[3d] post je 3d stuff maar weer - part 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.516 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08-2024

akakiwi

I believe in the ruling class.

Maar, ik moet zeggen dat dat ruimteschip van de vorige pagina er vet uit ziet.
* akakiwi is aan het huilen, want wil ook weer ergens tijd vrij kunnen maken om vet te modellen.

[ Voor 22% gewijzigd door akakiwi op 22-11-2002 07:58 . Reden: kromme reply ]

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de mogelijkheid erin zit dat een spacebattle een heel heftig iets wordt. Er zullen altijd mensen zijn die met heel cliche ruimtebootjes aankomen. Maar er zal ook altijd een aantal mensen zijn die met heel heftige dingen komen.
Ik denk dat het veel potentieel hebt maar kijk niet gek op als de helft met de enterprise aankomt omdat dat 400 tutorials van zijn.
Ikzelf heb meer voorkeur voor iets organisch ofzo or abstracts... (organisch zoals Moya in Farscape).
Zou niet verkeerd zijn om na het trein project zoiets te starten, ik denk dat je het daarom vraagt. Kan altijd kijken watvoor models er binnenkomen en dan het nog afblazen... hou jezelf altijd het recht voor bij teveel standaard / tutorial troep het project te beeindigen.

PS Voor de geinteresseerden, nog geen mini-tweaker hier. Releasedatum baby tot nader order uitgesteld..lijkt wel een m$ baby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 14:15
JesterRace; congrats :)

en die spacebattle lijkt me erg leuk, mits het idd. geen Star Wars/Trek aangelegenheid gaat worden, vol met X-wings, Tie-Fighters en Enterprisejes. Dat zou eigenlijk een voorwaarde moeten zijn dan :) wees origineel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Een space-battle is te moeilijk voor een groepsproject, omdat alles geannimeerd moet worden en er erg veel werk en discipline van een grotere groep bij vereist wordt. Maar of er nog een groepsproject komt en waar dat dan over moet gaan zien we wel weer als het trein-project af is, nu nog niet.
Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 00:50:
[...]

Als we er nu eventjes vanuit gaan dat ons bevattings en creatievermogen een gesloten iets is met een gelimiteerd aantal mogelijkheden dan is de originaliteit beperkt tot (mogelijkheden - eerdere ervaringen).
Wat ik hiermee wil zeggen is dat wij mensen in een bepaald patroon denken. In dit geval betreft het patroon dan een "ruimteschip/space-battle-gebeuren". A.d.v. dit gegeven scheppen wij verwachtingen. Binnen deze verwachtingen heb ik het meeste inmiddels wel gezien en voor mij word het dus moeilijk om iets te maken wat daarvoor origineel is. Het probleem zit 'm er namelijk in dat als je teveel gaat afwijken om origineel te zijn, dat je dan niet meer in DAT patroon zit, hetgeen ertoe leidt dat je niet meer binnen het originele idee zit en dus geen "ruimteschip/space-battle-gebeuren" meer hebt.

Uhm... okay... dit was nou ook weer niet de bedoeling.. nou ja, snap je wat ik bedoel? Mijn antwoord is "waarschijnlijk niet, maar heeeeeel misschien wel". Alleen kan ik dus niks bedenken ;)
Daarmee sla je precies de spijker op zijn kop, als je het mij vraagt. Maar voor een intro-filmpje voor een potentiële mod heb ik wel een space battle nodig, dus ik ga toch proberen originaliteit erin te brengen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
MaDDoG schreef op 22 november 2002 @ 01:56:
(klik voor orgineel formaat)
[afbeelding]
Ook niet orgineel. Zelfs met hulp van tutorial. Maar Wel een ruimetschip :)
Heb dikke spijt dat ik er zoveel detail in heb zitten modeleren waarvan je nu barweinig ziet. (let op dat ding achter bovenop)
Url van die tutorial? Lijkt me wel leuk om te maken zo'n ruimteschip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

DeWaanzin schreef op 20 november 2002 @ 23:32:
[...]

Oei, je werkt toch niet op het bedrijf waar ik ook werk? Boot komt me wel errug bekend voor.
nee ik werk nog niet, ik heb zo wel mijn vermoeden waar jij werkt en het is idd een opdracht van hun ( mits ik het bedrijf goed heb; KSG toevallig?) Maar dit is slechts een project voor mijn studie. ben hem in rhino gaan zetten om ook op dit gebied iets op te steken.

edit:

welk programma gebruiken ze daar, ik heb in folders/presentaties al wel wat leuks gezien daar

[ Voor 12% gewijzigd door fenrir op 22-11-2002 14:41 ]

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 00:46:
der zit wel een klein foutje in et midde van je hartje , verder netjes gedaan hoor

kben zelf maar ff aan de gang gegaan met multi-layer materialen, maja tis nog niet geheel wat ik wil

[afbeelding]
zet er eens een dome light op of render hem met gi dan ziet hij er 10 keer zo vet uit.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Laatst online: 03-09 08:48

MaDDoG

De brakste schakel

the_Emperor schreef op 22 November 2002 @ 14:48:
zet er eens een dome light op of render hem met gi dan ziet hij er 10 keer zo vet uit.
Niet kwaadaardig bedoeld. Maar er zijn mensen die al die sky-lights en dome-lights ondertussen toch wel zat zijn (in ieder geval een) :). Ik zie tegenwoordig alleen nog maar of hoog reflecterende oppervlaktes of korrel-achtige grijze oppervlaktes. (waar, de laatste wel handig om alle detail uit te laten komen bij kale modellen).
Met scanline/raytrace renders is nog steeds zoveel meer mogenlijk.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
MaDDoG schreef op 22 November 2002 @ 15:31:
[...]
Niet kwaadaardig bedoeld. Maar er zijn mensen die al die sky-lights en dome-lights ondertussen toch wel zat zijn (in ieder geval een) :). Ik zie tegenwoordig alleen nog maar of hoog reflecterende oppervlaktes of korrel-achtige grijze oppervlaktes. (waar, de laatste wel handig om alle detail uit te laten komen bij kale modellen).
Met scanline/raytrace renders is nog steeds zoveel meer mogenlijk.
of van die mooie lichtblauwe Brazil-renders, van ongetexturede, slechte models, heerlijk :D :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
En om er nog één te noemen: HDRI.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al tijdje bezig met 3dMax
maar waarom zou je een hekel hebben
aan radiosity ? het is toch in werkelijkheid
ook zo ?

Ik vind als je een cool model heb dat het
zeker wel waarde toevoegt omdat het
hetgeen realistischer maakt..

En ja je kunt dit inderdaad ook wel met de scanline
renderer behalen, maar gaat het niet om het geheel ?

Nu komen we aan bij het volgende punt..
Willen we alles wel zo realistisch mogelijk maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Met een scanline render kan je in een hoop gevallen een hoop realistischere renders maken als met de strandaard instellingen van radiosity. En/Omdat zodra radiosity gebruikt wordt vallen een hoop mogenlijkheden van het 3d-en weg/een hoop mogelijk heden wegvallen.
(Voorbeeld: ik heb een keer geprobeerd een volumetric light met een turbulence noise wat op een rook/mist achtig iets moest lijken en schaduwen casten op de scene, met radiosity te renderen. Na 8 uur nog geen enkele pixel op mijn scherm, toen maar uitgezet.)

Maar nu ben ik trouwens een standpunt aan het verdedigen wat ik nog niet genoemd had. Al heb ik inderdaad wel die sugestie gegeven met mijn verhaal, dat was scheef :). Global ilumination was wat ik wel gezien heb. "Hhhm, we moeten hem belichten. Lastig. Weet je wat, ik laat overal licht vandaan komen."

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik heb een klein probleem:
hoe maak ik een (cartoon-achtige) boom in cinema 4d xl 7?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
boxje, beetje extruden, hyperNURBS erop

lezen hoe je objecten aan een particle object kan hangen (eronder in de hierarchie) voor de blaadjes.

beetje leuk (simpel) belichten, et voilá.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 17:20:
Ben al tijdje bezig met 3dMax
maar waarom zou je een hekel hebben
aan radiosity ? het is toch in werkelijkheid
ook zo ?

Ik vind als je een cool model heb dat het
zeker wel waarde toevoegt omdat het
hetgeen realistischer maakt..

En ja je kunt dit inderdaad ook wel met de scanline
renderer behalen, maar gaat het niet om het geheel ?

Nu komen we aan bij het volgende punt..
Willen we alles wel zo realistisch mogelijk maken ?
Leuk, die korte regels, net een gedicht. Het rijmt zelfs: "...het /n ...het" ;)

Maareuh: veel mensen die nog amper kunnen modellen laten het met radiosity lijken alsof ze al heel ver zijn, maar zijn in feite nog echte n00bs.

Maar dat is niet zo belangrijk, veel belangrijker zijn de extreme rendertijden van radiosity: die zijn zo extreem dat een volledige scene met een leuke animatie van enkele honderden frames al onrenderbaar is. En tja, dan maken we maar geen animatie, want normaal belichten kunnen veel n00bs erdoor niet.

En of we realistische scenes willen maken? Nou, ik voor mezelf wil mijn fantasie werkelijkheid laten worden. Dingen maken die er niet echt zijn en vaak ook niet kunnen, maar wel zo dat ze écht lijken te bestaan. Dat is voor mij de uitdaging.

Het simpelweg namaken van de werkelijkheid vind ik zinloos (behalve als oefening), want je kunt er ook een foto van maken en die probeer je dan toch na te maken.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Volgens mij word dit topic nu gesplitst in 2 delen, de wél kunnende 3d-ers, en de wel willen kunnende 3d-ers....

Volgens mij is dit topic bedoeld om gewoon de dingen te posten waar je trots op bent!
Waar je je best op hebt gedaan.. of het nou mooi is of niet... of het nou proffesioneel gerenderd is of dat het amateuristisch gerenderd is...

En dat wordt momenteel een beetje vergeten denk ik... Degene die hier iets posten met verkeerde belichting wordt de grond in getrapt.. (beetje overdreven ;))

Maar euh... jah, mij maakt het niet uit hoor... :) Ik houd mn renders dan wel voor me als het niet goed genoeg is....

edit:

En over radiosity en brazil enz. enz..... waarom moelijk doen als het makkelijk kan :D

[ Voor 9% gewijzigd door ReCreator op 22-11-2002 19:30 ]

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Laatst online: 08-07 14:27
ReCreator schreef op 22 november 2002 @ 19:28:
Volgens mij word dit topic nu gesplitst in 2 delen, de wél kunnende 3d-ers, en de wel willen kunnende 3d-ers....

Volgens mij is dit topic bedoeld om gewoon de dingen te posten waar je trots op bent!
Waar je je best op hebt gedaan.. of het nou mooi is of niet... of het nou proffesioneel gerenderd is of dat het amateuristisch gerenderd is...

En dat wordt momenteel een beetje vergeten denk ik... Degene die hier iets posten met verkeerde belichting wordt de grond in getrapt.. (beetje overdreven ;))

Maar euh... jah, mij maakt het niet uit hoor... :) Ik houd mn renders dan wel voor me als het niet goed genoeg is....
hear hear !
B)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik vind dat daarnaast ook plaats moet zijn voor een evt. discussie.
En als jij je werk niet wil posten.. dan niet. Dit is een forum, we moeten van elkaar leren hier. Niet elkaar de "grond in trappen" zoals jij dat noemt.

[ Voor 10% gewijzigd door Scipionyx op 22-11-2002 20:09 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
Scipionyx schreef op 22 november 2002 @ 20:08:
En als jij je werk niet wil posten.. dan niet. Dit is een forum, we moeten van elkaar leren hier. Niet elkaar de "grond in trappen" zoals jij dat noemt.
Je hebt kritiek en je hebt kritiek..

gewoon zeggen dat het niet mooi is slaat nergens op.
Tips geven om het te verbeteren is iets heel anders natuurlijk.

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Scipionyx schreef op 22 November 2002 @ 20:08:
Nou als je goed leest staat er (beetje overdreven) achter ;)

en een beetje neigingen van "de grond in trappen" gebeurt hier wel degelijk....

het viel me alleen een beetje op dat het steeds vaker gebeurt de laatste tijd en ik vind dat een btje jammer....
Je hebt kritiek en je hebt kritiek..

gewoon zeggen dat het niet mooi is slaat nergens op.
Tips geven om het te verbeteren is iets heel anders natuurlijk.
mee eens :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ok, mee eens. Iedereen is het ermee eens. Ok. Maar mogen we nu de Hartjeskettingkjestutorialpost dan wel vervloeken? Die ken ik nu wel en hebben intens weinig met eigen creaties en kunde te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Dit topic is er inderdaad om je werk te posten, maar ik ben het er niet mee eens dat dat altijd opgehemeld zou moeten worden. Van kritiek leer je, van complimenten niet, dus ik hoor liever wat er beter kan dat wat al goed is aan mijn werk. Wat al goed is, dat wist ik waarschijnlijk zelf al wel, maar dingen die verkeerd zijn, inclusief oplossing, daar heb ik iets aan. En dat geldt voor de beginnende 3d-ers, maar evengoed voor de ervaren mensen.

En discussie over het nu van 3d en zo, dat vind ik ook heel interessant. Als je alleen maar plaatjes wilt zien, dan moet je naar een gallery gaan. Hier kun je er over praten aan de hand van elkaars werk. Tenminste, dat is waarom ik er ben.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 20:32:
Ok ok, mee eens. Iedereen is het ermee eens. Ok. Maar mogen we nu de Hartjeskettingkjestutorialpost dan wel vervloeken? Die ken ik nu wel en hebben intens weinig met eigen creaties en kunde te maken.
Jah idd die staat er erg vaak...

Maar dat komt ook omdat de mensen die dit gemaakt hebben net beginnen met 3dmax en deze tutorial doen...
Ze maken em... denken:"Ziet er gaaf uit" (en het ziet er ook leuk uit ;)) en ze posten em...

Logisch.. ze zijn er trots op... :) zoals ik al zei...

Maar jah.. zie het van een andere kant.. hoeveel posters zijn er hier (neem 50)
Nou dan hebben we al meer dan de helft gehad... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Oogst schreef op 22 November 2002 @ 20:35:
Dit topic is er inderdaad om je werk te posten, maar ik ben het er niet mee eens dat dat altijd opgehemeld zou moeten worden. Van kritiek leer je, van complimenten niet, dus ik hoor liever wat er beter kan dat wat al goed is aan mijn werk. Wat al goed is, dat wist ik waarschijnlijk zelf al wel, maar dingen die verkeerd zijn, inclusief oplossing, daar heb ik iets aan. En dat geldt voor de beginnende 3d-ers, maar evengoed voor de ervaren mensen.

En discussie over het nu van 3d en zo, dat vind ik ook heel interessant. Als je alleen maar plaatjes wilt zien, dan moet je naar een gallery gaan. Hier kun je er over praten aan de hand van elkaars werk. Tenminste, dat is waarom ik er ben.
Mee eens....

Maar t gebeurt niet :P

Zullen we maar weer gewoon ontopic blijven? ;)
Anders gaat het nooit meer over 3d :D

De laatste paar post van mij moesten er gewoon ff uit... voorlopig kijk ik alleen maar weer :D as usual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

ReCreator schreef op 22 November 2002 @ 19:28:...
En dat wordt momenteel een beetje vergeten denk ik... Degene die hier iets posten met verkeerde belichting wordt de grond in getrapt.. (beetje overdreven ;)) ...
Laat ik even aannemen dat ik degene ben die deze discussie is begonnen met het de grond in trappen. Helemaal niet zo bedoeld. Ik reageerde ook op iemand die een hartjes kettinkje 'de grond intrapte' (heel erg ironisch lezen) door het advies te geven met global illumination te renderen. Dat vond ik een beetje hetzelfde als iemand het advies te geven een lensflare bij een photoshop creatie te plaatsen (ok, ook overdreven) zodat het er veel beter uitziet. Ik heb niemands werk afgekraakt, ik zou niet durven. Ik ben ook nog een beginner. Heb alleen een reactie proberen af te zwakken.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee dan, moet zeggen dat mijn posts van de ketting niet erg creatief waren, maar vond dat ik het redelijk netjes had afgemaakt, kan beter natuurlijk. Deze maal zal ik zelf maar eens iets bedenken:

Hierbij wil ik dan de rechten voor een kerstbal claimen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

MaDDoG schreef op 22 november 2002 @ 20:51:
[...]
Laat ik even aannemen dat ik degene ben die deze discussie is begonnen met het de grond in trappen. Helemaal niet zo bedoeld. Ik reageerde ook op iemand die een hartjes kettinkje 'de grond intrapte' (heel erg ironisch lezen) door het advies te geven met global illumination te renderen. Dat vond ik een beetje hetzelfde als iemand het advies te geven een lensflare bij een photoshop creatie te plaatsen (ok, ook overdreven) zodat het er veel beter uitziet. Ik heb niemands werk afgekraakt, ik zou niet durven. Ik ben ook nog een beginner. Heb alleen een reactie proberen af te zwakken.
Dat hoef je niet aan te nemen hoor :)
Ging eigenlijk een beetje in het algemeen over de laatste paar pagina's postspul :)

Don't bleem jezelf.... plz ;)
Hierbij wil ik dan de rechten voor een kerstbal claimen
Strak plan, zo net voor de kerstdagen ;) haha

[ Voor 9% gewijzigd door ReCreator op 22-11-2002 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
offtopic:
handig zo'n offtopic tag :x
modje -> slotje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

idd ontopic maar weer... :D
Wie bijt de spits weer af met een WIP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
ReCreator schreef op 22 november 2002 @ 21:04:
idd ontopic maar weer... :D
Wie bijt de spits weer af met een WIP ;)
heb op het moment niks te wippen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

MaDDoG schreef op 22 november 2002 @ 20:51:
[...]
ik ben denk ik begonnen met de discussie omdat ik zei:
the_Emperor schreef op 22 november 2002 @ 14:48:
[...]

maar lijkt me dus duidelijk dat ik niemand de grond in wilde trappen, maar alleen wou zeggen dat ik het mooier zou vinden als hij hem zo zou renderen ik bedoel het model is gewoon _/-\o_ en ik ben ook hard met een auto bezig en ik hoop alleen maar dat hij net zo mooi zal worden.

Maar goed srry dat ik ook ff me zegje moest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

np, dat soort dinge wilde ik juist horen
maar eeeeeeeigelijk ben ik op zoek
naar beetje goeie instellinge voor multilayer materiaal voor autolak
want ik heb er nog nooit mee gewerkt
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:22

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

fenrir schreef op 22 November 2002 @ 14:28:
[...]

nee ik werk nog niet, ik heb zo wel mijn vermoeden waar jij werkt en het is idd een opdracht van hun ( mits ik het bedrijf goed heb; KSG toevallig?) Maar dit is slechts een project voor mijn studie. ben hem in rhino gaan zetten om ook op dit gebied iets op te steken.

edit:

welk programma gebruiken ze daar, ik heb in folders/presentaties al wel wat leuks gezien daar
"Wij" doen jammer genoeg (nog?) nix in Max of iets dergelijks. Al die mooie plaatjes komen allemaal van een ander bedrijf.
Ben zelf wel behoorlijk bezig geweest een jacht in Rhino te zetten, maar dat staat nu weer een beetje stil, de hull en opbouw heb ik nu, maar de binnenkant is er nog nauwelijks.
Kom anders eens langs, ik zit op de begane grond geb.36 bij engineering jachtbouw.

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 22 November 2002 @ 10:34:
Een space-battle is te moeilijk voor een groepsproject, omdat alles geannimeerd moet worden en er erg veel werk en discipline van een grotere groep bij vereist wordt. Maar of er nog een groepsproject komt en waar dat dan over moet gaan zien we wel weer als het trein-project af is, nu nog niet.
We zouden het ook als een contest kunnen doen en er daarna mee verder gaan :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik zal niet meer in dichterstaal posten :P. MadDog wat je daar zegt over die belichting heb je inderdaad gelijk in, het is heel easy om even GI erin te stoppen. Maar dat neemt niet weg dat ik het een gaaf beeld vind geven..

Ik ben op het moment bezig met een Buggy (nog geen WIP nee) en ik ga de belichting
wel in overweging nemen, vindt belichting een heel interesant iets het kan zoveel waarde toevoegen aan je render, maar dat is wel algemeen bekent.

De rest allemaal succes want er worden hier echt hele vette dingen gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
voor de mensen die graag spaceships maken..

http://www.scifi-meshes.com/tutorials.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sjappie/sigwip.JPG

Lach me niet te hard uit, eens moet de eerste keer zijn :)
Aangezien ik nog niet echt weet hoe Maya 4.5 werkt, geen render, maar de scene view. Render komt misschien nog.

edit: irritante case-sensitive XS4ALL :)

UPDATE: bijzonder slechte scoop toegevoegd :) , paar kleine aanpassingen aan de rest.

Poly count iets van 6000 by the way, 4000 in de scope, moet em ronder zien te krijgen maar ik weet niet hoe. NURBs misschien, maar dan moet ik eerst leren hoe NURBs werken :)

[ Voor 48% gewijzigd door GTOfire op 23-11-2002 18:56 ]

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

tis trouwens het begin van een Sig SG550-P1 Sniper

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, even voor de duidelijkheid:

Ik ben dat gezeik :r een beetje zat van iedereen die brazil 1.0 gebruikt hier,
Brazil renderd alleen langzaam als je niet weet hoe je ermee moet werken/optimizen, en als je gecrackte versie gebruikt(iedereen hier die brazil 1.0 gebruikt behalve ik :X ), aangezien de de gecrackte versie buggy en slow is.

verder is de public test niet te vergelijken met de full version.
maar alsnog kan je hele snelle rendertijden halen met brazil public version, en zal de public version altijd sneller zijn als de standaard max lighttracer.

maarja.... als je speelgoed cars wil renderen, kan je beter een goed model/belichting/materials maken dan een simpel model met een mooi materiaal wat verder de auto niet mooi maakt.

dus ga eerst maar eens leren modelen voordat je programmas gaat gebruiken waar je niet het minste van af weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 18:07:

[knip]
Misschien gedeeltelijk waar, maar Brazil is echt niet heilig hoor. Probeer het maar eens in te zetten in grote scenes (>1.000.000 poly's) en animaties. Brazil kan erg mooie plaatjes maken, maar ook Brazil heeft zijn specifieke plus- EN minpunten.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
juist veel poly's is brazil goed in hoor, kan veel meer hebben dan max. En het is een profi productie renderer, voor bedrijven met een flinke renderfarm is niet zo'n probleem.

trouwens, 4 minuten is niet veel voor zoiets (dual p3 1 gieg) T'is maar hoe je hem instelt...

Afbeeldingslocatie: http://www.trinisica.com/img/gallery/brazil/b04x_dragon-sss_01.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door maratropa op 23-11-2002 18:26 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Wat ben je zat? Wie liep hier op Brazil te zeiken?

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 18:07:
enzovoort
ten eerste is Brazil niet heilig.

ten tweede; met een beetje prielen kan je er goeie rendertijden uit krijgen ja, maar vooral met zware, grote scenes, anders is het verschil amper te merken. Ga je de kwaliteit erg omhoogdrijven, dan krijg je, hoe dan ook, lange rendertijden. En dat doen veel tweakers denk ik; meteen alles op max, kijken wat er gebeurd.

en ten derde is Brazil erg misbruikt vanwege die makkelijke skylight.

dus, waar :r je nu eigenlijk op precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
en ik heb geen publuc beta :P

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gladiool schreef op 23 November 2002 @ 18:22:
juist veel poly's is brazil goed in hoor, kan veel meer hebben dan max. En het is een profi productie renderer, voor bedrijven met een flinke renderfarm is niet zo'n probleem.

trouwens, 4 minuten is niet veel voor zoiets (dual p3 1 gieg) T'is maar hoe je hem instelt...

[afbeelding]
waar kan je brazil eigenlijk zo optimizen, want zoals ik het nu heb is het nog pixeliger als de normale renderer.

en hoe komt iedereen toch aan dat 3d model van die draak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Dat is "stanford dragon" ingescanned van een standbeeldje door de universiteit van stanford op een HEEEL hoge resolutie, kun je downloaden bij die UNI. Heel zwaar model.

En als je behoorlijk de info die bij brazil zit leest, en een beetje op hun forum rond wandeld dan is het best te snappen. RTFM dus :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, dat drakenbeeldje kan je ook ergens in een chinese winkel kope hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GA!S schreef op 23 november 2002 @ 18:18:
[...]

Misschien gedeeltelijk waar, maar Brazil is echt niet heilig hoor. Probeer het maar eens in te zetten in grote scenes (>1.000.000 poly's) en animaties. Brazil kan erg mooie plaatjes maken, maar ook Brazil heeft zijn specifieke plus- EN minpunten.
1.000.000 polys is niet echt veel, het licht aan je systeem(geheugen vooral) hoeveel je kan renderen.

met de full version zit ik nu op een max van rond de 130mil polys(ik heb 1gb ram).

elke renderengine heeft zijn plus en minpunten natuurlijk, maar "geen snelheid" is bij brazil niet aan de orde.

daarom zeg ik: ik word een beetje ziek van mensen die dat zeggen, omdat er geen productie ervaring achter zit.

en omdat er niet met legale versie gewerkt word.

ik zeg niet dat ik hier voor politie agentje ga lopen spelen(want dat heeft toch geen zin) maar ik zeg alleen: zeg geen dingen die nergens op slaan.

ik kan een sphere van 1 miljoen polys renderen, of een complete stad met 1 mil.
je gaat toch niet een ferrari kopen als je op het platteland woont?

die draak die Johan(Thorngren) heeft gerenderd (en nog veel meer mensen trouwens) die is 3 miljoen polygonen. kan je idd bij stanford downloaden in *.PLY formaat.

om even mijn verhaal van 130 miljoen polys kracht bij te zetten:

http://www.splutterfish.c...BrazillionPolys&printer=1

anyways ik zie dat ik weer veel dingen vergeten ben te zeggen, maar erm you get the point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
hey rain ik heb wat van je plaatjes al eerder in andere fora gezien, die vent met dat petje vond ik toen al leuk.

coole page ook, zwart wit is cool.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gladiool, ik ken jou werk ook, dat lieveheersbeestje heb je voor 3dluvr contest "on a buggy day" gemaakt toch(erg cewl trouwens)..

orginele interface van je website btw :)

jah b/w is me favoriete "kleurgebruik".

dat mannetje met die pet :D
cewl! die heeft nog in 3dworld gestaan(op de cd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Een goede radiosity renderer is trager dan een goede raytracer. Je kan niet beweren dat dat wel meevalt. Ik heb heel het woord brazil nooit gebruikt. Veronderstellen dat ik Brazil bedoelde met global illumination en radiosity is nogal arrogant. En ik neem dan ook aan dat je dat niet bedoelde. (Ik heb brazil bijvoorbeeld nog nooit gebruikt.)
En nog steeds begrijp ik jou probleem niet omdat ik niemand heb gezien die brazil traag noemde in deze thread.

Verder veel lof voor je creaties.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maddog: nee erm daar heb ik het ook verder niet over gehad. :S ik snapte je reactie ook niet helemaal de eerste keer :)

maar even dit: "Een goede radiosity renderer is trager dan een goede raytracer"

dat klopt niet(helemaal), aangezien nagenoeg alle radiosity(ondersteunende) renderengines(op een of twee na) zijn gebasseerd op monte carlo sampling(of metropolis sampling), en dat is een raytrace methode. dus een goede radiosity renderer is bijna altijd een snellere raytracer. aangezien je die radiosity snel wil uit laten rekenen. het probleem is alleen dat je met meer dingen dan raytracing rekening moet houden, bv DOF(is in brazil ook raytraced-based trouwens), en antialiasing.

een raytracer kan snel zijn met raytracen, maar sloom met radiosity.
een raydiosity(ondersteunende) renderengine is vaak gewoon veel sneller met raytracen. :*)

naast monte carlo sampling is er natuurlijk ook nog photon mapping, maar dat is weer een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
wat 140 miljoen maar? :p

http://www.finalrender.com/news/images/144.jpg :)

hehe, geen idee wat 't systeem van die gast is...

maar wat wordt er veel veel gekletst en weinig gepost ;(

verder erg mooie dingen op je site rain, heb je die ook in hogere resoluties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 23:06:
maddog: nee erm daar heb ik het ook verder niet over gehad. :S ik snapte je reactie ook niet helemaal de eerste keer :)

maar even dit: "Een goede radiosity renderer is trager dan een goede raytracer"

sampling(of metropolis sampling), en dat is een raytrace methodat klopt niet(helemaal), aangezien nagenoeg alle radiosity(ondersteunende) renderengines(op een of twee na) zijn gebasseerd op monte carlo de. dus een goede radiosity renderer is bijna altijd een snellere raytracer. aangezien je die radiosity snel wil uit laten rekenen. het probleem is alleen dat je met meer dingen dan raytracing rekening moet houden, bv DOF(is inbased trouwens brazil ook raytraced-), en antialiasing.
Ik ben blijkbaar erg slecht in mijzelf uitdrukken... maar ik probeer het nog een keer.... Neem één renderer (voor het gemaak even Brazil). Laat hem een scene renderen met alleen raytrace technieken. En laat hem daarna renderen met alleen radiosity technieken...]

(ps. DOF heeft in mijn werkenlijkheid weer helemaal niks te maken met de manier van renderen in dit verhaal. Is gewoon een extra optie. Of heb ik het nou helemaal fout?)

offtopic:
Ik ga nu meer naslagwerk lezen aangezien ik niet alle ins- en outs van radiosity ken. En ik weet niet waar het veschil in techniek en toepassen van de techniek ken.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
ja maar het is dus, brazil KAN helemaal geen radiosity renderen. Brazil kan alleen maar raytracen, en met photons werken voor caustics en photon maps voor GI.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erm.. brazil kan wel radiosity renderen, het is alleen in de eerste plaatse een raytracer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
ow, maar ik bedoel dus radiosity op de manier van lightscape en max5/viz4. GI van brazil valt onder radiosity (dacht ik) maar is dus een raytrace methode (monte carlo enzo)

Maar ik raak ook steeds in de war, hoe zat het nou;

lightscape berekend het licht vanuit de lichtbron met behulp van licht intensiteit zoals in de real world,

en brazil etc. berekenen vanuit het oogpunt van de camera, niet met lumen en candela.

maarja als het maar werkt. :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
volgens mij waren we er een paar topics geleden al over eens dat radiosity een onderdeel was van GI :)

en brazil kan je dus vergelijken met de lightracer uit max5 en lightscape met de radiosity uit max5? heb ik 't nu een beetje goed? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Volgens mij wel LiToKi.

Maareuh, rain3danimator, ik ben het helemaal met je eens dat je met Brazil leuke dingen kunt doen. Maar ik richt me vooral op animaties maken (los van of ik ook ooit iets afmaak) en ik wil ze zelf kunnen renderen. Dat betekent dat tien minuten per frame op een trage pentium III 500mhz met 640mb ram echt gewoon het maximum is. Die draak zou bij mij met die instellingen echt wel 15 minuten duren en dan kan ik er gewoon geen animatie meer mee maken. Dus voor mij is Brazil niet echt bruikbaar in productie. Alleen voor stills.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iets voor school...
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bmeijer/kar.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 24 november 2002 @ 14:14:
Volgens mij wel LiToKi.

Maareuh, rain3danimator, ik ben het helemaal met je eens dat je met Brazil leuke dingen kunt doen. Maar ik richt me vooral op animaties maken (los van of ik ook ooit iets afmaak) en ik wil ze zelf kunnen renderen. Dat betekent dat tien minuten per frame op een trage pentium III 500mhz met 640mb ram echt gewoon het maximum is. Die draak zou bij mij met die instellingen echt wel 15 minuten duren en dan kan ik er gewoon geen animatie meer mee maken. Dus voor mij is Brazil niet echt bruikbaar in productie. Alleen voor stills.
als je er echt wat mee wilt doen en als het echt je grote hobby is (wordt)
schaf dan een goede rendercomputer aan...

het is eigenlijk te gek voor woorden dat je je scene minder mooi maak alleen omdat het anders te lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
hey hugo, is dat voor ontwerpen of vormstudie ofzo?

Het heeft ook met skills te maken he, Rustboy is op een klein pceetje gemaakt maar och wat is het mooi.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gladiool schreef op 24 November 2002 @ 15:03:
hey hugo, is dat voor ontwerpen of vormstudie ofzo?

Het heeft ook met skills te maken he, Rustboy is op een klein pceetje gemaakt maar och wat is het mooi.
mja is voor industrieel ontwerpen een iets beter uitgewerkt vormconcept.

een zware scene is niet per definitie mooier dan een scene met minder polygonen. Maar als je alleen maar weinig polygonen mag gebruiken en ook niet te veel gebruik kunt maken van reflectie refracties en andere ongein dan ben je wel veel gelimiteerder in je kunnen dan als je je geen zorgen hoeft te maken over het aantal polygonen etc. Dit kan resulteren in een iets mindere scene dan dat je in gedachten had. En dat is dan eigenijk dus schuld van je langzame pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Litoki: dat plaatje wat is rerenderd in FR is niet representatief voor polycounts :P wat ze gebruikt hebben is mircopoly displacement, dat is een manier om heeel geheugen efficient grote aantallen micropolygonen te maken zonder dat het de performance aantast, micropolys zijn geen echte polygonen maar heightfield-systemen gebasseerd op wiskundige formules.

verder, ik heb alle plaatjes op mijn site ook op highres, van 800x600 tot 3200x2400(ik heb er maar 4 op 3k) maar die zet ik niet meer online ivm lamers die me images jatte. :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik werk al jaren op een trage pc en zie het niet bepaald als een zware restrictie. Het is goed mogelijk mooie dingen te maken zónder heftige polycounts of zware GI. Handig belichten met shadow maps en dergelijke maakt veel goed. Een veel belangrijkere beperking is voor mij de tijd die ik heb. Ik heb niet genoeg tijd om alles te maken en uit te werken dat ik graag zou willen en dat beïnvloed mijn werk 100x meer dan mijn pc.

Overigens wil Oogst ooit nog een vette workstation als hij er wat meer geld mee verdient dan nu

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 15:23:
[...]

mja is voor industrieel ontwerpen een iets beter uitgewerkt vormconcept.

bla
aja, welk jaar zit je? (ik ben nu officieel 5de jaars, maar eigenlijk 3/4 :) )

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohja en oogst, alle renders uit 2001 op me site zijn gerenderd met een P2 300 met 256mb ram. just so you know >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gladiool schreef op 24 november 2002 @ 16:04:
[...]

aja, welk jaar zit je? (ik ben nu officieel 5de jaars, maar eigenlijk 3/4 :) )
ehm.. 1e jaars :)
dit jaar begonnen dus...
di's eigenlijk het eerste echte project wat we hebben... de vorige was een soort inleidinkje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
kunnen jullie aub een beetje ontopic blijven??

als je zo nodig een goed gesprek wilt voeten met iemand doe je dat maar via e-mail |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woei! een nieuw icon gemaxed! ik ben er best tevreden mee, sinds ik nog steeds nogal n00b ben op het 3d gebied :D

commentz plz

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, nog nooit ben ik zo pissig geweest op max om dit effect tot stand te krijgen
maar tis gelukt
phew 8) (nu nog reflecties, omgeving, andere materialen, aaaargh, deadline is overmorge al)
Afbeeldingslocatie: http://www.lostreality.net/download/jag.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 15:41:
Litoki: dat plaatje wat is rerenderd in FR is niet representatief voor polycounts :P wat ze gebruikt hebben is mircopoly displacement, dat is een manier om heeel geheugen efficient grote aantallen micropolygonen te maken zonder dat het de performance aantast, micropolys zijn geen echte polygonen maar heightfield-systemen gebasseerd op wiskundige formules.

verder, ik heb alle plaatjes op mijn site ook op highres, van 800x600 tot 3200x2400(ik heb er maar 4 op 3k) maar die zet ik niet meer online ivm lamers die me images jatte. :( :( :(
ah, vond 't al zo'n extreem getal :p

en dat jatten kennik, kom hier en daar weleens een render van me tegen, er zijn er dan zelfs die een render pakken, op hun site zetten met mijn naam eronder, zonder 't gevraagd te hebben.... Op Fok! (waar anders...) zit zelfs een gast die van een render van me z'n usericon had gemaakt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 17:58:
ok, nog nooit ben ik zo pissig geweest op max om dit effect tot stand te krijgen
maar tis gelukt
phew 8) (nu nog reflecties, omgeving, andere materialen, aaaargh, deadline is overmorge al)
Ziet er netjes uit.

Het lijkt alleen net of er een pitpoes op de linker voorkant is gaan zitten.
Lijkt door de lichtinval net als of er een klein deukje in zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Laatst online: 26-08 00:13
ok...:) laatmaar hehe

Gewoon een vraagje:)

[ Voor 68% gewijzigd door LoBbY_1 op 24-11-2002 20:10 ]

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3d max 4.2, schoollicentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me imiteerd het geluid van een politie sirene }:O

warez request! ik zal maar snell ff je post editen ander krijg je een OW 8)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:05
Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 19:19:
[...]

/me imiteerd het geluid van een politie sirene }:O

warez request! ik zal maar snell ff je post editen ander krijg je een OW 8)
Psst, waarom quote je hem dan ;) :D

Maar ik heb ook eens iets met 3ds max gemaakt, mijn eerst creatie. Vergeleken met ander emsnen is dit echt niks, maar ik post hem toch :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jdiezrequejo/Kast%20einde.jpg

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed zo, jongen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
jdiezrequejo schreef op 24 November 2002 @ 20:27:
[...]

Psst, waarom quote je hem dan ;) :D

Maar ik heb ook eens iets met 3ds max gemaakt, mijn eerst creatie. Vergeleken met ander emsnen is dit echt niks, maar ik post hem toch :P

[afbeelding]
Kewl.. die heb ik ook ooit eens gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Deze was eigenlijk bedoeld voor de contest, maar het eindresultaat is me beetje tegen gevallen, vandaar dat ik hem maar hier post ;) ! "Oorlog op het moederbord, eeuwige strijd tussen eenen en nullen" :P . Vanwege aantal polygonen, dat de werksnelheid stukken verminderde, ga ik er verder niks meer aan doen. Kanonnen moeten natuurlijk de eenen en nullen voorstellen. Voor het moederbord heb ik het moederbord uit onze oude pc (120 mhz) gerukt en afgekeken :) !

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/board08.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 17:58:
maar tis gelukt
[afbeelding]
Oeh mooi! Word echt wat... ben zo benieuwd naar de texturing enzo. Maaruh... waarom is er een deadline?

Ennu... vraagje he.. maar hoe heb jij uiteindelijk details enzo toegevoegd aan je model. Dat lukt mij eigenlijk niet meer zo goed :S

ps: weer een kleine wip (doe maar klikken :))
Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s333654/wip15.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice plaatje!, begint er vet uit te zien. Hmm, de grote details zijn met et splinemodeling gemaakt(lampen,luchtinlaten,spoiler), de kleine met edit mesh.(inkepingen van deuren en moterkap, kleine inkepingen naast de luchtinlaat onderin de voorkant) Wat vooral handig is vinnik is een deur of een moterkap eerst naar binnen extruden en dan terug naar buiten, daarna meshsmooth eroverheen , dan lijkt het alsof er echt een deur inzit. (geen eige id hoor :p)

edit: deadline is omdat et een verjaardagskado is voor iemand die gek is van jaguars, ff postertje make :9 (altijd handig als je iemand kent die bij een drukkerij werkt), maja laatste dag om et te late drukke is dus overmorgen, dus dan moet ie klaar zijn

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, auto's. Laat ik er ook eens een planten:

Afbeeldingslocatie: http://www.wildmedia.nl/got/carjpeg1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 22:54:
Ok, auto's. Laat ik er ook eens een planten:

[afbeelding]
VET jij kan het wel jah, vooral dat texture kun je dat ook eens zo uitleggen als bij die contest, tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 22:50:
nice plaatje!, begint er vet uit te zien. Hmm, de grote details zijn met et splinemodeling gemaakt(lampen,luchtinlaten,spoiler), de kleine met edit mesh.(inkepingen van deuren en moterkap, kleine inkepingen naast de luchtinlaat onderin de voorkant) Wat vooral handig is vinnik is een deur of een moterkap eerst naar binnen extruden en dan terug naar buiten, daarna meshsmooth eroverheen , dan lijkt het alsof er echt een deur inzit. (geen eige id hoor :p)

edit: deadline is omdat et een verjaardagskado is voor iemand die gek is van jaguars, ff postertje make :9 (altijd handig als je iemand kent die bij een drukkerij werkt), maja laatste dag om et te late drukke is dus overmorgen, dus dan moet ie klaar zijn
Ja het extrude-trucje was mij ook bekend :) (zie mijn koplampen). Maar ik zie nu dat ik toch wel een aantal details ben vergeten om in mijn splinemodel te gooien... en het lukt me nie echt geweldig om die nu er nog in te krijgen :( Helaas... kzal wel iets gaan bedenken.

PS: Ja hoor... altijd als je denkt iets leuks te hebben komt Wildmedia met een VEEEEL mooiere ;) Nee geintje, knap werk hoor!

ps: uiteraard komt mijn PSje voort uit een ongelovelijk jaloezie t.o.v. o.a. WildMedia ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik begin er nu wel erg moe van te worden dat wildmedia met vrijwel alles uitstekend is in 3d :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Emperor schreef op 24 november 2002 @ 23:06:
VET jij kan het wel jah, vooral dat texture kun je dat ook eens zo uitleggen als bij die contest, tnx
Deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.wildmedia.nl/got/carjpeg2.jpg
heeft helemaal geen texture.

Deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.wildmedia.nl/got/carjpeg3.jpg
wel.

Ja, wat moet ik zeggen? Raytracen en stoeien met de instellingen, glans e.d. Buiten beeld misschien wat objecten neerzetten zodat je een leuke reflectie krijgt.
Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 23:13:
ok ik begin er nu wel erg moe van te worden dat wildmedia met vrijwel alles uitstekend is in 3d :p
Hehe 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

:D lol die gast is niet te stoppen, hoelang doe je het al? ik begin nu pas weer sinds maandje of wat... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkig heb ik mijn oude 2d vriend photoshop nog >:)

3y3 0wnz j00 in 2d!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe naja hier maar weer een wipje van mij, nog steeds zonder reflecties, maar wel met interieur, nu nog alleen de ruitewissers erop kwa mesh :)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~b.remmen/jag13.jpg

btw, wildmedia bedoel je met raytracen een raytrace material of een raytrace reflectie (mn carroserie is namelijk een enorm blend materiaal dus daar kan ik geen raytrace meer van make geloof ik :|)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.planetinternet.be/~maaver/eindwerk/jpg/cactus.jpg
Als men zich verveelt moet men Maxen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, die's lauw :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 00:45:
hehe naja hier maar weer een wipje van mij, nog steeds zonder reflecties, maar wel met interieur, nu nog alleen de ruitewissers erop kwa mesh :)
[afbeelding]

btw, wildmedia bedoel je met raytracen een raytrace material of een raytrace reflectie (mn carroserie is namelijk een enorm blend materiaal dus daar kan ik geen raytrace meer van make geloof ik :|)
Ziet er goed uit alleen twee opmerkingen. Rubber is van nature een heel stuk zwarter en niet echt bruin.
Puntje twee is dat je "reclamestickers" niet echt de auto volgen. Kijk maar eens voorop voor de voorste wielkast daar zit namelijk een groef terwijl je sticker netjes recht blijft lopen.
Viel mij toevallig op maar voor de rest heel mooi gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie geen bruin rubber? of bedoel je de banden? en verder zijn de textures nog niet klaar, tzijn gewoon kleuren om aan te geven hoe het ongeveer word, die sticker valt nog ff verkeerd, moet ik nog ff aanpasse in photoshop, et viel mij ook al op, zeker omdat et zo prominent in beeld is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand een paar voorwerpen noemen ten groote van een pen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
gum, passer, potlood, mobieltje (naja)

waarom doe ik dit eigenlijk? kijk om je heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 17:21:
kan iemand een paar voorwerpen noemen ten groote van een pen?
Ik zou iets heel leuks kunnen zeggen, maar ik doe het niet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 17:25:
[...]

Ik zou iets heel leuks kunnen zeggen, maar ik doe het niet!!
Pen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ehm...een passer? Een geo. Een Cd-tje. Kijk om je heen :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.