daar heeft gladiool ooit een tut over geschreven, zoek eens even naar dome of light of lightdome of soft shadows ofzo
De zijkant was helemaal strak, zonder gaten ofzo (ook met patches). Later het hele ding naar editable poly geconvert. Toen de vorm van de luchtgaten geëxtrude. Beetje goed vormgegeven en door het licht goed te zetten lijken het net gaten. Die aan de voorkant zijn op de zelfde manier gemaakt.HawVer schreef op 01 augustus 2002 @ 10:05:
He WILDEAAP hoe pak je precies die grilles aan? Maak je eerst de buitenkanten en doe je dan de grilles? En dan bedoel ik eigenlijk die luchtgaten in de zijkant.
Edit: Ik maak zelf ook een auto. Ik heb nu de buitenkant met patches gemaakt.
De voorruit vind ik wel een goed idee. Ben verder niet van plan om nog veel te gaan modellen. De voorruit aan de bovenkant is trouwens eerder 1/5 cirkel dan een halve.handige_harrie schreef op 01 augustus 2002 @ 11:15:
[...]
Mooi!
Nog een paar dingetjes:
-de wielkasten (iig aan de voorkant) zijn te 'scherp', onderaan lopen ze helemaal met het wiel mee:
code:
1 2 3 4 __ / \ | | \ /
maar dan zo:
code:
1 2 3 4 __ / \ | | / \
De tekeningetjes zijn niet geweldig, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel
Je voorruit materiaal is te dof, met transparaency en en scherpe reflectie (niet te veel).
Ik zou de voorruit aan de bovenkant rechter maken, ipv de halve cirkel die het nu is, maar dat is persoonlijk.
De vos loopt door het bos.

Testje om te kijken of ik nog kon modelleren/photoshoppen/uvw'n
radiosity does the trick.! 1 spotlight, voor die 'schaduw' zeg maar, en de rest is gwoon euh, de , euuh, deeee,, euuuh.. effedenken, ohja, het resultaat van de radiosity.. niets meer en niets minder.Sander0105 schreef op 01 augustus 2002 @ 13:38:
Hey erikje, hoe heb jij die belichting zo mooi gekregen in de kamer zelf?
traktor scratch!
Hummmmmm weet iemand hoe je dit in maya doet ?Erikie schreef op 01 augustus 2002 @ 22:45:
[...]
radiosity does the trick.! 1 spotlight, voor die 'schaduw' zeg maar, en de rest is gwoon euh, de , euuh, deeee,, euuuh.. effedenken, ohja, het resultaat van de radiosity.. niets meer en niets minder.
tja...
quote van highend3d.com
"With more and more powerful processors becoming available to the average user at affordable prices, radiosity solutions are becoming increasingly popular. Maya, however, does not have a radiosity engine. "
iow, vergeet 't dus maar
. maar een paar plugins kunnen je er wel mee helpen. en er is een manier om het te faken.
http://www.3dluvr.com/pix.../radio/radiosity_fake.htm
"With more and more powerful processors becoming available to the average user at affordable prices, radiosity solutions are becoming increasingly popular. Maya, however, does not have a radiosity engine. "
iow, vergeet 't dus maar
teveel zooi, te weinig tijd
Verwijderd
Kwam toevallig vandaag m'n oude mask tegen. Voor de gein geprobeerd na te maken. Hoe vinden jullie em? suggesties zijn altijd welkom!

Verwijderd
ik vind hem wel cool 
hij is alleen te shiny (aangezien dit een WIP is, maakt het niet uit).
hij is alleen te shiny (aangezien dit een WIP is, maakt het niet uit).
Ik blijf gewoon cartoony doorgaan;

3dsmax/Brazil/Photoshop

3dsmax/Brazil/Photoshop
leuk litoki, post eens een wireframe van zijn gezicht gedeelte. Als het met meshsmooth gemaakt is, graag de cage en niet de gesmoothe versie.

zoiets?
edit - hey niet snel editten
edit2 - zo dan
je gebruikt veel tri's. Op zich is daar nix ergs mee, behalve dat ze veel moeilijker te smoothen zijn dan quad's. Hoeveel mesh smooth iteraties heb je gebruikt?
Ik doe dit hele poly modelling ook niet zo lang. Als je echt wat constructieve kritiek wilt zou je hem eens op maxforums.org moeten posten, met deze wireframe erbij.
Ik doe dit hele poly modelling ook niet zo lang. Als je echt wat constructieve kritiek wilt zou je hem eens op maxforums.org moeten posten, met deze wireframe erbij.
Mooi gedaan! Deze lijkt me trouwens echt vet als je er een cartoon filter overheen doet zoals Illustrate.
Voor renderen maar 2 iteraties. Ik weet dat quads de voorkeur hebben, elke tutorial zegt dat, maar het komt tot nu toe niet lekker uit bij me, vooral als je apart een neus doet of een oor en je gaat ze daarna aan je hoofd plakken.gladiool schreef op 02 augustus 2002 @ 14:06:
je gebruikt veel tri's. Op zich is daar nix ergs mee, behalve dat ze veel moeilijker te smoothen zijn dan quad's. Hoeveel mesh smooth iteraties heb je gebruikt?
"Gewoon blijven proberen"

