How to become a Dj... deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:
  • 9.082 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Op zaterdag 06 april 2002 14:11 schreef Reind het volgende:
DJ Forum voor alle dj's en niet dj's || http://www.mjoy.tk Alles over dj gear en 2Step/Garage
<Offtopic>
Heej Reind, die tweede URL in je sig is niet écht de pagina die jij bedoelde denk ik...
</Offtopic>

Nog een paar vraagjes:
- Wat is bending? Ik heb een recensie van de Gemini CDJ 20 gelezen, en daar werd het enkele keren genoemd, maar ik heb gee flauw idee wat het is...
- Ik las dat er op de Gemini PS 626 i "Removable Rail glide fader, curve control & hamster switch" zitten. Wat zijn dit voor een dingen? Bij het laatste moet ik waarschijnlijk niet denken aan het "ow-wat-issie-lief" huisdier van me zusje...
Tsja ik ben een newbie, kan 't ook niet helpen (we moeten allemaal een x beginnen ;)). Ik heb nog veel meer vragen, maar die ben ik op het moment ff kwijt, dus die stel ik later wel... Alvast bedankt!

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 19:52 schreef NielZjU het volgende:
- Wat is bending? Ik heb een recensie van de Gemini CDJ 20 gelezen, en daar werd het enkele keren genoemd, maar ik heb gee flauw idee wat het is...
Ik neem even aan dat ze pitch benden bedoelen. Dat is met behulp van de pitch knoppen, het nummer een zetje geven of juist even wat langerzamer laten lopen om hem te synchroniseren met de andere track.
- Ik las dat er op de Gemini PS 626 i "Removable Rail glide fader, curve control & hamster switch" zitten. Wat zijn dit voor een dingen? Bij het laatste moet ik waarschijnlijk niet denken aan het "ow-wat-issie-lief" huisdier van me zusje...
Removable Raid Glide Fader: Ik denk dat dat hier hier het type fader (schuif) inhoudt, en dat removable duid op vervangbaar.
Curve Control: Kun je de curve van de crossfader instellen, dus hoe snel het rechter kanaal erbij komt wanneer je naar rechts beweegt met je crossfader, en hoe snel het linker kanaal verdwijnt. Je stelt dus eigenlijk de gevoeligheid in.
Hamster Switch: Dat is een knopje waarmee je de kanalen op de crossfader om kan draaien. In plaats van standaard kanaal 1 links / kanaal 2 rechts, krijg je dan kanaal 2 links / kanaal 1 rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zaterdag 06 april 2002 19:52 schreef NielZjU het volgende:

[..]

<Offtopic>
Heej Reind, die tweede URL in je sig is niet écht de pagina die jij bedoelde denk ik...
</Offtopic>
Site is voorlopig ff offline aangezien ik er eerst een vette flash intro voor wil hebben en de site compleet in andere stijl gemaakt gaat worden :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op zaterdag 06 april 2002 18:16 schreef dopy het volgende:
Ja poeh zeg Reind... door jou staan de cdspeler straks nog sneller in m'n kamertje dan de stijve schijf >:)

staan de cdspeler... sorry, ben een allochtoon |:(
Hoezo?

Wat heb ik nu weer verkeerd gezegd/gedaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zaterdag 06 april 2002 23:00 schreef Six4Eight het volgende:

[..]

Ik neem even aan dat ze pitch benden bedoelen. Dat is met behulp van de pitch knoppen, het nummer een zetje geven of juist even wat langerzamer laten lopen om hem te synchroniseren met de andere track.
[..]
Dit kan nog een stapje beter uitgelegd worden, voor de leken onder ons: met pitch bend(ing) wordt bedoeld dat je tijdelijk de pitch veranderd, waarna de pitch weer exact op dezelfde plek staat / zou moeten komen.

Pitch bending kan je "met de hand" doen, dus dat je zo goed en zo kwaad als het kan, de pitch terugzet (na verhogen of verlagen, om verschil te compenseren) op de originele positie, of, zoals bij CD mixers gebeurt: als je op de knop drukt versnelt (of vertraagt) de CD, en wanneer je de knop los laat is de pitch weer zoals de schuif staat ingesteld.

Dit is uitermate relaxed corrigeren, omdat het veel minder hoorbaar is dan met de hand een zwiep geven aan de platter (of het ding afremmen). Er zijn dus inmiddels ook draaitafels die dit kunnen: tijdelijk pitch veranderen om daarna weer terug te keren naar de pitch setting van de schuif.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
ter voorbereiding en geestelijke gemoedstoestanden, zo bij de 2000 gaan we over naar deel 3 :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op zondag 07 april 2002 03:20 schreef JvS het volgende:
ter voorbereiding en geestelijke gemoedstoestanden, zo bij de 2000 gaan we over naar deel 3 :).
Nog 89 te gaan :)

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
Op zondag 07 april 2002 03:05 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Dit kan nog een stapje beter uitgelegd worden, voor de leken onder ons: met pitch bend(ing) wordt bedoeld dat je tijdelijk de pitch veranderd, waarna de pitch weer exact op dezelfde plek staat / zou moeten komen.

Pitch bending kan je "met de hand" doen, dus dat je zo goed en zo kwaad als het kan, de pitch terugzet (na verhogen of verlagen, om verschil te compenseren) op de originele positie, of, zoals bij CD mixers gebeurt: als je op de knop drukt versnelt (of vertraagt) de CD, en wanneer je de knop los laat is de pitch weer zoals de schuif staat ingesteld.

Dit is uitermate relaxed corrigeren, omdat het veel minder hoorbaar is dan met de hand een zwiep geven aan de platter (of het ding afremmen). Er zijn dus inmiddels ook draaitafels die dit kunnen: tijdelijk pitch veranderen om daarna weer terug te keren naar de pitch setting van de schuif.
en helaas is die pitchbendfunctie op platenspelers minder subtiel dan het vingertje....

ofwel > zonde van t geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 07 april 2002 11:22 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

en helaas is die pitchbendfunctie op platenspelers minder subtiel dan het vingertje....

ofwel > zonde van t geld
ligt er een beetje aan... met je hand kán het inderdaad heel subtiel
maar ik ken ook iemand die soms het zo hard in dat asje (hoe heet dat officieel eig?) knijpt dat 'ie de platter zowat stilzet

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 00:17
Op zondag 07 april 2002 11:25 schreef Flat© het volgende:

[..]

ligt er een beetje aan... met je hand kán het inderdaad heel subtiel
maar ik ken ook iemand die soms het zo hard in dat asje (hoe heet dat officieel eig?) knijpt dat 'ie de platter zowat stilzet
Dat doet ie waarschijnlijk met een Soundlab Beltdrive ofzo, want met een Technics/Numark/Vestax (de betere modellen dan) lukt dat niet.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w03i
Gisteren weer ff op technikz 1210 gedraair
tis echt wennen vergeleken met een belt-drive
je moet die plaat echt ff 'stil' zetten ipv. zoals bij mijn belt-drive een klein tikje erop.

maar ok daarna de kroeg in. maar ik had nog wat plaatjes bij me. Zit die restident dj me daar aan te kijken
"wat kom je nou show'n met je plaatjes?". Probeert ie mij helemaal af te kraken.. ik heb zo hard gelachen
hij zei dat ie 7 jaar op TT's had gedraait (in die kroeg draaien ze met huituinkeuken CD spelers en een DAP mikzer)
en hij kende technics 12xx serie niet maar hij wist mij wel te vertellen dat die dingen belt-drive waren :D
en dat ik niet kan draaien (ofwel hij heeft er de ballen verstand van en is jaloers, iedereen zegt dat ik beter draaien als hem, en nee dat geeft me geen beter gevoel want iedereen kan op het 'play' knopje van de cd-speler drukken en een schuif omhoog doen) maar sjees, waarom zetten mensen zich zo voor lul door te zeggen dat ze overal verstand van hebben. Maarja... ik mag die kerel zo en zo al niet want sinds die eikel daar weer op vrijdag en zaterdag draait is het weer zo leeg als een cel op de noordpool. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb btw. wat nieuws gefixed:
Vinyl-Project v0.2 beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
ach jumbo, daar trek je je toch niets van aan? zelfs de gemiddelde club-ganger kent die technics volgens mij :D

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben allang niet meer op dit forum geweest zeg is het deel II ook al 77 pagina's anyway......

Ik ben de laatste steeds meer naar 2-step & UK garage gaan luisteren en wil dit ook gaan draaien.....

Vraagje: Toevallig wist ik nog dat Reind 2-step / UK garage draaide >>

2-step/UK garage bezit in nederland nog steeds een beetje (veel) een undergroundstatus dus en ik kan nergens titels vinden en voor de nieuwste titels moet je volgens mij naar engeland ofzo ???:? Tracklijsten van livesets kan ik nergens vinden op het net. Waar kan je die vinden ?? :?

Waar kun je goede 2-step / UK garage kopen ?? Een beetje in de stijl van groovemaster johnson & artful dodger. :? :?

Alvast bedankt

Greetz 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 19:06 schreef RensR het volgende:

Alvast bedankt

Greetz 8-)
(pssttt je mag geen grtz meer onder je naam zetten, niet mierenneukerig bedoelt maar je kan er een NOW enzo voor krijgen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 19:16 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

(pssttt je mag geen grtz meer onder je naam zetten, niet mierenneukerig bedoelt maar je kan er een NOW enzo voor krijgen :))
een NOW ??? Het komt misschien dom over maar wat is dat nou weer ?? Dat ik er allang niet meer geweest ben is wel duidelijk zeg.
Thx for the tip (mag dat nog wel ??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me leuk om thuis eens een plaatje te mixen.. Maar daar heb je wel spullen voor nodig, om nu meteen 2 technics te kopen en een leuk mixertje is misschien wat te overdreven. Daarom vroeg ik me af: Waar begin je nou mee. En waar kan je ook lang mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 19:20 schreef RensR het volgende:

[..]

een NOW ??? Het komt misschien dom over maar wat is dat nou weer ?? Dat ik er allang niet meer geweest ben is wel duidelijk zeg.
Thx for the tip (mag dat nog wel ??)
;) now = niet officiele waarschuwing
en dit haat ik altijd ook om zelf te doen maar toch:
ff de FAQ lezen ik weet dat het zuigt :P maarja ;)

luckyluck2002: lees ajb ff het topic een beetje door :P
maar probeer ff te kijken of je de TT's van Re_fresh kan kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]luckyluck2002: lees ajb ff het topic een beetje door :P
maar probeer ff te kijken of je de TT's van Re_fresh kan kopen :)
HET TOPIC DOORLEZEN.... al die pagina's.... :?
En Re_fresh??? is dat een merk? of een member? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op zondag 07 april 2002 19:06 schreef RensR het volgende:
Ik ben allang niet meer op dit forum geweest zeg is het deel II ook al 77 pagina's anyway......

Ik ben de laatste steeds meer naar 2-step & UK garage gaan luisteren en wil dit ook gaan draaien.....

Vraagje: Toevallig wist ik nog dat Reind 2-step / UK garage draaide >>

2-step/UK garage bezit in nederland nog steeds een beetje (veel) een undergroundstatus dus en ik kan nergens titels vinden en voor de nieuwste titels moet je volgens mij naar engeland ofzo ???:? Tracklijsten van livesets kan ik nergens vinden op het net. Waar kan je die vinden ?? :?

Waar kun je goede 2-step / UK garage kopen ?? Een beetje in de stijl van groovemaster johnson & artful dodger. :? :?

Alvast bedankt

Greetz 8-)
Héhé eindelijk nog iemand met smaak :)

2Step/Garage underground hier in NL -> Nee niet echt maar bij de grote meigte slaat het nog niet echt aan -> Feesten worden er zat gegeven en goed bezocht -> Speedfreax - 2Stepz ahead enzovoort.

Tracklists e.d zul je inderdaad weinig vinden -> meeste producties zijn namelijk whitelabel :) en livesets zijn wel te vinden hoor -> Karl Tuff - Artful Dodger - MJ Cole (ff zoeken op Kazaa)
Op Groovemaster Johnsen wil je echt niet lijken hoor qua draaistijl -> Die draait namelijk nogal beroerd de laatste tijd en kan amper nog fatsoenlijk een plaat over mixen :)

Voor de goede platen ga je naar A'dam -> Dance Tracks - Soulfood - Killa Cutz (laatste verkoopt steeds minder 2Step) Dance Tracks is echt mijn favoriet -> Zit in de Nieuwe Nieuwstraat in Amsterdam net zoals die andere 2 :) en bij Dance Tracks is echt altijd wel wat te vinden wat door de beugel kan.

Maaaaaaaaaaaaaaar in Londen vind je nog altijd de beste en nieuwste 2Step -> De wijk SOHO die barst van de platenzaken is echt de plek om wat goede platen te scoren. En aangezien een retourtje Londen tegenwoordig net zoveel kost als een retourtje met de trimn naar A'dam kun je net zo goed ff naar de UK toe :)

Vergis je trouwens niet in het draaien van 2Step -> Het is een heel anders iets dan het draaien van de "normale" house en aangezien je er bijna niet aan kan komen zul je er zeker garage bij moeten gaan draaien om een beetje een leuke set neer te kunnen zetten -> De meeste mensen trekken ook geen 2 uur 2Step By the way :)

Veel plezier ermee en als je wat wilt weten hoor ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op zondag 07 april 2002 19:40 schreef LuckyLuke2002 het volgende:
Het lijkt me leuk om thuis eens een plaatje te mixen.. Maar daar heb je wel spullen voor nodig, om nu meteen 2 technics te kopen en een leuk mixertje is misschien wat te overdreven. Daarom vroeg ik me af: Waar begin je nou mee. En waar kan je ook lang mee doen.
Je zou ff vraag en aanbod kunnen checken van het DJ Forum -> www.djforum.nl :) (SPAM ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan alle ceedeediesjees :P
Mr Don bijv... hoe belangrijk is de pitchbend. Die cmx3000 leek me wel wat tot ik de specs ging bekijken. Geen pitchbend. Tja, is dat een ramp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11

Chiron

Moderator Discord
Op maandag 08 april 2002 00:04 schreef dopy het volgende:
Mr Don bijv... hoe belangrijk is de pitchbend. Die cmx3000 leek me wel wat tot ik de specs ging bekijken. Geen pitchbend. Tja, is dat een ramp?
lijkt me van wel aangezien je niet zomaar eventjes met je vingers de cd kan 'bijsturen' >:) ;)

maar een echte ramp is het niet, als je jezelf aanleert om gewoon met de pitch fader te 'benden'

doe ik zelf ook, zowel met vinyl als cd

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 08 april 2002 00:04 schreef dopy het volgende:
Okee.... In tijden van niet 24/7 on line doordat ik door Chello heel hard genaaid ben en daar nu af lig en duur moet inbellen (dus daarom ben ik hier nu zo zelden) geef ik antwoord op een aan mij gerichte vraag. :)

Als je op je CD speler geen pitch bend hebt kun je er vrijwel niks mee; bij een plaat kun je die handmatig manipuleren, bij een CVD speler ben je afhankelijk van wat je met de pitch bend knoppen of met de jog shuttle kunt doen. Heb je die niet, dan krijg je twee platen heel moeilijk synchroon. Aan een speler zonder die functie zou ik dus nevernooit beginnen want het gaat je binnen no-time irriteren.

Spelers met pitchbend hoeven helemaal geen vermogen te kosten, maar zorg ervoor dat het er op zit.

Liever een speler met gebrekkige snelstart dan zonder pitchbend.

Duidelijk genoeg? :)

Niet aan beginnen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 03:06 schreef MisterDon het volgende:

[..]
Liever een speler met gebrekkige snelstart dan zonder pitchbend.

Duidelijk genoeg? :)

Niet aan beginnen dus.
I second that. Heb een tijdje met een Numark CDN 22 gedraaid, waarvan de snelstart niet écht snel start ;) Hij varieert ergens tussen de 0 en de 0,3 seconden, afhankelijk van de positie van de CD.

Maar anyway, als je daar aan gewend bent (duurt heel eventjes) heb je totaal geen last meer met draaien. Pitch bend is 10.000 keer belanrijker dan wel of geen instant start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie gebruikt eigenlijk snelstart op ze TT's ?
ik laat ze meestal de hele set gewoon doordraaien
(af en toe als ik de plaat achterstevoren afspeel gebruik ik het)

maar verder niet echt... bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh snelstart op tt's? je bedoelt gewoon de start stop knop? ik laat em idd ook altijd lopen. behalve als ik ermee ga kutten oid.

bij de cmx3000 kan je benden door aan het wieltje draaien neem ik aan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nee, gebruik ze ook bijna nooit (laat ze dus gewoon lopen ;)).

Alleen de leuke R&B/HipHop/2Step effecten door de plaat te laten stoppen, voordat je cross-fade.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op maandag 08 april 2002 10:55 schreef DJ-Jumbo het volgende:

mja soms wel om een plaat stil te gooien als ik em eruit gooi, met de schuif nog open

ook als ik een plaat al scherp heb gezet en de plaat die opstaat wil ik nog langer door laten draaien, dan zet ik em gewoon ff stil met de plaat alvast op de platter

voor de rest let ik er niet zo op eigenlijk, soms laat ik ze doordraaien en soms niet :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55

chromeeh

the Gnome

Uhm... ik wil nie vervelend zijn, maar ik draai al zo'n beetje 5 jaar en there is no way dat je d.m.v een paar aanwijzingen hier leert draaien.

Je moet het gewoon doen....
Koop een simpel mixer en 2 cd players (of draaitafels :P) en begin te experimenteren! Dan begin je vanzelf te horen wat wel of niet klinkt enz. :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op maandag 08 april 2002 11:46 schreef crashoverride het volgende:
Uhm... ik wil nie vervelend zijn, maar ik draai al zo'n beetje 5 jaar en there is no way dat je d.m.v een paar aanwijzingen hier leert draaien.

Koop een simpel mixer en 2 cd players (of draaitafels :P) en begin te experimenteren! Dan begin je vanzelf te horen wat wel of niet klinkt enz. :)
Erhh, door die aanwijzingen hier kan je wel voorkomen dat je zelf een paar keer het spreekwoordelijke wiel opnieuw moet uitvinden, terwijl tips en suggesties hier ervoor kunnen zorgen dat je vanaf het begin al meteen de juiste keuzes maakt in plaats van er maar achter te moeten komen of die (ik noem maar even wat) koptelefoon wel iets is wat je bevalt.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001

en giegie diagostieno in je sig.. do i need to say more ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

Op zaterdag 06 april 2002 01:16 schreef Reind het volgende:

[..]

Bij mij is de schouderriem aan stront -> KUT tassen >:)
Wow! Is er een beter merk dan UDG dan? DAT zou ik graag willen weten zeg! Moeten we nu allemaal een TECHNICS tas gaan kopen? Of zo een onwijze mooie met 'WORK' of 'FRESH FRUIT' erop? Of beter nog » 'OUTLAND RECORDS'! |:(

Nee joh... Ik weet het nóg beter! We gaan met koffers slepen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Op maandag 08 april 2002 11:18 schreef Mries! oa het volgende:

bij de cmx3000 kan je benden door aan het wieltje draaien neem ik aan?!
Yupz. Waar je bij de CDJ-500 en de CDJ-100 een draaischijf bovenop de cd-speler hebt, is in de CMX-serie dat ding geïntegreerd in het display. Op de CDJ-1000 heeft de schijf 2 functies: bovenop werkt ie net alsof je op vinyl 'duwt' (voor cutten en backspinnen), en de rand is voor het pitchbenden.

En wat er beter werkt, knopjes of draaischijfjes, is een persoonlijke smaak. ;)

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
zozo, we gaan hard naar de 2000 ineens :)
Op maandag 08 april 2002 11:49 schreef JumpStart het volgende:
Erhh, door die aanwijzingen hier kan je wel voorkomen dat je zelf een paar keer het spreekwoordelijke wiel opnieuw moet uitvinden, terwijl tips en suggesties hier ervoor kunnen zorgen dat je vanaf het begin al meteen de juiste keuzes maakt in plaats van er maar achter te moeten komen of die (ik noem maar even wat) koptelefoon wel iets is wat je bevalt.
inderdaad, en er staan ook ongelofelijk veel nuttige tips in dit tipoc hoor! voor ervaren DJ's zijn die dingen vaak vanzelfsprekend, maar als je nog maar net bezig bent heb je er echt wel veel aan :)

en dan nog crashoverride, dit topic is veel meer dan alleen maar 'n guide om DJ te worden, 't is gewoon de algemene DJ-thead op GoT! en als 't je niet bevalt... tja je hoeft hier niet te komen en te posten hoor :{

trouwens, hoe zit 't met de HD? want ik vind 't nu toch serieus wel eens tijd worden...

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op maandag 08 april 2002 13:08 schreef DJT het volgende:

[..]

Wow! Is er een beter merk dan UDG dan? DAT zou ik graag willen weten zeg! Moeten we nu allemaal een TECHNICS tas gaan kopen? Of zo een onwijze mooie met 'WORK' of 'FRESH FRUIT' erop? Of beter nog » 'OUTLAND RECORDS'! |:(

Nah dat van die schouderriem is me eigen schuld. Maarre mijn koffer heeft alles overleefd -> erop zitten en dan geduwd worden door een lege zaal. 1,5 meter naar beneden laten pleuren. Perongeluk ;) op iemand z'n tenen laten vallen. Vliegreisjes -> alles heeft ie overleefd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 13:08 schreef DJT het volgende:

[..]

'OUTLAND RECORDS'!

/me slaps DJT around a bit with a large trout
outland rulez big time (als je weet wat je wilt hebben ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 22:39 schreef Reind het volgende:

[..]

Héhé eindelijk nog iemand met smaak :)

2Step/Garage underground hier in NL -> Nee niet echt maar bij de grote meigte slaat het nog niet echt aan -> Feesten worden er zat gegeven en goed bezocht -> Speedfreax - 2Stepz ahead enzovoort.

Tracklists e.d zul je inderdaad weinig vinden -> meeste producties zijn namelijk whitelabel :) en livesets zijn wel te vinden hoor -> Karl Tuff - Artful Dodger - MJ Cole (ff zoeken op Kazaa)
Op Groovemaster Johnsen wil je echt niet lijken hoor qua draaistijl -> Die draait namelijk nogal beroerd de laatste tijd en kan amper nog fatsoenlijk een plaat over mixen :)

Voor de goede platen ga je naar A'dam -> Dance Tracks - Soulfood - Killa Cutz (laatste verkoopt steeds minder 2Step) Dance Tracks is echt mijn favoriet -> Zit in de Nieuwe Nieuwstraat in Amsterdam net zoals die andere 2 :) en bij Dance Tracks is echt altijd wel wat te vinden wat door de beugel kan.

Maaaaaaaaaaaaaaar in Londen vind je nog altijd de beste en nieuwste 2Step -> De wijk SOHO die barst van de platenzaken is echt de plek om wat goede platen te scoren. En aangezien een retourtje Londen tegenwoordig net zoveel kost als een retourtje met de trimn naar A'dam kun je net zo goed ff naar de UK toe :)

Vergis je trouwens niet in het draaien van 2Step -> Het is een heel anders iets dan het draaien van de "normale" house en aangezien je er bijna niet aan kan komen zul je er zeker garage bij moeten gaan draaien om een beetje een leuke set neer te kunnen zetten -> De meeste mensen trekken ook geen 2 uur 2Step By the way :)

Veel plezier ermee en als je wat wilt weten hoor ik het wel :)
Naar amsterdam om platen te gaan halen >> ik was er al bang voor. Maakt verder niet uit alleen ik woon in omgeving Oss. En in combinatie met mn werk / school is eindhoven net te doen. In eindhoven hebben ze alleen bij rare records fatsoenlijke muziek en een beetje 2-step / garage etc. Verder is het niet veel in eindhoven >> Midtown zuigt gruwelijk (door zowel het personeel als die baggertafels die er staan + k*thoofdtelefoons) en bij Freaky hebben ze veel te veel commerciele muziek.
Trouwens UK garage vind ik minstens net zo goed als 2-step hoor... Heb je verder nog wat producernamen cq platentips ??
Nummers die ik bijvoorbeeld zeer goed vind :

Daniel Bedingfield - Gotta get thru this (( Intussen ook al een tijdje commercieel ))
Azzido Da Bass ft. Roland Clark - Speed (can you feel it ?) blowfelt dub (disc 3 of 3)
Azzido Da Bass - Doomsnight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 10:55 schreef DJ-Jumbo het volgende:

Hoe snel is snelstart eigenlijk ni dit geval op een TT vergeleken met CD?

Mries heb je mijn mail+cd's ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op maandag 08 april 2002 17:22 schreef RensR het volgende:

Daniel Bedingfield - Gotta get thru this (( Intussen ook al een tijdje commercieel ))
Azzido Da Bass ft. Roland Clark - Speed (can you feel it ?) blowfelt dub (disc 3 of 3)
distand sounds - time after time zal je dan ook wel bevallen, is een paar maanden geleden uitgebracht
verder de tracks op die speedfreax-cd's
ik heb zelf ook nog 2 2step/garage-achtige CD's, zal vanavond de tracklists hier wel even posten

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop een simpel mixer en 2 cd players (of draaitafels :P) en begin te experimenteren!
Met tips heb je een uitgangspunt om te beginnen met klooien. Had ik bijvoorbeeld niet gevraagd hoe het precies zat met het hebben van een pitchbend op een cdspeler (heb nog nooit gediesjeesd ;) dan had ik gewoon de cmx3000 van pioneer gehaald. Veel geld uitgeven en erachterkomen dat misschien meer een "smartlappen speler" is. Dat zou een dure les zijn. Ik zoek dus eventjes verder.

(gaat iedereen bij 1999 posts net zolang wachten tot dopy nummer 2000 heeft gezet >:) )
Oh wat aardig heheh... not!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op maandag 08 april 2002 17:22 schreef RensR het volgende:

[..]

Naar amsterdam om platen te gaan halen >> ik was er al bang voor. Maakt verder niet uit alleen ik woon in omgeving Oss. En in combinatie met mn werk / school is eindhoven net te doen. In eindhoven hebben ze alleen bij rare records fatsoenlijke muziek en een beetje 2-step / garage etc. Verder is het niet veel in eindhoven >> Midtown zuigt gruwelijk (door zowel het personeel als die baggertafels die er staan + k*thoofdtelefoons) en bij Freaky hebben ze veel te veel commerciele muziek.
Trouwens UK garage vind ik minstens net zo goed als 2-step hoor... Heb je verder nog wat producernamen cq platentips ??
Nummers die ik bijvoorbeeld zeer goed vind :

Tsja wat blijft er dan nog over -> Hard To Find? Daar is ook wel een hoop aan 2Step/Garage te vinden.

Ik zou het anders ook zo 1-2-3 niet weten.

Ow en ff een tip aan iedereen -> Katie Holmes - Still waiting.
Echt een super plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op maandag 08 april 2002 17:53 schreef DGO het volgende:

[..]

Hoe snel is snelstart eigenlijk ni dit geval op een TT vergeleken met CD?
:D

op een Technics is ie binnen een kwartmaat opgestart
hangt van de torque af

dankzij de magnetische rem staat ie ook weer in een kwart seconde stil

hopeloos traag in vergelijking met cd's dus...

MAAARRRR zoiets gebruik je natuurlijk NOOIT om een plaat in op te starten... dat is totaal niet te vergelijken met het draaien met cd's

waar cd's op de meeste modellen gewoon op knopjes drukken is, kan je met vinyl de muziek als het ware met je handen direct manipuleren

bij vinyl heb je simpelweg het voordeel dat je met de hand de plaat stilhoudt, en de plaat 'erin' kan gooien terwijl de platter al draait, en dit heeft zelfs de groener dan groen beginner na een uurtje proberen wel onder de knie... (hence the name 'slipmat')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 00:01 schreef Ener-G het volgende:

[..]

...
bij vinyl heb je simpelweg het voordeel dat je met de hand de plaat stilhoudt, en de plaat 'erin' kan gooien terwijl de platter al draait, en dit heeft zelfs de groener dan groen beginner na een uurtje proberen wel onder de knie... (hence the name 'slipmat')
I see

Lijkt me toch ook wel erg leuk om een keer te proberen...

Toch is een keertje gaan klooien bij iemand met TT's (nou alleen nog een vrijwilliger)

Hoeveel tijd zou je nodig hebben om lekker te kunnen draaien als je uitsluitend CD draait? (dus ervan uitgaande dat de basistechnieken al onder de knie zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snail mail works!

Thanks to Mries staat RGB.mp3 op de server.

Live set hardtrance/techno 68 min

graag commentaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op dinsdag 09 april 2002 00:28 schreef DGO het volgende:

Hoeveel tijd zou je nodig hebben om lekker te kunnen draaien als je uitsluitend CD draait? (dus ervan uitgaande dat de basistechnieken al onder de knie zijn?)
hangt ervanaf, dat je basistechnieken al goed zijn (de principes van het gelijk trekken etc.) hoef je dat iig niet meer te leren, dus het enige is het omgaan met het vinyl

en dat is voor iedereen weer verschillend, et is niet meer knopjes pielen maar rekening houden met hoeveel kracht je gebruikt op het vinyl, voorzichtig omgaan met de naald enzo
er komt gewoon veel meer gevoel bij kijken, dus enige motorische souplesse (wat een woord) zou wel handig zijn

et kan dus een dag zijn, maar ook een maand, et is iig sneller 'overstappen' dan dat je helemaal compleet vanaf het begin werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ej hoe staat het nou met die HD?
(ik ben volgens mij niet de enige die het nu allemaal een beetje _te_ lang vind duren met die gasten die het nou nog niet hebben overgemaakt?????)

geef is ff de status hoe ver het allemaal is mries :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
ik ben nu ff de sets van dj presto en DGO aan 't downen,onder het eten luisteren, en dan zal ik wel een reviewtje hier neergooien

tracklist van presto ziet er trouwens zeeeeer goed uit!

01 Galleon - So I Begin [extended mix]
02 Jon Cutler Feat. E-Man - It's Yours [original distant music mix] lekkerrrrrr
03 Le Vibe Feat. Evelyn Thomas - High Energy [nbg club mix]
04 Supafly Erotic - We Can Funk Until
05 Soul Providers Present L'Enfant D'Amour - Deep Inside Your Love [original vocal mix] ook erg fijn
06 X-Press 2 - Lazy [full length version] geweldige productie, vocals van de zanger van de talking heads
07 Discovery - Missing [mac zimms remix]
08 Db Boulevard - Point Of View [original] wie kent 'm inmiddels niet?
09 The Ones - Flawless [phunk investigation vocal mix] ken deze mix niet, maar phunk investigation is echt 100% mijn stijl, en 't nummer is ook gaaf
10 Jamiroquai - Love Foolosophy [knee deep's re-edit] weeeee
11 Stella Browne - Never Knew Love [original mix] ook geweldig
12 Daniel Bedingfield - Gotta Get Thru This [stella browne vocal mix] inmiddels in nederland ook wel bekend ja
13 Roger Sanchez - You Can't Change Me [harry 'choo choo' romero club mix] hmmmmm fijn
14 Pound Boys - K Pasa [ag extended edit mix]
15 Mark Picchiotti Presents Basstoy Feat. Dana - Runnin' [vocal mix] beetje andere stijl ineens, maar ook een lekker nummer
16 Southsugar - Sugar (Oh Sheila) [2 phunky people remix]

trebla, als je dit leest: deze MOET je downloaden!

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebuik trouwens wél de start / stop knoppen op mijn TT's. Ik heb namelijk als ik de nieuwe plaat netjes gepiched heb (meestal toch al ver voor het einde van de spelende plaat) geen zin om de plaat de hele tijd vast te houden op een punt. En zomaar laten spelen vind ik ook een beetje doelloos. Dus dan cue ik hem gewoon goed en zet ik de platter stop. Vlak voordat ik hem erin wil gooien, hou ik dan de plaat vast en zet ik vervolgens de motor weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu je het zegt, dat doe ik ook ja :) maar niet zo vaak. Meestal laat ik hem gewoon lekker meedraaien, en hele kleine afwijkingen in snelheid hoor je na verloop van tijd. Als de snelheid tenminste constant blijft, heb wel genoeg platen die dat niet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 09 april 2002 00:01 schreef Ener-G het volgende:

[..]

op een Technics is ie binnen een kwartmaat opgestart
hangt van de torque af

dankzij de magnetische rem staat ie ook weer in een kwart seconde stil

hopeloos traag in vergelijking met cd's dus...

MAAARRRR zoiets gebruik je natuurlijk NOOIT om een plaat in op te starten... dat is totaal niet te vergelijken met het draaien met cd's

waar cd's op de meeste modellen gewoon op knopjes drukken is, kan je met vinyl de muziek als het ware met je handen direct manipuleren

Mijn TT start lekker veel sneller op dan een technics en hij remt ook veel sneller of langzamer als ik dat wil. Lekker PUH.

Owke nu ff serieus -> Dat is dus de reden waarom ik met vinyl draai -> Ik ben gewoon een enorme sukkel die niet kan draaien als ik niet kan afremmen met me fikken. Tsja handen heb je niet voor jan met die hele korte achternaam gehad van onze lieve heer :)

Ik heb het nu een paar keer geprobeerd om 2Step te draaien met cd spelers maar no way dat ik het voor elkaar krijg. Tot die tijd blijf ik maar gewoon een ouderwetse l*l met draaitafels (en ik ben pas 21 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Reind: Ik ben pas een jaar of negen ouder en kan het wel....

Kom maar een keer les nemen! :D

Maar je moet het wel heel erg graag willen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 12:10 schreef Flat© het volgende:
Flat©: Zeker lekkere nummers man, heb er zelf ook een paar van :P

Ik zal hem vanavond even binnenhalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu ff de sets van dj presto en DGO aan 't downen,onder het eten luisteren, en dan zal ik wel een reviewtje hier neergooien

[...]
Hmm ben benieuwd wat je (en de rest ;)) ervan vindt.....
Ik zal zodra ik weer thuis ben playlist van de set RGB posten..

/***/ DGO baalt ervan dat hij geen bandbreedte heeft om sets te downloaden :( /***/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 00:49 schreef Mries! het volgende:
nu je het zegt, dat doe ik ook ja :) maar niet zo vaak. Meestal laat ik hem gewoon lekker meedraaien, en hele kleine afwijkingen in snelheid hoor je na verloop van tijd.
Dit doe ik idd ook nog wel is, dan hoor je na een 2 minuten toch nog een kleine afwijking. Kan je gelijk weer minuscuul corrigeren :)
Als de snelheid tenminste constant blijft, heb wel genoeg platen die dat niet zijn :)
Dat vind ik ZO irritant. Heb je net lekker een plaat gelijk gezet, wil je hem inmixen, klopt er na 10 seconden al geen hout meer van. Dan vraag ik me af en toe echt af of het nou aan mijn kunsten ligt of aan die plaat ;)

... Ik ga altijd maar uit van het 2e :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

Op maandag 08 april 2002 17:21 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

* DJT slaps DJT around a bit with a large trout
outland rulez big time (als je weet wat je wilt hebben ;))
Tegenwoordig wel ja..heb ik gehoord. 'Vroeger' moest je bijna op je knieën om een plaat te MOGEN luisteren. Gelukkig zit er nu een andere eigenaar in (Rhythm Import Den Haag RULES!).

Als ik ook eens een setje wil uploaden, waar doe ik dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 08:12 schreef Mries! het volgende:
ja mag hem uploaden naar m'n FTP,

IP 130.89.163.64
Login djsets
PAsswd Xone:62
alleen de vraag is oftie er nog opkan :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Op woensdag 10 april 2002 12:34 schreef Six4Eight het volgende:

Dat vind ik ZO irritant. Heb je net lekker een plaat gelijk gezet, wil je hem inmixen, klopt er na 10 seconden al geen hout meer van. Dan vraag ik me af en toe echt af of het nou aan mijn kunsten ligt of aan die plaat ;)

... Ik ga altijd maar uit van het 2e :P
Ik heb vaak het idee, dat een plaat die naar zijn einde (steeds dichter naar het midden) loopt, wat sneller gaat qua tempo. Ik maak het vaak mee, wanneer ik een tweede plaat op snelheid zet terwijl de eerste nog maar net begonnen is, dan is het tempo tijdens het inmixen (op het einde van de eerste) te laag.

Overigens zijn er ook platen die duidelijke tempoverschillen tijdens het nummer laten horen. Goed voorbeeld: Size 9 - I am Ready, schilt een flink aantal bpm. Er zijn ook nummers die af en toe een steekje laten vallen in de maat (en dan bedoel ik niet dat ie overslaat door een kras). Voorbeeld: een vriend van mij vroeg of ik eens een mix wou maken tussen DHS - House Of God en Black Legend - Don't You See... Dus ik ga aan de gang, zet mijn platen op scherp en begin met het mixen. De platen lopen continu synchroon, tot dat Black Legend een steekje laat vallen na een "climax" zonder bass. Toen klopte het niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

01 Galleon - So I Begin [extended mix]
02 Jon Cutler Feat. E-Man - It's Yours [original distant music mix] lekkerrrrrr
03 Le Vibe Feat. Evelyn Thomas - High Energy [nbg club mix]
04 Supafly Erotic - We Can Funk Until
05 Soul Providers Present L'Enfant D'Amour - Deep Inside Your Love [original vocal mix] ook erg fijn
06 X-Press 2 - Lazy [full length version] geweldige productie, vocals van de zanger van de talking heads
07 Discovery - Missing [mac zimms remix]
08 Db Boulevard - Point Of View [original] wie kent 'm inmiddels niet?
09 The Ones - Flawless [phunk investigation vocal mix] ken deze mix niet, maar phunk investigation is echt 100% mijn stijl, en 't nummer is ook gaaf
10 Jamiroquai - Love Foolosophy [knee deep's re-edit] weeeee
11 Stella Browne - Never Knew Love [original mix] ook geweldig
12 Daniel Bedingfield - Gotta Get Thru This [stella browne vocal mix] inmiddels in nederland ook wel bekend ja
13 Roger Sanchez - You Can't Change Me [harry 'choo choo' romero club mix] hmmmmm fijn
14 Pound Boys - K Pasa [ag extended edit mix]
15 Mark Picchiotti Presents Basstoy Feat. Dana - Runnin' [vocal mix] beetje andere stijl ineens, maar ook een lekker nummer
16 Southsugar - Sugar (Oh Sheila) [2 phunky people remix]

Thanks for your reply :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op woensdag 10 april 2002 06:17 schreef MisterDon het volgende:
Reind: Ik ben pas een jaar of negen ouder en kan het wel....

Kom maar een keer les nemen! :D

Maar je moet het wel heel erg graag willen he?
Bereid je maar vast voor op een lange dag dan ;)

Ow en iedereen vol lof over de set van Presto -> Ik heb um ook beluisterd en zo super bijzonder vind ik um niet -> Hij is owke maar een beetje eentonig -> Ik weet niet helemaal wat precies maar de mix heeft het niet helemaal zeg maar.

Ik moet trouwens eerlijk toegeven dat ie mooiere overgangen dan mij gebruikt/maakt maarja daar draait het niet altijd om hé
Dat heb ik vorige week wel gemerkt -> Ik moest op een feest draaien en ik stond me toch een partij aan te kloten dat was gewoon te gek voor woorden (er liepen teveel meisjes met diesel heupspijkerbroekjes - naveltruitjes en mooie blonde krullen ;) ) maar ondanks dat ik klote stond te mixen ging het complete zooitje uit z'n dak -> Tsja goede platen maken een hoop goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm ja, maakt meestal idd niet zo heel veel uit hoe je overgangen zijn, ligt er heel erg aan waar je draait. Kijk als jij op Innercity (om maar is wat te noemen) draait, moeten en de overgangen en de muziekkeus goed zijn.
Ik had gister gala-feest met drive-in ergens in Nijmegen in de buurt (Grave om precies te zijn) ik woon zelf in A'foort en drive-in was ook uit A'foort (Atlantic-productions) en het was helemaal bout.
De ene overgang was zelfs met stiltes erin, dus kanaal 1 uitfaden, 1 seconde stil, kanaal 2 infaden, dat slaat helemaal nergens op vind ik dan. De andere overgangen waren naadloos en volgens paar vrienden van me en ook volgens mijzelf, gewoon voorgemixt op de pc en dan afgespeeld, kijk dan is het niet zo moeilijk natuurlijk.Maar er was bier voor 1 euro 30 te krijgen en best veel mensen waren aardig ver heen, en de muziek die ze draaiden was lekker dansbaar, dus toch nog een leuke avond gehad. Ofwel:het ligt puur aan het feest waarje draait en of je dan naadloze overgangen moet laten horen.
P.s. Heb ff met een leraar over gehad, ik mag die drive-in wegkicken en zelf stuff gaan huren en draaien op school :-)
Eerste grote feest (400 + man)!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ftp gaat ff down voor onderhoud (sorry trebla :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op donderdag 11 april 2002 10:43 schreef mark_dabomb het volgende:
Hm ja, maakt meestal idd niet zo heel veel uit hoe je overgangen zijn, ligt er heel erg aan waar je draait. Kijk als jij op Innercity (om maar is wat te noemen) draait, moeten en de overgangen en de muziekkeus goed zijn.
Ik had gister gala-feest met drive-in ergens in Nijmegen in de buurt (Grave om precies te zijn) ik woon zelf in A'foort en drive-in was ook uit A'foort (Atlantic-productions) en het was helemaal bout.
De ene overgang was zelfs met stiltes erin, dus kanaal 1 uitfaden, 1 seconde stil, kanaal 2 infaden, dat slaat helemaal nergens op vind ik dan. De andere overgangen waren naadloos en volgens paar vrienden van me en ook volgens mijzelf, gewoon voorgemixt op de pc en dan afgespeeld, kijk dan is het niet zo moeilijk natuurlijk.Maar er was bier voor 1 euro 30 te krijgen en best veel mensen waren aardig ver heen, en de muziek die ze draaiden was lekker dansbaar, dus toch nog een leuke avond gehad. Ofwel:het ligt puur aan het feest waarje draait en of je dan naadloze overgangen moet laten horen.
P.s. Heb ff met een leraar over gehad, ik mag die drive-in wegkicken en zelf stuff gaan huren en draaien op school :-)
Eerste grote feest (400 + man)!!!
Ach ik heb sommige dj's op Innercity ook wel wat gruwelijke fouten horen maken hoor :)

Maar neem nou Groovemaster Johnsen -> Geen uitermate goed iemand qua mixtechniek maar wel iemand die over de goede platen beschikt :) met als gevolg dat iedereen toch uit z'n dak gaat. 2Step is sowieso toch bijna niet naadloos te mixen dus die mazzel heeft ie al :)
Zelfs artful dodger maakt zo z'n foutjes tijdens een set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

server is weer up to date, 1.7 gig vrij, dus kom maar weer met je deuntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 12:11 schreef Reind het volgende:

[..]

Ach ik heb sommige dj's op Innercity ook wel wat gruwelijke fouten horen maken hoor :)

Maar neem nou Groovemaster Johnsen -> Geen uitermate goed iemand qua mixtechniek maar wel iemand die over de goede platen beschikt :) met als gevolg dat iedereen toch uit z'n dak gaat. 2Step is sowieso toch bijna niet naadloos te mixen dus die mazzel heeft ie al :)
Zelfs artful dodger maakt zo z'n foutjes tijdens een set :)
Ik noemde Innercity ook gewoon even als voorbeeld, en wat ik zeg is dus de platenkeus vaak het meest belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op donderdag 11 april 2002 12:16 schreef Mries! het volgende:
server is weer up to date, 1.7 gig vrij, dus kom maar weer met je deuntjes.
yay :)

vanmiddag maar ff een zomers getint techhouse/techno setje voorelkaar proberen te boksen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:13

AMDFreak

Intel is zo..

Hey,

Ik ben nu al redelijk ver met me werkstuk alleen moet nog 2 vrage beantwoorden :)

kan iemand die me ff voorzegge >:)

Hoe gaat een DJ te werk?

Maken alle DJs hun eigen nummers?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee niet alle dj's maken hun eigen nummers, en wat bedoel je met hoe gaan ze te werk? de techniek zelf, of wat er om heen komt kijken enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Moewhaa.. vaak maken dj's alleen maar een remixje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op donderdag 11 april 2002 15:07 schreef AMDFreak het volgende:
Hey,

Ik ben nu al redelijk ver met me werkstuk alleen moet nog 2 vrage beantwoorden :)

kan iemand die me ff voorzegge >:)

Hoe gaat een DJ te werk?

Maken alle DJs hun eigen nummers?
meen je beide vragen serieus? (ivm je >:) -smiley)

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
voor de liefhebbers: ;)

over een half uurtje/3kwartier is er van die 1,7 gig 30 mb minder over ;)

ff minimixje geupped van 7 platen in 20 minuten, beetje groovy techno tot ffkes stampen, geen fadertruken ofzo maar lekker lange (hopelijk vloeiende ;)) overgangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Mries, nog eentje (tip/suggestie) voor de FTP server.

* JumpStart deed de Lomp-Met-De-Ellebogen methode om (toch) binnen te komen op een volle bak en zag:
Connecting to Mries MP3 server (eigen mix-werk van GoT'ers)
Connected to 130.89.163.64:21
220 Epicentre (glftpd 1.25beta2_Linux) ready.
USER djsets
331 Password required for djsets.
PASS (hidden)
230- Killed 1 (idle 2439 sec) out of 5 connections.
230- Welcome to Epicentre
230 User djsets logged in.
Dusss, stel even een idle-time in, dan krijg je veel minder snel dit soort situaties. A la "Als je niets meer te schijten hebt, pleur dan op uit die plee!"

Overigens, ik had weinig te klagen }) :
RETR ener-g_groovy_techno.mp3
150 Opening BINARY mode data connection for ener-g_groovy_techno.mp3 (29562671 bytes).
226- [Ul: 3830.6MB] [Dl: 105974.1MB] [Speed: 812.04K/s] [Free: 1740MB]
226 [Section: DEFAULT] [Credits: 1000.0MB] [Ratio: Unlimited]
Transferred: ener-g_groovy_techno.mp3 29,562,671 bytes in 00:35 (824.85 KB/sec)
Transfer queue completed
Transferred 1 File(s) Totaling 29,562,671 bytes in 00:35 (824.85 KB/sec)
QUIT
221- Goodbye
Och, da's nog geen 8% network utilisation, ik zit op 100 Mbit tenslotte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Op donderdag 11 april 2002 16:20 schreef Flat© het volgende:

[..]

meen je beide vragen serieus? (ivm je >:) -smiley)
ja ik meen het serieus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 11 april 2002 18:01 schreef AMDFreak het volgende:

[..]

ja ik meen het serieus
Ok dan...

" Hoe gaat een DJ te werk? "

Even een analogie: "Hoe gaat een coureur te werk?" Ja, wat voor coureur ? Rallyrijder ? Motorcrosser ? Tractorpuller ? Dragsterrijder ? Karter ? Meneer Juan Pablo Montoya ? Sir Stirling Moss ? En daarnaast, doet die coureur het voor z'n brood ? of voor de lol ? Of alleen wanneer het uitkomt ?

Die vraag is dus veels te breed/algemeen gesteld, je zult specifieker moeten zijn.

Vraag 2 gaat uit van de verkeerde veronderstelling. Een DJ gebruikt nummers om een mix mee op te bouwen. Dan zou het misschien zo kunnen zijn dat die DJ ook (wel eens) produceert, en er een nummertje van hem/haarzelf in de mix terecht komt. De meeste DJs echter zijn niet actief op het gebied van muziek produktie: die draaien dus met nummers die door anderen gemaakt zijn.

De DJs die alleen maar hun eigen producties draaien zijn bijna net zo zeldzaam als de Dodo... (Moet ik dat nog uitleggen ? ;) )

Een heel andere categorie is er voor de "live acts" waarbij producers live aan de gang zijn met samplers, processors en synths. Maar daar komt geen plaat/CD aan te pas, dus dat is geen mixen in de traditionele zin. Denk hierbij aan live optredens van Underworld, Der Dritte Raum, Rank 1, Speedy J, Quick 'n' Bright en Perplex (die laatste 2 zijn winnaars van de Grote Prijs - Dance, van vorrig jaar en dit jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

energy, de mix begint iig lekker :) is het funk d'void ofzo? kheb een plaatje van die lui en 'tis erg smakelijk altijd :)
oh ja naar die idle tijd heb ik al een hele tijd geleden gekeken maar ik kan nergens fatsoenlijk een tijd instellen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
En zo als gewoonlijk zit ik te twijfelen, wat voor een mixje ik ga maken: een toegankelijke trance mix, of een gouwe ouwe club mix? Ik denk dat het de laatste wordt, ook al heb ik weleens zo'n setje gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Laatst online: 17-09 22:08
Lekkere mix Ener-G! Je doet je naam zeker eer aan 8-)

Ik hoor nu Umek - Brotax! wat een topplaat :D

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Zo, dat zit er ook weer op. De mix zit lekker in elkaar, hoewel het eigenlijk een bonte verzameling is van allerlei club:

1. Deep Zone - It's Gonna Be Allright
2. Natural Born Grooves- Universal Love
3. DJ Kalpa - Party Groove
4. Grooveyard - Mary Go W!ld
5. Club RoyaleLoosing Sleep
6. Tori Amos - Professional Widow
7. Jaydee - Plastic Dreams
8. Serious Danger - Do U Dream
9. Serious Danger - Deeper
10. CRW- I Feel Love
11. CJ Bolland - Sugar Is Sweeter
12. Csilla - Man In The Moon
13. Carpe Diem VIII - Hypnotic
14. Pancake - Don't Turn Your Back
15. The Foot Club - Driftwood
16. Lil' Mo' Yin Yang - Reach
17. Eddie Amador - House Music
18. Rui Da Silva - Touch Me
19. Jakatta - American Dream

Helaas ging het bij "16. Lil' Mo' Yin Yang - Reach" 2x fout. Eerst bij het inmixen lopen de 2 platen ineens niet meer in sync. Vervolgens schiet ik (een aantal minuten later) langs de aan/uit-knop (kut Technics ;) ) en spoel ik hem maar even terug om de schade te herstellen (uiteindelijk dus een gare improvisatie). Maar dat mocht de pret niet drukken en is ie (als het een beetje lukt, dus niet zoals de vorige keer) zometeen onderweg naar de FTP, onder de naam:

Universal Creations - Clubby Mix.mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
* flat gaat 'm morgen checken universal creations
vooral benieuwd hoe jij rui da silva's touch me (heerlijke plaat vind ik dat overigens) inmixt... op een of andere manier lukt dat nooit echt lekker bij mij

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Vraagje aan Mrieske:

Waar is mijn creatie "Destination Warmduscher - 10 Kleine Aura.mp3" gebleven?

Kun je ook "the_deep_and_the_dark.mp3" in mijn directory zetten?

En zometeen ook "Universal Creations - Clubby Mix.mp3" ?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op donderdag 11 april 2002 18:41 schreef Mries! het volgende:
energy, de mix begint iig lekker :) is het funk d'void ofzo? kheb een plaatje van die lui en 'tis erg smakelijk altijd :)
oh ja naar die idle tijd heb ik al een hele tijd geleden gekeken maar ik kan nergens fatsoenlijk een tijd instellen.. :(
Nee het is geen Diabla, die klinkt iets duisterder

de plaat waar ik mee begin is Oxia - Troisieme, van de 12" 'Finally EP' op Intec Records

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn mix eindelijk ook is erop gezet (werd wel eens tijd) *D

Tracklist:

Raven Maize - The Real Life
Casa Cuba - Perhaps, Perhaps, Perhaps (Spanish Fly Mix)
Safri Duo - Baya Baya (ATFC's Dawn Vocal)
Dirty Trix - Salsa Musika (Soul Avenger's Mix)
Wawa - No Problem
Safri Duo - Baya Baya (Filur Saftich Drum Mix)
Magnusson Arrived From Frörnebö - Mary Go Around (Armin van Buuren Remix)
Clearance - Flying Disc
DJ Jeffrey & De Leit - Disco Jammin'
Rebounce - Viva La Revolution
Clearance - Bodystream
M'Black - Daydream
Harry "Choo Choo" Romero - Tania
Mass Medium - Gotta Have It

covers:
http://www.xs4all.nl/~vthart/pics/djtrebla-groove_elements(back).jpg

http://www.xs4all.nl/~vthart/pics/djtrebla-groove_elements(front).jpg

Hij is al wat ouder, 2 maanden geleden gemaakt, maar luister hem is en oordeel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik ben nu even mijn laatste mix aan het uploaden. Een aanrader voor de progressive fans ;)

Tracklisting:
1. Weekend Players - Into the Sun [Chab Remix]
2. Kid Vicious - Contagious [Lemon 8 Remix]
3. Satoshi Tomiie - Virus [Main Path Remix]
4. Noel Sanger - Breath [Liberation Remix]
5. Ballroom - Passenger [I-Jack Remix]
6. Satoshi Tomiie - Love in Traffic [Dark Path Remix]
7. 16B ft. Morel - Escape [Original Instrumental]
8. Soniced - Nightbreed
9. Starecase - Hopeless [Ariane Remix]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
aangezien zowat iedereen hier stukejs van mengpanelen, draaitafels of ander DJ-spul als icon heeft, kon ik natuurlijk niet achterblijven, en heb een van die foto's van vorige week ff gecropped en geresized
nice eh? :)

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 22:41 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Nee het is geen Diabla, die klinkt iets duisterder

de plaat waar ik mee begin is Oxia - Troisieme, van de 12" 'Finally EP' op Intec Records
da's waar ook, die heb ik volgens mij net bij only-djs beluisterd, kan dat?

flat je icon is hip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op donderdag 11 april 2002 23:54 schreef Mries! het volgende:

[..]

da's waar ook, die heb ik volgens mij net bij only-djs beluisterd, kan dat?
geenidee, ik zag hem liggen bij Rythm Import, en ik heb Oxia altijd wel erg vet gevonden, dus kon ik de verleiding niet weerstaan om em mee te nemen |:( ;)

vinyl is verslavend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hier is dan zoals beloofd deplay list mix stond al op
de server:

DGO/rgb.mp3

trance/techno mix (thanks to gary D for selecting ;)

1. motorkraft eternity forever
2. 2000 canaria (easy) just move some (club mix)
3. alpha breed epic future
4. a.i.d.a. remember me
5. yahel open your mind (original)
6. nomax - sensoria
7. dj shah- commandments
8. tom wax joins jam x - lauter
9. resident aliens symmetry 2000
10. dutch force dead line (extended version)
11. dark moon vol.2 dark horrizone
12. nylon if you love me (nylon mix)
13. katana silence (gary d rmx)
14. the trancecore project - flashback
15. tomcraft vs sunbeam versus (original)
16. kaystone the warning (binary finary mix)
17. dj mind-x - colours
18. sergeant pepper charge (rocco remix)
19. bartezz on the move (dumonde mix)
20. asys acid nightmare
21. george acosta feat sarah simon emotions
22. blank & jones djs, fans & freaks (cosmic gate mix)
23. go-kko! dont pacific (hard mix)

Nou maak em of kraak em zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 23:47 schreef Flat© het volgende:
aangezien zowat iedereen hier stukejs van mengpanelen, draaitafels of ander DJ-spul als icon heeft, kon ik natuurlijk niet achterblijven, en heb een van die foto's van vorige week ff gecropped en geresized
Coole icon Flat :D

Ik ga denk binnenkort ook maar's wat proberen met mijn digi-cam en photoshop ;)
Op vrijdag 12 april 2002 00:13 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Zeker weten :P

Andere kant is vinyl ook niet goed voor je $$$ saldo ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op donderdag 11 april 2002 23:47 schreef Flat© het volgende:
Hmmmmmmmm nou je het over iconen hebt -> Ik moet die van mezelf nog ff bijwerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 00:13 schreef Ener-G het volgende:

[..]

geenidee, ik zag hem liggen bij Rythm Import, en ik heb Oxia altijd wel erg vet gevonden, dus kon ik de verleiding niet weerstaan om em mee te nemen |:( ;)

ja eg ewl..ik echt ontzettend rood, en nog kan ik de verleiding niet weerstaan om een paar plaatjes te kopen...'tis nu zo erg dat ik niet eens meer fatsoenlijk kan uitgeen en eten ensow :|

@trebla : de mix is fijn! ik zit er nu een beetje wakker mee te worden, heerlijk ;)

FTP: HD komt maandag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coole covers ook!

Zelf ontworpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
ik heb vannacht je mix nog eens zitten luisteren trebla, en hij's echt heeel lekker, vooral het eerste deel
* flat zet perhaps perhaps perhaps nog een keer op, en zoekt alvast naar baya baya... oooooh fijne muziekjes!

set van DGO heb ik ook beluisterd, maar ten eerste is het absoluut niet mijn stijl, en ten tweede zitten er nog wel een aantal foutjes in
maar aangezien ik niet weet hoelang je al draait ka ik niet zeggen of 't goed of slecht is, snap je... gewoon lekker veel oefenen en dan komt 't allemaal goed, de basis is er iig

set van universal creations zit ook erg goed in elkaar, mijn complimenten!

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

Ben nu mijn eerste setje aan het uploaden. Hier is alvast de tracklist:

ATFC feat Lisa Millett - Sleep Talk (Defected)
Agent Sumo - Why (Virgin)
Milk&Sugar - Lift me up (Milk&Sugar)
Oris Jay presents Delsena - Trippin' (Gusto)
Room 5 - Make Luv (Sound Division test pressing)
John Cutler feat E-Man - It's yours (Chez)
Dr. Kucho - It must be love/House Muzik E.P. (Bonus/Weekend records)
Julie McKnight - Home (Defected)
Silicone Soul - Right on!!! (Soma)
Knee Deep - Nassau Rules (Records Of Interest)
Shit is Dope 1
Rhythm Masters feat Joe Watson - Ghetto (Neo)
Soulsoul Nugget vs Armand van Helden
Dr. Kucho & Wally Lopez - Madrid Beats/The Spectrum 16K (Weekend records)

Hoop dat jullie hem leuk vinden! Ik zie trouwens dat de Windows Mediaplayer aangeeft dat hij 33.28 minuten duurt. :? Dat klopt dus niet, het is ongeveer 79 minuten in totaal.

