[3D] Post je stuff maar weer - part 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 5.320 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
XLerator, stel bij customize>>grid and snap settings in dat ie moet snappen op vertices of zoiets. En dan dus snap aanzetten onderin beeld. Die blauwe puntjes zijn btw geen polygonen maar vertices, polygonen worden door dire of meer vertices gedefinieerd.

Type, ontwerpen van Piranesi zijn inderdaad gebruikt als basis voor de hemel uit de verfilming van de Ontdekking van de Hemel. Erg moeilijk is het allemaal niet, het is alleen even mijn fantasie gebruiken om vormen te bedenken die wel kunnen, want Piranesi verbindt net als Esher dingen compleet idioot en dat kan dus niet met MAX. Tekenen is trouwens sowieso veel moeilijker dan 3d-en vind ik hoor!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben weer eens bezig geweest met box modelling.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kolk0405/face2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik was dus bezig met een stukje Piranesi. Ik heb het origineel ff ingescand, zo ziet dat er uit:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/~LWF0000.jpg

Ik ga niet proberen het exact na te maken, want de ets is erg vreemd. Niet alleen kunnen veel geometrische vormen niet zoals hij ze tekenent, ook bedacht Piranesi zich zichtbaar tijdens het etsen. Zie de brug rechtsonderaan, waar de kromming van de boog gewoon doorloopt dwars door een ander object heen.

Maar ik ben dus al een aardig eind gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/render%20Carcera%20VII%2002.jpg

Ik weet niet of ik het af ga maken, want Piranesi vult het toch wel erg vreemd op allemaal, écht namaken kan dus niet en als ik zelf teveel zelf moet verzinnen, maak ik liever helemaal mijn eigen ontwerp dan zo'n half-om-half ding.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Oogst schreef op 05 augustus 2002 @ 22:57:
Ik was dus bezig met een stukje Piranesi. Ik heb het origineel ff ingescand, zo ziet dat er uit:

afbeelding

Ik ga niet proberen het exact na te maken, want de ets is erg vreemd. Niet alleen kunnen veel geometrische vormen niet zoals hij ze tekenent, ook bedacht Piranesi zich zichtbaar tijdens het etsen. Zie de brug rechtsonderaan, waar de kromming van de boog gewoon doorloopt dwars door een ander object heen.

Maar ik ben dus al een aardig eind gekomen:

afbeelding

Ik weet niet of ik het af ga maken, want Piranesi vult het toch wel erg vreemd op allemaal, écht namaken kan dus niet en als ik zelf teveel zelf moet verzinnen, maak ik liever helemaal mijn eigen ontwerp dan zo'n half-om-half ding.
Zou het object rechts gewoon ook maken, door de brug heen. Later beide apart renderen en met photoshop in layers verwerken.

die wenteltrap zou ik ook voor de brug(met lichtgroene pilaren) langs laten gaan zoals in de tekening. de wenteltrap is namelijk ook niet goed gedraait.
Als je em verder uitwerkt wordt ie erg vet!

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

dingetje waar ik mee bezig ben:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weertsellen/Landschap10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weertsellen/Landschap11.jpg
3xraden waar mn inspiratie vandaan komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-10 17:04
Euh, Pokemon Gold? :)

Nee cool man, ga je Myst namaken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-10 14:57

Tim Schuhmacher

abasios

leuk! en het deed mij ook gelijk aan Myst denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
WILDEAAP schreef op 05 augustus 2002 @ 23:18:
afbeelding

afbeelding
-texturen stretchen, vooral de rots.

-nog aantal scherpe randen, is niet zo mooi.

-Belichting is nog nix.

-beetje crappy achtergrond foto lijkt het.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

gladiool schreef op 05 augustus 2002 @ 23:36:
[...]

-texturen stretchen, vooral de rots.

-nog aantal scherpe randen, is niet zo mooi.

-Belichting is nog nix.

-beetje crappy achtergrond foto lijkt het.
u gaat door voor de magnetron!
allemaal goed :)

Dat texturen ben ik dan nog niet veel mee bezig geweest, maar hoe ik dat gestrechte weg kan krijgen weet ik niet precies. Ja andere rotsen ervoor zetten....maar das lame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen weet het ook altijd beter he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 14:14
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 23:39:
Iedereen weet het ook altijd beter he :)
niet iedereen dude :P gladiool wel ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WILDEAAP schreef op 05 augustus 2002 @ 23:18:
afbeelding

afbeelding
Dit is echt absurd mooi gedaan ,petje af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sure.. ;)

En het ziet er idd. goed uit , wilde aap (beetje vreemde zin zo, maar ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 23:55:
[...]
Dit is echt absurd mooi gedaan ,petje af :)
Dankje, maar Gladiool heeft gelijk. Ik weet gewoon wat er opmerkingen komen over bepaalde dingen die ik een beetje afgeraffeld heb. Maar is niet erg, krijg ik wel zin erin om ze beter te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
niet beter, en ik wil ook niet als wijsneus klinken, maar ik probeer wat kritiek te leveren waar mensen wat aan hebben. Het gaat hier heel vaak van "oh wijs" "mooi" etc terwijl veel hier gewoon weinig voorstelt vind ik. En dat zeg ik niet om lullig te zijn, maar om iemand beter te laten worden. Aan een eerlijk antwoord heb je het meest. Tenminste, ik neem aan dat als je hier iets post je kritiek wilt.

Maar wildeaap, het kan wel een leuk plaatje worden. Dat stretchen komt door de uvw map die niet goed is, je kunt de mesh op delen en apart mappen, of met een andere map werken, wat heb je nu, box of plane?

De texturen zijn een beetje low res, en ik dacht een texture te zien die bij max zit, dat zien mensen metteen. check op animax.it voor een hoop high res texturen van rotsen etc.

die bomen vind ik een beetje vaag, maar ook wel weer een beetje surrealistisch ofzo..

En het hoofdonderwerp staat midden in de render, symmetrie is nooit echt interressant in plaatjes, misschien dat je daar mee kan schuiven.