Ik merk trouwens dat ik bijna alle tri's nog kan ombouwen naar quads
Ik ben nu een gezicht aan het proberen te maken, en na flink wat gekloot heb ik besloten om de neus en mond etc los te maken. Ik begin met een plane, waar ik edges uit trek om nieuwe quads te maken. (ik dacht dat je hier het epoly2 filetje voor moet hebben, de epoly bij max kan geen edges extruden). En continu zorg ik ervoor dat er geen tri's bijkomen. Maar een paar tri's ie niet erg.LiToKi schreef op 02 augustus 2002 @ 14:13:
[...]
Voor renderen maar 2 iteraties. Ik weet dat quads de voorkeur hebben, elke tutorial zegt dat, maar het komt tot nu toe niet lekker uit bij me, vooral als je apart een neus doet of een oor en je gaat ze daarna aan je hoofd plakken.
"Gewoon blijven proberen"![]()
Ik merk trouwens dat ik bijna alle tri's nog kan ombouwen naar quadsverkeerde manier van werken natuurlijk, maar 't kan...

Gelukkig is er voor de rijke consument altijd nog mental ray... De standaard engine van maya ondersteund geen radiosity, maar dat doet die van 3ds4 ook niet. Door een plugins/programma's als mental ray en bijvoorbeeld brazil kun je wel radiosity renderenYoozer schreef op 01 augustus 2002 @ 23:47:
quote van highend3d.com
iow, vergeet 't dus maar. maar een paar plugins kunnen je er wel mee helpen. en er is een manier om het te faken.
ja met (dure) plugins is het altijd wel te doen, maar ook wat dat betreft heeft max een flink groter aanbod. Plus dat de renders voor max over het algemeen makkelijker in het gebruik zijn. (vray, brazil, fR,) renderman en mentalray zijn er ook voor maya, maar die vergen heel wat meer inspanning om te beheersen, al dacht ik dat mental ray 3 wel aars kickt wat betreft gebruikers gemak, snelheid en qualteit. Maar vaak is integratie met het 3d pakket een probleem. Bij softimage wordt mental ray bijgeleverd, en is goed geintegreerd.
Tis inderdaad jammer voor maya gebruikers.
Tis inderdaad jammer voor maya gebruikers.
mooie neusgladiool schreef op 02 augustus 2002 @ 15:15:
[...]
Ik ben nu een gezicht aan het proberen te maken, en na flink wat gekloot heb ik besloten om de neus en mond etc los te maken. Ik begin met een plane, waar ik edges uit trek om nieuwe quads te maken. (ik dacht dat je hier het epoly2 filetje voor moet hebben, de epoly bij max kan geen edges extruden). En continu zorg ik ervoor dat er geen tri's bijkomen. Maar een paar tri's ie niet erg.
afbeelding
problemen komen dus (bij mij tenminste) als je straks een neus, oor, oog, mond hebt en je gaat ze samenvoegen, dat komt niet lekker uit meestal. In mijn wireframepje bestaat de neus, mond en oor uit allemaal quads, zodra er een overgang is, gaat 't mis (zoals de wang, het gedeelte tussen de bovenlip en de neus, tussen oog en oor etc.).... volgende keer beter
Heeft er iemand nog mooie plaatjes van ruimte schepen en robots?
Ik ben een beetje uit fantasie, dus miss kan ik zo nog wat op doen
Ik ben een beetje uit fantasie, dus miss kan ik zo nog wat op doen
With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things
Goeie dag ga je de hele rest van het gezicht zo maken? Dat word wel verekte veel werk. Kun je dat niet beter met patches doen?gladiool schreef op 02 augustus 2002 @ 15:15:
[...]
Ik ben nu een gezicht aan het proberen te maken, en na flink wat gekloot heb ik besloten om de neus en mond etc los te maken. Ik begin met een plane, waar ik edges uit trek om nieuwe quads te maken. (ik dacht dat je hier het epoly2 filetje voor moet hebben, de epoly bij max kan geen edges extruden). En continu zorg ik ervoor dat er geen tri's bijkomen. Maar een paar tri's ie niet erg.
afbeelding
BTW wel mooie neus.
http://hawvie.deviantart.com/
Ik heb nog niet zo veel ervaring met gezichten, en ik heb wat manieren geprobeerd, zoals splines en dan surface, en box modeling, maar ik verloor als nel het overzicht, dus ik doe het zo. Maar wat je ook doet, het kost zowiezo een hoop tijd. Dit is trouwens de neus van laetita casta, op haar baseer ik dit gezicht, er zijn een hoop photo's van haar te vinden.HawVer schreef op 02 augustus 2002 @ 16:53:
[...]
Goeie dag ga je de hele rest van het gezicht zo maken? Dat word wel verekte veel werk. Kun je dat niet beter met patches doen?
BTW wel mooie neus.
------
twixxx, ga eens deze pagina's die hier staan langs http://www.3dluvr.com/content/userz.php
Verwijderd
Klopt, maar er komt een andere texture op die veel matter is en lichter. Er zit nu nog proef materiaal op.
ik werk snel en gelukkig de laatste tijd steeds minder slordig, maar een dagje of 3 tot een week doe ik er wel over...
Tsja wat versta je onder onder de knie krijgen? Echt alle opties helemaal kunnen gebruiken zul je waarschijnlijk nooit kunnen. Maar er goed mee overweg kunnen, echt mooie/moeilijke dingen maken kun je pas na ongeveer een jaar lijkt me. Ligt er ook aan hoeveel tijd je eraan besteed. Als je na een aantal maanden nog steeds blokjes en cilinders aan elkaar plakt kun je beter ermee stoppen.
Het heeft allemaal met inzet en tijd te maken. Als jij een maand lang eerst goed de literatuur leest, en alle tutorials doet die bij bv max zitten, wat best te doen is, ben je al heel goed op weg. Ik heb dat ook niet gedaan, maar als je wat langer met 3d werkt zie je dat het wel kan, je moet er alleen tijd en moeite insteken, en veel lezen, wat sommigen nogal afschrikt.
Vraagje; Hoe lang doen de meesten er over om plaatjes zoals boven te maken?

Model: 9 minuten
Preset textures selecteren: 3 minuten
Setup: 3 minuten
Renderen met High AA en Radiosity: 11 minuten
Totaal: 26 minuten
[ Voor 0% gewijzigd door Ericston op 02-08-2002 19:12 . Reden: Quote ]
Verwijderd
Vooral "inspiratie" helpt een handje. Als je al een bepaald idee hebt dan heb je het onderwerp meestal al voor ogen en dan doe je misschien meer moeite om een specifieke techniek te leren of uit te zoeken hoe je je idee kunt uitvoeren . Maar als je max (of een ander pakket) opstart maar je hebt nog niet echt een idee wat je wilt gaan maken dan kun je weleens blijven steken bij die blokjes en cilinders
. Er zijn zat onderwerpen die je inspireren, denk maar aan muziek, film, games.... vul maar aan
Ik heb een tijdje geleden online een paar filmpjes gevonden van mensen die met mesh editing wat models maakten. Eén daarvan was iemand die binnen een uur een zeer strak gezicht in elkaar zette. Die werkt vanuit één standaard vorm en ging daar met extrude en cut dan de vormen in maken, lippen bijvoorbeeld tekende die gast zo direct op het gezicht met de cut-tool in de perspective viewports. Die gast deed dus alles gewoon in een full-screen perspective-viewport. En dan een meshsmooth er overeen en ik was diep onder de indruk. Snel een gezicht maken met edit mesh dat er goed uit ziet is dus wel degelijk mogelijk, jammer alleen dat ik het filmpje niet meer kan vinden.gladiool schreef op 02 augustus 2002 @ 15:15:
[...]
afbeelding
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Stonden die niet een tjjdje geleden op CGchannel ? Daar stonden van die filmpjes van Martin Krol. Die gast maakte in 24 min een super kick model met box modelling. Kep dat filmpje nog op CD staan iets van 32mb.Oogst schreef op 02 augustus 2002 @ 19:20:
[...]
Ik heb een tijdje geleden online een paar filmpjes gevonden van mensen die met mesh editing wat models maakten. Eén daarvan was iemand die binnen een uur een zeer strak gezicht in elkaar zette. Die werkt vanuit één standaard vorm en ging daar met extrude en cut dan de vormen in maken, lippen bijvoorbeeld tekende die gast zo direct op het gezicht met de cut-tool in de perspective viewports. Die gast deed dus alles gewoon in een full-screen perspective-viewport. En dan een meshsmooth er overeen en ik was diep onder de indruk. Snel een gezicht maken met edit mesh dat er goed uit ziet is dus wel degelijk mogelijk, jammer alleen dat ik het filmpje niet meer kan vinden.
jaja, het is zeker te doen, gewoon veel oefenen, ik probeer het ook wel eens, en er komt uiteindelijk wel een gezicht uit, maar echt mooi is het nog niet. Daarom doe ik het nu rustig aan, poly voor poly, met goeie referentie.
Die filmpjes ken ik ook, ze zijn bijvoorbeeld op de site van meshtools te downloaden. Meshtools en csPolytools zijn hiervoor HEEL handig. Je maakt handige shorcuts voor scherm bewegingen, bewegingen, en voor de poly edit tools (die ik gewoon in een menuutje bovenaan mijn scherm heb zitten) en dan kun alles in de perspective viewport doen. Je kunt dan vertexen ed. bewegen door de manipulator arrows, zodat je niet steeds tussen viewports moet wisselen. En altijd maar de helft maken.
http://www.fineart.sk/
--
Die filmpjes ken ik ook, ze zijn bijvoorbeeld op de site van meshtools te downloaden. Meshtools en csPolytools zijn hiervoor HEEL handig. Je maakt handige shorcuts voor scherm bewegingen, bewegingen, en voor de poly edit tools (die ik gewoon in een menuutje bovenaan mijn scherm heb zitten) en dan kun alles in de perspective viewport doen. Je kunt dan vertexen ed. bewegen door de manipulator arrows, zodat je niet steeds tussen viewports moet wisselen. En altijd maar de helft maken.
http://www.fineart.sk/
--
heette die knakker niet Bay Raitt? Die maakte dat soort filmpjes ook iig en werkt nu bij Weta Digital aan Lord of the RingsOogst schreef op 02 augustus 2002 @ 19:20:
[...]
Ik heb een tijdje geleden online een paar filmpjes gevonden van mensen die met mesh editing wat models maakten. Eén daarvan was iemand die binnen een uur een zeer strak gezicht in elkaar zette. Die werkt vanuit één standaard vorm en ging daar met extrude en cut dan de vormen in maken, lippen bijvoorbeeld tekende die gast zo direct op het gezicht met de cut-tool in de perspective viewports. Die gast deed dus alles gewoon in een full-screen perspective-viewport. En dan een meshsmooth er overeen en ik was diep onder de indruk. Snel een gezicht maken met edit mesh dat er goed uit ziet is dus wel degelijk mogelijk, jammer alleen dat ik het filmpje niet meer kan vinden.
Verwijderd
1:Umm het ging vast niet om dat plaatjeEricston schreef op 02 augustus 2002 @ 19:11:
[...]
afbeelding
Model: 9 minuten
Preset textures selecteren: 3 minuten
Setup: 3 minuten
Renderen met High AA en Radiosity: 11 minuten
Totaal: 26 minuten
2:Jullie kunnen alles altijd beter
fucking impressive! Maar wat voor programma gebruikt die gast daarvoor? Dat die textures realtime op het ventje komen is echt megahandig. Ook dat ie het gezicht aan 1 kant maakt en de andere kant meteen meeverandert.LiToKi schreef op 02 augustus 2002 @ 19:47:
http://cube.phlatt.net/ho...d/movies/bayPlayMirai.avi
spoedcursus modellen
en zo doe je een oor;
afbeelding
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Mirai neem ik aan http://www.izware.com/mirai/WILDEAAP schreef op 02 augustus 2002 @ 19:58:
[...]
fucking impressive! Maar wat voor programma gebruikt die gast daarvoor? Dat die textures realtime op het ventje komen is echt megahandig. Ook dat ie het gezicht aan 1 kant maakt en de andere kant meteen meeverandert.
staat ook een model van diezelfde gast op hun homepage.
Deed me denken aan Nendo, alleen veel uitgebreider dan... Hier een tutorial die een beetje aangeeft wat dat is, staan nog andere cg tuts op die pagina's. http://www.webreference.com/3d/lesson51/WILDEAAP schreef op 02 augustus 2002 @ 19:58:
[...]
fucking impressive! Maar wat voor programma gebruikt die gast daarvoor? Dat die textures realtime op het ventje komen is echt megahandig. Ook dat ie het gezicht aan 1 kant maakt en de andere kant meteen meeverandert.
gladiool schreef op 31 juli 2002 @ 18:21:
AAAAAH ik zoek een bekende lekkere vrouwom te modeleren, maar ik kan maar geen goede profiel photo's vinden, ze zijn er gewoon niet. Ik heb al de hele FHM's 100 sexy chicks op google opgezocht, maar geen suxes.
Photo's van de voorkant van het gezicht zijn er genoeg.
Ik zoek trouwens ook aanzichten van een 1967 caddilac eldorado. Suurland en Onno van braam hebben hem niet.

kijk eens hoe ver je komt door een beetje te zoeken
bron: http://www.motionalmemori...dillac-Eldorado-black.htm
die pics had ik al lang gevonden, en ze zijn ook niet goed, ik zoek aanzichten zoals op suurland.com
je hebt natuurlijk een klein kansje dat je 'm vind als je 'm request op suurland.com...
en voor die reference images van vrouwen, waarom pak je niet eventjes de demo van Poser maak daar wat screenies van en model een model na
en voor die reference images van vrouwen, waarom pak je niet eventjes de demo van Poser maak daar wat screenies van en model een model na
Wat betreft vrouwen heb ik al wat gevonden, ik kwam een onwijze hoop laetitia casta foto's tegen, en heb daar wat aanzichten uit kunnen halen.
Ik wist trouwens niet dat je kon requesten op suurland, bedankt.
Ik wist trouwens niet dat je kon requesten op suurland, bedankt.
Oke dan ik heb ook nu 3d max opgepikt en zie hier mijn eerste creatie:

Hij gaat nog getextured worden(nu bezig met textures)
Ik weet het is nog simpel en uiteindelijk doe ik denk ik ook cartoony stijl.
Alvast een vraag: Hoe verander ik het punt van waaruit je kijkt in de perspective viewport

Hij gaat nog getextured worden(nu bezig met textures)
Alvast een vraag: Hoe verander ik het punt van waaruit je kijkt in de perspective viewport
Er staan een aantal icoontjes rechtsonder, waaronder Arc Rotate. Pak die en begin te slepen in de perspective view
Heel erg bedanktWILDEAAP schreef op 04 augustus 2002 @ 00:40:
Er staan een aantal icoontjes rechtsonder, waaronder Arc Rotate. Pak die en begin te slepen in de perspective view
heel simpel : met MR oftewel, mental ray 3.05 best mooi en redelijk snel (renderengine bestaat uit caustics, arraylights, global illumination, final gathering en nogmeer zooi).. ik geloof dat XSI ook MR gebruikt... (en mentalray kun je ook gebruiken als stand alone render geloof ik).. T is alleen niet zo simpel als in lightwave (of het hele simpele brazil), en bij een verkeerde instelling zit je echt een uur te wachten op een zwarte vlekSander0105 schreef op 01 augustus 2002 @ 23:27:
[...]
Hummmmmm weet iemand hoe je dit in maya doet ?
traktor scratch!
Hier twee stukken van mijn "eerdere" werk

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Die ondeste.... dat komt me bekend voor.
Of het is een stukje van 1 van die 65 kb files waarin een half uur 3d film inzit.
Of het is van een filmpje met allemaal ballen en domino stenen enzo.
Of het lijkt erop
Erg mooi iig, vooral die bovenste, wat een sfeer
Of het is een stukje van 1 van die 65 kb files waarin een half uur 3d film inzit.
Of het lijkt erop
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Neuh, dit is allemaal aan dat schitterende brein van mij ontsproten op een regenachtige middag toen ik net 3d max had geïnstalleerdXLerator schreef op 04 augustus 2002 @ 14:37:
Die ondeste.... dat komt me bekend voor.
Of het lijkt erop
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
woei dik koewl!! die ogen zien er net echt uitgladiool schreef op 04 augustus 2002 @ 15:10:
oogst, maak eens een scene met een hele hoop van die dingen erin.
updeetje van me gezicht.
afbeelding
en wat voor technieken gebruik je daar nu voor?gladiool schreef op 04 augustus 2002 @ 15:10:
updeetje van me gezicht.
afbeelding
This too shall pass
Verwijderd
Hallo ik ben bezig met een eigen versie van de bjork clip alleen gebruik ik een ander nummer, geen all is full of love maar waarschijnlijk "it's not up to you'
Dus ik laat meer weten zodra ik meer heb.
Doei

Dus ik laat meer weten zodra ik meer heb.
Doei

Waar heb je dat in gemaakt?
---
Dit heb ik ff gemaakt:
Terenenenenenene!!

*zucht* Those good ol' dayz..
* Scipionyx pinkt een traatje weg..
---
Dit heb ik ff gemaakt:
Terenenenenenene!!

*zucht* Those good ol' dayz..

* Scipionyx pinkt een traatje weg..
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Verwijderd
Hier weer eens een werkje van mij :

(nog lang niet af
)
edit :
Even wat "esthetische" aanpassingen gedaan

(nog lang niet af

edit :
Even wat "esthetische" aanpassingen gedaan

nee, dat filmpje heet 'fiat lux' en het lijkt er helaas ook niet op, anders dat het een of ander tempelgebouw isXLerator schreef op 04 augustus 2002 @ 14:37:
Of het lijkt erop
teveel zooi, te weinig tijd
D'r borsten hangen wat laag, en ze heeft wallen onder d'r ogenVerwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 19:07:
Hier weer eens een werkje van mij :
afbeelding
(nog lang niet af)
Maar verder mooi gedaan
Een hele hoop van die dingen? Doe jij het renderen met al die raytracing dan? Maar ik zal eens kijken, 'tis wel een leuk ideetje ja.gladiool schreef op 04 augustus 2002 @ 15:10:
updeetje van me gezicht.
afbeelding
Maareuh: hoe maak jij al die losse onderdelen van dat gezicht nou gemakkelijk aan elkaar? Is vast geen weld toch?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
ik heb de neus, ogen en mond los gemaakt, beginnend met een plane en dan edges uit trekken. Dan door de boel aan elkaar vast te maken met "attach" en de omringende structuur met poly's bedekken. Gewoon zorgen dat een poly goed staat voordat je de volgende maakt.
oogst, post dat modelletje van die ster eens, dan zal ik es iets proberen.
Edges uittrekken doe je gewoon met extrude lijkt me? Maar wat ik dus eigenlijk bedoelde: hoe bedek je de omringende structuur met polies?
Je zei trouwens eerder al dat meshsmooth niet goed om kan gaan met triangles en wel met quads, maar mesh smooth heeft dan ook de keuze voor smoothing gebaseerd op quads of smoothing gebaseerd op triangles. Helpt die laatste dan niet? Ik heb overigens zelf de ervaring dat meshsmooth niet goed werkt met tessalated surfaces, ligt dat hier aan?
Over die ster: ik heb zelf al iets gemaakt met die ster en zeg me nou niet dat het posten van zo'n simpele model sneller is dan dat je hem gewoon zelf maakt. Dat is ongeveer een vergelijkbare vraag als: 'post die box is, die is wel cool neergezet.'
Zeg nou zelf?
Je zei trouwens eerder al dat meshsmooth niet goed om kan gaan met triangles en wel met quads, maar mesh smooth heeft dan ook de keuze voor smoothing gebaseerd op quads of smoothing gebaseerd op triangles. Helpt die laatste dan niet? Ik heb overigens zelf de ervaring dat meshsmooth niet goed werkt met tessalated surfaces, ligt dat hier aan?
Over die ster: ik heb zelf al iets gemaakt met die ster en zeg me nou niet dat het posten van zo'n simpele model sneller is dan dat je hem gewoon zelf maakt. Dat is ongeveer een vergelijkbare vraag als: 'post die box is, die is wel cool neergezet.'
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
ik selecteer een edge, en dan doe ik shift-move. (hier heb je epoly2 voor nodig dacht ik, maar weet niet zeker.) Dan zet ik de vertexen van de nieuwe edge op de goeie plek, of weld ik ze als dat moet, en dan de volgende. Ik heb dus 2 planes met photo's erop die ik als referentie gebruik.
die ster, ik had geen zin om hem te maken maar wel om er even mee te klooien,..
die ster, ik had geen zin om hem te maken maar wel om er even mee te klooien,..
Ik heb epoly 2 even gedownload, ik kijk morgen wel ff of ik hem aan de praat krijg.
Maar nu het toch over zulke dingen gaat: ik heb meshtools gedownload en geïnstalleerd en dan staat er op uitleg sites erover dat ik hem een eigen toolbar moet geven. Nou kan ik hem wel vinden bij customise UI, maar ik krijg hem niet zo dat ik die toolbar in beeld krijg gewoon in MAX zelf. Hoe maak ik een toolbar en krijg ik hem in beeld?
Trouwens: als je hem graag wilt hebben, dan zal ik die ster dadelijk wel even posten voor je, maar MAX is nu aan het renderen en dat duurt nog wel een kwartiertje of zo.
Maar nu het toch over zulke dingen gaat: ik heb meshtools gedownload en geïnstalleerd en dan staat er op uitleg sites erover dat ik hem een eigen toolbar moet geven. Nou kan ik hem wel vinden bij customise UI, maar ik krijg hem niet zo dat ik die toolbar in beeld krijg gewoon in MAX zelf. Hoe maak ik een toolbar en krijg ik hem in beeld?
Trouwens: als je hem graag wilt hebben, dan zal ik die ster dadelijk wel even posten voor je, maar MAX is nu aan het renderen en dat duurt nog wel een kwartiertje of zo.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
je kunt ze naar je toolbar slepen. Maar ik heb ze in een menu gezet bovenaan, netzoals csPolytools. Of je kunt ze in de quad stoppen.
OK, ik heb het sterretje van vriendjes voorzien.
Het was wel anderhalf uur renderen, want alle objecten zijn raytraced doorzichtig en er is een raytraced lampje bij. Een beetje Photoshop voor meer contrast en overschijning deed de rest:

En voor gladiool en anderen die mijn ster met de bijberhorende material nog even willen bekijken/misbruiken de MAX-file: Los sterretje

En voor gladiool en anderen die mijn ster met de bijberhorende material nog even willen bekijken/misbruiken de MAX-file: Los sterretje
edit:
Leuk trouwens om te zien hoe een camera met een standaardwaarde van 35 zo'n leuke perspectiefvertekening geeft bij de bollen die dichtbij zijn en aan de rand van het scherm staan. De models zijn wél echt rond hoor!
Leuk trouwens om te zien hoe een camera met een standaardwaarde van 35 zo'n leuke perspectiefvertekening geeft bij de bollen die dichtbij zijn en aan de rand van het scherm staan. De models zijn wél echt rond hoor!
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
gladiool - oogst - gladiool - oogst - gladiool - oogst 
heb je je trouwens iets met noise gedaan oogt? of is dat de jpeg compressie bij die bollen aan de randen, zien er een beetje vaag (letterlijk) uit.
Een supergrote render van dat plaatje zou erg tof zijn
heb je je trouwens iets met noise gedaan oogt? of is dat de jpeg compressie bij die bollen aan de randen, zien er een beetje vaag (letterlijk) uit.
klinkt tijdrovend, niet?gladiool schreef op 04 augustus 2002 @ 21:27:
ik heb de neus, ogen en mond los gemaakt, beginnend met een plane en dan edges uit trekken. Dan door de boel aan elkaar vast te maken met "attach" en de omringende structuur met poly's bedekken. Gewoon zorgen dat een poly goed staat voordat je de volgende maakt.
This too shall pass
Mag als het goed is niet op GoTVerwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 00:01:
En dit maak ik als ik me in de vakantie een keer dood verveel
http://home.wanadoo.nl/panthon/bla
http://home.wanadoo.nl/panthon/bla
(pas op jeugdigen: naaktheid!)
Ik zal zo ook wel even een wipje van mijn rupsje nu plaatsen
Meteen een een vraag: Waar stel ik in vanuit welke camera hij moet renderen
haha hoe oud ben jeVerwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 00:01:
En dit maak ik als ik me in de vakantie een keer dood verveel
(pas op jeugdigen: naaktheid!)
This too shall pass
Verwijderd
Misschien een beetje domme vraag
maar er is vast niemand hier die eens zin heeft om de modellen in mijn hoofd eens *echt* uit te werken in Max of Maya ofzo zeker? Ik doe het nu zelf, na papierschets, in Poser, omdat ik geen zin en geen tijd heb om een pakket als Max te gaan leren...maar vele 3D pro's, en amateurs roepen dan meteen (grotendeels terecht) dat het dan maar nep is, aangezien Poser nogal veel voor je doet. Daarbij is het nogal een beperkt pakket heb ik het idee....
In elk geval even een voorbeeldje:
schets:

3D Render zover ie nu is:

edit:
even wat meer info...de basis model van een mensfiguur is dus standaard poser, alsmede de bones om de houding snel te kunnen maken. Het harnas is in feite een standaard poser-vest waar ik een bump- en transparency map voor heb gemaakt. De trui is ook standaard poser. De haren zijn een model die ik heb gekocht van renderosity. De armbanden, schouderbladen en katana heb ik zelf gemaakt in poser, alsmede alle textures. De achtergrond is gewoon een foto van de lucht, in de achtertuin gemaakt
schets:

edit:
even wat meer info...de basis model van een mensfiguur is dus standaard poser, alsmede de bones om de houding snel te kunnen maken. Het harnas is in feite een standaard poser-vest waar ik een bump- en transparency map voor heb gemaakt. De trui is ook standaard poser. De haren zijn een model die ik heb gekocht van renderosity. De armbanden, schouderbladen en katana heb ik zelf gemaakt in poser, alsmede alle textures. De achtergrond is gewoon een foto van de lucht, in de achtertuin gemaakt
Heb je die ook in desktop formaat? Mooi gemaakt man.
Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...
Verwijderd
Ik heb een beetje door al jullie models lopen klikken en ik moet zeggen dat veel van jullie echt goed met 3d om kunnen gaan. Dan krijg ik echt zoiets van 'tssss, waar ben ik mee bezig...' maar goed ik wou alsnog even mijn 2e model gaan posten. Een half jaar ofzo geleden was ik bezig een karikatuur man te modelen voor een spel maar toch moet ik er weer in komen en wat meer over 3dsmax komen te weten. Er is nog uberveel wat ik niet kan dus dat wordt veel lezen en uitzoeken. Maar goed hier is dus mijn 2e model. 't is mijn muis, een razer boomslang (mooi ding
) kraak um maar niet te hard af... 

hij is nog niet af natuurlijk, de knoppen moeten nog gevormd worden met inhammen er voor en scrollwieltje, textures etc etc. kben er zo'n 3 uur mee bezig geweest denk ik

hij is nog niet af natuurlijk, de knoppen moeten nog gevormd worden met inhammen er voor en scrollwieltje, textures etc etc. kben er zo'n 3 uur mee bezig geweest denk ik
Eigenlijk niet, maar dan moet ik hem even opnieuw renderen, geen probleem jah! Vertel maar even hoe groot je em hebben moet.... 1600x1200? No problem!JedaiNait schreef op 05 augustus 2002 @ 01:23:
[...]
Heb je die ook in desktop formaat? Mooi gemaakt man.![]()
ik vind het er best cool uit zien :*DVerwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 01:06:
[text]
schets:
afbeelding
afbeelding
edit:
[text]
Alle objecten hebben dezelfde raytrace material, alleen met verschillende kleurtjes. Die material heeft een smoke-bump-map er overheen en door de lichtverbuiging geeft de combinatie van bump-map en zeer sterke verbuiging aan de rand van een bol misschien wel een lichtelijk vreemd effect ja. Het ligt in elk geval niet aan de jpeg-compressie, want de originele bitmap ziet er hetzelfde uit.LiToKi schreef op 04 augustus 2002 @ 23:30:
gladiool - oogst - gladiool - oogst - gladiool - oogst
Wat is volgens jou eigenlijk 'supergroot'? Bij mij is dat 1024*768, maar dat bedoel je vast niet?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Is Poser nog verkrijgbaar en hoe hoog is de leercurve?Ik wil nl ook 3d stuff gaan maken en aan 3d Max kan ik niet komen aangezien het toch ff iets te duur isVerwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 01:06:
Misschien een beetje domme vraagmaar er is vast niemand hier die eens zin heeft om de modellen in mijn hoofd eens *echt* uit te werken in Max of Maya ofzo zeker? Ik doe het nu zelf, na papierschets, in Poser, omdat ik geen zin en geen tijd heb om een pakket als Max te gaan leren...maar vele 3D pro's, en amateurs roepen dan meteen (grotendeels terecht) dat het dan maar nep is, aangezien Poser nogal veel voor je doet. Daarbij is het nogal een beperkt pakket heb ik het idee....
schets:
afbeelding
afbeelding
edit:
Heb zelf wel Caligra Truespace maar die vind ik erg onduidelijk ,en ik heb ook nog Cool 3d maar daar kan je niet zo veel mee...
Verwijderd

WIP:
ok moet nog best wat gebeuren. Veel lichten veranderd/toevoegen wat objecten er bij zetten. Hij moet nog in 4000x3000 gerendered gaan worden, want nu missen er veel details.
btw, de AA pass is niet helemaal afgemaakt in deze WIP
Op sommige beeldschermen is ie misschien iets te donker, maar op mijn scherm kan ik alles redelijk goed zien
commentaar is welkom
Ik ben voor de fun maar eens een ets van Piranesi aan het namaken. Het betreft hier de ets Carcere VII en ik post het origineel vanavond nog wel even ter vergelijking. Grappig is dat deze achtiende eeuwse kunstenaar een beetje Esher-achtige trekjes vertoont en dus soms wat dingen tekent die geometrisch niet echt kunnen. Een uitdaging dus om dat een beetje mooi op te lossen. 
Anderhalf uur werk en daarna gerenderd met Brazil:

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Ik ben niet zo heel goed op het 3d niveau, ziehier wip2:

Zoals je misschien wel ziet heb ik wat met de "Lathe" functie lopen oefenen (Parasol, glazen, fles)
en ik moet nog wat mooie textures vinden, want hout is ook niet alles

Zoals je misschien wel ziet heb ik wat met de "Lathe" functie lopen oefenen (Parasol, glazen, fles)

mijn schermpje staat op 1280 x 960Oogst schreef op 05 augustus 2002 @ 11:52:
[...]
Alle objecten hebben dezelfde raytrace material, alleen met verschillende kleurtjes. Die material heeft een smoke-bump-map er overheen en door de lichtverbuiging geeft de combinatie van bump-map en zeer sterke verbuiging aan de rand van een bol misschien wel een lichtelijk vreemd effect ja. Het ligt in elk geval niet aan de jpeg-compressie, want de originele bitmap ziet er hetzelfde uit.
Wat is volgens jou eigenlijk 'supergroot'? Bij mij is dat 1024*768, maar dat bedoel je vast niet?
Verwijderd
Dank je
Cool3D is alleen leuk voor logo's dacht ikVerwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 12:23:
[...]
Is Poser nog verkrijgbaar en hoe hoog is de leercurve?Ik wil nl ook 3d stuff gaan maken en aan 3d Max kan ik niet komen aangezien het toch ff iets te duur is
Heb zelf wel Caligra Truespace maar die vind ik erg onduidelijk ,en ik heb ook nog Cool 3d maar daar kan je niet zo veel mee...
Minimaal 1024x768, maar groter mag uiteraad ook. Alvast bedankt in ieder geval! Ik zou willen dat ik zoiets kon, maar ja dat kost veel tijd om te leren lijkt me.WhizzCat schreef op 05 augustus 2002 @ 09:39:
[...]
Eigenlijk niet, maar dan moet ik hem even opnieuw renderen, geen probleem jah! Vertel maar even hoe groot je em hebben moet.... 1600x1200? No problem!
Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...
Nou toch vrij mooi, ik ben ook n00b maar ik heb me alleen nog maar verdiept in het modellen en niet in het texturen,Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 14:16:
Ik ben niet zo heel goed op het 3d niveau, ziehier wip2:
afbeelding
+je hebt me inspiratie gegeven om ook es een mooie beach disco/tent temaken :-)
With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things
Verwijderd
Wat is eigenlijk makkelijker om op te pikken; 3dsMax, Maya of Lightwave? Welke vind je persoonlijk het best?
Welke zou je aanraden voor iemand die meer wil doen dan Bryce aan kan?
lightwave komt van de amiga, en is erg anders opgebouwd qua gebruik, dus dat meot je liggen. Maar ze kunnen allemaal het zelfde, maar ze hebben zo hun minder goeie, en goeie punten. Maar allemaal beter dan bryce.
van 3dsmax is denk ik de grootste hoeveelheid stof op het net te vinden. Maar eigenlijk heb je dat allemaal niet nodig als je gewoon de handleiding die bij het programma hoort leest. Neem een besluit, kies gewoon max of maya, en lees daar wat van, doe wat tutorials. Dan kijk je ook nog even naar lightwave, omdat dat gewoon flink anders werkt. En dan echt besluiten, en er bij blijven todat je wat verder bent.
van 3dsmax is denk ik de grootste hoeveelheid stof op het net te vinden. Maar eigenlijk heb je dat allemaal niet nodig als je gewoon de handleiding die bij het programma hoort leest. Neem een besluit, kies gewoon max of maya, en lees daar wat van, doe wat tutorials. Dan kijk je ook nog even naar lightwave, omdat dat gewoon flink anders werkt. En dan echt besluiten, en er bij blijven todat je wat verder bent.
Alles!Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 16:53:
Wat is eigenlijk makkelijker om op te pikken; 3dsMax, Maya of Lightwave? Welke vind je persoonlijk het best?
Max vind ik het makkelijkst
Cinema 4D is lekker overzichtelijk en makkelijk te leren. (oké, staat niet tussen je keuzes, maar heb geen of weinig ervaring met Maya en Lightwave)Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 16:53:
Max is natuurlijk ook goed! Meer over te vinden, meer gebruikt.
Verwijderd
is dat diezelfde man als die die tekening heeft gemaakt, wat in (bijv.) The Discovery of Heaven voorkomt?Oogst schreef op 05 augustus 2002 @ 12:50:
Ik ben voor de fun maar eens een ets van Piranesi aan het namaken. Het betreft hier de ets Carcere VII en ik post het origineel vanavond nog wel even ter vergelijking. Grappig is dat deze achtiende eeuwse kunstenaar een beetje Esher-achtige trekjes vertoont en dus soms wat dingen tekent die geometrisch niet echt kunnen. Een uitdaging dus om dat een beetje mooi op te lossen.
afbeelding
Dan weet ik ongeveer wel wat je na wil bouwen nml. Suc6 ermee. Ik vond natekenen nml al moeilijk...
Als je een mesh edit geval hebt he, en je klikt 1 zo`n polygoon aan (zo`n blauw puntje), hoe kan je die dan alignen met een ander puntje? Als ik de align tool gebruik alignt ie met het hele object.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Dit topic is gesloten.