Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Daar ben ik ook al een paar dagen mee bezig. Zonder bevredigend resultaat echter...Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 14:29:
[...]
Ik weet alleen dat je het aantal vertexen kunt opgeven bij het creeren van een object, zodra je convert naar editable mesh gaat die functie weg.
IK wil ook wel weten hoe je het aantal vertexen daarna weer kan veranderen
Je kunt (bij mijn weten) "divide" doen, of "create polygon". Laatst genoemd klinkt mij het meest logische maar valt wel wat tegen. Ik ga er strax mee verder experimenteren. Geduld om de help door te lezen heb ik eig'k niet. Moet ik wel hebben, ik weet het maar ja..
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Verwijderd
Een Polygon is niet hetzelfde als een vertex...Scipionyx schreef op 04 December 2002 @ 15:00:
[...]
Daar ben ik ook al een paar dagen mee bezig. Zonder bevredigend resultaat echter...
Je kunt (bij mijn weten) "divide" doen, of "create polygon". Laatst genoemd klinkt mij het meest logische maar valt wel wat tegen. Ik ga er strax mee verder experimenteren. Geduld om de help door te lezen heb ik eig'k niet. Moet ik wel hebben, ik weet het maar ja..
Create Vertex of Edit Vertex lijkt mij logischer ik ben nu niet in het bereik van Max
dus ik het niet testen
Maar het kan zeker weten wel..
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 15:07 ]
Interesseert me niet. Ik wil het zelf ondervinden.Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 15:05:
[...]
Een Polygon is niet hetzelfde als een vertex...
Create Vertex of Edit Vertex lijkt mij logischer ik ben nu niet in het bereik van Max
dus ik het niet testen
Ik zal er strax ook ff naar kijken.
[ Voor 3% gewijzigd door Scipionyx op 04-12-2002 15:45 ]
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
hmmmz...daar staat de gizmo niet bij hoor...daar staan alleen shape en path.OxiMoron schreef op 04 december 2002 @ 14:58:
[...]
Zo te zien moet je de gizmo bijdraaien..
kun je doen in de modifier list door op het '+' teken naast de loft te drukken en gizmo te selecteren
maar ook als ik zelf de pivot draai in de hierarchy dan werkt het iig niet...
dit is echt vervelend....zit al een uur te klooien met nada als resultaat
EDIT:
aargh...als ik hem in een andere viewport teken dan gaat het wel....
[ Voor 14% gewijzigd door Wokkels op 04-12-2002 15:30 ]
Permanent wintericon!
oww.. right..Wokkels schreef op 04 December 2002 @ 15:15:
[...]
hmmmz...daar staat de gizmo niet bij hoor...daar staan alleen shape en path.
maar ook als ik zelf de pivot draai in de hierarchy dan werkt het iig niet...
dit is echt vervelend....zit al een uur te klooien met nada als resultaat
dan moet je je gelofte object ff selecteren,
dan weer dat '+' je, dan op path, en dan die roteren
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
(zie vorige edit: als ik de shape in een andere viewport maak dan gaat het ook)
Permanent wintericon!
ik kan ze niet vinden
of bestaan ze nie ?
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
tijdschriften?Yohann!s schreef op 04 December 2002 @ 15:43:
weet iemand of er, 3ds max tijdschriften bestaan ??
ik kan ze niet vinden
of bestaan ze nie ?
wat zou er dan in moeten staan?
[ Voor 7% gewijzigd door OxiMoron op 04-12-2002 15:56 ]
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Behandelt allerlei 3D-pakketten, filmindustrie, tutorials, demo's e.d.

ben nog maar noob op het gebied van meubels etc. modelen, maar best redelijk gelukt dacht ik...
trouwens, ook ff gekeken naar DOF:

maar daar ben ik niet zo tevreden over
kan je nergens instellen hoe groot de DOF is of hangt dat van de gekozen lens af?
verder graag commentaar
[ Voor 6% gewijzigd door Wokkels op 04-12-2002 17:59 ]
Permanent wintericon!
commentaar?Wokkels schreef op 04 December 2002 @ 17:04:
nou, na mijn vraag van net hier dan ook maar een soort van wip
[afbeelding]
ben nog maar noob op het gebied van meubels etc. modelen, maar best redelijk gelukt dacht ik...
[afbeelding]
kan je nergens instellen hoe groot de DOF is of hangt dat van de gekozen lens af?
verder graag commentaar
tja.. t zijn mooie kruisjes
Bier, Whiskey en Metal!!
http://www.3dcafe.com/asp/tutorial.aspcraze_ schreef op 04 December 2002 @ 18:28:
even een vraagje...er was een tijd geleden zo'n topic waarin je links kon posten naar 3d related sites, heeft iemand de link daar naar toe ? ik kan hem niet meer vinden namelijk
genoeg tuts...
daar zit ik zelf ook (behoorlijk) vaak rond te snuffelen... mijn prestaties moeten nm verbeteren!!!!!!!
[ Voor 5% gewijzigd door ixl85 op 04-12-2002 19:27 ]
ik denk dat je deze zoektcraze_ schreef op 04 December 2002 @ 19:30:
3d cafe wist ik alwat ik zoek is 't topic met allemaal links enzo
owww deze dan?craze_ schreef op 04 december 2002 @ 19:52:
nee die was het niet, het was op GOT tnx anyway want er staan wel een hoop nuttigelinks op
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Verwijderd
nicecraze_ schreef op 04 december 2002 @ 20:33:
huhmz echt lukken wil het nog niet'k heb er een texture opgedaan dan ziet ie er wat beter uit
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 20:49 ]
Wel weer een bewijs dat texures wonderen doen.
"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."
Kan het niet latencraze_ schreef op 04 December 2002 @ 18:28:
even een vraagje...er was een tijd geleden zo'n topic waarin je links kon posten naar 3d related sites, heeft iemand de link daar naar toe ? ik kan hem niet meer vinden namelijk
mag ik vragen waar je dat "effectje" vandaan hebt gehaalt?craze_ schreef op 04 December 2002 @ 18:46:
[afbeelding]
muur tutorial gedaannu nog een huis
![]()
[afbeelding]
een effectje dat ik via google gevonden heb
beetje laat maar hoe noem je zoiets? waar heb je op gegoogled?craze_ schreef op 04 december 2002 @ 18:46:
[afbeelding]
een effectje dat ik via google gevonden heb
en zijn die Brazil balken onder en boven uit te zetten?? of moeten die persé in fototjop oid eraf gesneden worden ??
helaas photoshoppen, Brazil Public test gaat ook niet hoger dan 1024x768, dus je zit altijd met een redelijk smal klein venstertje...Senzuboon schreef op 05 december 2002 @ 11:29:
en zijn die Brazil balken onder en boven uit te zetten?? of moeten die persé in fototjop oid eraf gesneden worden ??
Dit heb je gerenderd met Brazil lijkt me. Dan kun je de sterkte van de DOF-blur instellen met de f-stop, die in real life de diafragma-opening zou wijzigen. In brazil is het gewoon een waarde.Wokkels schreef op 04 December 2002 @ 17:04:
[afbeelding]
In de scanline moet je de sterkte instellen bij de camera zelf.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
zowiezo was mijn scene ook niet echt geschikt voor DOF....
Permanent wintericon!
Human Bobby
Verwijderd
Maar die effect dof is meestal zeer slecht, vooral als je hem gebruikt met brazil (dan komen er opeens honderden artifacts tevoorschijn)Justice schreef op 05 December 2002 @ 12:18:
Je kan ook DOF (iig bij max 5) instellen bij Render -> Effects ipv bij de camera. Dan wordt ie na het renderen toegepast, en dat scheelt bij jou dus 11 passes;)
Verwijderd
jaaaaaaa!!!Scipionyx schreef op 05 december 2002 @ 07:32:
[...]
Kan het niet laten... Deze bedoel je toch? [rml][ 3D] Handige links, post je 3 beste;[/rml]
tnx
dat effectje zoek ik even op...was een site met maar 2 tutjes ofzo
Jammer dat de post-effect-versie van DOF-blur er absoluut niet uit ziet en in feite vrijwel gelijk is aan de radial-blur van Photoshop: het midden van de scene is scherp, de randen zijn vaag, maar met een instelbaar midden.Justice schreef op 05 December 2002 @ 12:18:
Je kan ook DOF (iig bij max 5) instellen bij Render -> Effects ipv bij de camera. Dan wordt ie na het renderen toegepast, en dat scheelt bij jou dus 11 passes;)
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
maar die sample radius zal ik eens proberen!
Hoe vinden jullie mijn stoel nou trouwens? tis mijn eerste poging tot het maken van iets meubel-achtigs...
Permanent wintericon!
Is goed gelukt, zeker voor een nieuwelingWokkels schreef op 04 december 2002 @ 17:04:
nou, na mijn vraag van net hier dan ook maar een soort van wip
[afbeelding]
verder graag commentaar
Kritiek: (ontkom je niet aan
- ik zou de rugleuning iets hoger maken..
- texture van het zitoppervlak is misschien iets te uitgerekt.. probeer m s wat minder te tilen?
Keep up the good work iig.

[ Voor 11% gewijzigd door Creesch op 05-12-2002 14:38 ]
wel een ander effect http://www.voidix.com/Silicon%20One-1.html
Mijn eerste 3d creatie.. moet een soort glazen bowl zijn..
enige tips etc zijn altijd welkom
( ik weet dat het een vage kleur is en dat de bodem te dik is
[ Voor 17% gewijzigd door Ghostie|IA op 05-12-2002 22:19 ]
Is onderdeel van een gebouw wat ik nu aan het ontwerpen ben (meer pics zullen volgen!!)

Alvast een picje van de woonkamer
tja...
Hey ... maar dan heb je ook wat!
Verwijderd
En? Snap je het al? heheSander0105 schreef op 05 December 2002 @ 23:16:
MAYA roelt!! als je et snap
En ik w8 met spanning op mijn boek
tja...
Hey, dat ziet er wel super stoer uit hoor! Het doet wel lekker modern aan enzo, dat mag ik wel. Ik ben nu bezig met een oude kamer met daarin een schouw waarvan ik net de inspiratie heb opgedaan. Maaaaar, ik wil een vloerkleedje ervoor, nou jah denk je dan, dat kan toch? Jawel, maar nu heb ik Shag FUR aan gezet, en loopt spontaan alles keihard vast! Stomme zooi... als die weer lost komt zal ik gauw even die schouw postenSander0105 schreef op 05 december 2002 @ 23:16:
Ook meer weer eens een wipje uit mijn hoek
Is onderdeel van een gebouw wat ik nu aan het ontwerpen ben (meer pics zullen volgen!!)
[afbeelding]
Alvast een picje van de woonkamer
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
dit moet allemaal ooit nog eens af:

-
huisje berichtje met een kruisje.gladiool schreef op 06 December 2002 @ 00:43:
argh ik heb geen tijd voor nieuwe dingen maken, en ik moet nog zo veel afmaken, nggggg
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
-
http://hawvie.deviantart.com/
punt 1: dit valt eerder onder de noemer 3d spul gecombineerd met veel 3d fotomanipulatie, en zoals je hier ziet zie je alleen maar 'puur' 3d spul, desnoods een klein beetje opgeleukt met photoshop voor kleurtjes en tekst, en punt 2: het is niet van jezelfVerwijderd schreef op 06 december 2002 @ 15:08:
Check http://www.shadowness.com/ die lui kunnen het echt ongelofelijk goed allemaal...
teveel zooi, te weinig tijd
Maar ik weet nog iets anders dat je nog af zou maken, weet jij ook wat ik bedoel?
Die met die vliegtuigen met die bollen is trouwens erg cool, een complete stad in die stijl met die dingen erin zou erg vet zijn...
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Let nog niet op de kleuren en belichting, moet nog wat aan gesleuteld worden
tja...
Verwijderd
holy crap, die is echt vet!gladiool schreef op 06 december 2002 @ 00:43:
argh ik heb geen tijd voor nieuwe dingen maken, en ik moet nog zo veel afmaken, nggggg
-

Podium in de zaal, dockshelter afgeschermd door grote lamellen.

Lamellen weg, achterkant van de zaal open en podium naar buiten.

Podium in de dock met vrachtwagenlift. Stage kan worden opgebouwd buiten de zaal en direct vanuit de vrachtwagen het podium op.

Kleedkamers in de zaal.

Entree van de zaal met kassa.
Alles nog very WIP. Donderdag a.s. en donderdag daarop laatste besprekingen m.b.t. het ontwerp. Daarna komt het echt 3d werk pas. Textureren, model aanpassen voor VR, belichten en heel misschien een passief stereo projectie bij de eindpresentatie. Mensen krijgen dan een bril op met gepolariseerde glazen en kunnen zo stereo zien op een 4x3 projectiescherm. Ik hoop echt dat dat gaat lukken.
[ Voor 38% gewijzigd door GA!S op 06-12-2002 23:38 ]
de betaler vervuilt
[ Voor 4% gewijzigd door RAZORDUDE op 07-12-2002 02:03 ]
[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]
beste kerel, ik denk zo dat dit gewoon een wireframe is met een bepaalde thickness..RAZORDUDE schreef op 07 december 2002 @ 02:03:
GA!S, hoe lang ben je wel ooit met de ingewikkelde buizen constructie (hier onder) in het midden bezig, 't lijkt me ook wel lekker ingewikkeld??
[afbeelding]
teveel zooi, te weinig tijd
Verwijderd
Maar dan alsnog in het begin van dit topic was hij er al mee bezig en dat is al eenYoozer schreef op 07 december 2002 @ 04:09:
[...]
beste kerel, ik denk zo dat dit gewoon een wireframe is met een bepaalde thickness..
redelijk lange tijd terug.
Maar wel
Daar komt het uiteindelijk wel op neer, maar wel na een hoop trucjes aangezien de standaard wireframe van het NURBS vlak waarmee het ontworpen is niet echt voldeed aan mijn wensen.Yoozer schreef op 07 december 2002 @ 04:09:
[...]
beste kerel, ik denk zo dat dit gewoon een wireframe is met een bepaalde thickness..
Ga hem trouwens nog eenmaal opnieuw builden maar dan met de edges de juiste kant op zodat het bouwkundig gezien ook klopt.
de betaler vervuilt
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 12:25 ]
Het zijn ook niet direct de wireframesOogst schreef op 07 December 2002 @ 11:08:
Is die constructie dan niet bouwkundig verantwoord en zo? Wireframe geeft behoorlijk random wires, dus dat lijkt me niet echt realistisch.
Het constructieprincipe klopt in ieder geval WEL. Op die manier is het gewoon te bouwen, hoogte en dikte van de constructies zijn juist, alleen de exacte lay-out zal zeker verschillen op het moment dat je de constructie gaat doorrekenen en uitwerken. Dat gaat voor dit project echter te ver en zou een afzonderlijke afstudeeropdracht kunnen zijn. Ik wil alleen aangeven wat voor beeld het geeft en daarvoor is dit voldoende. Eigenlijk al vrij complex.
[ Voor 23% gewijzigd door GA!S op 07-12-2002 12:28 ]
de betaler vervuilt
Verwijderd
Ja die heb ik hier ook..Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 12:20:
Ik heb hier 3ds Max4 voor windows liggen (van: michelle matossian) het is allemaal heel basis om mee te beginnen maar echt moeilijke dingen staan er niet in.
best wel handig om er soms bij te hebben
ISBN: 90-430-0533-9
"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Let the battle begin!
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Verwijderd

nog heel erg wip
Ik heb dat ook al eens geprobeerd met zo'n papieren brilletje met een rood en een groen glas, dat werkt al best aardig. Ik heb ook zo'n gepolariseerde bril, alleen heb je dan een speciaal scherm nodig en dat heb ik nieGA!S schreef op 06 december 2002 @ 23:31:
.... en heel misschien een passief stereo projectie bij de eindpresentatie. Mensen krijgen dan een bril op met gepolariseerde glazen en kunnen zo stereo zien op een 4x3 projectiescherm. Ik hoop echt dat dat gaat lukken.
bij de weg het ziet er allemaal goed uit
Ik ben bezig met een landschapje waarin wat dingen staan. Nu is het best een groot stuk land aangezien het uit 2 bergjes met een dal bestaat.
Daarop wil ik gras.
Nu heb ik de tut van suurland gevolgd en dan heb ik mooi gras maar wanneer dat toepas op mijn stukje plane dan word het al snel ondoenlijk om te editten (alles veel trager) vanwege het hoge aantal objecten. Hoe doen jullie dat als je veel gras moet hebben ?
Alleen dichtbij en de rest een goeie texture met bump geven ?
Alvast bedankt!

Ook dat kan zwaar worden.
Ook kun je planes horizontaal leggen, een stuk of 10-20 boven elkaar met wat tussen ruimte, en dan een gras textuur erop en een soort gaatjes erin met opacity. Maar dat is wat tricky-er om goed te krijgen.
Shag fur kan ook.
Maar grote velden gras blijf vaak zwaar.
Verwijderd
deze eerst in 3dsmax endaarna in PS
http://oege.ie.hva.nl/~ro...24x768_bewerkt%20copy.jpg
eclips + alienship

middeleeuwse kamer:

close up van kamer

spaceshuttle:

spaceshuttle die nog moet opstijgen:

nog iets en daarna in os bewerkt:

groet,
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 12:44 . Reden: image iets te groot ]
dus een echt reflecterend materiaal? ik ben namelijk bezig met een laser die omgeleid moet worden door spiegels, maar ik krijg geen goed materiaal
Bier, Whiskey en Metal!!
dat wil dus niet..Lord_Mithril schreef op 08 December 2002 @ 14:28:
hm.. weet iemand hoe ik een spiegel maak?
dus een echt reflecterend materiaal? ik ben namelijk bezig met een laser die omgeleid moet worden door spiegels, maar ik krijg geen goed materiaal
licht word wel gereflecteerd naar de camera, maar niet via "spiegels"
daarvoor kun je overigens neit de scanline renderer gebruiken, of je moet (max5) light tracer aanzetten. Anders wordt dit niet berekend, en verder is t gewoon een kwestie van raytraced material en een reflectie waarde/mapLord_Mithril schreef op 08 december 2002 @ 14:28:
hm.. weet iemand hoe ik een spiegel maak?
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
ohjaAtgast schreef op 08 December 2002 @ 14:31:
[...]
daarvoor kun je overigens neit de scanline renderer gebruiken, of je moet (max5) light tracer aanzetten. Anders wordt dit niet berekend, en verder is t gewoon een kwestie van raytraced material en een reflectie waarde/map
dus ik kan t eigenlijk vergeten?
[ Voor 5% gewijzigd door LordMithril op 08-12-2002 14:36 ]
Bier, Whiskey en Metal!!
Hoe wil je dat dan doen?Atgast schreef op 08 December 2002 @ 14:31:
[...]
daarvoor kun je overigens neit de scanline renderer gebruiken, of je moet (max5) light tracer aanzetten. Anders wordt dit niet berekend, en verder is t gewoon een kwestie van raytraced material en een reflectie waarde/map
Als ik een directional light gebruik, en Volume light aanzet zodat je de "straal" zeg maar ziet dan krijg ik hem echt niet gereflecteerd hoor.
Je ziet het licht dat heel leuk "door" je "spiegel" heen gaan, maar er word geen "straal" gereflecteerd.
Kan je mischien uitleggen hoe je dat hebt gedaan met opacity mapping ? Ik heb nu shag fur maar het gras in jou plaatje is wat realistischer dan dat ik met shag fur tot nu toe heb geprobeerd.gladiool schreef op 08 December 2002 @ 12:27:
dat kun je doen ja. Ook zijn er andere manieren om gras te maken, zoals planes met opacity mapped gras erop zoals ik hier gedaan heb:
[afbeelding]
Ook dat kan zwaar worden.
Ook kun je planes horizontaal leggen, een stuk of 10-20 boven elkaar met wat tussen ruimte, en dan een gras textuur erop en een soort gaatjes erin met opacity. Maar dat is wat tricky-er om goed te krijgen.
Shag fur kan ook.
Maar grote velden gras blijf vaak zwaar.
-edit:
Ahh, super, tis gelukt. Het wordt idd best zwaar met grote vlakken. Maar het resultaat is redelijk. Nu nog even tweaken zodat het er wat fatsoenlijker uitziet.
-edit2:
K, Hoe krijg ik die material grass ? Zodat alle kanten een texture hebben. Want van boven of de zijkant ziet het er niet uit.
-edit3:
Het is toch de manier van de tut van suurland geworden. Shagfur geeft niet echt een graslook imho en de manier van Gladiool is niet echt handig met heuvels, bovendien is deze manier ook zwaar qua performance
[ Voor 131% gewijzigd door Stealth2000 op 08-12-2002 17:30 ]
ik heb een textueel logo gemaakt in 3dmax en wilde een camera langs een spline laten bewegen maar het lukt me niet om de camera langs het pad te laten lopen, het lukte me al wel om een animatie te maken (door de camera handmatig te verplaatsen
misschien heb je hier iets aanRSP schreef op 08 december 2002 @ 18:18:
Question!!
ik heb een textueel logo gemaakt in 3dmax en wilde een camera langs een spline laten bewegen maar het lukt me niet om de camera langs het pad te laten lopen, het lukte me al wel om een animatie te maken (door de camera handmatig te verplaatsen) maar met een pad lijkt het me toch IETS handiger
Gebruik zelf vrij vaak mijn shutterglasses i.c.m. Maxtreme drivers. Erg leuk, stereo-acceleratie in je viewportsthe_Emperor schreef op 07 december 2002 @ 16:55:
[...]
Ik heb dat ook al eens geprobeerd met zo'n papieren brilletje met een rood en een groen glas, dat werkt al best aardig. Ik heb ook zo'n gepolariseerde bril, alleen heb je dan een speciaal scherm nodig en dat heb ik nie.
Krijgt alleen wel koppijn van 1280x960@100Hz stereo
Thanksbij de weg het ziet er allemaal goed uit
de betaler vervuilt
Humz dat doet me denken aan iets van tennis ofzo.Oogst schreef op 06 december 2002 @ 16:04:
Yo gladiool, denk je nou echt dat je sommige van die oude models ooit nog afmaakt? Er zitten er bij die ik al een jaar geleden hier op GoT gezien heb en net als die keuken is nog op maar 10% van het totale werk om dat af te maken of zo.
Maar ik weet nog iets anders dat je nog af zou maken, weet jij ook wat ik bedoel?
Die met die vliegtuigen met die bollen is trouwens erg cool, een complete stad in die stijl met die dingen erin zou erg vet zijn...
http://hawvie.deviantart.com/
Verwijderd
lama, deze n00b snapt het al
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 15:34 ]
Dit kan MAX normaal gesproken helemaal niet. Dit effect wordt caustics genoemd en wordt wel ondersteund door GI-renders als Brazil, finalRender en de GI-renderer van MAX 5. Maar of caustics nog volume light ondersteunen weet ik niet zo.OxiMoron schreef op 08 december 2002 @ 14:48:
[...]
Hoe wil je dat dan doen?
Als ik een directional light gebruik, en Volume light aanzet zodat je de "straal" zeg maar ziet dan krijg ik hem echt niet gereflecteerd hoor.
Je ziet het licht dat heel leuk "door" je "spiegel" heen gaan, maar er word geen "straal" gereflecteerd.
edit: ik zie hier onderaan dat finalRender het in ieder geval gewoon kan.
[ Voor 16% gewijzigd door Oogst op 09-12-2002 14:36 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
als je goed kijkt, zie je boven het gras een lijn, die hoort daar helemaal niet te zijn. als ik nu scatter gebruik op 'n opject en 'm render, krijg ik steeds van die lijnen boven m'n gras, dat is dus heel erg irritant. weet iemand hoe ik dit kan fixen?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 16:22 ]
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()