Voeg iig meer detail toe.

dit lijkt er wel een beetje op, check dit voor de sfeer etc.

http://www.3d-realm.com/images/mage.jpg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:35
Ik nurb langzaam door aan m'n DS, maar heb nu een probleem, hoe kan ik zo'n gat mooi afsluiten met een ronde 'koepel'?? ik heb het nu geprobeerd door een 1-rail sweep dinges maar dan krijg je het resultaat zoals hieronder, is er hier een nurbsgod die mij kan helpen?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/screenie2.jpg

ja het 2e plaatje is van de binnenkant af... hoop dat het beetje duidelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

gladiool schreef op 06 augustus 2002 @ 00:08:
niet beter, en ik wil ook niet als wijsneus klinken, maar ik probeer wat kritiek te leveren waar mensen wat aan hebben. Het gaat hier heel vaak van "oh wijs" "mooi" etc terwijl veel hier gewoon weinig voorstelt vind ik. En dat zeg ik niet om lullig te zijn, maar om iemand beter te laten worden. Aan een eerlijk antwoord heb je het meest. Tenminste, ik neem aan dat als je hier iets post je kritiek wilt.

Maar wildeaap, het kan wel een leuk plaatje worden. Dat stretchen komt door de uvw map die niet goed is, je kunt de mesh op delen en apart mappen, of met een andere map werken, wat heb je nu, box of plane?

De texturen zijn een beetje low res, en ik dacht een texture te zien die bij max zit, dat zien mensen metteen. check op animax.it voor een hoop high res texturen van rotsen etc.

die bomen vind ik een beetje vaag, maar ook wel weer een beetje surrealistisch ofzo..

En het hoofdonderwerp staat midden in de render, symmetrie is nooit echt interressant in plaatjes, misschien dat je daar mee kan schuiven.

Voeg iig meer detail toe.
Meestal post ik als ik ff niets meer weet te maken. Dan krijg ik wat tips om te veranderen. Dus dan ga ik het beter maken en dat is vaak nieuwe dingen proberen bij mij, aangezien ik nog niet lang 3dsmax doe. Maar gewoon zeggen of het mooi wordt of niet helpt ook vind ik.
Tis een box btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Probeer een een sphere of een shrink wrap, maar dan heb je ook kans op vervorming, maar minder dan met een box.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst, best wel mooi. Ik heb een keer een Escher deels nagemaakt

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/panthon/escher.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

nog lang niet af, maar ik dacht dat ik jullie al wel een blik kon laten werpen :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bastiaanv/bastiaan/huishalf.jpg

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ok, wat je zou kunnen doen:
• je bakstenen zijn te groot. Zet er een uvw-map op
• die palen voorin, die lijken niet of ze voorin staan, maar net of het in de muur staat. (Krijg je moeilijk die deur open :+ )

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Nou, ik zal je vertellen, het viel mij ook op van die bakstenen dus die zijn aangepast! Enfin, over die palen, ik wil tussen de muur en die dingen klimop of wijranken laten doen, dus dat lost zich ook wel weer op, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet doen... kom ik nog wel echter, bedankt voor de tips in ieder geval!

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
En hier weer een WIP van mij:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/y.yigit/tweakers/batman02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/y.yigit/tweakers/batman03.jpg

Er moet nog heel wat aan gebeuren, maar dat "doe ik nog wel 's".

En nou ga ik crashen :O

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-10 08:40
Oogst schreef op 05 augustus 2002 @ 22:57:

hmmm

Discovery of Heaven gezien? Gebouw lijkt er erg op!

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

verhip, nou je het zegt, idd, lijkt wel erg erop !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Party42 en WhizzCat, ik citeer maar even mezelf van bovenin deze pagina, dan zien jullie dat jullie opmerkingen niet zo heel erg geniaal zijn...
Oogst schreef op 05 augustus 2002 @ 20:30:
[...]
Type, ontwerpen van Piranesi zijn inderdaad gebruikt als basis voor de hemel uit de verfilming van de Ontdekking van de Hemel. [...]
WILDEAAP schreef op 05 augustus 2002 @ 23:05:
[...]

Zou het object rechts gewoon ook maken, door de brug heen. Later beide apart renderen en met photoshop in layers verwerken.

die wenteltrap zou ik ook voor de brug(met lichtgroene pilaren) langs laten gaan zoals in de tekening. de wenteltrap is namelijk ook niet goed gedraait.
Als je em verder uitwerkt wordt ie erg vet!
Is op zich een grappig idee, maar ik ga niet proberen de tekenfouten van Piranesi na te maken. Het zijn namelijk duidelijk tekenfouten, zo vervaagt bovenin de pilaar de wenteltrap gewoon tot een paar lijntjes, erg schetsmatig, en niet vreemd, want de trap zou anders dwars door een brug heen moeten. Piranesi heeft (al dan niet bewust) gewoon te weinig voorstudie gedaan voor een geometrisch kloppende en uitgewerkte tekening. Ik probeer dus een kloppende versie die er op lijkt te maken, zijn foutjes neem ik niet over.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08-2024

akakiwi

I believe in the ruling class.

Mijn lieve gitaartje!!
Eerste Lightwave projectje. Was bezig met m'n Nokia 6210, maar, aangezien die nu gejat is kan ik daar niet mee verder gaan :'(

Afbeeldingslocatie: http://www.casualvictims.com/Paul/Guitar.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.casualvictims.com/Paul/GuitarDetail.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.casualvictims.com/Paul/GuitarFront.gif

Beetje donker, maar ja, voor een eerste projectje is het niet slecht.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ok, in verband met neverwinter nights heb ik de laatste tijd weinig max aangeraakt, nu ben ik bezig met mijn eigen schaakbord (aangezien iedere 3d-artiest er wel een heeft gemaakt :) )

nou heb ik de pionnen met een lathe functie gemaakt, so far so good, nu mijn vragen:

1: ik wil mijn schaakstukken van glas maken, werkt de ior wel goed bij lathe objecten aangezien het eigenlijk alleen een "schil" is zonder binnenkant. ik heb al wel een testrender ervan gemaakt, alleen ik kon niet echt bepalen of de breking wel realistisch was.

2: hoe heette die vervanging voor boolean ook alweer, ik kan me in het vorige topic herinneren dat iemand een gootsteen had met zo'n lijn erin, en die kreeg de tip om een andere functie te gebruiken, alleen kan ik hem niet meer vinden.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

ad 1: In principe wil dat wel. Je moet wel even kliederen met de weld core en flip normal functies, die maken een hoop goed als het er wat minder uitziet, flink inzoomen om je lathe zo recht mogelijk te maken :)

ad 2: misschien bedoel je connect? Enfin, ik gebruik zelf altijd booleans en mesh optimizers, werkt vrij aardig alleen gaan mun objecten dan raar doen in max 4, max 3 heeft hier bij mijn weten geen last van

ad 3: is er niet, maar goed, ik zal dat schaakbord van mij eens voorzien van glazen stukken en hier neerzetten, kunnen we even kijken 8)

/edit

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bastiaanv/bastiaan/schaak640.jpg

de zwarte stukken zit ik even mee in mun maag want daar heb ik de transparency zwarter gemaakt, maar ja, nadeel is dat je er dan niet zo goed meer doorheen kunt kijken, wit is wel aardig gelukt, lijkt een beetje op geslepen en gepolijst kristal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-10 17:09

Sharky

Skamn Dippy!

ddtommie schreef op 05 augustus 2002 @ 13:00:
het prille begin van mijn virtuele DS :) (a la thomas suurland)
[afbeelding]
nee!!!
die wilde ik ook maken, dacht ff lekker origineel te zijn want ben dat ding nog nooit tegen gekomen. :( en bedankt he ;)

edit:
kun je ff vertellen wat voor technieken e.d. je gebruikt hebt aangezien het relatief moeilijke vormen zijn (ik gebruik namelijk rhino ook aardig veel). heb je trouwens de koplampen al met een networksurface geprobeerd?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Magic schreef op 06 augustus 2002 @ 13:31:
1: ik wil mijn schaakstukken van glas maken, werkt de ior wel goed bij lathe objecten aangezien het eigenlijk alleen een "schil" is zonder binnenkant. ik heb al wel een testrender ervan gemaakt, alleen ik kon niet echt bepalen of de breking wel realistisch was.
Alle objecten in MAX zijn slechts een schil, het zijn tenslotte slechts polygonen. Een lathe-object dat goed is afgesloten aan de boven- en onderkant is net zo goed een echt object als een box- of sphere-primitive. Als je gewoon de raytrace-material gebruikt is dat geen probleem.

------------

Ik heb de geometry van mijn Piranesi-dingetje nu bijna af, nog wat bouwseltjes op de voorgrond en ik kan gaan texturen.

Ik vraag me nu vooral af hoe ik de belichting moet gaan doen. Bij Piranesi is duidelijk sprake van kerkers, dus een skylight kan er eigenlijk niet zijn. Die gebruik ik nu wel, maar door al die objecten geeft dat geen goede belichting meer, zoals is te zien. Op de originele afbeelding zijn verder geen ramen te zien en is er slechts één lamp te zien. Ook is te zien dat er een soort plafond is. Toch geeft de ophaalbrug daar een duidelijke schaduw. Iemand een hint hoe ik hier mooie belichting voor kan maken? Misschien gewoon een aantal (20 of zo) omni's met een behoorlijke attenuation en vage schaduwen neerzetten willekeurig in de scene?

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/render%20Carcera%20VII%2003.jpg

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-10 16:24
Ik vraag me nu vooral af hoe ik de belichting moet gaan doen. Iemand een hint hoe ik hier mooie belichting voor kan maken?
Op technisch vlak kan ik je niet helpen (ben pas net met MAX begonen), maar ik denk dat fakkels qua sfeer prima zouden passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
In de schets lijkt het alsof van links boven licht komt. Je kunt eens kijken hoe het is om een omni links boven buiten beeld te plaatsen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Light stralen van bovenaf met Volume lights zouden denk ik mooi staan. Net alsof er gaten in het plafond zouden zitten. Je kunt ook misschien voor die wentel trap fakkels langs de muren gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
ff een early-wip-je zonder textures

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/chess.jpg

ik weet het, het is niet zoveel byzonders. heb nog een boel te doen:
-textures maken
-eventueel een omgeving
-het paard wil ik ook nog vervangen, ik vind deze niet bij de rest van de stukken passen.
-ik denk dat ik ook nog de stukken ga verplaatsen, alsof er al een paar rondes gespeeld zijn, paar stukken op een tafel ernaast bijvoorbeeld.

so much ideas, so little time :P

[edit]
damn die jpeg-compressie in max zuigt zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
:? gaan we nu met z'n alle schaakborden maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragNeck schreef op 06 augustus 2002 @ 17:21:
Ja waarom niet dan kunnen we van elkaar misschien ook weer eens wat leren :P

Of als iedereen nou z'n eigen schaakstuk maakt en die dan bij elkaar zet dan heb je weer een gezamelijk 3d project ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
FragNeck schreef op 06 augustus 2002 @ 17:21:
jazeker, een schaakbord maken is toch hoofdstuk 1 in het grote boek der 3D. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
hehehe het paard is altijd eht struikelblok.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Schaakborden roelen! Enfin, paard is idd altijd erg lastig, heb ik ook problemen mee gehad, de rest zijn toch allemaal lathe's.

Je bent al goed begonnen Magic! Misschien leuk om het bord te marmeren, entourage eromheen doet het denk ik ook altijd wel goed, niet teveel anders wordt de aandacht afgeleid van de hoofdscene en dat is niet de bedoeling

Hou goed rekening met wat je met het licht wil doen... erg belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 12:35:
afbeelding

WIP:
ok moet nog best wat gebeuren. Veel lichten veranderd/toevoegen wat objecten er bij zetten. Hij moet nog in 4000x3000 gerendered gaan worden, want nu missen er veel details.
btw, de AA pass is niet helemaal afgemaakt in deze WIP

Op sommige beeldschermen is ie misschien iets te donker, maar op mijn scherm kan ik alles redelijk goed zien :)

commentaar is welkom
Ik heb je eerste posting ook al gezien met geluk (misschien leuk hier neer te zetten?).

Maar sorrie hoor.......wat ongelofelijk GAAF!!

Je lampen bij je auto's mogen misschien nog wat bluriër aan de randen.
Alle lampen eigenlijk, het is nu echt óf niets óf alles.
Het licht op het gebouw is wel in order naar mijn idee!

Het gebouwtje achtering is ook TE verlicht. Het voorste gebouw is als een ovaal verlicht; vorm van een lamp zegmaar..maar dat gebouw erachter is 100% verlicht; niet mooi.

De 2e rotsingang van rechts is niet mooi, die rotsingang moet naar binnen lopen. niet na 1 pixel ophouden met bestaan :)

Dat was 'em ;)

Gl ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:57
Hoe kan ik een Omgeving maken in 3dsmax?? Echt met bergen/heuvel enzow?
Ik heb namelijk nu de basis voor een strandhuis maar nu wil ik er een omgeving bij zoals een zee, strand en een met boom begroeide Heuvel

With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Laatst online: 07-04-2021
Hier mijn eerste Auto wipje:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.muller18/206wip-falcon4ever.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xshredx
  • Laatst online: 22-10 18:34

xshredx

_/-\o_

Die Ibanez RG roelt!! Echt waar, super vind ik dit ;-)

Any chance dat deze lightwave files ergens op internet belanden? Ik ben net begonnen met 3D (ik ben meer een programmeur, maar op school krijgen we nu een jaar 3D ook)...
Ik heb een Ibanez John Petrucci, die lijkt dus nogal goed op de jouwe... 'k zou die wel beetje willen bewerken als het kan, om bureaublad te maken of zo...

offtopic:
Wat vind je van die gitaar? Vallen de elementen nog mee? Voor mijn Petrucci heb ik ook nog een Ibanez S540 LTD gekocht... zou deze goede aanvulling zijn in de rij? ok, ok, zwaar offtopic dit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mir schreef op 06 augustus 2002 @ 18:25:
[...]

Ik heb je eerste posting ook al gezien met geluk (misschien leuk hier neer te zetten?).

Maar sorrie hoor.......wat ongelofelijk GAAF!!

Je lampen bij je auto's mogen misschien nog wat bluriër aan de randen.
Alle lampen eigenlijk, het is nu echt óf niets óf alles.
Het licht op het gebouw is wel in order naar mijn idee!

Het gebouwtje achtering is ook TE verlicht. Het voorste gebouw is als een ovaal verlicht; vorm van een lamp zegmaar..maar dat gebouw erachter is 100% verlicht; niet mooi.

De 2e rotsingang van rechts is niet mooi, die rotsingang moet naar binnen lopen. niet na 1 pixel ophouden met bestaan :)

Dat was 'em ;)

Gl ermee
Bedankt. Ja ik had die fouten ook al er in gezien, die tweede cave is een beetje vreemd want hij lijkt na 1 pixel op te houden, maar ik weet toch zeker dat ik een echte cave vorm er uit heb gehaald. Zit waarschijnlijk een foutje.
Die lampen moeten idd geblurred worden en misschien wat meer fall-off. Er missen nu een aantal details (zoals twee mannen in ruimtepak) die wel tevoorschijn komen als ik 'm op 4000x3000 render. Ik ga misschien ook nog een biodome in een krater maken rechts-midden op de plaat, want dat gebied is een beetje saai.

Alleen is er een groot probleem als je donker plaatjes maakt. De instelling en verschillen van monitoren. Op de computer waar ik nu achter zit kan ik bijvoorbeeld nauwelijks iets zien terwijl brightness wel op 100% staat. De computer waarop ik m gerendered heb is wel alles mooi.
Dit wordt vooral een probleem als ik hem wil laten afdrukken om een poster te maken. Zoiets kost wel 50 Euro op A0 formaat en het zou dus zonde worden als het een zwarte vlek is terwijl het er op de monitor wel goed uit ziet. Ik vraag me af wat ik er aan kan doen.
Zelf zat ik te denken aan een donkere tekst op het plaatje zetten: "turn the brightness of your monitor up/down untill you just can't read this"
moet ik nog maar even mee experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
en nog een screenshotje, het begint eindelijk een beetje op een ds te lijken
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/screenie3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
weer een wipje, nu mét texturen. (wel op draft gerendered though)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/chess2.jpg
omdat de rendertijd echt ákelig lang was(en eigenlijk nog steeds is), heb ik het aantal polygonen met 60% verminderd (kun je wel zien als je goed kijkt trouwens), maar in de final ga ik nog een stukje uitzoomen, zodat je ook nog wat van de tafel met bijbehorendheden (is dat een woord?) ziet.

verder ben ik nog niet tevreden met het licht, ik wil er nog een 3e lichtbron bijmaken zoals een kaars, of zo'n ouderwetse olielamp (i like lathe :P ) en dan de 2 spotlights gaan dimmen, of 1tje verwijderen, maar dat zie ik nog wel.
misschien heeft iemand nog suggesties mbt rendertijd/andere tips, die zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
Wat een mooie dingen allemaal maargoed ik wil ook even melden dat ik terug ben van vakantie en omdat ik in deze topic nog niks heb gepost alleen in vorige topic. en dan staat hij niet meer in mijn lijst :)

Hoe hebben jullie dat allemaal geleert zo goed met het programma te werken? ik ben al blij dat ik dat huisje van oogst heb kunnen maken met een paar dingen erbij :D
en dat lelijke eilandje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Twixxx schreef op 06 augustus 2002 @ 20:02:
Hoe kan ik een Omgeving maken in 3dsmax?? Echt met bergen/heuvel enzow?
Ik heb namelijk nu de basis voor een strandhuis maar nu wil ik er een omgeving bij zoals een zee, strand en een met boom begroeide Heuvel
Dat is een combinatie van een heleboel technieken. Zomaar wat dingetjes die mogelijk zijn (er zijn altijd vele wegen die naar Rome leiden in MAX):

-Water is gewoon een grote plan met een bump-map en in de reflection-slot een fall-off map met daarin o.a. een raytrace-map.

-Duinen en strand kunnen met patches gemaakt worden, de material is vooral erg belangrijk, anders kost het teveel polies.

-Duinen en strand kunnen ipv het bovenstaande ook met een displacement-map gemaakt worden. Die moet je dan natuurlijk wel eerst zelf tekenen.

-Duingras kan met een programma als Shag:fur of Shag:hair gemaakt worden.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
nou ik de smaak een beetje te pakken heb, mijn 3e wip: (gerendered met draft)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/chess3.jpg
hoe verder ik kom, hoe meer ideeën ik krijg, iig ga ik de kaars nog vervangen door een olielamp (zo'n geest in de lamp-geval) en de irri tiling op de tafel word ook nog wat aan gedaan. kommentaar/ideeën please :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel mooi, maar het lijkt me mooier (en het is ook realistischer) als al het licht van echte lichtbronnen komt. Dus spots uit, en meer kaarsen, of een lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Magic schreef op 06 augustus 2002 @ 22:37:
afbeelding
hoe verder ik kom, hoe meer ideeën ik krijg, iig ga ik de kaars nog vervangen door een olielamp (zo'n geest in de lamp-geval) en de irri tiling op de tafel word ook nog wat aan gedaan. kommentaar/ideeën please :)
Draft of Production is maar een aanduiding, je kunt de settings zo zetten dat draft beter dan production is.

-Gebruik niet de multiresolution adaptive anti-aliaser voor mooie refracties en reflecties, maar gebruik supersampling.
-Glas reflecteerd en refracteerd. Heb je de goede IOR? Glas reflecteerd meer aan de zijkanten dan recht op je af, dus zet een fallof in de reflectie slot van je raytrace materiaal.
-Je kandelaar heeft te weinig sides, ik zie de facetten.
-Het hout op de tafel "tiled" erg.
-Probeer de kaars meer op was te laten lijken, door bijvoorbeeld hem dichter bij de vlam lichter te maken.
-Probeer hier en daar (zoals op het bord) wat edges te "chamferen" zodat er wat minder scherpe kanten zijn.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Magic schreef op 06 augustus 2002 @ 22:37:
afbeelding
Tipje, maak je Spot met wat zachtere edges, dwz. falloff groter of hotspot kleiner, dat levert altijd wel een meer realistisch effect op vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtox
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10 19:00
Goh, escher fans :)
Net een poging gedaan met another world : (uiteraard nog wip)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/s.vanderlinden/zut/escher.jpg

Anything goes !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoodSwing schreef op 07 augustus 2002 @ 01:05:
Goh, escher fans :)
Net een poging gedaan met another world : (uiteraard nog wip)
afbeelding
Zo dat lukt goed. Ik herkende 'm meteen. Goed werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 20-10 09:14

Erikie

www.erikie.nl

Afbeeldingslocatie: http://80.56.179.116:666/fgeil.jpg

Afbeeldingslocatie: http://80.56.179.116:666/ffgeil.jpg

wipjes met MAYA 4.0 en MENTAL RAY 3.05 .. ff kijken wat je er mee kan renderen , en of t brazil overtreft.. wat nu betreft : ik moet nog goed zoeken naar de instellingen :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Erikie schreef op 07 augustus 2002 @ 05:34:
afbeelding

afbeelding

wipjes met MAYA 4.0 en MENTAL RAY 3.05 .. ff kijken wat je er mee kan renderen , en of t brazil overtreft.. wat nu betreft : ik moet nog goed zoeken naar de instellingen :)
Mooie belichting!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Mir schreef op 07 augustus 2002 @ 11:27:
[...]

Mooie belichting!!
vind je? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Laatst online: 24-10 22:20

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

afbeelding

afbeelding

Ik weet niet of het met opzet is, maar ik ga er even vanuit dat het realistisch moet zijn.

Je camera moet je in dat geval beter instellen, je hebt nou een veel te vedraait beeld. Tis iets met aperture en focus (in C4D dan).

Ziet er nog steeds cool uit, daar niet van :)

En oogst, ik houd me alvast aanbevolen voor een wallpaper van je Piranesi bouwwerk :9~. Met de juiste belichting en textures wordt dat een prachtplaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Het kleurgebruik: Ja zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

afbeelding

afbeelding

Probeer MR eens met softimage.... werkt wel beter :)
Okee softimage zelf is weer wat minder... :D

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixxx
  • Laatst online: 18:57
Bedank Oogst,
Maar zou je me wat meer uitleg kunnen geven van de displacement-map, Als ik het goed heb werk je dan met wit en zwart en waar het wit is komt een heuvel/berg. maar als ik dat teken ik photoshop hoe krijg ik het dan ooit in 3dmax?!

Ik heb touwens op het internet nog naar wat bossen/stuikjes gezocht nu heb ik er een paar gevond maar hoe krijg ik die in het "bestand" van mun huisje?

With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Ik gok...

Met F1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Twixxx schreef op 07 augustus 2002 @ 16:48:
Bedank Oogst,
Maar zou je me wat meer uitleg kunnen geven van de displacement-map, Als ik het goed heb werk je dan met wit en zwart en waar het wit is komt een heuvel/berg. maar als ik dat teken ik photoshop hoe krijg ik het dan ooit in 3dmax?!

Ik heb touwens op het internet nog naar wat bossen/stuikjes gezocht nu heb ik er een paar gevond maar hoe krijg ik die in het "bestand" van mun huisje?
Die displacement map staat wel in de helpfile van Max.... zoeken op Landscape of Displacement.. komt wel wat uit denk ik

Import functie in het menu bestand kun je .3ds of .max files importeren, let op! .3ds files moet je met de optie "Merge" in je bestand voegen en .max files moet je met "Import" doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 20-10 09:14

Erikie

www.erikie.nl

handige_harrie schreef op 07 augustus 2002 @ 12:22:
[...]

Ik weet niet of het met opzet is, maar ik ga er even vanuit dat het realistisch moet zijn.

Je camera moet je in dat geval beter instellen, je hebt nou een veel te vedraait beeld. Tis iets met aperture en focus (in C4D dan).

Ziet er nog steeds cool uit, daar niet van :)
uiteindelijk moet het er wel realistisch uit zien, maar wat nu betreft : er zitten 2 spotlights in (rood en blauw), 1 ambient light, en is alleen met FG (final gathering) gerenderd, dus zonder GI (global illumination). dit alles binnen 5 minuten op een xp2100 ofzo. En qua die camera betreft, hij staat nu op een fov van 120 graden, dus aso veel beeld in 1 euh, shot... maar voor architectuur plaatjes is t wel handig. t is tenslotte me eigen kamer bij nacht.. En wat die kleuren betreft, ik moet et hier ff allemaal opnieuw inrichten, t is nu allemaal geel en bruin van de vorige bewoner , en ik vind deze combi wel mooi passen.. nu alleen ff bank modellen, en allemaal kleine shit.. Renderen is eigenlijk t laatste wat je moet doen, maar je wordt altijd zo geil van die GI/FG..

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Twixxx schreef op 07 augustus 2002 @ 16:48:
Bedank Oogst,

Het heeft niks met import te maken, zoals Whizzcat zegt.

De gemakkelijkste manier om een displacement-map te maken in MAX is om gewoon een dsiplacement modifier toe te voegen aan een plane met veel polygonen. Dan kies je bij de modifier zelf gewoon je plaatje (dus gewoon .bmp of .jpg of zo) en dan stel je de strength en de mapping in en dan ben je klaar.

Wit ligt dan hoog, zwart ligt dan laag (of andersom).

Via de material editor kun je ook een adaptieve displacement-map toevoegen (en die met de disp approx-modifier instellen op het object), die zijn polygon-count aanpast aan het benodigde detail in de plekken op het plaatje. Deze is alleen pas in de render zichtbaar en dus niet handig, want in de viewports zie je er niks van.

edit:
Sorrie Whizzkid, ff niet goed gelezen, mijn fout :|

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Oogst schreef op 07 augustus 2002 @ 19:32:
[...]

Het heeft niks met import te maken, zoals Whizzcat zegt.

De gemakkelijkste manier om een displacement-map te maken in MAX is om gewoon een dsiplacement modifier toe te voegen aan een plane met veel polygonen. Dan kies je bij de modifier zelf gewoon je plaatje (dus gewoon .bmp of .jpg of zo) en dan stel je de strength en de mapping in en dan ben je klaar.

Wit ligt dan hoog, zwart ligt dan laag (of andersom).

Via de material editor kun je ook een adaptieve displacement-map toevoegen (en die met de disp approx-modifier instellen op het object), die zijn polygon-count aanpast aan het benodigde detail in de plekken op het plaatje. Deze is alleen pas in de render zichtbaar en dus niet handig, want in de viewports zie je er niks van.
Sorry, maar ik heb het over het importen van andere 3d meshes... dat moet wel met de import en merge functie.... displacement is idd zoals je zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
ik was het modellen even zat, dus maar even met renderen beziggehouden:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/render1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Wauw, doe mij ook zo'n auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

ddtommie schreef op 07 augustus 2002 @ 21:58:
ik was het modellen even zat, dus maar even met renderen beziggehouden:
afbeelding
eeej vertel nou ff wat voor technieken je hebt gebruikt. ik wil dat ding nog steeds modelen (ben nog niet begonnen) maar misschien heb je wat handige tips? :)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Poehoe :P.

Ik was bezig met m'n interieurscene en ik dacht laat ik eens een telescoop maken, dat past wel bij een modern interieur...dus ik ben -van onderaf- begonnen met het namaken van m'n eigen 6cm lezentelescoop.

Is een beetje gedetailleerder geworden dan de bedoeling was :Y). De mount en het statief is nu af. Morgen (en overmorgen) de rest :).

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/scope04thumb.jpg
1200x1600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik verveelde me stierlijk dus ben ik ook maar eens met NURBS gaan rotzooien.... lijkt eigenlijk nergens op, maar het idee vond ik wel aardig 8)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bastiaanv/bastiaan/Mantel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier maar weer zo'n kale kop van mij (de rest komt er vroeger of later onder :p )

Afbeeldingslocatie: http://62.194.193.102/yaf.jpg

ja, er moeten nog oren/textures/meer detail/nek + lichaam/betere neus bij komen, en ja, hij kijkt wat glazig :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
tips: gebruik rhino voor het modellen!!!!!! ik heb een beetje gekeken hoe thomas suurland http://www.suurland.com het heeft aangepakt met die beetle.... Dat bleek met rhino te zijn gedaan.
Toen ben ik rhino gaan proberen zonder de tutorial van suurland (das niet leuk) en dit is mijn eerste creatie! echt een superrelaxed programma.
Je moet gewoon alle tutorials en examples doornemen en lekker veel prutsen en dan gaat er een complete nieuwe nurbswereld voor je open. Ik kan niet echt specifieke tips geven over rhino maar als je tegen een probleem aanloopt vraag gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

ddtommie schreef op 08 augustus 2002 @ 00:48:
tips: gebruik rhino voor het modellen!!!!!! ik heb een beetje gekeken hoe thomas suurland http://www.suurland.com het heeft aangepakt met die beetle.... Dat bleek met rhino te zijn gedaan.
Toen ben ik rhino gaan proberen zonder de tutorial van suurland (das niet leuk) en dit is mijn eerste creatie! echt een superrelaxed programma.
Je moet gewoon alle tutorials en examples doornemen en lekker veel prutsen en dan gaat er een complete nieuwe nurbswereld voor je open. Ik kan niet echt specifieke tips geven over rhino maar als je tegen een probleem aanloopt vraag gerust.
ehm nou ik gebruik rhino al best wel lang en ik ken het programma nou al aardig (euh beter dan de gemiddelde GoT'er denk ik) en ik was gewoon ff benieuwd of je bijvoorbeeld alleen lofts hebt gebruikt voor de body of bijvoorbeeld de wielkasten onafhankelijk heb gemaakt van de motorkap (ik noem waar wat). ik had heel ff die blueprints bekeken en toen zag ik zo snel niet de snelste manier om hem te modelen.
overigens is rhino op bepaalde momenten nog redelijk beperkend. een surface kun je bijvoorbeeld vaak niet meer achteraf bewerken met controlpoints/CV's
in principe kun je er alles mee maken maar niet zo makkelijk als bijvoorbeeld max met patches (Die ben ik net aan het ontdekken)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
Dat is niet waar, je kunt elke surface bewerken met controlpoints, maar soms 'joined' rhino automatisch 2 surfaces aan elkaar en dan kan het niet, dan doe je dus gewoon unjoin, en dan merge surface zodat het toch 1 surface wordt die je wel kan bewerken..

Ik ben begonnen met de motorkap te maken met 4 curves en dan gewoon een surface van curves maken, daarna de wielkasten met 2 rails en dan een hoop curves om de vorm te definieren, dan de bumper met een 1-rail, das niet zo moeilijk, en dan gewoon verder werken naar achteren. Het dak met 2-rails en bijvoorbeeld de deuren gewoon weer van 4 curves.
Op zich is dit wel het makkelijke deel, maar dan moet je vaak ook nog surfaces aan elkaar 'mergen' en dat is lastig want alles buigt naar elkaar toe en dan moet je handmatig aan alle punten gaan trekken.

Die patches van max heb ik ook ontdekt, is erg leuk en makkelijk inderdaad, maar op gegeven moment heb je niet zoveel controle meer over de vorm, met nurbs kun je dan 1 of 2 curves veranderen en de hele surface verandert mee en bij patches moet je dus handmatig aan alle puntjes gaan trekken, als je zelf een auto ontwerpt is dat niet erg maar als je er een namaakt is dat klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 00:32:
Hier maar weer zo'n kale kop van mij (de rest komt er vroeger of later onder :p )

afbeelding

ja, er moeten nog oren/textures/meer detail/nek + lichaam/betere neus bij komen, en ja, hij kijkt wat glazig :*)
Hij kijkt niet alleen glazig maar ook erg scheel ;)
Het lijkt wel alsof het rechteroog (vanaf vooraf gezien) naar links is geschoven.

Is het voorhoofd niet wat hoog? Maar misschien als je wat haar erop gooit dat het er beter uitziet?

En z'n mond-> Laat hem eens :*) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 00:32:

afbeelding

leuk, post eens een niet gesmoothe wireframe?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akakiwi
  • Laatst online: 15-08-2024

akakiwi

I believe in the ruling class.

Even aan iedereen hier...
Wanneer plaatsen jullie nu plaatjes van die Wip waar jullie het steeds over hebben? :?

Oftewel, wat is een wip??
edit:

Work In Progress???

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-10 14:57

Tim Schuhmacher

abasios

Ja work in progress! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
nog ff een work in progress:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/lastchess3.jpg

je ziet het weinig aan veranderd, beetje textures geoptimaliseerd. stukken zijn niet meer transparant omdat ik het schaakbord een onderdeel maak van een groter geheel en dan zie je toch geen breking meer.

ik ben van plan om er zo'n eind 19e eeuwse speelzaal van te maken. met bijvoorbeeld openhaard, pooltafel, boekenkasten enz, nu zoek ik alleen een texture van een rij boeken liefst met bumpmap, anders moet ik elk boek apart modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Mooi schaakbord, maar;

- kan je niet even met een simpele boolean van die torentjes echt torentjes maken, de bovenkant is nu een rand, een paar kantelen is misschien leuk..
- ik zie nergens een schaduw.
- kaars is al beter, maar de buitenkant van de bovenkant kan NOG lichter.
- en ik heb ff gemist waarin je 't gemaakt hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
LiToKi schreef op 08 augustus 2002 @ 17:27:
Mooi schaakbord, maar;

- kan je niet even met een simpele boolean van die torentjes echt torentjes maken, de bovenkant is nu een rand, een paar kantelen is misschien leuk..
Ja, en misschien je kandelaar een beetje bijwerken, die valt direct op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
first adventure into max5;

Afbeeldingslocatie: http://3dimages.50megs.com/demon1.jpg

alleen om even te kloten met de nieuwe dingetjes die erin zitten;
- meshtools (die roelen zwaar, modellen van dit ding was binnen een uurtje gedaan)
- radiosity (dit hierboven heet lighttracer, skylight a la Brazil zit erbij)
- area shadows.
- nieuwe interface (da's er niet aan af te zien), maar werkt allemaal wat intuïtiever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
LiToKi schreef op 08 augustus 2002 @ 17:27:
Mooi schaakbord, maar;

om een of andere reden werkt boolean niet goed, boolean verwijderd alle faces van de lathe, dus blijft er een soort "gat" over waardoor je "in" het object kan kijken, als iemand me kan helpen, graag :)
had om development-redenen ff shadow casten uitgezet en vergeten weer aan te zetten, is geupdate
zo beter?
3d studio max 4.25
FragNeck schreef op 08 augustus 2002 @ 17:33:
[...]

Ja, en misschien je kandelaar een beetje bijwerken, die valt direct op...
ja, idd, alleen wát zou ik eraan moeten veranderen. ik kan niet direct bepalen waarom hij er zo uitspringt, is het de texture, of de vlakke bovenkant? iemand?
het is btw al wel minder nu shadowcasting aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:28
LiToKi schreef op 08 augustus 2002 @ 17:37:
first adventure into max5;

afbeelding

alleen om even te kloten met de nieuwe dingetjes die erin zitten;
- meshtools (die roelen zwaar, modellen van dit ding was binnen een uurtje gedaan)
- radiosity (dit hierboven heet lighttracer, skylight a la Brazil zit erbij)
- area shadows.
- nieuwe interface (da's er niet aan af te zien), maar werkt allemaal wat intuïtiever :)
Whahaha die is vet :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Laatst online: 20-10 09:56
Heb verdomd goed spul hier gezien zeg, dat oranje monster vond ik gaaf, en die kap van een auto...Damn...heb zolang geprobeerd in truespace5 een kap van de VW new beetle te maken, ik heb gewoon het geduld niet en kan het ook niet...verdomd jammer....heb wel wat spul te laten zien, heel oud ook al eigenlijk...doe amper nog wat met 3D apps..komt door teveel games hebben he en internet , en werk...die ervoor zorgt dat je dus minder vrije tijd hebt;)..maar ja..geld is ook belangrijk he :)

oh ja nog wat,het is absoluut niet spectaculair wat je krijgt te zien....that's all :)

Eminem, in poser 4 gemaakt, eminem's gezicht copy n paste op de male texture etc..

Afbeeldingslocatie: http://www.renderosity.com/photos/GalleryImage33093.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.renderosity.com/photos/GalleryImage23876.jpg

abbey chase van Danger girl comics, ik begon net met poser4 zo'n beetje te werken tijdens deze pic

Afbeeldingslocatie: http://www.renderosity.com/photos/GalleryImage22517.jpg

in truespace4 gemaakt, zoals je ziet is die Playstation een simpel blok met een texture erop :)

m'n allereerste creatie in truespace toen ik echt net begon, truespace2 geloof ik
was toen redelijk trots over het water vooral ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.renderosity.com/photos/GalleryImage21436.jpg

kijk, dit soort gekkigheid krijg je als je je eens verveeld en met poser klooit :)

Afbeeldingslocatie: http://www.renderosity.com/photos/GalleryImage17385.jpg

Poser met Bryce

Afbeeldingslocatie: http://www.renderosity.com/photos/GalleryImage15553.JPG

oh ja en painter geloof ik om die haren beetje furry te krijgen

Afbeeldingslocatie: http://www.renderosity.com/photos/GalleryImage178510.jpg

een WIP van een spaceship...die dus tot nu toe nog altijd een WIP is :) {work in progress}

en deze kwam wel af, nou ja..enigszins..over de hull texture ben ik nooit tevreden geweest kon alleen niks echt goeds ervoor vinden

Afbeeldingslocatie: http://www.renderosity.com/photos/GalleryImage99899.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt het aan mij, of zijn ze allemaal (behalve die bryce achtergrond + dat poser vrouwtje) kruisjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 19:17:
ligt het aan mij, of zijn ze allemaal (behalve die bryce achtergrond + dat poser vrouwtje) kruisjes?
nee, ook alleen vrouw hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
verdomme, weer die renderosity he,....hebben jullie nog een simpele picture upload site bij de hand? die ene bekende was ineens weg..naam vergeten..weet echt niet waar ik nu moet neerzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

mja als het minder is dan 1mb kan ik ze wel ff hosten..kun je ze mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm ik zie de plaatjes gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 25-10 08:39

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

ik zie geen plaatjes misschien ff op theforumisdown.com plaatsen

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Eminem, in poser 4 gemaakt, eminem's gezicht copy n paste op de male texture etc..

Afbeeldingslocatie: http://bigkabuto.50megs.com/images/galleryimage33093.jpg

abbey chase van Danger girl comics, ik begon net met poser4 zo'n beetje te werken tijdens deze pic

Afbeeldingslocatie: http://bigkabuto.50megs.com/images/galleryimage23876.jpg

in truespace4 gemaakt, zoals je ziet is die Playstation een simpel blok met een texture erop

Afbeeldingslocatie: http://bigkabuto.50megs.com/images/galleryimage22517.jpg

m'n allereerste creatie in truespace toen ik echt net begon, truespace2 geloof ik
was toen redelijk trots over het water vooral

Afbeeldingslocatie: http://bigkabuto.50megs.com/images/galleryimage21436.jpg

plaatje is enigszins lelijk, omdat het een scan is....ik had em al eens uitgeprint..en was m'n origineel kwijt door een format..geld ook voor de eminem character en spaceships :( anyway die geprinte dus toen weer gescand....daarom iets lelijker

kijk, dit soort gekkigheid krijg je als je je eens verveeld en met poser klooit

Afbeeldingslocatie: http://bigkabuto.50megs.com/images/galleryimage17385.jpg

Poser met Bryce, oh ja en painter geloof ik om die haren beetje furry te krijgen

Afbeeldingslocatie: http://bigkabuto.50megs.com/images/honey.jpg

een WIP van een spaceship...die dus tot nu toe nog altijd een WIP is {work in progress)

Afbeeldingslocatie: http://bigkabuto.50megs.com/images/fighter.jpg

en deze kwam wel af, nou ja..enigszins. deze is ook gemaakt voordat ik aan die bovenste begon.....over de hull texture ben ik nooit tevreden geweest kon alleen niks echt goeds ervoor vinden, de turrets/railgun zijn gemaakt door allemaal torussen en nog een keer torussen erin booleanen, ik gebruikte een echt plaatje van een railgun als voorbeeld....

Afbeeldingslocatie: http://bigkabuto.50megs.com/images/galleryimage99899.jpg

en deze, Em weer, buddy heeft wat special fx toegevoegd :)

Afbeeldingslocatie: http://bigkabuto.50megs.com/images/galleryimage33199.jpg

dat was het wel zo'n beetje..ik had nog meer plaatjes..die moet ik echt ff zoeken {waarschijnlijk naar cd gebakken of op flops nog}

dit is mijn site, net effe kort gemaakt..gewoon de fotos weer met wat tekst

http://bigkabuto.50megs.com/photo.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
[quote]Magic schreef op 08 augustus 2002 @ 17:44:
om een of andere reden werkt boolean niet goed, boolean verwijderd alle faces van de lathe, dus blijft er een soort "gat" over waardoor je "in" het object kan kijken, als iemand me kan helpen, graag
[quote]

Als je die toren met lathe hebt gemaakt, is dat waarschijnlijk de reden. Lathe sluit de boven- en onderkant van de toren namelijk niet af en boolean werkt niet goed met niet-dichte objecten. Doe dus eerst de cap-holes-modifier om de gaten te dichten en het zou al een stuk beter moeten gaan.

Hoop ik, maar in veel gevallen is boolean gewoon erg slecht.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic schreef op 08 augustus 2002 @ 17:44:
om een of andere reden werkt boolean niet goed, boolean verwijderd alle faces van de lathe, dus blijft er een soort "gat" over waardoor je "in" het object kan kijken, als iemand me kan helpen, graag
Je kunt ook gewoon door blijven modellen en bij renderen de optie force 2 sided aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
BOLEAN TUTORIAL / TIPS

http://mrpumpernickel.cgworks.com/site/index2.html

bij misc/tutorials

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand nog een tutorial van Truespace 5? Kan niet eens een figuur maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
thanx oogst, het is gelukt, het plaatje is geupdate.
als je goed kijkt, kun je in de reflectie de nieuwe scene zien :P
niet dat dat veel is, een paar stoelen en een boekenkast zonder textures.

nog een vraagje: hoe kun je meer "texture-slots" tot je beschikking krijgen, ik kan nu maximaal 6x4=24 textures gebruiken, en ik heb er voor de rijen boeken al 8 tot 12 nodig, dan blijven er weinig over voor andere objecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Magic, dat is DE meest gevraagde newbie vraag in 3dsmax land. :) Maaaar ik ben in een goeie bui, het zit zo: De material EDITOR is om te "editen". Als je een materiaal af hebt, en aan een object hebt toegekend, kun je hem in de editor deleten. Dan heb je weer plek voor een niewe, want hij zit in de scene opgeslagen.

:*)

specs

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.