Toon posts:

[C++] GoT 3D game-engine project

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 626 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Leuk zo'n engine maken, maar ik heb een ding nog niet gezien in al jullie planningen en overleg verhalen, namelijk de koppeling tussen de game logica en de engine.
(of ik moet er overheen hebben gelezen)

Hier even een stukje verhaal over mijn eigen ervaringen bij een soortgelijk projectje:

Ik ben op een gegeven moment samen met een vriend begonnen aan het schrijven van een simpel galaga-achtig schietspel. Daarvoor hebben we een hierarchische 3d engine gemaakt (soort scenegraph techniek) en een zeer eenvoudige bounding sphere collision detection (hoeft allemaal niet zo nauwkeurig, en is in het voordeel van de speler :)).
De engine zelf was in no-time af, en het bewegen van objecten ging ook wel redelijk. Elk object heeft zijn eigen stuurcode (momenteel een C++ class, maar dat moet ooit nog een soort van virtul machine worden) en toegang tot de scenegraph.

Op het moment van ontwerpen leek dat allemaal een erg goed idee, en voor 'zelfstandige' objecten is het dat ook; het is echter erg lastig om op die manier echt een spel met structuur of een verhaallijn te maken.
</rant>

Anyway... dit is misschien een wat onderbelicht onderwerp, maar wel degelijk een vak apart en met een vrij grote overlap in de engine.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op woensdag 01 mei 2002 23:30 schreef Liquidus het volgende:

[..]

LOL :P Jammer dat je geen dakje gemaakt hebt boven dat lijntje, dan lijkt het helemaal op een pijl :)
ging niet echt met de uitlijning (kan geen spaties gebruiken) :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
even over het stuk van Qlone :

Het gedeelte van de game-logica en tactics en dergelijke komen in het begin van het project nog niet echt naar voren. Eerst moet er gericht op de render engine zelf worden geconcentreerd.

Onze lijst van medewerkers is op dit moment :

1 TRoZZ
2 beany
3 paulgielens
4 ThaEagle
5 killercow
6 Cra5hKrE8OR
7 Wayeax
8 iFDEE
9 Dash2in1
10 WOmBaT
11 Liquidus
12 MarcJ
13 Draco (reactie via email gekregen)

.oisyn adviseur
I-eye projectleider

Dit zijn er 15, wat volgens mij voldoende moet zijn om dit project te laten slagen.
Ik stel dan ook voor dat I-Eye een plan van aanpak o.i.d. gaat maken met wat er moet gebeuren, in welke volgorde en door wie het gedaan moet worden.

Verwijderd

Het gedeelte van de game-logica en tactics en dergelijke komen in het begin van het project nog niet echt naar voren. Eerst moet er gericht op de render engine zelf worden geconcentreerd.
True, maar al vrij snel zul je rekening moeten gaan houden met de 'koppelbaarheid' van je engine en je game logica. Dan heb je nog niet eens de logica zelf... Het renderwerk zelf is trouwens ook maar een klein deel van je engine; dingen als animatie komen er ook bij kijken (en daar ga je al weer richting die koppeling naar je game-logic; iets zal je objecten moeten aansturen).

• Dash2in1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 22:49
Op donderdag 02 mei 2002 18:59 schreef TRoZZ het volgende:
Ik stel dan ook voor dat I-Eye een plan van aanpak o.i.d. gaat maken met wat er moet gebeuren, in welke volgorde en door wie het gedaan moet worden.
Zo I-Eye, daar ben je dan mooi klaar mee :P :)

Verwijderd

sign me up dude...

my name is Draco (aka Zercho)

Verwijderd

ok dan.

Voorstel is dan om eerst een orrienterend gesprek te hebben met een klein groepje mensen om zo de functionaliteiten duidelijk te krijgen (ik heb zelf geen verstand van de inhoud van een engine, ben maar een simpele projectleider ;)).

Dit kan ik dan met .oisyn doornemen, hij kan me als adviseur allicht vertellen wat een gemiddelde doorlooptijd zal zijn per te ontwikkelen onderdeel.

Misschien is het een goed idee om een overzicht te maken wat de specialiteit is per deelnemer aan dit project, zodat we teams kunnen vormen die ieder belast zullen worden met bepaalde modules die ontwikkeld moeten worden. Hier kan dan weer een teamleider in worden aangesteld die mij weer met enige regelmaat op de hoogte kan houden van de ontwikkelingen.

Voor MSN en mail kan je me benaderen via menno_abbink@hotmail.com.

Verwijderd

Zo, heb net het hele topic uit gelezen (9 pagina's, flinke hap tekst). Ik wens jullie allereerst veel succes met het project.

Zelf loop ik al tijden met het idee voor een dergelijk project. Alleen gaat mijn persoonlijke voorkeur meer uit naar RPG's, strategische spellen en simm's.

Ik heb veel ervaring met programmeren (een jaar of 12), hoofdzakelijk C++, VB en Java. DirectX heb ik wel eens wat mee gedaan (2d multiplayer game gemaakt). Mochten jullie serieus test werk hebben, dan ben ik jullie graag van dienst. Ook over de storyline en AI wil ik graag meedenken. Ben helaas door mijn persoonlijke situatie niet in staat om heftig mee te gaan coden. De Direct3D learning curve gaat mij gewoon te veel tijd kosten. :(

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 14:36 schreef klokkie het volgende:
Zo, heb net het hele topic uit gelezen (9 pagina's, flinke hap tekst). Ik wens jullie allereerst veel succes met het project.

Zelf loop ik al tijden met het idee voor een dergelijk project. Alleen gaat mijn persoonlijke voorkeur meer uit naar RPG's, strategische spellen en simm's.

Ik heb veel ervaring met programmeren (een jaar of 12), hoofdzakelijk C++, VB en Java. DirectX heb ik wel eens wat mee gedaan (2d multiplayer game gemaakt). Mochten jullie serieus test werk hebben, dan ben ik jullie graag van dienst. Ook over de storyline en AI wil ik graag meedenken. Ben helaas door mijn persoonlijke situatie niet in staat om heftig mee te gaan coden. De Direct3D learning curve gaat mij gewoon te veel tijd kosten. :(
Doen dan OpenGL ipv Direct3d, dat is echt veel sneller te leren vind ik zelf

• WOmBaT
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

De topicstarter heeft gekozen voor Direct3D alhoewel het naar mijn idee ook mogelijk is een soort plugin-interface te creeeren zodat allebei gebruikt kunnen worden. :)

Verwijderd

Doen dan OpenGL ipv Direct3d, dat is echt veel sneller te leren vind ik zelf
Er is inmiddels gekozen voor Direct3D volgens mij. Althans, zo lijkt het.

Ik houd me wel bezig met de zaken die mij het meest interesseren. Dus storyline en AI. Heb een kromme geest dus als er nog wat monsters verzonnen moeten worden, zeg het maar! >:) Zal wel later in het project pas aan de orde komen, maar ik zal de site en de forum(s) in de gaten houden, blijf ik op de hoogte.

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 14:51 schreef klokkie het volgende:

[..]

Er is inmiddels gekozen voor Direct3D volgens mij. Althans, zo lijkt het.

Ik houd me wel bezig met de zaken die mij het meest interesseren. Dus storyline en AI. Heb een kromme geest dus als er nog wat monsters verzonnen moeten worden, zeg het maar! >:) Zal wel later in het project pas aan de orde komen, maar ik zal de site en de forum(s) in de gaten houden, blijf ik op de hoogte.
Heb echt geen zin om me met d3d bezig te houden, dus mischien kan ik ander onderdeel doen ?

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

iedereen kan toch aan modules werken die hen intereseren
de output module naar opengl of direct 3d, opzich is al leuk omdat je dan een standaart moet bedenken waarop bijvoorbeeld een opengl en direct3d module aangelsoten kunnen worden
dus je hoeft je helemaal niet direct met opengl of direct3d te bemoeien imho

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Is er al een taakverdeling of iets dergelijks bekend ?

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:41
Ik ben gister maar eens begonnen met het doornemen van de DirectX 8.1 SDK, en ik heb al m'n eerste triangle op het scherm *D :P
En ik moet wel zeggen dan DirectX toch beter gestructureerd is dan OpenGL. Alleen vind ik al die namen zo moeilijk te onthouden, maar dat leer ik op den duur wel :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Al dat gemiezer over welke 3D api te gebruiken doet mijn vertrouwen in dit project alleen maar slinken..

Mensen.. Het pollypushen is maar een enorm marginaal onderdeel van jullie project!

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Mensen.. Het polypushen is maar een enorm marginaal onderdeel van jullie project!
Zoiets zei ik ook al maar dan op een andere manier. Wordt verder niet echt op ingegaan, of afgedaan als onbelangrijk :) Het idee van wat een 'engine' nou is is niet helemaal duidelijk denk ik zo :)

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

eerst zeuren over welke grafische api, dan de taken verdelen, kijken naar andere games, en dan gaan bedenken wat er moet gebeuren. :P succes!

• Marcj
Moet iedereen dan niet eerst vertellen wat ie wel en niet goed kan :?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ja dat komt dan aan het eind van het rijtje van scorpion :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:39
* Mithrandir wil helemaal niets zeggen, maar denkt dat dit topic een beetje stuk gaat lopen.

Er is namelijk alleen nog maar over HELE kleine dingen gezeurd, terwijl jullie nog niet eens weten WAT voor spel jullie PRECIES gaan maken.

Het spel van Q1, 2 en 3 is eerst bedacht. Daarna de engine ervoor geschreven. Niet andersom.

Dus: bedenk wat voor spel het moet worden.

Zo'n sniperachtig ding? Of rambo-style? Donkere, creepy dingen? Soort Deus Ex? Meer Q3? (Dit gaat dus niet om het aantal polys enzo, meer de speelstijl)...

Bedenk eerst eens de belangrijkste dingen, beslis later over de dingen die nodig zijn om het doel te halen.

edit:

Kromme zinnen zuigen :P

Verbouwing

• Marcj
Op maandag 06 mei 2002 23:11 schreef DinoRaptor het volgende:
* Marcj wil helemaal niets zeggen, maar denkt dat dit topic een beetje stuk gaat lopen.

Er is namelijk alleen nog maar over HELE kleine dingen gezeurd, terwijl jullie nog niet eens weten WAT voor spel jullie PRECIES gaan maken.

Het spel van Q1, 2 en 3 is eerst bedacht. Daarna de engine ervoor geschreven. Niet andersom.

Dus: bedenk wat voor spel het moet worden.

Zo'n sniperachtig ding? Of rambo-style? Donkere, creepy dingen? Soort Deus Ex? Meer Q3? (Dit gaat dus niet om het aantal polys enzo, meer de speelstijl)...

Bedenk eerst eens de belangrijkste dingen, beslis later over de dingen die nodig zijn om het doel te halen.

edit:

Kromme zinnen zuigen :P
Deus Ex rulez :P
Ja, dat is slecht onderbouwd

Ik ben eig wel voor een Adventure/FPS combi of iets dergelijks :)

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:39
Op dinsdag 07 mei 2002 09:40 schreef Marcj het volgende:

[..]

Deus Ex rulez :P
Ja, dat is slecht onderbouwd

Ik ben eig wel voor een Adventure/FPS combi of iets dergelijks :)
Duidelijk <-- sluitelwoord

Verbouwing

Verwijderd

helaas heb ik nog bar weinig vernomen over mijn opmerking van vrijdag 03 mei 2002 07:07.

Ik weet niet of het nog steeds de bedoeling is om hier serieus mee aan de slag te gaan? :? Ik blijf erbij dat het eerst nodig is om alles eens duidelijk op papier uit te werken. Goed inventariseren wat we willen bereiken met de engine en wat hebben we nodig om het resultaat te behalen.

Wie wil nog?

Verwijderd

Ik wil heel graag nog meewerken aan dit project, maar ik denk dat als we dit forum blijven gebruiken dat het dan niks wordt, ik vermoed dat het het beste is om iedereen ,die tot nu toe heeft toegezegd om te willen meewerken, te benaderen middels bijvoorbeeld het email-adres/ICQ/MSN wat in zijn profiel staat en dan ergens in een chatbox te overleggen/stemmen over wat we precies gaan doen. En dan ook een taakverdeling+planning vast te leggen. Ik denk dat een chatbox het beste is omdat niet iedereen ICQ of MSN heeft(sommige hebben maar 1 van de 2 sommige helemaal geen).
Iedereen zou dan zelf kunnen aangeven wat hij precies wil
doen enz.