/edit
Uploaden gaat niet, heb het twee keer geprobeerd. :?
Naja, het maakt ook niet uit. Hoef toch niet meer te weten hoe ik DJ moet worden... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 13:32 schreef Flat© het volgende:
ik heb vannacht je mix nog eens zitten luisteren trebla, en hij's echt heeel lekker, vooral het eerste deel
/me zet perhaps perhaps perhaps nog een keer op, en zoekt alvast naar baya baya... oooooh fijne muziekjes!
hehe, zijn idd erg lekkere plaatjes ;)

Wanneer komt er weer wat van jou??
Op vrijdag 12 april 2002 11:45 schreef Mries! het volgende:

[..]
@trebla : de mix is fijn! ik zit er nu een beetje wakker mee te worden, heerlijk ;)
Zo hoort het ook :D

Maar binnenkort zal ik een nieuwe maken en uploaden, deze is alweer wat ouder.
Op vrijdag 12 april 2002 12:09 schreef DGO_kantoor het volgende:

[..]

Coole covers ook!

Zelf ontworpen?
Neej was het maar zo. Een vriend van me kan aardig wat knutselen met Photoshop, dus ik heb hem mijn covers laten maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Over twee van de nieuwe mixjes...

DAMN Ener-G!!! Ik wil MEEERRRRR!

Het enige wat aan te merken is op die mix is: hij duurt niet lang genoeg, 20 minuten is TE KORT!. Daar is alles mee gezegd. Prop ongeveer 70 minuten hiermee vol, en het is rijp voor de CD-pers!

Vette platen, strak gemixed, het vormt samen een mooi geheel... Nu dus nog genoeg platen vinden om meer dan een uur mee vol te krijgen en je hebt een mix geklust die meteen in mijn persoonlijke all-time-favorites lijst komt. (en dan mag je best wel wat minder platen-per-uur mixen :)

DGO:

Hoe lang mix je al? Mijn eerste indruk was in ieder geval een feest van herkenning, er zijn heel wat platen in je mix gestopt die ik zelf ook heb. (En, zie onderaan, de fouten herken ik ook, die maakte ik vroeger zelf ook ;) )

Er zijn 3 dingen aan te merken op je mix, die allemaal te maken hebben met ervaring opdoen. Allereerst de mix-foutjes. Ja, ze zijn er, en ze zijn groot genoeg om op te vallen. Is niet erg, zo is iedereen begonnen.

Je moet ook beter je platen leren kennen, ik kan merken dat je af en toe verrast bent met wat de nieuwe plaat doet. "Schuif dicht ... oh wacht effe, nog niet, schuif weer open", dat soort dingen. Ook hier: meer ervaring zal wonderen doen, dan krijg je door dat je de 'stages' van een track (intro, midden, break, outtro) ook kan matchen. (Dus de intro of het midden van een nieuwe plaat laten samenvallen met de exit van de voorgaande plaat.)

En tenslotte is, maar dit is ook een kwestie van persoonlijke smaak, er niet echt een opbouw/struktuur te ontdekken in de mix als geheel. De volgende keer moet je eens proberen om in gedachten het van te voren een beetje te ordenen: beginnen met rustiger nummers, opvoeren naar harder, strakker, daarna kan eventueel de druk er weer iets vanaf, en dan weer het spreekwoordelijke gas open tegen het eind. Nu is het voor mijn gevoel een beetje te veel van-de-hak-op-de-tak, je wisselt naar mijn idee te veel en nogal abrupt van stijl.

Goh, en ook hier: al doende leert men, met meer ervaring zul je minder fouten maken. Als ik een oude mix terugluister op MD, dan merk ik dat ik exact dezelfde fouten maakte vroeger, als jij nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op vrijdag 12 april 2002 15:35 schreef DJT het volgende:
Ben nu mijn eerste setje aan het uploaden. Hier is alvast de tracklist:

ATFC feat Lisa Millett - Sleep Talk (Defected)
Agent Sumo - Why (Virgin)
Milk&Sugar - Lift me up (Milk&Sugar)
Oris Jay presents Delsena - Trippin' (Gusto)
Room 5 - Make Luv (Sound Division test pressing)
John Cutler feat E-Man - It's yours (Chez)
Dr. Kucho - It must be love/House Muzik E.P. (Bonus/Weekend records)
Julie McKnight - Home (Defected)
Silicone Soul - Right on!!! (Soma)
Knee Deep - Nassau Rules (Records Of Interest)
Shit is Dope 1
Rhythm Masters feat Joe Watson - Ghetto (Neo)
Soulsoul Nugget vs Armand van Helden
Dr. Kucho & Wally Lopez - Madrid Beats/The Spectrum 16K (Weekend records)

Hoop dat jullie hem leuk vinden! Ik zie trouwens dat de Windows Mediaplayer aangeeft dat hij 33.28 minuten duurt. :? Dat klopt dus niet, het is ongeveer 79 minuten in totaal.

/edit
Uploaden gaat niet, heb het twee keer geprobeerd. :?
Naja, het maakt ook niet uit. Hoef toch niet meer te weten hoe ik DJ moet worden... :7
hmmm dat ziet er toch wel heel smakelijk uit hoor!
waarom lukt 't niet om 'm te uppen? want ik zou 'm toch wel graag een keerte horen namelijk

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Gefelicitaart Flat©, numero 2000.

JvS, aan u om dan maar Deel III te openen en deez' draad te voorzien van een mooi glimmend hangslot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 18:51 schreef JumpStart het volgende:

DGO:

(0)
Hoe lang mix je al? Mijn eerste indruk was in ieder geval een feest van herkenning, er zijn heel wat platen in je mix gestopt die ik zelf ook heb. (En, zie onderaan, de fouten herken ik ook, die maakte ik vroeger zelf ook ;) )

Er zijn 3 dingen aan te merken op je mix, die allemaal te maken hebben met ervaring opdoen.

(1)
Allereerst de mix-foutjes. Ja, ze zijn er, en ze zijn groot genoeg om op te vallen. Is niet erg, zo is iedereen begonnen.

(2)
Je moet ook beter je platen leren kennen, ik kan merken dat je af en toe verrast bent met wat de nieuwe plaat doet. "Schuif dicht ... oh wacht effe, nog niet, schuif weer open", dat soort dingen. Ook hier: meer ervaring zal wonderen doen, dan krijg je door dat je de 'stages' van een track (intro, midden, break, outtro) ook kan matchen. (Dus de intro of het midden van een nieuwe plaat laten samenvallen met de exit van de voorgaande plaat.)

(3)
En tenslotte is, maar dit is ook een kwestie van persoonlijke smaak, er niet echt een opbouw/struktuur te ontdekken in de mix als geheel. De volgende keer moet je eens proberen om in gedachten het van te voren een beetje te ordenen: beginnen met rustiger nummers, opvoeren naar harder, strakker, daarna kan eventueel de druk er weer iets vanaf, en dan weer het spreekwoordelijke gas open tegen het eind. Nu is het voor mijn gevoel een beetje te veel van-de-hak-op-de-tak, je wisselt naar mijn idee te veel en nogal abrupt van stijl.

(4)
Goh, en ook hier: al doende leert men, met meer ervaring zul je minder fouten maken. Als ik een oude mix terugluister op MD, dan merk ik dat ik exact dezelfde fouten maakte vroeger, als jij nu ;)
Thanks voor het luisteren en review JS!

(0) Right! Ik mix 3 maanden;

(1) inderdaad er zitten zeker een aantal foutjes in... (de meeste nummers hoorde ik voor het eerst en ik twijfel nog wel eens tijdens de transities.... practice practice practice inderdaad)

2) goed gehoord: 't is een improvisatie: toen ik deze nummers gemixed heb had ik ze nog niet eerder geluisterd: (het was een spontane opname van een mix van twee nieuwe net aangekocht Gary D cd's) mijn nummerkennis stamt van de periode 90-94 ;)

3) niet extreem veel aandacht aan de opbouw besteed, dus dat klopt op zich wel, alhoewel de reacties hierover uiteen lopen..... enne een beetje haktak (mits binnen hetzelfde thema) is soms wel lekker... maar komt ook doordat ik al een uurtje bezig was en toen ben gaan recorden |:(

4) dit beschouw ik als een compliment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
mag ik iedereen even wijzen op deel 3:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/466565/

deze zal vandaag of morgen wel op slot gaan hoop ik

--Roy Goodman

Acties: