github.com/Error323
Ehhmm.. waar is het stuur?Error323 schreef op 15 November 2002 @ 15:26:
Hier is een update van m'n lotus elise zegmaar wat jullie er van vinden beter slechter whateverElk commentaar van harte welcom wees kritisch!
[afbeelding]
Ziet er mooi uit !
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
misschien ook es leuk, post je slechtste/oudste/baggerste 3d-werk ooitGA!S schreef op 15 November 2002 @ 14:25:
[...]
hehehe, NP. Kan nog wel veeeeel slechtere posten if it makes you feel better
Moet er wel bij vermelden dat ik 3d nog altijd als tool zie en nooit als doel op zich. Ik hou me dus meer bezig met voortgang in mijn studie dan met het verfijnen van mijn render kwaliteiten. Maar goed, 6 jaar ervaring wil ook wel helpen natuurlijk. Meeste werk zit bij mij in het modelleren zelf, het uitwerken is tot nu toe altijd bijzaak geweest.
rofl.. gaat iedereen de default box van 3dsmax postenLiToKi schreef op 15 november 2002 @ 15:27:
[...]
misschien ook es leuk, post je slechtste/oudste/baggerste 3d-werk ooit(in mijn geval spul van 1 jaar terug
)
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Ziet er erg goed uit! heb die tut ook doorgelezen, maar zag er allemaal toch wel lastig uit.Error323 schreef op 15 november 2002 @ 15:26:
Hier is een update van m'n lotus elise zegmaar wat jullie er van vinden beter slechter whateverElk commentaar van harte welcom wees kritisch!
[afbeelding]
Hij heeft alleen een beetje een 'dikke kont' lijkt het, of komt het omdat ik teveel met het ding in NFS: HP2 heb gereden?
Nee, met de teepotOxiMoron schreef op 15 November 2002 @ 15:31:
[...]
rofl.. gaat iedereen de default box van 3dsmax posten
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Hoop verschillende tools en manieren voor per situatie en voorkeur, maar volgens mij moet jij vooral refine hebben om vertices in de spline toe te voegen en dan kun je met 3d-snap splines aan die extra segmenten maken en zorgen dat die op de zelfde plekken als de nieuwe vertices komen..FragNeck schreef op 15 november 2002 @ 15:17:
ik kom er gvd nog steeds niet uit met die verdraaide splines...
Hoe kan ik nu van deze spline :
[afbeelding]
DEZE maken??!
[afbeelding]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Dit is het eerste deel, dan moet er natuurlijk ook nog een kerstboom en sneeuwpop bij
Iemand misschien een goed idee hoe ik een baard kan maken???
Heb al enkele pogingen gedaan.. maar dan leek het net of ie een bord voor m'n kop had
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Het valt idd niet mee, hoeft natuurlijk niet "echt" te lijken..Oogst schreef op 15 november 2002 @ 17:39:
Baard, misschien wel één van de moeilijkste stukjes 3d-techniek om écht mooi te doen. Maar wat dacht je van wat environmental effects om er snel vanaf te zijn?
het blijft een santa-toon
Zal op school wel ff vragen... een gamedeveloper als docent roelt !
Ow jaMartink schreef op 15 november 2002 @ 00:48:
[...]
Waar blijft fimpje nou?? ik ben heel erg nieuwsgierig hoe die eruit ziet
Ik zal kijken of ik `m morgen online kan zetten
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
wip2:

Verwijderd
het is ook nog een wipVerwijderd schreef op 15 november 2002 @ 20:27:
misschien maar eens met texture maps gaan werkenzo kun je de baard iig qua look nog een beetje bijwerken.
Verwijderd
enne, was het was gewoon maar een tip
Ok Rendering, morgen of maandag komt het filmpje online als alles goed gaat.Martink schreef op 15 November 2002 @ 00:48:
[...]
Waar blijft fimpje nou?? ik ben heel erg nieuwsgierig hoe die eruit ziet
2.19 uur voor 2 sec film.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
misschien een box edit meshen of sphere met ffd-tje eroverheen?OxiMoron schreef op 15 November 2002 @ 20:14:
Baard ziet er nog een beetje raar uit.. maar weet het anders ook niet..
wip2:
[afbeelding]
blijft ie simpel en in de stijl van de rest verwacht ik(en ja, kweet dat et een wip is, maar toch vraag je om enige hulp geloof ik
Damn ging dus niet goed.XLerator schreef op 15 november 2002 @ 21:55:
[...]
Ok Rendering, morgen of maandag komt het filmpje online als alles goed gaat.
2.19 uur voor 2 sec film.
Reflectie stond niet goed.
Naja duurt nu 6.32 uur voor 250 frames op een iP IV 2.0 gHz.
Slome bakXLerator schreef op 15 november 2002 @ 22:59:
[...]
Damn ging dus niet goed.
Reflectie stond niet goed.
Naja duurt nu 6.32 uur voor 250 frames op een iP IV 2.0 gHz.
Hoe snel renderd jou mega ingewikkelde kerstman?
ehh.. ff checken..XLerator schreef op 15 november 2002 @ 23:07:
[...]
Wel (te) weinig geheigen.
Hoe snel renderd jou mega ingewikkelde kerstman?
is gedaan in 3ds max 4.26
wil hem namelijk omzetten naar wildtangent, er is alleen nog geen plugin voor 5
ahh.. rendert binnen een seconde..
maar ja.. zit ook nog geen licht-effecten of materials op (behalve de ogen)
Dat doe ik pas als laatste
Bootje
En het zijn er 250
Iig heeft ie er 6 en een half uur over gedaan
edit
Bedankt voor je compliment trouwens!
Nice !!XLerator schreef op 16 november 2002 @ 13:54:
Dat duurde dacht ik zo`n 2 min. per frame.
En het zijn er 250
Iig heeft ie er 6 en een half uur over gedaan
edit
Bedankt voor je compliment trouwens!
bullettime.. het water staat namelijk stil
j/k, erg mooi !
je bent de motor vergeten
maar hie ziet er wel net uit
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Nu de materials nog en dan kan ik aan de rest van de kerstkaart beginnen

Verwijderd
Verwijderd
ik vind juist aleen de GI settings wel leuk.. het model gaat wel juist.. maar dat is mijn mening (okal is een passer nou eenmaal niet zon komplexe vorm hebbende aparaat)
voorbeeld: Probeer ik licheffecten te geven aan mijn lightsaber, word alleen de kleur wat lichter, en de omgeving... terwijl ik een tutorial gebruikt heb! Vaag

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Oh, XLerator, ik d8 dat je hem ging laten varen. Des ondanks nog mooi
Verwijderd

Ter verduidelijking: dit is niet gerenderd, gewoon texs en poly per poly gemodeld.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

De binnenkant moet ik nog maken
Askie.Net
Verwijderd
Wat een toeval, precies zo'n ding heb ik thuis ook!Azkie schreef op 17 november 2002 @ 11:42:
Mijn CD-hoesje :
[afbeelding]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
wat?! jij ook al?!Oogst schreef op 17 november 2002 @ 14:32:
[...]
Wat een toeval, precies zo'n ding heb ik thuis ook!
Cool!! Ben ook ooit eens begonnen aan een hoesje, nooit afgemaakt...Azkie schreef op 17 november 2002 @ 11:42:
Mijn CD-hoesje :
[afbeelding]

Verwijderd
nice aight?
Verwijderd
als je nou echt helemaal niets te doen hebt op je vrije zondagmiddagVerwijderd schreef op 17 November 2002 @ 16:59:
Ik ben hier in totaal ongeveer 60 uur mee bezig geweest in Drei-Dee-Stoedio-Machs.Versione-Drei-Poent-Noel[12 kleuren versie]
[afbeelding]
[afbeelding]
nice aight?

Verwijderd
een vrije zondag middag telt geen 60 uur.Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 17:12:
[...]
als je nou echt helemaal niets te doen hebt op je vrije zondagmiddag
Verwijderd
(materiaal is vanzelfsprekend ook nog in de testfase, tword racing green

vette concept bak, welke methode/tutorial gebruikt ?Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 18:07:
laak maar es een wipje showen van waar ik mee bezig ben momenteel
(materiaal is vanzelfsprekend ook nog in de testfase, tword racing green)
[afbeelding]
ik heb die tutorial van de ketting ook ff gedaan dit is het resultaat:

klik hier voor 1024*768.
nu nog die lotus
Verwijderd
He, die ziet er flink beter uit als die van mij, Zal zodra ik weer webspace gevonden heb ook nog ff posten, heb o.a. het zweven verholpen. Trouwens, thanks Xleratror voor je opmerking hierover. Kan het materiaal ook compleet weerspiegelend maken, maar dan staat mijn pc de hele godganse nacht te renderen vrees ikthe_Emperor schreef op 17 november 2002 @ 18:35:
[...]
vette concept bak, welke methode/tutorial gebruikt ?
ik heb die tutorial van de ketting ook ff gedaan dit is het resultaat:
[afbeelding]
nu nog die lotus

zo ligt het er nu bij, ja, ik schiet niet op
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2002 21:48 . Reden: Plaatje alsnog kunnen uploaden ]
Verwijderd
oeps srry, tja hij is nog nie af dus het had een concept bak kunnen zijnVerwijderd schreef op 17 november 2002 @ 18:41:
hijs bijna compleet gemaakt met splines, surface op 0, meshmooth eroverheen, daarna heb ik bij die leuke tutorial van die lotus gekeke om te snappe hoe ik die lijntjes tusse de deure maak(extrude naar binne, en weer naar buite, daarna meshsmooth eroverheen) en tis geen concept bak, maar een jaguar xj220 raceversie.
Verwijderd
en dat scheelt een hoop werk(als je kleine dinge moet aanpasse terwijl er beziers inzitte, moet je die ook weer steeds opnieuw aanpasse, en daar werd ik ff geheel gestoord van)

Het is nog niet af. Sommige texturen moeten nog gefixt worden en op de potten moeten nog texturen geplaatst worden (Zien er te 'schoon' uit).
Ook moet er nog wat plantjes bij komen en wat andere dingetjes.
maar je potjes zijn idd. te schoon, verder lijkt je muur texture verticaal iets te lang.
maar buiten dat; nette render
Verwijderd
Ik vind die van jouw d'r toch iets realistischer uit zien, glanzend hoeft niet altijd een positieve bijdrage te hebben. Die doffe glans is veel overtuigender in dit geval. Schakeltjes van de ketting zijn nog net iets aan de kleine kant maar voor de rest ziet het er goed uit!Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 18:40:
[...]
He, die ziet er flink beter uit als die van mij, ...
[afbeelding]
Verwijderd
Nou ja, iets te lang... het lijkt erop dat de steentjes gewoon te klein zijn. Zeker tov de planken. Maar misschien bedoelde Litoki dat?LiToKi schreef op 17 november 2002 @ 22:30:
ha, iemand van 't glr
maar je potjes zijn idd. te schoon, verder lijkt je muur texture verticaal iets te lang.
Zit jij ook op het GLR dan? En zo ja welke klas? Ik in d2c1.LiToKi schreef op 17 November 2002 @ 22:30:
ha, iemand van 't glr
Als ik die steentjes textuur vergroot dan wordt het te wazig. Nu is het ook al behoorlijk wazig.Nou ja, iets te lang... het lijkt erop dat de steentjes gewoon te klein zijn. Zeker tov de planken. Maar misschien bedoelde Litoki dat?
[ Voor 0% gewijzigd door Alpine op 17-11-2002 22:40 . Reden: iets erbij geplakt ]
en ik zit in h3b1
Verwijderd
Vind hem ook niet echt lelijk, maar zou het materiaal naar mijn mening beter kunnen, misschien ligt het aan mij, maar het is toevallig vanuit deze hoek waarin het materiaal wel aardig lijkt. Maar denk vooral dat de ondergrond van mij anders moet. Anyways, laat die doffe glans an maar zo denk ik. maar de ondergrond gaat zeker anders wordenVerwijderd schreef op 17 November 2002 @ 22:36:
[...]
Ik vind die van jouw d'r toch iets realistischer uit zien, glanzend hoeft niet altijd een positieve bijdrage te hebben. Die doffe glans is veel overtuigender in dit geval. Schakeltjes van de ketting zijn nog net iets aan de kleine kant maar voor de rest ziet het er goed uit!
Trouwens, bedankt, schakeltjes zijn idd aan de kleine kant in verhouding tot de hartjes, heb moet de schakeltjes dus nog iets vergroten.
Had ze kleiner gemaakt omdat ze in mijn eerste WIP's veel te groot waren, het leek wel een kamperketting.
Trouwens, ben ik een miereneuker als ik nog verder borduur op deze ketting? (voor velen waarschijnlijk een snel tussendoorje om ff snel te maken) Ben een n00b op 3d gebied, maar wil wat ik doe graag een beetje netjes doen.
srry hoor, maar ik vind jou goud ook mooier ookal is het dof .Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 23:18:
[...]
Vind hem ook niet echt lelijk, maar zou het materiaal naar mijn mening beter kunnen, misschien ligt het aan mij, maar het is toevallig vanuit deze hoek waarin het materiaal wel aardig lijkt. Maar denk vooral dat de ondergrond van mij anders moet.
Trouwens, bedankt, schakeltjes zijn idd aan de kleine kant in verhouding tot de hartjes, heb moet de schakeltjes dus nog iets vergroten.
Had ze kleiner gemaakt omdat ze in mijn eerste WIP's veel te groot waren, het leek wel een kamper ketting.
Trouwens, ben ik een miereneuker als ik nog verder borduur op deze ketting? Ben een n00b op 3d gebied, maar wil wat ik doe graag een beetje netjes doen.
Verwijderd

Nu ook met planten erbij maar die rechtse is totaal niet mooi
[ Voor 0% gewijzigd door Alpine op 18-11-2002 03:01 . Reden: update ]
Verwijderd
Is absoluut een voorruitgang... um... maar er is iets wat niet klopt. Ik denk dat dat met de belichting te maken heeft. Schaduwen enzo... kweet nie...
Persoonlijk vin ik de tafel iets te perfect, iets meer bumpmapping mischien ?
Ik denk dat ie ergens een zon op moet hangen zodat er een aantal strakke schaduwen zijn.Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 00:23:
[...]
Is absoluut een voorruitgang... um... maar er is iets wat niet klopt. Ik denk dat dat met de belichting te maken heeft. Schaduwen enzo... kweet nie...
1 photometric freepoint light uit max 5.0 en dan met radiosity gerenderd.Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 23:43:
Hey the_Emperor: mag ik jou vragen wat voor manier van belichting jij gebruikt hebt, jouw schaduwen lijken iig wel errug smooth. heb je maar een lightsource gebruikt?
Maar dit wil ik wel even melden.
Een 3dsmax bestand waar motion capture gebruikt is:
http://www.giantstudios.c...ion_data/boy_bear_max.zip
http://www.giantstudios.com/downloads/downloads_melvin.html
HOWTO van Lord Of The Rings
http://www.popsci.com/pop...le/0,12543,390918,00.html
http://hawvie.deviantart.com/
Verwijderd

render: Brazil 1.0
belichting: skylight (brazil 1.0)
dof: photoshop
rendertijd: +-5 minuten
raar dat het materiaal van de schakels hetzelfde is als die van de rest maar toch zien deze er oranje uit maar om dat te fixen had ik geen goesting meer :-)
Reflecties zijn een beetje raar.. maar als je die wegdenkt lijken het toch wel op hartjes
Verwijderd

Bezig geweest met een keukentje, maar heb niet veel verstand van belichting etc. Iemand een tip hoe ik dit mooi zou kunnen oplossen met kleuren (warm/koud ed.)?
Let niet op de hardness van de lichten en ook niet op de cintroen en de kraan
Alvast bedankt
Verwijderd
[img] <-- werkt beterVerwijderd schreef op 18 November 2002 @ 17:14:
[[url=]afbeelding[/url]]

Lampje neer gezet die ook schaduw werpt
Eerst was er geen lamp maar een grote lichtgevende bol (die er nog steeds staat).
oowja... ook nog AA aangezet
[ Voor 0% gewijzigd door Alpine op 18-11-2002 17:39 . Reden: iets erbij geplakt ]
Verwijderd

Clickable
en kan iemand mij helpen aan het u-er-elletje van die hartjes-aan-ketting tutorial, ik heb het topic al 3 keer doorgespit, en ik kan hem niet vinden. google bied ook helaas niet echt uitkomst.
[ Voor 0% gewijzigd door Magic op 18-11-2002 18:04 . Reden: ff layout-improvement ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
http://www.raz.ro/tuts.htmMagic schreef op 18 November 2002 @ 18:02:
voor het gemak: Deze is van MorPhics:
[afbeelding]
Clickable
en kan iemand mij helpen aan het u-er-elletje van die hartjes-aan-ketting tutorial, ik heb het topic al 3 keer doorgespit, en ik kan hem niet vinden. google bied ook helaas niet echt uitkomst.
astu
kweet niet of ie echt in dit topic past maar goed.... (Tis wel met 3dsmax5 gemaakt!)
800x600 versie:

(Sorry voor verneuken van layout)
Verwijderd
Erg mooi, alleen die texture op de plank vinnik minder, is een beetje gestrechedAlpine schreef op 18 november 2002 @ 17:38:
[afbeelding]
Lampje neer gezet die ook schaduw werpt![]()
Eerst was er geen lamp maar een grote lichtgevende bol (die er nog steeds staat).
edit:
oowja... ook nog AA aangezet
[offtopic]
waar is het 3dforum.cjb.net gebleven
[/offtopic]
With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Verwijderd
heel mooi gedaan!!!Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 17:04:
[afbeelding]
Bezig geweest met een keukentje, maar heb niet veel verstand van belichting etc. Iemand een tip hoe ik dit mooi zou kunnen oplossen met kleuren (warm/koud ed.)?
Let niet op de hardness van de lichten en ook niet op de cintroen en de kraanwant die zijn ruk.
Alvast bedankt
nu de rest van het huis nog
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
dit kan je beter in 2d pruttel zetten, doe ik ook altijdStealth2000 schreef op 18 november 2002 @ 19:36:
Dit is mijn eerste 3d abstracte wallpapertjuh,
kweet niet of ie echt in dit topic past maar goed.... (Tis wel met 3dsmax5 gemaakt!)
800x600 versie:
[afbeelding]
(Sorry voor verneuken van layout)
mensen die nooit wallpapers maken en alleen maar models in mekaar flansen vinden dit soort dingetjes vaak niet zo mooi
W00t !!!! Pass mij die tutorial eens!!!Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 16:59:
Ik ben hier in totaal ongeveer 60 uur mee bezig geweest in Drei-Dee-Stoedio-Machs.Versione-Drei-Poent-Noel[12 kleuren versie]
[afbeelding]
[afbeelding]
nice aight?
Verwijderd

Detailfotootje:

3d max 5 + brazil 1.0
rendertijd: 5 min (detailfotootje: 10min)
Ooit komt er nog een auto rond
woei !Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 22:58:
Hier een wipje van me, kwist niet welk merk het moest worden dus het is een tweaker geworden
[afbeelding]
Detailfotootje:
[afbeelding]
3d max 5 + brazil 1.0
rendertijd: 5 min (detailfotootje: 10min)
Ooit komt er nog een auto rond, deze avond zet ik misschien nog witte tekst op de band. Als iemand anders een idee heeft laat maar komen
btw.. heeft iemand die brazil renderer voor mij??? hij is niet meer public

wire :

Thnx, ik gebruik Lightwave 3D 7Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 17:49:
>>alpine, ik vind het er kickass uitzien, de muur mag misschien iets realistischer. Welk prog gebruik je?
Die muur vond ik toch eigenlijk wel ok.
Texturen zijn een hoop gekloot... vooral als je eik weinig van Lightwave 3D af weet (zoals ik).....handige_harrie schreef op 18 November 2002 @ 19:59:
[...]
Erg mooi, alleen die texture op de plank vinnik minder, is een beetje gestreched.
[offtopic]
waar is het 3dforum.cjb.net geblevenik kom er niet meer op
[/offtopic]
Ik kom er ook niet op 3dforum
Van C.44:
dat zijn we nog aan het uitzoeken, waarschijnlijk een probleem met de server, maar aangezien wij een hosting hebben en niet zelf bij de server kunnen (fysiek) kunnen we er dus niets aan doen....
Verwijderd
Aan het model zelf +-1.30u maar als je je haast en niet teveel prult kan je het maken in 30 minuten (waarschijnlijk zelfs nog minder).Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 23:07:
nice gedaan. ziet er erg netjes uit, hoe lang ben je daar mee bezig geweest?
Tis redelijk simpel: beetje meshmodelling, meshsmoothje erop velgje af! ->
spline lathe: bandje ook af -> texture erop en rederen maar
vooruit dan: http://209.126.156.59/web..._test_R4_200203190000.zipOxiMoron schreef op 18 November 2002 @ 23:07:
[...]
woei !
btw.. heeft iemand die brazil renderer voor mij??? hij is niet meer public
My software never has bugs, it just develops random features...
Verwijderd

edit: hmm die velg stak wel erg ver naar buite, is inmiddels aangepast
misschien kun je die velgen en banden iets groter makenVerwijderd schreef op 19 November 2002 @ 00:19:
En weer een wipje van mij(autos zijn wel in trek merk ik
)
[afbeelding]
edit: hmm die velg stak wel erg ver naar buite, is inmiddels aangepast
het lijkt net of die wielkast en die banden niet helemaal kloppen..
kan ook aan mij liggen
Dit topic is gesloten.