How to become a Dj... deel V Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste
Acties:
  • 7.248 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Kaj. schreef op 04 April 2003 @ 14:26:
* Kaj. gaat morgen eens even bij Feedback langs: die Tascam twin-cd player met 5U hoog bedieningspaneel kost nu nog maar 699 euro, met een renteloos jaar gespreide betaling. :)
Dat valt in mijn budget, en ik heb eindelijk eens een speler waar ik mee kan spelen. :P

Oh ja, da's dus dit ding: http://www.tascam.de/en/cd-302.html
Mooie bak vind ik dat. Je leest er wel heel erg weinig over... Onbekend maakt onbemind?
Maar het staat ook wel wijs he... 5U hoog; 't lijkt wel een vliegtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

JasperT: Ik heb een thread van hem gesloten met een verwijzing naar dit draadje, en dat beviel hem kennelijk niet zo. :)
De DJ en zijn apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
als t draadje hem niet bevalt, laat hem dan lekker of ze kop houden of gewoon hier posten wat hij posten wil

misschien heeftie wel iets boeiends te melden, dan kan daar HIER dus over getikt worden, en dan gaat deze draad weereens over :D

ben overigens zeer benieuwd naar wat je nou ongeveer weggemod heb kaj ;)

enne, kun je me inlichten over die renteloze betalingsdinges??

want renteloos en voor die prijs en gespreid ken ik ook niet echt laten eigenlijk

[ Voor 20% gewijzigd door NightOwlNL op 04-04-2003 19:14 . Reden: :tide nav neder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Och, hij had precies dat neergezet wat er boven de rode lijn stond: een heleboel keer :Z

Voor de aanbieding en de betaling: check www.feedback.nl
En ik heb gebeld; morgen kan ik 'm ff proefdraaien bij Feedback Apeldoorn. Geen idee waar Oudekerk a/d IJssel ligt, dus doe me een lol en ga naar Utrecht of Rotjeknor. :P

Ze hebben er nog maar eentje in Apeldoorn namelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
huisman schreef op 04 April 2003 @ 01:51:
[...]

Het enige handige is het warmhoudplaatje in de rechterbovenhoek (kun je je koffie op temperatuur houden)

(Da's de voeding overigens ;-)
Daar kun je als je tot s'ochtends vroeg moet draaien ook je eitje op bakken :)

Vandaag weer is ff met zo'n ding staan draaien in de platenzaak in Amsterdam en ik ben nog steeds van mening dat het een schijtmixer is die teveel kost. Het lijkt wel een SL1200 :)

Ik heb nu trouwens een CDJ800 van Pioneer te leen van iemand en die ga ik dit weekend is ff testen. Kijken of ie een beetje hufterproof is :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik ben best benieuwd over hoe Tascam presteert, ik ben ze tot nu toe alleen maar in Engeland tegengekomen (een mixer in een record store that is, CD spelers voor zover ik weet niet). 5U hoogte vind ik wel relaxed, de korte pitch faders bij die dubbeldekkers is voor mij gewoon een bron van ergernis.

En Reind, heb jij ook ervaring met de CDJ-1000? Ik ben benieuwd of de CDJ-800 identiek reageert aan zijn grote broer, dat zou voor mij zeer interessant worden (hoewel dat ding wel peperduur is :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Kaj. schreef op 04 April 2003 @ 19:27:
Och, hij had precies dat neergezet wat er boven de rode lijn stond: een heleboel keer :Z

Voor de aanbieding en de betaling: check www.feedback.nl
En ik heb gebeld; morgen kan ik 'm ff proefdraaien bij Feedback Apeldoorn. Geen idee waar Oudekerk a/d IJssel ligt, dus doe me een lol en ga naar Utrecht of Rotjeknor. :P

Ze hebben er nog maar eentje in Apeldoorn namelijk. ;)
ik kan nergens dat betalingsverhaal vinden

dus vandaar mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

MR_WAZOO moet ff de kwijl uit z'n ogen wrijven en rechtsonderaan op de homepage van Feedback kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Vash schreef op 04 April 2003 @ 19:52:
Ik ben best benieuwd over hoe Tascam presteert, ik ben ze tot nu toe alleen maar in Engeland tegengekomen (een mixer in een record store that is, CD spelers voor zover ik weet niet). 5U hoogte vind ik wel relaxed, de korte pitch faders bij die dubbeldekkers is voor mij gewoon een bron van ergernis.
Mijn idee.. daarom ben ik wel content met het feit dat er 100mm-faders op dat ding zitten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Kaj. schreef op 04 April 2003 @ 20:05:
MR_WAZOO moet ff de kwijl uit z'n ogen wrijven en rechtsonderaan op de homepage van Feedback kijken. :)
die link was dood :D

ik weet genoeg, ga misschien morgen al ff naar utrecht ofzo

maar ga wel ff een limiet op me "kaart" zetten, en zodra ik dat apparaat afbetaald heb lever ik dat ding in, want ik ken mezelf en wil niet bankroet raken, dus de kaart gaat lekker ergens achteraf verstopt worden :D

[ Voor 40% gewijzigd door NightOwlNL op 04-04-2003 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 07:50

momania

iPhone 30! Bam!

offtopic:
Sorry hoor, even offtopic tussendoor, maar wat doe jij met mij icon :?
Ik heb 'm zelf gemaakt, maar die van jou is even groot qua size en de naam is ook precies gelijk.
Explain?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
momania schreef op 04 april 2003 @ 20:38:
[...]

offtopic:
Sorry hoor, even offtopic tussendoor, maar wat doe jij met mij icon :?
Ik heb 'm zelf gemaakt, maar die van jou is even groot qua size en de naam is ook precies gelijk.
Explain?
goed bedachte en leuke icons wil ik nog weleens copy pasten

overigens had ik em net zo goed ff zelf kunnen maken, want t originele bestand is all over internet te vinden en ik heb zelf paint shop pro, resultaat is t zelfde

en als je t perse wil resize ik de foto van de behringer wel of hernoem ik em ofzo :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

MR_WAZOO schreef op 04 April 2003 @ 20:44:
[...]

overigens had ik em net zo goed ff zelf kunnen maken, want t originele bestand is all over internet te vinden en ik heb zelf paint shop pro, resultaat is t zelfde

en als je t perse wil resize ik de foto van de behringer wel of hernoem ik em ofzo :S
Ik vind het niet erg als je een icon kopieerd, d'r zitten immers geen copy rights op, maar ik wil het wel graag weten van tevoren.
Je doet je best om voor jezelf een leuk icon te zoeken/maken en dan neemt iemand em gewoon over...

[ Voor 12% gewijzigd door momania op 04-04-2003 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op 04 April 2003 @ 20:44:
[...]

MR_WAZOO, icons copyen is aso en dat weet je best ;) Dus, zoek een andere zou ik zeggen. Of maak er eentje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
sorry :+ maggik alstjeblieft dit icon houden :) (misschien heb ik nog wel wat leuks voor je in ruil voor > ff msg sturen via icq of email ;) )

neej, dit is geen warez aanbod ofzo, gewoon een regeling om de narigheid te verzachten

[ Voor 26% gewijzigd door NightOwlNL op 04-04-2003 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

MR_WAZOO schreef op 04 April 2003 @ 21:01:
sorry :+ maggik alstjeblieft dit icon houden :) (misschien heb ik nog wel wat leuks voor je in ruil voor > ff msg sturen via icq of email ;) )

neej, dit is geen warez aanbod ofzo, gewoon een regeling om de narigheid te verzachten
Laat maar, ik pak m'n oude icon wel weer.. kunnen jullie hier weel verder ontopic ;)
ICQ me maar ff als je 'm niet meer gebruikt, dan neem ik em weer...

[ Voor 9% gewijzigd door momania op 04-04-2003 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
hou jij dan maar je icon, ga ik em per direct niemeer gebruiken ;)

vind t lullig als jij er hard aan werkt en dan weer trug gaat naar je ouwe icon omdat t niet uniek is

en dit topic is nooit offtopic

want dit is ook iets wat (op een of andere manier) toch wel wat met becoming a dj te maken heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn dit redelijke prijzen voor deze platen:"

Cygnus X - Superstring E15,-
Dj Steve L - Drop the needle E10,-
Dune - Rainbow to the stars E15,-
Faithless - God is a dj (2x12") E20,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
als je faithless aan me doorverkoopt voor 25 euro wel jah, of ff vertelt waar ze vandaan komen

is namelijk van belang of t nieuwe of oude platen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal ook maar weer eens wat (ontopic) posten hier :P

Laatst heb ik een 3e deck opgedoken (SL1210Mk2 gratizz!). Oud, stoffig, gaar, lelijk...stekker erin..perfect! :D Technics bewijst zichzelf weer ;) Alleen de pitch fader gaat erg stroef. Dus daar moet maar even een nieuwe in. Werkt verder prima hoor, maar als je een klein beetje moet pitchen is het lastig.
Goed. Voor de 3e keer in mijn hele leven met 3 decks gedraaid en weer ging het super. Ten alle tijden 2 platen in de mix. Daar was ik toch wel blij mee :) Ook het corrigeren gaat erg goed. De 1e keer wilde ik nog wel eens de verkeerde corrigeren |:( Geeft wel een rommeltje dan :+ Maar deze keer ging het heerlijk.
Ik mis nu alleen nog een headshell van die 3e technics.. Ik moet dus steeds een headshell + element lenen als ik met 3 decks wil draaien en dat zuigt wel :D We hebben iig weer wat nieuws en das altijd leuk.

(als iemand nog een headshell over heeft O-) Ik ben m'n orginele kwijt helaas :'( )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
je kan ook een banana of ander soort naald kopen :D

is wel 80 euro bij de weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Ik heb nog 2 Gemini headshells liggen. Lang leve Ortofon ;)

En hoppatee een probleem met mijn UMX.
De kanalen die op de middelste fader staan komen niet/brommerig op de master uitgang :( En daar kom ik nu pas achter omdat ik tot nu toe alleen de twee buitenste faders heb gebruikt. Denk ik van goh, laat ik eens een discman aan de tweede fader hangen, werkt het helemaal niet :?

De middelste fader heeft 1 phono en 2 line ingangen. Allemaal heb ik ze getest (met discman en TT) en allemaal werken ze perfect in PFL, maar zodra ik naar de master luister of mijn koptelefoon op PGM zet hoor ik alleen maar brom :(. Ik kan niets anders bedenken dan dat het apparaat niet correct functioneert, aangezien het in de PFL wel werkt :?

Dré als je dit leest, heb je nog advies voor me of moet ik 'm gewoon terugsturen?

[ Voor 100% gewijzigd door Flake op 05-04-2003 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crossfader-routing oid is het enige wat ik me kan bedenke??

Fewture: Sjonge, ben ik dus al een paar maanden op zoek naar een 3e deck, liggen ze bij jou voor het oprapen! Hoe kom je eraan en wil je er mij op die manier ook eentje opsturen ?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

mjah...

* KeeZ duikt zometeen ook maar op zolder zoekende naar een nieuwe cd-speler :P

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Verwijderd schreef op 05 april 2003 @ 10:33:
Crossfader-routing oid is het enige wat ik me kan bedenke??
Ik heb ook verschillende crossfaderstandjes geprobeerd, werken allemaal niet. Er komt overigens wel signaal uit, het is alleen een hele rare zachte brom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Kaj. schreef op 04 april 2003 @ 14:26:
* Kaj. gaat morgen eens even bij Feedback langs: die Tascam twin-cd player met 5U hoog bedieningspaneel kost nu nog maar 699 euro, met een renteloos jaar gespreide betaling. :)
Dat valt in mijn budget, en ik heb eindelijk eens een speler waar ik mee kan spelen. :P

Oh ja, da's dus dit ding: http://www.tascam.de/en/cd-302.html
ik heb vandaag bij feedback in utrecht, jawel, een tascam cdspeler gehaald, de numark gaat dus de deur uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flat© schreef op 31 March 2003 @ 12:55:
oeh, iig leeft 'ie nog :D
maar waarom post mries dit zelf niet even hier?
Dag FTP boys,
echt honderd miljoen maal excuses voor mijn ondermaatse berichtgeving...
Ik heb mij ondertussen in het centrum van Amsterdam gezeteld...en heb bizar weinig geld over (en geen internet dus!) :( Ik had ook net zo goed hier een bericht kunnen posten ipv jullie mailen, maar daar dacht ik niet echt aan. Heb op afstudeer/werk wel internet maar daar vergeet ik te internetten :P
anyway, zoals jullie gelezen hebben in het mailtje ben ik bezig om nog wat in Enschede te proberen, en anders proberen we dat ding ergens bij een provider in een rack te hangen (=geld kosten)
Ik zal weer iets vaker hier proberen te komen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

En ik heb 'm ook gekocht. :)
Helaas heb ik 'm op z'n vroegst donderdag pas: ze hebben me laten kiezen tussen het showroommodel meteen meenemen of ff wachten op een nieuw exemplaar uit Rotterdam. Ik heb het laatste gedaan. :)
Dus ik kan ook eindelijk zelf weer eens aan de gang; nou nog een betere mengtafel. :P

want ik heb nu deze....

