[3d] post je 3d stuff maar weer - part 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.495 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:28
Hoera! Hoera! Hoera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 523

wat een lieverd B) congrats!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

Gefeliciteerd!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:10
Congrats!!!
succes met de luiers :+

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

Anoniem: 32226 schreef op 29 November 2002 @ 23:12:
Laat maar weten wat je ervan vind.... het is zojuist afgemaakt op 29-11-02 om 19:04.
bruut! :(

een beetje betere verwoording was ook leuk geweest :P

[ Voor 1% gewijzigd door Yoozer op 30-11-2002 00:21 . Reden: lachje toegevoegd... ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68580

damn, das beter als ieders 3d werk hier bij elkaar, veel gephotoshopt?
laat es een wireframe zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-07 07:21
dat zullen me daar een partij lange rendertijden zijn geweest B)

congrats! suc6 met het gehuil, poep, weinig slaap etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

9 maanden model en rendertijd...en een weekje extra voor beter textures :) maar alles maakt het goed en ik ga haar zo uit het ziekenhuis halen. Sorry voor het off topic bericht maar moest et effe kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57

Spotter

Lichtnicht

Congratulations, ik moet nog veel leren wil ik zoiets willen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46
Congratz man :) leuk

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 19:35
Anoniem: 32226 schreef op 29 november 2002 @ 23:12:
Heren en Dames mijn mooiste 3d model werkje tot nu toe met fotoreal textures :
members.rott.chello.nl/lmutsaers/images/delphine.jpg

Laat maar weten wat je ervan vind.... het is zojuist afgemaakt op 29-11-02 om 19:04.
Gefeliciteerd man!!
Ik kon het niet laten, dus ik heb even dit klaargemaakt :)
Afbeeldingslocatie: http://wieringen.dyndns.org/arjan/feli.jpg

Smullen maar!!!!
veel plezier met de baby en ik hoop dat ze (het is een "ze" neem ik aan) helemaal gezond is! :)

[ Voor 10% gewijzigd door armageddon_2k1 op 30-11-2002 11:19 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41237

* Anoniem: 41237 heeft die brazil renderer nodig, maar weet niet waar ie 'm moet d/len (niet die nieuwste beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 07-07 19:35
2 seconden zoeken *click*

[ Voor 8% gewijzigd door armageddon_2k1 op 30-11-2002 11:26 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

werkt die brazil eigenlijk wel bij 3dsmax5 (die heb ik namenlijk)

edit: lamaar

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 41237 op 30-11-2002 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Anoniem: 70375 schreef op 29 november 2002 @ 19:42:
Even ter vergelijking met het prentje hierboven, ik zie toch wat verschillen in het glas. Of ben ik de enige. B)
[afbeelding]
ik ben ook de eerste om toe te geven dat er in mijn rendertijden kan gesneden worden maar je moet toegeven je niet zomaar elke scene op 5 min kan renderen :)
Inderdaad, je glas is mooier, maar dat komt niet door zwaardere renderinstellingen, maar door beter afwerken. Ik heb mijn scene ff in vijf minuten in elkaar geflanst en dat jouw plaatje mooier is weet ik ook wel.

Maar het ging om de rendertijden en jij gebruikt twee bounces, dat is compleet zinloos. Zelfs één bounce is al niet relevant bij een vrijwel helemaal lege scene als die van jou. Verder kosten caustics amper rendertijd bij zo'n simpele scene, hoger instellen dan die van mij hier voegt echt niks toe hoor!

Natuurlijk kost dat dus meer rendertijd bij jou, mijn punt is dat die extra hoge instellingen niks toevoegen.

[edit]Och ja: JesterRace, gefeliciteerd! Lekker luiers verschonen en midden in de nacht opstaan voor een krijsende koter. ;) Cool man! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Oogst op 30-11-2002 12:15 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Laatst online: 08-07 14:27
gefeliciteerd !!!
wanneer kunnen we op kraamvisite komen? :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44718

Ziet er allemaal super uit. De mensen die met lightwave werken hoe hebben jullie dat nou geleerd welk boek of welke tutorial site hebben het geleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:55
Gefeliciteerd!!!!!!

With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70375

Oogst schreef op 30 November 2002 @ 12:01:
[...]

Inderdaad, je glas is mooier, maar dat komt niet door zwaardere renderinstellingen, maar door beter afwerken. Ik heb mijn scene ff in vijf minuten in elkaar geflanst en dat jouw plaatje mooier is weet ik ook wel.

Maar het ging om de rendertijden en jij gebruikt twee bounces, dat is compleet zinloos. Zelfs één bounce is al niet relevant bij een vrijwel helemaal lege scene als die van jou. Verder kosten caustics amper rendertijd bij zo'n simpele scene, hoger instellen dan die van mij hier voegt echt niks toe hoor!

Natuurlijk kost dat dus meer rendertijd bij jou, mijn punt is dat die extra hoge instellingen niks toevoegen.

[edit]Och ja: JesterRace, gefeliciteerd! Lekker luiers verschonen en midden in de nacht opstaan voor een krijsende koter. ;) Cool man! :)
Je hebt gelijk, de tweede bounce maakt (bijna) niks uit, maar indirecte illumination standaard ( 1 bounce ) merk je wel hoor.
Ik ben nu een testje aant renderen van mijn "bright light" scene met 3 bounces. Eens zien wat dat geeft :) . Ik zal het resultaat wel posten.

ps: JesterRace, gefeliciteerd man ! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
OK, even een iets betere render, nu 'al' 8 minuten en 49 seconden, behoorlijk lang dus (op 500mhz!).

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Glas2.jpg

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
Oogst schreef op 30 November 2002 @ 13:05:
OK, even een iets betere render, nu 'al' 8 minuten en 49 seconden, behoorlijk lang dus (op 500mhz!).

[afbeelding]
500mhz.. fsb? :P

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
fsb? wasda?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:07

Alpine

Twisted animator

Anoniem: 44718 schreef op 30 November 2002 @ 12:26:
Ziet er allemaal super uit. De mensen die met lightwave werken hoe hebben jullie dat nou geleerd welk boek of welke tutorial site hebben het geleerd?
Ik heb wel een Lightwave 7 boek maar ik heb het meeste geleert door vooral veel uit te proberen. Daarmee ler ik veel sneller een programma kennen dan dat ik tutorials gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Laatst online: 13-07 14:36
Anoniem: 70375 schreef op 29 November 2002 @ 19:42:
Even ter vergelijking met het prentje hierboven, ik zie toch wat verschillen in het glas. Of ben ik de enige. B)
[afbeelding]
ik ben ook de eerste om toe te geven dat er in mijn rendertijden kan gesneden worden maar je moet toegeven je niet zomaar elke scene op 5 min kan renderen :)

Je cactus-schaduw is imho veel te scherp. Voor de rest ziet het er wel relaxt uit. Ik zou persoonlijk de cactus ook een subtiel bumpmapje oid. geven voor een wat natuurlijker uiterlijk.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41336

Even een wipje van mijn Kamer nu al een uur renderen op een Xp 2200+ met een Radeon 8500 dus dat wordt nog wat straks.

Afbeeldingslocatie: http://www.gendesign.nl/max/maarten/room.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 20:46
ik heb iets vaags atm in 3dmax..
op het moment dat ik een object, vertex of whatever versleep zie ik opeens alle viewports in wireframe en alle poly's zijn weg.. zodra ik loslaat is alles weer terug en zijn mn textures enzo ook terug. dit heb ik nog nooit gehad maar ik weet ook niet mee hoe het komt :?
ik vind het reuze irritant.

[edit]
nvrmind heb t al gevonden :D
general degradation moet ik anders instellen :D

[ Voor 13% gewijzigd door LordMithril op 30-11-2002 16:33 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41336 schreef op 30 November 2002 @ 16:00:
Even een wipje van mijn Kamer nu al een uur renderen op een Xp 2200+ met een Radeon 8500 dus dat wordt nog wat straks.

[afbeelding]
Mag ik even vragen wat voor soort belichting je dan hebt gebruikt en welke soort schaduw, want een uur renderen is wel lang lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Anoniem: 41336 schreef op 30 november 2002 @ 16:00:

[afbeelding]
Zo zit jij in de bijlmer bajes ofzo? nogal groffe muren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpine
  • Laatst online: 20:07

Alpine

Twisted animator

Anoniem: 41336 schreef op 30 november 2002 @ 16:00:

[afbeelding]
Je videokaart heeft niets te maken met het renderen. Dus het renderen zal net zo snel gaan als je een GeForce 2 MX 200 zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
Alpine schreef op 30 november 2002 @ 20:53:
[...]

Je videokaart heeft niets te maken met het renderen. Dus het renderen zal net zo snel gaan als je een GeForce 2 MX 200 zou hebben.
Zou best handig zijn als je GPU en CPU samen werkten om te renderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Dat is toekomstmuziek, maar theoretisch gezien kunnen zowel de GeForce FX als de nieuwste Radeon dit aan. Met slecht een iets lagere kwaliteit dan software rendering zullen deze twee kaarten over een tijdje kunnen renderen. Niet realtime natuurlijk, maar de snelheidswinst is dan aanzienlijk.

Overigens hoort die scene met die kwaliteit van je in 20 seconde gerenderd te zijn op een 500mhz-bak, [Infineon], dus kijk nog maar eens naar je instellingen zou ik zo zeggen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41336 schreef op 30 November 2002 @ 16:00:

[afbeelding]
Yo, ik heb effe je kamer ongeveer nagemaakt maar het ziet het er natuurlijk een beetje anders uit. Ik weet niet hoe je de belichting hebt gemaakt maar mij lukt het niet de schaduwen na te maken. Ik heb dan maar 2 lichten gebruikt.

Mijn rendertijd op m'n p3 800: 11 sec
Afbeeldingslocatie: http://home.planetinternet.be/~maaver/prentjes/tempje1.jpg
Als je wil post ik m'n scene wel even want 1 uur, dat is toch redelijk lang om op te wachten he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31514

Anoniem: 70375 schreef op 30 November 2002 @ 22:47:
[...]

Yo, ik heb effe je kamer ongeveer nagemaakt maar het ziet het er natuurlijk een beetje anders uit. Ik weet niet hoe je de belichting hebt gemaakt maar mij lukt het niet de schaduwen na te maken. Ik heb dan maar 2 lichten gebruikt.

Mijn rendertijd op m'n p3 800: 11 sec
[afbeelding]
Als je wil post ik m'n scene wel even want 1 uur, dat is toch redelijk lang om op te wachten he :)
Dit is wel een goed voorbeeld dat velen te pas en te onpas naar de zwaarste renderers en belichtingstechnieken grijpen, terwijl dat maar weinig resultaat sorteert. Ik blijf erbij dat je met creativiteit en het juiste inzicht meer kan dan met chique renderers en andere truukjes. Je kunt dan op een dag (en een nacht) meer werk doen en daarnaast leer je ook nog eens veel beter wat het resultaat is van je werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
amen! Een beetje kennis van belichting zoals het al jaren gedaan wordt is erg handig voordat je in GI enzo springt. Deze had ik laatst snel voor iemand gemaakt om te laten zien dat je ook met max-belichting (alleen spots en omni's) ook wel een beetje zachte belichting kan maken, en het renderd erg snel.

Afbeeldingslocatie: http://jvb31.jvb.tudelft.nl/gladiool/maxhall.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jvb31.jvb.tudelft.nl/gladiool/maxhall_lights.jpg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:15
eff klein vraagje; wat was ook al weer de url van Oogst waar 3DMAX tutorials op stonden? Over hoe je een huis bouwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
dome light rules, maar daar zijn ook scripts voor (www.scriptspot.com) en dan wordt dat ook geautomatiseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-07 23:46

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Mijn poging met C4D R8.

16min. Gebruik van Caustics, GI en (faked) hdri icm 5 lights.

Afbeeldingslocatie: http://www.renderosity.com/photos/GAL_200211/GalleryImage288581.jpg

1024x768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-06 14:11
Mijn 2e poging met 3den :) Sorry voor de lichte layout verneuking..
Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~sander17/files/showcase/stoneage.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Justice op 01-12-2002 00:20 ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Laatst online: 19-06 00:52

MaDDoG

De brakste schakel

Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~michie0/jdfles.jpg
Ook een realistisch glas gemaakt in lightwave. (met een beetje van maggi)Vooral door toedoen van de (alweer) te hoge AA een rendertijd van 1 uur, 10 minuten en 26 seconden. Zonder AA deed hij er 7 minuten en 49 seconde over.

Verder te snel en slordig gewerkt. Werd het project snel zat :) De DOF staat net niet goed. Waardoor er teveel wazig is geworden en detail in de hals verdwijnt. Maar!: de refractie van het lucht/glas/wiskey/ijs zou helemaal moeten kloppen. :) En nu kan ik mijzelf weer op de volgende wedstrijd storten.

[ Voor 12% gewijzigd door MaDDoG op 01-12-2002 03:41 ]

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61797

Hijs heel mooi vinnik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
MaDDoG schreef op 01 December 2002 @ 03:17:
[afbeelding]
Ook een realistisch glas gemaakt in lightwave. (met een beetje van maggi)Vooral door toedoen van de (alweer) te hoge AA een rendertijd van 1 uur, 10 minuten en 26 seconden. Zonder AA deed hij er 7 minuten en 49 seconde over.

Verder te snel en slordig gewerkt. Werd het project snel zat :) De DOF staat net niet goed. Waardoor er teveel wazig is geworden en detail in de hals verdwijnt. Maar!: de refractie van het lucht/glas/wiskey/ijs zou helemaal moeten kloppen. :) En nu kan ik mijzelf weer op de volgende wedstrijd storten.

:9~
Lijkt wel alsof alles wat in Lightwave gemaakt is er mooi uit ziet :)

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17735

Is Lightwave makkelijker te gebruiken dan 3D Max 5 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gladiool schreef op 30 november 2002 @ 23:14:
amen! Een beetje kennis van belichting zoals het al jaren gedaan wordt is erg handig voordat je in GI enzo springt. Deze had ik laatst snel voor iemand gemaakt om te laten zien dat je ook met max-belichting (alleen spots en omni's) ook wel een beetje zachte belichting kan maken, en het renderd erg snel.

[afbeelding]

[afbeelding]
Staan bij al die lichten "shadow on"? Zo ja, welke soort schaduw dan?
Het ziet er zeer net uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-06 23:17
Anoniem: 17735 schreef op 01 December 2002 @ 11:24:
Is Lightwave makkelijker te gebruiken dan 3D Max 5 dan?
Dit is echt zo'n "If you have to ask you'll never know." vraag. :)

Er wordt wel gezegd dat Lightwave een iets steilere leercurve heeft maar daar krijg je ook meer voor terug. Daarnaast heeft Max meer gebruikers op dit forum, dus als je daarmee zou beginnen en je loopt vast, dan kan je het hier altijd makkelijker vragen dan wanneer je Lightwave zou gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Anoniem: 70375 schreef op 01 December 2002 @ 12:05:
[...]

Staan bij al die lichten "shadow on"? Zo ja, welke soort schaduw dan?
Het ziet er zeer net uit :)
shadow maps, met een lage size en hoge filter.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Ericston schreef op 01 December 2002 @ 12:17:
[...]

Dit is echt zo'n "If you have to ask you'll never know." vraag. :)

Er wordt wel gezegd dat Lightwave een iets steilere leercurve heeft maar daar krijg je ook meer voor terug. Daarnaast heeft Max meer gebruikers op dit forum, dus als je daarmee zou beginnen en je loopt vast, dan kan je het hier altijd makkelijker vragen dan wanneer je Lightwave zou gebruiken. :)
Ik ben ook altijd bereid te helpen hoor :) Is lightwave makkenlijker.... dat is denk ik erg persoonlijk. Ik vin dhet een geweldige interface, gewoon namen, goed onderverdeeld. geen onnodige graphics die je werkruimte innemen. Verder is ook de lightwave community (engelstalig) op het internet erg groot en behulpzaam.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Console: die tut staat in mijn sig.
gladiool schreef op 30 November 2002 @ 23:14:

[afbeelding]

[afbeelding]
Prachtig resultaat, nergens GI voor nodig! :) Overigens zou Oogst nog een rij omni's zetten op de plekken waar de lichtvlekken van de ramen neervallen op de vloer, maar het ziet er nu al perfect uit, dus das nergens voor nodig

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Wip van de Lancer
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weerts1/LancerWIP.jpg
Alles is geboxmodelt, een tyfuswerk dus.

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72246

Hallo,

Dit is mijn eerste post op dit forum hier. Ik ben al enkele dagen bezig met een hoofd te modellen. De bedoeling is dat het redelijk gedetailleerd zal worden. Ik ben begonnen met alles eerst op papier uit te werken. Ik heb eerst nagedacht hoe ik alles zou segmenteren enzo (dit hoofd is dus polygonmoddeling), en pas daarna beginnen te modellen. Er begint al redelijk vorm in te komen, maar er is uiteraard nog veeeeeeel werk aan. De oren zullen de grootste uitdaging zijn denk ik, maar dat zijn zorgen is voor later. Updates zullen wel volgen.

baai 8)

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/decnudp/evelyn/head_test.jpg

ps : kheb al mooie dingen gezien op dit forum ! respect _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tec schreef op 30 November 2002 @ 20:41:
[...]

Zo zit jij in de bijlmer bajes ofzo? nogal groffe muren.
Ja sorry moet de muren nog bijwerken heb hem een beetje teveel gebumpt

edit:

Dit topic wordt redelijk te groot veel te lang laden,
kan er geen deel 8 worden gestart?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 41336 op 01-12-2002 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 15:42
Tijdje geleden voor een flyer gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.bic-productions.com/zooi/td-got.jpg

Bekijk hier de volledige flyer:
http://www.bic-production...ance_12-12-2002_front.jpg
http://www.bic-production...dance_12-12-2002_back.jpg
staat weer zo spammerig anders :P

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Mooi ding, man-o-script! Hoe regel jij zo'n leuke opdacht, dat wil ik ook... :P

Even als experimentje een Brazil render gemaakt van een heleboel glazen:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Glazen.jpg

1 uur en 48 minuten, maar ik denk dat ik dat niet veel lager kan krijgen, want dit zit hem puur in het aantal polygonen (wat niet veel lager kan om hem mooi vloeiend te houden) en het aantal refracties (wat niet veel lager kan omdat de glazen daarvoor te doorzichtig zijn).

Geen secondary illumination of skylight gebruikt overigens.

Ach ja, tijdverspilling, scene alleen maar gemaakt om te kijken of ie het kan, niet omdat ik ooit zoveel glazen achter elkaar nodig zal hebben.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28596

ja leuk oogst :)
glazen mogen ook wel ietsjes dunner voor zover mogelijk ...
idd ook mooi zonder 2nd ill en skylight :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixxx
  • Laatst online: 22:55
Oogst ga je ooit de rest van je tutos nog maken?
en misschien zelfs nog meer.
Want die als je nu hebt zijn top!

With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69056

*edit: tis wel een WIP he ;)

Ik post ook maar es wat :) Ik heb 3dmax 5 nu een paar weken en dit is het eerste wat ik met splines heb gedaan (ben begonnen met boxmodelling). Ik wil de 'kam' bovenop nog wat aanpassen zodat ie wat scherper lijkt, is een beetje te rond nu. Verder ben ik half/half bezig met texturen maar dat vlot nog niet zo... hoe applyen jullie textures op dit soort 'vreemde' vormen?

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~e.hinne/images/elfhelm4.jpg

Tis een helm uit de proloog van Lord of the Rings trouwens :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 69056 op 01-12-2002 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
Anoniem: 69056 schreef op 01 December 2002 @ 20:05:
*edit: tis wel een WIP he ;)

[afbeelding]

Tis een helm uit de proloog van Lord of the Rings trouwens :)

Beetje bobbelig. Verder zeker netjes voor een van je eerste projecten. Gooi er eens een smooth overheen ofzo (kweenie waar dat in 3dsmax zit, gebruik zelf Maya 4.5)

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28596

eh je gooit textures erop door er eerst een uvw map erop te gooien
dan zou je de polygoonmap kunnen exporten met texporter en dan in photoshop daaorp de textures maken

texporter is een aparte plugin voor max, hij is gratis, moet je ffkes naar zoeken bij google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69056

Texporter gebruik ik en de UVW map ook... maar bovenop vertekent ie de textures nogal, ook met een sphere als UVW map. Ik ben inmiddels al wel weer een eindje verder dus ik denk dat het wel moet lukken. Thnx voor de tip anyway.

Het bobbelige ga ik nog verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 22:11
Oogst schreef op 01 December 2002 @ 17:22:

Even als experimentje een Brazil render gemaakt van een heleboel glazen:

[afbeelding]

1 uur en 48 minuten, maar ik denk dat ik dat niet veel lager kan krijgen, want dit zit hem puur in het aantal polygonen (wat niet veel lager kan om hem mooi vloeiend te houden) en het aantal refracties (wat niet veel lager kan omdat de glazen daarvoor te doorzichtig zijn).

Geen secondary illumination of skylight gebruikt overigens.

Ach ja, tijdverspilling, scene alleen maar gemaakt om te kijken of ie het kan, niet omdat ik ooit zoveel glazen achter elkaar nodig zal hebben.
Wat zijn je instellingen in Brazil?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69056 schreef op 02 December 2002 @ 00:02:
Texporter gebruik ik en de UVW map ook... maar bovenop vertekent ie de textures nogal, ook met een sphere als UVW map. Ik ben inmiddels al wel weer een eindje verder dus ik denk dat het wel moet lukken. Thnx voor de tip anyway.

Het bobbelige ga ik nog verhelpen.
je moet ook eerst de meshsmooth erop doen en dan pas de uvw modiefier gebruike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Anoniem: 72246 schreef op 01 december 2002 @ 13:52:
Hallo,

Dit is mijn eerste post op dit forum hier. blablabla

baai 8)

[afbeelding]

ps : kheb al mooie dingen gezien op dit forum ! respect _/-\o_
heb je daar een ongesmoothe wireframe van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72423

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.janse1/dbz_memberfoto.jpg

Ik ben niet zolang bezig met adobe photoshop dus ben nog lang niet zo goed als velen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07 17:14
Anoniem: 72423 schreef op 02 december 2002 @ 22:58:
[afbeelding]

Ik ben niet zolang bezig met adobe photoshop dus ben nog lang niet zo goed als velen hier :)
Wij zijn in dit topic ook niet hoofdzakelijk met een 2D pakket als Photoshop bezig maar met 3D pakketten.. denk dat jij hier ([rml][ 2d] post je 2d stuff maar weer - part 2[/rml]) je kunsten wil vertonen :+.

[ Voor 9% gewijzigd door Expecho op 02-12-2002 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Expecho schreef op 02 December 2002 @ 23:02:
[...]

Wij zijn in dit topic ook niet hoofdzakelijk met een 2D pakket als Photoshop bezig maar met 3D pakketten.. denk dat jij hier ([rml][ 2d] post je 2d stuff maar weer - part 2[/rml]) je kunsten wil vertonen :+.
Maar hij heeft m leuk gefixt ;)
Ondanks de verkeerde topic....

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26863

OK,

Misschien niet zo mooi als en techi zoals vele anderen maar ik vind hem wel mooi helemaal omdat het de comode in de kinderkamer is.

Ik maak altijd eerst iets in 3d en sla dan aan het verbouwen.

Afbeeldingslocatie: http://test.netgraphx.nl/images/meubel-klaar.jpg

Het is getekend in Acad de acad tekeningen zijn ook voor de zaagplannen gebruikt.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 26863 op 03-12-2002 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 15:42
Oogst schreef op 01 december 2002 @ 17:22:
Zijn m'n eigen flyers voor m'n eigen feestjes, dus dan is het niet zo moeilijk :P
Wel kan je gewoon wat organistaties aanschrijven als je leuke ideen hebt :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

WILDEAAP schreef op 01 December 2002 @ 12:45:
Wip van de Lancer
[afbeelding]
Alles is geboxmodelt, een tyfuswerk dus.
Duidenlijk een verschil van mening. Ik hou echt van box-moddeling. 't is net kleinenmet ongelimiteerde klei. Een van mijn kinderdromen. Ik vind het nog steeds demeest relaxde modeleer techniek die er is.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Ik vind het ook leuk om te doen, het is gewoon veel werk om het te krijgen zoals je het wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atje/St%20Ursula%20-%20Aula11.jpg
opdrachtje voor mijn pa :)

u ziet de aula van de school St. Ursula (althans, de mogelijke aanpassingen)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
Anoniem: 72423 schreef op 02 December 2002 @ 22:58:
[afbeelding]

Euh, daar hebben we een apart topic voor: [rml][ 2d] post je 2d stuff maar weer - part 2[/rml]

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vraagje/probleempje: om de een of andere reden is m'n 3dsmax5 user interface helemaal verneukt (eerst nog niet). als ik de move tool wil gebruiken laat ie die pijlen helemaal niet zien (waarmee je bepaalt in welke richting je het wil bewegen) en met de rotation en de resize tool hetzelfde verhaal. waar kan ik dit allemaal resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
misschien es op X drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb het niet over de layout, maar de manier waarop je alles doet. zoals objecten verplaatsen. normaal heb je toch van die richtingspijlen die controleren waar je het naartoe verplaatst enzo? (weet nie goed hoe ik het moet uitleggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67484

Uhm post een screenshot zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Zoals LiToKi al zei: even op X drukken.

Echt waar, dat is standaard de snelkoppeling voor die pijlen. Geloof um nou.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edit: gefixt (thx litoki (het wou eerst nie lukken))

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 41237 op 03-12-2002 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72060

Afbeeldingslocatie: http://8831.free.fr/up/img/10389289gamecube.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 17-07 11:44

Bosmonster

*zucht*

WILDEAAP schreef op 03 December 2002 @ 07:57:
Ik vind het ook leuk om te doen, het is gewoon veel werk om het te krijgen zoals je het wil.

Wat hebbie nou weer gedaan?

Wilde aap heeft weer vrouwen aangevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Whahahahahhaha GOEIE!!! whahahahahaha :D :D

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Laatst online: 23-06 19:42
Hee oogst hoe staat het met het groeps project van jullie er voor, ben je al begonnen met renderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-07 23:46

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

GODVER......

Ehm leuk gemaakt, maar je nickname staat me niet aan :( :P

Dit gaat veel verwarring scheppen...

Dus:
Of jij vraagt een namechange aan bij een van de moderators, of ik.

Aangezien ik hier al "ietsje" langer zie profile zit lijkt me de eerste wat eerlijker :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Ojee, ze hebben me door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

WILDEAAP schreef op 03 december 2002 @ 18:51:
[...]

Ojee, ze hebben me door!
die heb ik ookal gepost :)

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

de optie smooth werkt niet bij 3ds max 4.

als ik een cube maak, --> modifier --> smooth, hoe ik ook doe en klik en pruts
hij word echt niet ronder ofzo

why ? wat doe ik fout

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
Yohann!s schreef op 03 december 2002 @ 19:33:
de optie smooth werkt niet bij 3ds max 4.

als ik een cube maak, --> modifier --> smooth, hoe ik ook doe en klik en pruts
hij word echt niet ronder ofzo

why ? wat doe ik fout
probeer een meshsmooth :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

Iteration hoger zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68755

Wow!!!!!!! Ziet er erg strak uit!
Heb je ook een groter plaatje?

Ik zou zeggen: 'idee een 8, uitwerking een 9'!! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 68755 op 03-12-2002 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

thnx !! :) nu kan ik ut wel ronder maken :+

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://niihau.student.utwente.nl/~bop/albums/rommel/johnDbeta2.jpg

projectje :) (Rhino & Photoshop)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 523 op 03-12-2002 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oud nieuws, laat maar

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 31514 op 03-12-2002 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Gave GameCube man!....
Past mooi bij mn logo... :D had ik in 3d gemaakt.. aan de GC zelf wilde ik niet beginnan...hahaha.. petje af.. zeer strak...

(mag ie ook in t paars:D)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
HOE?? :'(
wat voorn sort texture is dit en hoe maak je die?
Afbeeldingslocatie: http://www.revonx.com/stuff/renders/error/legi1.jpg
en waarmee maken jullie 'snel' van die zachte belichting???

(k'ben nu zelf bezig met een hondje te modelen... (is een opdracht voor school hoor ;) )
owh en misschien een leuke tut voor jullie (waar ik zelf ook mee bezig ben)
http://www.schloerb.com/tutorial/greeblecity_1.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 22:11
woooow heavy shit. Via die tutorial kwam ik op deze gallerie terecht. Moeite van het bekijken waard.
http://www.boomerlabs.com/gallery.html
Wat geluid al niet met een filmpje doet.

[ Voor 14% gewijzigd door HawVer op 04-12-2002 12:40 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47886

WHeej, zitten weer heel knappe dingen bij..
Ik heb zo een beetje zitten zoeken maar nie echt kunnen vinden, weet een van jullie bij toeval zo even uit het hoofd hoe je een vertex toe kan voegen. Het lijkt mij namelijk dat je zonder cut ook wel gewoon op een mesh lijn moet kunnen klikken zo van hier! zo'n mooie blauwe punt.. dus.

Alvast bedankt..

De zachte belichting is GI (Global Illumination) maar op het moment kotst een
groot aantal van de 3d tweakers op deze belichting.. ergens wel true maar aan de andere kant... (afgekapt om de discussie gesloten te laten ;) )..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben bezig met een soort vliegtuig, maar hier even een WIPje van een grote turbine motor

Afbeeldingslocatie: http://wilgweg.homeip.net/max/fan.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47886 schreef op 04 December 2002 @ 12:50:
WHeej, zitten weer heel knappe dingen bij..
Ik heb zo een beetje zitten zoeken maar nie echt kunnen vinden, weet een van jullie bij toeval zo even uit het hoofd hoe je een vertex toe kan voegen. Het lijkt mij namelijk dat je zonder cut ook wel gewoon op een mesh lijn moet kunnen klikken zo van hier! zo'n mooie blauwe punt.. dus.

Alvast bedankt..

De zachte belichting is GI (Global Illumination) maar op het moment kotst een
groot aantal van de 3d tweakers op deze belichting.. ergens wel true maar aan de andere kant... (afgekapt om de discussie gesloten te laten ;) )..
Ik weet alleen dat je het aantal vertexen kunt opgeven bij het creeren van een object, zodra je convert naar editable mesh gaat die functie weg.

IK wil ook wel weten hoe je het aantal vertexen daarna weer kan veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ok, ik probeer iets te maken in 3ds max 5. Een simpele stoel...beetje low poly.
ik krijg alleen die lofting niet onder de knie :(

ik wil dit:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/knotter/got/loften1.jpg

(dat ding wat in het rode rondje zit dus....) loften over de spline. Als ik dat doe dan krijg ik

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/knotter/got/loften2.jpg

grrrr.....hoe kan dat? hoe krijg ik het goed? heb al gekeken, maar kan geen opties vinden om het over een andere as te loften ofzo....

of moet ik misschien gewoon niet loften maar een andere methode gebruiken??

[ Voor 5% gewijzigd door Wokkels op 04-12-2002 18:03 ]

Permanent wintericon!

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.