KIPNUGGETS!!!!!!!Op zondag 06 januari 2002 21:10 schreef Ener-G het volgende:
zijn we de techno al moe? want ik ben het gebeuk ff zat en ik wil richting de progressive
**update
aww fuck it ik doe het gewoonff chille nog een kwartiertje of 3
en dan gaat de frituur aan, ik heb honger
zow moe maar voldaan keerde Ener-G terug in zijn hok 
genoten van de muziek? de opbouw en nauwkeurigheid waren imho niet echt geweldig, dit was sinds lange tijd dat ik weer eens een avondje ongebreideld los kon met m'n vinyl en m'n nieuwe behringer mengpaneeltje
ff wat meer indrukken van die dx500 nu ik er 2 uur lang mee heb kunnen klooien>
toonregeling mag wel wat krachtiger, sampler is leuk speelgoed maar voor 'thuis' en mixen voor op cd niet echt handig, verder errug relaxte crossfader, en alle knopjes zitten ook op een logische plaats
kortom het geld echt 3dubbel en dwars waard, als je nog een mengpaneel zoekt met deze mogelijkheden en niet al te hoge eisen stelt, vergelijkbare paneeltjes van andere merken kosten het dubbele
genoten van de muziek? de opbouw en nauwkeurigheid waren imho niet echt geweldig, dit was sinds lange tijd dat ik weer eens een avondje ongebreideld los kon met m'n vinyl en m'n nieuwe behringer mengpaneeltje
toonregeling mag wel wat krachtiger, sampler is leuk speelgoed maar voor 'thuis' en mixen voor op cd niet echt handig, verder errug relaxte crossfader, en alle knopjes zitten ook op een logische plaats
kortom het geld echt 3dubbel en dwars waard, als je nog een mengpaneel zoekt met deze mogelijkheden en niet al te hoge eisen stelt, vergelijkbare paneeltjes van andere merken kosten het dubbele
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
neem je die numark morgen ff mee naar elf?Op zondag 06 januari 2002 22:57 schreef Ener-G het volgende:
zow moe maar voldaan keerde Ener-G terug in zijn hok
ohjaOp zondag 06 januari 2002 22:58 schreef MR_WAZOO het volgende:
[..]
neem je die numark morgen ff mee naar elf?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
savonds > morgen voor electron aan de gang in het olympisch stadion
Need some BASS ?!?Op zondag 06 januari 2002 23:15 schreef Ener-G het volgende:
damn dit is ziek
http://www.royaldevice.com/custom3.htm
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Nee, dat wil je nietOp zondag 06 januari 2002 23:49 schreef Mries! het volgende:
daar wil ik wel 2 draaitafels en een mengpaneel aansluiten
Weer een voordeel van CD!
die cd springt spontaan je speler uitOp zondag 06 januari 2002 23:53 schreef MisterDon het volgende:
Weer een voordeel van CD!
Newline is ongetwijfeld een goede shop, maar de Technics zijn er zo'n 500 piek te duur.. Voor 1199 (guldens dus) koop je bij Richer Sounds Technics 1200 of Vestax PDX-2000, allebei mooie draaitafels.. Ik zou dan toch voor de Technics gaan, tenzij je veel wil gaan scratchen..Op zondag 06 januari 2002 11:52 schreef dj-krok het volgende:
Zijn er geen andere tafels die bijna net zo goed of misschien technisch beter in elkaar zitten dan die MKII, en dat voor een leuker prijsje?
Graag advies gevraagd.
Kwil graag de prijs p/s onder de 1250,- houden.
Voor Reind: Ik weet niet of ze er TT's hebben maar je kunt het altijd vragen.. Zat er hier niet iemand in t draadje van Richer Sounds? *hint hint*
Verder ben ik nu heel erg zatjes vanwege een geweldig gezellige nieuwjaarsreceptie (bier, geen zin meer in bier, toen boswandeling op (voor t eerst), niet te zuipen, toen wodka red bull maar de red bull was op en toen maar aan de Smirnoff Ice met Flugels.. Need I say more?
Verwijderd
Ik wil nooit maar dan ook nooit daar naartoe. Die subwoofer is toch gewoon de vloer? Doet me aan een of ander Belgisch drama denken. Wil niet weten wat er nog meer in die sub ligt. Straks gooien ze mij er nog in.
Hmz, ga effe lekker met m'n mpc-tje spelen.
Hee, die Richersounds, gaan ze ook onder de prijs van online winkels in het buitenland? En weet iemand welke merken ze daar verkopen. Wil ik heel snel een kijkje / koopje plegen, al moet ik deze week eerst keihard overwerken.
Hee, die Richersounds, gaan ze ook onder de prijs van online winkels in het buitenland? En weet iemand welke merken ze daar verkopen. Wil ik heel snel een kijkje / koopje plegen, al moet ik deze week eerst keihard overwerken.
En jij denkt zeker dat je CD-speler niet gaat overslaan! Ik denk dat ze beter een mp3-speler met Flash-geheugen kunnen aansluiten, die zal niet overslaan 
BTW, ik snap zo'n project zowiezo niet: wat willen ze nu bereiken? Een nou niet bepaald audiofiele opstelling: veel te veel bas ten opzichte van de mid en hoog. Dit noemen ze nu:
OVERKILL
BTW, ik snap zo'n project zowiezo niet: wat willen ze nu bereiken? Een nou niet bepaald audiofiele opstelling: veel te veel bas ten opzichte van de mid en hoog. Dit noemen ze nu:
OVERKILL
Verwijderd
Nee, denk serieus niet dat het overkill is. Misschien proberen ze het ultime laag te krijgen. Datgene wat je niet hoort maar wel voelt... Zodat je niet snapt waarom je nieren in je nek gekomen zijnOp zondag 06 januari 2002 23:59 schreef universal creations het volgende:
En jij denkt zeker dat je CD-speler niet gaat overslaan! Ik denk dat ze beter een mp3-speler met Flash-geheugen kunnen aansluiten, die zal niet overslaan
OVERKILL
tja ik zei toch al, _ziek_Op zondag 06 januari 2002 23:59 schreef universal creations het volgende:
OVERKILL
In het pro segement is het enige wat ze hebben waar ik mijn neus niet voor optrek (nou ja, als het ware dan he...) Technicks 1210 mk II voor € 589,46 en Vestax PDX2000 voor € 544,08.Op zondag 06 januari 2002 23:57 schreef dopy het volgende:
Ik wil nooit maar dan ook nooit daar naartoe. Die subwoofer is toch gewoon de vloer? Doet me aan een of ander Belgisch drama denken. Wil niet weten wat er nog meer in die sub ligt. Straks gooien ze mij er nog in.
Verder Kam CD spelers en brakkige mixers.

Wel een prima zaak voor HiFi. Niet duur en goede service.
Nee, niet onder internet prijzen van buitenlandse sites. Zelfs niet onder internet prijzen van binnenlandse sites als ze niet een winkel hebben.Op zondag 06 januari 2002 23:57 schreef dopy het volgende:
We zijn en blijven een winkel met service he. Daar moet voorbetaald worden..
Verwijderd
ik ga morgen naar Richersounds
ben benieuwd.
Kunnen degene die hun keuze voor de FTP HD nog niet kenbaar gemaakt hebben dat zsm doen? Van GoT zijn dat voor zo ver ik weet MisterDon, UniversalCreations, Flat, DJ Jumbo en Wizzard.
Kunnen degene die hun keuze voor de FTP HD nog niet kenbaar gemaakt hebben dat zsm doen? Van GoT zijn dat voor zo ver ik weet MisterDon, UniversalCreations, Flat, DJ Jumbo en Wizzard.
wat wil je hebben dan van richer sounds?
En naar welke vesteging ga je?
En naar welke vesteging ga je?
ik had em teruggemeeld, maar oke die ibm 75 gig is wel geinigOp maandag 07 januari 2002 01:02 schreef Mries! het volgende:
ik ga morgen naar Richersoundsben benieuwd.
maxtor zou ik niet doen (heb zelf al 2 maxtors ter ziele zien gaan in m'n huidige en vorige comp)
Ah jah. Njah to bad. Ik zit in Groningen 
Als je het kunt betalen zou ik de JBL monitors ook even proberen.
Iig suc6.
Als je het kunt betalen zou ik de JBL monitors ook even proberen.
Iig suc6.
hint is opgevangen. Beetje laat, maar ok.Op zondag 06 januari 2002 23:55 schreef TripleM het volgende:
[..]
Voor Reind: Ik weet niet of ze er TT's hebben maar je kunt het altijd vragen.. Zat er hier niet iemand in t draadje van Richer Sounds? *hint hint*
TT's kunnen we helaas niet leveren.
Alleen Technics, Vestax en Gemini. (van de prof draaitafels dan)
Limit ed niet noemenswaardig denk ik.
Erhh, IBM is meestal dik in orde, maar nou net NIET die 75 GXP... Zie http://www.tweakers.net/nieuws/18961?highlight=deskstarOp maandag 07 januari 2002 01:11 schreef Ener-G het volgende:
[..]
ik had em teruggemeeld, maar oke die ibm 75 gig is wel geinig
maxtor zou ik niet doen (heb zelf al 2 maxtors ter ziele zien gaan in m'n huidige en vorige comp)
Seagate en Maxtor, die heb ik beide in gebruik, al een paar jaar, en nergens last van. Voor de server volstaat trouwens een 5400 rpm exemplaar wel, denk ik, dus dat is ook minder storingsgevoellig.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
Kan ik ook pas inschrijven als ik een verbinding heb waarmee ik ook daadwerkelijk die mixen zal gaan downloaden??
Hmz, dat ik jullie dus allemaal een paar kwartjes betaal, omdat die hd dan al gekocht is
.
Hmz, dat ik jullie dus allemaal een paar kwartjes betaal, omdat die hd dan al gekocht is
Het maakt me echt he-le-maal geen kont uit wat er voor schijf in gaat. Persoonlijk heb ik prima ervaringen met mijn 41 Gig 7200 rpm Maxtor. Die draait al een jaar 24/7 zonder enig probleem.Op maandag 07 januari 2002 01:02 schreef Mries! het volgende:
Jongens, ik heb ff een channel op een dalnet geregt. (of ben nog bezig)
Een id om daar ook te meeten?
ced.dal.net
#gotdj
ced.dal.net
#gotdj
Eindelijk een reden om IRC software te downen en er is achter te komen hoe dat nou precies werkt.Op maandag 07 januari 2002 15:16 schreef koosmp3 het volgende:
ced.dal.net
#gotdj
Welke software moet ik hebben?
http://www.mirc.comOp maandag 07 januari 2002 15:29 schreef Reind het volgende:
[..]
Eindelijk een reden om IRC software te downen en er is achter te komen hoe dat nou precies werkt.
eindelijk iemand die er net zoveel van begrijpt als ik.
Damn, heb ik net mijn eigengemaakte mIRC tutorial van m'n webserver afgegooid..Op maandag 07 januari 2002 15:29 schreef Reind het volgende:
[..]
Eindelijk een reden om IRC software te downen en er is achter te komen hoe dat nou precies werkt.
mIRC is inderdaad voor Windows de meest gebruikte irc-client, makkelijk te gebruiken ook.. Hulp nodig, dan voeg me maar effe toe op ICQ/MSN of blaat wat in m'n meel ofzo
Verwijderd
Hee grappig, heb ik ook altijd al eens willen proberen. Ga nu ff downen over 5 minuten log ik wel in ofzo.
bleh, niet op dalnet.. als er interesse is kan ik wel een kanaaltje openen op een wat rustigere server
Nah, dan ga ik maar weer een tentamentje doen he...
Ik heb ook gemaild hoorOp maandag 07 januari 2002 01:02 schreef Mries! het volgende:
Verwijderd
Hoe vergroot je de buffer van Winamp, heb ook hinderlijke stiltes, net bij zo'n lekkere mix van Ener-G!
Preferences --> Plug-ins --> Imput --> Nullsoft MPEG Audio Decoder --> Eigenschappen --> Streaming.Op maandag 07 januari 2002 17:12 schreef mark_dabomb het volgende:
Hoe vergroot je de buffer van Winamp, heb ook hinderlijke stiltes, net bij zo'n lekkere mix van Ener-G!
* JumpStart moest ook even goed zoeken voordat 'ie het te pakken had.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
Dammit, mijn 56k trekt je stream net niet. Misschien als ik zometeen uitgesurft ben dat ik verder luister, moet nu nl ooknog vanalles opzoeken voor sgool. Wel lekkere techno though!
Wie lgt me ff uit hoe dat shoutcast van winamp werkt 
En gaat mijn laptop (pII 233) dat trekken? Ik heb hier een kabelverbinding leggen dus das het probleem niet.
Dan zal ik ff wat heerlijke brazilian beats en wat groovy club voor jullie mixen
En gaat mijn laptop (pII 233) dat trekken? Ik heb hier een kabelverbinding leggen dus das het probleem niet.
Dan zal ik ff wat heerlijke brazilian beats en wat groovy club voor jullie mixen
volgens mij staat een paar pagina's terug een link naar een site met uitleg over shoutcast... enne wel ff opnemen he reind
Verwijderd
Ah, bedankt voor de volledige opheldering. Zou toch te mooi zijn als het kon... Duitse website... prijsje prikken... en voila, voor een prikkie een setupOp maandag 07 januari 2002 00:57 schreef koosmp3 het volgende:
[..]
Nee, niet onder internet prijzen van buitenlandse sites. Zelfs niet onder internet prijzen van binnenlandse sites als ze niet een winkel hebben.
We zijn en blijven een winkel met service he. Daar moet voorbetaald worden..
Maar ok, het wordt waarschijnlijk iets duurder aangezien ik toch iets meer vertrouwenn heb in een evt. garantie-afwikkeling in Nederland. De spelers zijn in iedergeval niet duur bij Richersounds. Hopelijk kan ik van de week een pauze inlassen om eens langs te hobbelen.
Hey heb je by the way m'n mix nog geluisterd?Op maandag 07 januari 2002 19:58 schreef Prankster het volgende:
Super simpel;
http://www.shoutcast.com/
Hoe connect je met dat ding want dat is nu nog het enige probleem
Verwijderd
zo ik was vanmiddag bij Richer Sounds in Amsterdam..Eltax Monitor 3's gehaald, ik kon ze daar helaas niet beluisteren
Maar vanwege de vele positieve reviews en de makkelijke inruil voorwaarden heb ik ze maar gewoon meegenomen
Ze klinken nu al goed, en ze moeten nog inspelen..Hij is wel vrij gedetailleerd (komt ook door die Japanse versterker
), ik hoop niet dat dat irritant gaat worden. Je hoort echt elk kraakje op vinyl!
Ze klinken nu al goed, en ze moeten nog inspelen..Hij is wel vrij gedetailleerd (komt ook door die Japanse versterker
Daar is www.dj-triplem.com/got_djs/ voor gemaakt..Op maandag 07 januari 2002 19:27 schreef Reind het volgende:
Wie lgt me ff uit hoe dat shoutcast van winamp werkt
Verwijderd
en nou allemaal ff langzkomen!Op maandag 07 januari 2002 15:16 schreef koosmp3 het volgende:
ced.dal.net
#gotdj
tis een beetje rustig...
o en koosmp3 is aan het draaien op een andere server dus daar ff melden voor url
Ik ben net klaar met windows XP opnieuw te instaleren op me gewone PC want die laptop trekt het niet helemaal en d'r zit een mega brakke geluidskaart in 
Maarja ik denk dat ik over een uurtje wel op de shoutcast ben te beluisteren
Maarja ik denk dat ik over een uurtje wel op de shoutcast ben te beluisteren
Nou jongens ik ben weer klaar met draaien.
Kom eens op dat irc is vet gezellig
En om en om shoutcast serven
tot zo
Kom eens op dat irc is vet gezellig
En om en om shoutcast serven
tot zo
Nou hier wil die f*ck*ng kolere shoutcast niet werken 
Ik kijk er morgen wel weer ff naar want het is nu al laat en ik duik lekker bij me vriendin het bed in
Ik kijk er morgen wel weer ff naar want het is nu al laat en ik duik lekker bij me vriendin het bed in
ik kan helaas poort 80 niet gebruiken, draait al een webserverOp dinsdag 08 januari 2002 02:41 schreef Reind het volgende:
Nou hier wil die f*ck*ng kolere shoutcast niet werken
De standaard Shoutcast poort is ook 8000, waarom wil je poort 80?Op dinsdag 08 januari 2002 06:08 schreef MR_WAZOO het volgende:
ik kan helaas poort 80 niet gebruiken, draait al een webserver
Owke mensen hij werkt dankzij TripleM dus vanavond zal ik is ff wat uit de kast trekken aan muziek
(als ik niet te laat klaar ben met werken)
voor mijn contact met de server van shoutcast...Op dinsdag 08 januari 2002 08:33 schreef TripleM het volgende:
[..]
De standaard Shoutcast poort is ook 8000, waarom wil je poort 80?
maar moet es kijke hoe dat nou voormekaar te boxen is
firewall?Op dinsdag 08 januari 2002 18:46 schreef MR_WAZOO het volgende:
[..]
voor mijn contact met de server van shoutcast...
maar moet es kijke hoe dat nou voormekaar te boxen is
neh > yt.shoutcast.com wil contact op poort 80, maar die is al in gebruikOp dinsdag 08 januari 2002 18:48 schreef Ener-G het volgende:
[..]
firewall?
Waar draai je nou je shoutcast server op dan? Toch niet op poort 80 he? Die is namelijk voor webverkeer..Op dinsdag 08 januari 2002 19:21 schreef MR_WAZOO het volgende:
[..]
neh > yt.shoutcast.com wil contact op poort 80, maar die is al in gebruik
gewoon poort 8000, maar voor een speciaal iets van shoutcast heb je ook poort 80 nodig, anders krijg je NAK errorsOp dinsdag 08 januari 2002 21:16 schreef TripleM het volgende:
[..]
Waar draai je nou je shoutcast server op dan? Toch niet op poort 80 he? Die is namelijk voor webverkeer..
Hmm, dat zal dan wel met dat public server te maken hebben, ik zet dat nooit aan..Op dinsdag 08 januari 2002 21:25 schreef MR_WAZOO het volgende:
gewoon poort 8000, maar voor een speciaal iets van shoutcast heb je ook poort 80 nodig, anders krijg je NAK errors
Verwijderd
Volgens mij gaan we hier een beetje offtopic! We hebben het hier de laatste tijd alleen nog maar over webservers en IRC laten we back naar het begin gaan!
Njah, als alle die-hards op het irc kanaal komen is de missie een beetje geslaagd..Op dinsdag 08 januari 2002 21:37 schreef kreischer2000 het volgende:
Volgens mij gaan we hier een beetje offtopic! We hebben het hier de laatste tijd alleen nog maar over webservers en IRC laten we back naar het begin gaan!
Dan kan het wel weer on-topic..
Maar is dit draadje ooit on-topic geweest na de eerste 2 bladzijden?
kunnen het beter omdopen naar the life of a djOp dinsdag 08 januari 2002 21:58 schreef koosmp3 het volgende:
[..]
Njah, als alle die-hards op het irc kanaal komen is de missie een beetje geslaagd..
Dan kan het wel weer on-topic..
Maar is dit draadje ooit on-topic geweest na de eerste 2 bladzijden?
Ik was life te horen mensen maarja nu hebben jullie het gemist 
Ik heb zelfs een hardhouse plaat gedraaid (owke het klonk nergens naar maar toch
)
Ik zal van de week wel ff zorgen dat ik een keer op tijd ben
Ik heb zelfs een hardhouse plaat gedraaid (owke het klonk nergens naar maar toch
Dat is snor jongen, ik zit met smart te w88Op woensdag 09 januari 2002 01:42 schreef Reind het volgende:
Ik heb zelfs een hardhouse plaat gedraaid (owke het klonk nergens naar maar toch)
Chears
Verwijderd
ben je nog tot 1:45 door gegaanOp woensdag 09 januari 2002 01:42 schreef Reind het volgende:
Ik heb zelfs een hardhouse plaat gedraaid (owke het klonk nergens naar maar toch)
Tot 1:40Op woensdag 09 januari 2002 12:02 schreef DJ-Jumbo het volgende:
[..]
ben je nog tot 1:45 door gegaan
En toen met ik maar gaan.................. "slapen"
Verwijderd
toch maar niet AMP IIOp woensdag 09 januari 2002 12:20 schreef Reind het volgende:
[..]
Tot 1:40
En toen met ik maar gaan.................. "slapen"
ik heb er een in m'n behringer zitten, maar voor 'thuis' lijkt het ding me niet erg nuttig, althans ik zou niet weten wat ik er mee zou moeten doen... op feestjes is het echter wel geinig om wat truken ermee uit te halenOp woensdag 09 januari 2002 12:39 schreef DJ-Jumbo het volgende:
O en ff on-topic(?):
wie van jullie gebruikt een sampler
Nee die hebben we over geslagenOp woensdag 09 januari 2002 12:38 schreef DJ-Jumbo het volgende:
[..]
toch maar niet AMP II
... Het is op zeker rustiger nu er een aantal mensen hun neus laten zien op het IRC kanaal

Nah... Voor mij is het rustig omdat ik aan de studie ben... Moet ook soms. En dat combineren met hier overloze discussies gaat niet zo goed he...
Verwijderd
Ik gebruik een sampler. Een akai mpc2000xl. Is eigenlijk een midi sequencer en drumsampler in een. Op het moment gebruik ik hem niet met dj-en omdat... juist ja. Deze irri vogel nog steeds tafeltjes moet kopen. Is moeilijk beslissen of ik heel goedkoop uit dtsl ga halen of dat ik meer waarde hecht aan de garantie in Nederland. Dtsl mag dan niet lang rijden zijn, maar je zou er toch maar speciaal een keer voor terug moeten.Op woensdag 09 januari 2002 12:39 schreef DJ-Jumbo het volgende:
O en ff on-topic(?):
wie van jullie gebruikt een sampler
Wat was verder de reden dat je vroeg wie er een sampler gebruikt?
Verwijderd
om het draadje weer een beetje aan de gang te krijgenOp donderdag 10 januari 2002 01:41 schreef dopy het volgende:
[..]
Wat was verder de reden dat je vroeg wie er een sampler gebruikt?
Ehm, zijn ze daar goedkoper dan 1200 piek dan?Op donderdag 10 januari 2002 01:41 schreef dopy het volgende:
Deze irri vogel nog steeds tafeltjes moet kopen. Is moeilijk beslissen of ik heel goedkoop uit dtsl ga halen of dat ik meer waarde hecht aan de garantie in Nederland. Dtsl mag dan niet lang rijden zijn, maar je zou er toch maar speciaal een keer voor terug moeten.
Richer Sounds haalt ze uit Engeland als ik juist geinformeerd ben.. Logisch, want met Haagtechno.. Tsja laat ik maar niet gaan flamen..
Verwijderd
Daar gaat het spammen wat snellerOp woensdag 09 januari 2002 18:37 schreef JumpStart het volgende:
... Het is op zeker rustiger nu er een aantal mensen hun neus laten zien op het IRC kanaal
Nee, explain >:)>:)>:)Op donderdag 10 januari 2002 14:11 schreef TripleM het volgende:
[..]
Ehm, zijn ze daar goedkoper dan 1200 piek dan?
Richer Sounds haalt ze uit Engeland als ik juist geinformeerd ben.. Logisch, want met Haagtechno.. Tsja laat ik maar niet gaan flamen..
Verwijderd
haagtechno...die levert ze toch voor 650 ex btw als je een KvK'tje hebt ofzoiets...lAS ik ergens
euroŽs of guldens?Op donderdag 10 januari 2002 18:21 schreef Mries! het volgende:
haagtechno...die levert ze toch voor 650 ex btw als je een KvK'tje hebt ofzoiets...lAS ik ergens
Sommige van ons komen regelmatig op DJ Forums.
1 van de FAQ's bevat een stukje of draaitafels. In dat stukje hebben Dre en ik een discusie gehad over de Torque van een draaitafel (hoe deze dient opgemeten te worden ed). Nu heb ik bij mijn Sl-1210 dat mbv een veerunstertje bepaald en toen kwam ik tot een torque van 15,2 Nm oftewel 1,52 kg(f)cm zoals ze het in draaitafel-land uitdrukken. Wie hier het fijne wil weten kan even de discussie hier nalezen.
Nu wil ik binnenkort eventjes met mijn veerunstertje en lineaaltje bij Display in Eindhoven enkele proeven nemen met o.a. de Vestax PDX 2000, Numark TT1/TT2 en enkele andere, zodat ik een lijstje kan maken met real-life resultaten.
1 van de FAQ's bevat een stukje of draaitafels. In dat stukje hebben Dre en ik een discusie gehad over de Torque van een draaitafel (hoe deze dient opgemeten te worden ed). Nu heb ik bij mijn Sl-1210 dat mbv een veerunstertje bepaald en toen kwam ik tot een torque van 15,2 Nm oftewel 1,52 kg(f)cm zoals ze het in draaitafel-land uitdrukken. Wie hier het fijne wil weten kan even de discussie hier nalezen.
Nu wil ik binnenkort eventjes met mijn veerunstertje en lineaaltje bij Display in Eindhoven enkele proeven nemen met o.a. de Vestax PDX 2000, Numark TT1/TT2 en enkele andere, zodat ik een lijstje kan maken met real-life resultaten.
Er zijn in het verleden (en nog steeds) discussies geweest over de torque van de top-draaitafels. Nu wil ik eens proefondervindelijk kijken of de fabriekswaarden wel een beetje kloppen.Op donderdag 10 januari 2002 21:24 schreef kreischer2000 het volgende:
Wat is het nut daarvan als ik vragen mag?
Je mag bij mij komen testenOp donderdag 10 januari 2002 20:38 schreef universal creations het volgende:
Sommige van ons komen regelmatig op DJ Forums.
Die van mij is er ooit al een keer op getest en kwam toen op 2,01 uit maar dat wil ik nog wel een keer gecheckt hebben na 4 jaar om te kijken of dat nou ook afneemt in de jaren
Harderwijk is nou niet bepaald bij de deur. Maar ik kan bij display al wel een leuke test doen iig. Ik hoop alleen dat ze daar een beetje meewerken, ik zeg gewoon dat het een project voor school is (geloven ze wel, ik heb al voor enkele honderden guldens daar aangeschaft voor school, ik ben TOA namelijk).Op donderdag 10 januari 2002 23:52 schreef Reind het volgende:
[..]
Je mag bij mij komen testen
Die van mij is er ooit al een keer op getest en kwam toen op 2,01 uit maar dat wil ik nog wel een keer gecheckt hebben na 4 jaar om te kijken of dat nou ook afneemt in de jaren
Verwijderd
Ik kom uit Dordrecht. Verder rijdt ik nogal wat af in een jaar door heel Nederland aangezien m'n klanten door heel Nederland zitten. Ook langs de grenzen. Dus mocht er iets kapot gaan dan zal ik nog wel eens iets als een extra uurtje ertussen fixen om gelijk even de grens over te vliegen. Verder ga ik regelmatig wel eens in Parijs rondlopen. Stukje verder en dat is ook maar 3.5 uurtjes rijden. De aanschaf zelf zou ik natuurlijk wel gewoon kunnen laten bezorgen. Om een voorbeeld te geven. De Numark Pro TT2 kost in diverse Duitse winkels nu 359 euro. De M3D moet je in Dtsl voor 1200 gulden kunnen vinden. Bij Tach & Tally had ik de prijs gevraagd, daar wilde de beste meneer 1800 gulden voor hebben.Op donderdag 10 januari 2002 09:30 schreef Mries! het volgende:
waar woon je ongeveer, en wat vindt je niet te lang rijden?
Maar goed, mocht ik voor twee Numarks gaan dan zijn die wel erg goedkoop te krijgen in Dtsl. Misschien het gokje wel waard.
Vooruit dan.. Laat ik zo zeggen dat ik weet dat er mensen zijn die liever geen zaken doen met Haagtechno..Op donderdag 10 januari 2002 17:34 schreef koosmp3 het volgende:
Nee, explain![]()
![]()
Verwijderd
Lijkt me eigenlijk dat je je bevindingen verteld met Haagtechno. Heb je er bepaalde slechte ervaring mee? Op basis daarvan kunnen anderen weer voor zichzelf beslissen of ze daar een kijkje zullen nemen.
Haagtechno is de importeur van o.a. Panasonic en Technics, ik denk niet dat jij daar als consument mee te maken krijgt..Op vrijdag 11 januari 2002 00:37 schreef dopy het volgende:
Lijkt me eigenlijk dat je je bevindingen verteld met Haagtechno. Heb je er bepaalde slechte ervaring mee? Op basis daarvan kunnen anderen weer voor zichzelf beslissen of ze daar een kijkje zullen nemen.
Nou ik weet toevallig wat onze inkoopsprijs is voor de 1200's en 650 piek ex btw kun je helaas wel vergeten..Op vrijdag 11 januari 2002 08:36 schreef TripleM het volgende:
[..]
Haagtechno is de importeur van o.a. Panasonic en Technics, ik denk niet dat jij daar als consument mee te maken krijgt..
En wij krijgen ze ook nog eens uit het centrale magazijn in engeland waar echt honderden per maand worden ingekocht.
Pas op he, dat was ik niet die dat zei.. Dat was Mriesje..Op vrijdag 11 januari 2002 17:05 schreef koosmp3 het volgende:
Nou ik weet toevallig wat onze inkoopsprijs is voor de 1200's en 650 piek ex btw kun je helaas wel vergeten..
En wij krijgen ze ook nog eens uit het centrale magazijn in engeland waar echt honderden per maand worden ingekocht.
Ik ga trouwens straks wat plaatjes pogen strak te zetten in een cafe hier in de buurt, laatste tijd erg druk op vrijdagavond.. Met een beetje pech is dat vanavond voor het laatst.. 
Tja, een dj die last heeft van faalangst, da's niet zo'n geweldige combi natuurlijk.. Maar ja, we komen er ooit wel overheen.. Denk ik..
Tja, een dj die last heeft van faalangst, da's niet zo'n geweldige combi natuurlijk.. Maar ja, we komen er ooit wel overheen.. Denk ik..
Dit topic is gesloten.