Over twee van de nieuwe mixjes...
DAMN Ener-G!!! Ik wil
MEEERRRRR!
Het enige wat aan te merken is op die mix is: hij duurt niet lang genoeg,
20 minuten is TE KORT!. Daar is alles mee gezegd. Prop ongeveer 70 minuten hiermee vol, en het is rijp voor de CD-pers!
Vette platen, strak gemixed, het vormt samen een mooi geheel... Nu dus nog genoeg platen vinden om meer dan een uur mee vol te krijgen en je hebt een mix geklust die meteen in mijn persoonlijke all-time-favorites lijst komt. (en dan mag je best wel wat minder platen-per-uur mixen
DGO:
Hoe lang mix je al? Mijn eerste indruk was in ieder geval een feest van herkenning, er zijn heel wat platen in je mix gestopt die ik zelf ook heb. (En, zie onderaan, de fouten herken ik ook, die maakte ik vroeger zelf ook

)
Er zijn 3 dingen aan te merken op je mix, die allemaal te maken hebben met ervaring opdoen. Allereerst de mix-foutjes. Ja, ze zijn er, en ze zijn groot genoeg om op te vallen. Is niet erg, zo is iedereen begonnen.
Je moet ook beter je platen leren kennen, ik kan merken dat je af en toe verrast bent met wat de nieuwe plaat doet. "Schuif dicht ... oh wacht effe, nog niet, schuif weer open", dat soort dingen. Ook hier: meer ervaring zal wonderen doen, dan krijg je door dat je de 'stages' van een track (intro, midden, break, outtro) ook kan matchen. (Dus de intro of het midden van een nieuwe plaat laten samenvallen met de exit van de voorgaande plaat.)
En tenslotte is, maar dit is ook een kwestie van persoonlijke smaak, er niet echt een opbouw/struktuur te ontdekken in de mix als geheel. De volgende keer moet je eens proberen om in gedachten het van te voren een beetje te ordenen: beginnen met rustiger nummers, opvoeren naar harder, strakker, daarna kan eventueel de druk er weer iets vanaf, en dan weer het spreekwoordelijke gas open tegen het eind. Nu is het voor mijn gevoel een beetje te veel van-de-hak-op-de-tak, je wisselt naar mijn idee te veel en nogal abrupt van stijl.
Goh, en ook hier: al doende leert men, met meer ervaring zul je minder fouten maken. Als ik een oude mix terugluister op MD, dan merk ik dat ik exact dezelfde fouten maakte vroeger, als jij nu
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE