How to become a Dj... deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste
Acties:
  • 9.109 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 00:48 schreef Reind het volgende:
beetje gebrabbel over PDX2K en TT1
Heh KUT, ik was het aan het lezen, ik maar denken yes Reind gaat ze nu voor een zacht prijsje aan mij doneren. Maar NEE hoor :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:02
Op donderdag 17 januari 2002 19:12 schreef Funk het volgende:

[..]

Over cola proof gesproken, ik weet niet of jullie deze al kennen:
http://www.rane.com/ttm56video/colatest.wmv
http://www.rane.com/ttm56video/colatest.mov

Vind ik trouwens de vetste DJ mixer die er bestaat (http://www.rane.com/ttm56.html), jammer alleen dat 'ie nog niet in Europa te krijgen is en dat ik hem toch niet kan betalen. Dan maar een Ecler HAK 320.
Even over die non-contact magnetic faders: ze doen nu net alsof die dingen tegen de meest extreme omstandigheden kunnen. Een magneet gaat gewoon oxideren (oftewel roesten) wanneer deze in een bak met cola (lees: zuur) gegooid wordt. Een magneet heeft wel last van temperatuur, hoe hoger de temperatuur hoe minder het magnetisch veld, dus reageert het geluid anders op de beweging van de fader.

Overigens zijn deze faders wel vele malen beter bestand tegen extreme omstandigheden dan conventionele faders, maar ze moeten niet net gaan doen alsof ze er voor 100% tegen bestand zijn. Die fader overleeft de colatest dus niet, wel even (het duurt even voor het oxidatieproces genoeg heeft aangetast), maar uiteindelijk gaat ie kaduk.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt helemaal, het is echter wel een goede marketingsstunt,

P.s. weet iemand of feedback utrecht of a'doorn nog Behringer dx-500's heeft staan. Mijn soundlab DSM 5 heeft er net de pijp aan oom Maarten gegeven (party time, damn wat een kutding was dat! :r )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 17 januari 2002 20:09 schreef universal creations het volgende:

[...]

Een magneet gaat gewoon oxideren (oftewel roesten) wanneer deze in een bak met cola (lees: zuur) gegooid wordt. Een magneet heeft wel last van temperatuur, hoe hoger de temperatuur hoe minder het magnetisch veld, dus reageert het geluid anders op de beweging van de fader.

Overigens zijn deze faders wel vele malen beter bestand tegen extreme omstandigheden dan conventionele faders, maar ze moeten niet net gaan doen alsof ze er voor 100% tegen bestand zijn. Die fader overleeft de colatest dus niet, wel even (het duurt even voor het oxidatieproces genoeg heeft aangetast), maar uiteindelijk gaat ie kaduk.
HO EVEN! ... Erhh, vermoedt je dit of baseer je het op ERVARING?

Cola zorgt niet voor roest, het is juist in staat om roest op te lossen! (En nee, dit is geen geintje, dit werkt dus écht.) Cola is wel ietsje zuur, dat is waar, maar het is slechts zuur genoeg om roest af te breken, het is niet sterk genoeg om ijzer sterk te corroderen.

(Rane kan/zal ook wel met gemak het zaakje voorzien van een coating, waardoor de Cola-test alsnog geen probleem vormt. "Waar is de teflon ?? dat geeft nog minder wrijving ook. ")

Magneten die het minder goed gaan doen bij hogere temperatuur... erhhh ... Ja. Ook hier geldt weer: je hebt ergens wel gelijk, maar het is ook hier geen obstakel. Om te beginnen moet daarvoor de temperatuur aanzienlijk omhoog, en niet die, zeg, 20°C boven kamertemperatuur.

Bovendien, die Rane faders kijken naar de positie van het magneetveld, niet naar de sterkte ervan. Dus een paar procentjes minder kan alsnog geen kwaad.

Kortom: Die claim klopt wel, wat betreft de faders dan.

* JumpStart studeert Technische Materiaalwetenschappen, vandaar :)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Op donderdag 17 januari 2002 23:04 schreef JumpStart het volgende:

Kortom: Die claim klopt wel, wat betreft de faders dan.

* JumpStart studeert Technische Materiaalwetenschappen, vandaar :)
En zo is het maar net: de TTM 56 kickt ass (en ik wil hem hebben).

/me studeert niets, maar is wel heel materialistisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Op donderdag 17 januari 2002 23:04 schreef JumpStart het volgende:

[..]

HO EVEN! ... Erhh, vermoedt je dit of baseer je het op ERVARING?

Cola zorgt niet voor roest, het is juist in staat om roest op te lossen! (En nee, dit is geen geintje, dit werkt dus écht.) Cola is wel ietsje zuur, dat is waar, maar het is slechts zuur genoeg om roest af te breken, het is niet sterk genoeg om ijzer sterk te corroderen.
Enig idee wat de pH van Cola is? Tussen de 2 en 3 oftewel behoorlijk zuur. Cola kan inderdaad helpen bij het tijdelijk weghalen van roest, maar het komt daarna even hard weer terug. H+ uit het zuur zorgt ervoor dat de electronen uit de Fe-atomen graag overspringen, hierdoor krijgt zuurstof meer kans om een binding aan te gaan met de Fe-ionen. Onder normale vochtige omstandigheden wil ijzer al roesten, maar in een zuurmilieu wordt dit proces versneld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 17 januari 2002 23:32 schreef universal creations het volgende:

[...]

H+ uit het zuur zorgt ervoor dat de electronen uit de Fe-atomen graag overspringen, hierdoor krijgt zuurstof meer kans om een binding aan te gaan met de Fe-ionen. Onder normale vochtige omstandigheden wil ijzer al roesten, maar in een zuurmilieu wordt dit proces versneld.
Je hoeft mij niet te vertellen hoe corrosie werkt, ik heb er uren prakticum en college over gehad :)

Werkelijke aantasting tot die faders niet meer werken zou moeten betekenen dat je ze dagen/maanden onder moet dompelen in de cola. Die mililiter cola die in je faders achterblijft is geneutraliseerd voor er merkbaar ijzer is opgelost. Bovendien, als Rane inderdaad een teflon coating o.i.d. aanbrengt is de fader helemaal Cola-Proof :)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funk414
Wat de f*ck boeit het of je er cola in kan mikken, ik heb liever dat 'ie een slok white russian lust. B-)

(Wodka, kaluha en melk voor de cocktail n00bs)

(8> Waar is deze smiley goed voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 17 januari 2002 23:53 schreef Funk het volgende:
Wat de f*ck boeit het of je er cola in kan mikken, ik heb liever dat een slok white russian lust. B-)

(Wodka, kaluha en melk voor de cocktail n00bs)
Omdat het soort irri dronken mensen, die denken leuk te zijn, bij het aanvragen van nummers bij de DJ (in een disco dus) nog wel eens iets omdonderen...

Begrijp me niet verkeerd, niets tegen jou persoonlijk Funk, maar niet ieder mengpaneel staat thuis op een bureau, ze worden ook op plaatsen gebruikt waar nog wel eens het nodige aan drank omgegooid wordt... OP/IN het mengpaneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op donderdag 17 januari 2002 19:21 schreef Mries! het volgende:

[..]

Heh KUT, ik was het aan het lezen, ik maar denken yes Reind gaat ze nu voor een zacht prijsje aan mij doneren. Maar NEE hoor :'(
Voor de prijs van 1 nieuwe PDX2000 mag je ze hebben. (prijs van andre huisman aanhouden want als ze nieuw gaan komen dan komen ze bij hem vandaan :) )
Ow en dat is dan als de deal niet doorgaat :)

Vind ik trouwens de vetste DJ mixer die er bestaat (http://www.rane.com/ttm56.html), jammer alleen dat 'ie nog niet in Europa te krijgen is en dat ik hem toch niet kan betalen. Dan maar een Ecler HAK 320.
En dan heb jij deze
Afbeeldingslocatie: http://www.allen-heath.com/AHImages/xone62.jpg
Zeker nog nooit onder handen gehad? *D

Staat nu bij mijn thuis *D en ik kan je vertellen dat het een wereld mixer is :)
Tis jammer dat me cam naar de klote is maar zodra ik een nieuwe digicam heb maak ik pics voor jullie.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funk414
Was maar een grapske hoor, ik weet er alles van. Weet je waar een mixer goed tegen zou moeten kunnen: as van peuken. Daar heb ik vaak last van.
Oh ja en natuurlijk tegen pindakaas (je weet hoe dat alleen al aan je gehemelte kan blijven plakken) en kunstleer (kan gaan irriteren). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, is dat die A&H met die befaamde filters (zo heb ik gehoord)? :)

:( en nu moet ik nog effies doorsparen aangezien ik effe m'n komkoe, een Amd K6-3 moet vervangen :(
Maar ok, maandje vertraging voor "My first Dj-set" kan geen kwaad. In de tussentijd dan maar weer wat nummerkes proberen te maken met een PIV, kan ook leuk zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 00:22 schreef Funk het volgende:
Was maar een grapske hoor, ik weet er alles van. Weet je waar een mixer goed tegen zou moeten kunnen: as van peuken. Daar heb ik vaak last van.
Oh ja en natuurlijk tegen pindakaas (je weet hoe dat alleen al aan je gehemelte kan blijven plakken) en kunstleer (kan gaan irriteren). :+
Nou, geen apparaat is rookdicht te krijgen. En als er iets is wat op de lange duur schadelijk is voor welk apparatuur dan ook, dan is het rook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funk414
Op vrijdag 18 januari 2002 00:14 schreef Reind het volgende:

En dan heb jij deze zeker nog nooit onder handen gehad?
Zal vast kwalitatief een geweldig ding zijn, maar veel te onoverzichtelijk voor mij. Geef mij maar een mooie gladde battle mixer (je weet wel, weinig voor veel, omdat de faders langer meegaan). Ik kan echt niet scratchen, maar ik vind het heerlijk om mijn agressie bot te vieren op zo'n magnetische/optische/pcv/alps/vca/focus/infinity/samurai/hamster-reversable/curve-adjustable crossfader. En heb je de flex-fx, wet-dry fader al gezien die op de 56 zit (om je effectbak in de gewenste mate het geluid te laten beinvloeden). En wat dacht je van het simpele knopje om de toonregeling uit te schakelen, ideaal, vooral ook bij gewoon mixen. Bovendien schijnt de Rane een hele vette geluidskwaliteit hebben (maar dat geldt ook voor de Ecler die ik op het oog heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 00:27 schreef dopy het volgende:
Hm, is dat die A&H met die befaamde filters (zo heb ik gehoord)? :)
Yep en je weet niet half hoe lang ik hier voor heb moeten sparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op donderdag 17 januari 2002 23:56 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Ze worden ook op plaatsen gebruikt waar nog wel eens het nodige aan drank omgegooid wordt... OP/IN het mengpaneel.
Gnananananana vraag dat maar aan die pioneer die ik toen gesloopt heb ;)

ownee die verteld het niet meer na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funk414
Op die A&H kun je wel een heel wagenpark aan sl's aansluiten. Als je van die minimale techno draait, bijvoorbeeld van de lp "Jeff Mills en de kunst van het weglaten, deel II" (deel I heeft hij nooit uitgebracht, maar weggela...) dan kun je met 6 draaitafels 1 nummer maken. Wel een dure hobby want dan moet je 4 keer zoveel platen aanschaffen (de kick en de hihat kun je de hele tijd blijven gebruiken, die zijn immer hetzelfde, hoeveel draaitafels je ook gebruikt :)) Als je dit niet per se wilt, kun je beter een Rane kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 00:57 schreef Funk het volgende:
Op die A&H kun je wel een heel wagenpark aan sl's aansluiten.
En ik heb nu nog maar 2* een Numark Pro TT1 staan. :)

Mischien dat ze vervangen gaan worden voor de Vestax PDX2000 maar meer als 2 draaitafels -> no way (dan word ik gek van al die bende)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funk414
Nog een tip heren DJ's: koop geen Mxstream wireless, want mijn laptop heeft nog minder bereik dan Dutchtone 6 jaar terug op Schiermonnikoog had. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funk414
Die PDX 2000 schijnt de aandrijving te hebben van een gechiptunede Lamborghini, ik vind hem alleen wel lelijk met die ronde vormen. Die rechte toonarm schijnt trouwens voor 50% meer skip-resistability te zorgen, dat wordt scratchen geblazen Reind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 01:16 schreef Funk het volgende:
Die PDX 2000 schijnt de aandrijving te hebben van een gechiptunede Lamborghini, ik vind hem alleen wel lelijk met die ronde vormen. Die rechte toonarm schijnt trouwens voor 50% meer skip-resistability te zorgen, dat wordt scratchen geblazen Reind.
Mwah voor het betere mixwerk vind ik hem anders ook best lekker werken hoor.
En wat betreft die torque -> net zo best als die van een TT2 of een PT2400 maar echt niet overdreven veel meer.

En wat betreft die toonarm -> tsja minder skippen (heb ik ook geen last van met de TT1) maar wel meer slijtage aan je platen. al blijft zo goed als geen enkele plaat lang in mijn vaste koffer zitten dus dat maakt niet uit
En over het design is niet te discuseren -> je vind het geweldig (zoals ik) of je vind het niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 00:14 schreef Reind het volgende:

[..]

Voor de prijs van 1 nieuwe PDX2000 mag je ze hebben. (prijs van andre huisman aanhouden want als ze nieuw gaan komen dan komen ze bij hem vandaan :) )
Ow en dat is dan als de deal niet doorgaat :)
[..]

En dan heb jij deze
[afbeelding]
Zeker nog nooit onder handen gehad? *D

Staat nu bij mijn thuis *D en ik kan je vertellen dat het een wereld mixer is :)
Tis jammer dat me cam naar de klote is maar zodra ik een nieuwe digicam heb maak ik pics voor jullie.
Zo dat ziet er gaaf uit, wat moet zoiets nou kosten? 2 ruggen?(nee geen euros)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Eeh Rane niet verkrijgbaar in Europa ? :?

Check dan eens

Nederland Muziek

Die leveren hem (en andere). Volgens mij zijn zij wel de enige in Europa!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Vind ik trouwens de vetste DJ mixer die er bestaat (http://www.rane.com/ttm56.html), jammer alleen dat 'ie nog niet in Europa te krijgen is en dat ik hem toch niet kan betalen.
Lijkt me idd onzin dat die hier niet te krijgen is. Als ie er is kan ik em krijgen.. 8-)

Mijn Stanton matched pair elementen moesten ook van ver komen, m'n Stanton SK-TWO weet ik eigenlijk niet.. Maar tuurlijk is dat spul ook gewoon hier te koop.. Of het hier niet op voorraad ligt is wat anders.. Dat verschilt per produkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 07:23 schreef kreischer2000 het volgende:

[..]

Zo dat ziet er gaaf uit, wat moet zoiets nou kosten? 2 ruggen?(nee geen euros)
3ruggen oftewel ommenabij de 1400 Euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 13:00
Even een oproepje/vraagje tussendoor. Ik heb de laatste paar pages nog niet helemaal gelezen (tijdgebrek) dus forgive me als ik nu domme dingen vraag ;)

Ik heb een vraag m.b.t. online streaming. Het laatste wat ik gelezen heb is dat er een stream server geregeld zou worden zodat de DJ's hier live kunnen mixen. Hoe staat het hiermee, of is dit idee vastgelopen?

Mocht er nog geen server zijn en toch mensen die graag 'live' voor 'publiek' willen draaien. Ga dan eens kijken op http://www.puredj.com . Pure DJ is goed op weg om een groot/bekend live dj station te worden. Zelf draai ik ook al een tijdje vrij regelmatig en krijg goede reacties. Gisteren 54 listeners. Ik weet het, het is nix vergeleken met DI ofzow maar het is wel live en een leuke manier om jezelf te laten horen aan anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op vrijdag 18 januari 2002 15:01 schreef DJ-FreSh het volgende:
Mocht er nog geen server zijn en toch mensen die graag 'live' voor 'publiek' willen draaien. Ga dan eens kijken op http://www.puredj.com . Pure DJ is goed op weg om een groot/bekend live dj station te worden.
Er is inderdaad nog geen server om te relayen. Overigens hebben ze het bandbreedte probleem ook bij PureDJ:
Van PureDJ.com:
Relay servers needed!

As you might have noticed we are dealing with quite some bandwith shortage. Result of that is that sometimes when servers cant keep up they buffer alot and there are skips or silence in the stream.

We are still looking for some good, fast and stable relay servers. If you have a *nix box running on a 10 or 100mbit link, which can handle alot of traffic, you might be able help us out. Only when we have better relay servers PureDJ will be able to cope up with the growing listner number and give them the best quality available.

In short: If you think you can provide us with a good relay box, or perhaps know someone who does, dont hesitate and send us a email or msg us on IRC (#puredj on EFnet).

Lets make this the BEST house streaming radio station on the net!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-FreSh
Mjah das waar...

pas bij 100 listeners zijn er weer sponsors die verbindingen sponsoren...zijn al een eindje opweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hopende dat het hier kan:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/bob.kruijer/nudedj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 17:06 schreef Mries! het volgende:

[afbeelding]
Weet niet wat je bedoeld, maar als je het over haar hebt... Zij kan er vet mee door *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op vrijdag 18 januari 2002 17:06 schreef Mries! het volgende:

[afbeelding]
Uit de FAQ:
We zijn niet vies van mooie vrouwen en topless vinden we ook geen probleem. Hou er alleen wel rekening mee dat dit forum toegankelijk is voor internetters van 4 tot 400 jaar en daarom moet de dame in kwestie wel een slipje aanhebben (OVER de geslachtsdelen, that is). Het goed scrambelen van de schaamstreek is ook een optie.
Zit wel goed dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 08-10 16:16

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op vrijdag 18 januari 2002 15:01 schreef DJ-FreSh het volgende:
Even een oproepje/vraagje tussendoor. Ik heb de laatste paar pages nog niet helemaal gelezen (tijdgebrek) dus forgive me als ik nu domme dingen vraag ;)

Ik heb een vraag m.b.t. online streaming. Het laatste wat ik gelezen heb is dat er een stream server geregeld zou worden zodat de DJ's hier live kunnen mixen. Hoe staat het hiermee, of is dit idee vastgelopen?

Mocht er nog geen server zijn en toch mensen die graag 'live' voor 'publiek' willen draaien. Ga dan eens kijken op http://www.puredj.com . Pure DJ is goed op weg om een groot/bekend live dj station te worden. Zelf draai ik ook al een tijdje vrij regelmatig en krijg goede reacties. Gisteren 54 listeners. Ik weet het, het is nix vergeleken met DI ofzow maar het is wel live en een leuke manier om jezelf te laten horen aan anderen.
http://gotdj.wox.org:8000 :) (ik weet niet meer van wie die bak was, maar het werkt iig)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterfvz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 15:51

Masterfvz

AKA Freakazoid

Ik draai nu voor de gein met Virtual turntables, maar nu wil ik een paar mooie skins hebben voor het programma. Ik kan ze niet echt vinden :( Weet iemand waar ik ze kan downloaden?

SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
Op vrijdag 18 januari 2002 19:34 schreef Masterfvz het volgende:
Ik draai nu voor de gein met Virtual turntables, maar nu wil ik een paar mooie skins hebben voor het programma. Ik kan ze niet echt vinden :( Weet iemand waar ik ze kan downloaden?
uhm, zoek in het programma naar de url van de maker ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterfvz

Masterfvz

AKA Freakazoid

Op vrijdag 18 januari 2002 19:50 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

uhm, zoek in het programma naar de url van de maker ofzo
Ja heb ik al gekeken, maar daar staat alleen een link naar andere sites. En die kloppen ook voor geen kant. Bijna alleen maar porno sites, maar geen skins :?

SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op vrijdag 18 januari 2002 20:15 schreef Masterfvz het volgende:

[..]

Ja heb ik al gekeken, maar daar staat alleen een link naar andere sites. En die kloppen ook voor geen kant. Bijna alleen maar porno sites, maar geen skins :?
Nou ja zeg! even "Google'en" met de termen 'virtual', 'turntables', 'carrot' en 'technologies' en BINGO:

Carrot Innovations

Of, om in de termen van Louis van Gaal te spreken: "Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom ?" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 21:34 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Nou ja zeg! even "Google'en" met de termen 'virtual', 'turntables', 'carrot' en 'technologies' en BINGO:

Carrot Innovations

Of, om in de termen van Louis van Gaal te spreken: "Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom ?" ;)
Beide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterfvz

Masterfvz

AKA Freakazoid

nou JIJ bent dom, want de skin site van carrot is under construction. En in de file libary staat alleen maar porn sites. dussss

SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funk414
Ik ben eigenlijk wel benieuwd op wat voor een geluidssetje jullie DJ's je platendraaiers en mengplanken hebben aangesloten.
Momenteel gebruik ik een simpel PA setje, maar ik vind de kwaliteit bagger. Ben dus op zoek naar een nieuw geluidssysteempje. Wat me wel wat lijkt zijn luidsprekertjes van B&W bijvoorbeeld, maar dan heb je voor veel geld maar kleine kastjes. Wat ik me dus ook afvraag is of je wel op de mening van al die audiofielen af kunt gaan, aangezien zij hele andere muziek draaien dan ik. Mijn plaatjes willen immers nog wel eens een gevaarlijke dosis lage tonen bevatten. Is bijvoorbeeld de Dali AXS serie niet interessant (http://www.dali.dk/menu/axs.html)? Zijn misschien wel niet zo high-end als B&W's maar voor 400 piek (+/- 180 ecu's) per stuk mag je bij Staffhorst wel de brute AXS 8000 meenemen. Bovendien kun je wel heel ver gaan met het kopen van de best klinkende luidspreker, maar je DJ-naalden en mixer blijven echt hifi geluid toch in de weg zitten. Ik ben van plan om mijn nieuwe speakers voorlopig op een oude Harman & Kardon versterker (2 x 90 watt) aan te sluiten, tot ik iets beters kan betalen. Oh ja, dan heb je ook nog de vraag of je beter zuilen of boekenplankmodellen kunt kopen. Zuilen hebben voor mij in principe niet zo veel zin, want die moet ik alsnog ergens op zetten, omdat ik toch nooit zittend muziek luister (label me a freak, maar ik ga altijd in het rond springen als ik goede muziek hoor en ik zit ook nooit te DJ-en).

Dus DJ's, wat vinden jullie de ideale monitor set voor thuis en wat hebben jullie zelf thuis staan, vette PA of mooie HiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Jumpstart voor dom uit maken...

Dat vind ik dus pas echt dom.

En mensen die je proberen te helpen helemaal! |:(

Zoek het dan ff lekker zelf uit proleet. (bovendien... Wat is er tegen een leuk prônlinkje? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zou je zelf een goed nummer kunnen maken, dus niet (iemand anders muziek) mixxen of zoiets dergelijks??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op vrijdag 18 januari 2002 22:17 schreef Funk het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd op wat voor een geluidssetje jullie DJ's je platendraaiers en mengplanken hebben aangesloten.
Momenteel gebruik ik een simpel PA setje, maar ik vind de kwaliteit bagger. Ben dus op zoek naar een nieuw geluidssysteempje. Wat me wel wat lijkt zijn luidsprekertjes van B&W bijvoorbeeld, maar dan heb je voor veel geld maar kleine kastjes. Wat ik me dus ook afvraag is of je wel op de mening van al die audiofielen af kunt gaan, aangezien zij hele andere muziek draaien dan ik. Mijn plaatjes willen immers nog wel eens een gevaarlijke dosis lage tonen bevatten. Is bijvoorbeeld de Dali AXS serie niet interessant (http://www.dali.dk/menu/axs.html)? Zijn misschien wel niet zo high-end als B&W's maar voor 400 piek (+/- 180 ecu's) per stuk mag je bij Staffhorst wel de brute AXS 8000 meenemen. Bovendien kun je wel heel ver gaan met het kopen van de best klinkende luidspreker, maar je DJ-naalden en mixer blijven echt hifi geluid toch in de weg zitten. Ik ben van plan om mijn nieuwe speakers voorlopig op een oude Harman & Kardon versterker (2 x 90 watt) aan te sluiten, tot ik iets beters kan betalen. Oh ja, dan heb je ook nog de vraag of je beter zuilen of boekenplankmodellen kunt kopen. Zuilen hebben voor mij in principe niet zo veel zin, want die moet ik alsnog ergens op zitten, omdat ik toch nooit zittend muziek luister (label me a freak, maar ik ga altijd in het rond springen als ik goede muziek hoor en ik zit ook nooit te DJ-en).

Dus DJ's, wat vinden jullie de ideale monitor set voor thuis en wat hebben jullie zelf thuis staan, vette PA of mooie HiFi.
Ideale monitor voor on the road: JBL Eon
Ideale monitor voor thuis: Samson DA80 setje
Ideaal voor "gewoon luisteren" thuis: Rotel RA 980 BX
Ideaal voor lawaai on the road: JBL SoundPower of EAW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funk414
Op vrijdag 18 januari 2002 22:20 schreef Webmasterok het volgende:
Hoe zou je zelf een goed nummer kunnen maken, dus niet (iemand anders muziek) mixxen of zoiets dergelijks??
Met een tingel tamboerijn of bijvoorbeeld fruity loops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funk414
Om toch nog een beetje een mooi geluidje uit mijn sl's te laten komen ben ik trouwens van plan om van die Ortofon nightclub elliptische naalden te kopen (niet van die concorde piemels). Komt, zo heb ik vernomen wel puik geluid uit. Kan iemand dit beamen? Wel alleen bedoeld voor beheerst mixen (voor het betere gooi en smijtwerk heb ik Shure's).

Dit in combinatie met een Rane of Ecler mixer en een Beyerdynamic DT-250 hoofdtelefoon (de best klinkende gesloten hoofdtelefoon, imho) en ik ik heb een echte HiFi DJ set. Ook erg geschikt voor het maken van goede mixtapes, die Ortofon's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op vrijdag 18 januari 2002 21:46 schreef Masterfvz het volgende:
nou JIJ bent dom, want de skin site van carrot is under construction. En in de file libary staat alleen maar porn sites. dussss
Lezen is ook moeilijk he ? ;)
THIS AREA IS UNDER CONSTRUCTION (Corny little man digging here)

In the meantime use the VTT links database.
En wat vindt je daar ? Juistem, in de VTT links database staat de sub-categorie links naar skins.

Wie is er nou dom ?? Ja, je moet er wél even aan denken om de boel op 'rating' te sorteren...

[EDIT]: Hmmm, ik moet een beetje gas terug nemen. Je had ook kunnen melden dat de links die op porno sites uitkwamen op dat carrot-forum staan, dan was ik ook nooit met m'n v. Gaal quote gekomen, OK ?

"Google'en" met de search string +vtt +skins levert al betere resultaten op, dan krijg je alleen de sites met BEIDE zoektermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 23:34 schreef Six4Eight het volgende:
Fresh, ben je Re_Fresh die samen met Goddy draait?
Dan weet ik namelijk wie ik voor me heb ;)

Ik draai sinds een aantal weekjes op PureDJ, bevalt me super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
* NightOwlNL heeft hier de numark DM1002X van Ener-G maar ik denk dat die gewoon weer in orde is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Op vrijdag 18 januari 2002 22:22 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Ideaal voor "gewoon luisteren" thuis: Rotel RA 980 BX
ik heb m'n setje dus aangesloten op een Rotel RA 970BX
(mr.Don als je een foto van jouw versterker hebt, kan je die dan posten? ik ben wel benieuwd naar hoe die 980 eruit ziet

verder nog 2 JBL's TLX6 als boxen,
en tijdelijk even van een vriend geleend, een pioneer VSA-303 versterker en een auto subwoofer van JBL, (komt wel aardig was bass uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op vrijdag 18 januari 2002 22:17 schreef Funk het volgende:
[..]
Thuis gebruik ik 2 van de 6 BNS 382's die ik heb.. :P

Voor normaal onderweg had ik wel es een setje EV's, weet alleen het typenummer niet meer.. Zijn heel bekend, je ziet ze nog overal ondanks ze niet meer gemaakt worden volgens mij..

En ja, voor het zware werk toch gewoon een mooie set van Master, zoals waar Tiesto over klonk op de FFWD Dance Parade:

Afbeeldingslocatie: http://www.rsl.nl/images/102.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op vrijdag 18 januari 2002 23:39 schreef MR_WAZOO het volgende:
* Chiron heeft hier de numark DM1002X van Ener-G maar ik denk dat die gewoon weer in orde is :)
oke ik wil geld zien :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze jongen kent maar één merk. Boxen voor hifi, monitoring en feestjes... Dat kent dur mar ientje weuze: JBL, maw JUST BLOODY LOUD :+

Tiet fuur bed. De eerstvolgende keer dat ik hier iets post moet het vanaf m'n inelkaar gepuzzelde P4 gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op zaterdag 19 januari 2002 01:12 schreef dopy het volgende:
Deze jongen kent maar één merk. Boxen voor hifi, monitoring en feestjes... Dat kent dur mar ientje weuze: JBL, maw JUST BLOODY LOUD :+

Tiet fuur bed. De eerstvolgende keer dat ik hier iets post moet het vanaf m'n inelkaar gepuzzelde P4 gaan :)
zolang je maar niet de TR serie neemt, die klinkt veel te scherp in het hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, JBL hifi :P
JBL monitoring, tja, zolang je het als DJ monitor wil geburiken, of op feestejs oid kan het wel. Maar studio monitors? mwah...
Als PA? Ook niet slecht nee, maar opnieuw veel betere merken mogelijk...

JBL voor PA is net als marantz voor hifi. Absoluut niet slecht, maar er is veel meer moois mogelijk, en soms zelfs wel mooiers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had begrepen dat JBL een nieuwe PA serie had uitgebracht die heel aardig zouden zijn, maar goed ik ben niet zo op de hoogte van het PA gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op zaterdag 19 januari 2002 12:24 schreef ^JaapvR^ het volgende:
JBL monitoring, tja, zolang je het als DJ monitor wil geburiken, of op feestejs oid kan het wel. Maar studio monitors? mwah...

JBL voor PA is net als marantz voor hifi. Absoluut niet slecht, maar er is veel meer moois mogelijk, en soms zelfs wel mooiers...
Apogee!!! 8-) :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op zaterdag 19 januari 2002 13:10 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Apogee!!! 8-) :P :9
Yep. Dat is ook erg fijn om mee te werken. Met Crest amps. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
bij mij op school gebruiken ze EON's soms als PA ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op zaterdag 19 januari 2002 13:43 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Yep. Dat is ook erg fijn om mee te werken. Met Crest amps. :9
:)

deden we ons eindejaarsfeest op de middelbare school altijd

vermogen lag zo rond de 12 kW ofzo, genoeg om de ramen van onze kantine eruit te blazen waar het feest altijd gehouden werd

we hadden een keer tijdens de setup last van een brom in het mengpaneel/een van de draaitafels, aanvankelijk dachten we dat er een zware goederentrein langsreed, een gebulder wat steeds harder en harder werd (de boel begon aardig te resoneren) totdat het net een aardbeving leek, gelukkig kwam 1 van de crewleden uiteindelijk op het lumineuze idee onmiddelijk de masterschuif dicht te gooien :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
net ff soundcheck gedraaid > valt helemaal niets te kutten met die tafels, tis eens een keer goed hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op zaterdag 19 januari 2002 17:04 schreef wibblemoo het volgende:
bij mij op school gebruiken ze EON's soms als PA ;)
Als ik een kleiner feestje draai doe ik dat ook vaak. Zeker met een bas Eon erbij is dat een prima combinatie waar waanzinnig veel geluid uit kan komen. (Compressor goed instellen is erg leuk daarmee, levert een prima geluidje op.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Jongens, ff klein berichtje van mij.
Ik heb net een vette Rotel versterker gekocht.

Ik weet het tiepenummer zo niet. Hij ligt in Groningen, en daar ben ik nu niet :)

Ik spreek jullie dinsdag weer.
Groeten

edit: paar tiepvauten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op vrijdag 18 januari 2002 23:48 schreef Randy het volgende:

[..]

ik heb m'n setje dus aangesloten op een Rotel RA 970BX
(mr.Don als je een foto van jouw versterker hebt, kan je die dan posten? ik ben wel benieuwd naar hoe die 980 eruit ziet
Foto van mijn thuis versterker:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/jjwalviu/rotel1.jpg

En voor de fotofreaks nog een plaatje van mijn "nieuwe" strak ingebouwde Dateq LPM 7,2:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/jjwalviu/dateq1.jpg

En als je een beetje goed kijkt zie je in de weerspiegeling van het aluminium van de flightcase mijn Numark staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep ik zie het, hoe oud is dat mengpaneel wel niet? Best oud toch? Zo zie je maar weer, dat zon ding jaren mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt daar in de hoekl een ouwe gemini PS626 oid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Hey MisterDon die LPM7.2 staat ook bij Dada Dance (platenzaak waar ik altijd kom).

Fijn mengpaneel is dat alleen zijn die draaiknoppen ff wennen de eerste keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

zijn er nog meer mensen die met samplers e.d. werken? ik ben ff aan het spelen geweest met de sampler in m'n behringer dx500, en ik moet zeggen, er zijn (na de nodige oefeningen - lees: lukraak proberen en klooien ;)) wel geinige geluiden uit te krijgen in combinatie met de lopende platen, zijn er meer mensen met dat mengpaneel en zo ja gebruiken jullie die sampler ook? en wat voor geintjes halen jullie ermee uit? ik heb me persoonlijk erg vermaakt door 4 maten te samplen, en de sample in een loop te gooien, en vervolgens op de momenten dat de hihat van de lopende plaat speelt, het volume van de sampler vol open te gooien en die van de lopende plaat dicht, resultaat: een beetje verknipt ritme, of 'dubbele beats' a la dave clarke (aangezien de nauwkeurigheid en de synchroniteit van de loops niet altijd even geweldig waren ;)) of gewoon absolute teringherrie als het eens misliep :D ik vind het trouwens wel jammer dat het volume van die sampler geregeld wordt door een draaiknopje ipv een fader, als het een fader was dan werkte het ff wat makkelijker 8-)

nu waren het nog techno plaatjes, ben benieuwd als ik v/d week weer eens wat drum 'n bass probeer met dit geval :D

tot zo ver mijn ervaringen met de sampler in m'n mengpaneel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 12:24 schreef ^JaapvR^ het volgende:

Ik heb het over echte monitoren voor het studiowerk. Daar heeft JBL tegenwoordig hele goede setjes voor. Niet goedkoop, maar dat is een ander verhaal.

