Er vlogen het afgelopen jaar inderdaad regelmatig wat WIPjes voorbij. Alles begint nu echter bij elkaar te komen. Zoals ik al zei, ik gebruik 3d niet zozeer als visualisatie- maar vooral als ontwerptool. Pen en papier gebruik ik niet (alleen de pen van mijn Wacom

).
Korte samenvatting wat er komt en nog moet gebeuren:
Bestaande situatie:
- Metrocomplex onder Times Square New York. In massa uitgewerkt van 7th Avenue tot 8th Avenue en van 40th tot 48th street. Onderzoek gedaan aan de hand van foto's en op internet gevonden beeldmateriaal i.v.m. de aanslagen van 11 september vorig jaar.
- Metrostation onder 8th Avenue. Uitgewerkt tot constructief niveau. Reconstructie aan de hand van foto's.
Nieuw te bouwen en dus mijn afstudeerproject:
- portaal voor de underground-scene. Een overkoepelende ruimte op de plaats van het oude 8th ave. station. Uitwerken in detail (moet nog gebeuren, is die constructie op de renders). In deze ruimte komen nog:
- Bioscoopzaal. Zaal met zitplaatsen, scherm en/of spreekmogelijkheid. Uitwerken in detail, zijn ooit wat oude renders van geweest. Ontwerp ligt echter al een tijdje stil.
- Concertzaal. Zaal met sta-plaatsen en podium. Uitwerken in detail, is bijna klaar.
Momenteel werk ik aan 2 modellen. In 1 model zit het stationscomplex met het portaal. In de andere werk ik de zaal uit. Uiteindelijk moet ik ook nog een 3e model voor de bioscoop maken.
Modellen moeten allemaal netjes worden gemaakt (dat heet: opletten met elke polygoon die ik maak) zodat het een beetje fatsoenlijk draait op mijn laptop (P4 1.6 met Ati Radeon 7500 64MB DDR) en later in een VR-engine kan voor de presentatie. Moet dus goed opletten op het aantal faces en bewust omgaan met 2-sided materials, smoothinggroups, belichting en texturering. Geen fancy trucjes waarschijnlijk aangezien het dan een hel wordt om een walk-through animatie te gaan renderen (PAL formaat, 5 minuten met muziek. Reken dus op 3x 5 minuten aan te renderen frames).
WIP moet in december klaar zijn, de presentatie eind december / begin januari. Voorlopige deadline.
Ik ga jullie trouwens nog om een gunst vragen aangezien ik een virtuele expositie in wil richten in het portaal en daar dus 2d en 3d plaatjes en objecten voor wil gebruiken.