[ Voor 19% gewijzigd door Kaj. op 05-04-2003 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
in utrecht hadden ze er nog 2, dus dat kwam erg mooi uit :)

betaling ook gelijk in orde, dus nu ff regelen dat ik over een jaar 699 op mijn rekening heb, kan ik t gelijk afbetalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op 04 April 2003 @ 22:25:
als je faithless aan me doorverkoopt voor 25 euro wel jah, of ff vertelt waar ze vandaan komen

is namelijk van belang of t nieuwe of oude platen zijn
Het zijn gebruikte platen.

(Zijn dit redelijke prijzen voor deze platen:"

Cygnus X - Superstring E15,-
Dj Steve L - Drop the needle E10,-
Dune - Rainbow to the stars E15,-
Faithless - God is a dj (2x12") E20,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

MR-WAZOO: heb je er nog even mee staan spelen? Ik heb er drie kwartier staan klooien; alles uitproberen, voelen, ruiken etc. :) EEn kort overzicht van mijn ervaringen:
Ik moest ff wennen aan de lengte van de pitchfader; ik ben die 60mm-fader van Denon gewend. :)
Master Tempo (door Tascam "Key Control" genoemd) works like a charm: zelfs bij een pitch van 80% is de toonhoogte nog normaal te noemen. Knoppen voelen goed aan, en het feit dat bij elke knop een indicatie hoort (soms ernaast of in het display, soms erin), weet je snel genoeg of je functie ingeschakeld is.
Ingebouwde BPM-counter is een leuk hulpmiddel en functioneert redelijk, maar een stukkie gaffa is snel gep(l)akt. :)

Omdat het bedieningspaneel in twee delen gesplitst kan worden, heeft elk loopwerk z'n eigen interfacekabeltje. Onder elk paneel zitten vier stevige rubber voeten en de interfacekabels hebben een haakse stekker.
De speler werkt vrij intuitief; ik vond het alleen wat lastig dat de Cue-knop soms niet deed wat ik verwachtte: teruggaan naar het begin van het nummer als ik 'm op een punt wilde queuen, en andersom. Misschien deed ik wat fout; gaan we nog eens goed naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
* jadjong heeft deze week ook niet stilgezeten en heeft een klein mixje van 20min in elkaar gedraaid. Dit is het eerste deel van een serie van 8.

Linkje for download(27MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Kaj. schreef op 05 April 2003 @ 17:01:
MR-WAZOO: heb je er nog even mee staan spelen? Ik heb er drie kwartier staan klooien; alles uitproberen, voelen, ruiken etc. :) EEn kort overzicht van mijn ervaringen:
Ik moest ff wennen aan de lengte van de pitchfader; ik ben die 60mm-fader van Denon gewend. :)
Master Tempo (door Tascam "Key Control" genoemd) works like a charm: zelfs bij een pitch van 80% is de toonhoogte nog normaal te noemen. Knoppen voelen goed aan, en het feit dat bij elke knop een indicatie hoort (soms ernaast of in het display, soms erin), weet je snel genoeg of je functie ingeschakeld is.
Ingebouwde BPM-counter is een leuk hulpmiddel en functioneert redelijk, maar een stukkie gaffa is snel gep(l)akt. :)

Omdat het bedieningspaneel in twee delen gesplitst kan worden, heeft elk loopwerk z'n eigen interfacekabeltje. Onder elk paneel zitten vier stevige rubber voeten en de interfacekabels hebben een haakse stekker.
De speler werkt vrij intuitief; ik vond het alleen wat lastig dat de Cue-knop soms niet deed wat ik verwachtte: teruggaan naar het begin van het nummer als ik 'm op een punt wilde queuen, en andersom. Misschien deed ik wat fout; gaan we nog eens goed naar kijken.
ben nog vanalles aan t bekijken en zit veel leuks op, lees vooral ff de handleiding

watbetreft die cue > op pauzestand = cue setten tijdens play = cue terug naar cuepoint, denk dat je dat fout deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
die van faithless is t wel waard imho, en die wil ik ook graag hebben

dune mag stukken goedkoper imho, is niet meer dan leuk plaatje geweest

dj steve ken ik niet, en cygnus X > moet je niet bij mij wezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 12:38

Empathy

Extreme Audio

'k moet over een uurtje draaien in een cafe... en ik ben tering zenuwachtig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Dat is toch wel zoo lekker he... Die spanning die je vlak voor een draaisessie hebt. En dan draai je de eerste plaatjes (niemand mag je aanspreken dan...) en dan die eerste mixjes die mooi lopen... En dan komt je setje een beetje los.
Take off... Heerlijk!

Jammer dat is dat nog maar weinig heb; doe amper grote feesten meer. En van een "easy money" klein feestje krijg ik geen echte kick meer.

Over anderhalve maand wel een mooi vooruitzicht: Draaien in een oude kerk die helemaal omgetoverd is tot party-center. Ik mag kiezen of ik op de preekstoel ga staan of het altaar! :D

Dat belooft wel een boner avondje te worden schat ik zo in...

[ Voor 4% gewijzigd door MisterDon op 05-04-2003 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Mij boeien de feestjes inderdaad ook niet meer zo.

Gisteren een Disco Classics avondje staan doen in een klein discotheekje -> dat was wel weer lekker en erg gezellig. En aan het eind zegt die gozer -> Hey wat krijg je van me voor het draaien -> Toen heb ik gezegd -> Hmmmmmm betaal mijn drank kaart (die had ik niet eens) en dan lullen we nergens over.

Ik heb dus gewoon 3 uur staan draaien voor jan l*l en ik had er nog lol aan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
MisterDon schreef op 05 april 2003 @ 21:15:
Dat is toch wel zoo lekker he... Die spanning die je vlak voor een draaisessie hebt. En dan draai je de eerste plaatjes (niemand mag je aanspreken dan...) en dan die eerste mixjes die mooi lopen... En dan komt je setje een beetje los.
Take off... Heerlijk!

Jammer dat is dat nog maar weinig heb; doe amper grote feesten meer. En van een "easy money" klein feestje krijg ik geen echte kick meer.

Over anderhalve maand wel een mooi vooruitzicht: Draaien in een oude kerk die helemaal omgetoverd is tot party-center. Ik mag kiezen of ik op de preekstoel ga staan of het altaar! :D

Dat belooft wel een boner avondje te worden schat ik zo in...
de preekstoel lijkt me dan wel vet, sta je in een hokkie waar je alleen in past en kijk je overal overheen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jadjong:

Heb hem net ff 1 keer compleet gehoord (achtergrondmuziekje), maar erg lekker hoor! Fijne flow, en je gebruikt de platen erg goed. Heb een aantal platen gehoord die ik normaal waardeloos vindt, maar in jouw mix voegen ze wel degelijk iets toe (on-diggy-dong etc :P). nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand van jullie al ervaring met de nieuwste cd-speler uit de denon familie?

Namelijk de DN-D4000.

Is een toestel tussen de DN1800 & DN2100, maar met mogelijkheid om MP3-tjes te lezen...

Ben van plan me zo eentje aan te schaffen, want op papier ziet ie er leuk uit... Alleen zoek ik nog wat reacties van mensen die al met het toestel gedraaid/gespeeld/ge-weet-ik-wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 00:24:
jadjong:

Heb hem net ff 1 keer compleet gehoord (achtergrondmuziekje), maar erg lekker hoor! Fijne flow, en je gebruikt de platen erg goed. Heb een aantal platen gehoord die ik normaal waardeloos vindt, maar in jouw mix voegen ze wel degelijk iets toe (on-diggy-dong etc :P). nice!
Dank je.
Heb je verder nog tips wat de samenhang betreft? Mijn inziens is die gewoon bagger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 02:57:
Heeft er iemand van jullie al ervaring met de nieuwste cd-speler uit de denon familie?

Namelijk de DN-D4000.

Is een toestel tussen de DN1800 & DN2100, maar met mogelijkheid om MP3-tjes te lezen...

Ben van plan me zo eentje aan te schaffen, want op papier ziet ie er leuk uit... Alleen zoek ik nog wat reacties van mensen die al met het toestel gedraaid/gespeeld/ge-weet-ik-wat hebben.
nu bij feedback een apparaat wat geen lasers lust alsof t snoep is, de tascam cd 302, kan geen mp3's lezen en das maar goed ook

mp3 klinkt bout op hoog volume

en aangezien denon een merk is waar je na een jaar intensief gebruik de laser kan vervangen raad ik aan om lekker bij denon weg te blijven

ik heb 5 jaar lang met een cdspeler gewerkt van merk goedkopie en die heeft t langer volgehouden dan die denon die een ander had, denon is een merk met leuke apparatuur, maar kijk verder dan je neusvleugeltjes lang zijn aub

[ Voor 24% gewijzigd door NightOwlNL op 06-04-2003 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JJ:

Bedoel je met samenhang platen die juist wel of niet achter/voor elkaar passen? Het is inderdaad geen progressive-set van 4 uur, die heel rustig steeds verder opbouwt. Maar dat vind ik juist wel lekker afwisselend, het neemt de luisteraar mee langs veel verschillende haltes. In de meeste house-sets komt deze stijl van mixen alleen niet voor (vgl hiphop of breaks etc).
Je zou (als je genoeg "passende" platen hebt, want binnen jouw stijl zijn platen vaak al snel erg sfeerbepalend, waardoor hij snel wel of niet past) kunnen proberen je mix, of een soortgelijke, over te doen, maar dan over een uur ofzo uit te spreiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 17:29:
JJ:

Bedoel je met samenhang platen die juist wel of niet achter/voor elkaar passen? Het is inderdaad geen progressive-set van 4 uur, die heel rustig steeds verder opbouwt. Maar dat vind ik juist wel lekker afwisselend, het neemt de luisteraar mee langs veel verschillende haltes. In de meeste house-sets komt deze stijl van mixen alleen niet voor (vgl hiphop of breaks etc).
Je zou (als je genoeg "passende" platen hebt, want binnen jouw stijl zijn platen vaak al snel erg sfeerbepalend, waardoor hij snel wel of niet past) kunnen proberen je mix, of een soortgelijke, over te doen, maar dan over een uur ofzo uit te spreiden...
Ik ben ermee begonnen nadat ik wat mixen van Ben Liebrand gehoord had. Mijn doel is dus ook om een mix van 3 uur te maken met daarin korte fragmenten zodat het geheel ook nog legaal neer te halen is vanaf het net.

het probleem bij een 3 uur lange mix is het tempo. Omdat ik niet beschik over een 13373 Akai workstation doe ik het met een cd-speler, BPM-studio en Sonic Foundry Acid. De eerste 2 om het medium af te spelen en de laatse om alles bij elkaar te voegen. Het laatste is ook gelijk een probleem. Acid kan maar 1 tempo aan per project.

Als ik dus begin met 128BPM dan moet ik daar ook mee eindigen. Dus doe ik alles in stukken van 20 min en begin ik elk stuk op een hoger BPM.
Als alles klaar is moet dit aan elkaar geplakt worden en moeten de BPM's van elk deel langzaam opgeschroeft worden tot het niveau van het volgende stuk.

Om dit te doen heb ik al eens een topic geopent maar niemand wist een programma dat lineair de BPM van een stuk wav kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jadjong schreef op 06 April 2003 @ 17:53:
[...]

