How to become a Dj... deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste
Acties:
  • 9.078 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is ook echt overal ruzie nou he?

What happened to vrede op aarde enzo ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Kerst is voorbij; weg met de vrede! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Volgens mij zal MisterDon de volgende keer wel een stuk of 10 ;) toevoegen als 'ie lichtelijk plagend bezig is. Misschien snappen mensen dan dat niet alles al te serieus genomen hoeft te worden...

:)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
Op vrijdag 04 januari 2002 12:25 schreef Ener-G het volgende:

[..]

was jij het!!! :( >:) ;) heb van 7 tot een uur of 11 zonder stroom gezeten, dacht nu heb ik een avondje voor mezelf dus kan ik lekker gaan mixen maar nee ;(

btw wou je nog wat met die brakke numark van mij proberen?
uhm, had expres alle stekkers eruit getrokken, was gewoon bezig met vanalles te klussen op me kamer, knikkert de stroom in heel de wijk eraf lol... ben onschuldig dus, sorry Ener-G > enne jah wil nog wel ffies die numark bekijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kerst voor mij was sowiso onwijs rukkend, dus ach, het kan er allemaal nog wel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
hmmm was je meissie weer bezig....

ik bedoel, rukkend, krijg ik uhm, vage gedachtengangen van lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:19

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 04 januari 2002 14:16 schreef MR_WAZOO het volgende:
hmmm was je meissie weer bezig....

ik bedoel, rukkend, krijg ik uhm, vage gedachtengangen van lol
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/369387/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
uhm iets in die richting lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erm :) ik zal in het vervolg beter op m'n woordkeuze letten ;)

Ik kwam in dat ranz draadje wel een loser tegen die m'n icon heeft gejat..jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik vroeg me trouwens af > wrom zie ik me icon nietmeer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Op vrijdag 04 januari 2002 14:26 schreef MR_WAZOO het volgende:
ik vroeg me trouwens af > wrom zie ik me icon nietmeer..
ik wel

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik niet, en dat komt omdat je waarschijnlijk een webicon hebt, en geen local op GoT geupload icon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
icon = back :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
hehe, k ben 2 dagen weg en de draad is al weer 4 blz langer :)
Mooi dat we eindelijk die ftp voor mekaar gaan krijgen. Het is me nog nooit gelukt een miksje erop te pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 04 januari 2002 14:01 schreef MisterDon het volgende:
Kerst is voorbij; weg met de vrede! :D
Inderdaad :D

En met kerst had ik geen tijd om ruzie te maken en vrede te sluiten omdat ik moest werken. :+

Ach alles is alweer opgelost. :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 00:43 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

zolder lijkt me ruimte zat, gooi alles eens overhoop, desnoods je synths half onder je platenspelers
Heb je wel eens een huis gezien waar vanaf de eerste verdieping de achterkant al schuin omhoog loopt, en vanaf de tweede verdieping de voorkant schuin omhoog gaat (bedoel dan het dak hè). Dan houd je dus niet veel over. Vervolgens is de zolder in twee delen gesplitst waarvan in het grote hok alle verwarmingsketels, wasdingen en droogkrengen staan. En het kleine hok, krap 12 vierkante meters met aan een kant een zielig dakkapelletje is dan de slaapkamer.
Maar goed, ik gisteren zitten denken om de wasbak binnenkort naar de kamer ernaast te verhuizen. Dan heb ik zeker ruimte zat. De synth modules gaan alvast z.s.m. verhuizen van hun 19" tafel rack naar een mooi kastje op de grond (die moet ik dan maar gaan tekenen / bouwen).

O ja, gisteren een mixje van Reind gebinnenload en het klinkt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op vrijdag 04 januari 2002 20:10 schreef dopy het volgende:
De synth modules gaan alvast z.s.m. verhuizen van hun 19" tafel rack naar een mooi kastje op de grond (die moet ik dan maar gaan tekenen / bouwen).
hang het kastje aan de muur, of maak een 19 inch profiel boven je mengpaneel, kun je er altijd makkelijk bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Je mag je spullen ook wel bij mij neerzetten hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen probleem, als je me flink betaald valt er altijd wat te regelen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik wil je platenspelers wel kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Op vrijdag 04 januari 2002 20:10 schreef dopy het volgende:

[..]

Heb je wel eens een huis gezien waar vanaf de eerste verdieping de achterkant al schuin omhoog loopt, en vanaf de tweede verdieping de voorkant schuin omhoog gaat (bedoel dan het dak hè). Dan houd je dus niet veel over. Vervolgens is de zolder in twee delen gesplitst waarvan in het grote hok alle verwarmingsketels, wasdingen en droogkrengen staan. En het kleine hok, krap 12 vierkante meters met aan een kant een zielig dakkapelletje is dan de slaapkamer.
euh neem hetzelfde type huis, en bedenk je vervolgens in dat op de 1e verdieping aan de kant van het schuine dak die helft van het huis is opgedeeld in 2 kamers, dan heb ik de linker

een nog kleiner hok, krap 8 vierkante meter met aan een kant een schuin dakraam is mijn slaapkamer (8>

ik schat mijn kamer op 2,5 bij 3 meter, dus wees blij met dat dakkapelletje van je ;) zal weleens een pic posten van m'n draaistekkie op m'n kamer (als ik de boel weer eens heb aangeharkt)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Hark lenen Ener-G ? enne, kom morgen die numark maar ff brengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n platenspelers kopen? :s
Ik heb op het moment alleen een SL-1900 direct drive. Maar dat is een 3.000% hifi speler. Ik moet dus eerst ruimte maken in m'n kamer zonder dat ze m'n studiegedeelte (jaja, werkenden moeten ook bijspijkeren) in gevaar brengen.

En het misverstand dat ik vast en zeker de kleinste slaapkamer ter wereld zou hebben is bij deze uit de wereld geholpen, thanx :)

En nog even on topic:
Er zijn drie spelers waar ik naar kijk. De SL1210M3D, Vestax pdx2000 en een Stanton die ik interessant vind om z'n digitale outs en de mogelijkheid de snelheid te veranderen zonder toonhoogteverschillen. Iemand ervaringen met de laatste twee spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Op vrijdag 04 januari 2002 21:40 schreef MR_WAZOO het volgende:
Hark lenen Ener-G ? enne, kom morgen die numark maar ff brengen..
nee zo'n mobiele vuilcontainer achterop een trailer lijkt me eerder handiger ;)

enneh morgen ben ik er niet, ben zondagavond pas weer thuis

volgens mij is er ergens een condensator die over zijn nek gaat ofzo, want de eerste 10 minuten werkt dat paneeltje perfect, en dan is het *bzzzzzzzzzZZZZZZ* *plop* weg geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
kom em anders zo uit je werk nog maar ff dumpen ofzo, kan ik er morgen ff inkijken, tenzij je naar alkmaar of whatever toesjeest want dan is t een beetje om enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op vrijdag 04 januari 2002 21:50 schreef Ener-G het volgende:

[..]

nee zo'n mobiele vuilcontainer achterop een trailer lijkt me eerder handiger ;)

enneh morgen ben ik er niet, ben zondagavond pas weer thuis

volgens mij is er ergens een condensator die over zijn nek gaat ofzo, want de eerste 10 minuten werkt dat paneeltje perfect, en dan is het *bzzzzzzzzzZZZZZZ* *plop* weg geluid
Voedingsprobleempje dus... Da's altijd leuk om uit te puzzelen! Lukte me jammergenoeg niet mij m'n Dateq...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
wat doet je DATEQ dan???

wil em wel hebben, dan fix ik em :) en heb ik een datek lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op vrijdag 04 januari 2002 22:41 schreef MR_WAZOO het volgende:
wat doet je DATEQ dan???

wil em wel hebben, dan fix ik em :) en heb ik een datek lol
Daarom heb ik em ook maar voor nop gekregen. Eerst hoor je een tijdje niks, dan na een minuutje gaat ie knetterhard brommen.

Staat nu bij Dateq TD.

Heb ik voor een paar honderd € een LMP 7.2 :)

Is ook niet erg duur dacht ik zo.

Heeft iemand de set van onze grote vriend Jean op de MMDE al gehoord? Da's leuker dan de gemiddelde Mister Bean aflevering. Wat een zooitje maakt die vent er tegenwoordig van zeg! LOL! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
heb je toevallig wat aan mijn emailadres zodat we "verder kunnen discusieren" over Jean?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]
Er zijn drie spelers waar ik naar kijk. De SL1210M3D, Vestax pdx2000 en een Stanton die ik interessant vind om z'n digitale outs en de mogelijkheid de snelheid te veranderen zonder toonhoogteverschillen. Iemand ervaringen met de laatste twee spelers?
[/quote]

De SL1200M3D vind ik persoonlijk wat duur. 400 piek voor een pitch-reset knop, en een klikje minder in de fader (hoe irritant dat ding ook is), vind ik wat te prijzig, in vergelijking met de SL1200mk2.

Die stanton is denk ik de minste van het rijtje, of iig de grootste underdog. Hij staat iig niet in mijn rijtje met top-decks, waar de numark, vestax, en SL wel in staan.

Die vestax is op dit moment de stoerste tafel, wat betreft torque "handling". Of hij ook zo robuust is als de SL1200 kan alleen de tijd leren. Ik zou dus voor een van deze twee kiezen.

Pitchlock (toonhoogte die gelijk blijft) klinkt heel aardig, maar in de praktijk maakt het niet echt veel uit. Op het mment dat je platen gaat mixen die zover uit elkaar liggen dat het verschil in toonhoogte irritant is, is het verschil in tempo ook irritant. En mag ik vragen waaorm je graag een digitale uitgang, op je anologe platenspeler wilt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op vrijdag 04 januari 2002 23:14 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Heeft iemand de set van onze grote vriend Jean op de MMDE al gehoord? Da's leuker dan de gemiddelde Mister Bean aflevering. Wat een zooitje maakt die vent er tegenwoordig van zeg! LOL! :D
Ik was erbij is dat ook genoeg :(

En je hebt helemaal gelijk -> 1 grote puinzooi bij die vent ;)

Ow en ik heb een cool shirt gekocht vandaag :)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/r.dooyeweerd/Shirt.jpg

Let niet op m'n brakke kop ;) want die heb ik nogal volgens m'n vriendin :+ Ach dat krijg je hé na een weekje feesten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zaterdag 05 januari 2002 00:21 schreef ^JaapvR^ het volgende:

[...]

Pitchlock (toonhoogte die gelijk blijft) klinkt heel aardig, maar in de praktijk maakt het niet echt veel uit. Op het mment dat je platen gaat mixen die zover uit elkaar liggen dat het verschil in toonhoogte irritant is, is het verschil in tempo ook irritant. En mag ik vragen waaorm je graag een digitale uitgang, op je anologe platenspeler wilt hebben?
Is pitchlock (heb ik zelf nooit mee kunnen werken, vandaar dat ik het vraag) ook goed genoeg om correcties (remmen of een duwtje mee) te maskeren ?

Als je dat gewend zou zijn ben je denk ik zwaar gepaald als je ineens moet draaien op een setje 'standaard' SL12x0s... Net als Beat indicators en kill switches iets wat wel leuk is, maar waar je niet afhankelijk van mag zijn.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

[/quote]

Niet mee eens; pitchlock/keylock/mastertempo is een leuke extra die je de ruimte geeft om platen die anders "Woody Woodpecker" gaan klinken op een hoge (dus echt + 10 % en verder) pitch te draaien.

En dan kun je bijvoorbeeld een heel herkenbaar loopje van Billy Jean door een clubplaat gooien. Dat klinkt misschien sleazy, maar daar kun je hele leuke effecten mee bereiken.

Wat ook een voordeel is: Als je een plaat wat moet bijbuigen (pitchbend) hoor je dat veel minder omdat er niet ineens een raar toonhoogteverschil is; de plaat loop alleen maar ff wat sneller terwijl je niet hoort dat de toonhoogte verandert. En da's wel lekker hoor. Kun je een beetje smokkelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op zaterdag 05 januari 2002 00:25 schreef Reind het volgende:

[..]

Ik was erbij is dat ook genoeg :(

En je hebt helemaal gelijk -> 1 grote puinzooi bij die vent ;)

Ow en ik heb een cool shirt gekocht vandaag :)

[afbeelding]

Let niet op m'n brakke kop ;) want die heb ik nogal volgens m'n vriendin :+ Ach dat krijg je hé na een weekje feesten :)
Goed shirt! Zijn ze ook speciaal voor CD jocks te koop?

"Plastic = fantastic" of zoiets... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Shirt is van het merk Sabotage en als het goed is hebben ze meer shirts gemaakt die wat met DJ's te maken hebben.

Of er ook wat voor de CD Jock tussen zit weet ik niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

moet je voor een shoutcast server direct in verbvingding staan met i-net !? kan het ook achter een router !?

grtz, Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Op zaterdag 05 januari 2002 11:37 schreef _Robzilla_ het volgende:
hey,

moet je voor een shoutcast server direct in verbvingding staan met i-net !? kan het ook achter een router !?

grtz, Rob
dan moet je de poort waarop je shoutcast worden gemapped via die router naar jouw bak toe

ik heb zelf de shoutcast server op mijn router zelf zitten, en ik relay dus via m'n router

ohja tip: zet ook de poort open waarop je shoutcast op je firewall, scheelt een hoop hoofdbrekens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vat het niet helemaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op zaterdag 05 januari 2002 12:08 schreef _Robzilla_ het volgende:
ik vat het niet helemaal :D
RTFM :P
daar staat t allemaal in, alleen, moet je t wel snappen natuurlijk, in iedergeval, stunt ff met de instellingen van je vuurmuur etc, zoals ener-g al zegt, dan komt t wel goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
http://gathering.tweakers.net/forum/find

en vul voor de gein eens 'shoutcast' in :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op zaterdag 05 januari 2002 12:22 schreef Ener-G het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/find

en vul voor de gein eens 'shoutcast' in :z
zeg jongens > primeurtje > geen gezeik bij RTFM en UTFS :+

iemand champange over? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
die got ftp he, kunnen we daar niet even een shoutcast servertje op draaien dat we allemaal omstebeurt even kunnen miksen? Is wel een vet idee d8 ik zo. Kun je ook eens live luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Op zaterdag 05 januari 2002 12:37 schreef koosmp3 het volgende:
die got ftp he, kunnen we daar niet even een shoutcast servertje op draaien dat we allemaal omstebeurt even kunnen miksen? Is wel een vet idee d8 ik zo. Kun je ook eens live luisteren :)
Hebben we het al es over gehad.. :) Zie ook www.dj-triplem.com/got_djs/

Daar staat hoe je een Shoutcast servertje opzet, het idee was dan om een server met bandbreedte (welke dan ook) steeds een stream van 1 van ons te laten relayen, zodat meer dan 1 of 2 mensen konden luisteren (thuis heb je vaak weinig bandbreedte)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Op zaterdag 05 januari 2002 12:37 schreef koosmp3 het volgende:
als ik een vrij uurtje heb thuis wil ik ook nog weleens m'n eigen shoutcast aankeilen, meestal is dit in de (late) avonduren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Op zaterdag 05 januari 2002 12:49 schreef TripleM het volgende:

[..]

Hebben we het al es over gehad.. :) Zie ook www.dj-triplem.com/got_djs/

Daar staat hoe je een Shoutcast servertje opzet, het idee was dan om een server met bandbreedte (welke dan ook) steeds een stream van 1 van ons te laten relayen, zodat meer dan 1 of 2 mensen konden luisteren (thuis heb je vaak weinig bandbreedte)..
Jaja, zo'n leek ben ik ook weer niet :) Dat was de vraag ook, of we op die server waar die ftp op staat ook een shoutcast server kunnen dumpen.
Zou wel gaaf zijn d8 ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ben je 3 dagen hier niet geweest gelijk 8 pagina's meer. Afgelopen donderdag gaf ik bij mij thuis weer eens een feest, heb zelf nog ff anderhalf uur staan draaien daarna moest ik toch echt naar mijn vriendin :) ging best lekker, alleen kwam ik er achter dat 1 van de bass regelaars niet werkt, dus binnekort terug naar feedback. Want dat is behoorlijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat als ik een shoutcast server nog erbij neem dat ik wel over m'n verkeerslimiet ga zitten. Met de DJFTP kan ik er precies onder blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zaterdag 05 januari 2002 14:37 schreef Mries! het volgende:
ik denk dat als ik een shoutcast server nog erbij neem dat ik wel over m'n verkeerslimiet ga zitten. Met de DJFTP kan ik er precies onder blijven.
We hebben het er eerder al over gehad... Ik moet eerst weten wat voor CPU load een Shoutcast relay server veroorzaakt. Als dat heel weinig is, dan kan ik wel iets regelen, maar dat gaat niet samen met hoge CPU belasting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De SL1200M3D vind ik persoonlijk wat duur. 400 piek voor een pitch-reset knop, en een klikje minder in de fader (hoe irritant dat ding ook is), vind ik wat te prijzig, in vergelijking met de SL1200mk2.

Die stanton is denk ik de minste van het rijtje, of iig de grootste underdog. Hij staat iig niet in mijn rijtje met top-decks, waar de numark, vestax, en SL wel in staan.

Die vestax is op dit moment de stoerste tafel, wat betreft torque "handling". Of hij ook zo robuust is als de SL1200 kan alleen de tijd leren. Ik zou dus voor een van deze twee kiezen.

Ja maar goed, in Duitsland is nu een winkel die de M3D voor 559 euro verkoopt. Een heel stuk minder dan in Nederland. Maar goed, weet iemand een adres in Nederland ook goed.

En wat betreft die pitch, Misterdon begreep me helemaal :)

Een digitale uitgang? Simpel, lijkt me leuk om een plaat gekocht te hebben en deze vervolgens gelijk even op te nemen op m'n pc'tje... via de digitale out van de speler.

Off topic:
wat baal ik van die f*&k Euro's zeg!!! Winkels vertellen me prijzen in guldens dan weer in Euro. Betaalautomaten slikken niet de Euro's die ze moeten slikken zodat ik na een dagje platenspelers en cadeautjes kijken met een grote hoop Euromunten achterblijf. En nu ik toch aan het zeuren ben, dat achtelijke briefpapier. Allemaal verschillende formaten. Heb je een stapeltje in je handen waaien die stomme 5 Eurobriefjes gewoon ertussenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op zaterdag 05 januari 2002 17:08 schreef dopy het volgende:
Een digitale uitgang? Simpel, lijkt me leuk om een plaat gekocht te hebben en deze vervolgens gelijk even op te nemen op m'n pc'tje... via de digitale out van de speler.
als je plaat digitaal zou zijn dan heeft het nu jah maar zolang je plaat niet digitaal is heeft een digitale uitgang alleen een "digigeilgehalte" en verder niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik deels met je eens. Maar goed, het is maar vanaf welk punt je op digitaal overgaat. Een piano is alles behalve digitaal. Je zou dus kunnen zeggen dat je alles analoog houdt bij de opname en het uiteindelijk op een cassettebandje te masteren. Een andere optie is de microfoons gelijk via een digitale tafel op te nemen op bijvoorbeeld een ProTools systeem. Gewoon even twee uitersten gepakt als voorbeeld.
Het is een keuze die je maakt vanaf welk punt je het digitaal wilt opnemen... of helemaal niet. :)

Begrijp je standpunt wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 13:06
Op zaterdag 05 januari 2002 17:08 schreef dopy het volgende:

[..]

wat baal ik van die f*&k Euro's zeg!!! Winkels vertellen me prijzen in guldens dan weer in Euro. Betaalautomaten slikken niet de Euro's die ze moeten slikken zodat ik na een dagje platenspelers en cadeautjes kijken met een grote hoop Euromunten achterblijf. En nu ik toch aan het zeuren ben, dat achtelijke briefpapier. Allemaal verschillende formaten. Heb je een stapeltje in je handen waaien die stomme 5 Eurobriefjes gewoon ertussenuit.
Verkeerd topic, ik weet het: Sue me :P

Ik ben het met je eens. ik sta volledig achter de Euro an sich. Prima idee.

Maar ik heb toch een boel kritiek:
1. "RETURN OF THE CENT" Zelfs mijn oma -de grootste krent in de familie :D- vind de cent een onding.
2. 5 eurobiljet: rechtstreeks geïmporteerd uit een jaren-50 oostblok land. wat een foeilelijk ding.
3. Waarom zit er zo achterlijk veel verschil in formaten?!? D'r is geen portomonnaie waar je dat geld fatsoenlijk in kwijt kan. De 5 euro is praktisch de helft van de 50. Idioterie!
4. 20ct en 50ct lijken wel heeeeel erg veel op elkaar (hoewel ze eigenlijk nog te nieuw zijn en daarom te hard glimmen om dat goed te kunnen beoordelen.
5. GoT kan het (<euro teken) niet weergeven, maar daar kan de EC niks aan doen (hoewel ze dat wel zouden moeten verplichten >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij heb ik het euro teken wel 'ns rond zien vliegen hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Euroteken is gewoon brak lol...
maar jongens > weer ffies ontopic...

ik bedoelde gewoon te zeggen, als je een digitale uitgang op een cdspeler heb kan ik t begrijpen, maar digitaal geluid op een platenspeler is nutteloos imho..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-03-2024
Damn, Numark naar de Kl*te.

Denk ik eindelijk weer eens iets goeds te hebben, doet de helft van de knopjes het ineens nie meer :'(

Maarja, toch wel meteen een nieuwe meegekregen *D (Lang leve de garantie)

Alleen nu kreeg ik de zware numark ipv de rooie(Ik heb het dan ook over de Numark cdn-88)

BAlen duz, maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ach appareten horen zwart te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die rode kicker dan die zwarte hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-03-2024
Op zaterdag 05 januari 2002 23:09 schreef kreischer2000 het volgende:
Ik vind die rode kicker dan die zwarte hoor!
da vin ik nou ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ach, als je draait moet je equippment niet mooi maar goed zijn, kleur boeit me niet echt dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op zaterdag 05 januari 2002 23:29 schreef MR_WAZOO het volgende:
ach, als je draait moet je equippment niet mooi maar goed zijn, kleur boeit me niet echt dus
Maar het is wel stoer zo'n mooie rooie Numark CDN88

Enne mijn TT1's hebben een champagne finish meegekregen qua kleur. Wat heeft Numark met kleuren? Naja who cares ik vind dat ze het stijlvol aanpakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik hou wel van stijl trouwens, maar dat gaat meer van een draaimeubel, geheel gespoten door een paintbrushartist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Op zondag 06 januari 2002 03:10 schreef MR_WAZOO het volgende:
ik hou wel van stijl trouwens, maar dat gaat meer van een draaimeubel, geheel gespoten door een paintbrushartist
Die van mij is geheel gespoten door de kindertjes die de ikea in dienst heeft L:)

Wel fijn meubel, maar net ff 5 cm te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 19:46 schreef Mries! het volgende:
volgens mij heb ik het euro teken wel 'ns rond zien vliegen hiero.

Alt0128 B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb de search al gebruikt, en jah ik kwam op een draadje de deel 1 versie van dit topic.

Maar tijdje terug had ik dus hier al gepost dat me huidige draaitafels nodig aan vervangen toe zijn.

Ik kon toen technics op de kop tikken voor leuk prijsje maar helaas tis nie zo van gekomen .

Nou vraag ik aan jullie, aangezien de technics MKII 1200 al vele jaren in de scene is.

Zijn er geen andere tafels die bijna net zo goed of misschien technisch beter in elkaar zitten dan die MKII, en dat voor een leuker prijsje?

Graag advies gevraagd.

Kwil graag de prijs p/s onder de 1250,- houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.new-line.nl daar staat veel dj stuff!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar ik wil graag iets horen van eigen ervaring, op het moment heb ik de Soundlabs DLP-32, best leuke dingen enzo, maar rete gevoelig 1 draai en me vinyl is afgelopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb ff een mail gestuurd naar die mensen, khoop wat van ze te horen!

Er zat toch iemand hier op tweakers waar die site van is_?¿

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 12:10 schreef dj-krok het volgende:
kheb ff een mail gestuurd naar die mensen, khoop wat van ze te horen!

Er zat toch iemand hier op tweakers waar die site van is_?¿
huisman geloof ik maar hij gat nu onder de naam Dre d8 ik :)
suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja huisman :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op zaterdag 05 januari 2002 22:54 schreef DjStefan het volgende:
Damn, Numark naar de Kl*te.

Denk ik eindelijk weer eens iets goeds te hebben, doet de helft van de knopjes het ineens nie meer :'(

Maarja, toch wel meteen een nieuwe meegekregen *D (Lang leve de garantie)

Alleen nu kreeg ik de zware numark ipv de rooie(Ik heb het dan ook over de Numark cdn-88)

BAlen duz, maarja
Auwwww....! How krijg je dat nou voor elkaar zeg! Is je toch al eens eerder gebeurd?

Wel jammer dat je nu een zwarte terugkrijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op zondag 06 januari 2002 11:52 schreef dj-krok het volgende:
Ok ik heb de search al gebruikt, en jah ik kwam op een draadje de deel 1 versie van dit topic.

Maar tijdje terug had ik dus hier al gepost dat me huidige draaitafels nodig aan vervangen toe zijn.

Ik kon toen technics op de kop tikken voor leuk prijsje maar helaas tis nie zo van gekomen .

Nou vraag ik aan jullie, aangezien de technics MKII 1200 al vele jaren in de scene is.

Zijn er geen andere tafels die bijna net zo goed of misschien technisch beter in elkaar zitten dan die MKII, en dat voor een leuker prijsje?

Graag advies gevraagd.

Zal ik is ff heel hard Numark Pro TT1/TT2 schreeuwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 11:52 schreef dj-krok het volgende:

Graag advies gevraagd.

Op www.thomann.de zijn de technics iets van 1100 (gulden) per stuk. Zit je nog onder je budget, kan je nog wat leuke naalden erbij kopen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 15:42 schreef Kaos het volgende:

[..]

Op www.thomann.de zijn de technics iets van 1100 (gulden) per stuk. Zit je nog onder je budget, kan je nog wat leuke naalden erbij kopen ook.
url
niet duur...
maar ws. een lokkertje...
als je besteld zijn ze vaak ineens out-of-stock :)

88 euro voor een dustcover :D
die is wel grappig... bij de meeste mensen staat ie juist stof te happen in een kelder ofzow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

509 € is niet erg veel goedkoper dan bij Richer sounds hoor. Zou ik lekker een echte winkel nemen ivm garantie eenvoud. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 18:03 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

url
niet duur...
maar ws. een lokkertje...
als je besteld zijn ze vaak ineens out-of-stock :)

88 euro voor een dustcover :D
die is wel grappig... bij de meeste mensen staat ie juist stof te happen in een kelder ofzow :)
Hoop dat het niet met de rest van hun stuff is, ben nog van plan om 10.000 gulden daar uittegeven voor mijn studio. Ik leen dat geld niet voor niks *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
damn, 10.000, ik ben blij dat ik komende week me radeon kan kopen omdat ik een keer 1000 ulden krijg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 19:38 schreef MR_WAZOO het volgende:
damn, 10.000, ik ben blij dat ik komende week me radeon kan kopen omdat ik een keer 1000 ulden krijg....
Ben niet rijk hoor :) (sta meestal rood door die klote platen) maar ik regel gewoon kleine lening tegen de 15.000 van mijn broer en betaal 16 maanden lang 1000 gulden terug ofzo. Moet alleen ff baan zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op zondag 06 januari 2002 19:41 schreef Kaos het volgende:

[..]

Ben niet rijk hoor :) (sta meestal rood door die klote platen) maar ik regel gewoon kleine lening tegen de 15.000 van mijn broer en betaal 16 maanden lang 1000 gulden terug ofzo. Moet alleen ff baan zoeken :)
me broer is nog armer dan ikke, en ik haat afbetalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
hee mensen ik ben weer terug, voor de geinteresseerden>

http://ener-g.wox.org:8000

heb m'n shoutcast server aan en ben nu live met m'n platen aan het kloten, komend uurtje stevige techno denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

COOL :D

ff luisteren dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-02 10:55
Heeft iemand toevallig ervaring met Denon turntables?

Zien er wel cool uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 19:45 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

me broer is nog armer dan ikke, en ik haat afbetalen
Ja mijn broer is wat ouder dus die heb wel wat gespaard, en heb ook nog een zus :), en ik haat wachten ;)
Op zondag 06 januari 2002 19:45 schreef Ener-G het volgende:

heb m'n shoutcast server aan en ben nu live met m'n platen aan het kloten, komend uurtje stevige techno denk ik :)
Thnx, :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klinkt goed ENER-G :)

btw. je vind het ook wel leuk om te scratchen he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Heee, das leuk zeg! Maar hoe groot moet je upload zijn om dit een beetje strak erop te krijgen? Dit klinkt (qua geluid dus) niet zo heel mooi... Kan het niet op een wat hogere kbs, of zit je nu al heel hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een beetje hoge kwaliteit wilt streamen heb je toch al snel 10kb/s per gebruiker nodig ;(

en dat hebben de meeste niet (ik moet het doen met 7kb/s upload :( ) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
ehm ik weet niet wat de gemiddelde gotter hier als verbinding heeft, ik zal em wel ff op 64kb @ 44.1 zetten
ik heb 32 kB/s upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 20:12 schreef Ener-G het volgende:
ehm ik weet niet wat de gemiddelde gotter hier als verbinding heeft, ik zal em wel ff op 64kb @ 44.1 zetten
ik heb 32 kB/s upload
cool, je hebt het al veranderd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Hoe kun je nou settings veranderen, plaatjes uitzoeken, cue-en, en mixen tegelijk??? :?

Loop je stiekem een gemixt CDtje te draaien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
zo beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Op zondag 06 januari 2002 20:15 schreef MisterDon het volgende:
Hoe kun je nou settings veranderen, plaatjes uitzoeken, cue-en, en mixen tegelijk??? :?

Loop je stiekem een gemixt CDtje te draaien? :)
nee hoor

ik kan m'n webcam ook wel aanzetten, dan kan je het zien ;) maar dat gaat tenkoste van m'n schaarse upload vrees ik ;)

cue'en doe ik gemiddeld 10 a 20 seconden over dus da's wel te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Stop de persen!

Hoe heet dit nummer nu op de shoutcast van Ener-g??

Heerlijk!

(Nu niet meer, maar net wel. Met een soort alarmpiepjes die op en neer gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Op zondag 06 januari 2002 20:17 schreef MisterDon het volgende:
Stop de persen!

Hoe heet dit nummer nu op de shoutcast van Ener-g??

Heerlijk!
ehmm die met die geknipte sirene? da's 'brotax' van umek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op zondag 06 januari 2002 20:19 schreef Ener-G het volgende:

[..]

ehmm die met die geknipte sirene? da's 'brotax' van umek
Precies! ThX! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
umek heerst:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker setje wel, maar 1 of 2 fouten ontdekt in een uurtje, valt nog wel mee d8 ik zo.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, dat klinkt nog lekker ook... ga ik effe rustig voor zitten. Draaien kreng, draaien zul je :P

Hmm, is winamp in te stellen dat ik een grotere buffer krijg. Muziek wordt af en toe onderbroken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Op zondag 06 januari 2002 20:53 schreef mark_dabomb het volgende:
Lekker setje wel, maar 1 of 2 fouten ontdekt in een uurtje, valt nog wel mee d8 ik zo.!
tja ach let niet op de fouten, wees blij dat ik nog niet met m'n sampler aan het kloten ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
zijn we de techno al moe? want ik ben het gebeuk ff zat en ik wil richting de progressive

**update

aww fuck it ik doe het gewoon ;) ff chille nog een kwartiertje of 3

en dan gaat de frituur aan, ik heb honger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op zondag 06 januari 2002 21:10 schreef Ener-G het volgende:
zijn we de techno al moe? want ik ben het gebeuk ff zat en ik wil richting de progressive

**update

aww fuck it ik doe het gewoon ;) ff chille nog een kwartiertje of 3

en dan gaat de frituur aan, ik heb honger
Flikker er voor mij ook wat in want ik kom net thuis en heb de hele dag nog niks gegeten :(

Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.