Maar goed, deze jongen gaat morgen eerst weer eens terug naar de winkel... Z'n p4 is zo dood als twee pieren die in een disco zijn beland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 21:01 schreef Ener-G het volgende:
zijn er nog meer mensen die met samplers e.d. werken? ik ben ff aan het spelen geweest met de sampler in m'n behringer dx500, en ik moet zeggen, er zijn (na de nodige oefeningen - lees: lukraak proberen en klooien ;)) wel geinige geluiden uit te krijgen in combinatie met de lopende platen, zijn er meer mensen met dat mengpaneel en zo ja gebruiken jullie die sampler ook? en wat voor geintjes halen jullie ermee uit? ik heb me persoonlijk erg vermaakt door 4 maten te samplen, en de sample in een loop te gooien, en vervolgens op de momenten dat de hihat van de lopende plaat speelt, het volume van de sampler vol open te gooien en die van de lopende plaat dicht, resultaat: een beetje verknipt ritme, of 'dubbele beats' a la dave clarke (aangezien de nauwkeurigheid en de synchroniteit van de loops niet altijd even geweldig waren ;)) of gewoon absolute teringherrie als het eens misliep :D ik vind het trouwens wel jammer dat het volume van die sampler geregeld wordt door een draaiknopje ipv een fader, als het een fader was dan werkte het ff wat makkelijker 8-)

nu waren het nog techno plaatjes, ben benieuwd als ik v/d week weer eens wat drum 'n bass probeer met dit geval :D

tot zo ver mijn ervaringen met de sampler in m'n mengpaneel :D
Heeft die sampler van je Behringer een auto-loopfunctie? Ander denk ik dat je hem beter voor wat simpele zangsamples kan gebruiken die wat minder timingsgevoelig zijn. Wil je veel met samples werken kun je denk beter een apparaat als de mpc halen of die Korg Electribe S. Zeker de laatste is interessant icm het dj-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
voor vocals is zo'n sampler iig goed te gebruiken

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op zondag 20 januari 2002 22:14 schreef dopy het volgende:

[..]

Heeft die sampler van je Behringer een auto-loopfunctie? Ander denk ik dat je hem beter voor wat simpele zangsamples kan gebruiken die wat minder timingsgevoelig zijn. Wil je veel met samples werken kun je denk beter een apparaat als de mpc halen of die Korg Electribe S. Zeker de laatste is interessant icm het dj-en.
verklaar je nader (note: ik ben wat samplers betreft nog zo groen als gras)

ik kan op die behringer kiezen tussen of de sample 1x afspelen, of continu laten herhalen, het is echt een heel simpel geval waar ik die behringer eigenlijk niet eens voor gekocht heb, het zat er gewoon bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korg tribe roelt!
ik heb met de groene blauwe en rode tegelijk mogen werken :9~
de rode vind ik eik wel te gek!
majah who am i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op zondag 20 januari 2002 20:08 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Ligt daar in de hoekl een ouwe gemini PS626 oid??
Dat is een oud discosamplertje; een DS 824. Best een geinig dingetje om een beetje mee te samplen, alleen de geluidskwaliteit is niet erg geweldig. Tegenwoordig verzamelt ie meer stof...
Op zondag 20 januari 2002 20:04 schreef kreischer2000 het volgende:
Yep ik zie het, hoe oud is dat mengpaneel wel niet? Best oud toch? Zo zie je maar weer, dat zon ding jaren mee gaat.
Die mixer is bijna 8 jaar oud. Het ding heeft al die tijd in een studentensocieteit gestaan totdat ie dit jaar de geest gaf. Ik heb ze aan een nieuwe geholpen en deze mocht ik meenemen. Schoongemaakt (daarna mijn kamer ook...), Dateq heeft het binnenwerk nagelopen en vervangen waar nodig. Speelt nu weer als een zonnetje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-FreSh
Op vrijdag 18 januari 2002 23:35 schreef Six4Eight het volgende:

[..]
Jepz, that's me

ik heb BTW je set van vorige week gemist,..was wel benieuwd eigenlijk. Hebbie er al 1 geupped ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 14:53 schreef DJ-FreSh het volgende:

[..]

Jepz, that's me

ik heb BTW je set van vorige week gemist,..was wel benieuwd eigenlijk. Hebbie er al 1 geupped ergens?
Nee nog niet, maar ik ga me weer inschrijven voor over een aantal dagen. Die set zal ik ook even uploaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Op maandag 21 januari 2002 20:01 schreef Six4Eight het volgende:

[..]

Nee nog niet, maar ik ga me weer inschrijven voor over een aantal dagen. Die set zal ik ook even uploaden :)
Om bij PureDJ te kunnen draaien, heb je dan niet een hele aardige en constante upload-snelheid nodig. Minimaal 16 KB/s (=128 kb/s) lijkt mij, of zie ik dat verkeerd. Of mag je een mix uploaden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 22:27 schreef Ener-G het volgende:

[..]

verklaar je nader (note: ik ben wat samplers betreft nog zo groen als gras)

ik kan op die behringer kiezen tussen of de sample 1x afspelen, of continu laten herhalen, het is echt een heel simpel geval waar ik die behringer eigenlijk niet eens voor gekocht heb, het zat er gewoon bij :)
Een zangstem van een mens (nee je koe gaat zingen wil je zeggen) is gewoon nooit 100% op de maat. Ik bedoel dat kun je niet zo goed onderscheiden. Waar begint de beat bij wanneer je begint te zingen - bijvoorbeeld: ga je mee naar snorkelland -
Begint deze bij het minste geluidje wat uit je strot komt wanneer je de zin start of toch net iets verder wanneer het wat meer volume (geluid krijgt). Dit in tegenstelling tot een drumgeluid. Bij een snare kun je namelijk wel goed bepalen waar deze begint... de maat dan. Speel je een snare ook maar iets uit de maat, zul je horen. Neem nu een drumloop. Je moet het einde precies zo uitvogelen in realtime met je sampler dat wanneer je deze loopt hij ook precies op tijd weer begint. Cut je je sample te vroeg zal je drumloop vooruit lopen op je mix. Is deze net te lang, nou ja, dan weet je wat er gebeurd. Overigens geld het met het loopen van stemgeluiden ook wanneer je deze oneindig laat herhalen.
Op een echte sampler werk je meestal niet realtime. Je knipt een sample zo precies mogelijk en verteld de sampler daarna dat je bijvoorbeeld ene drumloop hebt van 8 tellen op 160 bpm. Hij zal de sample precies zo instellen dat hij bij een loop perfect op tijd start.

Je behringer zou ik alleen voor de 1-shot sample gebruiken, en dan een kort stemgeluidje zoals "walk on" etc. Dat is veel makkelijker realtime te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 22:09 schreef universal creations het volgende:

[..]

Om bij PureDJ te kunnen draaien, heb je dan niet een hele aardige en constante upload-snelheid nodig. Minimaal 16 KB/s (=128 kb/s) lijkt mij, of zie ik dat verkeerd. Of mag je een mix uploaden ofzo?
Je hebt inderdaad een flinke upload nodig. Ik heb Chello en die haalt theoretisch 16KB/s maximaal, maar ik kom dus nooit aan een stabiele 16K. Ik upload nu met 64kbit mono als ik draai, dan haal ik het met gemak en de kwaliteit van het geluid vast best nog wel mee.

Meestal neem ik op de PC het signaal ook als wave op, en later upload ik de set dan als 128kbit stereo, dan is die later nog te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op maandag 21 januari 2002 23:05 schreef dopy het volgende:

[..]

Een zangstem van een mens (nee je koe gaat zingen wil je zeggen) is gewoon nooit 100% op de maat. Ik bedoel dat kun je niet zo goed onderscheiden. Waar begint de beat bij wanneer je begint te zingen - bijvoorbeeld: ga je mee naar snorkelland -
Begint deze bij het minste geluidje wat uit je strot komt wanneer je de zin start of toch net iets verder wanneer het wat meer volume (geluid krijgt). Dit in tegenstelling tot een drumgeluid. Bij een snare kun je namelijk wel goed bepalen waar deze begint... de maat dan. Speel je een snare ook maar iets uit de maat, zul je horen. Neem nu een drumloop. Je moet het einde precies zo uitvogelen in realtime met je sampler dat wanneer je deze loopt hij ook precies op tijd weer begint. Cut je je sample te vroeg zal je drumloop vooruit lopen op je mix. Is deze net te lang, nou ja, dan weet je wat er gebeurd. Overigens geld het met het loopen van stemgeluiden ook wanneer je deze oneindig laat herhalen.
Op een echte sampler werk je meestal niet realtime. Je knipt een sample zo precies mogelijk en verteld de sampler daarna dat je bijvoorbeeld ene drumloop hebt van 8 tellen op 160 bpm. Hij zal de sample precies zo instellen dat hij bij een loop perfect op tijd start.

Je behringer zou ik alleen voor de 1-shot sample gebruiken, en dan een kort stemgeluidje zoals "walk on" etc. Dat is veel makkelijker realtime te gebruiken.
true true...

MAAR

als ik een plaat draai weet ik m'n god niet op hoeveel bpm ie draait :?

voorlopig hou ik het maar ff bij wat aanpielen, dat laten loopen en op bepaalde punten om laten switchen van afspeelkanaal naar samplerkanaal heeft af en toe z'n onverwachte effecten, zeker met de techno die ik vaak draai vanwege de complexe percussie ritmes die erin zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 11:31 schreef Ener-G het volgende:

[..]
als ik een plaat draai weet ik m'n god niet op hoeveel bpm ie draait :?
Zelfs dat is geen probleem met een sampler gericht op het podiumwerk. De zogenaamde desktopsamplers zoals de mpc (www.akaipro.com) en de simpelere van korg hebben een ingebouwde midisequencer. Houdt simpelweg in dat je je drumloops ontleedt en ze vervolgens met midi weer in te spelen. Dus een drumloop als "Boem Tsjak Tuut Tuut" verdeel je in vieren en speel je ze weer in de goede volgorde in. Met een hele lichte reverb kun je dan verdoezelen dat de loop verknipt is. Draai je een plaat die op watvoor snelheid dan ook, tik je een paar keer op de 'tap' toets om het aantal bpm in te stellen en gooi je de loop erdoorheen.
Lijkt moeilijk maar is het niet... Nu ik nogsteeds geen draaitafels heb lijkt draaien mij ook erg moeilijk. Ben er overigens van overtuigd dat alles een kwestie van wilskracht is. Bijna alles dan :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op dinsdag 22 januari 2002 20:02 schreef dopy het volgende:

[..]

Zelfs dat is geen probleem met een sampler gericht op het podiumwerk. De zogenaamde desktopsamplers zoals de mpc (www.akaipro.com) en de simpelere van korg hebben een ingebouwde midisequencer. Houdt simpelweg in dat je je drumloops ontleedt en ze vervolgens met midi weer in te spelen. Dus een drumloop als "Boem Tsjak Tuut Tuut" verdeel je in vieren en speel je ze weer in de goede volgorde in. Met een hele lichte reverb kun je dan verdoezelen dat de loop verknipt is. Draai je een plaat die op watvoor snelheid dan ook, tik je een paar keer op de 'tap' toets om het aantal bpm in te stellen en gooi je de loop erdoorheen.
Lijkt moeilijk maar is het niet... Nu ik nogsteeds geen draaitafels heb lijkt draaien mij ook erg moeilijk. Ben er overigens van overtuigd dat alles een kwestie van wilskracht is. Bijna alles dan :7
hmmm tja dat is mij ff teveel werk om 'real time' ff een stukje uit de dan spelende plaat te samplen en helemaal te bewerken enzo, als je alles 'vooraf' doet met gesamplede vocals etc. is de magie en de spontaniteit eraf imho, respect voor de gasten die dit wel realtime kunnen _tijdens_ een set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funk414
Op dinsdag 22 januari 2002 20:02 schreef dopy het volgende:
Nu ik nog steeds geen draaitafels heb lijkt draaien mij ook erg moeilijk.
Plaatjes draaien is niet moeilijk; ik zou het mijn grootmoeder nog kunnen leren... (ik meen het)

edit:
Dan heb ik het natuurlijk over mixen, want de goede plaatjes op het juiste moment draaien kan slechts een enkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 22 januari 2002 20:39 schreef Funk het volgende:

[..]

Plaatjes draaien is niet moeilijk; ik zou het mijn grootmoeder nog kunnen leren... (ik meen het)

edit:
Dan heb ik het natuurlijk over mixen, want de goede plaatjes op het juiste moment draaien kan slechts een enkeling.
Hee, als ik er een website over kan maken, dan moet het niet zo moeilijk zijn... Maar even serieus, wanneer noem jij iets mixen dan ?

* JumpStart weet wel dat je niet binnen een week in staat bent om naadloze overgangen van 1 minuut en meer te maken...

In 4 tellen de crossfader van de ene kant naar de andere kant halen noem ik nog geen platen mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 23:31 schreef JumpStart het volgende:

[..]

In 4 tellen de crossfader van de ene kant naar de andere kant halen noem ik nog geen platen mixen.
Doet jean toch ook altijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He gaan we een bij met handjes uithangen :+
Met ik heb geen platenspelers bedoel ik nog niet dat ik geen "platenspeler" heb. Weet nog wel hoe ik een simpel plaatje moet opzetten... Ben ik mee opgegroeid. Het inmixen van platen, zoals gezegd, met een langere overgang lijkt me moeilijk.
Desalnietemin blijf ik bij m'n standpunt dat iedereen het kan met de juiste motivatie, inzet en geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 23:31 schreef JumpStart het volgende:

[..]

damn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Op woensdag 23 januari 2002 00:07 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

damn :'(
Ghehehehehe, zo kennen we je weer :)))))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Hey mensen ik heb Joost van Bellen net een mail gestuurd met de url van de ftp erin.

Met de vraag of hij niet ff naar m'n mix wou luisteren -> die 2Step & Garage mix.

Nu is de vraag wie heeft hem hier geluisterd en hoe goed vonden jullie hem (als ie echt slecht is flikker ik hem lekker snel van de FTP af ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Pffff.... Goddamn...

Waar doe ik het voor?

Kennen jullie dat: Je staat een avond (okee, nacht) te draaien en alles gaat goed. Mixjes lopen lekker strak, platen bedenk je precies op het juiste moment, publiek gaat net zo mee als jij wilt, enfin... Het heeft alles in zich om een top avondje te worden.

Komt er op een gegeven moment een meisje (ja, lekker, alles er open er aan) die begint te zeuren over Gigie die Aagoostienjo... En JA die heb ik wel maar NEE die wil ik niet draaien...

En intussen zie je dat heupspijkerbroekje en die naveljeans... En domme lul dat je bent... Je draait het plaatje...

Tuurlijk de hele zaal blij als een kind, hieperdepiep hoera.

Vervolgens kun je niet meer terug naar de lekkere groovy plaatjes, dus het wordt een ordinaire proletenhouse set...

Ik heb het gehad, het zit me tot hier. Ik doe mijn best om hele leuke maar onbekende muziek te brengen, maar één laf top 40 hitje brengt 1400 (!) man in extase. Waar doe je het dan nog voor?

Ik ben vanavond hoer van mijn eigen publiek geworden, en daar pis ik erg hard van! :(

Ga nu maar eens een tukje doen. Hopen dat donderdag wat beter wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op woensdag 23 januari 2002 07:22 schreef MisterDon het volgende:
Pffff.... Goddamn...

Waar doe ik het voor?

Kennen jullie dat: Je staat een avond (okee, nacht) te draaien en alles gaat goed. Mixjes lopen lekker strak, platen bedenk je precies op het juiste moment, publiek gaat net zo mee als jij wilt, enfin... Het heeft alles in zich om een top avondje te worden.

Komt er op een gegeven moment een meisje (ja, lekker, alles er open er aan) die begint te zeuren over Gigie die Aagoostienjo... En JA die heb ik wel maar NEE die wil ik niet draaien...

En intussen zie je dat heupspijkerbroekje en die naveljeans... En domme lul dat je bent... Je draait het plaatje...

Tuurlijk de hele zaal blij als een kind, hieperdepiep hoera.

Vervolgens kun je niet meer terug naar de lekkere groovy plaatjes, dus het wordt een ordinaire proletenhouse set...

Ik heb het gehad, het zit me tot hier. Ik doe mijn best om hele leuke maar onbekende muziek te brengen, maar één laf top 40 hitje brengt 1400 (!) man in extase. Waar doe je het dan nog voor?

Ik ben vanavond hoer van mijn eigen publiek geworden, en daar pis ik erg hard van! :(

Ga nu maar eens een tukje doen. Hopen dat donderdag wat beter wordt...
Voor dat mijsje met dat heerlijke heup spijkerbroekje dat naveltruitje en dat goddelijke lichaam natuurlijk. :+
Tsja het mannelijke geslacht is zwak hé ;)

Zow en met een beetje mazzel ga ik vandaag 2* een vestax PDX2000 kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op woensdag 23 januari 2002 07:22 schreef MisterDon het volgende:

Helaas, dat ken ik niet.. :'(

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op woensdag 23 januari 2002 08:41 schreef TripleM het volgende:

[..]

Helaas, dat ken ik niet.. :'(

:D
Nee dan zeg je -> Sorry die plaat zit nog in de autoradio maar ik heb wel m'n telefoonnummer voor je ;)

Das pas :D want 9 van de 10 keer komen ze toch voor je foonnummer en niet voor dat plaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Op woensdag 23 januari 2002 08:36 schreef Reind het volgende:

[..]

Voor dat mijsje met dat heerlijke heup spijkerbroekje dat naveltruitje en dat goddelijke lichaam natuurlijk. :+
Tsja het mannelijke geslacht is zwak hé ;)

Zow en met een beetje mazzel ga ik vandaag 2* een vestax PDX2000 kopen :)
wel een keer foto's maken van je vestaxen en je A&H dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op woensdag 23 januari 2002 08:46 schreef Reind het volgende:
Nee dan zeg je -> Sorry die plaat zit nog in de autoradio maar ik heb wel m'n telefoonnummer voor je ;)

Das pas :D want 9 van de 10 keer komen ze toch voor je foonnummer en niet voor dat plaatje :)
Ik bedoelde dat meisjes met heupbroeken dat nooit aan me vragen maar evengoed bedankt voor de tip.. :P

Afgelopen weekend zeg ik nog tegen een meisje in Tilburg dat ze niet zo boos moest kijken.. Fout fout fout om dat in Tilburg te doen, want wat krijg je terug:

"Dat gaat je geen ene flikker aan, hou je gore rotbek!"

Maar ach, ze had niet eens een heupbroek aan.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
wow wat zijn er weer een hoop posts bijgekomen zeg!
nog zeven (en nu 6) en de 1000e post in deze thread is een feit :)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ik krijg zin om 6 posts te gaan doen voor die ene 100ste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Op woensdag 23 januari 2002 08:54 schreef TripleM het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat meisjes met heupbroeken dat nooit aan me vragen maar evengoed bedankt voor de tip.. :P

Afgelopen weekend zeg ik nog tegen een meisje in Tilburg dat ze niet zo boos moest kijken.. Fout fout fout om dat in Tilburg te doen, want wat krijg je terug:

"Dat gaat je geen ene flikker aan, hou je gore rotbek!"

Maar ach, ze had niet eens een heupbroek aan.. :D
hahahaha, wees blij dat je er direct achterkwam dat ze zo
is,

-aaaaaaaaaaaaghh, over 30 minuten scheikunde toets :(, en ik snap er niets van, aaaaaghhhh-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was trouwens benieuwd of er iemand is die m.b.v. pitch correction / bending zijn/haar platen beatmatched (eigenlijk meer corrigeren) tijdens het overmixen ?

laters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Op woensdag 23 januari 2002 10:10 schreef speedphreak het volgende:
Ik was trouwens benieuwd of er iemand is die m.b.v. pitch correction / bending zijn/haar platen beatmatched (eigenlijk meer corrigeren) tijdens het overmixen ?

laters
Daar ben ik wel erg veel mee bezig. Maar soms ontkom ik er niet aan om even mijn finger tegen de platter aan te rammen.
Maar met veel oefening lukt het wel om te benden met je schuif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op woensdag 23 januari 2002 10:17 schreef koosmp3 het volgende:

[..]

Daar ben ik wel erg veel mee bezig. Maar soms ontkom ik er niet aan om even mijn finger tegen de platter aan te rammen.
Maar met veel oefening lukt het wel om te benden met je schuif.
Waar heeft onze lieve heer ons dan handen voor gegeven? ;)

Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.