How to become a Dj... deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:
  • 9.076 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 12 april 2002 15:35 schreef DJT het volgende:
Ben nu mijn eerste setje aan het uploaden. Hier is alvast de tracklist:

ATFC feat Lisa Millett - Sleep Talk (Defected)
Agent Sumo - Why (Virgin)
Milk&Sugar - Lift me up (Milk&Sugar)
Oris Jay presents Delsena - Trippin' (Gusto)
Room 5 - Make Luv (Sound Division test pressing)
John Cutler feat E-Man - It's yours (Chez)
Dr. Kucho - It must be love/House Muzik E.P. (Bonus/Weekend records)
Julie McKnight - Home (Defected)
Silicone Soul - Right on!!! (Soma)
Knee Deep - Nassau Rules (Records Of Interest)
Shit is Dope 1
Rhythm Masters feat Joe Watson - Ghetto (Neo)
Soulsoul Nugget vs Armand van Helden
Dr. Kucho & Wally Lopez - Madrid Beats/The Spectrum 16K (Weekend records)

Hoop dat jullie hem leuk vinden! Ik zie trouwens dat de Windows Mediaplayer aangeeft dat hij 33.28 minuten duurt. :? Dat klopt dus niet, het is ongeveer 79 minuten in totaal.

/edit
Uploaden gaat niet, heb het twee keer geprobeerd. :?
Naja, het maakt ook niet uit. Hoef toch niet meer te weten hoe ik DJ moet worden... :7
hmmm dat ziet er toch wel heel smakelijk uit hoor!
waarom lukt 't niet om 'm te uppen? want ik zou 'm toch wel graag een keerte horen namelijk

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Gefelicitaart Flat©, numero 2000.

JvS, aan u om dan maar Deel III te openen en deez' draad te voorzien van een mooi glimmend hangslot ;)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 18:51 schreef JumpStart het volgende:

DGO:

(0)
Hoe lang mix je al? Mijn eerste indruk was in ieder geval een feest van herkenning, er zijn heel wat platen in je mix gestopt die ik zelf ook heb. (En, zie onderaan, de fouten herken ik ook, die maakte ik vroeger zelf ook ;) )

Er zijn 3 dingen aan te merken op je mix, die allemaal te maken hebben met ervaring opdoen.

(1)
Allereerst de mix-foutjes. Ja, ze zijn er, en ze zijn groot genoeg om op te vallen. Is niet erg, zo is iedereen begonnen.

(2)
Je moet ook beter je platen leren kennen, ik kan merken dat je af en toe verrast bent met wat de nieuwe plaat doet. "Schuif dicht ... oh wacht effe, nog niet, schuif weer open", dat soort dingen. Ook hier: meer ervaring zal wonderen doen, dan krijg je door dat je de 'stages' van een track (intro, midden, break, outtro) ook kan matchen. (Dus de intro of het midden van een nieuwe plaat laten samenvallen met de exit van de voorgaande plaat.)

(3)
En tenslotte is, maar dit is ook een kwestie van persoonlijke smaak, er niet echt een opbouw/struktuur te ontdekken in de mix als geheel. De volgende keer moet je eens proberen om in gedachten het van te voren een beetje te ordenen: beginnen met rustiger nummers, opvoeren naar harder, strakker, daarna kan eventueel de druk er weer iets vanaf, en dan weer het spreekwoordelijke gas open tegen het eind. Nu is het voor mijn gevoel een beetje te veel van-de-hak-op-de-tak, je wisselt naar mijn idee te veel en nogal abrupt van stijl.

(4)
Goh, en ook hier: al doende leert men, met meer ervaring zul je minder fouten maken. Als ik een oude mix terugluister op MD, dan merk ik dat ik exact dezelfde fouten maakte vroeger, als jij nu ;)
Thanks voor het luisteren en review JS!

(0) Right! Ik mix 3 maanden;

(1) inderdaad er zitten zeker een aantal foutjes in... (de meeste nummers hoorde ik voor het eerst en ik twijfel nog wel eens tijdens de transities.... practice practice practice inderdaad)

2) goed gehoord: 't is een improvisatie: toen ik deze nummers gemixed heb had ik ze nog niet eerder geluisterd: (het was een spontane opname van een mix van twee nieuwe net aangekocht Gary D cd's) mijn nummerkennis stamt van de periode 90-94 ;)

3) niet extreem veel aandacht aan de opbouw besteed, dus dat klopt op zich wel, alhoewel de reacties hierover uiteen lopen..... enne een beetje haktak (mits binnen hetzelfde thema) is soms wel lekker... maar komt ook doordat ik al een uurtje bezig was en toen ben gaan recorden |:(

4) dit beschouw ik als een compliment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
mag ik iedereen even wijzen op deel 3:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/466565/

deze zal vandaag of morgen wel op slot gaan hoop ik

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties: