie een setje stantons meenemen is kan ik daar op zich wel mee leven... met shures schijnt het trouwens wel goed te werken

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnonUkle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04-2020

UnonUkle

Life is music

Final Scratch werkt vet heb het een aantal keren mogen uittesten. Maar wat al je als Semi/Pro Dj gaat draaien?

de uitdrukking "DJ's @ Work" komt ergens vandaan!!

Het is makkelijk dat Final Scratch maar je ziet een DJ niet meer zijn platen verwisselen en zoeken in zijn bak. (tenzij je ook kunstjes kunt met je platen, op je vinger laten draaien en zo) en dat zoeken gaat met een muisje op ene laptop en dan denk ik waar is dat DJ-ing nou gebleven. oke de mix handelingen blijven. Maar het publiek die zien ook die dingen althans niet iedereen (te druk met dansen of zo).

De grote feesten?

De platen bij de set van final scratch daar ga je echt niet mee in de lucht zwaaien of zo neem ik aan.

Final Scratch is een leuk medium voor de Thuis DJ die niet al te veel platen wil kopen en geld uit spaart. Maar toch de feeling willen hebben van "HANDS ON" binnen kort komt ook de CD versie uit dus jah welke kant gaat het op met DJ-ing.

we zullen zien!!!!!!!!!!

[ Voor 3% gewijzigd door UnonUkle op 10-04-2003 12:16 ]

D5000 || 18-55 DX VR || 55-200 DX VR || 35mm f/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat denk je dat Final Scratch kost? Lijkt me stug om dat ff voor thuisgebruik te kopen...

Maarre, volgens mij had Chris Liebing Final Scratch onder z'n armen tijdens sensation (vorig jaar of dat jaar ervoor)...

En we moeten weer afstappen van het feit dat DJ's goden zijn.... Zij hoeven niet met plaatjes te zwaaien, maar ervoor zorgen dat mensen uit hun dak gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 10-04-2003 12:27 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnonUkle

UnonUkle

Life is music

BtM909 schreef op 10 april 2003 @ 12:26:
Wat denk je dat Final Scratch kost? Lijkt me stug om dat ff voor thuisgebruik te kopen...

Maarre, volgens mij had Chris Liebing Final Scratch onder z'n armen tijdens sensation (vorig jaar of dat jaar ervoor)...

En we moeten weer afstappen van het feit dat DJ's goden zijn.... Zij hoeven niet met plaatjes te zwaaien, maar ervoor zorgen dat mensen uit hun dak gaan.
720€

ik heb ook 2 pioneer 500s staan met berhing 1000 megpaneel
2x SL-1200 mk1

ik ben vast niet de enige

en oke geen goden maar ze doen niks andes dan mensen uit hun dak laten gaan tis geen classieke muziek die je rustig in de sofa moet luisteren, en naar mix fouten zoek of zo

[ Voor 27% gewijzigd door UnonUkle op 10-04-2003 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

I know, maar het ging me meer om de opmerking:
Final Scratch is een leuk medium voor de Thuis DJ die niet al te veel platen wil kopen en geld uit spaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnonUkle

UnonUkle

Life is music

BtM909 schreef op 10 April 2003 @ 12:36:
I know, maar het ging me meer om de opmerking:

[...]
Om thuis mee te draaien vind ik het perfect oke het is aardig waar geld maar als DJ inversteerd je toch in je zelf. Ik draai regelmatig in Discotheken 2 à 3 keer draaien en ik heb het geld er uit.

Neem nou een Headphone; die heb je toch ook tussen de 10€ en de 500€, de DJ-headphone range zit tussen de 80€ en de 250€ tis maar net welke eisen je steld en wat je buget is. Ik heb de Sony MDR-V700 was toen des tijds ook 230€ heb hem nu al meer als een jaar en der zit nog een krasje op :*).

Als Final Scratch CD versie uitkomt dan ben ik de eerste die hem koopt!

why ik doe ook veel al around DJ-ing; 70's 80's, ski hut en thema feesten dan is Final Scratch de absolute oplossing. Bakken met MP3's zonder er maar een extra koffer voor mee te hoeven nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

correct... als je kan mixen op cd kan je het net zo hard op vinyl, alleen moet ik wel de plaat beethouden als ik begin te mixen ;) en op cd hoef ik alleen maar op een knop te rammen...
je kan er inderdaad mee zoeken ja... maar het is ook een pitch bender, je kan je plaat er net ietsje harder of zachter mee laten draaien... ideaal meot ik zeggen helemaal als je het concept nog niet helemaal kent...

Verder, finalscratch voor CD-DJ's lijkt me ideaal... dat zou dus echt een must have voor mij worden... al die cd's te bakken hoeft dan niet meer :9 Maar eerst wel even testen natuurlijk....
Vash schreef op 10 April 2003 @ 10:10:
[...]

Don't get me wrong, het zijn 2 systemen waar perfect mee te mixen valt. Maar met vinyl doe je alle correcties met de hand, zoek je een gedeelte van een nummer op door naar de groeven te kijken en gebruik je dus gewoon je blote klauw op dat ding om 'm nauwkeurig genoeg te krijgen.
op CD kijk ik naar mijn display, en tegenwoordig onthouden je cd-spelers ook waar je cue points hebben gezeten op die desbetreffende CD (tot 1000 nummers...) dus daar hoef je al niet eens meer op te zoeken (!!)
Bij CD's ligt dat anders. Daar gebruik je cue points, loops (lijkt me heel erg leuk om te leren!) en pitch bend buttons om 'm op de goeie plek te krijgen. Qua mixgenot zijn vinyl en CD totaal niet met elkaar te vergelijken. De voorkeur ligt bij de één dus ergens anders dan bij de ander.
Loops zijn totaal niet moelijk ;) de meeste cd-spelers zijn al zo 'intelligent' dat loops (bijna) altijd goed klinken... kijk maar eens naar de axis-8/9 of cdj-800/1000.... daar gaat het bijna nooit meer verkeerd...

mixgenot definieer ik onder het goed lopen van een beat en het zien feesten van mensen als ze een plaat herkennen of wanneer je een goeie cut inzet tussen 2 platen... Als mensen gek worden, dna begint bij mij de adrenaline te stromen en wordt ik ook gek 8)7

Verder blijf ik lekker bij mn CD-spelers... na de zomer kijken of mijn budget het nog toelaat andere spelers te kopen... maar dat ter zijner tijd :P

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
UnonUkle schreef op 10 April 2003 @ 12:43:
[...]