Ik ben ermee begonnen nadat ik wat mixen van Ben Liebrand gehoord had. Mijn doel is dus ook om een mix van 3 uur te maken met daarin korte fragmenten zodat het geheel ook nog legaal neer te halen is vanaf het net.
dit zou ik nog maar eens heeel goed navragen.. riekt mij naar broodje aap, omdat mr. ben lieb, zelf genoeg problemen heeft gehad met nummers die hij er niet in mocht gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 19:16:
[...]

dit zou ik nog maar eens heeel goed navragen.. riekt mij naar broodje aap, omdat mr. ben lieb, zelf genoeg problemen heeft gehad met nummers die hij er niet in mocht gebruiken...
Ben verkoopt zijn creatie op cd, ik niet. Dat was zijn probleem. Sommige artiesten vinden het niet leuk om als 12 in een dozijn op een verzamel cd'tje geperst te worden. De broadcast op 538 was geheel zonder copyright rechten(behalve uitzendrechten enz.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow het is zegmaar een "produced-mix". Klinkt het nogsteeds leuk, maar ik dacht dat het live-werk was; vond al dat je je platen wel erg snel strak kreeg, en dus goed op volgorde had gelegd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 21:04:
Ow het is zegmaar een "produced-mix". Klinkt het nogsteeds leuk, maar ik dacht dat het live-werk was; vond al dat je je platen wel erg snel strak kreeg, en dus goed op volgorde had gelegd :).
Nee, sorry. Ben geen inktvis van beroep :P

Als dat zo was had ik een cd-speler nodig die 80 verschillende cue punten per nummer kan onthouden :+

Maar als jij me de apparatuur aanlevert wil ik het best eens live proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
jadjong schreef op 06 April 2003 @ 21:35:
[...]

Nee, sorry. Ben geen inktvis van beroep :P

Als dat zo was had ik een cd-speler nodig die 80 verschillende cue punten per nummer kan onthouden :+

Maar als jij me de apparatuur aanlevert wil ik het best eens live proberen. :)
ik heb een cdspeler waar ik 1000 cuepoints in kan opslaan ;)

ding herkent zelf de cd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

jadjong schreef op 06 April 2003 @ 19:55:
Ben verkoopt zijn creatie op cd, ik niet. Dat was zijn probleem. Sommige artiesten vinden het niet leuk om als 12 in een dozijn op een verzamel cd'tje geperst te worden. De broadcast op 538 was geheel zonder copyright rechten(behalve uitzendrechten enz.).
De broadcast op 538 is een 1 op 1 kopie van wat er op de cd-versie staat, en is derhalve net zo illegaal om op het net aan te bieden. ELKE mix waarvoor je geen toestemming hebt van de platenmaatschappij/artiest EN geen Buma afdraagt is illegaal. Of het nu een radiouitzending, een mp3 of een cd-release is maakt absoluut geen ene moer uit.

Ben heeft geen problemen om zijn cd uit te brengen, aangezien de platen gecleard worden voor hij überhaupt aan de mix begint. Dat hij niet alle tracks gecleard krijgt die hij hebben wil, ligt idd aan het feit dat een aantal artiesten niet in een mix willen zitten, of niet met een bepaalde andere artiest. De bekendste voorbeelden hiervan zijn Michael Jackson, Madonna en Prince.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 19:08
Ik wil ook 's beginnen met DJ'en, ik luister altijd veel muziek. Vooral hardstyle.
Ik zal dit topic proberen alvast wat door te lezen (groooot :)). Maar kan iemand misschien mij al wat tips geven welke mixer en draaitafels goed zijn voor beginner?
Budget is max 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Vraag is al wel 5x voorbij geweest.

Edit: 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17
RooT schreef op 07 April 2003 @ 18:04:
Ik wil ook 's beginnen met DJ'en, ik luister altijd veel muziek. Vooral hardstyle.
Ik zal dit topic proberen alvast wat door te lezen (groooot :)). Maar kan iemand misschien mij al wat tips geven welke mixer en draaitafels goed zijn voor beginner?
Budget is max 1000 euro.
Ben jij toevallig dezelfde als deze: linkje naar Club Charts

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
:X

En trouwens Triple-D wat boeit het dat die vraag al '500' x is voorgekomen? Daarvoor is dit topic toch? Of wou je hier alleenmaar lullen over de laatste nieuwe platen ofzo..
Dit topic heet "how to become a dj", ofwel hoe een dj worden.. nou daarom mijn vraag...

[ Voor 37% gewijzigd door RooT op 07-04-2003 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
de beste tip die wij kunnen geven is om zo'n 11000 replies door te lezen en je weet van A tot Z over het DJ-gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
Ok is goed.. dan kan dit topic toch net zo goed gesloten worden niet? Als hier toch geen vragen meer gesteld mogen worden, en alles al in de 11000 replies staan... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Root... Doe jezelf een lol (en ons ook) en begin eerst eens met lezen. Wat jij wilt weten is al -tig keer voorbij gekomen, en we vinden het heus niet erg om dat nog ene keertje te doen, maar je geeft al meteen aan dat je niet eerst gelezen hebt. Tja... Dat schiet niet erg op dan he?

M'goed, kijk eens bij André (weet je niet wie dat is? Dan moet je maar eens lezen!) naar aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

RooT schreef op 07 April 2003 @ 18:34:
Ok is goed.. dan kan dit topic toch net zo goed gesloten worden niet? Als hier toch geen vragen meer gesteld mogen worden, en alles al in de 11000 replies staan... :|
Ik hou me in...

[ Voor 17% gewijzigd door MisterDon op 07-04-2003 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Kijk, een topic als deze Evolueert en kan dus niet stilstaan bij zaken die al geweest zijn => stilstand is achteruitgang. Als je een wielerclub hebt die elke week in het zadel zit, kun je daar geen tijd besteden aan een kleuter die nog moet leren fietsen.

Je kunt wel gerichte vragen stellen, mits ze nog niet al 10x gevraagd zijn, bv: "is .... mengpaneel geschikt voor drive-in gebruik", dat zou dus een goede vraag zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Toen net stond er toch echt iets anders >:)

Was iets met n00b })

[ Voor 4% gewijzigd door Universal Creations op 07-04-2003 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
Ok, daar heb je wel gelijk in.
Ik zal eerst eens wat doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Universal Creations schreef op 07 April 2003 @ 18:40:

Je kunt wel gerichte vragen stellen, mits ze nog niet al 10x gevraagd zijn, bv: "is .... mengpaneel geschikt voor drive-in gebruik", dat zou dus een goede vraag zijn
Antwoord: Dateq LPM 7.2 of LPM 7.3
Die krijg je zelfs met echt zwaar on the road gebruik moeilijk stuk.
Bovendien is de geluidskwaliteit en gebruiksvriendelijkheid perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
MisterDon schreef op 07 April 2003 @ 18:42:
[...]

Antwoord: Dateq LPM 7.2 of LPM 7.3
Die krijg je zelfs met echt zwaar on the road gebruik moeilijk stuk.
Bovendien is de geluidskwaliteit en gebruiksvriendelijkheid perfect.
Je moet niet alles zo letterlijk nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

RooT schreef op 07 april 2003 @ 18:42:
Ok, daar heb je wel gelijk in.
Ik zal eerst eens wat doorlezen.
welkom in ons nederige stulpje draadje...

voor gear check je http://www.new-line.nl
vette muziek vind je in je locale platenzaak en mixtechnieken kan je alleen jezelf maar aanleren :P

verder is het veel geduld hebben en doorzettingsvermogen. Tis niet makkelijk, daar zal je vanzelf eens achterkomen....

nogmaals, welkom !!

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ook handig om voor jezelf te beslissen of je met cd's of platen wilt draaien; wordt het allemaal wat gedetailleerder. De markt met dj spullen is redelijk groot dus om lukraak tips te gaan geven schiet niet op.

Orienteer je eerst even goed door bijvoorbeeld dit draadje door te lezen, bij (online)winkels te gaan kijken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
Ik weet nu al dat ik met vynil wil gaan draaien hoor :)
Tis niet dat ik van vandaag op morgen beslis om wat met dj'ing te gaan doen hoor..

Ik heb wel 's wat op de pc gemixt, maar dat vind ik a-relaxed. Krijg er geen goed gevoel in. Heb al 's met vynil gedraait, en daar kan je echt met je handen de beat opzoeken, vasthouden en loslaten op het goede moment. Dat vind ik fijn eraan, en ook dat de goede nummers op vynil uitkomen voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
RooT schreef op 07 april 2003 @ 19:18:
Ik weet nu al dat ik met vynil wil gaan draaien hoor :)
Tis niet dat ik van vandaag op morgen beslis om wat met dj'ing te gaan doen hoor..

Ik heb wel 's wat op de pc gemixt, maar dat vind ik a-relaxed. Krijg er geen goed gevoel in. Heb al 's met vynil gedraait, en daar kan je echt met je handen de beat opzoeken, vasthouden en loslaten op het goede moment. Dat vind ik fijn eraan, en ook dat de goede nummers op vynil uitkomen voor zover ik weet.
Kijk, dat is nu een goede motivatie om met vinyl te beginnen. (voor de CD-jocks onder ons: er zijn ook goede argumenten om met cd's te gaan draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Universal Creations schreef op 07 April 2003 @ 19:26:
[...]

Kijk, dat is nu een goede motivatie om met vinyl te beginnen. (voor de CD-jocks onder ons: er zijn ook goede argumenten om met cd's te gaan draaien).
Ik wilde al gaan flamen :P . Er zijn ook goeie nummers op cd te krijgen hoor, alleen via een andere weg helaas.

Maar vinyl is idd leuker, alleen duurder...

Qua apparatuur: 2x gemini pt-2100 + Gemini UMX-7 ofzo? En dan hou je nog wat geld over voor een koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
Maar op cd's krijg je toch ook vaker niet de extended versies? (Das toch de DJ versie?). Dus met intro/outro?
En dan nog, ik hoor vaak genoeg een vet liedje. Weet ik ook de naam, zie ik dat ie wel op vynil te verkrijgen is, maar dan op cd komt ie paar maanden later (lijkt me wel logisch eik :)).

En zit er ook een verschil in de prijs als de vynil pas uitkomt? (wat me wel lijkt iig).

En JasperT, ik zal 's kijken wat dat voor apparatuur is :)
Heb btw al 400 reply's gelezen nu vanaf deel I. Heb nog wel ff te gaan ;)
Maargoed, tis ook wel leuk om dat allemaal te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, daarom had ik het ook over andere wegen... de extented versies zijn namelijk wel te downloaden en dan te branden: snappie.

Maar je hebt gelijk, op cd's komen bijna geen extented versies uit of anders een hele poos later. Maar hier zijn al genoeg discussie's over geweest.

Die apparatuur was maar een id, volgens mij is t wel goed spul maar anders moet je t aan Dré zelf vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
RooT schreef op 07 April 2003 @ 18:04:
Budget is max 1000 euro.
ren naar feedback voor een tascam cd 302

en zoek voor de rest een leuk mixertje

kun je in iedergeval cdtjes mixen, anders paar leuke tt's kopen, eisen staan wel in dit topic

[ Voor 11% gewijzigd door NightOwlNL op 07-04-2003 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
JB system q30 draaitafels + leuk gemini mixertje en een koptelefoon -> Kun jij gaan spelen :)

Kijk is op www.new-line.nl en stuur desnoods Dré een mail met de vraag -> Zeg Andre ik heb dit te besteden en wil jij een setje voor me maken -> Dat doet ie heus wel.

Vergeet niet dat vinyl een beste bult geld kost en dat als je een beetje bij wil blijven qua muziek dit je ook zeker 300€ in de maand kost. Oftewel cd's zijn in het begin helemaal niet zo'n slechte keus.
En extended versies trek ik tegenwoordig van een secured ftp af uit de UK -> heb ik ze nog eerder dan dat ze op vinyl te krijgen zijn 9 van de 10 keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Just curious:

Heeft er iemand ervaring met draaien in Engeland? :7

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
RooT schreef op 07 April 2003 @ 19:36:
Maar op cd's krijg je toch ook vaker niet de extended versies? (Das toch de DJ versie?). Dus met intro/outro?
En dan nog, ik hoor vaak genoeg een vet liedje. Weet ik ook de naam, zie ik dat ie wel op vynil te verkrijgen is, maar dan op cd komt ie paar maanden later (lijkt me wel logisch eik :)).

En zit er ook een verschil in de prijs als de vynil pas uitkomt? (wat me wel lijkt iig).

Beetje op me gaan zitten zeiken heeft hier echt geen zin.
Maar je hebt al genoeg reacties gehad op je reply.

En Vynil bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
BtM909 schreef op 07 April 2003 @ 23:53:
Just curious:

Heeft er iemand ervaring met draaien in Engeland? :7
Ja ik heb er een maand (afgelopen december) staan draaien in een club van een kennis.

Dat engelse volk is makelijk hoor -> Gaan overal op uit hun dak. (waarschijnlijk omdat ze teveel zuipen 9 van de 10 keer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
Reind schreef op 07 april 2003 @ 23:10:
JB system q30 draaitafels + leuk gemini mixertje en een koptelefoon -> Kun jij gaan spelen :)

Kijk is op www.new-line.nl en stuur desnoods Dré een mail met de vraag -> Zeg Andre ik heb dit te besteden en wil jij een setje voor me maken -> Dat doet ie heus wel.

Vergeet niet dat vinyl een beste bult geld kost en dat als je een beetje bij wil blijven qua muziek dit je ook zeker 300€ in de maand kost. Oftewel cd's zijn in het begin helemaal niet zo'n slechte keus.
En extended versies trek ik tegenwoordig van een secured ftp af uit de UK -> heb ik ze nog eerder dan dat ze op vinyl te krijgen zijn 9 van de 10 keer :)
300 euro per maand? Wow dat lijkt me wel heel erg veel. Op reces.nl kosten de gemiddelde platen rond de 8 euro ofzo. Dus dan zou ik zo'n 37 platen per maand moeten kopen.. dat lijkt me wel veel niet?

Maarja, als ik ergens via een omweg extended hardstyle versies kan downloaden (nee ik vraag hier niet om een request!!), zou ik misschien wel overwegen om zo'n goede cdspeler aan te schaffen.

[ Voor 3% gewijzigd door RooT op 08-04-2003 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:08
RooT schreef op 08 April 2003 @ 11:11:
[...]

300 euro per maand? Wow dat lijkt me wel heel erg veel. Op reces.nl kosten de gemiddelde platen rond de 8 euro ofzo. Dus dan zou ik zo'n 37 platen per maand moeten kopen.. dat lijkt me wel veel niet?
.
Ik DJ ook gewoon voor de hobby en ik koop af en toe gewoon wat platen. Als je niet in een club ofzo draait hoef je heus niet altijd het nieuwste van het nieuwste te hebben en bovendien ligt het er ook maar net aan hoeveel (goede) platen in jou stijl uitkomen per maand

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

RooT schreef op 08 april 2003 @ 11:11:
[...]

Maarja, als ik ergens via een omweg extended hardstyle versies kan downloaden (nee ik vraag hier niet om een request!!), zou ik misschien wel overwegen om zo'n goede cdspeler aan te schaffen.
Bedenk wel even dat draaien met CD-Rs, met daarop gebrande MP3s, voor een thuis-DJ niet zo heel erg is. Echter, als je daarmee op een feestje staat, en er komt iemand van de BUMA STEMRA langs, dan ben je echt zwaar het zakje.

Je mag wel draaien van CD-R hoor, maar je moet de originelen hebben. (En volgens sommigen schijnt het zelfs zo te zijn dat je de originelen zelfs BIJ JE moet hebben als je draait met back-up kopietjes. Of dit laatste klopt weet ik niet.)

Zelf heb ik het, als hobby DJ, prima uitgehouden met rond de 5 platen per maand erbij. Soms meer, soms minder. Momenteel draai ik helemaal niet, en hou ik ook mijn collectie niet bij. Geen tijd en geen geld, helaas. :|

Oh, en laat ik even spammen >:) DJ How-to guide.

( Oh verrek, die staat ook al in m'n sig ;) )

... en dan nog EVEN IETS HEEL ANDERS...

Ik hoorde van iemand (Ener-G om precies te zijn) dat Global Underground falliet zou zijn / op het randje staat van falliet gaan. :'( Weet iemand daar iets meer vanaf ? Ener-G kon de nieuwsbron niet meer vinden. We hebben 1 april net gehad, dus misschien is het wel een zieke grap geweest. Misschien is er al een doorstart geweest.

Als het waar zou zijn dan is dat wel heel diep triest... de Global Underground serie vind ik waanzinnig. Hun website is er nog gewoon.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:57

Chiron

Moderator Discord

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Owkee 300€ P/M is een beetje aan de hoge kant maar voor mij is dat heel gewoon geworden. Het word namelijk snel een gewoonte om meer platen te kopen dan je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

mjah... dat geld heb ik er simpelweg neit voor over, ik heb nog andere hobbies die ik ook nog moet bekostigen....

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Reind schreef op 08 april 2003 @ 10:53:
[...]

Ja ik heb er een maand (afgelopen december) staan draaien in een club van een kennis.

Dat engelse volk is makelijk hoor -> Gaan overal op uit hun dak. (waarschijnlijk omdat ze teveel zuipen 9 van de 10 keer.)
In welke club / plaats?

Ik ben nu druk bezig met regelen, maar naar aller waarschijnlijkheid ga ik eind mei een weekje 'touren' :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ik heb in Londen staan draaien.

Discotheek heet sublime en staat in de wijk soho :) Echt very hippe mensen daar.
Ik kon er 3 avonden in de week heerlijke garage en 2Step setjes neer zetten en men vond alles oké. Het leuke is dat je daar zelfs als onbekende dj uit het buitenland gewoon verafgod word en dat de vrouwen daar nog net niet de broek van je reet af rausen. Heb je dat ook een keer mee gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 08 april 2003 @ 23:11:
Ik heb in Londen staan draaien.

Discotheek heet sublime en staat in de wijk soho :) Echt very hippe mensen daar.
Ik kon er 3 avonden in de week heerlijke garage en 2Step setjes neer zetten en men vond alles oké. Het leuke is dat je daar zelfs als onbekende dj uit het buitenland gewoon verafgod word en dat de vrouwen daar nog net niet de broek van je reet af rausen. Heb je dat ook een keer mee gemaakt :)
Vanaf vandaag ga ik ook 2step draaien met als doel binnen een jaar in Engeland te draaien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 07:24:
[...]

Vanaf vandaag ga ik ook 2step draaien met als doel binnen een jaar in Engeland te draaien >:)
En binnen een jaar het hele 2step gebeuren afgelopen ;)

Ik ben begonnen om wat meer richting progressive / hardclub te draaien... Het begint behoorlijk te lukken maar het is geen simpele stijl, in eerste instantie geen pijl op te trekken dat progressive 8)7

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wie kent DJ Perry 'The Wizzard' Lamarre?

Ik werd erop geattendeerd door een collega en hij schijnt keltisch-achtige house te maken / mixen... Zijn officiele website is voorlopig alleen in het Frans, maar ben eigenlijk benieuwd of hij uberhaupt wat doet in de rest van europa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
RooT schreef op 07 April 2003 @ 19:36:

De prijzen van vinyl zijn nagenoeg altijd hetzelfde (een enkele uitzondering als een plaat uit een ander land vandaan komt).

Maar een groot dilemma voor CD DJ's is dat het erg lastig is om auteursrechten te betalen bij muziek. Vinyl is dat niet zo moeilijk: Je rent de platenzaak binnen en op iedere plaat die je koopt worden rechten geheven. CD DJ's hebben het probleem dat er weinig tot geen cd's uit komen met extended mixen (er zijn natuurlijk uitzonderingen, zoals Hed Kani en Gary D. Trance). Dus ja dat is ook hun schuld niet, maar het is wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 13:29

Muggie

8 pm

We worden gewoon gediscrimineerd :( :P

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
KeeZ schreef op 09 april 2003 @ 07:47:
[...]

En binnen een jaar het hele 2step gebeuren afgelopen ;)

Ik ben begonnen om wat meer richting progressive / hardclub te draaien... Het begint behoorlijk te lukken maar het is geen simpele stijl, in eerste instantie geen pijl op te trekken dat progressive 8)7
2Step en Uk Garage zijn hier in NL al dood. Alleen in de zomers zie je het weer eeb beetje op leven.
Probeer hier in NL eerst maar is goede UK Garage en 2 Step te krijgen trouwens -> Haast onmogelijk tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

True :/

Vroegah kon ik nog met 10 2Step platen thuis komen...

Hoe kom je in het algemeen aan je nummers? Ik heb sinds kort wel een aantal online platenzaken gevonden die errug lekkere 2Step / UK Garage platen hebben...

[ Voor 56% gewijzigd door BtM909 op 09-04-2003 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ik laat al mijn 2Step vanuit de UK komen.

Hier in NL ga ik zo af en toe is langs Dance Attack in A'dam maar dat is dan ook het enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

iig slaat 2Step hier jammerlijk niet aan... ik kan het wel waarderen daar niet van natuurlijk... en Reind, ik doelde niet op de 2step scene in NL ik weet allang dat dat hier gebeurt is en eigenlijk nooit de hype is gworden die het zou moeten worden....

Aangezien ik toch meer van de hype's ben heb ik ook een tijdje 2step gedraait dus ik weet wel waar ik over praat...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is 't met >1600 posts niet eens tijd voor een deel VI? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 15:35:
Is 't met >1600 posts niet eens tijd voor een deel VI? :P
Nee :(

Pas bij de 2000 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
BtM909 schreef op 09 April 2003 @ 15:37:
[...]

Nee :(

Pas bij de 2000 :P
ne ne nene ne :P

ja mensen, hier weer een nutteloze post ;)

moeten toch bij die 2000 posts komen he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
Ik begin nu toch een beetje te twijfelen weer tussen vynil en cd, lol :)

De reden waarom ik vynil zou pakken:
Mij lijkt het fijner dan cd (heb nog nooit echt met cd's gedraait, ook geen grote ervaring met vynil, maar meer dan cd iig).
Het staat wat beter :P
Als ik oooooit 's ergens zou gaan draaien, ben ik tenminste legaal bezig :P

Nadelen vind ik: Tis duur.

Maar nadeel van cd vind ik, ik krijg eigenlijk gewoon nooit extended mixen. Maar, ik vraag me af, zijn die extended mixen echt zo nodig bij het dj'en, of lukt het ook zonder die extended mixen?

[ Voor 3% gewijzigd door RooT op 09-04-2003 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:57

Chiron

Moderator Discord
ligt er helemaal aan wat je wil gaan mixen.. qua feeling en handling zweer ik nog altijd bij vinyl (sorry don) :P en als ik zonodig rips of mp3's wil draaien ga ik liever voor finalscratch.. (wish I had the money...) puur en alleen vanwege de 'feeling' en de controle die je over die plak vinyl hebt met je vingers...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

RooT schreef op 09 April 2003 @ 23:19:
De reden waarom ik vynil zou pakken:
Mij lijkt het fijner dan cd (heb nog nooit echt met cd's gedraait, ook geen grote ervaring met vynil, maar meer dan cd iig).
Het staat wat beter :P
Als ik oooooit 's ergens zou gaan draaien, ben ik tenminste legaal bezig :P

Nadelen vind ik: Tis duur.
Draaien is een dure hobby.... :+
Maar nadeel van cd vind ik, ik krijg eigenlijk gewoon nooit extended mixen. Maar, ik vraag me af, zijn die extended mixen echt zo nodig bij het dj'en, of lukt het ook zonder die extended mixen?
Tuurlijk lukt het ook zonder... Waarschijnlijk is het makkelijk met, maar het hoeft niet perse... Vraag maar aan Dre :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
Ener-G schreef op 09 April 2003 @ 23:22:
ligt er helemaal aan wat je wil gaan mixen.. qua feeling en handling zweer ik nog altijd bij vinyl (sorry don) :P en als ik zonodig rips of mp3's wil draaien ga ik liever voor finalscratch.. (wish I had the money...) puur en alleen vanwege de 'feeling' en de controle die je over die plak vinyl hebt met je vingers...
Ja ik heb nog nooit eigenlijk zo'n cd-dj apparaat (djeez je zal wel denken noob ;))gehad, of mee mogen spelen. Dus ik zou niet weten hoe dat is. En hoe de feeling daarbij is.
Hoe zoek je daar iets bij op? Met vynil draai je ff de plaat door tot het goede moment? En bij cd gewoon doorspoelen? En wat is die grote schijf altijd erop, is dat het gedeelte waarmee je kan spoelen net alsof het vynil is?
BtM909 schreef op 09 April 2003 @ 23:23:
Tuurlijk lukt het ook zonder... Waarschijnlijk is het makkelijk met, maar het hoeft niet perse... Vraag maar aan Dre :+
Wie is die Dre eigenlijk? Die heb ik al zovaak voorbij zien komen die naam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

RooT schreef op 09 april 2003 @ 23:28:
[...]
Wie is die Dre eigenlijk? Die heb ik al zovaak voorbij zien komen die naam :P
Ow..... :+

Hij heet hier: huisman

Maarre kijk eens op: http://www.new-line.nl

The one and only DJ hardware specialist :)

* BtM909 haalt die veer met z'n vuist uit .... :X

[ Voor 12% gewijzigd door BtM909 op 09-04-2003 23:32 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.