[3D] Post je stuff maar weer - part 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 5.299 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Afbeeldingslocatie: http://tec.xs4para.nl/random/wip3wireframe.jpg

Bijna alle edges zijn 2 keer gechamferd 1 keer 0,5 en de edges die daardoor gevormd worden met 0,05.. ik wil straks leuke closeups kunnen maken.. Maja dat resulteerd dus in veel polygonen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Tec, is het een processor?

edit:
Typo! Nu wel tec?
LiToKi schreef op 18 augustus 2002 @ 12:04:
[afbeelding]

Snel in elkaar geflanst; boel bumps, displacement-maps, terrain modifier, particles. Paar mooie textures uitgezocht, pion van m'n schaakbord gejat, wat gefotosoept, en tadaaa. :)
Blijf nog maar lekker even uitleggen, want ik ben meer geïnteresseerd in die rotsen, hoe heb je die gemodeld?

Ik heb ook nog wat te zeuren: dat water is wel heel erg wit. Dat kan wel, als het bij de val gebroken wordt door stenen en daardoor enorm gaat spatten, maar dan moeten er dus ook allemaal druppeltjes omheen zitten en moeten er druppels bovenin alle kanten op spatten door de waterbreking. Nu is het een beetje onnatuurlijk.

En misschien kun je in plaats van object motion blur beter gewoon image motion blur gebruiken voor de waterval. Bij dit soort dingen willen dat er vaak nog net zo mooi uitzien, zo niet beter, en hoewel het niet extreem opvalt kan ik wel bijna de samples van de object motion blur tellen. Een stuk of 10 samples?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

Oogst schreef op 18 augustus 2002 @ 18:34:
Tec, is het een precossor?
Helaas de appel gaat aan uw neus voorbij... 8)7

edit:
neej neej.. :) het is ook geen processor, en ook wat in onderstaande 2 posts staat is onjuist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Wordt het een stadion? :) Wel een beetje een donkere, maargoed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij word het een hersenspinsel (niet iets bestaands dus)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok weer voor de newbies onder ons voor zover die er zijn naast mijzelf. In 3d studio 5 zitten er een heleboel geweldige tutorials.
Help -> Tutorials
Ik ben ze nu een voor een aan het doen en je leert er erg veel van. Ik kan nu al een appel maken woohoo en een planeet... heftigere dingen komen ook aan bod.
Dus als je als newbie wel 3d max 5 hebt maar geen geld meer over voor een boek.. geen nood alles wat je wilt weten zit in max 5 zelf inmiddels.
Dit alleen ter uwer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 19:17:
Ok weer voor de newbies onder ons voor zover die er zijn naast mijzelf. In 3d studio 5 zitten er een heleboel geweldige tutorials.
Help -> Tutorials
Ik ben ze nu een voor een aan het doen en je leert er erg veel van. Ik kan nu al een appel maken woohoo en een planeet... heftigere dingen komen ook aan bod.
Dus als je als newbie wel 3d max 5 hebt maar geen geld meer over voor een boek.. geen nood alles wat je wilt weten zit in max 5 zelf inmiddels.
Dit alleen ter uwer informatie.
precies dezelfde tutorials zitten ook in 3dsmax 4 :)
moet je natuurlijk wel ff de full-cd hebben voor de tutorial-bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:20
Oogst schreef op 18 augustus 2002 @ 18:34:
Blijf nog maar lekker even uitleggen, want ik ben meer geïnteresseerd in die rotsen, hoe heb je die gemodeld?

Ik heb ook nog wat te zeuren: dat water is wel heel erg wit. Dat kan wel, als het bij de val gebroken wordt door stenen en daardoor enorm gaat spatten, maar dan moeten er dus ook allemaal druppeltjes omheen zitten en moeten er druppels bovenin alle kanten op spatten door de waterbreking. Nu is het een beetje onnatuurlijk.

En misschien kun je in plaats van object motion blur beter gewoon image motion blur gebruiken voor de waterval. Bij dit soort dingen willen dat er vaak nog net zo mooi uitzien, zo niet beter, en hoewel het niet extreem opvalt kan ik wel bijna de samples van de object motion blur tellen. Een stuk of 10 samples?
Rotsen gemoddeld met het terrain compound object, dus een stel splines tekenen als hoogtelijnen en ze 1 voor 1 op de goeie hoogte zetten. Dan tesselate eroverheen (2 iterations dacht ik), en als laatste nog licht de noise modifier. Het is overigens 3 keer dezelfde berg, maar telkens uit een andere hoek, dat zie je toch niet :)

Exporteren uit Bryce 5 werkt ook erg goed voor landschappen btw.

Van dat witte water; je kan best es gelijk hebben, ik zal nog es wat plaatjes van watervallen opzoeken. Weet uit m'n vakantie dat als het een wild watervalletje is dat het meteen wit wordt, maar je hebt gelijk, mijn waterval wordt door niks gebroken :s

En het is al image motion blur, 5 samples. :) Valt me trouwens op dat als je iets blurred aan de rand van een viewport dat het dan niet goed geblurred wordt? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
wel allemaal ff benchen he? :) ^

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:50

Sharky

Skamn Dippy!

LiToKi schreef op 18 augustus 2002 @ 15:49:

en wat bedoel je met focal sharky? die heb ik moeten veranderen, omdat bij deze aspect ratio de lens vervormd raakt, wil je "meer diepte"?
focal distance van de camera idd. kun je vaak best mooi effecten mee generen, bijvoorbeeld er voor zorgen dat de torens daar boven heeel erg ver weg en onbereikbaar lijken. (subtiel natuurlijk)

wilde ook net vragen hoe je die waterval maakt, maar goed..dat weet ik nu ook :)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:50

Sharky

Skamn Dippy!

helemaal vergeten. Mijn versie van een Citroen DS, klopt net niet helemaal aangezien de blueprint niet klopt. (en omdat ik soms een klein beetje lui ben O-) )

de voorruit lijkt nogal plat maar dat is 'ie niet. heb er tot nu ongeveer 11 uur ingestoken schat ik. alles gemodeled in rhino uiteraard :)

morgen hoop ik hem af te hebben, incl een goeie brazilrender...

Afbeeldingslocatie: http://webgraphics.tmfweb.nl/temp/ds01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://webgraphics.tmfweb.nl/temp/ds02.jpg

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
tec schreef op 18 augustus 2002 @ 17:38:
[afbeelding]

+/- 500.000 faces... meer work in progress ga ik nie posten.. volgens mij wordt niemand daar vrolijk van. :)
well als je dat niet doet word ik gek :P ik vind het werkelijk prachtig wat je maakt? wat het is mag joost weten.. ik heb nu 3 boeken over max maar ik weet nog niet eens hoe ik zon glimmende vloer kan maken :/ blijf plz ff plaatjes posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 boeken?wat voor boeken?het moeten wel 3d max boeken zijn en niet "max de hond gaat naar de stad" of "mad max 3".NOFI maar uhm heb je zo'n boek eigenlijk ooit wel eens opengeslagen?staat het er niet in wat houd je dan tegen om tutorials te zoeken op Inet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://131.155.226.54/var/gagel.jpg

Oud model, nieuwe render. Moet op reclamebord bij de bouwplaats. Maak wel foto's als het er eenmaal staat :P

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

By the way, kan ik de mensen hier om een gunst vragen? Ik ben bezig met afstuderen (TU Eindhoven, bouwkunde) en een onderdeel van dat project is een expositieruimte. Nu wil ik daar bij mijn eindpresentatie een expositie in zetten. Zijn er hier mensen die zin hebben om daar werk voor te leveren. Simpele modellen, 2d renders, complexe hersenspinsels, maakt allemaal niet uit.

Als er wat animo is zal ik morgen nog wel, in overleg met een modje, een wat uitgebreider topic starten met wat meer uitleg, een paar renders en een beetje het idee wat ik er van heb.

Presentatie wordt waarschijnlijk een combinatie van stills + animatie en eventueel publicatie. De "bezoeker" krijgt een walkthrough door het gebouw waarbij de modellen / renders e.d. onderdeel zijn van een expositie in die ruimte.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 01:37:
3 boeken?wat voor boeken?het moeten wel 3d max boeken zijn en niet "max de hond gaat naar de stad" of "mad max 3".NOFI maar uhm heb je zo'n boek eigenlijk ooit wel eens opengeslagen?staat het er niet in wat houd je dan tegen om tutorials te zoeken op Inet.
sorry als ik men oogen gebruik weet ik zo hoe het moet :) al gevonden btw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Mithril, mocht je een dezer dagen nog je 3d-tennis-slag afkrijgen, ik zit in eindhoven voor de introductie :) Dus ik zal tot vrijdag in ieder geval niet reageren .. Ik zie het dan wel weer verschijnen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Niet online
Ik moet even mijn uber newb werk laten zien :) ik kan al weerspiegelende vloer maken en shaduwen met hulp van mijn lieve max3 beginner boek :P

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~resein/max5test.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Lol!, okay degene die het raad wint appel..
Een hypermoderne ijsbaan?
Een tile uit de starcraft-editor, maar dan in 3d?
Zijkant van een processor? Hele nieuwe dan?
Iets niet bestaands?
Worteluitknijper?
Breimachine?
Je nieuwe casemod?

Lamaar.... ;)

Trouwens vette webcam....was jij dat achter je comp met die witte pet?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

armageddon_2k1 schreef op 19 augustus 2002 @ 16:12:
[...]

Een hypermoderne ijsbaan?
Een tile uit de starcraft-editor, maar dan in 3d?
Zijkant van een processor? Hele nieuwe dan?
Iets niet bestaands?
Worteluitknijper?
Breimachine?
Je nieuwe casemod?

Lamaar.... ;)

Trouwens vette webcam....was jij dat achter je comp met die witte pet?
Helaas allemaal mis :)

Laatste klopt trouwens wel.. degene in dat vierkantje van 320 bij 240 ben ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tec schreef op 19 augustus 2002 @ 16:29:
[...]

Helaas allemaal mis :)

Laatste klopt trouwens wel.. degene in dat vierkantje van 320 bij 240 ben ik :)
je moet natuurlijk wel hints geven anders luk het nooit (al nieuwe shots?)

zit jij in de gevangenis ofsow? of ben je te lui om je muur wat mooier af te werken? witte stenen met wat lelijke verf erover..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

Hint: Elke 3d artist MOET er eigelijk een gemaakt hebben.

nieuwe shot (niet heel erg vernieuwend tho, wacht op mn nieuwe proc voordat ik verder ga):

Afbeeldingslocatie: http://tec.xs4para.nl/random/wip4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat lijkt niet eens een beetje op een schaakbord? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
LiToKi schreef op 18 augustus 2002 @ 22:53:
En het is al image motion blur, 5 samples. :) Valt me trouwens op dat als je iets blurred aan de rand van een viewport dat het dan niet goed geblurred wordt? :s
Ik vind het knap dat jij bij image motion blur samples kunt instellen, want image motion blur werkt niet met samples, maar met een blur-multiplier en dan gewoon Photoshop-like motion-blur.

Of heb je de blur misschien gemaakt door middel van een camera motion blur? Dan ben je wel zwaar ziek in je hoofd, maar het kan...

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhmmm, people ^-^
ik heb een vraag. ik heb een box en ik wil daar bijv een ster(spline) uit extruden.
hoe doe je dat :D:D??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 17:57:
uhmmm, people ^-^
ik heb een vraag. ik heb een box en ik wil daar bijv een ster(spline) uit extruden.
hoe doe je dat :D:D??
ik neem aan dat je 3dsmax gebruikt?
je extrude de spline, niet een spline uit een ander voorwerp. of wil je de box de vorm van de spline aan laten nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wacht ik maak het duidelijker

Ik wil in deze box(www.kishan.nl/box.jpg),
wil ik deze spline(www.kishan.nl/spline.gif) geextrude hebben,
zodat het lijkt als of die ster er in geduwt zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Tenzij je snel je ster met de polygonen kunt natekenen en dus gewoon kunt extruden, lijkt me dit typisch iets voor boolean. Of als dat niet werkt of je iets anders wilt, doe de spline-project (of zoiets) compound object.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoT'ters,
ik had zeg maar een idee, een soort project gezaamelijk, net zo als met die treinen.
maar dan maakt iedereen een stuk van een schaak bord( welke die persoon wilt), naar zijn smaak.
lijkt me wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 18:38:
GoT'ters,
ik had zeg maar een idee, een soort project gezaamelijk, net zo als met die treinen.
maar dan maakt iedereen een stuk van een schaak bord( welke die persoon wilt), naar zijn smaak.
lijkt me wel grappig.
als ik wist hoe ik zon pion moest maken? :/ waar beginnen jullie mee? een bol? en dan die bol telkens zo bewerken dat het een pion word ofsow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je tekent het voor de helft met splines,
dan gebruik je de lathe modifier . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

Lijkt me niet echt een geschikt groepsproject. Misschien is het, nu er meerdere mensen in 3d bezig zijn als een half jaar geleden ofzo, verstandig om het space battle project opnieuw te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plz wie kan me een max bestand stuuren met een gewoone pion van een schaakbord? kan ik een beetje kieke hoe dat inelkaar zit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:04
sharky schreef op 19 augustus 2002 @ 00:16:
helemaal vergeten. Mijn versie van een Citroen DS, klopt net niet helemaal aangezien de blueprint niet klopt. (en omdat ik soms een klein beetje lui ben O-) )

de voorruit lijkt nogal plat maar dat is 'ie niet. heb er tot nu ongeveer 11 uur ingestoken schat ik. alles gemodeled in rhino uiteraard :)

morgen hoop ik hem af te hebben, incl een goeie brazilrender...

[afbeelding]

[afbeelding]
Hey cool man! hij is wel een stukkie beter dan mijn versie ;( maar het was wel de eerste keer dat ik rhino gebruikte das ik was al tevreden met mijn resultaat... ben er in totaal 35 uur mee bezig geweest, ook met materials dus enzo

hoe heb je die deuren zo netjes gemaakt? ik heb ze apart gemodeld maar bedacht achteraf dat ik beter 1 stuk had kunnen maken en dan simpel trimmen zodat de kromming mooi doorloopt... enniwee ben benieuwd naar de autolak versie :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 19:42:
plz wie kan me een max bestand stuuren met een gewoone pion van een schaakbord? kan ik een beetje kieke hoe dat inelkaar zit:

Stuur me maar een mailtje (r.schennink@chello.nl) dan stuur ik wel effe een paar models terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn nieuwste creatie:
en ja de paar ziet er niet uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.kishan.nl/chess.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duck Invasion
Afbeeldingslocatie: http://shots.evolvefolio.com/duckinvasion.jpg

Mijn plan is om een keer een coolere illustratie ervan te maken, misschien met een vijver erbij. Ik verzin wel wat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 18:22:
wacht ik maak het duidelijker

Ik wil in deze box(www.kishan.nl/box.jpg),
wil ik deze spline(www.kishan.nl/spline.gif) geextrude hebben,
zodat het lijkt als of die ster er in geduwt zit
Hiervoor kun je Shapemerge gebruiken. Te vinden bij compound objects. Dus in het kort:
- maak je kubus
- maak de shape, ster ofzo, plaats hem boven de kubus
- selecteer de kubus en doe een Shapemerge, vervolgens kies je de ster en voila, je hebt een stukje geometrie in de kubus zelf van een ster.

Als je het niet lukt, kijk dan in de help voor Shapemerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 21:28:
Duck Invasion
[afbeelding]

Mijn plan is om een keer een coolere illustratie ervan te maken, misschien met een vijver erbij. Ik verzin wel wat. :)
zoals ze bij 3d buzz forum hadden gepost, zou het mooier zijn als je die lijnen in het midden van de eenden weg halen.
maar ze zijn zeker wel coool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 21:34:
[...]

zoals ze bij 3d buzz forum hadden gepost, zou het mooier zijn als je die lijnen in het midden van de eenden weg halen.
maar ze zijn zeker wel coool
O ja, das waar, ik had hem nog niet ge-weld omdat ik misschien zn lichaam nog wilde veranderen. Denk dat ik haar ga toevoegen aan zn koppie met ShagFur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
tec schreef op 19 augustus 2002 @ 19:31:
Lijkt me niet echt een geschikt groepsproject. Misschien is het, nu er meerdere mensen in 3d bezig zijn als een half jaar geleden ofzo, verstandig om het space battle project opnieuw te starten?
Een space-battle is geen optie, omdat praktisch niemand hier op GoT écht serieus bezig is met animaties: bij mijn weten ben ik de enige. En voor het geval je het je niet beseft, zo'n space battle heeft bijna de helft van zijn werk in het animeren zitten!

Verder heeft het helemaal geen zin om nu een nieuw 3d-project te starten, want het huis-project is nog actief en je kunt zelf zien dat daar amper interesse voor is. En dat terwijl het zo simpel is te modellen en je er toch zoveel kanten mee op kunt.
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 21:31:
...Hiervoor kun je Shapemerge gebruiken....
Ja, dat was de term die ik zocht toen ik spline-project zei zonder in MAX zelf het na te kijken. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 20:00

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Het project van Bolleh vond ik anders vrij serieus, en het is dat ie nu ergens anders mee bezig is, maar hij gaat het wel afmaken. Zelf kan ik ook wel een beetje animeren (behalve bones en IK, maar dat heb je voor een battle in space niet echt nodig lijkt me). Alleen dan in C4D.

Ik denk trouwens dat een space battle een stuk makkelijker te doen is als het trein-project. Zeker omdat er geen landschap in hoeft. Scheelt gelijk een bom poly's die in schip-detail kunnen.

Als de follw-up van het treinproject een spacebattle wordt doe ik mee :). Ik zou zelfs wel willen animeren, maar dan moet wel alles naar C4D worden geconverteerd en daar zal wel (bijna) niemand zin in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 21:28:
Duck Invasion
[afbeelding]

Dit plaatje zou er al een stuk leuker uit zien als je de eenden lekker wollig zou maken. Ik heb dat zelf wel eens zonder plug-ins gedaan met een zeer foute techniek, maar het werkt wel erg goed, zoals je hier kunt zien:Super Chicken.

Hoe ik dit heb gedaan? Als volgt:

-Maak een copy van de body.
-Geef de copy, als dat nodig is, erg veel polies met meshsmooth.
-Zet op de copy een noise met een kleine afwijking en een kleine size en met een extreem hoge frequency.
-Ga naar de properties van je copy en zet daar shadow casting uit en zet object motion blur aan.
-Ga naar de renderinstellingen en zet object motion blur op 16 samples en kies voor een behoorlijk lange tijd (paar frames).
-Render en zie het resultaat, eventueel is bijstellen van de noise-instellingen nodig.

Het duurt lang om te renderen, maar ziet er wel leuk uit. :)

edit:
Oh, en nog een tipje: geef je plaatje meer diepte door de achtergrond er als plane boven te zetten of zo, zodat hij naar een horizon lijkt te gaan en er niet als platte plaat achter staat. Ook al gebruik je misschien een environmental effect hiervoor: het heeft weinig diepte.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een hoop hulp van kishan (thanks man) heb ik men eerste pion al af :P aangezien ik ook maar een schaakbord moet maken.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~resein/pion.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Oogst schreef op 19 augustus 2002 @ 22:54:
[...]

Dit plaatje zou er al een stuk leuker uit zien als je de eenden lekker wollig zou maken. Ik heb dat zelf wel eens zonder plug-ins gedaan met een zeer foute techniek, maar het werkt wel erg goed, zoals je hier kunt zien:Super Chicken.
LOL@Kip! :D

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

handige_harrie schreef op 19 augustus 2002 @ 22:54:
Ik denk trouwens dat een space battle een stuk makkelijker te doen is als het trein-project. Zeker omdat er geen landschap in hoeft. Scheelt gelijk een bom poly's die in schip-detail kunnen.
Neej oogst heeft gelijk, een space battle vereist dat elke vliegtuigje zn eigen pad volgt in bochten en verschil in snelheden enzo.. en dan ook nog eens schiet op andere scheepjes.. das een partij animeer werk waar je akelig van wordt volgens mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een space battle lijkt mij moeilijker.Wat tec zegt ben ik het zeker mee eens , een landschap hoeft niet te bewegen , dat doet de camera wel.En wil je eht een stoere grootscheepse space batle (denk aan die starwars scene als de clones gedropt worden) ben je minstens net zo lang bezig als met die treintjes.daarbij komt nog eens dat er net als bij het treintje afwisseling in het landschap moet zitten , je kunt niet zomaar een bitmap erachter lijmen alsof het toneel is.Af en toe een voorbijkomend stuk steen en een nabije planeet in het zicht laten komen , daarbij moet er dan idd nog eens alles gesynchroniseerd worden op zo'n manier dat het niet voorspelbaar is (een goede plot dus als in het richten van de actie).Als je dan eerst ok nog verchillende schepen (paar gigantische schepen erbij) moet gaan bedenken ben je wel ff bezig.Allemaal dezelfde tuigjes is namelijk übersaai.Ik kan nog uren doorgaan blaten hierover .Of het meer werk of moeilijker is dan het treinproject weet ik niet maar dit is in ieder geval al een flink klusje als je het zou willen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 22:15
en MasSie mn tennis stukje komt nog.. beetje vertraagd door mn werk, sorry

[edit]
blaat... |:( mental note.. read first post later |:(

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik ben al wat verder:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~resein/bord.jpg

aleen ben ik niet tevreeden over het glas.. moet wat helderder denk ik.
wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met glas, ik heb een material gemaakt (glas) half doorschijnend dus.. maar nou wil ik dus dat ie op GLAS niet een hele zwarte shadow dropt maar licht shaduw.. wat ie nu doet is een volle zwarte shadow op het glas.. zie:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~resein/prob.jpg

ik wil dus dat ie lichte shadow dropt en niet pik zwart :/ waar stel ik dit in? ik wil dus dat ie ALEEN op het glas lichte shadow dropt.. en niet op andere materials..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 04:51:ik wil dus dat ie lichte shadow dropt en niet pik zwart :/ waar stel ik dit in? ik wil dus dat ie ALEEN op het glas lichte shadow dropt.. en niet op andere materials..
Welk material heeft dat glas en welke renderer gebruik je?

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erm ik ben redelijk newb.. maar material is RAYTRACE als je dat bedoelt.. ik snap niet wat je bedoelt met welke renderer? gewoon in 3dsmax5 op render :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

je moet raytraced shadows gebruiken en geen shadowmaps.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GA!S schreef op 20 augustus 2002 @ 08:36:
je moet raytraced shadows gebruiken en geen shadowmaps.
waar stel ik dat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

bij de opties om je lichtje in te stellen, is ergens een optie om van global -> raytraced shadows te maken (dropdown vakje geloof ik) en dan kan je nog ergens wat lager de instellingen voor je raytraced shadows instellen :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gevonden thanks :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaargh ik kan geen mooi paard ontwerpen :/ kan het wel maar weet niet hoe :P ik gebruikte altijd LATHE voor die pions enzo, maar daar kan je dus geen paard mee maken :P

hoe maken jullie je paard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe je een paard maakt? Ik heb een idee, misschien handig als je een van je al gemaakt schaak poppen neemt, duplicate, en verandert in een editable poly of mesh, vervolgens dan mbv box modelling je paart kweken. Zorg dan natuurlijk ervoor dat de basis mesh niet teveel polys heeft, anders kun je moeilijk manipuleren.
Ziet er cool uit die SuperChicken! Ik ga het liever met ShagFur proberen, want ik heb een trage computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

box modeling heb ik nog niet onder de knie :/ is geloof ik 1 van de belangrijkste dingen die je moet kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 10:41:
box modeling heb ik nog niet onder de knie :/ is geloof ik 1 van de belangrijkste dingen die je moet kunnen toch?
Jah, aangezien niet alle dingen symetrisch zijn in het echte leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook mijn eerste pion voltooid, was erg makkelijk met lathe. Wist je dit al? Als je een spline tekent voor lathe, en je duplicate hem als reference, vervolgens die reference, lathe uitvoeren, je kunt dan de originele spline aanpassen tegerlijkertijd als je de lathe ziet. ;)

Afbeeldingslocatie: http://shots.evolvefolio.com/Pawn.jpg
box modeling heb ik nog niet onder de knie is geloof ik 1 van de belangrijkste dingen die je moet kunnen toch?
Box modelling is beslist een van de belangste modelling technieken die je moet kennen als je serieus bent met 3d, vooral als je veel characters wilt modellen. Dit is een goede tutorial die erg heel geholpen met het beginnen van box modelling. http://www.cgm3d.com/tutorials/boxm1/boxm1.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
ahhhhhh het nobele schaakspel. Menig beginnend 3d'er vind zijn waterloo in het paard! WHOEHAHAHAHAHA.

ok lui geen pionnen meer posten, die zijn koekie, ik wil paarden zien en een hoop.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn laatste shot:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~resein/nog1.jpg

aleen die klote paard wil niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, je maakt een paard vorm door middel van splines, en dan extrude je hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kishan? wil je ff op icq komen? :X als ik hem dan extrude is het idd paard.. maar dan is ie maar in 1 opzicht 3d, ik wil dat ie ook een beetje naar de andere kant uit deukt.. net zoals jouw paard zegmaar..

nu hebik dus dit (zeer simpele versie van paard):
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~resein/nog2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
gladiool schreef op 20 augustus 2002 @ 11:19:
ahhhhhh het nobele schaakspel. Menig beginnend 3d'er vind zijn waterloo in het paard! WHOEHAHAHAHAHA.

ok lui geen pionnen meer posten, die zijn koekie, ik wil paarden zien en een hoop.
Ik heb nog nooit een schaakspel gemaakt, maar wel ooit een paard voor een beeld van Trajanus op mijn Forum Trajani:

Afbeeldingslocatie: http://www.van-dongen.myweb.nl/Paard%20met%20licht.jpg

En in een filmpje: filmpje van mijn Forum Trajani-site

Ik heb er ook een verhaaltje bij gemaakt toen als voorbeeld: Paard verhaaltje

Dit paard is gemaakt met als basis een low-poly cylinder (de body) en dan veel extruden en tweaken tot alles erop en eraan zit en dan een meshsmooth.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~basenlin/eend2.jpg

dit is mijn eerste stukje 3d in 3dsmax r5
nou het valt niet mee hoor, ik snap alleen
geen bal van die material editor hoe ik nou een plaatje
in me 3d eendekop kan krijgen.

niet uitlachen tis me eerste 3d :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 13:35:
[afbeelding]

dit is mijn eerste stukje 3d in 3dsmax r5
nou het valt niet mee hoor, ik snap alleen
geen bal van die material editor hoe ik nou een plaatje
in me 3d eendekop kan krijgen.

niet uitlachen tis me eerste 3d :)
ik vind em liev...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem een beetje aangepast :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~basenlin/eend4.jpg

weet iemand hoe ik het geheel vloeiender krijg? je ziet
echt van die hoeken erin enzo.
enne die material editor hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
dude, wel schattig, maar je moet eerst eens wat gaan lezen. Ik raad aan om op F1 te drukken, en dan de online reference door te lezen, iig geval over modeleren, renderen, materialen en belichting. Die vragen van jouw staan daar allemaal in, je zult gewoon wat tijd aan lezen moeten besteden, tenzij je maar heel langzaam beter wilt worden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Max heeft prima tutorials, werk die eens een door en je leert een hoop bij.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ga ik doen die tutorials maare toch best ver gekomen zonder hulp vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:08
Het lukt me maar niet... kan iemand me misschien helpen.
Hoe maak ik de vleugel ?

Eerst een box en dan als patch editen ?
Eerst quad box maken, die aanpassen als patch en dan extruden ?
Misschien met Nurbs ? (wat met Max helemaal niet lekker werkt)

Hoe krijg ik doe viewport achtergrond goed, als ik hem in "top" en "left" invoer, verschillen de groottes. Is er een manier voor om hem gelijk te houden ?

plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~k.vandrie/lavochkin_la_5fn2.gif

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:43
Kris schreef op 20 augustus 2002 @ 14:31:
Hoe maak ik de vleugel ?

Hoe krijg ik doe viewport achtergrond goed, als ik hem in "top" en "left" invoer, verschillen de groottes. Is er een manier voor om hem gelijk te houden ?

plaatje:
PLAATJE

Alvast bedankt.
Spline-surface modifier? zo heb ik mijn dodge viper-beginsel getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kris schreef op 20 augustus 2002 @ 14:31:
Hoe maak ik de vleugel ?

plaatje:
[afbeelding]

Alvast bedankt.
Je kan dit plaatje ipv als achtergrond ook als bitmap op een plane mappen dan die plane achter je model zetten en als je even grote planes gebruikt zou je even grote plaatjes moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.kishan.nl/chess2.jpg
niet echt boeiend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en na al het gezwoeg en gewerk:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~resein/Chess_01_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~resein/Chess_02_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~resein/Chess_03_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
kishan: je paard zou eventueel wat smaller kunnen :P
appel: kun je eens een close-upje maken van het paard? ik ben nieuwschierig of hij er van dichtbij net zo goed uitziet als van veraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maronius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-11-2021

Maronius

ik hier?

ik heb die benchmark van gladiool ook maar eens geprobeerd:

Cinebench 2000 V1.0 Performance

Tester : Maronius

Processor : AMD Athlon XP1800+
Number of CPUs : 1
Physical Memory : 512MB DDR
Operating System : Windows XP pro.

Graphic Card : GeForce 3 TI 500
Resolution : 1280 x 960
Color Depth : 32 bit

Shading (CINEMA 4D) : 14.42 CB
Shading (OpenGL) : 27.90 CB
Raytracing (Single CPU): 21.04 CB
Raytracing (Multiple CPU): --- CB

OpenGL Shading is 1.94 times faster than CINEMA 4D Shading!

Yeah Yeah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24

Tester           : Qlone

Processor        : Intel p4 2.4
Number of CPUs   : 1
Physical Memory  : 1024Mb
Operating System : WinXP Pro

Graphic Card     : Geforce4 Ti4400
Resolution       : 1280x960 + 1024x768
Color Depth      : 32 bpp

Shading (CINEMA 4D)      : 18.78 CB 
Shading (OpenGL)         : 27.02 CB 
Raytracing (Single   CPU): 23.27 CB 

OpenGL Shading is 1.44 times faster than CINEMA 4D Shading!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik heb net Warcraft III uitgespeeld en nou ben ik toch wel erg nieuwsgierig naar de trucjes die zijn toegepast in de filmpjes. Met name de beelden van de stad Lordaeron en de vergaderzaal van de koning, die getoond worden aan het begin van de human-campaign, zijn absoluut schitterend.

Wat ik dus wil weten, is welke technieken zijn toegepast om deze specifieke sfeer te verkrijgen. Ik bedoel niet het modellen zelf, dat is gewoon een combinatie van alle benodigde technieken, wel bedoel ik dingen als de renderistics.

Ik zie er zelf zo al een paar:
-overschijning door erg lichte delen over donkerdere delen;
-veel zeer zachte schaduwen;
-depth-of-field-blur.

Maar met alleen die dingen kan ik nog steeds niet de sfeer van die filmpjes vangen. Wat doen de artiesten van Blizzard nog meer voor die prachtige beelden?

"No vertices were harmed during the making of this game."

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:08
Ik denk gewoon erg goede tekenaars... combinatie dus van 3d artists tekenaar, story writers ed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
ik heb ook ff de test gedaan, wel met een uptime van bijna een dag en 1 crash van 3dsmax 5 (ja ik weet het, ik moet windows opnieuw installen). + veel achtergrond progjes, ik zal morgen ff een nieuwe bench posten van een schone boot.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24

Tester           : Magic

Processor        : AMD athlon XP 1700+ @ 1900+
Number of CPUs   : 1
Physical Memory  : 512MB DDR
Operating System : Windows 2000 sp2

Graphic Card     : Asus V7700, geforce 2 chipset 32 MB + matrox millennium 2
Resolution       : 1024*768 + 1024*768
Color Depth      : 32 + 16

Shading (CINEMA 4D)      : 14.87 CB 
Shading (OpenGL)         : 28.17 CB 
Raytracing (Single   CPU): 21.72 CB 

OpenGL Shading is 1.90 times faster than CINEMA 4D Shading!

[ Voor 0% gewijzigd door Magic op 20-08-2002 22:18 . Reden: ff code tags toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 20:20
Oogst schreef op 20 augustus 2002 @ 22:08:
Ik heb net Warcraft III uitgespeeld en nou ben ik toch wel erg nieuwsgierig naar de trucjes die zijn toegepast in de filmpjes. Met name de beelden van de stad Lordaeron en de vergaderzaal van de koning, die getoond worden aan het begin van de human-campaign, zijn absoluut schitterend.

Wat ik dus wil weten, is welke technieken zijn toegepast om deze specifieke sfeer te verkrijgen. Ik bedoel niet het modellen zelf, dat is gewoon een combinatie van alle benodigde technieken, wel bedoel ik dingen als de renderistics.

Ik zie er zelf zo al een paar:
-overschijning door erg lichte delen over donkerdere delen;
-veel zeer zachte schaduwen;
-depth-of-field-blur.

Maar met alleen die dingen kan ik nog steeds niet de sfeer van die filmpjes vangen. Wat doen de artiesten van Blizzard nog meer voor die prachtige beelden?

"No vertices were harmed during the making of this game."
* LiToKi too. Die filmpjes zijn de beste max-creaties sinds tijden. Heb ergens een DVD met de filmpjes van Diablo II liggen, soortgelijke kwaliteit. En ze gebruiken gewoon zichzelf voor motion-capturing :) importeren in character studio et violá.

Paar goeie texture-artists erbij, veel plugins (stitch, shag-fur/hair, character studio dus). En je komt wel een eindje :7. Veel glow lijkt 't ook wel, veel post-effects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn paard is lelijk hoor :/

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~resein/paard.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn tegen de tijd dat ik dat kan maken is er toch al heel wat tijd verstreken denk ik zo.Nu ben ik een echte n00b op dit gebied en nu had ik een vraagje.Wat is NURB moddeling?Er staat in het boek "NURB moddeling is dermate gecompliceerd dat wij er in dit boek niet op in gaan".Is dit werkelijk zo ( jullie persoonlijke mening ) zo nee waar kan ik dan goede degelijk tutorials vinden (ben beetje lui om nu naar de goeie tutorails te zoeken en waarschijnlijk ook nog niet verstandg aangezien ik net begonnen ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee is niet zo.. het is wel zeer ingewikkeld.. in mijn boek gaan ze er ook niet op in.. maar ik zelf 3dsmax pas 3 dagen.. en een boek is zeer handig.. ik ken nu die hele material editor uit me kop. kweet hoe ik lichen shadows ect plaats, en dat in 3 dagen.. ik vraag me af wat ik volgende week al niet kan :P

ik ga nu mijn burau lamp nabouwen.. zal wel weer een hoop dingen van leren.. deze is dus absoluut niet cemetrich.. (kan al die worden niet spellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
lol, toen ik max voor t eerst probeerde was ik meteen met nurbs aan de gang :D
wist ik veel wat wat deed.. en met nurbs kon ik kennelijk boxes aanpassen.. :D
is nog wel wat leuks uitgekomen btw..
deze is met nurbs gemaakt
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/starfighter1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/starfighter2.jpg

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor het eerst met NURBS leren werken in Lightwave, het was inderdaad 1 van de manieren om objecten aan te passen. Het is ingewikkeld, maar niet in die zin dat het niet te doen is. Je moet gewoon snappen hoe het werkt. In je help is veel te lezen over Nurbs en andere zaken.
Het is net zo als bij box modelling, de eerste is het moeilijk, het is overweldigend, maar na een tijdje als je er achter bent hoe het werkt, dan valt het mee..... (maar het blijft nog steeds moeilijk)
dit is mogelijk na veel oefenen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aargh ik heb een probleem met een cylinder benden.. hij wil niet de goede kant op benden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 23:30:
damn tegen de tijd dat ik dat kan maken is er toch al heel wat tijd verstreken denk ik zo.
niet perse. het ligt er aan hoeveel tijd je er in stopt.
Nu ben ik een echte n00b op dit gebied en nu had ik een vraagje.Wat is NURB moddeling?

Er staat in het boek "NURB moddeling is dermate gecompliceerd dat wij er in dit boek niet op in gaan".Is dit werkelijk zo ( jullie persoonlijke mening ) zo nee waar kan ik dan goede degelijk tutorials vinden (ben beetje lui om nu naar de goeie tutorails te zoeken en waarschijnlijk ook nog niet verstandg aangezien ik net begonnen ben
NURBS zijn Non-Uniform Rational Bezier Smooth-Poly-Lines.

dus, non-uniforme (hoeven zich niet op een vlak te bevinden, rationele (dwz, geen gehele getallen zijn verplicht - alles is floating point, oftewel een kommagetal) Bezier (dat is de gast die het uitgevonden heeft hoe men met behulp van een paar punten en 'handles' een vloeiende lijn kan opslaan - Smooth (gladjes, he) Poly-Lines (een term uit autocad - gewoon een lijn waar de coordinaten van achter elkaar zijn opgeslagen - en die als 1 lijn wordt beschouwd, i.p.v. allemaal lijnstukjes.

het modelleren hoeft niet complex te zijn. als ik jou was zou ik eens de demo van rhinoceros 2.0 downloaded (www.rhino3d.com) - dat is een nurbs modeller. er zijn ook genoeg tutorials op de site, en nurbs zijn niet lastig - alleen wijken ze van het semi-solid modelling in 3dsmax af. ook worden bij 3dsmax alle vlakken voorgecalculeerd - bij nurbs gebeurt dit pas bij het renderen.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand me een link geven naar een redelijk uitgebrijde box modeling tut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 02:14:
kan iemand me een link geven naar een redelijk uitgebrijde box modeling tut?
ik weet niet meer precies waar en hoe, maar zoek eens naar JOAN OF ARC

dat is een zeer uitgebreide boxmodeling tut. voor het maken van een chick met een zwaard :) ff zoeken en hoppa, ben nu te lam om voor je te zoeken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

http://www.3dtotal.com daar staat die can Joan of Arc tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
LiToKi schreef op 20 augustus 2002 @ 22:44:
[...]

* Oogst too. Die filmpjes zijn de beste max-creaties sinds tijden. Heb ergens een DVD met de filmpjes van Diablo II liggen, soortgelijke kwaliteit. En ze gebruiken gewoon zichzelf voor motion-capturing :) importeren in character studio et violá.

Paar goeie texture-artists erbij, veel plugins (stitch, shag-fur/hair, character studio dus). En je komt wel een eindje :7. Veel glow lijkt 't ook wel, veel post-effects.
Veel post-effects, dat had ik ook wel kunnen bedenken, maar welke zijn dat dan? Dat het allemaal erg goed is gemoddeld en geanimeerd kan ik zo ook wel zien en daarvan weet ik wel hoet het moet, het is gewoon veel werk en veel gevoel er voor hebben. De renderistics en post-effects daarentegen zijn volgens mij gewoon een lange rij trucjes/technieken en ik wil die ook kennen!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 00:41:
aargh ik heb een probleem met een cylinder benden.. hij wil niet de goede kant op benden :/
Misschien even spelen met de "angle" modifier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 00:41:
Ik denk dat je niet genoeg segments hebt... dan kun je instellen bij de modifier tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Oogst schreef op 21 augustus 2002 @ 10:18:
[...]

Veel post-effects, dat had ik ook wel kunnen bedenken, maar welke zijn dat dan? Dat het allemaal erg goed is gemoddeld en geanimeerd kan ik zo ook wel zien en daarvan weet ik wel hoet het moet, het is gewoon veel werk en veel gevoel er voor hebben. De renderistics en post-effects daarentegen zijn volgens mij gewoon een lange rij trucjes/technieken en ik wil die ook kennen!
stuur dan gewoon een mailtje naar blizzard.. wie weet krijg je antwoord :)
you never know until you try :)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Mithril schreef op 21 augustus 2002 @ 11:58:
[...]

stuur dan gewoon een mailtje naar blizzard.. wie weet krijg je antwoord :)
you never know until you try :)
Goeie idd, ik dacht dat er bij diablo 2 bij de collectors edition een making off op de dvd stond van hoe de filmpjes gemaakt waren etc.... is die er niet van wc3? misschien dat daarop wat interssants staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 23:51:
nee is niet zo.. het is wel zeer ingewikkeld.. in mijn boek gaan ze er ook niet op in.. maar ik zelf 3dsmax pas 3 dagen.. en een boek is zeer handig.. ik ken nu die hele material editor uit me kop. kweet hoe ik lichen shadows ect plaats, en dat in 3 dagen.. ik vraag me af wat ik volgende week al niet kan :P

ik ga nu mijn burau lamp nabouwen.. zal wel weer een hoop dingen van leren.. deze is dus absoluut niet cemetrich.. (kan al die worden niet spellen)
Afbeeldingslocatie: http://image.nl.bol.com/BOOKCOVER/FC/9/0/4/3/0/9043005339.gif <=Dit boek?
Yoozer schreef op 21 augustus 2002 @ 02:01:
[...]

niet perse. het ligt er aan hoeveel tijd je er in stopt.

[...]

NURBS zijn Non-Uniform Rational Bezier Smooth-Poly-Lines.

dus, non-uniforme (hoeven zich niet op een vlak te bevinden, rationele (dwz, geen gehele getallen zijn verplicht - alles is floating point, oftewel een kommagetal) Bezier (dat is de gast die het uitgevonden heeft hoe men met behulp van een paar punten en 'handles' een vloeiende lijn kan opslaan - Smooth (gladjes, he) Poly-Lines (een term uit autocad - gewoon een lijn waar de coordinaten van achter elkaar zijn opgeslagen - en die als 1 lijn wordt beschouwd, i.p.v. allemaal lijnstukjes.

het modelleren hoeft niet complex te zijn. als ik jou was zou ik eens de demo van rhinoceros 2.0 downloaded (www.rhino3d.com) - dat is een nurbs modeller. er zijn ook genoeg tutorials op de site, en nurbs zijn niet lastig - alleen wijken ze van het semi-solid modelling in 3dsmax af. ook worden bij 3dsmax alle vlakken voorgecalculeerd - bij nurbs gebeurt dit pas bij het renderen.
in ieder geval bedankt voor de tips , hier kom ik denk ik straks wel een eindje mee
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.