Om thuis mee te draaien vind ik het perfect oke het is aardig waar geld maar als DJ inversteerd je toch in je zelf. Ik draai regelmatig in Discotheken 2 à 3 keer draaien en ik heb het geld er uit.

Neem nou een Headphone; die heb je toch ook tussen de 10€ en de 500€, de DJ-headphone range zit tussen de 80€ en de 250€ tis maar net welke eisen je steld en wat je buget is. Ik heb de Sony MDR-V700 was toen des tijds ook 230€ heb hem nu al meer als een jaar en der zit nog een krasje op :*).

why ik doe ook veel al around DJ-ing; 70's 80's, ski hut en thema feesten dan is Final Scratch de absolute oplossing. Bakken met MP3's zonder er maar een extra koffer voor mee te hoeven nemen!
Ik zie het voordeel nog niet zo van fs voor cd?
Als je 1 koffertje cd's mee moet nemen heb je toch al heel erg veel nummers?

En kosten bespaar je ook niet als thuis dj, want cd's kun je ook gratis burnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:31
Triple-D schreef op 10 april 2003 @ 16:46:
[...]

Ik zie het voordeel nog niet zo van fs voor cd?
Als je 1 koffertje cd's mee moet nemen heb je toch al heel erg veel nummers?

En kosten bespaar je ook niet als thuis dj, want cd's kun je ook gratis burnen.
Hij bedoelt waarschijnlijk dat je met 2 platen de afspeelunit van een cd-speler kan besturen. Je vervangt hier het computergedeelte van FS door een dubbele cd-lezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54653

jadjong schreef op 10 april 2003 @ 16:48:
[...]

Hij bedoelt waarschijnlijk dat je met 2 platen de afspeelunit van een cd-speler kan besturen. Je vervangt hier het computergedeelte van FS door een dubbele cd-lezer.
als dat zou kunnen zou dat erug gaaf zijn!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6071

Kan dat niet al lang dan, via de cd-speler van je computer? Enige investering zou een tweede rom-drive zijn (voor degenen die er nog geen twee hebben)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Anoniem: 6071 schreef op 10 April 2003 @ 17:35:
Kan dat niet al lang dan, via de cd-speler van je computer? Enige investering zou een tweede rom-drive zijn (voor degenen die er nog geen twee hebben)...
Dit kan ook met BPM-studio, maar dat wil je niet hebben. CD-rom spelers zijn traaaaaaaag. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-04 11:23
RooT schreef op 09 april 2003 @ 23:28:
[...]

Ja ik heb nog nooit eigenlijk zo'n cd-dj apparaat (djeez je zal wel denken noob ;))gehad, of mee mogen spelen. Dus ik zou niet weten hoe dat is. En hoe de feeling daarbij is.
Hoe zoek je daar iets bij op? Met vynil draai je ff de plaat door tot het goede moment? En bij cd gewoon doorspoelen? En wat is die grote schijf altijd erop, is dat het gedeelte waarmee je kan spoelen net alsof het vynil is?

[...]

Wie is die Dre eigenlijk? Die heb ik al zovaak voorbij zien komen die naam :P
ik heb bij feedback in utrecht een tascam cd302 gehaalt, dit is een dubbele cdspeler met allemaal gekke funkties...

hierbij is idd de schijf om te zoeken alsof t vinyl is, maar dat zoeken kan ook weer op vele manieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kunyfyer
  • Laatst online: 19-11-2024
BtM909 schreef op 10 april 2003 @ 12:26:
Klopt, afgelopen sensation draaide hij ermee.
Geinige was dat midden in z'n set het systeem crashte waardoor hij genoodzaakt was met normale platen te draaien (stel je 's voor als hij die niet bij zich had gehad :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 19-05 16:27

Empathy

Extreme Audio

Kunyfyer schreef op 10 April 2003 @ 21:07:
[...]

Geinige was dat midden in z'n set het systeem crashte waardoor hij genoodzaakt was met normale platen te draaien (stel je 's voor als hij die niet bij zich had gehad :D)
En daarmee heb je dus een erg groot nadeel van Final Scratch te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
jadjong schreef op 10 April 2003 @ 16:48:
[...]

Nee, het is zo dat je met de cd spelers de fs box kan besturen.
Ik zie daar het grote voordeel niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Triple-D schreef op 11 april 2003 @ 01:25:
[...]

Nee, het is zo dat je met de cd spelers de fs box kan besturen.
Ik zie daar het grote voordeel niet van in.
Kan je toch ook een mp3 controller gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
[...]

Mjah dat soort verhalen krijg ik ook vaker te horen. Nog een reden om van FS af te zien. Stel je voor dan ben je een mix van 3 uur aan het opnemen, en dan crasht zown kutmachine ff :P

BTW het zal je maar gebeuren: Dré denkt dat de VCA van mijn middelste fader kaduuk is. Ongelovelijk wat er allemaal stuk kan gaan aan die dingen :P
Ik hoop alleen niet dattie naar Frankrijk moet, ik wil nog wel ff oefenen voor mijn DJ competitie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

[...]

Staat verder niet bij WAT die crash veroorzaakte. For all we know kan het ook smerige stroom geweest zijn. (Laptop aan het lichtnet gaat buiten de accu om, voor zover ik weet). Regel een goeie APC Voltage Regulator, en dan zou je er geen last meer van hebben.

Mijn grote bezwaar tegen FS is nog steeds dat je geluidskwaliteit inlevert met MP3. Dat zal je niet of nauwelijks opvallen maar wanneer het over een PA systeem gegooid wordt wordt dat een ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

KeeZ schreef op 10 April 2003 @ 13:26:

Verder, finalscratch voor CD-DJ's lijkt me ideaal... dat zou dus echt een must have voor mij worden... al die cd's te bakken hoeft dan niet meer :9 Maar eerst wel even testen natuurlijk....
Ik zie absoluut geen voordeel? Ken nl mensen die van vinyl naar CD overgestapt zijn zodat er geen platenkoffers meer gesjouwd hoeven te worden, en er aan 1 cdkoffer genoeg is... Ja idd die gast uit m'n Avatar. :+

Pioneer heeft btw al een dergelijke cd-speler, de DMP-555. Kijk hier maar eens.

Nou lees ik het nog ff terug voor ik post, en nou zie ik wat je bedoeld. Geen cd's meer te bakken van alle mp3's die je download. Duidelijk..... Wel geld verdienen met het draaien, maar het mag nix kosten? :r

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Mwah.. je kan toch ook gewoon je bestaande cd's naar 320kbit mp3 rippen?
Maar ja, gewoon cheapy downloaden gebeurt inderdaad vaker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
LangTall schreef op 11 April 2003 @ 10:54:
[...]

Ik zie absoluut geen voordeel? Ken nl mensen die van vinyl naar CD overgestapt zijn zodat er geen platenkoffers meer gesjouwd hoeven te worden, en er aan 1 cdkoffer genoeg is... Ja idd die gast uit m'n Avatar. :+

Nou lees ik het nog ff terug voor ik post, en nou zie ik wat je bedoeld. Geen cd's meer te bakken van alle mp3's die je download. Duidelijk..... Wel geld verdienen met het draaien, maar het mag nix kosten? :r
Best wel een klein beetje hypocriet vind ik dat. Die jongen draait voorlopig alleen nog maar thuis en verdiend er geen fuck aan. Waar maak je je druk om?

Kijk begin dan tegen mij te bekken -> Vorige week had ik een disco classics party -> 10 cd's vol met gefikte nummers en daar heb ik geen cent voor betaald.
Ik blijf zeker lekker bezig door alle muziek maar te kopen omdat het "wel zo eerlijk" is. Nou ik dacht het dus ook niet want zoveel ziet een artiest niet terug van zijn cd hoor. Ik ben nu zelf bezig met een compilatie garage cd en ik kan je vertellen dat je er niet rijk van zult worden door ff een cd te maken.

En ik moet heel eerlijk bekennen dat ik tijdens alle setjes die ik wegdraai wel gefikte cd's gebruik naast mijn platen. Lekker belangrijk. De muziek industrie verdiend al zat alleen moeten ze het wat eerlijker verdelen.

Beetje krom trouwens wel dat zowel de eigenaar van de discotheek buma betaald als de dj zelf over zijn platen zeg maar. Das dus dubbel op en vandaar dat ik tegenwoordig niet meer zo zwaar aan het feit gefikt cd'tje til :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19566

Vash lees jij je emails wel eens??? Ik heb je er al 100 gestuurd maar ik krijg geen bericht terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Reind schreef op 11 april 2003 @ 13:10:
Best wel een klein beetje hypocriet vind ik dat. Die jongen draait voorlopig alleen nog maar thuis en verdiend er geen fuck aan. Waar maak je je druk om?

Kijk begin dan tegen mij te bekken -> Vorige week had ik een disco classics party -> 10 cd's vol met gefikte nummers en daar heb ik geen cent voor betaald.
Ik blijf zeker lekker bezig door alle muziek maar te kopen omdat het "wel zo eerlijk" is. Nou ik dacht het dus ook niet want zoveel ziet een artiest niet terug van zijn cd hoor. Ik ben nu zelf bezig met een compilatie garage cd en ik kan je vertellen dat je er niet rijk van zult worden door ff een cd te maken.

En ik moet heel eerlijk bekennen dat ik tijdens alle setjes die ik wegdraai wel gefikte cd's gebruik naast mijn platen. Lekker belangrijk. De muziek industrie verdiend al zat alleen moeten ze het wat eerlijker verdelen.

Beetje krom trouwens wel dat zowel de eigenaar van de discotheek buma betaald als de dj zelf over zijn platen zeg maar. Das dus dubbel op en vandaar dat ik tegenwoordig niet meer zo zwaar aan het feit gefikt cd'tje til :)
Ik heb ff terug zitten lezen, en ik heb idd een foute redenering gemaakt. Mea Culpa Maxima. Ik had het volgende van UnonUkle nog in m'n hoofd zitten:

Neem nou een Headphone; die heb je toch ook tussen de 10€ en de 500€, de DJ-headphone range zit tussen de 80€ en de 250€ tis maar net welke eisen je steld en wat je buget is. Ik heb de Sony MDR-V700 was toen des tijds ook 230€ heb hem nu al meer als een jaar en der zit nog een krasje op .

En combineerde dat ten onrechte met het verhaal van Keez.
Voor thuis-DJen zal ik de laatste zijn die klaagt dat je alles moet kopen. Maar ik ken een paar figuren die elke week 3 keer met hun drive-in show duur betaald op een feest staan, maar de laatste 3 jaar geen cd of plaat meer gekocht hebben. En daar heb ik wel problemen mee.

Maareh Reind, tegen jou? das goed! Ga eens danceclassics kopen man! :( ;) :P

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
LangTall schreef op 11 April 2003 @ 13:21:
[...]

Ik heb ff terug zitten lezen, en ik heb idd een foute redenering gemaakt. Mea Culpa Maxima. Ik had het volgende van UnonUkle nog in m'n hoofd zitten:

[...]

En combineerde dat ten onrechte met het verhaal van Keez.
Voor thuis-DJen zal ik de laatste zijn die klaagt dat je alles moet kopen. Maar ik ken een paar figuren die elke week 3 keer met hun drive-in show duur betaald op een feest staan, maar de laatste 3 jaar geen cd of plaat meer gekocht hebben. En daar heb ik wel problemen mee.

Maareh Reind, tegen jou? das goed! Ga eens danceclassics kopen man! :( ;) :P
Hmmmmmm oké heb ik ook weer van alles door elkaar lopen halen volgens mij.

En inderdaad van die drive in shows die niets kopen vind ik ook wel erg. Kijk zolang je niet met alleen gefikte zooi staat te draaien dan vind ik het niet zo'n probleem.

Enne dance classics kopen -> No way -> moet ik ze eerst weer rippen voordat ik ze op de laptop kan zetten. Tsja MP3 in BPM werkt nog steeds makkelijker dan een cd ;) (ja ik ben een luie hond ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnonUkle

UnonUkle

Life is music

ik merk dat mijn post verwarring brengt.

ik heb 2 pioneer 500S

als final scratch voor CD uit komt dan kan ik gewoon mijn pioneertjes gebruiken en niet een apparte controler kopen. het is niet zo dat ik constant zou gaan draaien met FS maar het is gewoon makkelijk plus dat ik mijn cd's spelers gewoon kan gebruiken mocht er iemand een eigen CD bij heeft denk maar aan bruiloften eigen nummer ofzo met jou MP3 controler op je pc moet je eerst dat cdtje gaan rippen of je software moet die ondersteunen

ik hoop dat ik nu duiderlijke ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Nou, dankzij het OV gisteren maar niet naar Apeldoorn getogen, omdat het anders wel heel laat thuiskomen zou worden, en ik heb meer te doen, zoals slapen. :z
Morgen dus ff heen en weer en dan kan ik eindelijk ook eens wat laten horen voor diegenen die me niet op de HCC-dagen hebben horen spelen. :P

Ik moet het nog heel even met die brakke Velleman-mixer doen; ik heb een tweedehands Gemini PS 525 op de kop kunnen tikken zodat ik ook met EQ kan rotzooien in m'n mix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnonUkle

UnonUkle

Life is music

ow was dat met de apparatuur rondom met DUCKTAPE ingewikkeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ja. :)
We moesten de boel toch op een manier kwijt dat er makkelijk mee gedraaid kon worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnonUkle

UnonUkle

Life is music

ow zegdat dan
8)7
dat wou ik gewoon effe checken!! ;)

[ Voor 9% gewijzigd door UnonUkle op 11-04-2003 15:00 . Reden: effe checken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-04 11:23
UnonUkle schreef op 11 April 2003 @ 14:58:
ow zegdat dan
8)7
dat wou ik gewoon effe checken!! ;)
zegtie toch ook :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 26-05 08:04
UnonUkle schreef op 11 april 2003 @ 13:31:
ik merk dat mijn post verwarring brengt.

ik heb 2 pioneer 500S

als final scratch voor CD uit komt dan kan ik gewoon mijn pioneertjes gebruiken en niet een apparte controler kopen. het is niet zo dat ik constant zou gaan draaien met FS maar het is gewoon makkelijk plus dat ik mijn cd's spelers gewoon kan gebruiken mocht er iemand een eigen CD bij heeft denk maar aan bruiloften eigen nummer ofzo met jou MP3 controler op je pc moet je eerst dat cdtje gaan rippen of je software moet die ondersteunen

ik hoop dat ik nu duiderlijke ben :)
Ik heb er niet echt een idee van, maar volgens mij moet dat toch perfect lukken als volgt :
Je neemt een final scratch vinyl op gewoon via line-in ofzo, dan brand je een cd'tje of 2 met wat je opgenomen hebt.
Nu sluit je gewoon je cd-spelers ipv je platenspeler aan op de scratchamp, en de rest van de configuratie hou je gelijk.

Je zult dan vast nog wel ff moeten zoeken hoe je dan het beste switched tussen scratch-amp en gewone cd's, maar volgens mij moet het verder wel mogelijk zijn.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tof experiment is dat !

Maar aangezien finalscratch al vrij gevoelig is voor de vershcillen in geluidsniveau tussen elementen, denk ik dat het nog een hele klus wordt een goed werkende rip van zo'n plaat te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26952

Anoniem: 6071 schreef op 11 april 2003 @ 17:45:
Tof experiment is dat !

Maar aangezien finalscratch al vrij gevoelig is voor de vershcillen in geluidsniveau tussen elementen, denk ik dat het nog een hele klus wordt een goed werkende rip van zo'n plaat te maken.
moet je denk ik wel een omvormer PHONO - LINE-IN kopen

probeer je cd speler maar eens op je phono aan te sluiten nml :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
UnonUkle schreef op 10 April 2003 @ 12:15:
Final Scratch werkt vet heb het een aantal keren mogen uittesten. Maar wat al je als Semi/Pro Dj gaat draaien?

de uitdrukking "DJ's @ Work" komt ergens vandaan!!

Het is makkelijk dat Final Scratch maar je ziet een DJ niet meer zijn platen verwisselen en zoeken in zijn bak. (tenzij je ook kunstjes kunt met je platen, op je vinger laten draaien en zo) en dat zoeken gaat met een muisje op ene laptop en dan denk ik waar is dat DJ-ing nou gebleven. oke de mix handelingen blijven. Maar het publiek die zien ook die dingen althans niet iedereen (te druk met dansen of zo).
Juist doordat de dj niet meer door z'n platenkoffer hoeft te spitten heeft ie meer tijd over voor mixen *D
De grote feesten?

De platen bij de set van final scratch daar ga je echt niet mee in de lucht zwaaien of zo neem ik aan.
Dat doe ik ook niet met mijn platen, en ik heb geen finalscratch.. ben Gielen niet :P
Final Scratch is een leuk medium voor de Thuis DJ die niet al te veel platen wil kopen en geld uit spaart. Maar toch de feeling willen hebben van "HANDS ON" binnen kort komt ook de CD versie uit dus jah welke kant gaat het op met DJ-ing.

we zullen zien!!!!!!!!!!
dat is echt de grootste bullshit die ik tot nu toe over finalscratch gehoord heb.. want het is niet de bedoeling dat er crappy mp3's gedownload worden van internet en vervolgens met finalscratch gedraaid kan worden (oke het kan... )
HET grote voordeel van fs is namelijk de gewichtsbesparing, een koffer met 200 platen weegt ff wat meer dan een laptop, een scratchamp en nog wat losse platen ('gewoon' vinyl is gewoon in combinatie met fs te gebruiken), je breekt dus niet meer je rug over je platenkoffer... cdjocks zullen misschien niet zo snel met dit probleem zitten

trouwens voor de 'thuis dj'? Finalscratch kost om en nabij de 750 euro. Daar heb je alleen maar de fs hardware voor, en dan moet je dus nog een laptop hebben, (computer kan ook.. maar is niet al te handzaam ;)) met een beetje redelijke specs en die dingen zijn ook niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Anoniem: 19566 schreef op 11 april 2003 @ 13:10:
Vash lees jij je emails wel eens??? Ik heb je er al 100 gestuurd maar ik krijg geen bericht terug.
Mjah ik vertrouw mijn POP3 box voor geen meter meer, stuur maar naar mijn hotmail (sonic_b00m@hotmail.com). Ik heb heel vaak dat er meel verdwijnt, binnenkort maar es klagen bij planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 26-05 08:04
Anoniem: 26952 schreef op 11 April 2003 @ 18:23:
[...]
moet je denk ik wel een omvormer PHONO - LINE-IN kopen
probeer je cd speler maar eens op je phono aan te sluiten nml :+
Nope, das denk ik geen probleem.
Phono is namelijk een bewerkt signaal, line-in is steeds 'normaal' signaal.
Als je dus het final scratch signaal opneemt direct via de line-in en niet via een versterker, of via een versterker maar gewoon in de line-in en niet op phono, dan neem je dus het signaal op zonder de phono bewerking.
Als je dit dan later opnieuw naar de scratch-amp stuurt, lijkt het signaal identiek op dat van een vinyl-speler.

Volgens mij zou het best wel kunnen werken, zeker als je de rip maakt met een element waar finalscratch mee werkte.
Het lijkt mij in ieder geval wel eens leuk om mee te experimenteren.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ohja over die fs vinyl rips, er is al iemand die de 'timecode' van de fs vinyl's heeft opgenomen en op cd gebrand, en het scheen te werken :)

is ergens te vinden @ fs forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

LangTall schreef op 11 April 2003 @ 10:54:
[...]

lijkt me dus maar niks....
nou... dat was dus al gecorrigeerd door je dat het niet van mij komt ;) maar goed... ik draai ook wel eens op feesten, al dan niet betaald... maar je mag mij eens vertellen waar ik anders extended versies van nummers weg moet halen.... Ik vind ze niet in de platenzaak hoor !! Ja op een enkele uitzondering na natuurlijk, wanneer ze commercieel en in de top 40 staan :S

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 29-05 15:47
het verschil tussen een phono-ingang en line-ingang zit hem in de versterkingsfactor. En dan schilt het ook nog of je MM of MC hebt, de 1 is 10x versterkt en de andere 30x (welke nu wat is weet ik zo niet)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26952

Adion schreef op 11 April 2003 @ 22:26:
[...]

Nope, das denk ik geen probleem.
Phono is namelijk een bewerkt signaal, line-in is steeds 'normaal' signaal.
Als je dus het final scratch signaal opneemt direct via de line-in en niet via een versterker, of via een versterker maar gewoon in de line-in en niet op phono, dan neem je dus het signaal op zonder de phono bewerking.
Als je dit dan later opnieuw naar de scratch-amp stuurt, lijkt het signaal identiek op dat van een vinyl-speler.

Volgens mij zou het best wel kunnen werken, zeker als je de rip maakt met een element waar finalscratch mee werkte.
Het lijkt mij in ieder geval wel eens leuk om mee te experimenteren.
ik wacht af en ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26318

Hey, ik heb deze week sinds lange tijd weer een mixje opgenomen. Genre = drum&bass. Maar laat je er niet door weerhouden. Deze mix is diep en rollend, beetje progressive achtige plaatjes zitten er in (zeker in het begin), ongeveer halverwege wordt de mix wat meer uptempo om te gaan beuken.

tracklisting:
TITLE "Embrace"
PERFORMER "AI"

TITLE "Operative"
PERFORMER "Mykra"

TITLE "Calimist"
PERFORMER "Universal Project"

TITLE "Mirage"
PERFORMER "The Invaderz"

TITLE "Soul"
PERFORMER "Cause 4 Concern"

TITLE "Inside out"
PERFORMER "Spirit"

TITLE "What you do to me"
PERFORMER "Sonic"

TITLE "The Plague"
PERFORMER "Hive & Keaton"

TITLE "Feel the music"
PERFORMER "The Insiders"

TITLE "Spaced Invader [J Majik Remix]"
PERFORMER "Hatiras"

TITLE "Fortress"
PERFORMER "Spirit"

TITLE "Dog Style"
PERFORMER "Source Direct"

TITLE "Love & Happiness"
PERFORMER "Marcus Intalex & ST Files"

TITLE "Fragglerock"
PERFORMER "Dylan & Loxy"

TITLE "NHS [Total Science Remix]"
PERFORMER "Doc Scott"
download 192kbs mp3 @ http://druid.takeover.nl/meuk/tek_demo_apr.mp3

het zou fijn zijn als iemand em wilde recenseren ofzo :) In ruil daarvoor zal ik dan ook een setje van jou recenseren (maakt niet uit welke stijl, ik ben open minded).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Zeg gasten ik zoek een nummertje (geen trance dit keer :)).

Het is een beetje funky nummer, geen flauw idee wat voor genre het is. Maar er komt een hele mechanische mannen- en vrouwenstem in voor die (volgens mij) dit zegt: Push me, and then just touch me, so I can get my satisfaction.

Ik vind het namelijk wel een lekker nummer, maar ik heb geen idee wat het is. Qua genre is het misschien wel bij Tomcraft in te delen, maar of die stijl een naam heeft weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Benny Benassi - Satisfaction :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Ener-G schreef op 12 April 2003 @ 19:34:
Benny Benassi - Satisfaction :)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Waar zou ik zijn zonder jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ohja wat stijl betreft is het gewoon foute duitse ravetechno met een beetje elektro inslag.. toen ik vorige week vrijdag in Go-Parc uit was (zeg maar een soort 'bobs' maar dan in Duitsland) op het 5 jaar Tracid Traxx feestje werd ie ook gedraaid
maar het blijft wel een vet nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
Btw, waar kan ik eigenlijk (promo) vinyl platen kopen?
Ja recess ken ik al :) Maar 't zal wel aan mij liggen, maar volgens mij hebben die niet het nieuwste van het nieuwste :?
Heel veel liedjes had ik al, bijv. deeppack - 100 %, die had ik een dikke 3 maanden geleden al en wat staat bij recess: Date added: 4 April 2003
En maar niet te spreken over Dj luna meets DHHD - so many more die ik in oktober al had, wat staat daar: Date added: 28 March 2003 , daar zit bijna een half jaar verschil tussen..

Ligt het aan recess of ? Want d8 dat op vinyl altijd promo materiaal uitkwam.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Promo platen krijg je meestal bij record pools (zoals IDP). Het "overschot" daarvan komt in de distributie terecht (en dus ook bij recess)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 12:18
Als je echt vette promo's wil zal je toch wat bekender moeten worden :P

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
haha ja dat snap ik, maar zo bekend ben ik nog niet ;)
Maar mij ging het erom, dat de liedjes nog eerder op cd te verkrijgen zijn (of iig mp3 ;)) dan dat ze op recess staan.
Daarom, misschien ligt het aan recess of aan de labels dat die het pass voor de distributie zo laat uitbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Je zou ook eens een 'real life' platenzaak binnen kunnen wandelen ;) Ik merk dat op internet platen vaak net ff later te koop worden gezet, of ze bieden alleen de 'hitjes' aan.. 't kost wat moeite, maar regelmatig je lokale platenzaakje checken kan zijn vruchten afwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Ener-G schreef op 12 April 2003 @ 22:12:
Je zou ook eens een 'real life' platenzaak binnen kunnen wandelen ;) Ik merk dat op internet platen vaak net ff later te koop worden gezet, of ze bieden alleen de 'hitjes' aan.. 't kost wat moeite, maar regelmatig je lokale platenzaakje checken kan zijn vruchten afwerpen
True!

Bij de waaghals in nijmegen (normaal een veel te dure zaak) kwam ik paar maandjes terug een lekkere whitelabel tegen die imho als prima intro kon dienen als ik weer es een mix wil opnemen. Maargoed hijs white, dus ik maar denken, hoe heet dat nummer?

Totdat dit weekend in TheParty te Eindhoven me het album ID&T trance 4 schonk. Wat blijkt? ID&T dacht hetzelfde als ik, lekker nummer als intro :D. (het was dus DJ Calvin - Stop the violence).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
Ener-G schreef op 12 April 2003 @ 22:12:
Ja, dat gaat soms moeilijk worden. Ik woon bij Maastricht, en hier zijn niet veel shops in de buurt.
Ik zag in dit topic dat er wel een winkel was in Maastricht, was ik vanmiddag ff heen gegaan, maar das niet echt mijn stijl wat ze daar hadden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54653

Vash schreef op 12 April 2003 @ 22:27:
[...]

Totdat dit weekend in TheParty te Eindhoven me het album ID&T trance 4 schonk. Wat blijkt? ID&T dacht hetzelfde als ik, lekker nummer als intro :D. (het was dus DJ Calvin - Stop the violence).
Dat nummer is toch al hartstikke oud :? Naja, iig al meer dan 6 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

RooT schreef op 12 April 2003 @ 22:47:
[...]

Ja, dat gaat soms moeilijk worden. Ik woon bij Maastricht, en hier zijn niet veel shops in de buurt.
Ik zag in dit topic dat er wel een winkel was in Maastricht, was ik vanmiddag ff heen gegaan, maar das niet echt mijn stijl wat ze daar hadden. :)
Ik vind Sirius altijd wel aardig, lekker ongedwongen bekrompen... Leuk systeem ook qua schappen boven de draaitafels: "Buying it", "Listening", "Hate it". Het personeel zorgt dat die platen dan goed georganiseerd teruggezet worden, ipv dat de evil costumer het French-house vinyltje tussen de hardstyle flikkert.

Niet echt superveel keuze, maar gewoon gezellig.

Ow ja, ik hoef het je vast niet te vertellen, maar het is dus die smartshop/recordstore. Allemaal vage bedoeningen in glazen stolpen, zietter leuk uit.

[ Voor 13% gewijzigd door the_Omniscient op 13-04-2003 00:35 ]

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Anoniem: 54653 schreef op 13 April 2003 @ 00:29:
[...]

Dat nummer is toch al hartstikke oud :? Naja, iig al meer dan 6 maanden
Die plaat heb ik ook een lange tijd. Maar het is idd een oud nummer, ID&T Trance 4 zelf dateert van 29 augustus vorig jaar, dus die plaat is idd al ouder dan dat :).

Volgens mij heb ik die plaat toen ook gekocht, ergens in augustus/september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
Ja die smartshop is ergens anders in de stad d8 ik, dit was het recordgedeleelte. En idd, die glazen dingen :P

En was idd leuk systeem met luisteren. Maargoed, ze hadden nix van hardstyle. Echt van die underground muziek allemaal. Das wel jammer (voor mij dan :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26318

RooT schreef op 13 April 2003 @ 00:39:
Maargoed, ze hadden nix van hardstyle. Echt van die underground muziek allemaal. Das wel jammer (voor mij dan :P)
Maar wel goed voor de volksgezondheid >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Vash schreef op 13 April 2003 @ 00:38:
[...]
Die plaat heb ik ook een lange tijd. Maar het is idd een oud nummer, ID&T Trance 4 zelf dateert van 29 augustus vorig jaar, dus die plaat is idd al ouder dan dat :).

Volgens mij heb ik die plaat toen ook gekocht, ergens in augustus/september.
Lekker CD'tje Trance 4. Geweldige opener, mooie afsluiter ("We are one"). Ben nog op zoek naar dat nr. van Hemstock & Jennings (crimson nogiets).

Ook nog steeds niet gevonden: de vinyl-versie van Way Out West - Mindcircus (Gabriel & Dresden remix). Die Way Out West rmx ligt overal, maar de G&B kan ik nergens vinden.

Vraagje dan nog: ik krijg een beetje RSI van mn headphones (Senheisser HD25SP) vanwege die plastic verstel-stang. Moet binnenkort een nieuwe aanschaffen, welke is ergonomisch verantwoord? Sony, Pioneer of Technics, de bekende modellen of wellicht iets heel anders..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Sony = koppenkneller... Technics is te fragiel.. zou dus voor de Pioneer gaan als ik moest kiezen tussen die 3

maar ik zweer nog steeds bij m'n IXOS MoS headphone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kunyfyer
  • Laatst online: 19-11-2024
* Kunyfyer luvs his Stanton DJ Pro 2000 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.stantonmagnetics.com/alpha44/images/products/headphones/2000s/djpro2000.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

* Kaj. is best tevreden over zijn Philips-cans... Flexibel, niet te nadrukkelijk fysiek aanwezig en toch goed afgesloten.
Weet alleen het type niet uit m'n kop. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Kaj had jij geen Sennheiser op de HCC? :?

Ik vind mijn V700 werelds :) Maar verder is de EM-300 ook een fijn ding. Dat ding van Stanton schijnt dezelfde boxjes te hebben, daar zou ik dus voor gaan (die is mooier ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Nope.. mijn hoofdtelefoon was het enige Philips-apparaat wat ik gebruikte op onze stand. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:03

Eraser127

Nijkerk

wat voor headphone gebruiken ze vaak bij die feesten? K'heb een x op TMF een Tiësto docu gezien en hij had er ook een, hij had het erover dat het een speciale was ofzow? Ik heb ook nog een zooi thundermagazines liggen waar dus al die dj's zo'n headphone hebben. T'is er een met zwarte ovale oorschelpen en op de zijkanten daarvan zit een zilverkleurige circel. K'kan niet echt duidelijker zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door Eraser127 op 13-04-2003 11:23 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Tiësto wordt wel vaak genoemd hier :?
Maar goed die kerel is promoter van Stanton, dus hij heeft altijd een Stanton :) Maar als je naar de covers van zijn Magik-cd's kijkt zie je hem ook met een V700 etc.

Ergens terug in het draadje/draadjes was zelfs een foto van hem met een ProDJuser :/

Maar goed anyway, bij feesten worden vooral de HD-25 (heel compact! kan alleen niet echt hard), V700 (wereldding, kheb 'm zelf ook, maar pas op want hij kan schijnbaar snel kapot) en V900 (nog wat beter :) maar eigenlijk te duur) gebruikt.
Als je ergens gaat draaien wordt je ook geacht je eigen koptelefoon mee te nemen, dus hou daar dan wel rekening mee :).

Is het iemand trouwens opgevallen hoe akelig populair boomerang is?? Ik hoor 'm bijna op iedere set en album die uitkomt!

[ Voor 10% gewijzigd door Flake op 13-04-2003 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Anoniem: 26318 schreef op 12 april 2003 @ 18:54:
Hey, ik heb deze week sinds lange tijd weer een mixje opgenomen. Genre = drum&bass. Maar laat je er niet door weerhouden. Deze mix is diep en rollend, beetje progressive achtige plaatjes zitten er in (zeker in het begin), ongeveer halverwege wordt de mix wat meer uptempo om te gaan beuken.

tracklisting:

[...]

download 192kbs mp3 @ http://druid.takeover.nl/meuk/tek_demo_apr.mp3

het zou fijn zijn als iemand em wilde recenseren ofzo :) In ruil daarvoor zal ik dan ook een setje van jou recenseren (maakt niet uit welke stijl, ik ben open minded).
Ik heb hem net opgezet (ik voelde een verplichting bij mijzelf).
Hij klinkt tot nu toe erg relaxed, maar ik heb nog geen overgangen gehoord, komt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-03-2024
Zijn er hier ook mensen die hier nog fotows hebben van hun setupje?

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~verli132/PICT0065.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~verli132/PICT0066.JPG

Mijn setje wat ik zojuist thuis had staan..
1x Numark CDN-88
1x Behringer DX 1000
1x Stanton draaitafel (typenr weet ik ff nie)
en nog 2x Pioneer CDJ-1000 (in de verhuur op het moment)

Ben benieuwd wat jullie voor fotowtjes hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
T3KST3P: hele vette mix, persoonlijk houd ik meer van de hardere DnB, maar deze mix kreeg mijn voetjes ook wel van de grond. Geen mix-fouten kunnen ontdekken en er zat een goed tempo in. Opbouw is ook dik in orde.

Techniek: 9 1/2
Stijl: 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
DjStefan schreef op 13 April 2003 @ 13:27:
Zijn er hier ook mensen die hier nog fotows hebben van hun setupje?

[afbeelding]

[afbeelding]

Mijn setje wat ik zojuist thuis had staan..
1x Numark CDN-88
1x Behringer DX 1000
1x Stanton draaitafel (typenr weet ik ff nie)
en nog 2x Pioneer CDJ-1000 (in de verhuur op het moment)

Ben benieuwd wat jullie voor fotowtjes hebben :)
nou vooruit dan maar nog een keertje:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/set.jpg

1x Gemini XL-500II
1x Behringer DX500
1x Technics SL-1200MK2

[ Voor 5% gewijzigd door Chiron op 13-04-2003 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Nog een keer? ;)
Is een paar pagina's terug al eerder gepost

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~ermer004/Image2.jpg

En mijn UMX is nog steeds niet terug :'(

[ Voor 19% gewijzigd door Flake op 13-04-2003 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Dan ook maar mijn nieuwe mixertje :)
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/de_jong_jj/GoT/DSCN1424.JPG
Voor een reviewtje: Zie new-line.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

jadjong schreef op 13 April 2003 @ 19:58:
Dan ook maar mijn nieuwe mixertje :)
[afbeelding]
Voor een reviewtje: Zie new-line.nl.
nondeju... wat heb je daar verder nog achter hangen ??

dis de mijne overigens...

Afbeeldingslocatie: http://62.194.178.104/me/blaat/images/mix.jpg

niet zo exclusief met alle toeters en bellen maar het volstaat :P

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46060

Eraser127 schreef op 13 april 2003 @ 10:59:
wat voor headphone gebruiken ze vaak bij die feesten? K'heb een x op TMF een Tiësto docu gezien en hij had er ook een, hij had het erover dat het een speciale was ofzow? Ik heb ook nog een zooi thundermagazines liggen waar dus al die dj's zo'n headphone hebben. T'is er een met zwarte ovale oorschelpen en op de zijkanten daarvan zit een zilverkleurige circel. K'kan niet echt duidelijker zijn.
De ouwe trouwe Se-450 van Pioneer, die heb ik hier ook nog onder het stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Kijk er nog maar 'ns goed naar, jongens en meisjes: morgen gaat de hele set de deur uit... ;(

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/omni_setup.jpg

2 x Omnitronic DD-4250, Omnitronic DJ-50 EL, Sennheiser HD25SP.

(Sorry voor de overbelichting van mijn chrome-mixer, ik ben niet zo'n held met camera's... zie ook de lelijke timestamp)

In the (hopelijk) near future wordt dit dus:

2 x Technics SL1210 Mk2, Numark DM3002X, Pioneer HDJ-1000

(ahum... of iets "minder spectaculairs" qua headphones, een Technics RPDJ-1210 is ook erg nice, Sony MDR V700 kennen we allemaal ook wel).

Ik heb gewoonweg teveel problemen met Omnitronic gehad, om er echt tevreden over te kunnen praten. Eerst die hele heisa met die faulty DD3250's (2x omwisselen) en daarna deze DD4250's die beginnen te haperen. Heel erg jammer, want het zijn hele mooie en krachtige tafels.

Overigens konden ze niet zo goed tegen het "wheelpitchen", dus een extra duwtje geven aan de platter levert een "wiiiieeeeewngh"-effect op. Geweldige pitch (+/- 20%), helaas niet superstabiel (alhoewel mijn eerste DD3250 behoorlijk goed was op dit gebied).

Mixertje is natuurlijk puur instapspul, en heeft het goed volgehouden. De 3-bands eq. is aardig, maar een beetje overgevoelig: de verdeling over de toonhoogtes is ook niet je-van-het. Nu de faders echt gaar beginnen te raken, vind ik het welletjes geweest en ga ik voor een dikkere mixer (de DM3002X van Numark dus).

Koptelefoon is prima bevallen, maar ik heb gewoon iets stevigers en flexibelers nodig.

Dus, met pijn in het hart streep ik de haatgevoelgens uit mijn onderbuik weg (echt een haat-liefde verhouding gehad met deze beginners-setup), en move ik naar het volgende level.

(Trouwens, "Omnitronic" en "The_Omniscient", das puur toevallig; ik had die nickname al toen ik 12 was... deze set nog niet echt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

hmm, nu voel ik me het lulletje van deze draad.. ;)

Afbeeldingslocatie: http://empathy.sjeemz.nl/setje.jpg

Op de plek waar nu die gare Numark DM1001X staat, staat nu een flexe Gemini UMX-7 8)
2 überheftige Numark tt1520 (ik wist niet beter)
1 Gemini EM-300 koptelefoon

ik red me er wel mee :) ('k zou wel moeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Empathy schreef op 13 april 2003 @ 21:02:

[afbeelding]

Op de plek waar nu die gare Numark DM1001X staat, staat nu een flexe Gemini UMX-7 8)
2 überheftige Numark tt1520 (ik wist niet beter)
1 Gemini EM-300 koptelefoon

ik red me er wel mee :) ('k zou wel moeten)
Is dit toevallig zo'n "DJ-in-a-box"-aanbieding geweest? Ik wist bij-God niet wat ik moest kopen in het begin, kan me herinneren dat ik zo'n setup tegen ben gekomen, vooral die self-powered speakers komen me bekend voor...

En, kweetnie: ben je erg klein? Want zo'n lage setup is killing voor je rug, lijkt me. Ik had het hele zootje ook eerst "plain" op het bureau staan, maar dat is later wel ff een paar steentjes omhooggeduwd. Werkt veel relaxter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
KeeZ schreef op 13 april 2003 @ 20:15:
[...]

nondeju... wat heb je daar verder nog achter hangen ??
Op het moment 2 tuners en mijn normale mixer. Niets nuttigs dus.
Ik heb het ding gekocht op aanraden van moeder en zusje, argument: Hij is in de UITVERKOOP 8)7

Maar nu ik erachter gekomen ben hoe de midi uitgang werkt gebruik ik de mixer meer voor het aansturen van audioprogramma's dan voor het mixen van muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Empathy schreef op 13 April 2003 @ 21:02:
Mwah.. ik heb alleen die Tascam staan nu, met die ubergare Velleman-mixert.. dus dit valt reuze mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

the_Omniscient schreef op 13 April 2003 @ 21:06:
[...]
Is dit toevallig zo'n "DJ-in-a-box"-aanbieding geweest? Ik wist bij-God niet wat ik moest kopen in het begin, kan me herinneren dat ik zo'n setup tegen ben gekomen, vooral die self-powered speakers komen me bekend voor...
Jep, smooth talking van de verkoper... ik wist echt niet beter :)
En, kweetnie: ben je erg klein? Want zo'n lage setup is killing voor je rug, lijkt me. Ik had het hele zootje ook eerst "plain" op het bureau staan, maar dat is later wel ff een paar steentjes omhooggeduwd. Werkt veel relaxter.
Mja, binnenkort gaat het zakie omhoog :) En ik ben geen uren achter elkaar aan het draaien, dus last van m'n rug valt mee.

Weet iemand nog een goede manier om de zooi omhoog te helpen? Ik zat zelf te denken om die dingen op flightcases te zetten, maar die dingen zijn best duur :)

[ Voor 4% gewijzigd door Empathy op 13-04-2003 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Empathy schreef op 13 April 2003 @ 21:22:
[...]

Jep, smooth talking van de verkoper... ik wist echt niet beter :)

[...]

Mja, binnenkort gaat het zakie omhoog :) En ik ben geen uren achter elkaar aan het draaien, dus last van m'n rug valt mee.

Weet iemand nog een goede manier om de zooi omhoog te helpen? Ik zat zelf te denken om die dingen op flightcases te zetten, maar die dingen zijn best duur :)
LOL, ik had precies hetzelfde probleem + dezelfde gedachte. Flightcases zijn idd stinking duur! Nog ff bij de Gamma gekeken, die koffers kosten daar 15~25 Euro, maar daar pasten ze dus *net* niet in...

Heb nu lichte baksteentjes met daarover een houten plaatje, en daar weer een fleurige handoek opgeknutseld. Het ziet er niet uit, maar daar gaat het niet: als het maar klinkt.

"Meneer, doet u mij maar twee flightcases"
*Man rommelt* "Ok, das dan 95 Euro..."
"Nice, mkay, kan ik hier pinnen?"
*Man rommelt nog meer* "Ow wacht das de prijs van 1 flightcase... En die was in de aanbieding. Ik heb er geen tweede van liggen..."
"hmmm..."
"Kan hem wel bestellen voor je?"
"Nah. Bedankt voor de moeite!"

IN Duitsland zie je af en toe weleens een kistje voor 45 pleuro ofzo staan, toch vertrouw ik het niet helemaal. Voorlopig werken die bakstenen prima, hopelijk denkt mijn bureau daar hetzelfde over (is echt zwaar en zwaar belast atm)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
the_Omniscient schreef op 13 April 2003 @ 21:06:
[...]
ik heb ze ook zo laag staan thuis, en hoger zetten gaat echt niet ivm de ruimte, maar ik zit dan ook meestal in mijn luie stoel te mixen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

* Empathy is op de technotoer gegaan en heeft 3 platen bij OD's besteld.

Chris Liebing - Stigmata 10/10
Overdoxx - Fuck You
Boris S - Distorted Nerves

m'n eerste 3 technoplaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach, je bent iig op die goede weg; nu nog wat minder hard :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:03

Eraser127

Nijkerk

Empathy schreef op 13 April 2003 @ 21:42:
* Empathy is op de technotoer gegaan en heeft 3 platen bij OD's besteld.

Chris Liebing - Stigmata 10/10
Overdoxx - Fuck You
Boris S - Distorted Nerves

m'n eerste 3 technoplaten :)
woei, k'heb afgelopen woensdag bij Rige weer ff 11 nieuwe hardcore platen besteld. Geld overgemaakt (i-net) en vrijdag had ik ze al :)

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3758

Kben nu bezig met het bouwen van een nieuw onderkomen voor m`n mixstuff,

die Sl`s worden verzonken opgesteld dat het plateau gelijk komt met het blad en de XTC komt er int midden (duh!) schuin omhoog.

m`n huidige setupje ziet er zo uit :)

Afbeeldingslocatie: http://fulgora.ath.cx/dj/mix1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fulgora.ath.cx/dj/mix2.jpg

zoals je kunt zien staat de linker SL nogal wat moeilijk vandaar de bouw van het nieuwe onderkomen :)
bovendien moet er nog een dubbele pioneer cdspelert inkomen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.elevator.de/shop/big/1020.jpg

weet t nog niet zeker maar als t de 2 voudige niet word wordt t zeker de CDJ 1000 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer-eur.com/images/products/cdplayerdj/nomatch/1012225382350cdj-1000_detailpage.jpg

hangt even van m`n ruimte hier af :)
Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.