Toon posts:

[C++] GoT 3D game-engine project

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 626 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Redelijk zinloos op het moment, maar ik kwam op een leuk idee voor een naam : GOTIC 3D

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:36

beany

Meeheheheheh

[doorgaan in de redelijk zinloos mode]
Klinkt goed:

Tweakers3D
of
GOTIC3D

klinkt beide goed :)
[/doorgaan in de redelijk zinloos mode]

:)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Verwijderd

Niet dat het op dit moment iets boeit, maar ik vind tweakers3D echt niet klinken.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

* .oisyn eigenlijk ook niet... :)

en vertigo is al bezet, dus daar blijven jullie vanaf :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• beany

beany

Meeheheheheh

ach, als we maar een werknaampie hebben. Echte naam kan altijd nog...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op woensdag 24 april 2002 14:31 schreef TRoZZ het volgende:
Het ONTLEDEN van code is iets anders als het LENEN van code he. :?

Waarom geen informatie uit de source van Q1 en Q2 halen waar we iets van kunnen leren ?

ik zie daar het jatgehalte niet van in hoor..
ik bedoelde ook eigenlijk niet het 'jatwerk', maar het is simpelweg veel leuker (en het geeft meer voldoening) als je je eigen code volledig hebt geschreven. En als je het puur gaat ontleden om achter de technieken te komen, dan kun je beter gaan zoeken naar tutorials en dergelijke, dan heb je betere uitleg en ben je ook sneller klaar :)

sidenote: je kunt er al niet eens meer een closed source projectje ervan maken als je (delen van) de q1 en/of q2 code gebruikt, aangezien die onder de gnu (lesser?) licentie zijn uitgebracht :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op het moment een websaaitje aan het bouwen, niet denken dat het nu opeens dood is he :P

ik hoop dalijk het resultaat te laten zien, ik vat even de eisen samen en wat er hier is besproken..

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Naar aanleiding (denk ik) van dit topic zag ik dit vandaag in de brievenbus liggen :)
I took the screen shots on a laptop computer that didn't have hardware accleration. :-/ It actually runs quite fast on a normal computer.

Cheers,
-ben
www.exocortex.org/3dengine
Dat we dat ook weer weten! :Y)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op woensdag 24 april 2002 21:07 schreef Orphix het volgende:
Naar aanleiding (denk ik) van dit topic zag ik dit vandaag in de brievenbus liggen :)

[I took the screen shots on a laptop computer that didn't have hardware accleration. :-/ It actually runs quite fast on a normal computer]
yeah sure ;)

maar heb jij m gemaild dan ofzo? of reageert ie gewoon aan de hand van onze reacties... (zo ja, waarom dan in het engels :?)

• Orphix
  • Niet online
Op woensdag 24 april 2002 21:17 schreef .oisyn het volgende:

[..]

yeah sure ;)

maar heb jij m gemaild dan ofzo? of reageert ie gewoon aan de hand van onze reacties... (zo ja, waarom dan in het engels :?)
Nee ik ga echt niet iemand mailen hoe traag z'n engine wel niet is ;)

ik vind het ook apart, hij moet door iemand op dit topic gewezen zijn.

Verwijderd

Je zou ook voor zo'n soort engine kunnen gaan:
http://nehe.gamedev.net/trentp/engine/engine.asp

Is best een redelijk simpele engine maar het is wel leuk om aan zoiets te werken. Helemaal niet te hoog gegrepen ofzo

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

hmmja, of hij zag de topic aan de hand van de referer omdat ik de screens had gepost...

en maakt niet uit welke taal je spreekt, je kan aan de onze reacties wel zien dat we het hebben over die 4 fps :)

Verwijderd

Topicstarter
JOY, dit topic krijgt naamsbekendheid ;)

wel jammer idd dat het van iemand is die een engine schrijf die loopt met een snelheid van 2,5 fps :)

maargoed, alle kennis is meegenomen en ik vind dat hij het vlot heeft gedaan, want zolang is .NET nog niet uit toch ?

wel vreemd idd dat hij hier terecht is gekomen :?

website wordt trouwens wel simpel he, forum e.d. komen ergens anders te staan, anders moet ik dat nog allemaal gaan coden in PHP enzow, als iemand een kant-en-klaar forum heeft in php is het welkom, dan zet ik het wel op de site. ik heb wel de mogelijkheid tot een 24/7 online MySQL db..

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[nutteloze plug]

je mag mijn forum wel gebruiken *D

ik had al een template engine gemaakt, moet alleen nog alle pagina's omzetten. Dan kun je je eigen layout enzo maken :)
en je kan nog geen posts en topics deleten (zo ingebouwd), en nog geen status aan users toekennen (moet nog via de db). Voor de rest werkt het prima :)

voorbeeld met een aarsige layout (niet allemaal gaan reggen enzo aub ;))

[/nutteloze plug]

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

ey hey

ik ben bezig met een all in one solution op te zetten

over een minuut of 10 is het online en dan kunnen we amdins aan gaan maken die alle content kunnen gaan invullen, mijn content management engine kan best nog wel een extra acount aan, ik zal jullie traks even uitleggen hoe je op de site komt, 4 now, neem maar ff een kijkje op pc-gamers.com voor de functionaliteit.

openkat.nl al gezien?

• killercow

killercow

eth0

mooooi
t werkt
check het op:
http://www.pc-gamers.com/?website=tweak3d

voor de groepleden,
ga hierheen
http://www.pc-gamers.com/admin
en gebruik tweak3d en tweak3d als user en pass
ja ik ga deze later aanpassen, en iedereen krijgt z'n eigen login , maar anders duurt het weer zo lang voordat iedereen het gezien heeft, kortom play around, maar niet te veel kloten! okey have fun, ik moet nu ff vriendin teverden stellen. :P

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
Okok, ik stop dus met schrijven van mijn saaitje :D
die site die je daar hebt is nu al sweeeeet :D

Goed bezig killercow !

ik was al aan de gang gegaan, maar dat sloeg nergens op 8-)

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

ask anders of ze je bij gameskool willen helpen? kun je er meteen een soort diary bij maken.

Verwijderd

Topicstarter
heb ff in 3 minuten in fotosoep een logotje gemaakt, want meteen een rood kruisje moet niet kunnen he ;)

[zeurmode]
kweet niet zeker, maar volgens mij is Tweak3D een programmatje van NVidia ?
dus dan houden we het wel bij GOTTIC 3D, mee eens ?
[/zeurmode]

• killercow

killercow

eth0

thanx troz

in de file manager kun je hem als je wilt ook uploaden in de images dir, gelijk een goeie training :P
de engine is eigenlijk door mij gebouwd voor commerciele sites maar agh dit mag ook,

tweak3d van nvidea klopt idd, maar uhm naja dan houden we alleen de aanroep naam zo in de url, verder kunnen we wel een .tk adres reggen en dan hierheen verwijzen denk?

anyway, mischien zitten er nog andere thema's bij die je mooier vind kun je allemaal ff bekijken in onder andere de preferences, oh en btw maak even een eigen admin acount als je wil blijven.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
errhmmm, nu krijg ik meteen een GET OUT intruder alert als ik naar het admin gedeelte wil, krijg niet de kans om in te loggen ?

• killercow

killercow

eth0

hmm, wazig
okey, sommige van mijn commerciele klanten hebben dit ook, komt waarschijnlijk door en foutje met de cookies aan de kant van jouw browser.
haal even je cookies weg voor pc-gamers.com, dan kun je weer gewoon inloggen

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
Zoww, dat werkte idd, ben er weer bij :D

maargoed, ik ga zo maar eens pitten, ik ben er morgen weer, nogmaals bedankt voor de support, nu nog medewerkers werven !

mzl

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ik zie nu dat GOTTIC 3D daar met dubbel T staat, terwijl het eerste voorstel slechts met 1 T was:
Op woensdag 24 april 2002 16:06 schreef TRoZZ het volgende:
Redelijk zinloos op het moment, maar ik kwam op een leuk idee voor een naam : GOTIC 3D

(ik vind die met 1 T trouwens mooier)

• Orphix
  • Niet online
Ik moet bij GOTTIC/GOTIC direct aan Gothic denken en niet aan een forum. Tja..
Er zijn gewoon GEEN mooie namen te verzinnen met tweaker of GoT erin. Ik zou zeggen bedenkt gewoon zoiets als My3D ofzo *D

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

aan een forum? 3d engine bedoel je :)
anyway, gothic in wat voor zin bedoel je dan? de stijl, de muziek, of gewoon het oude germanie ofzoiets?

Gothic 3D zou op zich een mooie naam zijn... dan denk ik aan oude tempels ofzoiets en weet ik veel wat allemaal (het echte gothic zeg maar)

• Orphix
  • Niet online
Op woensdag 24 april 2002 23:31 schreef .oisyn het volgende:
Gothic 3D zou op zich een mooie naam zijn... dan denk ik aan oude tempels ofzoiets en weet ik veel wat allemaal (het echte gothic zeg maar)
jij volgt dit topic echt op de voet he ;)

Maar eh ja ik denk aan andere gothic eigenlijk :)
maar zowiezo, wie wil er nou een oud-germaanse trieste en donkere 3d-engine hebben?

• Scorpion

Scorpion

als dit zo door gaat wordt het moeilijker om een website en een naam te bedenken dan de engine zelf :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op woensdag 24 april 2002 23:33 schreef Orphix het volgende:

[..]

jij volgt dit topic echt op de voet he ;)
ja natuurlijk, je denkt toch niet dat ik verder nog een leven heb ofzo he :P
Maar eh ja ik denk aan andere gothic eigenlijk :)
maar zowiezo, wie wil er nou een oud-germaanse trieste en donkere 3d-engine hebben?
nou... ik? :)
triest en donker gaat gepaard met mooie sublieme lichtseffecten, daarom wordt de nieuwe doom ook zo supervet >:)

• beany

beany

Meeheheheheh

Wanneer zullen er users worden aangemaakt in dat forum ding?? Ik moet zeggen(8 uur is nog vroeg voor mij) dat ik het een beetje wazig ding vind...

• Scorpion

Scorpion

Op woensdag 24 april 2002 23:42 schreef .oisyn het volgende:

[..]

ja natuurlijk, je denkt toch niet dat ik verder nog een leven heb ofzo he :P
[..]

nou... ik? :)
triest en donker gaat gepaard met mooie sublieme lichtseffecten, daarom wordt de nieuwe doom ook zo supervet >:)
Donkere sferen rulen bigtime

• beany

beany

Meeheheheheh

Op donderdag 25 april 2002 08:12 schreef Scorpion het volgende:

[..]

Donkere sferen rulen bigtime
Alhoewel vrolijk rondhuppelen in de wei met een zonnetje op je knar(waar zo'n mooi rood puntje op staat van een vijandelijke sniper rifle) ook wel wat heeft 8-)

• beany

beany

Meeheheheheh

TroZZ:

Je hebt toch webspace met PHP en MySQL??

Waarom pak je niet zo'n standaard forum die in PHP gemaakt is?? Er zijn er een aantal, die gratis zijn. Kan je zo op je site ploffen. Vereiste zijn PHP en MySQL! Dan houd je het dicht bij, en heb je volledige controle!

Vraag niet naar urls, die weet ik niet. Maar ik heb ze wel eens gezien, en zelfs ooit 1x gedownload. Weet 100% zeker dat ze er zijn.

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-08 08:10
Nog even Hl/Q1/Q2... ik praat dus over technieken als filesysteem, model bone rendering, blending, BSP etc etc

allemaal zaken waar je erg veel van kan leren. En die flauwekul van source onleesbaar is natuurlijk bullshit, heb je uberhaupt ooit de code ingezien? Iedere regel is gewoon te analyseren alleen moet je er wel veel tijd voor vrijmaken.

Ik wil even de mensen erop wijzen dat "mod" development iets anders is dan om code heen hacken...dus die kwats over "de engine wordt een mod" hoe dergelijke onzin aub voor je.

engine, de render engine, sound engine etc etc zijn allemaal losse componenten die je uiteindelijk giet in de term game engine. Door code in te zien van andere open-source games verreik je alleen je kennis en krijg je een goed beeld hoe de pro's de zaken opbouwen (hoe je dit uiteindelijk zelf doet is aan jouw). En anderse koop een boek... en ga aub niet zitten zielepieten als iemand je een hand geeft om wijzer te worden (denk dan laat hem maar zeuren). Op deze manier wordt niemand er wijzer van "toch"

website ziet er strak uit en jah gameskool moeten we zeker bij dit project betrekken! Ik denk dat we eerst een enkele doelstellingen moeten formuleren alsmede hoe we denken deze te realiseren met dit project. Zomaar wat gaan flansen levert uiteindelijk niets op. Een beknopt plan van aanpak lijkt ook geen slecht plan, zodat we allemaal met de neuzen dezelfde kant op staan.

ff inventariseren en niet te wild loslopen met het idee een engine te maken.

• beany

beany

Meeheheheheh

ff inventariseren en niet te wild loslopen met het idee een engine te maken.
Er is een documentje in de maak, welliswaar niet door mij, maar hij is in de maak!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op donderdag 25 april 2002 09:28 schreef paulgielens het volgende:
Nog even Hl/Q1/Q2... ik praat dus over technieken als filesysteem, model bone rendering, blending, BSP etc etc

allemaal zaken waar je erg veel van kan leren.
zeker, alleen laten er nou uitgebreidere tuts over zijn waar je nog meer van kan leren, bovendien is het duidelijker
En die flauwekul van source onleesbaar is natuurlijk bullshit,
ik zei niet dat het onleesbaar was, ik zei dat je het met tuts sneller door hebt
heb je uberhaupt ooit de code ingezien?
ja, maar dit is echt zo'n belachelijke opmerking. In de trand van "weet je uberhaupt wel waar je het over hebt". Ja ik weet waar ik het over heb, maar ik hoef daar niet over op te scheppen
Iedere regel is gewoon te analyseren alleen moet je er wel veel tijd voor vrijmaken.
zoals ik al zei, met tuts schiet je veel meer op. Komt nog eens bij dat de q1 en q2 engines best wel zijn verouderd. Natuurlijk worden veel technieken nog steeds gebruikt, maar het is wel low-poly en allemaal single pass rendering (afgezien van de decals en lightmaps uiteraard). En de q1 en q2 pak files zijn ook best wel gaar. Collision Detection systeem is ook niet echt je-van-het (voldoet trouwens wel prima aan fps games)

Komt nog eens bij dat er superveel mensen je zijn voor geweest met het analyseren van de engines, en er zijn er zat die daar ook duidelijke tutorials over hebben geschreven.
Ik wil even de mensen erop wijzen dat "mod" development iets anders is dan om code heen hacken...dus die kwats over "de engine wordt een mod" hoe dergelijke onzin aub voor je.
modden is code modificeren (vandaar de term mod). Als je de q1 of q2 engine gebruikt en je past die wat aan, dan is het dus een mod. Maar het was allang duidelijk dat dat niet was wat jullie bedoelde :)
en ga aub niet zitten zielepieten als iemand je een hand geeft om wijzer te worden (denk dan laat hem maar zeuren). Op deze manier wordt niemand er wijzer van "toch"
:?
verklaar je nader

oeh, heb ik het trouwens al over tutorials gehad? :P

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 10:02 schreef beany het volgende:
[..]
Er is een documentje in de maak, welliswaar niet door mij, maar hij is in de maak!
Ik ben weer aan het werk, maar zal waarschijnlijk begin van de middag beginnen aan een dergelijk documentje, welke ik dan in het forum zal zetten bij Tweak3D.
De bedoeling is dan dat jullie het document aanvullen en ook vertellen wat er NIET in moet staan.

We kunnen het beste het eerst goed bekijken wie welke taak wil gaan vervullen en wat zijn/haar kunstjes zijn :)
Voordat we een plan van aanpak maken.

Heeft iedereen zich inmiddels ingeschreven bij Tweak3D ?
zo niet, doe dat dan even, dan kunnen we binnenkort daar verder discussieren,
maar hou het topic een beetje levendig, want we hebben nog steeds mensen nodig :9

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op donderdag 25 april 2002 11:36 schreef TRoZZ het volgende:

...maar hou het topic een beetje levendig...
no problemo ;)

Verwijderd

Ik volg dit topic al vanaf het begin en het lijkt me heel leuk om er aan mee te doen. Ik heb een beetje ervaring in C/C++ en OPENGL(van die draaiende kubusjes enzo gemaakt). Kortom het lijkt me leuk om mee te doen, maar ik heb de komende maand niet zo veel tijd aangezien ik in 6VWO zit en dus bijna examens heb :( , maar daarna wil ik graag helpen.

• beany

beany

Meeheheheheh

Op donderdag 25 april 2002 12:37 schreef wayeax het volgende:
Ik volg dit topic al vanaf het begin en het lijkt me heel leuk om er aan mee te doen. Ik heb een beetje ervaring in C/C++ en OPENGL(van die draaiende kubusjes enzo gemaakt). Kortom het lijkt me leuk om mee te doen, maar ik heb de komende maand niet zo veel tijd aangezien ik in 6VWO zit en dus bijna examens heb :( , maar daarna wil ik graag helpen.
Wat is met de nachten gebeurt?? tijd zat dus! Welkom aan boord! ;)

Verwijderd

Wat is met de nachten gebeurt?? tijd zat dus! Welkom aan boord!
ooit gehoord van de term "examenfeestjes" >:)
nee ff zonder gekheid, ik wil best wel al helpen komende maand, maar school gaat voor, snap je.

Verwijderd

Topicstarter
Zow, ik heb een paar links toegevoegd aan Tweak3D :P

misschien wel de moeite om ze ff te checken, voor zover je ze nog niet kent.

inderdaad welcome aboard wayeax

Ennuh, ik denk dat iedereen hier wel een beetje last heeft van het fenomeen "tijd-te-kort" ik zit ook in het laatste jaar en loop nu gewoon 40uur in de week stage, dus daar gaat mijn kostbare vrije tijd ;(

Verwijderd

gameskool moet er ook nog even bij. Klopt het verder dat ik na het aanmaken van een user eerst nog niet kan inloggen, of werkt dat systeem helemaal nog niet zo goed.

• killercow

killercow

eth0

beany, voor geval je het nog niet door hebt, de engine die we nu gebruiken is een alles in een oplossing, er zit ook een forum in, en dat forum werkt net zo als alle normale fora, en zoals tweakers hebben we ook geleik een commentaar systeem en alle andere nodige meuk.

btw trozz, jij snapt het wel redelijk toch? mooi, zijn we het daar over eens.

e uhm voordat er iets raars gaat gebeuren de user en admin logins zijn los van elkaar , dus je bent niet geleik ook een geregistreerde user als je admin bent of andersom.

mensen als beany moeten eigenlijk dus alleen in de fora komen en niet in de administratie van de website.

edit:

Cra5hKrE8OR
wat bedoel je precies? aanmaken van een admin user?
of het aanmaken van een gewone user, de gewone moeten gewoon werken maar geven je geen admin rechten.
de admin acounts willen nog wel eens boos naar je gaan kijken en je er dan net inlaten omdat er iets fout gaat met de cookies. een admin acount logt dus alleen in op: pc-gamers.com/admin
het systeem werkt allemaal goed en vloeiend aangezien er ook al sites met rond de 9000 users op draaien.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Trozz: check je meel uit je profiel ff... ;)

Verwijderd

Hey hey peeps,
dit lijkt me een leuke en leerrijke ervaring.
Heb ervaring met C++ en DX en ik zou graag wel meehelpen met jullie project.

Verwijderd

Topicstarter
juistjuistjuist, nu begint het ergens op te lijken *D

iFDEE joins the crew *D

keep em coming 8-)

ennuh, I-eye ik kan mijn mail hier helaas niet checken, dat moet ik thuis doen, dus dat doe ik vanavond ff

• beany

beany

Meeheheheheh

Ik heb mezelf aangemelt op die site met forum, maar hij accepteerd me niet als ik wil inloggen. Hoe werkt dit precies???

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op woensdag 24 april 2002 14:31 schreef TRoZZ het volgende:
Het ONTLEDEN van code is iets anders als het LENEN van code he. :?

Waarom geen informatie uit de source van Q1 en Q2 halen waar we iets van kunnen leren ?

ik zie daar het jatgehalte niet van in hoor..
Ik denk dat je meer wijs wordt uit het lezen van de nodige literatuur die is verschenen. Hierdoor krijg je juist meer inzicht in de techniek die wordt gebruikt op macro niveau terwijl je bij het bestuderen source vooral op micro niveau bezig bent.

Trouwens (waarschuwing)

Ik zie dat jullie nu al aan het ruzie-en zijn over direct3D vs OpenGL. Ik hoop dat jullie begrijpen dat dit onderdeel slechts de allerlaatste en allerkleinste stap is binnen een engine en dat het in eerste instantie eigenlijk nauwelijks van belang is?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• killercow

killercow

eth0

waar log je in dan? beany?
in de rechter zijkant? want dat is de user login, waar jij voor aangemeld hebt.
hiermee kun je dus in de registered-members only fora posten enzo.
heb je al wel een email gehad met je password en zo?

openkat.nl al gezien?

• beany

beany

Meeheheheheh

Ik krijg een scherm met scrollende text: Incorrect Login!

En ja, ik log in aan de rechter kant van het scherm op www.pc-gamers.com

En ja, ik heb een mailtje gehad met een wachtwoord.

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 11:35 schreef .oisyn het volgende:
ja, maar dit is echt zo'n belachelijke opmerking. In de trand van "weet je uberhaupt wel waar je het over hebt". Ja ik weet waar ik het over heb, maar ik hoef daar niet over op te scheppen
Dan doe ik het wel voor je..

http://www.xs4all.nl/~oisyn/mywork.html#applets

Onderaan, voila.. een applet in 3D .. en ja hij werkt perfect bij mij.

• Dash2in1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 22:49
Op donderdag 25 april 2002 13:37 schreef beany het volgende:
Ik krijg een scherm met scrollende text: Incorrect Login!

En ja, ik log in aan de rechter kant van het scherm op www.pc-gamers.com

En ja, ik heb een mailtje gehad met een wachtwoord.
me too .. exact het zelfde.

• killercow

killercow

eth0

oke momentje, zal je altijd zien he :P

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
Killercow -> ik heb ff de linkjes een klein beetje georganiseerd en een forumpje toegevoegd.

Werkt trouwens uitstekend die PHP-engine! Hij mist alleen een aantal pix bij het admin gedeelte.

.oisyn -> kun je die java 3d engine niet porten, dan zijn we klaar ;)
is zeker wel oke hoor, alleen die railing schud continu.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

A een game engine project op Got!

* wasigh is benieuwd :)

De enige nuttige opmerking die ik kan maken: ook al bouw je nog zo'n vette engine met geweldige features en 1000 MB aan code.
Als je daarop een cheap ass game schrijft met verschrikkelijke besturing is al de tijd weggegooid. Ik snap best dat je iets wilt leren, maar iets echts fucntioneels schrijven is beter.

Kijk dus wat voor game je wilt, wat je dan voor nodig hebt bouw dat, en bouw dat af. En dan kun je altijd nog verder..

Hoeveel mensen hebben hoelang over de q2 engine gedaan?

• beany

beany

Meeheheheheh

Op donderdag 25 april 2002 13:59 schreef killercow het volgende:
jajajajajajaja????

• Scare360
Op donderdag 25 april 2002 14:24 schreef wasigh het volgende:
A een game engine project op Got!

* wasigh is benieuwd :)

De enige nuttige opmerking die ik kan maken: ook al bouw je nog zo'n vette engine met geweldige features en 1000 MB aan code.
Als je daarop een cheap ass game schrijft met verschrikkelijke besturing is al de tijd weggegooid. Ik snap best dat je iets wilt leren, maar iets echts fucntioneels schrijven is beter.

Kijk dus wat voor game je wilt, wat je dan voor nodig hebt bouw dat, en bouw dat af. En dan kun je altijd nog verder..

Hoeveel mensen hebben hoelang over de q2 engine gedaan?
Niet zo gek lang hoor, kijk ID heeft veel kennis van Q1 Q2 ingepompt. Heel de datastructuren voor de echte opbouw ondehuids is verder weinig aan veranderd. Sterker nog, deze is zelfs in Q3 nagenoeg gelijk.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op donderdag 25 april 2002 13:44 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

heej dat is niet eerlijk :P
Op donderdag 25 april 2002 14:12 schreef TRoZZ het volgende:
.oisyn -> kun je die java 3d engine niet porten, dan zijn we klaar ;)
je kan m decompilen en dan ontleden ;)
is zeker wel oke hoor, alleen die railing schud continu.
ja klopt, de collision detection is een beetje buggy. Komt omdat er totaal geen structuur zit in de door 3dsmax uitgepoepte polygoonsoep (en ik had geen zin/tijd om die structuur aan te brengen) :)

• Scorpion

Scorpion

Op donderdag 25 april 2002 14:59 schreef .oisyn het volgende:

[..]

je kan m decompilen en dan ontleden ;)

[..]
whoei! niet eens geobfuscate! :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op donderdag 25 april 2002 15:10 schreef Scorpion het volgende:

[..]

whoei! niet eens geobfuscate! :P
hoef ik niet te doen, gebeurt vanzelf als ik lang genoeg code aan het kloppen ben :+

Verwijderd

Ik moet normaal zitten studeren nu maar aangezien dat niet zo'n leuke bezigheid is heb ik photoshop opgestart en dit kwam eruit, enkele logootjes, geprobeerd toch :)

http://users.pandora.be/ifdee/gotic3d.jpg
http://users.pandora.be/ifdee/gotic3d2.jpg
http://users.pandora.be/ifdee/gotic3d2b.jpg

• beany

beany

Meeheheheheh

Op donderdag 25 april 2002 15:21 schreef iFDEE het volgende:
Ik moet normaal zitten studeren nu maar aangezien dat niet zo'n leuke bezigheid is heb ik photoshop opgestart en dit kwam eruit, enkele logootjes, geprobeerd toch :)

http://users.pandora.be/ifdee/gotic3d.jpg
http://users.pandora.be/ifdee/gotic3d2.jpg
http://users.pandora.be/ifdee/gotic3d2b.jpg
I like gotic3d2.jpg :9~

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik vind die 2e ook wel aardig ja
[zeurmode]
Alleennuhh

GOTic3D 3D engine

ik denk niet dat mensen snel zullen denken :
GOTic3D, das vast een 2D engine :P
[/zeurmode]

Verwijderd

PW@3D :+

Verwijderd

als ik aan GoTiC3D denk, komt meer deze style in mij op:

je zou wel ff hier moeten klikken

• beany

beany

Meeheheheheh

Op donderdag 25 april 2002 13:59 schreef killercow het volgende:
Wat ik ook probeer, ik kan niet inloggen. New password laten mailen, ook dat werkt niet...

Suggestions??

• killercow

killercow

eth0

fuck it dan :P die gasten waar ik host hebben besloten de des encryptie te vervangen voor md5 encryptie waardoor de passwords niet goed worden gevonden in de database.

kortom ik ga er zo even voor zorgen dat er wel weer des encryptie gebrukt wordt op de nieuwe aanmeldingen, ik zal dan jullie allemaal even een mailtje sturen met de nodige handelingen om het password goed te krijgen.

[update]

okey tis gefixed, alles wat je moet doen is even een nieuw password aanvragen door je username in te vullen en dan de confirm code die je via email krijgt in te vullen, als je dit goed doet krijg je een nieuw password wat wel goed geencode is en wel goed werkt.

kortom t gaat weer lekker hier :P naja iedereen wel tevreden ermee of toch nog niet helemaal?
let me know

mischien is het een idee om daar in de fora te gaan disqusieren over openGL/of directX/3d of Glide :P
[/update]

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

hehe je zou ook origineel kunnen zijn en een 4D engine kunnen bouwen die rekening houd met de relativiteitstheorie whahaha :) Alleen nadeel is dan dat er zo veel berekeningen daarvoor uitgevoerd moeten worden

Maar ff een vraagje voor .oisyn. Met welk onderdeel ben jij eigenlijk begonnen voor je vertigo engine? Gewoon de standaard viewport dingen of eerst de math libraries ofzo?

• beany

beany

Meeheheheheh

www.pc-gamers.com:

als ik vraag om mijn wachtwoord toe te zenden, krijg ik dit:

Internal Server Error

*zucht*

Ik mis zeker de meest boeiende discussies ;)

• Dash2in1
haha er zijn 2 posts
werkt overigens bij mij wel

• Nibble
  • Laatst online: 31-08 12:10
Waarom zo moeilijk doen ?
Er ZIJN al een boel engines die je kunt gebruiken, en sommige zijn zelfs tot op zekere hoogte "Free".
Volgens mij was de LithTech engine dat ook, tot bepaalde hoogte.
Maar dat boeit verder niet, maar waarom 2x het wiel uitvinden :?

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• Nibble
  • Laatst online: 31-08 12:10
Op donderdag 25 april 2002 13:44 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Ik geef niet gauw complimentjes, maar dit ziet er allemaal degelijk uit!

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• Dash2in1
wow, idd zeg!
Errrrrrrrrug fijn gedaan oisyn !!

Verwijderd

De naam gotic3d lijkt me niet zo orgineel, want er bestaat een spel gothic dat ook een eigen 3d-engine heeft.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op donderdag 25 april 2002 20:49 schreef Liquidus het volgende:
hehe je zou ook origineel kunnen zijn en een 4D engine kunnen bouwen die rekening houd met de relativiteitstheorie whahaha :) Alleen nadeel is dan dat er zo veel berekeningen daarvoor uitgevoerd moeten worden
de vraag is alleen: wat heb je eraan? (behalve dat je erover kunt opscheppen ;))
Maar ff een vraagje voor .oisyn. Met welk onderdeel ben jij eigenlijk begonnen voor je vertigo engine? Gewoon de standaard viewport dingen of eerst de math libraries ofzo?
[lang-stuk-text-en-misschien-niet-interessant-mode :P]

misschien heel fout, maar ik ben eigenlijk gewoon beginnen te coden :)
nou ja, ik heb van te voren even een summier lijstje gemaakt met de features, maar verder geen serieuze design zooi ofzo... 't is eigenlijk begonnen doordat ik al mijn zooi en probeerseltjes bij elkaar wilde gooien. Ik heb zeg maar in de afgelopen jaren gewoon steeds kleine progjes gemaakt (die overigens ook alleen met mijn gf2 gts (en hoger denk ik) werken omdat ik niet de device capabilities controleerde enzo >:)) waarin ik gewoon dingen probeerde, zoals bijvoorbeeld een csg map (zoals bijv. worldcraft die uitpoept) omzetten in een bsp tree + portals, en daar een collision detection systeem bij, en belichting algoritmes enzo. En met al die vergaarde kennis ben ik gewoon een engine gaan maken (die nog niet af is overigens, weinig tijd gehad de laatste tijd), waarin ik de technieken die ik geleerd had van die probeerseltjes gebruikte. Van al die probeerseltjes heb ik trouwens de code compleet herschreven, en aangezien je al weet wat je te wachten staat resulteert dat dus in mooiere en betere code.

Wat trouwens een goede manier is om dingen te implementeren, heb ik ondervonden... Je kiest een feature die je wilt gaan implementeren, en die baken je helemaal af (dus puur concentreren op die ene feature). Dan ga je een testproggie maken waarin je de feature uitwerkt, waarbij je ongetwijfeld op dingen stuit die je niet had verwacht enzo. Dat test je goed op bugs, en dan als het af is herschrijf je alles, en ook zo dat het in je engine past. En tadaaa, je hebt een degelijk stukje bugvrije code :)

Voordeel is natuurlijk wel dat ik het compleet in mijn eentje doe. Ik heb wel vrienden waar ik sommige theoretische dingen mee discussieer, maar alle code is van mezelf, en ik weet precies hoe het in elkaar zit. Heb je ook niet het 'gezeik' dat iemand anders het op een andere manier wil doen omdat hij denkt dat dat beter is, maar wat jij niet wilt omdat jij denkt dat dat slechter is :) Bovendien heb je geen last van communicatiestoornissen, waarbij iemand iets anders denkt dan dat jij daadwerkelijk bedoelt (ik kan mijn gedachten niet echt goed onder woorden brengen). Maar goed, het is natuurlijk algemeen bekend dat een project met meerdere mensen goede communicatie en documentatie vereist :)

Maar even terugkomend op je vraag, ik ben begonnen met het implementeren van een virtual file system. Niet echt een goed punt om mee te starten, he :D. Daarna een console systeem met variabelen en commando's. Nu ben ik bezig met de render-core (die overigens zowel d3d als ogl gaat ondersteunen... maar voorlopig eerst d3d). Hierna stap ik waarschijnlijk over op de scenegraphs (bsp trees, quadtrees, octrees, moet nog even kijken wat relevant is enzo.. het wordt iig een indoor/outdoor hybrid), en daarna op model animation (zowel keyframe als met bones)

[/lang-stuk-text-en-misschien-niet-interessant-mode :P]

• Scare360
gelezen en een welcome intermezzo "toch"

goed bezig jij

Verwijderd

wat een discussies (gothic3d, 3d@pw bla bla bla).. net of de naam iets uitmaakt.. ik zou niet te veel tijd aan bijzaken besteden..

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Op vrijdag 26 april 2002 11:09 schreef cartman3380 het volgende:
wat een discussies (gothic3d, 3d@pw bla bla bla).. net of de naam iets uitmaakt.. ik zou niet te veel tijd aan bijzaken besteden..
Toch nog even >:) "3D/14" ?

In deeze zin staan drie fauten

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, hier ben ik weer even snel.
heeft er iemand nog gewerkt aan een taakverdeling toevallig?

ik heb dit weekend niet zoveel tijd om me ermee te bemoeien ;( maar dat komt vandeweek wel goed!

alleen moeten we een beetje zorgen dat dit topic een beetje bovenaan blijft staan in de lijst, want een paar extra coders is nooit weg !

waarschijnlijk hebben jullie allemaal niet al te veel tijd, maar probeer er toch zoveel mogelijk aan te besteden, al is het alleen al voor jezelf, dus het lezen van gamedev sites of tutorials

groetjes Mark.. TRoZZ

• beany

beany

Meeheheheheh

Ik zou het wel op prijs stellen dat ik toegang krijg tot het forum op pc-gamers.com. Op dit moment lukt me dat niet. Ik heb een login, maar dat wachtwoord werkt niet. Als ik een nieuw wachtwoord naar me toe wil laten mailen, krijg ik een 'Internal Server Error' nadat ik mijn email adres heb ingevult.

• Dash2in1
wil best helpen, heb hier alleen weinig ervaring mee.

Verwijderd

Ik zou het wel op prijs stellen dat ik toegang krijg tot het forum op pc-gamers.com. Op dit moment lukt me dat niet. Ik heb een login, maar dat wachtwoord werkt niet. Als ik een nieuw wachtwoord naar me toe wil laten mailen, krijg ik een 'Internal Server Error' nadat ik mijn email adres heb ingevult.
vreemd bij mij werkte het wel goed :?
wil best helpen, heb hier alleen weinig ervaring mee.
Ik denk dat dat voor de meeste geldt maar dat maakt ook niet zo veel uit, mits je wel bereidt bent om te leren.

• killercow

killercow

eth0

ey beany, ik heb je net een code toegestuurd, als je deze nu invult op de user pagina, samen met je username (niet je email adres) dan krijg je een mailtje met je nieuwe password en kan je meedoen.

ik ben ondertussen hard aan het rondzoeken op internet en lekekr aan het lezen.

ik ben nu vooral aan het nadenken over de vorm van de engine.

ik stel voor dat we de groep in delen splitsen, een deel dat de consiscency bewaard over het hele project en beslist hoe en wat elkaar aan kan roepen.

een groepje die gewoon aan de engine werkt (de renderer)
een groepje dat aan standaart functies werkt (bewegings script)
en een groep die aan een echte front end werkt met een game.
Volgens mij kunnen we dan in de loop der tijd gewoon kleine dingen toevoegen op de juiste levels, zoals lichtning enzo, deze spreken dan weer andere dingen aan zoals shadows. hiermee moet het mogenlijk zijn om ene echte engine te schrijven en niet zo zeer alleen maar een game.

openkat.nl al gezien?

• WOmBaT
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

Ik wel ook wel erg graag meedoen :) Heb de komende maand wel examens maar daarna ben ik vrij.
Overigens over die Direct3d/openGL keuze:
Bij UT kun je kiezen voor aparte drivers.
Het idee is dan dat de engine een dll aanspreekt en die dll weer voor de communicatie met OpenGL/Direct3d zorgt.

Verwijderd

Ik dacht laten we het topic een beetje in leven houden dus vandaar dat ik even een inventarisatie heb gemaakt van een aantal dingen.
Ten eerste heb ik ff het topic doorgespit om te kijken wie er allemaal meededen, en dit was wat ik vinden kon(het spijt me als ik iemand vergeten ben):

1 TRoZZ
2 beany
3 paulgielens
4 ThaEagle
5 killercow
6 Cra5hKrE8OR
7 Wayeax
8 iFDEE
9 Dash2in1
10 WOmBaT
11 Liquidus

.oisyn adviseur
I-eye projectleider

De taal was al besloten :
TRoZZ
well then... C++ it is.
Dit is idd de taal waarover de meeste documentatie te vinden is wat betreft OpenGL / DirectX en gameprogramming.
Verder denk ik dat het slim is om eerst te beslissen wat voor soort spel we willen maken voordat we gaan coden, dus wat voor soort sfeer en verhaal en dergelijke.Multiplayer of singeleplayer dat soort dingen, zodat je prioriteiten kan stellen aan de eisen voor je engine.
TRoZZ
I suggest we devellop the engine on modules.
eg:
one module that handles all the rendering, one module that handles all of the input, and one module that handles all of the sound.
the rendering module could call in seccondary modules like (openGL support, Volumetric lightning, DirectX support, Texture compression)
Dit lijkt me een heel goed plan, omdat dan iedereen een module kan maken en je niet met zijn alle hetzelfde hoeft te doen, want dan raak je al snel het overzicht kwijt, als je met zijn tienen de renderer aan het maken bent.

Verder kwam ik dit lijstje tegen in het topic

Features 3D engine :

- Support voor alle resoluties & color dephts
- Hidden surface removal (dit moet via BSP-Tree mogelijk zijn)
- Dynamische collision dection.
- Support voor input via Muis, Keyboard, Joypad e.d. via DirectInput
- 3D geluid, via DirectSound / EAX o.i.d.
- Hardware-Only render
- Lighting engine met volumetric lighting
- Shadow mapping.
- Particle system
- netwerk support(indien multiplayer)
- support voor openGL en Direct X(bijv. d.m.v. dll's)

Ik denk dat we aan de hand van dit lijstje eerst het geraamte van de engine moeten bepalen en dus ook welke modules er gemaakt moeten worden, en als dit klaar is een taakverdeling bedenken. Verder denk ik dat het wel slim is om in tweetallen aan een module te werken aangezien sommige leden nog niet zo veel ervaring hadden met bijvoorbeeld DirectX en deze zouden dan samen kunnen werken met iemand die wel al ervaring heeft, hierdoor kan je dus voorkomen dat 1 iemand alles doet en een aantal niks.
Ook is het mischien handig om eerst een simpele engine te maken met nog maar een paar modules en deze dan steeds meer uit te breiden, want als je in 1 keer een super engine wilt schrijven ben je wel erg lang bezig. Terwijl als je met het maken van een simpele engine begint dan heb je elke keer weer voldoening als hij weer wat beter is geworden en dat werkt wat motiverender.

• WOmBaT

WOmBaT

Nyaaa!!!

Ik heb eventjes in Delphi meegedaan aan het porten van quake 2 naar Delphi. Misschien dat we iets aan die module- indeling hebben. Verder mis ik ook nog netwerk-support.
En het idee van aparte drivers voor het aanspreken van openGL/Direct3d als in UT kunnen we daar niets mee?

• WOmBaT

WOmBaT

Nyaaa!!!

Ik heb de officiele Quake 2-3.21 source gevonden. (Geen warez; gereleased onder GNU-license) :) Zoals wellicht bekend is dit ook in C++ geschreven. Voor de liefhebber heb ik em maar even op m'n eigen webspace gegooid. Kan een admin van de project plaats het daar uploaden?

hier en anders hier :)

• Scare360
Op zondag 28 april 2002 13:59 schreef WOmBaT het volgende:
Ik heb de officiele Quake 2-3.21 source gevonden. (Geen warez; gereleased onder GNU-license) :) Zoals wellicht bekend is dit ook in C++ geschreven. Voor de liefhebber heb ik em maar even op m'n eigen webspace gegooid. Kan een admin van de project plaats het daar uploaden?

hier en anders hier :)
Danku

Verwijderd

Ik wil ook wel mee helpen hoor :)
Heb al veel dingen in OpenGL gecode, alleen jammergenoeg geen verstand van DirectX

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 12:45 schreef wayeax het volgende:

...
Ook is het mischien handig om eerst een simpele engine te maken met nog maar een paar modules en deze dan steeds meer uit te breiden, want als je in 1 keer een super engine wilt schrijven ben je wel erg lang bezig. Terwijl als je met het maken van een simpele engine begint dan heb je elke keer weer voldoening als hij weer wat beter is geworden en dat werkt wat motiverender.
Dit lijkt me inderdaad een goed plan!
Dan heb je steeds een resultaat, dat geeft idd meer voldoening.
Op zondag 28 april 2002 13:59 schreef WOmBaT het volgende:
Ik heb de officiele Quake 2-3.21 source gevonden. (Geen warez; gereleased onder GNU-license) Zoals wellicht bekend is dit ook in C++ geschreven. Voor de liefhebber heb ik em maar even op m'n eigen webspace gegooid. Kan een admin van de project plaats het daar uploaden?
Is gebeurd, files staan bij de download sectie.
Op zondag 28 april 2002 12:45 schreef wayeax het volgende:

...
1 TRoZZ
2 beany
3 paulgielens
4 ThaEagle
5 killercow
6 Cra5hKrE8OR
7 Wayeax
8 iFDEE
9 Dash2in1
10 WOmBaT
11 Liquidus

.oisyn adviseur
I-eye projectleider
Het lijstje begint al aardig te groeien, ik dacht dat we zo tussen de 10 en 15 mensen nodig hadden voor dit project, dus we zijn goed op weg :P

De source voor Q2 is afgeleid van de source van Q1, dus ik denk dat het verstandiger is om de source van Q1 uit te pluizen voor stage1 van de engine.
Voor de source van Q1 is er ook een link toegevoegd aan de download sectie..

groetjes TRoZZ

Verwijderd

Het lijkt me slim als we een keer met zijn allen gaan beslissen wat we precies gaan maken en welke eisen we aan de engine stellen,welke modules er moeten komen, en zodoende een plan van aanpak te maken met een taakverdeling enz.
Mischien een idee om met z'n allen ergens in een chatbox af te spreken of ICQ of iets dergelijks.

En ik denk dat we toch misschien beter OpenGL (erbij) kunnen nemen, want als ik zo kijk lijkt het erop dat we meer leden hebben die daar ervaring mee hebben dan met Direct X

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:41
hmm, dit lijkt mij eigenlijk ook best leuk :P
Ik kan redelijk in c(++) coden en heb ook al wat ervaring met OpenGL (nog geen DirectX hellaas ;()
Het enige probleem is dat ik op het moment niet zoveel tijd heb (alleen zondag en maardagochtend :D)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 15:34 schreef Marcj het volgende:
hmm, dit lijkt mij eigenlijk ook best leuk :P
Ik kan redelijk in c(++) coden en heb ook al wat ervaring met OpenGL (nog geen DirectX hellaas ;()
Het enige probleem is dat ik op het moment niet zoveel tijd heb (alleen zondag en maardagochtend :D)
dit probleem hebben we allemaal :'(

Het voorstel van wayeax over de gezamenlijke chatmeeting is wel een goed idee, maar ik ben bang dat dat best moeilijk wordt, aangezien iedereen weer een andere agenda heeft enzow..

ik stel voor dat iedereen iig zijn MSN/ICQ hier achterlaat, zodat iedereen met elkaar kan communiceren.

mijn MSN is iemand38@hotmail.com

Verwijderd

MSN: heb ik niet...maar ik wil hem wel installen als dat moet >:)

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:41
MSN: marcj_pnpx(at)hotmail.com

• WOmBaT

WOmBaT

Nyaaa!!!

Msn: zie m'n profiel :)

Verwijderd

ik zoek jou: 92725407
msn adres geef ik niet

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

daaro: ____________________________________________________________________|

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 23:08 schreef .oisyn het volgende:
daaro: ____________________________________________________________________|

LOL :P Jammer dat je geen dakje gemaakt hebt boven dat lijntje, dan lijkt het helemaal op een pijl :)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste