Laat maar...
[ Voor 88% gewijzigd door Stealth2000 op 25-11-2002 19:34 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 88% gewijzigd door Stealth2000 op 25-11-2002 19:34 ]
Verwijderd
Verwijderd
Probeer maar eens om realistische bewolking te maken..Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 23:45:
Water geven helpt... eerst dus een gieter modden en dan stromend water.
Weet iemand toevallig of er een plugin is waarmee je "stromend" water/vloeistof kan simuleren. Ik heb erg veel moeite met het modellen van water. Om het natuurlijk over te laten komen is erg lastig.
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
je kan een beetje rommelen met particles en deflectors en dat dan motionblurren.Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 23:45:
Water geven helpt... eerst dus een gieter modden en dan stromend water.
Weet iemand toevallig of er een plugin is waarmee je "stromend" water/vloeistof kan simuleren. Ik heb erg veel moeite met het modellen van water. Om het natuurlijk over te laten komen is erg lastig.
Verwijderd
RealFlowVerwijderd schreef op 25 november 2002 @ 23:45:
Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers
Verwijderd
Daar heb ik van gehoord, ik was het eigenlijk al weer vergeten.
ja, ziet er echt heeel goed uit; als ik ooit eens geldpest heb koop ik hem...Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 00:07:
[...]
Daar heb ik van gehoord, ik was het eigenlijk al weer vergeten.
Tjonge, al ik naar de site kijk en de Reference Guide van die Plugin, dan zou ik bijna sexuele gevoelens ontwikkelen voor deze software
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Verwijderd
it's the car that separates the man from the boys
Verwijderd
klopt.. je kunt idd de demo downloaden.. werkt helemaal, behalve het opslaan..pim4 schreef op 26 November 2002 @ 09:06:
realflow kun je toch gratis proberen ? kan me herrinneren da'k ermee gespeeld heb, staat me neits bij van beperkingen. gewoon van hun site.
[ Voor 20% gewijzigd door OxiMoron op 26-11-2002 15:44 ]
Verwijderd
weird.. moet het wel gewoon doen..Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 16:30:
OxiMoron ken jij mij effies mailen lmutsaers@chello.nl want jou email in je profile werkt niet. Ik heb oa wel wat tutorials voor je.
Human Bobby
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 21:50 ]
Verwijderd
[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 22:11 ]
Verwijderd
Woei, een Jaguar XJ220Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 21:49:
hehehe, ja dat klopt, naja ik kon em zelf niet hosten, dus liet et door smorrie doen, en toen ging er iets fout
naja die van mij was 5000x3750, gescaled naar 25%
[afbeelding]
dis em dus
Verwijderd
Verwijderd
wtf? ga je me nou wijsmaken dat het 4 uur kost om dat te renderen?Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 22:21:
Hier "cactus met glas", twas om effe wat brazil features te testen.
De grond is overbelicht aan de voet van het glas maar dat komt omdat de 2 onzichtbare blokken die zorgen voor de reflecties op het glas licht geven (door een "output" texture).
Weet er iemand echter hoe ik de grond kan excluden van dat licht? Of misschien een andere (of beter) manier om zo'n soort reflecties te maken op glas?
[afbeelding]
max 5 + brazil
rendertijd 4u
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 22:25 ]
Verwijderd
Hey nie zo grof! Er zijn hier ook nog mensen met een 286 met 1 mb geheugen hoor! Tssss...Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 22:25:
[...]
wtf? ga je me nou wijsmaken dat het 4 uur kost om dat te renderen?
Zo te zien is het een raytraced shadow op dat glas.Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 22:25:
[...]
Verwijderd
Dat gaat niet echt op als je naar zijn signature kijktHey nie zo grof! Er zijn hier ook nog mensen met een 286 met 1 mb geheugen hoor! Tssss...
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 22:45 ]
Daar zit behoorlijk wat rekenwerk voor je PC in. Caustics zijn heel zwaar voor je PC.Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 22:25:
[...]
Het zijn de Caustics (lichtval op de grond van het glas) die de rendertijd verlengen.Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 22:34:
[...]
Dat gaat niet echt op als je naar zijn signature kijkt
Signature van cyb-ymer:
p4 2.61/pc2700 512ddr/herc. radeon 9700 pro
Het renderen duurde denk ik zo lang omdat de refraction van het glas berekend
[ Voor 35% gewijzigd door Alpine op 26-11-2002 22:37 . Reden: iets erbij geplakt ]
Daarom moet je je objecten eerst maken, dan het gewenste licht testen op een simpel voorwerp, en dan pas samenvoegen.. scheeld een hoop nutteloze rendertijdAlpine schreef op 26 November 2002 @ 22:34:
[...]
Daar zit behoorlijk wat rekenwerk voor je PC in. Caustics zijn heel zwaar voor je PC.
Mijn PC heeft wel eens een keer 11 uur over iets gerenderd (en dan baal je dat het resultaat niet naar je wens is).
Verwijderd
Ik weet niet of je ooit brazil gebruikt, weet je wat test het eens uit:Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 22:25:
[...]
[ Voor 59% gewijzigd door GA!S op 27-11-2002 01:52 ]
de betaler vervuilt
Wat niet weg neemt dat die rendertijd van 4 uur absoluut belachelijk is op zo'n pc. Het kan op dezelfde kwaliteit (voor het oog) ook in 5 minuten als je goed instelt.Alpine schreef op 26 November 2002 @ 22:34:
[...]
Het zijn de Caustics (lichtval op de grond van het glas) die de rendertijd verlengen.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
niceVerwijderd schreef op 26 november 2002 @ 21:49:
hehehe, ja dat klopt, naja ik kon em zelf niet hosten, dus liet et door smorrie doen, en toen ging er iets fout
naja die van mij was 5000x3750, gescaled naar 25%
[afbeelding]
dis em dus
Kan aan mij liggen, maar ik zie toch echt reflectie in de bodythe_Emperor schreef op 27 November 2002 @ 10:53:
[...]
nice![]()
Ik had het denk ik mooier gevonden als je niet allen het glas een klein beetje liet reflecteren, maar ook de "body" van de auto.
ik zie het nie ...OxiMoron schreef op 27 November 2002 @ 10:56:
[...]
Kan aan mij liggen, maar ik zie toch echt reflectie in de body
Vlak voor het achterwiel zie je de reflectie van een andere auto..
heb nog niet veel met brazil gedaan, maar 1 ding weet ik wel; die bounces zijn wel mooi, maar niet goed voor je rendertijd... heb je die nodig voor caustics?
Verwijderd
Nee, voor caustics heb je dat niet nodig maar eigelijk gebruik ik 2 bounces ook niet vaak. Ik hou van donkere hoekjes dus 1 bounce is meestal genoegLiToKi schreef op 27 November 2002 @ 13:29:
[...]
heb nog niet veel met brazil gedaan, maar 1 ding weet ik wel; die bounces zijn wel mooi, maar niet goed voor je rendertijd... heb je die nodig voor caustics?
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Verwijderd
het grid van max split zichzelf toch ook automatisch?Yohann!s schreef op 27 November 2002 @ 19:11:
ej
ik ben super de super noob (mag nog niet eens noob genoemd worden)
maar kun je in max, je grid automatich laten mee gaan, als je in zoomt ?
voorbeeld. de quake editor radiant (quake2, quake3, wolfenstein, moh. enz)
als je daarbij inzoomt, gaat het grid ook mooi mee, en split hetzich zelf zegma
is dit ook mogelijk bij max ?? want ik maak alles beetje gaotich, nix staat recht enzo, omdat ik ut zo irri vind, om alles op elkaar te zetten enzo, en recht bij elkaar te houden..
iemand weet of dit mogelijk is ?
thnx alvast !
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
bij mij nietVerwijderd schreef op 27 November 2002 @ 19:18:
[...]
het grid van max split zichzelf toch ook automatisch?
Ik snap niet eens wat je precies bedoelt..
Verwijderd
ik vind het een zeer goed idee ja.mpegernie schreef op 27 November 2002 @ 19:42:
Daarom dacht ik dat het misschien interesant zou zijn om hier een topic over te beginnen. "welke instellingen voor brazil"? Op de splutterfish site staat bijvoorbeeld een leuk plaatje met een heleboel glazen die in no-time gerenderd zijn...
Misschien kunnen we dan een standaard max-file maken met honderd glazen erin. en dan kijken wie hem het snelst renderd? lijkt me erg leerzaam. Maar ook voor andere dingen zoals global illumination enzo. leuk? interesant?
enne erg nette render nogmaals. ik ga nu ff eten en dan die render posten.
Verwijderd
standaard gaat het grid mee met het inzoomen. het wordt daabij ook nog grover of fijner. Ik snap anders niet wat je bedoelt.
[ Voor 7% gewijzigd door mpegernie op 28-11-2002 01:01 . Reden: T-Y-P-O-S.. :( ]
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
Op het SplutterFish forum staat iets over water in een glas: whiskey in the jar !mpegernie schreef op 28 november 2002 @ 00:56:
dat witte in het rechtse bekertje is een wax meteriaal waarmee ik aan het klooien ben. dat ie er zo kut uit ziet komt omdat hij door de glaswand heen loopt en andersom. kheb de vloeistof namelijk ook met de hand gemoddelled (en bij de anderen iets verkleind zodat ze het glas niet rakeniemand suggesties hoe dat beter kan?)
Your example has the liquid inside the glass as a whole new mesh with a -very- tiny, but ever-present, gap between the liquid and the inside of the glass.
This will cause a bunch of reflections bouncing around in that gap which shouldn't be happening as the liquid in reality would be touching the glass, with no air inbetween.
The Sketch provided by Andrew shows this situation by making the area where the liquid touches the glass a single interface with a new IOR depending on the IORs of the glass and the liquid (Snell's Law.)
This way, no reflections are wasted - the render will be faster, and look more accurate to boot.
[ Voor 36% gewijzigd door Idéfix op 28-11-2002 01:35 ]
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers
zet sub-surface scattering aan bij luma-server en maak je wax material 2-sidedmpegernie schreef op 28 November 2002 @ 00:56:
en een test met de wax shader... geen succes dus. ik krijg hem nauwlijks doorschijnent en de braziel manual is weer zeer to the point met hun uitleg...
[afbeelding]
Verwijderd
Dat glas van mij naast die cactus is het standaard brazil glass material met absorption op, maar ik denk dat de belichting op je glas belangrijker is dan het glas zelf. Dat is gedaan door blokken van een "output" material te voorzien.mpegernie schreef op 28 November 2002 @ 00:56:
.. PS: cyb-ymer ik ben echt benieuwd hoe je dat glas zo mooi hebt gekregen...
PPS:ow, ik zal ff kijken als ik wat tijd heb om dat brazil topic voor te bereiden. lijkt mij erg nuttig
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Verwijderd
ahh op die manier.. dan zoem (Yohann!s schreef op 28 november 2002 @ 15:46:
als ik dus inzoom
word het grid groter
maar ik wil eigenlijk dus op het "vakje" waar ik op inzooom, zich weer splits in 4 vakjes bijv. dat idee
als je iets dus gras maakt, met een huis ernaast, dat je dus ook je grid hebt, bij het maken van je gras...dat idee
nu beetje duidelijkerik hoop ut
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Het klopt dat de hoek tussen de 2 torussen niet 90 graden is?jdiezrequejo schreef op 28 november 2002 @ 22:12:
http://members.home.nl/jdiezrequejo/logotv2.avi
Ronddraaiend logo, tis niet veel bijzonders maar hoeft ook niet al te moeilijk te zijn. Misschien iemand nog op of aanmerkingen?
bedoel je het zoals dat logo van universal ???OxiMoron schreef op 28 November 2002 @ 22:17:
[...]
Het klopt dat de hoek tussen de 2 torussen niet 90 graden is?
Weet iemand trouwens hoe je bijvoorbeeld een stuk texts de vorm van een sphere laat volgen??
ik wil een stuk text om een sphere heen hebben, krijg het alleen niet voor elkaar..
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Dat klopt inderdaadOxiMoron schreef op 28 November 2002 @ 22:17:
[...]
Het klopt dat de hoek tussen de 2 torussen niet 90 graden is?
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
leuke site, top, n instant bookmark. maareh, ik zie in jou glas geen lelijke zwarte refracties, iets waar ik wel voortdurend last van heb.... zie mijn jar...Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 16:18:
[...]
Dat glas van mij naast die cactus is het standaard brazil glass material met absorption op, maar ik denk dat de belichting op je glas belangrijker is dan het glas zelf. Dat is gedaan door blokken van een "output" material te voorzien.
Op www.studiolounge.net onder tutorials vind je hoe dit werkt. Bij mij staan er 2 blokken met zo'n output material vlak naast mijn glas. (je ziet waar ze staan door de overbelichting op de grond). Zij zorgen voor een leuke weerkaatsing en zo ziet je glas er direct beter uit (dit kan je trouwens ook toepassen op auto's en zo)
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 02:52 ]
Databeest ligt er denk ik uit: http://pics.sjeemz.nl/getpicture.php?id=29473
Verwijderd
Aopen H600, strak
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Thx, mijn kast is een beetje een andere stijl ja maar ik wou maar 2 uurtjes modeleren aan mijn scene, en ik vond zo snel niet hoe ik een kast moest ineensteken van glimmende staven of zoLiToKi schreef op 29 November 2002 @ 09:35:
leuke FOV, die kaktus komt bekend voor
mooi rendertje, alleen dat kastje is niet geheel in stijl, toony vergeleken met de rest...
Verwijderd
Heb je mischien je environment op zwart staan, het gaat misschien beter als je een dichte kamer rond ja glazen bouwt met daarop wat leuke textures of zo, ik gebruik altijd witte environment. Blokken met een "output" map werken ook.mpegernie schreef op 28 November 2002 @ 23:08:
[...]
leuke site, top, n instant bookmark. maareh, ik zie in jou glas geen lelijke zwarte refracties, iets waar ik wel voortdurend last van heb.... zie mijn jar...
Verwijderd
netjes...erg mooiVerwijderd schreef op 29 November 2002 @ 02:27:
Deze avond effe ineengewipt (belichting is bewerkt met photoshop), voor de rest gelijk gewoonlijk max 5 + brazil
[afbeelding]
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 13:31 ]
Joan D'Arc?Verwijderd schreef op 29 november 2002 @ 13:31:
[afbeelding]
wip van een gezicht
gemaakt met boxmodeling
niks gezegtVerwijderd schreef op 29 november 2002 @ 13:36:
[...]
sst;)
ik gebruik dat plaatje als "referentie materiaal"
[ Voor 5% gewijzigd door OxiMoron op 29-11-2002 13:42 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Verwijderd
Als je 3d max gebruikt, zet je envronment op wit en maak gewoon een grote plane met daarop een "matte/shadow" map toegepast.armageddon_2k1 schreef op 28 november 2002 @ 21:01:
missschien een beetje een hele domme vraag, maar weet iemand hoe ik op een simpele snelle manier zo'n White Void (oneindig witte ruimte) maak, of gewoon zo'n mooie scene met alleen maar wit, zoals je zo vaak ziet.
Het lukt me wel, alleen dat is dan met 8 omni's ofzo en ik ben bang dat het iets sneller kan.
Ground optie bij brazil render opties is ook ideaalVerwijderd schreef op 29 November 2002 @ 15:36:
[...]
Als je 3d max gebruikt, zet je envronment op wit en maak gewoon een grote plane met daarop een "matte/shadow" map toegepast.
[ Voor 4% gewijzigd door OxiMoron op 29-11-2002 15:42 ]
Lekker "tight" plaatje, wat ik anders zou doen:Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 02:27:
Deze avond effe ineengewipt (belichting is bewerkt met photoshop), voor de rest gelijk gewoonlijk max 5 + brazil
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door LiToKi op 29-11-2002 17:31 . Reden: typos ]
OK. 5 minuten en 45 seconden op een pentium 3 500mhz, dus met een pc op ongeveer een kwart van de snelheid van die cactus.Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 21:02:
Nou zou ik wel eens willen weten hoe jij dat glas met die cactus er binnen een half uur uit poept mr. Oogst.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Zoals ik al zei "I'm in" , nu kijken wat ik er van bakVerwijderd schreef op 29 November 2002 @ 21:05:
Contest v5 is up and running!
Laat nu maar zien wat jullie kunnen ipv dat gelul over renders
[rml][ 3D] Contest v5 - Snelheid[/rml]
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 23:04 ]
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq