Hm. Ik heb lang gewacht hier eens advies te vragen, maar ik kom er niet 1-2-3 meer uit.
Over een maand ga ik mijn Omnitronic DD4250's omwisselen voor Technics (jaja, Mk2, maar goed: nog steeds de moeite waard). De DD-32X0/42X0 serie beviel mij op zich heel goed, maar er zit een irritante "bug" in, die voor random speedups of slowdowns zorgt (dat klinkt voor geen meter - soort muggen-fx - en bij inmixen is het ook allerminst wenselijk). Na 3x omruilen (vrijwel kostenloos, dat wel) had ik er zwaar genoeg van.
Nu goed, ik heb een deal met de verkoper van deze dingen, ik mag ze dus inruilen voor Technics. Aangezien de dealer in Duitsland ligt, lijkt het mij verstandig om 2/3 vliegen in 1 klap te slaan, oftewel: gelijk een degelijke mixer erbij te kopen, evt. vergezeld met nieuwe headphones.
Probleem is, dat ik een beetje uit de "gear-sectie" ben geraakt (ben vnl. bezig geweest met oefenen het afgelopen halfjaar), en dus weet ik niet precies wat te kiezen.
Mijn keuzemogelijkheden zijn beperkt tot:
- Numark DM3000-serie
- Numark Matrix-serie
- Pioneer DJM-300
Nu goed, ik heb gelezen dat iemand hier ervaring met de Matrix had, maar het nogal een "saai" paneeltje vond. Ik weet niet of dit ook voor de Matrix 3 geldt.
Echter, de VCA-faders zijn voor mij een pluspunt want ik lig nogal eens te stoeien met verstopte/krakerige faders (ja, ik weet het: afdekken en schoonmaken).
De ervaringen met de DJM-300 zijn vnl. positief, (zie bijv. ook DJM-600 hierboven, lijkt me wel redelijk vergelijkbaar) maar ik heb hier en daar gehoord dat het een beetje "overpriced" mixer was.
De DM3000-serie is behoorlijk goedkoop (185 Euro voor de 3000, 265 Euro voor de 3002; helaas heeft de dealer geen DM3001), maar de faders zijn niet je-van-het (echter: goed genoeg, lijkt me) en de extra functies op de DM3002 hebben de bekende Numark-oneffenheidjes (hamsterswitches die niet geluidloos ingeschakeld worden e.d.).
Mijn huidig mixertje is een instapmodelletje (wilde toch eerst zien of het uberhaupt ging lukken), nl. een
Omnitronic DJ-50EL. Leuk 2-kanaals ding met 3-bands EQ., maar toch een beetje "flimsy" allemaal. Oftewel: ik moet de faders vervangen, dus dan maar een nieuwe mixer

, komt nu dus goed uit.
Ik draai dus voornamelijk trance, soms wat techno of zelfs hardstyle/core, maar ik wil ook gerust een houseplaatje opzetten. Een allroundmixer zou ideaal zijn: het liefst met 3 kanalen, maar 2 voldoet eik wel (als het moet).
Ik zou het zeer waarderen als jullie me een beetje op weg kunnen helpen, dan zoek ik die headphone zelf wel ff uit (senheisser HD25SP houdt het voorlopig nog wel uit).
[
Voor 8% gewijzigd door
the_Omniscient op 02-04-2003 20:03
]