Wat betreft je opmerking dat iedereen moest opsommen wat zijn specialiteiten zijn, denk ik dat dat niet te doen is omdat ik denk dat er veel zijn(waaronder ikzelf) die dan niet weten wat ze precies op moeten noemen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

misschien is het verstandig om daarvoor een irc kanaal oid te gebruiken... dat discussiert makkelijker, en dan heb je ook niet dat andere mensen zich ermee gaan bemoeien (niet dat ik nu doel op bepaalde mensen die hier gereageerd hebben hoor ;))

.edit: oh wayeax had dezelfde gedachte :)

• Scorpion

Scorpion

Op dinsdag 07 mei 2002 13:26 schreef wayeax het volgende:
Ik wil heel graag nog meewerken aan dit project, maar ik denk dat als we dit forum blijven gebruiken dat het dan niks wordt, ik vermoed dat het het beste is om iedereen ,die tot nu toe heeft toegezegd om te willen meewerken, te benaderen middels bijvoorbeeld het email-adres/ICQ/MSN wat in zijn profiel staat en dan ergens in een chatbox te overleggen/stemmen over wat we precies gaan doen. En dan ook een taakverdeling+planning vast te leggen. Ik denk dat een chatbox het beste is omdat niet iedereen ICQ of MSN heeft(sommige hebben maar 1 van de 2 sommige helemaal geen).
Iedereen zou dan zelf kunnen aangeven wat hij precies wil
doen enz.

Wat betreft je opmerking dat iedereen moest opsommen wat zijn specialiteiten zijn, denk ik dat dat niet te doen is omdat ik denk dat er veel zijn(waaronder ikzelf) die dan niet weten wat ze precies op moeten noemen.
en dan kom je met het probleem wanneer? want vast niet iedereen kan op hetzelfde moment. forum is wat dat betreft nog het beste om idee'en te bespreken omtrent zo'n onderwerp imho. je kan dan rustig over na denken wat er gezegd is, en wat er gezegd moet worden. but that's just my thought...

• Scorpion

Scorpion

Op dinsdag 07 mei 2002 13:30 schreef .oisyn het volgende:
misschien is het verstandig om daarvoor een irc kanaal oid te gebruiken... dat discussiert makkelijker, en dan heb je ook niet dat andere mensen zich ermee gaan bemoeien (niet dat ik nu doel op bepaalde mensen die hier gereageerd hebben hoor ;))

.edit: oh wayeax had dezelfde gedachte :)
ircnet #gameskool

:)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ja gezelli :Y)

Verwijderd

ehh... kan op mijn werk niet irc gebruiken, dus helaas..... MSN kan wel.

• Marcj
Ik zal vanavond wel ff ircN weer installen :)

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 15:08
Als jullie op zoek zijn naar een forum kan ik vananf volgende week wel iets regelen...
Hoe klinkt deze :
* een forum gemaakt met VBB op een server met ongelimiteerd dataverkeer en een gegarandeerde snelheid (downstream) van minimaal 15 kbyte/sec, meestal iets in de buurt van de 60.
* draaiende op een mysql database die ? groot mag worden.

het adres wordt dan zoiets als www.<domeinnaam>.nl/~<naam project>/index.php

---

Dit kan alleen doorgaan als ik idd van mijn host provider een volledige mysql DB krijg en niet een enkel tabel...

sebsoft.nl

• WOmBaT

WOmBaT

Nyaaa!!!

Op dinsdag 07 mei 2002 16:47 schreef Icheb het volgende:
Als jullie op zoek zijn naar een forum kan ik vananf volgende week wel iets regelen...
Hoe klinkt deze :
* een forum gemaakt met VBB op een server met ongelimiteerd dataverkeer en een gegarandeerde snelheid (downstream) van minimaal 15 kbyte/sec, meestal iets in de buurt van de 60.
* draaiende op een mysql database die ? groot mag worden.

het adres wordt dan zoiets als www.<domeinnaam>.nl/~<naam project>/index.php

---

Dit kan alleen doorgaan als ik idd van mijn host provider een volledige mysql DB krijg en niet een enkel tabel...
Mooi aanbod, maar er is al iets als een projectplaats. We zoeken meer een centrale plek om snel en overzichtelijk met elkaar te kunnen overleggen... :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

okee vanavond feessie bij TRoZZ thuis :+

• Scorpion

Scorpion

Op dinsdag 07 mei 2002 17:04 schreef .oisyn het volgende:
okee vanavond feessie bij TRoZZ thuis :+
drank? :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

en vrouwen! 8-)

• Marcj
Op dinsdag 07 mei 2002 17:49 schreef .oisyn het volgende:
en vrouwen! 8-)
Kom jij me halen :? :P

Kan iemand me btw verklaren waarom ik niet kan connecten naar ircnet? sorcery doet het nog wel goed.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

irc.xs4all.nl werkt prima hier... hoewel het wel vrij lang duurt voor je ingelogd bent als je geen identd server draait

oh met identd gaat het trouwens ook niet al te snel :) geen lag overigens, het inloggen duurt gewoon even

• Scorpion

Scorpion

Op dinsdag 07 mei 2002 22:39 schreef Marcj het volgende:

[..]

Kom jij me halen :? :P

Kan iemand me btw verklaren waarom ik niet kan connecten naar ircnet? sorcery doet het nog wel goed.
heb je misschien poort 1080 openstaan? en probeer niet alleen met poort 6667 te connecten, maar een andere uit de range van 6661 - 6669. ircnet servers: irc.xs4all.nl irc.sci.kun.nl irc.nl.uu.net

• WOmBaT

WOmBaT

Nyaaa!!!

TRoZZ... Gaat het project nog door... Projectplaats is ook al een tijdje niet meer geupdate...

Ben over enkele weken in ieder geval beschikbaar :)

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb dit topic net helemaal doorgelezen en wil me aanbieden.
MAAR
Ik kan niet programmeren...
Maar wat ik wel kan is:
-level design (zolang het bij design blijft zoals textures e.d)
-graphics(idem)
-sound effects
-soundtracks e.d.

Dus don't know of jullie iemand voor deze dingen zoeken maar bij deze....

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-09 14:59
ik zou ook wel willen helpen, maar er moet toch een algemen chatbox zijn waar iedereen kan afspreken enzo ...

want een 3D engine bouwen van scratch (die aan die vooropgestelde eisen moet voldoen ) is niet zo simpel dacht ik :-p

is er nu een concrete verzamelplaats od ?

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• Recoil
  • Niet online
Ik raad je aan de faq is door te lezen http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Daar staan een aantal dingen in die je moet weten.
Zo vinden ze het hier niet leuk als je iets van greetz onder aan je posts neerzet...

• madwoody
  • Laatst online: 29-06 10:53

madwoody

Connection reset by ME

Op vrijdag 10 mei 2002 15:29 schreef Blizzy het volgende:
Ik heb dit topic net helemaal doorgelezen en wil me aanbieden.
MAAR
Ik kan niet programmeren...
Maar wat ik wel kan is:
-level design (zolang het bij design blijft zoals textures e.d)
-graphics(idem)
-sound effects
-soundtracks e.d.

Dus don't know of jullie iemand voor deze dingen zoeken maar bij deze....
Ik denk dat het nog wel een tijdje kan duren voordat je met geluids effecten en level design kan beginnen. Het designen van een goede engine kan al anderhalf jaar duren.

Specs: Game/LANBak FTP/Gameserver Unix Server Visit http://www.gamesfm.nl

• Recoil
  • Niet online
jep maar ik bied me gewoon alvast aan :-)

• madwoody
  • Laatst online: 29-06 10:53

madwoody

Connection reset by ME

ok :)

Specs: Game/LANBak FTP/Gameserver Unix Server Visit http://www.gamesfm.nl

• killercow

killercow

eth0

hey mensen leukd at we af en toe totdat iedereen tijd heeft toch nog eens ons topic omhoog schoppen

ik neem aan dat iedereen druk bezig is om bij te leren? en dat we allemaal lekker de q engines aan het uitpluizen zijn?
jah toch?
anyway, ik stel voor dat er wat mensen gewoon hun iedeen etc op de project site gaan kwakken zodat we wat stof hebben om over na te denken enzo, en dan zien we vanzelf wie wat cool en leuk vind enzo, gewoon als een news item.

anyway, de url is:
http://www.pc-gamers.com/?website=tweak3d
en dan kunnen leden inloggen als admin met tweak3d en tweak3d op: http://www.pc-gamers.com/admin
maak dan ook geleik even een eigen admin acount aan met de rechten die je snapt en denkt nodig te hebben :P

anyway, een lijstje met mensen en intresses/taken lijkt me iid ook handig

openkat.nl al gezien?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

* .oisyn kan niet inloggen met tweak3d :?

(net lukte het nog wel)

• Dash2in1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 22:49
dat nog wel,
1 klein zeikerig puntje:
code:
1
2
3
4
Headlines Please visit newsisfree.com for more news sources
ID Site Name URL Status Functions 

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home3/www/pc-gamers/admin/headlines.php on line 28

• Recoil
  • Niet online
Ey Killercow die site was dat gewoon een pakket of heb je alles zelfgemaakt?
(ziet er cool uit)

• Cuball
dit is phpnuke als ik me niet vergis ...

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:36

beany

Meeheheheheh

ken me wachtwoord niet veranderen :'(

Het wachtwoord dat ik nu heb, ken ik nooit onthouden!

killerkoe, ken jij daar ff naar kijken?? thankx!

login nick is beany

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• beany

beany

Meeheheheheh

killercow,

zorg even dat alles goed werkt op pc-gamers.com. Ik kan niet mijn wachtwoord veranderen, ik kan niet posten in protected areas van het forum, en als ik inlog met het password dat me gemaild wordt(send me my password) dan klopt er ook weinig van. Anders ff de boel opnieuw opzetten??

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-08 23:36
Kheb een paar vragen:

1. Hebben jullie al een site, zo ja geef die eens...

2. Hebben jullie al schetsen of een plan uitgeschreven van hoe het er allemaal uit zou moeten zien.

3. Heeft er iemand van die lijst überhaupt programmeer ervaring (en dan bedoel ik natuurlijk NIET qbasic, Visual Basic maar meer C++ ofzo)

4. Omdat ik niet de beroerdste ben geef ik jullie een hint:

OpenGL Tutorials (denk dat je beter een OpenGL API kan gebruiken)

http://nehe.gamedev.net/

B-)

• WOmBaT

WOmBaT

Nyaaa!!!

http://www.pc-gamers.com/?website=tweak3d
2. Hebben jullie al schetsen of een plan uitgeschreven van hoe het er allemaal uit zou moeten zien.
Er is net bepaald wat voor 3d api we willen gebruiken. Een opzet voor de engine is er wel een beetje... In het topic staat een stukje met de globale features die erin moeten zitten, maar precieze details nog niet
[/quote]
3. Heeft er iemand van die lijst überhaupt programmeer ervaring (en dan bedoel ik natuurlijk NIET qbasic, Visual Basic maar meer C++ ofzo)
Ik heb een beetje programmeerervaring in C++ maar ben beter in Delphi. Ik denk dat de meesten wel eens geprogrammeerd hebben. Misschien niet in C++, maar in ieder geval bereid dat te leren :* Er wordt sowieso geprobeerd elk deel van de engine met z'n tweeen te maken, waarbij een persoon in ieder geval kan programmeren... Meer mensen zijn uiteraard welkom :)
Dank je wel :)

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 16:54 schreef falcon4ever het volgende:
Kheb een paar vragen:

Ja, is er wel al maar hij lijkt nog wat probleempjes te hebben.... voor de url zie de vorige pagina.
Voor zover ik weet nog niet en zijn we nu bij deze stap aanbelant.
Voor zover ik me kan herinneren waren er meerdere ervaren programeurs aanwezig... (ik zelf heb ook C++ ervaring ).... dus ik denk niet dat dat een probleem moet zijn.
http://nehe.gamedev.net/
Die link had ik ook al gepost en persoonlijk ben ik ook meer fan van OpenGL en er zijn volgens mij binnen dit team ook meer mensen met ervaring in OpenGL dan DirectX, maar de projectleider besloot dat hij liever met DirectX wilde werken vandaar dat we daar nu eerst wat meer aandacht aan besteden. En er waren ook leden die er aan dachten om zowel OpenGL als DirectX te gebruiken. Maar in principe is de discussie DirectX vd OpenGl nu nog niet zo heel belangrijk aangezien je eerst nog een engine moet maken en daarna pas de renderer etc.

EDIT: ik moet toch wat sneller leren typen :)

• killercow

killercow

eth0

hey mensen

leuk dat jullie er allemaal weer zijn,

de website is een rewrite van nuke, ik vond nuke brak en ben toen intern alles gaan rewriten (kortom de binnenkant in kompleet nieuw en object georrienteed), hierdoor heb ik ook het recht om het te verhuren aan bedrijfen etc, het enige wat er nog nuke is is de compatibiliteit, kortom ik kan nuke modules etc gebruiken als een klant dat nodig vind, de layout is daarom ook compatibel met nuke themes.

over problemen met inloggen,
voor zover ik heb kunnen testen werkt alles gewoon goed, maar uhm ik zal voor de 2 gevallen hierboven nogmaals in de code duiken.

en verder ben ik vandaag in de tut's van Nehe gedoken en heb ik alles tot les 6 gedaan, en jah ik snap het nog steeds en heb ook al de nodige veranderingen toegevoegd, zoals de piramide van les 5 aan de onderkant dicht gemaakt enzo.

voor de headlines bug, ik heb er een tijd lang niet naar gekenen omdat ik een 2e versie aan het schrijven was voor een klant (www.eromagazine.nl i.s.m. genie en ricardo) dus het kan idd kloppen dat er hier en daar wat stomme bugs in zitten, ik zal ze als ik ze tegenkom of gemeld krijg zsm vervangen door werkende code uit de andere versie waar op het moment 11000 mensen op geregistreed zijn (kortm die werkt wel goed)

btw als je je aanmeld ben je ook geregistreed op de andere sites in het netwerk maar aangezien ik de enige ben met recht om gebruikers te bekijke is dit voor jullie alleen maar handig, een simpele ?website=pc-gamers achter de url en je komt weer op de hoofd site.

zoals jullie kunnen zien heb ik genoeg programmeer ervaring om redelijk grote projecten tot een goed einde te brengen (in m'n eentje) maar met een goed team zoals dit moet het ook wel lukken denk.

openkat.nl al gezien?

• Recoil
  • Niet online
Op zaterdag 11 mei 2002 21:25 schreef killercow het volgende:
hey mensen

leuk dat jullie er allemaal weer zijn,

de website is een rewrite van nuke, ik vond nuke brak en ben toen intern alles gaan rewriten (kortom de binnenkant in kompleet nieuw en object georrienteed), hierdoor heb ik ook het recht om het te verhuren aan bedrijfen etc, het enige wat er nog nuke is is de compatibiliteit, kortom ik kan nuke modules etc gebruiken als een klant dat nodig vind, de layout is daarom ook compatibel met nuke themes.

over problemen met inloggen,
voor zover ik heb kunnen testen werkt alles gewoon goed, maar uhm ik zal voor de 2 gevallen hierboven nogmaals in de code duiken.

en verder ben ik vandaag in de tut's van Nehe gedoken en heb ik alles tot les 6 gedaan, en jah ik snap het nog steeds en heb ook al de nodige veranderingen toegevoegd, zoals de piramide van les 5 aan de onderkant dicht gemaakt enzo.

voor de headlines bug, ik heb er een tijd lang niet naar gekenen omdat ik een 2e versie aan het schrijven was voor een klant (www.eromagazine.nl i.s.m. genie en ricardo) dus het kan idd kloppen dat er hier en daar wat stomme bugs in zitten, ik zal ze als ik ze tegenkom of gemeld krijg zsm vervangen door werkende code uit de andere versie waar op het moment 11000 mensen op geregistreed zijn (kortm die werkt wel goed)

btw als je je aanmeld ben je ook geregistreed op de andere sites in het netwerk maar aangezien ik de enige ben met recht om gebruikers te bekijke is dit voor jullie alleen maar handig, een simpele ?website=pc-gamers achter de url en je komt weer op de hoofd site.

zoals jullie kunnen zien heb ik genoeg programmeer ervaring om redelijk grote projecten tot een goed einde te brengen (in m'n eentje) maar met een goed team zoals dit moet het ook wel lukken denk.
Ik denk ook wel dat het moet lukken maar het team dat we nu hebben bestaat voor 99% uit programmeurs (die 1 % ben iek voor de graphics,level design en sound etc.)
Dus ik vind het best dat er zoveel programmeurs zijn maar uiteindelijk moet het wel een game worden.....
Enneh Killerkoe iek heb een admin account met pass blizzzard maar krijg continu dat stomme intruder alertje...

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 22:48 schreef Blizzy het volgende:

[..]

Ik denk ook wel dat het moet lukken maar het team dat we nu hebben bestaat voor 99% uit programmeurs (die 1 % ben iek voor de graphics,level design en sound etc.)
Dus ik vind het best dat er zoveel programmeurs zijn maar uiteindelijk moet het wel een game worden.....
Enneh Killerkoe iek heb een admin account met pass blizzzard maar krijg continu dat stomme intruder alertje...
hmmz, me wil wel wat leveltjes proberen te bouwen....
me heeft wel wat ut leveltjes en ook een beetje half-life leveltjes gebouwd, niet dat ze zo geweldig zijn (ben ze ook kwijt geraakt na format) maar ik zou het wel willen proberen :)

• killercow

killercow

eth0

grr, die intruder trhingy is een beetje trigger happy volgens mij, als je je coukie voor pc-gamers.com verwijderd, dan moet het weer goed werken.
en ik ga uiteraard ff in de code duiken want meer mensen schijnen er last van te hebben (zelf nog nooit gezien eigenlijk :P )

edit:

fixed?
volgens mij wel, toch weer leuk om er ff aan te wroeten.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Ik doe mee, kan wel wat DirectX coden en ben was sowieso al begonnen met een simpele 3d engine (in c++) voor een schoolproject wat eigenlijk was "maak een spel" en ik dacht laten we het maar eens goed aanpakken dus begon ik aan 3D Snake. Maar die stelt nog nix voor. Ik heb wel wat tijd over dus count me in . :)

P.S Ik ben trouwens al aangemeld op pcgamers. En MSN: logikrulez@hotmail.com (logik was al bezet) :P

• Recoil
  • Niet online
Is het niet slim om alle msn adressen van de teamleden te verzamelen?

• Cuball
we kunnen alvast ivm dx / d3d beginnen te lezen op nexe.gamedev.net

tegenhanger van nehe maar dan voor directx ipv opengl

• Recoil
  • Niet online
SCHOP
Is dat handig?
Anders wil ik zer wel verzamelen....

• beany

beany

Meeheheheheh

Ik hoop dat alle participanten stevig aan de slag gaan op pc-gamers.com. Ik ben al wat aan het typen geweest daar.

Killercow: mijn login werkt, kan alleen mijn wachtwoord en dergelijke niet veranderen, wat ik wel jammer vind. Wil graag mijn eigen wachtwoordje gebruiken. Kan jij hem anders ff met het handje aanpassen?? MSN: beany@cloud.demon.nl

Ik denk dat het tijd wordt dat we ff stevig aan de slag gaan ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

wat een irri forum... je moet elke keer een wachtwoord invullen om in een protected subforum te komen. Kan dat niet anders?

• Recoil
  • Niet online
Ah naja als jullie nix zeggen neem ik zelf wel ut initiatief om de adressen te gaan verzamelen >:)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

msn sucks, en ik gebruik het dus ook niet :P

• beany

beany

Meeheheheheh

Op zondag 12 mei 2002 17:28 schreef .oisyn het volgende:
wat een irri forum... je moet elke keer een wachtwoord invullen om in een protected subforum te komen. Kan dat niet anders?
Geen last van hier hoor. 1x invullen en ik kan overal bij!

Nou alleen nog mijn persoonlijke gegevens kunnen wijzigen, en ik ben happy :9

• beany

beany

Meeheheheheh

Op zondag 12 mei 2002 17:43 schreef beany het volgende:

[..]

Geen last van hier hoor. 1x invullen en ik kan overal bij!

Nou alleen nog mijn persoonlijke gegevens kunnen wijzigen, en ik ben happy :9
hmmm, toch niet. In de private gebieden kan ik wel lezen, na invullen van wachtwoord, maar niks posten....

• Recoil
  • Niet online
Mij lijkt het wel leuk om info van alle leden te verzamelen zoals messenger en wat je kan of niet daarvoor stuur ik iedereen mail en je krijgt er vanzelf 1 terug met alle info van de andere leden...
Maar dan moet er wel een definitieve lijst zijn dat is wat mij betreft deze:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
01 TRoZZ
02 beany 
03 paulgielens
04 ThaEagle 
05 killercow
06 Cra5hKrE8OR
07 Wayeax
08 iFDEE 
09 Dash2in1
10 WOmBaT 
11 Liquidus
12 .oisyn
13 I-eye
14 Blizzzard (got is blizzy)
15 MarcJ
16 Draco (Zercho)
17 Cuball :?
18 Lauwe  :?

Mee eens?

• beany

beany

Meeheheheheh

Op zondag 12 mei 2002 17:51 schreef Blizzy het volgende:
Mij lijkt het wel leuk om info van alle leden te verzamelen zoals messenger en wat je kan of niet daarvoor stuur ik iedereen mail en je krijgt er vanzelf 1 terug met alle info van de andere leden...
Maar dan moet er wel een definitieve lijst zijn dat is wat mij betreft deze:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
01 TRoZZ
02 beany 
03 paulgielens
04 ThaEagle 
05 killercow
06 Cra5hKrE8OR
07 Wayeax
08 iFDEE 
09 Dash2in1
10 WOmBaT 
11 Liquidus
12 .oisyn
13 I-eye
14 Blizzzard (got is blizzy)
15 MarcJ
16 Draco (Zercho)
17 Cuball :?
18 Lauwe  :?

Mee eens?
Stuur iedereen dan een standaard invul formuliertje, dan krijg je data terug die van iedereen hetzelfde is...

Voor de rest mee eens.

Nog wat kleine probleempjes op het tweak3d forum, maar we moeten daar maar eens snel aan de slag. Heeft iedereen die meedoet al toegang tot het forum op pc-gamers.com ??

• Recoil
  • Niet online
Ik heb van iedereen uit de lijst het email adres behalve die van:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
04 ThaEagle
07 Wayeax
09 Dash2in1
10 WOmBaT
12 .oisyn 
13 I-eye
15 MarcJ
16 Draco (Zercho) 
17 Cuball

Als je hierbij staat wil ik je verzoeken zo snel mogenlijk je email adres naar te mailen.
Alle email adressen die ik wel heb heb ik uit de GoT profiles gehaald,wil je liever een ander contact email adres
mail dan ook even.....

• WOmBaT

WOmBaT

Nyaaa!!!

Op zondag 12 mei 2002 18:54 schreef Blizzy het volgende:
Ik heb van iedereen uit de lijst het email adres behalve die van:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
04 ThaEagle
07 Wayeax
09 Dash2in1
10 WOmBaT
12 .oisyn 
13 I-eye
15 MarcJ
16 Draco (Zercho) 
17 Cuball

Als je hierbij staat wil ik je verzoeken zo snel mogenlijk je email adres naar blizzzard@euronet.nl te mailen.
Alle email adressen die ik wel heb heb ik uit de GoT profiles gehaald,wil je liever een ander contact email adres
mail dan ook even.....
Het lijkt me beter om het hier te plaatsen aangezien de rest van de leden elkaars adres waarschijnlijk ook niet hebben :*

Het mijne: robinvanpoppel@nospamhotmail.com (je weet zelf wel wat je weg moet halen :) )

• Recoil
  • Niet online
Ah wat staat hier een paar postjes boven?
PSIES!
Iek ga een database aanleggen met info over teamleden.
>:)

• WOmBaT

WOmBaT

Nyaaa!!!

Op zondag 12 mei 2002 19:23 schreef Blizzy het volgende:
Ah wat staat hier een paar postjes boven?
PSIES!
Iek ga een database aanleggen met info over teamleden.
>:)
Sorry Blizzy... Ben nu al ff een tijdje niet aanwezig ivm examens... Maar ok. Als je het zo wilt doen :P

• Recoil
  • Niet online
Op zondag 12 mei 2002 19:25 schreef WOmBaT het volgende:

[..]

Sorry Blizzy... Ben nu al ff een tijdje niet aanwezig ivm examens... Maar ok. Als je het zo wilt doen :P
j/k
Suc6 met je examens...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Ik doe ook wel mee :) Kheb reeds 3D Engines in Delphi gemaakt.. Alles met software rendering, geen DirectX/Glide.

• Recoil
  • Niet online
Op zondag 12 mei 2002 20:27 schreef GerbenW het volgende:
Ik doe ook wel mee :) Kheb reeds 3D Engines in Delphi gemaakt.. Alles met software rendering, geen DirectX/Glide.
Ah oke ik stel voor om tot de 20 leden te gaan anders is het onmogenlijk te leiden zegmaar :-)
Dus bij deze:
Wil je nog mee doen aan dit project dit is je laatste kans enne weet wat je doet (je hebt kans dat dit meer dan een jaar gaat duren)

• beany

beany

Meeheheheheh

Enne,

probeer zoveel mogelijk het forum te gebruiken op pc-gamers.com :)

• WOmBaT

WOmBaT

Nyaaa!!!

Op zondag 12 mei 2002 20:36 schreef Blizzy het volgende:

[..]

Ah oke ik stel voor om tot de 20 leden te gaan anders is het onmogenlijk te leiden zegmaar :-)
Dus bij deze:
Wil je nog mee doen aan dit project dit is je laatste kans enne weet wat je doet (je hebt kans dat dit meer dan een jaar gaat duren)
Als je alles mooi opdeelt in groepen is het juist fijn om meer mensen te hebben met het oog op programmeerervaring van de leden. Als we nu voor elk onderdeel van de engine en het spel een groep maken en daar weer een leider voor opstellen zal de communicatie minder moeilijk verlopen. Hoe meer mensen hoe sneller en beter het gaat lijkt me.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op zondag 12 mei 2002 20:39 schreef WOmBaT het volgende:
Hoe meer mensen hoe sneller en beter het gaat lijkt me.
Een stukje uit de Tao of Programming
A manager went to the master programmer and showed him the requirements document for a new application. The manager asked the master: "How long will it take to design this system if I assign five programmers to it?"
"It will take one year," said the master promptly.

"But we need this system immediately or even sooner! How long will it take it I assign ten programmers to it?"

The master programmer frowned. "In that case, it will take two years."

"And what if I assign a hundred programmers to it?"

The master programmer shrugged. "Then the design will never be completed," he said.
:7

• Recoil
  • Niet online
Op zondag 12 mei 2002 20:39 schreef WOmBaT het volgende:

[..]

Als je alles mooi opdeelt in groepen is het juist fijn om meer mensen te hebben met het oog op programmeerervaring van de leden. Als we nu voor elk onderdeel van de engine en het spel een groep maken en daar weer een leider voor opstellen zal de communicatie minder moeilijk verlopen. Hoe meer mensen hoe sneller en beter het gaat lijkt me.
Daar heb je opzich gelijk in maar met 20 man lukt het ook heel goed.
En het word nu tijd om echt serieus te gaan beginnen.
Ik ben nu bezig met al die email adrssen te verzamelen en daarna alle nodigegevens te vragen en een databaseje ervan te maken.
Als dat klaar is hebben we opzich genoeg info om sub-teams te gaan maken.
Enneh in het begin kan ik dus denk ik nix doen, want zoals ik al zei iek kan alles behalve het programmeren......
Dus das dus ook de boel een beetje coordineren met .oisyn en I-eye?
En ik verzin altijd wel weer wat om te gaan doen voor dit soort projecten dus wees gerust me inzet zal 100% zijn :D
Owjah van .oisyn,marcj en wombat heb ik het email adres reeds ontvangen...

• Recoil
  • Niet online
Op zondag 12 mei 2002 20:47 schreef .oisyn het volgende:

[..]

Een stukje uit de Tao of Programming
[..]

:7
Precies en ik vind dat the master programmer gelijk heeft...
En hoe minder man hoe meer team spirit vind ik altijd

• WOmBaT

WOmBaT

Nyaaa!!!

Het gaat erom dat er in het hele project maar een enkeling een programmeergoeroe is (nee, niet ik :P ) Met twintig man en een redelijk grote opdeling in modules zul je dus uitkomen op 2 personen per deel van de engine en aangezien de programmeerervaring (zeker in C++) van de meesten niet erg groot is denk ik niet of het verstandig is om zulke kleine groepjes te gaan samenstellen.

• Recoil
  • Niet online
Jep daarom zou ik zeggen werk gewoon met zijn allen aan 1 module en dan module voor module ?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ok, maar de bedoeling is dus dat de hele engine met DirectX in C++ wordt geschreven? Mensen zoals ik met alleen Delphi-en softwarerendering-ervaring zijn er dus voor de ideeën en het meedenken? Phine with me hoor, daar niet van :), maar gewoon ff voor de duidelijkheid...

• Recoil
  • Niet online
DAT moet juist allemaal nog besproken worden,we hebben hier wel een beetjeh zitten plannen ofzo maar ik denk eerst dat we iets van een vergadering moeten hebben
ik denk trouwens dat ik voor een vergadering al een heel leuk plan heb vandaar wil ik iedereen vragen of ie ff kan zeggen wanneer hij een gaatjeh heeft...
Dat hier allemaal nog geen duidelijkheid over is dat is de reden waarom iek in principe zo snel mogenlijk wil beginnen met vast team zodat we kunnen gaan bespreken..

(owjah mensen sturen he die mail adressen!)

• beany

beany

Meeheheheheh

Op zondag 12 mei 2002 21:44 schreef GerbenW het volgende:
Ok, maar de bedoeling is dus dat de hele engine met DirectX in C++ wordt geschreven? Mensen zoals ik met alleen Delphi-en softwarerendering-ervaring zijn er dus voor de ideeën en het meedenken? Phine with me hoor, daar niet van :), maar gewoon ff voor de duidelijkheid...
Als je een serieuze engine wilt maken, zal je(naar mijn mening) toch met C++ aan de slag moeten. Tevens is daar enorm veel voorbeeld code van te vinden, en alle documentatie wat betreft API's zijn min of meer voor C/C++ geschreven. Dus ik denk dat C++ de beste keuze is.

En voor mensen die wel programmeer ervaring maar geen C++ ervaring hebben: C++ leren kan nooit geen kwaad, als je dat leukt lijkt tenminste. Dit project kan een hele leuke en goede leer school zijn!

• beany

beany

Meeheheheheh

Blizzy,

begrijp me niet verkeerd hoor! Maar hadden we niet al een project lijder die met dit soort dingen al bezig is???

ben even verward...

zometeen hebben we een schip met 26 kapiteinen...

• Recoil
  • Niet online
Oke ik begrijp je verwarring maar kijk ut zit zo:
1.iek probeer een beetje actief te zijn ervoor
2.ut klinkt allemaal een beetje ikke ikke maar zo bedoel ik het echt niet.
3.een paar posts eerder heb iek gevraagd aan de projectlijders of ik zolang ik nix te doen heb (iek kan niet programmeren) een beetje mee mag coordineren.
4.Tijdens het programmeren zal er vast wel iets te doen zijn zoals een heel game plan uitdenken enzo maar toch....
Enneh in het begin kan ik dus denk ik nix doen, want zoals ik al zei iek kan alles behalve het programmeren......
Dus das dus ook de boel een beetje coordineren met .oisyn en I-eye?
Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben *D
nee nou ff zonder gein denk er is over over wat ik heb gezegd...

• beany

beany

Meeheheheheh

Op zondag 12 mei 2002 22:12 schreef Blizzy het volgende:
Oke ik begrijp je verwarring maar kijk ut zit zo:
.
.
.
[..]

Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben D*
nee nou ff zonder gein denk er is over over wat ik heb gezegd...
Just checking :)

Altijd goed dat mensen zich actief inzetten *D

Ik hoop dat we nu zo'n beetje kunnen beginnen met inventariseren wie er mee doen, wat ze kunnen en last but no least: what the heck gaan we nu eigenlijk maken?(eeuhhm, ja een 3D engine. Zo ver was ik ook al, maar wat gaan we eigenlijk die engine voor een mogelijkheden geven :? )

Sta namelijk te trappelen. Vind het al heel wat dat ik niet zomaar alsvast ben begonnen met coderen. Pfiew, heb me in kunnen houden! Maar we moeten echt gaan beginnen met plannen, discussieren en dergelijke. Anders bloed dit dood!

• Recoil
  • Niet online
Daarom moet ik dus die email adressen hebben zodat iek een databaseje kan maken met wat iedereen wel/niet/wil/kan....
Plus messenger adressen etc.. naja als ik alle adressen binnen heb merk je het vanzelf.

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 22:24 schreef Blizzy het volgende:
Daarom moet ik dus die email adressen hebben zodat iek een databaseje kan maken met wat iedereen wel/niet/wil/kan....
Plus messenger adressen etc.. naja als ik alle adressen binnen heb merk je het vanzelf.
Msn gebruik ik nooit, dus contact me maar op mijn icq als je wil

• beany

beany

Meeheheheheh

Misschien wel een leuk idee om mee te beginnen:

We willen een 3D engine schrijven. Allemaal leuk en aardig, maar het is wel een project wat even zal gaan duren. Wat we zouden kunnen doen is dit:

Een klein spel maken, die met code gemaakt wordt die we in de 3D engine kunnen (her)gebruiken. Het meest geschikte spel hiervoor lijkt mij Tetris(iedereen kent het, en de doelstellingen van dat spel zijn overduidelijk). Dit kan gebouwd worden op de code die we nodig hebben voor de 3D Engine:

1. 2D graphics hebben we in een 3D engine nodig voor menu's en dergelijke
2. geluid. op je scherm 2D of 3D, maakt voor geluid niks uit
3. besturing. Is in 3D wat ingewikkelder, maar de basis leg je er wel mee
4. ervaring. Het team leert elkaar kennen, elkaars nivo e.d.

Voordelen hiervan:

1. We hebben snel een tussen resultaat, wat de moed erin houd
2. we produceren code die we later kunnen hergebruiken/we produceren code waar we op voort kunnen bouwen
3. De 3D reken-jongens/meisjes en de core 3D bouwers kunnen ondertussen gewoon doorbouwen
4. we hebben tools die we kunnen blijven gebruiken
5. we bouwen een infrastructuur op waarvan de meeste kinderziektes zijn opgelost

dus... 8-)

• Recoil
  • Niet online
Klinkt goed enne een 1st person shooter lijkt me ook wel wat :D
Maar dit soort planningen kunnen we denk iek beter in besloten kring doen...

Verwijderd

We moeten natuurlijk ook de nodige standard librarietjes implementeren zoals file loading, math modules etc...
Dit is wel een belangrijke basis vind ik om te hebben, want zo kan je veel makkelijker voortborduren op je render modules

• Recoil
  • Niet online
Dit soort dingen kan je dus beter in dee 1st meeting zeggen(chat)
dan leest iedereem het...

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Houd er rekening mee dat een first person shooter meer werk is dan je denkt hoor!!!

Wat vinden jullie van deze ideetjes:

1. Zoals eerder gezegd: een lijst maken van wat iedereen kan en in welke taal.

2. Er even van uitgaan dat de mogelijkheden legio zijn dus daar eerst geen restricties aan binden, maar wel de features-opbouw goed organiseren.

3. De bouwstenen van de engine verdelen over een paar losse groepjes die elk een deel programmeert. Tussen groepen moet 1 'manager' met andere 'managers' contact houden over interactie tussen de programmadelen.

4. De verschillende bouwstenen echt als modules zien! Misschien een goed idee dat elk groepje zijn module in DLL-vorm aanlevert?

5. Testen! Testen! Elke module moet los kunnen worden getest en werkend getoond kunnen worden aan de hand van een klein demonstratieprogje, ook om bugtracking makkelijker te maken.

6. IRL-meeting organiseren? :)

7. Eerst een soort 3D tetris maken waarbij je schuin tegen de blokjebak aankijkt?

• Recoil
  • Niet online
Dat lijstje ben iek dus al mee bezig en zoals ik al zei kan je dit beter in de chat zeggen! |:(
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste